[PC] Banished

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:46
Tof spel. Was ik eindelijk op gang (80 man), gingen er op eens 20 dood vanwege ouderdom. Heb het nog redden doordat er 10 nomads kwamen. Helaas een half uur later iedereen ziek door yellow fever.

Wat zijn nog meer leuke spellen die hier op lijken? Vind het eigenlijk wel een toffe genre!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, na z'n 5 keer opnieuw beginnen omdat elke keer iedereen doodvroor, dood ging van de honger of ik gewoon z'n rotzooitje had gemaakt dat het geen zin meer heeft lijk ik de smaak toch te pakken te hebben. Ik haal nu in ieder geval genoeg graan binnen om een winter te overleven en de volgende oogst te halen. Verder vriest niet iedereen meer dood. Ik snap alleen niks van handelen. Moet denk ik weer de tutorial opstarten. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07 15:01
Best een leuke uitdaging als je een dorp hebt met zo'n 100 inwoners en er dan brand uitbreekt in het centrum. Bijna hele centrum verwoest, 60 man dakloos. Gelukkig wel grote voedselvoorraad en het gebeurde begin lente dus daklozen vroren niet dood.
Snel boarding house gebouwd om daklozen op te vangen en toen het hele centrum herbouwd. Meteen maar wat extra waterputten geplaatst, just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
DanielWW2 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:05:
[..]
Verder vriest niet iedereen meer dood. Ik snap alleen niks van handelen. Moet denk ik weer de tutorial opstarten. :/
Handelen vond ik ook onduidelijk, maar valt best mee. Op de inventory tab kun je goederen selecteren die vanuit de opslag in je Trader worden opgeslagen. Vervolgens kun je daarmee traden. De waarde zie je pas op de trade tab, dus dat is een beetje onduidelijk en onhandig (of ik moet een handige manier hebben gemist).
Elke trader handelt weer in wat anders, dus het is afwachten wat je kunt krijgen. Dus eerst je spullen die je kunt en wilt verkopen in Inventory laten invoeren, en vervolgens wachten op een trader en dan op de Trade tab de spullen gelijk maken qua waarde.

[ Voor 17% gewijzigd door Grotman op 23-02-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Vanmiddag een uur besteed om al lunchend te kijken naar gameplay videos van dit spel, ziet er erg interessant uit.

Eigenlijk vind ik het alleen wel jammer dat er geen geld economie is, dat is namelijk nou juist het teken van een society die zich ontwikkeld. Verder kan ik nog erg weinig aanmerken, en ga het zeker in de gaten houden :).

--
Leuk verhaaltje bij een bug melding haha:

Pls, fix this. It's maddening. I spend hours watching my villagers doing their little things, wondering about what their life looks like. After 16 hours I start to identify myself with them. I remember one of the villagers being born. Her name was Bennifer (I shit you not). She went on to become a teacher. And I was proud of her. After a long and prosper life in which she saw her community thrive and do well she died at the respectable age of 75. Now the people that she tutored have joined a cult and went into the forrest to commit suicide. If Bennifer would know about this she would turn in her grave. Don't fix it for me, fix it for her.

[ Voor 50% gewijzigd door Ircghost op 23-02-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Ircghost schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:33:
Vanmiddag een uur besteed om al lunchend te kijken naar gameplay videos van dit spel, ziet er erg interessant uit.

Eigenlijk vind ik het alleen wel jammer dat er geen geld economie is, dat is namelijk nou juist het teken van een society die zich ontwikkeld. Verder kan ik nog erg weinig aanmerken, en ga het zeker in de gaten houden :).
Persoonlijk ben ik blij dat er geen geld in het spel zit.
Het is imo veel echter dat je, als je verbannen wordt, geen geld bij je hebt en dat je dit ook niet zomaar gaat ontwikkelen als je toch allemaal arbeiders bent :)
Ircghost schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:33:
--
Leuk verhaaltje bij een bug melding haha:

Pls, fix this. It's maddening. I spend hours watching my villagers doing their little things, wondering about what their life looks like. After 16 hours I start to identify myself with them. I remember one of the villagers being born. Her name was Bennifer (I shit you not). She went on to become a teacher. And I was proud of her. After a long and prosper life in which she saw her community thrive and do well she died at the respectable age of 75. Now the people that she tutored have joined a cult and went into the forrest to commit suicide. If Bennifer would know about this she would turn in her grave. Don't fix it for me, fix it for her.
Rofl, dat stukje is wel sterk geschreven inderdaad. Gelukkig nog nooit zoiets geks gehad :D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:03
Gisteren gekocht en ook beginnen met spelen. Heerlijk spel zeg! :)

Leuke update trouwens hippiepaci! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Na diverse achievements te hebben ontvangen voor Swanfield III dacht ik zo slim te zijn om er een snelle achievement bij te fixen (lange brug) echter deze ging naar een gebied waar mijn mensen niet snel naar toe konden met als gevolg halve populatie dood voor de bouw van een brug. Na een tijd even stop gezet maar de schade was gedaan. Populatie van 600+ naar de knoppen.

Wel weer wat geleerd :) 1. Ik had een heel groot dorp gebouwd puur op minen (steen, cool en Iron) als die op zijn dan zit je met een dorp niets nutten die hun werk veel te ver op gaan zoeken. Met als gevolg honger, kou dood en verderf :)

Ben nu met Swanfield IV bezig en er is weer een optie tot een grote brug :) Ik ga hier heel voorzichtig mee om, dus nu eerst aan beide kanten een dorp hebben. Daarnaast heb ik nu voor de mine een wooden boardhouse gemaakt en een ieder die daar komt te wonen moet miner worden :) Als de mine op is sloop ik het ding en hoop ik dat ze of een ander huis zoeken of dood gaan :) Dan blijft de rest van mijn populatie gespaard :D Misschien een zwaar offer maar ach zonder offers worden we niet groter dan 600+ :D

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtzlove
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:25
Mijn tweede poging was al meteen aardig succesfull.
Ik heb er 6-7 uur non-stop aan gewerkt. Speed constant op 10.
550 adults/100 students/ 100 children en ik zit in jaar 60 ongeveer.
48% van de achievements al ge-unlocked. Als je eenmaal je inwoners kunt blijven voorzien van voedsel is het een vrij eenvoudig spel. Mooi momentje wat ik mee maakte was dat 80 nomads zich bij mij wouden aansluiten. Leuk spel en erg verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 11:55
hippiepaci schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:37:
[...]

Je kan ook gebieden aanwijzen om een hogere prioriteit te krijgen zodat ze wel je steentjes willen oppikken
Heb dat nog niet echt geprobeerd omdat ik niet kon vinden hoe je een prioriteit weer opheft.

In ieder geval was de traveltime der mate lang dat alle laborers de gehele winter op een neer aan het lopen waren waardoor simpele klusjes niet langer werden uitgevoerd. Denk aan coal ophalen bij de mijn.
thechib12 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:33:
Tof spel. Was ik eindelijk op gang (80 man), gingen er op eens 20 dood vanwege ouderdom. Heb het nog redden doordat er 10 nomads kwamen. Helaas een half uur later iedereen ziek door yellow fever.

Wat zijn nog meer leuke spellen die hier op lijken? Vind het eigenlijk wel een toffe genre!
Setters 6: Exact dezelfde opzet, bestaat alleen al 20 jaar :+ .
Offering a deep economic system, ensure your empire is balanced and prosperous with the right number of professions, and goods to guarantee all your settlers are happy with their lives.

Ultimately expand and grow an empire to become a legendary ruler of The Settlers.
http://www.ubi.com/UK/Games/Info.aspx?pId=5692

Gaat wel een stukje dieper/verder:
V. THE BUILDINGS
[A] DEFENSE AND ROADS
[1] WOODEN WALL/GATE
[2] STONE WALL/GATE
[3] TRAIL/STONE ROAD
[B] RESOURCE GATHERING
[1] WOODCUTTER
[2] HUNTER
[3] STONECUTTER
[4] FISHER

[5] IRON MINER
[6] GRAIN FARM
[7] CATTLE FARM
[8] SHEEP FARM
[9] BEEKEEPER
[10] HERB GATHERER
[C] RETAIL
[1] BUTCHER
[2] BAKER
[3] SMOKEHOUE
[4] DAIRY
[5] TANNER
[6] WEAVER
[7] BROOM MAKER
[8] SOAP MAKER
[9] PHARMACY
[10] TAVERN
[11] BATH HOUSE
[12] THEATER
[13] BANNER MAKER
[14] CARPENTER
[15] BLACKSMITH
[16] CANDLE MAKER
[17] SWORDSMITH
[18] BOW MAKER
[D] MILITARY
[1] SWORDMAN BARRACKS
[2] BOWMAN BARRACKS
[3] SIEGE ENGINE WORKSHOP
[4] OUTPOST
[E] SPECIAL
[1] CASTLE
[2] CATHEDRAL
[3] STOREHOUSE
Read more at http://www.gamershell.com...2.00/#JmjFX9DPr8bRlq0v.99
Zijn er al ergens al Banished patchnotes? Ik heb de 1.0.0 gespeeld...

[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 24-02-2014 16:57 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Leuk spel maar mist wel heel veel endgame content. Als je het truukje door hebt is het vrij simpel en wordt het snel eentoning.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Postius schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:49:
Leuk spel maar mist wel heel veel endgame content. Als je het truukje door hebt is het vrij simpel en wordt het snel eentoning.
Speel je met of zonder disasters?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36

The Chosen One

Zie signature!

Ik speel zonder omdat disasters op dit moment teveel een !@#$ you je bent game over systeem kan zijn.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
Deze avond 3x opnieuw begonnen, maar telkens ga ik in de winter van jaar 2 de mist in lijkt het. Mensen gaan dood omdat er te weinig voedsel is.

Laatste try overdreven gedaan en vol ingezet op 'in leven blijven; 3 huisjes, 2 fishing docks, een hunting gebouw, en wat fields etc. Dat ging al voor 1 jaar langer goed, maar dan alsnog bij de 3e winter 'zegt' mijn dorpje krak.. :P *help*!
Wat is de meest ideale volgorde, en in welke mate moet je je dingen bouwen? Alles achter elkaar doorbouwen lijkt vooralsnog niet te werken. Iemand tips?
Heb uiteraard de tutorials gedaan, maar ik geloof niet dat ik iets cruciaals mis.. ;(

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36

The Chosen One

Zie signature!

Je begint al met fields. Wacht daar maar mee tot jaar 5-10 minimaal. 2-3 gatherer en hunting huts minimaal. Die leveren gewoon het meeste op, zelfs in vergelijking met volle fields volgens mij nog. Op een plek waar je gelijk of later ook een forest lodge bij plaatst.

[ Voor 20% gewijzigd door The Chosen One op 24-02-2014 21:39 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
enira schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:34:
Deze avond 3x opnieuw begonnen, maar telkens ga ik in de winter van jaar 2 de mist in lijkt het. Mensen gaan dood omdat er te weinig voedsel is.

Laatste try overdreven gedaan en vol ingezet op 'in leven blijven; 3 huisjes, 2 fishing docks, een hunting gebouw, en wat fields etc. Dat ging al voor 1 jaar langer goed, maar dan alsnog bij de 3e winter 'zegt' mijn dorpje krak.. :P *help*!
Wat is de meest ideale volgorde, en in welke mate moet je je dingen bouwen? Alles achter elkaar doorbouwen lijkt vooralsnog niet te werken. Iemand tips?
Heb uiteraard de tutorials gedaan, maar ik geloof niet dat ik iets cruciaals mis.. ;(
Vanavond op Hard begonnen: 1 fishing hut met 4 fishers, daarna een paar huisjes, dan beginnen met Gatherer/Hunter/etc. Werkt prima tot nu toe :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:46
Postius schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:49:
Je kan ook je eigen endgame bedenken. Zoek een mooie uitdaging, of ga voor de achievements.

Misschien kunnen we hier met zn allen een leuke challenge bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:03
The Chosen One schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:38:
Je begint al met fields. Wacht daar maar mee tot jaar 5-10 minimaal. 2-3 gatherer en hunting huts minimaal. Die leveren gewoon het meeste op, zelfs in vergelijking met volle fields volgens mij nog. Op een plek waar je gelijk of later ook een forest lodge bij plaatst.
Ik begin gelijk in het eerste jaar al met fields. Eerst 1 visserspost met 4 visser en daarnaast 1 of 2 fields waar per veld 5 farmers op werken. Het eten vliegt binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
Dahal schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:19:
Gisteren gekocht en ook beginnen met spelen. Heerlijk spel zeg! :)

Leuke update trouwens hippiepaci! :)
Thanks! :)

New Hope

Deze jaren een beetje blijven hangen qua inwonertal, hopelijk zorgen de gebouwde huizen voor wat nieuwe gezinnetjes :) Op dit moment 42/6/9. Er zit gelukkig nog wel toekomst in! Voor de rest qua resources gaat het prima. De gekozen seed zorgt wel voor een bepaalde uitdaging omdat er niet direct hele stukken plat land te vinden zijn. Heeft wel z'n charme overigens :P

Het zestiende jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZL0Nggdl.jpg

Het jaar begint met 3 sterfgevallen, gelukkig zorgen die niet voor tegenslagen tijdens de bouw van de 1e market. Nog 2 sterfgevallen worden gelukkig gecompenseerd door het volwassen worden van 5 studenten.

Gebouwd:
  • Market
  • Gathers hut
  • Black smith
Populatie:
  • Volwassen: Devonnie, Rolan, Honore, Alvertiney, Lark
  • Overleden: Loranci, Stefaniel, Hestefania, Heneral, Bobbin
  • Geboren: Arthursa
Het zeventiende jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KE3WZd3l.jpg

Jaar 17 bracht ook het 17e slachtoffer door ouderdom. Daarom ook weer wat huizen bijgebouwd.

Gebouwd:
  • Eerste stenen huis
  • 2 huizen
Populatie
  • Overleden: Jannika, Busten, Babetha, Camil
  • Volwassen: Lark, Alvertiney, Geral, Fisherrill, Torrancis
  • Geboren: Nick (het hoeft niet allemaal ingewikkeld :) ), Marlyle, Beaula
Het achtiende jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fFMd08rl.jpg
Aangezien New Hope een beetje vastloopt qua inwonertal weer een huis gebouwd plus 2 in de planning. Daarnaast ook nog een 2e begraafplaats moeten bouwen :(

Gebouwd:
  • Fishing dock
  • Huis
  • Begraafplaats
Populatie
  • Geboren: Hernard, Atheree
  • Overleden: Demarcel, Amale, Conardo, Lark, Jaman
  • Volwassen: Jeffer, Regg
Het negentiende jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bs3MweRl.jpg

Om de populatie niet verder terug te laten lopen begonnen met het bouwen van een stuk meer huizen. Hopelijk heeft het effect!

Gebouwd:
  • Huizen 2x
  • Huis
  • Huis
Populatie
  • Overleden: Salvaro, Tomas
  • Geboren: Erlin, Jerril, Hold, Tristeena
  • Volwassen: Erving, Zeliah, Arleigha
Het twintigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C4YnjaAl.jpg

Met 4 geboortes vs 4 sterfgevallen schiet het nog niet echt op met New Hope :) Wel 4 adults erbij. Inmiddels een boarding house bijna afgebouwd en een town hall in de planning. We zetten nog niet volledig in op de nomads maar een beetje voorbereiding kan nooit kwaad :)

Gebouwd:
  • Een aantal huizen
Populatie
  • Volwassen: Arlandy, Arthursa, Darylynn, Herlyn
  • Geboren: Carnet, Lizabel, Madelei, Jencarlin
  • Overleden: Giann, Nickie, Elbertram, Lakena
Dus...iemand concrete tips voor verdere uitbreidingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
fabben schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:58:
[...]

Ik begin gelijk in het eerste jaar al met fields. Eerst 1 visserspost met 4 visser en daarnaast 1 of 2 fields waar per veld 5 farmers op werken. Het eten vliegt binnen! :)
Ligt ook aan de moeilijkheidsgraad waarop je speelt. Ik speel op hard en dan kun je niet eens met fields starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:03
Grotman schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:58:
[...]

Ligt ook aan de moeilijkheidsgraad waarop je speelt. Ik speel op hard en dan kun je niet eens met fields starten.
Oh ja, right. Had ik even over het hoofd gezien. Ik speel op easy.

Weet iemand op welke leeftijd studenten beginnen met werken? Verschilt die leeftijd veel met de leeftijd waarop de overgang van child naar adult plaatsvind, waarbij de studentfase wordt overgeslagen? Er zijn bij mij in de afgelopen jaren ongeveer 20 adults gestorven aan ouderdom en nu kom ik werkkracht te kort. :/
Door arbeiders te zitten, maar ik weet niet of het een verstandige zet is...

[ Voor 19% gewijzigd door Fzim op 25-02-2014 08:47 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
fabben schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:44:
[...]

Oh ja, right. Had ik even over het hoofd gezien. Ik speel op easy.

Weet iemand op welke leeftijd studenten beginnen met werken? Verschilt die leeftijd veel met de leeftijd waarop de overgang van child naar adult plaatsvind, waarbij de studentfase wordt overgeslagen? Er zijn bij mij in de afgelopen jaren ongeveer 20 adults gestorven aan ouderdom en nu kom ik werkkracht te kort. :/
Door arbeiders te zitten, maar ik weet niet of het een verstandige zet is...
volgens mij beginnen ze normaal wanneer ze 12 zijn met werken en als student zijnde pas bij 18 (staat hier ergens in dit topic vermeld volgens mij ook)

De steam reviews zijn trouwens echt te waar over dit spel :P
http://kotaku.com/banishe...-steam-reviews-1529703380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:44
Ik heb nu een nieuwe aanpak die wel aardig schijnt te werken. Ik bouw alleen maar stenen huizen vanaf dag 1 tot nu toe alleen maar stenen huizen. Goed je steen voorraad is vrijwel constant 0, maar ze hebben het minder koud dus minder kleren en brandstof nodig. Ik heb ook het idee dat als ze het wel koud hebben ze ook meer gaan vreten eten. Ik had op den duur een flinke koude en lange winter waardoor mn brandhout voorraad op ging en mn voedsel voorraad ging van 9k naar nog geen 1k. Terwijl mn voedsel stroom eigenlijk wel constant aan de + kant was. Misschien dat ze zich warm willen eten of zo?

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
Of ze gooien het eten op het vuur natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Laatst online: 19-01-2022
Okee, als je niet meer huizen bouwt gaan al je mensen dood door ouderdom, bouw je ze wel dan wonen er max 3 in een huis. Heel vervelend zo. Ik bouw me kapot aan de huizen, moet vervolgens nogal veel fields/gatherers/fisherman verzorgen, maar het inwoneraantal groeit niet echt. Ook ging mijn firewood voorraad die in het begin enorm hoog was ineens zeer snel naar beneden. Die kreeg ik met 3 firewoods niet omhoog.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja dit komt wel bekent voor. Het is pure frustratie als je inwoners zomaar doodvallen of vlak voordat ze eten hebben gehaald uit de opslag doodvallen maar toch start je weer opnieuw op nadat je halve dorp random doodviel. :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

Erikie

www.erikie.nl

jaar 5 : aardig basisje opgebouwd met 6 huizen, gatherer, fisherman, hunter, firewood, forester, tools & tailer.. eindstand : tornado.......

Hoe lastig wil je het hebben. Er bleven van de 24 mensen 2 in leven, waarvan er 1 geboren werd. Helaas wilden ze niet verder neuken dan dat... frustratie..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

Wat, ze wilden niet fokken met een pasgeborenen?
Dacht dat het spel geen grenzen had wat leeftijd betreft :+ Al een paar keer gezien bij een nieuw huisje, trekken direct 2 10jarigen in, en even later hebben ze ook een kind van 0.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
maussie95 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:42:
Okee, als je niet meer huizen bouwt gaan al je mensen dood door ouderdom, bouw je ze wel dan wonen er max 3 in een huis. [...]
Nog geen last van gehad. Heb ook al een aantal huizen gehad waar drie volwassenen, 3 kinderen en een student inwonen.
[...]Ook ging mijn firewood voorraad die in het begin enorm hoog was ineens zeer snel naar beneden. Die kreeg ik met 3 firewoods niet omhoog.[...]
Toevallig je tools op? Of wordt er niet genoeg hout naar de woodcutters gebracht? 3 woodcutters zou meer dan genoeg moeten zijn voor een stenen huis of 20 en pakweg 100 inwoners. Dat heb ik nu en produceer 400 teveel in het jaar en dan zijn ze ook nog een deel van de tijd bezig met rondslepen van goederen omdat ze hun max hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:20
Het mooie van dit spel is juist dat je niet onbenullig kunt spelen. Elk huis moet je over nadenken, evenals elk gebouw. Daartussen moet je een (fragiele) balans zien te vinden.

Ben zelf nog geen bugs of fouten in de balans tegengekomen, los van het feit dat je erg voorzichtig moet zijn om die balans niet te verstoren.

Zelf ook nog geen tornado ofzo tegen gekomen (wel een paar keer ziektes, zoals de yellow fever, maar die waren snel de wereld uit), dus daar kan ik niet over meepraten, maar imho is het vrij logisch dat wanneer er een tornado over je dorp raast het redelijk game-over is? Dat lijkt mij niet echt een design-flaw of bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:46
Die balans is erg lastig ja, heb nu een stuk of 350 mensen in mijn dorp wonen...stuk of 230 arbeiders zo uit me hoofd

Voedsel heb ik eindelijk weer overproductie van (Na tijden van steeds op het randje na een flinke nomaden insertie)

Echter lijkt me firewood, tools en clothing nu weer steeds krapper te worden. Ondanks flink bijbouwen van de juiste gebouwen 8)7

En ja hoor, nu staan er weer 27 nomaden voor de deur, qua voedsel durf ik het wel aan (Heb zo'n 15K voedsel als buffer, dat is voldoende om die 27 extra een jaartje of 4 te voeden, en dus 4 jaar tijd om de productie te verhogen)

Alleen of ik het verder ook ga redden...blijft toch telkens een lastige keuze >:)

Ga ik voor de snelle groei of een gestage, stabiele groei met meer zekerheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Siebsel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:02:
[...] maar imho is het vrij logisch dat wanneer er een tornado over je dorp raast het redelijk game-over is? Dat lijkt mij niet echt een design-flaw of bug.
Heb een keer gehad dat ik een dorpje van 200 inwoners had en er 100 werden uitgeroeid door de tornado. Zaak is dan om zo snel mogelijk housing weer in orde te krijgen, dus sloop zoveel als je kan totdat je weer 2 volwassenen per huis hebt. Verder volop op food gaan zitten en het aantal werkplekken verminderen tot het noodzakelijke. Dan kan je het nog wel overleven, maar hangt wel een beetje vanaf of niet al je storage areas vernield zijn. Beste is dan ook die te verspreiden. Zelf ga ik zo snel mogelijk voor een driehoek tussen drie van die storage barn dingen en dan allemaal 80% gevuld. Dan is niet meteen je complete voorraad voedsel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hoezo moet je de lege huizen meteen vernielen? Willen mensen altijd het liefst een huis voor zichzelf? Of heeft het met loopafstanden forceren te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nee, als je het niet doet krijg je dat je woningen krijgt waar maar 1 persoon in woont. Die verbruikt vervolgens wel net zoveel hout en legt een net zo grote voorraad aan als een vol huis. Komt nog bij dat als je ze vernield dat alle goederen eruit worden gehaald. Alles wordt dan ineens een stuk effectiever als je 10 huizen halfvol hebt zitten (min. 2 volwassenen, aantal kinderen) dan dat je 30 huizen halfleeg hebt. Momenteel is de enige mogelijkheid om te zorgen dat ze niet in een huis gaan zitten in hun eentje om het te markeren voor sloop. Als je een beetje geluk hebt komen ze daar niet aan toe.

Waarom er overigens alleen nog maar 1 mens in komt te zitten is omdat bij een goede hit van een tornado de mensen die er in zaten uitgeroeid kunnen worden toen ze besloten een wandelingetje buiten te maken. Hetzelfde zal ook op gaan als je workforce compleet wordt vernaggeld door een ziekte of door gebrek aan voedsel/firewood.

Ohja, en de mensen zijn vervolgens ook nog eens bezig met hun voorraad aan te leggen. Liever heb je dat maar 1 op de 4-5 mensen dat doet. Hebben ze allemaal een eigen huis zijn ze zo allemaal de helft van de tijd bezig heen en weer te rennen om zooi te slepen naar hun huis. Een marketplace kan ook vrij snel leeg zijn na een ramp heb ik gemerkt, omdat je een vrij lange periode van minder productiviteit hebt. Zodra je marketplace leeg is gaan ze nog meer tijd lopen besteden aan van hort naar her rennen in plaats van iets nuttigs te doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 25-02-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Siebsel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:02:
Het mooie van dit spel is juist dat je niet onbenullig kunt spelen. Elk huis moet je over nadenken, evenals elk gebouw. Daartussen moet je een (fragiele) balans zien te vinden.

Ben zelf nog geen bugs of fouten in de balans tegengekomen, los van het feit dat je erg voorzichtig moet zijn om die balans niet te verstoren.

Zelf ook nog geen tornado ofzo tegen gekomen (wel een paar keer ziektes, zoals de yellow fever, maar die waren snel de wereld uit), dus daar kan ik niet over meepraten, maar imho is het vrij logisch dat wanneer er een tornado over je dorp raast het redelijk game-over is? Dat lijkt mij niet echt een design-flaw of bug.
Genoeg bugs in het spel hoor. Om over looproutes, pathfinding en honger nog maar niet te spreken :) . Vooral de pathfinding mag een stuk optimaler zodat het doenbaar wordt om grote dorpen in leven te houden.

Disasters zijn wel grappig, biedt wat uitdaging want het spel zelf is voor mij niet zo heel uitdagend (ik vind het vrij makkelijk zelfs). Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen het vervelend vinden. Die willen lekker bouwen en hebben al de grootste moeite 200-300 man in leven te houden. En dan zijn disasters gewoon een te grote uitdaging en daarnaast vinden veel mensen bij bouwspellen het niet tof als de ontwikkeling van je stadje stokt of achteruit gaat. Ik zou uiteindelijk wel altijd met disasters spelen als je de game doorhebt, omdat zoals gezegd als je weet wat je doet en je hebt geen disasters kan je eigenlijk niks gebeuren en dat wordt vrij snel saai voor mezelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 25-02-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Postius schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:00:
[...]

Genoeg bugs in het spel hoor. Om over looproutes, pathfinding en honger nog maar niet te spreken :) . Vooral de pathfinding mag een stuk optimaler zodat het doenbaar wordt om grote dorpen in leven te houden.
Inderdaad, daar heb je gelijk in. Nu ik er zo wat verder over na denk heb ik de AI inderdaad soms wel wat domme/rare dingen zien doen (kilometers lopen naar een storage barn, terwijl er vlakbij ook eentje is bijvoorbeeld...)

Maar in de mening van veel mensen die roepen dat het bijna onspeelbaar is, kan ik me absoluut niet vinden. Heb vaak het idee dat veel mensen moeite hebben met de "ouderwetse uitdaging" en "niet bij het handje gehouden worden". Wat overigens niet betekend dat ik het hele spel foutloos/bugloos vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Siebsel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:21:
[...]

Inderdaad, daar heb je gelijk in. Nu ik er zo wat verder over na denk heb ik de AI inderdaad soms wel wat domme/rare dingen zien doen (kilometers lopen naar een storage barn, terwijl er vlakbij ook eentje is bijvoorbeeld...)

Maar in de mening van veel mensen die roepen dat het bijna onspeelbaar is, kan ik me absoluut niet vinden. Heb vaak het idee dat veel mensen moeite hebben met de "ouderwetse uitdaging" en "niet bij het handje gehouden worden". Wat overigens niet betekend dat ik het hele spel foutloos/bugloos vind ;)
Ik vind het vervelend als je een 2de brug bouwt hij timmert 2 tellen aan de ene oever om daarna helemaal om te lopen en aan de andere kant even 2 tellen te timmeren en dit zon 50 x omdat hij per x 1% van de brug fixed. Prima als hij beide kanten wil timmeren maar timmer dan eerst es 25% ofzo en niet iedere x 1% :X

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wat ik ook doe, ik zit continue met een voedseltekort. Begonnen met 1x vissershut en 2 velden en vol met mensen, maar ze komen gewoon steeds tekort. Meer heeft op dat moment geen zin, want er zijn niet genoeg werkers voor. :}

En is er genoeg voedsel dan is er wel weer een tekort aan brandhout. Ik heb een beetje het idee dat je niet bezig bent iets op te bouwen maar dat het meer gaat om te voorkomen dat je tekorten krijgt. Jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:58:
Nou wat ik ook doe, ik zit continue met een voedseltekort. Begonnen met 1x vissershut en 2 velden en vol met mensen, maar ze komen gewoon steeds tekort. Meer heeft op dat moment geen zin, want er zijn niet genoeg werkers voor. :}

En is er genoeg voedsel dan is er wel weer een tekort aan brandhout. Ik heb een beetje het idee dat je niet bezig bent iets op te bouwen maar dat het meer gaat om te voorkomen dat je tekorten krijgt. Jammer :)
Er zijn paar dingen waar je op moet letten waaronder traveltime naar het veld en van een veld naar de storage barn. Fishing is niet het meest efficiënte, maximaal 1000 vis met 4 man:250 per persoon. Vaker 800 op 4 man>200.

Met een beetje geluk levert een veld (15x15) 1500 op 3 man op In het slechtste geval 1500 op 6 man=250pp. Een chicken pasture is nog efficiënter met 1000 op 2man. Let goed op of alle gewassen VOOR de sneeuw geoogst zijn. Anders vriest het dood en heb je slechts een beperkte oogst. Ging zelf door een extra barn van een tekort naar een overschot van +5000 per jaar, met hetzelfde aantal workers...

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 25-02-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
sdk1985 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:54:
[...] Let goed op of alle gewassen VOOR de sneeuw geoogst zijn. [...]
Je kan overigens het veld verwijderen vlak voordat de sneeuw er is en dan ligt al het voedsel op de grond en verdwijnt het niet :P

Zelf ondervonden dat je op hard het beste kan beginnen met of twee vishutten of een gatherer. Dan 4 stenen huizen (bouw gewoon geen houten) en een barn. De eerste winter kan je nog wel zonder woodcutter (of zelfs huizen), maar daarna is het wel handig er één te nemen en die huizen gebouwd te hebben. Dan kan je vandaaruit rustig beginnen met het bouwen van nog wat stenen huizen. Zelf neem ik pas tegen jaar 10 ofzo een trader. Ga altijd volop voor firewood om te traden, dus veel foresters bouwen en veel woodcutters, vlak naast de foresters kan je dan een gatherer stouwen en een hunter.
Kleding maken begin ik de eerste 15-20 jaar niet eens aan. Kan genoeg warm coats kopen met het firewood.
Fields laat ik zelf gewoon zitten totdat ik ruimte tekort kom of het te lang lopen wordt naar de gatherers (meer dan 1 scherm @ 1920x1200 over stenen pad). Zaak is om dan verschillende gewassen te nemen omdat de opbrengst afhankelijk is van het weer e.d.
Verder altijd storagebarns in de buurt hebben, max half scherm, en ik verspreid veel van die kleine resource drop zone dingen, zodat ze nooit ver hoeven te lopen.
Daarnaast probeer ik altijd minimaal 4 van die unassigned dudes te hebben en maximaal 10, zodat ze zooi heen en weer kunnen slepen naar de huizen, marketplaces en dingen als woodcutters. Dat is erg belangrijk, omdat je niet wilt dat bijv. een woodcutter, blacksmith of clother zonder spul komt te zitten en het zelf gaat halen. Dat is echt funest voor de productiviteit. Daarnaast als je het goed doet zit zo'n woodcutter, blacksmith of clother zo aan zijn limiet voor produceren en gaat die ook dingen heen en weer slepen. Dat versterkt het effect :)

In het kort dus
  • zorg dat de loopafstand van huis naar werkplek kort is en zorg dat er praktisch geen afstand is tussen werkplek en drop off point.
  • zorg dat je altijd een paar dudes hebt die alles rond slepen voor je
  • zorg niet voor teveel werk. Belangrijke zaken kunnen blijven liggen doordat je bijv. in 1 keer een heel bos om wilt laten kappen, doordat ze zooi naar hun huis slepen uitstellen en vervolgens niet aan het werk gaan.
  • combo van forestor, herbalist, gatherer en hunter is echt geniaal IMO
  • stel fatsoenlijke limieten op de resources, zodat ze niet door blijven produceren, maar op een gegeven moment gaan helpen met resources rondslepen voor de andere professions
  • oh en tools tools tools (en zorg dat de huizen niet onderbevolkt zijn!!!)

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 25-02-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Caelorum schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:07:
[...]

Je kan overigens het veld verwijderen vlak voordat de sneeuw er is en dan ligt al het voedsel op de grond en verdwijnt het niet :P
Dat is wel een hele nare exploit :+ .

Sinds ik met de vissers ben gestopt (op het begin) heb ik zelf geen voedsel te korten meer gehad. Dit was echter medium. Misschien helpt het als je de huizen naast je vissers bouwt. Ik ging voor de velden naast de huizen. Dat is een keuze.

ps
Had trouwens een lijst van Settler 6 gebouwen gepost met bold welke letterlijk overeenkwamen. Is verdwenen :? .

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 26-02-2014 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heb je die bug al gemeld bij hen Caelorum? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ircghost schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:43:
Heb je die bug al gemeld bij hen Caelorum? :)
Nee, want *ehem* het spel is niet geheel legaal verkregen. Kan dus ook niet met zekerheid vaststellen dat het niet al is opgelost met een patch of iets dergelijks (al vermoed ik van niet). Ik dacht, laat ik het spel eens proberen en zien of het het waard is. Dat is het zeker, dus het staat bovenaan mijn lijstje :) Inmiddels alweer verwijderd en kan ook niet wachten om het aan te schaffen!
Het spel bevat overigens wel meer exploits:
Tired of losing your town by a single random fire? I just found out how you can prevent the fire to spread: simply use the deconstruction tool and and "mark" every building close to the burning house for deconstruction. Additionally make sure you have no builders in your town, so you can simply cancel the deconstruction after the fire is over.

It seems that fire can't spread to buildings which are in this (or in any) state... It's a dirty cheat, yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Gister ook aangeschaft en moet zeggen dat het erg lekker weg speelt.

Zit nu met een village in jaar 16 met helaas nog maar 23 inwoners van de in hoogtij dagen van het dorp 54 inwoners.

Had een cemetery gebouwd en in ongeveer 3 jaar tijd lag die ook vol. }:|

Al met weer een uitermate tijd verslindende game was anderhalf uur verder voordat ik er erg in had. d:)b

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
Flex0r schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:20:
Gister ook aangeschaft en moet zeggen dat het erg lekker weg speelt.

Zit nu met een village in jaar 16 met helaas nog maar 23 inwoners van de in hoogtij dagen van het dorp 54 inwoners.

Had een cemetery gebouwd en in ongeveer 3 jaar tijd lag die ook vol. }:|

Al met weer een uitermate tijd verslindende game was anderhalf uur verder voordat ik er erg in had. d:)b
Je gaat misschien te snel met alles te willen bouwen? Die fout maakte ik in elk geval in het begin.
Het is een enge balans, en die helt nogal snel over wanneer je te veel ineens bouwt, oftewel richting verhongeren, oftewel doodvriezen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
stefanmiler schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:17:
[...]

Je gaat misschien te snel met alles te willen bouwen? Die fout maakte ik in elk geval in het begin.
Het is een enge balans, en die helt nogal snel over wanneer je te veel ineens bouwt, oftewel richting verhongeren, oftewel doodvriezen. :D
yup had ik gisteren ook.. elk dorpje van me ging altijd wel goed in het begin en gisteren had ik een nieuwe met een bouw-rush en binnen een jaar was iedereen dood XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Ja zo'n vermoeden had ik al inderdaad :D
Vanavond gewoon weer poging 2.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

af en toe heb je natuurlijk ook gewoon pech als de winter vroeg komt of bijzonder streng is dat jaar, dan kun je het nog zo goed doen.. maar soms heb je gewoon vette pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Ircghost schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:18:
af en toe heb je natuurlijk ook gewoon pech als de winter vroeg komt of bijzonder streng is dat jaar, dan kun je het nog zo goed doen.. maar soms heb je gewoon vette pech.
Dat heeft toch ook te maken met de moeilijkheidsgraad waarop je speelt? Want op hard heb ik veel strenge winters en lente's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Nou je start gebied is erg random en bepaalt al voor 80% of je gaat slagen, doe je niks aan is gewoon zo sommige gebieden zijn echt een eitje. Strenge winters is een deels random uiteraard deel moeilijkheidsgraad. Maar de preciese verhouding is niet bekend voor zover ik weet. Een goed begin is ook belangrijk en 100 villagers aan tikken is opzich niet zo moeilijk als je even goed nadenkt en plannend. Te snelle uitbreiding is ook niet goed, kinderen zijn compleet nutteloos en vreten alleen maar dus pas daar mee op. In het begin heb je ook geen fields nodig, begin daar pas aan in jaar 4 of 5. Of nog iets later als je het kan maken. Daarnaast maak van je boeren in de herfst weer houthakkers etc. Geen enkel beroep wordt een heel jaar door gedaan en boer zeker niet!

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 26-02-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Postius schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:28:
Nou je start gebied is erg random en bepaalt al voor 80% of je gaat slagen, doe je niks aan is gewoon zo sommige gebieden zijn echt een eitje.
Gewoon meteen relocaten dan :P
[...]Daarnaast maak van je boeren in de herfst weer houthakkers etc. Geen enkel beroep wordt een heel jaar door gedaan en boer zeker niet!
Als ze even geen werk te doen hebben gaan ze goederen rondslepen zoals unassigned workers. Heb je dus een goed uitgebalanceerd werk door de seizoenen heen dan heb je die unassigned lui ook niet nodig. Ik reassign ze persoonlijk dan ook nooit, maar laat ze gewoon hun ding doen. Lekker naar de kerk, zooi naar hun huizen slepen. zooi tussen werkplekken en warehouses heen en weer slepen, hout, steen, ijzer hakken die ik zelf aangeef dat soort dingen.
Zelfs als ze even niet hoeven te boeren hebben ze nog genoeg te doen.

Strenge winters zijn op zich ook geen probleem. Gewoon zorgen dat je ~3 jaar aan food production hebt opgeslagen in de warehouses. Dat zal je toch wel nodig hebben in het geval van een ramp.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 26-02-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Mochten mensen nog een leuke map zoeken 99999999 is erg leuk. Is een erg vlak gebied met veel steen en iron op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30480583/Banished.PNG
Zo, mijn dorp.
moet binnenkort een mine bouwen voor de iron/coal en nu moet er nog eens een keer een trader langskomen met schapen. Blijft toch altijd veel geluk hebben met die traders en livestock :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Geen marketplace? Scheelt ze behoorlijk wat lopen als ze alleen naar de Marketplace heen hoeven te lopen en niet alle warehouses langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Om ook maar eens een screenie te tonen.

Hier mijn nederige dorpje met zon 200 inwoners nu:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/102qyib.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

Wil dit spel ook gaan kopen, waar kan je dit een beetje mee vergelijken?
Heb me er nog niet heel erg in verdiept, zag het langskomen op steam, en hier op tweakers.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Het is te vergelijken met elke city builder game. Het heeft overal wel overeenkomsten mee. Ik noem het zelf Sim City in de middeleeuwen. Maar heb hier al Setlers en Anno voorbij zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
SMD007 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:04:
Om ook maar eens een screenie te tonen.
Hier mijn nederige dorpje met zon 200 inwoners nu:
[afbeelding]
Grappig al die windows :) Zelf eigenlijk alleen maar de dat venster linksboven en linksonder open en dan wanneer het kan die van het stadhuis. Wel mooi om te zien dat je tailors en blacksmiths niets te doen hebben ^^
Respectabele voorraad ook! Waar trade je eigenlijk mee? Firewood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik handel met medicine voornamelijk, maar moet zeggen stuur regelmatig de trader weer door omdat ik niet echt nog wat nodig heb.

Ben weer wat door gegroeid :)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/14l12mw.png

Heb maar 7k food in de screenshot dat kwam omdat er door een paar strenge winters meer uit ging dan erin. Heb er nu wat hunterhutten en verzamelhutten bijgebouwd en overleef nu ook de strenge winters :)

Hmm nu tot 2x toe dat de game crashed op moment dat ie gaat autosaven. Nog niet eerder gehad. Misschien omdat mn populatie nu groter is ofzo :?

[ Voor 67% gewijzigd door SMD007 op 26-02-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zou je je plaatjes wellicht kunnen aanbieden achter een thumbnail? Telkens 2 MB binnen harken is wat minder als je niet achter een PC zit :P
Ik heb wel wat meldingen gezien over problemen bij de ~700 population en dat het spel dan crasht. Wellicht is dat afhankelijk van de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:46
Hier met ongeveer 650 inwoners nog geen enkele crash gehad

Loop wel tegen een ander probleem aan, hoe groter mijn stad is hoe inefficiënter de laborers en builders lijken te worden

Iedere winter sterven er een aantal van honger of de kou aangezien hun huis te ver lopen is vanaf de plek waar ze aan het werk waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu op 1200 inwoners en de medium map is vol... :)

Als je eenmaal door hebt hoe het moet is het eigenlijk wel erg makkelijk. Iron en Stone haal ik binnen via traiding voor food. Als je meerdere Traiding post hebt blijven de bootjes maar komen 8)

Enige wat ik eerst niet helemaal door had is ale. Als je wheat gebruikt kost het 100 voor 10 ale en moeten je werkers de hele tijd lopen. Gebruik je: peaches, apples, cherries, plums, pears, dan kost het maar 30 voor 10 ale.

Ze zuipen nu voor bijna 2500 per season wat ik eerst maakte met wheat 8)7 Nu over op Appels en dat scheelt een hoop.

• sdk1985
SMD007 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:06:
Het is te vergelijken met elke city builder game. Het heeft overal wel overeenkomsten mee. Ik noem het zelf Sim City in de middeleeuwen. Maar heb hier al Setlers en Anno voorbij zien komen
Simcity gaat over verkeer, zoning (bestemmings plannen residential, commerce, industrial), vervuiling en budget management. Anno over handeslroutes en steeds complexer wordende production chains. Settlers gaat over workforce management. De laatste past dus het beste imo :+ .

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 27-02-2014 00:13 ]

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 08:33
SMD007 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:23:

Hmm nu tot 2x toe dat de game crashed op moment dat ie gaat autosaven. Nog niet eerder gehad. Misschien omdat mn populatie nu groter is ofzo :?
Ik heb ook een city waar auto-save een crash veroorzaakt, het is een zeer zeldzame bug die bij de developer bekend is. Ik heb die city maar even op zij gezet.

Btw, ik heb een niet al te toegankelijke map, veel bergen, dus ik heb ruimte te kort. Ik heb daarom mijn eerste (en vrij kleine) graveyard gesloopt, maar de graven gaan niet weg. Iemand het voor elkaar gekregen om graves te verwijderen?

Verwijderd

Btw, ik heb een niet al te toegankelijke map, veel bergen, dus ik heb ruimte te kort. Ik heb daarom mijn eerste (en vrij kleine) graveyard gesloopt, maar de graven gaan niet weg. Iemand het voor elkaar gekregen om graves te verwijderen?
Wachten ;) Kan volgens mij tot 20 jaar duren.

• SMD007
Moet zeggen dat het wel beetje saai wordt als je alles voldoende op voorraad hebt en alle gebouwen staan hebt. Ik kan inderdaad nog verder groeien en voor de 600 of 900 inwoners gaan, maar het kunstje is nu wel bekend bouw een huisje of 5 bouw wat velden en verzamel- jachthuisjes en je groeit zo weer 20+ inwoners zonder in te leveren op spullen. Af en toe een houthakkers kamp o.i.d. om te zorgen dat die voorraad op pijl blijft.

Denk dat ik maar weer nieuw dorpje ga beginnen kijken of ik het echt zo goed onder de knie heb. Maar behalve een orkaan of een flinke brand is er weinig dat mijn huidige dorpje nog kan slopen.

• Postius
SMD007 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:28:
Moet zeggen dat het wel beetje saai wordt als je alles voldoende op voorraad hebt en alle gebouwen staan hebt. Ik kan inderdaad nog verder groeien en voor de 600 of 900 inwoners gaan, maar het kunstje is nu wel bekend bouw een huisje of 5 bouw wat velden en verzamel- jachthuisjes en je groeit zo weer 20+ inwoners zonder in te leveren op spullen. Af en toe een houthakkers kamp o.i.d. om te zorgen dat die voorraad op pijl blijft.

Denk dat ik maar weer nieuw dorpje ga beginnen kijken of ik het echt zo goed onder de knie heb. Maar behalve een orkaan of een flinke brand is er weinig dat mijn huidige dorpje nog kan slopen.
Vandaar ook mijn eerdere opmerking over het spel dat het alle endgame content mist. En iets van missies of challenges was leuk geweest (de koning is in oorlog, stuur x aantal producten naar de koning om te helpen! Dat soort dingen).

Het is echt een kwestie van de mechanics uitvogelen en als je dat hebt gedaan valt er eigenlijk helaas niks meer te doen.

• hippiepaci
New Hope

Met 38/12/12 hoop ik binnenkort toch wel omhoog te gaan met mijn populatie. Persoonlijke ontwikkelingen binnen New Hope zorgen er echter voor dat ik af en toe de focus verlies om verder te groeien ;)

Het eenentwintigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hH4qrs6l.jpg

Bezig geweest met het bouwen van oa een town hall, maar door iron gebrek schiet dat nog niet echt op. 5 doden zorgen naast het verdriet van het wegvallen ook voor een probleem wat betreft de opvolging. Gelukkig wel 5 koters geboren, maar voordat die aan de slag gaan zijn we wel weer even verder :(

Gebouwd:
  • Hunting Cabin
Populatie:
  • Geboren: Dall, Norbertram, Campbella, Amia, Ayde
  • Overleden: Errod, Fletchel, Dallington, Geral, Berty
  • Volwassen: Hernard
Het tweeentwintigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8IWzY5Sl.jpg

Wederom weer veel begrafenissen achter de rug dit jaar. De jeugd heeft de toekomst is natuurlijk het gezegde. In zekere zin ook waar...alleen is de toekomst in dit geval hetzelfde als wat de overledenen al deden. Elke plek die "vrij" komt word ingevuld door iemand die net volwassen is geworden. Geen mogelijkheid om uit te breidden momenteel.

Gebouwd:
  • Houten huis
  • Town hall
Populatie
  • Volwassen: Marlyle, Atheree, Nick, Jerril, Beaula
  • Overleden: Lavares, Eman, Arlandy (overleden terwijl hij werkte aan de toekomst van New Hope...geplet door een steen...) Leontina (opvolger van Arlandy:) ) Elin, Isadorathy, Artin
  • Geboren: Patrice, Lessandi, Wellione, Alainey
Het drieenwintigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EQmfNrdl.jpg

Ik ben begonnen aan een nieuwe plek voor hout/eten/wonen.

Gebouwd:
  • Houten huis
Populatie
  • Geboren: Ellwoodson, Asha, Durwardo, Hamil, Celinda
  • Overleden: Octavion, Gustus
  • Volwassen: Erlin, Dottilia, Hold
Het vierentwintigste jaar

Het jaar dat de beidde begraafplaatsen vol waren... Tijd voor een 3e :) Dit is ook het jaar van Lizabel, de alleenstaande moeder. Wonend in een houten huisje in het bos, ver weg van de rest van deze nieuwe "beschaving". Qua locatie niets te klagen...maar helaas is haar leven niet wat zij er van verwacht had. Overdag hard aan het werk in de bouw, zonder dat iemand zich ontfermd over baby Pierrek. Haar geluk is ver te zoeken...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QjJwB8ul.jpg

"The plot thickens..." Een stukje verder op wordt er een meisje geboren...ook zei draagt de naam Lizabel... In dit huis is ook geen man te vinden. Is dit de 1e emancipatie golf in New Hope?! Door het wegvallen van een forester heeft de volwassen Lizabel een nieuwe roeping gevonden. Door nog een sterfgeval is ook dat weer veranderd...midden in de winter stort zij zich in de wereld van de visserij. Ook dat kan haar niet bekoren, want al voor de jaarwisseling komt ze tot het besluit om in de mijn te gaan werken...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g9kGogzl.jpg

Gebouwd:
  • Storage barn
Populatie
  • Overleden: Hatticus, Kevans, Felecta
  • Volwassen: Lizabel, Dall
  • Geboren: Sewardell,Jeralyn, Ballas, Pierrek, Lizabel
Het vijfentwintigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bTuOS2bl.jpg

New Hope groeit rustig door. Net als het vrouwenhuishouden van de moeder van jonge Lizabel, uit het niets is daar een jongetje geboren. Toepasselijk is de naam "Bald". Het blijkt een roerig maar goed jaar voor New Hope te worden. Met 7 maal de blije boodschap en 6 afgestudeerden vs. 4 sterfgevallen lijkt de toekomst weer wat rooskleuriger. Het overlijden van Regg de onderwijzer kwam overigens hard aan in New Hope.
Lizabel de volwassene blijft overigens op zoek naar haar roeping, na een tijdje werkzaam in de bouw te zijn geweest is ze nu weer gewoon als laborer aan de slag.

Gebouwd:
  • Een begraafplaats met plek voor 112 man (m/v)
  • Storage barn
Populatie
  • Volwassen: Madelei, Tristeena, Carnet, Norbertram, Campbella, Jencarlin
  • Overleden: Alonzalo, Rowlando, Rohannon, Regg
  • Geboren: Almireya, Bald, Mackenzil, Arminervia, Kiann, Demar, Libert
To be continued 8)

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Heb de tutorial vanmiddag ff gedaan, en daarna voorzichtig gestart, moet zeggen dat het een leuk spel is, zoek me alleen nog de krampen naar alles en ff uitvogelen wat een goed begin is.

• Caelorum
@hippiepaci moet wel zeggen dat ik het echt geweldig vind dat je er helemaal in op gaat. Moest wel eventjes denken aan YouTube: Sheldon And Leonard Play Wii Archery - The Big Bang Theory :D

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Uurtje of iets bezig met een game, en ik ben voornamelijk een green gamer :)
Vlees om mee te starten is voor mij gewoon k,,, dus ik ben overgegaan op moeder natuursspleet, mushrooms, berries roots, de hele rambam.
Dat helpt zo goed dat mijn overschot 5x is.

Maar ze moeten nog wel ff settlen, plus 5 nomads rijker. steen is niet aan te slepen

http://imgur.com/j4WexaF

http://imgur.com/JzpFLbz

Als het echt niet anders kan.....

• hippiepaci
Caelorum schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:22:
@hippiepaci moet wel zeggen dat ik het echt geweldig vind dat je er helemaal in op gaat. Moest wel eventjes denken aan YouTube: Sheldon And Leonard Play Wii Archery - The Big Bang Theory :D
Hahaha zo erg is het gelukkig niet :)

Hopelijk vinden mensen het leuk om te lezen. Vind het zelf altijd leuk om ervaringen van andere gamers te lezen. Vooral bij dit soort games, zo zijn er bijvoorbeeld een heleboel leuke/grappige verhalen van Dwarf Fortress.

Dus ik dacht laat ik het zelf ook een keer proberen, en misschien motiveert het weer andere om hun verhaal ook te delen.

Misschien komt er nog wel wat leuks uit! :)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Wat een heerlijk spel is dit toch :D
Ben nu bezig met potje nummer 2 (bij de 1e was het na 3 jaar wel over) en zit in jaar 40-45 en op zo'n 200 inwoners. Heb net een hele bult voedsel bijgebouwd en heb 10 nieuwe huizen in de queue staan.

Tot aan de 60-70 inwoners was het allemaal heel erg uitkienen welke inwoner ik waar neerzette, maar vanaf de 75 inwoners ging het opeens enorm snel. Op een gegeven moment had ik zelfs 15-20 laborers die ik niet echt ergens zinvol kon inzetten, was echt opeens een omslagpunt :)

Mijn stadje is op het moment 100% functie, alles dicht op elkaar gebouwd en 1 grote lelijke klomp gebouwen. Volgende pot ga ik voor een mooier dorp.

[ Voor 12% gewijzigd door StarLite op 27-02-2014 23:18 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

hippiepaci schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:48:
[...]

Hahaha zo erg is het gelukkig niet :)

Hopelijk vinden mensen het leuk om te lezen. Vind het zelf altijd leuk om ervaringen van andere gamers te lezen. Vooral bij dit soort games, zo zijn er bijvoorbeeld een heleboel leuke/grappige verhalen van Dwarf Fortress.

Dus ik dacht laat ik het zelf ook een keer proberen, en misschien motiveert het weer andere om hun verhaal ook te delen.

Misschien komt er nog wel wat leuks uit! :)
Voor mensen zoals ik, die het spel nog niet hebben, is het in ieder geval leuk om te lezen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

Heerlijk spelletje, als je eenmaal een goede flow van food en firewood hebt gaat het allemaal van zelf.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Luukwa schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:34:
Heerlijk spelletje, als je eenmaal een goede flow van food en firewood hebt gaat het allemaal van zelf.
Tot opeens de halve stad in vuur en vlam staat :+
De overige "disasters" heb ik vrij weinig last van. Orkaan nog niet over de stad gekomen gelukkig, maar ziektes voor mensen, dieren en gewassen hebben een relatief klein effect. Met een brandje ben je gewoon zo'n groot deel van je stad kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Dan heb ik denk ik geluk gehad ;) één keer een brand gehad, maar het bleef gelukkig maar bij één huis. Had tijdens de brand waren net wat andere huizen klaar, dus kon de familie daar naar toe verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Brand is een stuk minder erg dan een orkaan. Tegen die laatste kan je gewoon echt niets doen, waar je met die eerste tenminste nog putten kan plaatsen om het effect een beetje tegen te gaan.
Merk wel dat disasters erg kaart afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
New Hope

Met 60/19/15 en voldoende food en firewood staat New Hope er weer prima voor :) De komst van de eerste lichting nomads is een succes!

Het zesentwintigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Knffxbrl.jpg

Onze alleenstaande moeder Lizabel blijkt toch nog meer te doen dan alleen te werken... Ze heeft nu ook een dochtertje gekregen. Ook dat kan haar trouwens niet verblijden. Haar happiness is met een halve ster niet echt om over naar huis te schrijven. Lizabel junior is inmiddels aan de studie gegaan. Ik hoopte een jaar zonder afscheid te hebben, maar uiteindelijk stierf er toch nog een Blacksmith aan het eind van de winter.

Gebouwd:
  • Woodcutter
  • Houten huis
  • Foresterslodge
Populatie:
  • Volwassen: Amia, Alainey, Ayde, Patrice, Lessandi, Wellione, Treen
  • Geboren: Teen, Aman, Ballan
  • Overleden: Fisherrill
Het zevenentwintigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B1LWixnl.jpg

Lizabel gaat nu voor een nieuwe carrière als Blacksmith... Het 27e jaar is ook dat van de nomads..11 willen zich vestigen in New Hope. 9 volwassenen en 2 koters. Een groot deel vind een plekje in het boarding house. De rest verspreid zich over New Hope.

Met 11 geboortes vs 7 sterfgevallen is het ook een druk jaar mbt begrafenissen en baby borrels.

Gebouwd:
  • Market
  • 2 houten huizen
Populatie
  • Overleden: Almire, Terrica, Denisha, Erving, Alvertiney, Lavenita, Hestela
  • Geboren: Donel, Rozell, Leonidad, Dona, Heatheri, Vernellin, Fletchele, Eland, Crissa, Ramian, Edmonica
  • Volwassen: Ellwoodson, Durwardo
Het achtentwintigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OLZ10iml.jpg

De diep ongelukkige en single Lizabel krijgt nog een zoontje: Ramonte. De jonge Lizabel is met haar 22 lentes nog steeds student, maar is inmiddels wel ingetrokken bij Ballas de forester...

Begonnen aan de bouw van een 3e market en een kippenboerderij :)

Gebouwd:
  • Houten huis 2x
Populatie
  • Volwassen: Sewardell, Asha, Jeralyn, Ballas, Hamil, Celinda
  • Overleden: Jeffer, Herlyn, Devonnie
  • Geboren: Ewel, Liss, Ramonte, Rolan, Lione, Domenicolas, Hendel, Tuckery, Ryle
Het negenentwintigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RHMQNjVl.jpg

De jonge Lizabel is eindelijk klaar met haar studie en heeft besloten om de bouw in te gaan ;)

Gebouwd:
  • Market
  • Pasture
Populatie
  • Geboren: Lellamae, Alizeth, Busten, Everly, Ashawanna
  • Overleden: Torrancis, Rolan
  • Volwassen: Pierrek, Vernellin, Lizabel, Eland, Crissa, Kiann, Libert, Demar
Het dertigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AOjZ3xMl.jpg

De gestage groei zorgt voor overvolle klassen, zodanig dat het nodig is om in het noorden een tweede school te openen. Ook worden er plannen gemaakt voor een 2e trading post, een aantal huizen en een volgende boerderij. De eerste tunnel is gegraven en een tweede brug gebouwd.

Lizabel jr. is haar geluk gaan beproeven in de wondere wereld van het hout hakken ;) De andere Lizabel geeft haar carrière weer een nieuwe impuls als boer :) Qua geluk staan de dames mijlenver uit elkaar, een halve ster vs. 5 sterren.

Gebouwd:
  • Tunnel
  • Huizen
  • Boerderij
  • Trade post
Populatie
  • Geboren: Fernardo, Zaniya, Lestell, Noreena, Muhammed, Bronso, Amella, Zandria
  • Volwassen: Almireya, Ramonte, Mackenzil, Arminervia, Bald, Ette, Hendel, Almerson, Ramian
  • Overleden: Arleigha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09 10:44
Leuk die updates!
Je doet het een stuk beter dan ik met mijn steden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Ken je dat? gaat het net lekker, laad je je save in, heb je helemaal geen animatie meer, niets update meer, ook de autosave doet het niet als je die laad :(
Ben ik maar weer overnieuw begonnen voor de tig duizendste keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
Mickroz schreef op zondag 02 maart 2014 @ 00:17:
Ken je dat? gaat het net lekker, laad je je save in, heb je helemaal geen animatie meer, niets update meer, ook de autosave doet het niet als je die laad :(
Ben ik maar weer overnieuw begonnen voor de tig duizendste keer :P
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.shiningrocksoftware.com/2014-02-27-working-on-an-update/

De maker is in ieder geval bezig met oplossingen voor oa save game problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Thanks, heb mijn save overschreven met mijn nieuwe dorpje, dus kan het niet meer testen, ff in de gaten houden als het weer gebeurd.

edit: ik had het net dus weer, maar nu weet ik wat er gebeurd, ik denk dat ik voordat ik uit het spel ga en opsla, ik op pauze druk, waardoor je ook in pauze mode terugkomt, dan zie je dus helemaal geen animaties meer, kan ook zijn dat het spel het zelf doet met laden, dat weet ik niet zeker, maar hoef gelukkig niet meer overnieuw te beginnen :D

[ Voor 57% gewijzigd door Mickroz op 02-03-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
New Hope

Aardig gegroeid deze 5 jaar! Inmiddels op 107/31/21. Voorraad is ook nog steeds op orde :)

Het eenendertigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jggPIY8l.jpg

In het voorjaar verschijnen er 18 nomads, of ze in New Hope mogen wonen...tja. Als sociale samenleving toch maar besloten om ze onderdak te biedden. De tijd zal leren of dit een slim besluit is geweest... 11 volwassen en 7 kinderen gaan op zoek naar een plek om te wonen en werken. Dit zorgt wel voor een aardige impuls voor ons stadje ;)

Gebouwd:
  • School
  • Woodcutter
  • Houten huis 4x
  • Waterput 2x
Populatie:
  • Volwassen: Ramond, Aman, Fletchele, Rozell, Teen, Heatheri, Ballan, Ishamare
  • Geboren: Izeth, Corri, Weave, Rellamae, Diamona, Emmaleah, Gwendi, Lann, Rustice, Lean, Krystini, Erner
  • Overleden: Honore, Regg, Beaula, Glyndall, Darylynn
Het tweeëndertigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kQA172hl.jpg

De baby boom gaat vrolijk verder, met 15 geboortes en slechts 4 sterfgevallen groeit New Hope flink. Inmiddels een nieuwe uitbreiding begonnen in het zuid westen. Alle nieuwe inwoners moeten tenslotte wel eten!

De oude Lizabel blijft maar job hoppen. Inmiddels is ze 64 en woont ze alleen in haar houten huisje.

Gebouwd:
  • Gathershut
  • Houten huis 3x
  • Foresterslodge
  • Gathers hut (bijna ;) )
Populatie
  • Geboren: Glenwoodie, Burner, Lorest, Azariam, Tenise, Nicollee, Lestel, Garred, Lamarcel, Tameron,Macielo, Zettina, Suzettie, Gene, Mitchie
  • Volwassen:Tuckery, Liss, Donel, Rolan, Edmonica, Lellamae, Leonidad, Dona, Alizeth
  • Overleden: Liss (mijn-gerelateerd ongelukje ;) ), Marlyle, Dottilia, Atheree
Het drieendertigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oj5FoPXl.jpg

Het voorjaar eindigt met een infestation...geen idee of het handig is, maar de bouw van een ziekenhuis is begonnen. Ook een 2e pasture raakt besmet... Voorlopig lijkt het erop dat het geen kwaad kan.

Gebouwd:
  • Marker
  • Gathershut
  • Ziekenhuis
Populatie
  • Geboren: Helly, Gertrando, Mavern, Erlee, Artin, Ally, Tangel, Elling, Laciela, Zecharlton, Maniela
  • Volwassen: Everly, Raynardo, Ryle, Ewel, Lione, Domenicolas, Alessan, Lestell, Ezekiah, Noreena, Lavares
  • Overleden: Erlin, Madelei, Jencarlin, Arthursa, Amia
Het vierendertigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FejHZzYl.jpg

Het gestaag groeien van de eerste jaren is er niet echt meer bij, dit jaar melden zich weer 10 nomaden... Barmhartig als we zijn kunnen we ze niet weigeren! 6 volwassenen en 4 koters deze keer. Een beetje jammer dat ze ook Dipthteria meenemen. :( Met maar 1 patiënt was er gelukkig niet zoveel aan de hand, en had de doktor ook nog wat te doen :) . Inmiddels begonnen aan de 4e Blacksmith. Tools ruilen is opzich een mooie business, maar constant werkers hebben zonder tools schiet ook niet op. Lizabel is inmiddels 74...ben benieuwd wanneer zei het leven laat. Hout hakken op die leeftijd hakt er vast wel in ;)

Gebouwd:
  • Blacksmith
  • Houten huis
  • Waterput
Populatie
  • Geboren: Clintony, Hillandrew, Inelli, Fred, Huberto, Giovany, Karmaine
  • Volwassen: Bronso, Laine, Fernardo, Muhammed, Burn, Busten, Line, Izeth, Ashawanna, Lean, Amella
  • Overleden: Campbella, Nett
Het vijfendertigste jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gf1GUQVl.jpg

Het jaar waarin het aantal volwassenen voor het eerst meer dan 100 is! Lizabel is inmiddels 79 en werkt nog steeds als een houthakker :) En ze woont niet meer alleen! De 17 jaar jongere Norwoodson is bij haar ingetrokken...dit heeft overigens geen invloed op haar geluk.

Gebouwd:
  • Blacksmith
  • Waterput
  • Houten huis
Populatie
  • Geboren: Shel, Donovani, Grise, Henerald, Elio, Larryll, Helmiracle, Sybily, Mela, Aryam, Vellar, Elizetta, Henrett, Harvel
  • Volwassen: Diamona, Weave, Zandria, Hayla, Rellamae, Emmaleah, Lann, Erner, Glenwoodie, Lorest, Krystini, Weave (2), Bevert
  • Overleden: Cayde, Hold, Durwardo, Hernard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:03

BLACKfm

o_O

Pfff.. ik heb het spel ook maar gekocht, zit hier maar met onboard graphics (intel 3000) maar het spel loopt als een tiet @ 2560x1080 (en wat grafische opties uit).

Toch nog wel lastig om een levensvatbare samenleving op te bouwen... Ging goed met een beginpunt langs een rivier waar ik met 4 bronnen van vis een goede flow van voedsel had. Na het dorp gestaag uit te bouwen vind ik het wel tijd voor een paar extra woningen, en toen ging het helemaal fout.

Met 32 inwoners ineens naar een stuk of 38 en door voedselgebrek vielen ze als bosjes neer... en nu heb ik nog maar 11 mensen en ze sterfen nu meer door ouderdom... er komt geen nieuwe aanwas (of niet snel genoeg) en het gezondsheidsniveau is 0-0,5 hartje... Met een leeftijd van 9 jaar heb ik het daarmee het langst vol gehouden...

Ik kan dus weer overnieuw beginnen, iemand een goede start strategie? Voedsel is naar mijn idee het grootste probleem, alleen op vis houden ze het niet lang vol, maar aardappels of walnoten lijken ook geen zoden aan de dijk te zetten.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Hunting Cabin + Gatherer's Hut + Forester Lodge + Herbalist , die 4 naast elkaar zetten, en zorgen dat er om heen alleen maar bos is. Dat is meer dan voldoende voedsel :)
Zorg vervolgens voor een fatsoenlijke weg van dit naar hun huizen (al is dat soms lastig met hun pathfinding..).

Soms neem ik dan voor wat afwisseling nog fishing erbij, maar zo boeiend is dat niet direct. Gathering is vrij belangrijk imo, voor o.a. de diversiteit.

In elk geval het voordeel van zo'n setup is dat je op een gegeven moment tegen je cap van je logs aanzit, en er alleen maar nieuwe bomen worden bij geplant :) Dat geeft weer een aardige boost voor het gatheren.

De Herbalist zorgt ervoor dat je vrij lang op 5 sterren health blijft zitten en misschien een beetje zakt naar 4.5 op een gegeven moment. Uiteindelijk heb ik met mijn pop van toen ~30 geen enkel probleem om die herb dingen op max te houden van ~100 met 1 ventje die af en toe eens wat doet.

-----

Gelijk even mijn rant qua pathfinding, dat slaat dus nergens op. Tenzij je alles recht toe recht aan neerzet, inclusief alles netjes afbaken met gebouwen zullen ze "even" 1 tick naar rechts gaan, om vervolgens -niet- over het pad te lopen.. Bizar irritant eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Douweegbertje op 03-03-2014 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gatherers in het begin nemen ipv iets anders. Dan overlappen met foresters. Zorgen dat iedereen warm blijft want dan vreten ze blijkbaar minder. En heel belangrijk is zorgen dat iedereen tools blijft houden!
zelf bouw ik meestal 4 stenen huizen, gatherer, woodcutter dan forester en dan rustig uitbouwen en zorgen voor een goede voorraad. Iets van 50 firewood, 400 food, 5 clothing en 5 tools per huis.
quarry en mine niet mee beginnen totdat je echt te ver moet lopen om steen te hakken en je zeg 30-40 volwassenen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

Ik moet zeggen, na mijn massale sterfte afgelopen zondag heb ik alles weer goed op de rails gekregen.
Ging toen van 140 volwassenen naar 90, meeste dood wegens honger, terwijl er 500 eten in de opslag bleef liggen.
Toen was drastische, tijdelijke, aanpassingen gedaan. School gesloten zodat ik meer/sneller extra laborers had. Daarnaast ook vrijwel iedereen die in een mijn of steenafgraving een baan had "ontslagen" en een taak als laborer gegeven, een paar als builder en 2 nieuwe gatherers gebouwd, en vast nog wel een strategisch beter geplaatste barn.

Beviel goed, voorraad voer ging hard omhoog, moest zelfs mijn limit van 5000 verhogen. Populatie begon ook weer goed te groeien, tot 150 volwassenen, toen stagneerde het een beetje qua groei. Voorraad eten was prima en ik produceerde per jaar meer dan nodig was. Toen kwamen er nog even 27 nomaden langs, dus wat extra huisjes gebouwd.
Voorraad eten was inmiddels gegroeid tot 15000, en per jaar produceerde ik iets van 15000, terwijl er 16000 nodig was. Voorraad liep dus langzaam terug.

Dat is nu ook weer opgelost, en zit inmiddels over de 200 volwassenen heen, met 35 schoolgangers en 30 kinderen. Kon iets hoger zijn, er waren een ruim aantal ouderen overleden.

En tot slot, eerste 2 Steam Achievements gehaald \o/ Smiles all Around en Healthy. Beide 10 ingame jaren je populatie van 100+ gezond en tevreden houden.
Denk dat de volgende Educated gaat zijn, zit op 90+% educated.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 07:12

Silence

Godlike

Ben nu de 40 jaar gepasseerd met me 3 game ofzo, spel is redelijk simpel. heb 110 mensen lopen nu. En de meeste gebouwen dubbel. Enige waar ik nu problemen mee heb is voedsel ook al heb ik een heel deel van de map vol liggen met velden.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
mijn eerste 2 dorpen gingen fout, dit was op medium, 1ste ging er aan omdat ik het dorp iets te snel liet groeien waardoor ik met een voedsel tekort kwam te zitten. 2de gebeurde eigenlijk het zelfde alleen een heel stuk laten. 3de dorp ook nog op medium ging lekker, ben tot een pop van 120 gekomen maar dit vond ik eigenlijk te makkelijk worden.

Nu ben ik bezig met mijn 4de dorp op hard + harsh en ik moet zeggen dat het niet slecht gaat. Ik probeer altijd minimaal 2x het jaarlijkse voedsel consumptie op voorraad te houden. Ook probeer ik een volwassen:kind ratio van 3:1 te houden waardoor het dorp langzaam groeit. Ik ben begonnen met een forster/gatherer/hunter bij elkaar gezet. Dit levert een heel effectieve bron van voedsel en leer op. Toen mijn pop 30 was heb ik er een 2de neergezet. Samen met 1 visser gaf dit voldoende voedsel, hout en leer en daarna heb ik het stabiel laten groeien en langzaam het dorp uitgebreid met school extra huizen farm's. Ik heb een constante 4.5-5 voor health en happiness.

Toen mijn pop op 120 stabiel was ben ik mijn huizen gaan upgraden naar stenen huizen. Toen dat klaar was ben ik alle tradeables gaan kopen, door de traders neer te zetten.

Ik heb nu een pop van 180 totaal, mijn dorp in 2 stukken opgedeeld om bij meer resources te komen. Ze kregen gewoon honger van de afstand die ze soms moesten lopen. Ook loopt mijn hele bevolking met steel tool en warm cloths rond. Ook inmiddels alle tradeables verzameld, tunnels en stenen paden gemaakt van de langere routes tussen de verschillende werkplekken gemaakt. En nu heb ik 60k voedsel in storage, ik kan makkelijk 7.5k-10k meer produceren dan ik nu nodig heb, maar goed ook want ik heb nu een kind overschot 2:1 verhouding. Ik heb een paar rampen gehad, 1 keer al mijn schaapjes dood :'( een keer een wheat veld infected, meteen het veld gesloopt en het was meteen weg. 1 keer een tornado maar die heeft mijn dorp niet geraakt. Een persoon was ziek maar die was door de hospital weer genezen. ik heb 1 iemand gehad die was dood gevroren en inmiddels een flink aantal dood door vallende stenen en zelfs een builder die van de trap af was geflikkerd. :') Ik ga dit dorp langzaam laten groeien alleen is het wel lastig om te kijken wat moet ik ze in vredesnaam laten doen. Alles heb ik voldoende op ale na dus dat zou ik nog kunnen uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
Tof om alle verhalen te lezen!

Ik zie meerdere reacties van mensen die het niet zo moeilijk vinden. Misschien leuk om een challenge te bedenken om met zn allen te doen?

Ik dacht zelf aan een map waar je begint op een groot eiland. Je mag niet van het eiland af. Kijken wie de grootste populatie kan krijgen. Is dat wat?

Ben alleen zelf nog geen goeie map daarvoor tegen gekomen. Dus als iemand wat weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Caelorum schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:26:
Zou je je plaatjes wellicht kunnen aanbieden achter een thumbnail? Telkens 2 MB binnen harken is wat minder als je niet achter een PC zit :P
Ik heb wel wat meldingen gezien over problemen bij de ~700 population en dat het spel dan crasht. Wellicht is dat afhankelijk van de PC?
In de eerste poging met een flink dorp (700-800 inwoners- had het eerder al gepost) wilde de AI niet meer werken, gebouwen werden niet meer gebouwd, werkers deden niets dan rondlopen er kwam geen eten meer binnen en uiteindelijk crashte de game.

Later nieuwe poging en zit nu op 1000+ inwoners maar merk dat dan het spel?engine? moeite begint te krijgen. Bepaalde dingen duren langer dan daarvoor met b.v. 500 inwoners, terwijl mijn stocks echt allemaal op maximaal staan. Er moet wel iets fout gaan anders blijf je doorgroeien, zeker nomads zijn een probleem, het lijkt wel een x% van je huidige populatie dat zich aanmeldt, 142 nomads zijn geen grapje en ze brengen ziektes mee.

Ik hoop dat er nog wat engame content bij komt of nieuwe gebouwen welke bij grotere populaties vrijgespeeld kunnen worden, 'flats' ?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
prutser001 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:26:
[...]

In de eerste poging met een flink dorp (700-800 inwoners- had het eerder al gepost) wilde de AI niet meer werken, gebouwen werden niet meer gebouwd, werkers deden niets dan rondlopen er kwam geen eten meer binnen en uiteindelijk crashte de game.

Later nieuwe poging en zit nu op 1000+ inwoners maar merk dat dan het spel?engine? moeite begint te krijgen. Bepaalde dingen duren langer dan daarvoor met b.v. 500 inwoners, terwijl mijn stocks echt allemaal op maximaal staan. Er moet wel iets fout gaan anders blijf je doorgroeien, zeker nomads zijn een probleem, het lijkt wel een x% van je huidige populatie dat zich aanmeldt, 142 nomads zijn geen grapje en ze brengen ziektes mee.

Ik hoop dat er nog wat engame content bij komt of nieuwe gebouwen welke bij grotere populaties vrijgespeeld kunnen worden, 'flats' ?
je hoeft ze niet te accepteren, bij mij kwam het ook op een bepaald moment niet uit, het aantal was te groot. Dus heb ik ze maar naar huis gestuurd })
hippiepaci schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:15:
Tof om alle verhalen te lezen!

Ik zie meerdere reacties van mensen die het niet zo moeilijk vinden. Misschien leuk om een challenge te bedenken om met zn allen te doen?

Ik dacht zelf aan een map waar je begint op een groot eiland. Je mag niet van het eiland af. Kijken wie de grootste populatie kan krijgen. Is dat wat?

Ben alleen zelf nog geen goeie map daarvoor tegen gekomen. Dus als iemand wat weet :)
Kun je de seed nog vinden, ik vind de map die ik nu heb wel aardig, er zitten een aantal berg formaties die lekker in de weg liggen waardoor tunnels echt wel nodig worden.

[ Voor 82% gewijzigd door ArgantosNL op 03-03-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ArgantosNL schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:27:
[...] Kun je de seed nog vinden, ik vind de map die ik nu heb wel aardig, er zitten een aantal berg formaties die lekker in de weg liggen waardoor tunnels echt wel nodig worden.
Hit the Exit button on the menu (last button to the right). In the main menu there is a Map option, and you can get your seed there (unfortunately, you can't just select and copy, you need to write it down -- or memorize).
Niet gekeken of het echt zo is overigens :)

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 03-03-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Caelorum schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:38:
[...]

[...]

ik zal hem vanavond eens posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:38:
[...]

[...]

Ja die optie bestaat inderdaad, via Map krijg je de seed en instellingen van de map waarop je speelt.
Deze game moet je sowieso op hard spelen trouwens, anders lukt het allemaal te snel en zul je het eerder saai vinden. Nouja, moet niet, maar dat houdt het langer leuk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Nou dit is mijn dorpje nu, nog steeds t allereerste dropje, standaard random seed en naam, en het dorp heeft nog braaf weerstand geboden tegen de hongersnood:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/t5kw0m.jpg
Het centrum, merk op dat ik op dit moment mijn mensen uit de mijn naar de farms aan het toesturen ben.
In de winter kan iedereen lekker in de mijn werken :9
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2q1di0y.jpg
Wat statistiek en een ander stukje
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/9zn97k.jpg
En het laatste shotje.
Eigenlijk zijn nomads de belangrijkste manier om te groeien, tenzij je te weinig food hebt :+

Verder vind ik t spel echt wel goed gemaakt, bijvoorbeeld hoe de villagers hun route bepalen, en daardoor niet altijd de straten volgen. Echt chique

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Hier zijn de map instellingen:
map seed : 580087331
terrain type : valleys
Terrain size : Large
climate : harsh
Disasters : on
starting conditions : Hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Na alle positieve posts hier gelezen te hebben, heb ik ook maar besloten om dit spelleke te kopen. Vrijdagavond gekocht en bijna het hele weekend aan mijn laptop gekluisterd gezeten!

Mijn eerste dorpje (medium/fair) werkte meteen vrij goed .Voedsel is eigenlijk nooit een probleem en gelukkig had ik al een ziekenhuis gebouwd voordat de eerste griep uitbrak. Nadat ik erachter kwam dat paartjes zonder eigen huis geen baby's maken, bleef het dorpje gestaag groeien tot ongeveer 160 volwassenen en 30/40 studenten en kinderen. Helaas raasde er toen een tornado door m'n dorp die iets van 40% van m'n inwoners uitroeide. :'(
Ik zat er toen even aan te denken om een oudere save te laden, maar dat is een beetje valsspelen, dus dat heb ik toch maar niet gedaan. Gelukkig had ik al mijn bronnen van voedsel en materialen redelijk verspreid, dus er kwam geen crisis na de tornado. Wel meteen twee begraafplaatsen met elk ruimte voor meer dan 80 graven volledig vol.
Nu zit hetzelfde dorp inmiddels op iets van 230 Volwassenen en 40/50 studenten en kinderen. Eigenlijk zijn we van alle gemakken voorzien en ik heb ook al bijna alle ruilmiddelen ontdekt. Als ik 'klaar' ben met dit dorpje ga ik maar eens op hard beginnen.

Ik ben wel bang dat het daarna allemaal snel saai wordt. Gebouwen kun je niet upgraden en interessante events ofzo zijn er ook nauwelijks. Hoe lang denken jullie dat dit spel je zal blijven boeien?

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Niet erg lang tbh. (spel blijft boeien). Eigenlijk raas je er zo doorheen, en mis je dan wat uitdagingen. Veel dingen gaan uiteindelijk vanzelf en als je eenmaal het spel snapt kun je het eigenlijk niet meer fout doen. Vaak laat ik het spel op x10 draaien en ga ik even "afk"... en alles staat er weer beter voor :+

In eerste instantie lijkt het alsof je veel zelf moet doen, en veel dingen lukken dan ook niet echt. Uiteindelijk verder in het spel krijg je het een beetje door en loopt letterlijk alles vanzelf wel. Je kunt in feite een tijdje niet zo erg uitbreiden om een grotere stack grondstoffen te vergaren, zonder dat er ook maar iets gebeurt. Dan ben je altijd "safe" om weer een stukje te groeien.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste