[PC] Banished

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
MicScott schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:18:[....]Gebouwen kun je niet upgraden [...]
Behalve wooden houses dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Caelorum schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:15:
[...]

Behalve wooden houses dan :P
Maar soms kun je ze beter slopen, als er iemand alleen in woond en je sloopt het eerst voordat je een nieuwe neerzet heb je een grote kans dat er een gezin van 2 er in gaat wonen en er nieuwe kinderen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Ik heb wat kippen en koeien gekocht van een merchant. Mijn kippen en koeien lopen nu rond in mijn tradepost. Hoe krijg ik ze nu in mijn pastures? Heb er inmiddels vier, maar er gaat niets naartoe.

Overigens vind ik het een vrij makkelijk spel. Mijn eerste dorp loopt eigenlijk gestroomlijnd. Ik heb heel even een dip gehad in het aantal arbeiders. Mensen gingen dood aan ouderdom en doordat ik een school gemaakt had, bleef de nieuwe aanwas even uit.

Mijn voedsel voorraad komt voornamelijk uit de visserij, verzamelaars en jagers. Heb ook wat velden als backup, merkte dat het in de winter soms krap werd. Maar heb meestal rond de 10.000 voedsel op voorraad.

Ook een keer een uitbraak gehad van ziekte, op een gegeven moment waren er 30 van de 70 mensen ziek, uiteindelijk zijn ze allemaal op 2 na beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 06:24
Donderpoes schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:53:
Ik heb wat kippen en koeien gekocht van een merchant. Mijn kippen en koeien lopen nu rond in mijn tradepost. Hoe krijg ik ze nu in mijn pastures? Heb er inmiddels vier, maar er gaat niets naartoe.
In de pasture moet je net als bij velden en boomgaarden vervolgens kiezen welk dier je er in wil, dan komen de beesten vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
Vanavond even kijken dan, ik dacht dat die knoppen gedisabled waren bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01
Donderpoes schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:10:
Vanavond even kijken dan, ik dacht dat die knoppen gedisabled waren bij mij.
Dat waren ze omdat je die dieren waarschijnlijk nog niet had. Nu kan je de linkerknop gebruiken als je op je pasture klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Donderpoes schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:53:

Overigens vind ik het een vrij makkelijk spel. Mijn eerste dorp loopt eigenlijk gestroomlijnd. Ik heb heel even een dip gehad in het aantal arbeiders. Mensen gingen dood aan ouderdom en doordat ik een school gemaakt had, bleef de nieuwe aanwas even uit.

Mijn voedsel voorraad komt voornamelijk uit de visserij, verzamelaars en jagers. Heb ook wat velden als backup, merkte dat het in de winter soms krap werd. Maar heb meestal rond de 10.000 voedsel op voorraad.

Ook een keer een uitbraak gehad van ziekte, op een gegeven moment waren er 30 van de 70 mensen ziek, uiteindelijk zijn ze allemaal op 2 na beter geworden.
Speel je wel op Hard? Ik ben vanaf het begin op hard begonnen en ben daar wel blij mee achteraf, dan is het in ieder geval uitdagend de eerste paar potjes. Daarna is het inderdaad niet al te moeilijk, tenzij je pech hebt met disasters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Voor mensen bij wie hun spel crasht als ze opslaan, je kunt de Beta van de volgende update gebruiken door in je Steam-library naar het spel te gaan, dan rechtsklikken -> properties -> BETAs en vervolgens aan te vinken dat je de bèta-versie wilt gebruiken. Dit heeft het voor mij opgelost.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
Mijn dieren zitten in mijn pasture :-)

Had gewoon niet goed gekeken.
Grotman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:34:
[...]

Speel je wel op Hard? Ik ben vanaf het begin op hard begonnen en ben daar wel blij mee achteraf, dan is het in ieder geval uitdagend de eerste paar potjes. Daarna is het inderdaad niet al te moeilijk, tenzij je pech hebt met disasters.
Nee, ben op medium begonnen, las dat het moeilijk was, dus niet gelijk hard gedaan.

Ga denk ik een nieuwe beginnen op hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Zo ziet je dorp eruit nadat een klein brandje een grote brand is geworden ;( :
Afbeeldingslocatie: http://i3.minus.com/ibv6vS52GwyP2t.jpg

Wat erna gebeurde: Iedereen die dakloos was ingezet als timmerman om zo snel mogelijk weer op te bouwen. Gelukkig had ik redelijk wat reserves en kon het grootste gedeelte van de huizen weer staan. Helaas kwam toen de winter en een aantal mensen zijn gestorven aan de kou. Tot overmaat van ramp was ook de market met 7000+ voedsel afgebrand. De winter heeft zijn tol geëist en 30 mensen zijn overleden.

Het seizoen erna kwam de vorst vroeg, helft van de oogst mislukt. Doordat ik de winter inging met 3500 voedsel ipv de gebruikelijke 18000, was ik genoodzaakt de helft van mijn vee (20 kippen, 5 koeien en 12 schapen) te slachten.

Afbeeldingslocatie: http://i4.minus.com/igoj22dnTIP1P.jpg
De aftermath. De heropbouwing duurde een jaar, maar is bijna klaar. Ground-zero is nog goed te zien in de vorm van een afgebrokkelde kapel. In het midden komen nu stenen huizen in de hoop dat deze beter bestand zijn tegen een evt. toekomstige brand.

[ Voor 72% gewijzigd door amas op 06-03-2014 16:40 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Natuurlijk balen, maar wel heel cool om te zien!

Klopt het dat ik geen wells zie? Zou dat meer helpen dan stenen huizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Stenen huizen helpen volgens mij helemaal niet als brandpreventie.
Ik heb ook weleens een brand gehad die een groot deel heeft platgelegd. Sindsdien bouw ik meer wells :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Stenen huizen zorgen er zover ik weet alleen voor dat de mensen langer buiten rond kunnen lopen. Dat kan enorm schelen in productiviteit. Daarnaast eten mensen die het koud hebben een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Zou je wel denken :S. Maar er staat wel degelijk 1 well middenin. Goed zoeken. Stond ook nog eens heel dichtbij de oorzaak, maar het mocht niet helpen. Mss volgende idd meer wells maken.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
TheAmassama schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:01:
Zou je wel denken :S. Maar er staat wel degelijk 1 well middenin. Goed zoeken. Stond ook nog eens heel dichtbij de oorzaak, maar het mocht niet helpen. Mss volgende idd meer wells maken.
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens zeker weet of het echt veel helpt. Op zich wel, want anders hebben de mensen alleen een rivier als bron van water, en dus moeten ze (waarschijnlijk) ver lopen. Maar als ik kijk hoe ze bij mij reageren op brand... Ik had een keer meer dan 100 laborers en ook nog een stuk of 10 builders. Toen brak er brand uit en iedereen liep er gewoon langs alsof er niks aan de hand was. Het duurde echt even voordat er iemand naar de well ging om een emmer water te halen. Toen was de brand inmiddels al uitgebreid naar andere huizen. Uiteindelijk hebben ze het wel kunnen fixen, maar snel is anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:29
Volgens mij werkt dat blussen inderdaad niet helemaal lekker, bij mij liepen ze ook rustig door met hun oogkleppen op. Kon toen uiteindelijk 30% van m'n dorp rebuilden.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:57
Na het zien van de review/lets play van NerdCubed (Youtube) gisteravond was ik al verkocht. Na 5 minuten eigenlijk al.

Had nog net genoeg op Paypal staan dus zojuist gekocht, nog 0,18 cent over nu :P Als ik thuis ben vanavond, maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Brandpreventie loopt niet zo lekker inderdaad.

Ik bouw inmiddels boomgaarden als bufferzones om te voorkomen dat een brand mijn halve dorp laat afbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Laatst online: 16:00
Zojuist is mijn halve dorp (160 inwoners) naar de kloten gegaan door te weinig voedsel.

Wat zijn efficiënte manieren om voedsel te produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ThijsWTF schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:45:
Zojuist is mijn halve dorp (160 inwoners) naar de kloten gegaan door te weinig voedsel.

Wat zijn efficiënte manieren om voedsel te produceren?
Gatherer, forester en hunter naast elkaar zetten en dan nog wat viszooi. Wel zorgen voor genoeg tools anders zakt de productie enorm in elkaar. Oh, en zet zo'n schuur naast die dingen zodat ze niet super ver hoeven te lopen om het spul af te leveren. Verder een marketplace met personeel dicht bij de huizen zodat alles alsnog goed wordt gedistribueerd.
Je wilt eigenlijk dat ze zo min mogelijk rondlopen spul te halen en zo veel mogelijk aan het werk zijn.
Stenen huizen met genoeg firewood en warm clothing is ook belangrijk, want dan moeten ze minder vaak naar huis om op te warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Pff, net voor het eerst op Hard begonnen. Dat is bijna onmogelijk zeg... Je bent met bijna niks. Het eerste huis dat je bouwt eist alle firewood op, dus je moet een woodcutter hebben, welke vrij duur is. Maar je moet ook voedsel hebben, dus ik heb een fishery en een gatherer's hut gebouwd. 8 van de 11 mensen aan hierin gezet en nog steeds sterven er mensen van de honger. Uiteindelijk 8 van de 8 mensen aan voedsel, maar het voedsel bleef op 0 steken. Dus een Hunter's cabin erbij gebouwd om nog meer voedsel te genereren. Toen die klaar was brandden al mijn huisjes en de storage af.

Toen heb ik het maar opgegeven en ben op dezelfde map op medium begonnen. Hard maakt alleen het begin moeilijker begrijp ik uit de beschrijving. Ik vind een dorp onderhouden veel leuker dan steeds maar op het randje zitten. Dus medium it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TheAmassama schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:57:
Pff, net voor het eerst op Hard begonnen. Dat is bijna onmogelijk zeg... [...]
Belangrijk is om eerst 3 huizen, een gatherer en een woodcutter te maken. Zodra dat af is een blacksmith en forester (als er niet meer genoeg bomen in de buurt staan). Bouw ook geen nieuwe huizen totdat er in twee huizen 3 volwassenen in 1 huis wonen. Dan heb je een stelletje (mits man en vrouw) en dan zijn ze tenminste productief in het maken van nageslacht :)
Eén gatherers hut is genoeg om ~20 man van voedsel te voorzien mits er genoeg tools zijn en er genoeg firewood aanwezig is.
Eigenlijk is hard enorm makkelijk, zodra je het kunstje kent.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 07-03-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Caelorum schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:01:
[...]

Belangrijk is om eerst 3 huizen, een gatherer en een woodcutter te maken. Zodra dat af is een blacksmith en forester (als er niet meer genoeg bomen in de buurt staan). Bouw ook geen nieuwe huizen totdat er in twee huizen 3 volwassenen in 1 huis wonen. Dan heb je een stelletje (mits man en vrouw) en dan zijn ze tenminste productief in het maken van nageslacht :)
Eén gatherers hut is genoeg om ~20 man van voedsel te voorzien mits er genoeg tools zijn en er genoeg firewood aanwezig is.
Eigenlijk is hard enorm makkelijk, zodra je het kunstje kent.
Blijkbaar is 4 huizen voor 4 families dan funest ofzo. Ik probeer het nog wel een keer met 3 huizen. Maar ik vind het bijna te specifiek wat je niet doen om te overleven. Dan speel ik liever medium om wat meer vrijheid te krijgen. Het gaat er uiteindelijk natuurlijk om dat je dun hebt. En dat is bij mij gewoon relaxed enen dorpje opbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
oh 4 kan ook, maar ik heb het hier al eens eerder aangegeven: De eerste winter heb je niet eens huizen nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik ben voor mijn eerste poging maar begonnen op Medium, met rampen uit op een grote map.

Erg rustig aan gedaan en eerst uitvogelen hoe ik zo snel mogelijk zoveel mogelijk supplies heb.

Zit nu net in jaar 14 met 60 of 70 inwoners ofzo. Ik heb last van een chronisch hout tekort, voedsel zit wel snor nu (ik ga de winter in met 2100 en de lente start met 3000 voedsel :P ). Alle voorzieningen zijn aanwezig, heb een schooltje, een quary voor steen, een mijn voor ijzer, aardappelveld, bonenveld, kippen, schapen, smid voor gereedschap, kledermaker, cafe, kerk, 3 foresters, 2 hunter cabin's, 2 gatherer's, 1 wood cutter.

Vanaf 19:00 tot 0:30 non-stop gespeeld :P Leuk spelletje, maar op Medium vind ik het net iets te gemakkelijk, misschien binnenkort wat moeilijkers proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:46
New Hope

De 1e 40 jaar hebben we overleefd hier in New Hope :) Door het toenemende aantal inwoners ben ik maar gestopt met het bijhouden van alle namen :)

Het zesendertigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U9Pz9J3l.jpg

Weer 13 nomads die zich bij New Hope willen voegen...tuurlijk kan dat! 7 volwassen en 6 kids deze keer. Begonnen met het upgraden van de paadjes naar echte stenen wegen. En een aanzienlijke uitbreiding van waterputten. Daarnaast bezig om boomgaarden te gaan maken. Nu moet er overal wat gebeuren en dat schiet niet echt op ;) Lizabel is inmiddels 84 en nog steeds diep ongelukkig

Gebouwd:
  • Waterput
  • Stenen wegen :)
Populatie:
  • Volwassen: Cori, Azariam, Zettina, Rustice, Gwendi, Rockett, Erlee, Gertrando, Nicollee, Gene, Suzettie, Cayde, Burner, Mitchie
  • Geboren: Harvel, Jakaylyn, Myrone, Gene, Wanetter, Annan, Drakeem, Jericka, Busterling, Bennedy, Hayde, Tayo, Corallan, Macker, Ferna, Lian, Ballander, Azariyah
  • Overleden: Lessandi, Lances, Norbertram,
Het zevenendertigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5sVAmeEl.jpg

Lizabel is overleden.... :( Op 85 jarige leeftijd is zij van ons weg genomen in het begin van de zomer en laat ze een grote leegte achter in New Hope. Tangel heeft de zware taak om de werkzaamheden van Lizabel over te nemen.

Gebouwd:
  • Boomgaard
  • Waterputten
  • Houten huis
  • Crop field
Populatie
  • Geboren: Hann, Marence, Destia, Dangela, Babetter
  • Volwassen: Lamarcel, Lestel, Tangel, Mavern, Ally, Tenisa, Clintony, Tameron, Macielo, Maniela, Rander, Jeralyn, Hillandrew, Zecharlton
  • Overleden: Carnet, Orlandra, LIZABEL :( , Tristeena, Patrice, Libert
Het achtendertigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DxwwB1al.jpg

In de zomer hebben we een Influenza uitbraak..alhoewel, uitbraak, de enige die ziek werd is naar het ziekenhuis gewandeld en daar beter geworden :)

Gebouwd:
  • Crop field
  • Houthakkers hut
Populatie
  • 135 volwassenen
  • 32 studenten
  • 16 kinderen
Het negenendertigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1Ilfv8Pl.jpg

23 nomads staan klaar voor de poorten van New Hope :) Kom maar door! 15 volwassen en 8 kinderen. Nog meer monden om te voedden. Dus tijd voor wat meer crop fields. Ook het aantal huizen moet omhoog. Genoeg in de planning maar geen steen om het te bouwen. Misschien was het stenen paden plan iets te ambitieus. We gaan de winter in met 8 daklozen, het eerste slachtoffer door de vrieskou is ook al gevallen: Helmiracle :(

Gebouwd:
  • Stenen huis 2x
  • Crop field
  • Jagers hut
Populatie
  • Volwassen: 155
  • Student: 25
  • Kinderen: 27
Het veertigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z4lDc2El.jpg

In het voorjaar van '40 heeft iedereen weer een plekje gevonden om te wonen. En zijn we goed op weg met een aantal uitbreidingen. De nieuwe huizen moeten zorgen voor meer inwoners. Een 2e steengroeve is in de maak om aan de grote vraag naar steen te voldoen. De voedselvoorraad is weer aan het groeien door de toename van een aantal velden, een jagershut en een gatherershut.

Gebouwd:
  • Stenen huis 2x
  • Houten huis 4x
  • Storage barn
  • Houthakker
Populatie
  • Volwassen: 151
  • Student: 30
  • Kind: 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Lol, je geeft aan de namen niet meer bij te houden en vervolgens noem je alsnog twee die overleden zijn bij naam ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
Caelorum schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:18:
Lol, je geeft aan de namen niet meer bij te houden en vervolgens noem je alsnog twee die overleden zijn bij naam ^^
Lizabel heeft een speciaal plekje in m'n hart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
hippiepaci schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:05:
[...] Lizabel heeft een speciaal plekje in m'n hart :P
En Helmiracle boeit niet zo? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gisteravond wat moeilijkers geprobeerd, weather op Harsh, starting conditions op Hard, Disasters ingeschakeld, nog steeds een fucking eitje, ik groei alleen niet zo hard als op Medium.

Zit nu in jaar 14 ofzo, maar heb een vergrijzingsprobleem, heb op een bepaald moment teveel huizen gebouwd waardoor ik nu veel woningen heb met maar 1 of 2 bewoner(s). Zit nu met 19 volwassenen en 4 kids, van die 19 volwassenen zijn er 5 boven de 65 jaar oud en die kids zijn nog niet oud genoeg om in te springen als er iemand komt te overlijden

Hoe krijg ik zo snel mogelijk weer kids erbij? Heb geprobeerd huisjes te slopen waar maar 1 persoon in woont, maar die gaat dan niet automagisch bij iemand anders in wonen?

Oh en heb per ongeluk mijn dorp dat ik op Medium moeilijkheid gebouwd had overschreven met deze :(

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 09-03-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:41
Gisteren dit spel ook voor het eerst gespeeld, had na een paar uur jaar 13 bereikt en alles ging niet slecht voor een eerste keer... tot er een orkaan over m'n dorp raasde en ik van 31 volwassen en goed nageslacht met 4 volwassen, nauwelijks tools en eten overbleef :( .
plaatje:
http://cloud-3.steampower...81B9D2139AAEA230E4BF9632/

Volgende keer maar proberen zonder rampen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat voor verhouding farm (arbeiders) en populatie houden jullie aan?

Ik was gisteren bezig met een klein dorpje en had zo'n 50-60 mensen. Ik had 2 groente velden (squash en cabbage) en 3 schapen velden. Ik had ook nog 2 vishavens en in het bos jagers, herbalist en zo'n gatherer neergezet.

Toen na paar jaar doorgroeide naar een populatie naar 70-80 man gingen er opeens erg veel dood door ondervoeding. Tot overmaat van ramp waren tools ook nog eens op, waardoor ik vermoed dat die farm velden nog minder effectief waren. Dan is het kwestie waar je je mankracht opzet: zoveel mogelijk iron minen om tools naar buiten te krijgen (maar er was een tekort van 60 tools, inclusief de blacksmith) of farm velden bouwen. :z

Ik had het idee dat mijn farm populatie misschien wat kleinschalig was, omdat ik ook bijna geen food reserves had (ook misschien niet handig om 5 jaar daarvoor de helft op een trade port te zetten om te verkopen).
Tegelijkertijd, in zo'n iron of stone mine kunnen heel veel mensen werken voor een klein beetje material, dus ik vermoed dat ik daar misschien ook wat te vroeg mee begonnen ben (ipv stone/iron van oppervlak op te ruimen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
FastFred schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:45:
[...] Hoe krijg ik zo snel mogelijk weer kids erbij? Heb geprobeerd huisjes te slopen waar maar 1 persoon in woont, maar die gaat dan niet automagisch bij iemand anders in wonen? [...]
Nope, dat klopt. Je moet dus een man en vrouw zien te fixen als stelletje zodat als je een huis bouwt ze samen er in gaan. Volwassenen zijn overigens ook maar een bepaalde tijd reproductief. Iets van tussen de 18 en 40 dacht ik.
Zorg in ieder geval voor dat je alleen stelletjes + kinderen in huizen hebt zitten. Zit er 1 in, slopen die handel. Zodra je een setje hebt verzameld een huis bouwen.
Hans1990 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:19:
[...]ik had het idee dat mijn farm populatie misschien wat kleinschalig was, omdat ik ook bijna geen food reserves had (ook misschien niet handig om 5 jaar daarvoor de helft op een trade port te zetten om te verkopen).
Tegelijkertijd, in zo'n iron of stone mine kunnen heel veel mensen werken voor een klein beetje material, dus ik vermoed dat ik daar misschien ook wat te vroeg mee begonnen ben (ipv stone/iron van oppervlak op te ruimen).
Altijd eerst van oppervlak opruimen totdat ze te ver moeten lopen (~2 beeldschermen 1920x1200 over pad). Gebrek aan tools is inderdaad erg funest voor je productiviteit. Een farm kan zomaar 90% minder produceren daardoor. Erg belangrijk dus om een goede food reserve te hebben en altijd voldoende tools.
Quarry en mine begin ik meestal pas rond de 40 man mee. Dan kan je er ~4 bij elk neerplempen terwijl de rest lekker hout verzameld, firewood en tools maakt en food bijeen schraapt :) Moet er wel bij zeggen dat ik vaak firewood als hoofd handel heb en tools als tweede. Wil je echt op tools gaan richten zal je toch wel een stuk of 12 in je mine moeten laten werken, maar dat is op zeg 60 man ook wel goed mogelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Caelorum op 09-03-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Voedsel had ik vanaf dag 1 al dik in orde. Zoals al vaker vermeld hier: gatherer's hut, hunting cabin, herbalist en foresters lodge bij elkaar zetten. Als de afstand tussen die plek en je dorp te groot is plaats je daar een stock pile en een storage barn bij zodat mensen niet zo debiel ver hoeven lopen

Als je daar niet meer genoeg aan hebt zoek je een nieuw stuk bos, en bouw je daar dezelfde opstelling

@ Caelorum, dus als een man en een vrouw beide alleen wonen, beide huizen slopen en 1 huis voor terug zetten zodat ze bij elkaar in trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Mijn stad is inmiddels goed uitgebreid (ongeveer ¾ van breedte van een 'large' map) en ik begin wat gebreken in de AI te ontdekken.

Als het winter is dan zullen farmers zich gedragen als laborers, omdat ze dan toch niks te doen hebben. Stel dat je een gebouw bouwt aan de meest linkerkant van de kaart en een farmer werkt aan de meest rechterkant, dan kan het zijn dat die persoon bomen gaat kapen om plaats te maken voor dat gebouw. Hiervoor moet hij de gehele map overlopen, wat ongeveer een compleet seizoen duurt. Als ze dit doen in 'late' winter, dan blijven ze dit doen, ookal is het lente en zouden ze moeten zaaien. Dit is echt funest voor je oogst.

Sommige 15x15 velden oogsten ~1400 food met 4 farmers, terwijl door dit soort grapjes, anderen slechts ~300 produceren. Ook heb ik een aantal kleinere farms 15x7 met 1 persoon en die produceren soms wel 700 food. Maar als die ene persoon besluit een wandeling van half jaar te nemen produceren dit soort farms een jaar helemaal niks.

Hopen dat in een future patch de prioriteiten van de citizens wordt aangepast, want dit is wel vervelend :) Nu zijn farms sowieso onbetrouwbaar (infestations en vroege winters), maar hier kan wel wat aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Voor voedsel plaats ik alleen Hunting Cabin's en Gatherer Hut's. Vele malen efficienter want die gaan het hele jaar door. Ik bouw wel Orchard's om drank van te brouwen, maar velden voor aardappels of graan enzo niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Los van of farms efficiënt zijn of niet, citizens moeten niet zo ver van hun werk- woonplek weglopen. Ik breidt nu nog verder uit en mensen gaan letterlijk dood aan de honger omdat ze zo ver van hun huis weg zijn. Dat mag gewoon niet.

Ik zet namelijk losse dorpjes op de kaart om zo veel ruimte te gebruiken, maar als citizens zoveel bezig zijn met heen en weer lopen dat ze letterlijk dood aan gaan, dan is er iets mis met de AI ;)

Anyway, ik laat te gewoon sterven, hopen dat de AI zichzelf een beetje opschoont, en anders sterven ze maar onder het motto 'survival of the fittest' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
FastFred schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:55:
[....]@ Caelorum, dus als een man en een vrouw beide alleen wonen, beide huizen slopen en 1 huis voor terug zetten zodat ze bij elkaar in trekken?
Dat bedoel ik ja.
Heb overigens zelf ook wel eens eerst het hele bos gekapt om doodleuk een jaar daarna er een forester en gatherer neer te zetten ^^ Duurt dan wel een jaar of 4-5 voordat productie normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
Caelorum schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:19:
[...]

Dat bedoel ik ja.
Heb overigens zelf ook wel eens eerst het hele bos gekapt om doodleuk een jaar daarna er een forester en gatherer neer te zetten ^^ Duurt dan wel een jaar of 4-5 voordat productie normaal is.
doe ik eigenlijk vaak ook om in het gebied van de forester ook meteen al het iron en stone weg te halen.. geeft weer meer ruimte voor bomen en als je je foresters dan een tijdje enkel bomen laat groeien zonder te kappen dan krijg je een mooi bos wat echt super loopt qua voedsel en hout productie ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, maar je kan ook gewoon alleen het ijzer en steen weghalen. Het heeft echt geen enkel nut om het op deze manier te doen, maar ik wijzig altijd zoveel van plannen dat dit soort dingetjes wel eens voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Ik heb een beetje een probleem met de mine en quarry. Het schiet gewoon niet op, volgens mij moet je er minstens 12 in elk doen wil het wat opleveren, maar zoveel mensen heb ik gewoon niet. De meeste mensen heb ik gewoon nodig voor voedsel productie. Hoe lossen jullie dat op? Alles in mijn omgeving is inmiddels al redelijk op qua steen en iron, en ik kan max 6 man inzetten voor een quarry of mine... Ik ga in ieder geval proberen een school te maken om te kijken of dat de productie wat kan opschroeven.

Overigens ben ik er al een paar keer achter gekomen dat tools productie echt belangrijk is zodra je boven de 40 mensen uit komt. Als je dat niet goed in de gaten houd dan zijn er na een tijdje geen tools meer en wordt er ook niet meer genoeg voedsel verzamelt met als gevolg dat iedereen uithongert x)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Een mine en quarry heb ik ook 1x geprobeerd, maar moet je inderdaad heel veel mensen op zetten wil je het "rendabel" houden. Ik heb nu nog voldoende steen en iron in de buurt zitten, hoewel de afstanden wel steeds groter worden en het erg veel tijdsverlies geeft. Dan zou je een basis daar in de buurt moeten bouwen, maar met de huidige AI is het niet te voorkomen dat ze van de ene 'basis' naar de ander lopen.
Het zou daarom mooi zijn als er een mogelijkheid komt om de AI toe te wijzen aan een bepaald gebied, en dat ze daar niet buiten mogen komen. En dat je je vendor en trader's wel de mogelijkheid geeft om tussen de verschillende dorpjes heen en weer te lopen.

Wat ik in ieder geval doe is als ze ver moeten lopen naar een plek met steen en iron is dat ik daar gewoon eerst een stock pile plaats, zodat ze met hun resources niet eerst het hele stuk terug hoeven lopen, nu hoeven ze alleen maar terug te lopen als ze wat willen eten of als ze het koud hebben.

Ik gebruik Iron Tools nu trouwens als betaal middel aangezien het relatief veel waard is en je het voor bijna alles kunt ruilen en omdat ik er genoeg van heb.

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 10-03-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmm, ik groei gewoon de populatie zodat ik genoeg mensen heb voor in de quarry en mine ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wat voor aantallen haal je nu per jaar uit die quarry en mine dan? En hoeveel mensen heb je er dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nu momenteel niets, want ik speel het spel niet meer :P Maar met zo'n 8 mensen in een quarry heb je net genoeg em een stenen huis of twee/drie te bouwen in het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Dus ik had het probleem dat mensen stierven omdat ze te ver moesten lopen. Ik ben lekker verder gegaan met aggresief uitbouwen, als mensen geen eten hadden stierven ze maar, dan bouw ik wel wat extra huisjes zodat de extra babies ze later compenseren (en Nomads helpen ook heel goed :+). Inmiddels bevat mijn 'land' 3 volwaardige dorpen met alles erop en eraan en een vierde is momenteel in de maak.

De helft van de huizen zijn inmiddels van steen, de 4 kapels worden goed bezocht, elk dorpje heeft 2 scholen en ziekteuitbraken worden goed behandeld doordat elk dorpje ook een ziekenhuis heeft. Voedsel komt natuurlijk uit de farms, vee, gatherer's hut etc... Maar een heel groot deel komt van de trader. Er zit namelijk zo'n beetje permanent 9999 venison in de trading post. Dit is 3 (a.b.) waard, dus dit verdriedubbelt zich wanneer ik het trade tegen fruit en groenten. En vlees krijgen de burgers genoeg in de vorm van biefstuk en lamsvlees :)

Feast your eyes:
Dorp 1 (waar het begon)
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iZZd8ZknK4M5h.jpg

Dorp 2 (eerste voorzichtige uitbreiding)
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ikQKx2H4LP3V0.jpg

Dorp 3 (aggresieve uitbreiding)
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iAiwaoESI5eg3.jpg

Tussenstukjes (voor voedsel en hout bijv.)
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iWBmHtKzCAtWQ.jpg

Dorp 4 (in de maak)
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/i4iMab34MtEYd.jpg

En voor de stats, mocht je dat interessant vinden, klik je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik ben best verliefd op dit spel, dit laat me om de een of andere reden veel aan Cris Sawyer spellen denken, hoe goed uitgedacht de UI is, hoe het geheel werkt, een grote balancing act enz. enz.

Ik zal later eens een plaatje van mijn iets in de 60-70 posten, stel je er niet te veel van voor, iets van 140 mensen in TOTAAL en ik zit een beetje met voedsel.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
@TheAmmassama ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
De populatie van mijn dorpje groeit weer gestaag. Had eerst problemen met vergrijzing in mijn dorpje. Zit nu op bijna 30 man.

Zag eerst het nut van een Town Hall niet zo, maar dat scheelt toch wel, maakt het een stuk overzichtelijker allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
FastFred schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:40:
De populatie van mijn dorpje groeit weer gestaag. Had eerst problemen met vergrijzing in mijn dorpje. Zit nu op bijna 30 man.

Zag eerst het nut van een Town Hall niet zo, maar dat scheelt toch wel, maakt het een stuk overzichtelijker allemaal :)
Je hebt de town hall ook nodig om nomads toe te kunnen laten. Dat is voor de groei van je dorpje ook wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Jup, daar kwam ik ook achter, aangezien je daar ook de optie toe hebt. Wat zijn nog meer eisen om nomads te kunnen opvangen? Ik las ergens dat je daar ook een Tavern voor moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
hippiepaci schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:09:
[...]

Je hebt de town hall ook nodig om nomads toe te kunnen laten. Dat is voor de groei van je dorpje ook wel lekker :)
in het begin heb ik daar helemaal geen gebruik van gemaakt, pas toen ik een pop van 80 had.
Ik heb gewoon de huizen bezetting in de gaten gehouden, zie je dat er koppeltjes gevormd kunnen worden bouw dan een huis bij en je hebt weer een nieuwe mensjes fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
FastFred schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:16:
Jup, daar kwam ik ook achter, aangezien je daar ook de optie toe hebt. Wat zijn nog meer eisen om nomads te kunnen opvangen? Ik las ergens dat je daar ook een Tavern voor moet hebben?
Een Boarding House is handig omdat daar veel mensen tegelijk kunnen wonen, maar ik dacht dat er verder naast de Town Hall niets nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:20
Jawel, je moet een town hall, een trading post en een market hebben :) En idd, een boarding house is wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Wat me opeens te binnen schiet, dit spel doet me heel erg aan cultures denken. Dat ging nog een stapje verder, aka, mannetje, vrouwtje, kindertjes, meer production chains en war system.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zo! Gisteravond ging het ineens erg hard met mijn populatie, 29/0/14 nu :) Voorraden zit wel snor, alleen iron halen was nu te ver lopen dus daar een mine voor gebouwd en 7 man inzitten tot nu toe, maar kan het nog niet bijhouden met de tools productie...

Heb me voornamelijk bezig gehouden met de populatie. Telkens als ik een mannelijke en een vrouwelijke arbeider had in aparte huizen bouwde ik er een huisje bij of wachtte ik tot er een alleenstaande ouwe zak overleed zodat ik een leegstaand huis had.

Wat is de interval voor disasters? Heb het wel aanstaan, maar nog nooit gehad de afgelopen 17 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
FastFred schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:47:
Wat is de interval voor disasters? Heb het wel aanstaan, maar nog nooit gehad de afgelopen 17 jaar...
Volgens mij redelijk random; mijn huidge dorp had een disaster in het eerste jaar. In eerdere dorpen in de eerste vijf jaar niets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik heb een brand gehad maar ik merkte dat er heel slecht tegen gevochten wordt, het vuur is meer door de winter gestopt dan door mijn inwoners. En ik had wel een water put in de buurt zitten, is dit een AI probleempje ik had voldoende laborers in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Geweldig spel! Ik had gisteren een large map, mountains op hard gezet en m'n settlement heeft 6 achievements gekregen (builder, healthy, smiles all around, lumberjack, trader en settlement)

Alleen ik denk dat ik het allemaal te snel doe allemaal, speel op 10x speed en dan merk ik toch dat ik vaker wat dingen over het hoofd zie.

Ik zag m'n voedselvoorraad in een paar jaar zakken van 27000 naar 800 terwijl ik heel veel schapen drijf, kippen heb, hunters heb, gatherers en boeren, maar het was niet genoeg bijna iedereen stierf van de honger. Dus heb ik maar afgesloten en ik ga weer een nieuwe map maken :P

Edit:
Ik denk ook dat het komt door wat ik hier lees, dat farmers gewoon doodleuk de hele map over lopen en dan het volgende jaar niks produceren. In m'n volgende map ga ik misschien alleen veel gatherers en hunters maken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door DutchEZmoder op 12-03-2014 12:22 ]

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik bouw ook zo'n stadshuis waarbij je kan zien wat de productie is en beter kan zien wat de voorraaden zijn over tijd (graphs) en waar het ligt. Dan kan je makkelijk zien of iets underproduced raakt.
Ik heb in vorige games geleerd een grote buffer aan te houden voor food & tools, als 1vd2 op is zal het onwaarschijnlijk leiden tot een starvation sneeuwbal effect.

Ook ik speel veel stukken op 10x speed, totdat ik zie dat ik ZSM maatregelen moet treffen en zet ik hem even terug. Ik denk dat ik daardoor wel even paar keer overnieuw heb moeten proberen om een stabiele settlement te starten, maar het truukje met bosbeheerder, gatherers & hunters werkt goed. Daardoor ben ik eerder geneigd resources van het oppervlak te pakken (ipv een mijn bouwen), en geven ze niet een lente dip wat betreft voedsel.

Ik heb nu dan ook een game met ~450 inwoners en een overvloed aan iron/stone, voornamelijk omdat ik firewood produceer en inwissel bij de trader voor iron/stone/coal. Ik denk dat het effectiever is dan mines bouwen, omdat je in mines heel veel mensen moet stoppen (maar anders met bosbeheerders ook wel..), maar kan je als ze op zijn niet meer weghalen. Trees kan je gewoon herplanten, firewood is snel geproduceerd en makkelijk op te slaan :)
Op den duur stopt dat natuurlijk, als je de hele map volgebouwd hebt...

Ik moet wel zeggen dat ik nog op lage moeilijkheidsgraad speel om het spel ietsjes beter te leren kennen, maar tot zover bevalt het erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Ja klinkt goed dat omwisselen van wood voor iron/stone/coal. Ik deed altijd enkel wood voor zaadjes, maar die kosten ook gigantisch veel. Paar zaadjes voor een heel bos ruilen lol.Denk dat ik dat ook eens ga proberen zonder mine.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Die zaadjes heb ik altijd bemachtigd met Ale. Een paar Wheat velden en 1 of 2 Taverns, dan heb je genoeg Ale om elke keer als de trader langskomt 2 tot 3 zaadjes te kopen.

Voor de rest gebruik ik eigenlijk alleen venison om meer voedsel te krijgen omdat je dit 1 (venison) : 3 (food) kunt ruilen. Ik weet niet of food dan ook 3x zo snel op gaat als venison, maar zo werkt het bij mij iig wel :)

Ik zit wel met het probleem dat de AI me niet meer zo mag. Ik heb zo'n beetje ¾ van de map volgebouwd en ik heb eigelijk constant >10 mensen die honger lijden. Ik word dus overspoeld met berichten dat die en die dood gaan. Gelukkig breid ik zo snel uit dat de baby's er sneller uit komen dan dat die mensen hun graf in gaan :+

Alleen ik zit nu al een jaar of tien vast op ~800 citizens (501/141/148). Zodra ik probeer uit te breiden moeten ze te ver lopen.

Als illustratie de gedachten van een willekeurige citizen:
------

"Ik heb opdracht van de burgemeester gekregen dat ik een huis moet bouwen aan de andere kant van het meer. Goed, ik loop er wel heen zodat ik deze kan bouwen. Poe zeg, ik heb wel 1 keer mijn hamer geslagen op een stuk steen, het is wel tijd voor een lunchpauze van een half jaar. Ik ga even wat eten halen in mijn huis dat een paar minuutjes lopen is. Oh wacht, ik moet nog even wat brandhout halen. Nu ik toch sterf van de honger, laat ik even naar dorp lopen dat het verste weg is. Waarom? Waarom niet! En nu ik toch bezig ben, ik zal de bergroute nemen omdat hij 1mm korter is. Using the roads? Too mainstream.

Nou, ik ben er bijna, het wordt toch wel koud zo. Tja, ik ben ook in de zomer vertrokken, het is inmiddels winter, maar ja, wat doe je eraan? Wat doe je eraan?! Brandhout vergeten en zo snel mogelijk naar huis natuurlijk!

Kom op, man! Lopen! Je sterft van de honger, de kou en je huis heeft ook nog eens geen brandhout! Sneller, je kunt het! *hijg* *hijg*... Daar is het! Mijn huis, mijn vrouw, mijn kinderen!. Ik kan ze al zi... AARARGGHH UGH."

~Einde~
------

Dit schijnt de algehele gedachtengang van mijn citizens te zijn, ondanks dat 90%+ geleerd heeft. Ik heb er mee leren leven, maar ik zit nu dus vast. Misschien is het de engine die niet met zoveel citizens om kan gaan, of de afstanden zijn gewoon te groot. Ik weet het niet, maar verder spelen heeft eigenlijk niet zo bijzonder veel zin meer. Zodra ik namelijk de 550 adults passeer, krijg ik binnen een paar minuten 60x een bestek icoontje linksboven in het scherm en is het weer de oude situatie. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
Lol! Mooie beschrijving van de gedachtegang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gisteravond weer lekker opgeschoten, 69/0/14 :) Flink gegroeid, het was even billen knijpen nadat ik 16 nomaden had binnen gelaten, de winter door met 100 á 200 voedsel. Daarna flink geinvesteerd in een 3e hunter cabin,gatherer's hut, forester en een 2e herbalist. Ik heb nu 3 van dit soort community's buiten het dorp.

Ook een 2e woodcutter nu, de firewood productie flink opgeschroefd, ik ben firewood nu ook aan het gebruiken om te handelen.

Nadat de voedselcrisis voorbij was weer 6 nomaden toegelaten, waarna er een griep epidemie begon: -15 populatie. Daarvan ben ik nu nog aan het recoveren + direct een hospital gebouwd.

Nu ook een pasture met 12 koeien die voedsel (en leer! eindelijk geen tekort meer) produceert. En een crop field met wheat.

Momenteel:

"Boscommunity" 1
1x Forester
1x Herbalist
1x Hunter cabin
1x Gatherers hut

"Boscommunity 2"
1x Forester
1x Hunter cabin
1x Gatherers hut
1x Stockpile
1x Storage barn

"Boscommunity" 3
1x Forester
1x Hunter cabin
1x Gatherers hut
1x Herbalist
1x Stockpile
1x Storage barn
2x Stone house

Het centrale dorp ligt ongeveer tussen de 3 "Boscommunity's" in:
2x Blacksmith
1x Stockpile
1x Storage barn
1x Townhall
1x Chapel
1x Graveyard
1x Market
1x Tailer
1x Hospital
2x Woodcutter
Stone/Wooden house

Vlak bij het dorp, richting "Boscommunity" 3 heb ik aan het water zitten:
1x Pasture
1x Trading Post
1x Fishing dock
1x Cropfield
1x Wooden house

Zal vanavond eens wat screenshots plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Ik heb vandaag nogal geëxperimenteerd met kippenboerderijen, 4 in totaal, beste wat ik heb gedaan :P

Er wordt echt gigantisch veel voedsel gemaakt, vooral eieren waarvan al m'n storage vol zit en ik er steeds meer moet bouwen.

Verder heb ik 3 visserijen met ieder 4 vissers, 2 trading posts, 4 hout hak gebouwen en dan nog 1 kleine schapenboerderij voor de wol. Ook nog 2 jagershutjes.

Coal, stone, iron en wat voedselvariatie kan ik makkelijk ruilen met hout en eieren.

Zie hier mijn stats in dit nogal kleine dorpje:
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/634y3ir0v/2014_03_13_00001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/u5lrye7nz/2014_03_13_00002.jpg

De gezondheid van m'n dorp is wel best slecht, ik denk zelf wegens tekort aan variatie van voedsel, ik had eerst wel genoeg herbs en toen was het ook al slecht, nu heb ik weinig herbs en is 't nog hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchEZmoder op 13-03-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh crap, dat ging hard :P Ben van 69/0/14 naar 144/0/21 gegaan in een uurtje spelen :P

Er is nu zoveel veranderd dat ik morgenavond eerst ff nieuwe screens ga maken. 2e tradingpost, 2e market, 4e boscommunity, en de start van een 2e dorp. Een nieuwe Mine voor Iron en een Quarry voor Stone. Gaat echt gruwelijk hard nu, nadat ik per ongeluk op Allow had geklikt en er 15 nomaden bij kwamen :X

Ik heb nu zoveel mensen dat ik niet meer weet waar ik ze laten moet, gemiddeld 10 man als Laborers

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 13-03-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Bij vorige savefiles kreeg kon ik elke keer heel veel nomaden aannemen, maar bij mijn huidige save is er nog geen 1 geweest die erbij wou komen, iemand een idee hoe dat werkt?

Ik heb nu 1 hoofddorpje, een gigantisch gebied met boerderijen en dan net weer een 2e community gemaakt met 1 van bijna alles. Ik genereer 48.000 food en dat is ook mijn limiet op het moment.

Heb geen mines/quarries en heb alle soorten voedsel in overvloed, ook stone/iron in overvloed door het ruilen met 3 tradeposts.

Langzaam maar zeker stijgt het aantal inwoners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

@DutchEZmoder, vreemd dat je zo weinig herbs hebt. Ik denk dat ik tot ~400 inwoners het heb gered met 1 herbalist. En dan nog had ik zoveel over, dat ik elke keer dat de trader langskwam 300 ofzo kon wegruilen. Mss gingen ze niet naar de herbalist ofzo... Maar mijn health is eigenlijk nooit onder de 4½ gekomen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
TheAmassama schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 01:46:
@DutchEZmoder, vreemd dat je zo weinig herbs hebt. Ik denk dat ik tot ~400 inwoners het heb gered met 1 herbalist. En dan nog had ik zoveel over, dat ik elke keer dat de trader langskwam 300 ofzo kon wegruilen. Mss gingen ze niet naar de herbalist ofzo... Maar mijn health is eigenlijk nooit onder de 4½ gekomen :s
Ja dit is inmiddels veranderd. Ik gebruik nu een Foresters Lodge die enkel zaadjes plant en daarnaast een herbalist, limiet op 200 gezet en die maakt 1 herbalist gemakkelijk vol. De andere herbalist maar afgebroken en er wat anders in de plaats gezet. Het was gewoon een foute locatie.

Dit zijn nog wat oude screens maar het verschil is enkel dat ik nu meer firewood, coal en voedsel heb.
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/cfk9n9zhv/2014_03_13_00016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/ehg5ns837/2014_03_13_00017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Een herbalist/gatherer moeten in een oud bos geplaatst worden. Als je een nieuw bos laat planten door een Forester dan doen de herbalist en gatherer niet zoveel de eerste paar jaar. Als je een Forester in een "oud" bos zet met zowel Plant als Cut ingeschakeld dan behoud hij zelf het evenwicht tussen bomen kappen en planten, daar hoef je zelf niks aan te doen. Je kunt er dan ook een Gatherers Hut en Herbalist neerzetten, die leveren dan meer dan genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 14-03-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
M'n stad is nu best groot geworden, en nu heb ik een probleem dat het spel steeds crashed na de auto save. Heeft iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Definieer 'best groot'. Ik zit nu op 800 inwoners en (afgezien van de AI die een beetje moeilijk doet) heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DutchEZmoder schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:45:
M'n stad is nu best groot geworden, en nu heb ik een probleem dat het spel steeds crashed na de auto save. Heeft iemand anders daar ook last van?
Is dat niet gewoon de bekende bug? http://www.shiningrocksof...-27-working-on-an-update/
In dat geval even de test beta proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 15-03-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Ja is die bug, 1e keer dat ik die site zie waar dat staat. Ik had auto save disabled en net wilde ik normaal saven en crashed ie weer. Jammer, het was eventjes een leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Aardige eendagsvlieg dit. dit spel :D

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Klopt ook wel. Na je eerste dorpje weet je de basics. Bij je tweede dorpje zet je de difficulty wat hoger en ontdek je de meeste efficiënte technieken om je dorp te optimaliseren. Bij je derde dorpje breng je deze zo snel mogelijk in de praktijk en vanaf dat moment is de complexiteit van het spel wel zo'n beetje op.

Het is een fantastisch spel, en ik vind het de €20,- dan ook absoluut waard, maar er mist een groot deel aan échte complexiteit.

Als je bijvoorbeeld een spel neemt als Anno 2070 en deze speelt zonder vijanden, dan heb je ook een citybuilder. Al dan niet op een iets minder fundamenteel niveau. Er valt wel veel meer te managen, je kunt in een nieuw spel de technologiën van voorgaande games gebruiken. En er zijn meer aspecten waarop je kunt optimaliseren. Waardoor het spel langer leuk blijft.

Banished is echter door 1 persoon gemaakt en ik neem het hem niet kwalijk. Ik heb heel veel plezier gehad aan het spel, misschien dat ik het ooit nog een keer ga spelen wanneer er een grote v2 patch komt, maar voorlopig ben ook ik er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond Banished geïnstalleerd maar nog niet verder gekomen dan de eerste tutorial; zag er al wel veelbelovend uit! Leuke setting en vloeiende graphics, ik ben benieuwd hoe lang het blijft boeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-06 22:31
wat ik meestal doe is verscheidene wat al eerder gezegd is ''boscommunities'' maken. In mijn stad waar ik nu 125 adults heb heb ik nog nooit boardinghouses gehad, en een keer een desease. Een keer is mijn population van 40 naar 20 gezakt, omdat ik te veel houses had. Nu bouw ik het langzamer op, maximaal 1/2 houses per jaar erbij. screens zal ik vanavond misschien wel plaatsen.

edit: als je ziet dat je gatherers hut te weinig oplevert kun je af en toe de foresters hut (die er als het goed is naast is) alleen op planten zetten. Dit zorgt er voor dat je bos wat dichter word waardoor je gatheres meer eten dichterbij kunnen halen.

[ Voor 25% gewijzigd door tweaker1706 op 28-04-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 11:55
@TheAmassama

Probeer ook eens Tropico. Deel 5 komt bijna uit :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpb102718
  • Laatst online: 09-09 00:23
TheAmassama schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:25:
Klopt ook wel. Na je eerste dorpje weet je de basics. Bij je tweede dorpje zet je de difficulty wat hoger en ontdek je de meeste efficiënte technieken om je dorp te optimaliseren. Bij je derde dorpje breng je deze zo snel mogelijk in de praktijk en vanaf dat moment is de complexiteit van het spel wel zo'n beetje op.

Het is een fantastisch spel, en ik vind het de €20,- dan ook absoluut waard, maar er mist een groot deel aan échte complexiteit.

Als je bijvoorbeeld een spel neemt als Anno 2070 en deze speelt zonder vijanden, dan heb je ook een citybuilder. Al dan niet op een iets minder fundamenteel niveau. Er valt wel veel meer te managen, je kunt in een nieuw spel de technologiën van voorgaande games gebruiken. En er zijn meer aspecten waarop je kunt optimaliseren. Waardoor het spel langer leuk blijft.

Banished is echter door 1 persoon gemaakt en ik neem het hem niet kwalijk. Ik heb heel veel plezier gehad aan het spel, misschien dat ik het ooit nog een keer ga spelen wanneer er een grote v2 patch komt, maar voorlopig ben ook ik er klaar mee.
Ik kwam hier even kijken of er nog meer uitdaging gevonden kon worden. Wat TheAmassama zo omschrijft is me ook gebeurd, ik heb het idee dat ik alles al eens gedaan heb, en dat de uitdaging helamaal weg is. In plaats daarvan baal ik van de trage bugoplossing en doorontwikkeling van het spel, doordat er maar 1 devver is. Ik vrees dat de V2 update/patch nog lang op zich laat wachten.
Ook maar vast tropico 5 gepreordered, je moet toch verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:00
Denk dat de grootste inpuls toch uit de mod community moet komen. Heb daar in ieder geval goede hoop op. Het is nu alleen wachten totdat de modkit daadwerkelijk uitgebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Er is een beta uit op Steam van de update die er binnenkort aan komt, vermoedelijk binnen een week of twee.

De changelist:

* Citizens are now more effective at fighting fires and putting them out.
* When fires break out, citizens fighting the fire now run at high speed.
* Citizens working in an area where a fire breaks out will now be interrupted to help fight the fire.
* Fixed a bug that caused non-laborers to not fight fires.
* Citizens fighting fires will only be interrupted by sickness, freezing, or starving.
* Citizens will now only search for water in an area around the fire. Far inland areas need wells for fires to be fought.
* Increased the number of citizens that can fight a single fire to 50.
* Increased the area of effect for citizens fighting a fire.
* If enough water is brought to a building on fire, the chance of the fire spreading is lowered.
* Fixed a bug that caused buildings on fire not to be high priority.
* Fixed a major slowdown in large towns when fires break out.
* If citizens are already walking to get food at a distance location and become starved, they’ll now interrupt the walk and get food at the closest market or storage barn.
* If citizens are working far from home and become hungry, they’ll eat food from their home as if they brought food with them. This will not interrupt the current task. If no food is available at home they will interrupt the walk and get food at the closest market or storage barn.
* Because citizens can eat from home when far away, they can better deal with freezing, and visit a warm place when needed.
* Fixed a bug that caused citizens not to warm up when eating at home in some cases.
* Citizens now won’t be assigned far away tasks without a specific profession (pickups, gathering, clearing, etc) unless the tasks have been around for a long time, or haven’t been assigned to someone local. This keeps citizens far away from walking across the map in most cases.
* Citizens now limit the distance they’ll walk in the winter when it is very cold.
* Tombstones now decay in 4-6 years instead of 13-17.
* Existing tombstones have had their decay time reduced by half.
* The trading post volume was been increased to 60000. This allows larger auto purchases to occur without overflowing storage. Existing trading posts need to be removed and replaced for this change to take effect.

Here’s the rest of the changes already posted:

* Mouse buttons now obey system setting for flipped left/right buttons.
* Input options now allow binding of mouse actions.
* Input settings can now be bound to any of eight mouse buttons.
* Fixed a bug that cause meat and other resources to show up in the corner of the map.
* Fixed being able to pop a building back into existence after being damaged by using the cancel removal tool or reclaim button.
* Fixed grave count on cemeteries when it is marked for removal then reclaimed.
* Fixed crash at trading post when trading, dismissing trader, and then selecting a custom order.
* Fixed a bug that allowed auto purchase to over fill the trading post.
* Fixed a bug that caused cycling through laborers to show children and students.
* Foresters no longer cut down orchards.
* Fixed water showing inside merchant boat.
* Builders will no longer walk the long way around to the other side of a bridge or tunnel when constructing it if it’s more than twice the distance to the closer side.
* Fixed building pause icon staying up when a building completes construction after pausing construction.
* Fixed a bug that caused starving or freezing people to get stuck in a loop doing the same job over and over if no food or warmth was available to resolve the starving or freezing issue.
* Fixed a bug that caused pending roads to not be cancelable if they were under a tree, rock, ore, etc.
* Fixed a bug that caused roads to be unremovable.
* Fixed a bug that caused areas to be unusable after roads were removed in certain cases.
* Dirt roads can no longer be quick removed by zoning over them with stone roads and then removing them. They now revert back to dirt roads and work has to be performed to remove them.
* Placing stone roads over pending dirt roads no longer cause unusable areas.
* Disasters are now disabled in tutorials.
* Fixed several spelling and grammatical errors.
* Fixed crash in audio streamer due to missing thread synchronization.
* Fixed a crash that occurred if a video card doesn’t support sampling from a depth texture.
* Fixed a bug that caused very wide screen displays to calculate an incorrect FOV.
* Windowed mode now allows resizing of the window.
* Window position is now remembered and restored on game shutdown/startup.
* Graphics initialization now has better error handling and exception recovery.
* Added a game launcher that allows changing video settings if the game doesn’t display properly on startup.
* The game launcher only shows if an error occurred, on first time startup, ctrl is held on startup, or /launcher is on the command line.
* Added selection of refresh rate to graphics settings
* Added selection of graphics adapter to graphics settings.
* Save games now check for truncation and crc validation to make sure save games haven’t been corrupted.
* The scene shown on the background of the main menu now has better error checking in case the file has become corrupt. If the file is corrupt it will show the original scene that the game shows on first time startup.
* Files are now created in a temp directory and are moved after writes complete. This stops partial files from being created if a thread crashes while a background thread is performing file I/O.

Bron: shiningrocksoftware.com

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Iemand die nog Banished speelt? Ik ben er eigenlijk onlangs mee begonnen en het spel is vrij verslavend.

Na een eerste poging met een dorpje, kwam ik er toch snel achter dat mensen een jas, stookhout en eten nodig hadden om een winter te overleven. Daar was ik dus vrij snel klaar mee, maar wilde meteen een nieuw dorp stichten.
Tweede poging gaat beter en heb nu (na meerdere uren in het spel te hebben gestoken) een dorp van 325 volwassenen plus students/kids. Het probleem waar ik nu tegenaanloop is dat ik geen plek meer heb om huizen of uberhaupt iets te planten. Op mijn map zijn ontzettend veel bergen en water.. Daar kun je helaas niet op bouwen :)..

Ik heb trouwens ergens gelezen dat in stenen huizen minder snel brand ontstaat dan in houten huizen. Maar qua aantal branden ( hout - steen) staat het nu gelijk.. ( Bye bye market die voor 95% vol zat). Overigens brandde laatst twee huizen af die langs een rivier lagen. Toch gingen mijn inwoners water halen in een well aan de overkant van de brug.. Vrij onlogisch..

Ik zit nu op jaar 52 en had wel verwacht dat er bij jaar 50 een achievement zou zijn. Helaas. Binnenkort maar eens een nieuw dorp ( op een grote map ) beginnen. Iemand nog leuke seed-tips voor de map?

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:29
Ik speel het zo af en toe nog wel is, blijft een leuk spel. Ik speel nu vooral minder omdat de truuk om een grote samenleving op te zetten al ontdekt is. Ik heb vrijwel nooit een dorp dat volledig uitsterft :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
batumulia schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:26:
Ik speel het zo af en toe nog wel is, blijft een leuk spel. Ik speel nu vooral minder omdat de truuk om een grote samenleving op te zetten al ontdekt is. Ik heb vrijwel nooit een dorp dat volledig uitsterft :)
Dit inderdaad, ik zit echt te wachten op nieuwe content voor dit spel, zoals het nu is is het hetzelfde trucje blijven doen.
Dat is een paar keer leuk, maar al snel een sleur helaas.

Al met al zeker veel plezier met deze game gehad, dat dan weer wel.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Renquin schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:55:
[...]

Dit inderdaad, ik zit echt te wachten op nieuwe content voor dit spel, zoals het nu is is het hetzelfde trucje blijven doen.
Dat is een paar keer leuk, maar al snel een sleur helaas.

Al met al zeker veel plezier met deze game gehad, dat dan weer wel.
Het valt inderdaad in een sleur.
1. secure resources and food
2. expand vilage
3. goto 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Banished 1.0.3 just went live.

Changelist:

Fixed a potential crash that could occur if two buildings overlapped.
Fixed splitting or emptying herds from pastures. This will no longer cause small pastures to become overfull.
Added an option to set the scale of status icons. This is useful in ultra wide resolutions where the icons become large.
Fixed a bug that caused large population cities to randomly unassign workers.
Fixed a pause/lag that would occur as the game reassigned workers to new professions.
Fixed a bug that allowed the edges of tunnels to overlap other buildings.
Fixed an infinite loop that occured using the path tool when a citizen couldn’t get from home to a workplace.
Citizens without a workplace will once again do any job on the map. Citizens that have jobs will generally still stay near their workplace unless work to be done has been around for several months and no general laborer has done it.
Bron: http://store.steampowered.com/news/?appids=242920

Ik had wel wat nieuws verwacht, maar helaas alleen bugfixes.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranzity op 27-06-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tja, volgens mij is hij compleet opgebrand. We kunnen alleen maar hopen dat hij nog die modtools gaat uitbrengen zoals hij had beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 16:36

The Chosen One

Zie signature!

Gebruiken villagers nog steeds coal als recource voor heat i.p.v. hout? Vond dat altijd zo irritant dat ze me dure coal gebruiken i.p.v. de duizenden firewood dat ik had.
Zit nu ff op laptop en zelfs Banished loopt niet goed hier.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 13:33
Ik weet niet of villagers dat doen ik kan het me niet herinneren. Hij brengt nog regelmatig updates uit. Al was de late alleen bugfixes. Verder heb ik wel de indruk dat hij er mee bezig is. Hij is dan ook in z`n eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Hij heeft de laatste paar jaar van z'n leven gewijd aan dit spel. Bugfixes daargelaten, ik zou na zo'n lange tijd ook even out-of-ideas zitten en de plooien van het spel gladstrijken. Extra's kunnen altijd later nog, en eenmaal de modtools uitkomen zullen we hopelijk leuke dingen zien/krijgen van de community.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ideeën heeft die nog genoeg het is het tempo dat compleet is ingezakt. Ook begrijpbaar hoor, alleen erg jammer en toont het "gevaar" van een eenmansonderneming maar weer eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Nieuws over de modfunctie!
The last few weeks I’ve been devoting my time to working on adding mod support to the game. It’s been nice to stretch my coding legs by doing something other than bug fixing.
http://www.shiningrocksof...08-development-continues/

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Ja, dat was succesvol. Eerste town uitgestorven in de eerste winter, mijn prioriteiten moeten anders. Poging 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Nog volop aan het spelen hier. :) Heb nu eindelijk een stadje met 54/10/12, begint al aardig te lopen zo.

Vroeg mij echter wel al een paar uur af waarom er geen zaden gebracht werden met de boot. Ik alle zaden aangeklikt/aangezet die er maar waren en boot terug gestuurd. Ze kwamen telkens maar niet, wat blijkt; die dropdown bovenin moet je ook nog aanpassen. 8)7 Zet dat ding gewoon standaard op 'once' en dan kun je kiezen voor 'always'. Dat 'never' is wel raar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulanbator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-01 15:15
Feanathiel schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:55:
Nog volop aan het spelen hier. :) Heb nu eindelijk een stadje met 54/10/12, begint al aardig te lopen zo.

Vroeg mij echter wel al een paar uur af waarom er geen zaden gebracht werden met de boot. Ik alle zaden aangeklikt/aangezet die er maar waren en boot terug gestuurd. Ze kwamen telkens maar niet, wat blijkt; die dropdown bovenin moet je ook nog aanpassen. 8)7 Zet dat ding gewoon standaard op 'once' en dan kun je kiezen voor 'always'. Dat 'never' is wel raar zo.
Dat is idd niet zo handig ingericht. Vooral omdat je die zaden maar eenmaal hoeft te kopen, daarna kun je er oneindig mee farmen. 8)7

Ik speel af en toe nog een potje om vanuit niets een leuk dorpje te bouwen. Alleen vergis ik me nogal eens in de map en is de ruimte door bergen en heuvels veel te beperkt. Kwestie van de juiste seed kiezen natuurlijk.

D3 Armory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Zo te zien is er een modkit uit voor banished.. Wie gaat er even wat complexere supply chains voor ons programmeren? :D

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 11:55
Erikie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:57:
Zo te zien is er een modkit uit voor banished.. Wie gaat er even wat complexere supply chains voor ons programmeren? :D
Je kunt ook gewoon Anno 2070 opstarten :+ .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

te simpel ;) Misschien dat ze een beetje de kant van factorio op kunnen gaan.

[ Voor 73% gewijzigd door Erikie op 27-08-2014 04:31 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ulanbator schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:47:
[...]

Dat is idd niet zo handig ingericht. Vooral omdat je die zaden maar eenmaal hoeft te kopen, daarna kun je er oneindig mee farmen. 8)7
Waarom is dit zo gek? Als je een kersenboom hebt komen daaraf kersen met pitten erin die je dan weer kan planten :)

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste