[PC] Banished

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Topicstarter

Welkom in dit topic waarin gediscussieerd kan worden over bovenstaand spel. Hou het graag voor iedereen leuk aub. Eventuele opmerkingen over deze startpost zou ik appreciëren, ik probeer mijn best te doen om het up-to-date te houden.

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/p1s98y43d/Hy_Tvh.jpg
Inhoudsopgave
  1. Wat is dit nu weer voor 'n spel?
  2. Hoe kom ik aan dit vette spel, en wat heb ik nodig?
  3. Useful links

Dit nieuw spel is een city builder strategy game ontwikkeld door Shining rock software, om precies te zijn door Luke Hodorowicz, solo developer van Banished. Hij besloot 3 jaar geleden om in 1 jaar een game in elkaar te knutselen en had zijn toenmalige baan, ook in game-dev, laten varen. Het is iets langer geworden dan het de bedoeling was maar nu is het bijna compleet.

Op de vraag of dit weer een spel is zoals Simcity, Anno1404 of desnoods Settlers is het antwoord niet meteen ja. Natuurlijk zijn er componenten die overeenkomen, een functionele stad ontwerpen (uh dûh), zorgen dat iedereen leeft en gelukkig is etc.

Dit spel heeft geen combat ingebouwd en een geld systeem zit er ook niet in, je kunt alleen handelen door te ruilen. Zorgt dit dat het spel makkelijker wordt, of in zekere zin minder leuk? Nou nee, het moeilijke zit hem in het in leven houden van je community, er zijn genoeg disasters die roet in je eten kunnen gooien. Denk aan ziektes die rondtrekkende handelaren meebrengen, droge zomers, koude winters, voedsel tekort, overpopulatie en nog andere. Mensen worden oud, kunnen door gevaarlijk werk om het leven komen etc. Het is dus de bedoeling dat iedereen genoeg kleren heeft, hout voor de kachel, een dak boven je hoofd.
Scholen bouwen is niet nodig voor het unlocken van nieuwe gebouwen, noch voor het ontwikkelen naar de volgende era. Iedereen heeft altijd hetzelfde nodig maar je kunt wel gebouwen 'upgraden' zodat ze minder recources verbruiken en scholen zorgen ervoor dat de nieuw geboren generatie beter/ sneller hun werk kunnen uitvoeren als ze volwassen worden. Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil.

Elke map wordt door middel van seeds random gegenereerd met de mogelijkheid om de map te reproduceren door dezelfde seed in te voeren.

Dit spel is volledig single player, er wordt aan een mod-kit gewerkt maar er komt geen co-op of multiplayer, dus zoals je van vroeger gewend bent, lekker bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/s3a3crosp/Tlo_C.jpg

Na 3 jaar bouwen heeft hij de release date bekend gemaakt, namelijk 18 februari. Nu zijn alleen de press release en closed beta versies uitgegeven. Nog even geduld!
Als het eindelijk zover is zal het voor $19,99 USD te koop zijn op Steam, de Humble store, GOG.com en op zijn eigen site Shining rock software door middel van de Humble Widget.

Verder om dit spel te draaien is er geen state of the art uber pc nodig, op bijna elke pc zal dit te draaien zijn.
De release zal in het begin alleen op Windows te bespelen zijn, maar er komen Linux, Steam OS en Mac versies aan. Ook de Steam controller zal worden ondersteund.
Systeem vereisten

Wat is nodig?Ten minsteAangeraden
OSWindows XP SP3, Vista, 7, 8Windows 7, 8
Processor2 GHz Dual Core processor2 GHz Dual Core processor (or greater)
Memory512 MB RAM512 MB RAM
Graphics12 MB DirectX 9.0c compatible card (SM 2.0+)512 MB DirectX 10 compatible card
DirectXVersion 9.0cVersion 11
Hard Drive150 MB available space150 MB available space
Sound CardAnyAny

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/5fwvy23xf/Sf7e0.jpg

Shoplinks

Komt na meer info
Meer info
Fora
Gameplay video's
  • Quill18

Vanaf episode 5 (oprichting stad 'Brussel'), veel goede gameplay, daarvoor veel ontdekken en dus grappige beginnersfouten maakt. Maakt leuke let's plays, aanrader.
  • GamersDissent

Regelmatig skippen, veel vooruitgang in videos
  • aKiss4Luck

Veel gepraat en tonen, weinig tot geen bouwen in de videos
  • Arumba
  • Biffa2001

Ken ik persoonlijk niet goed

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/yy9qt0d2d/CLwqr.jpg

Changelog
  • [small]
  • 04-02-2014: Aanmaak TP.
  • 06-02-2014: TP aangepast naar aanleiding van nieuwe informatie.
  • 13-02-2014: Let's play list bijgewerkt.
  • [/small]

[ Voor 16% gewijzigd door MB113 op 13-02-2014 08:48 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Topicstarter
Deze reactie is gereserveerd voor joost mag het weten, er zal wel een reden zijn waarom iedereen dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-07 15:17

Basszje

Reisvaap!]

MB113 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:10:
Deze reactie is gereserveerd voor joost mag het weten, er zal wel een reden zijn waarom iedereen dit doet.
:D

Dat ziet er goed uit trouwens, ga ik in de gaten houden gezien city builders van niveau zeldzaam zijn. Ook het afgezaagde geld zit er niet uit, klinkt ook leuk. Linux zou helemaal geweldig zijn :)

Alleen geen mod-support. Dat vind ik altijd wel belangrijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Basszje op 04-02-2014 20:37 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-07 22:18
Ziet er leuk uit! Ik ga hem in de gaten houden :) Ziet er een beetje uit als Black & White maar dan zonder de god powers. Lijkt me wel leuk, en voor 20 euro wil ik daar best een gokje mee wagen. Zoals Basszje zegt; city builders zijn vrij zeldzaam (van welke niveau dan ook denk ik dan weer) :P

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:17
Ziet er goed uit, ga zeker een kijkje nemen als deze uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ziet er zeker goed uit. Wel jammer dat er geen coop/multiplayer inzit, dat maakt het voor mij toch net wat leuker :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 22:00
Ik volg de ontwikkeling van het spel nu ongeveer al een jaar en ben blij dat het er eindelijk bijna is :D

Een aanrader voor als je al wat gameplay wil zien in Quill18 (zie links in de OP), maar het beste is te zien vanaf ep vijf waar hij Brussel 'sticht'. In de eerste vier delen is het nog volop verkennen en maakt hij de beginnersfouten (de we ongetwijfeld ook gaan maken!).

Twee andere Let's Players:
GamersDissent (Regelmatig skippen, veel vooruitgang in videos)
aKiss4Luck (veel gepraat en tonen, weinig tot geen bouwen in de videos)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Topicstarter
Basszje schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:33:
Alleen geen mod-support. Dat vind ik altijd wel belangrijk...
Als het uitkomt is het nog niet modbaar inderdaad, maar hij zat er over te denken om een modkit te maken voor een toekomstige update.

@ Jump

Quill18 is inderdaad een aanrader ja, de andere links zet ik ook in de fp, dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analoge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
Jammer genoeg kan je hem niet pre-orderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Deze volg ik ook al een tijd. Dit spel is al verscheidene keren uitgesteld geweest, dus leuk dat het eind deze maand (hopelijk) verschijnt. Blijft ongelooflijk dat dit een 1 mans project is.

Ziet er in ieder geval dubbel en dik zijn 20 euro waard uit.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-07 22:22
Ben allang blij dat ik de titel van de game weet te onthouden!! echt zo'n titel die ik graag wil spelen maar zolang dat nog niet kan is het gelijk out of sight out of mind.

En dan toevallig opnieuw moet tegen komen en dan realiseren van OOh ja deze game wou ik toen der tijd graag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:42
Ik kijk ook erg uit naar deze game. Ter aanvullig op je info, in een blog had hij het over dat Simcity of The Settlers of Anno allemaal net niet naar zijn wensen voldeden en daarom had hij het idee bedacht om een medieval city building game te maken en zo te maken zoals hij dacht dat een City Building game zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-07 18:25
Toevallig geen info over waarom de genoemde games net niet naar zijn wens waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Deze al een tijdje in het vizier, dus ben heel benieuwd hoe de uiteindelijke build geworden is.
Nog een weekje of twee geduld en we zullen het weten :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analoge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
De steam page voor de mensen die een count down willen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Ook ik kijk hier heel erg naar uit :) Hopelijk geeft het uren spel plezier en komen de uitbreidingen die ik her en der lees ook.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 18:03

Distortion

Bottle to Throttle

Arumba is ook een lets play begonnen. Ik kijk er naar uit!

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Net een uurtje naar die arumba lets play gekeken. Ziet er heerlijk elegant en toch diepgaand uit :)
Beetje DF met een fatsoenlijke gui en performance :)

[ Voor 21% gewijzigd door heuveltje op 13-02-2014 23:15 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Jump
PeebleTheory streamt nog morgen- en maandagavond. Hij heeft voorbije avonden ook al zitten streamen. In een spel had hij 600+ inwoners. Hier had hij 50 nomads aanvaard om in de stad te komen wonen. Doordat ze allemaal in de boarding houses ging heeft die een ganse hoop huizen bijgebouwd. Bijgevolg zijn er ook veel baby's geboren en is zijn inwonersaantal nog goed gestegen.
Zijn voedselvoorraad (wat daarvoor nog 60k was) was er niet op voorbereidt en opeens was het mass starvation. Je moet dus goed opletten als je nomads aanvaard of veel huizen plaatst.

De kleine sprong in het midden is waar hij de nomads toelaat. De stijging nadien is enkel te danken aan de vele kinderen, op een bepaald moment 100+ studenten. En dan komt de grote dip. Op de koop toe was er ook nog een brand in de stad die een market en warehouse vernielde (en de inhoud ervan).

De laatste drop is opnieuw starvation en dan heeft hij iedereen laten uithongeren op 2 mensen na :P

In deel 3 rond minuut 25 begint het dorp uit te sterven, en in de tweede helft van deel 3 start hij een nieuwe stad (twee maal).

Deel 1 (2u38m) - Deel 2 (4u31m) - Deel 3 (3u56). Ze zijn ook op YouTube terug te vinden, laatste deel nu nog niet.

(Er komt af en toe wel eens gevloek langs, of een boertje van de persoon die ook bij hem aanwezig is, het is maar dat je het weet)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tlvNjjD.png

[ Voor 3% gewijzigd door Jump op 13-02-2014 23:59 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 13:27

Erikie

www.erikie.nl

Ik kan niet wachten!!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Bij PeebleTheory was het ook een brandje in zijn marktplaatst waar hij een hoop had opgeslagen waardoor het helemaal uit de hand liep. Van 600+ naar 2 :) Werd wel terecht denk ik, commentaar geleverd dat hij het niet echt best aanpakte om de val in populatie tegen te gaan. Vond het wel cool om te zien dat kleine acties grote gevolgen kunnen hebben als je het niet goed aanpakt.

Hij had trouwens ook een well naast zijn market staan wat niet goed werd gebruikt bij het blussen. Ik denk toch dat ik iets van 4 wells om mijn market heen gaat bouwen om te kijken of dat helpt bij een brand. Ik weet ook niet of je goederen kan redden als je een brand snel blust?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Darn, echt tof dat alles zo een mooie impact heeft. Het idee van babies/oud worden,etc is zo machtig.

Heb er echt zo een zin in! Waarom kwam ik er een week geleden 'al' achter dat de game bestaat? Ik ben echt zo vreselijk ongeduldig nu :P

[ Voor 27% gewijzigd door Renzzie op 14-02-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Op de reddit is trouwens een thread gestart om allemaal op de zelfde map te starten onder de zelfde condities. Als seed nummer werd voorgesteld de release datum 20140218. Condities hard terrein valey map large en conditions was men nog niet over uit. Ik ga er in ieder geval aan mee doen omdat ik het wel leuk vind om te kijken wat andere met de zelfde mogelijkheden opbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Grappig om te doen idd. Zeker leuk om dat hier op tweakers over een aantal weken ook te doen. In het begin ga ik er namelijk van uit dat ik en menig ander ons hard zullen falen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-07 22:26
Renzzie schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:17:
Grappig om te doen idd. Zeker leuk om dat hier op tweakers over een aantal weken ook te doen. In het begin ga ik er namelijk van uit dat ik en menig ander ons hard zullen falen :)
Ik hoop in ieder geval veel te gaan falen! Het is een beetje afgezaagd om huidige spellen makkelijk te noemen, maar het aantal uren dat ik me heb stuk gebeten om oude citybuilders (Caesar III bijvoorbeeld) geeft gewoon mooie herinneringen. Ik zou denk ik toch teleurstelling voelen als ik binnen enkele uren een goed lopende stad zou hebben.

Vooralsnog ziet het er erg goed uit, ook wat moeilijkheid betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Nou het kan dus dat je een goedlopende stad heb en door verkeerde keuzes in één keer de hele populatie naar gort zien gaan zoals hier boven beschreven is. Een 600+ populatie die goed loopt maar met riskante keuzes die dus ook keihard worden afgestraft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Die peebletheory snapt volgens mij geen hol van deze game. Rete irritant hoe kortzichtig die jongen het spel speelt.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
@Erkie dat is mij nu ook al een beetje aan het opvallen inderdaad haha. Geloof dat hij nu een stuk of 3 á 4 samenlevingen aan gort heeft geholpen :) De laatste was ook weer zo'n domme zet door veel nieuwe huizen te bouwen terwijl er allerlei grondstoffen schaars waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Wat mag het gaan kosten? :)

*Edit*

20$ dus. Zal dus ook wel 20 euro worden ;P

[ Voor 50% gewijzigd door Valandin op 17-02-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
20 euro's en meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Arumba kan er anders ook wat van. 10 Huizen plaatsen en dan afvragen waarom er geen hout is. Zijn houthakkers heeft hij opdracht gegeven om 10 000 brandhout in voorraad te nemen... Dan maar ganse oppervlaktes kaalplukken van alle grondstoffen om nergens meer een boom in de wijde omtrek te hebben. Daarna vijf cropfields bijplaatsen en op elk veld maar een persoon tewerkstellen, want hij wil altijd veel laborers overhouden om alle bomen te kappen. En dan met de winter zich afvragen waarom de helft voor zijn ogen verdwijnt: ze zijn aan het binnenhalen (de winter vernietigd dus meer dan de helft van zijn oogst).

Ik ben gestopt met het kijken van de meeste Let's Plays omdat het toch niet helpt als je tegen dat scherm zit te roepen van 'doe het niet, het gaat fout gaan!!', om vijf minuten later het te zien fout gaan. En verder maken ze in mijn ogen de ene fout na de andere en het is hopeloos om naar te kijken.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ik vind dat soort programma's sowieso niet leuk om te kijken. Ze halen een groot gedeelte van de ontdekkingstocht naar je 'perfecte' stad weg. Het is toch helemaal niet leuk om te weten dat je het beste met x-houthakkers kan beginnen, want met 1 meer of minder doet heb je geen ideale productie.

Het is toch veel toffer om giga op je bek te gaan omdat je een hout/vis/steen/etc tekort of overschot hebt en dat voor problemen zorgt? :) De ontdekkingstocht is juist de charme van zulke games. Niet het feit dat je na 3d spelen al een prachtige goedlopende stad hebt. Dit is ook iets wat me zwaar tegenviel aan SimCity. Al in poging 1 maakte mijn stad winst. Natuurlijk nog niet optimaal, maar ik had wel winst. Totaal geen lol aan beleefd dus. Laat mij maar lekker pielen en gigantisch veel fout doen in het begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Renzzie schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:20:
Ik vind dat soort programma's sowieso niet leuk om te kijken. Ze halen een groot gedeelte van de ontdekkingstocht naar je 'perfecte' stad weg. Het is toch helemaal niet leuk om te weten dat je het beste met x-houthakkers kan beginnen, want met 1 meer of minder doet heb je geen ideale productie.

Het is toch veel toffer om giga op je bek te gaan omdat je een hout/vis/steen/etc tekort of overschot hebt en dat voor problemen zorgt? :) De ontdekkingstocht is juist de charme van zulke games. Niet het feit dat je na 3d spelen al een prachtige goedlopende stad hebt. Dit is ook iets wat me zwaar tegenviel aan SimCity. Al in poging 1 maakte mijn stad winst. Natuurlijk nog niet optimaal, maar ik had wel winst. Totaal geen lol aan beleefd dus. Laat mij maar lekker pielen en gigantisch veel fout doen in het begin :)
Dit dus :P Wat mij betreft mag al het commentaar over wat iemand heeft gedaan in een "let's play" video ook in spoiler tags, maar dat kan ook mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
@soepstengel hmm daar zeg je wat inderdaad. Ik kijk er deels om van te leren en deels om te kijken welke opties er in de game zitten zodat ik de tutorial kan overslaan ;) Hekel aan :)

Misschien beter om tips of ontdekkingen in spoiler te zetten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Grrrrrrrr

Hij zou de 18e unlocken
Dacht ik mooi me vrije middag hier aan te kunnen besteden.
Unlocked hij pas om 8 uur vanavond :(

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 18-02-2014 13:12 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als je hem via http://www.shiningrocksoftware.com koopt kun je nu al spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
heuveltje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:11:
Grrrrrrrr

Hij zou de 18e unlocken
Dacht ik mooi me vrije middag hier aan te kunnen besteden.
Unlocked hij pas om 8 uur vanavond :(
Je kan het al kopen op http://www.shiningrocksoftware.com/buy/
DRM vrij en een extra steam key er bij!
Direct te downloaden na betaling.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Oeh !!
En nog betalen in dollars ook :)

TNX !

* heuveltje sluit zich op voor de rest van de dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-07 17:23

The Chosen One

Zie signature!

Kost hij precies 20,- euro op Steam? Nog iets bekend van een kortings actie of zo?

$20 zal wel goedkoper zijn gok ik tenzij er gelijk 20-40% komt wat vaak alleen bij enkele "cheap" titles gebeurd.
Wil wel op Steam dus Steamkey is mooi. :)

[ Voor 26% gewijzigd door The Chosen One op 18-02-2014 14:16 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Ook gekocht. Vanavond spelen, nu werken :-( .

Op steam wordt vaak dollar = euro gehanteerd. 20 dollar is inderdaad goedkoper, komt op dit moment uit op ongeveer 15 euro. Dus gewoon op de site van de developer kopen (die gebruik maakt van humble bundle store).

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ook gekocht! Vanavond na het werk direct installeren en spelen :)
Normaal zou ik dit soort games torrent/usenet downloaden, maar voor zo een bedrag kan je geen breuk vallen. Gebaseerd op wat ik heb gezien/gelezen is het €15 ook meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Even de tutorials snel gedaan (gewoon veel klikken met uitleg) en vanavond als die op Steam te downloaden is echt beginnen.
Als het Dota 2 XMG tournament nog niet begonnen is. :)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ook maar meteen gekocht via bovenstaande website! Wat bizar trouwens dat dit maar 100mb is qua download?! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 16:02
Heb 'm ook aangeschaft, ben erg benieuwd! Vanavond helaas overwerken dus kan morgen pas beginnen. Van wat ik tot nu toe gezien heb is het erg knap dat één iemand dit in elkaar gezet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Soepstengel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:38:
Ook maar meteen gekocht via bovenstaande website! Wat bizar trouwens dat dit maar 100mb is qua download?! :|
Zoveel graphics zijn het niet. Geen cutscenes die overal tussen komen en dan houd je niet zoveel meer over. Geen bloated engine, want die is ook zelf geschreven.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Zo, ook maar gelijk even gekocht via de site van de maker.
Ben echt heel erg benieuwd :D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:37
Wat een heerlijk spel! Net even zo'n 3 kwartier gespeeld, maar het speelt echt heerlijk. Het hele spel voelt "licht" aan, de interface reageert lekker vlot, de camera doet wat ik wil en de AI zit volgens mij ook wel goed in elkaar. Wat Jump hierboven zegt, geen bloated engine en dat is te merken. Het doet wat het doen moet (en goed) zonder overbodige toeters en bellen. Heerlijk dat het echt alleen maar draait om het opbouwen van een stad, zonder dat je door de AI aangevallen wordt (of dat er überhaupt een irritante AI medespeler is), je niet verplicht wordt een bepaald pad te volgen om gebouwen vrij te krijgen etc. Focussen op waar het om draait, zonder overbodige "onzin". Heeft natuurlijk wel weer als gevaar dat als je "het trucje eenmaal doorhebt", het snel saai wordt. De tijd zal het leren :) Het spel ademt overigens ook de juiste sfeer uit wat mij betreft.

Ik ben bang dat ik hier (te) veel uren aan kwijt ga zijn... Een hele bijzonder prestatie voor iemand die alles alleen gedaan heeft! Diep respect.

Ben ook benieuwd naar de modtools. De engine biedt volgens mij echt een enorm mogelijkheid aan mods en complete overhauls voor andere settings etc. Zie zelfs nog wel gebeuren dat mensen (afhankelijk van hoeveel er te modden is natuurlijk) een nieuwe Sim City in de huidige tijd gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 20:24
Nog een leuke tip: koop hem via de website, dan kost ie maar 20$ (via Paypal dan €15,-), via steam direct is het €18,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik hoop alleen dat er wat meer "te doen" komt. En doel ik op een SOORT campaign/challenge achtige mode.

Een bepaalde moeilijke (handmade) map of zo omringt met bergen of zo, 1 level met extreem zware winters, wat meer bepaalde dingen die je moet halen binnen zoveel tijd (meer gericht dan de achievements), constante toestroom van villagers of weet ik wat allemaal. Challenges. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Ook mijn eerste indrukken zijn positief! Het begint wat langszaam, maar dat kan aan mij/mijn instellingen liggen. Leuke eerste uitdaging om eerst maar eens de bevolkingsgroei op gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Laatst online: 21-06 15:15
RPS was minder enthousiast: http://www.rockpapershotgun.com/2014/02/18/banished-review/

Als ik dit lees, wacht ik nog even

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Eerste paar uurtjes zitten erop! Zeer moeilijke game vooralsnog. Ben met de reddit challenge meegegaan, seed: 20140218 en op hard. Misschien moet ik dat morgen maar niet doen :P

@The Chosen One
Dan is dit spel niet voor jou! Dit is een sandbox in hart en nieren. Je zult zelf moeten verzinnen wat je gaat doen of wat je doel is en daar je challenge/campaign van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

En dat is goed, mag ik nog wel meer willen. :)

Het kan nog steeds worden toegevoegd in de toekomst. Een sandbox maken zonder extra dingen is natuurlijk makkelijker als 1 persoon voor een releasegame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Redelijk pittig spel dit .. To be continued ;)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07 23:33
Heb hem ook meegenomen!

Op de https://www.humblebundle.com/store is hij trouwens maar 14.99 euro...

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mmm toch herken ik dat probleem heel wat minder.
Ik heb 9 foodworkers op een populatie van 25 en ik zwem in het voedsel !

maar de bovengrondse steen voorraad is bijna uitgeput, en de ondergrondse quarry gaat zo traag dat het niet leuk is. nog afgezien van dat het 1 arbeider per jaar dood ofzo

Probleem is denk ik dat ik even een massale starvation heb gehad, en er nu gewoon bijna geen kinderen meer zijn of geboren worden.

Snapt iemand hoe je aan schapen komt ?
Ik heb nu al 3 of 4 traders gehad, maar ik zie er nooit "sheep" tussen staan (of uberhaubt livestock).
En zonder wol kun je geen jassen maken :(

AL met al heb ik me er een avondje goed mee vermaakt, vermoed ik dat me dat nog 1 a 2 avonden bezig gaat houden. En dan heb ik het wel "uitgespeeld"

@The Chosen One: je hebt af en toe random accidents (branden, crop-sterfte, geboortegolf)
Wel niet precies wat jij bedoelt, maar die overleven is al een challenge opzich :)

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 19-02-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flopsey
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-06 18:14
Leuk spel, heb hem gister ook even gespeeld. Ik ben wel met easy begonnen.

Wat ik nogal jammer vind, dat ik extrem veel tearing krijg als ik Vsync uit zet, op mijn 144hz monitor met 100+FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulanbator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-01 15:15
Heerlijke City-builder!

En op medium werden mijn beginnersfouten gelijk afgestraft toen het winter werd.
4 van de14 arbeiders overleefden de winter niet, had ik maar meer voorzieningen moeten treffen...

Vanavond maar overnieuw beginnen :)

D3 Armory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
heuveltje schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:25:

Snapt iemand hoe je aan schapen komt ?
Ik heb nu al 3 of 4 traders gehad, maar ik zie er nooit "sheep" tussen staan (of uberhaubt livestock).
En zonder wol kun je geen jassen maken :(
Aangezien mensen eerder spraken over spoilers als het gaat over tips en tricks, zie hieronder...

spoiler: Jassen en trading
Twee dingen:

- Volgens mij is het volledig random wat de merchants mee hebben, dus dat is een kwestie van wachten.
- Je kunt ook jassen maken van alleen leer, wat je binnen haalt via de Hunting Lodge. Voor veel gebouwen geldt dat je kunt instellen wat je precies wilt maken - blacksmith: hout en ijzer is iron tools, hout, ijzer en coal is steel tools. Ale kun je maken van apples, berries, plums en wheat. Etcetera. Deze optie is te vinden in het schermpje van het gebouw, midden onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529496

Ik ga hem vanavond even binnenhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hafermaut schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:10:
[...]

Aangezien mensen eerder spraken over spoilers als het gaat over tips en tricks, zie hieronder...

Twee dingen:

- Volgens mij is het volledig random wat de merchants mee hebben, dus dat is een kwestie van wachten.
- Je kunt ook jassen maken van alleen leer, wat je binnen haalt via de Hunting Lodge. Voor veel gebouwen geldt dat je kunt instellen wat je precies wilt maken - blacksmith: hout en ijzer is iron tools, hout, ijzer en coal is steel tools. Ale kun je maken van apples, berries, plums en wheat. Etcetera. Deze optie is te vinden in het schermpje van het gebouw, midden onderin.
Sorry ik zei het fout, je kunt idd jassen met alleen leer maken, en dat doe ik ook.
maar die zijn zwaar inferieur aan wollen jassen (wol met leer is het beste blijkbaar). Daarnaast heb ik 2 hunters op 25 man, maar die halen bij lange na niet genoeg leer binnen om iedereen te kleden :(

Was me nog niet opgevallen dat je je ale ook kon instellen, eens kijken of ik daar iets extra's van heb :)
Zit er nog verschil in kwaliteit ofzo ?

Maar dan word het gewoon hopen dat de traders eens wat nuttigs meenemen, (en ik het kan betalen, 2500 appels en bonen vond ik al flink wat geld voor mijn tarwe-zaad :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07 15:23
Tutorial zegt, dat je ook orders kunt plaatsen voor bepaalde items, maar die zijn dan wel duurder, dan de willekeurige van de trader, zelf heb ik het echter nog niet geprobeerd.
(vraagt zich dus nu wel af, als iemand wel die tutorials even heeft doorgeklikt :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Je kan een order plaatsen bij een trader, bijvoorbeeld trader A (ze hebben allemaal namen). Dat wil niet zeggen dat de volgende trader die langskomt het ook effectief gaat meehebben, want het kan iemand anders zijn.
Seeds kopen kost je 2500, ze 'bestellen' kost 3150 dacht ik.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ja maar tussen die orders zie ik dus nergens livestock/sheep staan :?

ik heb trouwens bewust alle tutorials genegeerd, het zelf ontdekken hoe en wat vind ik de helft van de lol :)
(al heb je wel een goede gui nodig om dat te laten lukken, maar dat lijkt hier nog niet het probleem te zijn)

[ Voor 61% gewijzigd door heuveltje op 19-02-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:08
heuveltje schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:16:
Ja maar tussen die orders zie ik dus nergens livestock/sheep staan :?
kan alleen bij bepaalde traders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 15:47
Ik vind het maar een moeilijke maar wel een leuke game.
Tot nu toe niet langer als een uurtje volgehouden voordat iedereen uiteindelijk verhongerde. :(

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dit spel klinkt goed moet ik zeggen. Het enige dat me een beetje tegenstaat is de beperkte hoeveelheid opties wb gebouwen e.d. Hoe lang denken jullie dat dit spel jullie blijft boeien? Ik las hierboven al ergens dat iemand waarschijnlijk nog 2 avonden zoet is.. Dat lijkt me nogal kort.
En zijn er plannen van de ontwikkelaar om regelmatig updates uit te brengen (naast de eerder genoemde mod-update die mogelijk later komt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-07 10:10
Jammer dat er geen kleine/korte demo is.. Lijkt me echt een erg leuk spel!

Komt redelijk in de buurt van mijn 'droom' city-builder.. Op dit niveau als het ware beginnen maar dan steeds verder gaan in techniek tot eindelijk ala Simcity's CoT style :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Grotman schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:43:
Dit spel klinkt goed moet ik zeggen. Het enige dat me een beetje tegenstaat is de beperkte hoeveelheid opties wb gebouwen e.d. Hoe lang denken jullie dat dit spel jullie blijft boeien? Ik las hierboven al ergens dat iemand waarschijnlijk nog 2 avonden zoet is.. Dat lijkt me nogal kort.
En zijn er plannen van de ontwikkelaar om regelmatig updates uit te brengen (naast de eerder genoemde mod-update die mogelijk later komt)?
Moeilijk te zeggen - ik heb nog lang niet het gevoel in de buurt te zijn van een perfecte en goedlopende stad en er valt voor mij nog veel te ontdekken. Nog zeker 20 uur?

De ontwikkelaar (www.shiningrocksoftware.com) is in ieder geval erg actief, maar ik weet niet meer zeker of in het devlog iets staat over uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Robbie.b schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:15:
Ik vind het maar een moeilijke maar wel een leuke game.
Tot nu toe niet langer als een uurtje volgehouden voordat iedereen uiteindelijk verhongerde. :(
Maak meteen 2 of 3 plantages en dan overleef je gemakkelijk de eerste paar winters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Jaar 14. Nog geen plantages gebouwd en tot jaar 12 ging het prima. :)

Kettingreactie alleen nu, zelfs met 15 man in de iron mine krijg ik niet eens genoeg iron om 2 blacksmiths te voorzien van iron voor nieuwe tools.
Geen nieuwe tools en alles zakt ineens in en verlies daarna mensen links en rechts.
Had een flinke voorraad voedsel ook nog. Kunt er alleen niks tegen doen want daar heb je mensen en een klein beetje tijd voor nodig.

Ik probeerde al een tijdje om me foodpile te vergroten maar ik heb al zoveel mensen op voedsel en het stijgt nog maar zo langzaam. En dan zonder al te duidelijkheid (strenge winter denk ik?, cijfers zijn redelijk zelfde) valt de toevoer ineens terug.

Moet misschien nog heel iets getweaked worden en zo, zijn ook vele andere soortgelijke reacties online, ook over tornado's die bijna alles verwoesten en dan een comeback onmogelijk maken.
En dan zijn er wel mensen die steeds maar terugkomen op dan moet je maar dit of dat anders doen of de perfecte start hebben is ook een beetje te simpele oplossing. ;p
Die loops waar je in komt en niet meer uit kunt komen zijn jammer vooral omdat je er pas laat achter komt dat je er in zit.

Geen ramp toch, heb de tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Ziet er niet uit als een spel met veel value voor dat geld.

Misschien zit ik fout, zal eens kijken met de isodemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hmmm nu 9 uur er in en daar komt nog wel 10-20 zeker bij. Misschien nog wel tiental(len) als de game iets getweaked/geupdate wordt.
Hopelijk wel iets meer specifieke opties in de toekomst en zo maar dat zien we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Die opmerking over 2 avonden kwam van mij.
Ik denk dat nog steeds, maar je moet dat in context plaatsen. Ik vind vooral het uitzoek/overleef stukje interessant. Op het moment heb ik een kleine community doe goed draaid, die uitbouwen naar 600 is ook een flinke uitdaging. Maar meestal vind ik dat wat minder boeien, raak wat afgeleid en geloof het na 100 wel. Voor andere begint het dan pas :)

Overigens net klote foutje. Duw per ongeluk op mijn "cut trees" knopje van mijn orchard.
Daar zit dus geen confirmation of undo op ! dag 3 jaar boompjes kweken met 3 man :(

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 19-02-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

heuveltje schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:52:
Overigens net klote foutje. Duw per ongeluk op mijn "cut trees" knopje van mijn orchard.
Daar zit dus geen confirmation of undo op ! dag 3 jaar boompjes kweken met 3 man :(
Ach, dan heb je in ieder geval wat brandhout ;) maar wel balen ja!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ja als een wood cutter de halve map overloopt naar een ander stockpile om hout te halen loop je wel achter met brandhout ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oT2T3kr.jpg

Ik moet nog uitvinden hoe ik mijn citizens iets healthier krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Bouw een Herbalist. Ik zie dat ze op nul staan. Die gaat je health terug omhoog halen. Je kan er twee mensen laten werken, maar je komt lang toe met maar 1 persoon

In het begin bouw ik altijd zo twee 'eilandjes' ineen bosrijk gebied met een Forester Lodge, Gatherers Hut, Hunting Cabine en enkele huizen voor de werkmensen daar. Eventueel nog een herbalist er bij op een van die groepjes. Zeker een kleine stockpile en barn er ook bij. Ik denk dat ik in mijn huidige stad nu zo drie groepjes heb en die brengen veel resources binnen.

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/Banished/2014-02-19_00004.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Jump op 19-02-2014 21:26 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Had net een leuke bug: al m'n poppetjes haalden m'n resources uit m'n stockpiles/barns en legden alles er naast op de grond.
Had ineens geen resources meer, ook geen voedsel, dus eerste doden zijn er.

Denk dat ik het over een andere boeg ga gooien de volgende keer :D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 15:47
Ben ondertussen al wat verder gekomen, zit nu in jaar 14 volgens mij. In het begin zocht ik gewoon het dichtstbijzijnde bos met veeeel bomen, haalde de stones en iron weg en gooide er een Gatherer hut neer, heb gelezen dat dat toch het meeste voedsel binnenhaalt. Heb er ondertussen 4 in 4 verschillende bossen met hunter huts erbij en forester lodge, maar krijg nu langzaam aan hele tijd voedsel tekort, nog net niet dat mijn citizens doodgaan. Heb er ~70 ondertussen. En mijn firewood is ook hele tijd op terwijl ik nonstop bomen aan het kappen ben met 10 man. Pittig spelletje ;).

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Dat had ik ook bijna precies met ~90 man. Maar toen ging wel iedereen dood door starvation en had ik nog ~35/0/10 of zo. (bla bla chainloop gedoe, post vorige pagina).

En zelfs nu met 40 man en 32 op food krijg ik het nog niet op pijl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:22
Eerste potje.

Een paar uurtjes gespeeld. Zit nu op 110+ man met 23k voedsel. 2k firewood en logs. Genoeg kleren en tools om lekker te handelen. Zojuist mijn eerste kersenboomgaard geplant dus ben benieuwd hoelang het duurt voordat al mijn inwoners dronken zijn :+

Zit ondertussen in jaar 30+. Tot jaar 20 was ik aan het uitvogelen hoe alles werkte. Mensen zijn bevroren, verhongerd, in het meer verdronken etc. Had niet al te veel inwoners meer over, maar gelukkig kreeg ik 2x 10+ nomads. Wat mijn dorp redde O-)

• Bobmeister
Ik ga dit weekend eens proberen wat beter werkt: hout verkrijgen via een forrester lodge of via een orchard en dan de bomen kappen. :P

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:12
Na wat Let's plays gekeken te hebben deze game toch maar aangeschaft. En dat bevalt prima. Eerste game begonnen op medium, beetje aanrommelen en proberen. Dat ging vrij goed.
Daarom toch maar besloten om een nieuwe game te beginnen maar dan op hard. En gelijk maar meedoen met de launch seed challenge (seed:20140218)

Nu de eerste 5 jaar gehad, eigenlijk geen problemen. Voedsel voorraad stijgt gestaag (+-3000), aantal volwassen inmiddels op 21 die gezamenlijk 10 koters hebben rondlopen. Firewood is voor het eerst aan het opraken. Voorlopig is het: "Easy does it" :)

New Hope
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vniltzfl.jpg

Het eerste jaar

Gebouwd:
  • Foresesters Lodge
  • 2 huizen
  • Gatherers Hut
  • Storage barn
  • Fishing dock
  • Woodcutter
Populatie
  • Shavonia en Loranci volwassen
  • En de eerste baby ;)
Het tweede jaar

Gebouwd:
  • 3 huizen
  • Fishing dock
  • Blacksmith
Populatie:
  • Aurelious en Camil volwassen
  • Tomas, Conardo en Janikka geboren
Het derde jaar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4IIjpiHl.jpg

Gebouwd:
  • Tailor
  • 2 huizen
Populatie:
  • Demarcel en Jaman volwassen geworden
  • Salvaro, Heneral, Mahalie en Busten geboren
Het vierde jaar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SUCu996l.jpg

Gebouwd:
  • Foresters lodge
  • Gatherers hut
  • Huis
Populatie:
  • Conardo, Tomas en Janikka volwassen geworden
  • Giann, Berty, Fletchel, Lark, Bobbin en Babetha geboren
Het vijfde jaar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q3A5S47l.jpg

Gebouwd:
  • 2 huizen
  • Begraafplaats (24 plekken vrij op prima locatie ;) )
  • Herbalist
  • Hunting Cabin
Populatie:
  • Salvaro, Heneral, Mahalie en Busten volwassen geworden
  • Amale, Elbertram, Errod en Lakena geboren
Begin zesde jaar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Yy02Kltl.jpg

Iemand nog tips, suggesties etc.?

Geen idee of ik dit zo uitgebreid blijf doen, maar ik vond het wel leuk om op deze manier een bijdrage te leveren aan dit topic. En misschien motiveert het weer anderen om hun verhalen te delen!

Anoniem: 63800

Zeker blijven doen.
Het is dat ik weg moet vandaag anders deed ik gezellig met je mee d-;

• Renquin
hippiepaci schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 02:19:
Geen idee of ik dit zo uitgebreid blijf doen, maar ik vond het wel leuk om op deze manier een bijdrage te leveren aan dit topic. En misschien motiveert het weer anderen om hun verhalen te delen!
Ziet er goed uit!
Zeker blijven doen om deze manier, zeer gaaf om te lezen.

Ben zelf zo te zien een groot aantal beginnersfouten aan het maken :D
Ach ja, dat hoort bij een nieuwe game.

Moet eerlijk zeggen dat ik het erg leuk vind tot nu toe maar /werk :(

Want a cookie?!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:23
Gister ook begonnen met Banished. Game spreekt me erg aan. Ben nog steeds met mijn eerste potje bezig en gaat me best goed af gezien hoe vaak ik hoorde dat het behoorlijk pittig was. Wel paar keer gehad dat brandhout zo goed als op was tijdens de winter en paar keer dat food op was in de storage (nog wel kleine voorraden in de huizen zelf. Tot nu toe erg naar men zin met de game. Gaan nog wel wat uurtjes in zitten :D

Nog een vraagje: Ik zag dat je wheat kan farmen, maar is het enige wat je hier mee kan doen bier maken? Ik zie namelijk geen molen of bakkerij of iets dergelijks.

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Ik hoor van diverse mensen dat ze statistieken hebben over bv hoe hun inwoners zijn gestorven en hoe oud ze zijn geworden. Waar kan ik deze vinden? Ik kan nergens enige vorm van statistiek vinden over m'n dorpje?

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

edit;

[ Voor 170% gewijzigd door The Chosen One op 20-02-2014 15:18 ]

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

The Chosen One schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:54:
Ben ik nou de enige die gewoon gekeken heeft wat elk gebouw doet? 8)7 *kuch hint kuch*
Ik heb pas 2 uurtjes gespeeld (inc de tutorials). Ik gok dat je op de townhal doelt. Ik zal deze vanavond eens plaatsen en kijken of deze alle statistieken geeft die ik bedoel.

Daarnaast lees ik van diverse mensen dat ze de doodsoorzaak en leeftijd zien van gestorven inwoners, is dit ook de townhal, ik kan namelijk nergens op doorklikken als iemand sterft..

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:07
Ik heb gister de game ook gekocht. Even tutorials doorlopen en toen aan de slag.
Ik speel zonder de game enorm te versnellen dus ben nog maar in jaar 4 of zo. Heb rond de 20 mensjes.
Tot nu toe 2 mensen dood, maar dit kwam meer door een bug imo. Ik had 4 huizen van die 4 huizen werkten er vanuit 3 huizen mensen bij een visserij vanuit het 4de huis werkten alleen collectors. Iedere keer als er vis terug kwam brachten ze dat keurig naar de cart.
Alleen pakten ze het ook gelijk weer op en brachten het naar hun eigen huisjes. Vanuit het 4de huisje visten ze dus steeds achter het net(pun intended) Ze liepen gelijk naar de cart als er vis in zat maar ja de andere huisjes staan voor die cart, omdat ze het net afgaven daar en hadden dus eerder de vis. Uiteindelijk een extra persoon aan het vissen gezet en die kwam dus uit het 4de huisje daarna waren er geen problemen meer.

Verder erg leuke game waarmee ik mij zeker heel wat uren zal vermaken.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Swanfield
Nou heb al aardig wat uren er op zitten nu. Twee steden al ten onder zien gaan helaas maar wel weer wijze lessen er uit geleerd :)

Lessen in spoiler tags
spoiler:
1. Bouw in bos rijk gebied foresters (3x), gatherers (2x), hunters (2x) en huizen vlakbij.
2. Uitbouwen van je rijk moet zorgvuldig gaan. Eerst goederen, huizen en dan voedsel. Uitbreiden kan gevolgen hebben.
3. Ook laborers houden. Eerst deed ik het met 1 of 2 maar je heb er toch al gauw een stuk of 6 minimaal nodig.

Ik heb wel 2 achiefments al: 100 jaar happy en healthy :) Daar was ik wel trots op :) Ook hand ik die twee keer 100+ populatie. Speelde beide op hard met disasters on en had dus 2 keer brand en een keer een ziekte in de schapen pen. Gelukkig had ik er 3 :)

Ik zou wel graag willen weten of er iemand een leuke start seed heeft/weet? Ik zou het liefst echt in een vlak bosrijk gedeelte willen starten.

• Swanfield
roodbwoy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:00:
[...]

Daarnaast lees ik van diverse mensen dat ze de doodsoorzaak en leeftijd zien van gestorven inwoners, is dit ook de townhal, ik kan namelijk nergens op doorklikken als iemand sterft..
Zit in de townhal bij grafieken. Heb je een dropdown aan de onderkant.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

62952225 ben ik net opnieuw in begonnen.
Best groot aaneen sluitend vlak met wel wat heuveltjes maar vooral de begin heuvel is/wordt erg geschikt voor mines. Ook (veel) meer steen/iron to me beschikking dan op me vorige map.
Genoeg plek voor meerdere fishingdocks. Prima plekje.

Wel zonder disasters begonnen nu gezien sommige mensen de hele populatie verliezen door een tornado en dus gameover gaan.

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

[message=41803767,noline]Swanfield schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:31[
/message]:

Ik heb wel 2 achiefments al: 100 jaar happy en healthy :) Daar was ik wel trots op :) Ook hand ik die twee keer 100+ populatie. Speelde beide op hard met disasters on en had dus 2 keer brand en een keer een ziekte in de schapen pen. Gelukkig had ik er 3 :)
Heb jij nu altijd op 15X speed gespeeld ? Want ik zit pas op jaar 20 ofzo.
Heeft er iemand al wat uitgebreider ge-experimenteerd met farmers aan en uit zetten ?

spoiler: de farmer shuffle
kool en aardappelen groeien van begin lente, tot eind zomer. dus in de herfst en winter kan ik alle farmers daarop uitzetten. Maar boomgaarden geven ook alleen peren van lente tot zomer, alleen de bomen blijven wel staan dus heb ik daar in de winter wel farmers op nodig ?

En heb ik al die farmers wel nodig als de kool al geplant is, maar nog niet oogst rijp ?
Ben al wel wat aan het experimenteren maar het is allemaal wat lastiger in te schatten.
The Chosen One schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:40:
Best groot aaneen sluitend vlak met wel wat heuveltjes
Ik zit toch echt in mijn 1tje op de map :P

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 20-02-2014 11:01 ]

• Swanfield
Ik heb voornamelijk op x5 en x10 wat geskipt inderdaad. Maar veel op x2 gespeeld wanneer ik aan het bouwen was ofzo. Ook een paar jaar rustiger aan gedaan met bouwen. Ben tot 35 jaar maximaal gekomen daarna alles naar de **** :)

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-07 08:23
Ik sta op het punt de game aan te schaffen, maar ik twijfel nog sterk over de moeilijkheidsgraad en geduld die je nodig hebt bij deze game. Spellen als Simcity, AOE, Generals en Anno heb ik veel gespeeld, maar ik zie dat meer als games met een relatief korte leercurve.

Is dat bij Banished ook het geval of moet je er echt veel tijd in steken om alles eerst onder de knie te krijgen? Bij te veel mogelijkheden zoals bij CIV 5 merk ik namelijk dat ik al snel afhaak. Zoals ik Banished nu voor me zie lijkt het erg veel op een "Easy to learn, hard to master" type game en daar word ik wel blij van. Alvast dank voor de reacties! :)

• Swanfield
1. is slechts 15 eurie dus niet echt een hele dure aanschaf imo
2. er zit geen evolutie tech dingen in als CIV dus als je eenmaal de basis snap dan kom je er wel
3. ik heb er nu denk ik 4 tot 5 uur op zitten en ja ik leer nog en maak foutjes maar dat is niet meer dan normaal
4. Idd Easy to learn , hard to master

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 16:50
heuveltje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:58:
[...]
Heeft er iemand al wat uitgebreider ge-experimenteerd met farmers aan en uit zetten ?

En heb ik al die farmers wel nodig als de kool al geplant is, maar nog niet oogst rijp ?
Ben al wel wat aan het experimenteren maar het is allemaal wat lastiger in te schatten.
[/quote]
In de help staat ergens dat je dit niet hoeft te doen. Farmers worden 's winters ingezet als labourers dus je hoeft niet constant te schakelen.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ah haal alle pagina's door elkaar....

[ Voor 111% gewijzigd door The Chosen One op 20-02-2014 15:18 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste