Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je werkelijk geld tekort? Het is zo makkelijk om vijanden te vermoorden en al hun armor te verkopen dat ik werkelijk nog nooit geld tekort heb gehad.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:30
En als je snel de juiste upgrades koopt. Draait het dorp break even. Of met een kleine winst.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bundin schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:03:
[...]

En als dat niet lukt, er gewoon niet aan beginnen of op tijd rennen. Op zich vind ik het prima dat je het loodje legt wanneer je tegen 6 man moet. Het vergt een andere benadering dan de Assassin's Creeds waar vijanden netjes op hun beurt wachten.

Beetje net als bij dnd en andere (offline) RPGs. Veel spelers gaan ervan uit dat ze moeten kunnen winnen, ook in situaties die objectief volledig uit balans zijn. Wegrennen en niet doodgaan is ook een prima uitkomst, maar dat moet echt aangeleerd worden.
Dit dus. Het mooie van KCD vind ik de (realistische) setting en dus ook het feit dat je zo goed als kansloos bent tegen een grote(re) groep vijanden. Zou je destijds ook geweest zijn :+

Ik hoop ook echt dat er een vervolg komt overigens. Ik blijf zoeken naar (semi)realistische RPG's (op de One of PS4 that is, speel niet op een PC) maar beter dan KCD wordt het niet.

De vrijheid van missies naar je hand zetten kon ik ook echt waarderen. Kon één figuur maar niet verslaan in een één op één gevecht en heb hem toen in de nacht in zijn slaap doodgestoken :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762527

Gewoon zorgen dat je goed kan lockpicken en dan 's nachts als iedereen is gaan slapen op inbrekerspad gaan om winkels leeg te halen, op die manier kun je belachelijk veel geld verdienen in deze game.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 762527 op 03-05-2020 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ik ben van plan deze te gaan halen op de PS4. Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de laadtijden? Het is een non Pro met een gewone HDD. Als de laadtijden exorbitant lang zijn dan sla ik hem over, maar het lokt me wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

palthe schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:07:
Ik ben van plan deze te gaan halen op de PS4. Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de laadtijden? Het is een non Pro met een gewone HDD. Als de laadtijden exorbitant lang zijn dan sla ik hem over, maar het lokt me wel.
Het initiële laden duurt lang. Op m'n Pro wel iets minder lang dan op m'n "gewone" maar reken maar op rond de 2 tot 4 minuten voordat je spel geladen is. Eenmaal op gang loopt het allemaal wel (relatief) vlot door, vond ik het goed speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11851

patricks8 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 07:13:
En als je snel de juiste upgrades koopt. Draait het dorp break even. Of met een kleine winst.
... Moet je wel het geld hebben daarvoor :+

K'heb gemerkt dat je aan het einde van de main quest bakken met geld krijgt. maarja moet je dat wel doorhebben in je 1ste playtrough.

Ondertussen heb ik het spel uitgespeeld, inclusief de DLC's. ik baalde er echt van dat ik niet verder wou spelen, en vroeg mijzelf gelijk al af wanneer ik het nog een keer opnieuw zou gaan spelen.

Wat jammer is dat de replay waarde extreem laag is omdat je nou niet echt een ander pad kan kiezen of een andere build kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het verhaal destijds op de PS4 uitgespeeld maar toen ook wel wat side missions geskipped.

Sinds vorige week op de XSX weer verder gaan spelen met alle dlc's en wat een mooi spel blijft dit toch.

Jammer van de 30fps maar het went wel weer en nu uiteraard veel minder popin dan toen op de PS4, ook de clucky besturing kan soms irritant zijn maar ergens gelijk ook weer de charme van dit spel.

Heb inmiddels mijn dorp zo goed als opgebouwd (alleen de kerk nog) en ga dit weekend aan Band Of Basterds beginnen tussendoor.

Ik hoop zo op een 2de deel met wat uitbreiding en meer interactie nog met NPC's en je paard etc, ik mag graag Mutt wat te bikken geven maar mijn paard kan ik nog geen appel geven.

Heerlijke game _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-06 22:13
15 maart is er de release voor de nintendo switch

https://presse.plaion.com...-NINTENDO-SWITCH-15-MARCH

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Yes, dat is het nieuwsbericht waar ik op zat te wachten :D .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:34

Echt niet.

Gewoon niet.

Ik weet op welke dag het gepost is en op twitter staat het bericht niet meer, maar op facebook nog wel en ik ben hyped.

Op reddit is ook de nodige commotie

Nu hopen dat het geen kikker in mijn bil is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Eindelijk!

Nu nog hopen dat het echt een vervolg is en geen een of andere afspinsel met een andere protagonist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 12:50

Distortion

Bottle to Throttle

Warhorse Studios:

YouTube: New Game Reveal

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _naief
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-06 12:34
Oh yes! Hopelijk is het KCD 2 en hopelijk niet over 3 jaar o.i.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _naief
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-06 12:34
Aankondiging is al gelekt

https://www.reddit.com/r/Games/comments/1c6tgix/kingdom_come_deliverance_2_trailer_accidentally/

Dit jaar al Kingdom Come: Deliverance 2!!!

Jesus Christ be praised!

[ Voor 4% gewijzigd door _naief op 18-04-2024 10:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
_naief schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:47:
Aankondiging is al gelekt

Jesus Christ be praised!
Als het te vroeg gelekt is het toch meer Arse 'n Balls. :+

Afgelopen maand met KCD begonnen en heb er al meer als 100 uur in zitten, echt niet verwacht dat ik er zoveel plezier mee zou hebben. Het rondrijden op paard is heerlijk rustgevend vind ik en ook al heb ik oudere PC vind het echt goed uitzien, en beste ' realistisch' bossen wat ik iig heb gezien tot nu toe in een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Aankondiging over een paar minuten: https://www.youtube.com/watch?v=R48DEEjyS5k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40
Spannend dit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Hype! Ik kan niet wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
Dat zag er vet uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Idd, en release eind dit jaar :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Voor mijn part stellen ze uit tot Q1 2025. Hij komt in elk geval snel.

Kan me destijds nog heugen vanaf de kickstarter hoe lang dat duurde tot release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:39
Yes! Had al bijna de hoop verloren dat er een versie 2 zou komen, maar Jesus Christ be praised, hij komt er toch! KCD was echt zoals Gothic en Skyrim het eerste spel in tijden dat ik ècht heel erg de moeite waard vond om te spelen. Tegenwoordig kunnen me maar heel weinig spellen echt boeien (zal de leeftijd wel zijn), maar nadat ik me de eerste 7 uur door had gebeten in KCD was ik helemaal om. Geniaal hoe dat spel in elkaar zit. Gelukkig speelde ik hem pas in 2020 met de laatste patch, dus vrijwel alle echt vervelende bugs waren er al uit.

Nu wordt de map dus ook 2x zo groot. Geweldig, want ik vind het juist mooi om zelf overal naartoe te gaan (al dan niet te paard) ipv te fasttravelen. Het combatsysteem was in het begin echt wel even wennen, maar daarna hield ik er juist van omdat het vrij realistisch is, ipv dat je als een Witcher iedereen met 300 spins omver hakt. Zelfs op het eind toen ik flink goede armor en een topwapen had was het nog echt zwaar lastig om 4 goed uitgeruste bandits de baas te zijn (zonder paard).

Raar dat dit topic eigenlijk niet veel meer posts heeft. Denk dat misschien veel mensen zijn afgehaakt vanwege de moeilijkheidsgraad. Je moet er echt voor werken en je bent niet een of andere superheld die iedereen even afrost. Ik kijk in elk geval uit naar het einde van dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:12
Heel veel zin in! Dit is 1 van mijn favoriete games van de afgelopen jaren, ontdekt doordat het gratis was bij Epic. Inmiddels tientallen uren erin zitten (en ik heb tegenwoordig nog maar tientallen uren tijd per jaar om te gamen…) en nog steeds niet uitgespeeld. Opschieten dus, eind dit jaar een release is al snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:05

jgj82

Ja, maar = nee

benchMarc schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:08:
Yes! Had al bijna de hoop verloren dat er een versie 2 zou komen, maar Jesus Christ be praised, hij komt er toch! KCD was echt zoals Gothic en Skyrim het eerste spel in tijden dat ik ècht heel erg de moeite waard vond om te spelen. Tegenwoordig kunnen me maar heel weinig spellen echt boeien (zal de leeftijd wel zijn), maar nadat ik me de eerste 7 uur door had gebeten in KCD was ik helemaal om. Geniaal hoe ze dat spel in elkaar zit. Gelukkig speelde ik hem pas in 2020 met de laatste patch, dus vrijwel alle echt vervelende bugs waren er al uit.

Nu wordt de map dus ook 2x zo groot. Geweldig, want ik vind het juist mooi om zelf overal naartoe te gaan (al dan niet te paard) ipv te fasttravelen. Het combatsysteem was in het begin echt wel even wennen, maar daarna hield ik er juist van omdat het vrij realistisch is, ipv dat je als een Witcher iedereen met 300 spins omver hakt. Zelfs op het eind toen ik flink goede armor en een topwapen had was het nog echt zwaar lastig om 4 goed uitgeruste bandits de baas te zijn (zonder paard).

Raar dat dit topic eigenlijk niet veel meer posts heeft. Denk dat misschien veel mensen zijn afgehaakt vanwege de moeilijkheidsgraad. Je moet er echt voor werken en je bent niet een of andere superheld die iedereen even afrost. Ik kijk in elk geval uit naar het einde van dit jaar :)
Wat een meesterstuk is deel één!
Waarschijnlijk was het eerste deel voor veel casual spelers te lastig om mee te beginnen inderdaad. Alleen al het leren lezen was episch! En de frustratie van het leren boogschieten en vechten.
Toch heeft het eerste deel een enorme fanbase en is er altijd activiteit gebleven vanuit Warhorse Studios met de gekste dingen: van action figures en bordspellen tot stripsverhalen.

En man, wat ben ik blij dat er eindelijk een vervolg aan komt! :9~ _/-\o_ Ik geloof dat de laatste datum waar ik zo naar een game uit keek 11-11-11 was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
jgj82 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:27:
[...]

Wat een meesterstuk is deel één!
Waarschijnlijk was het eerste deel voor veel casual spelers te lastig om mee te beginnen inderdaad. Alleen al het leren lezen was episch! En de frustratie van het leren boogschieten en vechten.
Dat vond ik juist ook zo geweldig, die moeilijkheid. Veel hebben toen een crosshair ingebouwd om te kunnen aimen, ik heb juist de "no compass, no reticle and no healthbar" mod geinstalleerd met transparant combatkruis. Echt een vooruitgang op de originele hud vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:20
jgj82 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:27:
[...]

Het vechten was echt super frustrerend voor mij en even op Steam gecheckt, maar ik heb het na 9 uur opgegeven. Misschien niet de juiste mindset of een andere game die mijn aandacht heeft afgeleid, want ik ben alles behalve een casual gamer. Daar voor vond ik het iig helemaal geweldig.

Als ik het mij goed kan herinneren moest ik ineens 1 op 1 vechten in een soort van arena op een plein of vlak er na werd het een halve oorlog. Om en nabij daar was ik er klaar mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Beakzz op 18-04-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
benchMarc schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:38:
[...]

Dat vond ik juist ook zo geweldig, die moeilijkheid.
Moet zeggen beste tip die ik gehoord heb voordat ik met game begon was, voordat je echt de wereld in gaat oefen vechten zeker een uur met Bernard op het moment dat het mogelijk is. Want in begin was combat echt onnhandig en als je dan een echt gevecht aangaat en steeds dood neervalt je er snel genoeg van krijgt en dat zal ook reden zijn waarom mensen afhaken.

Nou blijft ook als je er wel veel tijd in hebt zitten en wel je 1-vs-1 goed weet te winnen af en toe heel gaar om tegen meerdere mensen te vechten, vooral door het locken op een tegenstander en lastig te wisselen is op dat moment.
[...]

Veel hebben toen een crosshair ingebouwd om te kunnen aimen, ik heb juist de "no compass, no reticle and no healthbar" mod geinstalleerd.
Zit dat niet standaard in de hardcore mode? Ben van plan nadat ik hem uitgespeeld heb nog wel eens te beginnen op hardcore mode.

[ Voor 12% gewijzigd door Albinoraptor op 18-04-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
Beakzz schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:44:
[...]

Het vechten was echt super frustrerend voor mij en even op Steam gecheckt, maar ik heb het na 10 uur opgegeven. Misschien niet de juiste mindset of een andere game die mijn aandacht heeft afgeleid, want ik ben alles behalve een casual gamer. Daar voor vond ik het iig helemaal geweldig.
Waarschijnlijk vooral omdat veel mensen denken dat vanaf het moment je een wapen hebt je er ook echt al veel mee kan. Dat is dus niet het geval. Ik kreeg de deksel al snel op mijn neus toen ik helemaal in het begin naar die Kunesh moest omdat ie Henry's vader nog wat verschuldigd was. Ik hem bedreigen en al snel werd het een gevecht waarin ik werd afgedroogd. Toen wist ik al wel van: ok, dit spel moet ik dus anders benaderen. Dat zwaardvechten is veel training om je skills te verbeteren en ook om het systeem even door te krijgen is doorbijten. Als je eenmaal de Rattay Tourney hebt kunnen winnen dan heb je wel genoeg wapenskills 1vs1 om verder te komen in het spel. Meerdere tegenstanders blijft altijd toch wel een uitdaging, maar dat is juist het mooie eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:05

jgj82

Ja, maar = nee

[...]

Dat vond ik juist ook zo geweldig, die moeilijkheid. Veel hebben toen een crosshair ingebouwd om te kunnen aimen, ik heb juist de "no compass, no reticle and no healthbar" mod geinstalleerd met transparant combatkruis. Echt een vooruitgang op de originele hud vond ik.
En dan het epische geluid als je zo'n oosterse rover vol voor z'n hoofd schoot! *snock* >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Albinoraptor schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:48:
Zit dat niet standaard in de hardcore mode? Ben van plan nadat ik hem uitgespeeld heb nog wel eens te beginnen op hardcore mode.
Ja volgens mij wel inderdaad, maar helemaal in het begin voelde ik me niet comfortabel genoeg om direct op hardcore te starten, en later was ik al dusdanig ver dat ik niet opnieuw wilde beginnen. Volgens mij was het bij hardcore wel zo dat je dus helemaal niet meer kon zien waar je was op de kaart, en ook was er nog volgens mij iets met dat je sneller uitgehongerd raakte. En vast nog wat andere zaken. Eenmaal ver in het spel kende ik de hele map wel uit mijn hoofd, inclusief grote delen van de bossen, maar zou ik direct zonder "GPS"-mogelijkheid op de kaart gestart zijn dan denk ik het wel echt heel lastig was geweest om bij een bepaalde quest uit te vinden waar ik moest zijn.

Wellicht dat ik in KCD2 wel meteen op hardcore begin, maar dan wil ik wel eerst KCD1 nog eens gespeeld hebben, maar dan in hardcore. En KCD2 is qua kaart 2x zo groot, en waarschijnlijk dus allemaal nieuw grondgebied. Dat gaat echt wel een flinke uitdaging zijn, maar het valt te proberen.

/edit: Oja, en nu schiet me nog te binnen: in hardcore had je ook geen autosave bij quests. Dat vond ik toch best wel vervelend toen ik hardcore mode na mijn 1e normal playthrough had uitgeprobeerd. Ineens ben je echt gewoon flink veel speeltijd kwijt doordat je in een ambush terecht komt en verrot wordt geslagen. Ik ben wel voor realisme en niet voor een savesysteem zoals Skyrim waarbij je elke stap wel kunt saven, maar dat zoals in hardcore mode ging mij net iets te ver. Ik heb gewoon een baan en veel andere dingen te doen in de weekenden. Als ik dan een zeldzaam uurtje of 2 kan besteden een avond, en ik ben plotseling bijna een uur aan speeltijd kwijt en moet dat opnieuw doen dan ben ik er wel snel klaar mee.

[ Voor 22% gewijzigd door benchMarc op 18-04-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Grappige is dat ik sinds het moment dat ik van de game afwist, en dat was toen ik voor release ze bij toeval op gamescom tegen kwam (waarna ik voor het eerst sinds TESIV: Oblivion zo hyped was), al mensen hoorde klagen over de combat. Nou ben ik zelf echt van het hack & slash combat alla TES, Divinity (de originele niet-original sin versies), en zo nog wel wat. Maar in dit spel voelde ik me juist meteen thuis. Ik heb jaren HEMA gedaan, was toen nog actief ermee bezig ook (helaas moeten stoppen door medische redenen) en herkende me meteen in de combat.

Kwa moeilijkheidsgraad hoop ik niet dat ze het verlagen, noch dat ze de gameplay versimpelen. Je ziet het helaas in steeds meer franchises dat dat gebeurd, zeker binnen de RPGs, en dat vind ik persoonlijk erg jammer. Ik waardeerde het erg dat de KC:D devs eigen meningen hadden en daar standvastig in waren. Dus hoop dat ze dat blijven doen en nog zo'n topspel neerzetten.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:49

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Weer even een installetje gedaan na de announcement van 2 :D

Blijft gaaf. nu met een veel betere pc en HD texture pack aan het spelen :P merk toch nog wel flink verschil met toen haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ricmaniac schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 02:17:

Blijft gaaf. nu met een veel betere pc en HD texture pack aan het spelen :P merk toch nog wel flink verschil met toen haha
Is voor de consoles ook een HD texture pack uitgebracht? Voor de Series X dan meer precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

vosss schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:26:
[...]

Is voor de consoles ook een HD texture pack uitgebracht? Voor de Series X dan meer precies?
Volgens mij niet. Console doet niet aan die texture packs jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:37
Ricmaniac schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 02:17:

Goed plan! Al heb ik geen betere pc, ik ga het ook eens opnieuw installeren en volledig uitspelen :D
Deel 2 ziet er machtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Ik ben sinds de Switch release weer lekker bezig. Kan het aanraden, blijft leuk, ook op die console :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:04
Ik heb m vandaag ook weer geïnstalleerd op de PC, nu nog wat mods binnenhalen. Destijds best wat uren in gestoken maar de hoge moeilijkheidsgraad (lees: gebrek aan geduld om goed te oefenen) sprak me niet zo aan. De setting daarentegen is ijzersterk en de cutscene in het begin waarin Henry samen met zijn vader een zwaard smeed blijf ik prachtig vinden. Tijd voor een nieuwe poging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:55
Na de aankondiging van deel 2 heb ik deze game maar gekocht nu het toch op steam on sale was. Het kostte nog geen tientje met alle DLCs er bij dus ik dacht waarom ook niet. En wauw, dat was geen slechte keuze zeg! Ik geloof dat ik een tijd geleden wel een keer geprobeerd heb maar er niet helemaal ingekomen was maar ik heb er nu iets meer dan 13 uur ingestoken en ik zit helemaal in het wereldje.

Het voelt goed om een keer niet vanaf het begin de super held te zijn en door middel van jezelf te trainen en omhoog te werken voortgang maakt. Ik hoef bijvoorbeeld niet heel de wereld te redden. Alles wat je doet zit een soort leveling systeem achter dus het voelt heel natuurlijk aan dat je in al die dingen langzaam aan beter word.

Voor het geval dat in spoiler tags:

spoiler: Quest in Uzhitz
Ik kreeg heel erg GTA/RDR vibes van de quest line waar je met de priest in Uzhitz kan gaan zuipen. Vervolgens kan hij je dan toch helpen aan informatie als je de sermon half bezopen aan het dorp aflevert. Geweldig vermaakt haha

Het verhaal over het algemeen voelt heel behapbaar, prima hier en daar wat side quests maar niet zo "overwhelming" zoals in bijvoorbeeld TW3 of CP2077 waar je een nieuw gebied in wandelt en je meteen 100 side quests krijgt om te doen.

Het enige wat nog wel relatief "unfair" voelt is tijdens fast travels of ambushes dat je ineens tegen 3-4 man moet vechten. Ik val van m'n paard en dan ben ik al omsingeld en de klos, omdat het random events zijn kan je het ook niet zo heel veel oefenen want na een reload is het weer random of je die event tegen komt of niet. Maar goed, je raakt langzaam beter in de combat en leert meer trucjes etc dus wellicht gaat dat later beter ;)

Het smaakt zeker naar meer dus ik ben al benieuwd wat het verhaal verder nog gaat brengen en wat ze voor KCD 2 allemaal bedacht hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-06 20:35
Ben dit weekend begonnen met mijn 3e playthrough na het zien van dat Deel II dit jaar uitkomt.
Wel heb ik ditmaal alle DLCs gekocht (koopje voor 9 euro op steam nu) en heb wat MODS geïnstalleerd om wat voor mij persoonlijk vervelende dingen in de game op te lossen (pickup snelheid bloempjes, boogschiet realisme, inventory management auto sorteer functie en wat grafische dingen).
Een van de DLCs "A Woman's Lot" liet me spelen als Theresa en dit geeft je dan het achtergrond verhaal van hoe zij de aanval heeft overleefd. Deze DLC had op steam wat matige feedback gekregen, maar ik vond het achtergrond verhaal heel sterk en de paar uurtjes voor die paar euro waren het voor mij waard. Nadat ik weer Henry kon spelen werd de Romance opbouwen met Theresa een must ;)
Ook ben ik benieuwd naar die andere DLCs welke ik later kan gaan opstarten.
Ja het combat systeem is ingewikkeld waar je even moet inkomen, maar als je het eenmaal doorhebt is het echt gaaf.
Ga ditmaal overigens voor een 2 Handed Sword Heavy Armor Knight build en niet meer voor Robin Hood style gameplay, waar ik normaal altijd voor ga en welke werkelijk veel te makkelijk wordt later in de game.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Luxurydiver schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:30:
Ben dit weekend begonnen met mijn 3e playthrough na het zien van dat Deel II dit jaar uitkomt.
Wel heb ik ditmaal alle DLCs gekocht (koopje voor 9 euro op steam nu) en heb wat MODS geïnstalleerd om wat voor mij persoonlijk vervelende dingen in de game op te lossen (pickup snelheid bloempjes, boogschiet realisme, inventory management auto sorteer functie en wat grafische dingen).
Een van de DLCs "A Woman's Lot" liet me spelen als Theresa en dit geeft je dan het achtergrond verhaal van hoe zij de aanval heeft overleefd. Deze DLC had op steam wat matige feedback gekregen, maar ik vond het achtergrond verhaal heel sterk en de paar uurtjes voor die paar euro waren het voor mij waard. Nadat ik weer Henry kon spelen werd de Romance opbouwen met Theresa een must ;)
Ja het combat systeem is ingewikkeld waar je even moet inkomen, maar als je het eenmaal doorhebt is het echt gaaf.
Ga ditmaal overigens voor een 2 Handed Sword Heavy Armor Knight build en niet meer voor Robin Hood style gameplay, waar ik normaal altijd voor ga en welke werkelijk veel te makkelijk wordt later in de game.
Welke grafische mods heb je geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:56
Een van de DLCs "A Woman's Lot" liet me spelen als Theresa en dit geeft je dan het achtergrond verhaal van hoe zij de aanval heeft overleefd. Deze DLC had op steam wat matige feedback gekregen, maar ik vond het achtergrond verhaal heel sterk en de paar uurtjes voor die paar euro waren het voor mij waard.
Echt vreemd inderdaad. Ik vond het een heerlijke onderbreking, en zorgde ook voor een uitdieping van Theresa. Wel heb ik met een mod haar een redhead met sproeten gemaakt, want het vlees is zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:24
Zit zo op 2 gedachten met deze game..... enerzijds geweldig en o zo verschrikkelijk immersive. Zeker op ultra high graphics vind ik 'm heel mooi uit zien. En het voelt écht als avontuur. Maar de game is wel erg tijdrovend. Ik kom net uit de intro en ben met een missie bezig om een ring terug te zoeken. Het lopen op en neer telkens wordt nu al vermoeiend.
En daarbij, hoe mooi de wereld ook is. Ik ontdek vrij weinig bijzondere dingen. Een grote tavern net buiten Rattay. Maar er is niks? Je kunt vooral rondkijken.
Hoop dat de game toch wat exploration gaat rewarden. En dat de bossen niet alleen maar mooie plaatjes opleveren. Misschien is het nog te vroeg om te oordelen, maar soms is het net een beetje te saai en ingewikkeld. Ik wilde alchemy proberen maar pfffffff wat een systeem.

Op momenten denk ik: dit is de beste game ooit, hoe kon ik dit gemist hebben?
Maar ik vraag me af of het me blijft boeien.

Daarbij, waarom werkt mods installeren zo lastig en omslachtig?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:56
Frez schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:43:
[...]

Zit zo op 2 gedachten met deze game..... enerzijds geweldig en o zo verschrikkelijk immersive. Zeker op ultra high graphics vind ik 'm heel mooi uit zien. En het voelt écht als avontuur. Maar de game is wel erg tijdrovend. Ik kom net uit de intro en ben met een missie bezig om een ring terug te zoeken. Het lopen op en neer telkens wordt nu al vermoeiend.
En daarbij, hoe mooi de wereld ook is. Ik ontdek vrij weinig bijzondere dingen. Een grote tavern net buiten Rattay. Maar er is niks? Je kunt vooral rondkijken.
Hoop dat de game toch wat exploration gaat rewarden. En dat de bossen niet alleen maar mooie plaatjes opleveren. Misschien is het nog te vroeg om te oordelen, maar soms is het net een beetje te saai en ingewikkeld. Ik wilde alchemy proberen maar pfffffff wat een systeem.

Op momenten denk ik: dit is de beste game ooit, hoe kon ik dit gemist hebben?
Maar ik vraag me af of het me blijft boeien.

Ik noem het niet volgepropt met quests liever ''dopamine detoxing''. Ik ben gek op de Witcher 3 b.v. maar dit is gewoon niet zo'n game. Sommig dorpjes zijn simpelweg dorpjes.

En voor de mods kan ik Vortex Mod Manager aanraden. Dat maakt het downloaden en installeren van mods een eitje (Niet alleen voor deze game, maar b.v. ook Skyrim).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 17:45
Wel bizar, heb deze game 10 (!) jaar geleden gesteund op Kickstarter, was er super enthousiast over. Toen 'ie eindelijk uitkwam bleek m'n hardware zwaar ondermaats te zijn. De game eigenlijk links laten liggen erna.
Nu m'n specs wat beter zijn wordt het toch weleens tijd KCD te spelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
Frez schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:43:
[...]
Dat valt wel mee toch? Tenminste, de mods die ik heb draaien via Nexus Mods was een kwestie van een map 'Mods' aanmaken en de mods daarin unzippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
easygoingfox schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:42:
[...]

Welke grafische mods heb je geïnstalleerd?
Die de bloempjes beter laat zien, ook die van pickup bloemen mod in een wat breder bereik.
Die anti arrow trail
Wilde die apex graphics nog proberen maar nog geen tijd gehad. Iemand ervaring met apex?

Ik gebruik al jaren nexus mods met vortex en betaal braaf ieder jaar t abbo, want ik speel vaak games met Mods, skyrim, starfield, witcher 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:24
easygoingfox schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:21:
[...]

Dat valt wel mee toch? Tenminste, de mods die ik heb draaien via Nexus Mods was een kwestie van een map 'Mods' aanmaken en de mods daarin unzippen.
Bij mij werkt geen enkele mod? Alleen die lockpicking aanpast. Maar bijv. de save mod is niet werkend te krijgen. Installeer ze gewoon via Vortex in de mods folder.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
Frez schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:14:
[...]

Bij mij werkt geen enkele mod? Alleen die lockpicking aanpast. Maar bijv. de save mod is niet werkend te krijgen. Installeer ze gewoon via Vortex in de mods folder.
Er zijn helaas mods die dezelfde file gebruiken en die moet je dan manual aanpassen.
Autoexec.cfg of user.cfg alle mods zouden daarin moeten staan. Normaal regelt vortex dat maar helaas lukt het niet bij alle mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Laatst online: 11:55
Frez schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:14:
[...]

Ik heb zonder problemen de volgende mods geinstalleerd:

https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/1 - unlimited saving
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/12 - unlimited weight (ik raap graag dingen op)
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/367 - instant herb picking

Kwestie van content unzippen in de Mods folder en gaan met die banaan. Dit zijn dan ook erg simpele mods maar geen problemen mee gehad. Ik weet niet of je deze save mod al geprobeerd had?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:14

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb m ook gekocht nav de aankondiging van deel 2 en heb zojuist de 1v1 met black peter gehad nadat ik het toernooi had gewonnen.
Ik kon m niet verslaan door het gif en besloot m naar rattay te lokken, dan helpen de guards wel. Niet dus. De guards vielen me ook aan omdat ik zonder fakkel rondliep en mn wapen niet wegdeed. Ik geef me over. BP valt opnieuw aan. Dus ik ook weer mn zwaard erbij, slaat een guard me dood.
Toen maar besloten om het wat oneervoller te doen en heb m in zn nek gestoken met een dagger :D

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zit er inmiddels 20 uurtjes in en poh wat is het toch een dikke game zeg. heel goed verhaal en vrijheid enzo. Zag net op gamefest stream weer de announcement voor KCD2 en daar krijg ik ook al zin in. wil wel 1 uitgespeeld hebben voor die tijd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutsger
  • Laatst online: 11-06 14:59
Ben wel van de RPG's en nu maar eens begonnen aan deze game op de SteamDeck. Vette game, wel even wennen dat je niet lukraak maar kunt saven voor je een aanpak gaat proberen. Al een paar keer een heel stuk overnieuw moeten doen en dat is met een baan en een paar kids wat minder leuk als je al niet zoveel gametijd hebt.

Daarom ook de volgende vraag, voor de zekerheid maar even in spoilertags.

spoiler:
Ik was aangekomen in Rattay en de quests van Theresa's oom gekregen. Daarna met Theresa gepraat en de vraag gesteld hoe het haar is vergaan bij de molen. Ze vraagt nog 'weet je zeker dat je het nu wilt horen?' en ik had niet door dat je daarmee de DLC-quest start en met haar gaat spelen. Dat had ik liever later gedaan, maar toch maar even doorgezet.
Nu probeer ik voor Johanka de dobbelsteen van Matthias te pakken te krijgen. Tegen hem gezegd dat z'n vrienden hem willen spreken, maar ik had nog geen lockpicks. Toen ik die wel had was Matthias al weer terug op het bankje naast de deur en kan ik niet binnenkomen zonder dat hij het ziet. En ik krijg geen spraak-opties meer om hem weg te krijgen.
Al eens geprobeerd tegen Johanka te zeggen dat ik het toch niet wil doen en dan wordt ze boos.
Ik ben het type gamer dat ook met RPG's moeite heeft om dingen te laten liggen, dan houd ik de rest van mijn leven het gevoel dat ik deze game niet helemaal heb uitgespeeld :P Is dit nog voor elkaar te krijgen?

En is deze game zo niet vergevingsgezind dat je makkelijk in dit soort situaties komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutsger
Het is mij inmiddels toch gelukt.

spoiler:
Snel naar binnen lopen en gebukt naar de kist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 14:12
Heel veel zin in deel 2! De gameplay video was leuk, ziet eruit alsof ik me hier uren mee kan gaan vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 17:18
prutsger schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:40:
Ben wel van de RPG's en nu maar eens begonnen aan deze game op de SteamDeck. Vette game, wel even wennen dat je niet lukraak maar kunt saven voor je een aanpak gaat proberen. Al een paar keer een heel stuk overnieuw moeten doen en dat is met een baan en een paar kids wat minder leuk als je al niet zoveel gametijd hebt.

Daarom ook de volgende vraag, voor de zekerheid maar even in spoilertags.

spoiler:
Ik was aangekomen in Rattay en de quests van Theresa's oom gekregen. Daarna met Theresa gepraat en de vraag gesteld hoe het haar is vergaan bij de molen. Ze vraagt nog 'weet je zeker dat je het nu wilt horen?' en ik had niet door dat je daarmee de DLC-quest start en met haar gaat spelen. Dat had ik liever later gedaan, maar toch maar even doorgezet.
Nu probeer ik voor Johanka de dobbelsteen van Matthias te pakken te krijgen. Tegen hem gezegd dat z'n vrienden hem willen spreken, maar ik had nog geen lockpicks. Toen ik die wel had was Matthias al weer terug op het bankje naast de deur en kan ik niet binnenkomen zonder dat hij het ziet. En ik krijg geen spraak-opties meer om hem weg te krijgen.
Al eens geprobeerd tegen Johanka te zeggen dat ik het toch niet wil doen en dan wordt ze boos.
Ik ben het type gamer dat ook met RPG's moeite heeft om dingen te laten liggen, dan houd ik de rest van mijn leven het gevoel dat ik deze game niet helemaal heb uitgespeeld :P Is dit nog voor elkaar te krijgen?

En is deze game zo niet vergevingsgezind dat je makkelijk in dit soort situaties komt?
Zelf ben ik ook sinds vorige week aan de game begonnen. Het save systeem vind ik zelf niet zo heel prettig. De Save & Quit lost wel wat op, maar tussentijds saven is een hoop gedoe. Zelf heb ik daarvoor een kleine aanpassing gemaakt middels deze handleiding: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1300472152
Hiermee kan je saven zoals je gewent bent in iedere game.

Nu zo’n 20u in de game zitten en bevalt erg goed. Smakelijk gelachen om de interacties met Hans Capon :D

Voor mensen die de game interessant lijkt, nu free weekend en €2,99 in de steam sale t/m zondag
https://store.steampowere...Kingdom_Come_Deliverance/

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
nickko schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:40:
[...]

Zelf ben ik ook sinds vorige week aan de game begonnen. Het save systeem vind ik zelf niet zo heel prettig. De Save & Quit lost wel wat op, maar tussentijds saven is een hoop gedoe. Zelf heb ik daarvoor een kleine aanpassing gemaakt middels deze handleiding: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1300472152
Hiermee kan je saven zoals je gewent bent in iedere game.

Nu zo’n 20u in de game zitten en bevalt erg goed. Smakelijk gelachen om de interacties met Hans Capon :D

Voor mensen die de game interessant lijkt, nu free weekend en €2,99 in de steam sale t/m zondag
https://store.steampowere...Kingdom_Come_Deliverance/
Voor het saven heb ik inmiddels ook die mod geinstalleerd, net als het weghalen/aanpassen van de animatie als je iets plukt. Dat heb je na 2x ook wel gezien en breekt de flow van het spelen. Ook nog een mod voor een crosshair bij boogschieten toegepast maar die werkt niet, zo te lezen moet je soms in de juiste volgorde laten inladen. Ach ja, probeer ik nog even zonder is wel zo realistisch. Is wel wat gepruts met mods op een steamdeck (je moet naar desktop-mode switchen om met files in de weer te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Zo, dat is in tijden van delayed releases en op release half-afgemaakte games best opvallend nieuws. Ben heel benieuwd naar dat spel. Had meteen ff gekeken maar de video waarover wordt gesproken in dat bericht is nog niet uit helaas.

Vind het trouwens ook wel mooi dat ze van heel deel 1 een cinematic story van 5 uur hebben geüpload op YT.

[ Voor 19% gewijzigd door Cambionn op 05-12-2024 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topic voor Kingdom Come: Deliverance 2 is toevallig gisteren gemaakt zie ik door @G_Dragon
[Multi] Kingdom Come: Deliverance II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-06 12:59
Wat een klote spel zeg,snap niet wat er nou zo leuk aan is aan huiswerk.Onduidelijk wat je moet doen,80 menuus,hogere technisch engels,kortom zal echt aan mij liggen maar het voelde als studeren.Na 3 dagen weer verwijderd,3 dagen van me leven verpest.Ik zal niet de doelgroep zijn denk ik dan die wel zin hebben in wekenlange studies voor wat progressie.Ik kies liever games om te ontspannen en niet als een hbo studie voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:15

Mad-Matt

TheDoctor#2181

remco2706 schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:35:
Wat een klote spel zeg,snap niet wat er nou zo leuk aan is aan huiswerk.Onduidelijk wat je moet doen,80 menuus,hogere technisch engels,kortom zal echt aan mij liggen maar het voelde als studeren.Na 3 dagen weer verwijderd,3 dagen van me leven verpest.Ik zal niet de doelgroep zijn denk ik dan die wel zin hebben in wekenlange studies voor wat progressie.Ik kies liever games om te ontspannen en niet als een hbo studie voelt.
Een vriend van mij is lyrisch over dit spel, in zijn ogen het beste spel ooit gemaakt. Maar ik kom er ook niet in, het Engels is niet zozeer het probleem, maar het trage opstarten, je kan niets, geen quicksaves, als je stopt en geen savepoint hebt gehad kan je de dag erna weer exact hetzelfde gaan doen. Nee, ik hou van RPG, maar dit is mij ook net ff te hardcore.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mad-Matt schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:45:
[...]

Een vriend van mij is lyrisch over dit spel, in zijn ogen het beste spel ooit gemaakt. Maar ik kom er ook niet in, het Engels is niet zozeer het probleem, maar het trage opstarten, je kan niets, geen quicksaves, als je stopt en geen savepoint hebt gehad kan je de dag erna weer exact hetzelfde gaan doen. Nee, ik hou van RPG, maar dit is mij ook net ff te hardcore.
Het is hardcore tot je tot de kern komt en ja, dan is de korst hard maar de binnenkant des te lekkerder. Eindelijk een échte RPG die realistisch is, op meerdere punten. Geen draken, geen fantasie, goed verhaal/humor met aandacht voor de authentieke omgeving van die tijd...het maakt een parel van jewelste voor een ongekend klein team (welke aan deel 1 werkte). Zeer benieuwd en direct een eerste dag aanschaf deel II en dat doe ik vrijwel nooit met spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco2706
Ben blij(en vind het altijd knap)dat er mensen zijn die zulke games wel kunnen doorgronden.Ik vind het alleen erg jammer dat er bijna geen games zijn met een nederlandse ondertiteling.Door mijn lichte hersenbeschadiging door een ongeluk vroeger sla ik andere talen bijna niet meer op,heb hooguit a2/b1 niveau engels ,daarna gaat mijn brein in de war met de grammatica en de moeilijkere woorden,ben maar gestopt het te leren.
Je ziet de meest domme ondertitelingen staan behalve nederlands,erg jammer,misschien dat ik het dan beter begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Ik snap wat er gezegd wordt wel hoor. Voor mij was dit spel juist goed omdat het zo complex was. Was vroeger best normaal voor RPGs, en dan moest je idd van te voren goed bedenken wat je gaat doen. Veel RPGs nu zijn enorm versimpelt. Blijkbaar is daar ook vraag naar, want oude spellen worden nu vaak als "broken" bestempelt hierdoor, terwijl het prima werkt. In die zin is het idd een spel voor de hard-core RPG fan.

Overigens vind ik continue kunnen opslaan zelf wel fijner dan wat KCD doet. Zodra je gratis bathhouse services hebt wordt het beter, maar het blijft omslachtig vergeleken met normaal opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bij mij waren het de gevechten die me nekken.
Zelfs de trainingspartijtjes in het begin heb ik nooit echt onder de knie gekregen. Dus wel andere dingen gedaan, maar als je dan toch een gevecht had.... good luck.
Het schijnt dat je met Sir Bernard kan trainen tot je aan je max skill level zit. Hier heb ik echter nooit het geduld en de kunde voor gehad.
Verder wel een geweldig spel qua sfeer, quests en wereld.

Hoop dat KCD2 een optie heeft voor iets eenvoudigere gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Het schijnt dat je met Sir Bernard kan trainen tot je aan je max skill level zit. Hier heb ik echter nooit het geduld en de kunde voor gehad.
Trainen met de Captain is echt wel een must imo.

Maar de combat was sowieso clunky idd, vooral met meerdere tegenstanders werd het een zooitje, maar op de een of andere manier heeft deze game mij zo goed gepakt dat ik de meeste bugs zelfs kon vergeven, kwam niet meer bij als ik weer eens vast gegroeid zat in Pebbles _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 11:04
Ik snap de kritieken ook heel goed. In het begin vond ik de game zo teleurstellend. Ik keek er erg naar uit en het speelde gewoon helemaal niet lekker. Voor mijn gevoel was alles veel lastiger gemaakt dan het zou moeten zijn. Ik heb ook nog eens kids en ben alleenstaand, dus echt veel tijd had ik niet voor games. Maar ik weet nog goed dat ik de game voorgoed wilde afsluiten tot ik ineens de combat door kreeg. En toen opende de complete game zich voor me en is het een van mijn meest favoriete games ooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
De combat bevalt hij ook best goed. Het is logisch. Iig, voor iemand als ik die HEMA (Historical European Martial Arts) heeft gedaan. Het is heel erg gebaseerd op echt vechten. Maar ik kan me indenken dat als je daar geen kennis van hebt, dat het idd lastiger is om te leren.

Dat grote groepen lastig zijn hoort daar idd ook bij. Want hoe makkelijk is het nou voor 1 persoon een groep in elkaar te meppen :p ? Dan kom je op het feitje wat mijn HEMA trainer ooit gaf: "wegrennen is in real life een zeer valide techniek".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 11:04
Cambionn schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:18:
De combat bevalt hij ook best goed. Het is logisch. Iig, voor iemand als ik die HEMA (Historical European Martial Arts) heeft gedaan. Het is heel erg gebaseerd op echt vechten. Maar ik kan me indenken dat als je daar geen kennis van hebt, dat het idd lastiger is om te leren.

Dat grote groepen lastig zijn hoort daar idd ook bij. Want hoe makkelijk is het nou voor 1 persoon een groep in elkaar te meppen :p ? Dan kom je op het feitje wat mijn HEMA trainer ooit gaf: "wegrennen is in real life een zeer valide techniek".
En of ik heb zitten rennen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
En als je uiteindelijk meer plate armour krijgt wordt het ook makkelijker. Hoewel de full-plate armour pas later in historie komt (ondanks wat fantasy je doet geloven is dat niet iets middeleeuws), zitten we wel op het punt waar stukken plate een ding is. En mensen in plate armour zijn gewoon echte tanks. Enige realistische tactiek daartegen is met blunt weapons het armour zo misvormen dar de persoon er in mee vervormd.

Maarja, de zoon van de blacksmith heeft natuurlijk niet zomaar een zet plate armour. Dus dat heb je early game niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
zo leuk zijn als ontwikkerlaars vaker 2 opties in een spel hebben zitten,rpg variant of de niet rpg variant en zelf kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Deel 1 is vandaag tot morgen 17:00 gratis op Epic Games voor als mensen deze nog willen spelen voordat 2 uit komt en hem niet hadden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-G64uozRqKceg2_ZrQL02P8Qfg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2DXOESQTckdNByjGE9Bgwxz6.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:53
Met het oog op deel 2 wat volgende week uitkomt ben ik vorige week begonnen aan deel 1. Ik had hem al een keer eerder gestart en werd toen verschrikkelijk hard verwoest door de lokale town drunk waarna ik de game afsloot en niet meer opstartte tot vorige week.

Het duurde mij even voordat ik doorhad dat je maar een simpele ziel bent die letterlijk alles moet leren voordat je er goed in bent. Ik heb er nu ongeveer 40 uur inzitten en mijn strategie tot nu toe is vooral veel poison in de gemeenschappelijke eetpot :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-06 19:16
batumulia schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:58:
Met het oog op deel 2 wat volgende week uitkomt ben ik vorige week begonnen aan deel 1. Ik had hem al een keer eerder gestart en werd toen verschrikkelijk hard verwoest door de lokale town drunk waarna ik de game afsloot en niet meer opstartte tot vorige week.

Het duurde mij even voordat ik doorhad dat je maar een simpele ziel bent die letterlijk alles moet leren voordat je er goed in bent. Ik heb er nu ongeveer 40 uur inzitten en mijn strategie tot nu toe is vooral veel poison in de gemeenschappelijke eetpot :)
Ik ben ook nog steeds bezig. Zojuist de game even uit frustratie afgesloten.
Had 3 kwartier verloren (was met een quest bezig om voor Lady Stephanie zooi te halen. Paard afgeleverd, omdertussen wat andere side quests).

Kom ik van Rattay en stiefel ik met mijn peerdje een weg op. Is er een touw gespannen. Ik vallen. Sta ik op, staat er zo'n l*l de behanger voor me die me in 1 klap dood mept..
Ik dacht: "ach, heb net nog een quest voltooid, daar heeft ie hem wel gesaved".

Nou, deze keer dus niet. Grrrrrrrr. Morgen maar weer verder. Heb er nu even geen zin meer in om dat stuk overnieuw te moeten doen (met 3 quests ofzo).
Met dit tempo ben ik over een week of 4 pas klaar en kan ik dan beginnen met deel 2, als ik daar nog zin in heb :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik was nog maar net begonnen met KDC (1) en nu heb ik per ongeluk de DLC A Woman’s Lot gestart en ik heb geen recente saves om eruit te geraken… Dus nu moet ik wss de rest van de week als Charlotte spelen ipv Henry.
Het enige voordeel lijkt wel te zijn dat alles wat meer uitgelegd wordt ivm Henry’s start. Niet slecht voor nieuwe spelers.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
JanAd schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 06:21:
Ik was nog maar net begonnen met KDC (1) en nu heb ik per ongeluk de DLC A Woman’s Lot gestart en ik heb geen recente saves om eruit te geraken… Dus nu moet ik wss de rest van de week als Charlotte spelen ipv Henry.
Het enige voordeel lijkt wel te zijn dat alles wat meer uitgelegd wordt ivm Henry’s start. Niet slecht voor nieuwe spelers.
Zo'n vermoeden had ik al. Dus die heb ik nog steeds wijselijk overgeslagen. Ik denk dat ik alleen de DLC van Hans Capon wil gaan doen. Ben nu ongeveer lvl 10 met het meeste, maar heb denk ik nog wel wat verhaallijn te gaan. Ben nu bij "de priester met het zwaard".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Rickokun schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:12:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al. Dus die heb ik nog steeds wijselijk overgeslagen. Ik denk dat ik alleen de DLC van Hans Capon wil gaan doen. Ben nu ongeveer lvl 10 met het meeste, maar heb denk ik nog wel wat verhaallijn te gaan. Ben nu bij "de priester met het zwaard".
Ik heb gisteren een iets oudere save terug opgestart. Ik wil wel tijd in KCD steken als oefening voor KCD2, maar die DLC met Charlotte Theresa zegt me toch niet zoveel :9

Ik zit nog helemaal in het begin. Net naar de Balif geweest om in dienst te treden. Ik heb wel die Hans kunnen verslaan in het zwaard gevecht na de eerste training met de kapitein. :)

Leuk spel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:49
JanAd schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:29:
[...]

Ik heb gisteren een iets oudere save terug opgestart. Ik wil wel tijd in KCD steken als oefening voor KCD2, maar die DLC met Charlotte zegt me toch niet zoveel :9

Ik zit nog helemaal in het begin. Net naar de Balif geweest om in dienst te treden. Ik heb wel die Hans kunnen verslaan in het zwaard gevecht na de eerste training met de kapitein. :)

Leuk spel _/-\o_
De dlc met Theresa ? Daar raakte ik ook per ongeluk in verzeild. Wel interessant om de gebeurtenissen vanuit haar perspectief/emoties te beleven. Ook daar zaten we haast in een wedding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb doorgespeeld tot aan The Prey, maar daarmee ga ik even wachten. Eerst wat sterker worden en het ‘lockpicking’ fatsoenlijk leren, want dat lukt langs geen kanten nu.
Daarna de stad eens plunderen ‘s nachts en ik heb nog een eitje te pellen met een wachter die een boete gaf omdat ik geen fakkel vast had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:08

Player1S

Probably out in the dark

Ben deze week opnieuw begonnen met KDC1 na het kijken van videos van KDC2. In 2020 voor het laatst gespeeld en eigenlijk nooit uitgespeeld. Nu nieuwe poging.

Ik merk dat ik mijzelf echt moet pacen tijdens gevechten. Ik heb continue de neiging te rushen en blijven inhakken op de tegenstander. Dat werkt natuurlijk niet want kost energie en laat je exposed voor counters.

Verder blijft het een geweldig spel. Je ziet aan de ene kant dat het een 7 jaar old spel is maar toch oogt het prachtig. Zeker omdat het geen AAA studio was destijds.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik ben gisteren toch overstag gegaan en overlopen naar KCD2 :(:)
Teveel meegelezen in KCD2 hier en op Reddit en ik had net €10 aan credits verdient bij Xbox, tja...

KCD was vooral een test om te kijken of het spel iets voor mij is en dat is het 100% zeker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0da77
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-04 01:15
Nol_NL schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:27:
[...]

De dlc met Theresa ? Daar raakte ik ook per ongeluk in verzeild. Wel interessant om de gebeurtenissen vanuit haar perspectief/emoties te beleven. Ook daar zaten we haast in een wedding ;)
Naar mijn bescheiden mening is het sowieso beter om deze DLC zo vroeg mogelijk te doen. Als je als Henry eenmaal helemaal in het verhaal zit voelt het vreemd om dit langdurig te onderbreken en met een laag geleveld character te moeten spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
JanAd schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:55:
Ik ben gisteren toch overstag gegaan en overlopen naar KCD2 :(:)
Teveel meegelezen in KCD2 hier en op Reddit en ik had net €10 aan credits verdient bij Xbox, tja...

KCD was vooral een test om te kijken of het spel iets voor mij is en dat is het 100% zeker _/-\o_
Ik blijf toch wel gemotiveerd om verder te gaan met dit deel. Nu ik wat verder in de game ben, toch al een aantal quests meegemaakt, die ik eigenlijk niet had willen missen. Snap alleen niet waarom ik de game nu pas oppak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Nol_NL schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:04:
[...]

Ik blijf toch wel gemotiveerd om verder te gaan met dit deel. Nu ik wat verder in de game ben, toch al een aantal quests meegemaakt, die ik eigenlijk niet had willen missen. Snap alleen niet waarom ik de game nu pas oppak ;)
Idd, ik heb KCD een dik jaar geleden gekocht voor een paar euro in een actie en toen amper een kans gegeven. Ik ben toen zelfs al gestopt nog voordat de proloog voorbij was.
Bizar, want dit is toch echt een genre dat mij goed ligt :P

Nuja, je hebt groot gelijk dat je doorspeelt... d:)b

Jesus Christ be praised!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:08

Player1S

Probably out in the dark

Y0da77 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:59:
[...]

Naar mijn bescheiden mening is het sowieso beter om deze DLC zo vroeg mogelijk te doen. Als je als Henry eenmaal helemaal in het verhaal zit voelt het vreemd om dit langdurig te onderbreken en met een laag geleveld character te moeten spelen.
Sorry hoor maar vandaag aan die DLC begonnen maar diegene die het ontsnappingsgedeelte ontworpen heeft verdient het om verplicht mee te werken aan een onderzoek naar middeleeuwse marteltechnieken. :(

Dit slaat echt werkelijk nergens op!! die persoon verdient het om alle pijn in de wereld te krijgen. Hoe kun je zo'n onvergelijkelijk stuk erin stoppen waar je gewoon honderdmiljoen keer dood gaat? |:(

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nol_NL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwbLWSLmOpg7jNixA4xQNECo7BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FmmMEO0xQScZNtxO1bpTyAb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgDOjaACqnYJbl5V9RLnk9-qf_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnfxLFCNwTPaJC19mqvRIjmF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQ6edLOe75T__J9IDEUu8QTyRPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1EoRueytSTKtbGB1ymCmbd27.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wR6dwaWHW-M_hIUDeyKZLjY7-lE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nK5GVTnrPt5q2lXbyKK1lJh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik stap toch regelmatig van mijn paard af om van de omgeving te genieten. In ieder dorpje zijn wel weer nieuwe quests te vinden, ook wanneer je het niet verwacht. Ongelofelijk hoe uitgebreid deze game is. Inmiddels weet ik veel conflicten toch met een praatje tot een goed einde te brengen. En maak ik gratis gebruik van het badhuis :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

@Nol_NL Heel nice! niet te geloven dat het eigenlijk al van een 7 jaar oude game is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:49

Case_C

[Team Carrack]

Heerlijk inderdaad, moest 'm even opnieuw opstarten om te kijken waar ik gebleven was.
Blijkbaar nog niet uitgespeeld, om de een of andere reden in 2018 afgesloten en niet meer opgestart.

Dus ik kan nog even met KCD1 uit de voeten, dan kan ik met de bouwvak denk ik wel aan KCD2 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Ben al een mooi potje verder.

Wel mazzel, ik belandde zojuist geheel toevallig op een plekje waar iemand zich verschool die belangrijk is voor de main quest :D En ik was net toe aan dat stukje.

Inmiddels ook al meermaals dat toernooi gewonnen, inmiddels een mooi setje bij elkaar gevochten.

Ik zit nu wel te twijfelen om nadat ik deze heb uitgespeeld Monster Hunter te halen ipv Kingdom Come deel 2. Even wat anders.....hmmmm...weet nog niet zeker.

-edit-
Na wat reviews te hebben bekeken over Monster Hunter Wilds, ga ik die toch maar niet kopen. Dan liever Kingdom Come 2. (WILDS heeft schijnbaar last van slechte PC optimalisatie op bepaalde setups. Zie ik wel weer gebeuren dat ik daar ook last van heb met mijn 7900XT)

[ Voor 23% gewijzigd door Rickokun op 28-02-2025 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:42
Ook begonnen aan KCD 1 na verhaallijn 2 uitgespeeld te hebben. Ben nu de kamp aan het aanvallen die verantwoordelijk was voor de Neuhof aanslag. Heb nog niet veel armor of geweldige skills dus ga al rap dood. De boogschieters neerhalen is ook niet al te gemakkelijk. Maar uitgezet
(KCD1 is momenteel tien euro op Steam btw)

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
Dan nemen we het stokje van elkaar over!

Ik heb zojuist eindelijk deeltje 1 uit na 102 uur. Heb geen DLC gespeeld. Ben nu echt toe aan deel 2.

Meteen aangeschaft en nu installeren!

Iedereen nog veel plezier met deeltje 1. Vond het een geweldig spel. Hebben ze goed gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Kan iemand me vertellen hoe deel EEN speelt op de PS5 Pro? Heb de game op m'n PC vraag me af of 'ie op de Pro ook goed speelbaar is.
Als ik op YT zoek kom ik eigenlijk alleen video's van deel 2 tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

superbassie schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:11:
Kan iemand me vertellen hoe deel EEN speelt op de PS5 Pro? Heb de game op m'n PC vraag me af of 'ie op de Pro ook goed speelbaar is.
Als ik op YT zoek kom ik eigenlijk alleen video's van deel 2 tegen.
ik heb er geen ervaring mee maar lijkt me perfect draaien toch.. gezien de game uit 2017 komt en deel 2 van begin dit jaar ook goed draait

Deze gevonden:

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 26-04-2025 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
Ricmaniac schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:17:
[...]

ik heb er geen ervaring mee maar lijkt me perfect draaien toch.. gezien de game uit 2017 komt en deel 2 van begin dit jaar ook goed draait

Deze gevonden:

[YouTube: Kingdom Come Deliverance PS5 Pro Gameplay Review]
Ah ok, overheen gekeken denk ik. Dank u zeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:31
Zie nu pas dat dit het verkeerde topic is. Had in KDCD 2 gemoeten..

[ Voor 90% gewijzigd door Rotinomm op 30-04-2025 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 14:43
@Rotinomm Ik zit er ongeveer voor 65uur in en heb bijna alle DLC en de mainquest gedaan. Je hebt niet perse een pc nodig, hij is ook uitgekomen voor xbox/ps5.

Hoe speel je WoW als je geen pc hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:31
invine schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:29:
@Rotinomm Ik zit er ongeveer voor 65uur in en heb bijna alle DLC en de mainquest gedaan. Je hebt niet perse een pc nodig, hij is ook uitgekomen voor xbox/ps5.

Hoe speel je WoW als je geen pc hebt?
Dit speel ik op een Macbook.

En speel jij op PC of Console?

Lees dat het speel zeer goed geoptimaliseerd is voor Nvidia GPU's. En iets minder voor AMD? Of is dit iets wat onderussen ook verholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 14:43
Rotinomm schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:32:
[...]

Dit speel ik op een Macbook.

En speel jij op PC of Console?

Lees dat het speel zeer goed geoptimaliseerd is voor Nvidia GPU's. En iets minder voor AMD? Of is dit iets wat onderussen ook verholpen is?
Geen idee hoe dat zit met de GPU's. Ik speelde hem zelf op pc met een 3070 icm met een 5800x en 32gb ram en dat liep soepel. KCD2 loopt ook soepel :)
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste