Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11-2023

crazyharrie

9370WP op O-Z-W Ecodan 7,5Kw

Rol-Co schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:47:
[...]

Yep, maar beter dan niets, nu niet meer nodig aangezien de pellet niet meer aan gaat. De losse meters zijn vaak alle 2 trouwens.

Edit:
Je ontrekt zuurstof uit je kamer dus co2 is niet geheel onbelangrijk.
Co is bij slechte verbranding (vooral gas) maar bij een pelletkachel al veel minder relevant vanwege zijn rookgasventilator.
Gestopt met je pelletkachel?
Ik heb mijn pelletkachel met aanvoer van buiten ( ondergronds ) uitgerust. In principe dus een geheel gesloten systeem.

@Loesje: Wie niet in (vandebron) zonne energie gelooft, moet er maar eens in gaan liggen. http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=19198&sid=17057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:58
Erasmo schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:46:
[...]

Doe eens heel snel dubbel glas daarin :P

Heeft iedereen die hier in het bezit is van een kachel er trouwens wel aan gedacht om ook een CO meter op te hangen? :)
Dubbel glas staat ook op het verlanglijstje, evenals dakisolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

crazyharrie schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:55:
[...]

Gestopt met je pelletkachel?
Ik heb mijn pelletkachel met aanvoer van buiten ( ondergronds ) uitgerust. In principe dus een geheel gesloten systeem.
hij staat er wel, maar gebruiken hem nog niet. warmtepomp testen he ? :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Rol-Co schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:47:
[...]

Yep, maar beter dan niets, nu niet meer nodig aangezien de pellet niet meer aan gaat. De losse meters zijn vaak alle 2 trouwens.

Edit:
Je ontrekt zuurstof uit je kamer dus co2 is niet geheel onbelangrijk.
Co is bij slechte verbranding (vooral gas) maar bij een pelletkachel al veel minder relevant vanwege zijn rookgasventilator.
Rookgasventilator scheelt een hoop maar er kan altijd een mus in je schoorsteen vallen oid :P
Zo'n CO meter heb je tegenwoordig al voor minder dan €20, dus voor de prijs kun je het eigenlijk niet laten.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:15
reneeke1970 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:08:
Zo mijn biodom lx21 staat te pruttelen, lijkt allemaal goed te gaan.
Duurt even voor de inwendige verf er afgebrand is haha
Heb je nu de LX21? of de C15?

Dat is de enige die ik op de site van cvkoopjes vind .. :?

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:49
Ik heb de 21, de 15 staat nog op verlang lijstje bij Sint

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 21:28
Ik ben zeer geïnteresseerd in de italfuoco julia, maar wel hem graag eerst in het echt zien. Kent iemand een leverancier in Zuid-Holland, met een showroom? Ik kan echt niks vinden binnen 1,5 uur rijden :-(

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 00:09
reneeke1970 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:52:
En bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Ahum ,pagina 31.........

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Dat begrijp ik. Ik moet wat nuance aanbrengen: heb je vergelijk met andere merken gemaakt voordat je de LX21 kocht? En eventueel spoedig leveren van onderdelen als die nodig zijn? Ik probeer de aanbiedingsprijs van een Blueburn (automatische brandereiniging, om de 1800-2000kg pellets afvalvak legen en betrouwbare Okofen techniek) te rechtvaardigen..

[ Voor 20% gewijzigd door Noord27 op 14-11-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Enige vergelijk was in rendement en afmetingen en grootte voorraad bak.
Levering onderdelen maak ik me niet druk om, heb je toch nooit zekerheid in. En ik heb CV en wp als backup dus.....

Reinigen om 2000 kilo?
Zal best mogelijk zijn als je grote opvangbak onder maakt, dan kun je gelijk met kruiwagen aan de gang

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Laatst online: 02:15
reneeke1970 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:52:
Aangezien prijs voor de C15 en LX 23 Biodom gelijk is, wat was voor jou de reden de grotere te kiezen ?

Voor mij zou vanwege het lagere minimum vermogen en iets hogere efficientie de C15 de voorkeur hebben ..
Alleen de iets grotere diepte maakt het plaatsen wat lastiger .. O-)

[ Voor 24% gewijzigd door hannibal2206 op 14-11-2016 15:29 ]

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
hannibal2206 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:17:
[...]

Aangezien prijs voor de C15 en LX 23 Biodom gelijk is, wat was voor jou de reden de grotere te kiezen ?
Kleine stond nog niet op lijst haha.
Grote voorraad beviel me wel, maar zag wel over het hoofd dat hij geen eigen pomp had.
Dacht ook dat deze met formaat beter uit kwam, maar de zij aansluiting rookgassen kwam toch niet lekker uit.
Bij de kleine zit hij aan achterkant
En inmiddels heb ik de constructie gezien van voorraad bunker en die is met wat creatief denken makkelijk te verhogen tot dubbele inhoud. Dus de tweede word toch de c15

[ Voor 14% gewijzigd door reneeke1970 op 14-11-2016 16:01 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:58
reneeke1970 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:29:
[...]

Kleine stond nog niet op lijst haha.
Grote voorraad beviel me wel, maar zag wel over het hoofd dat hij geen eigen pomp had.
Dacht ook dat deze met formaat beter uit kwam, maar de zij aansluiting rookgassen kwam toch niet lekker uit.
Bij de kleine zit hij aan achterkant
En inmiddels heb ik de constructie gezien van voorraad bunker en die is met wat creatief denken makkelijk te verhogen tot dubbele inhoud. Dus de tweede word toch de c15
heb je een linkje naar die voorraadbunker van de c15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Sjors81 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:27:
[...]

heb je een linkje naar die voorraadbunker van de c15?
Nou vraag je wat.... Bij google en dan afbeeldingen staat ie ergens tussen geplaatst door bedrijf op facebook pagina

Maar waar het op neer komt, het is een degelijk ijzer frame, je kunt het deksel open leggen en dan de open ruimte verhogen met opzet bak of schotten iets in die geest. Je hebt dan wel trap nodig want is nu al aan hoge kant.
Dus de 45 kilo inhoud is niet écht de beperking

[ Voor 31% gewijzigd door reneeke1970 op 14-11-2016 18:12 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Inmiddels een voorbeeld offerte binnen voor een Blueburn 16kW ketel van de importeur. Die rekent doodleuk ruim €12.000,-. Incl 'korting' in de herfstactie; wel alles er op en aan. Op mijn reactie dat de meest lokale verkoper van Blueburn ook Biodom ketels levert blijft het maar erg stil.

> Krijg ik nu een reactie dat ik dan maar beter voor die ketel die niets kost door subsidie moet gaan; dat moet dan wel een erg goede ketel zijn. Lekker cynische reactie zeg. Maarja, als je van 5000 voor een ketel naar 12.000 gaat onderaan de streep. Dan heb ik toch wel het idee dat de subsidie uitgesmeerd wordt over de overige kosten. Ik bedoel €1600,- aan mankosten? Dat is meer als 3 dagen/manuren werk a 60 euro. 8)7

Ben ik de enige die voelt alsof de subsidie regeling door aanbieders uitgesmeerd wordt over diverse kostenposten op een offerte?

[ Voor 35% gewijzigd door Noord27 op 14-11-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Tja aan zon goedkope ketel is niks verdient dus moet gecompenseerd worden. Op die blue burn zit zoveel winst dat ze gratis kunnen werken. En jij maar denken dat je kwaliteit koopt

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

Noord27 schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:01:
Inmiddels een voorbeeld offerte binnen voor een Blueburn 16kW ketel van de importeur. Die rekent doodleuk ruim €12.000,-. Incl 'korting' in de herfstactie; wel alles er op en aan. Op mijn reactie dat de meest lokale verkoper van Blueburn ook Biodom ketels levert blijft het maar erg stil.

> Krijg ik nu een reactie dat ik dan maar beter voor die ketel die niets kost door subsidie moet gaan; dat moet dan wel een erg goede ketel zijn. Lekker cynische reactie zeg. Maarja, als je van 5000 voor een ketel naar 12.000 gaat onderaan de streep. Dan heb ik toch wel het idee dat de subsidie uitgesmeerd wordt over de overige kosten. Ik bedoel €1600,- aan mankosten? Dat is meer als 3 dagen/manuren werk a 60 euro. 8)7

Ben ik de enige die voelt alsof de subsidie regeling door aanbieders uitgesmeerd wordt over diverse kostenposten op een offerte?
Beetje lastig inschatten zo zonder de exacte offerte, maar het is volgens mij algemeen bekend dat subsidies ook door leveranciers 'gebruikt' wordt. Als voorbeeld die Biodom, beide ketels kosten nu 'toevallig' 3200euro. :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Verkopers weten ook wel dat dat kopers over de streep trekt, dan maar iets toeleggen op winst marge, grote omzet maakt dat wel goed

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
De Blueburn is niet verhoogd of in prijs veranderd sinds subsidie. Maar je ziet gewoon op de offerte dat ze de subsidie verspreiden over de overige zaken. De toebehoren en installatiekosten.

Denk dat ik de importeur op zijn teentjes heb getrapt met de opmerking waarom er meer als 25 manuur gerekend wordt van ruim 60 per uur voor installatie. En waarom de toebehoren nu opeens prijzig zijn ivm 2015. Heb zelf namelijk ook een 8 jaar in de buitendienst gewerkt en heb wel een indicatie qua werkzaamheden en toebehoren die nodig zijn.

Als ik tussen de lijntjes door lees merk je gewoon dat deze importeur geen verweer heeft tegen de veel goedkopere Biodom. En dat hij die dan maar af probeert te kraken.

Ik heb zeker geld over voor een bewezen kwaliteitsproduct, zoals een Blueburn. Maar de houding van de importeur om 'penning 16' te rekenen voor de toebehoren sinds introductie van de subdidie; dat gaat er bij echt niet in. Dan houd hij zijn Blueburn maar mooi. |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Noord27 op 15-11-2016 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjors81
Noord27 schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:01:

Nee hoor ik ook :)
Sjors81 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:51:
Voor de duidelijkheid, die 1800 euro wordt gevraagd voor installatie waarbij zij zelf ook de ketel en andere materiaal leveren. In mijn geval komt de ketel vrijwel naast de bestaande hr-ketel en moet de rookgasafvoer door een schuin pannendak heen.

Ik heb het idee dat installateurs gewoon misbruik maken van de subsidie. Aangezien de ketel niets kost zijn de meeste consumenten denk ik best bereid om er 1800 euro voor neer te leggen.

Had van een installateur een offerte voor 800 euro. Rekende 500 euro voor de materialen en 300 euro voor installatie. Levert alleen een pelletketel die net wat te groot is. Nogmaals er wordt je gewoon een poot uitgetrokken. Maar inderdaad een gat in de markt voor een zzp-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 18:53
Ik heb een vrij grote (aangebouwde) schuur. Deze is 20 bij 14 en de nokhoogte is 10meter.. (ik wilde graag hobbyruimte.

Een flinke pelletketel (Biodom?) met een aantal radiatoren zou prima voor wat wamte kunnen zorgen. In principe hoef ik geen sauna, dus als het rond de 10-12 graden blijft, dan prima.

- Is de subsidie toegestaan voor een secundaire verwarming?
- de afvoer.. ik heb een rieten dak, wat mag er nou wel en niet? Zou ik de ketel via een gevelpijp mogen laten lopen?

Voor binnen zoek ik niets ingewikkelds, ik heb hier een schoorsteenpijp, daar zou ik een pelletkachel voor willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Volgensmij maakt het voor de subsidie niet uit hoe de ketel wordt ingezet. Als hij maar aangesloten is.

Komt de eventuele geveldoorvoer op eigen terrein uit? Dan zou ik er niet zo moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Waarom radiatoren? Behoorlijk complex en als het maar één ruimte is haal je het het met een normale pelletkachel ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Erasmo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:25:
Waarom radiatoren? Behoorlijk complex en als het maar één ruimte is haal je het het met een normale pelletkachel ook prima.
Nou complex.....
Een normale is niet gratis, zit al snel richting 1000 euro

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Pelletkachel is €500,- subsidie. Een pellet-ketel €3200,-. Dat is gewoon een erg groot verschil.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:07
Wacht even, er is dus een pelletketel voor 3200 euro met 3200 euro subsidie? Begrijp ik dat nou goed? Of mis ik iets?

Tuurlijk zijn er installatie kosten e.d., maar als ik hem naast m'n bestaande vat kan zetten valt dat natuurlijk erg mee. Ik heb al een 300 liter zonneboiler staan.
Bij plaatsing op zolder (kleinst mogelijke model!) is het alleen rookkanaal door het dak heen. Nog niet echt een idee wat dat kost, in het geval dat ik het zelf doe.

[ Voor 30% gewijzigd door !null op 17-11-2016 11:21 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Noord27
!null schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:06:
Wacht even, er is dus een pelletketel voor 3200 euro met 3200 euro subsidie? Begrijp ik dat nou goed? Of mis ik iets?

Tuurlijk zijn er installatie kosten e.d., maar als ik hem naast m'n bestaande vat kan zetten valt dat natuurlijk erg mee. Ik heb al een 300 liter zonneboiler staan.
Bij plaatsing op zolder (kleinst mogelijke model!) is het alleen rookkanaal door het dak heen. Nog niet echt een idee wat dat kost, in het geval dat ik het zelf doe.
Zolder is niet de meest praktische oplossing. Pellets naar zolder slepen, de kachel zelf, as naar beneden. Maar idd er zit €3200,- op een pellet-ketel. En er zijn er wel een aantal die dat bedrag ook kosten.

• !null
Noord27 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:23:
[...]

Zolder is niet de meest praktische oplossing. Pellets naar zolder slepen, de kachel zelf, as naar beneden. Maar idd er zit €3200,- op een pellet-ketel. En er zijn er wel een aantal die dat bedrag ook kosten.
Tja, dat klopt natuurlijk, maar ik heb een rijtjes huis, het schuurtje is wat ver weg. Plaatsing beneden in het huis wordt lastig. Het zonneboilervat van 140kg is ook omhoog gekomen, de 15KW versie weegt niet veel meer. En hij kan door zolderraam met kraantje eventueel.

Pellets naar zolder slepen en as naar beneden, ja is het meest praktisch. Maar ik heb zeer weinig nodig.

Nu was de gasrekening nog maar 400m3, en dat is voor het in bedrijf nemen van de zonneboiler :+
Het zal daarna dus nog fors minder zijn. Maar om die laatste stukken ook duurzaam te doen en van de gasaansluiting af te komen, is zo'n pelletketel wel ideaal.
Dit ging eigenlijk niet doen, al genoeg kosten. Maarja, dit is misschien wel aantrekkelijk.

Maar als ik even bereken met een kuub gas a 60 cent, en een 14kg pellet zak voor 4,50, dan is op pellets stoken niet echt goedkoper.
Even los van het feit dat het wat maandlasten scheelt. Wellicht doe ik iets fout?

• Noord27
1000kg pellets van goede kwaliteit kost je €300,-. De pellet-ketel kost je ook wat stroom. 1 m3 gas komt ongeveer overeen met 1,8kg pellets. Dus het scheelt qua stookkosten niet zoveel inderdaad. ;)

• reneeke1970
Noord27 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:00:
1000kg pellets van goede kwaliteit kost je €300,-. De pellet-ketel kost je ook wat stroom. 1 m3 gas komt ongeveer overeen met 1,8kg pellets. Dus het scheelt qua stookkosten niet zoveel inderdaad. ;)
Menig website rekent met 1.5 en als je geluk hebt vind je wat aanbiedingen en betaal je 190 voor 1000 kg, volgende week aanhanger aanpikken haha

1 PVoutput . Dongen NB

• Noord27
Die prijzen per 1000kg zijn wel haalbaar. Maar dan heb je ze onverpakt. En moet je ze droog op kunnen slaan in een ruimte met laag vochtgehalte. Ze nemen anders al snel vocht op, en dan kun je er niet veel meer mee. De €300,- die ik aanhaalde was voor per zak verpakte en inclusief bezorging. Din + kwaliteit.

• reneeke1970
Ik ook, op de dertig euro bezorging na....
EN+ is 230 in 15 kg zakken

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noord27
reneeke1970 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:16:
Ik ook, op de dertig euro bezorging na....
EN+ is 230 in 15 kg zakken
Waar haal jij ze dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneeke1970
Staat nu actie advertentie op tot 1 december op markt plaats, bedrijf uit moerdijk (afhaal lokatie )
Is eigenlijk van betervuurtje.nl of zoiets.
Normaal 45 duurder maar wel met bezorgen

EN-plus/Din+ Houtpellets Beste kwaliteit Beste prijs 990kg!!
€ 190,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

[ Voor 23% gewijzigd door reneeke1970 op 17-11-2016 13:20 ]

1 PVoutput . Dongen NB

• !null
Ok, dan is het wel aardig goedkoper. Maar dat kan ik niet vochtvrij opslaan.
Maakt het allemaal toch wat minder aantrekkelijk om dat laatste beetje gasverbruik weg te werken.

• reneeke1970
!null schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:48:
Ok, dan is het wel aardig goedkoper. Maar dat kan ik niet vochtvrij opslaan.
Maakt het allemaal toch wat minder aantrekkelijk om dat laatste beetje gasverbruik weg te werken.
Zit in zakken dus afdak is genoeg, of slechts halve pallet kopen!
Jij hebt maar 600 kg per jaar nodig

1 PVoutput . Dongen NB

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Noord27 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:27:
Pelletkachel is €500,- subsidie. Een pellet-ketel €3200,-. Dat is gewoon een erg groot verschil.
Een pelletkachel kun je wel meer voor krijgen, heb €1400 op die van mij gekregen. Als je maar één ruimte hebt dan werkt een gewone (massa)kachel net zo goed en hoef je ook geen radiators aan te leggen en water rond te pompen, KISS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noord27
Erasmo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:14:
[...]

Een pelletkachel kun je wel meer voor krijgen, heb €1400 op die van mij gekregen. Als je maar één ruimte hebt dan werkt een gewone (massa)kachel net zo goed en hoef je ook geen radiators aan te leggen en water rond te pompen, KISS.
€1400 is voor een pelletkachel met CV aansluiting. Tja, ik maak de subsidie regeltjes ook niet.

• !null
reneeke1970 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:04:
[...]

Zit in zakken dus afdak is genoeg, of slechts halve pallet kopen!
Jij hebt maar 600 kg per jaar nodig
Ik heb zelfs nog minder nodig, want die 400m3 is voordat de zonneboiler operationeel ging.

Maar het is nauwelijks goedkoper om te stoken. En het is toch wel heel veel installatie gedoe e.d. voor bijzonder weinig voordeel, nu ik het zo allemaal op een rijtje zet.

Ik zit ook al in een lager capaciteitstarief voor m'n gas aansluiting. Dus tja, ik denk dat ik het voorlopig zo laat, al is een pelletketel dus bijna gratis (excl installatie en rookkanaal enzo)

• reneeke1970
!null schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:18:
[...]

Ik heb zelfs nog minder nodig, want die 400m3 is voordat de zonneboiler operationeel ging.

Maar het is nauwelijks goedkoper om te stoken. En het is toch wel heel veel installatie gedoe e.d. voor bijzonder weinig voordeel, nu ik het zo allemaal op een rijtje zet.

Ik zit ook al in een lager capaciteitstarief voor m'n gas aansluiting. Dus tja, ik denk dat ik het voorlopig zo laat, al is een pelletketel dus bijna gratis (excl installatie en rookkanaal enzo)
Inderdaad is een besparing van veertig procent op stook kosten niet erg veel op jou paar honderd kuub. Dan word het meer een hobby project

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Iemand toevallig ervaring met een Victoria classic?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 21:58

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

reneeke1970 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:17:
[...]

Staat nu actie advertentie op tot 1 december op markt plaats, bedrijf uit moerdijk (afhaal lokatie )
Is eigenlijk van betervuurtje.nl of zoiets.
Normaal 45 duurder maar wel met bezorgen

€ 190,00
Ervaring met die DIN+ pellets van hun? Hoe die zich verhouden tot de GermanHolz pellets bijvoorbeeld?

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Nee heb ik geen ervaring mee

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Atomic2005 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:41:
[...]

Ervaring met die DIN+ pellets van hun? Hoe die zich verhouden tot de GermanHolz pellets bijvoorbeeld?
Collega heeft ze gekocht, iets meer as dan normaal verder ok.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Rol-Co schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:55:
[...]

Collega heeft ze gekocht, iets meer as dan normaal verder ok.
Voor dat prijs verschil schep ik wel keertje meer. Wat een bedrijf zeg, particuliere markt stijgt hard sinds ze zes mm maken, zijn hallen aan het bij bouwen, staan bijna tien meter hoog Poe Poe

Nu hopen dat mijn kachel blij is met de bruine korrels.
Past inderdaad 150 kg in de voorraad bak

[ Voor 4% gewijzigd door reneeke1970 op 19-11-2016 14:45 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:24
Iemand ook ervaring met justfire kachels? Na wat oriëntatie kwam ik op deze site terecht. Het basic model is scherp geprijsd en komt ook voor subsidie in aanmerking.
Deze kachels worden in Duitsland gefabriceerd.

Waar moet een pelletkachel minimaal aan voldoen? En waar moet je op letten?
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBosma
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 06:21
tBoz schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:18:
Iemand ook ervaring met justfire kachels? Na wat oriëntatie kwam ik op deze site terecht. Het basic model is scherp geprijsd en komt ook voor subsidie in aanmerking.
Deze kachels worden in Duitsland gefabriceerd.

Waar moet een pelletkachel minimaal aan voldoen? En waar moet je op letten?
Bvd
Niet Duits, maar Chinees ;) . Daarmee niet zeggende dat de kwaliteit minder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
JRBosma schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:42:
[...]

Niet Duits, maar Chinees ;) . Daarmee niet zeggende dat de kwaliteit minder zal zijn.
Maar waarbij eventuele reparatie en vervangsonderdelen een probleem vormen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Ze claimen juist een productie in Duitsland (onder licentie) en ook dat er na 15 jaar nog onderdelen beschikbaar zullen zijn. Ach, ik verwacht niet dat ik hier nog zo lang blijf wonen ;)

Ik denk dat ik de gok neem. Zal hier tzt nog wel mijn ervaringen delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

@tBoz: Hier ook nog een draadje over justfire
http://pellets.forummotio...egelen?highlight=justfire

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
tBoz schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:08:
Ze claimen juist een productie in Duitsland (onder licentie) en ook dat er na 15 jaar nog onderdelen beschikbaar zullen zijn. Ach, ik verwacht niet dat ik hier nog zo lang blijf wonen ;)

Ik denk dat ik de gok neem. Zal hier tzt nog wel mijn ervaringen delen
Wat voor soort kachel zoek je dan want er zijn er zat op de markt en nog goedkoper ook?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Cass schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:24:
@tBoz: Hier ook nog een draadje over justfire
Bedankt voor de link. Ik had verzuimd om het gemeten vermogen volgens de ISDE apparatenlijst te controleren en dat blijkt fors lager.
reneeke1970 schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:49:
[...]

Wat voor soort kachel zoek je dan want er zijn er zat op de markt en nog goedkoper ook?
Ik zoek een compacte pelletkachel (<46cm breed) om tijdens de koude maanden mijn woonkamer/keuken te verwarmen. Deze ruimte is ongeveer 34-35 m2, een kleine 90 m3 (redelijk geisoleerd).

Liever wat meer vermogen dan strikt noodzakelijk. Dan kan ik altijd nog wat warmte via de deur naar de bovenverdieping laten stromen was mijn gedachte.

Andere kachels die ik ben tegengekomen:
Fair BIO 80 7kW
Kalor Petit 6 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
In die prijs klasse staan er ook veel op markt plaats, keuze genoeg.
Maar je wilt bv niet een CV kachel, tien procent warmte aan kamer afgegeven en rest aan CV water om rest van huis te verwarmen? Zoals deze
Koop een 21 kw CV Pelletkachel voor slechts euro 699,00 !
€ 2.099,00

[ Voor 35% gewijzigd door reneeke1970 op 20-11-2016 18:44 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:11
tBoz schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:28:
[...]

Liever wat meer vermogen dan strikt noodzakelijk. Dan kan ik altijd nog wat warmte via de deur naar de bovenverdieping laten stromen was mijn gedachte.
Je kachel kan beter wat harder moeten werken, dan dat deze in eco brand.
Want het is al snel met die inhoud aardig op temperatuur kan ik je uit ervaring vertellen.
Zelf heb ik de Nordic Fire HR70 CV pelletkachel
Lager dan de onderwaarde gaat niet, dat betekend dan dat de kachel uit gaat.
Aangezien het beste is om de kachel lang te laten branden ivm start/stops kan je beter een laag vermogen kiezen.
Boven de 10 graden wordt het in eco stand al 21+ in de woonkamer 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
Pietje NL schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:23:
[...]

Want het is al snel met die inhoud aardig op temperatuur kan ik je uit ervaring vertellen.
Zelf heb ik de Nordic Fire HR70 CV pelletkachel
Lager dan de onderwaarde gaat niet, dat betekend dan dat de kachel uit gaat.
Aangezien het beste is om de kachel lang te laten branden ivm start/stops kan je beter een laag vermogen kiezen.
Boven de 10 graden wordt het in eco stand al 21+ in de woonkamer 8)
Kun je uitleggen waarom het beter is om de kachel te laten branden ipv stoppen/starten?

Heb zelf ook een Nordic, de Natura 7.
Deze hebben we zo ingesteld dat als de gewenste temperatuur wordt gehaald, deze automatisch uitgaat.
En als de temperatuur gezakt is, automatisch weer aangaat.

Is dit niet goed voor de kachel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:11
wezep schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:48:
[...]

Kun je uitleggen waarom het beter is om de kachel te laten branden ipv stoppen/starten?

Heb zelf ook een Nordic, de Natura 7.
Deze hebben we zo ingesteld dat als de gewenste temperatuur wordt gehaald, deze automatisch uitgaat.
En als de temperatuur gezakt is, automatisch weer aangaat.

Is dit niet goed voor de kachel?
Voor zover mij verteld is, is dit omdat de ontstekingspen hierdoor een stuk sneller "op" gaat.
Afhankelijk van het type kosten deze nog wel wat.
Beste was om te starten, en dan op eco te laten branden, zeker wanneer bij snelle afkoeling de kachel na < uur weer aan moest om bij te stoken. Plus dat langer stoken zou zorgen dat de kachel zijn efficiëntie waarden kan halen omdat alles dan goed warm is.

In mijn geval zou de kachel tussen de 6-8x starten als ik de thermostaat zijn gang laat gaan, en wanneer ik de kachel op eco zet zou deze het te warm maken in de woonkamer.
Op dit moment gaat de kachel in de ochtend aan, en in de avond weer, de rest van de tijd zijn we toch niet thuis ivm werk.
Met een Raspberry Pi wordt nu de gemeten en ingestelde temperatuur opgehaald, wanneer het onder de 19 is, dan stuurt de Raspberry Pi de thermostaat naar de 21.
Dit komt eigenlijk alleen voor op de hele koude dagen, en die hebben we pas 1x gehad dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
reneeke1970 schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:41:
Maar je wilt bv niet een CV kachel, tien procent warmte aan kamer afgegeven en rest aan CV water om rest van huis te verwarmen?
Helaas niet zo haalbaar want ik woon in een bovenwoning.
Pietje NL schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:23:
[...]
Ik denk dat ik dan wel ruim voldoende heb aan 6kW. Ik ga komend weekend de Kalor bezichtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zijn er ook mensen die een pelletkachekl puur voor de gezelligheid gebruiken en dat de warmte mooi meegenomen is?

Hoorde dat ze met subsidie niet zo veel kosten, zijn er nog tips over de goedkoopste modellen inclusief subsidie?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie

crazyharrie

dfrenner schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:29:
Zijn er ook mensen die een pelletkachekl puur voor de gezelligheid gebruiken en dat de warmte mooi meegenomen is?

Hoorde dat ze met subsidie niet zo veel kosten, zijn er nog tips over de goedkoopste modellen inclusief subsidie?
Ik heb mijn open haard vervangen door een pellet inbouwkachel, en die brand meestal gewoon voor de gezelligheid. Subsidie was mooi meegenomen :P
Ook is deze pelletkachel de backup voor mijn warmtepomp, voor de echte (k)oud Hollandse winters.
Mochten die ooit nog komen...

@Loesje: Wie niet in (vandebron) zonne energie gelooft, moet er maar eens in gaan liggen. http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=19198&sid=17057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
crazyharrie schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:01:
[...]

Ik heb mijn open haard vervangen door een pellet inbouwkachel, en die brand meestal gewoon voor de gezelligheid. Subsidie was mooi meegenomen :P
Ook is deze pelletkachel de backup voor mijn warmtepomp, voor de echte (k)oud Hollandse winters.
Mochten die ooit nog komen...
Heeft zon inbouw kachel een gezelliger vlam beeld dan een gewone kachel toevallig? Heb je misschien foto van vlam op laagste vermogen?
Vrouw lief lijkt het ook wel leuk vandaar......

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Een pelletkachel heeft nooit het rustige vlambeeld van een gewone houtkachel...
Het zal altijd een beetje 'gejaagd' zijn door de geforceerde luchttoevoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie

crazyharrie

Het vlambeeld is eigenlijk bij elke fabrikant anders, ik vind mijn Extra Flame een mooi flambeeld hebben.
Maar het is geen open haard met een vuurzee.

Er staat ergens in dit topic een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
crazyharrie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:59:
Het vlambeeld is eigenlijk bij elke fabrikant anders, ik vind mijn Extra Flame een mooi flambeeld hebben.
Maar het is geen open haard met een vuurzee.

Er staat ergens in dit topic een foto.
Maar is dat ook op laag vermogen, anders kan ik de sfeer niet zo lang volhouden. Voluit krijg je altijd wel aardige vuurzee

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie

crazyharrie

reneeke1970 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:33:
[...]

Maar is dat ook op laag vermogen, anders kan ik de sfeer niet zo lang volhouden. Voluit krijg je altijd wel aardige vuurzee
Op een gegeven moment moduleert de kachel terug, afhankelijk van de gevraagde temperatuur.
Op eco stand gloeit het meer dan echt vuur in de kachel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
crazyharrie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:39:
[...]

Op een gegeven moment moduleert de kachel terug, afhankelijk van de gevraagde temperatuur.
Op eco stand gloeit het meer dan echt vuur in de kachel.
Daar was ik al bang voor, dat is niet het idee van hele avond sfeer.....
Zal het toch pellet cv worden, die geeft weinig warmte direct in kamer af.
Nog maar eens bedenken of vrouwtje lief dat kado krijgt.....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zag nu op marktplaats een pellet cv ketel voor 2800 euro. Krijg je dus 400 euro kado :+
(okee je bent ook nog geld kwijt om hem aan te sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
!null schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:00:
Ik zag nu op marktplaats een pellet cv ketel voor 2800 euro. Krijg je dus 400 euro kado :+
Goh laat ik die nou al besteld hebben......
Alleen meng ventiel moet je zelf doen

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie

crazyharrie

reneeke1970 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:09:
[...]

Daar was ik al bang voor, dat is niet het idee van hele avond sfeer.....
Zal het toch pellet cv worden, die geeft weinig warmte direct in kamer af.
Nog maar eens bedenken of vrouwtje lief dat kado krijgt.....
Het is de WAF meer dan waard 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Wat ben je dan nog kwijt aan aansluitkosten als je het laat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Cass schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:14:
[...]

Stuur mail aan die verkoper zou ik zeggen en vraag het hem.
Installateur die jou ketel monteerd ga je niet snel vinden......
Kun je zelf geen leiding maken met wat knel koppelingen?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Cass schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:14:
[...]

als je even in dit topic zoekt had je daarover al genoeg informatie gevonden maar reken maar op minimaal 1000 euro als je het laat doen (incl. aansluitmateriaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 11:15
Na enkele offertes te hebben ontvangen voor de installatie van een RGA voor een pelletkachel ben ik hier toch wel van geschrokken. Vooral de dubbelwandige buizen die nodig zijn, zijn erg duur. Nu moeten deze bij ons ook wel door de 1e verdieping en vervolgens nog langs een schuin dak op zolder richting de nok.
Aan de gevel wil ik sowieso geen RGA (mag ook niet volgens het bouwbesluit).

Omdat het mij puur ging om kostenbesparing t.o.v. stoken op gas is hierdoor de terugverdientijd echt te lang geworden, rekening houdend met schoorsteen vegen, (onderdelen) onderhoud pelletkachel (zo veel mogelijk DIY), mogelijk variabele prijzen pellets etc.
Ik ga jullie niet vermoeien met rekenschema's e.d. maar de terugverdientijd is serieus veel te lang en hierdoor ook niet meer interessant.

(bij)Stoken op elektriciteit en hiervoor extra zonnepanelen aanschaffen+monteren is dan serieus hedendaags nog rendabeler.

In mijn geval heb ik nog geen zonnepanelen dus hetgeen ik wilde investeren m.b.t. een pelletkachel gaat nu richting meer zonnepanelen.

Het is mij het allemaal niet meer waard, ondanks het warmtecomfort van zo'n kachel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Frag1le schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:29:
Na enkele offertes te hebben ontvangen voor de installatie van een RGA voor een pelletkachel ben ik hier toch wel van geschrokken. Vooral de dubbelwandige buizen die nodig zijn, zijn erg duur. Nu moeten deze bij ons ook wel door de 1e verdieping en vervolgens nog langs een schuin dak op zolder richting de nok.

Omdat het mij puur ging om kostenbesparing t.o.v. stoken op gas is hierdoor de terugverdientijd echt te lang geworden, rekening houdend met schoorsteen vegen, (onderdelen) onderhoud pelletkachel (zo veel mogelijk DIY), mogelijk variabele prijzen pellets etc.
Ik ga jullie niet vermoeien met rekenschema's e.d. maar de terugverdientijd is serieus veel te lang en hierdoor ook niet meer interessant.

(bij)Stoken op elektriciteit en hiervoor extra zonnepanelen aanschaffen+monteren is dan serieus hedendaags nog rendabeler.

In mijn geval heb ik nog geen zonnepanelen dus hetgeen ik wilde investeren m.b.t. een pelletkachel gaat nu richting meer zonnepanelen.

Het is mij het allemaal niet meer waard, ondanks het warmtecomfort van zo'n kachel.
Over wat voor prijzen heb jij het dan want ik vind rvs dubbelwandige voor 53 euro per meter toch niet zo heel duur?
Zwart is nog goedkoper en rvs slang maar 18/meter

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 17-09 20:02
reneeke1970 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:09:
[...]

Over wat voor prijzen heb jij het dan want ik vind rvs dubbelwandige voor 53 euro per meter toch niet zo heel duur?
Zwart is nog goedkoper en rvs slang maar 18/meter
als je dan 6 meter moet moet dan kan ik begrijpen dat dat redelijk duur overkomt.. ik zou bv 10-11 meter moeten doen.. dan is mn goesting dus al over ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Icekiller2k6 op 02-12-2016 16:22 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:21:
[...]

als je dan 6 meter moet moet dan kan ik begrijpen dat dat redelijk duur overkomt.. ik zou bv 10-11 meter moeten doen.. dan is mn goesting dus al over ;)
Ja dan word het vervelend, maar ja is dubbel nodig en is rvs nodig...... Dat scheelt een berg

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Frag1le schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:29:

Waar staat dat dat niet mag? Een rookgasafvoer mag juist wél door de gevel. Een schoorsteen niet. Of de pelletkachel nu een rookgasafvoer of schoorsteen heeft, dat is de discussie.

In mijn gemeente (Emmen) was het in elk geval geen probleem, mits de RGA op eigen grond uitkomt en rekening houdend met de verdunningsfactor. Daarnaast zou ik rekening houden met eventuele buren, maar wanneer hij uitkomt op een blinde muur (in mijn geval in elk geval wel, hoekwoning) is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
Ook wij zijn in de running voor een pelletkachel voor in de woonkamer. Het liefst een ronde zoals de Nordic Fire Natura 7. Maar ik heb nog geen ervaring met pelletkachels en daarom ben ik benieuwd wat nou eigenlijk de goede merken zijn? Er zijn eigenlijk 3 eisen, hij moet rond zijn, een hoog rendement, en hij moet zeer stil zijn (ik wil niet continue een transportschroef of ventilator horen). Nordic Fire schijnt wel goed aangeschreven te zijn, maar is bijvoorbeeld MCZ ook een goed merk? Kan ik ergens een lijst vinden met merken welke goed zijn en welke ik beter kan vermijden?

(Ik moet het ook nog voor elkaar krijgen om door 2 algen beton vloer te gaan voordat ik bij het dak aankom, buiten langs is geen optie, maar goed dat is een ander verhaal :) )

[ Voor 13% gewijzigd door JTibben op 05-12-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
JTibben schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:50:
Ook wij zijn in de running voor een pelletkachel voor in de woonkamer. Het liefst een ronde zoals de Nordic Fire Natura 7. Maar ik heb nog geen ervaring met pelletkachels en daarom ben ik benieuwd wat nou eigenlijk de goede merken zijn? Er zijn eigenlijk 3 eisen, hij moet rond zijn, een hoog rendement, en hij moet zeer stil zijn (ik wil niet continue een transportschroef of ventilator horen). Nordic Fire schijnt wel goed aangeschreven te zijn, maar is bijvoorbeeld MCZ ook een goed merk? Kan ik ergens een lijst vinden met merken welke goed zijn en welke ik beter kan vermijden?

(Ik moet het ook nog voor elkaar krijgen om door 2 algen beton vloer te gaan voordat ik bij het dak aankom, buiten langs is geen optie, maar goed dat is een ander verhaal :) )
Als hij zeer stil moet zijn, zou ik eens bij Wodtke gaan kijken. Dat zijn de stilste kachels die er zijn. (Maar die hoor je ook, je ontkomt er niet aan om af en toe wat pellets in t bakje te horen vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Om welke kachel gaat dit? Zoek nog iets om de schuur mee warm te stoken. :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Heb jij geen marktplaats?????
Gratis cv pellet ketel met een max vermogen van 21 kw.
€ 2.800,00

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 08:10
emil_406 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:42:
[...]

Als hij zeer stil moet zijn, zou ik eens bij Wodtke gaan kijken. Dat zijn de stilste kachels die er zijn. (Maar die hoor je ook, je ontkomt er niet aan om af en toe wat pellets in t bakje te horen vallen)
Wij hebben net een nieuwe Wodtke Family gekocht. Deze hoor je inderdaad niet omdat het een convectiekachel is. Er zit dus geen ventilator in die de warme lucht de kamer in blaast. Wij hebben nu een Artel Easy staan die verhuisd naar het zomerhuis. De Artel is zo luidruchtig dat je soms de TV harder moet zetten omdat je hem anders niet hoort.

De Wodtke is van een heel andere orde, véél duurder, maar ook kwalitatief beter en een volledig gesloten systeem.

Ben aan het wachten op onderdelen zodat ik mijn rookkanaal kan aanpassen en dan kan de Wodtke in bedrijf gesteld worden. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:42
Is er iemand bekend met de subsidie mogelijkheden voor 2017? Ik heb het document van de RVO-site gedownload maar kan het niet zo makkelijk uit de 70-paginas halen.

Ben mij aan het oriënteren voor een pelletkachel maar heb geen zin in een haastklus om de subsidie nog mee te pikken.
Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

reneeke1970 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:06:
Heb jij geen marktplaats?????
Gratis cv pellet ketel met een max vermogen van 21 kw.
€ 2.800,00
Jawel, maar kon deze advertentie niet vinden. Is dat zo vreemd? ;-)
Bedankt voor de link!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Djeen84 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:34:
Is er iemand bekend met de subsidie mogelijkheden voor 2017? Ik heb het document van de RVO-site gedownload maar kan het niet zo makkelijk uit de 70-paginas halen.

Ben mij aan het oriënteren voor een pelletkachel maar heb geen zin in een haastklus om de subsidie nog mee te pikken.
Bedankt alvast
Subsidie blijft maar ze gaan wel bedragen aanpassen dat kleine en grote kachels iets meer in balans komt.
Maar met welke waardes is onbekend

In 2017 stel ik de ISDE wederom open met een subsidieplafond van € 70 miljoen.
Daarnaast voer ik enkele aanpassingen aan de ISDE door om de stimulerende
werking van de ISDE te optimaliseren. Voor 2017 wordt de aanvraagtermijn voor
particulieren verlengd van 3 maanden na aanschaf tot 6 maanden na installatie
van het apparaat. Daarnaast pas ik de subsidiebedragen voor enkele apparaten
aan. Zo worden grotere biomassaketels en zonneboilers iets meer en kleine
biomassaketels iets minder gestimuleerd. Ten slotte wordt de regeling voor
warmtepompen vereenvoudigd en beter uitvoerbaar gemaakt. Daarnaast richt ik
mij in samenwerking met het Ministerie van Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties en de Versnellingstafel Duurzame Warmte ook op het
vergroten van de bekendheid van de regeling, onder andere met
publiekscampagnes."

Henk Kamp "openstelling-van-de-sde-in-2017.pdf"

[ Voor 44% gewijzigd door reneeke1970 op 05-12-2016 15:35 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Op zich niet dom, nu gaan die marktplaats (gratis) ketels iets minder subsidie krijgen en wordt een zonneboiler wat interessanter. Ben benieuwd, bezig met aankoop van een huis (1966) en daar zouden een pelletkachel, PV en boiler heel goed kunnen bijdragen aan een lage rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Woohoo de lokale zaagselboer voor stallen heeft ontdekt dat pellets voor de kachel ook interessant zijn. Gelijk een mailtje gestuurd om meer info te vragen.
Bij afname van 10 zakken van 15kg €3,65 per zak, geen slechte prijs om ff te proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door Erasmo op 05-12-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Erasmo schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:36:
Woohoo de lokale zaagselboer voor stallen heeft ontdekt dat pellets voor de kachel ook interessant zijn. Gelijk een mailtje gestuurd om meer info te vragen.
Bij afname van 10 zakken van 15kg €3,65 per zak, geen slechte prijs om ff te proberen.
Kun je ze bij ook voor komen halen haha, inkoop 2.90

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
Ik heb helaas weinig ruimte voor een pellet-cv, en zou dus enkel voor directe warmte in de ruimte kunnen kiezen. Waarschijnlijk is het voor mij het voordeligst om het nog in 2016 te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:58
Welke omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
Ik? Omgeving Nijmegen. Of bedoelde je Reneeke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

reneeke1970 schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:33:
[...]

Kun je ze bij ook voor komen halen haha, inkoop 2.90
Dikke kans dat ik het ook gewoon bij online bestellen houd maar het is wel erg prettig om te weten dat ik met 5 minuten rijden zakken kan scoren mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Erasmo schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:53:
[...]

Dikke kans dat ik het ook gewoon bij online bestellen houd maar het is wel erg prettig om te weten dat ik met 5 minuten rijden zakken kan scoren mocht het nodig zijn.
Het is niet dat ik een handelaar ben, vond die 3.65 nogal aan de prijs. Daar verkoopt in mijn dorp de winkel craenenbroek ze ook voor.
Heb de mijne in moerdijk gehaald, maar dan wel hele pellet inderdaad

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:17
Hallo medetweakers,

Al enige tijd volg ik dit topic maar heb tot dusverre nog geen antwoord op een aantal vragen. Dus bij deze. Van het voorjaar verhuizen wij naar een andere woning (bj 2013) en willen graag een kachel. Zowel voor sfeer als voor (bij)verwarming. Echter hebben wij daar geen gas en ook geen bestaand rookkanaal.

Nu heb ik gezien dat het mogelijk is om een pelletkachel rookkanaal met een geveluitvoer te laten plaatsen. Echter geeft de lokale kachelleverancier aan dat mensen hier op terugkomen. Hebben jullie hier ervaring mee? Verder begrijp ik dat Wodtke een van de stilste pelletkachels is, zijn er nog andere alternatieve merken die relatief stil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Vaak geeft het wat roetvorming ,maar dat komt eigenlijk omdat de start procedure niet goed staat afgesteld. Dan branden ze maar gedeeltelijk.
Advies is minimaal twee meter hoog om altijd natuurlijke trek te krijgen voor als de ventilator keertje niet goed functioneerd. Dus boven dak uit zit je altijd safe maar beslist geen noodzaak

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb een geveluitvoer maar heb de pijp doorgetrokken tot boven de nok, kost niet zo veel extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
rvo.nl

De ISDE in 2017
Op 30 november informeerde Minister Kamp de Kamer (in een kamerbrief) over de SDE+ de Kamer. Daarin benoemde hij ook de plannen voor de ISDE 2017. De regeling is in de Staatcourant gepubliceerd op 6 december. De ISDE 2017 opent 2 januari 2017 met een totaal budget van €70 miljoen. Voor aanvragen die nog in 2016 worden ingediend gelden de huidige subsidiebedragen en voorwaarden.
De ISDE wordt vanaf 2017 aangepast. Een overzicht van de wijzigingen zijn:
De aanvraagtermijn wijzigt in 2017 voor particulieren van 3 maanden na aanschaf in 6 maanden na installatie van het apparaat. Voor zakelijke aanvragers blijft de indieningstermijn hetzelfde. Zakelijke aanvragers vragen bovendien eerst de subsidie aan waarna ze pas de aankoopverplichting mogen aangaan.
Warmtepompen: de categorieën hybride warmtepomp en warmtepomp boiler vervallen. Apparaten uit deze twee categorieën komen nog wel in aanmerking voor subsidie en worden op basis van hun bron lucht, water, en grond in gedeeld. De grenzen van het vermogen voor de lucht-water warmtepomp zijn gewijzigd, evenals bijbehorende subsidiebedragen voor lucht-water warmtepompen met een vermogen kleiner dan 3,5 kW:
-3,5 kW: € 1.000
-van 3,5 kW tot en met 10 kW: € 2.000
-van meer dan 10 kW: € 2.000, vermeerderd met € 100 voor elke kW thermisch vermogen hoger dan 10 kW.
Biomassaketel: Het basisbedrag wordt verlaagd en de toeslag per kW bij ketels vanaf 40 kW wordt verhoogd
-tot en met 40 kW: € 2.500
-vanaf 40 kW: € 2.500 (dat was € 3.200) vermeerderd met € 110 (dat was € 80) per kW vermogen van de ketel hoger dan 40 kW.
Zonneboiler: De subsidie per kWh voor zowel de kleine als de grote systemen wordt verhoogd:
-De subsidie wordt € 0,75 (was € 0,50) per kWh jaarlijkse zonne-energiebijdrage bij een apertuuroppervlakte van ten hoogste 10 vierkante meter
-Bij een apertuuroppervlakte van meer dan 10 vierkante meter bedraagt de subsidie € 0,30 was (€ 0,25) per kWh jaarlijkse zonne-energiebijdrage.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Er vragen nogal wat mensen naar mijn goedkope pellets,bij deze mijn adres
€ 170,00

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dat valt inderdaad reuze mee, helaas te ver weg voor mij. Probleem is dat ik ook maar een halve pallet kan stallen totdat de garage wat beter is geconditioneerd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 21:58

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

reneeke1970 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:44:
Er vragen nogal wat mensen naar mijn goedkope pellets,bij deze mijn adres
€ 170,00
Dat is alleen voor ophalen op zaterdag, en contante betaling (helaas)
Ik had best paar tientjes willen betalen om 2 pallets met pellets mijn kant op te halen, maar dat schijnt onmogelijk te zijn... |:(

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Pagina: 1 ... 9 ... 69 Laatste