Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:11

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Echt niet. schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Dat je ze niet mist, bedoel je? Ze zijn best lucratief en leuk O-)
Totdat je, als je nog een redelijk groentje bent (level10) in het noorden door de bossen struint en een Cuman kamp met volledig regiment tegenkomt. :D Dan piep je wel anders.

Was blijkbaar een kamp voor de latere main quest..

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:01

jgj82

Ja, maar = nee

Chrasher schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:39:
[...]

Totdat je, als je nog een redelijk groentje bent (level10) in het noorden door de bossen struint en een Cuman kamp met volledig regiment tegenkomt. :D Dan piep je wel anders.

Was blijkbaar een kamp voor de latere main quest..
Hilarisch! _O-

spoiler: Quest-update
Ik ben nu gelukkig voorbij een zekere periode waar je je mag/moet toewijden aan de Here O-) .. en ik ben daar al zo van.. :-( wat een ellendige Quest is dat zeg. Wel mooi gevonden maar niet mijn cup of tea. Nu een zeker optrekje belegeren! })

[ Voor 27% gewijzigd door jgj82 op 22-03-2018 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/934934353147271938/65A8473C1A8BF72245A377C155CFB10600E51CD0/

Ik ben weer van voor af aan begonnen, het eerste wat ik deed na aankomst in Rattay was lekker zoveel mogelijk spullen jatten en een paar lijken opgraven die ik nog wist te liggen van de vorige keer zodat ik gelijk in het begin van het spel goeie spullen en geld heb. Daarna heb ik de miller quest gedaan zodat ik voortaan gestolen goederen aan hen kan verkopen. Vanavond ga ik beginnen met de questen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ga de volgende keer juist spelen zonder te stelen, met zulke gear is een groot deel van de main quest geen uitdaging meer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste keer dat ik dit spel uitspeelde op een normale manier vond ik de main quest line sowieso amper een uitdaging, alleen sommige cuman en bandit camps waren in het begin wel eens lastig uit te roeien, dit keer wil ik vooral side quests gaan doen die ik de vorige keer heb over geslagen en zoveel mogelijk dingen gaan ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:44
Huidige playtrough jat ik ook alles wat los zit. Mijn volgende playtrough wil ik eigenlijk als een goede ridder gaan. Dus zonder ook maar wat te jatten. Ben benieuwd hoelang ik dat volhoud :p

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vandaag weer eens wezen inbreken met Henry, 3.9K aan grosjen plus alle wapens van de wapenverkoper in Rattay heb ik meegenomen, die ik later aan hem zelf ga terug verkopen. :)

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/934934697790222326/2742976212CB53B3AC1E8A67D7187DC6FEB9CD60/

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/934934697790223228/B501F32C599FFD52F78A9743AEA2E230DE9C5934/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
God bless you Henry... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Haha lol.

Dat locklicken is wel apart trouwens, ik ben er inmiddels heel handig in, maak alle locks die ik mag proberen ineens open.
Very hard locks mag ik soms wel, soms niet proberen (lockpicking is lvl10, terwijl ik al best ver in het spel ben en echt alles open wat ik tegenkom...). Anders had ik allang bovenstaande screenshot zelf kunnen maken :-)

Iets anders: is vaker besproken bij RPG: waar zijn de kinderen? Zeker in een tijd en plaats waar een groot deel van de bevolking heel jong was...

Ander puntje: is het iemand gelukt om een camp geheel stealth dood te maken? Al dan niet met gif? ZOdra ik er eeninde slaap neersteek, wordt dehele boel wakker.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-09 17:45
Boefmans schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:42:
Haha lol.

Dat locklicken is wel apart trouwens, ik ben er inmiddels heel handig in, maak alle locks die ik mag proberen ineens open.
Very hard locks mag ik soms wel, soms niet proberen (lockpicking is lvl10, terwijl ik al best ver in het spel ben en echt alles open wat ik tegenkom...). Anders had ik allang bovenstaande screenshot zelf kunnen maken :-)

Iets anders: is vaker besproken bij RPG: waar zijn de kinderen? Zeker in een tijd en plaats waar een groot deel van de bevolking heel jong was...

Ander puntje: is het iemand gelukt om een camp geheel stealth dood te maken? Al dan niet met gif? ZOdra ik er eeninde slaap neersteek, wordt dehele boel wakker.
Meestal zie je geen kinderen als je ze kan afmaken. Aangezien je iedereen kan aanvallen in dit spel, hebben ze geen kinderen toegevoegd. Klinkt raar, maar child abuse, mag niet en blijkbaar telt dat hier ook.

Ik stealth meestal alleen de leader, zodat de rest simpel is :X Maar 1 kamp is mij wel gelukt, eentje stond in de bosjes te pissen, andere was aan het koken en 2 andere waren op patrouille. Dit deed ik op klaar lichte dag.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:58

Aganim

I have a cunning plan..

Desutoroiya schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:59:
[...]
Meestal zie je geen kinderen als je ze kan afmaken. Aangezien je iedereen kan aanvallen in dit spel, hebben ze geen kinderen toegevoegd. Klinkt raar, maar child abuse, mag niet en blijkbaar telt dat hier ook.
Klopt niet helemaal, NPC's die een rol spelen in de main quest kan je niet aanvallen. Melee aanvallen worden niet uitgevoerd en pijlen (als je ze al afgevuurd krijgt) hebben geen effect op het karakter.

In principe hadden ze dat concept ook op kinderen kunnen toepassen, al hebben ze misschien het risico te groot gevonden dat iemand er een weg omheen mod en we straks weer zitten met een 'crisis' ter grootte van Hot Coffee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Of het wet is weet ik niet.
Qua gameplay is er natuurlijk wel. Iets op te verzinnen: zodra je je vuist hedt naar een kind peert die em, wil niemand met je praten, krokg je in elk dorp een pijlenregen en wordt je de eerste keer dst je slaapt afgemaakt, oid.

Qua stealth: kan iemand bevestigen of verhiftigen vsn de kookpot zin heeft?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If everything goes well patch 1.4 is gonna be live on PC tonight together with some free DLCs. 😉 Consoles after certification next week.

https://twitter.com/DanielVavra/status/979435865809317890

Net op twitter gelezen

Ondertussen heb ik alle winkels in Rattay VOLLEDIG leeg gejat en loop ik met 60k Grrosjens rond, miller Peshek zal wel blij zijn met het feit dat de volledige inhoud van de slagerij op dit moment in zijn huis ligt te rotten in een kist naast zijn bed. :)

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/933809026565965732/4731C510D4E63E23BD3FF0F87062E537E7CD2930/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Wil aan de ene kant graag een nieuw paard maar kan me er nog niet toe zetten Pebbles in te ruilen :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

En 1.4 is uit, slechts 26.6 GB groot. 8)7

Dat wordt morgen uitproberen. *O*

[ Voor 34% gewijzigd door Aganim op 29-03-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:05

Case_C

[Team Carrack]

Aganim schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:57:
En 1.4 is uit, slechts 26.6 GB groot. 8)7

Dat wordt morgen uitproberen. *O*
Hoera voor 'stock' cry-engine :p .

Kan je mooi meedoen met Henry... tegen de tijd dat je kan spelen heb je net zo'n lange baard :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Tot zo voor het uitproberen: na het laden van een save faalt de main quest "Questions and Answers" direct. Zelfs bij een save die net na het verkrijgen is gemaakt. Dan maar het laatste deel van Baptism of Fire geladen, uitgespeeld en vervolgens start "Questions and Answers" daarna helemaal niet meer. -O-

Positief: het lijkt erop dat de Ultra settings weer naar behoren werken. In 1.3 klopte er op Ultra iets niet in de belichting, alles zag er wat "bleekjes" uit.

Toevoeging: ik ben duidelijk niet de enige: https://forum.kingdomcome...atically-fails/53914/19..

[ Voor 35% gewijzigd door Aganim op 30-03-2018 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Sipio schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:47:
Wil aan de ene kant graag een nieuw paard maar kan me er nog niet toe zetten Pebbles in te ruilen :'( :+
pak een willekeurige upgrade van paard en je denkt er wel anders over. Pebbles is een fakking opa van 90 in vergelijking met bijna elk ander paard. :>

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:25:
[...]

pak een willekeurige upgrade van paard en je denkt er wel anders over. Pebbles is een fakking opa van 90 in vergelijking met bijna elk ander paard. :>
Ik weet het ik weet het.. :+

Mooi dat de 1.4 patch uit is voor PC, hopelijk ook snel voor de PS4 dan al moet ik zeggen dat ik in 1.3 niks geen problemen meer heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sipio schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:47:
Er zijn mods die Pebbles beter maken. Je kan het combineren met het weggeven van 3k extra aan de paardenhandelaren voor een zadel, dan heb je ook nog eens het financiële verlies dat bij een beter paard komt kijken :)

Ik heb zelf het snelste paard gekozen, zou niet weten waarom ik meer spullen zou willen tillen als geld in dit spel toch niks waard is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Tsurany schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:56:
[...]

Er zijn mods die Pebbles beter maken. Je kan het combineren met het weggeven van 3k extra aan de paardenhandelaren voor een zadel, dan heb je ook nog eens het financiële verlies dat bij een beter paard komt kijken :)

Ik heb zelf het snelste paard gekozen, zou niet weten waarom ik meer spullen zou willen tillen als geld in dit spel toch niks waard is.
Mja geld ingame blijft altijd lastig, en het is lastig om 'logische' grote uitgaven te verzinnen. Horse en Armor zijn wel de grootste.

Gezien de manier waarop de economie toendertijd werkte.. en Henry heeft nu niet echt een vaste verblijfplaats die je kan upgraden. Op zich zou een home-stead wel leuk zijn in een dlc, als het in de story zou passen.

Zit nu in het klooster, dus het geld heeft totaal geen waarde :+ .

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 30-03-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

https://twitter.com/jan_rucker/status/979692454080327680
Stay tuned guys, we are preparing a hotfix for bugs in v1.4, which keeps you from progressing through Questions and Answers, Battle of Pribyslavitz and causing the freezes in the barber shop.
In ieder geval een redelijk vlot antwoord, jammer alleen dat deze patch ook weer net zoveel sloopt als dat het oplost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-09 09:24
Ik heb vandaag de game uitgespeeld, het einde viel mij wel een beetje tegen. Maar ik begreep dat er een sequel komt (act 3). Nu ben ik historische spoilers aan het lezen, dat is toch wel erg interessant i.v.m deel 2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie er niets over in de patch notes staan maar ik heb het idee dat ze de vijanden die je kan tegen komen tijdens fast travel een stuk sterker hebben gemaakt, zo kwam ik bijvoorbeeld 3 cumans tegen met polearm wapens die mij met een paar klappen dood sloegen, dat is mij al heel lang niet gebeurd en een half uurtje later toen ik stopte bij "attack on the road" bleken er 6 bandits met extreem goede armour en wapens aan het vechten te zijn met 3 guards, waardoor ik wel kon winnen en zelfs wat armour kon meenemen die beter was als er bij de armour traders te koop is.

Patch 1.5 is going to add Lootboxes & Horse Skins to #KingdomComeDeliverance. "We believe services which include optional digital monetization, when done properly can provide a very important element of choice which can extend and enhance the experience in our games" #WOWhorse™

https://twitter.com/Warho...80357390825648128/photo/1

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2018 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:03:

Patch 1.5 is going to add Lootboxes & Horse Skins to #KingdomComeDeliverance. "We believe services which include optional digital monetization, when done properly can provide a very important element of choice which can extend and enhance the experience in our games" #WOWhorse™

https://twitter.com/Warho...80357390825648128/photo/1
Dit lijkt me gewoon een 1 april grap _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Er zijn nu ook easter eggs, letterlijke, te vinden in de nesten als je ze neerschiet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4KODZvTCBMFmbbpU9EBWEWbR/medium.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door SouLLeSSportal op 02-04-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
In het vogelnest bij de kerk in Rattay ligt een gouden paasei waar je high van wordt en boven in de kerk die bij de monestary wordt gebouwd ligt een speciale paas zweep in een kist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:15
Vandaag eindelijk de main quest voltooid. Tot de laatste 4 main quests geen game braking bugs tegen Gekomen. Alleen de laatste 4 zaten vol met bugs. Erg gave game en binnenkort maar een tweede playtrough doen

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
patricks8 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:17:
Vandaag eindelijk de main quest voltooid. Tot de laatste 4 main quests geen game braking bugs tegen Gekomen. Alleen de laatste 4 zaten vol met bugs. Erg gave game en binnenkort maar een tweede playtrough doen
Ik kan ook niet wachten tot ik main quest af heb. Al 330 uur in zitten en wil eindelijk Ni No Kuni 2 wel eens spelen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:40:
If everything goes well patch 1.4 is gonna be live on PC tonight together with some free DLCs. 😉 Consoles after certification next week.

https://twitter.com/DanielVavra/status/979435865809317890
Gaan de consoleversies ook die highres textures krijgen?
Die zaten dacht ik in de 1.4 patch van de pc als soort van free DLC. Krijgt de X one X die ook? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Uodate installed, nog niet kunnen spelen. Ook even prutsen om sli aan de praat te krijgen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Nog geen nieuws over de 1.4 patch voor PS4, poosje geen problemen gehad met 1.3 tot ik gisteren weer een keer vast in mijn paard kwam te zitten, en wat zo klote is,.. Ik kan vaak 'naar bed gaan' on te saven, maar als ik dan kijk bij load game en de laatste save, dan is dat toch echt een stuk verder terug, zelf met een savior snapps soms hetzelfde.

Moet trouwens wel zeggen dat dit een van de games is waar ik nog steeds de bugs kan vergeven, wil gewoon elke keer weer met het verhaal verder, zelfs de vreselijke pop in kijk ik doorheen al is het wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds dat gedoe met die paaseieren crashed dit spel constant bij mij dus ik ben voorlopig maar gestopt tot dat er weer een nieuwe patch is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DboGwofUwAAdbFg.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:04
hoe staat het op het moment met de bugs etc? Twijfelde enkele weken geleden al om hem te kopen maar de bugs etc weerhielden mij hiervan. Is dit nu beter na wat patches?

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment nauwelijks last van bugs, maar dat is wel eens anders geweest, ik speel trouwens op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Iemand die nieuwe DLC al gekocht? Ik ben blij dat ik eindelijk weer verder kan met het avontuur van Henry. Alleen is alles veel te duur voor mij, ik heb maar 9K dus daar kom ik niet ver mee. Ik moet dus zo snel mogelijk geld gaan verdienen, en veel... Dus als iemand tips heeft voor snel geld te verdienen, ben ik diegene erg dankbaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:11

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb de DLC net opgepikt, maar moet nog beginnen. 35k. in de pocket dus zal niet zo snel geldproblemen hebben. :)
Meeste geld heb ik binnegeharkt door:
- schieten van wild en verkopen van het vlees (gebraden kan je het overal kwijt).
- schatkaarten doen en de gear verkopen
- bandieten omleggen en hun gear verkopen. (Tip: repareer de spullen voordat je ze verkoopt)

Eventueel kan je wat spullen stelen en die verkopen, maar dan zit je vast aan de molenaars of je moet een aantal dagen wachten voordat je het kan verkopen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe DLC gekocht maar ik ga die vandaag pas voor het eerst uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Chrasher schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:38:
Heb de DLC net opgepikt, maar moet nog beginnen. 35k. in de pocket dus zal niet zo snel geldproblemen hebben. :)
Meeste geld heb ik binnegeharkt door:
- schieten van wild en verkopen van het vlees (gebraden kan je het overal kwijt).
- schatkaarten doen en de gear verkopen
- bandieten omleggen en hun gear verkopen. (Tip: repareer de spullen voordat je ze verkoopt)

Eventueel kan je wat spullen stelen en die verkopen, maar dan zit je vast aan de molenaars of je moet een aantal dagen wachten voordat je het kan verkopen.
Daar ga je nog op terug komen ☺️
Iig bedankt voor je tips, ik denk dat ik me dus wat meer moet gaan bezig houden met het hunten en de schatkisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelste manier om geld te verdienen is volgens mij door 's nachts winkels leeg te roven.

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/933809026565965732/4731C510D4E63E23BD3FF0F87062E537E7CD2930/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:20:
De snelste manier om geld te verdienen is volgens mij door 's nachts winkels leeg te roven.

[afbeelding]
Hoe dan ?

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de deur lockpicken, naar binnen gaan en alles jatten wat er in de kasten en kisten achter in de winkels ligt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Ik wil mijn reputatie zo hoog mogelijk houden daarom probeer ook zo min mogelijk te stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

GluonC schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:23:
Ik wil mijn reputatie zo hoog mogelijk houden daarom probeer ook zo min mogelijk te stelen.
Reputatie gaat enkel omlaag als je gepakt wordt. Maar je kan ook gewoon vijanden doodmaken, belangrijkste is zorgen dat je paard zoveel mogelijk kan tillen, je wordt rijk door armor verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Maar waar verkopen jullie al dat armor dan?
De traders/vendors bij mij hebben bijna nooit groschen op zak, omdat ik al vaak spullen verkoop aan ze. Ik heb in mijn kist veel armor maar ik krijg het nergens kwijt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

GluonC schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:46:
Maar waar verkopen jullie al dat armor dan?
De traders/vendors bij mij hebben bijna nooit groschen op zak, omdat ik al vaak spullen verkoop aan ze. Ik heb in mijn kist veel armor maar ik krijg het nergens kwijt. :/
Je hebt meerdere steden met meerdere winkels en smederijen, gewoon een rondje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Tsurany schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:55:
[...]

Je hebt meerdere steden met meerdere winkels en smederijen, gewoon een rondje rijden.
Dat is ook wat ik altijd doe, er is niemand meer bij mij die meer als 100 groschen bij zich heeft. Enigste die nog in me opkomen zijn de Millers, daar zijn er ook een aantal van dacht ik. Misschien als ik een week wacht, dat de winkels weer wat geld hebben? Dat heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk, doe ik ook liever niet. ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 13:08
Ben er gisteren mee begonnen... Het is ff wennen aan de game.. zit een paar uurtjes ver
spoiler:
Ben net toegekomen in het 2de castle, heb hier al wat gepraat en gedaan en zit nu met de quest dat ik moet terug gaan om zijn ouders te begraven

Het saven is toch wel iets nieuws en een extra challenge.. Heb 2-3 keer opnieuw mogen laden omdat lockpicking toch niet zo makkelijk is vind ik..

Het is nog even zoeken waar het game mij naartoe brengt, maar de filmpjes (wel mindere kwaliteit bij mij - speel op 2K resolutie) zijn wel cool..

Voor de rest een verse wind door het RPG genre.. ben alvast heel positief.. en benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GluonC schreef op zondag 8 juli 2018 @ 23:09:
[...]

Dat is ook wat ik altijd doe, er is niemand meer bij mij die meer als 100 groschen bij zich heeft. Enigste die nog in me opkomen zijn de Millers, daar zijn er ook een aantal van dacht ik. Misschien als ik een week wacht, dat de winkels weer wat geld hebben? Dat heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk, doe ik ook liever niet. ☺️
ja op gegeven moment zijn ze weer voorzien van geld. Ik neem meestal alleen de meest geld tot gewicht ratio armor mee. Ik heb toch al te veel geld voor nu maar met de from the ashes DLC wellicht handig om centen te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18
Ik heb het spel gekocht puur uit nieuwsgierigheid omdat de omgevingen er zo mooi uitzagen...maar het is ook een verdomd leuk en goed spel!

Reviews waren minder door de bugs, maar de laatste versie vertoond weinig probblemen moet ik zeggen.

Jammer dat reviews niet worden aangepast nadat een spel verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:44
jaapstobbe schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 07:15:
Ik heb het spel gekocht puur uit nieuwsgierigheid omdat de omgevingen er zo mooi uitzagen...maar het is ook een verdomd leuk en goed spel!

Reviews waren minder door de bugs, maar de laatste versie vertoond weinig probblemen moet ik zeggen.

Jammer dat reviews niet worden aangepast nadat een spel verbeterd is.
Jammer dat een spel niet eerst goed gepatched wordt voordat hij uitgebracht wordt ;) het gaat 2 kanten op he de game is geweldig en ik heb er al heel wat uurtjes in zitten, maar als ze nou gewoon een maand of 2 nog gewacht hadden en de bugs gesloopt hadden waren de reviews waarschijnlijk ook een stuk meer vol lof.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Iemand tips voor een beginner ? :)

Ben nu net beland bij Theresa haar nonkel :) En heb zijn 1ste quest gekregen..
Is het een volwaardige RPG als (The Witcher, Dragon Age,..) ?

Zit beetje met twijfel of ik de DLC's enzo ook zou kopen... Ben nog niet 100% overtuigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

QuZyX schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:10:
Iemand tips voor een beginner ? :)

Ben nu net beland bij Theresa haar nonkel :) En heb zijn 1ste quest gekregen..
Is het een volwaardige RPG als (The Witcher, Dragon Age,..) ?

Zit beetje met twijfel of ik de DLC's enzo ook zou kopen... Ben nog niet 100% overtuigd..
Zou met de DLC's wachten tot je 'm hebt uitgespeeld, dan kan je achteraf de speelervaring nog wat uitbreiden met die extra verhalen/content. Eventueel kan je er dan voor kiezen om een nieuwe playtrough te doen met die extra content, of gewoon met hetzelfde character door te gaan.

Ga ze zelf ook wel halen wanneer ze er allemaal zijn, dan . De game opzich speelt wel als een echte RPG, meer als The Witcher maar dan first person en in een realistisch scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
gaat opzich nu wel goed met het geld, maar waar verkopen jullie je gestolen spul ?

de kleren die je jat van villagers of van soldiers , krijgen die uiteindelijk weer kleren aan of blijven ze in hun witte ondergoed rond lopen ? (meerdere keren de zelfde villagers beroven van hun kleren en eventueel geld .

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-09 17:45
Ik heb dit spel een tijdje aan de kant gedaan vanwege de bugs, hoe is het nu en hoe is de dlc? De game spreekt mij nog steeds aan en wil hem namelijk graag weer oppakken.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 12-09 12:34
Sinds patch 1.50 ben ik ook weer aan het spelen, en moet zeggen dat ik geen game breaking bugs meer ben tegen gekomen.
Kan nu eindelijk lekker door spelen.

Tot nu toe vindt ik het een geslaagd spel, ben nu ongeveer halverwegen met het hoofdverhaal en +/- 75% van de sidequests.

Performance is redelijk goed, alles op very high gemiddeld 60fps, alleen dips in het donker +/- 45fps met de vakkel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Hier maar 30 fps met een GTX 970 - speel wel op 2K resolutie.. Vermoedelijk ligt het dus daar aan.. ;-)

Gisteren nog eens herbonnen.. zat nog niet zo ver en vond mijn draai niet 100%... Heb al gemerkt dat met soms iets anders te zeggen je andere zaken al tegenkomt.. positief dus! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Ik blijf het lastig vinden om te stelen. Ik kan alleen easy lock picks openen, hard locks krijg ik met geen mogelijkheid open en daarbij word ik ook meteen gepakt. Ik heb ook geen zin om te moeten betalen voor mijn lockpicking skills wat hoger te krijgen want ik heb het geld nu hard nodig voor alle content uit de nieuwe DLC.
Enigste optie wat voor mij dan overblijft is jagen, wat ik gelukkig ook veel leuker vind om te doen, maar ik ben wel lang bezig wil ik al dat geld bij elkaar krijgen vrees ik. :/
Ik had ook wel gehoopt op wat nieuwe side quests enzo. Want als je het spel nu hebt uitgespeeld en grotendeels al je geld hebt uitgegeven, gaat het lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
taker1987 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:47:
gaat opzich nu wel goed met het geld, maar waar verkopen jullie je gestolen spul ?
Ik verkoop al mijn gestolen zooi aan de Miller ten noorden van Rattay. In het begin heeft hij mss 500 te besteden. Na een aantal dagen en het blijven verkopen krijgt hij steeds meer geld. Zelfde geldt ook voor andere handelaren.

De armourer in Rattay begon met 1k. Na een paar dagen Cumans jagen en hun zooi verkopen, zit hij op 35k 8)
GluonC schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:12:
Ik blijf het lastig vinden om te stelen. Ik kan alleen easy lock picks openen, hard locks krijg ik met geen mogelijkheid open en daarbij word ik ook meteen gepakt. Ik heb ook geen zin om te moeten betalen voor mijn lockpicking skills wat hoger te krijgen want ik heb het geld nu hard nodig voor alle content uit de nieuwe DLC.
Enigste optie wat voor mij dan overblijft is jagen,
Gelukkig hoef je niet om geld verlegen te zitten in het spel! Met jagen kom je een heel eind.
Laatst heb ik ongeveer 1.5 uur gejaagd en had iets van 5k verdiend. Mijn favoriete spot:
https://kingdomcomemap.github.io/#5/2418.750/2749.500

Probeer herten te vinden, en anders gewoon een zwik konijnen. Alles in je paard stoppen en terug naar de Miller (bij Rattay). Zo veel mogelijk verkopen en wat je overhoudt (door geldgebrek van de Miller), koken en in de container in het huisje van de Miller stoppen. Anders doorrijden naar Rattay en het overshot daar verkopen aan de Butcher.
Alle traders beginnen met weinig geld, maar hoe meer je verkoopt, hoe meer geld zij verdienen.

Ik heb vrij snel geinvesteerd in een tier 5 paard (+- 3.5k) wat zeker de moeite waard is. Kan bijna 2x meer dragen dan Pebbles. Hoef je weer minder op en neer te rijden tijdens jagen, wat weer efficienter is.

Sinds ik er voor het eerst kwam, heb ik al een hekel aan iedereen in Sasau. Er is iets vreemds met die stad.... >:) Dus nadat ik stealth kills kon doen, 's nachts op pad en elke guard die er loopt stil omleggen, looten en al zijn spullen verkopen. Niet heel lucratief, maar het is leuk en verdient een zakcentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Jaag op Cumans en bandits! Ik heb nu geweldige armor en wapens, het beste paard en 35k grosjen terwijl ik net na de slag bij Prytchlavic (o.i.d.) ben.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook leuk om overdag gestolen spullen te verkopen aan die gemene Miller, en vervolgens 's nachts diezelfde spullen weer terug te jatten van hem en in je kist te stoppen tot de rode handjes na een paar dagen zijn verdwenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 15:49

JanAd

Wind’s howling

Daarstraks het spel gekocht en geïnstalleerd, maar het start gewoon niet op. Iemand hier toevallig dezelfde problemen gehad?

Geïnstalleerd via Steam, geen enkel probleem. Ook de 2 DLCs direct erbij.
Ik start het spel op en krijg de 'splash screen' en dan niks meer...

Ik heb al wat gezocht online en ik vind wel wat vergelijkbare situaties, maar nergens een werkende oplossing. Ik heb de support ook al gecontacteerd, maar nog geen reactie gehad.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Zonder verdere info kan men weinig, wat zit er in je pc, wat heb je al gedaan zoals driver updates etc?

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-07-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Win10 1803, i7 8700 / 16GB RAM / GTX1080 3440x1440 @100hz. geinstalleerd op een SSD (de details staan in m'n profiel, bij inventaris)

Ik heb al de gebruikelijke dingen al geprobeerd.
Drivers zijn up-to-date. De DLC's verwijderd. Scherminstelling naar beneden gehaald, uitvoeren als Admin vanuit de Steam installatie folder... compatibiliteitsmodus, in de achtergrond draaiende progs afgesloten, AV uitgezet, herinstallatie van spel, enz...

Voorlopig lijkt niks te helpen. ;(

[ Voor 13% gewijzigd door JanAd op 17-07-2018 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

JanAd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:39:
Win10 1803, i7 8700 / 16GB RAM / GTX1080 3440x1440 @100hz. geinstalleerd op een SSD (de details staan in m'n profiel, bij inventaris)

Ik heb al de gebruikelijke dingen al geprobeerd.
Drivers zijn up-to-date. De DLC's verwijderd. Scherminstelling naar beneden gehaald, uitvoeren als Admin vanuit de Steam installatie folder... compatibiliteitsmodus, in de achtergrond draaiende progs afgesloten, AV uitgezet, herinstallatie van spel, enz...

Voorlopig lijkt niks te helpen. ;(
Raar ik ken het probleem niet en voorzover ik weet hier ook niet (veel) voorbij gekomen. Inmiddels al wat van de gamedevs gehoord? Wellicht op facebook proberen, gaat soms wat sneller.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Helaas, gisteren de main quest uitgespeeld :'(

De afgelopen jaren heb ik voornamelijk FPS gespeeld. Met Fallout kon in me ook erg vermaken, en daarnaast het sim racen opgepakt. Fallout was een van de weinige RPG die me aantrok, ik ben niet zo van dat genre.

Heel zelden heb ik een hele zondag niks te doen, dan blader ik door Steam heen en waag ik me aan een game die ik normaal niet koop, "om gewoon even wat anders te spelen". En zodoende na wat twijfel Kingdom Come gekocht. Na een hoop gelezen te hebben over bugs, glitches, performance issues, etc toch aan de slag gegaan.

Eerste indrukken? "Wtf dit is mooi..." en "wtf is dit traag...". De eerste paar uur leek er voor mij geen doorkomen aan. Maar doorgezet, ik begon het te voelen en na de proloog was het hek van de dam, geen stoppen meer aan :o

Zowel het verhaal als de personages vond ik geweldig. Zeker de hoofdrolspelers, allemaal anders en met hun eigen karakter. Hoe de wereld op je reageert naarmate je verderkomt of hoe je je kleed, voortreffelijk. De plotwendingen, side quests, ik heb genoten van alles. Hier en daar wat saaie stukken, maar dat was te overzien.

Het enige waar ik me aan geërgerd heb is de performance tijdens battles. Met een GTX 1080, 16GB ram op 2560 × 1440 (ipv 3840 x 2160) en alles op medium, +- 30 FPS.

Lang verhaal kort, ik heb een nieuwe favoriete game :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:58:
[...]

Raar ik ken het probleem niet en voorzover ik weet hier ook niet (veel) voorbij gekomen. Inmiddels al wat van de gamedevs gehoord? Wellicht op facebook proberen, gaat soms wat sneller.
Nee niks, er is een ticket aangemaakt. Daarna geen mails meer gehad.
pimskie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:35:
Helaas, gisteren de main quest uitgespeeld :'(

De afgelopen jaren heb ik voornamelijk FPS gespeeld. Met Fallout kon in me ook erg vermaken, en daarnaast het sim racen opgepakt. Fallout was een van de weinige RPG die me aantrok, ik ben niet zo van dat genre.

Heel zelden heb ik een hele zondag niks te doen, dan blader ik door Steam heen en waag ik me aan een game die ik normaal niet koop, "om gewoon even wat anders te spelen". En zodoende na wat twijfel Kingdom Come gekocht. Na een hoop gelezen te hebben over bugs, glitches, performance issues, etc toch aan de slag gegaan.

Eerste indrukken? "Wtf dit is mooi..." en "wtf is dit traag...". De eerste paar uur leek er voor mij geen doorkomen aan. Maar doorgezet, ik begon het te voelen en na de proloog was het hek van de dam, geen stoppen meer aan :o

Zowel het verhaal als de personages vond ik geweldig. Zeker de hoofdrolspelers, allemaal anders en met hun eigen karakter. Hoe de wereld op je reageert naarmate je verderkomt of hoe je je kleed, voortreffelijk. De plotwendingen, side quests, ik heb genoten van alles. Hier en daar wat saaie stukken, maar dat was te overzien.

Het enige waar ik me aan geërgerd heb is de performance tijdens battles. Met een GTX 1080, 16GB ram op 2560 × 1440 (ipv 3840 x 2160) en alles op medium, +- 30 FPS.

Lang verhaal kort, ik heb een nieuwe favoriete game :*)
Ik speel ook niet zo gemakkelijk RPG's, maar Fallout 4 was bij mij ook de grote uitzondering, fantastisch spel.
Kingdom Come gaat het niet worden vrees ik, als het gewoon al niet wil opstarten.

Ik ga een refund aanvragen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week tropenrooster op het werk en vorige week ook, dus ik zit lekker binnen bij de airco, dit spel weer van voor af aan te spelen.

Gister ben ik ook voor het eerst de nieuwe DLC aan het doen, tot nu toe heb ik al minstens 70K Grosjen uitgegeven aan het herbouwen van dat dorp en het is nog lang niet af, daarom heb ik gisteravond voor ik naar bed ging nog snel even de wapenverkoper, de armour verkoper en de kleermaker in Rattay beroofd. Hopelijk kan ik vanmiddag de buit verkopen in Sasau als het rode handje er af is, want ik heb het geld hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Grosjen is hier ook wel een probleem..

Los daarvan heb je eigenlijk 2 à 3 sets nodig van armour;
- 1 heavy set voor combat
- 1 light set voor stealth & diefstal

Zelf vind ik het soms veel werk om iets te bereiken.. Ook de gevechten zijn erg lastig... 2 - 3 armoured personen en je (ik toch) verliest keer op keer...

Ook het verhaal is niet zo meeslepend als ik verwacht had... de tochten (ook al gebruik je fast travel) duren soms erg lang.. tegen je ergens toekomt is het dan net te donker.. moet je slapen.. moet je eten..

Het boogschieten zelf is erg moeilijk vind ik..
Hetgeen je kan dragen is erg beperkt..
De save functie is wel een beetje 'lomp'... zeker omdat van zodra je ergens op betrapt wordt, gans het spel "om zeep" kan zijn...

Misschien heb ik het allemaal wat te veel gespeeld tijdens mijn verlof en ben ik het even beu.. Maar ik vind het ergens een beetje "saai"... Je wordt erg hard aan je lot overgelaten vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Bij GOG.com is het spel nu, samen met twee anderen, voor 21,59 te koop. Dit is echter zonder DLCs. Zijn die essentieel wat jullie betreft?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Brent schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:42:
Bij GOG.com is het spel nu, samen met twee anderen, voor 21,59 te koop. Dit is echter zonder DLCs. Zijn die essentieel wat jullie betreft?
Zonder de DLC's al 80 uur in het spel kunnen steken, dus nee niet persé. Uiteindelijk als ze er allemaal zijn pik ik ze wel een keer op voor een 2e playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
En kwa bugs, zijn die DLCs daar nog noodzakelijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Brent schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:51:
Zonder DLC heb je al genoeg bugs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik bedoelde natuurlijk of ze in aantal verminderd zouden worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Brent schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:51:
Lijkt me niet, toen ik speelde had ik al nauwelijks last van bugs. Toen zijn er nog tig patches geweest om de boel te verbeteren. + met de release van verschillende dlc's is er nog gratis content toegevoegd. Voor die prijs is het zeker een goede koop.

Wat ik zie van de patch notes is dat er zowel aan bugs als performance is gewerkt, dus vermoed dat 't wel een stuk beter speelt dan on release :P .

Let wel dat het geen typisch hedendaagse RPG is, waarbij je continue aan de hand word gehouden. Het is een redelijk taaie game om goed in te komen. Maar dat maakt het direct ook wel meer belonend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Het is heel bizar maar mijn versie is niet meer speelbaar. Zoveel bugs. Sinds deze week de PS4 pro en het ziet er nog erger uit. Bruggen die verwijden, NPC's niet zichtbaar, textures die veels te laat inladen.

Zonde! Ik start het spel in ieder geval niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 17:07
Hier op de XBO vrijwel geen last meer van de bugs die ik bij de release had na alle updates, dus deze game onlangs maar weer eens opnieuw gestart. Als je er eenmaal in zit dan is het een geweldige game, ik moet zeggen dat ik nog weinig zo in een game werd gezogen als bij deze.
Inmiddels ook alle dlc binnen gehaald en de komende tijd weinig sociale contacten meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Nieuwe DLC is uit. Zal later deze week mijn ervaringen posten.

[ Voor 146% gewijzigd door GluonC op 17-10-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Wat viel deze DLC tegen :/
Jammer dat de main story line niet verder ging. De quest (ik zie het niet eens als een DLC) was wel heel erg kort, binnen 5u kun je hem wel uitspelen. Gelukkig neem ik altijd overal de tijd voor met dit soort spellen dus ik heb me toch weer een weekje kunnen vermaken met Kingdome Come. Maar ik was meer bezig met een paar side quests.

Warhorse Studios mag wel gaan knallen nu met de volgende DLC, want ik ga niet steeds 10eu betalen voor een quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:06
Ik ben ook begonnen met deze game maar ik kom echt niet uit hoe dat vecht systeem werkt , iemand mij daar iets meer over vertellen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
ravw schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 00:55:
Ik ben ook begonnen met deze game maar ik kom echt niet uit hoe dat vecht systeem werkt , iemand mij daar iets meer over vertellen
Volgens hetgeen ik geleerd heb.. (ben wel gestopt na een 20 - 30u).. is het geen "hack & slash"..
Je moet je aanvallen goed timen en proberen combo's te maken..

Het is een heel realistisch (te realistisch voor mij) vechtsysteem.. Zoek eens een paar tutorial op YouTube op die het jou beter vertellen dan ik kan neerschrijven.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij de Noord-Oost uitgang van Rattay is een trainingsveld waar je de basis van combat kan leren, zeker aan te raden om dat te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
De game is nu in de aanbieding voor 25 euro op steam, of 36 voor de basisgame en dlc's.
Wat raden jullie aan, zijn de dlc's de moeite niet waard of zijn de dlc's van zo'n grote kwaliteit dat ze onmisbaar zijn?

Ben alle snelle shooters en dergelijke wel een beetje zat, rustig op je gemak rondsnuffelen heeft nu wel mijn voorkeur qua gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-09 09:24
Ik speel het spel met Xbox controller op mijn PC, dat speelt een stuk fijner dan muis en keyboard (behalve bij lockpicking) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

atillicious schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:59:
De game is nu in de aanbieding voor 25 euro op steam, of 36 voor de basisgame en dlc's.
Wat raden jullie aan, zijn de dlc's de moeite niet waard of zijn de dlc's van zo'n grote kwaliteit dat ze onmisbaar zijn?

Ben alle snelle shooters en dergelijke wel een beetje zat, rustig op je gemak rondsnuffelen heeft nu wel mijn voorkeur qua gameplay.
voor de prijs zou ik het wel doen, de eerste dlc is eigen dorpje opbouwen en tweede zijn de capriolen van hans capon spelen. (ik heb beide maar die van hans nog niet zelf gespeeld dus ik weet niet hoe goed het is) maar voor 10e kan je er echt geen buil aan vallen. :9

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
Overstag gegaan, de game met dlc's gekocht. Ben nu bij die ene molenaar voor wie ik lijken moet opgraven om mijn schuld te lossen.
Al een aantal keer doodgegaan, maar wel tof om eens een rpg te spelen waar je niet meteen een warlord wordt á la Skyrim.
Ben aangenaam verrast, gebruiken jullie mods? Zo ja, welke?
Al een beetje gegoogled op mods maar wat is nou handig in het begin?

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik ben nu lvl 15 en nu pas een mod erbij gepakt. Mijn pijlen schieten iets strakker en verder en ik heb de dot bij het boogschieten weer aangezet. Verder geen mods.

Heerlijk spel, leuke en vooral niet te lange sidequests en veel te doen.
Heb mijzelf een "reset"potion gemaakt om mijn skillpoints opnieuw te verdelen, nu wat beter gebalanceerd.

OP zijn is bijna onmogelijk in deze game, combat is echt lastig. Doe het meeste ranged met pijl en boog, ik ben niet zo van het zwaardvechten.

Game is echt wel een aanrader.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

atillicious schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:27:
Ben aangenaam verrast, gebruiken jullie mods? Zo ja, welke?
Al een beetje gegoogled op mods maar wat is nou handig in het begin?
- mod om de crosshair te tonen bij boogschieten, ik schiet in RL ook boog, op de 1 of andere manier mis je in een spel gewoon de hand-oogcoördinatie die je in het echt wel hebt en lukt het me niet om eraan te wennen. Dus dan maar gewoon een mikpuntje, het blijft maar een spelletje. :)
- mod om geen Saviour Schnapps nodig te hebben voor saves. Het idee was leuk om saves te beperken, maar aangezien het spel nog weleens een quest spontaan weet te vernaggelen of anderzijds op zijn gat gaat speel ik liever op safe. Daarnaast game ik voor mijn ontspanning en vind ik het al irritant genoeg dat het gemiddelde spel tegenwoordig geen fatsoenlijk savemechanisme heeft (lees: checkpoints :X ). Als we dat deze keer kunnen fixen, dan doen we dat natuurlijk als goed Tweaker zijnde. :Y)

Eigenlijk verder nog geen noodzaak gevonden voor andere mods, het spel speelt verder lekker weg en inmiddels ben ik zo zwaar bepantserd dat ik ook bij grotere groepen mijzelf staande kan houden zonder al te overpowered te voelen (afstand houden en voorkomen dat je omsingeld raakt blijft nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik had deze game voor de release al op mijn radar staan. Maar heb de game niet gekocht door alle verhalen over bugs, crashes etc.

Hoe speelbaar is de game tegenwoordig op de PS4? Ik mis daar natuurlijk mods waarmee ik de game zelf kan verbeteren.

Net RDR2 uitgespeeld, dus grafisch zal het ook wel een hele stap terug zijn?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

RZor schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:21:
Ik ben nu lvl 15 en nu pas een mod erbij gepakt. Mijn pijlen schieten iets strakker en verder en ik heb de dot bij het boogschieten weer aangezet. Verder geen mods.

Heerlijk spel, leuke en vooral niet te lange sidequests en veel te doen.
Heb mijzelf een "reset"potion gemaakt om mijn skillpoints opnieuw te verdelen, nu wat beter gebalanceerd.

OP zijn is bijna onmogelijk in deze game, combat is echt lastig. Doe het meeste ranged met pijl en boog, ik ben niet zo van het zwaardvechten.

Game is echt wel een aanrader.
Nou je moet wel opletten dat je niet omsingeld wordt maar dan kun je veel licht bepanserde vijanden vaak 1 of 2 hits doden. Meestal kan je geen combos doen omdat ze al dood zijn bij hit 2. Maar simpel een groep van 5 man one hitten zit er niet in nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Nou, ik moet zeggen nu ik alles max level heb, zit er voor mij totaal geen uitdaging meer in. 2x steken met mijn zwaard en ze zijn dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Gisteren weer even na langere tijd opgepakt om verder te gaan met main quest en from the ashes, maar moet wel weer inkomen... Paar keer groep van random struikrovers en cumans bijna doodgegaan, krijg de hits maar niet en elke aanval werd geparried. Uiteindelijk wel gered maar viel me wel even vies tegen, voorheen was dat nooit een probleem.
Maar het blijft toch een gaaf spel, als je over de heuvel komt naar Sasau is het toch elke keer weer een prachtig uitzicht op het klooster en nederzetting... :)

Enige waar ik tegen aan loop is bij from the ashes dat alles pittig aan de prijs is, en elke verkoper heeft veel te weinig centen... Ik wil niet zo'n verkoop grind door om tig keer 200 groshen bij de een en de ander weg te vissen, maar eens even kijken of ik de 200 stuks armor die ik nog heb liggen in de kist wat sneller kan verkopen.
Chaoss schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:02:
Ik had deze game voor de release al op mijn radar staan. Maar heb de game niet gekocht door alle verhalen over bugs, crashes etc.

Hoe speelbaar is de game tegenwoordig op de PS4? Ik mis daar natuurlijk mods waarmee ik de game zelf kan verbeteren.

Zeker niet heel grote stap verschil, misschien wel in animatie maar grafisch behoorlijk gelijk denk ik.
Bugs zijn in ieder geval voor pc versie aardig uitgehaald, ik heb in een hele middag/avond sessie geen bug gezien of crash gehad, voorzover ik weet zaten ze hier erg bovenop om te fixen. Of de ps4 ook zo goed loopt durf ik niet te zeggen maar ik ga ervan uit dat dit min of meer gelijk is getrokken tegen deze tijd.

[ Voor 33% gewijzigd door SouLLeSSportal op 02-01-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:36

Echt niet.

Gewoon niet.

Ik heb zelf een smid en een handelaar in het dorp, die hebben doorgaans wel een paar K grosschen op zak. In de grotere plaatsen als Rattay en Sasau hebben de smeden ook doorgaans wel een paar K op zak. Daar kan ik mijn gebouwen redelijk van betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:02:

Heb deze game al een flinke poos geleden uitgespeeld op de ps4, heb inderdaad een aantal bugs gehad waardoor ik soms beste stukken overnieuw heb moeten doen mede door het save systeem, ik zat soms gewoon vast gegroeid samen met mijn paard. Dat gezegd hebbende ben ik wel blij dat ik heb doorgezet want ik vond het verhaal echt schitterend mooi, als je de setting mooi vind zou ik hem zeker spelen.

Mijn mening is trouwens wel dat het vergeleken met RDR2 echt een flinke stap achteruit is qua graphics, de pop in bijvoorbeeld was toen ik speelde echt heel erg, als je een beetje snel een stadje in reed moesten de gebouwen nog geladen worden, er zijn wel nog wat patches gekomen op de ps4 nadat ik er klaar mee was dus misschien is dat nu ook wat beter geworden maar dat weet ik dus niet zeker.

Maar onvergetelijk verhaal voor mij, erg goed imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Hmm achteraf viel het bij elkaar schrapen van de centen nog wel mee, met het beetje uitbuiten van de manier waarop je betere relatie kan krijgen met de merchants, krijg je vrij snel 6k+ aan groschen dat ze als bedrag hebben. dan is het een kwestie van paar rondjes rijden en beetje quests afronden om het voor elkaar te krijgen. Wel leuk maar had wat meer verwacht van from the ashes in de zin van side quests voor de betr. shops etc om zaken rond te krijgen maar al met al wel aardig om 'jouw' dorp te zien. :)

nu maar verder met de rest van de nog te halen quests.

@ hierboven, pop in is wel nog steeds aanwezig, ook op pc, terwijl ik een toch wel fatsoenlijk systeem heb.

[ Voor 8% gewijzigd door SouLLeSSportal op 07-01-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estobaniac
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-12-2023
Heb deze ook opgepikt in de steam sales en nog geen seconde spijt van gehad. :D
De scenery, het verhaal, de cutscenes zijn allemaal geweldig. Echt een wereld waar je ingezogen wordt, indrukwekkend dat een nieuwe studio zo een pareltje heeft kunnen maken.
De enige bugs, die ik na een weekje spelen ben tegengekomen, zijn grafische glitches : personen niet op de juiste plek wanneer ze een gesprek voeren, helm die afzakte tot over mijn ogen waardoor de helft van mijn scherm zwart werd, veel clipping, etc... maar het kan de dolle pret niet bederven.
En lekker realistisch en daardoor best wel een uitdaging bij momenten, maar dat schenkt dus ook eens zoveel voldoening, zoals anderen hierboven ook al aangaven.
Zo ben ik opnieuw begonnen omdat de combat echt moordend was. Bij mijn tweede start heb ik eerst Henry getrained voordat ik de eerste quest voltooide door veel te springen en spurten en alle plantjes in Skallitz te plukken (herbalism tot 17 en toen vond ik er geen meer :p ) en zoveel mogelijk locks te picken. Vooral de extra vitality en dus stamina bleek goud waard : deze keer meteen Hans zijn boog gewonnen wat onmogelijk leek bij mijn eerste run.
Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Estobaniac schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:53:
Heb deze ook opgepikt in de steam sales en nog geen seconde spijt van gehad. :D
De scenery, het verhaal, de cutscenes zijn allemaal geweldig. Echt een wereld waar je ingezogen wordt, indrukwekkend dat een nieuwe studio zo een pareltje heeft kunnen maken.
De enige bugs, die ik na een weekje spelen ben tegengekomen, zijn grafische glitches : personen niet op de juiste plek wanneer ze een gesprek voeren, helm die afzakte tot over mijn ogen waardoor de helft van mijn scherm zwart werd, veel clipping, etc... maar het kan de dolle pret niet bederven.
En lekker realistisch en daardoor best wel een uitdaging bij momenten, maar dat schenkt dus ook eens zoveel voldoening, zoals anderen hierboven ook al aangaven.
Zo ben ik opnieuw begonnen omdat de combat echt moordend was. Bij mijn tweede start heb ik eerst Henry getrained voordat ik de eerste quest voltooide door veel te springen en spurten en alle plantjes in Skallitz te plukken (herbalism tot 17 en toen vond ik er geen meer :p ) en zoveel mogelijk locks te picken. Vooral de extra vitality en dus stamina bleek goud waard : deze keer meteen Hans zijn boog gewonnen wat onmogelijk leek bij mijn eerste run.
Echt een aanrader!
Volgens mij is die helm geen bug maar het vizier. Heb ik met zwaardvechten ook, met boogschieten niet. Ligt aan t soort helm dat je kiest.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RZor schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Volgens mij is die helm geen bug maar het vizier. Heb ik met zwaardvechten ook, met boogschieten niet. Ligt aan t soort helm dat je kiest.
Inderdaad, in gevechten gaat het vizier omlaag en dan zie je een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Zijn wel mods voor maar ik vind t wel realistisch.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste