Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 14:37
Frez schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:14:
[...]

Bij mij werkt geen enkele mod? Alleen die lockpicking aanpast. Maar bijv. de save mod is niet werkend te krijgen. Installeer ze gewoon via Vortex in de mods folder.
Ik heb zonder problemen de volgende mods geinstalleerd:

https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/1 - unlimited saving
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/12 - unlimited weight (ik raap graag dingen op)
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/367 - instant herb picking

Kwestie van content unzippen in de Mods folder en gaan met die banaan. Dit zijn dan ook erg simpele mods maar geen problemen mee gehad. Ik weet niet of je deze save mod al geprobeerd had?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb m ook gekocht nav de aankondiging van deel 2 en heb zojuist de 1v1 met black peter gehad nadat ik het toernooi had gewonnen.
Ik kon m niet verslaan door het gif en besloot m naar rattay te lokken, dan helpen de guards wel. Niet dus. De guards vielen me ook aan omdat ik zonder fakkel rondliep en mn wapen niet wegdeed. Ik geef me over. BP valt opnieuw aan. Dus ik ook weer mn zwaard erbij, slaat een guard me dood.
Toen maar besloten om het wat oneervoller te doen en heb m in zn nek gestoken met een dagger :D

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:54

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zit er inmiddels 20 uurtjes in en poh wat is het toch een dikke game zeg. heel goed verhaal en vrijheid enzo. Zag net op gamefest stream weer de announcement voor KCD2 en daar krijg ik ook al zin in. wil wel 1 uitgespeeld hebben voor die tijd :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 08:50
Ben wel van de RPG's en nu maar eens begonnen aan deze game op de SteamDeck. Vette game, wel even wennen dat je niet lukraak maar kunt saven voor je een aanpak gaat proberen. Al een paar keer een heel stuk overnieuw moeten doen en dat is met een baan en een paar kids wat minder leuk als je al niet zoveel gametijd hebt.

Daarom ook de volgende vraag, voor de zekerheid maar even in spoilertags.

spoiler:
Ik was aangekomen in Rattay en de quests van Theresa's oom gekregen. Daarna met Theresa gepraat en de vraag gesteld hoe het haar is vergaan bij de molen. Ze vraagt nog 'weet je zeker dat je het nu wilt horen?' en ik had niet door dat je daarmee de DLC-quest start en met haar gaat spelen. Dat had ik liever later gedaan, maar toch maar even doorgezet.
Nu probeer ik voor Johanka de dobbelsteen van Matthias te pakken te krijgen. Tegen hem gezegd dat z'n vrienden hem willen spreken, maar ik had nog geen lockpicks. Toen ik die wel had was Matthias al weer terug op het bankje naast de deur en kan ik niet binnenkomen zonder dat hij het ziet. En ik krijg geen spraak-opties meer om hem weg te krijgen.
Al eens geprobeerd tegen Johanka te zeggen dat ik het toch niet wil doen en dan wordt ze boos.
Ik ben het type gamer dat ook met RPG's moeite heeft om dingen te laten liggen, dan houd ik de rest van mijn leven het gevoel dat ik deze game niet helemaal heb uitgespeeld :P Is dit nog voor elkaar te krijgen?

En is deze game zo niet vergevingsgezind dat je makkelijk in dit soort situaties komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutsger
Het is mij inmiddels toch gelukt.

spoiler:
Snel naar binnen lopen en gebukt naar de kist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:29
Heel veel zin in deel 2! De gameplay video was leuk, ziet eruit alsof ik me hier uren mee kan gaan vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 12:35
prutsger schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:40:
Ben wel van de RPG's en nu maar eens begonnen aan deze game op de SteamDeck. Vette game, wel even wennen dat je niet lukraak maar kunt saven voor je een aanpak gaat proberen. Al een paar keer een heel stuk overnieuw moeten doen en dat is met een baan en een paar kids wat minder leuk als je al niet zoveel gametijd hebt.

Daarom ook de volgende vraag, voor de zekerheid maar even in spoilertags.

spoiler:
Ik was aangekomen in Rattay en de quests van Theresa's oom gekregen. Daarna met Theresa gepraat en de vraag gesteld hoe het haar is vergaan bij de molen. Ze vraagt nog 'weet je zeker dat je het nu wilt horen?' en ik had niet door dat je daarmee de DLC-quest start en met haar gaat spelen. Dat had ik liever later gedaan, maar toch maar even doorgezet.
Nu probeer ik voor Johanka de dobbelsteen van Matthias te pakken te krijgen. Tegen hem gezegd dat z'n vrienden hem willen spreken, maar ik had nog geen lockpicks. Toen ik die wel had was Matthias al weer terug op het bankje naast de deur en kan ik niet binnenkomen zonder dat hij het ziet. En ik krijg geen spraak-opties meer om hem weg te krijgen.
Al eens geprobeerd tegen Johanka te zeggen dat ik het toch niet wil doen en dan wordt ze boos.
Ik ben het type gamer dat ook met RPG's moeite heeft om dingen te laten liggen, dan houd ik de rest van mijn leven het gevoel dat ik deze game niet helemaal heb uitgespeeld :P Is dit nog voor elkaar te krijgen?

En is deze game zo niet vergevingsgezind dat je makkelijk in dit soort situaties komt?
Zelf ben ik ook sinds vorige week aan de game begonnen. Het save systeem vind ik zelf niet zo heel prettig. De Save & Quit lost wel wat op, maar tussentijds saven is een hoop gedoe. Zelf heb ik daarvoor een kleine aanpassing gemaakt middels deze handleiding: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1300472152
Hiermee kan je saven zoals je gewent bent in iedere game.

Nu zo’n 20u in de game zitten en bevalt erg goed. Smakelijk gelachen om de interacties met Hans Capon :D

Voor mensen die de game interessant lijkt, nu free weekend en €2,99 in de steam sale t/m zondag
https://store.steampowere...Kingdom_Come_Deliverance/

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
nickko schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:40:
[...]

Zelf ben ik ook sinds vorige week aan de game begonnen. Het save systeem vind ik zelf niet zo heel prettig. De Save & Quit lost wel wat op, maar tussentijds saven is een hoop gedoe. Zelf heb ik daarvoor een kleine aanpassing gemaakt middels deze handleiding: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1300472152
Hiermee kan je saven zoals je gewent bent in iedere game.

Nu zo’n 20u in de game zitten en bevalt erg goed. Smakelijk gelachen om de interacties met Hans Capon :D

Voor mensen die de game interessant lijkt, nu free weekend en €2,99 in de steam sale t/m zondag
https://store.steampowere...Kingdom_Come_Deliverance/
Voor het saven heb ik inmiddels ook die mod geinstalleerd, net als het weghalen/aanpassen van de animatie als je iets plukt. Dat heb je na 2x ook wel gezien en breekt de flow van het spelen. Ook nog een mod voor een crosshair bij boogschieten toegepast maar die werkt niet, zo te lezen moet je soms in de juiste volgorde laten inladen. Ach ja, probeer ik nog even zonder is wel zo realistisch. Is wel wat gepruts met mods op een steamdeck (je moet naar desktop-mode switchen om met files in de weer te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Zo, dat is in tijden van delayed releases en op release half-afgemaakte games best opvallend nieuws. Ben heel benieuwd naar dat spel. Had meteen ff gekeken maar de video waarover wordt gesproken in dat bericht is nog niet uit helaas.

Vind het trouwens ook wel mooi dat ze van heel deel 1 een cinematic story van 5 uur hebben geüpload op YT.

[ Voor 19% gewijzigd door Cambionn op 05-12-2024 11:03 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topic voor Kingdom Come: Deliverance 2 is toevallig gisteren gemaakt zie ik door @G_Dragon
[Multi] Kingdom Come: Deliverance II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-04 23:24
Wat een klote spel zeg,snap niet wat er nou zo leuk aan is aan huiswerk.Onduidelijk wat je moet doen,80 menuus,hogere technisch engels,kortom zal echt aan mij liggen maar het voelde als studeren.Na 3 dagen weer verwijderd,3 dagen van me leven verpest.Ik zal niet de doelgroep zijn denk ik dan die wel zin hebben in wekenlange studies voor wat progressie.Ik kies liever games om te ontspannen en niet als een hbo studie voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:29

Mad-Matt

TheDoctor#2181

remco2706 schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:35:
Wat een klote spel zeg,snap niet wat er nou zo leuk aan is aan huiswerk.Onduidelijk wat je moet doen,80 menuus,hogere technisch engels,kortom zal echt aan mij liggen maar het voelde als studeren.Na 3 dagen weer verwijderd,3 dagen van me leven verpest.Ik zal niet de doelgroep zijn denk ik dan die wel zin hebben in wekenlange studies voor wat progressie.Ik kies liever games om te ontspannen en niet als een hbo studie voelt.
Een vriend van mij is lyrisch over dit spel, in zijn ogen het beste spel ooit gemaakt. Maar ik kom er ook niet in, het Engels is niet zozeer het probleem, maar het trage opstarten, je kan niets, geen quicksaves, als je stopt en geen savepoint hebt gehad kan je de dag erna weer exact hetzelfde gaan doen. Nee, ik hou van RPG, maar dit is mij ook net ff te hardcore.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mad-Matt schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:45:
[...]

Een vriend van mij is lyrisch over dit spel, in zijn ogen het beste spel ooit gemaakt. Maar ik kom er ook niet in, het Engels is niet zozeer het probleem, maar het trage opstarten, je kan niets, geen quicksaves, als je stopt en geen savepoint hebt gehad kan je de dag erna weer exact hetzelfde gaan doen. Nee, ik hou van RPG, maar dit is mij ook net ff te hardcore.
Het is hardcore tot je tot de kern komt en ja, dan is de korst hard maar de binnenkant des te lekkerder. Eindelijk een échte RPG die realistisch is, op meerdere punten. Geen draken, geen fantasie, goed verhaal/humor met aandacht voor de authentieke omgeving van die tijd...het maakt een parel van jewelste voor een ongekend klein team (welke aan deel 1 werkte). Zeer benieuwd en direct een eerste dag aanschaf deel II en dat doe ik vrijwel nooit met spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco2706
Ben blij(en vind het altijd knap)dat er mensen zijn die zulke games wel kunnen doorgronden.Ik vind het alleen erg jammer dat er bijna geen games zijn met een nederlandse ondertiteling.Door mijn lichte hersenbeschadiging door een ongeluk vroeger sla ik andere talen bijna niet meer op,heb hooguit a2/b1 niveau engels ,daarna gaat mijn brein in de war met de grammatica en de moeilijkere woorden,ben maar gestopt het te leren.
Je ziet de meest domme ondertitelingen staan behalve nederlands,erg jammer,misschien dat ik het dan beter begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Ik snap wat er gezegd wordt wel hoor. Voor mij was dit spel juist goed omdat het zo complex was. Was vroeger best normaal voor RPGs, en dan moest je idd van te voren goed bedenken wat je gaat doen. Veel RPGs nu zijn enorm versimpelt. Blijkbaar is daar ook vraag naar, want oude spellen worden nu vaak als "broken" bestempelt hierdoor, terwijl het prima werkt. In die zin is het idd een spel voor de hard-core RPG fan.

Overigens vind ik continue kunnen opslaan zelf wel fijner dan wat KCD doet. Zodra je gratis bathhouse services hebt wordt het beter, maar het blijft omslachtig vergeleken met normaal opslaan.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bij mij waren het de gevechten die me nekken.
Zelfs de trainingspartijtjes in het begin heb ik nooit echt onder de knie gekregen. Dus wel andere dingen gedaan, maar als je dan toch een gevecht had.... good luck.
Het schijnt dat je met Sir Bernard kan trainen tot je aan je max skill level zit. Hier heb ik echter nooit het geduld en de kunde voor gehad.
Verder wel een geweldig spel qua sfeer, quests en wereld.

Hoop dat KCD2 een optie heeft voor iets eenvoudigere gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het schijnt dat je met Sir Bernard kan trainen tot je aan je max skill level zit. Hier heb ik echter nooit het geduld en de kunde voor gehad.
Trainen met de Captain is echt wel een must imo.

Maar de combat was sowieso clunky idd, vooral met meerdere tegenstanders werd het een zooitje, maar op de een of andere manier heeft deze game mij zo goed gepakt dat ik de meeste bugs zelfs kon vergeven, kwam niet meer bij als ik weer eens vast gegroeid zat in Pebbles _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 09:21
Ik snap de kritieken ook heel goed. In het begin vond ik de game zo teleurstellend. Ik keek er erg naar uit en het speelde gewoon helemaal niet lekker. Voor mijn gevoel was alles veel lastiger gemaakt dan het zou moeten zijn. Ik heb ook nog eens kids en ben alleenstaand, dus echt veel tijd had ik niet voor games. Maar ik weet nog goed dat ik de game voorgoed wilde afsluiten tot ik ineens de combat door kreeg. En toen opende de complete game zich voor me en is het een van mijn meest favoriete games ooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
De combat bevalt hij ook best goed. Het is logisch. Iig, voor iemand als ik die HEMA (Historical European Martial Arts) heeft gedaan. Het is heel erg gebaseerd op echt vechten. Maar ik kan me indenken dat als je daar geen kennis van hebt, dat het idd lastiger is om te leren.

Dat grote groepen lastig zijn hoort daar idd ook bij. Want hoe makkelijk is het nou voor 1 persoon een groep in elkaar te meppen :p ? Dan kom je op het feitje wat mijn HEMA trainer ooit gaf: "wegrennen is in real life een zeer valide techniek".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 09:21
Cambionn schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:18:
De combat bevalt hij ook best goed. Het is logisch. Iig, voor iemand als ik die HEMA (Historical European Martial Arts) heeft gedaan. Het is heel erg gebaseerd op echt vechten. Maar ik kan me indenken dat als je daar geen kennis van hebt, dat het idd lastiger is om te leren.

Dat grote groepen lastig zijn hoort daar idd ook bij. Want hoe makkelijk is het nou voor 1 persoon een groep in elkaar te meppen :p ? Dan kom je op het feitje wat mijn HEMA trainer ooit gaf: "wegrennen is in real life een zeer valide techniek".
En of ik heb zitten rennen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
En als je uiteindelijk meer plate armour krijgt wordt het ook makkelijker. Hoewel de full-plate armour pas later in historie komt (ondanks wat fantasy je doet geloven is dat niet iets middeleeuws), zitten we wel op het punt waar stukken plate een ding is. En mensen in plate armour zijn gewoon echte tanks. Enige realistische tactiek daartegen is met blunt weapons het armour zo misvormen dar de persoon er in mee vervormd.

Maarja, de zoon van de blacksmith heeft natuurlijk niet zomaar een zet plate armour. Dus dat heb je early game niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
zo leuk zijn als ontwikkerlaars vaker 2 opties in een spel hebben zitten,rpg variant of de niet rpg variant en zelf kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Deel 1 is vandaag tot morgen 17:00 gratis op Epic Games voor als mensen deze nog willen spelen voordat 2 uit komt en hem niet hadden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-G64uozRqKceg2_ZrQL02P8Qfg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2DXOESQTckdNByjGE9Bgwxz6.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 16:10
Met het oog op deel 2 wat volgende week uitkomt ben ik vorige week begonnen aan deel 1. Ik had hem al een keer eerder gestart en werd toen verschrikkelijk hard verwoest door de lokale town drunk waarna ik de game afsloot en niet meer opstartte tot vorige week.

Het duurde mij even voordat ik doorhad dat je maar een simpele ziel bent die letterlijk alles moet leren voordat je er goed in bent. Ik heb er nu ongeveer 40 uur inzitten en mijn strategie tot nu toe is vooral veel poison in de gemeenschappelijke eetpot :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-04 21:46
batumulia schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:58:
Met het oog op deel 2 wat volgende week uitkomt ben ik vorige week begonnen aan deel 1. Ik had hem al een keer eerder gestart en werd toen verschrikkelijk hard verwoest door de lokale town drunk waarna ik de game afsloot en niet meer opstartte tot vorige week.

Het duurde mij even voordat ik doorhad dat je maar een simpele ziel bent die letterlijk alles moet leren voordat je er goed in bent. Ik heb er nu ongeveer 40 uur inzitten en mijn strategie tot nu toe is vooral veel poison in de gemeenschappelijke eetpot :)
Ik ben ook nog steeds bezig. Zojuist de game even uit frustratie afgesloten.
Had 3 kwartier verloren (was met een quest bezig om voor Lady Stephanie zooi te halen. Paard afgeleverd, omdertussen wat andere side quests).

Kom ik van Rattay en stiefel ik met mijn peerdje een weg op. Is er een touw gespannen. Ik vallen. Sta ik op, staat er zo'n l*l de behanger voor me die me in 1 klap dood mept..
Ik dacht: "ach, heb net nog een quest voltooid, daar heeft ie hem wel gesaved".

Nou, deze keer dus niet. Grrrrrrrr. Morgen maar weer verder. Heb er nu even geen zin meer in om dat stuk overnieuw te moeten doen (met 3 quests ofzo).
Met dit tempo ben ik over een week of 4 pas klaar en kan ik dan beginnen met deel 2, als ik daar nog zin in heb :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Laatst online: 17:22

JanAd

Wind’s howling

Ik was nog maar net begonnen met KDC (1) en nu heb ik per ongeluk de DLC A Woman’s Lot gestart en ik heb geen recente saves om eruit te geraken… Dus nu moet ik wss de rest van de week als Charlotte spelen ipv Henry.
Het enige voordeel lijkt wel te zijn dat alles wat meer uitgelegd wordt ivm Henry’s start. Niet slecht voor nieuwe spelers.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
JanAd schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 06:21:
Ik was nog maar net begonnen met KDC (1) en nu heb ik per ongeluk de DLC A Woman’s Lot gestart en ik heb geen recente saves om eruit te geraken… Dus nu moet ik wss de rest van de week als Charlotte spelen ipv Henry.
Het enige voordeel lijkt wel te zijn dat alles wat meer uitgelegd wordt ivm Henry’s start. Niet slecht voor nieuwe spelers.
Zo'n vermoeden had ik al. Dus die heb ik nog steeds wijselijk overgeslagen. Ik denk dat ik alleen de DLC van Hans Capon wil gaan doen. Ben nu ongeveer lvl 10 met het meeste, maar heb denk ik nog wel wat verhaallijn te gaan. Ben nu bij "de priester met het zwaard".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Rickokun schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:12:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al. Dus die heb ik nog steeds wijselijk overgeslagen. Ik denk dat ik alleen de DLC van Hans Capon wil gaan doen. Ben nu ongeveer lvl 10 met het meeste, maar heb denk ik nog wel wat verhaallijn te gaan. Ben nu bij "de priester met het zwaard".
Ik heb gisteren een iets oudere save terug opgestart. Ik wil wel tijd in KCD steken als oefening voor KCD2, maar die DLC met Charlotte Theresa zegt me toch niet zoveel :9

Ik zit nog helemaal in het begin. Net naar de Balif geweest om in dienst te treden. Ik heb wel die Hans kunnen verslaan in het zwaard gevecht na de eerste training met de kapitein. :)

Leuk spel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-04 23:02
JanAd schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:29:
[...]

Ik heb gisteren een iets oudere save terug opgestart. Ik wil wel tijd in KCD steken als oefening voor KCD2, maar die DLC met Charlotte zegt me toch niet zoveel :9

Ik zit nog helemaal in het begin. Net naar de Balif geweest om in dienst te treden. Ik heb wel die Hans kunnen verslaan in het zwaard gevecht na de eerste training met de kapitein. :)

Leuk spel _/-\o_
De dlc met Theresa ? Daar raakte ik ook per ongeluk in verzeild. Wel interessant om de gebeurtenissen vanuit haar perspectief/emoties te beleven. Ook daar zaten we haast in een wedding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb doorgespeeld tot aan The Prey, maar daarmee ga ik even wachten. Eerst wat sterker worden en het ‘lockpicking’ fatsoenlijk leren, want dat lukt langs geen kanten nu.
Daarna de stad eens plunderen ‘s nachts en ik heb nog een eitje te pellen met een wachter die een boete gaf omdat ik geen fakkel vast had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:27

Player1S

Probably out in the dark

Ben deze week opnieuw begonnen met KDC1 na het kijken van videos van KDC2. In 2020 voor het laatst gespeeld en eigenlijk nooit uitgespeeld. Nu nieuwe poging.

Ik merk dat ik mijzelf echt moet pacen tijdens gevechten. Ik heb continue de neiging te rushen en blijven inhakken op de tegenstander. Dat werkt natuurlijk niet want kost energie en laat je exposed voor counters.

Verder blijft het een geweldig spel. Je ziet aan de ene kant dat het een 7 jaar old spel is maar toch oogt het prachtig. Zeker omdat het geen AAA studio was destijds.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik ben gisteren toch overstag gegaan en overlopen naar KCD2 :(:)
Teveel meegelezen in KCD2 hier en op Reddit en ik had net €10 aan credits verdient bij Xbox, tja...

KCD was vooral een test om te kijken of het spel iets voor mij is en dat is het 100% zeker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0da77
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-04 01:15
Nol_NL schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:27:
[...]

De dlc met Theresa ? Daar raakte ik ook per ongeluk in verzeild. Wel interessant om de gebeurtenissen vanuit haar perspectief/emoties te beleven. Ook daar zaten we haast in een wedding ;)
Naar mijn bescheiden mening is het sowieso beter om deze DLC zo vroeg mogelijk te doen. Als je als Henry eenmaal helemaal in het verhaal zit voelt het vreemd om dit langdurig te onderbreken en met een laag geleveld character te moeten spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
JanAd schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:55:
Ik ben gisteren toch overstag gegaan en overlopen naar KCD2 :(:)
Teveel meegelezen in KCD2 hier en op Reddit en ik had net €10 aan credits verdient bij Xbox, tja...

KCD was vooral een test om te kijken of het spel iets voor mij is en dat is het 100% zeker _/-\o_
Ik blijf toch wel gemotiveerd om verder te gaan met dit deel. Nu ik wat verder in de game ben, toch al een aantal quests meegemaakt, die ik eigenlijk niet had willen missen. Snap alleen niet waarom ik de game nu pas oppak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Nol_NL schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:04:
[...]

Ik blijf toch wel gemotiveerd om verder te gaan met dit deel. Nu ik wat verder in de game ben, toch al een aantal quests meegemaakt, die ik eigenlijk niet had willen missen. Snap alleen niet waarom ik de game nu pas oppak ;)
Idd, ik heb KCD een dik jaar geleden gekocht voor een paar euro in een actie en toen amper een kans gegeven. Ik ben toen zelfs al gestopt nog voordat de proloog voorbij was.
Bizar, want dit is toch echt een genre dat mij goed ligt :P

Nuja, je hebt groot gelijk dat je doorspeelt... d:)b

Jesus Christ be praised!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:27

Player1S

Probably out in the dark

Y0da77 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:59:
[...]

Naar mijn bescheiden mening is het sowieso beter om deze DLC zo vroeg mogelijk te doen. Als je als Henry eenmaal helemaal in het verhaal zit voelt het vreemd om dit langdurig te onderbreken en met een laag geleveld character te moeten spelen.
Sorry hoor maar vandaag aan die DLC begonnen maar diegene die het ontsnappingsgedeelte ontworpen heeft verdient het om verplicht mee te werken aan een onderzoek naar middeleeuwse marteltechnieken. :(

Dit slaat echt werkelijk nergens op!! die persoon verdient het om alle pijn in de wereld te krijgen. Hoe kun je zo'n onvergelijkelijk stuk erin stoppen waar je gewoon honderdmiljoen keer dood gaat? |:(

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nol_NL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwbLWSLmOpg7jNixA4xQNECo7BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FmmMEO0xQScZNtxO1bpTyAb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgDOjaACqnYJbl5V9RLnk9-qf_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnfxLFCNwTPaJC19mqvRIjmF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQ6edLOe75T__J9IDEUu8QTyRPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1EoRueytSTKtbGB1ymCmbd27.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wR6dwaWHW-M_hIUDeyKZLjY7-lE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nK5GVTnrPt5q2lXbyKK1lJh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik stap toch regelmatig van mijn paard af om van de omgeving te genieten. In ieder dorpje zijn wel weer nieuwe quests te vinden, ook wanneer je het niet verwacht. Ongelofelijk hoe uitgebreid deze game is. Inmiddels weet ik veel conflicten toch met een praatje tot een goed einde te brengen. En maak ik gratis gebruik van het badhuis :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

@Nol_NL Heel nice! niet te geloven dat het eigenlijk al van een 7 jaar oude game is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:07

Case_C

[Team Carrack]

Heerlijk inderdaad, moest 'm even opnieuw opstarten om te kijken waar ik gebleven was.
Blijkbaar nog niet uitgespeeld, om de een of andere reden in 2018 afgesloten en niet meer opgestart.

Dus ik kan nog even met KCD1 uit de voeten, dan kan ik met de bouwvak denk ik wel aan KCD2 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Ben al een mooi potje verder.

Wel mazzel, ik belandde zojuist geheel toevallig op een plekje waar iemand zich verschool die belangrijk is voor de main quest :D En ik was net toe aan dat stukje.

Inmiddels ook al meermaals dat toernooi gewonnen, inmiddels een mooi setje bij elkaar gevochten.

Ik zit nu wel te twijfelen om nadat ik deze heb uitgespeeld Monster Hunter te halen ipv Kingdom Come deel 2. Even wat anders.....hmmmm...weet nog niet zeker.

-edit-
Na wat reviews te hebben bekeken over Monster Hunter Wilds, ga ik die toch maar niet kopen. Dan liever Kingdom Come 2. (WILDS heeft schijnbaar last van slechte PC optimalisatie op bepaalde setups. Zie ik wel weer gebeuren dat ik daar ook last van heb met mijn 7900XT)

[ Voor 23% gewijzigd door Rickokun op 28-02-2025 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:21
Ook begonnen aan KCD 1 na verhaallijn 2 uitgespeeld te hebben. Ben nu de kamp aan het aanvallen die verantwoordelijk was voor de Neuhof aanslag. Heb nog niet veel armor of geweldige skills dus ga al rap dood. De boogschieters neerhalen is ook niet al te gemakkelijk. Maar uitgezet
(KCD1 is momenteel tien euro op Steam btw)

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
Dan nemen we het stokje van elkaar over!

Ik heb zojuist eindelijk deeltje 1 uit na 102 uur. Heb geen DLC gespeeld. Ben nu echt toe aan deel 2.

Meteen aangeschaft en nu installeren!

Iedereen nog veel plezier met deeltje 1. Vond het een geweldig spel. Hebben ze goed gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:59
Kan iemand me vertellen hoe deel EEN speelt op de PS5 Pro? Heb de game op m'n PC vraag me af of 'ie op de Pro ook goed speelbaar is.
Als ik op YT zoek kom ik eigenlijk alleen video's van deel 2 tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

superbassie schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:11:
Kan iemand me vertellen hoe deel EEN speelt op de PS5 Pro? Heb de game op m'n PC vraag me af of 'ie op de Pro ook goed speelbaar is.
Als ik op YT zoek kom ik eigenlijk alleen video's van deel 2 tegen.
ik heb er geen ervaring mee maar lijkt me perfect draaien toch.. gezien de game uit 2017 komt en deel 2 van begin dit jaar ook goed draait

Deze gevonden:

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 26-04-2025 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:59
Ricmaniac schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:17:
[...]

ik heb er geen ervaring mee maar lijkt me perfect draaien toch.. gezien de game uit 2017 komt en deel 2 van begin dit jaar ook goed draait

Deze gevonden:

[YouTube: Kingdom Come Deliverance PS5 Pro Gameplay Review]
Ah ok, overheen gekeken denk ik. Dank u zeer!
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste