New Hope
Met 38/12/12 hoop ik binnenkort toch wel omhoog te gaan met mijn populatie. Persoonlijke ontwikkelingen binnen New Hope zorgen er echter voor dat ik af en toe de focus verlies om verder te groeien
Het eenentwintigste jaar
Bezig geweest met het bouwen van oa een town hall, maar door iron gebrek schiet dat nog niet echt op. 5 doden zorgen naast het verdriet van het wegvallen ook voor een probleem wat betreft de opvolging. Gelukkig wel 5 koters geboren, maar voordat die aan de slag gaan zijn we wel weer even verder
Gebouwd:
Populatie:
- Geboren: Dall, Norbertram, Campbella, Amia, Ayde
- Overleden: Errod, Fletchel, Dallington, Geral, Berty
- Volwassen: Hernard
Het tweeentwintigste jaar
Wederom weer veel begrafenissen achter de rug dit jaar. De jeugd heeft de toekomst is natuurlijk het gezegde. In zekere zin ook waar...alleen is de toekomst in dit geval hetzelfde als wat de overledenen al deden. Elke plek die "vrij" komt word ingevuld door iemand die net volwassen is geworden. Geen mogelijkheid om uit te breidden momenteel.
Gebouwd:
Populatie
- Volwassen: Marlyle, Atheree, Nick, Jerril, Beaula
- Overleden: Lavares, Eman, Arlandy (overleden terwijl hij werkte aan de toekomst van New Hope...geplet door een steen...) Leontina (opvolger van Arlandy:) ) Elin, Isadorathy, Artin
- Geboren: Patrice, Lessandi, Wellione, Alainey
Het drieenwintigste jaar
Ik ben begonnen aan een nieuwe plek voor hout/eten/wonen.
Gebouwd:
Populatie
- Geboren: Ellwoodson, Asha, Durwardo, Hamil, Celinda
- Overleden: Octavion, Gustus
- Volwassen: Erlin, Dottilia, Hold
Het vierentwintigste jaar
Het jaar dat de beidde begraafplaatsen vol waren... Tijd voor een 3e

Dit is ook het jaar van Lizabel, de alleenstaande moeder. Wonend in een houten huisje in het bos, ver weg van de rest van deze nieuwe "beschaving". Qua locatie niets te klagen...maar helaas is haar leven niet wat zij er van verwacht had. Overdag hard aan het werk in de bouw, zonder dat iemand zich ontfermd over baby Pierrek. Haar geluk is ver te zoeken...
"The plot thickens..." Een stukje verder op wordt er een meisje geboren...ook zei draagt de naam Lizabel... In dit huis is ook geen man te vinden. Is dit de 1e emancipatie golf in New Hope?! Door het wegvallen van een forester heeft de volwassen Lizabel een nieuwe roeping gevonden. Door nog een sterfgeval is ook dat weer veranderd...midden in de winter stort zij zich in de wereld van de visserij. Ook dat kan haar niet bekoren, want al voor de jaarwisseling komt ze tot het besluit om in de mijn te gaan werken...
Gebouwd:
Populatie
- Overleden: Hatticus, Kevans, Felecta
- Volwassen: Lizabel, Dall
- Geboren: Sewardell,Jeralyn, Ballas, Pierrek, Lizabel
Het vijfentwintigste jaar
New Hope groeit rustig door. Net als het vrouwenhuishouden van de moeder van jonge Lizabel, uit het niets is daar een jongetje geboren. Toepasselijk is de naam "Bald". Het blijkt een roerig maar goed jaar voor New Hope te worden. Met 7 maal de blije boodschap en 6 afgestudeerden vs. 4 sterfgevallen lijkt de toekomst weer wat rooskleuriger. Het overlijden van Regg de onderwijzer kwam overigens hard aan in New Hope.
Lizabel de volwassene blijft overigens op zoek naar haar roeping, na een tijdje werkzaam in de bouw te zijn geweest is ze nu weer gewoon als laborer aan de slag.
Gebouwd:
- Een begraafplaats met plek voor 112 man (m/v)
- Storage barn
Populatie
- Volwassen: Madelei, Tristeena, Carnet, Norbertram, Campbella, Jencarlin
- Overleden: Alonzalo, Rowlando, Rohannon, Regg
- Geboren: Almireya, Bald, Mackenzil, Arminervia, Kiann, Demar, Libert
To be continued