In ieder geval in scene gezet; TV maken gaat om geld, en mensen kijken alleen als ze het leuk vinden. Het gaat dus om de sensatie, is die weg, dan zijn de kijkers ook weg.
Reality series: hoe fake zijn ze?Smuggler schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:19:
Ja dat is al eerder langs gekomen hier.
Nickname does not reflect reality
En programma's van Louis Theroux? Ook scripted?
Kan het me bijna niet voorstellen maar je weet het natuurlijk nooit...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Wat heet in scene gezet? Het is geen reality serie maar een onderzoeksprogramma. Suggereer je dat telefoongesprekken niet echt zijn? Dat de andere kant een medewerker/acteur is die een voorgeschreven reactie geeft? Dat firma's die ze bezoeken niet echt zijn maar dat daar alles genept is?Jolke schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:20:
In ieder geval in scene gezet; TV maken gaat om geld, en mensen kijken alleen als ze het leuk vinden. Het gaat dus om de sensatie, is die weg, dan zijn de kijkers ook weg.
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
Laatst was bananasplit toevallig op de tv, en iedereen dacht weer dat er echt mensen gefopt werden in plaats van acteurs ook al stoppen ze 5 ultragrote tv camera's in een kamer van 6m2....
Ik denk dat het net als met films is, gebaseerd op een waargebeurd verhaal... hoeveel is dan volledig in het midden gelaten, maar het zal me niet verbazen als dit <5% zou zijn.Maasluip schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:30:
[...]
Wat heet in scene gezet? Het is geen reality serie maar een onderzoeksprogramma. Suggereer je dat telefoongesprekken niet echt zijn? Dat de andere kant een medewerker/acteur is die een voorgeschreven reactie geeft? Dat firma's die ze bezoeken niet echt zijn maar dat daar alles genept is?
Ik vraag me eigenlijk af of je ooit een aflevering van de Keuringsdienst van waarde hebt gezien of dat je weet waar het over gaat.
Dan praten we langs elkaar heen: ik heb het over TV in het algemeen, niet over dat specifieke programma.
Het is soms verwarrend op welk bericht precies gereageerd wordt op een forum
Het is soms verwarrend op welk bericht precies gereageerd wordt op een forum
Verwijderd
Dit is naar mijn mening een van de weinige programma's waar iets niet gescript is.ChojinZ schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:25:
En programma's van Louis Theroux? Ook scripted?
Tuurlijk laten ze de spannende dingen zien en niet de andere 90%. Maar ik heb niet het idee dat ze daar bepaalde scenes opnieuw doen omdat de tekst niet goed is.
Juist omdat het lijkt dat Louis soms niet weet hoe hij ergens op moet reageren. Bijvoorbeeld de aflevering met de autisten, lijkt me ook lastig te scripten eerlijk gezegd.
Ik denk dat er wat onduidelijk is tussen scripten en in scene zetten. Alles wat op TV komt moet gescript worden, er moet duidelijk zijn wat komt waar in het half uurtje dat het op TV komt. Of het in scene gezet is (i.e. fake) dat is een ander punt.
Zoals eerder al gezegd over Gold Rush, ook scripted maar wat mij betreft zowat één van de weinige die nog wel vermakelijk zijn om naar te kijken, omdat het tenslotte gaat om mensen die daadwerkelijke werken en goud zoeken. Deze serie volg ik dan ook.Brilsmurfffje schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:07:
Ik stoor mij vooral aan die rescripte reality rommel wat zo overdreven nep eruit ziet maar waar ze dan toch proberen te laten geloven dat het echt is.
Gold Rush van discovery is ook nep maar dat is nog vermakelijk om naar te kijken. Utopia is gewoon rommel eerste klas.
Met hun hele zooi aan camera's overal gaat de montage ook wel eens de mist in, waardoor je soms het antwoord al zag passeren terwijl er nog naar een gedramatiseerd hoogtepunt wordt toe gewerkt.
Ik heb er over het algemeen niet zo een probleem mee als een reality serie duidelijk scripted is, zolang het maar niet teveel het idee geeft dat het niet zo is en het niet teveel gedramatiseerd wordt. Dat is voor mij dan ook het verschil tussen Gold Rush en die andere serie over die twee Amerikanen in de bush. Die laatste show is mij echt te "hijgerig".
Qua autoshows; een "Fast 'n Loud" neemt zichzelf niet serieus, dus daar maakt het mij compleet niet uit dat scripted is. Aan de andere kant van het spectrum met Wheeler Dealers vind ik het simpelweg interessant om te zien hoe een monteur een auto uit elkaar haalt. Boeiend dat de verkoop/aankoop dan in scene is gezet.
Het stoort mij pas echt bij series als "diggers" die doen alsof er enorme ontdekkingen gedaan zijn waarbij 1) de helft van de zaken net begraven lijkt te zijn en 2) er helemaal niets is om zo opgewonden van te raken.
Qua autoshows; een "Fast 'n Loud" neemt zichzelf niet serieus, dus daar maakt het mij compleet niet uit dat scripted is. Aan de andere kant van het spectrum met Wheeler Dealers vind ik het simpelweg interessant om te zien hoe een monteur een auto uit elkaar haalt. Boeiend dat de verkoop/aankoop dan in scene is gezet.
Het stoort mij pas echt bij series als "diggers" die doen alsof er enorme ontdekkingen gedaan zijn waarbij 1) de helft van de zaken net begraven lijkt te zijn en 2) er helemaal niets is om zo opgewonden van te raken.
Flickr PSN ID= cheironnl
Fast N loud is geweldig:) Ik kan ook nog wel kijken naar Chasing Classic Cars en Gold Rush. Enige nadeel van de meeste discoveri series (ook gold rush) is de soundtrack. Die gast die gaat vissen (river monsters oid) gaat met z'n hengeltje een vis vangen en een of andere debiel zet daar een soundtrack onder die spannender is dan die van de laatste expendables film! Het klinkt alsof elk moment Arnold Schwarzenegger de wereld moet komen redden van de ondergang. DIEP en DIEP triest! Zo gaat dat ook met die kookprogramma's. Mensen zijn gvd een eitje aan het bakken en het klinkt alsof de wereld vergaat! Gooi daar het gescheld van gordon ramsey (wat trouwens wel mateloos amusant is maar allemaal in scene gezet) en het feest is compleet.cheiron schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:13:
Ik heb er over het algemeen niet zo een probleem mee als een reality serie duidelijk scripted is, zolang het maar niet teveel het idee geeft dat het niet zo is en het niet teveel gedramatiseerd wordt. Dat is voor mij dan ook het verschil tussen Gold Rush en die andere serie over die twee Amerikanen in de bush. Die laatste show is mij echt te "hijgerig".
Kansloos dat dit soort programma's enkel bestaan omdat er een team achter zit wat het zo spectaculair mogelijk maakt.
Wat me als laatste brengt bij Achter Gesloten Deuren. Welke ongelooflijke randebiel dat heeft verzonnen en de acteurs/actrices heeft gecast is helemaal seniel en moeten ze per direct in laten slapen met behulp van een jihadist die een onthoofding moet oefenen. ZWAAR ZWAAR kansloos!
dames/heren...mijn frustraties zijn weer (gedeeltelijk) geuit en ik kan de dag weer overleven. Bedankt voor de aandacht:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
precies wat maakt het uit veel interessanter is het om te zien hoe onderdelen woren vervangen, dan kan je het thuis ook eens nadoen, dat de auto (bijna?) altijd aan de eerste geintreseerde wordt verkocht, viel mij wel een beetje opcheiron schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:13:
[ Voor 24% gewijzigd door mrc4nl op 28-08-2014 11:33 ]
ora et labora
Het vervelende van al die series vind ik dat het helemaal niet gaat om auto's, motoren, taarten of waar ze dan ook mee bezig. Het gaat vooral om het uitdragen van 'amerikaanse' cultuur. Alleen blanke, ondernemende types met een grote bek.
Muziek is voor mij 1 van de grootste irritatiefactoren van Amerikaanse tv producties. En in Nederland willen ze dat ook wel eens doen.lj_tree schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:23:
[...]
Fast N loud is geweldig:) Ik kan ook nog wel kijken naar Chasing Classic Cars en Gold Rush. Enige nadeel van de meeste discoveri series (ook gold rush) is de soundtrack. Die gast die gaat vissen (river monsters oid) gaat met z'n hengeltje een vis vangen en een of andere debiel zet daar een soundtrack onder die spannender is dan die van de laatste expendables film! Het klinkt alsof elk moment Arnold Schwarzenegger de wereld moet komen redden van de ondergang. DIEP en DIEP triest! Zo gaat dat ook met die kookprogramma's. Mensen zijn gvd een eitje aan het bakken en het klinkt alsof de wereld vergaat! Gooi daar het gescheld van gordon ramsey (wat trouwens wel mateloos amusant is maar allemaal in scene gezet) en het feest is compleet.
Kansloos dat dit soort programma's enkel bestaan omdat er een team achter zit wat het zo spectaculair mogelijk maakt.
Wat me als laatste brengt bij Achter Gesloten Deuren. Welke ongelooflijke randebiel dat heeft verzonnen en de acteurs/actrices heeft gecast is helemaal seniel en moeten ze per direct in laten slapen met behulp van een jihadist die een onthoofding moet oefenen. ZWAAR ZWAAR kansloos!
dames/heren...mijn frustraties zijn weer (gedeeltelijk) geuit en ik kan de dag weer overleven. Bedankt voor de aandacht:)
Een normale handeling wordt plotseling een super gevaarlijke handeling vanwege de muziek en montage natuurlijk. Soms denk ik dat je als kijker altijd een hartverzakking moet krijgen of gestrest moet worden als je naar zulke tv programma's moet kijken.
Verder zijn inderdaad Fast n Loud(al weet deze soms ook bepaalde moment te verknallen met gemaakte rock muziek) en Chasing Classic Cars goede programma's. Gold Rush volg ik niet zo.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Dat, en de gemaakt sensatietrekkende voice-over. Kijk, dat Theo Koomen er van alles bij zat te verzinnen achterop die motor, dat is tot daar aan toe. Maar als je alles letterlijk op TV mee kunt kijken hoef je bij het vastlassen van een boutje niet meer de indruk te wekken dat er een ramp voorkomen is.Larrs schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:26:
[...]
Muziek is voor mij 1 van de grootste irritatiefactoren van Amerikaanse tv producties.
achter gesloten deuren wordt grotendeels in Amsterdam noord opgenomen en dan rijden ze van het ene huis naar het andere huis en dan komen ze langs plekken in noord waar je helemaal niet langs hoort te komen omdat je dan al voorbij je bestemming bent gereden

maar dat gebeurt in films ook heel vaak. Dat locaties in de film praktisch naast elkaar lijken te liggen, maar in werkelijkheid een uur van elkaar vandaan zijn. Of dat er ergens een bankje staat wat er niet staat. Aangezien Achter gesloten deuren gewoon een serie is met acteurs kunnen ze zich die creatieve vrijheden best veroorloven.Brilsmurfffje schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:41:
achter gesloten deuren wordt grotendeels in Amsterdam noord opgenomen en dan rijden ze van het ene huis naar het andere huis en dan komen ze langs plekken in noord waar je helemaal niet langs hoort te komen omdat je dan al voorbij je bestemming bent gereden
Shark week is ook nog eens extra controversieel vanwege de shark cull. sommige haaiensoorten zijn bedreigde diersoorten en voor de mens nagenoeg ongevaarlijk en Shark week draagt niet bij aan een goed beeld van de haai. Het speelt in op primaire en ongefundeerde angsten. (in vergelijking er sterven meer mensen door honden dan door Haaien maar niemand roept op om alle honden maar af te maken terwijl als er 1 persoon door een haai gepakt wordt ineens een programma in het leven geroepen wordt om haaien te vangen en te doden als ze in de buurt komen van surf en zwemplekken/stranden)RaZ schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:35:
Gisteren is SharkWeek op Discovery weer begonnen hier in .NL.
Niet alleen is shark week dus een verzameling van fake documenteries (mockumentaries) maar het draagt ook nog eens bij aan een verkeerd beeld van de natuur en de manier waarop wij er mee om gaan.
op dumpert stond er een mooi filmpje over hoe fake de shark week wassickyb schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:53:
[...]
Shark week is ook nog eens extra controversieel vanwege de shark cull. sommige haaiensoorten zijn bedreigde diersoorten en voor de mens nagenoeg ongevaarlijk en Shark week draagt niet bij aan een goed beeld van de haai. Het speelt in op primaire en ongefundeerde angsten. (in vergelijking er sterven meer mensen door honden dan door Haaien maar niemand roept op om alle honden maar af te maken terwijl als er 1 persoon door een haai gepakt wordt ineens een programma in het leven geroepen wordt om haaien te vangen en te doden als ze in de buurt komen van surf en zwemplekken/stranden)
Niet alleen is shark week dus een verzameling van fake documenteries (mockumentaries) maar het draagt ook nog eens bij aan een verkeerd beeld van de natuur en de manier waarop wij er mee om gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 28-08-2014 13:14 ]
ora et labora
Het is hier wel een mix van complottheorieën en een hoog matrix gehalte hoor 
Wmb kuddo's voor bepaalde mensen dan die zo goed weten te acteren dat het net echt lijkt. Dat kan nog best wel eens lastig zijn hoor. Als je ziet hoe fout het af en toe gaat bij bijv GTST en Achter gesloten deuren. Doen ze het in Utopia beter (als dat überhaupt (allemaal) gescript is).
Wmb kuddo's voor bepaalde mensen dan die zo goed weten te acteren dat het net echt lijkt. Dat kan nog best wel eens lastig zijn hoor. Als je ziet hoe fout het af en toe gaat bij bijv GTST en Achter gesloten deuren. Doen ze het in Utopia beter (als dat überhaupt (allemaal) gescript is).
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Waar ik onlangs grijs haar van kreeg was deze:
http://www.discoveryuk.com/web/manhunt/
Legt hij in het lang en breed uit hoe je fake tracks maakt , hoe hij oplet waar hij zijn voeten zet, onder bedekking van het bos blijft etc, terwijl er een hele filmcrew achteraanhost om alles op beeld te zetten ....
http://www.discoveryuk.com/web/manhunt/
Legt hij in het lang en breed uit hoe je fake tracks maakt , hoe hij oplet waar hij zijn voeten zet, onder bedekking van het bos blijft etc, terwijl er een hele filmcrew achteraanhost om alles op beeld te zetten ....
Ook competities zijn fake na editing, bedoeld om aandacht te trekken. Zie hoe dat lukt voor een programma over het bakken van cake's (echt waar):
http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-28965207
http://www.bbc.co.uk/news/uk-northern-ireland-28963510
En daar kijken 7.2 miljoen mensen naar.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
In navolging van alle reality shows vond ik dit wel een mooie parodie
Het moet maar eens gedaan zijn met de hersenloze kopieën van bestaande reality shows. Alles gaat nu op elkaar lijken, alleen dan met andere acteurs. Het probleem is alleen dat er nog steeds mensen naar blijven kijken, waardoor het nog steeds bestaansrecht heeft. Ik zeg, Discovery (en NG) moet weer terug naar kwaliteitsdocu's!
Het moet maar eens gedaan zijn met de hersenloze kopieën van bestaande reality shows. Alles gaat nu op elkaar lijken, alleen dan met andere acteurs. Het probleem is alleen dat er nog steeds mensen naar blijven kijken, waardoor het nog steeds bestaansrecht heeft. Ik zeg, Discovery (en NG) moet weer terug naar kwaliteitsdocu's!
Precies, waar is Time Travellers gebleven, een kwalitatief goed archeologisch onderzoek (Brits) van ruim een week, gecondenseerd in een uurtje interessante TV.sp4gs schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:54:
Ik zeg, Discovery (en NG) moet weer terug naar kwaliteitsdocu's!
(en ja, zo lang kijk ik al naar Discovery, dat is een serie van jaaaren geleden.)
[ Voor 11% gewijzigd door Karloe op 28-08-2014 16:51 ]
Het is triest, in de jaren 90 bv vertelde discovery de toekomst van klimaatopwarming, hoe de poolkappen gingen smelten, oceaanstromingen stil komen te staan en er een ijstijd zou volgen. Al die jaren als ik het erover had was ik niet goed wijs en "nu" pas is het nieuws en echt en op discovery zie je tegenwoordig enkel nog hoe mensen staan te (nep)juichen en schreeuwen als kleine kinderen wanneer ze een waardeloos muntje met een plantenschepje uit de grond halen...
Niveau stijgt!
Niveau stijgt!
Vergeet niet dat Discovery al jaren in anderen handen is en een heel scala aan zenders tegenwoordig heeft,
waar de herhalingen schering en inslag zijn.
•Animal Planet HD
•DMAX
•Discovery Channel
•Discovery Geschichte
•Discovery HD Showcase
•Discovery Historia
•Discovery Home & Health
•Discovery Kids
•Discovery Knowledge
•Discovery Real Time
•Discovery Science
•Discovery Shed
•Discovery Travel & Living
•Discovery Turbo
•Discovery World
•Discovery World HD
•Discovery en Español
•FitTV
•HD Theater
•HowStuffWorks
•Investigation Discovery
•Military Channel
•People+Arts
•Petfinder
•Planet Green
•Quest
•TLC
•Treehugger
Zo nu en dan komt er een serie langs die minder over the top is, maar over het algemeen is de kwaliteit bedroevend. Ook grappig is dat bijvoorbeeld beelden van how do they do it met 'nederlandse' beelden, ook in het buitenland worden gebruikt maar dan zonder die Joep deudekom. Maximale winst met minimale kosten.
waar de herhalingen schering en inslag zijn.
•Animal Planet HD
•DMAX
•Discovery Channel
•Discovery Geschichte
•Discovery HD Showcase
•Discovery Historia
•Discovery Home & Health
•Discovery Kids
•Discovery Knowledge
•Discovery Real Time
•Discovery Science
•Discovery Shed
•Discovery Travel & Living
•Discovery Turbo
•Discovery World
•Discovery World HD
•Discovery en Español
•FitTV
•HD Theater
•HowStuffWorks
•Investigation Discovery
•Military Channel
•People+Arts
•Petfinder
•Planet Green
•Quest
•TLC
•Treehugger
Zo nu en dan komt er een serie langs die minder over the top is, maar over het algemeen is de kwaliteit bedroevend. Ook grappig is dat bijvoorbeeld beelden van how do they do it met 'nederlandse' beelden, ook in het buitenland worden gebruikt maar dan zonder die Joep deudekom. Maximale winst met minimale kosten.
Net toevallig Naked and Afraid gezien. Op het afzetten en ophalen van de deelnemers na, is er volgens mij nauwelijks iets gescript. Er is wel flink geknipt en geplakt, sommige dingen worden onnodig spannend gemaakt. De deelnemers worden wel geholpen, en dat is vooral bij de reis naar het ophaalpunt te merken.
De eerste afleveringen waren leerzaam, ook al was niet alles echt. Maar op een gegeven moment lijken alle afleveringen op elkaar en is er weinig interessants meer aan.
De eerste afleveringen waren leerzaam, ook al was niet alles echt. Maar op een gegeven moment lijken alle afleveringen op elkaar en is er weinig interessants meer aan.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Is er nog wel een TV-zender in het basispakket die nu is wat Discovery en NGC vroeger was?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Time Team bedoel je denk ik? En dat was niet echt een discovery programma. Okee, de huidige "discovery" programma's worden ook altijd door onafhankelijke producenten gemaakt (ZZP-style) maar dit was toch echt los van discovery.Karloe schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:50:
[...]
Precies, waar is Time Travellers gebleven, een kwalitatief goed archeologisch onderzoek (Brits) van ruim een week, gecondenseerd in een uurtje interessante TV.
(en ja, zo lang kijk ik al naar Discovery, dat is een serie van jaaaren geleden.)
gambieter schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:31:
Ook competities zijn fake na editing, bedoeld om aandacht te trekken. Zie hoe dat lukt voor een programma over het bakken van cake's (echt waar):
Vind één van de grootste decepties op dat gebied nog wel History Channel. Stapte over op digitale TV van UPC (basis) en kreeg er History Channel bij, dus ik dacht "Hé, leuk, documentaries over geschiedenis". Wat krijg je vervolgens de hele dag? Pawn Stars, American Pickers, Storage Wars en allemaal andere reality seriesSebazzz schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:38:
Is er nog wel een TV-zender in het basispakket die nu is wat Discovery en NGC vroeger was?
Ja dat heeft weinig met geschiedenis te maken... Ik was er ook al snel op afgeknaptHo0f schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:56:
[...]
Vind één van de grootste decepties op dat gebied nog wel History Channel. Stapte over op digitale TV van UPC (basis) en kreeg er History Channel bij, dus ik dacht "Hé, leuk, documentaries over geschiedenis". Wat krijg je vervolgens de hele dag? Pawn Stars, American Pickers, Storage Wars en allemaal andere reality series

Oeps, het was inderdaad Time Team, en ik gaf toch al aan dat het Brits was.Maasluip schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:49:
[...]
Time Team bedoel je denk ik? En dat was niet echt een discovery programma. Okee, de huidige "discovery" programma's worden ook altijd door onafhankelijke producenten gemaakt (ZZP-style) maar dit was toch echt los van discovery.
Discovery laat vrijwel alles door anderen filmen / produceren, en plakt er hun Logo op.
Ik kijk nu eventjes naar wat Discovery Channel morgen uitzendt. Kom maar een paar programma's tegen waarvan ik denk "dat zijn programma's die ik van DC verwacht":
- Factory Line
- Really Big Things
- Science of the movies
- How it's made
NatGeo:
Van lunchtijd tot middernacht alleen maar goudzoeken.
Ik kan me nog tijden herinneren dat ik in een weekendje die zenders kijken meer leerde dan die week op school
- Factory Line
- Really Big Things
- Science of the movies
- How it's made
NatGeo:
Ik kan me nog tijden herinneren dat ik in een weekendje die zenders kijken meer leerde dan die week op school
Shit, ik dacht echt dat ie kon vliegen, over water kon lopen, kapotte dingen weer kon fixen, etc.
Bij de allereerste aflevering wordt ook gemeld dat ze alleen hun meest waardevolle /beste aankopen laten zien. Dus dat ze een keer flink verlies maken zie je niet in de serieJumpman schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:23:
Auction Hunters, dat is behoorlijk gescript.
Elke aflevering wel weer een pistool, een auto of een oud voorwerp en dan kunnen ze hun vaste experts weer naar voren schuiven. Elke aflevering bevat twee van de bekende items waar ze voor naar de experts moeten.
Je moest ze de kost geven die dat echt denken hahahaBrad Pitt schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:50:
[...]
Shit, ik dacht echt dat ie kon vliegen, over water kon lopen, kapotte dingen weer kon fixen, etc.
De allergrootste irritatie: shows waarin minimaal 3x per 10 seconden tokkietaalgebruik weggepiept wordt. Als je niet normaal kunt spreken zonder vloeken en schelden hoor je niet op tv thuis.Sponz schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:43:
Het vervelende van al die series vind ik dat het helemaal niet gaat om auto's, motoren, taarten of waar ze dan ook mee bezig. Het gaat vooral om het uitdragen van 'amerikaanse' cultuur. Alleen blanke, ondernemende types met een grote bek.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Dat is stoer hoor. 😉
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Of van de 'slimmere' types die zeggen dat Dynamo gewoon show is maar *random ander straatgoochel programma* dan wel echt is (of visa versa)... het lijkt wel viral commerciële tv. Eigenlijk zie je op tv wat te slecht is voor youtubeArtwido schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:39:
[...]
Je moest ze de kost geven die dat echt denken hahaha
Tegenwoordig is het enige wat ik nog kijk het journaal en comedy central. Jaren geleden stond vrijwel altijd Discovery op omdat daar altijd wel iets interessant op was. Mythbusters is nu nog het enige wat ik laat staan. River monsters kijk ik ook graag naar, maar daar wordt volgens mij iedere week hetzelfde van uitgezonden. De 100e talenten show of reality serie op de commerciële zenders sla ik bij voorbaat al over.
Zelfs de Beeb is langzamerhand lichtjes de afgrond aan het inglijden, alleen wel flink langzamer dan de andere zenders.Sebazzz schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:38:
Zoek eens op MVGroup als je nog interessante documentaires wil vinden.
How do you save a random generator ?
Als ik tv kijk dan is het eigenlijk alleen maar Comedy Central. Bijna elke andere zender is flink verpest door neppe reality series. Vroeger stond veel Discovery op, maar dat is de afgelopen jaren flink veranderd. Dat die series schering en inslag zijn is al triest, maar wat ik maar niet kan bevatten is dat mensen die troep ook serieus kijken/leuk vinden. Je moet toch wel het IQ van een pinda hebben wil je de meeste van die programma's geinig vindenSnippo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:43:
Tegenwoordig is het enige wat ik nog kijk het journaal en comedy central. Jaren geleden stond vrijwel altijd Discovery op omdat daar altijd wel iets interessant op was. Mythbusters is nu nog het enige wat ik laat staan. River monsters kijk ik ook graag naar, maar daar wordt volgens mij iedere week hetzelfde van uitgezonden. De 100e talenten show of reality serie op de commerciële zenders sla ik bij voorbaat al over.

Sommige series op Discovery zijn nog wel aardig (Mythbusters/Strip the city/River Monsters/How do they do it), maar verder is het allemaal van een bedenkelijk niveau. Woensdag beginnen wel weer nieuwe afleveringen van Deadliest Catch, die ga ik ook zeker weer kijken.
Verder kijk ik ook steeds vaker naar Nat Geo Wild ipv de gewone Nat Geo, op de eerste zie je tenminste nog wel continu natuur gerelateerde series.
Verder kijk ik ook steeds vaker naar Nat Geo Wild ipv de gewone Nat Geo, op de eerste zie je tenminste nog wel continu natuur gerelateerde series.
Vermits we toch al wat verder een andere richting aan het uitgaan zijn, deze er ook dan maar bij. Tijdje geleden de bloodhound gang op de radio met the bad touch, nu komt daar een stuk in dat ze zeggen van "do it like they do on the discovery channel" mijne maat "ja zal wel met die wapens enzo", mijn reactie "euhm toen was disco niet wat het nu is" en hij "haja juist, even vergeten"
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik kijk nu sinds een tijdje Survival Alaska (oid) en alhoewel er natuurlijk weer camera crews meedoen zitten er dingen in die niet gescript kunnen zijn waardoor het heel natuurlijk over komt (ook al komen de verschillende teams na 3 dagen altijd vrijwel op hetzelfde tijdpunt aan). Gister stond een van de teams oog in oog met een grote beer, die ook nog eens besloot hun van iets dichter bij te gaan bekijken, kan me niet voorstellen dat ze dat hadden bedacht van tevoren
.
Do what you love, do it often
Snippo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:43:
Tegenwoordig is het enige wat ik nog kijk het journaal en comedy central.
Grappig, precies hetzelfde hier. Nieuws en Comedy Central is zo'n beetje het enige waar ik nog een tv abbo voor heb blijkbaarSomerenV schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 04:06:
[...]
Als ik tv kijk dan is het eigenlijk alleen maar Comedy Central. Bijna elke andere zender is flink verpest door neppe reality series.
Als je naar een gebied gaat waar beren voorkomen, waarschijnlijk het woord 'beer' in zijn naam heeft en bedenkt dat beren gevaarlijke beesten en beren indruk zullen maken bij de kijkers, dan zullen de schrijvers inderdaad vantevoren bedenken "laten we doen alsof iemand zijn enkel verzwikt en totaal niets met beren".macciez schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 11:48:
Gister stond een van de teams oog in oog met een grote beer, die ook nog eens besloot hun van iets dichter bij te gaan bekijken, kan me niet voorstellen dat ze dat hadden bedacht van tevoren.
Waarschijnlijk kun je aan de montage al zien dat het allemaal in scene is gezet, de programma's hebben niet alleen slechte scripts, ze zijn meestal ook nog slecht uitgewerkt.
Dat ze in contact zouden komen met beren lijkt me duidelijk, maar dat beren binnen 10 meter zouden komen en hoe ze reageren, dat lijkt me niet helemaal controleerbaar.
Do what you love, do it often
Inderdaad, over slecht geacteerd gesproken, uit hetzelfde survival programmaharibold schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:46:
[...]
Waarschijnlijk kun je aan de montage al zien dat het allemaal in scene is gezet, de programma's hebben niet alleen slechte scripts, ze zijn meestal ook nog slecht uitgewerkt.
http://www.dumpert.nl/med...l_raad_met_grote_vis.html

JeroenV_ schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:53:
[...]
Inderdaad, over slecht geacteerd gesproken, uit hetzelfde survival programma
http://www.dumpert.nl/med...l_raad_met_grote_vis.html

Voorproefje van een van de vele afleveringen:
[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 31-08-2014 22:05 ]
Nat Geo, daar valt 'live' niet naar te kijken met die dood- en doodergerlijke reclameblokken. Eindeloze herhaling van zelfpromotiefilmpjes en dat ergerlijk muziekje...élk reclameblok opnieuw. 3x per programma.ShitHappens schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:35:
NatGeo:
Ik neem het op en kijk achteraf, anders hou ik dat écht niet vol.
Nog zo'n voorbeeldje zijn die 2 debielen met hun metaaldetector, op zich nog wel een leuke invalshoek maar wát een ongelooflijke kutzooi is dat programma! Gaan daar helemaal loos op letterlijk élke prul waarbij ze fantaseren waarvoor het gediend zou kunnen hebben...echt kansloos.

Op History blijf ik soms nog wel eens hangen bij Pawn Stars, de hoofdrolspelers pakken uitstekend op het scherm, hoewel veel van de interactie natuurlijk gescript is.
En op Disco blijf ik voorlopig nog wel fan van Gold Rush. (deels) gescript of niet, er is een boeiende interactie tussen de gevolgde figuren.
Verwijderd
Zag dit topic voorbij komen en wou graag duidelijkheid scheppen. Reality televisie is niet nep maar wel, ik noem het zelf, "verheerlijkt". Dit is in Amerika extremer dan in Nederland en Utopia is hier een bescheidene variant van aangezien zogenoemde streamers 24/7 alles kunnen volgen. Er zitten in Utopia mensen die worden gestuurd door de regie, je hoort dan ook: "Billy, zenderkamer." waarna ze vervolgens toevallig (wat je toevallig noemt) naar het weiland loopt en boos wordt op Ruud dus het wordt verheerlijkt om het voor de kijkers boeiend te houden. Hier gebruikten ze ook vaak het codewoord "God" of "achter" voor maar dit was na een tijdje achterhaald waarna het gewoon "regie" werd genoemd.
Utopia is zeker bescheiden in het scripten in vergelijking tot Amerikaanse programma's, neem als voorbeeld Keeping Up With The Kardashians: De co-producer van het programma is Kris Jenner, die één van de 7 hoofd cast members van het programma is dus überhaupt invloed heeft in wat er wel en niet uitgezonden wordt. Hier is ook te zien hoe nep het allemaal is, deze scène is later gebruikt voor het programma waarbij je duidelijk ziet dat ze eerst niet erg enthousiast zijn en opeens moeten doen of ze de tijd van hun leven hebben want dat komt natuurlijk leuk over op televisie. Hier de link daarvan: https://www.youtube.com/watch?v=aN_XWOaqcgY Ook was er iets fout gedaan in het editen in aflevering 10 van het laatste seizoen toen Kanye Kim ten huwelijk vroeg, ze had namelijk de verlovingsring al om terwijl Kanye haar nog ten huwelijk moest vragen wat dus blijkbaar al eerder was gebeurd maar voor de televisie nog even over werd gedaan.
Programma's als Jersey Shore zijn ook deels nep, het is maar net wat je nep noemt. Wekelijks had het programma miljoenen kijkers waardoor ze op een gegeven moment steeds beroemder werden. Hierdoor moesten er mensen geregeld worden die in de VIP wouden komen als zogenaamde "bezoekers", ook moeten alle mensen die goed in beeld zijn of een rol spelen in een scène van tevoren een contract ondertekenen voor dat ze op TV willen en of ze eventueel ook mee naar het huis willen waardoor het nooit meer "onverwachts een meisje versieren/ mee naar huis nemen" is maar gewoon iemand die er zelf voor heeft gekozen op televisie te willen. Daarnaast wordt het natuurlijk aangedikt met de interviews die meestal pas de dag of soms zelfs dagen daarna worden opgenomen, daarmee bedoel ik de stukjes waarin ze zelf over het moment vertellen voor een green screen scherm. Dit puur om het aan te dikken en erger te maken dan het eigenlijk is.
De meeste reality shows die deze dagen nog te zien zijn zijn aangedikt. Nog een voorbeeld is 16 & Pregnant, een programma van MTV waarin een paar aanstaande tienermoeders (ongeveer 4/5 per seizoen) worden gevolgd hoe ze hun tijd als toekomstige moeder ervaren. Ik ken iemand die hier ooit aan mee heeft gedaan maar het uiteindelijk niet tot de uitzending heeft gehaald omdat ze "te saai was" en daarom stopten ze midden in de opnames. Ze kreeg wel haar deel wat ze had opgenomen betaald dus zo erg vond ze het niet. Er werd haar ook verteld dat er totaal 30 meiden in één seizoen werden gevolgd waaruit er uiteindelijk maar 4/5 daadwerkelijk werden gevolgd wat dus al wat duidelijkheid geeft over de spectaculaire dingen die de tieners meemaken.
Er zijn dus veel programma's aangedikt, de één meer dan de ander. Zelf heb ik er ook ervaring mee maar ik ben er wel achter gekomen dat er in een land als Amerika veel meer gebruik van wordt gemaakt dan hier in Nederland want tot slot zorgt spraakmakende televisie voor veel kijkcijfers dus ook voor veel geld en dat is wat programmamakers willen. Mijn mening is dat reality televisie dus niet nep is maar ook zeker niet 100% "reality" wat er wordt beweerd, spectaculaire televisie levert nou eenmaal meer geld op jammer genoeg..
Lang verhaal maar hoop dat ik wat meer duidelijkheid biedt over dit onderwerp, doe ermee wat je wil.
Utopia is zeker bescheiden in het scripten in vergelijking tot Amerikaanse programma's, neem als voorbeeld Keeping Up With The Kardashians: De co-producer van het programma is Kris Jenner, die één van de 7 hoofd cast members van het programma is dus überhaupt invloed heeft in wat er wel en niet uitgezonden wordt. Hier is ook te zien hoe nep het allemaal is, deze scène is later gebruikt voor het programma waarbij je duidelijk ziet dat ze eerst niet erg enthousiast zijn en opeens moeten doen of ze de tijd van hun leven hebben want dat komt natuurlijk leuk over op televisie. Hier de link daarvan: https://www.youtube.com/watch?v=aN_XWOaqcgY Ook was er iets fout gedaan in het editen in aflevering 10 van het laatste seizoen toen Kanye Kim ten huwelijk vroeg, ze had namelijk de verlovingsring al om terwijl Kanye haar nog ten huwelijk moest vragen wat dus blijkbaar al eerder was gebeurd maar voor de televisie nog even over werd gedaan.
Programma's als Jersey Shore zijn ook deels nep, het is maar net wat je nep noemt. Wekelijks had het programma miljoenen kijkers waardoor ze op een gegeven moment steeds beroemder werden. Hierdoor moesten er mensen geregeld worden die in de VIP wouden komen als zogenaamde "bezoekers", ook moeten alle mensen die goed in beeld zijn of een rol spelen in een scène van tevoren een contract ondertekenen voor dat ze op TV willen en of ze eventueel ook mee naar het huis willen waardoor het nooit meer "onverwachts een meisje versieren/ mee naar huis nemen" is maar gewoon iemand die er zelf voor heeft gekozen op televisie te willen. Daarnaast wordt het natuurlijk aangedikt met de interviews die meestal pas de dag of soms zelfs dagen daarna worden opgenomen, daarmee bedoel ik de stukjes waarin ze zelf over het moment vertellen voor een green screen scherm. Dit puur om het aan te dikken en erger te maken dan het eigenlijk is.
De meeste reality shows die deze dagen nog te zien zijn zijn aangedikt. Nog een voorbeeld is 16 & Pregnant, een programma van MTV waarin een paar aanstaande tienermoeders (ongeveer 4/5 per seizoen) worden gevolgd hoe ze hun tijd als toekomstige moeder ervaren. Ik ken iemand die hier ooit aan mee heeft gedaan maar het uiteindelijk niet tot de uitzending heeft gehaald omdat ze "te saai was" en daarom stopten ze midden in de opnames. Ze kreeg wel haar deel wat ze had opgenomen betaald dus zo erg vond ze het niet. Er werd haar ook verteld dat er totaal 30 meiden in één seizoen werden gevolgd waaruit er uiteindelijk maar 4/5 daadwerkelijk werden gevolgd wat dus al wat duidelijkheid geeft over de spectaculaire dingen die de tieners meemaken.
Er zijn dus veel programma's aangedikt, de één meer dan de ander. Zelf heb ik er ook ervaring mee maar ik ben er wel achter gekomen dat er in een land als Amerika veel meer gebruik van wordt gemaakt dan hier in Nederland want tot slot zorgt spraakmakende televisie voor veel kijkcijfers dus ook voor veel geld en dat is wat programmamakers willen. Mijn mening is dat reality televisie dus niet nep is maar ook zeker niet 100% "reality" wat er wordt beweerd, spectaculaire televisie levert nou eenmaal meer geld op jammer genoeg..
Lang verhaal maar hoop dat ik wat meer duidelijkheid biedt over dit onderwerp, doe ermee wat je wil.
Het is en blijft nep.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:13:
Lang verhaal
Het zijn allemaal acteurs en actrices. En als het geen acteurs en actrices zijn, wordt het wel geedit, zodat het spectaculair lijkt.
Dat er voor een documentaire eens een gebeurtenis nagespeeld wordt of een survivalprogramma wordt opgenomen in een bos naast het hotel, kan ik begrijpen. Van Bear Grylls zie je ook dat het niet echt is, maar ze filmen het zodanig, dat je je makkelijker kan inleven in de situatie en om het spectaculairder te maken.
Vond het dan ook stom dat ze het presenteerden als "echt".
Het had een net zo vermakelijk programma kunnen zijn, als ze gewoon gezegd hadden dat het onder gecontroleerde omstandigheden gefilmd was. Het ging uiteindelijk om de technieken te laten zien.
TL;DR
Alle "reality" series zijn gewoon nep. Omdat er acteurs in zitten of omdat het zwaar geedit wordt.
Als het echt realiteit zou zijn, dan zou het wel heel saai zijn. Of ze zouden een jaar moeten filmen voor een uurtje spannende televisie.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Je doet net alsof je de waarheid in pacht hebt terwijl het wel erg naief klinkt. Zeker je voorbeeld "utopia " daar wordt niet alleen gescript, er zitten gewoon acteurs in.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:13:
Zag dit topic voorbij komen en wou graag duidelijkheid scheppen. Reality televisie is niet nep maar wel, ik noem het zelf, "verheerlijkt"
~
Hoe zit het met programma's als Wie is de Mol; Boer zoekt vrouw of Mijn leven in puin?
Toch ook reality en/of spelshows.
Ik neem aan dat er toch ook nog wel iets echt aan zulke programma's is?
Dat zeggen ze bij de BBC wel te doen voor hun natuurdocumentaires.Xyphoid schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:11:
[...]
Of ze zouden een jaar moeten filmen voor een uurtje spannende televisie.
[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 13-09-2014 09:39 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Voor zo'n docu's heb je soms weinig keuze. Probeer maar eens te scripten hoe een groep walvissen gaat migreren, of probeer dat ene perfecte shot van de aanval van een roofdier maar eens te scripten. Genoeg cameramensen die kunnen beamen dat ze soms echt weken of zelfs maanden bezig zijn met de perfecte collectie shots op één locatie, juist om een belangrijk moment vast te leggen.Jorgen schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:37:
Hoe zit het met programma's als Wie is de Mol; Boer zoekt vrouw of Mijn leven in puin?
[...]
Dat zeggen ze bij de BBC wel te doen voor hun natuurdocumentaires.
Bij reality-series kun je als regie gewoon zeggen: cameraman, jij daar, acteur jij daar en jij moet hem zo en zo slaan en dit en dat zeggen. Daar hoef je geen weken mee bezig te zijn
En daarom is het scripted. Er worden gewoon situaties verzonnen en opgenomen. Niets anders dan in een sitcom of film. Er is weinig spontaan aan. Het enige wat er nog niet in zit is explosies en CGI. Maar dat gaat vast nog wel komen.
Als dit is wat een realityserie is, dan soit. Maar ga niet pretenderen dat je mensen filmt en alleen spontane interacties uitzendt.
Als dit is wat een realityserie is, dan soit. Maar ga niet pretenderen dat je mensen filmt en alleen spontane interacties uitzendt.
Verwijderd
Alles wat je op tv ziet is nep, dat hoor je inmiddels te weten. Zelf ooit meegedaan met een reality en het gaat zelfs zo ver dat een oordopje wel of niet in hebben gescript wordt. Alles wordt voorgefluisterd. Je krijgt zelfs kledinginstructies...
Wat ik nog wel een leuke serie vond, was die mensen in Tanana, Alaska.
Zo fake als maar kan natuurlijk, ik heb ooit ergens gelezen dat er wel degelijk gewoon winkels en een restaurant is.
Yukon men, het wordt ook ieder jaar extremer, meer beren, minder eten, minder bomen, meer wateroverlast.
Beetje te...
Zo fake als maar kan natuurlijk, ik heb ooit ergens gelezen dat er wel degelijk gewoon winkels en een restaurant is.
Yukon men, het wordt ook ieder jaar extremer, meer beren, minder eten, minder bomen, meer wateroverlast.
Beetje te...
I have the body of a god, shame it's a buddha......
Zat gisteren te kijken naar Property Wars, uiteraard 100% fake maar er was niks anders op de buis. Personen X en Y met elkaar vechten en tegen elkaar opbieden om een huis te kopen. Persoon X wint het, persoon Y is kwaad. Persoon Y is een motorrijder en zijn helm werd aangerijkt. Omdat hij enorm boos was trapte hij die helm uit de handen en scheurde, helmloos, op zijn motor weg richting volgende aangeboden huis.
Scene direct daarna, op weg naar het volgende huis, weer vrolijk helmpje op. Ze doen niet eens moeite
Scene direct daarna, op weg naar het volgende huis, weer vrolijk helmpje op. Ze doen niet eens moeite

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 16-09-2014 10:32 ]
Ik vind het wel mooi om te zien hoe sommige huizen er van binnen uit zien.
Daarnaast vraag ik mij wel af of dat concept (bieden zonder het huis in te zien) normaal ook wordt toegepast.
Daarnaast vraag ik mij wel af of dat concept (bieden zonder het huis in te zien) normaal ook wordt toegepast.
"Daarnaast vraag ik mij wel af of dat concept (bieden zonder het huis in te zien) normaal ook wordt toegepast."
Ja dat gebeurt vaak bij executieverkopen. -> http://www.koopeenveiling...ingprocedure_in_het_kort/
Ja dat gebeurt vaak bij executieverkopen. -> http://www.koopeenveiling...ingprocedure_in_het_kort/
[ Voor 21% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-09-2014 10:48 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Van de week ook Ice Cold Gold, over die goudmijners op Groenland (goed, ze mijnen robijnen). Helikopter komt om 3 vluchten te doen. Vlucht 1 is grote kist wegbrengen, vlucht 2 is personen wegbrengen. Moet redelijk snel gebeuren want het weer kan omslaan.
Vlucht 1 is gedaan (dus de kist is weg), gaan ze even uitgebreid afscheid nemen terwijl die helikopter daar staat, helikopter vliegt weg, wat staat daar? Die grote kist die net is weggebracht.
Dat soort cut-en-paste werk maakt het ook niet geloofwaardiger.
Vlucht 1 is gedaan (dus de kist is weg), gaan ze even uitgebreid afscheid nemen terwijl die helikopter daar staat, helikopter vliegt weg, wat staat daar? Die grote kist die net is weggebracht.
Dancetripping Tv (Das pas reality!) en comedy central zijn de enige van mijn 800 zenders die ik kijk.
En van beide kan ik het via internet zonder reclame kijken dus mijn Tv abbo is puur omdat ik anders niet op de hoogste internetsnelheid kan zitten.
En van beide kan ik het via internet zonder reclame kijken dus mijn Tv abbo is puur omdat ik anders niet op de hoogste internetsnelheid kan zitten.
Ik word gek van de series die thuis op staan. TLC en MTV voornamelijk. Het is gewoon overduidelijk dat deze situaties volledig gescript zijn. Het zijn situaties die normaal niet voorkomen. En toch zijn er massa's (voornamelijk vrouwen) die naar die onzin kijken.
Vroeger werd gezegd dat het kijken van MTV e.d. (met muzieksvideo's) van slechte invloed was op de opvoeding. Daar kon ik mij toen nooit in vinden. Maar nu, een en al vreemde situaties wat een verkeerd beeld van het werkelijke leven geven, dat kan nooit goed zijn zolang de jeugd niet weet dat het staged is.
De afgelopen jaren zijn zenders als Discovery En National Geographic hetzelfde gaan doen in mijn ogen.
Persoonlijk kijk ik liever dingen waarvan ik weet dat het fictie is en vaak veel meer diepgang bevat.
Vroeger werd gezegd dat het kijken van MTV e.d. (met muzieksvideo's) van slechte invloed was op de opvoeding. Daar kon ik mij toen nooit in vinden. Maar nu, een en al vreemde situaties wat een verkeerd beeld van het werkelijke leven geven, dat kan nooit goed zijn zolang de jeugd niet weet dat het staged is.
De afgelopen jaren zijn zenders als Discovery En National Geographic hetzelfde gaan doen in mijn ogen.
Persoonlijk kijk ik liever dingen waarvan ik weet dat het fictie is en vaak veel meer diepgang bevat.
[ Voor 19% gewijzigd door Jokuh op 16-09-2014 11:11 . Reden: meer toegevoegd ]
Ah, normaal dus. Maar bij die serie zijn bij elk huis de rolluiken gesloten en hebben vaak een hoge schutting.Wybo schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:47:
"Daarnaast vraag ik mij wel af of dat concept (bieden zonder het huis in te zien) normaal ook wordt toegepast."
Maar met een drone+camera overvliegen om de achterkant van een huis bekijken, of de geschiedenis van het huis onderzoeken doen ze niet......
Er staat vaak ook vermeldt dat het niet in chronologische volgorde wordt uitgezonden. Deze opnames worden natuurlijk achteraf gemaakt zodat ze dit tussen de scenes in kunnen monteren. Kijk maar eens naar de stand van de zon en andere zaken.Maasluip schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:01:
2 weken geleden bij Storage Wars Canada
Roldeur omhoog en iedereen komt bijna om van de stank... Waren karretjes om popcorn en vlees (hamburgers?) te verkopen. Een luikje van een karretje gaat open en gelijk word duidelijk waarom het zo stinkt. Onverpakt rauw vlees en wat maden die er rondkruipen.
Alleen ziet het vlees er nog vers uit... Knap als de huur al een tijd niet meer is betaald.
Roldeur omhoog en iedereen komt bijna om van de stank... Waren karretjes om popcorn en vlees (hamburgers?) te verkopen. Een luikje van een karretje gaat open en gelijk word duidelijk waarom het zo stinkt. Onverpakt rauw vlees en wat maden die er rondkruipen.
Alleen ziet het vlees er nog vers uit... Knap als de huur al een tijd niet meer is betaald.
weer eens fake televiesie van eigen bodem:
NU.nl tv-programmas-ewout-genemans-in-scene-gezet.html
[ Voor 21% gewijzigd door mrc4nl op 22-09-2014 11:08 ]
ora et labora
Dit is volgens mij helaas standaard bij reality, zeker als het echt moet lijken zoals bij Ik heb HET nog nooit gedaan. Vanwege deze geheimhoudingen hoor je echter weinig hierover."Die kandidaten hebben een geheimhoudingsverklaring ondertekend", aldus Genemans. "Als ze met jou praten, lopen ze het risico een claim van RTL te krijgen. Dat zijn flinke bedragen. Het gaat vaak om kwetsbare mensen die niet gewend zijn met de pers om te gaan."
als de huur niet betaald is wil toch niet zeggen dat mensen er ook niet meer komenImdaMned schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:48:
2 weken geleden bij Storage Wars Canada
mrc4nl schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:07:
weer eens fake televiesie van eigen bodem:
me_mrtn schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:20:
Ik had laatst contact met een (ex)-medewerker van de productiemaatschappij achter onder andere Voetbalfans. Deze gaf aan dat daar ook alles nep was. Deels wist ik uit eigen hand wel, van een aflevering (die persoon weet ik wie het is), maar in de ADO Den Haag-aflevering was dan ook alles in scene gezet wat betreft die tatoeage. Dat was allemaal al geregeld.
Gold Rush, zal best een deel echt van zijn, maar ook een heel groot deel scripted. Dat merk ik voor mijzelf als personen iets zeggen, maar je ziet ze niet zelf praten. En laat daar maar eens op, dat gebeurd redelijk vaak. Oftewel, creatief knip- en plakwerk. Vind ik dat erg? Nee, in het geval van Gold Rush niet, want die serie vind ik echt leuk om naar te kijken. Maar nu heb je tig series met goud delven alleen al; Jungle Gold, Bering Sea Gold (en dan nog een winter-versie), Yukon Gold, Klondike.
Reality series bestaan al niet meer volgens mij. Het is allemaal knip en plak werk waardoor er van de realiteit weinig overblijft. Realiteit is namelijk ook de saaiere dingen laten zien.
Zo hoorde ik pas van een deelneemster dat een uitspraak zo uit de context was getrokken dat het leek alsof het over iets compleet anders ging. In plaats van vragen of water leek het alsof ze vroeg om seks.
Zo hoorde ik pas van een deelneemster dat een uitspraak zo uit de context was getrokken dat het leek alsof het over iets compleet anders ging. In plaats van vragen of water leek het alsof ze vroeg om seks.
En die filmen dan de geboorte van een ijsbeer in een Nederlandse dierentuin.Jorgen schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:37:
[...]
Dat zeggen ze bij de BBC wel te doen voor hun natuurdocumentaires.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wat nog steeds inhoud dat je met wat pech weken aan het wachten bent op 1 shotSeñor Sjon schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:15:
[...]
En die filmen dan de geboorte van een ijsbeer in een Nederlandse dierentuin.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Misschien al eens naar voren gekomen, maar ik vraag mij wel eens af of Mythbusters wel helemaal 'echt' is.
Ze hebben twee afleveringen gedaan waarbij het draaide om de politie te slim af te zijn.
-Testen of er manieren zijn om niet geflitst te worden (spray, snel rijden, etc)
-Testen of de blaastest voor de gek te houden is (kauwgom, mondwater, etc)
Mijn vraag: als ze ECHT iets werkends gevonden hadden, zouden ze het dan mogen uitzenden?
Ze hebben twee afleveringen gedaan waarbij het draaide om de politie te slim af te zijn.
-Testen of er manieren zijn om niet geflitst te worden (spray, snel rijden, etc)
Mijn vraag: als ze ECHT iets werkends gevonden hadden, zouden ze het dan mogen uitzenden?
Kiwi !
Op je laatste vraag zou ik zeggen, als hun het niet zeggen dan staat het hele internet wel vol met dat soort praktijken.X-Kiwi schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:50:
Misschien al eens naar voren gekomen, maar ik vraag mij wel eens af of Mythbusters wel helemaal 'echt' is.
Een idee waar ik zelf al een tijd mee rondloop (al doe ik het niet, maar 'het idee' dat het zou kunnen werken).
IR-leds in/bij de kentekenplaat verwerken. De meeste flitsers zijn digitaal en die vangen dat licht op. Nadeel is dan wel dat de videoauto's dit natuurlijk ook zien...
http://mancave.conrad.nl/...ds-tegen-zinloos-geflits/ (overigens toegespitst op jouw aangegeven uitzendig
Met de felheid waarbij Mythbusters induikt op alles wat kan exploderen, had men ook wel aan IR leds kunnen denken voor een kentekenplaat. Zou er zelf niet snel aan beginnen, het modificeren van een kentekenplaat wordt veel zwaarder gestraft dan het verliezen..dus er gewoon af laten is in dat geval veiliger.
Ik kijk zelf verder wel redelijk wat Discovery en BBC series, vooral Auction series. En wat een enorm verschil tussen britse en amerikaanse veilingen (en bijbehorende programma's).
Bij Wheeler Dealers sta ik ook altijd weer mij te frustreren. Ik kijk het graag omdat er toch boeiende auto's opgezocht worden, waarbij het resultaat ook een tevreden gevoel geeft. Maar dat hele financiele plaatje...bah. Situatie welke elke aflevering wel terug te vinden is:
We kopen een auto voor 3000pond.
We stoppen er 2000pond aan reparaties + vele uren aan montoge in.
Totale auto heeft dus 5000pond excl manuren gekost.
We vinden dat hij nu 7000pond op moet leveren.
We zetten hem te koop voor 6000pond.
We beginnen ZELF met afdingen richting potentiele koper...en komen zo op 5100pond uit
We zijn tevreden met 100pond winst...
Ik kijk zelf verder wel redelijk wat Discovery en BBC series, vooral Auction series. En wat een enorm verschil tussen britse en amerikaanse veilingen (en bijbehorende programma's).
Bij Wheeler Dealers sta ik ook altijd weer mij te frustreren. Ik kijk het graag omdat er toch boeiende auto's opgezocht worden, waarbij het resultaat ook een tevreden gevoel geeft. Maar dat hele financiele plaatje...bah. Situatie welke elke aflevering wel terug te vinden is:
We beginnen ZELF met afdingen richting potentiele koper...en komen zo op 5100pond uit
Kiwi !
Maar kan je zo iets ook aantonen dat het opgezet is anders dan onderbuik gevoel. Dat er mensen in zitten die wel eens wat voor de tv hebben gedaan maakt nog niet gelijk dat het opgezet is. Ze kunnen ook gewoon zo in de aandacht willen komen (dat willen ze allemaal toch wel lijkt mij. De een met zingen, de ander met modellen, presenteren, schilderen etc). Ze willen zichzelf verkopen.Artwido schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 08:42:
Je doet net alsof je de waarheid in pacht hebt terwijl het wel erg naief klinkt. Zeker je voorbeeld "utopia " daar wordt niet alleen gescript, er zitten gewoon acteurs in.
Dat er mensen naar "een hokje" worden geroepen en dan op een bepaalde manier gaan reageren.....kan men dat hard maken ipv onderbuik. Dat er suggestief kopieer en plakwerk wordt gedaan dat is wel duidelijk. Dat zie je vaak al aan bijv de intro stukjes. Je ziet een klein stukje wat er gaat komen en denk "dat moet ik zien!!!!". Als je dan het hele stuk ziet heeft het veel meer context en gaat het ergens anders over dan je dacht.
[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 23-09-2014 10:55 ]
Dat zeg je toch zelf al? Ik heb nog geen seconde van Utopia gezien en ben dat ook niet van plan, maar als daar mensen inzitten die zichzelf willen promoten, zullen zij situaties waarin ze dat doel kunnen realiseren naar hun hand willen zetten. Juist omdat ze met in dat programma zitten om hun liedjes te kunnen zingen, zullen ze op zoek gaan naar situaties waarin ze dat kunnen doen. In verschillende gradaties; zelf liedjes zingen bij het kampvuur, in ieder gesprek subtiel aangeven dat ze zanger zijn, als iemand onder de douche een liedje zingt tips geven. Dat doen ze allemaal met voorbedachte rade: ergo, opzet.thewizard2006 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:47:
[...]
Maar kan je zo iets ook aantonen dat het opgezet is anders dan onderbuik gevoel. Dat er mensen in zitten die wel eens wat voor de tv hebben gedaan maakt nog niet gelijk dat het opgezet is. Ze kunnen ook gewoon zo in de aandacht willen komen (dat willen ze allemaal toch wel lijkt mij. De een met zingen, de ander met modellen, presenteren, schilderen etc). Ze willen zichzelf verkopen.
Dat er mensen naar "een hokje" worden geroepen en dan op een bepaalde manier gaan reageren.....kan je dat hard maken ipv onderbuik.
La la la la la la la la la
uh dat is toch iets compleet anders dan wat men beweerd...Dus nee dat zeg ik niet zelf al.
Er zit nogal een verschil tussen zelf een doel hebben of weten wat je wilt doen (wie heeft dat niet zeg maar) en het van te voren ingefluisterd krijgen in je oor wat je moet doen.
Wat dat betreft is jou leven dan ook opgezet want tja je wil geld en je weet dat je dat gaat doen door werken. Dan weet je dat je savonds honger hebt en moet koken en wellicht een filmpje gaat kijken. Er is een verschil tussen reality (wat jij dus nu aanhaalt als opgezet) en scripting (wat daadwerkelijk opzet is).
Dat men weet wat men daar wil doen of bereiken is gewoon reality. Dat er ruzies opgezet worden (dus niet spontaan ontstaan want dat kan ook prima) is gescript. Echter voor dat laatste speelt vaak een stukje onderbuik op. En ik ben benieuwd of iemand dit ook daadwerkelijk hard kan maken. In dit geval voor Utopia dan. Voor een hoop andere reality series is inderdaad al aangetoond dat veel is gescript.
Er zit nogal een verschil tussen zelf een doel hebben of weten wat je wilt doen (wie heeft dat niet zeg maar) en het van te voren ingefluisterd krijgen in je oor wat je moet doen.
Wat dat betreft is jou leven dan ook opgezet want tja je wil geld en je weet dat je dat gaat doen door werken. Dan weet je dat je savonds honger hebt en moet koken en wellicht een filmpje gaat kijken. Er is een verschil tussen reality (wat jij dus nu aanhaalt als opgezet) en scripting (wat daadwerkelijk opzet is).
Dat men weet wat men daar wil doen of bereiken is gewoon reality. Dat er ruzies opgezet worden (dus niet spontaan ontstaan want dat kan ook prima) is gescript. Echter voor dat laatste speelt vaak een stukje onderbuik op. En ik ben benieuwd of iemand dit ook daadwerkelijk hard kan maken. In dit geval voor Utopia dan. Voor een hoop andere reality series is inderdaad al aangetoond dat veel is gescript.
Vooral Adam Savage is vrij open over het productieproces van Mythbusters. Natuurlijk staat de realiteit wel eens in de weg bij het testen van mythes, maar meestal proberen ze daar zich een baan omheen te werken. In de meeste gevallen staat de verzekeringsmaatschappij in de weg, of zijn de kosten gewoonweg te hoog. Er zijn wel gevallen geweest waarbij ze hebben moeten uitwijken naar een andere staat, bijvoorbeeld omdat het gebruik van bepaald wapentuig in Californië niet is toegestaan.X-Kiwi schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:50:
Ik ben met je eens dat, wanneer ze LEDs hadden gebruikt met de juiste golflengte, dat deze de Lidar waarschijnlijk wel om de tuin had geleid. Wat je echter niet moet vergeten is dat dit uit het tweede seizoen was. Ik kan me voorstellen dat ofwel de mythe niet goed is onderzocht - dan wel de politie op dat moment inderdaad geen medewerking zou hebben willen verlenen aan een onderzoekje dat hen zou ondermijnen.
Die truc van "snel rijden" was trouwens een reproductie van een test die Top Gear ooit uitvoerde. Hoewel de mythe in eerste instantie wordt ontkract, wordt deze mythe nog eens dunnetjes overgedaan. Met een top-fuel drag racer lukte dat wel, overigens - hoewel bij een veel hogere snelheid dan Top Gear nodig had.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Ze hebben wel vaker mythen gedaan waarbij sommige dingen werden gecensureerd. Bijvoorbeeld chemische recepten voor explosieven. Dus zoiets hadden ze ook kunnen doen voor die dingen. Bijvoorbeeld de precieze opstelling voor de IR lampjes geheim houden.
Op zich heb je gelijk, Ronald8 - en dat is ook naar aanleiding van hun "legal department". Het is echter pas een aflevering uit het tweede seizoen - ik kan me voorstellen dat ze nog niet zo heel erg savvy waren op dat gebied. Dat is ook iets wat je ontwikkelt in de loop van de jaren.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Maar in de basis dus fake (= niet de realiteit), daar gaat het hier toch om? Reality-tv is met je camera in een wei gaan staan grassprieten filmen. Dat levert geen kijkers op, en daardoor geen geld.thewizard2006 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:21:
uh dat is toch iets compleet anders dan wat men beweerd...Dus nee dat zeg ik niet zelf al.
La la la la la la la la la
Wat ik echt verschikkelijk je in een "pre-cap" voor de reclame een gemonteerd stukje ziet wat nooit gebeurd erna. Voorbeeld hiervan is American Restoration. Hebben ze een stukje gemonteerd dat het lijkt of iemand (bijna) valt/ of er wat kapot gaat. Blijkt het na de reclame niet eens close te zijn, en word er eigenlijk nauwelijks de nadruk op gelegd. Wie houden ze nou voor de gek hiermee?
Inkomsten uitzendrechten niet meegeteld. De winst is er al. =pX-Kiwi schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:30:
Met de felheid waarbij Mythbusters induikt op alles wat kan exploderen, had men ook wel aan IR leds kunnen denken voor een kentekenplaat. Zou er zelf niet snel aan beginnen, het modificeren van een kentekenplaat wordt veel zwaarder gestraft dan het verliezen..dus er gewoon af laten is in dat geval veiliger.
Dat viel me laatst ook op bij dat programma waar ze ongezien huizen kopen. Voor de reclame wordt de deur opengemaakt en de kerel loopt naar binnen met een duidelijk negatieve reactie, na de reclame zie je exact hetzelfde shot zonder die negatieve voiceover en blijkt het de jackpot te zijn.Rhautvast schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:09:
Wat ik echt verschikkelijk je in een "pre-cap" voor de reclame een gemonteerd stukje ziet wat nooit gebeurd erna. Voorbeeld hiervan is American Restoration. Hebben ze een stukje gemonteerd dat het lijkt of iemand (bijna) valt/ of er wat kapot gaat. Blijkt het na de reclame niet eens close te zijn, en word er eigenlijk nauwelijks de nadruk op gelegd. Wie houden ze nou voor de gek hiermee?
Dat is gewoon iets Amerikaans volgens mij, een cliffhanger creeëren zodat mensen niet wegzappen tijdens de reclame (wat blijkbaar ook bij jullie werkte).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Nee, het was bijvangst bij het opnemen dus ik kon de reclames doorzappen.MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:06:
Dat is gewoon iets Amerikaans volgens mij, een cliffhanger creeëren zodat mensen niet wegzappen tijdens de reclame (wat blijkbaar ook bij jullie werkte).
Maar je blééf kijken dus het werkte op zich behoorlijk feilloosMaasluip schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:24:
[...]
Nee, het was bijvangst bij het opnemen dus ik kon de reclames doorzappen.
Dit weekend een "reality" programma gezien waarvan ik vermoed dat deze eens NIET gescriped is, namelijk: Everest: Beyond te limit.
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Dat programma niet gezien, maar ze zijn er wel, aan the incredible dr Pol (held
) lijkt me ook weinig nep. (maar wie weet stink ik er toch in
)
[ Voor 12% gewijzigd door Mutatie op 29-09-2014 17:39 ]