Als je dat doet dan weer even foto plaatsen kunnen we zien of het verschil uitmaaktBasxt schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 02:34:
[...]
[afbeelding]
Damn, wat is de quality slecht als je het zo bekijkt op je pc..![]()
Misschien moet ik maar eens die fingercoat eraf halen
Ik heb het idee dat sinds de laatste update de menu knoppen onderaan het scherm in Internet veel later in beeld komen dan eerst. Ik moet nu op tweakers.net altijd eerst onderaan het scherm een stukje naar beneden scrollen om de knop "vorige" te kunnen gebruiken.
Meer mensen gemerkt?
Meer mensen gemerkt?
Nee, maar in elke app zit een menu knopje.Zorian schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:20:
Vraagje aan de mensen hier: Is het mogelijk om de rechter toets (dus naast Home) te veranderen van Recent Apps naar Menu?
Ik krijg binnenkort dit toestel binnen, en ik kon de optie bij demo-toestellen in de telefoonwinkel zo snel niet vinden.
Ja ik heb het niet ook.jopie schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:29:
Ik heb het idee dat sinds de laatste update de menu knoppen onderaan het scherm in Internet veel later in beeld komen dan eerst. Ik moet nu op tweakers.net altijd eerst onderaan het scherm een stukje naar beneden scrollen om de knop "vorige" te kunnen gebruiken.
Meer mensen gemerkt?
Ik heb dat ook erg lastig
[ Voor 15% gewijzigd door neelle op 24-08-2014 12:55 ]
Gemerkt? Ik zou bijna kijken of ik de oude versie terug kan flashen. Heel vervelendjopie schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:29:
Meer mensen gemerkt?
Is dat niet gewoon Immersive Mode?
Niks van gemerkt in Google Chrome
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Chrome heeft geen Quick Controls en alsnog een dikke balk aan de bovenkant van het scherm in beeld.
Da's dus geen alternatief.
Zou iemand hier even kunnen kijken of het met Sense 6 Toolbox mogelijk is om de knoppen te 'fixen'?
[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 24-08-2014 20:42 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Irritanter is dat pijltje omhoog niet meer werkt omdat bij naar boven scrollen het pijltje achter de menuknoppen verdwijntjopie schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:29:
Ik heb het idee dat sinds de laatste update de menu knoppen onderaan het scherm in Internet veel later in beeld komen dan eerst. Ik moet nu op tweakers.net altijd eerst onderaan het scherm een stukje naar boven scrollen om de knop "vorige" te kunnen gebruiken.
Meer mensen gemerkt?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Op de pc werkt het veranderen van de regel:evilution schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:27:
[...]
Irritanter is dat pijltje omhoog niet meer werkt omdat bij naar boven scrollen het pijltje achter de menuknoppen verdwijnt
code:
1
| <div style="display: block;" class="scrollTo"></div> |
naar:
code:
1
| <div style="display: block; bottom:100px;" class="scrollTo"></div> |
Alleen zou ik niet weten hoe ik die regel moet omzetten zodat m'n custom CSS hem ook slikt.
Edit:
Deze regel ff in je CustomCSS zetten en hij staat een cm hoger!
code:
1
| .scrollTo{bottom:50px} |
[ Voor 30% gewijzigd door SmiGueL op 24-08-2014 23:39 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Bij mij zijn nu de T en de C van het logo afgevallen. HTC gebeld en ze sturen z.s.m. een reparatiesetje op. Prima service.
Dit is de 2x keer dat ik dit lees in dit topic...klinkt niet lekker, slechte bouwkwaliteit...maar wel goede service. Hopelijk blijven alle letters rustig op hun plek op mijn M8.etamboer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:08:
Bij mij zijn nu de T en de C van het logo afgevallen. HTC gebeld en ze sturen z.s.m. een reparatiesetje op. Prima service.
Dit gebeurde al bij de HTC Desire HD, het kan bij elk HTC-toestel gebeuren.dafmay schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:23:
[...]
Dit is de 2x keer dat ik dit lees in dit topic...klinkt niet lekker, slechte bouwkwaliteit...maar wel goede service. Hopelijk blijven alle letters rustig op hun plek op mijn M8.
Ja natuurlijk *kan* dat, maar ik vind persoonlijk dat dit niet zou mogen kunnen. Beetje slordig in mijn ogen...Zorian schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:33:
[...]
Dit gebeurde al bij de HTC Desire HD, het kan bij elk HTC-toestel gebeuren.
True, gebeurde destijds ook bij mn Desire Z...Zorian schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:33:
[...]
Dit gebeurde al bij de HTC Desire HD, het kan bij elk HTC-toestel gebeuren.
Stoor me er eigenlijk niet aan.
Heb na de update het idee dat de accu sneller leegloopt. Zonder dat hij awake is gebruikt hij nu 's nachts per uur 1% ongeveer, op 4G zonder actieve datasessie en zonder wifi. Eerder gebruikte hij 2% op een nacht van 8 uur, dus da's wel een verschil.
Nog meer mensen die dat meemaken?
Ja datzelfde ervaar ik ook, mijn telefoon gebruikt over de dag verspreid ongeveer 10-15 % meer, terwijl ik er niks meer mee doe (voor mijn gevoel tenminste)
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Even gereboot, had ik nog niet gedaan na de update. Helpt hopelijk!
Ik merk juist een aanzienlijke verbetering in de accu-duur. Vooral wanneer het apparaat niet gebruikt wordt. Apart?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik heb nog geen update gedaan, maar zal er toch aan moeten. Kan me eigenlijk weinig bedenken wat beter kan, vooral de accuduur. Accu gaat zo verschrikkelijk lang mee
Reboot gedaan? Bij mij gaat de batterij namelijk langer mee na de update.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:32:
Heb na de update het idee dat de accu sneller leegloopt. Zonder dat hij awake is gebruikt hij nu 's nachts per uur 1% ongeveer, op 4G zonder actieve datasessie en zonder wifi. Eerder gebruikte hij 2% op een nacht van 8 uur, dus da's wel een verschil.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Bestandsbeheerjannes_beterams schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:16:
Ik heb nog geen update gedaan, maar zal er toch aan moeten. Kan me eigenlijk weinig bedenken wat beter kan, vooral de accuduur. Accu gaat zo verschrikkelijk lang mee
Same here. Als ik hem niet aanraak gaat er soms maar 1% van de accu af per uurSteeffoon schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:13:
Ik merk juist een aanzienlijke verbetering in de accu-duur. Vooral wanneer het apparaat niet gebruikt wordt. Apart?
Ik zit momenteel ook nog op 4.4.2 (1.54.401.10). Ik wacht eerst de berichten af hoe de nieuwe update bevalt. Heb geen zin in binnensluipende bugs. De huidige firmware doet het prima.
Voor de update elke 3 uur 1% als hij geen dataverbinding open had staan!SPOXYWOXY schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:15:
[...]
Same here. Als ik hem niet aanraak gaat er soms maar 1% van de accu af per uur.
Op 3G en 2G gebruikt hij duidelijk meer accu dan op 4G trouwens, wellicht omdat hij naar 4G blijft zoeken dan. Maargoed, reboot gedaan inmiddels paar uur geleden, ik hou jullie op de hoogte.
[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-08-2014 15:34 ]
@amps, verstandig idd, doe ik meestal ook, maar dit keer zijn er volgens mij vrij weinig bugs wat ik kan lezen op fora.
Overigens, het schrijven naar de externe SD....betekent dat dat we de tomtom app + kaart volledig op de SD kunnen draaien?
Overigens, het schrijven naar de externe SD....betekent dat dat we de tomtom app + kaart volledig op de SD kunnen draaien?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Klopt, met dataverbinding uit gaat het natuurlijk nog beterSorcerer8472 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:34:
[...]
Voor de update elke 3 uur 1% als hij geen dataverbinding open had staan!
Op 3G en 2G gebruikt hij duidelijk meer accu dan op 4G trouwens, wellicht omdat hij naar 4G blijft zoeken dan. Maargoed, reboot gedaan inmiddels paar uur geleden, ik hou jullie op de hoogte.
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar sinds een week gaat mijn scherm niet meer uit.
- Powerknop doet niets bij kort indrukken.
- Dotview cover dichtklappen; dan blijft de dotview aan.
- Lader aansluiten, eraf halen; scherm blijft aan.
- Toestel blijft ook unlocked.
Reboot toestel is zelf zo maf dat hij de hele procedure wel doet van rebooten, maar ik blijf gewoon de tijd en datum zien, tot ik ineens weer de pincode van de SIM moet invoeren.
Bij het uitschakelen van de telefoon hoor ik dat hij afsluit en allerlei dingen doet, maar ik blijf het hoofdscherm zien tot dit ineens uit gaat.
Na opstarten is het vaak weer even goed, tot ik een keer de lader aangesloten heb gehad (en dat is elke dag). Dan begint het weer opnieuw; scherm gaat gewoonweg niet uit. Ik heb al flink gegoogled op forums en bij HTC zelf en tot nu toe zie ik niemand met dit probleem. Het is spontaan gekomen.
Gisteren de update erop gezet van een kleine week terug, maar dit maakte helaas niks uit.
Het ironische is dat veel mensen het scherm niet aan krijgen; ik krijg het niet UIT...
Heb al zitten spelen met de standby settings, WiFi, energiebeheer; het mag allemaal niet baten.
Nog suggesties behalve factory reset (dit ga ik vanavond doen, als laatste redmiddel)...?
Reboot toestel is zelf zo maf dat hij de hele procedure wel doet van rebooten, maar ik blijf gewoon de tijd en datum zien, tot ik ineens weer de pincode van de SIM moet invoeren.
Bij het uitschakelen van de telefoon hoor ik dat hij afsluit en allerlei dingen doet, maar ik blijf het hoofdscherm zien tot dit ineens uit gaat.
Na opstarten is het vaak weer even goed, tot ik een keer de lader aangesloten heb gehad (en dat is elke dag). Dan begint het weer opnieuw; scherm gaat gewoonweg niet uit. Ik heb al flink gegoogled op forums en bij HTC zelf en tot nu toe zie ik niemand met dit probleem. Het is spontaan gekomen.
Gisteren de update erop gezet van een kleine week terug, maar dit maakte helaas niks uit.
Het ironische is dat veel mensen het scherm niet aan krijgen; ik krijg het niet UIT...
Heb al zitten spelen met de standby settings, WiFi, energiebeheer; het mag allemaal niet baten.
Nog suggesties behalve factory reset (dit ga ik vanavond doen, als laatste redmiddel)...?
Ik krijg nu een update voor aanpassing oid binnen. Of ik een vodafone app wil downloaden om het meeste uit mijn gsm te halen. Optionele update.
Nee bedankt
De grote update zojuist ook geinstalleerd (4.4.3)
Nee bedankt
De grote update zojuist ook geinstalleerd (4.4.3)
Cons:::BB4E
Soeski: klinkt alsof dat je enige optie is, een reset. Of hem een keer helemaal laten leeglopen en kijken wat er gebeurt als je hem weer opnieuw aanzet...
Tip mogelijk al te laat maar toch voor de extra info.Soeski schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:46:
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar sinds een week gaat mijn scherm niet meer uit.
Check ook Instellingen --> Energie --> Snel Opstarten of dit vinkje uitstaat. Wil ook nog wel eens vreemde problemen geven en dan altijd deze uitzetten en opnieuw opstarten. Dan pas wordt de telefoon echt opnieuw gestart.
Dat kon alDeathchant schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:34:
@amps, verstandig idd, doe ik meestal ook, maar dit keer zijn er volgens mij vrij weinig bugs wat ik kan lezen op fora.
Ik heb precies ditzelfde ook gehad. Ik had de runtime, "looptijd" in de instellingenSoeski schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:46:
...
Inmiddels weer teruggezet op ART en nog geen problemen...
EDIT: o jee, was ik te laat met mijn reactie?
[ Voor 4% gewijzigd door etamboer op 27-08-2014 09:42 ]
Oh ik heb nog een ding gevonden sinds de update. Bij een inkomend bericht blijft het notificatie lampje branden totdat je het scherm aandoet. Voorheen bleef het lampje een paar minuten knipperen en ging daarna uit.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik heb gisteren de factory reset gedaan en alles weer geinstalleerd en ingesteld. Duurt alles bij elkaar 20-30 minuten, dus dat valt gelukkig mee.
Bevindingen tot nu toe:
- Toestel aan de lader gelegd vannacht; deze ochtend was het scherm nog netjes uit!
- Batterij is nu nog op 92% (14:00), normaal was dit al op ~65% op dit tijdstip bij zelfde minimale gebruik. Ik heb wel alles aan staan qua sync, alsmede GPS, BT, Wifi en NFC.
- Bluetooth in de auto werkt ook ineens weer (auto kon telefoon niet meer vinden, telefoon de auto wel maar geen koppeling mogelijk)
De suggesties die jullie stuurden; nog bedankt daarvoor. Had dit echter allemaal al bekeken en geprobeerd. Het lijkt erop dat na een factory reset (met ART; die gebruikte ik al) het toestel het nu echt ineens goed doet. Alles start ook sneller op zoals Racing Rivals, die er een handje van had om na het drukken op het icoon een seconde of 5 niet te reageren. Nu is het direct laden!
#hoopvol
Bevindingen tot nu toe:
- Toestel aan de lader gelegd vannacht; deze ochtend was het scherm nog netjes uit!
- Batterij is nu nog op 92% (14:00), normaal was dit al op ~65% op dit tijdstip bij zelfde minimale gebruik. Ik heb wel alles aan staan qua sync, alsmede GPS, BT, Wifi en NFC.
- Bluetooth in de auto werkt ook ineens weer (auto kon telefoon niet meer vinden, telefoon de auto wel maar geen koppeling mogelijk)
De suggesties die jullie stuurden; nog bedankt daarvoor. Had dit echter allemaal al bekeken en geprobeerd. Het lijkt erop dat na een factory reset (met ART; die gebruikte ik al) het toestel het nu echt ineens goed doet. Alles start ook sneller op zoals Racing Rivals, die er een handje van had om na het drukken op het icoon een seconde of 5 niet te reageren. Nu is het direct laden!
#hoopvol
Goh had niet gedacht dat ik de M7 zou prefereren boven de M8, maar ik begin mij te storen aan het lastig one-handed gebruiken van de M8. Nou heb ik echt geen kleine tere handjes, maar vanwege het hogere gewicht en de lengte van de M8, en een ander 'zwaartepunt', is de telefoon toch aanmerkelijk lastiger te bedienen met 1 hand. Ben vaak 'bang' dat ik de tel laat glippen. Verder het gebrek aan gemak van swipen en de lastige bereikbaarheid van zaken aan de bovenkant van het scherm met de duim. De M7 was eigenlijk perfect (voor mij). Wikken&wegen is het momenteel...de M8 in de verkoop en terug naar de M7? Het enige dat ik inlever is snelheid en sd kaart. Daar kan ik (denk ik) wel mee leven, maar de keuze is toch niet zo eenvoudig gemaakt merk ik 
Enfin...niet dat iemand er verder iets aan heeft, maar moest het ff kwijt
Dat is bij iedereen anders en ligt ook niet aan hoe groot je handen zijn.
Mijn broertje heeft grotere handen dan ik en hij vind de M8 niet prettig liggen, ik heb er juist helemaal geen moeite mee.
Mijn broertje heeft grotere handen dan ik en hij vind de M8 niet prettig liggen, ik heb er juist helemaal geen moeite mee.
Als je je bedenkt, ik heb nog een zeer nette M7 liggen voor je. Nog niet aan toegekomen om te verkopendafmay schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:24:
Goh had niet gedacht dat ik de M7 zou prefereren boven de M8, maar ik begin mij te storen aan het lastig one-handed gebruiken van de M8. Nou heb ik echt geen kleine tere handjes, maar vanwege het hogere gewicht en de lengte van de M8, en een ander 'zwaartepunt', is de telefoon toch aanmerkelijk lastiger te bedienen met 1 hand. Ben vaak 'bang' dat ik de tel laat glippen. Verder het gebrek aan gemak van swipen en de lastige bereikbaarheid van zaken aan de bovenkant van het scherm met de duim. De M7 was eigenlijk perfect (voor mij). Wikken&wegen is het momenteel...de M8 in de verkoop en terug naar de M7? Het enige dat ik inlever is snelheid en sd kaart. Daar kan ik (denk ik) wel mee leven, maar de keuze is toch niet zo eenvoudig gemaakt merk ik
Ik herken wel wat je zegt; de M8 is te groot voor mijn hand. Ik heb er wel de Dotcover bij dus ik gebruik eigenlijk al 2 handen (anders gaat het flapje steeds dicht lol). Hij is anders wel wat glad en groot ja.
@Kangado : zo is het...het zal per persoon verschillen.
@Soeski : je hebt een PM
@Soeski : je hebt een PM
Ben van plan om binnenkort een sd kaartje te kopen. Nou kan ik me iets herinneren dat Android niet meer alle formaten ondersteund? Zit te denken aan 32GB, welk merk/type raden jullie aan?
Volgens mij kan de M8 tot 128GB aan.SPOXYWOXY schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:22:
Ben van plan om binnenkort een sd kaartje te kopen. Nou kan ik me iets herinneren dat Android niet meer alle formaten ondersteund? Zit te denken aan 32GB, welk merk/type raden jullie aan?
Een 64GB kaartje is niet zo duur, zou die nemen. Is maar marginaal duurder dan 32GB maar wel 2 keer zoveel ruimte.
Ik heb deze in mijn M8. Werkt perfect...snel en betrouwbaar.
pricewatch: Samsung MicroSDXC Evo 64GB + SD-adapter
En waarom heb je niet voor de Pro versie gekozen? Die heeft snellere leestijden als ik zo kijk.dafmay schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:52:
Ik heb deze in mijn M8. Werkt perfect...snel en betrouwbaar.
In navolging op mijn vorige posts: Telefoon niet aan de lader geweest maar schermproblemen zijn ook nog niet voorgekomen (na de factory reset dus); 1x aan de lader geweest.
Huidige status batterij: 27 augustus om 08.00 van de lader gehaald. Momenteel 28 augustus 12:08: 64% batterij nog over! Zo'n autonomie (batterijduur voor de niet-Vlamingen
) heb ik al jaren niet meer gezien op een telefoon. Heb widgets aanstaan die continu refreshen, alsmede dus BT, GPS, Wifi en 4G (indien geen wifi). Energiebesparing staat wel aan (de gewone, niet de extreme).
Wat een vreemde gewaarwording om niet meer elke dag te moeten opladen?!
Huidige status batterij: 27 augustus om 08.00 van de lader gehaald. Momenteel 28 augustus 12:08: 64% batterij nog over! Zo'n autonomie (batterijduur voor de niet-Vlamingen
Wat een vreemde gewaarwording om niet meer elke dag te moeten opladen?!
[ Voor 4% gewijzigd door Soeski op 28-08-2014 12:10 ]
Die was (toen) een stukje duurder. De 64Gb non-Pro versie had een nette prijs imo. Snelheid hoef je echt niet druk om te maken, die is meer dan voldoende. Ik heb nog nooit enige hapering ondervonden.SPOXYWOXY schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:23:
[...]
En waarom heb je niet voor de Pro versie gekozen? Die heeft snellere leestijden als ik zo kijk.
Weet iemand een app/tweak waarmee je full screen kan forceren op de HTC One M8? Zijn wat games en apps waar de knopjes zichtbaar blijven terwijl ik de app het liefst full screen zou hebben.
Nieuwe letters binnen, grote envelop met (alleen) een minuscuul stickertje met de letters erin, geen lijm of zo. Met enige moeite (heel secuur werkje) de letters op hun plaats gezet en goed aangedrukt. Ik hoop dat ze een plaklaag aan de achterkant hebben, dat kon ik niet zien, anders vallen ze er binnenkort waarschijnlijk weer uit.etamboer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:08:
Door het ontbreken van de dikke lijmlaag van de originele letters liggen deze letters dieper in het ingefreesde logo, niet gelijk met de achterkant. Je voelt de randen dus duidelijk. Hij ziet er wel weer strak uit, afwachten maar.
Ik merk vaak als ik de telefoon naar links of naar rechts kantel dat de knoppen naar de bovenkant gaan. Kan je ze op de originele plek laten houden? Als je in bed ligt is het bijv heel merkbaar..
Instellingen > Scherm en slepen > Scherm automatisch draaien : uitvinken.Basxt schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:13:
Ik merk vaak als ik de telefoon naar links of naar rechts kantel dat de knoppen naar de bovenkant gaan. Kan je ze op de originele plek laten houden? Als je in bed ligt is het bijv heel merkbaar..
Als je je taskbar naar beneden slide heb je rechtsbovenaan de knop voor de quick-toggles, hier ff Auto Rotate uitvinken.Basxt schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:13:
Edit: Te laat

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 28-08-2014 15:41 ]
Wilde eigenlijk wachten met de update maar kreeg de hele tijd die notificatie. Tijdens het unlocken van de telefoon per ongeluk op "Ok" gedrukt, dus is hij nu onbedoeld aan het updaten. Hopelijk is het alleen maar in mijn voordeel..
Heb totaal geen problemen ondervonden. Alleen maar verbeteringen. Dus in mijn ogen, prima om op 'OK' gedrukt te hebbenAmps schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:59:
Wilde eigenlijk wachten met de update maar kreeg de hele tijd die notificatie. Tijdens het unlocken van de telefoon per ongeluk op "Ok" gedrukt, dus is hij nu onbedoeld aan het updaten. Hopelijk is het alleen maar in mijn voordeel..
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
deleted.
[ Voor 100% gewijzigd door dafmay op 29-08-2014 21:07 ]
Ik ga hier ook maar voor de factory reset denk ik. Mijn batterijduur is er op achteruit gegaan sinds de laatste update. Alle vertrouwen in dat dit verholpen is met een factory reset
De reden dat ik ook voor de EVO ben gegaan. Die is ook aardig rap.dafmay schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:18:
[...]
Die was (toen) een stukje duurder. De 64Gb non-Pro versie had een nette prijs imo. Snelheid hoef je echt niet druk om te maken, die is meer dan voldoende. Ik heb nog nooit enige hapering ondervonden.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Verwijderd
Goed nieuws, gevonden bij een stukje kwaliteitsjournalistiek.
Er is onderzoek gedaan door Digit.
http://www.digit.in/mobil...best-mobile-os-23575.html

Naar het werelds beste OS:
Door deze factoren te vergelijken:
En de SENSE6 interface van de HTC M8 is gedeeld eerste geworden!

De uitgebreide data van de test staat hier: [data]
Ze hebben op >900 variabelen getest. en zaken 'objectief of gekwantificeerd' gemeten. En alle variabelen elke keer door 3 mensen laten meten.
Er is onderzoek gedaan door Digit.
http://www.digit.in/mobil...best-mobile-os-23575.html

Naar het werelds beste OS:
Door deze factoren te vergelijken:
Kwam er een 'Beste' Operating systeem uit.● Browsing to find content to read and research
● Good old email to communicate for work and personal reasons
● Messaging / texting people, obviously
● Customising our phones to be exactly as we want them to be, and thus we gave importance to settings and not just what was possible but how easy it was to find what we wanted
● Managing contacts and the dialler to call and keep in touch, link contacts, etc
● Photography, obviously, as we now click more pictures with smartphones than dedicated cameras, but not just clicking, sharing, editing, etc.
● Notifications, and being alerted and updated about what’s happening, and the control you get over what you're notified about
● The lock screen of our phones (which some claim will be the most important screen going forwards) as it’s the real summary of what’s happening as soon as we look at our phones
● Searching for things (on or off the phone), because we can't live without search these days, but more importance to on the phone searches.
● Videos that we capture, edit and then want to share with friends
En de SENSE6 interface van de HTC M8 is gedeeld eerste geworden!

De uitgebreide data van de test staat hier: [data]
Ze hebben op >900 variabelen getest. en zaken 'objectief of gekwantificeerd' gemeten. En alle variabelen elke keer door 3 mensen laten meten.
Gedeeld eerste? De score van HTC Sense is lager hoor, dus dat maakt het gewoon tweede
Ook al is het verschil minimaal. Wel apart dat een skin het verschil maakt tussen 3e op grote afstand of op een haartje na 1e.
The devil is in the details.
Vind het niet zo heel vreemd. HTC heeft over alles toch wel een sausje heen gegooid wat grotendeels goed uitpakt.
E: Overigens, voor wie de balk met knopjes wel eens stoort, heb deze app gekocht Google Play: Immersive Full-Screen Mode en vind het werkelijk waar heerlijk. Veel aan te passen, en geen last van een icoontje (dat kan je je uitzetten) op de notificatiebalk. Je kan bijvoorbeeld instellen dat hij bij bepaalde apps automatisch immersive mode inschakelt en voor de rest niet.
E: Overigens, voor wie de balk met knopjes wel eens stoort, heb deze app gekocht Google Play: Immersive Full-Screen Mode en vind het werkelijk waar heerlijk. Veel aan te passen, en geen last van een icoontje (dat kan je je uitzetten) op de notificatiebalk. Je kan bijvoorbeeld instellen dat hij bij bepaalde apps automatisch immersive mode inschakelt en voor de rest niet.
[ Voor 67% gewijzigd door Thomas op 30-08-2014 22:45 ]
Verwijderd
Het verschil is wat mij betreft verwaarloosbaar.Hahn schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:32:
Gedeeld eerste? De score van HTC Sense is lager hoor, dus dat maakt het gewoon tweedeOok al is het verschil minimaal. Wel apart dat een skin het verschil maakt tussen 3e op grote afstand of op een haartje na 1e.
Het onderzoek, is vooral gericht op functies, en gebruiksgemak.
Blijkbaar doet sense6 twee dingen goed:
- -Zorgen dat je minder vaak hoeft te drukken om iets te doen.
- -Extra functionaliteit toevoegen.
Toch vind ik je reactie erg waardevol. Ik zit al sinds de release te twijfelen of ik mijn One X ga upgraden naar een M8, maar precies om jouw reden heb ik dat nog afgehouden. Ik vind de M8 érg lang, en vind het kunnen bedienen met 1 hand toch wel redelijk belangrijk.dafmay schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:24:
Een tijdje terug was ik in een Vodafone store met de vraag of ze een dummy model hadden wat ik even in m'n broekzak mocht stoppen, etc. Hadden ze niet, maar de verkoper kwam toen met een Note 3 aanzetten. Die was "vergelijkbaar qua grootte"

PS5 PSN: UnrealKazu
Goed dat je er iets aan hebt. Ik heb ondertussen besloten om de M8 te behouden. De grootte en het gewicht van het toestel wennen steeds meer en ik kan steeds beter met het toestel overweg. Dus wellicht voor jou nog goed om te weten.Kazu schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 09:50:
[...]
Toch vind ik je reactie erg waardevol. Ik zit al sinds de release te twijfelen of ik mijn One X ga upgraden naar een M8, maar precies om jouw reden heb ik dat nog afgehouden. Ik vind de M8 érg lang, en vind het kunnen bedienen met 1 hand toch wel redelijk belangrijk.
Een tijdje terug was ik in een Vodafone store met de vraag of ze een dummy model hadden wat ik even in m'n broekzak mocht stoppen, etc. Hadden ze niet, maar de verkoper kwam toen met een Note 3 aanzetten. Die was "vergelijkbaar qua grootte"
De M7 blijft qua formaat perfect naar mijn mening, maar de kwaliteit van het scherm van de M8 (is helderder en heeft betere witwaarden), de speciale glossy laag over het scherm dat swipen nog prettiger maakt tov de M7, de super snelle processor van de M8, en het grote voordeel van een SD kaart hebben bij mij na lang wikken&wegen toch de doorslag gegeven.
Verwijderd
Dag allen,
ik heb besloten om ook een M8 aan te schaffen om mijn stock HTC Sensation te vervangen (zal een verademing worden..). Nu wil alleen het toeval dat ik over een paar weekjes op vakantie naar 'Murica ga en gadgets zijn daar over het algemeen natuurlijk veel goedkoper. Dus misschien dat ik er van daar één wil importeren. Alleen, zijn de US toestellen hetzelfde qua ondersteuning van frequentiebanden als een NL/Europees toestel? Of m.a.w. als ik daar een M8 koop, kan ik daarmee hier 'gewoon' op 3- en 4g?
Moet wel kijken hoe nuttig dit is hoor, als ik bestbuy.com en amazon.com mag geloven scheelt het niet eens zoveel met de prijzen in NL. Maar misschien heb ik geluk wanneer ik daar ben
.
ik heb besloten om ook een M8 aan te schaffen om mijn stock HTC Sensation te vervangen (zal een verademing worden..). Nu wil alleen het toeval dat ik over een paar weekjes op vakantie naar 'Murica ga en gadgets zijn daar over het algemeen natuurlijk veel goedkoper. Dus misschien dat ik er van daar één wil importeren. Alleen, zijn de US toestellen hetzelfde qua ondersteuning van frequentiebanden als een NL/Europees toestel? Of m.a.w. als ik daar een M8 koop, kan ik daarmee hier 'gewoon' op 3- en 4g?
Moet wel kijken hoe nuttig dit is hoor, als ik bestbuy.com en amazon.com mag geloven scheelt het niet eens zoveel met de prijzen in NL. Maar misschien heb ik geluk wanneer ik daar ben
Heb laatst de m8 toevallig gekocht op Sint maarten (telt als 'murica?) En werkt gewoon perfect.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:54:
Dag allen,
Moet wel kijken hoe nuttig dit is hoor, als ik bestbuy.com en amazon.com mag geloven scheelt het niet eens zoveel met de prijzen in NL. Maar misschien heb ik geluk wanneer ik daar ben.
Check alles alsnog wel ff goed na, want ik had kennelijk de spaanse versie van de telefoon gekocht, maar gelukkig was er een optie voor de engels talige interface. Geen Nederlands talig voor mijn tel.
Tip is om je sim mee te nemen, en hem daar gelijk te testen. Dmv een test sms oid.
------
Edit: http://emmazedphotog.com/one-photographer Is echt super om te zien wat voor foto's je kan maken met de camera!
[ Voor 5% gewijzigd door Basxt op 31-08-2014 14:01 ]
Verwijderd
Die taalinstellingen had ik nog helemaal niet aan gedacht, goeie. Hoewel ik Engels ook geen probleem vind. Ik neem sowieso mijn oude tefefoon mee (al is het maar voor de navigatie), goede tip om gelijk de SIM over te zetten.
Verwijderd
Probleempje: af en toe komt het bij mij voor dat het toetsenbord vastloopt. Tot nu toe alleen nog meegemaakt in whatsapp, maar als ik dan een andere app open is het toetsenbord nog altijd 'frozen'. Ik kan nog wel typen, maar dan op de gok, want het toetsenbord verandert niet meer.
Iemand hetzelfde probleem tegengekomen? Bij mij is het alleen op te lossen door de optie opnieuw opstarten te kiezen.
Iemand hetzelfde probleem tegengekomen? Bij mij is het alleen op te lossen door de optie opnieuw opstarten te kiezen.
Ehm, ok. Al enkele dagen, misschien wel een week of zo, melding van update. Iedere keer uitgesteld, maar uiteindelijk toch laten downloaden, en laten installeren.. tenminste, dat was de bedoeling.
Phone heeft zich gereboot, of in zoverre dat het scherm wit werd met het HTC logo en het powered by Android logootje. Sindsdien is het op zwart. Nu toch wel al een minuut of 10.
Telefoon is niet geroot of iets dergelijks, gewoon stock. In de lader doen levert ook niks op. Iemand suggesties?
*edit*
er zit leven in, maar jezus wat duurde het lang voordat het update proces werd uitgevoerd
Phone heeft zich gereboot, of in zoverre dat het scherm wit werd met het HTC logo en het powered by Android logootje. Sindsdien is het op zwart. Nu toch wel al een minuut of 10.
Telefoon is niet geroot of iets dergelijks, gewoon stock. In de lader doen levert ook niks op. Iemand suggesties?
*edit*
er zit leven in, maar jezus wat duurde het lang voordat het update proces werd uitgevoerd

[ Voor 9% gewijzigd door CeetjeBeetje op 01-09-2014 16:16 ]
Ja dat kan soms schrikken zijn
Ik had het laatst na het installeren van een kernel (mijn toestel is wel ge-root). Toestel zat helemaal geen leven meer in, pas na ongeveer 1 minuut de on/off ingedrukt houden met volume-down kon ik het toestel herstarten en de recovery mode in.
Had dit probleem bij mijn M7 regelmatig. Pas na herstarten telefoon of wachten op foutmelding Whats app deed hij het dan weer probleemloos. Bij mijn M8 geen problemen daar meer mee gehad. Whats app heeft gister weer update gehad, misschien nu verholpen?Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:27:
Probleempje: af en toe komt het bij mij voor dat het toetsenbord vastloopt. Tot nu toe alleen nog meegemaakt in whatsapp, maar als ik dan een andere app open is het toetsenbord nog altijd 'frozen'. Ik kan nog wel typen, maar dan op de gok, want het toetsenbord verandert niet meer.
Factory reset verhelpt trouwens ook vaak allerlei vage problemen. Wellicht het proberen waard als het iets is waar je je écht aan stoort.
Voor de mensen die drive gebruiken. Bestaande accounts worden ook geüpgraded.
http://www.androidpolice....e-one-remix-to-the-party/
Dit is dan wel weer jammer:pelt schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:09:
Voor de mensen die drive gebruiken. Bestaande accounts worden ook geüpgraded.
Zal ik eerst volledig terug naar stock moeten om er gebruik van te kunnen maken...Gebruikers die de bootloader op hun apparaat ontgrendelen, komen niet in aanmerking voor deze aanbieding.
Ik heb de upgrade naar 100Gb inmiddels ook binnen en dat met de bootloader unlocked. Dus er is geen reden om terug te gaan naar stock...
Het is gelukt door mn bootloader te locken. Vervolgens Drive ge-upgrade en daarna de bootloader weer unlocked.dafmay schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:46:
Ik heb de upgrade naar 100Gb inmiddels ook binnen en dat met de bootloader unlocked. Dus er is geen reden om terug te gaan naar stock...
Mooi...wel vreemd want dat was op mijn telefoon niet nodig.ViNOK16Bit schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:29:
[...]
Het is gelukt door mn bootloader te locken. Vervolgens Drive ge-upgrade en daarna de bootloader weer unlocked.
Tel al opnieuw opgestart en dan gezocht? Dat was bij mij de oorzaak.Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:50:
Nog steeds geen update hiero. Waar kan dat aan liggen?
Sim opnieuw erin doen?Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:18:
Telefoon opnieuw opgestart en nog steeds geen update.
Gaat het om de systeemupdate? Dat kan per telefoonprovider afhangen wanneer je die krijgt, dingen als simkaart eruit halen en er weer in doen gaan daar weinig aan veranderen
The devil is in the details.
Zijn er meer mensen waarbij het toetsenbord soms erg stroperig/traag wordt en daarbij ook de hele telefoon traag wordt tot en met een halve vastloper aan toe?
[ Voor 12% gewijzigd door Zorian op 07-09-2014 19:48 ]
Dat zal het verklaren, T-Mobile is altijd erg traag met de goedkeuring voor updates... Kan nog wel ff duren...Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:59:
Ik heb tmobile.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Is dat niet wanneer je minder dan 10% batterij over is en vibration feedback en cpu power e.d. minder wordt?Zorian schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:48:
Zijn er meer mensen waarbij het toetsenbord soms erg stroperig/traag wordt en daarbij ook de hele telefoon traag wordt tot en met een halve vastloper aan toe?
Voor degene die de M8 in de VS wilde kopen: doe je dat, dan kun je hier waarschijnlijk wel op 3G maar niet op 4G. En da's een beetje zonde met zo'n telefoon natuurlijk!
Ik heb sinds zaterdag een M8 Vodafone branded. De optie 4G zit er wel op, maar heb geen 4G. Instellingen nagekenen, alles staat goed. Heb ik dan een niet 4G toestel? En zit dat die optie er op door de Vodafone branded versie?
Heb je een abonnement dat het ondersteunt? En zit je in een regio waarin 4G is?
Jazeker, heb een Red abo. Vriendin en schoonmoeder met zelfde abo wel 4G zelfde locatie.
Klantenservice bellen of twitteren. Kan zijn dat er een setting verkeerd staat. Na corrigeren kan het een dag duren voordat het werkt.Petert87 schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:45:
Jazeker, heb een Red abo. Vriendin en schoonmoeder met zelfde abo wel 4G zelfde locatie.
Heb alles al geprobeerd. Ze zeiden zelfs dat ik even naar de 4G mast moet fietsen. Kan toch niet nodig zijn?
Petert87 schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:53:
Heb alles al geprobeerd. Ze zeiden zelfs dat ik even naar de 4G mast moet fietsen. Kan toch niet nodig zijn?
Wat nog zou kunnen: ga in je dialer naar *#*#4636#*#*.
Kies daar in het menu Phone information, en scroll een stukje naar beneden.
Als het goed is zie je daar een setting GSM/WCDMA/LTE auto. Zet deze even op LTE Only en kijk of je dan op 4G komt en zo nee, wat er dan gebeurt. Netwerkbalkjes met kruisje en na 10 - 20 seconden nog geen netwerk? Dan zit de fout waarschijnlijk bij Vodafone (als je vriendin op hetzelfde moment wel 4G heeft).
Let wel op: zet hem als het werkt weer terug op GSM/WCDMA/LTE auto, want op LTE Only kun je niet gebeld worden of bellen! Als het niet werkt natuurlijk ook terugzetten trouwens
Ik gebruik dit trucje soms als ik weer eens op GPRS ben geslingerd omdat m'n dekking net even te weinig is (Vodafone-kwaaltje dat je snel wordt teruggegooid).
[ Voor 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-09-2014 09:58 ]
Kan het ook nog aan de antenne liggen van toestel? Zal dit zo eens proberen. Dank je.
Edit: Dit heeft inderdaad geholpen. Dank je!!!
Kan het zijn dat ik dit nu vaker moet doen?
Bij deze wil ik nomineren voor held van de dag: Sorcerer8472
Edit: Dit heeft inderdaad geholpen. Dank je!!!
Kan het zijn dat ik dit nu vaker moet doen?
Bij deze wil ik nomineren voor held van de dag: Sorcerer8472
[ Voor 52% gewijzigd door Petert87 op 08-09-2014 10:52 ]
Foutje, gaat over prijzen dus verkeerde topic
[ Voor 200% gewijzigd door NeoMe op 08-09-2014 14:27 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Hallo allemaal,
Vandaag maak ik voor het eerst de overstap van iPhone (5s) naar Android/HTC One M8. Ik ga de zilveren kopen (schijnt minder snel te krassen). Nu ben ik benieuwd naar tips en tricks, welke apps in Android raden jullie aan ?
Ik wil een goede agenda, een app die zorgt dat ik niet over mijn internetbundel heen ga, dat soort apps. Is het ook aan te raden er een custom rom op te zetten? Geen idee wat het verschil is en of ik dan nog wel alle updates kan krijgen. Daarnaast wil ik een microSD kaartje halen, ik twijfel tussen 64gb en 128 gb. voor de 64 gb zijn er heel veel verschillende en verschillende prijzen, waar moet ik op letten? Is een standaard lees/schrijf snelheid van 10mb/s genoeg? Ook heb ik nog vragen over accessoires, maar die zal ik in het daarvoor bedoelde topic stellen.
Alvast bedankt.
Vandaag maak ik voor het eerst de overstap van iPhone (5s) naar Android/HTC One M8. Ik ga de zilveren kopen (schijnt minder snel te krassen). Nu ben ik benieuwd naar tips en tricks, welke apps in Android raden jullie aan ?
Ik wil een goede agenda, een app die zorgt dat ik niet over mijn internetbundel heen ga, dat soort apps. Is het ook aan te raden er een custom rom op te zetten? Geen idee wat het verschil is en of ik dan nog wel alle updates kan krijgen. Daarnaast wil ik een microSD kaartje halen, ik twijfel tussen 64gb en 128 gb. voor de 64 gb zijn er heel veel verschillende en verschillende prijzen, waar moet ik op letten? Is een standaard lees/schrijf snelheid van 10mb/s genoeg? Ook heb ik nog vragen over accessoires, maar die zal ik in het daarvoor bedoelde topic stellen.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Voor apps zou je even in het 'Android apps' topic kunnen kijken, of gewoon even meerdere uitproberen. Qua custom rom: begin eens met een andere launcher, dan kun je alvast veel meer customizen dan in HTC sense. Ik ben na iPhone op HTC met Nova launcher prime begonnen en heb geen behoefte aan custom rom. Mocht je na poosje gebruik toch opties missen kun je kijken of een custom rom wenselijk is. SD kaart met 10 mb schrijfsnelheid werkt hier prima.
Succes!
Succes!
Thanks!Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:07:
Voor apps zou je even in het 'Android apps' topic kunnen kijken, of gewoon even meerdere uitproberen. Qua custom rom: begin eens met een andere launcher, dan kun je alvast veel meer customizen dan in HTC sense. Ik ben na iPhone op HTC met Nova launcher prime begonnen en heb geen behoefte aan custom rom. Mocht je na poosje gebruik toch opties missen kun je kijken of een custom rom wenselijk is. SD kaart met 10 mb schrijfsnelheid werkt hier prima.
Succes!
Ik heb sinds kort last van iets vreemds. Als ik 's nachts de telefoon aan de lader heb gehangen (zo'n 8 uurtjes ongeveer), en ik 's ochtends de telefoon oppak dan is deze heel traag met reageren op knoppen en aanrakingen. Het lijkt net of de telefoon "wakker" moet worden ook
. Na opnieuw opstarten is het probleem verholpen. Zijn er meer mensen met dit probleem?
[ Voor 7% gewijzigd door SPOXYWOXY op 10-09-2014 10:23 ]
Weekje in oostenrijk geweest en viel me op dat de camera na de laatste (?) update belachelijk traag is geworden (switch maar eens van 360 panorama naar wat anders), en de telefoon allround ook trager is geworden en korter meegaat. Geloof dat ik de nieuwste update nog moet downloaden, maar vraag me af of ik niet beter even een reset kan doen om de updates ongedaan te maken.
Goede agenda zit standaard in Sense, App die zorgt dat je niet over je databundel heen gaat zit standaard op de phone.josstie85 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 07:58:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie