Lol! Mooie beschrijving van de gedachtegang
Gisteravond weer lekker opgeschoten, 69/0/14
Flink gegroeid, het was even billen knijpen nadat ik 16 nomaden had binnen gelaten, de winter door met 100 á 200 voedsel. Daarna flink geinvesteerd in een 3e hunter cabin,gatherer's hut, forester en een 2e herbalist. Ik heb nu 3 van dit soort community's buiten het dorp.
Ook een 2e woodcutter nu, de firewood productie flink opgeschroefd, ik ben firewood nu ook aan het gebruiken om te handelen.
Nadat de voedselcrisis voorbij was weer 6 nomaden toegelaten, waarna er een griep epidemie begon: -15 populatie. Daarvan ben ik nu nog aan het recoveren + direct een hospital gebouwd.
Nu ook een pasture met 12 koeien die voedsel (en leer! eindelijk geen tekort meer) produceert. En een crop field met wheat.
Momenteel:
"Boscommunity" 1
1x Forester
1x Herbalist
1x Hunter cabin
1x Gatherers hut
"Boscommunity 2"
1x Forester
1x Hunter cabin
1x Gatherers hut
1x Stockpile
1x Storage barn
"Boscommunity" 3
1x Forester
1x Hunter cabin
1x Gatherers hut
1x Herbalist
1x Stockpile
1x Storage barn
2x Stone house
Het centrale dorp ligt ongeveer tussen de 3 "Boscommunity's" in:
2x Blacksmith
1x Stockpile
1x Storage barn
1x Townhall
1x Chapel
1x Graveyard
1x Market
1x Tailer
1x Hospital
2x Woodcutter
Stone/Wooden house
Vlak bij het dorp, richting "Boscommunity" 3 heb ik aan het water zitten:
1x Pasture
1x Trading Post
1x Fishing dock
1x Cropfield
1x Wooden house
Zal vanavond eens wat screenshots plaatsen
Ook een 2e woodcutter nu, de firewood productie flink opgeschroefd, ik ben firewood nu ook aan het gebruiken om te handelen.
Nadat de voedselcrisis voorbij was weer 6 nomaden toegelaten, waarna er een griep epidemie begon: -15 populatie. Daarvan ben ik nu nog aan het recoveren + direct een hospital gebouwd.
Nu ook een pasture met 12 koeien die voedsel (en leer! eindelijk geen tekort meer) produceert. En een crop field met wheat.
Momenteel:
"Boscommunity" 1
1x Forester
1x Herbalist
1x Hunter cabin
1x Gatherers hut
"Boscommunity 2"
1x Forester
1x Hunter cabin
1x Gatherers hut
1x Stockpile
1x Storage barn
"Boscommunity" 3
1x Forester
1x Hunter cabin
1x Gatherers hut
1x Herbalist
1x Stockpile
1x Storage barn
2x Stone house
Het centrale dorp ligt ongeveer tussen de 3 "Boscommunity's" in:
2x Blacksmith
1x Stockpile
1x Storage barn
1x Townhall
1x Chapel
1x Graveyard
1x Market
1x Tailer
1x Hospital
2x Woodcutter
Stone/Wooden house
Vlak bij het dorp, richting "Boscommunity" 3 heb ik aan het water zitten:
1x Pasture
1x Trading Post
1x Fishing dock
1x Cropfield
1x Wooden house
Zal vanavond eens wat screenshots plaatsen
Ik heb vandaag nogal geëxperimenteerd met kippenboerderijen, 4 in totaal, beste wat ik heb gedaan 
Er wordt echt gigantisch veel voedsel gemaakt, vooral eieren waarvan al m'n storage vol zit en ik er steeds meer moet bouwen.
Verder heb ik 3 visserijen met ieder 4 vissers, 2 trading posts, 4 hout hak gebouwen en dan nog 1 kleine schapenboerderij voor de wol. Ook nog 2 jagershutjes.
Coal, stone, iron en wat voedselvariatie kan ik makkelijk ruilen met hout en eieren.
Zie hier mijn stats in dit nogal kleine dorpje:

De gezondheid van m'n dorp is wel best slecht, ik denk zelf wegens tekort aan variatie van voedsel, ik had eerst wel genoeg herbs en toen was het ook al slecht, nu heb ik weinig herbs en is 't nog hetzelfde.
Er wordt echt gigantisch veel voedsel gemaakt, vooral eieren waarvan al m'n storage vol zit en ik er steeds meer moet bouwen.
Verder heb ik 3 visserijen met ieder 4 vissers, 2 trading posts, 4 hout hak gebouwen en dan nog 1 kleine schapenboerderij voor de wol. Ook nog 2 jagershutjes.
Coal, stone, iron en wat voedselvariatie kan ik makkelijk ruilen met hout en eieren.
Zie hier mijn stats in dit nogal kleine dorpje:

De gezondheid van m'n dorp is wel best slecht, ik denk zelf wegens tekort aan variatie van voedsel, ik had eerst wel genoeg herbs en toen was het ook al slecht, nu heb ik weinig herbs en is 't nog hetzelfde.
[ Voor 12% gewijzigd door DutchEZmoder op 13-03-2014 19:01 ]
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
Oh crap, dat ging hard
Ben van 69/0/14 naar 144/0/21 gegaan in een uurtje spelen
Er is nu zoveel veranderd dat ik morgenavond eerst ff nieuwe screens ga maken. 2e tradingpost, 2e market, 4e boscommunity, en de start van een 2e dorp. Een nieuwe Mine voor Iron en een Quarry voor Stone. Gaat echt gruwelijk hard nu, nadat ik per ongeluk op Allow had geklikt en er 15 nomaden bij kwamen
Ik heb nu zoveel mensen dat ik niet meer weet waar ik ze laten moet, gemiddeld 10 man als Laborers
Er is nu zoveel veranderd dat ik morgenavond eerst ff nieuwe screens ga maken. 2e tradingpost, 2e market, 4e boscommunity, en de start van een 2e dorp. Een nieuwe Mine voor Iron en een Quarry voor Stone. Gaat echt gruwelijk hard nu, nadat ik per ongeluk op Allow had geklikt en er 15 nomaden bij kwamen

Ik heb nu zoveel mensen dat ik niet meer weet waar ik ze laten moet, gemiddeld 10 man als Laborers
[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 13-03-2014 22:00 ]
Bij vorige savefiles kreeg kon ik elke keer heel veel nomaden aannemen, maar bij mijn huidige save is er nog geen 1 geweest die erbij wou komen, iemand een idee hoe dat werkt?
Ik heb nu 1 hoofddorpje, een gigantisch gebied met boerderijen en dan net weer een 2e community gemaakt met 1 van bijna alles. Ik genereer 48.000 food en dat is ook mijn limiet op het moment.
Heb geen mines/quarries en heb alle soorten voedsel in overvloed, ook stone/iron in overvloed door het ruilen met 3 tradeposts.
Langzaam maar zeker stijgt het aantal inwoners
Ik heb nu 1 hoofddorpje, een gigantisch gebied met boerderijen en dan net weer een 2e community gemaakt met 1 van bijna alles. Ik genereer 48.000 food en dat is ook mijn limiet op het moment.
Heb geen mines/quarries en heb alle soorten voedsel in overvloed, ook stone/iron in overvloed door het ruilen met 3 tradeposts.
Langzaam maar zeker stijgt het aantal inwoners
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
@DutchEZmoder, vreemd dat je zo weinig herbs hebt. Ik denk dat ik tot ~400 inwoners het heb gered met 1 herbalist. En dan nog had ik zoveel over, dat ik elke keer dat de trader langskwam 300 ofzo kon wegruilen. Mss gingen ze niet naar de herbalist ofzo... Maar mijn health is eigenlijk nooit onder de 4½ gekomen
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Ja dit is inmiddels veranderd. Ik gebruik nu een Foresters Lodge die enkel zaadjes plant en daarnaast een herbalist, limiet op 200 gezet en die maakt 1 herbalist gemakkelijk vol. De andere herbalist maar afgebroken en er wat anders in de plaats gezet. Het was gewoon een foute locatie.TheAmassama schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 01:46:
@DutchEZmoder, vreemd dat je zo weinig herbs hebt. Ik denk dat ik tot ~400 inwoners het heb gered met 1 herbalist. En dan nog had ik zoveel over, dat ik elke keer dat de trader langskwam 300 ofzo kon wegruilen. Mss gingen ze niet naar de herbalist ofzo... Maar mijn health is eigenlijk nooit onder de 4½ gekomen
Dit zijn nog wat oude screens maar het verschil is enkel dat ik nu meer firewood, coal en voedsel heb.

Een herbalist/gatherer moeten in een oud bos geplaatst worden. Als je een nieuw bos laat planten door een Forester dan doen de herbalist en gatherer niet zoveel de eerste paar jaar. Als je een Forester in een "oud" bos zet met zowel Plant als Cut ingeschakeld dan behoud hij zelf het evenwicht tussen bomen kappen en planten, daar hoef je zelf niks aan te doen. Je kunt er dan ook een Gatherers Hut en Herbalist neerzetten, die leveren dan meer dan genoeg.
[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 14-03-2014 09:39 ]
M'n stad is nu best groot geworden, en nu heb ik een probleem dat het spel steeds crashed na de auto save. Heeft iemand anders daar ook last van?
Definieer 'best groot'. Ik zit nu op 800 inwoners en (afgezien van de AI die een beetje moeilijk doet) heb ik geen problemen.
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Is dat niet gewoon de bekende bug? http://www.shiningrocksof...-27-working-on-an-update/DutchEZmoder schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:45:
M'n stad is nu best groot geworden, en nu heb ik een probleem dat het spel steeds crashed na de auto save. Heeft iemand anders daar ook last van?
In dat geval even de test beta proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 15-03-2014 16:50 ]
Ja is die bug, 1e keer dat ik die site zie waar dat staat. Ik had auto save disabled en net wilde ik normaal saven en crashed ie weer. Jammer, het was eventjes een leuk spel.
Aardige eendagsvlieg dit. dit spel
traktor scratch!
Klopt ook wel. Na je eerste dorpje weet je de basics. Bij je tweede dorpje zet je de difficulty wat hoger en ontdek je de meeste efficiënte technieken om je dorp te optimaliseren. Bij je derde dorpje breng je deze zo snel mogelijk in de praktijk en vanaf dat moment is de complexiteit van het spel wel zo'n beetje op.
Het is een fantastisch spel, en ik vind het de €20,- dan ook absoluut waard, maar er mist een groot deel aan échte complexiteit.
Als je bijvoorbeeld een spel neemt als Anno 2070 en deze speelt zonder vijanden, dan heb je ook een citybuilder. Al dan niet op een iets minder fundamenteel niveau. Er valt wel veel meer te managen, je kunt in een nieuw spel de technologiën van voorgaande games gebruiken. En er zijn meer aspecten waarop je kunt optimaliseren. Waardoor het spel langer leuk blijft.
Banished is echter door 1 persoon gemaakt en ik neem het hem niet kwalijk. Ik heb heel veel plezier gehad aan het spel, misschien dat ik het ooit nog een keer ga spelen wanneer er een grote v2 patch komt, maar voorlopig ben ook ik er klaar mee.
Het is een fantastisch spel, en ik vind het de €20,- dan ook absoluut waard, maar er mist een groot deel aan échte complexiteit.
Als je bijvoorbeeld een spel neemt als Anno 2070 en deze speelt zonder vijanden, dan heb je ook een citybuilder. Al dan niet op een iets minder fundamenteel niveau. Er valt wel veel meer te managen, je kunt in een nieuw spel de technologiën van voorgaande games gebruiken. En er zijn meer aspecten waarop je kunt optimaliseren. Waardoor het spel langer leuk blijft.
Banished is echter door 1 persoon gemaakt en ik neem het hem niet kwalijk. Ik heb heel veel plezier gehad aan het spel, misschien dat ik het ooit nog een keer ga spelen wanneer er een grote v2 patch komt, maar voorlopig ben ook ik er klaar mee.
Verwijderd
Gisteravond Banished geïnstalleerd maar nog niet verder gekomen dan de eerste tutorial; zag er al wel veelbelovend uit! Leuke setting en vloeiende graphics, ik ben benieuwd hoe lang het blijft boeien
wat ik meestal doe is verscheidene wat al eerder gezegd is ''boscommunities'' maken. In mijn stad waar ik nu 125 adults heb heb ik nog nooit boardinghouses gehad, en een keer een desease. Een keer is mijn population van 40 naar 20 gezakt, omdat ik te veel houses had. Nu bouw ik het langzamer op, maximaal 1/2 houses per jaar erbij. screens zal ik vanavond misschien wel plaatsen.
edit: als je ziet dat je gatherers hut te weinig oplevert kun je af en toe de foresters hut (die er als het goed is naast is) alleen op planten zetten. Dit zorgt er voor dat je bos wat dichter word waardoor je gatheres meer eten dichterbij kunnen halen.
edit: als je ziet dat je gatherers hut te weinig oplevert kun je af en toe de foresters hut (die er als het goed is naast is) alleen op planten zetten. Dit zorgt er voor dat je bos wat dichter word waardoor je gatheres meer eten dichterbij kunnen halen.
[ Voor 25% gewijzigd door tweaker1706 op 28-04-2014 10:19 ]
@TheAmassama
Probeer ook eens Tropico. Deel 5 komt bijna uit
.
Probeer ook eens Tropico. Deel 5 komt bijna uit
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik kwam hier even kijken of er nog meer uitdaging gevonden kon worden. Wat TheAmassama zo omschrijft is me ook gebeurd, ik heb het idee dat ik alles al eens gedaan heb, en dat de uitdaging helamaal weg is. In plaats daarvan baal ik van de trage bugoplossing en doorontwikkeling van het spel, doordat er maar 1 devver is. Ik vrees dat de V2 update/patch nog lang op zich laat wachten.TheAmassama schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:25:
Klopt ook wel. Na je eerste dorpje weet je de basics. Bij je tweede dorpje zet je de difficulty wat hoger en ontdek je de meeste efficiënte technieken om je dorp te optimaliseren. Bij je derde dorpje breng je deze zo snel mogelijk in de praktijk en vanaf dat moment is de complexiteit van het spel wel zo'n beetje op.
Ook maar vast tropico 5 gepreordered, je moet toch verder
Denk dat de grootste inpuls toch uit de mod community moet komen. Heb daar in ieder geval goede hoop op. Het is nu alleen wachten totdat de modkit daadwerkelijk uitgebracht wordt.
Er is een beta uit op Steam van de update die er binnenkort aan komt, vermoedelijk binnen een week of twee.
De changelist:
* Citizens are now more effective at fighting fires and putting them out.
* When fires break out, citizens fighting the fire now run at high speed.
* Citizens working in an area where a fire breaks out will now be interrupted to help fight the fire.
* Fixed a bug that caused non-laborers to not fight fires.
* Citizens fighting fires will only be interrupted by sickness, freezing, or starving.
* Citizens will now only search for water in an area around the fire. Far inland areas need wells for fires to be fought.
* Increased the number of citizens that can fight a single fire to 50.
* Increased the area of effect for citizens fighting a fire.
* If enough water is brought to a building on fire, the chance of the fire spreading is lowered.
* Fixed a bug that caused buildings on fire not to be high priority.
* Fixed a major slowdown in large towns when fires break out.
* If citizens are already walking to get food at a distance location and become starved, they’ll now interrupt the walk and get food at the closest market or storage barn.
* If citizens are working far from home and become hungry, they’ll eat food from their home as if they brought food with them. This will not interrupt the current task. If no food is available at home they will interrupt the walk and get food at the closest market or storage barn.
* Because citizens can eat from home when far away, they can better deal with freezing, and visit a warm place when needed.
* Fixed a bug that caused citizens not to warm up when eating at home in some cases.
* Citizens now won’t be assigned far away tasks without a specific profession (pickups, gathering, clearing, etc) unless the tasks have been around for a long time, or haven’t been assigned to someone local. This keeps citizens far away from walking across the map in most cases.
* Citizens now limit the distance they’ll walk in the winter when it is very cold.
* Tombstones now decay in 4-6 years instead of 13-17.
* Existing tombstones have had their decay time reduced by half.
* The trading post volume was been increased to 60000. This allows larger auto purchases to occur without overflowing storage. Existing trading posts need to be removed and replaced for this change to take effect.
Here’s the rest of the changes already posted:
* Mouse buttons now obey system setting for flipped left/right buttons.
* Input options now allow binding of mouse actions.
* Input settings can now be bound to any of eight mouse buttons.
* Fixed a bug that cause meat and other resources to show up in the corner of the map.
* Fixed being able to pop a building back into existence after being damaged by using the cancel removal tool or reclaim button.
* Fixed grave count on cemeteries when it is marked for removal then reclaimed.
* Fixed crash at trading post when trading, dismissing trader, and then selecting a custom order.
* Fixed a bug that allowed auto purchase to over fill the trading post.
* Fixed a bug that caused cycling through laborers to show children and students.
* Foresters no longer cut down orchards.
* Fixed water showing inside merchant boat.
* Builders will no longer walk the long way around to the other side of a bridge or tunnel when constructing it if it’s more than twice the distance to the closer side.
* Fixed building pause icon staying up when a building completes construction after pausing construction.
* Fixed a bug that caused starving or freezing people to get stuck in a loop doing the same job over and over if no food or warmth was available to resolve the starving or freezing issue.
* Fixed a bug that caused pending roads to not be cancelable if they were under a tree, rock, ore, etc.
* Fixed a bug that caused roads to be unremovable.
* Fixed a bug that caused areas to be unusable after roads were removed in certain cases.
* Dirt roads can no longer be quick removed by zoning over them with stone roads and then removing them. They now revert back to dirt roads and work has to be performed to remove them.
* Placing stone roads over pending dirt roads no longer cause unusable areas.
* Disasters are now disabled in tutorials.
* Fixed several spelling and grammatical errors.
* Fixed crash in audio streamer due to missing thread synchronization.
* Fixed a crash that occurred if a video card doesn’t support sampling from a depth texture.
* Fixed a bug that caused very wide screen displays to calculate an incorrect FOV.
* Windowed mode now allows resizing of the window.
* Window position is now remembered and restored on game shutdown/startup.
* Graphics initialization now has better error handling and exception recovery.
* Added a game launcher that allows changing video settings if the game doesn’t display properly on startup.
* The game launcher only shows if an error occurred, on first time startup, ctrl is held on startup, or /launcher is on the command line.
* Added selection of refresh rate to graphics settings
* Added selection of graphics adapter to graphics settings.
* Save games now check for truncation and crc validation to make sure save games haven’t been corrupted.
* The scene shown on the background of the main menu now has better error checking in case the file has become corrupt. If the file is corrupt it will show the original scene that the game shows on first time startup.
* Files are now created in a temp directory and are moved after writes complete. This stops partial files from being created if a thread crashes while a background thread is performing file I/O.
Bron: shiningrocksoftware.com
De changelist:
* Citizens are now more effective at fighting fires and putting them out.
* When fires break out, citizens fighting the fire now run at high speed.
* Citizens working in an area where a fire breaks out will now be interrupted to help fight the fire.
* Fixed a bug that caused non-laborers to not fight fires.
* Citizens fighting fires will only be interrupted by sickness, freezing, or starving.
* Citizens will now only search for water in an area around the fire. Far inland areas need wells for fires to be fought.
* Increased the number of citizens that can fight a single fire to 50.
* Increased the area of effect for citizens fighting a fire.
* If enough water is brought to a building on fire, the chance of the fire spreading is lowered.
* Fixed a bug that caused buildings on fire not to be high priority.
* Fixed a major slowdown in large towns when fires break out.
* If citizens are already walking to get food at a distance location and become starved, they’ll now interrupt the walk and get food at the closest market or storage barn.
* If citizens are working far from home and become hungry, they’ll eat food from their home as if they brought food with them. This will not interrupt the current task. If no food is available at home they will interrupt the walk and get food at the closest market or storage barn.
* Because citizens can eat from home when far away, they can better deal with freezing, and visit a warm place when needed.
* Fixed a bug that caused citizens not to warm up when eating at home in some cases.
* Citizens now won’t be assigned far away tasks without a specific profession (pickups, gathering, clearing, etc) unless the tasks have been around for a long time, or haven’t been assigned to someone local. This keeps citizens far away from walking across the map in most cases.
* Citizens now limit the distance they’ll walk in the winter when it is very cold.
* Tombstones now decay in 4-6 years instead of 13-17.
* Existing tombstones have had their decay time reduced by half.
* The trading post volume was been increased to 60000. This allows larger auto purchases to occur without overflowing storage. Existing trading posts need to be removed and replaced for this change to take effect.
Here’s the rest of the changes already posted:
* Mouse buttons now obey system setting for flipped left/right buttons.
* Input options now allow binding of mouse actions.
* Input settings can now be bound to any of eight mouse buttons.
* Fixed a bug that cause meat and other resources to show up in the corner of the map.
* Fixed being able to pop a building back into existence after being damaged by using the cancel removal tool or reclaim button.
* Fixed grave count on cemeteries when it is marked for removal then reclaimed.
* Fixed crash at trading post when trading, dismissing trader, and then selecting a custom order.
* Fixed a bug that allowed auto purchase to over fill the trading post.
* Fixed a bug that caused cycling through laborers to show children and students.
* Foresters no longer cut down orchards.
* Fixed water showing inside merchant boat.
* Builders will no longer walk the long way around to the other side of a bridge or tunnel when constructing it if it’s more than twice the distance to the closer side.
* Fixed building pause icon staying up when a building completes construction after pausing construction.
* Fixed a bug that caused starving or freezing people to get stuck in a loop doing the same job over and over if no food or warmth was available to resolve the starving or freezing issue.
* Fixed a bug that caused pending roads to not be cancelable if they were under a tree, rock, ore, etc.
* Fixed a bug that caused roads to be unremovable.
* Fixed a bug that caused areas to be unusable after roads were removed in certain cases.
* Dirt roads can no longer be quick removed by zoning over them with stone roads and then removing them. They now revert back to dirt roads and work has to be performed to remove them.
* Placing stone roads over pending dirt roads no longer cause unusable areas.
* Disasters are now disabled in tutorials.
* Fixed several spelling and grammatical errors.
* Fixed crash in audio streamer due to missing thread synchronization.
* Fixed a crash that occurred if a video card doesn’t support sampling from a depth texture.
* Fixed a bug that caused very wide screen displays to calculate an incorrect FOV.
* Windowed mode now allows resizing of the window.
* Window position is now remembered and restored on game shutdown/startup.
* Graphics initialization now has better error handling and exception recovery.
* Added a game launcher that allows changing video settings if the game doesn’t display properly on startup.
* The game launcher only shows if an error occurred, on first time startup, ctrl is held on startup, or /launcher is on the command line.
* Added selection of refresh rate to graphics settings
* Added selection of graphics adapter to graphics settings.
* Save games now check for truncation and crc validation to make sure save games haven’t been corrupted.
* The scene shown on the background of the main menu now has better error checking in case the file has become corrupt. If the file is corrupt it will show the original scene that the game shows on first time startup.
* Files are now created in a temp directory and are moved after writes complete. This stops partial files from being created if a thread crashes while a background thread is performing file I/O.
Bron: shiningrocksoftware.com
Iemand die nog Banished speelt? Ik ben er eigenlijk onlangs mee begonnen en het spel is vrij verslavend.
Na een eerste poging met een dorpje, kwam ik er toch snel achter dat mensen een jas, stookhout en eten nodig hadden om een winter te overleven. Daar was ik dus vrij snel klaar mee, maar wilde meteen een nieuw dorp stichten.
Tweede poging gaat beter en heb nu (na meerdere uren in het spel te hebben gestoken) een dorp van 325 volwassenen plus students/kids. Het probleem waar ik nu tegenaanloop is dat ik geen plek meer heb om huizen of uberhaupt iets te planten. Op mijn map zijn ontzettend veel bergen en water.. Daar kun je helaas niet op bouwen
..
Ik heb trouwens ergens gelezen dat in stenen huizen minder snel brand ontstaat dan in houten huizen. Maar qua aantal branden ( hout - steen) staat het nu gelijk.. ( Bye bye market die voor 95% vol zat). Overigens brandde laatst twee huizen af die langs een rivier lagen. Toch gingen mijn inwoners water halen in een well aan de overkant van de brug.. Vrij onlogisch..
Ik zit nu op jaar 52 en had wel verwacht dat er bij jaar 50 een achievement zou zijn. Helaas. Binnenkort maar eens een nieuw dorp ( op een grote map ) beginnen. Iemand nog leuke seed-tips voor de map?
Na een eerste poging met een dorpje, kwam ik er toch snel achter dat mensen een jas, stookhout en eten nodig hadden om een winter te overleven. Daar was ik dus vrij snel klaar mee, maar wilde meteen een nieuw dorp stichten.
Tweede poging gaat beter en heb nu (na meerdere uren in het spel te hebben gestoken) een dorp van 325 volwassenen plus students/kids. Het probleem waar ik nu tegenaanloop is dat ik geen plek meer heb om huizen of uberhaupt iets te planten. Op mijn map zijn ontzettend veel bergen en water.. Daar kun je helaas niet op bouwen
Ik heb trouwens ergens gelezen dat in stenen huizen minder snel brand ontstaat dan in houten huizen. Maar qua aantal branden ( hout - steen) staat het nu gelijk.. ( Bye bye market die voor 95% vol zat). Overigens brandde laatst twee huizen af die langs een rivier lagen. Toch gingen mijn inwoners water halen in een well aan de overkant van de brug.. Vrij onlogisch..
Ik zit nu op jaar 52 en had wel verwacht dat er bij jaar 50 een achievement zou zijn. Helaas. Binnenkort maar eens een nieuw dorp ( op een grote map ) beginnen. Iemand nog leuke seed-tips voor de map?
PSN: Fruitschaaltje
Ik speel het zo af en toe nog wel is, blijft een leuk spel. Ik speel nu vooral minder omdat de truuk om een grote samenleving op te zetten al ontdekt is. Ik heb vrijwel nooit een dorp dat volledig uitsterft
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Dit inderdaad, ik zit echt te wachten op nieuwe content voor dit spel, zoals het nu is is het hetzelfde trucje blijven doen.batumulia schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:26:
Ik speel het zo af en toe nog wel is, blijft een leuk spel. Ik speel nu vooral minder omdat de truuk om een grote samenleving op te zetten al ontdekt is. Ik heb vrijwel nooit een dorp dat volledig uitsterft
Dat is een paar keer leuk, maar al snel een sleur helaas.
Al met al zeker veel plezier met deze game gehad, dat dan weer wel.
Want a cookie?!
Het valt inderdaad in een sleur.Renquin schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:55:
[...]
Dit inderdaad, ik zit echt te wachten op nieuwe content voor dit spel, zoals het nu is is het hetzelfde trucje blijven doen.
Dat is een paar keer leuk, maar al snel een sleur helaas.
Al met al zeker veel plezier met deze game gehad, dat dan weer wel.
1. secure resources and food
2. expand vilage
3. goto 1
Bron: http://store.steampowered.com/news/?appids=242920Banished 1.0.3 just went live.
Changelist:
Fixed a potential crash that could occur if two buildings overlapped.
Fixed splitting or emptying herds from pastures. This will no longer cause small pastures to become overfull.
Added an option to set the scale of status icons. This is useful in ultra wide resolutions where the icons become large.
Fixed a bug that caused large population cities to randomly unassign workers.
Fixed a pause/lag that would occur as the game reassigned workers to new professions.
Fixed a bug that allowed the edges of tunnels to overlap other buildings.
Fixed an infinite loop that occured using the path tool when a citizen couldn’t get from home to a workplace.
Citizens without a workplace will once again do any job on the map. Citizens that have jobs will generally still stay near their workplace unless work to be done has been around for several months and no general laborer has done it.
Ik had wel wat nieuws verwacht, maar helaas alleen bugfixes.
[ Voor 3% gewijzigd door Tranzity op 27-06-2014 21:58 ]
Tja, volgens mij is hij compleet opgebrand. We kunnen alleen maar hopen dat hij nog die modtools gaat uitbrengen zoals hij had beloofd.
Gebruiken villagers nog steeds coal als recource voor heat i.p.v. hout? Vond dat altijd zo irritant dat ze me dure coal gebruiken i.p.v. de duizenden firewood dat ik had.
Zit nu ff op laptop en zelfs Banished loopt niet goed hier.
Zit nu ff op laptop en zelfs Banished loopt niet goed hier.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik weet niet of villagers dat doen ik kan het me niet herinneren. Hij brengt nog regelmatig updates uit. Al was de late alleen bugfixes. Verder heb ik wel de indruk dat hij er mee bezig is. Hij is dan ook in z`n eentje.
Hij heeft de laatste paar jaar van z'n leven gewijd aan dit spel. Bugfixes daargelaten, ik zou na zo'n lange tijd ook even out-of-ideas zitten en de plooien van het spel gladstrijken. Extra's kunnen altijd later nog, en eenmaal de modtools uitkomen zullen we hopelijk leuke dingen zien/krijgen van de community.
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Ideeën heeft die nog genoeg het is het tempo dat compleet is ingezakt. Ook begrijpbaar hoor, alleen erg jammer en toont het "gevaar" van een eenmansonderneming maar weer eens aan.
Nieuws over de modfunctie!
http://www.shiningrocksof...08-development-continues/The last few weeks I’ve been devoting my time to working on adding mod support to the game. It’s been nice to stretch my coding legs by doing something other than bug fixing.
Ja, dat was succesvol. Eerste town uitgestorven in de eerste winter, mijn prioriteiten moeten anders. Poging 2
Nog volop aan het spelen hier.
Heb nu eindelijk een stadje met 54/10/12, begint al aardig te lopen zo.
Vroeg mij echter wel al een paar uur af waarom er geen zaden gebracht werden met de boot. Ik alle zaden aangeklikt/aangezet die er maar waren en boot terug gestuurd. Ze kwamen telkens maar niet, wat blijkt; die dropdown bovenin moet je ook nog aanpassen.
Zet dat ding gewoon standaard op 'once' en dan kun je kiezen voor 'always'. Dat 'never' is wel raar zo.
Vroeg mij echter wel al een paar uur af waarom er geen zaden gebracht werden met de boot. Ik alle zaden aangeklikt/aangezet die er maar waren en boot terug gestuurd. Ze kwamen telkens maar niet, wat blijkt; die dropdown bovenin moet je ook nog aanpassen.

Dat is idd niet zo handig ingericht. Vooral omdat je die zaden maar eenmaal hoeft te kopen, daarna kun je er oneindig mee farmen.Feanathiel schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:55:
Nog volop aan het spelen hier.Heb nu eindelijk een stadje met 54/10/12, begint al aardig te lopen zo.
Vroeg mij echter wel al een paar uur af waarom er geen zaden gebracht werden met de boot. Ik alle zaden aangeklikt/aangezet die er maar waren en boot terug gestuurd. Ze kwamen telkens maar niet, wat blijkt; die dropdown bovenin moet je ook nog aanpassen.Zet dat ding gewoon standaard op 'once' en dan kun je kiezen voor 'always'. Dat 'never' is wel raar zo.

Ik speel af en toe nog een potje om vanuit niets een leuk dorpje te bouwen. Alleen vergis ik me nogal eens in de map en is de ruimte door bergen en heuvels veel te beperkt. Kwestie van de juiste seed kiezen natuurlijk.
Zo te zien is er een modkit uit voor banished.. Wie gaat er even wat complexere supply chains voor ons programmeren?
traktor scratch!
Je kunt ook gewoon Anno 2070 opstartenErikie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:57:
Zo te zien is er een modkit uit voor banished.. Wie gaat er even wat complexere supply chains voor ons programmeren?
te simpel
Misschien dat ze een beetje de kant van factorio op kunnen gaan.
[ Voor 73% gewijzigd door Erikie op 27-08-2014 04:31 ]
traktor scratch!
Waarom is dit zo gek? Als je een kersenboom hebt komen daaraf kersen met pitten erin die je dan weer kan plantenUlanbator schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:47:
[...]
Dat is idd niet zo handig ingericht. Vooral omdat je die zaden maar eenmaal hoeft te kopen, daarna kun je er oneindig mee farmen.
Denk dat Ulanbator vooral doelt op de optie om meerdere keren zaden te kopen en dat je aankoop opties voor zaden in twee "menu's" moet zetten.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Nadat ik toch een jaar de kat uit de boom aan het kijken was, heb ik banished gekocht. En het is z'n geld al waard geweest!
Ik ben ondertussen al een uur of 20 bezig. En it is nice, maar wat hier al zoveel gezegd is is ook wel waar. Na een paar dorpen weet je het wel.
Heeft er iemand een lijstje van mods die dit spelletje nog leuker maken?
Ik ben ondertussen al een uur of 20 bezig. En it is nice, maar wat hier al zoveel gezegd is is ook wel waar. Na een paar dorpen weet je het wel.
Er zijn een paar kleine mods (grotere fields, snellere harvast, bug fixes etc...), maar als je het in een keer goed wilt doen dan moet je Colonial Charter installeren. Dit is een mod op het niveau van een expansion pack. Heel tof wat ze ermee hebben gedaan, het heeft er bij mij iig voor gezorgd dat ik na een half jaar niet spelen weer tientallen uren in het spel heb gestokenTarkin schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:44:
Nadat ik toch een jaar de kat uit de boom aan het kijken was, heb ik banished gekocht. En het is z'n geld al waard geweest!
LET OP: je kunt geen steam achievements meer halen zodra je een mod aanzet!!
ik heb de meeste achievements toch al. of is het ook nadat je die mod terug uitzet?
anyway, CC (colonial charter) is echt een dijk van een mod! Heb hem geinstalleerd en het voegt gigantisch veel toe aan het spel. Ook gewoon gebouwen upgraden enzo, naast andere gewassen en weet ik veel!
Hier ga ik me nog wat uurtjes mee amuseren
anyway, CC (colonial charter) is echt een dijk van een mod! Heb hem geinstalleerd en het voegt gigantisch veel toe aan het spel. Ook gewoon gebouwen upgraden enzo, naast andere gewassen en weet ik veel!
Hier ga ik me nog wat uurtjes mee amuseren
Thanks for the tip!
Tof al die nieuwe gebouwen!
Ga vanavond Banished afstoffen en met de mod aan de slag!
Speel het spel net een paar dagen.. Is het al waard om direct de mod erbij te installeren?
Persoonlijk zou ik eerst met de basis game aan de gang gaan en pas als je deze onder de knie hebt de Colonial mod installeren, deze mod voegt een hoop extras toe aan de basis game en de leercurve aardig stukje steiler maken als je onbekend bent met de game mechanics.manii schreef op maandag 12 januari 2015 @ 06:18:
Speel het spel net een paar dagen.. Is het al waard om direct de mod erbij te installeren?
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Dank je, dan gaan we er nog een paar uur in steken!squaddie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:17:
[...]
Persoonlijk zou ik eerst met de basis game aan de gang gaan en pas als je deze onder de knie hebt de Colonial mod installeren, deze mod voegt een hoop extras toe aan de basis game en de leercurve aardig stukje steiler maken als je onbekend bent met de game mechanics.
Erg leuk dat Banished!
Weer eens wat anders dan het standaard Age of Empires etc.
Heb al heel wat mods erin gezet wat het alleen nog maar leuker maakt.
Weer eens wat anders dan het standaard Age of Empires etc.
Heb al heel wat mods erin gezet wat het alleen nog maar leuker maakt.
Verwijderd
Nou ik heb de game nu een aantal maanden gespeeld maar wat is het onstabiel zeg. En dan in de zin van workers die niet doen wat ze moeten doen, farmers waarvan nummer 1 voor 50 bewoners eten binnenhaalt en de nummer 2 bijna niks. Priorities aan dingen geven werkt voor geen meter, bouwkavels die seizoenen lang onbebouwd blijven terwijl alle resources er wel gewoon zijn, om onverklaarbare redenen een enorm tekort aan eten terwijl dat eerder geen probleem was. Mensen die aan hongersnood sterven terwijl er genoeg eten is. Nee echt jammer dit, want het speelt op zich verder wel lekker weg.
En ik heb niet het idee dat er echt alternatieven zijn. De Anno serie heb ik wel bekeken, en 2070 kon ik niet eens opstarten vanwege online problemen.
Ik heb jaren Capitalism gespeeld, maar dat heb ik nu ook wel een beetje gezien.
En ik heb niet het idee dat er echt alternatieven zijn. De Anno serie heb ik wel bekeken, en 2070 kon ik niet eens opstarten vanwege online problemen.

Ik heb jaren Capitalism gespeeld, maar dat heb ik nu ook wel een beetje gezien.
Zat er al een tijdje aan te denken om het te kopen na het zien van wat gameplay footage met de CC mod. Nu als weekly deal of steam, -70%. Voor dat geld kon ik het niet laten liggen
.
http://store.steampowered.com/app/242920/
De 1e paar uur iig erg vermakelijk. Slow paced city building is toch iets wat ik altijd erg goed vind qua gameplay. Heerlijk om de karakters te kunnen volgen, de mate van micromanagement om het allemaal zo perfect mogelijk te krijgen. En plotseling mijn dorpsbewoners kwijt te zijn bij het ook maar even niet opletten, bijna doodgevroren terug te vinden terwijl ze op weg waren naar het kappen van een boom aan de andere kant van een klein riviertje
.
http://store.steampowered.com/app/242920/
De 1e paar uur iig erg vermakelijk. Slow paced city building is toch iets wat ik altijd erg goed vind qua gameplay. Heerlijk om de karakters te kunnen volgen, de mate van micromanagement om het allemaal zo perfect mogelijk te krijgen. En plotseling mijn dorpsbewoners kwijt te zijn bij het ook maar even niet opletten, bijna doodgevroren terug te vinden terwijl ze op weg waren naar het kappen van een boom aan de andere kant van een klein riviertje
Verwijderd
*knip* offtopic
Ik ga liever even ontopic over Banished
Nou net ook weer; stad van 20+ jaren binnen een seizoen kapot. Ik had 3k aan voedsel als voorraad en dat was genoeg (klein dorp 25/5/12) Ik laat 5 nomaden binnen en binnen no time hongersnood en de helft dood. Nou dat is niet echt realistisch hoor.
En als je zover bent dan kun je maar beter weeeeeer overnieuw beginnen. Want je zit vast in een soort cirkel. Want minder boeren is nog minder eten, en minder houtkappers is minder hout dus gaan er nog meer mensen dood. Jammer dit.
Nou net ook weer; stad van 20+ jaren binnen een seizoen kapot. Ik had 3k aan voedsel als voorraad en dat was genoeg (klein dorp 25/5/12) Ik laat 5 nomaden binnen en binnen no time hongersnood en de helft dood. Nou dat is niet echt realistisch hoor.
En als je zover bent dan kun je maar beter weeeeeer overnieuw beginnen. Want je zit vast in een soort cirkel. Want minder boeren is nog minder eten, en minder houtkappers is minder hout dus gaan er nog meer mensen dood. Jammer dit.
[ Voor 64% gewijzigd door Chaoss op 01-03-2015 11:56 ]
Met zo weinig villagers al aan het boeren? Kan beter 1 hunter en 2 foraging opzetten. Kan je ruimschoots genoeg halen. En een iets grotere voedsel voorraad is zeker nodig als je nomads binnen haalt. Ik had zelfs voor een normale winter al meer dan dat liggen.Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:07:
[...]
Nou als jij me voor gek wilt verklaren mag dat hoor
Ik begon ook niet zo vroeg met educaten, aangezien je dan 2-3 jaar zonder nieuwe werk krachten zit. Heel irritant is dat. Maar wel op voor te bereiden.
Waar loop je vooral op stuk?
Ik wil het spel best wel weer even installeren om je een beetje op gang te helpen
Verwijderd
Hey leuk!IdieEasy schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:13:
[...]
Met zo weinig villagers al aan het boeren? Kan beter 1 hunter en 2 foraging opzetten. Kan je ruimschoots genoeg halen. En een iets grotere voedsel voorraad is zeker nodig als je nomads binnen haalt. Ik had zelfs voor een normale winter al meer dan dat liggen.
Ik begon ook niet zo vroeg met educaten, aangezien je dan 2-3 jaar zonder nieuwe werk krachten zit. Heel irritant is dat. Maar wel op voor te bereiden.
Waar loop je vooral op stuk?
Ik wil het spel best wel weer even installeren om je een beetje op gang te helpen
Ik begin vaak met wat vis en een klein stukje land, dat levert vaak het meeste op. Het eten is niet aan te slepen. En dan heb ik dus maar een heel klein dorpje. Het is niet zo dat ik maar bouw wat los en vast zit, integendeel.
Maar op een gegeven moment moet je wel bouwen als je wilt groeien. Op de een of andere manier komen er alleen kinderen als je een nieuw huis wilt bouwen. Tenminste zo komt het op mij over.
Dus dan bouw je een huis, komen er meer mensen en heb je dus meer eten nodig. Dat gaat een tijdje goed maar dan lijkt de balans gewoon zoek. Farmers die onevenredig veel of weinig farmen, builders die opdrachten laten liggen en als het al even goed gaat dan komt er wel weer iets waardoor de boel aan het uitsterven is. Ik heb aan 1 hunter echt niet genoeg. Soms is het eten bij mij al weg voordat ik een stuk land heb omgeploegd.
En is het eten in orde dan stoken ze al het hout wel op, ook al heb ik een leuke voorraad aangelegd, alles raakt gewoon op. Terwijl de groei absoluut niet evenredig is.
Ik zal echt iets fout doen, maar ik heb het spel inmiddels 20 uur gespeeld en een fatsoenlijk stadje maken is er gewoon niet bij. Ik probeer guides, probeer zelf dingen, maar het loopt steeds stuk op opdrachten die niet uitgevoerd worden en goederen die gewoon zomaar op zijn.
Farming met zo'n klein dorp is doodzonde. Daar ga je inderdaad op stuk lopen.Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:29:
[...]
Hey leuk!![]()
.........
maar het loopt steeds stuk op opdrachten die niet uitgevoerd worden en goederen die gewoon zomaar op zijn.
Maak meerdere gatherings hutten. Deze leveren erg veel op. Samen met een Forester lodge en 1-2 huisjes ernaast maak je optimaal gebruik van het gebied. Bouw in dat gebied dan ook zo min mogelijk. Dan krijg je een gezond bos eruit wat veel oplevert (je kan later tweaken met hoeveel villagers je erin wilt hebben). Hunters lodge en fishing gebruik ik als extra. Die haal ik er als eerste af, en weer erbij mocht ik food tekort komen. Als er geen deer zijn is je hunters cabin nutteloos. Leeghalen en hopen dat ze terug komen. Ze verdwijnen door teveel hunting. Je krijgt van hunting wel leather, wat weer nodig is voor kleding voor de winter. Hier probeerde ik altijd zo snel mogelijk sheep voor te krijgen, aangezien die veel wool produceren. En ik het hele hunting gedeelte kon overslaan.
Soms heb je 2 woodcutters nodig. Hou er rekening mee dat ook hier hout heen gebracht moet worden, dus dicht bij een stockpile of het bos waar een foresterlodge staat is handig. Wegen door je dorp/bos helpen ook daarmee.
Hier kan je al veel vandaan halen:
http://banished-wiki.com/...als/Getting_Started_Guide
Laatste tip: Hou altijd 2-3 villagers unasigned. Dan worden je deaths snel opgelost. De baan wordt dan genomen door iemand die "niets" aan het doen was. (Don't worry, ze blijven altijd wel bezig, maar minder effectief).
Edit: Ooit toen het spel net uit was wat challenges gedaan met vrienden van me. Meeste villagers in 10 jaar (jaar 10 december laatste meet punt). 126 was de max die we gehaald hebben. En ik speelde dat ook nog eens op standaard 10x snelheid. Weet niet of het nog steeds mogelijk is, je hielp je dorp er wel de vernieling mee in xD
[ Voor 31% gewijzigd door IdieEasy op 25-02-2015 11:33 ]
Hoe zou jij het noemen als iemand geld uitgeeft, ziet dat iets "niet werkt", en zijn beste methode is andere mensen zoeken die "bevestigen" dat het niet werkt? Ipv iets nuttigs te zoeken...Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:07:
[...]
Nou als jij me voor gek wilt verklaren mag dat hoor
Maar hey, jouw geld en gemis.
Ik moet eens die CC mod opstarten voor banished, maar de performance gaat erg slecht eenmaal je een paar honderd man in je stad hebt....
[ Voor 14% gewijzigd door AntiChrist7 op 25-02-2015 12:30 ]
Ik hou toch meestal wel 10+% van de bevolking aan. Die unassigned slepen namelijk je goederen rond, waardoor de noodzaak om zaken dicht bij elkaar te zetten wat wordt vermindert.IdieEasy schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:44:
[...] Laatste tip: Hou altijd 2-3 villagers unasigned. Dan worden je deaths snel opgelost. De baan wordt dan genomen door iemand die "niets" aan het doen was. (Don't worry, ze blijven altijd wel bezig, maar minder effectief).[...]
Good point, Ik speel het ook niet meer tegenwoordig.Caelorum schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:01:
[...]
Ik hou toch meestal wel 10+% van de bevolking aan. Die unassigned slepen namelijk je goederen rond, waardoor de noodzaak om zaken dicht bij elkaar te zetten wat wordt vermindert.
Dank je!
Verwijderd
Goeie tips mannen! Het werkt! Die Gatherers slepen inderdaad heel wat voedsel binnen, dat heb ik echt onderschat.
Grote voordeel van gatherers is dat ze in de winter doorgaan, en niet zoals boeren, eenmalig binnenhalen en dan moet je het ermee doenVerwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:01:
Goeie tips mannen! Het werkt! Die Gatherers slepen inderdaad heel wat voedsel binnen, dat heb ik echt onderschat.
Mocht je een townhall bouwen dan kan je in de gaten houden in welk seizoen je hoeveel produceert, en gebruikt (en er verdwijnt door dat het ligt te rotten).
Maar dat zou ik pas bij 50+ gaan bouwen.
Door jou ben ik het weer gaan spelen, heb het maar even via steam gekocht. 5,70, en had nog 3,20 liggen in mijn steam wallet van verkochte plaatjes. Dus koopje!
Mocht je meer hulp nodig hebben, voeg me maar toe op steam. Dan kijk ik wel mee (eventueel via stream).
Zit nu op 7 jaar en 23/7/10 of iets dergelijks. Wel valley gekozen om er weer in te komen. Maar zowiezo wel hard starting conditions.
Mocht je goedkoop willen traden: Herbalism verkoopt voor veel te veel
Verwijderd
He wat leuk zegIdieEasy schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:21:
[...]
Grote voordeel van gatherers is dat ze in de winter doorgaan, en niet zoals boeren, eenmalig binnenhalen en dan moet je het ermee doen
Mocht je een townhall bouwen dan kan je in de gaten houden in welk seizoen je hoeveel produceert, en gebruikt (en er verdwijnt door dat het ligt te rotten).
Maar dat zou ik pas bij 50+ gaan bouwen.
Door jou ben ik het weer gaan spelen, heb het maar even via steam gekocht. 5,70, en had nog 3,20 liggen in mijn steam wallet van verkochte plaatjes. Dus koopje!
Mocht je meer hulp nodig hebben, voeg me maar toe op steam. Dan kijk ik wel mee (eventueel via stream).
Zit nu op 7 jaar en 23/7/10 of iets dergelijks. Wel valley gekozen om er weer in te komen. Maar zowiezo wel hard starting conditions.
Mocht je goedkoop willen traden: Herbalism verkoopt voor veel te veelWat dingen erin opslaan, en je kan vaak goed kopen. En zelfs met 1 herbalist produceer je vaak meer dan je gebruikt. (zet deze bij een forester voor een gezond bos, en bouw bij foresters niet al teveel in het bos, krijg je maximale productie).
Goede tip van Herbalism. Dat verkoopt altijd goed?
Niet iedereen wil het. Maar meestal wil het wel. Ik pm je mijn Steam wel ff.Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:28:
[...]
He wat leuk zegWat is je Steam?
Goede tip van Herbalism. Dat verkoopt altijd goed?
Ik vroeg me af of Banished al een leuke update gehad heeft, want eerder liep ik tegen een punt aan dat ik met een kaart vol zat met 5-6 'steden' en de rest voor voedsel waar ik niets meer kon doen buiten wachten..... Ik heb geloof ik toen steden gehad met 1000+ bewoners maar dat er gewoon niets meer te doen viel en mjah....
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 01-03-2015 11:56 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Er is inmiddels wel mod support, ik weet niet wanneer je het voor het laatst hebt gespeeld.prutser001 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:04:
Ik vroeg me af of Banished al een leuke update gehad heeft, want eerder liep ik tegen een punt aan dat ik met een kaart vol zat met 5-6 'steden' en de rest voor voedsel waar ik niets meer kon doen buiten wachten..... Ik heb geloof ik toen steden gehad met 1000+ bewoners maar dat er gewoon niets meer te doen viel en mjah....
Maar er lijkt inderdaad niet zoveel endgame in te zitten. Vandaar dat ik regelmatig opnieuw start
Dank je!Chaoss schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:56:
[modbreak]Alle oftopic posts over Anno zijn verwijderd, gaarne ontopic blijven aub[/modbreak]
[ Voor 13% gewijzigd door IdieEasy op 02-03-2015 09:49 ]
Verwijderd
Nou het ging al een stuk beter met de gatherers. Maar ook nu weer hetzelfde. Overal genoeg van (genoeg eten, genoeg labor figuren, door de gatherers ook veel verschillende voeding) en weer starvation door te weinig eten. Kennelijk verspreiden ze het eten niet waardoor mensen alsnog omkomen van de honger. Jammer....
Is de afstand tussen gatherers en de huizen niet te groot? > misschien 1 of 2 huisjes bouwen bij je gatherer/forester station?Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 06:08:
Nou het ging al een stuk beter met de gatherers. Maar ook nu weer hetzelfde. Overal genoeg van (genoeg eten, genoeg labor figuren, door de gatherers ook veel verschillende voeding) en weer starvation door te weinig eten. Kennelijk verspreiden ze het eten niet waardoor mensen alsnog omkomen van de honger. Jammer....
Heeft je population goede kleding? > investeer in die dure jassen, gaan langer mee
Als ze honger hebben, gaan workers terug naar huis "finding something to eat".
Als ze het koud hebben, gaan workers terug naar huis "finding someplace warm".
Zeker als je op een gegeven moment een 'schaalsprong' wil maken, dus van je startpositie naar een outpost ergens verder weg, kan het heel lastig worden om iedereen nog van het natje en het droogje te voorzien zegmaar. Heb gehad dat builders nooit op de bouwplek kwamen aan de andere kant van de map, omdat ze halverwege of hongerig of onderkoeld raakten. Oplossing was, die outpost even pauzeren en eerst een nieuwe maken halverwege, om dan verder te gaan.
wild mutant space hamsters
Verwijderd
Klopt, de afstanden zijn wel wat groter maar dat heb ik opgelost door in het midden een market neer te zetten en voldoende opslaghuizen. De afstanden zijn dus wel iets groter maar nog steeds redelijk beperkt. Wat ik gewoon heel vreemd vind is dat er voldoende voedsel in de opslag ligt maar ze dus sterven van de honger. Ik heb genoeg labors (ongeveer 10%) rondlopen, dat zou voldoende moeten zijn.
Qua huizen is de afstand inderdaad ook wel wat groter, maar ook hier staat er wel eens een woonhuisje ergens in het midden. Maar weer opnieuw beginnen denk ik
Qua huizen is de afstand inderdaad ook wel wat groter, maar ook hier staat er wel eens een woonhuisje ergens in het midden. Maar weer opnieuw beginnen denk ik
Het helpt soms ook om echt te micro-en, door dus per huis te kijken welke paths de inwoners volgen naar hun jobs. Soms gaat er wat mis met het toewijzen van huizen aan inwoners, en woont iemand die linksboven op de kaart werkt rechtsonderaan. Oplossing daarvoor, als ze niet 'vanzelf verhuizen', is om het huis te upgraden (als dat kan), of anders het huis te slopen. Zorg dan wel dat er woonruimte beschikbaar is in de buurt van hun 'job'.
Maar verder is het leukste natuurlijk om weer opnieuw te beginnen bij dit spel, bij gebrek aan een endgame. Op een gegeven moment draait alles wel...
Maar verder is het leukste natuurlijk om weer opnieuw te beginnen bij dit spel, bij gebrek aan een endgame. Op een gegeven moment draait alles wel...
wild mutant space hamsters
Gebruik je wel markets? Want ik had ook het probleem dat ik bijvoorbeeld in één storage 1000 van één soort voedsel had. Toen ik markets ging bouwen bouwen een daar genoeg mensen liet werken werd alles vanzelf goed verspreid. Ook als je meerdere markets hebt. Dan hoeven je laborers ook geen voedsel meer te verspreiden.Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:26:
Klopt, de afstanden zijn wel wat groter maar dat heb ik opgelost door in het midden een market neer te zetten en voldoende opslaghuizen. De afstanden zijn dus wel iets groter maar nog steeds redelijk beperkt. Wat ik gewoon heel vreemd vind is dat er voldoende voedsel in de opslag ligt maar ze dus sterven van de honger. Ik heb genoeg labors (ongeveer 10%) rondlopen, dat zou voldoende moeten zijn.
Verwijderd
Ik zit te twijfelen om dit spel te kopen. Waar ik met name over twijfel is de herspeelbaarheid. Ik lees in dit topic en ook op andere plaatsen dat als je het spel doorhebt het niet leuk meer is. Is er echt geen vorm van herspeelbaarheid meer over als je het door hebt? Hoeveel uur spelen zou je dan ongeveer uit dit spel kunnen halen?
Verder ben ik soms wat ongeduldig dus nog een belangrijk punt: is het mogelijk om de simulatie te versnellen als je even niets hoeft te doen? Of is er maar 1 snelheid?
Verder ben ik soms wat ongeduldig dus nog een belangrijk punt: is het mogelijk om de simulatie te versnellen als je even niets hoeft te doen? Of is er maar 1 snelheid?
1) Herspeelbaarheid is idd klein: Uiteindelijk is er voor een citybuilder niet zoveel keus qua gebouwen, en eenmaal je weet hoe te overleven en te groeien zonder jezelf te overextenden is de uitdaging eraf.Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 07:16:
Ik zit te twijfelen om dit spel te kopen. Waar ik met name over twijfel is de herspeelbaarheid. Ik lees in dit topic en ook op andere plaatsen dat als je het spel doorhebt het niet leuk meer is. Is er echt geen vorm van herspeelbaarheid meer over als je het door hebt? Hoeveel uur spelen zou je dan ongeveer uit dit spel kunnen halen?
Er zijn wel mods die dingen toevoegen, maar zoveel is dat niet.
2) het is mogelijk te versnellen (wss zal je zelfs het merendeel op x10 spelen omdat er weinig gebeurt), maar de game is maar matig geoptimaliseerd voorbij midgame. Er is een achievement om 500 mensen te hebben na 200 jaar, maar heb die poging snel afgeblazen omdat je snel aan 500 man komt, en het dan blijkbaar 30u wachten is:
http://steamcommunity.com...ons/0/540735426452483015/
Het is mooi werk van één man, maar teveel gehyped, zeker voor release (zoals met alle games tegenwoordig). Als je een pue citybuilder wilt, ga je best voor Cities Skylines, zoek je wat meer settlement en productie managen is Anno altijd een goeie optie.
In principe ben ik het met je eens.AntiChrist7 schreef op zondag 26 april 2015 @ 08:56:
[...]
1) Herspeelbaarheid is idd klein: Uiteindelijk is er voor een citybuilder niet zoveel keus qua gebouwen, en eenmaal je weet hoe te overleven en te groeien zonder jezelf te overextenden is de uitdaging eraf.
Er zijn wel mods die dingen toevoegen, maar zoveel is dat niet.
Maar voor ik zover was dat ik de uitdaging weg was, was ik geloof ik al wel ruim 25 speel uur verder.
Daarna heb ik het spel ook niet meer aangeraakt idd, maar het spel koste maar iets van 12E.
Dus je blijft er inderdaad niet nog maanden zoet mee, maar persoonlijk vond ik het, het geld wel waard.
Overigens als je een uitdaging zoekt moet je geen skylines gaan spelen, daar is de uitdaging veel eerder uit (al blijft het dan nog wel leuk om stadjes te schilderen)
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Bedankt voor de reacties. Ik zag dat Banished nu afgeprijsd is op Steam. Ik heb hem toch maar gekocht. Anno 1404 heb ik ook wel redelijk veel gespeeld, maar ik vind dat spel eigenlijk weinig uitdaging hebben. Vandaar mijn interesse in Banished.
Nochtans heeft Anno veel meer uitdaging, zeker als je tegen een harde Ai speelt.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:44:
Bedankt voor de reacties. Ik zag dat Banished nu afgeprijsd is op Steam. Ik heb hem toch maar gekocht. Anno 1404 heb ik ook wel redelijk veel gespeeld, maar ik vind dat spel eigenlijk weinig uitdaging hebben. Vandaar mijn interesse in Banished.
Ik wil niet het woord saai gebruiken voor Banished, maar nogal beperkt past wel
Volgens de site is hij nu druk bezig met OpenGL om Banished werkend te krijgen op zowel Linux als Mac OS X. Banished OpenGl
Dit is niet de bedoeling
[ Voor 103% gewijzigd door Gropah op 04-11-2015 00:23 ]
Nog mensen die Banished spelen? Afgelopen week weer eens terug opgepakt om alle prestaties te halen op Steam, moet nog 2 van de 36. 400 mensen in een graf tegelijkertijd en 500+ inwoners na 200 jaar.
Die laatste duurt ontzettend lang, want 1 jaar ingame met speed op x10 is ongeveer 10 minuten. Je bent dus al 33 uur verder in één map om deze map op full speed te halen, naast al het micro-managen.
Dus tot die tijd heb je veel tijd om diverse andere prestaties te halen. Denk dat ik ongeveer al 15 extra heb gehaald in deze map. Andere prestaties wel eens gehaald in diverse andere mappen.
Inwoner aantal is nu 1000+. Heb nu weer veel inwoners die dood gaan door leeftijd, dus dat zal wel weer even inkrimpen, hopelijk pak ik dan die andere prestatie ook mee.
Wat is jullie hoogst aantal inwoners op één map?
Die laatste duurt ontzettend lang, want 1 jaar ingame met speed op x10 is ongeveer 10 minuten. Je bent dus al 33 uur verder in één map om deze map op full speed te halen, naast al het micro-managen.
Dus tot die tijd heb je veel tijd om diverse andere prestaties te halen. Denk dat ik ongeveer al 15 extra heb gehaald in deze map. Andere prestaties wel eens gehaald in diverse andere mappen.
Inwoner aantal is nu 1000+. Heb nu weer veel inwoners die dood gaan door leeftijd, dus dat zal wel weer even inkrimpen, hopelijk pak ik dan die andere prestatie ook mee.
Wat is jullie hoogst aantal inwoners op één map?
Inwoners naar 1000+ laten gaan, proberen voldoende graan e;d. te hebben en dan een nachtje over slapen
zo heb ik het indertijd gedaan.
Lang niet meer gespeeld, ik moet het maar weer eeens opnemen
Lang niet meer gespeeld, ik moet het maar weer eeens opnemen
Ik heb het spel laatst ook weer eens opgepakt, en meteen de New Frontier mod erin gezet. Holy shit wat een hoop nieuwe gebouwen en mechanics. Komt zo nog een tech level of 2-3 bij. Enorme gebouwen, meerdere stijlen per gebouw, en nieuwe resources. Maakte het spel weer helemaal leuk voor me!
Is dat dezelfde als Colonial charter of zijn er ondertussen al nieuwere grotere mods?IdieEasy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:06:
Ik heb het spel laatst ook weer eens opgepakt, en meteen de New Frontier mod erin gezet. Holy shit wat een hoop nieuwe gebouwen en mechanics. Komt zo nog een tech level of 2-3 bij. Enorme gebouwen, meerdere stijlen per gebouw, en nieuwe resources. Maakte het spel weer helemaal leuk voor me!
Een van de probs die ik daarbij had was dat het enorm veel vergde van de PC om allemaal die verschillende zaken te berekenen. Daardoor liep het al veel sneller veel trager dan vanilla
Het is onderdeel van colonial charter inderdaad. Eens in de zoveel tijd wordt hij geupdate, en weer wat uitgebreid. Jammer dat je dan vaak opnieuw moet beginnen, maar wat een lol kan je er mee hebben. En ja, het is redelijk wat zwaarder, dat merkte ik ook. Gelukkig kon mijn pc het redelijk aan.Tarkin schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:57:
[...]
Is dat dezelfde als Colonial charter of zijn er ondertussen al nieuwere grotere mods?
Een van de probs die ik daarbij had was dat het enorm veel vergde van de PC om allemaal die verschillende zaken te berekenen. Daardoor liep het al veel sneller veel trager dan vanilla
Ik ben zelf verder niet echt van de mods, maar mooi dat de community erachter nog wel leeft! Shining Rock Studio heeft zelf niet veel van zich laten horen nadat de game is uitgebracht, dacht ik.
Inmiddels heb ik alle prestaties gehaald. Ik zat boven de 1100 populatie, maar er gingen veel mensen dood wegens leeftijd, zat op jaar 190 ongeveer tegen de 560 inwoners aan. Gelukkig kreeg ik af en toe nog wat nomads
.
Mijn fps zakte op een gegeven moment wel flink terug. Laatste 5 decennia gespeeld met een schommelende 15-20 fps. Dat was niet zeer aangenaam, maar ik kon dat bijna niet verhogen wat ik ook wijzigde aan de instellingen.
Misschien dat ik het later weer eens op pak, al dan niet met een mod, maar heb op dit moment geen doel meer in de game.
Inmiddels heb ik alle prestaties gehaald. Ik zat boven de 1100 populatie, maar er gingen veel mensen dood wegens leeftijd, zat op jaar 190 ongeveer tegen de 560 inwoners aan. Gelukkig kreeg ik af en toe nog wat nomads
Mijn fps zakte op een gegeven moment wel flink terug. Laatste 5 decennia gespeeld met een schommelende 15-20 fps. Dat was niet zeer aangenaam, maar ik kon dat bijna niet verhogen wat ik ook wijzigde aan de instellingen.
Misschien dat ik het later weer eens op pak, al dan niet met een mod, maar heb op dit moment geen doel meer in de game.
Spellen als banished zijn leuk zolang je nog aan het leren bent. Daarna is vaak de lol er wel af. Hoe lang je daar over doet scheelt per persoon en hoeveel van deze games je speelt. Volgens mij was ik er binnen een dag wel klaar mee.
Ik zou eens kijken naar wat andere games die min of meer hetzelfde doen. Denk aan Planetbase (toegegeven hij was eerst een stuk lastiger, nu wordt het pas lastiger naar mate je verder komt). Met 40 uur speeltijd heb ik daar bijna 4 keer meer plezier van gehad dan banished. In die 40 uur had ik echter wel alle achievements te pakken.
Ik zou eens kijken naar wat andere games die min of meer hetzelfde doen. Denk aan Planetbase (toegegeven hij was eerst een stuk lastiger, nu wordt het pas lastiger naar mate je verder komt). Met 40 uur speeltijd heb ik daar bijna 4 keer meer plezier van gehad dan banished. In die 40 uur had ik echter wel alle achievements te pakken.
[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 22-05-2017 13:57 ]
Ik moet nog steeds enkele achievements doen, maar idd performance gewijs is het een kleine ramp. Zeker die 200jaar town heb ik echt geen zin in om te doen, dat alleen neemt al 20u van wachten in ofzo.
Misschien dat ik terug ga naar Ceasar 3 of Pharaoh, heb ik eigenlijk nooit deftig uitgespeeld
Misschien dat ik terug ga naar Ceasar 3 of Pharaoh, heb ik eigenlijk nooit deftig uitgespeeld
[ Voor 19% gewijzigd door AntiChrist7 op 22-05-2017 14:43 ]
Leuke games (denk ook aan Rome, Zeus en Children of the Nile), echter totaal ander genre dan banished. Banish is echt een survival maak een fout en je bent af game en geen klassieke city builder.
[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 23-05-2017 01:31 ]
Voor de banished liefhebbers waarschijnlijk een andere titel die ook nog wel eens interessant kan gaan worden: https://www.kickstarter.c...asualgames/ancient-cities
Het is een beetje de vraag of de kickstarter campaign in de huidige vorm het doel gaat halen, zal er om spannen. Maar de devs zijn in ieder geval van plan om door te zetten. En de huidige footage ziet er i.i.g. erg goed uit.
Het is een beetje de vraag of de kickstarter campaign in de huidige vorm het doel gaat halen, zal er om spannen. Maar de devs zijn in ieder geval van plan om door te zetten. En de huidige footage ziet er i.i.g. erg goed uit.
Speelt iemand nog actief? Ik ben vorige week weer begonnen, gewoon op easy voor de fun, en het gaat best leuk. Zit nu op 140 pop en langzaam groeiend. 1 stone quarry, 1 ijzer mijn, stabiele voedsel productie, genoeg hout, 3 foresters, 2 gatherers, 2 hunting cabin's, 1 herbalist. Vis, Schapen, koeien, kippen, appel (voor alcohol), wheat etc.
Ik heb mijn main village wat aangepast waardoor ik de toegangsweg iets moest verleggen, maar door het terrein kan ik geen pad aanleggen waar en hoe ik dat wil.
Weet er iemand een mod om de grond ter plekke wat te laten zakken? Er staat wel bebouwing bij in de buurt, kerk en wat huizen.
Ik heb mijn main village wat aangepast waardoor ik de toegangsweg iets moest verleggen, maar door het terrein kan ik geen pad aanleggen waar en hoe ik dat wil.
Weet er iemand een mod om de grond ter plekke wat te laten zakken? Er staat wel bebouwing bij in de buurt, kerk en wat huizen.
[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 05-07-2017 14:14 ]
Start het nog wel eens in de zoveel maanden, maar eerlijk gezegd is het gewoon te makkelijk. Als je een beetje weet hoe de game mechanics werken is het heel lastig om niet een succesvolle stad op te bouwen.
Jup ik speel het ook weer!!
Met de allerlaatste update van het spel en met allerlei mods.
Morgen zal ik eens een lijstje maken wat ik zoal gebruik
Met de allerlaatste update van het spel en met allerlei mods.
Morgen zal ik eens een lijstje maken wat ik zoal gebruik
Ik sindskort ook weer, weet niet zo goed waarom, de uitdaging is weg. Als je alles zo'n beetje gebouwd heb en je hebt alle seeds for orchard en crop field binnen dan is het wel zo'n beetje klaar.
Ik ben pas geleden begonnen in easy, gewoon als een soort van sandbox. Na 80 jaar toch een populatie van 300 man en verschillende nederzettingen over de hele map met marketplaces etc. Helaas die savegame per ongeluk verwijderd.
Ben vorige week een savegame op medium gestart met het doel om geen mijnen en quarry's te bouwen maar alle stone, iron en coal te verkrijgen door handel. Ale en firewood zijn goeie ruilmiddelen dus heb inmiddels een flinke productielijn voor beide draaien
Ik speel zonder mods overigens, aanraders?
Ik ben pas geleden begonnen in easy, gewoon als een soort van sandbox. Na 80 jaar toch een populatie van 300 man en verschillende nederzettingen over de hele map met marketplaces etc. Helaas die savegame per ongeluk verwijderd.
Ben vorige week een savegame op medium gestart met het doel om geen mijnen en quarry's te bouwen maar alle stone, iron en coal te verkrijgen door handel. Ale en firewood zijn goeie ruilmiddelen dus heb inmiddels een flinke productielijn voor beide draaien
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 26-09-2017 11:04 ]
Hands down de echte complete beste aanrader:FastFred schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:01:
Ik sindskort ook weer, weet niet zo goed waarom, de uitdaging is weg. Als je alles zo'n beetje gebouwd heb en je hebt alle seeds for orchard en crop field binnen dan is het wel zo'n beetje klaar.
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=849019386
Extreem veel meer gebouwen, resources en dingen om je hoofd over te breken hoe je dat nou weer in vredesnaam moet krijgen...
Van kasteel tot water towns, van mega churches tot hutjes om kikkers te vangen.
Een paar nadelen:
- Zoek op de nieuwste mod, ze willen vaak updates doen.
- Na een nieuwe update kan je niet verder met je oude stad (dan moet je niet updaten).
Om je alvast koppijn te geven een lijstje met de profesions.
@FastFred En zo uit mijn hoofd gaan huizen nu tot tier 4 (sommige zelfs 5 geloof ik).
Inclusief meerdere looks die je kan selecteren voordat je gaat bouwen etc etc...
Damnit, nou heb ik ook weer zin om te spelen....
Inclusief meerdere looks die je kan selecteren voordat je gaat bouwen etc etc...
Damnit, nou heb ik ook weer zin om te spelen....
Huizen, tiers? Je bedoelt houten huisje > stenen huisje > ... > .... > ?
Zit te denken deze te kopen. Wachten op aanbieding of is het die 2 tientjes op steam waard?
Als je iets niet on release koopt, altijd wachten op een sale. Tzal wel black friday sale zijn bijna, en anders volgende maand xmas.endechaos schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:48:
Zit te denken deze te kopen. Wachten op aanbieding of is het die 2 tientjes op steam waard?
Vind dat banished nogal snel uitdaging mist, moet er eens naar terugkomen en wat mods proberen, maar uiteindelijk speel ik liever andere citybuilders zoals een Anno
Iemand al ervaring met Patron? Lijkt op het eerste zicht op banished, maar als ik de reviews lees is het eerder banished 0.25 ipv 2.0.
Daarom ben ik misschien nog de early access een beetje aan het afwachten
Daarom ben ik misschien nog de early access een beetje aan het afwachten
Is toch niet meer in early acces?
ik heb hem ook toegevoegd aan mijn lijst om in de gaten te houden, maar heb me er nog niet in kunnen verdiepen
ik heb hem ook toegevoegd aan mijn lijst om in de gaten te houden, maar heb me er nog niet in kunnen verdiepen
Voor de liefhebbers, ik kwam dit toevallig tegen op youtube. Ik vond er nog niets over hier op het forum, dus daarom deel ik het hier.
Lijkt nog early access te zijn op steam. Lijkt erg op Banished van wat ik zo zag.
https://store.steampowere...9510/Settlement_Survival/
Lijkt nog early access te zijn op steam. Lijkt erg op Banished van wat ik zo zag.
https://store.steampowere...9510/Settlement_Survival/
[ Voor 10% gewijzigd door LA-384 op 04-06-2022 10:54 ]