Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Gister het spel even gehaald voor de XboxOne. Inmiddels een paar uurtjes gespeeld met de questline. Zijn er nog belangrijke tips, die ik in het begin moet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:41
Een tip die mij viel help: speel bij de proloog langzaam, jat en loot alles wat je kunt, ook van de lijken enzo.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Loadichus schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:10:
Gister het spel even gehaald voor de XboxOne. Inmiddels een paar uurtjes gespeeld met de questline. Zijn er nog belangrijke tips, die ik in het begin moet weten?
De ontwikkelaar heeft vorige week een handige pagina op Steam gepost met daarin tips van de Kingdom Come: Deliverance community. :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
caesar1000 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:44:
De ontwikkelaar heeft vorige week een handige pagina op Steam gepost met daarin tips van de Kingdom Come: Deliverance community. :)
Thanks, ik zal de verschillende tips eens doornemen.

Op dit moment moet ik het lockpicking onder de knie krijgen. In één van die kisten zit een armor setje dat ik nodig heb om te ontsnappen.

Alleen dat lockpicking met een controller .... gisteravond was de frustratie hoog hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estobaniac
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-12-2023
Tsurany schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Inderdaad, in gevechten gaat het vizier omlaag en dan zie je een stuk minder.
Het was niet in een gevecht (ik was aan het looten) en ik had ook nog geen helm met een vizier (het was nog in de proloog).
Het is tot nu bij die ene keer gebleven en even helm unequipen en terug equipen en het was opgelost.
Dus al bij al no biggy.
Ik vind dit spel is zo fantastisch, dat ik die grafische glitches graag door de vingers zie.
Dit niveau van immersion heb ik gemist sinds Morrowind, Oblivion en Skyrim komen natuurlijk wel in de buurt zoals ook de eerste Maffia game, maar Kingdom Come doet naar mijn gevoel beter dan die 3. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Estobaniac op 17-01-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 21:13

Echt niet.

Gewoon niet.

De Band of Bastards DLC is vandaag uitgekomen. Hoop dat deze wat langer is dan From the Ashes. De trailer zag er goed uit, ik ga hem zeker uitproberen. (Wanneer ik tijd heb is een tweede...)

[ Voor 33% gewijzigd door Echt niet. op 05-02-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 11:54
Ik ben aan de 2de playthrough bezig en probeer alle quests te doen die ik in de eerste nooit heb gedaan.

Het heeft al voor hilariteit en spannende tijden gezorgd.
Blijft een van mijn favorieten aller tijde dit spel, ik heb wel een beetje angst van de overname van THQ Nordic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:48

Case_C

[Team Carrack]

Lyca schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:57:
Ik ben aan de 2de playthrough bezig en probeer alle quests te doen die ik in de eerste nooit heb gedaan.

Het heeft al voor hilariteit en spannende tijden gezorgd.
Blijft een van mijn favorieten aller tijde dit spel, ik heb wel een beetje angst van de overname van THQ Nordic.
Ik moet nog steeds een keer alle DLC oppikken, volgens mij moest nu alleen 'A Womans Lot' uitkomen. Als we de klooster-missie een beetje als referentie kunnen nemen weet ik nog niet wat dat gaat worden :p .

Geen idee waarom THQ Nordic een probleem zou moeten zijn voor een eventueel vervolg. Alles is tot nu toe toch goed verlopen? Hoop wel dat we een deel 2 gaan zien, die het verhaal nog wat verder uitbreid.

Geen idee of ze dat ook doorzetten in CryEngine, hoewel dat die game heel mooi maakt heeft die engine in deze game aardig wat beperkingen qua performance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb inmiddels al heel wat uren gestoken in dit spel (PS4 Pro), een groter compliment kan ik niet geven gezien het "tijdgebrek" aan mijn kant. Het verhaal, setting en de gehele sfeer en als meest belangrijk : geen "troep" zoals draken of andere fantasieën maakt dit spel compleet en realistisch.

Ja, er zijn wat haperingen her en der (framedrops of audio stutter) maar dat mag de pret niet drukken.
Framerate is op een PS4 redelijk erbarmelijk soms t.o.v. de PS4 Pro. Heb het spel bijna klaar, nog wat side quests en de laatste loodjes..maar dan zou ik serieus overwegen om het hele verhaal (en alle DLC) nogmaals te doen op de Xbox One (X). Komt als het goed een complete disc binnenkort met alles erop.

Als ik toch nog iets te klagen heb is het over het/je/een paard wat moeite heeft om over struikjes te springen of een beekje waardoor je soms onnodig klem komt te zitten..maar verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo Hendriks
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-09-2022
De ‘Royal Edition’ van het spel zit eraan te komen die alle DLC zal bevatten. Deze zal 28 mei verschijnen. https://www.psx-sense.nl/...erance-royal-edition-aan/
Ik kan niet wachten om te beginnen aan deze game :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:04
Zit de DLC op de disc of via een downloadcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bo Hendriks schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:28:
De ‘Royal Edition’ van het spel zit eraan te komen die alle DLC zal bevatten. Deze zal 28 mei verschijnen. https://www.psx-sense.nl/...erance-royal-edition-aan/
Ik kan niet wachten om te beginnen aan deze game :).
Goede aanschaf voor die prijs. Twijfel ook om een ander exemplaar te halen, misschien handig om het dan ditmaal voor de Xbox One te doen. Bevat alle updates + DLC, is ook veel meer toekomstbestendig.

/vermits de DLC inderdaad ook op de disc staat en niet middels een code, goede vraag @hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Volledig blind heb ik de Royal Edition voor de PS4 in de pre-order gezet.. Nou ja blind.. Ik heb de positieve verhalen gelezen natuurlijk.. Hoe bevalt het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-06 13:07
na een lange aanloop spel toch gekocht. meeste bugs zullen wel eruit zijn nu toch? :)

uur of 13 gespeeld, nu al tijdje in Rattay, net ronde met de stadswacht gelopen.

Mijn weightcarry limit is inc mule 1 iets van 105 pounds. Dit is net voldoende voor armour, zwaard, schild boog en wat bloemetjes en dat was het wel.
Als ik zo naar de rest van de skills kijk zie ik dat ook niet heel hoog oplopen. Waar kom je midgame op uit zo ongeveer?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixio
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 21:07
Ik heb ook ongeveer 13 uur gespeeld. Ben wel wat missies verder in het verhaal. Kan zo’n 133 pound dragen. Maar het is juist je paard wat het verschil maakt.

Het paard die je later krijgt van de main quest kan al 220 pound dragen. Het fijne is dat je je spullen altijd en overal over kan hevelen naar je paard. Dan is het opeens goed te doen!

Nog even doorspelen dus ;-)

PSN : Marnixio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-06 10:46
Dit weekend ook begonnen aan KC:D, bedoeling was BloodBorne maar mijn bloed begon alweer te koken dus deze opgepakt.

Had grafisch gezien wat meer stabiliteit verwacht, mijn CPU is niet de snelste maar met een 1080 had ik niet zoveel pop-in verwacht, in ieder geval geen game breaking bugs meegemaakt. Wel vastgezeten maar op zijn "Skyrims" er weer uit gekomen.

Maar wat een wereld, het gebrek aan magie en drakens etc voelt ook zeer verfrissend, ik zuig nog wel echt hard met vechten (3 met zwaard en 2 met pijl en boog, hoe dan?) maar ik heb mijn prima vermaakt.

Vooral de main story line gedaan maar wil vanavond/deze week wat meer in de armor gaan duiken. Zijn er ook time-based quests, alsin als je te lang wacht kun je hem niet meer doen, of kan ik rustig rond gaan wandelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@barriie gewoon lekker rondwandelen. Ik ben zelf nog geen echte time based quests tegen gekomen. Die main storyline kan je gewoon lekker laten wachten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Toendertijd op de ps4 uitgespeeld inclusief bugs en best veel pop in maar man wat heb ik genoten van het verhaal op zich, ga deze zeker op de one x nogmaals kopen met alle dlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Tsurany schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:50:
@barriie gewoon lekker rondwandelen. Ik ben zelf nog geen echte time based quests tegen gekomen. Die main storyline kan je gewoon lekker laten wachten.
Thanks, ik zag al wat quest met: "Do this before that" maar dat zal dan wel meer met de tijd van de dag te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Sipio schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:02:
Toendertijd op de ps4 uitgespeeld inclusief bugs en best veel pop in maar man wat heb ik genoten van het verhaal op zich, ga deze zeker op de one x nogmaals kopen met alle dlc.
Heb je recent na alle updates ook nog gespeeld? Ben erg benieuwd hoe de game niu draaid op de PS4

11 juni komt de Royal edition uit (is helaas iets uitgesteld) deze heeft alle dlc en gaat 35-40 euro kosten lijkt me een prima deal. Heb de game al vanaf het begon op mijn radar staan maar ben bij de release nogal afgeschrikt door de matige review scores ivm de vele bugs.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:41
Ik heb toendertijd het spel vanilla gespeeld en daarna met enkele mods om het wat lekkerder te spelen. Nooit de DLCs gehad. Ik heb er, zelfs zonder alle updates en DLCs, veel plezier aan beleefd!
Wat hier ook gesteld is: weer eens een spel waarin je niet na twee quests de wereldreddende held bent :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:20:
[...]

Heb je recent na alle updates ook nog gespeeld? Ben erg benieuwd hoe de game niu draaid op de PS4

11 juni komt de Royal edition uit (is helaas iets uitgesteld) deze heeft alle dlc en gaat 35-40 euro kosten lijkt me een prima deal. Heb de game al vanaf het begon op mijn radar staan maar ben bij de release nogal afgeschrikt door de matige review scores ivm de vele bugs.
Toen ik speelde geloof ik één of twee patches gehad weet het niet zeker meer, maar qua bugs vond ik het over het algemeen wel meevallen, 1 keer nieuwe save moeten laden omdat ik vast zat in mijn paard.

De pop in was er nog wel toen ik nog speelde maar dit was voornamelijk als ik een beetje snel een stadje in kwam rijden.

Of die pop in is verbeterd na alle patches durf ik niet te zeggen.

Ook de besturing was wel een beetje houterig en de graphics waren ook niet je van het, maar het verhaal op zich vond ik mooi genoeg om door te gaan met de game (er zijn niet veel games die ik helemaal uitspeel vanwege interesse verlies) maar deze vond ik super en ga hem met de dlcs nogmaals doorspelen.

Mischien verstandig om nog wat reviews af te wachten van de complete game als je echt geen risico wilt lopen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 13:47
Ik speelde hem deze week weer even op de pc. Helaas geen enkele verbeteringen in performance te merken, wel een enorme dooddoener voor mij helaas. Heb er 20 uur in zitten, ben voor mijn gevoel nog helemaal niet ver maar krijg er niet meer uitgeperst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sipio schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:55:
Mischien verstandig om nog wat reviews af te wachten van de complete game als je echt geen risico wilt lopen (y)
Ik verwacht eigenlijk geen nieuwe reviews van de royal edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:28:
[...]

Ik verwacht eigenlijk geen nieuwe reviews van de royal edition.
Zou kunnen idd, zou de game denk ik toch wel aanbevelen als je deze setting mooi lijkt, voor mij is het zeker één van de mooiste games die ik gespeeld heb ondanks wat flaws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:48

Case_C

[Team Carrack]

Lees net dat de A Woman’s Lot DLC gratis is voor backers :) , even inloggen op je account op de KDC site en hij staat op steam. Mooi afsluitend gebaar van de developers, (en natuurlijk een beetje belofte houden, met het de playable female character milestone). Op naar een deel 2!

Zal de overige DLC's wel oppikken wanneer ik er tijd voor heb, of wanneer er een sale langs gaat komen. Dan nog 1 final playthrought met alle content uit de DLC's. En dan eens voor een full melee build gaan i.p.v. terugvallen op pijl en boog.

[ Voor 9% gewijzigd door Case_C op 28-05-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Iemand die Royal edition die 11 juni is uit gekomen al ergens gezien? Als ik de pricewatch of budgetgaming mag geloven wordt die versie amper aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 22:28
Chaoss schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:13:
Iemand die Royal edition die 11 juni is uit gekomen al ergens gezien? Als ik de pricewatch of budgetgaming mag geloven wordt die versie amper aangeboden.
Op Amazon.de staat de release date op 25-6-2019. Misschien nog iets te vroeg dus.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:33
Even een vraagje ben net begonnen met deze game maar nu word ik achtervolgd door een zooi ridders op paarden , ik rij zelf ook op een paard maar hoe schut je die lui af en hoe kan je je zelf genezen .. :-(

Want ik kom niet verder in dit stukje

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
ravw schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:05:
Even een vraagje ben net begonnen met deze game maar nu word ik achtervolgd door een zooi ridders op paarden , ik rij zelf ook op een paard maar hoe schut je die lui af en hoe kan je je zelf genezen .. :-(

Want ik kom niet verder in dit stukje
Je kunt jezelf healen met bandages, en door te eten en slapen, maar ik denk dat ik wel weet over welk stuk je het nu hebt vrij in het begin, maar het is al even geleden dat ik deze game heb gespeeld dus weet het niet helemaal zeker meer allemaal, maar volgens mij is dit stuk vrij scripted en moet je gewoon zo snel mogelijk zien te vluchten, probeer niet terug te vechten, op een gegeven moment komt er een cutscene en kom je verder.

Weet je zeker dat je je paard op volle snelheid gebruikt? Ik kan me herinneren dat ik het in het begin niet helemaal goed door had hoe te galloperen en het mij dus in eerste instantie ook niet lukte om die lui te ontkomen, volgens mij was het iets met dubbelklikken op de knopjes maar zoals gezegd weet ik het ook niet helemaal zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Dus, At Your Service Quest:

-Archery wedstrijd verloren, ook al had ik meeste punten :/
-alle traders in Rattay afgelopen, voor zover ik weet, niemand bied optie aan om vat wijn te kopen.

Waar vind ik die wijn nu? Ben eigenlijk al te ver en kan de quest niet reloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Na de wedstrijd de winnaar aanspreken of je koopt het van hem of je pikt het later van hem volgens mij.

Weet het niet zeker

[ Voor 14% gewijzigd door Sassem op 01-07-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Sassem schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:41:
Na de wedstrijd de winnaar aanspreken of je koopt het van hem of je pikt het later van hem volgens mij.

Weet het niet zeker
Wil et idd graag van hem pikken of hem overhalen... maar wie is het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Walkthrough van die quest op youtube kijken? Dan kan je zien hoe die er ook al weer uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Echt niet. schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:39:
Walkthrough van die quest op youtube kijken? Dan kan je zien hoe die er ook al weer uitziet.
Goed punt! nog niet aan gedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Exorcist schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:13:
[...]
/vermits de DLC inderdaad ook op de disc staat en niet middels een code, goede vraag @hierboven.
Nog even voor de duidelijkheid: de DLC staat niet op de disc maar kun je wel gewoon downloaden zonder code. Dus dit hindert een doorverkoop niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Fantastisch.. Lord Divish verdwenen tijdens net of Vipers, en geen console command om hem terug te halen.. 4 uur speeltijd verdwenen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1216024

Leuk spel, grafisch mooi, geluiden zijn ook mooi. De vogeltjes die fluiten lijken soms van buiten te komen (irl).
De laadtijden zijn iets minder maar, daar wen je aan aangezien het geen fast paced shooter is.
Net zoals het systeem om te vechten, dat viel in het begin behoorlijk tegen.
Je slaat niet zomaar 2 gasten in elkaar, dat vind ik wel lekker realistisch.
Boog schieten is waardeloos maar dat schijnt bij lvl5 makkelijker te worden.

Grappig ook dat je niet zomaar vlees van het land van de koning kunt slachten. Je moet leren lezen.
Alchemy heb ik nog niet geprobeerd. Dat je iets stap voor stap moet maken is ook leuk gedaan.
Leren lezen is ook leuk.
Verhaal is leuk.
Je enkels breken als je van hoog valt is leuk.
Je armspieren verrekken omdat je nog niet goed kunt boogschieten is leuk.
Doodbloeden is leuk.
Je spel opslaan is een apart en vrij uniek systeem.

Niet kunnen vissen is dan wel een serieus gemis.

Er zijn een aantal bugs, de meest storende tot nu toe is dat ik met fast travel een "attack" heb en vervolgens niemand zie.

Verder gewoon top.
Als je van Skyrim houdt en meer realisme niet erg vind is dit zeker een aanrader. Er zit voor zover ik weet geen magie in enzo.
Behalve als je eigenwijs tegen iemand aan blijft lopen dat ze zomaar kunnen verdwijnen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1216024 op 08-09-2019 09:46 ]

• Beakzz
  • Laatst online: 15:09
Heb deze game nu via Gamepass op de pc en daar ben ik blij mee, want anders had ik deze game nooit ontdekt. Alleen werken mods niet op de Gamepass versie en je kan ook niet het geheugen gebruik aanpassen en ik kan het ook maar op 1 van mijn pc's spelen want er is geen cloudsaving,

Dus nu vraag ik mij af of de saves van de Microsoft store versie afwijkt van die van Steam. Wil eigenlijk nu gewoon de Steam versie kopen voor betere performance en cloudsaving, maar ik wil niet helemaal opnieuw beginnen na 10 uur. Iemand enig idee?

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Ah, dus hij zou wel op de pc te installeren moeten zijn met gamepass? Ik heb hem aangeschaft op de xbox en kan hem ondanks mijn gamepass niet installeren op mijn pc, dan mag ik hem nogmaals aanschaffen. Dat kan op zich, maar dan idd direct op steam voor de mod support.

Of die savegames over te zetten zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat 10 uur voor mij achteraf niet zo veel is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Kwam er zojuist achter, nadat ik hem ook op steam gekocht had ging ik verder waar ik met de microsoft store versie gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
En toch is dit het eerste spel waarbij ik een rage quit ervaren heb.

Strength, sword allemaal maxed. Draag beste van het best armor. alle perks active zo ongeveer.
kom ik kamp tegen met 6 man en ik word gewoon zo genadeloos omsingeld en aangevallen dat ik gewoon een klap geland krijg.

Prima dat ik alles kan blokken, maar als je door 6 man aangevallen word is je stamina snel leeg en dan is het wel einde verhaal. en ja ik cirkel rond maar ja, rond wat circel ik als ik omcirkeld ben :)

Locksysteem uitermate irritant zelf met "loose targetting" mod installed.

Maar het blijft een prachtgame. Alleen niet zozeer gebouwd voor 1vs >1 combat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 20:58
Shao Kahn schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:28:
En toch is dit het eerste spel waarbij ik een rage quit ervaren heb.

Strength, sword allemaal maxed. Draag beste van het best armor. alle perks active zo ongeveer.
kom ik kamp tegen met 6 man en ik word gewoon zo genadeloos omsingeld en aangevallen dat ik gewoon een klap geland krijg.

Prima dat ik alles kan blokken, maar als je door 6 man aangevallen word is je stamina snel leeg en dan is het wel einde verhaal. en ja ik cirkel rond maar ja, rond wat circel ik als ik omcirkeld ben :)

Locksysteem uitermate irritant zelf met "loose targetting" mod installed.

Maar het blijft een prachtgame. Alleen niet zozeer gebouwd voor 1vs >1 combat
Tja, het blijft een pracht game ! Maar het Battle systeem is *** met meerdere vijanden. Hoop echt dat ze het in de volgende KC aanpakken, zodat battles beter te doen zijn.

Wat eigenlijk het beste werkt is vanaf een paard met pijl-en-boog schieten, en telkens weg rennen. Ook geven ze het op den duur op als je ze lang genoeg achterna hebben gezeten, dan draaien ze zich om en gaan terug naar kamp, waarna je ze 1 voor 1 kan afslachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is het nadeel van semi realistische combat, het wordt dan inderdaad wat lastiger om grotere groepen vijanden te verslaan. Overigens is het niet onmogelijk maar je moet veel blijven bewegen en weten wanneer je wel moet toeslaan en wanneer niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
PEBKAC schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:31:
[...]

Tja, het blijft een pracht game ! Maar het Battle systeem is *** met meerdere vijanden. Hoop echt dat ze het in de volgende KC aanpakken, zodat battles beter te doen zijn.

Wat eigenlijk het beste werkt is vanaf een paard met pijl-en-boog schieten, en telkens weg rennen. Ook geven ze het op den duur op als je ze lang genoeg achterna hebben gezeten, dan draaien ze zich om en gaan terug naar kamp, waarna je ze 1 voor 1 kan afslachten 8)
En als dat niet lukt, er gewoon niet aan beginnen of op tijd rennen. Op zich vind ik het prima dat je het loodje legt wanneer je tegen 6 man moet. Het vergt een andere benadering dan de Assassin's Creeds waar vijanden netjes op hun beurt wachten.

Beetje net als bij dnd en andere (offline) RPGs. Veel spelers gaan ervan uit dat ze moeten kunnen winnen, ook in situaties die objectief volledig uit balans zijn. Wegrennen en niet doodgaan is ook een prima uitkomst, maar dat moet echt aangeleerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Laatst online: 03-06 20:58
Bundin schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:03:
[...]

En als dat niet lukt, er gewoon niet aan beginnen of op tijd rennen. Op zich vind ik het prima dat je het loodje legt wanneer je tegen 6 man moet. Het vergt een andere benadering dan de Assassin's Creeds waar vijanden netjes op hun beurt wachten.

Beetje net als bij dnd en andere (offline) RPGs. Veel spelers gaan ervan uit dat ze moeten kunnen winnen, ook in situaties die objectief volledig uit balans zijn. Wegrennen en niet doodgaan is ook een prima uitkomst, maar dat moet echt aangeleerd worden.
Ik heb altijd nog liever dit combat systeem dan die van AC. In AC : Odyssee, leek je op den duur meer op Thor, dan een Assassin. Het ging echt helemaal nergens meer over.

Maar inderdaad choose your battles wisely! deze game vergt een hele andere benadering dan de meeste RPG's, wat ik alleen maar goed vind :) Ik hoop gewoon dat ze een manier vinden om grotere battles wat soepeler te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
[...]

Ik heb geen probleem met wegrennen en later terugkomen wanneer ik sterker ben of meer geleerd heb.
Maar het doel van een spel is niet content links te laten liggen dus uiteindelijk moet het spel zo opgezet zijn dat je de content kan tackelen, zij het met moeite, geen probleem mee.

Wegrennen en een voor een weglokken en afslachten kan, maar dat is cheaten en vind ik niet passen bij een spel als KCD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 11851

Ik heb KCD een paar dagen geleden geinstalleerd (PC), en wow. ik weet niet hoeveel uren ik er al in heb zitten.

De non-fantasy benadering van de 15e eeuw vind ik erg geslaagd, geen wyverns, botchlings, griffins, etc, etc. vind ik een welkome afwisseling na 3x The Witcher 3 uitgespeeld te hebben.

Het systeem van o.a. conspicuousness, hoeveelheid sound die je maakt, charisma a.d.h.v. hoe schoon je kleren zijn (en of je wel of niet dronken bent) komt dicht in de buurt van realiteit, leuk gedaan.

Ook hou ik er van dat je echt moet trainen om te levelen, en dat boeken lezen ook gewoon tijd kost (en dat je uberhaupt eerst moet leren lezen!)

Het is een hele "realistische" RPG wat voor mij even wennen was, je bent hier geen Geralt of Rivia of een Inquisitor uit Dragon Age die hele meutes vijanden omver hakt zonder ook maar met z'n ogen te knipperen, nee je bent een boerenzoon van een blacksmith die zich langzaam ontwikkeld naar mate hoe je speelt.

Het spel "dwingt" je tot dingen te doen die je normaliter ook zou doen. Boekje lezen voor het slapengaan, wakker worden, ontbijten, jezelf wassen, misschien naar een bath house gaan, en daarna pas beginnen met questen als het weer licht is.

Of juist wachten tot het s'nachts is, kleding aandoen die minder geluid maakt, en rijke mensen "helpen" hun bezittingen ergens anders op te laten slaan.

Een heel, heel groot minpunt is het save-systeem. Nadat ik meerdere malen onverwachts on the road geganked werdt door +3 man in combat, en ik weer naar een savegame van letterlijk een uur geleden kon gaan heb ik toch maar de savegame mod geinstalleerd, ik ga niet gamen om gefrustreerd te lopen raken..

Zonder die mod, wat niet kan op een console, had ik m'n controller al lang dwars door m'n televisie gegooid eerlijk gezegd. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 11851 op 27-04-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

@Anoniem: 11851

Dat vond ik ook het grootse manco aan KCD (PS4 Pro). Maar dan nog tipt geen enkel spel aan deze setting. Het is verbazingwekkend hoe weinig RPG's er zijn (zeker voor consoles) die niet fantasy of SF als thema hebben, wat voor mij juist hét spel is waar ik naar zoek.\

KCD is daarom onovertroffen vind ik en alle minpunten worden daardoor al weggepoetst. Heb 'm laatst ook voor de Xbox gekocht dus ik twijfel serieus om 'm ook de op One (X) te gaan spelen. Gisteren getracht Skyrim weer te doen maar ik kom er gewoon niet in, dat "bedachte" geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het spel had me wel even kunnen vertellen dat ik toen ik aan de DLC Pribyslavitz begon, het mij initieel elke dag -170 groschen zou kosten.

Ik heb in al die tijd die ik in het spel heb gestoken nooit gecheat met geld, maar nu moest het gewoon wel, om te kunnen investeren en in ieder geval een break-even te krijgen met die hamlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je werkelijk geld tekort? Het is zo makkelijk om vijanden te vermoorden en al hun armor te verkopen dat ik werkelijk nog nooit geld tekort heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:32
En als je snel de juiste upgrades koopt. Draait het dorp break even. Of met een kleine winst.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Dit dus. Het mooie van KCD vind ik de (realistische) setting en dus ook het feit dat je zo goed als kansloos bent tegen een grote(re) groep vijanden. Zou je destijds ook geweest zijn :+

Ik hoop ook echt dat er een vervolg komt overigens. Ik blijf zoeken naar (semi)realistische RPG's (op de One of PS4 that is, speel niet op een PC) maar beter dan KCD wordt het niet.

De vrijheid van missies naar je hand zetten kon ik ook echt waarderen. Kon één figuur maar niet verslaan in een één op één gevecht en heb hem toen in de nacht in zijn slaap doodgestoken :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762527

Gewoon zorgen dat je goed kan lockpicken en dan 's nachts als iedereen is gaan slapen op inbrekerspad gaan om winkels leeg te halen, op die manier kun je belachelijk veel geld verdienen in deze game.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 762527 op 03-05-2020 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ik ben van plan deze te gaan halen op de PS4. Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de laadtijden? Het is een non Pro met een gewone HDD. Als de laadtijden exorbitant lang zijn dan sla ik hem over, maar het lokt me wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

palthe schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:07:
Ik ben van plan deze te gaan halen op de PS4. Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de laadtijden? Het is een non Pro met een gewone HDD. Als de laadtijden exorbitant lang zijn dan sla ik hem over, maar het lokt me wel.
Het initiële laden duurt lang. Op m'n Pro wel iets minder lang dan op m'n "gewone" maar reken maar op rond de 2 tot 4 minuten voordat je spel geladen is. Eenmaal op gang loopt het allemaal wel (relatief) vlot door, vond ik het goed speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

patricks8 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 07:13:
En als je snel de juiste upgrades koopt. Draait het dorp break even. Of met een kleine winst.
... Moet je wel het geld hebben daarvoor :+

K'heb gemerkt dat je aan het einde van de main quest bakken met geld krijgt. maarja moet je dat wel doorhebben in je 1ste playtrough.

Ondertussen heb ik het spel uitgespeeld, inclusief de DLC's. ik baalde er echt van dat ik niet verder wou spelen, en vroeg mijzelf gelijk al af wanneer ik het nog een keer opnieuw zou gaan spelen.

Wat jammer is dat de replay waarde extreem laag is omdat je nou niet echt een ander pad kan kiezen of een andere build kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Het verhaal destijds op de PS4 uitgespeeld maar toen ook wel wat side missions geskipped.

Sinds vorige week op de XSX weer verder gaan spelen met alle dlc's en wat een mooi spel blijft dit toch.

Jammer van de 30fps maar het went wel weer en nu uiteraard veel minder popin dan toen op de PS4, ook de clucky besturing kan soms irritant zijn maar ergens gelijk ook weer de charme van dit spel.

Heb inmiddels mijn dorp zo goed als opgebouwd (alleen de kerk nog) en ga dit weekend aan Band Of Basterds beginnen tussendoor.

Ik hoop zo op een 2de deel met wat uitbreiding en meer interactie nog met NPC's en je paard etc, ik mag graag Mutt wat te bikken geven maar mijn paard kan ik nog geen appel geven.

Heerlijke game _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:59
15 maart is er de release voor de nintendo switch

https://presse.plaion.com...-NINTENDO-SWITCH-15-MARCH

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Yes, dat is het nieuwsbericht waar ik op zat te wachten :D .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Ik weet op welke dag het gepost is en op twitter staat het bericht niet meer, maar op facebook nog wel en ik ben hyped.

Op reddit is ook de nodige commotie

Nu hopen dat het geen kikker in mijn bil is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Eindelijk!

Nu nog hopen dat het echt een vervolg is en geen een of andere afspinsel met een andere protagonist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:47

Distortion

Bottle to Throttle

Warhorse Studios:

YouTube: New Game Reveal

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _naief
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 18:04
Oh yes! Hopelijk is het KCD 2 en hopelijk niet over 3 jaar o.i.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _naief
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 18:04
Aankondiging is al gelekt

https://www.reddit.com/r/Games/comments/1c6tgix/kingdom_come_deliverance_2_trailer_accidentally/

Dit jaar al Kingdom Come: Deliverance 2!!!

Jesus Christ be praised!

[ Voor 4% gewijzigd door _naief op 18-04-2024 10:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:28
_naief schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:47:
Aankondiging is al gelekt

Jesus Christ be praised!
Als het te vroeg gelekt is het toch meer Arse 'n Balls. :+

Afgelopen maand met KCD begonnen en heb er al meer als 100 uur in zitten, echt niet verwacht dat ik er zoveel plezier mee zou hebben. Het rondrijden op paard is heerlijk rustgevend vind ik en ook al heb ik oudere PC vind het echt goed uitzien, en beste ' realistisch' bossen wat ik iig heb gezien tot nu toe in een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Aankondiging over een paar minuten: https://www.youtube.com/watch?v=R48DEEjyS5k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:04
Spannend dit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Hype! Ik kan niet wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
Dat zag er vet uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Idd, en release eind dit jaar :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Voor mijn part stellen ze uit tot Q1 2025. Hij komt in elk geval snel.

Kan me destijds nog heugen vanaf de kickstarter hoe lang dat duurde tot release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 19:45
Yes! Had al bijna de hoop verloren dat er een versie 2 zou komen, maar Jesus Christ be praised, hij komt er toch! KCD was echt zoals Gothic en Skyrim het eerste spel in tijden dat ik ècht heel erg de moeite waard vond om te spelen. Tegenwoordig kunnen me maar heel weinig spellen echt boeien (zal de leeftijd wel zijn), maar nadat ik me de eerste 7 uur door had gebeten in KCD was ik helemaal om. Geniaal hoe dat spel in elkaar zit. Gelukkig speelde ik hem pas in 2020 met de laatste patch, dus vrijwel alle echt vervelende bugs waren er al uit.

Nu wordt de map dus ook 2x zo groot. Geweldig, want ik vind het juist mooi om zelf overal naartoe te gaan (al dan niet te paard) ipv te fasttravelen. Het combatsysteem was in het begin echt wel even wennen, maar daarna hield ik er juist van omdat het vrij realistisch is, ipv dat je als een Witcher iedereen met 300 spins omver hakt. Zelfs op het eind toen ik flink goede armor en een topwapen had was het nog echt zwaar lastig om 4 goed uitgeruste bandits de baas te zijn (zonder paard).

Raar dat dit topic eigenlijk niet veel meer posts heeft. Denk dat misschien veel mensen zijn afgehaakt vanwege de moeilijkheidsgraad. Je moet er echt voor werken en je bent niet een of andere superheld die iedereen even afrost. Ik kijk in elk geval uit naar het einde van dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:43
Heel veel zin in! Dit is 1 van mijn favoriete games van de afgelopen jaren, ontdekt doordat het gratis was bij Epic. Inmiddels tientallen uren erin zitten (en ik heb tegenwoordig nog maar tientallen uren tijd per jaar om te gamen…) en nog steeds niet uitgespeeld. Opschieten dus, eind dit jaar een release is al snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:47

jgj82

Ja, maar = nee

benchMarc schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:08:
Yes! Had al bijna de hoop verloren dat er een versie 2 zou komen, maar Jesus Christ be praised, hij komt er toch! KCD was echt zoals Gothic en Skyrim het eerste spel in tijden dat ik ècht heel erg de moeite waard vond om te spelen. Tegenwoordig kunnen me maar heel weinig spellen echt boeien (zal de leeftijd wel zijn), maar nadat ik me de eerste 7 uur door had gebeten in KCD was ik helemaal om. Geniaal hoe ze dat spel in elkaar zit. Gelukkig speelde ik hem pas in 2020 met de laatste patch, dus vrijwel alle echt vervelende bugs waren er al uit.

Nu wordt de map dus ook 2x zo groot. Geweldig, want ik vind het juist mooi om zelf overal naartoe te gaan (al dan niet te paard) ipv te fasttravelen. Het combatsysteem was in het begin echt wel even wennen, maar daarna hield ik er juist van omdat het vrij realistisch is, ipv dat je als een Witcher iedereen met 300 spins omver hakt. Zelfs op het eind toen ik flink goede armor en een topwapen had was het nog echt zwaar lastig om 4 goed uitgeruste bandits de baas te zijn (zonder paard).

Raar dat dit topic eigenlijk niet veel meer posts heeft. Denk dat misschien veel mensen zijn afgehaakt vanwege de moeilijkheidsgraad. Je moet er echt voor werken en je bent niet een of andere superheld die iedereen even afrost. Ik kijk in elk geval uit naar het einde van dit jaar :)
Wat een meesterstuk is deel één!
Waarschijnlijk was het eerste deel voor veel casual spelers te lastig om mee te beginnen inderdaad. Alleen al het leren lezen was episch! En de frustratie van het leren boogschieten en vechten.
Toch heeft het eerste deel een enorme fanbase en is er altijd activiteit gebleven vanuit Warhorse Studios met de gekste dingen: van action figures en bordspellen tot stripsverhalen.

En man, wat ben ik blij dat er eindelijk een vervolg aan komt! :9~ _/-\o_ Ik geloof dat de laatste datum waar ik zo naar een game uit keek 11-11-11 was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
jgj82 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:27:
[...]

Wat een meesterstuk is deel één!
Waarschijnlijk was het eerste deel voor veel casual spelers te lastig om mee te beginnen inderdaad. Alleen al het leren lezen was episch! En de frustratie van het leren boogschieten en vechten.
Dat vond ik juist ook zo geweldig, die moeilijkheid. Veel hebben toen een crosshair ingebouwd om te kunnen aimen, ik heb juist de "no compass, no reticle and no healthbar" mod geinstalleerd met transparant combatkruis. Echt een vooruitgang op de originele hud vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 15:09
jgj82 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:27:
[...]

Het vechten was echt super frustrerend voor mij en even op Steam gecheckt, maar ik heb het na 9 uur opgegeven. Misschien niet de juiste mindset of een andere game die mijn aandacht heeft afgeleid, want ik ben alles behalve een casual gamer. Daar voor vond ik het iig helemaal geweldig.

Als ik het mij goed kan herinneren moest ik ineens 1 op 1 vechten in een soort van arena op een plein of vlak er na werd het een halve oorlog. Om en nabij daar was ik er klaar mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Beakzz op 18-04-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:28
benchMarc schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:38:
[...]

Dat vond ik juist ook zo geweldig, die moeilijkheid.
Moet zeggen beste tip die ik gehoord heb voordat ik met game begon was, voordat je echt de wereld in gaat oefen vechten zeker een uur met Bernard op het moment dat het mogelijk is. Want in begin was combat echt onnhandig en als je dan een echt gevecht aangaat en steeds dood neervalt je er snel genoeg van krijgt en dat zal ook reden zijn waarom mensen afhaken.

Nou blijft ook als je er wel veel tijd in hebt zitten en wel je 1-vs-1 goed weet te winnen af en toe heel gaar om tegen meerdere mensen te vechten, vooral door het locken op een tegenstander en lastig te wisselen is op dat moment.
[...]

Veel hebben toen een crosshair ingebouwd om te kunnen aimen, ik heb juist de "no compass, no reticle and no healthbar" mod geinstalleerd.
Zit dat niet standaard in de hardcore mode? Ben van plan nadat ik hem uitgespeeld heb nog wel eens te beginnen op hardcore mode.

[ Voor 12% gewijzigd door Albinoraptor op 18-04-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
Beakzz schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:44:
[...]

Het vechten was echt super frustrerend voor mij en even op Steam gecheckt, maar ik heb het na 10 uur opgegeven. Misschien niet de juiste mindset of een andere game die mijn aandacht heeft afgeleid, want ik ben alles behalve een casual gamer. Daar voor vond ik het iig helemaal geweldig.
Waarschijnlijk vooral omdat veel mensen denken dat vanaf het moment je een wapen hebt je er ook echt al veel mee kan. Dat is dus niet het geval. Ik kreeg de deksel al snel op mijn neus toen ik helemaal in het begin naar die Kunesh moest omdat ie Henry's vader nog wat verschuldigd was. Ik hem bedreigen en al snel werd het een gevecht waarin ik werd afgedroogd. Toen wist ik al wel van: ok, dit spel moet ik dus anders benaderen. Dat zwaardvechten is veel training om je skills te verbeteren en ook om het systeem even door te krijgen is doorbijten. Als je eenmaal de Rattay Tourney hebt kunnen winnen dan heb je wel genoeg wapenskills 1vs1 om verder te komen in het spel. Meerdere tegenstanders blijft altijd toch wel een uitdaging, maar dat is juist het mooie eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:47

jgj82

Ja, maar = nee

[...]

Dat vond ik juist ook zo geweldig, die moeilijkheid. Veel hebben toen een crosshair ingebouwd om te kunnen aimen, ik heb juist de "no compass, no reticle and no healthbar" mod geinstalleerd met transparant combatkruis. Echt een vooruitgang op de originele hud vond ik.
En dan het epische geluid als je zo'n oosterse rover vol voor z'n hoofd schoot! *snock* >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Albinoraptor schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:48:
Zit dat niet standaard in de hardcore mode? Ben van plan nadat ik hem uitgespeeld heb nog wel eens te beginnen op hardcore mode.
Ja volgens mij wel inderdaad, maar helemaal in het begin voelde ik me niet comfortabel genoeg om direct op hardcore te starten, en later was ik al dusdanig ver dat ik niet opnieuw wilde beginnen. Volgens mij was het bij hardcore wel zo dat je dus helemaal niet meer kon zien waar je was op de kaart, en ook was er nog volgens mij iets met dat je sneller uitgehongerd raakte. En vast nog wat andere zaken. Eenmaal ver in het spel kende ik de hele map wel uit mijn hoofd, inclusief grote delen van de bossen, maar zou ik direct zonder "GPS"-mogelijkheid op de kaart gestart zijn dan denk ik het wel echt heel lastig was geweest om bij een bepaalde quest uit te vinden waar ik moest zijn.

Wellicht dat ik in KCD2 wel meteen op hardcore begin, maar dan wil ik wel eerst KCD1 nog eens gespeeld hebben, maar dan in hardcore. En KCD2 is qua kaart 2x zo groot, en waarschijnlijk dus allemaal nieuw grondgebied. Dat gaat echt wel een flinke uitdaging zijn, maar het valt te proberen.

/edit: Oja, en nu schiet me nog te binnen: in hardcore had je ook geen autosave bij quests. Dat vond ik toch best wel vervelend toen ik hardcore mode na mijn 1e normal playthrough had uitgeprobeerd. Ineens ben je echt gewoon flink veel speeltijd kwijt doordat je in een ambush terecht komt en verrot wordt geslagen. Ik ben wel voor realisme en niet voor een savesysteem zoals Skyrim waarbij je elke stap wel kunt saven, maar dat zoals in hardcore mode ging mij net iets te ver. Ik heb gewoon een baan en veel andere dingen te doen in de weekenden. Als ik dan een zeldzaam uurtje of 2 kan besteden een avond, en ik ben plotseling bijna een uur aan speeltijd kwijt en moet dat opnieuw doen dan ben ik er wel snel klaar mee.

[ Voor 22% gewijzigd door benchMarc op 18-04-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Grappige is dat ik sinds het moment dat ik van de game afwist, en dat was toen ik voor release ze bij toeval op gamescom tegen kwam (waarna ik voor het eerst sinds TESIV: Oblivion zo hyped was), al mensen hoorde klagen over de combat. Nou ben ik zelf echt van het hack & slash combat alla TES, Divinity (de originele niet-original sin versies), en zo nog wel wat. Maar in dit spel voelde ik me juist meteen thuis. Ik heb jaren HEMA gedaan, was toen nog actief ermee bezig ook (helaas moeten stoppen door medische redenen) en herkende me meteen in de combat.

Kwa moeilijkheidsgraad hoop ik niet dat ze het verlagen, noch dat ze de gameplay versimpelen. Je ziet het helaas in steeds meer franchises dat dat gebeurd, zeker binnen de RPGs, en dat vind ik persoonlijk erg jammer. Ik waardeerde het erg dat de KC:D devs eigen meningen hadden en daar standvastig in waren. Dus hoop dat ze dat blijven doen en nog zo'n topspel neerzetten.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:31

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Weer even een installetje gedaan na de announcement van 2 :D

Blijft gaaf. nu met een veel betere pc en HD texture pack aan het spelen :P merk toch nog wel flink verschil met toen haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ricmaniac schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 02:17:

Blijft gaaf. nu met een veel betere pc en HD texture pack aan het spelen :P merk toch nog wel flink verschil met toen haha
Is voor de consoles ook een HD texture pack uitgebracht? Voor de Series X dan meer precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:31

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

vosss schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:26:
[...]

Is voor de consoles ook een HD texture pack uitgebracht? Voor de Series X dan meer precies?
Volgens mij niet. Console doet niet aan die texture packs jammer genoeg.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:27
Ricmaniac schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 02:17:

Goed plan! Al heb ik geen betere pc, ik ga het ook eens opnieuw installeren en volledig uitspelen :D
Deel 2 ziet er machtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Ik ben sinds de Switch release weer lekker bezig. Kan het aanraden, blijft leuk, ook op die console :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Laatst online: 09:10
Ik heb m vandaag ook weer geïnstalleerd op de PC, nu nog wat mods binnenhalen. Destijds best wat uren in gestoken maar de hoge moeilijkheidsgraad (lees: gebrek aan geduld om goed te oefenen) sprak me niet zo aan. De setting daarentegen is ijzersterk en de cutscene in het begin waarin Henry samen met zijn vader een zwaard smeed blijf ik prachtig vinden. Tijd voor een nieuwe poging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 19:57
Na de aankondiging van deel 2 heb ik deze game maar gekocht nu het toch op steam on sale was. Het kostte nog geen tientje met alle DLCs er bij dus ik dacht waarom ook niet. En wauw, dat was geen slechte keuze zeg! Ik geloof dat ik een tijd geleden wel een keer geprobeerd heb maar er niet helemaal ingekomen was maar ik heb er nu iets meer dan 13 uur ingestoken en ik zit helemaal in het wereldje.

Het voelt goed om een keer niet vanaf het begin de super held te zijn en door middel van jezelf te trainen en omhoog te werken voortgang maakt. Ik hoef bijvoorbeeld niet heel de wereld te redden. Alles wat je doet zit een soort leveling systeem achter dus het voelt heel natuurlijk aan dat je in al die dingen langzaam aan beter word.

Voor het geval dat in spoiler tags:

spoiler: Quest in Uzhitz
Ik kreeg heel erg GTA/RDR vibes van de quest line waar je met de priest in Uzhitz kan gaan zuipen. Vervolgens kan hij je dan toch helpen aan informatie als je de sermon half bezopen aan het dorp aflevert. Geweldig vermaakt haha

Het verhaal over het algemeen voelt heel behapbaar, prima hier en daar wat side quests maar niet zo "overwhelming" zoals in bijvoorbeeld TW3 of CP2077 waar je een nieuw gebied in wandelt en je meteen 100 side quests krijgt om te doen.

Het enige wat nog wel relatief "unfair" voelt is tijdens fast travels of ambushes dat je ineens tegen 3-4 man moet vechten. Ik val van m'n paard en dan ben ik al omsingeld en de klos, omdat het random events zijn kan je het ook niet zo heel veel oefenen want na een reload is het weer random of je die event tegen komt of niet. Maar goed, je raakt langzaam beter in de combat en leert meer trucjes etc dus wellicht gaat dat later beter ;)

Het smaakt zeker naar meer dus ik ben al benieuwd wat het verhaal verder nog gaat brengen en wat ze voor KCD 2 allemaal bedacht hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:58
Ben dit weekend begonnen met mijn 3e playthrough na het zien van dat Deel II dit jaar uitkomt.
Wel heb ik ditmaal alle DLCs gekocht (koopje voor 9 euro op steam nu) en heb wat MODS geïnstalleerd om wat voor mij persoonlijk vervelende dingen in de game op te lossen (pickup snelheid bloempjes, boogschiet realisme, inventory management auto sorteer functie en wat grafische dingen).
Een van de DLCs "A Woman's Lot" liet me spelen als Theresa en dit geeft je dan het achtergrond verhaal van hoe zij de aanval heeft overleefd. Deze DLC had op steam wat matige feedback gekregen, maar ik vond het achtergrond verhaal heel sterk en de paar uurtjes voor die paar euro waren het voor mij waard. Nadat ik weer Henry kon spelen werd de Romance opbouwen met Theresa een must ;)
Ook ben ik benieuwd naar die andere DLCs welke ik later kan gaan opstarten.
Ja het combat systeem is ingewikkeld waar je even moet inkomen, maar als je het eenmaal doorhebt is het echt gaaf.
Ga ditmaal overigens voor een 2 Handed Sword Heavy Armor Knight build en niet meer voor Robin Hood style gameplay, waar ik normaal altijd voor ga en welke werkelijk veel te makkelijk wordt later in de game.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Luxurydiver schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:30:
Ben dit weekend begonnen met mijn 3e playthrough na het zien van dat Deel II dit jaar uitkomt.
Wel heb ik ditmaal alle DLCs gekocht (koopje voor 9 euro op steam nu) en heb wat MODS geïnstalleerd om wat voor mij persoonlijk vervelende dingen in de game op te lossen (pickup snelheid bloempjes, boogschiet realisme, inventory management auto sorteer functie en wat grafische dingen).
Een van de DLCs "A Woman's Lot" liet me spelen als Theresa en dit geeft je dan het achtergrond verhaal van hoe zij de aanval heeft overleefd. Deze DLC had op steam wat matige feedback gekregen, maar ik vond het achtergrond verhaal heel sterk en de paar uurtjes voor die paar euro waren het voor mij waard. Nadat ik weer Henry kon spelen werd de Romance opbouwen met Theresa een must ;)
Ja het combat systeem is ingewikkeld waar je even moet inkomen, maar als je het eenmaal doorhebt is het echt gaaf.
Ga ditmaal overigens voor een 2 Handed Sword Heavy Armor Knight build en niet meer voor Robin Hood style gameplay, waar ik normaal altijd voor ga en welke werkelijk veel te makkelijk wordt later in de game.
Welke grafische mods heb je geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-05 12:54
Een van de DLCs "A Woman's Lot" liet me spelen als Theresa en dit geeft je dan het achtergrond verhaal van hoe zij de aanval heeft overleefd. Deze DLC had op steam wat matige feedback gekregen, maar ik vond het achtergrond verhaal heel sterk en de paar uurtjes voor die paar euro waren het voor mij waard.
Echt vreemd inderdaad. Ik vond het een heerlijke onderbreking, en zorgde ook voor een uitdieping van Theresa. Wel heb ik met een mod haar een redhead met sproeten gemaakt, want het vlees is zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
Zit zo op 2 gedachten met deze game..... enerzijds geweldig en o zo verschrikkelijk immersive. Zeker op ultra high graphics vind ik 'm heel mooi uit zien. En het voelt écht als avontuur. Maar de game is wel erg tijdrovend. Ik kom net uit de intro en ben met een missie bezig om een ring terug te zoeken. Het lopen op en neer telkens wordt nu al vermoeiend.
En daarbij, hoe mooi de wereld ook is. Ik ontdek vrij weinig bijzondere dingen. Een grote tavern net buiten Rattay. Maar er is niks? Je kunt vooral rondkijken.
Hoop dat de game toch wat exploration gaat rewarden. En dat de bossen niet alleen maar mooie plaatjes opleveren. Misschien is het nog te vroeg om te oordelen, maar soms is het net een beetje te saai en ingewikkeld. Ik wilde alchemy proberen maar pfffffff wat een systeem.

Op momenten denk ik: dit is de beste game ooit, hoe kon ik dit gemist hebben?
Maar ik vraag me af of het me blijft boeien.

Daarbij, waarom werkt mods installeren zo lastig en omslachtig?

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-05 12:54
Frez schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:43:
[...]

Zit zo op 2 gedachten met deze game..... enerzijds geweldig en o zo verschrikkelijk immersive. Zeker op ultra high graphics vind ik 'm heel mooi uit zien. En het voelt écht als avontuur. Maar de game is wel erg tijdrovend. Ik kom net uit de intro en ben met een missie bezig om een ring terug te zoeken. Het lopen op en neer telkens wordt nu al vermoeiend.
En daarbij, hoe mooi de wereld ook is. Ik ontdek vrij weinig bijzondere dingen. Een grote tavern net buiten Rattay. Maar er is niks? Je kunt vooral rondkijken.
Hoop dat de game toch wat exploration gaat rewarden. En dat de bossen niet alleen maar mooie plaatjes opleveren. Misschien is het nog te vroeg om te oordelen, maar soms is het net een beetje te saai en ingewikkeld. Ik wilde alchemy proberen maar pfffffff wat een systeem.

Op momenten denk ik: dit is de beste game ooit, hoe kon ik dit gemist hebben?
Maar ik vraag me af of het me blijft boeien.

Ik noem het niet volgepropt met quests liever ''dopamine detoxing''. Ik ben gek op de Witcher 3 b.v. maar dit is gewoon niet zo'n game. Sommig dorpjes zijn simpelweg dorpjes.

En voor de mods kan ik Vortex Mod Manager aanraden. Dat maakt het downloaden en installeren van mods een eitje (Niet alleen voor deze game, maar b.v. ook Skyrim).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-06 14:11
Wel bizar, heb deze game 10 (!) jaar geleden gesteund op Kickstarter, was er super enthousiast over. Toen 'ie eindelijk uitkwam bleek m'n hardware zwaar ondermaats te zijn. De game eigenlijk links laten liggen erna.
Nu m'n specs wat beter zijn wordt het toch weleens tijd KCD te spelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
Frez schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:43:
[...]
Dat valt wel mee toch? Tenminste, de mods die ik heb draaien via Nexus Mods was een kwestie van een map 'Mods' aanmaken en de mods daarin unzippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
easygoingfox schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:42:
[...]

Welke grafische mods heb je geïnstalleerd?
Die de bloempjes beter laat zien, ook die van pickup bloemen mod in een wat breder bereik.
Die anti arrow trail
Wilde die apex graphics nog proberen maar nog geen tijd gehad. Iemand ervaring met apex?

Ik gebruik al jaren nexus mods met vortex en betaal braaf ieder jaar t abbo, want ik speel vaak games met Mods, skyrim, starfield, witcher 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
easygoingfox schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:21:
[...]

Dat valt wel mee toch? Tenminste, de mods die ik heb draaien via Nexus Mods was een kwestie van een map 'Mods' aanmaken en de mods daarin unzippen.
Bij mij werkt geen enkele mod? Alleen die lockpicking aanpast. Maar bijv. de save mod is niet werkend te krijgen. Installeer ze gewoon via Vortex in de mods folder.

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
Frez schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:14:
[...]

Bij mij werkt geen enkele mod? Alleen die lockpicking aanpast. Maar bijv. de save mod is niet werkend te krijgen. Installeer ze gewoon via Vortex in de mods folder.
Er zijn helaas mods die dezelfde file gebruiken en die moet je dan manual aanpassen.
Autoexec.cfg of user.cfg alle mods zouden daarin moeten staan. Normaal regelt vortex dat maar helaas lukt het niet bij alle mods.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste