Hello all. Ik werk sinds dit jaar fulltime en heb 2 banen. Ik wil graag op voorhand proberen geld achter te houden voor eventuele aanslagen. Hieronder mijn verhaal/inkomens.
Ik werk bij mijn fulltime baan net het volgende salaris:
2025 per maand (bruto, eerste 2 maanden was dit 1875 en over 5 maanden zal dit 2200 ong worden)
Bij die baan heb ik vakantiegeld, en een bonus van 6% in dec. Ook zit er een leaseauto bij met cataloguswaarde van 32k (dit wordt natuurlijk standaard per maand ingehouden via bijtelling, maar is dit nog nodig voor de inkomstenbelasting?)
Verder heb ik per maand nog onkosten verg van 15 eu en Connectiviteit verg 35 eu. Dit is ook bruto.
Op bovenstaande baan heb ik mijn loonheffingskorting toegepast. Op mijn salarisstrook staat schaal 42%
Mijn andere baantje doe ik ongeveer 30 uur per maand en hier heb ik uiteraard geen loonheffingskorting. Bruto verdien ik hier iets van 330 euro en netto hou ik meestal 220-230 over. Ze halen er dus 33% ong af.
Nu ben ik bang dat dit te weinig is en ik dadelijk veel geld terug moet betalen (aangifte 2014). Ik ben begonnen met m'n fulltime baan in maart, ervoor had ik het ene baantje al wel en loonheffingkorting bij een andere werkgever toegepast waar ik ongeveer 1700(netto) in maart kreeg 1300(netto) april en 500(netto) in januari. Die 1700 had loonheffingskorting en kreeg ik in dezelfde maand als mijn eerste salaris bij mijn nieuwe werkgever (ook met de korting)
Dus dit jaar ben ik bang dat ik door die ene keer dat ik van twee werkgevers loonheffingkorting had.. Geld moet betalen. En aan de andere kant dat ik over een heel jaar gezien geld moet betalen omdat mijn tweede baantje van 330 bruto te weinig belasting inhoudt
Hoor graag jullie reactie