Ja dat is echt goed klote de manier waarop dat allemaal gaat en ik zou zelf ook enorm boos worden. Flink frustrerend zoiets! Hopelijk wordt het snel en compleet opgelost... succes in ieder geval. Laat nog even weten hoe het is afgelopen...
Sow!! Dat is echt slordig!! Lijkt me gewoon lompigheid bij het repareren!
Dat denk ik ook. Alle schade zit in de buurt van de plekken waar men tussen het scherm en de behuizing moest zijn om die twee los van elkaar te maken. Overigens snap ik best dat door het design de M8 niet makkelijk te openen is, maar goed, dat betekent natuurlijk niet dat je het zo maar gaat oplossen. Overigens zie ik dit ook nooit meer netjes gemaakt worden: als metaal eenmaal lelijk is gebogen krijg je dat nooit meer mooi recht. En die kras poets je ook niet even weg.Predje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:25:
Sow!! Dat is echt slordig!! Lijkt me gewoon lompigheid bij het repareren!
Anyway, ik laat hier natuurlijk even de updates weten!
Dynapruts, praat me er niet over...
Met mijn M7 ook 2 keer problemen mee gehad...
Met mijn M7 ook 2 keer problemen mee gehad...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Wow. Ik begrijp helemaal dat je hiervan over de zeik bent.
Zoals hierboven door Riqy al is aangegeven, Dynafix..... hier ook slechte ervaringen met Didn'tfix
. Ben benieuwd hoe HTC/Dynafix dit op gaat lossen.
Zoals hierboven door Riqy al is aangegeven, Dynafix..... hier ook slechte ervaringen met Didn'tfix
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Enige oplossing is een nieuwe! En snel!Steeffoon schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:56:
Zoals hierboven door Riqy al is aangegeven, Dynafix..... hier ook slechte ervaringen met Didn'tfix. Ben benieuwd hoe HTC/Dynafix dit op gaat lossen.
Sja, als je kijkt naar hoe de M8 is gebouwd moet je eigenlijk vaststellen dat je het apparaat gewoon niet zonder schade kunt openmaken. Linkje.Steeffoon schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:56:
Zoals hierboven door Riqy al is aangegeven, Dynafix..... hier ook slechte ervaringen met Didn'tfix. Ben benieuwd hoe HTC/Dynafix dit op gaat lossen.
Interessante quote ook van daar:
Dat Dynafix vervolens wel dergelijke reparaties aanneemt is dan ook twijfelachtig te noemen vanuit klantperspectief (uiteraard wel terecht vanuit bedrijfs/winstoptiek) - ze zouden eigenlijk moeten zeggen dat ze kwalitatief goede reparaties bij dit toestel gewoon niet kunnen garanderen en het daarom dus ook niet gaan doen. HTC moet bovendien zelf ook wel weten hoe gevoelig het toestel is voor schade bij repareren en daar dus rekening mee houden in hun support en garantieafhandeling. De klant moet immers niet de dupe worden van reparatieproblematiek die is gerelateerd aan het ontwerp: dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de fabrikant.It's very difficult—although no longer impossible—to open the device without damaging the rear case. This makes every component extremely difficult to replace.
Hoe dan ook, ik hoop dat HTC bovenstaande ook inziet en dat ze dus niet moeilijk gaan doen over een vervangend toestel.
[ Voor 17% gewijzigd door rodie83 op 06-08-2014 10:27 ]
Mijn HTC one m8 is na het opstarten al vier keer hersteld van een ernstige systeem crash. (het opstarten doet ook erg lang)
Dan wordt gevraagd of ik het fouten rapport op wil sturen naar HTC
Hebben hier meer mensen last van of moet ik mij zorgen gaan maken?
De telefoon is origineel
De telefoon is origineel
Moeilijk te zeggen. Is de log ergens in te zien of te raadplegen? Dan zou in het log waarschijnlijk zichtbaar moeten zijn waar het probleem 'm zit.neelle schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:45:
Mijn HTC one m8 is na het opstarten al vier keer hersteld van een ernstige systeem crash. (het opstarten doet ook erg lang)
De telefoon is origineel
Het kan worden veroorzaakt door bijvoorbeeld een specifieke app. Dan zou je een voor een de apps moeten verwijderen en zien of je de issue nog steeds krijgt...zodoende weet je met hoge waarschijnlijkheid welke app het probleem veroorzaakt.
Indien je een complete systeem reset kunt (wilt) uitvoeren dan zou dit mijn eerste keus zijn, dan weet je immers dat je met een schone lei begint.
Ik weet zo snel niet of er apps zijn die dit soort zaken in de gaten houdt en bij een systeem crash ook een log aanmaakt met (uitgebreide) informatie...dat zou ook nog een tip kunnen zijn. Misschien weet hier iemand nog iets...?
Ik heb de telefoon wel op ART staan maar voor de rest de gewone appsneelle schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:45:
De telefoon is origineel
Ik heb HTC ook een mail gedaan kijken wat hun zeggen
Grote kans dat als je hem terugzet op Dalvik hij het weer doet. Die van mij kon ik zelfs niet meer uitschakelen, ook niet na een reset. Teruggezet op Dalvik en hij doet het weer prima.neelle schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:13:
[...]
Ik heb de telefoon wel op ART staan maar voor de rest de gewone apps
Ik heb HTC ook een mail gedaan kijken wat hun zeggen
Ga ik dat maar is doenetamboer schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:08:
[...]
Grote kans dat als je hem terugzet op Dalvik hij het weer doet. Die van mij kon ik zelfs niet meer uitschakelen, ook niet na een reset. Teruggezet op Dalvik en hij doet het weer prima.
Bedankt
Misschien is even contact op nemen met HTC NL via twitter een optie? Dit toestel moet gewoon worden vervangen... Echter feitelijk heb je natuurlijk ook niet met HTC te maken, je hebt het toestel immers via Vodafone gekocht.rodie83 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:54:
Poe, ik vind de M8 een heerlijk toestel, maar ik heb er wel een behoorlijke pot drama mee zeg
Eerst had ik problemen met de frontcamera (beeld bleef zwart, camera-app crashte daarna na enkele seconden) - toestel via de Vodafonewinkel op laten sturen. Na ontvangst (er zou een onderdeel zijn vervangen) leek het even goed te gaan, maar daarna dezelfde problemen met de "normale" cam. Alle mogelijke resets, safemodes en noem maar op geprobeerd, mocht niet baten. Direct contact opgenomen met HTC, nogmaals op laten sturen voor reparatie. Nu heb ik vandaag het toestel teruggekregen, is het eerste wat me opvalt dat er een behoorlijke kras op het scherm zit die er nog niet zat én dat de behuizing in de buurt van de volumetoetsen simkaarttray is verbogen waardoor er een kier zit tussen het scherm en de behuizing. Zie de foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Jullie zullen snappen, ik ben behoorlijk pissig. Sowieso al heel veel vervelend dat na de eerste reparatie er een nieuw probleem ontstaat (heel toevallig overigens in hetzelfde gebied...), maar dat het toestel vervolgens met gebreken terugkomt die er eerst niet waren vind ik niet echt te verteren.
Dus, ik vandaag HTC gebeld, die me doodleuk vertellen dat ik dan én bij hen een ticket moet indienen én ook nog een keer bij de reparateur (Dynafix). Toen ben ik echt beleefd boos geworden en verteld dat ze zelf contact mogen opnemen met de reparateur, daar ik niks met hen te maken heb. HTC biedt immers de support, dat zij daarvoor een extern bedrijf gebruiken is niet mijn probleem. Wel uiteraard netjes de ticket bij HTC aangemaakt (met bovenstaande foto's erbij). En nu maar afwachten hoe dit af gaat lopen...-
Maar goed, het moet gewoon opgelost worden.
Een tip voor anderen, indien je toestel gerepareerd moet worden bij Dynafix, zorg dat je foto's van het toestel heb voor de reparatie. Liefst met werkend scherm met imei/serie nummers.
Overigens, de grotere Vodafone winkels hebben een Dynafix reparatie balie, vaak werkt persoonlijk contact ook. Ook kan je voor reparatie de uiterlijke staat van het toestel goed door spreken zodat er melding op de bon kan worden gedaan van de uiterlijke staat van het toestel.
[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 06-08-2014 18:55 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Sterker nog, ik heb het toestel bij Mediamarkt gekocht. Dat was achteraf stom, want de service van Mediamarkt is ellendig. Dus toen ik problemen kreeg voor de eerste keer ben ik maar naar de Vodafonewinkel gegaan, waar inderdaad een reparatie/servicepoint zit. Daar werd ik ook zonder enig probleem geholpen.Bullet NL schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:52:
[...]
Misschien is even contact op nemen met HTC NL via twitter een optie? Dit toestel moet gewoon worden vervangen... Echter feitelijk heb je natuurlijk ook niet met HTC te maken, je hebt het toestel immers via Vodafone gekocht.
Maar goed, het moet gewoon opgelost worden.
Een tip voor anderen, indien je toestel gerepareerd moet worden bij Dynafix, zorg dat je foto's van het toestel heb voor de reparatie. Liefst met werkend scherm met imei/serie nummers.
Overigens, de grotere Vodafone winkels hebben een Dynafix reparatie balie, vaak werkt persoonlijk contact ook. Ook kan je voor reparatie de uiterlijke staat van het toestel goed door spreken zodat er melding op de bon kan worden gedaan van de uiterlijke staat van het toestel.
Toen ik voor de tweede keer problemen kreeg zag ik dat HTC ook zelf support aanbiedt, dus heb ik daar maar gebruik van gemaakt - dat leek me ergens praktisch omdat je dan meteen met de fabrikant van doen hebt, in plaats van een tussenpartij. Op de één of andere manier maakt het allemaal niet uit via welk kanaal het waar wordt aangeboden - Dynafix doet het repareren en die sturen de rekening naar HTC zo lijkt het.
Overigens heb ik ondertussen een mail terug ontvangen van HTC:
De melding is dus doorgestuurd naar het hoofdkantoor. Wat dat dan ook moge betekenen. Ik wacht nog even af voordat ik op Twitter aan de gang ga: ik heb net gisteren geëscaleerd. Ik moet ze wel even de tijd gunnen om te reageren natuurlijkBeste [mijn naam],
Hartelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC.
Mijn naam is [naam] en ik geef technische ondersteuning namens de klantenservice van HTC.
Heel vervelend om te horen dat u problemen ondervindt met uw HTC.
Ik heb uw gegevens doorgestuurd naar het hoofdkantoor.
Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen, zal ik u op de hoogte stellen.
U kunt het ticket sluiten of eventueel op deze email reageren door de link onderaan te volgen.
U kunt mij laten weten als ik u succesvol heb geholpen door de onderstaande link te volgen waar u het ticket kunt sluiten. U zult een email ontvangen waar u uw feedback kunt achterlaten. Ik zou het erg waarderen als u de tijd kunt nemen om mij te laten weten via vraag 4 op de klantteveredenheidsenquête, wat u vond van het niveau van de ondersteuning die u van mij persoonlijk als helpdeskmedewerker heeft ontvangen.
Ik hoop dat ik u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wacht uw reactie af.
Met vriendelijke groet,
HTC Klantenservice
Laat het me weten of ik de vraag goed heb beantwoord; klik hier om door te gaan.
Klik hier om een reactie op dit bericht te sturen
Met vriendelijke groet,
[naam]
HTC
Wil je de mening van anderen zien? Heb je een vraag voor andere gebruikers van HTC?
Word fan van HTC facebook.com/htc
Volg ons op Twitter twitter.com/htc
Abonneer je op ons YouTube-kanaal youtube.com/htc
Ontdek onze hulpmiddelen voor ontwikkelaars developer.htc.com
Bezoek ons op htc.com als u vragen hebt of assistentie vereist.
Edit: en nog een bevestiging van de tweede ticket met een aanvullende foto die ik had opgestuurd:
En nee, de spelfouten zijn niet door mij verzonnen. Als ik op mijn werk zo naar klanten mail heb ik de zogenoemde kwaliteitsmaffia wel naast m'n bureau staanBeste [naam],
Hartelijk dank voor uw mail.
Ik heb deze zaak toegevoegt aan de zaak wat door me collega is doorgezet naar onze hoofdkantoor.
Hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, u zult van me collega een mail terug verwachten.
Dit zal ook even de laatste lange post hierover zijn: ik kan me voorstellen dat het in dit topic inhoudelijk over de M8 moet gaan, en eigenlijk niet over een garantie/klachtafhandeling. De uiteindelijke uitkomst doe ik jullie uiteraard nog even kort mededelen
[ Voor 12% gewijzigd door rodie83 op 06-08-2014 22:49 . Reden: spelvoutjes enzo ]
een mail terug krijgen waarvan 70% gaat over een klanttevredenheids etiquete (spelling).. wauw.
OT: ik vindt dat dit wel in dit topic kan, mochten anderen hetzelfde probleem krijgen dan weten we ook of er iig een oplossing voor is!
OT: ik vindt dat dit wel in dit topic kan, mochten anderen hetzelfde probleem krijgen dan weten we ook of er iig een oplossing voor is!
[ Voor 42% gewijzigd door Basxt op 07-08-2014 01:34 ]
Die snap ik niet.Basxt schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 01:33:
(...) klanttevredenheids etiquete (spelling).. wauw.
Kreeg ook het verzoek om die enquête in te vullen na contact via de chat. Netjes ingevuld. Alleen kreeg ik een error toen ik het wilde versturen

Hebben jullie ook zojuist de update voor HTC Galerij binnen gekregen? Te downloaden via Play Store. Wanneer je een foto hebt bewerkt met Dimension Plus of uFocus kan je hem delen met een online foto-platform van HTC; zie hier
[ Voor 30% gewijzigd door Steeffoon op 07-08-2014 15:28 ]
Verwijderd
Tip voor allen die van plan zijn dit toestel aan te schaffen: indien je - net zoals ik dus - graag een zonnenbril draagt met gepolariseerde glazen, zie je op dit toestel niets meer met de bril op
Was het nog nergens eerder tegen gekomen, vandaar. Mijn vorige telefoon (iPhone 4s) had hier geen last van.
Klopt, daarom draag ik nu ook mijn niet-polariserende zonnebril. Of draai ik mijn scherm 90 graden, dan kan ik het wel lezen.
Haha, herkenbaar probleem. Met mijn gepolariseerde glazen moet ik mijn toesel 50 graden draaien mocht ik iets kunnen lezen
Kan ik die google search unlock uitzetten als je je tel unlocked?
Ook begin ik nu elke keer die tabs knop te gebruiken rechts onder en veeg daarmee open apps weg, helpt dit voor het batterijgebruik?
Ook begin ik nu elke keer die tabs knop te gebruiken rechts onder en veeg daarmee open apps weg, helpt dit voor het batterijgebruik?
[ Voor 51% gewijzigd door Basxt op 08-08-2014 16:23 ]
Ja, door vanaf het slotje omhoog te vegen. Begin je onder de streep met je veeg beweging dan krijg je google search.Basxt schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:17:
Of bij:Basxt schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:17:
Settings - Apps - All - Google Search
Op Disable zetten.
Nooit meer last van dat als je de home knop per ongeluk omhoog sleept i.p.v. drukt dat Search in beeld komt
Indien het apps zijn die op de achtergrond mogelijk updaten of op een andere manier energie verbruiken, zonder dat je deze actief gebruikt, kan het inderdaad helpen om ze te killen.Ook begin ik nu elke keer die tabs knop te gebruiken rechts onder en veeg daarmee open apps weg, helpt dit voor het batterijgebruik?
Maar als het apps zijn die je regelmatig gebruikt dan kan het juist een negatief effect hebben op de accuduur omdat de phone de apps dan élke keer van het Flash geheugen moet lezen ipv RAM, waardoor ze bovendien trager starten.
Dit is de reden dat ik in principe nooit apps kill.
Moet wel zeggen dat ik het nooit gebenchmarkt heb trouwens.
[ Voor 92% gewijzigd door SmiGueL op 09-08-2014 02:00 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Heh ja dat snap ik, maar het gebeurde vaak per ongelukFreddyT schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:45:
[...]
Ja, door vanaf het slotje omhoog te vegen. Begin je onder de streep met je veeg beweging dan krijg je google search.
Thanks!SmiGueL schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 21:15:
[...]
Of bij:
Settings - Apps - All - Google Search
Op Disable zetten
Nooit meer last van dat als je de home knop per ongeluk omhoog sleept ipv drukt dat Search in beeld komt
[...]
Indien het apps zijn die op de achtergrond mogelijk updaten of op een andere manier energie verbruiken, zonder dat je deze actief gebruikt, kan het inderdaad helpen om ze te killen.
Maar als het apps zijn die je regelmatig gebruikt dan kan het juist een negatief effect hebben op de accuduur omdat de phone de apps dan élke keer van het Flash geheugen moet lezen ipv RAM, wat tevens veel trager is.
Dit is de reden dat ik in principe nooit apps kill.
Moet wel zeggen dat ik het nooit getest heb trouwens.
Sinds zo'n 2 maanden ben ik ook de gelukkige eigenaar van de M8.
Helaas ben ik er vandaag achter gekomen dat het glas van de 'hoofd'camera gebarsten is
Nu heb ik de telefoon nog nooit laten vallen en zit er altijd een hoesje omheen, ook heb ik al gelezen dat ik niet de enge ben die hier last van heeft. Nu heb ik contact met een HTC reparateur maar die zegt dat voor het repareren de hele body vervangen moet worden = € 55/60,- terwijl ik via ebay aan alleen de glaasjes kan komen.
Is het hier iemand ook overkomen en wat zou het verstandigste zijn om te gaan doen: Sparen en de body laten vervangen of de glaasje los kopen en die laten vervangen?
Helaas ben ik er vandaag achter gekomen dat het glas van de 'hoofd'camera gebarsten is

Nu heb ik de telefoon nog nooit laten vallen en zit er altijd een hoesje omheen, ook heb ik al gelezen dat ik niet de enge ben die hier last van heeft. Nu heb ik contact met een HTC reparateur maar die zegt dat voor het repareren de hele body vervangen moet worden = € 55/60,- terwijl ik via ebay aan alleen de glaasjes kan komen.
Is het hier iemand ook overkomen en wat zou het verstandigste zijn om te gaan doen: Sparen en de body laten vervangen of de glaasje los kopen en die laten vervangen?
Zou eerst eens navraag doen wat de kosten zijn van het glaasje + reparatie.Disturbed Ange schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:26:
Sinds zo'n 2 maanden ben ik ook de gelukkige eigenaar van de M8.
Helaas ben ik er vandaag achter gekomen dat het glas van de 'hoofd'camera gebarsten is[afbeelding]
Ik denk dat je dan totaal al snel dezelfde kosten kwijt zal zijn.
Welke optie je ook kiest volgens mij moet de body open om het glaasje te vervangen dus persoonlijk lijkt mij het beter dat je dan kiest voor een nieuwe orginele HTC body als de kosten redelijk gelijk zijn.
Ze zeggen dus dat HTC aangeeft dat je alleen dan de body kan vervangen. Maar ff zoekend vind ik een site waar je alleen de glaasjes kan halen, wat met verzenden maar $ 8,06 kost: http://www.witrigs.com/camera-lens-for-htc-one-m8.MikeOO schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 07:44:
[...]
Zou eerst eens navraag doen wat de kosten zijn van het glaasje + reparatie.
Ik denk dat je dan totaal al snel dezelfde kosten kwijt zal zijn.
Welke optie je ook kiest volgens mij moet de body open om het glaasje te vervangen dus persoonlijk lijkt mij het beter dat je dan kiest voor een nieuwe orginele HTC body als de kosten redelijk gelijk zijn.
Het plaatsen zal dan rond de € 25/30,- gaan kosten, dat had ik al eerder nagevraagd.
Een body zal rond de € 55/60,- gaan kosten.
Dan is aan jouw de keus wat je voorkeur heeft. Alleen de lens laten vervangen levert je mogelijk een probleem op met garantie voor latere reparaties door HTC. Als zijn merken dat dit vervangen is kun je dat verder wel vergeten of de persoon moet ook voor HTC werken.Disturbed Ange schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:30:
[...]
Ze zeggen dus dat HTC aangeeft dat je alleen dan de body kan vervangen. Maar ff zoekend vind ik een site waar je alleen de glaasjes kan halen, wat met verzenden maar $ 8,06 kost: http://www.witrigs.com/camera-lens-for-htc-one-m8.
Het plaatsen zal dan rond de € 25/30,- gaan kosten, dat had ik al eerder nagevraagd.
Een body zal rond de € 55/60,- gaan kosten.
Aan jouw de keus welk risco je wilt nemen en dat zal je zelf moeten beslissen. Persoonlijk zou ik voor 30 euro extra kiezen voor zekerheid. Ook dat is geen garantie dat je telefoon zonder problemen gemaakt wordt, daar zijn helaas genoeg voorbeelden van.
Tip: maak rondom foto's van je toestel zodat je altijd kunt aantonen wat de staat was voor de reparatie. Dan kun je dit bewijzen indien nodig.
Vandaag mijn Xperia Z2 omgeruild met gunmetal Grey HTC One M8 Google Edition!
Werkt erg prettig en ik moet zeggen dat zelfs met de 2600Mah accu hij het beter uithoudt dan de Z2...
Werkt erg prettig en ik moet zeggen dat zelfs met de 2600Mah accu hij het beter uithoudt dan de Z2...
Die google play editie is toch alleen via import te koop..Knamix schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:26:
Vandaag mijn Xperia Z2 omgeruild met gunmetal Grey HTC One M8 Google Edition!
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
kloptAmaze86 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:19:
[...]
Die google play editie is toch alleen via import te koop..
Hoi allemaal,
Heb een probleempje met het ontvangen van SMS berichten (al vanaf het begin maar begint nu wel te storen). Het probleem is dat ik de SMS applicatie moet openen om te zien of ik een nieuwe SMS bericht heb ontvangen. Ik krijg dus nergens een notificatie bericht te zien in de notificatiebalk.
Ik heb via SMS->Instellingen->algemeen de ontvangstmelding en meldingsgeluid afspelen wel aangevinkt maar dit helpt niet als ik een SMS krijg
Heb een probleempje met het ontvangen van SMS berichten (al vanaf het begin maar begint nu wel te storen). Het probleem is dat ik de SMS applicatie moet openen om te zien of ik een nieuwe SMS bericht heb ontvangen. Ik krijg dus nergens een notificatie bericht te zien in de notificatiebalk.
Ik heb via SMS->Instellingen->algemeen de ontvangstmelding en meldingsgeluid afspelen wel aangevinkt maar dit helpt niet als ik een SMS krijg
d'n oliesjeik
Probeer eens een andere App of het daarmee ook gebeurt. Bv Handcent.Oliesjeik1 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:40:
Hoi allemaal,
Check the App Hangouts, disable the Hangouts as default SMS app.Oliesjeik1 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:40:
Hoi allemaal,
http://www.htc.com/nl/go/htc-software-updates/Yonix schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:31:
Ze laten de update wel lekker op zich wachten, hè? Classic HTC.
Edit: de 4.4.3 update staat hier nog niet eens bij, vreemd.
[ Voor 12% gewijzigd door etamboer op 14-08-2014 21:28 ]
Voor de geinteresseerden die willen weten hoe het momenteel verloopt met mijn garantie-afhandeling en de problemen met de reparatie(s): HTC One (M8) problemen met reparaties
@mods: dit is uiteraard niet bedoeld als spam, als jullie dat wel als zodanig zien verwijder dan deze reactie gerust
@mods: dit is uiteraard niet bedoeld als spam, als jullie dat wel als zodanig zien verwijder dan deze reactie gerust
[ Voor 25% gewijzigd door rodie83 op 13-08-2014 13:47 ]
Spam niet, maar cross-posten mag nietrodie83 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:46:
Voor de geinteresseerden die willen weten hoe het momenteel verloopt met mijn garantie-afhandeling en de problemen met de reparatie(s)
Nieuwe OTA op HTC M8

Edit: blijkt dat dit oude OTA is
Sorry, heb vandaag HTC M8 gekregen, en ging vanuit dat nieuwste software erop stond xD.
Btw ik last net op twiter van LlabTooFeR het volgende
HTC One M8 receives 2.22.401.5 update.

Edit: blijkt dat dit oude OTA is
Sorry, heb vandaag HTC M8 gekregen, en ging vanuit dat nieuwste software erop stond xD.
Btw ik last net op twiter van LlabTooFeR het volgende
HTC One M8 receives 2.22.401.5 update.
[ Voor 59% gewijzigd door Karish op 15-08-2014 13:13 ]
Kan het verkeerd hebben, maar volgens mij heb ik 1.54.401.10 al maanden draaien 
*Ziet eruit alsof je het toestel net nieuw gekocht hebt (i.v.m. ontbrekende SIM kaart), dan haalt ie natuurlijk gewoon de updates binnen die al uitgebracht zijn sinds de release.
*Ziet eruit alsof je het toestel net nieuw gekocht hebt (i.v.m. ontbrekende SIM kaart), dan haalt ie natuurlijk gewoon de updates binnen die al uitgebracht zijn sinds de release.
[ Voor 57% gewijzigd door SmiGueL op 15-08-2014 13:18 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
^
Hier nog niks....
Hier nog niks....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
Neem aan dat 1.57.114.2 nieuwe is dan 1.54.401.10? Eerstgenoemde staat er sinds aanschaf bij mij op namelijk...
Dit is 'm...had ik ook met mijn toestel. Deze update kwam de eerste dag meteen binnen (4-5 weken geleden)SmiGueL schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:49:
Kan het verkeerd hebben, maar volgens mij heb ik 1.54.401.10 al maanden draaien
Weer app barometer update? Weer? 
Anyway, hopelijk fixt dit ook de bug dat belvolume niet instelbaar is met scherm uit. Helft van de keren overkomt me dit. Dan moet ik hem van m'n hoofd af houden om volume te kunnen aanpassen...
Overigens laatst in de winkel gezien dat de gunmetal versie duidelijk minder glad is dan de lichte zilveren versie die ik had, terwijl iemand hier het tegenovergestelde beweerde
Misschien iemand met zweethanden ofzo.
Anyway, hopelijk fixt dit ook de bug dat belvolume niet instelbaar is met scherm uit. Helft van de keren overkomt me dit. Dan moet ik hem van m'n hoofd af houden om volume te kunnen aanpassen...
Overigens laatst in de winkel gezien dat de gunmetal versie duidelijk minder glad is dan de lichte zilveren versie die ik had, terwijl iemand hier het tegenovergestelde beweerde
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Of jij had stroeve handen in de winkel?Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:59:
Overigens laatst in de winkel gezien dat de gunmetal versie duidelijk minder glad is dan de lichte zilveren versie die ik had, terwijl iemand hier het tegenovergestelde beweerdeMisschien iemand met zweethanden ofzo.

Hoe krijg ik die normale galery terug? Die er met stock meekomt laat alle foto's uit alle mapjes zien, ook temp foto's van apps. Ook heeft hij een soort preview modus met geluid die maar blijft terugkomen. Ik wil gewoon alleen mijn camera foto's zien, wellicht uitgebreid met ontvangen foto's. Niets meer, niets minder
Inderdaad. Ben ik ook erg benieuwd naar. Die nieuwe gallery ergert me mateloos.PWM schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:31:
Hoekkrijg ik die normale galery terug? Die met er met stock meekomt laat alle foto's uit alle mapjes zien, ook temp foto's van apps. Ook heeft hij een soort preview modus met geluid die maar blijft terugkomen. Ik wil gewoon alleen mijn camera foto's zien, wellicht uitgebreid met ontvangen foto's. Niets meer, niets minder
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Mijn toestel zegt dit wanneer ik zoek naar een software update:
Wie kent dit en hoe krijg ik dit weg?
Eerder stond er iets in de trant van "een bericht van je netwerk operator". Na downloaden dus bovenstaande. Ik weet niet wat dit is en wil de update niet."Personalisatie update.
Er is een update beschikbaar voor de aanpassingen op je apparaat. Tik op installeren om te installeren zonder je eerder gemaakte aanpassingen te overschrijven. Tik op later als je later wilt beslissen. Je toestel opnieuw starten automatisch na installatie."
Wie kent dit en hoe krijg ik dit weg?
ik moet zeggen dat ik de camera app niet lekker vindt werken met het switchen van foto naar video. Het zou in één klik moeten (dit kan ook dacht ik? weet iemand hoe?) en niet met 2.
Nog iemand die het altijd tergend pijnlijk vindt om je tel neer te leggen en je dat gekraak hoort van vuil op de onderkant van je telefoon?
Nog iemand die het altijd tergend pijnlijk vindt om je tel neer te leggen en je dat gekraak hoort van vuil op de onderkant van je telefoon?
Basxt schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:00:
Die foto's uit alle apps kan je weghalen uit de gallery door een bestandje genaamd '.nomedia' in de desbetreffende mapjes te zetten. Zou makkelijker zijn als het gewoon een optie was, maar dat werkt bij mij perfect.PWM schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:31:
Hoe krijg ik die normale galery terug? Die er met stock meekomt laat alle foto's uit alle mapjes zien, ook temp foto's van apps. Ook heeft hij een soort preview modus met geluid die maar blijft terugkomen. Ik wil gewoon alleen mijn camera foto's zien, wellicht uitgebreid met ontvangen foto's. Niets meer, niets minder
Verwijderd
De standaard Gallery kan je aanpassen. Rechts bovenin op de puntjes en daar selecteren welke mappen wel en niet weergegeven moeten worden.Hoe krijg ik die normale galery terug? Die er met stock meekomt laat alle foto's uit alle mapjes zien, ook temp foto's van apps. Ook heeft hij een soort preview modus met geluid die maar blijft terugkomen. Ik wil gewoon alleen mijn camera foto's zien, wellicht uitgebreid met ontvangen foto's. Niets meer, niets minder
Is de paarse tint normaal in onderstaande foto?

Ik zou het waarderen als iemand anders ook met zijn HTC One M8 een foto probeert te nemen van zijn tv (TV moet natuurlijk wel aan zijn)
Tnx

Ik zou het waarderen als iemand anders ook met zijn HTC One M8 een foto probeert te nemen van zijn tv (TV moet natuurlijk wel aan zijn)
Tnx
Had m'n eigen ook bij me. Lichtgrijs is toch echt gladder dan gun metal gray hoorAmps schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:38:
[...]
Of jij had stroeve handen in de winkel?De grijze is volgens mij door de afwerking ook gladder
Over de foto bij de tv: even je lens schoonmaken helpt een hoop. Met brillendoekje of even condenseren met je adem en dan strak vegen met een doekje. Verder kun je inderdaad rare kleureffecten krijgen omdat de witbalans niet heel enorm geweldig is. In de camera-app tikken op de tv zodat hij die als uitgangspunt neemt helpt trouwens wel; hij stelt witbalans, belichting en focus in adhv waar je op het beeld tikt. Aangezien hij dat automatisch lang niet altijd goed doet helpt het om daar wat mee te spelen.
Hartelijk dank voor je antwoord, wat ik me afvraag is of andere ook zelfde effect hebben... Als dat zo niet is ga ik nieuwe one m8 vragen!Sorcerer8472 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:38:
[...]
Had m'n eigen ook bij me. Lichtgrijs is toch echt gladder dan gun metal gray hoor
Over de foto bij de tv: even je lens schoonmaken helpt een hoop. Met brillendoekje of even condenseren met je adem en dan strak vegen met een doekje. Verder kun je inderdaad rare kleureffecten krijgen omdat de witbalans niet heel enorm geweldig is. In de camera-app tikken op de tv zodat hij die als uitgangspunt neemt helpt trouwens wel; hij stelt witbalans, belichting en focus in adhv waar je op het beeld tikt. Aangezien hij dat automatisch lang niet altijd goed doet helpt het om daar wat mee te spelen.
Hoe zie je trouwens aan je toestel of je branded software er op hebt staan? Want er staat bij mij onder Software-informatie -> Meer onder "CW" de volgende tekst: "VF_COTA/166901". Of zegt dit nou helmaal niks?
Verwijderd
Na jaren, overigens naar tevredenheid, iPhones te hebben gebruikt mocht ik onlangs mijn abonnement verlengen. Alhoewel ik de iPhone eigenlijk nog steeds het mooiste toestel vind, ik tevreden was met wat ik had en iOS echt super soepel draait heb ik toch voor de HTC One m8 gekozen, mede na het lezen van behoorlijk wat ervaringen op dit forum en het bekijken van meerdere reviews. De reden hiervoor is dat de iPhone 5s t.o.v de 5 niet zo veel nieuws biedt en ik ook wel benieuwd was hoe Android na enkele jaren iOS gebruik zou bevallen. Mocht het tegenvallen kan ik hierna altijd weer terug..
Met de One m8 weet ik niet wat ik meemaak: bouwkwaliteit evenaart en design nadert het niveau van de iPhone terwijl er qua snelheid, accuduur en (logischerwijs) mogelijkheden tot customizen een hele nieuwe wereld open gaat. Ik draai nu Nova Launcher Prime en sta nog elke dag versteld van de mogelijkheden, de soepelheid van de Android omgeving en de snelheid. En: het is voor het eerst dat ik een telefoon een volle dag gebruik, inclusief uren apps zoeken en installeren, widgets maken, wallpapers testen etc, zonder tussendoor op te laden. Ik verwacht dat als mijn gebruik normaliseert en de batterij wat is ingewerkt dat de telefoon 2 volle dagen moet gaan halen.
Het is wel even wennen om ineens zo'n bakbeest te gebruiken, hij is echt wel groot en zwaar vergeleken bij de iPhone, maar de voordelen daarvan (lekker groot scherm) wegen nog zwaarder
. Ik heb de Dotview case erbij gekocht: toffe gimmick maar om hem vervolgens met 1 hand te bedienen is een stuk lastiger. Ik denk dus dat ik toch over ga op een pouch: wel bescherming in mijn broekzak maar tijdens gebruik een telefoon zoals ie bedoeld is.
Camera: dat is eigenlijk het enige onderdeel van de telefoon dat echt minder goed is dan op mijn iPhone. Hij levert geen slechte foto's, en voor dagelijks (social media) gebruik is het voldoende, maar in mijn ogen had HTC hier echt net even wat meer moeite mogen doen. Het is zonde dat zo'n vooruitstrevend en goed afgewerkt toestel niet gewoon met een goede camera wordt geleverd.
Klein puntje van onzekerheid: ik heb een 64gb Sandisk microSDXC card erin gestopt en dacht even wat apps hierop te gaan zetten. Ten eerste merkte ik dat bij het verplaatsen van apps de totale opslag van die app ineens veel groter wordt (eerst: 5 mb op telefoongeheugen, nu 2 mb op telefoon en 6 mb op SD kaart bijvoorbeeld). Klopt dit, of doe ik iets fout? Ten tweede leek het wel alsof hierna mijn launcher een stuk minder vloeiend werkte: na inschakelen scherm een vertraging bij het swipen naar ander scherm. Zou dit door het installeren van apps op de SD kaart kunnen komen? Wellicht hebben jullie hier ervaring mee of kennis van?
Al met al: toptoestel. Ik heb vooralsnog geen spijt van mijn overstap naar Android!
Met de One m8 weet ik niet wat ik meemaak: bouwkwaliteit evenaart en design nadert het niveau van de iPhone terwijl er qua snelheid, accuduur en (logischerwijs) mogelijkheden tot customizen een hele nieuwe wereld open gaat. Ik draai nu Nova Launcher Prime en sta nog elke dag versteld van de mogelijkheden, de soepelheid van de Android omgeving en de snelheid. En: het is voor het eerst dat ik een telefoon een volle dag gebruik, inclusief uren apps zoeken en installeren, widgets maken, wallpapers testen etc, zonder tussendoor op te laden. Ik verwacht dat als mijn gebruik normaliseert en de batterij wat is ingewerkt dat de telefoon 2 volle dagen moet gaan halen.
Het is wel even wennen om ineens zo'n bakbeest te gebruiken, hij is echt wel groot en zwaar vergeleken bij de iPhone, maar de voordelen daarvan (lekker groot scherm) wegen nog zwaarder
Camera: dat is eigenlijk het enige onderdeel van de telefoon dat echt minder goed is dan op mijn iPhone. Hij levert geen slechte foto's, en voor dagelijks (social media) gebruik is het voldoende, maar in mijn ogen had HTC hier echt net even wat meer moeite mogen doen. Het is zonde dat zo'n vooruitstrevend en goed afgewerkt toestel niet gewoon met een goede camera wordt geleverd.
Klein puntje van onzekerheid: ik heb een 64gb Sandisk microSDXC card erin gestopt en dacht even wat apps hierop te gaan zetten. Ten eerste merkte ik dat bij het verplaatsen van apps de totale opslag van die app ineens veel groter wordt (eerst: 5 mb op telefoongeheugen, nu 2 mb op telefoon en 6 mb op SD kaart bijvoorbeeld). Klopt dit, of doe ik iets fout? Ten tweede leek het wel alsof hierna mijn launcher een stuk minder vloeiend werkte: na inschakelen scherm een vertraging bij het swipen naar ander scherm. Zou dit door het installeren van apps op de SD kaart kunnen komen? Wellicht hebben jullie hier ervaring mee of kennis van?
Al met al: toptoestel. Ik heb vooralsnog geen spijt van mijn overstap naar Android!
Verwijderd
Is het enigzins in te schatten wanneer de android 4.4.3 update op deze GSM in België en Nederland zal doorkomen?
Volgens mij heb ik een bericht van HTC gelezen dat de M8 direct naar Android L zal worden gebracht.Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:29:
Is het enigzins in te schatten wanneer de android 4.4.3 update op deze GSM in België en Nederland zal doorkomen?
Cogitationis poenam nemo patitur
Volgens mij ging dat om de M7. De M8 is al in meerdere landen (VS, Canada, sommige gebieden in Azië, Duitsland, etc.) ge-update naar 4.4.3.Bullet NL schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:21:
[...]
Volgens mij heb ik een bericht van HTC gelezen dat de M8 direct naar Android L zal worden gebracht.
Bijv. http://www.ecumenicalnews...rectly-to-android-l-25813
Ik blijf hem wel glad vinden.
Is er een soort van "sticker" die je over de achterkant kan plakken met ribbeltjes o.i.d er op?
dan blijft ie dun maar wel stroever
Is er een soort van "sticker" die je over de achterkant kan plakken met ribbeltjes o.i.d er op?
Glad én aan de zware kant...de M7 was beter/makkelijker te hanteren. Maar het went langzaam...al blijft het oppassen dat je de telefoon niet laat glippen in een onbewaakt moment.
Verwijderd
[quote]Basxt schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:22:
[/quote
Wat dacht je van een ultra dunne case 0.3milimeter dik blijf je het model houden.
[/quote
Wat dacht je van een ultra dunne case 0.3milimeter dik blijf je het model houden.
Zijn er genoeg van. Zoek maar eens op (vinyl) phone skinsBasxt schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:22:
Verwijderd
Heerlijk toch te lezen dit.. steeds meer en meer mensen komen naar Android..Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:39:
Na jaren, overigens naar tevredenheid, iPhones te hebben gebruikt mocht ik onlangs mijn abonnement verlengen. Alhoewel ik de iPhone eigenlijk nog steeds het mooiste toestel vind, ik tevreden was met wat ik had en iOS echt super soepel draait heb ik toch voor de HTC One m8 gekozen, mede na het lezen van behoorlijk wat ervaringen op dit forum en het bekijken van meerdere reviews. De reden hiervoor is dat de iPhone 5s t.o.v de 5 niet zo veel nieuws biedt en ik ook wel benieuwd was hoe Android na enkele jaren iOS gebruik zou bevallen. Mocht het tegenvallen kan ik hierna altijd weer terug..
waarom... daarom
Merk in mijn omgeving ook dat mensen die altijd al een iphone hadden, nu over gaan stappen.
en hier dan al vanaf dag 1 geen enkele spijt van hebben.
Verwijderd
Las net dat de 4.4.3 update voor de m7 uitgerold wordt. Beetje vreemd dat de update voor M8 nog steeds niet beschikbaar is.
Hij is ook nog niet in NL beschikbaar, alleen in Rusland ofzo. Net als dat de update voor de M8 al wel in Europa wordt uitgerold, alleen nog niet in NL.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:12:
Las net dat de 4.4.3 update voor de m7 uitgerold wordt. Beetje vreemd dat de update voor M8 nog steeds niet beschikbaar is.
Wat nou de reden er voor is om 'm in Nederland nog niet uit te rollen is me nogal onduidelijk alleen...Upbeat schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
Hij is ook nog niet in NL beschikbaar, alleen in Rusland ofzo. Net als dat de update voor de M8 al wel in Europa wordt uitgerold, alleen nog niet in NL.
Ben ook al sinds tijdje terug van een iPhone 5 naar de HTC One M8! Vind het echt een heerlijke telefoon.
Android werkt fijn. En vind de Play Store zoveel fijner werken dan de App store van iOS.
Android werkt fijn. En vind de Play Store zoveel fijner werken dan de App store van iOS.
Als ik google now gebruik en kijk naar welke kaarten ik kan laten zien heb ik bij overige 6 keuzes. Een vriend heeft een nexus 5 en kan uit 11 kaarten kiezen. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Xiaomi 13T Pro
Hier ook!
Edit: Maar ik zie vooralsnog geen verschil, behalve 2 nieuwe apps: Bestandsbeheer en Power To Give.
[ Voor 29% gewijzigd door etamboer op 21-08-2014 12:29 ]
Hier een branded Vodafone, die hem net een half uurtje geleden binnen kreeg.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:01:
[...]
Alleen unbranded zeker, voda nog niet
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Hier een update naar firmware 2.22.161.6 (Android 4.4.3) op een Vodafone branded toestel. Ik had verwacht dat dit v2.22.401.5 zou zijn, maar de functionaliteit lijkt wel hetzelfde. Ik heb overigens wel Bestandsbeheer er bij gekregen, maar Power To Give staat er niet bij.
Branded Vodafone, staat te downloaden.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:01:
[...]
Alleen unbranded zeker, voda nog niet
Spuit 11 zie ik...
[ Voor 6% gewijzigd door Xanion op 21-08-2014 12:53 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Vodafone branded, hier ook binnen! 706.34 MB groot
Hoe zet ik die volume waarschuwing uit als je mer je headset erin zit?
Na de update op mijn Vodafone M8 loopt de klok in 1x een uur achter en doen mijn notifications die ik op mijn SD had staan het niet meer. Heb nu weer de default sounds.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Verwijderd
Bij Intstellingen -> geluid kun je voor media het maximale volume aangeven. Wil je daar overheen dan geeft ie de waarschuwing. Die schuif op Max zetten voorkomt dat.Basxt schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:56:
Hoe zet ik die volume waarschuwing uit als je mer je headset erin zit?
Edit:Toch niet. Krijg hem nu ineens weer wel...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2014 13:05 ]
Hier ook de update binnen. Unbranded.
Wijzigingen zoals hier inderdaad vermeld:
- Power to Give
- Bestandsbeheer-app
en;
wijziging in de weergave van batterijverbruik. zie hier.
ben benieuwd of de update ook nog het batterijverbruik verbetert.
- Power to Give
- Bestandsbeheer-app
en;
Hoe het vroeger was (en ik verwacht nog steeds zo) is dat het MicroSD kaartje een stuk minder snel is dan het interne geheugen van de telefoon, waardoor het kan lijken of sommige apps ineens minder snel zijn. Mogelijk heb je Nova Launcher zelf op het SD kaartje geïnstalleerd, of een van de widgets op een van je schermen. Mijn advies is dat soort apps op het interne geheugen te zetten, en spelletjes ofzo op het SD kaartje.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:39:
Die power to give app zie ik bij mij niet. Bestandsbeheer wel.Steeffoon schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:08:
Hier ook de update binnen. Unbranded.
- Power to Give
- Bestandsbeheer-app
en;
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Heb ik ook met mijn Vodafone branded toestel. De app is wel gewoon de playstore te downloaden als je hem graag wilt hebben.Xanion schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:24:
Die power to give app zie ik bij mij niet. Bestandsbeheer wel.
Power to give heb ik ook (htc unbranded). Je kunt ermee aan verschillende distributed computing (seti@home, etc) meedoen wanneer je telefoon aan de lader ligt en op 'n wifi netwerk zit.Xanion schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:24:
Die power to give app zie ik bij mij niet. Bestandsbeheer wel.
Bestandsbeheer lijkt een antwoord op 't feit dat je met tools als ES File Explorer de SD kaart niet (goed) kunt beheren. Dat lijkt met deze app wel goed te gaan.
Verder zit er in de gallery 'n zoekfunctie waarbij je op plaatjes kunt zoeken die op elkaar lijken, volgens mij ook nieuw.
Nee, die is niet nieuw. Die zag ik al bij de vorige galerij-update:)[ti] schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:29:
[...]
Verder zit er in de gallery 'n zoekfunctie waarbij je op plaatjes kunt zoeken die op elkaar lijken, volgens mij ook nieuw.
x.xx.401.x is altijd voor de unbranded international versie, die zul je dus nooit aangeboden krijgen op een Vodafone toestel.timmie78 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:48:
Hier een update naar firmware 2.22.161.6 (Android 4.4.3) op een Vodafone branded toestel. Ik had verwacht dat dit v2.22.401.5 zou zijn,
Ik heb de 32gb versie gekocht in het buitenland, (caribbean) hoort de update dan al niet uit te zijn?
Heb nog niks ontvangen.
Heb nog niks ontvangen.
Het notification-lampje doet het weer na de update! 
En de bug met het volume tijdens het bellen niet kunnen instellen als het scherm uit is, lijkt opgelost.
Verder merk ik nog niet zo veel verschil eigenlijk na de update
En de bug met het volume tijdens het bellen niet kunnen instellen als het scherm uit is, lijkt opgelost.
Is er niks aan de camera veranderd dan ?Sorcerer8472 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:18:
Het notification-lampje doet het weer na de update!
Hier een branded toestel van Vodafone, update Android 4.4.3 is binnen! Tot nog toe weinig verschil, heb even een An Tu Tu benchmark gedraaid. Voorheen 33594, nu 35774. Wat niet helemaal goed gaat is dat er in mijn taakbalk Uitleg blijft staan.
Ik heb maar 1 ding kunnen vinden...als je in de manual modus gaat en je kiest dan langere sluitertijden, dan werd de app enorm traag. Dat is nu niet meer, omdat hij vanaf een bepaalde sluitertijd niet meer de belichtingssimulatie laat zien op je scherm. En hij geeft dus aan tijdens dat je een foto maakt dat je de camera steady moet houden bij lange sluitertijden.Karish schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:42:
[...]
Is er niks aan de camera veranderd dan ?
Het icoontje van GPS is veranderd in je toggels. Eindelijk, want dat vorige icoontje zag er niet uit
Waar ik zelf nog niet uit ben is dat ik een bericht kreeg van Vodafone over dat mijn messenger app (geen idee welke dat is aangezien ik alleen SMS gebruik en geen whatsapp) nu ook video's en foto's e.d. kon delen, maar ik moest mijn nummer opgeven, dus dat heb ik uiteraard niet gedaan
Soort van uitgebreide sms....Boeie, ik gebruik gewoon MMS daarvoor, maar goed.
En tijdens dat ik een gesprek voer, zag ik eerst enkel SPEAKER en MUTE staan. Maar nu staan er verschillende andere dingen in beeld:
Mute, Share (met camera-icoontje), Chat, Share (paperclip icoontje) en Speaker.
Geen idee wat die CHAT precies is, aangezien ik geen enkele chat-app heb.
Het is wel mooi om te zien hoe je accu-verdeling is over verschillende apps bij screen-on time en wanneer het scherm uit staat. Echter mis ik nog steeds de beruchte "teller" die laat zien hoe lang je scherm nou eigenlijk aan geweest is.
Voor de rest stoor ik me nog steeds aan bepaalde onderdelen in de Gallery:
- het niet kunnen uitzetten van die automatische playback+geluid waar hij zelf content voor uitkiest om te laten zien. Ik doe tevergeefs alles uitvinken, maar deze hele optie moet gewoon uit te zetten kunnen zijn.
- highlights. Waarom dafuq kun je dit niet gewoon compleet uitzetten? Hij kiest gewoon random foto's als highlights wat ik helemaal niet wil. Soms zijn het foto's die je NET bewerkt hebt, en soms zijn het andere random foto's. Knap algoritme wat daar achter zit

Overigens merk ik geen verschil in accuduur na de update. Ook snelheid van app-gebruik en/of surfen niet. Benchmarks doe ik niet aan
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Wat me trouwens opvalt bij de camera is dat hij vaak lijkt een foto te maken vóórdat je op de knop drukt. Alsof hij continu buffert en dan mijn responstijd probeert te compenseren ofzo 
Heb ook het idee dat hij in het donker bij lange belichting softwaretrucjes doet om het beeld scherper te houden en foto's "in elkaar te plakken".
Heb ook het idee dat hij in het donker bij lange belichting softwaretrucjes doet om het beeld scherper te houden en foto's "in elkaar te plakken".
Ik heb de update inmiddels (ook) een paar dagen draaien, maar ik begin me zo langzamerhand toch wel GIGANTISCH te ergeren aan het feit dat de back-home-multitask knoppen in de browser steeds worden verborgen (na het scrollen)
Ik maak gebruik van de Quick controls om snel tussen favorieten te navigeren, maar gebruik de back, home en multitasking knop eigenlijk constant om door de browser te navigeren en te multitasken.
Iemand een oplossing zodat deze balk permanent in beeld blijft?
PS: Fullscreen staat gewoon uit in de browser, aanzetten heeft na de update geeneens invloed.
Ik maak gebruik van de Quick controls om snel tussen favorieten te navigeren, maar gebruik de back, home en multitasking knop eigenlijk constant om door de browser te navigeren en te multitasken.
Iemand een oplossing zodat deze balk permanent in beeld blijft?
PS: Fullscreen staat gewoon uit in de browser, aanzetten heeft na de update geeneens invloed.

[ Voor 23% gewijzigd door SmiGueL op 23-08-2014 20:07 ]
Vraagje aan de mensen hier: Is het mogelijk om de rechter toets (dus naast Home) te veranderen van Recent Apps naar Menu?
Ik krijg binnenkort dit toestel binnen, en ik kon de optie bij demo-toestellen in de telefoonwinkel zo snel niet vinden.
Ik krijg binnenkort dit toestel binnen, en ik kon de optie bij demo-toestellen in de telefoonwinkel zo snel niet vinden.
Dit stond altijd onder Settings --> Display (& Gestures) op m'n vorige phone. (Ws de M7, mogelijk zelfs de One X) Maar deze functie is er op een gegeven moment uitgehaald. Op de M8 is het daar iig niet meer te vinden, en ik denk ook niet dat het aanpasbaar is zonder te gaan rooten.Zorian schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:20:
Vraagje aan de mensen hier: Is het mogelijk om de rechter toets (dus naast Home) te veranderen van Recent Apps naar Menu?
*Denk dat we beiden aangewezen zijn op en app als: Sense 6 toolbox
Karish schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:59:
Is de paarse tint normaal in onderstaande foto?
[afbeelding]
Tnx

Damn, wat is de quality slecht als je het zo bekijkt op je pc..
Misschien moet ik maar eens die fingercoat eraf halen
Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie