Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het pelletkachel topic

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:37
Dus iemand hier ervaring met pure power 5 sterren pellets. De voorraad is op van mijn huidige dus ik dacht een pallet met pellets te bestellen 😋.

Iemand suggesties?

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-07 17:37
Pure power 5* is een prima pellet. Maar het wordt hier en daar wel heel erg de hemel in geprezen. Er zijn meerdere goede merken pellets. Ik zou wel voor een witte pellet met keurmerk gaan.

• Darkz0rs
Suggesties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06:47
Ben ook benieuwd! Lijkt me nu de tijd om pellets in te slaan! Iemand een lijstje met goede aanbiedingen?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 19:29
Vraagje ; voor de subsidie, kan de aansluiting door mijn klusbedrijf worden gedaan?

Regelgeving zegt ; Dit bewijs kan bijvoorbeeld een factuur van een installateur of aannemer zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 13:19

Koffie

Moderator Internet & Netwerken

Brouwt bier

Ik weet niet hoe het nu zit, maar zo rond december vorig jaar toen ze met die eis op de proppen kwamen was heet allemaal erg onduidelijk. Het moest door een erkend installateur gedaan worden, maar wat een erkend installateur was werd er niet bijverteld.
Ik zou anders eens bellen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:29

Yucon

*broem*

quote:
groxgrox schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:25:
Ben ook benieuwd! Lijkt me nu de tijd om pellets in te slaan! Iemand een lijstje met goede aanbiedingen?
als je in het zuiden woont heeft allehoutpellets.be interessante aanbiedingen, zoals het huismerk piveteau bois. Die doen het bij mij beter dan plospan en in belgie betaal je het lage btw tarief. Ze bezorgen ook in nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 19:29
quote:
Koffie schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:17:
Ik weet niet hoe het nu zit, maar zo rond december vorig jaar toen ze met die eis op de proppen kwamen was heet allemaal erg onduidelijk. Het moest door een erkend installateur gedaan worden, maar wat een erkend installateur was werd er niet bijverteld.
Ik zou anders eens bellen?
Die erkend installateur staat er natuurlijk nog, maar dus ook ; aannemer. En dat maakt het lastig.
Het klusbedrijf dat mij mij verbouwt weet het antwoord niet. Hij is natuurlijk wel een aannemer

oja, dat zinnetje van de aannemer komt wel van de RVO site.

maartend wijzigde deze reactie 03-07-2018 07:31 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: april 2015
  • Nu online
quote:
maartend schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:26:
[...]

Die erkend installateur staat er natuurlijk nog, maar dus ook ; aannemer. En dat maakt het lastig.
Het klusbedrijf dat mij mij verbouwt weet het antwoord niet. Hij is natuurlijk wel een aannemer

oja, dat zinnetje van de aannemer komt wel van de RVO site.
Bij de warmtepompen is gebleken dat een foto reportage van deugdelijke montage ook voldoende was

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 14-07 23:28
Beste allemaal,

Ik ben sinds juni dit jaar ook in het bezit van een pelletkachel :), deze heb ik bij een lokale dealer (JustFire) aangeschaft. Iemand hier toevallig ook in het bezit van justfire kachels?

Hoewel het nu natuurlijk niet het seizoen is en de kachel alleen tijdens de installatie heeft aangestaan wil ik me alvast goed voorbereiden op de komende winter. Ik vroeg me af of jullie nog enkele tips hebben voor mij? of in ieder geval onderstaande vragen zouden willen/kunnen beantwoorden?

Mijn huis is redelijk goed geļnstalleerd en de pelletkachel is aangesloten op een bestaande openhaard kanaal.

1. Welke pellets raden julie aan? witte of bruine? en waar zijn deze het beste te bestellen?Ik heb nu nog 990KG witte thuis liggen (mee besteld bij de aanschaf van de kachel) toen gekocht voor ¤279 maar zag dat deze nu op ¤299 zitten en dan moet je ze zelf gaan ophalen.

2. Wat is aan te raden vor het ingebruiknemen van de kachel. ik lees verschillende verhalen namelijk: in de ochtend 3-4 uurtjes en savonds ook 3-4 uurtjes of 16 uurtjes en dan op eco stand?

3. Is het nog steeds nodig om de schoorsteen te laten vegen elke 2 jaar?

Alvast bedankt voor jullie adviezen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:45
quote:
Akumu22 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:55:
Beste allemaal,

Ik ben sinds juni dit jaar ook in het bezit van een pelletkachel :), deze heb ik bij een lokale dealer (JustFire) aangeschaft. Iemand hier toevallig ook in het bezit van justfire kachels?

Hoewel het nu natuurlijk niet het seizoen is en de kachel alleen tijdens de installatie heeft aangestaan wil ik me alvast goed voorbereiden op de komende winter. Ik vroeg me af of jullie nog enkele tips hebben voor mij? of in ieder geval onderstaande vragen zouden willen/kunnen beantwoorden?

Mijn huis is redelijk goed geļnstalleerd en de pelletkachel is aangesloten op een bestaande openhaard kanaal.

1. Welke pellets raden julie aan? witte of bruine? en waar zijn deze het beste te bestellen?Ik heb nu nog 990KG witte thuis liggen (mee besteld bij de aanschaf van de kachel) toen gekocht voor ¤279 maar zag dat deze nu op ¤299 zitten en dan moet je ze zelf gaan ophalen.

2. Wat is aan te raden vor het ingebruiknemen van de kachel. ik lees verschillende verhalen namelijk: in de ochtend 3-4 uurtjes en savonds ook 3-4 uurtjes of 16 uurtjes en dan op eco stand?

Alvast bedankt voor jullie adviezen :)
Hoi,

Wij stoken elite pellets, bruin. Uit Belgiė voor 285 euro. Bevalt prima, lekker warm.
Wij laten de kachel de gehele dag branden. Eerst opwarmen en dan in de esp stand. Dit geeft als voordeel dat niet te gehele massa steeds moetworden opgewarmd.
Ik veeg mijn schoorsteen 2x per seizoen. 1x is ook wel genoeg maar ik vind het gewoon leuk werk....
Ik adviseer je in ieder geval minimaal 1x per stookzseizoen te vegen. Je zult verbaasd zijn wat eruit komt.

• SeaniSalvatori
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 11-07 15:59
@maartend , ik heb dit jaar ook (zelf) een pelletkachel en zonneboiler geinstalleerd. Ook subsidie op gekregen, zonder dat ik foto's oid heb moeten aanleveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Brouwt bier

quote:
Akumu22 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:55:
Beste allemaal,

Als je overstapt van kleur pellets, zul je toch echt je pelletkachel daarop moeten afstellen. Als je dat niet kan (disabled) of niet weet hoe, zou ik bij de huidige blijven.
quote:
Dit hang van ontzettend veel factoren af:
- Buitentemperatuur (en wind)
- Hoe lang ben je in de ochtend beneden (tijd tussen wakker worden en vertrekken)
- Iemand thuis overdag?
- Wat is je gewenste temperatuur ?

Persoonlijk : ik stook wanneer er iemand thuis is puur op gewenste temperatuur. Die gewenste temperatuur gaat naar beneden als we er niet zijn (werken, dagje weg). Bij langere periode weg (minstens 1 nacht) gaat de gewenste temperatuur naar een graad of 10
quote:
Zou ik zeker laten doen, inclusief jaarlijkse grote onderhouds- en schoonmaakbeurt van je kachel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 14-07 23:28
Bedankt voor de tips! Ik houd het voorlopig dan even bij de witte pellets. De beste manier van stoken zal ik dan zelf maar even moeten ondervinden komend seizoen :)

Nog een vraagje, waar bestellen jullie de pellets? er zijn zoveel aanbieders maar kwaliteit lijkt nogal erg veel verschil in te zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Brouwt bier

quote:
Akumu22 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:08:
Bedankt voor de tips! Ik houd het voorlopig dan even bij de witte pellets. De beste manier van stoken zal ik dan zelf maar even moeten ondervinden komend seizoen :)

Nog een vraagje, waar bestellen jullie de pellets? er zijn zoveel aanbieders maar kwaliteit lijkt nogal erg veel verschil in te zitten.
Ik bestel op merk, dan maakt de leverancier niet zoveel uit.

• Darkz0rs
@Koffie wat stook jij?

• Koffie

Koffie

Brouwt bier

quote:
Plospan bruin

• Darkz0rs
Ja die zijn niet echt bruin het, voldoen aan alle keuringen qua zwavelzuur en zo.

Ik denkt toch dat ik voor de pure energy ga.
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True