Reality series: hoe fake zijn ze?

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:20
Er zijn heel veel reality series te zien waarvan sommige heel populair zijn. Toch denk ik dat misschien wel 90 procent geënsceneerd is.
Overal en altijd is er een filmcrew bij aanwezig dus hoe spontaan of privé kan het nog zijn?
Met deze gedachte kijk ik wel anders naar dit soort series dan voorheen. Maar ik merk dat nog steeds veel mensen, zoals collega's denken dat de opnames spontaan zijn.
Het leek mij daarom leuk om een topic te starten waarin het bewijs geleverd wordt dat deze reality programma's fake zijn.
Nu is er soms overduidelijk bewijs maar soms indirect bewijs. Ik zal de spits afbijten:

Utopia. Een groep van vijftien diverse mensen, de pioniers van onze tijd, zeggen hun huidige leven vaarwel... Een jaar lang bouwen ze aan een compleet nieuwe samenleving.
De meeste bewoners hebben echter acteer ervaring en zijn al eerder gespot in programma's.

Een populair programma op Discovery is Jungle Gold waar twee Amerikanen door een filmcrew van Discovery gevolgd worden bij hun goud delven in Ghana. Echter ze worden zgn vals beschuldigd van allerlei misdaden en er is een opsporingsbevel voor zowel de crew als de gouddelvers. Ze vluchten naar het vliegveld. Ze komen langs allerlei politiecontroles en zelfs langs de Douane terwijl ze duidelijk te zien zijn op de Ghanese televisie. Echt te nep.

Dynamo. De illusionist van Discovery is ook erg populair. Nu is het natuurlijk de bedoeling van een illusionist om je op het verkeerde been te zetten maar in dit programma wordt ook te veel in scene gezet. Het publiek hoort ook bij zijn act. Toch grappig dat collega's onder de indruk blijven van de act dat hij over de Theems loopt en opgepakt word door de waterpolitie. Die er dus gewoon bijhoren. Veel is terug te vinden met Google.

Enkele jaren geleden had je van de BBC het programma Een huis onder de zon. Waarin Engelsen een nieuw bestaan gingen opbouwen in een ander land zoals Frankrijk of Spanje. Een aantal afleveringen ging over twee Engelsen die een restaurant gingen beginnen in een pittoresk frans dorpje. Echter de opnames waren in het dorp waar mij ouders wonen. De twee Engelsen waren acteurs en het restaurant was afgehuurd.

Nog meer voorbeelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

ik heb altijd de grootste moeite met airplane repo...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 16:09
paQ schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:31:
Haha zo, daar heb je inderdaad niet eens bewijs voor nodig om te snappen dat dat fake is.

gewoon nee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:43

Compizfox

Bait for wenchmarks

En daarom kijk ik geen TV. Bagger.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ongetwijfeld zullen er een hoop programma's tussen zitten die 100% fake zijn (sommige programma's geven dit zelfs aan bij de aftiteling). Maar, natuurlijk is niet elk 'reality'-programma 100% nep. Zo geloof ik best dat ze bij bv. wegmisbruikers weinig aan scripting doen; wel zullen ze een hoop knippen en plakken, en de 'saaie' gevallen zullen sneuvelen natuurlijk. Maar wordt het daarom 'fake'? Dit is maar één voorbeeld, en ik geloof dat er best voorbeelden te vinden zijn in de amerikaanse programma's waar gewoon een stuk knip en plakwerk wordt toegepast om een 'leuk' programma te krijgen. En vanwege de schaalgrootte zul je 'dus' in de VS een stuk meer 'debielen' vinden dan in Nld... Wil niet zeggen dat álles nep is ;).

Tegenvraag: Als al er al vanuit gaat dat alles nep is, hoe zou zo'n programma er dan uit moeten zien om overtuigend 'niet nep' te zijn?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
naitsoezn schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:47:

Tegenvraag: Als al er al vanuit gaat dat alles nep is, hoe zou zo'n programma er dan uit moeten zien om overtuigend 'niet nep' te zijn?
Er zijn genoeg docu's die wel overduidelijk echt zijn en niet in scene gezet.
Maar reality met een camera crew erbij dat gaat denk nooit echt lukken. Het spontane is niet aanwezig.

Er was gisteren een scene uit Utopia te zien waarin één van de deelneemsters in een grote pan aan het roeren was. Ze was het eten voor de rest aan het bereiden. Op een gegeven moment haalt zij iets uit haar mond en doet dat in de pan. Lekker ranzig.
Maar nu blijkt heeft de editor een geintje uitgehaald. De scene was achterstevoren afgespeeld. :D

[ Voor 38% gewijzigd door Artwido op 02-02-2014 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Artwido schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:55:
[..]
Maar nu blijkt heeft de editor een geintje uitgehaald. De scene was achterstevoren afgespeeld. :D
Whehehe...

De Bevalling achterstevoren kijken is ook best grappig >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Heel veel programma's zijn gescript. Kijk bijvoorbeeld maar ook eens naar anderer programma's zoals Eigen huis en tuin. Maar sommige programma's kunnen ook leerzaam zijn, zoals bij Airplane repo. Je ziet wat er o.a. bij komt kijken zoals papierwerk en andere voorbereidingen, maar natuurlijk is het verhaal aangepast om het voor de kijker spannend te maken. Twee keer kijken is leuk, maar daarna lijkt het alsof je naar een herhaling zit te kijken. Natuurlijk loopt aan het eind bijna altijd alles goed af. Noem die programma's maar op: Gold Rush, Wheeler Dealers, .. Loggers, Auction ..., Moonshiners, etc..

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Artwido schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:55:
[...]
Maar reality met een camera crew erbij dat gaat denk nooit echt lukken. Het spontane is niet aanwezig.
Dat is iets anders dan zeggen dat alles gescript en 'fake' is. Fake is imho iets anders dan niet-spontaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hardcore Pawn, daar is genoeg in scène gezet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Bloemstukje schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:37:
[...]

Haha zo, daar heb je inderdaad niet eens bewijs voor nodig om te snappen dat dat fake is.
Zo zijn er meer van Repo programma's.

bijvoorbeeld http://www.tv.com/shows/operation-repo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 16:09
SChief schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:01:
Hardcore Pawn, daar is genoeg in scène gezet. :p
Hehe, ja en altij die "close friends" die langs komen om de boel te taxeren :P. Die gasten hebben meer "close friends" dan ik überhaupt mensen ken..

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Gold rush lijkt mij echt niet gescript hoor.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:16
Bear Grylls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
naitsoezn schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:01:
[...]

Dat is iets anders dan zeggen dat alles gescript en 'fake' is. Fake is imho iets anders dan niet-spontaan.
Maar van een reality programma verwacht ik dat het spontaan is.
Als ik kijk naar een survival programma waarvan de hoofdpersoon net doet of hij een gevaarlijke afdaling neemt dan klopt het natuurlijk niet als je bedenkt dat er nog een crew bij aanwezig is.

Ander voorbeeld is dat populaire programma Robinson. Daar moeten ook deelnemers soms naar een afgelegen onbewoond eiland. Nou zo eenzaam is het niet met minimaal een camera en een geluidsman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Artwido schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:07:
[...]

Maar van een reality programma verwacht ik dat het spontaan is.
Waarom dan? Je maakt net zelf een goed punt waarom dit nooit het geval kan zijn... Maar daarom hoeft het toch nog niet direct gescript en fake te zijn?
Als ik kijk naar een survival programma waarvan de hoofdpersoon net doet of hij een gevaarlijke afdaling neemt dan klopt het natuurlijk niet als je bedenkt dat er nog een crew bij aanwezig is.
Is die gevaarlijke afdaling minder gevaarlijk omdat er crew bij is? Als dit daadwerkelijk zo is, dan heb je een punt (en zulke programma's zijn er absoluut, daar spreek ik je niet tegen). Maar enkel het feit dat zo'n gevaarlijke actie zonder brokken afloopt maakt m.i. niet dat iets gescript en fake is. Je kunt niet achteraf zeggen dat er op een bepaald moment geen risico was omdat iets goed afgelopen is. :)
Ander voorbeeld is dat populaire programma Robinson. Daar moeten ook deelnemers soms naar een afgelegen onbewoond eiland. Nou zo eenzaam is het niet met minimaal een camera en een geluidsman.
Robinson is al lang niet meer een programma waar ze eenzaamheid moeten doorstaan. De grootste uitdaging is om sociaal goed genoeg in de groep te liggen om niet weggestemd te worden. Maar, afgezien van de soms willekeurige regels heb ik weinig aanleiding gezien dat alles in het gedrag van de kandidaten gescript is.

Er zit gewoon een wereld van verschil tussen niet-spontaan / niet-100%-realistisch (wat je in je latere posts zegt) en fake / gescript (wat je in TS zegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Dinictus208 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:05:
Dat goudzoeken zelf is wel redelijk echt. Maar het verhaal erachter wordt wel gedramatiseerd. Het is soms wel lastig in te schatten, want er wordt een week tijd aan "goudzoeken" in 50 minuten zendtijd gestopt, waarvan ook een deel weer een herhaling is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 17:19

Chiron

Moderator Discord
Bijna alle 'reality' series op Discovery/History zijn in scene gezet. O.a. Storm Chasers is daar aan ten onder gaan, omdat sommige chasers het niet eens waren met de 'artistieke vrijheden' zoals Discovery het zelf noemt.

Vroeger keek ik nog veel Discovery omdat het nog ergens over ging, tegenwoordig is het gewoon een slechte in scene gezette soap met mensen die niet kunnen acteren. De formule blijft ook steeds hetzelfde, bouw een taart/chopper/auto/restaurant/huis, of ga op zoek naar dingen die verkocht kunnen worden, van sloophuizen tot reiskoffers tot auto's tot lockers. Meuk is het.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 20:34
Een vriend van mij heeft ooit eens meegedaan aan een verbouwprogramma van de vlc. Volgens hem kwam het programma redelijk overeen met wat er echt gebeurde, maar waren een paar dingen wel zo geknipt dat alles een beetje dramatischer leek. En de camera- en geluidsvrouw hielpen ook wel een beetje mee als ze even niks te doen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304426

Hoe heet die show op nat geo nu? dat 2 van die pummels met metaaldetectors op jacht gaan?
Ho-ly-shit wat een bagger is dat! Echt dramatische muziek van hier tot ginder, een dolenthousiaste josti die roept dat ie nu wel echt wat gevonden heeft en dan haalt ie een of andere spijker uit 1900 omhoog. Estimated value 5 dollar. Ik kan echt bijna huilen als die show weer voorbij komt. Overigens geloof ik wel dat die show weer deels echt is.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 304426 op 02-02-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gescript of niet, Utopia zou ik zelf niet graag in zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Hier het bewuste Utopia fragment. Kijk ook naar de damp van de pannen die weer terug de pan in gaat:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4Nc1VaFWya8#t=16]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Anoniem: 304426 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:38:
Hoe heet die show op nat geo nu? dat 2 van die pummels met metaaldetectors op jacht gaan?
Ho-ly-shit wat een bagger is dat! Echt dramatische muziek van hier tot ginder, een dolenthousiaste josti die roept dat ie nu wel echt wat gevonden heeft en dan haalt ie een of andere spijker uit 1900 omhoog. Estimated value 5 dollar. Ik kan echt bijna huilen als die show weer voorbij komt. Overigens geloof ik wel dat die show weer deels echt is.
Diggers :)
Ben daar wel eens blijven hangen, want ik vind an sich het opgraven/dateren/verhaaltje erachter erg leuk. Maar ze maken van elke spijker een totaal overtrokken "het zou wel eens...<random USA opgeklopte sensatieshit> kunnen zijn". Ik werd er zo moe van dat ik er snel van genezen was :P

Er is wel ooit op een zender een programma waarbij ze een stuk land scanden met ground penetrating radar en dan zoveel dagen hadden om te graven + reconstructies te maken van wat ze hadden gevonden. Dat was veel kalmer, authentieker..meen dat het Brits was (dat is wat kalmer dan dat USA geweld). Die vond ik dan weer wel leuk :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ja hoor, een oud collega van mij woonde zogenaamd nog in Canada, en wilde hier in Amsterdam een woonboot kopen. Hele programma volgde ze hem opzoek naar boten, en uiteindelijk had hij 1 gevonden. Beetje jammer alleen dat hij al jaren op die boot woont, en alleen meedeed voor een gratis vakantie in Canada.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Precies, heel normaal hoe zo'n beetje alles stuk/mis gaat en ze bijvoorbeeld een dure wave table zo mollen. :+

http://goldwavetables.com...onds-to-gold-rush-alaska/
http://www.oregongold.net...a-jimmy-dorsey-interview/

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-05 17:58

TommieW

Numa numa.

Ik vraag me toch af in hoeverre "Amish Paradise" (van Discovery) nep is...

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Ik kijk al jaren geen TV meer maar ik heb nooit geloofd in "reality". Net zoals realisme in computergames, zit er allemaal heel echt uit als je 5 seconden kijkt maar staat nog zo ver van de werkelijkheid dat het een persiflage van zichzelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

nofi, maar hoe kun je dan een mening hebben over de recente programma's? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chiron schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:06:
Bijna alle 'reality' series op Discovery/History zijn in scene gezet. O.a. Storm Chasers is daar aan ten onder gaan, omdat sommige chasers het niet eens waren met de 'artistieke vrijheden' zoals Discovery het zelf noemt.

Vroeger keek ik nog veel Discovery omdat het nog ergens over ging, tegenwoordig is het gewoon een slechte in scene gezette soap met mensen die niet kunnen acteren. De formule blijft ook steeds hetzelfde, bouw een taart/chopper/auto/restaurant/huis, of ga op zoek naar dingen die verkocht kunnen worden, van sloophuizen tot reiskoffers tot auto's tot lockers. Meuk is het.
Amen.
Vroeger had jeJacques-Yves Cousteau achtige programmatuur op Discovery. Dat waren de programma's. Tegenwoordig is het allemaal hetzelfde met een ander thema en tevens nep.
Maargoed, MTV is exact hetzelfde natuurlijk. Wanneer heb je voor het laatst muziek gezien op MTV. :')
naitsoezn schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:34:
[...]

nofi, maar hoe kun je dan een mening hebben over de recente programma's? :/
Uit ik die dan?

En je hoeft echt niet elke avond 4 uur voor de buis te hangen om een beeld te krijgen van wat er zoals speelt op TV. Dat die hele utopia farce aan alle kanten rammelt weet je zonder een seconde naar dat programma te kijken. Bovendien komen de fragmenten vanzelf naar boven op Youtube.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 02-02-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb les gehad van de producer van Big Brother en Idols en zijn nummer 1 regel was: alles op TV is nep. Als je je daar van bewust bent is er niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:52

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

2Dutch schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:01:
[...]

(...)

Er is wel ooit op een zender een programma waarbij ze een stuk land scanden met ground penetrating radar en dan zoveel dagen hadden om te graven + reconstructies te maken van wat ze hadden gevonden. Dat was veel kalmer, authentieker..meen dat het Brits was (dat is wat kalmer dan dat USA geweld). Die vond ik dan weer wel leuk :)
Inderdaad, daar keek ik ook veel naar.

De ene helft was aan het graven, de andere helft dook de plaatselijke archieven in. Aan het einde een presentatie voor de bewoners van dat gebied, met tekeningen/schetsen hoe het eruit zag.

Als het die week toevallig slecht weer was, werd dat ook keurig in beeld gebracht :P

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

O, je komt gewoon even vertellen dat je geen tv kijkt? Tot ziens! :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

naitsoezn schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:47:
[...]

O, je komt gewoon even vertellen dat je geen tv kijkt? Tot ziens! :w
Je kan ook gewoon je probleem even uitleggen in plaats van te reageren op snipjes van mijn reacties alsof je niet meer dan 3 woorden kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Anoniem: 80487 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:50:
[...]

Je kan ook gewoon je probleem even uitleggen in plaats van te reageren op snipjes van mijn reacties alsof je niet meer dan 3 woorden kan lezen.
Mijn punt had ik al gemaakt in mijn eerste reactie op jou, en nogmaals in mijn tweede reactie op jou. Maar gaat een beetje teveel offtopic, dus ik laat het hierbij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naitsoezn schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:53:
[...]

Mijn punt had ik al gemaakt in mijn eerste reactie op jou, en nogmaals in mijn tweede reactie op jou. Maar gaat een beetje teveel offtopic, dus ik laat het hierbij :) .
Je maakt helemaal geen punt. Dat is het probleem nou net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Anoniem: 80487 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:35:
[...]
Maargoed, MTV is exact hetzelfde natuurlijk. Wanneer heb je voor het laatst muziek gezien op MTV. :')
YouTube: Why Doesn't MTV Play Music Videos Anymore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bloemstukje schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:04:
[...]

Hehe, ja en altij die "close friends" die langs komen om de boel te taxeren :P. Die gasten hebben meer "close friends" dan ik überhaupt mensen ken..
:D Ja, die zijn leuk, maar volgens mij komen ze uit Pawn Stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
naitsoezn schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:57:
[...]

:D Ja, die zijn leuk, maar volgens mij komen ze uit Pawn Stars
klopt. En die komen ook altijd gelijk en belangeloos opdraven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

paQ schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:31:
Inderdaad.. Beetje sneaky lopen doen maar ondertussen wel gewoon volgens de regels een vluchtplan indienen :') Dan weet toch iedereen dat je met die kist gaat vertrekken :D
Een populair programma op Discovery is Jungle Gold waar twee Amerikanen door een filmcrew van Discovery gevolgd worden bij hun goud delven in Ghana. Echter ze worden zgn vals beschuldigd van allerlei misdaden en er is een opsporingsbevel voor zowel de crew als de gouddelvers. Ze vluchten naar het vliegveld. Ze komen langs allerlei politiecontroles en zelfs langs de Douane terwijl ze duidelijk te zien zijn op de Ghanese televisie. Echt te nep.
Jij hebt hier vanochtend/vanmiddag naar zitten kijken :P

Ik vond het ook ongeloofwaardig, maar nu ik zo op internet zoek heb ik toch wel het idee dat ze echt gezocht werden door de autoriteiten. Maar niet zo gek inderdaad als blijkt dat je helemaal niet mag 'minen' als niet Ghanees.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Glashelder schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:00:

[...]

Jij hebt hier vanochtend/vanmiddag naar zitten kijken :P

Ik vond het ook ongeloofwaardig, maar nu ik zo op internet zoek heb ik toch wel het idee dat ze echt gezocht werden door de autoriteiten. Maar niet zo gek inderdaad als blijkt dat je helemaal niet mag 'minen' als niet Ghanees.
idd vanmorgen stond het op ;) Maar er staan wel berichten over op internet maar geen één toonaangevende krant of nieuwssite rept er over. Het zijn alleen maar onbekende blogs en dubieuze Ghanese nieuwssites.

[ Voor 12% gewijzigd door Artwido op 02-02-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het hele probleem is dat er niet meer verteld/duidelijk gemaakt wordt dat het scripted is. Bij die scripted reality op net5 weet je dat door de baggerkwaliteit snel genoeg. Bij pawnstars/repo etc etc is het veel ondeuidleijker of het gebaseerd is op ware verhalen, of dat het werkelijk zo live (is) gebeurd. De mate waarin camera's wel of niet genegeerd worden zegt denk ik veel.

Bij utopia wordt er ook wel heel veel meer gemanipuleerd ( sorry fok link) dan je denkt. Gelukkig heb ik voor utopia geen tijd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Artwido schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:00:
[...]

Nou ja, soms moeten de klanten terugkomen, en het "belangeloos" wordt nergens expliciet gezegd. Wat ik me wel afvraag als "naïeve" kijker is waarom elke klant zomaar van de onafhankelijkheid van de "expert" uitgaat ;) .... Een "close friend" zou ik niet zo snel accepteren als taxateur; waarom zou er geen afspraak gemaakt kunnen zijn waar "op een veiling brengt dit tussen X en Y op" eigenlijk betekent "je kunt hier minimaal 10*Y voor krijgen"?

Maar, het zijn veel leuke dingen / verhalen die je te zien krijgt, en als je het serieuze "real-life" van het programma wegdenkt (wat ik standaard doe), vind ik het toch wel vermakelijk om naar te kijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
leuk_he schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:04:
Bij utopia wordt er ook wel heel veel meer gemanipuleerd ( sorry fok link) dan je denkt. Gelukkig heb ik voor utopia geen tijd.
Ja, tis erg treurig dat het is aangekondigd met "geen wetten, geen regels" maar daar is niks van terecht gekomen. Voor John de Mol boeit t verder ook niks, als t maar weer verkoopt voor t buitenland... en geef hem ook eens ongelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Deels wel, deels niet. Met name de oneliners vallen enorm op: "The rest of our lives depends on this"... Dat soort dramatisering waarvan je gewoon weet dat een mijnwerker het nooit zal zeggen, en het zit er vol mee.

Alle goudzoekersseries hebben dezelfde manier van gedramatiseerd wegen: niet gewoon hop op de weegschaal zoals ieder normaal mens zou doen, maar 20-30 seconden lang(zaam) gieten en ondertussen hardop meetellen en de schaalaanduiding laten zien. Dat is een keer leuk, maar moet dat nou elke keer weer?
Artwido schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:21:
Bij Jungle Gold ben ik dan ook afgehaakt. Het idee was leuk: twee mislukte makelaars die een miljoen dollar schuld hebben, en daar nog een paar ton schuld aan toevoegen. En dat zonder zelf te werken, maar door telkens lokale bewoners het zware werk te laten doen, waar zij bij staan en "aanwijzingen" geven. Het was met name leuk om te zien dat ze elke keer weer dachten de lokalen te slim af te zijn, terwijl die Afrikanen er elke keer met de winst vandoor gaan... Voorbeeld: "local" laat ze zien waar het goud te vinden is. Volgens mij gooit de local zelf wat korrels in de pan, en tadaaaa goud! Vervolgens investeren ze tienduizenden dollars in dat gebied, waarna de grote winst dus voor de locals is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:54

World Citizen

FreeReef.nl

Artwido schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:00:
[...]

Dat denk ik niet, en van alle reality programma's hebben dit soort programma's toch mijn enigste credits.

Kijk, dat winkeltje bestaat wel. En de eigenaar zal best in beeld komen. Maar het is natuurlijk niet zo dat daar elke dag een camera staat. Er worden gewoon wat items uit te kast gepakt en door een acteur "verkocht" aan de winkel. Dit word in een dag van 8 uur allemaal opgenomen en in enkele episodes geplakt.

Belangenloos is het voor niemand, want je bouwt er een naam mee op.

Bij de tattoo shows was het zo dat de Tatoo gratis was en de mensen op een bepaalde dag/ tijd moesten komen voor een interview en wat shots. De hele tatoo werd niet gezet die dag, en de totaal shots werden dus ook later gemaakt.

Dit soort shows zijn dus zeker niet allemaal "nep", maar zeker niet zo spontaan als het allemaal doet lijken.

En vergeet niet. TV is entertainment. Dat wij willen dat dit allemaal echt is, betekend niet dat de regisseur het niet als fictie en entertainment heeft bedoeld...

Je moet er van houden. Die repo dingen doen mij echt fronzen, en ik snap niet dat mensen dit nog als entertainment zien. Slappe TV trek ik ook wel eens... maar dat gaat echt te ver.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
naitsoezn schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:05:
[...]

Maar, het zijn vaal leuke dingen / verhalen die je te zien krijgt, en als je het serieuze "real-lift" van het programma wegdenkt (wat ik standaard doe), vind ik het toch wel vermakelijk om naar te kijken. :+
Dat is ook zo.
Wat ik niet snap is dat de experts zeggen dat het op een veiling veel geld opbrengt en dan noemen ze een x bedrag. Maar bij Pawn star krijgen ze nog niet de helft er voor. Dan denk ik ga dan naar een veiling. Maar blijkbaar hebben die mensen het geld heel snel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Alle shit op dingen als Discovery is zo fake als het maar kan zijn. Op 1 na. Survivor man met Les Stroud. Die gast is hard core als het maar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit lijkt me meer wat voor FTM :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Artwido schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:12:
[...]

Dat is ook zo.
Wat ik niet snap is dat de experts zeggen dat het op een veiling veel geld opbrengt en dan noemen ze een x bedrag. Maar bij Pawn star krijgen ze nog niet de helft er voor. Dan denk ik ga dan naar een veiling. Maar blijkbaar hebben die mensen het geld heel snel nodig.
Ja, idd... Maar, daar staat weer tegenover dat een veiling ook geld kost voor de aanbieder, en de opbrengst is dan ook onzeker (soms zal een item 10x het beoogde bedrag opleveren, maar soms zal ie ook niet voor dat bedrag verkocht worden waardoor je dubbele veilingskosten hebt)... En voor heel veel particulieren is dit gewoon onbekend terrein, dus "even aanbieden op een veiling" is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat dat betreft heb ik ook minder vertrouwen in Hardcore Pawn, omdat die imho écht weinig extra service bieden; Waarom zou je in godsnaam *boos* worden als iemand jouw product niet voor een bepaald bedrag wil aankopen? 8)7 Dus dan denk ik idd al wel snel: nep! Maar toch vermakelijk :P

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 02-02-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

naitsoezn schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:28:
[...]

Waarom zou je in godsnaam *boos* worden als iemand jouw product niet voor een bepaald bedrag wil aankopen? 8)7 Dus dan denk ik idd al wel snel: nep! Maar toch vermakelijk :P
Niet dat ik zeg dat wat je ziet echt is. (Dan zou men veel sneller op de camera afreageren, en geld willen voor het gefilmd worden), maar als mensen echt geen geld hebben, dan gaan ze wel eens rare dingen doen. En dan ruik je de alcohol/wiet walm niet eens op tv. :o

In zo'n zaak komen nou eenmaal een ander slag mensen langs dan bij jouw kantoor.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Veel 'reality' programma's zijn inderdaad gedeeltelijk of geheel fake. Ik stoor me daar ook best wel aan maar waar ik me soms nog meer aan stoor zijn mensen die niet doorhebben dat sommige dingen in scene zijn gezet. Niet dat ik per definitie bij alles roep dat het fake is of dat ik nou alles doorzie, maar soms is het echt zo overduidelijk. Ik vind het eigenlijk ook wel een beetje jammer en verwerpelijk als zenders zoals bijv. Discovery zich met dit soort series willen associëren

Bekende fakes:
-Operation Repo. Tering dat ligt er zo bovenop, echt ongelofelijk dat sommige mensen hierin trappen. Niet alleen de scenes zijn soms ongeloofwaardig, maar de acteerprestaties van de acteurs zijn vaak ook niet al te best.
-Airplane Repo. Hoewel ik bij deze show soms wel de indruk krijg dat bepaalde scenes/cases niet scripted zijn, is het hier soms ook te debiel voor woorden. Die aflevering met dat sollicitatiegesprek en die Jet 8)7 die ze ff repo'n bijvoorbeeld. Bovendien gebeuren al die repos zogenaamd allemaal heel heimelijk terwijl je volgens mij in 't echtie toch echt (wettelijk) verplicht ben een vluchtplan in te dienen en toestemming moet vragen aan de verkeersleiding.
-Dynamo. Hier kan ik me nog het meest aan storen omdat voor veel van z'n trucs gewoon acteurs ingezet worden waardoor zo'n truc helemaal niet zo magisch is als het doet voorkomen. Ondertussen staat die Dynamo een beetje tof te doen. Overigens kan ik best waardering hebben voor een goede goochelaar/illusionist die je met slimme psychologie of vingervlugheid op het verkeerde been zet maar echt acteurs inzetten die 'toevallig' van straat worden geplukt en bijv. een bepaald voorwerp al op zak hebben, kan ik slecht tegen.
-Bear Grills. Gedeeltelijk in scene gezette situaties (wat volgens mij ook wordt aangegeven).

Wat ik wel interessant vind aan dit soort shows is dat mensen soms door verschillende manieren van filmen de camera vergeten en juist (onbewust) de indruk krijgen dat er een 'echte' situatie plaats vind. Bijv. een shaky camera, door luxaflexs heen filmen, slordige zooms maar bijv. ook, en dit gaat volgens mij aan veel mensen voorbij, sudden 1st person shoots. Bijv. Bear Grills die vanaf een afstandje en vanaf een safespot in een koude rivier wordt gefilmd zonder cameraman naast hem, plots veranderd het shot en zie je Bear dichtbij of vanuit first person view (geen body cam!) worden gefilmd (uiteraard met het shaky camera effect). Rara hoe kan dat? Dan zou je toch op z'n minst impliceren dat er wat voorbereiding voor dat shot is gedaan en 't (gedeeltelijk) in scene is gezet. Ik heb volgens mij ook wel eens zo'n shot gezien waarbij hij 'gevaarlijk' in één of andere cliff/geul zat (zonder cameraman naast hem) en plots veranderd het shot waarbij hij heel dichtbij ín de geul wordt gefilmd.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 11:35

BLACKfm

o_O

Operation Repo... Moddervet mokkel en een 'beer' van een vent, veel 'murikaans kun je het niet hebben. En de grootste mond maar als die boom een duw krijgt ligt 'ie jankend op de grond...

Maar de grootste fail naar mijn idee bij dat soort programma's is dat de cameraploeg nooit, maar dan ook nooit wordt belaagd. Als mijn auto of wat zou worden 'gestolen' door die repo gasten en er ontstaat een opstootje, dan hou je toch zeker even de cameraploeg (zwakste schakel) in de gaten en desnoods sla je die in elkaar.

Het is alleen zo jammer dat de neppigheid er zo duidelijk vanaf te zien is. Zelfs als ze proberen te doen alsof het echt is zie je juist dat het niet echt is omdat het gewoon niet natuurlijk is.

Vanmiddag nog even naar Gold Rush gekeken, naar mijn idee wel iets echts, of dat nou gedramatiseerd wordt of niet, het lijkt me niet dat je een filmset hebt waar ze opzoek gaan naar goud. Denk dat je daar ook meer naar moet kijken voor de entertainment waarde.

Maar als er echt iets slechts is dan is het wel die 'opslag' veilingen waarbij mensen bieden op een opslag loods.... 'Oh, er ligt een doek omheen' of 'ik zie iets wat op dit of dat lijkt'... vervolgens is het allemaal troep en in de laatste doos vinden ze dan ineens iets dat duizenden dollars waard is.

Pawn Start, ook zoiets... die domme gans 'chumlee' ... er zijn gewoon geen woorden voor, maar dat laat je toch niet werken in je winkel. Als ik dan kijk naar Nederlandse alternatieven op RTL5 (even krap bij kas) dan komt men langs met vieze magnetron en dvd's en 25 euro aan goud, alles goed en aardig, maar bij die 'pawn' programma's op discovery komt het ruigste en achterlijkste tuig voorbij met 10 kilo aan nepgoud, een gejatte autoradio/laptop of een beeldbuis-tv en flippen helemaal de pan uit als ze er niks voor krijgen.
Om nog maar te zwijgen over het (hoofdpersonen) personeel dat er werkt..

Al met al leuk om te zien, maar als je gaat denken dat het echt is moet je toch echt even aan jezelf gaan twijfelen..

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
BLACKfm schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:18:
Vanmiddag nog even naar Gold Rush gekeken, naar mijn idee wel iets echts, of dat nou gedramatiseerd wordt of niet, het lijkt me niet dat je een filmset hebt waar ze opzoek gaan naar goud. Denk dat je daar ook meer naar moet kijken voor de entertainment waarde.
Als er iets zeker echt is, is het "the making off"... Bij seizoen 1 was een van de kinderen iets overkomen, en de cameramensen waren als eerste ter plekke. Toen de goudzoekers zelf er bij kwamen, lagen de dure camera's op de grond... Dat hebben ze dus ook niet op film staan. 't Zijn net mensen af en toe, cameramensen :)
En een stel nitwits uit Londen die opeens 4 maanden in Alaska zitten is ook altijd leuk :)
Wel heb ik het idee dat het salaris van de goudzoekers vanuit Discovery vele malen hoger is dan ze aan goud vinden... En dat het filmen (200 medewerkers) dus miljoenen kost, veel meer dan ze aan goud vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:37
Moonshiners van die pauper amerikanen die gefilmd worden terwijl ze illegaal bezig zijn, ja hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Dat viel mij ook op bij jungle gold hoe groot de filmcrew is. Er waren tientallen auto's aanwezig dus zeker het veelvoud aan personeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:35

Scrummie

Think different

BLACKfm schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:18:
Operation Repo... Moddervet mokkel en een 'beer' van een vent, veel 'murikaans kun je het niet hebben. En de grootste mond maar als die boom een duw krijgt ligt 'ie jankend op de grond...

Maar de grootste fail naar mijn idee bij dat soort programma's is dat de cameraploeg nooit, maar dan ook nooit wordt belaagd. Als mijn auto of wat zou worden 'gestolen' door die repo gasten en er ontstaat een opstootje, dan hou je toch zeker even de cameraploeg (zwakste schakel) in de gaten en desnoods sla je die in elkaar.

Het is alleen zo jammer dat de neppigheid er zo duidelijk vanaf te zien is. Zelfs als ze proberen te doen alsof het echt is zie je juist dat het niet echt is omdat het gewoon niet natuurlijk is.

Maar als er echt iets slechts is dan is het wel die 'opslag' veilingen waarbij mensen bieden op een opslag loods.... 'Oh, er ligt een doek omheen' of 'ik zie iets wat op dit of dat lijkt'... vervolgens is het allemaal troep en in de laatste doos vinden ze dan ineens iets dat duizenden dollars waard is.

Pawn Start, ook zoiets... die domme gans 'chumlee' ... er zijn gewoon geen woorden voor, maar dat laat je toch niet werken in je winkel. Als ik dan kijk naar Nederlandse alternatieven op RTL5 (even krap bij kas) dan komt men langs met vieze magnetron en dvd's en 25 euro aan goud, alles goed en aardig, maar bij die 'pawn' programma's op discovery komt het ruigste en achterlijkste tuig voorbij met 10 kilo aan nepgoud, een gejatte autoradio/laptop of een beeldbuis-tv en flippen helemaal de pan uit als ze er niks voor krijgen.
Om nog maar te zwijgen over het (hoofdpersonen) personeel dat er werkt..

Al met al leuk om te zien, maar als je gaat denken dat het echt is moet je toch echt even aan jezelf gaan twijfelen..
toon volledige bericht
Je hebt veel punten maar heb je ook ergens bewijs voor? Pawn Stars bijvoorbeeld; Genoeg verhalen te vinden op het internet van mensen die er echt komen, velen niet gefilmd of in een uitzending terecht gekomen. Zouden dat allemaal fake verhalen zijn? Gestaged door de programma makers? Ik denk van niet.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het is allemaal nep uiteraard, maar toch kijk ik er af en toe naar, puur voor de ontspanning.
Laatst iets gelezen over die pandjesshop uit Pawn Stars.
Het winkeltje uit de serie kom je niet in, maar wel de 10x zo grote merchandise store erachter, die dus uiteraard hun voornaamste bron van inkomsten is. Het personeel uit de serie krijg je nevernooit te zien.
Ach en ik geef ze geen ongelijk, je hoeft maar een boterham te verdienen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:55

wontcachme

You catch me? No you wont

RemcoDelft schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:59:
[...]

Als er iets zeker echt is, is het "the making off"... Bij seizoen 1 was een van de kinderen iets overkomen, en de cameramensen waren als eerste ter plekke. Toen de goudzoekers zelf er bij kwamen, lagen de dure camera's op de grond... Dat hebben ze dus ook niet op film staan. 't Zijn net mensen af en toe, cameramensen :)
Zoals ook met Deadliest Catch. Daar is ook vrij weinig mogelijk qua nep. En met bv de problemen van Captain Phil was het ook niet in scene gezet zoals het helpen na de beroerte.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Auction hunters is dikke nep, gewoon acteurs en nu hebben ze zogenaamd een pawnshop die alleen open is al er gefilm wordt...

Auction kings is wel echt, die toko bestaat echt, maar de producers gaan wel actief opzoek naar spullen. Iemand die ik ken werd gebeld of hij z'n spullen wilde komen laten zien, hij een verhaaltje vertelt e.d. maar het is nooit uitgezonden :+

Keek iemand Colonie? Weet nog niet zeker hoe nep die deelnemers zijn, het ligt er wel een beetje te dik op. Net als Junkjard wars waar alle spullen toevallig liggen en alles netjes past.

[ Voor 20% gewijzigd door Megamind op 02-02-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik had laatst contact met een (ex)-medewerker van de productiemaatschappij achter onder andere Voetbalfans. Deze gaf aan dat daar ook alles nep was. Deels wist ik uit eigen hand wel, van een aflevering (die persoon weet ik wie het is), maar in de ADO Den Haag-aflevering was dan ook alles in scene gezet wat betreft die tatoeage. Dat was allemaal al geregeld.

Gold Rush, zal best een deel echt van zijn, maar ook een heel groot deel scripted. Dat merk ik voor mijzelf als personen iets zeggen, maar je ziet ze niet zelf praten. En laat daar maar eens op, dat gebeurd redelijk vaak. Oftewel, creatief knip- en plakwerk. Vind ik dat erg? Nee, in het geval van Gold Rush niet, want die serie vind ik echt leuk om naar te kijken. Maar nu heb je tig series met goud delven alleen al; Jungle Gold, Bering Sea Gold (en dan nog een winter-versie), Yukon Gold, Klondike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Pawn star en de familie is gewoon een atractie geworden. Er komen dagelijks zo een 4000 bezoekers. http://www.vegas.com/attractions/off-the-strip/pawn-stars/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 18:34
Compizfox schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:46:
En daarom kijk ik geen TV. Bagger.
Dit dus.

En ik denk (ik hoop) dat het grotendeels fake is. Althans, ik heb toch nog voldoende vertrouwen in de mensheid dat ze in de werkelijkheid niet zo achterlijk gedragen als in deze series. Toch? Iets in de trant van: "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg".

Wat ik me ook afvraag is waarom mensen überhaupt naar dit soort series kijken. Je weet (waarschijnlijk) dat het (deels) nep is... maar het wordt verkocht als echt. Als je dan zo graag naar iets fake wilt kijken, zet dan een goede tv serie op. Beter acteerwerk en het gaat nog ergens over. Al dat geleuter bij reality programma's over wat die van die vindt, en hoe lastig dat ene moment was, en al die drama die 10x herhaald wordt. Echt, als je gewoon de feiten laat ziet, ben je binnen 5 minuten klaar :)
Dus waarom kijken jullie er naar? Ik zou denken dat deze emotie tv vooral aanslaat bij vrouwen, maar bij mannen?

* segil haakte af na aflevering 1 van big brother

[ Voor 44% gewijzigd door segil op 02-02-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 10:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Artwido schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:25:
Pawn star en de familie is gewoon een atractie geworden. Er komen dagelijks zo een 4000 bezoekers. http://www.vegas.com/attractions/off-the-strip/pawn-stars/
Ben er geweest tijdens mijn afgelopen vakantie in mei, stelt van binnen echt niets voor. Merchandise deel is groter dan de ruimte waar de te verhandelen spullen staan.

Het is ook gewoon een oude troep binnen (qua inrichting etc) :D.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Nu online

Bene

list incomprehension

Op het moment dat er "talking heads" voorbij komen weet je dat het allemaal gescript is. En zo niet, zelfs dan wordt het zover gemonteerd dat wat zich ook heeft afgespeeld niet meer overeen komt met hetgeen op jouw scherm passeert. Zie ook: http://www.reddit.com/r/A...n_a_reality_tv_show_what/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ondanks dat ik ook wel weet dat het fake is kan ik me zo nu en dan met best wat van die series vermaken.

De hele storage wars serie (Ny, standaard, Texas, Canada)
Chasing classic cars
Tanked
Dallas car sharks
Fast n loud.
Toy hunter
Hardcore pawn + hardcore pawn Chicago

Ik kijk het niet direct als het uitkomt maar als ik even wat tijd over heb vind ik het best leuk.

Sommige van die dingen zijn alleen zo slecht te downloaden, staan vaak niet of nauwelijks op usenet.
Glashelder schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:00:
[...]

Inderdaad.. Beetje sneaky lopen doen maar ondertussen wel gewoon volgens de regels een vluchtplan indienen :') Dan weet toch iedereen dat je met die kist gaat vertrekken :D
Ja want de Camera Helikopter had het nog niet genoeg weg gegeven :)

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 02-02-2014 23:23 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Donstil schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:21:
Ondanks dat ik ook wel weet dat het fake is kan ik me zo nu en dan met best wat van die series vermaken.

Chasing classic cars
Tanked
Dallas car sharks
Fast n loud.
Toy hunter

Ik kijk het niet direct als het uitkomt maar als ik even wat tijd over heb vind ik het best leuk.

Sommige van die dingen zijn alleen zo slecht te downloaden, staan vaak niet of nauwelijks op usenet.
Op Netflix (US) staat behoorlijk wat van Discovery. Niet alle seizoenen, maar genoeg om je mee te vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Storage wars
“The truth, however, is that nearly every aspect of the series is faked.” It goes on to allege that Storage Wars regularly plants valuable objects in lockers—a BMW will be buried under a pile of trash, or a stack of newspapers will turn out to be from the day Elvis Presley died—a practice known as salting. The suit also accuses A&E of staging entire storage units and asking Hester to salt lockers with his own memorabilia.
http://www.businessweek.c...hester-of-storage-wars#p1
Duidelijker kan het niet. De kans op dergelijke vondsten is ook minimaal. Als je kijkt naar kunst of kitsch dan zie je dat er bij hoge uitzondering een pareltje tussenzit, en bij dergelijke series zou het achtergelaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Megamind schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:29:
[...]

Op Netflix (US) staat behoorlijk wat van Discovery. Niet alle seizoenen, maar genoeg om je mee te vermaken.
Ja klopt idd, daar staat een hoop meer.
Iblies schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:51:
Storage wars

[...]

Duidelijker kan het niet. De kans op dergelijke vondsten is ook minimaal. Als je kijkt naar kunst of kitsch dan zie je dat er bij hoge uitzondering een pareltje tussenzit, en bij dergelijke series zou het achtergelaten zijn.
Ja ligt ook wel voor de hand, persoonlijk kan me dat niet zoveel boeien.
Vermaak me ook met films en series en die zijn ook verzonnen.

Als je er maar niet ingaat met het idee dat het echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Iblies schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:51:
Op zich kan ik de gedachtengang van de producenten wel begrijpen: je kan mensen wekenlang volgen en maar blijven wachten tot er eens iets interessants gebeurt, of je vraagt die mensen hun interessantste verhalen te vertellen, schrijft daar een mooi (semi-)script voor en je hebt met een paar weken filmen genoeg materiaal voor een heel seizoen. Het is een stuk goedkoper en de meeste kijkers zien toch het verschil niet.

Neem de nep-reality, de wetenschappelijke documentaires die niet op wetenschap gebaseerd zijn en de reclames van Discovery Channel weg, dan houdt je nog hooguit 10% non-fictie over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Die gedachtengang vind ik dus niet te begrijpen. Als je niks mooi's weet te produceren of geen goeie verhalen kan vinden maak je toch lekker niks? Of zeg 't er iig duidelijk bij dat sommige dingen gewoon scripted zijn.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:16
De Smaak Politiek is ook nep! Althans, toen ze bij ons kwamen wilde ze ons wel helpen als wij maar instructies volgden.

Zo moesten wij de keuken expres niet schoonmaken zodat Rob ons kon helpen met hoe het wel moest. Bij een na controle, wat op afspraak was, was het natuurlijk helemaal netjes en kregen we de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

maar: geld. Hoe moeten ze geld verdienen als de camera's uit staan?

Ik mis de oude Discovery wel, niet dat Scrapheap Challenge nou zo wetenschappelijk was, maar ach.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

TZC-T1-FX schreef op maandag 03 februari 2014 @ 00:30:
De Smaak Politiek is ook nep! Althans, toen ze bij ons kwamen wilde ze ons wel helpen als wij maar instructies volgden.

Zo moesten wij de keuken expres niet schoonmaken zodat Rob ons kon helpen met hoe het wel moest.
[..]
Wat is daar nep aan dan? Dat is toch juist precies hoe de kijker het programma ziet? Smaakpolitie klopt onverwachts bij een restaurant aan, vraagt toestemming om te mogen filmen en geeft vervolgens weer hoe het er in het restaurant aan toe gaat. Zou wat zijn als alle restaurants eerst mogen schoonmaken voordat dat programma een kijkje in de keuken mag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:48
2Dutch schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:01:
[...]

Dat was een interessant programma inderdaad. Heb ik vroeger veel gekeken, ik dacht dat het op de BBC uitgezonden was maar na wat google werk bleek dat niet te kloppen want het was op Channel 4. Geen idee meer op welke zender ik dat vroeger keek maar het programma heeft van 1994 tot 2013 bestaan en heet Time Team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Donstil schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:21:

Chasing classic cars
Tanked
Dallas car sharks
Fast n loud.
Toy hunter

Hier ook, vind Chasing classic cars, Fast N' loud en toy hunter gewoon leuk om naar te kijken als ik dan de TV aanzet... , Wheeler dealers ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
evEndzhar schreef op maandag 03 februari 2014 @ 00:20:
[...]

Op zich kan ik de gedachtengang van de producenten wel begrijpen: je kan mensen wekenlang volgen en maar blijven wachten tot er eens iets interessants gebeurt, of je vraagt die mensen hun interessantste verhalen te vertellen, schrijft daar een mooi (semi-)script voor en je hebt met een paar weken filmen genoeg materiaal voor een heel seizoen. Het is een stuk goedkoper en de meeste kijkers zien toch het verschil niet.
Mag ik het veranderen naar.
"Het is een stuk goedkoper en de meeste kijkers interesseren zich toch niet voor het verschil."

Hoewel het wmb wel mooie franse-donkere "humor" is om bv bij Storage Wars al die grote jongens kapot te zien gaan omdat te tot 30 keer achter elkaar bot vangen en er veel te veel voor hebben betaald, gaat dat bij meeste kijkers (Amerikanen) snel vervelen omdat ze dat soort uitzicht al aan de lopende band om zich heen zien.(Detroit bv)
De kijker (en ik vind dat ook leuk) wil zien dat er iets spannends zou kunnen gebeuren, niet dat men dat letterlijk geloofd al is het alleen maar om een beetje positieve spanning te hebben voor een half uurtje.

Als je een lootje koopt denk/geloof je ook niet dat je gaat winnen, maar genoeg mensen kopen er wel 1tje.

Daarbij hebben mensen die het "doorhebben" vaak de neiging om te geloven/beredeneren dat andere mensen het wel moeten geloven anders zou het niet op TV te zien zijn, wat een absolute onlogische/onnodige gedachte is. (is een elitaire gewoonte)

Zelf kijk ik graag naar Bear Grylls, zowiezo moet Bear wel "Nep" zijn want als hij echt zoveel echt gebeurde overlevingsverhalen zou naspelen, dan zou hij al 40 jaar van zn leven kwijt zijn door het uithongeren en uitdrogen alleen.
Opzich wordt het gedramatiseerd, maar de informatie die wordt gegeven is regelmatig wel gewoon van toepassing/realistisch, moet imho dus meer gezien worden als een survivalles maar dan niet op school voor de klas maar dan vanuit een mooi land.

Daarbij vind ik Tanked gewoon leuk omdat die gasten gewoon leuk zijn en er mooie dingen gemaakt worden, hoewel die twee gozers best wel duidelijk acteurs moeten zijn, ze doen echt niks nl. >:)

Verder zijn die auto opknap progs ook leuk, gelukkig geen OCC-soap meer maar meer gewoon bouwen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:15
Ik vraag me serieus af hoeveel van de 'gevechten' tussen Pa en zoon Paul Teutul Sr en Paul Teutul Jr (van American Chopper) in scene zijn gezet? Vele daarvan leken toch wel echt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 09:25
Reality series op TV zijn niet altijd even echt nee. Anders had het wel documentaire geheten.

Pawn Stars, Storage Wars, American Pickers etc vind ik wel leuk om naar te kijken. De items die soms opgedoken worden zijn vaak erg interresant en er worden vaak ook leuke weetjes verteld en een stukje geschiedenisles. Ook vermoed ik dat er hierbij gewoonweg erg veel wordt geselecteerd in geschoten materiaal om boeiende en aansprekende afleveringen te monteren met misschien soms een scripted segment ertussen.

Van een ander kaliber zijn natuurlijk shows als Hardcore Pawn: De gebeurtenissen hierin zijn in scene gezet al denk ik wel dat dit wel gebaseerd is op ervaringen uit de realiteit die dan zijn opgeblazen voor het entertainment gehalte. Zo geloof ik op zich wel dat ze bij Hardcore Pawn in Detroit vaak ruziezoekende tokkies over de vloer hebben, iedereen die in een winkel heeft gewerkt maakt zulke figuren wel eens mee. Maar zo extreem en dat het altijd op de meest idiote manieren uit de hand loopt geloof ik niet en moet het wel in scene gezet zijn. Dan heb ik het nog niet eens over de acteerkunsten van de familie Gold.

Ik moet wel bekennen dat ik beide types shows wel kan waarderen, Pawn Stars voor zijn serieuze aanpak en leerzame weetjes en Hardcore Pawn voor zijn tokkie bende en kleurrijke circus voorstelling. Dat het slecht geacteerd is maakt het voor mij nog leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 17:56
Discovery was vroeger idd wat meer wetenschappelijk ingesteld. Nu is het gewoon nep.
Ik kan me er best om ergeren en kijk het ook niet meer. Kijk naar die Dynamo, wat is er nou illusionistisch daaraan als het publiek ook fake is? Skills heb je niet meer nodig, je stopt de camera doe iets en start de camera weer.
Die jongen kan misschien best wel iets, maar voor mij hoeft het niet. Teveel in scene gezet. En je weet dus niet of de in scene gezette spul bedoeld is om de truc te dramatiseren of dat de truc ook gewoon fake is.
Storage wars ook zo fake. Enige leuke daaraan is die Brandy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Laatst zag ik ook iets voorbij flitsen over een of andere bounty hunter. Die gast leek zo weggelopen te zijn uit de serie Renegade, maar dan wel ook 25 jaar ouder. Alle boeven sidderen natuurlijk van angst voor hem, en in zijn eentje (nou ja, met zijn 3 sidekicks) helpt ie alle criminelen weer terug op het rechte pad. Allemaal komen ze spontaan tot inkeer als ze hem zien.

Waarom hebben ze daar in de VS eigenlijk nog politie als ze die superman hebben. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
michel2506 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 02:45:
Ik moet wel bekennen dat ik beide types shows wel kan waarderen, Pawn Stars voor zijn serieuze aanpak en leerzame weetjes en Hardcore Pawn voor zijn tokkie bende en kleurrijke circus voorstelling. Dat het slecht geacteerd is maakt het voor mij nog leuker :P
Ik vind het altijd zo mooi om te zien dat je in Amerika blijkbaar geen enkele vorm van ontslagrecht hebt, het is "you're fired!" en het is klaar :Y .

Het is allemaal wel erg Amerikaans. Volgens mij zijn ze daar sowieso sterren in de suggestie wekken dat er iets buitengewoons gebeurt, zie ook prowrestling :P .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:04

Spooksel

Spooksel!

Los van die salting in Storage Wars vraag ik me soms wel eens wat die lui nou nog wel verdienen aan de _echte_ items die ze uit zo'n box halen...

Het mooiste aan die show is nog wel hoe die gasten dan zo'n 'gewonnen' box gaan inspecteren en zich gewoon rijk staan te rekenen aan de junkzooi die eruit komt.

"Ow cool, a silver plate.. thats 50 bucks. And there, a kitchen tv... thats another 40 bucks..." en zo gaat het maar door. De teller loopt onderaan het beeldscherp op en op en op en uit eindelijk is de box wel of niet meer waard dan hun investering. Maar ik kan echt gewoon _NIET_ geloven dat die lui sommige van die dingen ook daadwerkelijk voor dergelijke bedragen weer weten te verkopen.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 09:41
Henk007 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:13:
Het is allemaal nep uiteraard, maar toch kijk ik er af en toe naar, puur voor de ontspanning.
Laatst iets gelezen over die pandjesshop uit Pawn Stars.
Het winkeltje uit de serie kom je niet in, maar wel de 10x zo grote merchandise store erachter, die dus uiteraard hun voornaamste bron van inkomsten is. Het personeel uit de serie krijg je nevernooit te zien.
Ach en ik geef ze geen ongelijk, je hoeft maar een boterham te verdienen :+
Dat is dus onzin. Ben er drie maanden geleden geweest. Gewoon in de winkel waar die gasten zelf ook staan en waar ze de boel ook opnemen. Dat is gewoon open. Achterin kun je inderdaad merchandise kopen, maar dat is echter maar een klein deel van de winkel. Het gebouw waar ze in zitten is niet zo groot dus het valt allemaal wel mee wat betreft grootte. In de vitrines liggen soms spullen met de verwijzingen naar de afleveringen maar er liggen ook genoeg andere dingen. Geloof dus ook niet alles wat je op internet leest :P

[ Voor 4% gewijzigd door rvrbtcpt op 03-02-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:31

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Is "Autodieven Betrapt" nou ook fake?

Soms lijkt het van niet, maar vaak heb ik ook een vermoeden dat het echt gespeeld is :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Frijns.Net schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:27:
[...]

Dat is dus onzin. Ben er drie maanden geleden geweest. Gewoon in de winkel waar die gasten zelf ook staan en waar ze de boel ook opnemen. Dat is gewoon open. Achterin kun je inderdaad merchandise kopen, maar dat is echter maar een klein deel van de winkel. Het gebouw waar ze in zitten is niet zo groot dus het valt allemaal wel mee wat betreft grootte. In de vitrines liggen soms spullen met de verwijzingen naar de afleveringen maar er liggen ook genoeg andere dingen. Geloof dus ook niet alles wat je op internet leest :P
vrienden van me zijn er ook geweest en die hadden het er wel van dat de toko opeens gesloten word als ze een stukje willen filmen.

Denk overigens dat een Pawn Stars, American Pickers, American Restauration and Counting Cars en soortgelijke shows een soort scripted reality tv zijn.

In grote lijnen is het echt maar ze sturen soms wel net de juiste mensen die kant op.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 17:56
L1nt schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:46:
[...]

vrienden van me zijn er ook geweest en die hadden het er wel van dat de toko opeens gesloten word als ze een stukje willen filmen.

Denk overigens dat een Pawn Stars, American Pickers, American Restauration and Counting Cars en soortgelijke shows een soort scripted reality tv zijn.

In grote lijnen is het echt maar ze sturen soms wel net de juiste mensen die kant op.
Er was toch ook iets waarbij ze alle 4 aan mee acteerde?
Eigenaar van pawn stars wilde een auto voor z'n pa hebben. De pickers kochten die. American Restauration, restaureerde deze. Riep de hulp in van Counting cars.

Net echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 17:36
En wat te denken van het programma "Extreme Cheapskates" op TLC??

Volgens mij is het zo fake als het maar kan. Sommige dingen zijn gewoon te vaag om echt te zijn. Zoals allemaal tuinslangen door het hele huis leggen om wat water van buiten bij de kraan te krijgen? Dan zet je toch buiten een regenton. Daarnaast als ik thuis een stukje waterleiding moet aanleggen ben je al snel 20 euro kwijt bij de bouwmarkt omdat je altijd wel iets nodig hebt wat je niet hebt.

Of de hele stad afrijden met een grote pickup tuck om gratis ballonnen te vragen bij winkels e.d. die buiten hangen? Dan ben je al heel snel meer benzine kwijt dan een zakje nieuwe balonnen.

En dan wel met een hele dure zonnebril oplopen, een gemist detail misschien maar laatst was er zo'n "cheapskate" met een mooie Oakley zonnebril op.,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Russel88 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:52:
[...]

Er was toch ook iets waarbij ze alle 4 aan mee acteerde?
Eigenaar van pawn stars wilde een auto voor z'n pa hebben. De pickers kochten die. American Restauration, restaureerde deze. Riep de hulp in van Counting cars.

Net echt :)
Nee, dat is gewoon elkaars show promoten ;)
hypz schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:59:
En wat te denken van het programma "Extreme Cheapskates" op TLC??

Volgens mij is het zo fake als het maar kan. Sommige dingen zijn gewoon te vaag om echt te zijn. Zoals allemaal tuinslangen door het hele huis leggen om wat water van buiten bij de kraan te krijgen? Dan zet je toch buiten een regenton. Daarnaast als ik thuis een stukje waterleiding moet aanleggen ben je al snel 20 euro kwijt bij de bouwmarkt omdat je altijd wel iets nodig hebt wat je niet hebt.

Of de hele stad afrijden met een grote pickup tuck om gratis ballonnen te vragen bij winkels e.d. die buiten hangen? Dan ben je al heel snel meer benzine kwijt dan een zakje nieuwe balonnen.

En dan wel met een hele dure zonnebril oplopen, een gemist detail misschien maar laatst was er zo'n "cheapskate" met een mooie Oakley zonnebril op.,....
Denk dat je je vergist in de domheid van sommige mensen. Ook hier heb je mensen die verder rijden om paar cent te besparen maar niet verder nadenken en beseffen dat het qua benzine uiteindelijk duurder is.

En die dure bril kunnen ze dus betalen omdat ze wel besparen op die ballonnen he :')

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 09:41
L1nt schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:46:
[...]

Dat kan wel kloppen. Er staan ook portiers die ervoor zorgen dat het binnen niet te druk wordt. Dus ik kan me we voorstellen dat als er iemand komt met een filmwaardig item dat ze de boel even dicht gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-05 10:41

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mijn favoriete serie, Goldrush, waar ik nog nooit 1 aflevering van heb gemist, vind ik soms ook wel een beetje ongeloofwaardig. Maar ja, ik denk dat ze wel zullen moeten willen ze de kijker uitmelken..

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:19
L1nt schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:29:
[...]
En die dure bril kunnen ze dus betalen omdat ze wel besparen op die ballonnen he :')
Die "dure" bril is even fake als de show waar ze in meespelen d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
http://m.telegraaf.nl/art...rappenmaker-utopia-gewipt

De editor is ontslagen door John de Mol want door deze grap werd het programma te ongeloofwaardig. :D

De serie Scam city van Nationaal geographic krijgt zelfs de Amsterdamse burgemeester van der Laan op hun dak omdat ze de boel manipuleren en Amsterdam in diskrediet brengen.
A'dam eist excuses tv-zender http://nos.nl/l/603626

[ Voor 40% gewijzigd door Artwido op 03-02-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:13
Misschien te veel off-topic, maar weet iemand hoe ze bij kookshows (MasterChef e.d.) het pas gemaakte eten eetbaar/warm houden? Als ze verschillende deelnamers achter elkaar hebben, kan ik me niet voorstellen dat de laatsten dan nog echt lekker zijn.
Zelf vermoed ik dat ze proeven voordat de borden worden opgemaakt, maar dit is pure speculatie. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:14

AzzKickah

06-CENSORED

Thile schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:42:
Misschien te veel off-topic, maar weet iemand hoe ze bij kookshows (MasterChef e.d.) het pas gemaakte eten eetbaar/warm houden? Als ze verschillende deelnamers achter elkaar hebben, kan ik me niet voorstellen dat de laatsten dan nog echt lekker zijn.
Zelf vermoed ik dat ze proeven voordat de borden worden opgemaakt, maar dit is pure speculatie. Iemand hier ervaring mee?
Ha! Dat heb ik me dus ook al heel vaak afgevraagd bij MasterChef (Australia)!
Wie weet hoe ze dat doen?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:48
Thile schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:42:
Dat is toch gewoon goed plannen en een oven/pan? Onderdeel van kok zijn. Je hebt x tijd om te koken. Daarna moet het geproefd worden. Met warme borden is het echt niet in 10 seconde koud.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:19
LED-Maniak schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:52:
Dat is toch gewoon goed plannen en een oven/pan? Onderdeel van kok zijn. Je hebt x tijd om te koken. Daarna moet het geproefd worden. Met warme borden is het echt niet in 10 seconde koud.
* Iedereen is klaar met koken, op precies het goede moment
* Eten van kandidaat X wordt getest, rest van de kanditaten staan te wachten
* Eten van kandidaat Y wordt getest, de rest wacht nog steeds
* Repeat
* De laatste die getest wordt heeft eten van een graadje of 21 voor zich staan

Da's de issue.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Er staat vaak bij die programma's dat het e.e.a. niet in chronologische volgorde wordt uitgezonden. (Staat bijvoorbeeld ook bij Bear Grills' afleveringen.)

Maar ik verwacht dat bij die kookprogramma's de deelnemers ook niet allemaal tegelijkertijd staan te koken. Voorbereiden kan natuurlijk wel tegelijkertijd, maar als tussen het serveren van de gerechten 5 minuten zit, is dat ruim zat.
Om voor de kijker het goed op een competitie te laten lijken, wordt het koken van iedereen tegelijkertijd uitgezonden.
Artwido schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:26:
De serie Scam city van Nationaal geographic krijgt zelfs de Amsterdamse burgemeester van der Laan op hun dak omdat ze de boel manipuleren en Amsterdam in diskrediet brengen.
A'dam eist excuses tv-zender http://nos.nl/l/603626
Is het echt manipulatie? Ze laten gewoon de "verkeerde kant" van de stad zien, die de gemiddelde toerist niet meemaakt. Dat in 99% van de opnames niks bijzonders gebeurd, laten ze natuurlijk niet zien.
Overigens worden in Scam City van meerdere wereldsteden de duistere kant belicht, en ze zoeken die natuurlijk ook op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Frijns.Net schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:27:
[...]

Precies, ik ben er ook geweest.
Vond het wel grappig trouwens, er lag een "zwaard" wat ik een paar dagen daarvoor nog had gezien op Veronica.

Was bij ons ook niet druk verder, we hebben nog even door de winkel gelopen en uitgebreid staan kijken.

Ik heb die drie mannen niet gezien verder, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:52

Ardana

Moderator General Chat

Mens

In scam city Amsterdam zouden acteurs zijn ingehuurd om de ongure types te spelen. Dat is natuurlijk not done. Dat er oplichters en zakkenrollers zijn snap ik, maar om acteurs in te huren, nee, dat gaat me te ver. Overigens vond ik die aflevering wel echt een van de matste: zelfs met acteurs vond ik A'dam nog de veiligste uit de serie.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste