Helaas, gisteren de main quest uitgespeeld
De afgelopen jaren heb ik voornamelijk FPS gespeeld. Met Fallout kon in me ook erg vermaken, en daarnaast het sim racen opgepakt. Fallout was een van de weinige RPG die me aantrok, ik ben niet zo van dat genre.
Heel zelden heb ik een hele zondag niks te doen, dan blader ik door Steam heen en waag ik me aan een game die ik normaal niet koop, "om gewoon even wat anders te spelen". En zodoende na wat twijfel Kingdom Come gekocht. Na een hoop gelezen te hebben over bugs, glitches, performance issues, etc toch aan de slag gegaan.
Eerste indrukken? "Wtf dit is mooi..." en "wtf is dit traag...". De eerste paar uur leek er voor mij geen doorkomen aan. Maar doorgezet, ik begon het te voelen en na de proloog was het hek van de dam, geen stoppen meer aan
Zowel het verhaal als de personages vond ik geweldig. Zeker de hoofdrolspelers, allemaal anders en met hun eigen karakter. Hoe de wereld op je reageert naarmate je verderkomt of hoe je je kleed, voortreffelijk. De plotwendingen, side quests, ik heb genoten van alles. Hier en daar wat saaie stukken, maar dat was te overzien.
Het enige waar ik me aan geërgerd heb is de performance tijdens battles. Met een GTX 1080, 16GB ram op 2560 × 1440 (ipv 3840 x 2160) en alles op medium, +- 30 FPS.
Lang verhaal kort, ik heb een nieuwe favoriete game