• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Raymond19792 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:21:
Dit is de tijd om te kopen.

Hier is afgelopen week 6 ton bezorgd voor 36,8 cent per kilo incl. btw en incl. transport.

Misschien te vroeg en betaal ik een paar cent teveel en misschien is het precies op tijd. Tegen de tijd dat ze de kachel ingaan ben ik het alweer vergeten.

- edit: incl. ipv excl. transport
Vorig jaar ook rond deze tijd petroleum ingeslagen (in een hittegolf), mensen keken me aan of ik gek was (de cassiere zei het zelfs in iets lievere woorden ;) ). Een paar maanden later was de prijs x 3 gegaan :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Raymond19792 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:21:
Dit is de tijd om te kopen.

Hier is afgelopen week 6 ton bezorgd voor 36,8 cent per kilo incl. btw en incl. transport.

Misschien te vroeg en betaal ik een paar cent teveel en misschien is het precies op tijd. Tegen de tijd dat ze de kachel ingaan ben ik het alweer vergeten.

- edit: incl. ipv excl. transport
Precies, ik laat hier ook een ton bezorgen binnenkort.

De absolute bodem qua prijzen pak je toch nooit, en je weet in ieder geval dat je deze winter goed zit.

Zolang het betaalbaar is, is het voor mij goed. Het onderste uit de kan hoef ik niet persé.

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 15:13
Jan_V schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:29:
[...]

Die kende ik nog niet, bedankt! Goede prijzen op de site.
Als ik de product informatie mag geloven, dan zijn dit bruine pellets, of niet?

Toevallig was ik eergisteren ook aan het zoeken en een spreadsheet aan het maken.
Zoals het nu staat wordt het Top Pellets Excellent, witte pellets voor ~51 cent/kg (wij hebben 2 pallets nodig).
Dit zijn bruine pellets inderdaad. Ik stook hier al voor het 9e seizoen mee nu. Aanvoer van de kachel iets terug geschroefd en dat werkt prima.

Eerst haalde ik ze bij zaak in de buurt maar nu bestel ik ze alweer een poosje rechtstreeks. Worden keurig met een kooi-aap gelost en op plek gezet.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:38:
Precies, ik laat hier ook een ton bezorgen binnenkort.
De absolute bodem qua prijzen pak je toch nooit, en je weet in ieder geval dat je deze winter goed zit.
Zolang het betaalbaar is, is het voor mij goed. Het onderste uit de kan hoef ik niet persé.
En in tegenstelling tot sommige andere assets, weet je 100% zeker dat je pellets tegen 't einde van 't jaar een pak meer waard zijn.

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:24
Maand geleden huis gekocht, eind zomer krijgen we de sleutel.
Huis is voorzien van pellet kachel dus aan het inlezen over hoe dit werkt en welke korrels nou het beste zijn.

Hoe bepaal ik welke nou het beste zijn voor de kachel die er in het huis zit? Of welke korrels staan over het algemeen bekend als de "beste" korrel?

Ik zat zelf b.v. naar deze te kijken:
https://www.toppellets.nl...-bruine-pellets-keurmerk/

Bedankt voor de hulp!

• Raymond19792
Niet iedereen wil bruine pellets stoken omdat de kachel of het branderbakje daarvan te lijden kan hebben.

Vaak zijn ze wel wat goedkoper.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik nu al vele seizoenen met bruine pellets stook en dat de kachel na 9 jaar één keer, preventief, van een nieuw branderbakje is voorzien.

Wel heb ik de aanvoersnelheid van de pellets iets teruggeschroeft. Dat was me eens aangeraden omdat de bruine pellets heter zouden branden.

Verder is het gewoon testen spelen met de lucht en aanvoersnelheid van de pellets en kijken wat het best bevalt.

• Dirk0s
Oke, dus direct een complete pallet bestellen is misschien niet slim dan?

Wat is b.v. het verschil tussen de korrel uit mijn vorige link en deze ?
https://www.toppellets.nl...lus-a1-witte-houtpellets/

• Raymond19792
Ik zou ieder EN gekeurde lichte pellet durven bestellen. Het is niet dat het helemaal niet zal werken. De Lange (Toppellets) verkoopt geen rommel)

Het verschil zit hem in de mogelijke nadelen die ik noemde voor de bruine pellet en natuurlijk de samenstelling van de pellet zelf. Wit is van naaldbomen (zacht) donker is van loofbomen (hardhout).

Welke kachel heb je?

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond19792 op 22-06-2023 23:39 ]

• Dirk0s
Helaas durf ik nu zo niet het merk te noemen.
Het gaat om deze, misschien dat het jou meer zegt ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbwlWlRxfK2NnFVpXWAEJw2l3fQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/069h0Wv8oZMIdk23nAlQX5WH.png?f=user_large

• Raymond19792
Dat lijkt mij op een vrij generiek kacheltje zoals Artel en dergelijke welke je veel in de bouwmarkten aantreft.

Niks mis mee maar wel de onderkant van de markt. Ik zou het bij een lichte pellet houden omdat deze kachels meestal niet heel zwaar zijn uitgevoerd.

• Dirk0s
Zou dit dan een goede keuze zijn?

• Raymond19792
Jawel en die witte De Lange pellets in de blanco zakken zijn ook prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond19792 op 24-06-2023 00:08 ]

• Dirk0s
https://www.toppellets.nl...itte-houtpellets-te-koop/
Deze bedoel je?

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk0s op 24-06-2023 08:33 ]

• Raymond19792
Ja idd

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Dylantje2 schreef op maandag 3 maart 2014 @ 18:47:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Nordic?

@ Rol-co...
Die parameters zijn geheim heeft een leverancier me gemeld.
Ik zou ze graag erbij hebben, om bij de fan zachter te zetten..
En de toevoer zo minimaal mogelijk te zetten. enz enz
Maar hierdoor onstaat misschien wel ontploffing?

Hoe kom ik aan die parameters?
https://www.pelletsforum.be/

Gaat wereld voor je open

• Raymond19792
De vraag is 9 jaar geleden gesteld. Als die kachel nu nog niet naar wens werkt helpt dat Belgische forum ook niet meer vrees ik.

Verwijderd

Raymond19792 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:48:
De vraag is 9 jaar geleden gesteld. Als die kachel nu nog niet naar wens werkt helpt dat Belgische forum ook niet meer vrees ik.
_O-

Wie weet brengt het die gouden tip :+

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Zo.. de berichten komen weer op gang.
😁

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:49
Vraagje; begin juli wordt onze pelletkachel (Edilkamin Slide 5kW) geïnstalleerd. Wordt meer voor bijverwarming/sfeer dan voor hoofdverwarming. We krijgen 5 zakken pure power of badger als "startset" en nu zit ik de twijfelen of ik nu al wel of niet een pallet moet bestellen als voorraad, gezien het zomerseizoen en de prijs die richting winter alleen maar zal oplopen. We hebben een overdekte schuur waar ik een en ander in kwijt kan. Ben nu aan het oriënteren op badger, pure power en elite groen. Iemand die wat wijsheid kan delen?

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-10 12:24
keko12 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:29:
Wie heeft een goede glazen bol en kan vertellen wanneer de pellets het goedkoopst zijn. De ene winkel verlaagt nog prijzen de andere stijgt alweer
Niemand die het met zekerheid kan voorspellen.

Als ik hier in Zweden kijk zijn die dingen al de hele lente/zomer op een stabiele prijs welke amper minder is dan afgelopen winter maar wel 2x zo hoog als vorig jaar. Volg de prijzen regelmatig want met 8 pallets (52x16KG) per stevige winter gaat het om flinke bedragen (rest van het jaar stoken we elektrisch omdat de kachel minimaal 3 zakken per dag verstookt) In elk geval is de kelder klaar om die dingen te bestellen zodra er ergens een voordeeltje is :D

Heb ook wel aan bigbags zitten denken, maar kan die dingen niet zonder overscheppen in de droge helft van de kelder krijgen, en met 3 tot 5 zakken per dag zijn die zakken gewoon lekker handig en het prijsverschil is niet zo groot hier. Als ik 2e hands een feeder met bijvoorbeeld 4 tot 6 Kub inhoud kan kopen komt die in de kelder te staan en mogen ze gelijk daarin storten dat is het ideaal :D

[ Voor 4% gewijzigd door Groningerkoek op 29-06-2023 11:07 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
PVPaneel schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:13:
Vraagje; begin juli wordt onze pelletkachel (Edilkamin Slide 5kW) geïnstalleerd. Wordt meer voor bijverwarming/sfeer dan voor hoofdverwarming. We krijgen 5 zakken pure power of badger als "startset" en nu zit ik de twijfelen of ik nu al wel of niet een pallet moet bestellen als voorraad, gezien het zomerseizoen en de prijs die richting winter alleen maar zal oplopen. We hebben een overdekte schuur waar ik een en ander in kwijt kan. Ben nu aan het oriënteren op badger, pure power en elite groen. Iemand die wat wijsheid kan delen?
Heb zelf net 2 pallets gekocht voor de komende winter.

Volgens 'een' dealer van pellets gaan de prijzen nog dalen:
Vermoedelijk dalen de prijzen weer in augustus september
Ik wilde daar niet op wachten, want weet niet zeker of zijn glazen bol werkt of niet.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Raymond19792
Ik denk dat je in september echt te laat bent.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 15:27

Perkouw

Moderator General Chat
Kijk hier wat dat betreft ook nog even de kat uit de boom. De laatste lading die ik heb gehaald was die voor € 5,- per zak van 15KG in Duitsland.

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-11 15:12
Jan_V schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:12:
[...]

Heb zelf net 2 pallets gekocht voor de komende winter.

[...]
Welke en waar, als ik vragen mag? :)

• Jan_V
karazz schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:34:
[...]

Welke en waar, als ik vragen mag? :)
Bij Top Pellets, de Excellent variant.
Heb graag witte pellets.

Update:
Ik had nu voor de laatste paar maanden ook een halve pallet met Top Pellets Basis (bruin en zonder keurmerk, maar wel 'goedkoop'). Dat was rommel. Veel as en smerig raampje. Ook veel as in de schoorsteen. Die zou dus niet aanbevelen voor een kachel in de woonkamer. Wellicht beter voor een CV installatie.

[ Voor 41% gewijzigd door Jan_V op 30-06-2023 16:47 ]

• Raymond19792
Update:
Ik had nu voor de laatste paar maanden ook een halve pallet met Top Pellets Basis (bruin en zonder keurmerk, maar wel 'goedkoop'). Dat was rommel. Veel as en smerig raampje. Ook veel as in de schoorsteen. Die zou dus niet aanbevelen voor een kachel in de woonkamer. Wellicht beter voor een CV installatie.
Had je je instellingen nog aangepast aan de bruine pellet?

• Jan_V
Zojuist zijn er 2 pellets geleverd met Top Pellets Excellent. Inclusief verzending 1006 euro voor betaald.

De kleur van de pellets zien er goed uit, witte pellets zijn dit jaar ook echt weer witte pellets. Vorig jaar waren onze 'witte' pellets redelijk bruin (Elite Groen als ik me goed herinner).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_c1NRPwg81e3ZMYPkZYZE8OmUjo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CApo2duCRBg48f87aFVSDblt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_miDoV1ByONS4fNisU46xZ80d80=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9LkSYredbQudzV5z2wFWbP1.jpg?f=fotoalbum_tile

De bruine pellets in bovenstaande foto's zijn de Top Pellets Eco Pellets. Die zijn goedkoop, maar ook heel bruin en geven veel afval en as. Die zou ik niet aanraden voor een kachel in de woonkamer. Ook gaf de schoorsteenveger aan dat de schoorsteen heel vol zat met as, ondanks dat ik hem zelf in februari ook al had geleegd.

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42

Mud.Starrr

I shoot people for money

Net met een aantal mensen in de wijk een aantal volle pallets besteld (zodat we samen een volle vrachtwagen hebben, scheelt in prijs).
€399 voor agri select witte pellets (65zakken).

Vorig jaar was ik te laat, en uiteindelijk geluk gehad dat ik voor werk 2x in Belgie moest zijn. En daar (ik heb een pickup truck), direct bij een fabriek de auto volgeladen met zakken. Toen was ik blij met 7 euro per zak (in NL was het rond de 11/12 euro 😳).

Wij verbruiken niet heel veel, goed geïsoleerd tinyhouse, en de andere woning is semi-passief en daar is het alleen bij verwarming. En een volle pallet doen we 1,5 tot 2 jaar mee afhankelijk van de winter.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Hier zijn we nog even de kat uit de boom aan het kijken. Tijdje terug €5,- de zak van 15KG en hoop dat dit nog een keer voorbij komt (of stiekem zelfs goedkoper....we blijven NL-er :+). Maar begin er een wat hard hoofd in te krijgen eerlijk gezegd.

• PVPaneel
Ik heb uiteindelijk een pellet Pure Power gekocht. Was in de markt voor Badger Pellets, maar toen ze weer beschikbaar kwamen bij Van Doren was de prijs van 499 naar 569 voor een pallet van 975kg gestegen. Nu voor 549 een pallet van 990kg Pure Power (ca. 8,32 per zak van 15kg).

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 15:50
Ik ben aan het kijken naar een instapmodel, niet te diep.
Tot nu heb ik deze twee als keuzes:

MCZ ALEA AIR 7 S1
https://www.feuerdepot.de...w/?number=7121060-6921042
Pegaso Madison 5
https://www.hagebau.de/p/...00193675/?itemId=B1214768

Prima dingen toch?

[ Voor 41% gewijzigd door IplugNplay op 11-07-2023 17:59 ]

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:49

Seafarer

XXX

IplugNplay schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:59:
Ik ben aan het kijken naar een instapmodel, niet te diep.
Tot nu heb ik deze twee als keuzes:

MCZ ALEA AIR 7 S1
https://www.feuerdepot.de...w/?number=7121060-6921042
Pegaso Madison 5
https://www.hagebau.de/p/...00193675/?itemId=B1214768

Prima dingen toch?
Mwaoh, 80 % van de Nederlandse woningen heeft al een probleem om een gas cv ketel met een mimimum vermogen van 7 kw in bedwang te houden. Behoorlijk veel start stops omdat het minimale vermogen eigenlijk te groot is.
Dus waarop is die 7kw gebaseerd? Of je woont boven de 250m²

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

• IplugNplay
Seafarer schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:18:
[...]

Mwaoh, 80 % van de Nederlandse woningen heeft al een probleem om een gas cv ketel met een mimimum vermogen van 7 kw in bedwang te houden. Behoorlijk veel start stops omdat het minimale vermogen eigenlijk te groot is.
Dus waarop is die 7kw gebaseerd? Of je woont boven de 250m²
7kw max, 2.3kw min.

• Seafarer

Seafarer

XXX

Dat is weinig die ondergrens.

Of gaat die dan aan/uit en veel rook produceren omdat eigenlijk de verbrandings temperatuur te laag is en de schoorsteen te koud blijft.

Iemand hier ervaring met stoken op zo weinig vermogen?

[ Voor 36% gewijzigd door Seafarer op 13-07-2023 17:56 ]

Verwijderd

Wij hebben een budget kacheltje, Artel Italnext, die een soortgelijk vermogen heeft van 7,48kW max, 1.5kW min.

We hebben een redelijk geïsoleerde jaren '70 rijtjeswoning (125m²) en hebben hem nog nooit op de hoogste stand hoeven zetten.

Meestal zet ik hem in stand 2 bij opwarmen (van de 5) soms zet ik hem op 3 als de woning echt flink koud is. Maar zelfs op de dagen dat het buiten vriest valt hij uiteindelijk altijd terug naar eco stand (1) als hij de woning op de ingestelde temperatuur heeft gekregen.

Eigenlijk behoorlijk overkill dus, maar als het echt nog eens een week -20°C wordt dan weet ik vrij zeker dat die kachel de kar wel trekt.

Is ook redelijk stil en zuinig in de laagste 2 standen, dus wat ons betreft prima zo :Y

• Raymond19792
Als je een rookkanaal hebt welke voldoet aan de specificaties van de fabrikant kun je die minimale vermogens gewoon halen hoor.

Zou je een slecht geisoleerd rookkanaal van een veel te grote diameter hebben bijvoorbeeld dan zal het wel moeilijk worden natuurlijk.

Verwijderd

Raymond19792 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:51:
Als je een rookkanaal hebt welke voldoet aan de specificaties van de fabrikant kun je die minimale vermogens gewoon halen hoor.

Zou je een slecht geisoleerd rookkanaal van een veel te grote diameter hebben bijvoorbeeld dan zal het wel moeilijk worden natuurlijk.
Je kunt per stand ook gewoon de parameters van je kachel aanpassen. Vijzelsnelheid, snelheid van de ventilatoren, alles is gewoon instelbaar.

Een kwalitief goed rookkanaal is natuurlijk erg belangrijk, maar ook met de paramaters valt er eer te behalen.

Hier ook gedaan zodat de rookgassen in de eco stand mooi rond de 120-130 graden blijven en niet te koud worden.

Ben van bruine naar witte pellets gegaan, dat gaf ook weer andere resultaten qua verbranding en temperaturen.

• Raymond19792
Zonder goed rookkanaal is alles wat je in de parameters loopt te knooien m.i. lapwerk.

Het is fijn dat de rookgassen in de kachel 130 graden zijn, ik zou liever weten dat het kanaal bij de uitmonding niet condenseert om maar iets te noemen.

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:02
Raymond19792 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:32:
Zonder goed rookkanaal is alles wat je in de parameters loopt te knooien m.i. lapwerk.

Het is fijn dat de rookgassen in de kachel 130 graden zijn, ik zou liever weten dat het kanaal bij de uitmonding niet condenseert om maar iets te noemen.
Je kunt dat niet helemaal voorkomen. Er komt altijd een moment van afkoelen over een bepaalde lengte.

Nu is condens ook een klein beetje een gek gesprek. Je mag geen water ballet hebben maar er is altijd een moment van een warmte en of koude brug waar dus condensatie kan plaatsvinden.

In mijn geval is mijn rvs rookgas tot de nok in een bestaande schoorsteen niet na geïsoleerd.

De zelfde woning heeft wel een geïsoleerde rookgas voor zijn pelletkachel. Er is in ons geval geen verschil te zien. In die zin dat mijn schoorsteen zelfs wat warmer is.

• IplugNplay
Mijn rookkanaal is wel geisoleerd, maar is wat grotere diameter. Ik dacht 130mm of max 150mm.
Dat is het enige waar ik nog mee zit, ookal is dat maar 3,5meter.

Misschien de hele pijp maar vervangen.
Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten met de pijp voor een pelletkachel?

• Raymond19792
3,5 meter is niet heel lang. Een grotere diameter is dan waarschijnlijk geen probleem.

De meeste fabrikanten geven duidelijke voorschriften in een montagehandleiding voor de diameter, lengre en versleping.

• jellybrah
  • Laatst online: 12-11 09:56
Wij hebben nu zo'n 4 jaar een pelletkachel maar gebruiken deze amper, ik denk dat we de kachel nog geen 50 keer hebben aangezet in die periode. Achteraf zonde van het geld (zelfs met subsidie) en het aanleggen. Betreft een Nordic fire ilvar 7. In de winter word het binnen een half uur (te) warm zelfs op de laagste stand en kun je hem daarna weer uitzetten. Het huis is dan ook erg goed geïsoleerd, je kunt de deuren naar de tuin erbij openzetten.

• Seafarer

Seafarer

XXX

jellybrah schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:42:
Wij hebben nu zo'n 4 jaar een pelletkachel maar gebruiken deze amper, ik denk dat we de kachel nog geen 50 keer hebben aangezet in die periode. Achteraf zonde van het geld (zelfs met subsidie) en het aanleggen. Betreft een Nordic fire ilvar 7. In de winter word het binnen een half uur (te) warm zelfs op de laagste stand en kun je hem daarna weer uitzetten. Het huis is dan ook erg goed geïsoleerd, je kunt de deuren naar de tuin erbij openzetten.
Zomaar even een vraag. Zie je nog een beetje vlammenspel als de kachel op zo'n lage stand brand?
Daar ben jij denk ik wel ervaringsdeskundige in. (Heel je huis warm met 2,5kW)

• jellybrah
  • Laatst online: 12-11 09:56
Seafarer schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:44:
[...]

Zomaar even een vraag. Zie je nog een beetje vlammenspel als de kachel op zo'n lage stand brand?
Daar ben jij denk ik wel ervaringsdeskundige in. (Heel je huis warm met 2,5kW)
Niet heel veel, een beetje onderin. Van een afstand valt het tegen. En natuurlijk alleen de beneden verdieping is warm;)

• BuysB
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:46
Vraag: ik heb sinds 2 jaar een Artel pelletkachel, de class-s.k, 2e handsje, inmiddels 2x gloeiplug vervangen, rookgas ventilator vernieuwd, dwarsstroom ventilator vervangen, ken het ding inmiddels door en door, ik vind echter dat hij teveel geluid maakt. De vijzel motor voor pellet toevoer en de dwarsstroom ventilator zijn hiervan de oorzaak. Vervangen dwarsstroom ventilator heeft niet geholpen en vijzel is noodzakelijk. Nu zijn er kachels met een continue stappenmotor, is deze stiller dan de standaard uitvoering? Ook zijn er pelletkachels zonder ventilator die op convectie werken, iemand daar ervaring mee of deze voldoende afgifte hebben?

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:57
BuysB schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:22:
Vraag: ik heb sinds 2 jaar een Artel pelletkachel, de class-s.k, 2e handsje, inmiddels 2x gloeiplug vervangen, rookgas ventilator vernieuwd, dwarsstroom ventilator vervangen, ken het ding inmiddels door en door, ik vind echter dat hij teveel geluid maakt. De vijzel motor voor pellet toevoer en de dwarsstroom ventilator zijn hiervan de oorzaak. Vervangen dwarsstroom ventilator heeft niet geholpen en vijzel is noodzakelijk. Nu zijn er kachels met een continue stappenmotor, is deze stiller dan de standaard uitvoering? Ook zijn er pelletkachels zonder ventilator die op convectie werken, iemand daar ervaring mee of deze voldoende afgifte hebben?
Hier kan ik zelf de stand van de ventilator kiezen: uit, 1-5 of automatisch. Staat over het algemeen uit en werk hier prima met alleen convectie. Geen idee of dit aan het ontwerp ligt of dat het bij elke kachel zo werkt.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• Raymond19792
Gemiddeld 1 keer per jaar de gloeiplug vervangen? Hoeveel starts maak je dan per dag? Meer dan eens hoop ik?

• BuysB
Ja maar ook niet zo overdreven veel, ik ben van het gas af en de pelletkachel zorgt in het najaar, winter en voorjaar voor warmte, klein half jaar dus. Laagste vermogen is voldoende om de woonkamer/keuken overdag op temperatuur te houden. Mijn warmtepompboiler op cv-stand zorgt met de ruim voldoende aanwezige warme lucht voor verwarming van de verdieping (3slaapkamer/badkamer). Ik gebruikte per jaar 1 pallet Badger pellets (975kg).Tijdens start staat de ventilator meestal op 2 of 3 om smorgens snel warmte in de woonkamer te krijgen, daarna gaat hij terug naar 1 en als het te warm wordt naar eco-stop maar dat komt geen 10x per dag voor. Voornamelijk de vijzelmotor die elke keer aan/uit gaat maakt geluid, stand 3 van de ventilator idem.

Ik heb gelezen dat er kachels zijn zonder ventilator en dat er vijzelmotoren zijn die dmv een stappenmotor continu draaien en minder geluid maken dan mijn aan/uit motortje. Daar ben ik wel benieuwd naar.

• Raymond19792
Klopt maar kijk ook even goed naar de rendementen, vermogens en installatie eisen van dergelijke toestellen. Kan best goed zijn hoor maar ik zie wel wat beperkingen ten opzichte van conventionele pelletkachels.

Dat de vijzelmotoren tegenwoordig beter kunnen klopt inderdaad. Bij ons kwam het meeste geluid door resonantie van de blikken pelletbunker in de kachel. Wanneer die bijna leeg is gaat hij met de vijzelmotor meetrillen.
Ik heb dit opgelost door wat stukjes dempingsmat op de trillende stukken plaatwerk
te plakken.

• MarcoHoorn
  • Laatst online: 21:38
Even iets anders, bij ons haalt de RV80 de verbrandingslucht gewoon uit de huiskamer, dus geen aanzuig van buiten of door de vloer naar de kruipruimte.
Nu is bij de kachel de trek vaak tussen 1,7 en 2,0 m/s zie ik op het schermpje.
Lijkt mij dat er best veel lucht en dus ook warmte uit de huiskamer getrokken wordt als de pelletkachel aan staat.
Zou het 20% korrels schelen als er een aanzuigbuis buiten de huiskamer is?
We verbranden nu 80 x 15 kg zakken per stookseizoen.
Wat denken jullie?

• Seafarer

Seafarer

XXX

MarcoHoorn schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:52:
Even iets anders, bij ons haalt de RV80 de verbrandingslucht gewoon uit de huiskamer, dus geen aanzuig van buiten of door de vloer naar de kruipruimte.
Lijkt mij dat er best veel lucht en dus ook warmte uit de huiskamer getrokken wordt als de pelletkachel aan staat.
Wat denken jullie?
Waar komt die 20% vandaan?

• Raymond19792
Lucht van buiten kan vochtiger zijn en ventileren moet je meestal toch.

Ik zou er geen berekening op los durven laten maar 20 klinkt mij als te veel.

• MarcoHoorn
Die 20% is een gok.

• Seafarer

Seafarer

XXX

De kachel leverancier kan daar uitsluitsel overgeven?
Misschien staat het in de handleiding beschreven.

• PVPaneel
Pellet Pure Power is binnen. Heel bruin in verhouding tot de testzakken van de kachel boer en hier en daar een hele lange pellet die de continuevijzel vast niet lekker gaat vinden.. Beetje jammer van het geld, maar hopelijk branden ze nog steeds mooi..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sXEt9iZKQGKzyarP9eU_OuuBjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OwTEW8LSYkqnwOyFFH2HtJ5U.jpg?f=fotoalbum_large
Rechts is van de kachelboer, links is nieuw.

[EDIT]: Ik heb de rolmaat er even langs gelegd en kom zonder moeite (dus niet met de vlooienkam maar even rondkijkend) pellets tegen met lengtes van 5 a 6 cm. Dat is dan toch simpelweg niet volgens EN PLUS norm geproduceerd dan? Die zeggen max 4 cm met een 1% afwijken naar max 4.5 Of lees ik de norm verkeerd? Kan ik hier iets mee?

[ Voor 65% gewijzigd door PVPaneel op 21-07-2023 13:24 ]

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik zou ze om laten ruilen.
Zeker als je dit als witte pellets hebt gekocht, maar ook die lengte is niet ok.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 23:26
MarcoHoorn schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:52:
Wat denken jullie?
Dag Marco,
Ik vraag me ook af hoeveel dat scheelt aangezien mijn kachel de lucht ook van binnen aanzuigt. Maar hoe kom je bij de 20%? Dat lijkt me wel erg veel.

*edit
zie je bericht nu pas over dat het een gok is. ;w

[ Voor 3% gewijzigd door The_Priest op 25-07-2023 11:05 ]

• IplugNplay
In theorie:
Lucht van binnen
warmer
vochtiger
tocht (trekt koude lucht van buiten aan, waardoor het vochtpercentage in huis daalt)

lucht van buiten
Kouder
droger

Er zijn meerdere voordelen voor lucht van buiten, maar het zal geen groot verschil zijn in rendement aangezien je in beide gevallen de hoeveelheid lucht die gebruikt word op gaat warmen.
Maar een verschil zal er zeker zijn, aangezien je ventilatie ook open staat op moment dat de kachel niet stookt ontsnapt er meer warmte dan zonder ventilatie.

• Erwin_83
Hier op aanraden van de kachelboer lucht uit de kruipruimte ipv rechtstreeks van buiten. Te vochtige lucht is niet goed voor de electronica was het verhaal.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• Seafarer

Seafarer

XXX

Erwin_83 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:28:
Hier op aanraden van de kachelboer lucht uit de kruipruimte ipv rechtstreeks van buiten. Te vochtige lucht is niet goed voor de electronica was het verhaal.
Ik hoop niet dat je bij mij in de buurt woont.

Meestal 3m³ tot 6m³ water onder de vloer. Vochtigheid is dan zeker 90%

• Erwin_83
Seafarer schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:34:
[...]

Ik hoop niet dat je bij mij in de buurt woont.

Meestal 3m³ tot 6m³ water onder de vloer. Vochtigheid is dan zeker 90%
Ja goed punt, hier droge zandgrond.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 10:15
knipperdeknip, dit is niet de plek

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 31-07-2023 18:19 ]

• Adeo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:51
Erwin_83 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:53:
[...]

Ja goed punt, hier droge zandgrond.
Haal hier ook de lucht uit de stofdroge kruipruimte, maar koppel wel de slang los na het stookseizoen om roestvorming te voorkomen.

En bij de andere pelletkachel haal ik de lucht uit de gang.

[ Voor 9% gewijzigd door Adeo op 31-07-2023 19:08 ]

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Bij ons komt de lucht van buiten.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• Reloader
Ik wilde destijds de lucht van buiten maar omdat het een constructieve ingreep was, werd mij verteld dat het niet de moeite was, ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de mogelijke benefits, moet daarvoor wel iets maken omdat ik door de spouw moet en dan uitkom op de openbare weg

@teacher mag in dit topic geen pellet prijzen besproken worden?

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 23:26
.. 05-09-2225-07-23
merkPurePowerGeon River
zakken66 70
kg/zak15 15
euro € 929,00 € 499,00
kg 990 1050
/kg € 0,94 € 0,48
/zak € 14,08 € 7,13
energie minimaal4.6 Kwh/Kg4.6 Kwh/Kg
energie optimaal5.1 Kwh/Kg5.1 Kwh/Kg
labelEN Plus A1EN Plus A1

Nu nog kijken of deze ook goed branden :P

[ Voor 48% gewijzigd door The_Priest op 01-08-2023 11:44 ]

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
Reloader schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:48:
Ik wilde destijds de lucht van buiten maar omdat het een constructieve ingreep was, werd mij verteld dat het niet de moeite was, ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de mogelijke benefits, moet daarvoor wel iets maken omdat ik door de spouw moet en dan uitkom op de openbare weg

Die worden hier gemeld

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Reloader schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:48:

Bij een gesloten ventilatie systeem, dus met WTW, heb je geen aanvoer van verse lucht via bijvoorbeeld roosters bij je ramen. Daarbij kan het handig zijn om geen onderdruk te creëren.

Heb je wel roosters, trek je minder kou van buiten via die roosters naar binnen.

Een ander voordeel kan zijn dat je van buiten drogere lucht haalt. Maar dat is in de winter niet altijd waar in NL.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• Reloader
Mud.Starrr schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 01:03:
[...]

Bij een gesloten ventilatie systeem, dus met WTW, heb je geen aanvoer van verse lucht via bijvoorbeeld roosters bij je ramen. Daarbij kan het handig zijn om geen onderdruk te creëren.

Heb je wel roosters, trek je minder kou van buiten via die roosters naar binnen.

Een ander voordeel kan zijn dat je van buiten drogere lucht haalt. Maar dat is in de winter niet altijd waar in NL.
Inderdaad, ik heb geen WTW, Oud huis maar wel ventilatieroosters e.d. (kunstofkozijnen :+ ) geen kruipruimte meer om lucht uit te pakken dus komt gewoon uit de woonkamer en inderdaad in de winter staan de beluchters in de ramen open.

ik moet wel nog even naar mijn instellingen kijken want mijn kachel brand eigenlijk wel goed naar mijn zin, maar ik zie hier mensen met meer inhoud in hun huis veel minder verbruik hebben :*) maar eerst even pellets bestellen!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Goedemorgen,
Wij zijn ons aan het oriënteren op een pelletkachel.
Onze voorkeur gaat uit naar een Nordic fire finn.
Ik ben benieuwd of jullie ervaringen hebben met deze kachel en of er verschil zit in aanschafprijs in Nederland of België.
O
Hier lijkt de prijs redelijk vast te staan, heb ik het idee. Maar wellicht hebben jullie nog goede tips voor adressen.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al gevonden @jolandacb ? En waarom gaat jullie voorkeur uit naar die specifieke pelletkachel?

• Raymond19792
Mijn schoonouders hebben de Finn vorig jaar aangeschaft. Bijna volledig gietijzer en gebouwd als een kluis. Ik vond hem niet goedkoop maar omdat ze de kachel zelf konden installeren kregen ze wel een mooie korting op de aanschaf. Ik meen een 10 of 15% op de adviesprijs.

• jolandacb
  • Niet online
Perkouw schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:17:
Wat heb je zelf al gevonden @jolandacb ? En waarom gaat jullie voorkeur uit naar die specifieke pelletkachel?
Ik heb nu vooral gekeken naar het vermogen.
We hebben enkele maanden geleden een warmtepomp laten installeren en de gasaansluiting laten verwijderen.
Voor de gezelligheid en het even snel lekker warm te stoken willen we nu een pelletkachel. De gashaard willen we dus uit de schouw weg halen en daar die pelletkachel (laten) installeren.

• jolandacb
  • Niet online
Raymond19792 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:29:
Mijn schoonouders hebben de Finn vorig jaar aangeschaft. Bijna volledig gietijzer en gebouwd als een kluis. Ik vond hem niet goedkoop maar omdat ze de kachel zelf konden installeren kregen ze wel een mooie korting op de aanschaf. Ik meen een 10 of 15% op de adviesprijs.
Klopt, die ben ik inderdaad ook al tegen gekomen.
Geen idee hoe ingewikkeld het is een pelletkachel aan te sluiten indien er al een rookkanaal is met daarin een pijp van een gashaard?
Een dezer dagen gaan we die er al uithalen, dan zien we gelijk de diameter.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 14:11
jolandacb schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:41:
Onze voorkeur gaat uit naar een Nordic fire finn.
Ik heb zelf de Nordic Fire DUO 9. Ook een kachel met een gietijzeren bovenkant, touch bediening en een kantel-aslade systeem. Daarbij heb ik ook een goedkope Artel Petit.
Dus een dure en een goedkope pelletkachel.
Nou zijn de vlammen van de Duo meer als een haardvuur (vrij hoog) en de Petit "kort & fel" zoals ik ze vaak bij andere pelletkachels zie. Nadeel van de Duo vind ik dat de vlammen de rook-temperatuur sensor raken en die heb ik al moeten vervangen. Vlammen laten zich lastig (niet) kleiner maken zonder veel roetvorming. Ik vermoed -maar weet niet zeker- dat dit een effect is van het aslade kiepsysteem. Ik kan alleen de mengverhouding pellet-lucht veranderen maar dat is niet genoeg. De fabrikantencode heb ik helaas nooit op internet kunnen vinden.
Het kiep-aslade systeem is handig, maar ik mis het niet bij de Petit: je moet namelijk wel degelijk in de gaten houden om de onderliggende aslade leeg te maken, anders verstik je de ventilatie. Een maand halen we zeer zeker niet met elke dag 6-10u stoken.
Helaas hebben we geen wifi systeem op de Duo (touch/rf bediening). Met de Petit gebruiken we een goedkoop wifi-naar-IR systeem (€10) wat prima werkt.
Gietijzer is wel heel fijn; houdt de warmte goed vast.

Ik vind het wel degelijk waard om een wat duurdere kachel te hebben. Alleen het verschil tussen een heel goedkope (1000) en een dure (4500) is wel erg groot.
Mocht ik een nieuwe nemen, dan zal ik daartussen gaan zitten.
Aslade kiep systeem zou ik niet meer als eis nemen. Wel een geruisloze motor, wifi, de beschikbaarheid van de (reset)code, schoonmaak manual.

• jolandacb
  • Niet online
ArnieNFW schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:07:
[...]

Ik heb zelf de Nordic Fire DUO 9. Ook een kachel met een gietijzeren bovenkant, touch bediening en een kantel-aslade systeem. Daarbij heb ik ook een goedkope Artel Petit.
Dus een dure en een goedkope pelletkachel.
Nou zijn de vlammen van de Duo meer als een haardvuur (vrij hoog) en de Petit "kort & fel" zoals ik ze vaak bij andere pelletkachels zie. Nadeel van de Duo vind ik dat de vlammen de rook-temperatuur sensor raken en die heb ik al moeten vervangen. Vlammen laten zich lastig (niet) kleiner maken zonder veel roetvorming. Ik vermoed -maar weet niet zeker- dat dit een effect is van het aslade kiepsysteem. Ik kan alleen de mengverhouding pellet-lucht veranderen maar dat is niet genoeg. De fabrikantencode heb ik helaas nooit op internet kunnen vinden.
Het kiep-aslade systeem is handig, maar ik mis het niet bij de Petit: je moet namelijk wel degelijk in de gaten houden om de onderliggende aslade leeg te maken, anders verstik je de ventilatie. Een maand halen we zeer zeker niet met elke dag 6-10u stoken.
Helaas hebben we geen wifi systeem op de Duo (touch/rf bediening). Met de Petit gebruiken we een goedkoop wifi-naar-IR systeem (€10) wat prima werkt.
Gietijzer is wel heel fijn; houdt de warmte goed vast.

Ik vind het wel degelijk waard om een wat duurdere kachel te hebben. Alleen het verschil tussen een heel goedkope (1000) en een dure (4500) is wel erg groot.
Mocht ik een nieuwe nemen, dan zal ik daartussen gaan zitten.
Aslade kiep systeem zou ik niet meer als eis nemen. Wel een geruisloze motor, wifi, de beschikbaarheid van de (reset)code, schoonmaak manual.
Dank voor je uitgebreide reactie.
Hier kan ik zeker wat mee.
Wij zullen de pelletkachel wel veel minder uren laten branden.
Echt meer voor de weekenden.
Op de Finn heb je de mogelijkheid voor een ' relaxstand' waarbij de vlammen klein zijn en ventilator uit of terug schakelt naar bijna stil.

• BuysB
Iemand ervaring met Duroflame ?

Ben op zoek naar een stil alternatief voor een Artel Class-S met luidruchtige vijzelmotor en convectiemotor.

Duroflame Batavia T4 spreekt mij aan vanwege zicht op het vuur van 3 zijden, continue pellettoevoer, keramische ontsteking en geen convectie ventilator, heb echter geen praktijk ervaring met het geproduceerde geluid.

De T4 uitvoering heeft naar verluid een easy-control en/of RC bediening, er schijnt getest te worden met een app voor wifi bediening ? Weet iemand het verschil met de T3 uitvoering?

Als ik zo de algemene ervaringen in dit topic over Duroflame kachels lees is het nederlandse fabrikaat behoorlijk aan de prijs (maar wordt gewoon gebruik gemaakt van gangbare pelletkachel componenten) en is met name schoonmaken een minpunt.

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-11 16:21
Ik wilde niet langer wachten, dus er is vandaag een hele pallet met toppellets basis bezorgd. De pellets zijn aanzienlijk donkerder dan de losse zakken die ik eerder zelf opgehaald had. Het is duidelijk dat deze pellets van voornamelijk hardhout gemaakt zijn, ook al staat op de website "gemaakt van zachte houtsoorten".

• Darkz0rs
vinniefireman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:30:
Ik wilde niet langer wachten, dus er is vandaag een hele pallet met toppellets basis bezorgd. De pellets zijn aanzienlijk donkerder dan de losse zakken die ik eerder zelf opgehaald had. Het is duidelijk dat deze pellets van voornamelijk hardhout gemaakt zijn, ook al staat op de website "gemaakt van zachte houtsoorten".
Of schors

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Voor het weekend even bij Bauhaus geweest en een kleine 20 zakken gekocht. Kunnen we in ieder geval even weer vooruit.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Racer89 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:17:
Voor het weekend even bij Bauhaus geweest en een kleine 20 zakken gekocht. Kunnen we in ieder geval even weer vooruit.
De Duitse of Nederlandse? In Duitsland zijn ze na de aanbieding van 5 euro wel gezakt naar pak en beet 7,49 maar verder nul prijs fluctuaties meer. Had stiekem gehoopt dat ze weer zo'n aanbieding zouden hebben of dat prijzen over de gehele linie verder naar beneden gingen. Zo zie je maar, hoop is een uitgestelde teleurstelling. Haha. :+

• Darkz0rs
Morgen haal ik een pallet premium white op. Hopelijk weer voldoende voor het komende seizoen.

• Dirk0s
vinniefireman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:30:
welke heb jij besteld? ik wil ook bij toppellets mijn 1e pallet bestellen.

• Racer89
  • Niet online
Perkouw schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:49:
[...]

De Duitse of Nederlandse? In Duitsland zijn ze na de aanbieding van 5 euro wel gezakt naar pak en beet 7,49 maar verder nul prijs fluctuaties meer. Had stiekem gehoopt dat ze weer zo'n aanbieding zouden hebben of dat prijzen over de gehele linie verder naar beneden gingen. Zo zie je maar, hoop is een uitgestelde teleurstelling. Haha. :+
In Duitsland, 7,49 per zak inderdaad, 0,50 cent per kilo. De andere zak kost 0,54 cent per kg. Dat is ongeveerd hetzelfde als bij Hornbach deze zit op 0,57 cent per kg.

Ik had ook gehoopt dat de prijs zou zakken, het blijft een beetje gokken haha. Gezien de winter / koudere dagen er langzaam weer gaan aankomen met een beetje pech was ik bang dat de prijs dadelijk weer gaat stijgen. Helaas heb ik niet zo heel veel plek anders had ik er meer gekocht. Heb nu een kleine voorraad van 30 zakken ongeveer.

• Darkz0rs
Klinkt dat ik wel een aardige deal heb 400€ voor een volle pallet

• vinniefireman
Dirk0s schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:08:
[...]

welke heb jij besteld? ik wil ook bij toppellets mijn 1e pallet bestellen.
Ik heb nu de basis besteld, na geprobeerd te hebben met wat losse zakken. Hiervoor had ik de excellent, maar die vind ik tegenwoordig te duur. De basis pellets doen het prima in mijn kachel. Wel wat meer as dan de excellent, maar dan maak ik het brander bakje gewoon wat vaker schoon :)

• Darkz0rs
vinniefireman schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Ik heb nu de basis besteld, na geprobeerd te hebben met wat losse zakken. Hiervoor had ik de excellent, maar die vind ik tegenwoordig te duur. De basis pellets doen het prima in mijn kachel. Wel wat meer as dan de excellent, maar dan maak ik het brander bakje gewoon wat vaker schoon :)
We opletten dat je bodem van je brander bakje niet wegbrand omdat je meer as heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Darkz0rs op 29-08-2023 11:47 ]

• Darkz0rs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMzLZEVCxSY0PhbZh9BdnlNLshA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kX6B2qQdSMuEG2TW9aI4XTbK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan weer ff

• vinniefireman
Verschil tussen toppellets basis begin van het jaar gehaald (boven) en levering nu (onder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55CR86qIvP0copM60hkzF5vTGUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cuf0hXeDnIEB02ve8OM61GUR.jpg?f=fotoalbum_large

• Darkz0rs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dFGHLVbshjgFZ4W_S6uxcrGjZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghxaHCrUVD6D2OrjjHzeFRKW.jpg?f=fotoalbum_large

Deze zijn keurig wit

• Dirk0s
Waar komen deze vandaan?

• Darkz0rs
Geen idee maatje heeft ze geregeld

• Dirk0s
Ik ben nog steeds in twijfel welke pellets ik moet kopen.
Welke kachel ik precies ga krijgen weet ik ook nog niet omdat we komende week de sleutel krijgen.

Ik twijfel tussen deze 2 , is welke kachel je hebt heel belangrijk voor de keuze?
Wat is jullie advies?

Of

• Darkz0rs
Dirk0s schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:38:
Ik ben nog steeds in twijfel welke pellets ik moet kopen.
Welke kachel ik precies ga krijgen weet ik ook nog niet omdat we komende week de sleutel krijgen.

Ik twijfel tussen deze 2 , is welke kachel je hebt heel belangrijk voor de keuze?
Wat is jullie advies?

Of

Als je de kachel nog moet kopen de eerste... Die hebben een certificaat en zo kan je kachel verkoper nooit piepen.

• Dirk0s
Darkz0rs schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:04:
[...]

Als je de kachel nog moet kopen de eerste... Die hebben een certificaat en zo kan je kachel verkoper nooit piepen.
Er zit al een kachel in maar weet zo niet welk merk/ type.

• Darkz0rs
Dirk0s schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:16:
[...]

Er zit al een kachel in maar weet zo niet welk merk/ type.
Als het zonder garantie is dan zijn beide prima.
Ik vond zelf wel de toppellets schooner branden. Maar het prijsverschil is de moeite waard.

• Racer89
  • Niet online
Bij Bauhaus zijn pellets in de aanbieding. 15 kg zak voor 5,99. Komt neer op 0.40/kg.

• Dirk0s
Racer89 schreef op maandag 4 september 2023 @ 07:18:
Bij Bauhaus zijn pellets in de aanbieding. 15 kg zak voor 5,99. Komt neer op 0.40/kg.
Prima prijs , maar komt ook nog benzine bij voor het halen en 2,5 uur tijd :(
Denk toch dat ik voor online bestellen ga dan

• Darkz0rs
Wij haalde ook zelf bij toppellets, nu dan via me maatje die heeft zelf ergens die meuk vandaan. Wel goed spul trouwens. Mooi wit

• Racer89
  • Niet online
Dirk0s schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:35:
[...]

Prima prijs , maar komt ook nog benzine bij voor het halen en 2,5 uur tijd :(
Denk toch dat ik voor online bestellen ga dan
Dat is natuurlijk minder, van hier uit ben ik er binnen 15 minuten. Alleen sh*t dat ik 2 weken geleden er een hoop gehaald heb. En nu geen plek meer heb |:(
Pagina: 1 ... 63 ... 72 Laatste