Bear Grylls heeft ook weer iets nieuws: Barack Obama to test survivor skills on Bear Grylls show
Dat vind ik dan wel weer een leuke van Barack O.
En slim gevonden van Baer (of z'n productie team)
En slim gevonden van Baer (of z'n productie team)
Ik keek graag Gold Rush, volgens mij waren de eerst seizoenen niet gescript maar inmiddels wel. Nu ben ik er wel klaar mee.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Wat me ook steeds vaker tegen gaat staan is de "dreigende muziek" als ondertoon. Net een aflevering van Moonshiners waar ze het gasvuur onder de ketel aan gaan steken... tunduntunduntundun (Jaws muziekje op de achtergrond, alsof dat hele spul gaat ontploffen)... niets. 
En Ice Cold Gold: moeten ze met een boot omdat ze de gletsjer niet te voet over kunnen steken. Gaan ze terug "ja, we moeten vlak langs de rand van de gletsjer" Nee? Het water is groot en wijds? "En oh, die gletsjer gaat afkalven! We moeten hier weg! Vloedgolven! Gevaar! Horror!" Het water deint een beetje, de boot blijft ook gewoon stil liggen.
Jemig, kap daar eens mee zeg.

En Ice Cold Gold: moeten ze met een boot omdat ze de gletsjer niet te voet over kunnen steken. Gaan ze terug "ja, we moeten vlak langs de rand van de gletsjer" Nee? Het water is groot en wijds? "En oh, die gletsjer gaat afkalven! We moeten hier weg! Vloedgolven! Gevaar! Horror!" Het water deint een beetje, de boot blijft ook gewoon stil liggen.
Jemig, kap daar eens mee zeg.
Signatures zijn voor boomers.
Ik wil weer programma's zien waarbij ik niet in slaap val. Ik mis Time Team op Discovery. Waar zijn alle programma's die je intellect prikkelen?
Pawn Stars was in het begin nog wel vermakelijk, maar je kunt merken dat verkopers speciaal met hun spullen naar Las Vegas afreizen. Er is weinig spontaans meer aan. De interactie tussen de hoofdpersonen is tenenkrommend infantiel. De kruisbestuiving van Pawn Stars met Counting Cars en American Restoration vind ik ook maar niets.
American Pickers vind ik nog wel redelijk leuk al zijn de adressen waar ze heen rijden vooraf natuurlijk al lang uitgezocht.
Ik heb het ondertussen helemaal gehad met Alaska. Het lijkt wel alsof daar meer cameraploegen zijn dan echte Alaskanen. Ze kunnen ook mijn rug op met de zoveelste "Shark Week".
De auto-roestauratieprogramma's komen me ook de neus uit. Je leert er weinig van, de techniek wordt vrijwel niet behandeld. Het is allemaal slap geouwehoer of kapot gescript. Edd China in Wheeler Dealers is een prettige uitzondering, daarentegen is zijn gescripte sidekick Mike Brewer met zijn maniertjes bijna onuitstaanbaar.
Op een gegeven moment was ALLE content op National Geographic van zo'n slechte kwaliteit of oninteressant dat ik de zender heel lang links heb laten liggen.
"Boom Baby!" > ik ben blij dat die rare ex-worstelaar is opgerot, met die andere twee schreeuwerige Amerikaanse detectorpiloten in zijn (forse) kielzog.
Pawn Stars was in het begin nog wel vermakelijk, maar je kunt merken dat verkopers speciaal met hun spullen naar Las Vegas afreizen. Er is weinig spontaans meer aan. De interactie tussen de hoofdpersonen is tenenkrommend infantiel. De kruisbestuiving van Pawn Stars met Counting Cars en American Restoration vind ik ook maar niets.
American Pickers vind ik nog wel redelijk leuk al zijn de adressen waar ze heen rijden vooraf natuurlijk al lang uitgezocht.
Ik heb het ondertussen helemaal gehad met Alaska. Het lijkt wel alsof daar meer cameraploegen zijn dan echte Alaskanen. Ze kunnen ook mijn rug op met de zoveelste "Shark Week".
De auto-roestauratieprogramma's komen me ook de neus uit. Je leert er weinig van, de techniek wordt vrijwel niet behandeld. Het is allemaal slap geouwehoer of kapot gescript. Edd China in Wheeler Dealers is een prettige uitzondering, daarentegen is zijn gescripte sidekick Mike Brewer met zijn maniertjes bijna onuitstaanbaar.
Op een gegeven moment was ALLE content op National Geographic van zo'n slechte kwaliteit of oninteressant dat ik de zender heel lang links heb laten liggen.
"Boom Baby!" > ik ben blij dat die rare ex-worstelaar is opgerot, met die andere twee schreeuwerige Amerikaanse detectorpiloten in zijn (forse) kielzog.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Zojuist in het voorbijgaan een stukje Operation Repo gezien. Wat een bagger zeg en zouden er mensen zijn die geloven dat dit realistisch is
Van Wikipedia: Operation Repo consists of what are purported to be actual stories of repossession incidents; however, the show depicts scripted and dramatized re-enactments in which the cast "recreates" incidents using actors and staged action footageHenk007 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:00:
Zojuist in het voorbijgaan een stukje Operation Repo gezien. Wat een bagger zeg en zouden er mensen zijn die geloven dat dit realistisch is
Zegt al genoeg he
En wat hier boven iemand zei over de constant dreigende muziek, dat viel me laatst ook al op. Ik zei m'n vader toen al dat ik laatst een docu had gekeken over een groep Amerikaanse militairen (Korengal) en zelfs daar zit dat soort muziek niet onder, zelfs niet in de scenes waarbij hevig gevochten wordt. Puur en alleen het feit dat dat soort dreigende muziek nodig is in zo'n neppe serie op Discovery zegt ook al genoeg. Complete bagger.
Ik heb er op zitten letten. Bij Moonshiners zit elke keer dat een brander aangemaakt wordt er zo'n creshendomuziekje onder. Echt zo van "nu gaat er wat gebeuren....!" Plop, brander is aan.SomerenV schreef op woensdag 09 september 2015 @ 00:35:
[...]
En wat hier boven iemand zei over de constant dreigende muziek, dat viel me laatst ook al op. Ik zei m'n vader toen al dat ik laatst een docu had gekeken over een groep Amerikaanse militairen (Korengal) en zelfs daar zit dat soort muziek niet onder, zelfs niet in de scenes waarbij hevig gevochten wordt. Puur en alleen het feit dat dat soort dreigende muziek nodig is in zo'n neppe serie op Discovery zegt ook al genoeg. Complete bagger.
Nou zeg, afknapper.
Het is ondertussen algemeen geweten dat het vanaf seizoen 1 gescript is.Cobb schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:21:
Ik keek graag Gold Rush, volgens mij waren de eerst seizoenen niet gescript maar inmiddels wel. Nu ben ik er wel klaar mee.
Die kerel die mocht vertrekken had een hele site hierover. Ik ken hem niet meer van naam maar je vind het wel ergens.
Het is daarentegen nog steeds wel vermakelijk om naar te kijken. Zeker nu Tony zijn megadredge heeft
Het wordt steeds erger met dat Airplane Repo. Een "dief" dat direct vrijwillig uit een enorme hangar tevoorschijn komt en toevallig zeer behulpzame medewerkers.
Waarom ik het nog kijk? Dit was het minst slechtste programma nu op tv.
Waarom ik het nog kijk? Dit was het minst slechtste programma nu op tv.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Zag toevallig zo'n musclecar build programma langskomen, deze keer die wagen uit F&F voor 1 of andere griet. Ding is af, dame zet helm op en wil stukje gaan racen. Vervolgens zie je beelden van een in zand driftende musclecar, spins, bla bla, paar closeups waar ik nog de grap maak 'dat ding kan direct door de wasstraat, onder het stof'.
Vervolgens terug naar die dame, stapt uit en gilt 'THAT WAS AWSOME!', beeld zoomed uit.. perfect glimmende musclecar.. yeah sure dat ze uberhaubt die motor gestart heeft
Al irriteer ik me nog steeds aan die storage wars (zie je nu bijna op elke zender), even random van dingen in hun handen wat prijzen rondslingeren, vervolgens een roundup hoeveel 'winst' ze gemaakt hebben.. Err.. je kan wel gillen dat een lamp $100 waard is, zie dat stuk grof vuil eerst maar eens te verkopen.
Vervolgens terug naar die dame, stapt uit en gilt 'THAT WAS AWSOME!', beeld zoomed uit.. perfect glimmende musclecar.. yeah sure dat ze uberhaubt die motor gestart heeft

Al irriteer ik me nog steeds aan die storage wars (zie je nu bijna op elke zender), even random van dingen in hun handen wat prijzen rondslingeren, vervolgens een roundup hoeveel 'winst' ze gemaakt hebben.. Err.. je kan wel gillen dat een lamp $100 waard is, zie dat stuk grof vuil eerst maar eens te verkopen.
[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 09-09-2015 23:22 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik kwam er in het zappen langs en zag nu dat die fake bewakingsbeelden schering en inslag zijn. Zwart-wit beelden, fake lage kwaliteit, soms vanuit hoeken dat het echte bewakingsbeelden hadden kunnen zijn, soms ook van totaal andere hoeken waar je nooit bewakingscamera's zou ophangen.Onbekend schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:02:
Het wordt steeds erger met dat Airplane Repo. Een "dief" dat direct vrijwillig uit een enorme hangar tevoorschijn komt en toevallig zeer behulpzame medewerkers.
Begrijpen ze nu echt niet dat het er ook niet beter op wordt als je alle geloofwaardigheid maar los laat op het moment dat mensen door je verhaaltje heenprikken?
Het is nu iig overduidelijk dat het van voor tot achter gescript is en dat er niets spontaans in zit.
Mijn eerste gedachten bij het zien van beeld uit zogenaamde bewakingscamera's is; 'hoe komen ze aan die beelden'? Iemand die net z'n vliegtuig kwijt is zal niet vrolijk z'n bewakingsbeelden overhandigen
[ Voor 28% gewijzigd door NitroX infinity op 10-09-2015 09:02 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
-
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:31 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Anoniem: 235591
Hebben wij dan naar hetzelfde gekeken, of is dit bij alle afleveringen zo? I zapte heel toevallig gisteren naar Discover (?) en zag het net beginnen, Airplane Repo. Een wat oudere knakker moet een vliegtuig in beslag nemen, de zwart wit beelden lijken wel uit een oude SNES te komen zo blokkerig, eigenaar komt eraan met shotgun en neemt repo meneer onder schot. Repo meneer schijnt superman te zijn en grijpt de shotgun...spannend muziekje over en de show begint.Maasluip schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:26:
[...]
Ik kwam er in het zappen langs en zag nu dat die fake bewakingsbeelden schering en inslag zijn. Zwart-wit beelden, fake lage kwaliteit, soms vanuit hoeken dat het echte bewakingsbeelden hadden kunnen zijn, soms ook van totaal andere hoeken waar je nooit bewakingscamera's zou ophangen.
Begrijpen ze nu echt niet dat het er ook niet beter op wordt als je alle geloofwaardigheid maar los laat op het moment dat mensen door je verhaaltje heenprikken?
Het is nu iig overduidelijk dat het van voor tot achter gescript is en dat er niets spontaans in zit.
Ik zapte maar door.
Wij hebben hetzelfde gezien
Ik zapte ook ongeveer op dat moment door.
Gisteren bij het zappen (ik keek echt niet langer dan 2 minuten) langs dat programma gekomen waarin een stereotype voluptueuze negerin gaat trouwen. Ze wilde wat afvallen en voor haar trouwerij ging ze naar een dietiste, waar ze in het interview zegt dat ze 's morgens, 's middags en 's avonds friet met kip eet.
Zijn er echt mensen die zoiets geloven? Mijn hersenen doen gewoon pijn bij zulk tenenkrommend laag niveau TV
Zijn er echt mensen die zoiets geloven? Mijn hersenen doen gewoon pijn bij zulk tenenkrommend laag niveau TV
Die mensen zijn vast niet dik geworden van een sla-dieet. Maar een stereotypische eetgewoonte overdrijven is ook weer zoiets. De waarheid zal in het midden liggen....
Het zal je verbazen hoeveel mensen dat doen. De Amerikaanse collega van m'n vriendin drinkt alleen maar Mountain Dew Light. Niks anders. 's Ochtends is er ontbijt in de vorm van pizza, 's middags is er lunch in de vorm van pizza en een broodje kroket en 's avonds gaat meneer naar de McD. Het vreemdste is dat die kerel niet moddervet is.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:44:
Gisteren bij het zappen (ik keek echt niet langer dan 2 minuten) langs dat programma gekomen waarin een stereotype voluptueuze negerin gaat trouwen. Ze wilde wat afvallen en voor haar trouwerij ging ze naar een dietiste, waar ze in het interview zegt dat ze 's morgens, 's middags en 's avonds friet met kip eet.
Nee, merp!
Mountain Dew Light he? De kaas op de pizza zal wel nep zijn, dus dat telt niet mee (normaal is kaas best wel vet) en voor een menu bij de McBef kun je met 750 calorieën ook klaar zijn, als je er diet fris bij pakt.
Zo kun je best nog wel onder 2500 calorieën blijven.
Ja, Mt. Dew Light. Dat is ook ongezond als je het in gigantische hoeveelheden drinkt hoor. Het is niet 1 of 2 blikjes per dag, het gaat om een stuk of 6 blikjes op een werkdag. Van die halve liters.Maasluip schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:20:
Mountain Dew Light he? De kaas op de pizza zal wel nep zijn, dus dat telt niet mee (normaal is kaas best wel vet) en voor een menu bij de McBef kun je met 750 calorieën ook klaar zijn, als je er diet fris bij pakt.
Dit is gewoon in Nederland, dus de kaas is gewoon echt
Nee, merp!
Nog zo een nieuw programma dat al direct in twijfel word getrokken: http://m.telegraaf.nl/art...em-jaloers-in-scene-gezet
Dat is toch ook niet zo gek? Er wordt net zo slecht in geacteerd als in dat SBS6 programma over geheimen. Zoals zoveel dingen op tv is ook dat niet om aan te gluren
Nee, merp!
Tja, toch heb ik deels hetzelfde idee bij bijv kunst & kitsch.JCE schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:05:
[...]
Ja dat is echt achterlijk. Het draait ook heel erg om de personages van die gasten die mee doen en veel minder om de schatten die ze vinden. Sowieso roepen ze maar wat over de prijs van die zooi.
Gaan ze daarna naar de een of andere flappie die er "verstand" van heeft. Ja wat is deze pastamachine waard, want jij hebt een restaurant
Daar zie ik ook weleens dingen / bedragen voorbij komen waarvan ik zoiets als eigenaar zou hebben : Ok, deal voor dat bedrag mag je hem direct meenemen praten we er niet meer over.
Het hele probleem is dat exotische dingen in wezen bijna geen vaste waarde hebben, maar enkel wat de gek er op dat moment voor geeft.
Je kan wel zeggen dat een van Gogh 2 miljoen waard is, maar als er niemand dat ding binnen een jaar koopt ben ik al heel wat geld kwijt aan beveiliging / pogen te verkopen etc.
Er zit gewoon een gigantisch verschil tussen wat de verkoopwaarde bij zoiets is en wat je eraan overhoudt (na aftrek alle kosten etc)
Qua Storage Wars kan ik me nog iets herinneren van een container vol met 20.000 kranten oid, die per stuk 5 dollar waard zouden zijn oid. Maar dat kost je of 10 jaar magazijnruimte die je mag huren of je kan de 1e 100 verkopen voor 5 dollar per stuk als curiositeit bekend van de tv, maar de andere 19.900 die gooi je tegen een dump-prijs door.
JCE schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:05:
[...]
Ja dat is echt achterlijk. Het draait ook heel erg om de personages van die gasten die mee doen en veel minder om de schatten die ze vinden. Sowieso roepen ze maar wat over de prijs van die zooi.
Gaan ze daarna naar de een of andere flappie die er "verstand" van heeft. Ja wat is deze pastamachine waard, want jij hebt een restaurant

Vaak bu'j te bang!
Mooi voorbeeld waar ik persoonlijk bekend mee ben: Hoe schoon is jouw huis?
Deelnemers kregen het verzoek vier weken voor de opnames niet meer schoon te maken tegen een vergoeding. Zo kun je wel smerige taferelen aantreffen ja. Dacht dat het rond de 2000 euro was wat je hier mee kon verdienen. Makkelijk verdiend
Deelnemers kregen het verzoek vier weken voor de opnames niet meer schoon te maken tegen een vergoeding. Zo kun je wel smerige taferelen aantreffen ja. Dacht dat het rond de 2000 euro was wat je hier mee kon verdienen. Makkelijk verdiend
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Voor die 2000 euro sta je heel lang voor lul. Tenminste, zo lang dat mensen het jou en het programma herinneren. Nu ben ik wel benieuwd naar die uitzending waar jij(?) in voor komt.Wom schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:49:
Mooi voorbeeld waar ik persoonlijk bekend mee ben: Hoe schoon is jouw huis?
Nadeel is dat je vaak tot in den treure herhaalt wordt, net als laatst from Russia with Love. Zit je met je nieuwe vriendin op de bank, kom je x jaar later in de herhaling van dat programma langs als desperate vrouwenzoeker. Of de Leo de Haas compilaties op RTL7. Sommige filmpjes zijn uit begin jaren '90.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Leo de Haas compilaties op RTL7 kan ik nog wel behappen met dat politieprogramma. In ieder geval niet dat betweterige gewauwel van die dwerg en Koos. Om in die sfeer te blijven mis ik Blik op de weg wel. Dat vond en vind ik nog steeds een geweldig leuk programma om naar te kijken. Maar ja Koos verbood bepaalde regio's mee te werken aan dat programma, althans zo gaat het verhaal.
Was bij bekenden van mij die toen nog studeerden en een huis via anti-kraak regeling huurden in Eindhoven. Was in 2005/2006 als ik het me goed herinner.oohh schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:03:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd naar die uitzending waar jij(?) in voor komt.
In het contract wat je tekent staat hoe vaak en met welke frequentie ze de herhalingen mogen uitzenden. Klassiek voorbeeld is Flodder, waar de acteurs niks ontvangen hoewel de serie voor de 10de keer herhaalt wordt.Señor Sjon schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:13:
Nadeel is dat je vaak tot in den treure herhaalt wordt, net als laatst from Russia with Love. Zit je met je nieuwe vriendin op de bank, kom je x jaar later in de herhaling van dat programma langs als desperate vrouwenzoeker. Of de Leo de Haas compilaties op RTL7. Sommige filmpjes zijn uit begin jaren '90.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Maak er maar 100x van.
Je komt er gewoon niet vanaf.
Daarover gesproken, ik had die hele serie gemist. Afgelopen periode was hij weer op de buis, ik heb echt vaak heel hard moeten lachen (en soms kon ik er niet naar kijken, zo tenenkrommend was het), idem voor 'Ik heb het nog nooit gedaan' (alhoewel die laatst gewoon ergens halverwege de serie gestopt is had ik het ideeSeñor Sjon schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:13:
Vaak bu'j te bang!
Nou... ik zit nu even 'you're back in the room' te kijken en naast dat ik me alweer irriteer aan de lachband geloof ik er gelijk al weer geen flikker van dat die mensen onder hypnose zijn.
Zo waren ze net een pizzaria aan het nadoen en 1 persoon deed bij een geluid van het belletje 'de pizza weggooien' maar heeft op zo'n moment wel de tijd om naar de rand van het podium te lopen en de boel het publiek in te werpen?
En ander iemand zou bij het geluid van het belletje gaan dansen met een willekeurige partner, maar ook die gaat gezellig voor op het podium dansen ipv op de plaats of ergens anders. Kheb 5 minuten gezien van het alles maar ben alweer gelijk genezen...
Hoe kun je van iets serieus als hypnose nou entertainment maken en het dan ook nog echt noemen......
Zo waren ze net een pizzaria aan het nadoen en 1 persoon deed bij een geluid van het belletje 'de pizza weggooien' maar heeft op zo'n moment wel de tijd om naar de rand van het podium te lopen en de boel het publiek in te werpen?
En ander iemand zou bij het geluid van het belletje gaan dansen met een willekeurige partner, maar ook die gaat gezellig voor op het podium dansen ipv op de plaats of ergens anders. Kheb 5 minuten gezien van het alles maar ben alweer gelijk genezen...
Hoe kun je van iets serieus als hypnose nou entertainment maken en het dan ook nog echt noemen......
-
[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:30 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Dat zou kunnen hoor dat dat de reden geweest is om Blik op de weg te beëindigen. Blijft heel erg jammer dat het niet meer op tv is. Het was inderdaad een heel nuchter en gezellig programma. Niet van dat betweterige gezemel en politie-tv-sterren. En even bij de verbalisant of opvallend weggebruiker thuis: waarom deed je dat nou? En dat laatste maakte het leuk.
Ja...vroeger...
Ja...vroeger...
Je weet dat de afleveringen op youtube staan? Officieel kanaal van Leo de Haas TV. Heb ik begin dit jaar allemaal weer eens fijn gekeken, heerlijk rustgevend ook zoals die man praatAnoniem: 235591 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:30:
Leo de Haas compilaties op RTL7 kan ik nog wel behappen met dat politieprogramma. In ieder geval niet dat betweterige gewauwel van die dwerg en Koos. Om in die sfeer te blijven mis ik Blik op de weg wel. Dat vond en vind ik nog steeds een geweldig leuk programma om naar te kijken. Maar ja Koos verbood bepaalde regio's mee te werken aan dat programma, althans zo gaat het verhaal.
Van nieuwste tot oudste;
YouTube: Blik op de Weg - afleveringen
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Anoniem: 627966
Hah, fijn. Dank!NitroX infinity schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:28:
[...]
Je weet dat de afleveringen op youtube staan? Officieel kanaal van Leo de Haas TV. Heb ik begin dit jaar allemaal weer eens fijn gekeken, heerlijk rustgevend ook zoals die man praat
Van nieuwste tot oudste;
Er is weer een nieuwe Alaska serie: Edge of Alaska.
Okee, hoe fake is het? Twee broers waarvan er eentje weg moet om een baantje te gaan doen. Ze proberen de snowscooter aan de praat te krijgen maar dat lukt niet. Sucks, maar dat kan echt zijn. Dan heeft de broer nog een auto staan waar ze daar ook mee kunnen rijden. Ze starten dat ding op (nooit gebruikt, maar de accu is tip-top in orde) en in de erg slecht gemonteerde shots zie je die broer zo verschrikkelijk achterlijk rijden dat je denkt dat dat wel fout moet gaan. En jawel hoor: hij rijdt echt op de meest achterlijke manier van de weg. Zit die ander weer vast.
Maar blijkbaar zijn ze nog niet zo ver, want die ene broer gaat weer terug naar het huis en het blijkt dat hij nog twee paarden heeft waar die andere broer ook niks van weet.
Waarom ga je dan niet direkt met die paarden op stap.
En haast hebben ze dan opeens ook niet want ze gaan niet te paard maar gebruiken de paarden alleen als pakezel en lopen ernaast.
Dus met de hele weg lopen (broer loopt terug van waar ze gestrand zijn en samen lopen ze verder) zijn ze nog altijd op tijd. Waarom rijdt die dan zo achterlijk?
Andere scene: kerel haalt een stierkalfje op. Wordt achterin de auto (stationwagen) gelegd, maar de laatste 16 km moeten ze lopen, door "bear country".
Zie je een paar shots waar er opeens een beer zou zijn (stock footage van een beer) en zie je die kerel helemaal Bear Grylls gaan "we need to be quiet because the bear is right there" en even later rent hij hij met zijn kalfje weer volle pulle verder.
Dat, en de vreemde beslissingen die mensen maken. Nee, helemaal niet scripted.
[url=ttp://www.spyderlovers.com/forums/showthread.php?77834-Alaska-Reality-Shows-FAKE-Say-it-isn-t-so]Alaska Reality Shows--FAKE???----Say it isn't so... [/]
Okee, hoe fake is het? Twee broers waarvan er eentje weg moet om een baantje te gaan doen. Ze proberen de snowscooter aan de praat te krijgen maar dat lukt niet. Sucks, maar dat kan echt zijn. Dan heeft de broer nog een auto staan waar ze daar ook mee kunnen rijden. Ze starten dat ding op (nooit gebruikt, maar de accu is tip-top in orde) en in de erg slecht gemonteerde shots zie je die broer zo verschrikkelijk achterlijk rijden dat je denkt dat dat wel fout moet gaan. En jawel hoor: hij rijdt echt op de meest achterlijke manier van de weg. Zit die ander weer vast.
Maar blijkbaar zijn ze nog niet zo ver, want die ene broer gaat weer terug naar het huis en het blijkt dat hij nog twee paarden heeft waar die andere broer ook niks van weet.

En haast hebben ze dan opeens ook niet want ze gaan niet te paard maar gebruiken de paarden alleen als pakezel en lopen ernaast.
Dus met de hele weg lopen (broer loopt terug van waar ze gestrand zijn en samen lopen ze verder) zijn ze nog altijd op tijd. Waarom rijdt die dan zo achterlijk?
Andere scene: kerel haalt een stierkalfje op. Wordt achterin de auto (stationwagen) gelegd, maar de laatste 16 km moeten ze lopen, door "bear country".
Zie je een paar shots waar er opeens een beer zou zijn (stock footage van een beer) en zie je die kerel helemaal Bear Grylls gaan "we need to be quiet because the bear is right there" en even later rent hij hij met zijn kalfje weer volle pulle verder.
Dat, en de vreemde beslissingen die mensen maken. Nee, helemaal niet scripted.
[url=ttp://www.spyderlovers.com/forums/showthread.php?77834-Alaska-Reality-Shows-FAKE-Say-it-isn-t-so]Alaska Reality Shows--FAKE???----Say it isn't so... [/]
[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 17-09-2015 08:41 ]
Blik op de Weg
Koos Spee eiste een vinger in de pap en zendtijd bij Blik op de Weg. Dat weigerde De Haas. Toen ging hij ze tegenwerken en wilden nog maar enkele politieregios meewerken. Daarna kwam het beleid dat politie niet meer meewerkt aan programma's tenzij het aan een bepaald doel voldoen. Wegmiabruikers voldoet daar kennelijk aan. Je ziet bij Wegmisbruikers vak heel duidelijk dat het 'gesprekje' in scene is gezet. Dan staan ze ineens op een filmisch geschikte plek. Ik vind wel dat ze mensen die daar om vragen niet moeten filmen. Dat is niet meer dan normaal fatsoen.
Airplane Repo
Het is hierboven al gezegd, het word steeds nepper bij Airplane Repo. Ik heb nu een paar afleveringen van de derde serie gezien. Een helicopter stelen van de dak van een gebouw, achternagezeten door bewakers. Een jacht pikken in Florida en achternagezeten worden door schietende gangsters in een speedboot. Het is net of ik naar GTA-VIce City aan het kijken was! En dan die nep bewakings camera beelden ertussendoor.
Koos Spee eiste een vinger in de pap en zendtijd bij Blik op de Weg. Dat weigerde De Haas. Toen ging hij ze tegenwerken en wilden nog maar enkele politieregios meewerken. Daarna kwam het beleid dat politie niet meer meewerkt aan programma's tenzij het aan een bepaald doel voldoen. Wegmiabruikers voldoet daar kennelijk aan. Je ziet bij Wegmisbruikers vak heel duidelijk dat het 'gesprekje' in scene is gezet. Dan staan ze ineens op een filmisch geschikte plek. Ik vind wel dat ze mensen die daar om vragen niet moeten filmen. Dat is niet meer dan normaal fatsoen.
Airplane Repo
Het is hierboven al gezegd, het word steeds nepper bij Airplane Repo. Ik heb nu een paar afleveringen van de derde serie gezien. Een helicopter stelen van de dak van een gebouw, achternagezeten door bewakers. Een jacht pikken in Florida en achternagezeten worden door schietende gangsters in een speedboot. Het is net of ik naar GTA-VIce City aan het kijken was! En dan die nep bewakings camera beelden ertussendoor.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Anoniem: 172410
Ik heb het altijd belachelijk gevonden dat een cameraploeg vrij is om te filmen wat men wil, maar dat een agent je wel staande mag houden naast die specifieke cameraploeg zonder dat je daar iets aan kunt doen. Dat lijkt toch ernstig op het misbruiken van politiebevoegdheden, want het weglopen dat je normaal kunt doen is dan opeens strafbaar.Obelink schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:48:
Dan staan ze ineens op een filmisch geschikte plek. Ik vind wel dat ze mensen die daar om vragen niet moeten filmen. Dat is niet meer dan normaal fatsoen.
Ga je niet akkoord dan wordt alleen je gezicht geblurd, maar die o zo herkenbare kleren, houding en niet zelden zeer herkenbare auto laat men ongemoeid. Geen bekende of vriend die iemand daar niet in herkent.
Uh, in Engeland is rechts inhalen heel gewoon, hoor!JCE schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:24:
[...]
De programma's die de commercielen nu uitzenden zijn behalve oeroude beelden uit Engeland en andere landen voornamelijk van grof-asociale idioten die rechts-inhalend 200 km/h rijden.
Denon AVR-X3600H
-
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:22 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Zo nieuw is die niet meer hoor, ze zitten al in het 2e seizoen.Maasluip schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:35:
Er is weer een nieuwe Alaska serie: Edge of Alaska.
Maar goed, om even op deze serie terug te komen, die ik zelf toevallig ook kijk.
In deze serie zie je een persoon genaamd Jeremy Keller. Die leeft met z'n familie op een homestead even buiten McCarthy. In het kleine dorpcentrum woont een ondernemend type genaamd Neil. Deze wil de lokale bronsmijn, ooit de grootste ter wereld, heropenen om er een amusementspark van te maken. Keller staat lijnrecht tegenover deze ideeen omdat hij vindt dat dit de typische karakteristieken van McCarthy aantast. Hij vreest een invasie van toeristen.
Wat ik dan zo vreemd vind, als deze man zo tegen toerisme is, waarom werkt hij dan toch mee aan het programma? Hij kon natuurlijk op z'n vingers natellen dat als het programma populair wordt, dat er dan ook een hoop mensen een kijkje komen nemen in McCarthy.
En inderdaad, veel 'ongelukjes' zijn gewoon in scene gezet. Waarom beweegt de cameraman altijd toevallig als een malloot en toevallig ingezoomed op de situatie?
Dat is juist het reality gedeelte uit de serie (zonder een uitzending gezien te hebben): Keller is niet perse tegen toerisme, Keller is tegen toerisme waaraan hij niets verdient.Snowwie schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:52:
[...]
In deze serie zie je een persoon genaamd Keller. Die leeft met z'n familie op een homestead even buiten McCarthy. In het kleine dorpcentrum woont een ondernemend type genaamd Neil. Deze wil de lokale bronsmijn, ooit de grootste ter wereld, heropenen om er een amusementspark van te maken. Keller staat lijnrecht tegenover deze ideeen omdat hij vindt dat dit de typische karakteristieken van McCarthy aantast. Hij vreest een invasie van toeristen.
Wat ik dan zo vreemd vind, als deze man zo tegen toerisme is, waarom werkt hij dan toch mee aan het programma? Hij kon natuurlijk op z'n vingers natellen dat als het programma populair wordt, dat er dan ook een hoop mensen een kijkje komen nemen in McCarthy.
Oftewel een amusementspark wat niet van hem is, dat is fout (verdient hij niets aan)
Een tv-serie die hem rechtstreeks betaalt en waaruit hij vervolg-geld kan maken vanwege naamsbekendheid is weer goed.
Dan is het juist geen reality, omdat hij in de show zich anders voordoet (als een naturist, survivalist, die niet afhankelijk is van anderen (lees, zelf kogels maken)), maar in werkelijkheid wel het geld aanneemt van Discovery voor deze show.Gomez12 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:57:
Dat is juist het reality gedeelte uit de serie (zonder een uitzending gezien te hebben): Keller is niet perse tegen toerisme, Keller is tegen toerisme waaraan hij niets verdient.
Oftewel een amusementspark wat niet van hem is, dat is fout (verdient hij niets aan)
Een tv-serie die hem rechtstreeks betaalt en waaruit hij vervolg-geld kan maken vanwege naamsbekendheid is weer goed.
Niet dat het mij wat uitmaakt, ik vind de show wel vermakelijk.
Blijkbaar komt How It's Made nog steeds op Discovery. Zie het net voorbij komen. In ieder geval nog iets interessants tussen al dat "Reality" onzin.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Anoniem: 711809
Deadliest Catch is wel redelijk authentiek. Het kan zijn dat het drama met drugsgebruik van Elliottt wat is aangezet maar de rest lijkt me toch gefilmd zoals het is.
Ik zag net Airplane Repo, nooit eerder gezien. Duidelijk van a tot z hartstikke nep. Discovery zou zich moeten schamen.
Waar is de tijd dat je series als Battlefield Vietnam zag er cetera. Dat was kwaliteit.
Waar is de tijd dat je series als Battlefield Vietnam zag er cetera. Dat was kwaliteit.
[ Voor 27% gewijzigd door PLAE op 29-11-2015 01:21 ]
Ik denk ook niet dat daar heel veel acteerwerk aan te pas komt. Het is eerder de af montage en de drama muziek eromheen i.c.m. met het 'click bait' achtige commentaar van de presentator. Het is een te gevaarlijk beroep om zaken te stagen aangezien er werkelijk doden vallen als je niet oplet. Lijkt mij.Anoniem: 711809 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:27:
Deadliest Catch is wel redelijk authentiek. Het kan zijn dat het drama met drugsgebruik van Elliottt wat is aangezet maar de rest lijkt me toch gefilmd zoals het is.
Ik had bij de laatste aflevering toch wel het gevoel dat ze iets te lang bleven doormelken op die grote golf over de Saga en Jake Anderson die maar blijft zeggen hoe erg het wel niet was en zo.
Het zou me niet verbazen dat daar een heel stuk van wel in scene gezet is.
Canada storage wars, is dat nep?
Ik vind het raar dat er bij elke aflevering altijd 3 kluizen verkocht worden en altijd is er een groep die niets gekocht heeft en nooit heeft een groep twee kluizen tegelijkertijd gekocht, maar bieden wel ff gezellig mee als ze de eerste kluis al binnen hebben.
Ik vind het raar dat er bij elke aflevering altijd 3 kluizen verkocht worden en altijd is er een groep die niets gekocht heeft en nooit heeft een groep twee kluizen tegelijkertijd gekocht, maar bieden wel ff gezellig mee als ze de eerste kluis al binnen hebben.

Trein?
Geen idee of de verkoop zelf nep is, maar wie zegt dat dat programma in chronologische volgorde is gemonteerd?
Misschien zijn er totaal 10 kluizen verkocht, en zenden ze maar de verkoop van 3 kluizen uit.
Misschien zijn er totaal 10 kluizen verkocht, en zenden ze maar de verkoop van 3 kluizen uit.
Alle storage wars zijn nep. Het idee niet natuurlijk, maar wat er gefilmd wordt is 100% in scene gezet.
Dat zag je bij de originele storage wars (met Ton en Haff) op gegeven moment: was er een disclaimer dat het "gebaseerd was" op hun beste finds.
Ja hoor. Gewoon gescript en in scene gezet waardoor je geen idee hebt wat nu waar is en wat nep is.
Dat zag je bij de originele storage wars (met Ton en Haff) op gegeven moment: was er een disclaimer dat het "gebaseerd was" op hun beste finds.
Ja hoor. Gewoon gescript en in scene gezet waardoor je geen idee hebt wat nu waar is en wat nep is.
Plus dat de "juweeltjes" die ze vinden in de locker af en toe compleet als een tang op een varken slaat als je vergelijkt met de inhoud van de locker.
Meen dat Mr Yuuuuup daar al eens een boekje over opengedaan had.
Meen dat Mr Yuuuuup daar al eens een boekje over opengedaan had.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Klopt, die beste veilingmeester (die zo snel kan praten
) is de eigenaar van de serie/idee. En ze verstoppen soms at random leuke dingen in die storage boxxen. Tevens zijn de prijzen van die leuke items vaak ook 10x zoveel als dat het daadwerkelijk zou zijn.
Mwah, zo'n golf is lastig in scene te zetten en ik wil best geloven dat men aardig in shock was.Maasluip schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:27:
Ik had bij de laatste aflevering toch wel het gevoel dat ze iets te lang bleven doormelken op die grote golf over de Saga en Jake Anderson die maar blijft zeggen hoe erg het wel niet was en zo.
Kijk deze show al van begin af aan, en zoiets heb ik ook nog niet eerder gezien.
Er is een nieuwe versie van Storage Wars: Storage Wars UK. Ze proberen het niet eens meer, het neppe druipt er van af. Allemaal acteurs die zo verschrikkelijk slecht staan te acteren dat het gewoon niet meer leuk is.
Ongelofelijk.
Ongelofelijk.
Alleen al vanwege dat dikke lelijke mormel met die krijs stem van haar in Storage Wars UK kijk ik het al niet
[ Voor 7% gewijzigd door s0kkie op 28-12-2015 12:17 ]
En dan die rare verkoper die zich er na afloop nog een tegenaan bemoeit. Dat het fake is boeit me niet zoveel. Canada, New York en de originele vind ik prima kijkbaar, maar die UKversie vind ik niks. (Overigens vond ik dat ook gelden met die pawn show uit de UK...)
Van de week ook zo een aflevering van Top Gears gezien waarin Hammond op een berg zou zitten met een horloge dat een signaal aflevert en Clarkson en May er dagen over doen om hem te redden. Kan echt zijn, maar ik denk het eigenlijk niet. Maar het kan me ook niet veel schelen, voor mij is het gewoon entertainment
Van de week ook zo een aflevering van Top Gears gezien waarin Hammond op een berg zou zitten met een horloge dat een signaal aflevert en Clarkson en May er dagen over doen om hem te redden. Kan echt zijn, maar ik denk het eigenlijk niet. Maar het kan me ook niet veel schelen, voor mij is het gewoon entertainment
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Top Gears heeft zelf toegegeven dat de zaken niet echt zijn. Het hele verhaal is gescript.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Even terugkomend op autoprogramma's. Ik kan Restoration Garage wel aanraden. Imo amper tot niet gescript. Die hebben ook lange deadlines en hoge bedragen.
fookin mad fer it
Wat denken jullie van Expeditie Robinson. In het begin van de serie vond ik het wel allemaal echt, maar hoe het nu de laatste 2 jaar ging wel veel nep. Of ze hebben het nep laten lijken. Al die samen samenzweringen. Het lijk nu alleen maar soap geworden.
Gisteren bij het zappen even blijven hangen bij "Railroad Alaska" op Discovery. Een trein die maar liefst een kwart miljard aan legermaterieel vervoerd rijd nagenoeg onbewaakt over het spoor terwijl op en om het spoor diverse rampen plaatsvinden.
Een soort van servicetrein blijft steken met een luchtdrukprobleem. Een andere servicetrein moet zo snel mogelijk komen helpen want de trein met het leger transport komt eraan gedenderd. Het ziet er catastrofaal uit met de luchtdruk.
Ondertussen worden schoten gehoord en de plaatselijke spoorwegpolitie weet uit de tientallen, honderden kilometers lange spoorlijn in de wildernis de juiste plek te traceren en voetstappen en hulzen te vinden. Omdat er gevaar bestaat dat op de rails geschoten is die daardoor verzwakt kan zijn moet het service team dat kennelijk de boel met de luchtdruk toch heeft weten te fixen halsoverkop het spoor gaan inspecteren. Uiteraard vinden zij inslagen van kogels op de rails en ter plekke worden even de spoorstaven uitgezaagd en vernieuwd onder druk van de 'voortrazende' legertrein.
De bemanning in de trein is op de hoogte gesteld van het gevaar en een van hen gaat uit voorzorg maar midden in de cabine staan want hij is al eens beschoten en heeft het alleen overleeft doordat de trein kogelvrij glas had. Maar ook de trein blijft niet gespaard voor ramspoed want plotseling 'valt het vermorgen weg'. Ze trekken het niet met een locomotief en er moet worden gestopt en gekeken wat er aan de hand is. De besturings-koppeling tussen beide loc's blijkt losgeraakt en onder de barre omstandigheden en met gevaar voor eigen leven word deze weer vastgemaakt.
Allemaal volstrekt realistisch toch?
Een soort van servicetrein blijft steken met een luchtdrukprobleem. Een andere servicetrein moet zo snel mogelijk komen helpen want de trein met het leger transport komt eraan gedenderd. Het ziet er catastrofaal uit met de luchtdruk.
Ondertussen worden schoten gehoord en de plaatselijke spoorwegpolitie weet uit de tientallen, honderden kilometers lange spoorlijn in de wildernis de juiste plek te traceren en voetstappen en hulzen te vinden. Omdat er gevaar bestaat dat op de rails geschoten is die daardoor verzwakt kan zijn moet het service team dat kennelijk de boel met de luchtdruk toch heeft weten te fixen halsoverkop het spoor gaan inspecteren. Uiteraard vinden zij inslagen van kogels op de rails en ter plekke worden even de spoorstaven uitgezaagd en vernieuwd onder druk van de 'voortrazende' legertrein.
De bemanning in de trein is op de hoogte gesteld van het gevaar en een van hen gaat uit voorzorg maar midden in de cabine staan want hij is al eens beschoten en heeft het alleen overleeft doordat de trein kogelvrij glas had. Maar ook de trein blijft niet gespaard voor ramspoed want plotseling 'valt het vermorgen weg'. Ze trekken het niet met een locomotief en er moet worden gestopt en gekeken wat er aan de hand is. De besturings-koppeling tussen beide loc's blijkt losgeraakt en onder de barre omstandigheden en met gevaar voor eigen leven word deze weer vastgemaakt.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Ik vind die voice over altijd zo irritant die _alles_ spannend moet laten lijken. Dus een heel overdreven manier van praten maar vooral de omschrijvingen slaan alles.
"Piet moet over deze brug rijden, als de brug instort is hij zijn lading verloren en kost hem dat veel geld en tijd"
"Piet rijdt op de snelweg, een ongeluk zou catastrofaal zijn en hem veel geld en tijd kosten"
En dan wat saaie beelden spannend gemonteerd met wat geluiden eronder gemonteerd van krakend hout en scheurend metaal. wtf jongens.
This too shall pass
Vooral dit, het wordt heel erg overdreven, ik kan nog wel geloven dat dat soort dingen gewoon gebeuren tijdens een reis. Maar elk transport daar moet voor de deadline arriveren en dat lukt wonder boven wonder altijd maar net.Sharky schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:52:
[...]
Ik vind die voice over altijd zo irritant die _alles_ spannend moet laten lijken. Dus een heel overdreven manier van praten maar vooral de omschrijvingen slaan alles.
"Piet moet over deze brug rijden, als de brug instort is hij zijn lading verloren en kost hem dat veel geld en tijd"
"Piet rijdt op de snelweg, een ongeluk zou catastrofaal zijn en hem veel geld en tijd kosten"
En dan wat saaie beelden spannend gemonteerd met wat geluiden eronder gemonteerd van krakend hout en scheurend metaal. wtf jongens.
Met Ice Road Truckers kan ook elk moment een truck door het ijs zakken, elke ijs oversteek weer, uiteraard met bijbehorende animatie.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Sinds ze met BNers werken heb ik het niet meer gekeken. Net als Fort Boyard overigens.Calamor schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:53:
Wat denken jullie van Expeditie Robinson. In het begin van de serie vond ik het wel allemaal echt, maar hoe het nu de laatste 2 jaar ging wel veel nep. Of ze hebben het nep laten lijken. Al die samen samenzweringen. Het lijk nu alleen maar soap geworden.
Maar goed dat ze de ns niet volgen danLordSinclair schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:38:
[...]
Vooral dit, het wordt heel erg overdreven, ik kan nog wel geloven dat dat soort dingen gewoon gebeuren tijdens een reis. Maar elk transport daar moet voor de deadline arriveren en dat lukt wonder boven wonder altijd maar net.
Met Ice Road Truckers kan ook elk moment een truck door het ijs zakken, elke ijs oversteek weer, uiteraard met bijbehorende animatie.
Laatst had ik nog eens een aflevering gezien van The Pool Master en dat is dan nog wel aardig, daar gaat niet van alles mis. En als je de reclame kan doorspoelen is het best oke vermaak.
Dat soort dingen kijk ik alleen nog als Denzel Washington of Bruce Willis meedoet, en anders mag het voor mij gestolen worden.Obelink schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:37:
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Outback Truckers: dit kan fout gaan, dat kan fout gaan, als dit nu gebeurt dan gaat het catastrofaal mis, als hij dit fout doet dan is er voor miljoenen aan schade. Dat die chauffeurs niet overspannen thuis zitten! Als elke handeling een enorme ramp kan veroorzaken dan kan dat niet gezond zijn
. Of zou het allemaal een beetje overdreven zijn?
Laatst een stukje van zo'n storage wars programma gezien; dure fiets met afgeplakt logo in de box. Goh, wie zou dat nou doen?
Ach ja, "Alaska, the Last Frontier"
Leuke serie, maar ze (de gezinnen van 1 Familie) zitten dicht genoeg bij de "bewoonde" wereld voor een bevalling in het ziekenhuis.
De realiteit in de vorm van de "Bewoonde Wereld" wordt consequent buiten beeld gehouden, tenzij het echt niet anders kan.
Toch "geniet" ik er van, een Neef van me woont daar om de hoek, en ik heb er persoonlijk 3 zomers en 1 winter meegemaakt. (en ik ga in oktober weer, voor een half jaar, als alles doorgaat.)
Leuke serie, maar ze (de gezinnen van 1 Familie) zitten dicht genoeg bij de "bewoonde" wereld voor een bevalling in het ziekenhuis.
De realiteit in de vorm van de "Bewoonde Wereld" wordt consequent buiten beeld gehouden, tenzij het echt niet anders kan.
Toch "geniet" ik er van, een Neef van me woont daar om de hoek, en ik heb er persoonlijk 3 zomers en 1 winter meegemaakt. (en ik ga in oktober weer, voor een half jaar, als alles doorgaat.)
Gold Rush. Je weet nooit of dat wegen van het goud wat ze doen echt is of dat ze het voor de show doen (elke keer weer wat meer, grootste cleanup ooit) maar nu waren ze bij Todd Hoffman aan het wegen, iedereen stond er bij (van eentje kreeg ik het gevoel dat hij zijn gezicht niet in de plooi kon houden), zegt de voicover 310 ounces! (of zoiets) The biggest cleanup ever.
De weegschaal stond op 253.nogiets ounces.
Jaja. Weten we dus ook dat dat wegen wel fake is.
Fijn, dank je wel ! Da's weer genieten !NitroX infinity schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:28:
Van nieuwste tot oudste;
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Genoeg tegenvallende cleanups gezien en hele seizoenen die verkeerd uitpakten (Guyana). Geen enkele reality serie is helemaal puur natuur maar ik heb bij Gold Rush het idee dat er vrij weinig in scene is gezet. Misschien komt het omdat er een Brits productiebedrijf achter zit. Alleen de commentaren en de voiceover mogen ze soms wel weg laten. Elke keer horen hoe spannend het is als er een onderdeel stuk gaat, en wat het wel niet kost, wordt ook vervelend.Maasluip schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:05:
Gold Rush. Je weet nooit of dat wegen van het goud wat ze doen echt is of dat ze het voor de show doen (elke keer weer wat meer, grootste cleanup ooit) maar nu waren ze bij Todd Hoffman aan het wegen, iedereen stond er bij (van eentje kreeg ik het gevoel dat hij zijn gezicht niet in de plooi kon houden), zegt de voicover 310 ounces! (of zoiets) The biggest cleanup ever.
Nou. Alles voor de kijkcijfers en iemand op zijn bek laten gaan is ook goed voor de kijkcijfers.
Of misschien niet en hebben ze daar van geleerd.
Maar dit was wel een overduidelijk stukje waar de voiceover niet bij het beeld paste.
Of misschien niet en hebben ze daar van geleerd.
Maar dit was wel een overduidelijk stukje waar de voiceover niet bij het beeld paste.
zijn er hier nog mensen die het nieuwe seizoen van wheeler dealers volgen?
Het werd al steeds minder, maar het nieuwe seizoen is echt een aanfluiting. Mike Brewer die de paljas wat uithangt en zogenaamd aan het sleutelen is. En een bijna constant sacherijnige Ed die zogenaamd niets te maken wil hebben bij alles wat Mike binnen brengt.
De techniek komt zo goed als niet meer naar voren. En het is vooral doelloos geleuter van Mike.
Het werd al steeds minder, maar het nieuwe seizoen is echt een aanfluiting. Mike Brewer die de paljas wat uithangt en zogenaamd aan het sleutelen is. En een bijna constant sacherijnige Ed die zogenaamd niets te maken wil hebben bij alles wat Mike binnen brengt.
De techniek komt zo goed als niet meer naar voren. En het is vooral doelloos geleuter van Mike.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
En wat vond je dan van de 'Jackpot' bij de Pomrenke's in de afgelopen ep van Bearing Sea Gold?Maasluip schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:05:
Waar word dat uitgezonden dan? Ik zie het nog niet bij Discovery in het programma staan.kendo schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:18:
Het zou bij Discovery te zien moeten zijn. Ik gebruik de iets minder legale bronnenObelink schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:12:
[...]
Waar word dat uitgezonden dan? Ik zie het nog niet bij Discovery in het programma staan.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Natuurlijk doen ze dat voor de show.Maasluip schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:05:
Gold Rush. Je weet nooit of dat wegen van het goud wat ze doen echt is of dat ze het voor de show doen
Zeker wanneer Parker bij Tony zoveel procent van het goud moet afleveren, dan heeft hij het van tevoren zeker gewogen van wat hij heeft.
En als ze te kort of te veel hebben, kunnen ze achter de schermen zo een potje verbergen of een andere potje goud van de week daarvoor gebruiken.
Het enige wat ik aan die serie interessant vind is tegen welke machineproblemen ze aan lopen en hoe ze dat op weten te lossen.
Ik denk dat het programma succesvol is in de USA, met als gevolg dat er dan ook maar een Amerikaans sausje overheen gegoten moet worden (naast dat ze nu (wederom?) in de US zitten ipv de UK). Ik kijk het nog een paar afleveringen aan. Car "Sausage" bevalt me een stuk beterkendo schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:18:
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Tuurlijk zijn die clean-ups alleen maar voor wat extra drama. Ik vermoed dat ze sowieso veel meer clean-ups doen dan er ooit de uitzending halen dus ze kunnen kiezen welke ze uitzenden.Onbekend schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:44:
Zeker wanneer Parker bij Tony zoveel procent van het goud moet afleveren, dan heeft hij het van tevoren zeker gewogen van wat hij heeft.
En als ze te kort of te veel hebben, kunnen ze achter de schermen zo een potje verbergen of een andere potje goud van de week daarvoor gebruiken.
Daarnaast gelooft natuurlijk niemand dat een oude pro als die Tony Beets elke week z'n hele gezin erbij haalt voor een clean-up. Daar ben je als gezin snel op uitgekeken dus dat doen ze ook alleen voor de camera.
En er moet meer zijn wat ze niet laten zien. Hoe weet je als claim-owner of de persoon die op jouw land goud zoekt niks achterhoudt? Daar moet ook een controle achter zitten.
Anoniem: 792035
Volgens mij is de volgorde van gebeurtenissen ook niet altijd daadwerkelijk de echte volgorde.
Zoals hoe de dredge van in het begin van het seizoen bijna niks ving en aan het einde ineens heel veel. Denk dat ze dan ook wel eens wat samenvoegen.
Vooral 'good old' Dakota Fred heeft dit wel eens toegegeven, hoe hij van Discovery bepaalde opdrachten kreeg. Dit was ook een van de grote redenen dat hij de show verliet. Om hem te quoten: "Ik ben een goudzoeker, geen acteur".
*knip* spam
Zoals hoe de dredge van in het begin van het seizoen bijna niks ving en aan het einde ineens heel veel. Denk dat ze dan ook wel eens wat samenvoegen.
Vooral 'good old' Dakota Fred heeft dit wel eens toegegeven, hoe hij van Discovery bepaalde opdrachten kreeg. Dit was ook een van de grote redenen dat hij de show verliet. Om hem te quoten: "Ik ben een goudzoeker, geen acteur".
*knip* spam
[ Voor 39% gewijzigd door gambieter op 09-07-2016 23:14 ]
Ik denk dat de volgorde (per team) wel redelijk gelijk blijft. Ze zullen waarschijnlijk soms wel regelmatig prestaties van een team van de ene week doorschuiven naar de week daarna, terwijl ze dat van een ander team dat niet doen.Anoniem: 792035 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 23:02:
Volgens mij is de volgorde van gebeurtenissen ook niet altijd daadwerkelijk de echte volgorde.
Natuurlijk zal die dreg in het begin slecht gedraaid hebben met al die oude onderdelen, en steeds zullen ze hem verbeteren waardoor hij aan het eind van de serie meer goud zal opleveren dan in het begin. (Misschien heeft dat ding maar een maand lang mankementen gehad, terwijl in de serie het lijkt alsof ze het hele seizoen er mee bezig zijn geweest.)
Nog een interessant artikel over aircraft repossession.
Ja, ik, maar de nieuwe opzet kan mij ook niet echt bekoren nee... helaas. De grapjes zijn ook te flauw...kendo schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:18:
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik vraag me wel eens af wie de kosten van de restauratie betaald bij Car SOS? Dat zal toch wel de opdrachtgever moeten zijn?
Ga er maar vanuit dat er een deel betaald wordt door de opdrachtgever, maar ook omdat zij naamsbekendheid krijgen komt er weer normaal betaald werk van wat hun werknemers voor lief nemen.
http://outsidebynature.com/main/les-stroud-fake/Anoniem: 124943 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:13:
Alle shit op dingen als Discovery is zo fake als het maar kan zijn. Op 1 na. Survivor man met Les Stroud. Die gast is hard core als het maar kan zijn.
Wat een nare manier van url's maken... Noem het dan /is-survivorman-staged-or-not/ of /survivorman-might-be-exaggerated/ in plaats van meteen te roepen dat het nep is voordat je iemand ook maar 1 ding hebt verteld. Clickbait van de maand voor mij. Op zich een redelijk artikeltje, maar veel te veel gericht op het neerhalen van iemand dan een objectief verhaal om een discussie te starten.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Volgens mij is History niet anders, en zit zoveel onder de reclame dat kijken van een fake serie zelfs vervelend word.
Het ging over een super car. Ik denk dat ik 5 min beeld heb gezien... "en dan gaan we nu terug naar de reclame" En dan alleen maar hetzelfde spotje.
Het ging over een super car. Ik denk dat ik 5 min beeld heb gezien... "en dan gaan we nu terug naar de reclame" En dan alleen maar hetzelfde spotje.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ik vraag mij af hoe ver Undercover Boss is gescript.
Hoeveel werkgevers willen namelijk hun negatieve punten op tv laten zien?
Hoeveel werkgevers willen namelijk hun negatieve punten op tv laten zien?
Het is net zo nep als youtube pranks true story believe it or not!
https://www.twitch.tv/roffaboys
Leo de Haas had in die tijd een serie specials over de hele gang van zaken. Die waren alleen op internet te bekijken trouwens. Erg interessant om te zien hoe Spee en consorten het De Haas onmogelijk maakte om Blik te blijven maken.Anoniem: 235591 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:30:
Website was iets van www.houdtblikopdeweg.nl
[Edit]
Ah, ik zie dat iemand die afleveringen op YouTube heeft geknald, nice!
YouTube: Houd blik op de weg - Internet aflevering 1
Lekker topic om door te lezen, iedereen zit te zeuren over de dingen waar ik zelf ook een hekel aan heb.
ik mis de oude dagen van Discovery Channel, leuke docu's waar je echt wat van leert en iemand hier had het over Time Team, oh wat leuk was dat, wat was die presentator goed in staat om je mee te slepen.
Enige wat ik nog kijk op Discovery is Auction Kings, Bear Grylls en (als ik het niet vergeet) Dirty Jobs.
De rest kan mij gestolen worden.
ik mis de oude dagen van Discovery Channel, leuke docu's waar je echt wat van leert en iemand hier had het over Time Team, oh wat leuk was dat, wat was die presentator goed in staat om je mee te slepen.
Enige wat ik nog kijk op Discovery is Auction Kings, Bear Grylls en (als ik het niet vergeet) Dirty Jobs.
De rest kan mij gestolen worden.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Een andere categorie, maar toch irritant:
Op TLC (don't ask) hebben ze een programma over bijzonder lange vrouwen. Maar nu gebruiken ze camerastandpunten die het alleen maar accentueren. Dus vanaf een laag standpunt omhoog filmen. En dan laten ze die mensen ook nog eens op lage krukjes/stoelen zitten
terwijl ze voor onze begrippen niet eens zó abnormaal lang zijn.
Op TLC (don't ask) hebben ze een programma over bijzonder lange vrouwen. Maar nu gebruiken ze camerastandpunten die het alleen maar accentueren. Dus vanaf een laag standpunt omhoog filmen. En dan laten ze die mensen ook nog eens op lage krukjes/stoelen zitten
Wat ik nooit zo begrijp is dat mensen die weten dat het nep is, er toch met plezier naar kunnen kijken. De serie doet zich voor als 'reality show' en alles is erop gericht om het echt te laten lijken, maar je weet gewoon dat je keihard voorgelogen wordt.
Sommigen zeggen dan dat je in dat opzicht dan ook niet van films of normale series kunt genieten maar dat ligt toch wat anders. Een film of serie pretendeert vaak niet 'echt' te zijn. Soms gebaseerd op waargebeurde verhalen, maar daar houdt het ook bij op. Als ik echte dingen wil zien, dan moet het ook wel écht zijn, en niet van die zwaar gescripte rotzooi die nepper is dan de tieten van menig Hollywood actrice.
Jammer dat praktisch alles op tv gericht is op het maximale entertainment in plaats van authenticiteit. Het een zit het andere namelijk niet in de weg. Probleem is alleen dat amusement zo veel mogelijk dom gehouden moet worden zodat de massa lekker hersenloos weg kan zakken zonder na te denken. Knip snel tussen de diverse camerastandpunten, knal er dramatische muziek onder, en maak werkelijk álles spannend en je hebt een succesverhaal. Maar vervolgens lees je bijvoorbeeld van een échte 'auction hunter' dat die shows zijn beroep compleet naar de klote hebben geholpen. Mensen zien opeens goud geld en verpesten de veilingen waardoor de mensen die er afhankelijk van zijn behoorlijk genaaid worden. En hetzelfde zal vast ook gebeuren bij andere zaken. Maar zolang de uitgevers geld blijven zien zal dit niet snel stoppen.
Zelf ben ik overigens cameraman/video editor en de manier waarop veel van die reality shows gemaakt zijn doet gewoon pijn om te zien. Iets saais spannend maken kan iedereen. Iets normaals interessant maken vergt heel wat meer kunde. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de mensen die dit soort gescripte rotzooi maken qua camerawerk en editing liefde hebben voor hun werk.
Sommigen zeggen dan dat je in dat opzicht dan ook niet van films of normale series kunt genieten maar dat ligt toch wat anders. Een film of serie pretendeert vaak niet 'echt' te zijn. Soms gebaseerd op waargebeurde verhalen, maar daar houdt het ook bij op. Als ik echte dingen wil zien, dan moet het ook wel écht zijn, en niet van die zwaar gescripte rotzooi die nepper is dan de tieten van menig Hollywood actrice.
Jammer dat praktisch alles op tv gericht is op het maximale entertainment in plaats van authenticiteit. Het een zit het andere namelijk niet in de weg. Probleem is alleen dat amusement zo veel mogelijk dom gehouden moet worden zodat de massa lekker hersenloos weg kan zakken zonder na te denken. Knip snel tussen de diverse camerastandpunten, knal er dramatische muziek onder, en maak werkelijk álles spannend en je hebt een succesverhaal. Maar vervolgens lees je bijvoorbeeld van een échte 'auction hunter' dat die shows zijn beroep compleet naar de klote hebben geholpen. Mensen zien opeens goud geld en verpesten de veilingen waardoor de mensen die er afhankelijk van zijn behoorlijk genaaid worden. En hetzelfde zal vast ook gebeuren bij andere zaken. Maar zolang de uitgevers geld blijven zien zal dit niet snel stoppen.
Zelf ben ik overigens cameraman/video editor en de manier waarop veel van die reality shows gemaakt zijn doet gewoon pijn om te zien. Iets saais spannend maken kan iedereen. Iets normaals interessant maken vergt heel wat meer kunde. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de mensen die dit soort gescripte rotzooi maken qua camerawerk en editing liefde hebben voor hun werk.
[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 06-11-2016 01:05 ]