Het valt mij ook op dat de camera sinds de laatste update zijn kuren heeft. Het lijkt wel alsof de camera moeite heeft met het automatisch bijstellen van de lichtwaardes. Foto's zijn vaak overbelicht (AUTO) en dat gaat ten koste van de kwaliteit. Als ik handmatig bijstel dan zijn foto's weer veel te donker.Thomasx4 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:05:
Weekje in oostenrijk geweest en viel me op dat de camera na de laatste (?) update belachelijk traag is geworden (switch maar eens van 360 panorama naar wat anders), en de telefoon allround ook trager is geworden en korter meegaat. Geloof dat ik de nieuwste update nog moet downloaden, maar vraag me af of ik niet beter even een reset kan doen om de updates ongedaan te maken.
Mwa, heb daar minder last van... Wel jammer dat de telefoon er op achteruit gaat met de updates.
Custom Rom er op en you're good to go!Thomasx4 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:48:
Mwa, heb daar minder last van... Wel jammer dat de telefoon er op achteruit gaat met de updates.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Beter is de laatste update installeren en dan een reset doen.Thomasx4 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:05:
Weekje in oostenrijk geweest en viel me op dat de camera na de laatste (?) update belachelijk traag is geworden (switch maar eens van 360 panorama naar wat anders), en de telefoon allround ook trager is geworden en korter meegaat. Geloof dat ik de nieuwste update nog moet downloaden, maar vraag me af of ik niet beter even een reset kan doen om de updates ongedaan te maken.
Overigens zelf geen last van een trage camera of telefoon. Wel gaat m'n accu minder lang mee sinds de laatste update, maar daarvoor moet ik 'm nog een factory reset geven.
Dat heeft hij altijd al gehad. Naast het gebrek aan megapixels (wat irritant is bij digitaal inzoomen) is dit ook een nadeel van de camera; lichtbalans en belichting. Alleen in donkere situaties vind ik hem wel duidelijk beter (hoewel wel lichte ruis/vaagheid).Yonix schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:38:
[...]
Het valt mij ook op dat de camera sinds de laatste update zijn kuren heeft. Het lijkt wel alsof de camera moeite heeft met het automatisch bijstellen van de lichtwaardes. Foto's zijn vaak overbelicht (AUTO) en dat gaat ten koste van de kwaliteit. Als ik handmatig bijstel dan zijn foto's weer veel te donker.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
1 x gehad. Na een paar reboots (fast shutdown uitgezet) was ie weer goed. Sindsdien, knock on wood, geen last meer.SPOXYWOXY schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:23:
Ik heb sinds kort last van iets vreemds. Als ik 's nachts de telefoon aan de lader heb gehangen (zo'n 8 uurtjes ongeveer), en ik 's ochtends de telefoon oppak dan is deze heel traag met reageren op knoppen en aanrakingen. Het lijkt net of de telefoon "wakker" moet worden ook. Na opnieuw opstarten is het probleem verholpen. Zijn er meer mensen met dit probleem?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ah even de Snel Opstarten uitzetten heb ik nog niet geprobeerd. Zal het eens proberen. Thanks voor de tip!Help!!!! schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:01:
[...]
1 x gehad. Na een paar reboots (fast shutdown uitgezet) was ie weer goed. Sindsdien, knock on wood, geen last meer.
Is het mogelijk om de apps die je in de app drawer hebt staan te groeperen? Dus binnen een mapje te zetten? Als ik de drawer op custom zet staan er mapjes in, bijvoorbeeld google. Ik wil zelf mapjes maken!
.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Menu > apps opnieuw ordenen. Dan de pictogrammen naar elkaar slepen om een groep te vormen.Flipm0de schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:47:
Is het mogelijk om de apps die je in de app drawer hebt staan te groeperen? Dus binnen een mapje te zetten? Als ik de drawer op custom zet staan er mapjes in, bijvoorbeeld google. Ik wil zelf mapjes maken!.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik heb ze gevonden, bedankt voor de tip!Xanion schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:21:
[...]
Goede agenda zit standaard in Sense, App die zorgt dat je niet over je databundel heen gaat zit standaard op de phone.
Verwijderd
Ben ik nou de enige die nog geen update heeft ontvangen? Ik zit hij tmobile. Andere mensen die bij tmobile zitten en de update ook nog niet hebben ontvangen?
TMobile schijnt altijd heel laat te zijn met updates. Ik weet dat ze de update op de M7 naar Sense 5.5 afgekeurd hadden. Daar zat wel maand of 3 tussen volgens mij.
Dus inderdaad, het kan zijn dat het aan TMobile ligt.
Dus inderdaad, het kan zijn dat het aan TMobile ligt.
Dit heeft super gewerkt maar wat me door het hoofd speelt: waarom is dit nodig? In theorie moeten de instellingen toch gewoon gelijk goed staan?Sorcerer8472 schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:57:
[...]
!
Wat nog zou kunnen: ga in je dialer naar *#*#4636#*#*.
Kies daar in het menu Phone information, en scroll een stukje naar beneden.
Als het goed is zie je daar een setting GSM/WCDMA/LTE auto. Zet deze even op LTE Only en kijk of je dan op 4G komt en zo nee, wat er dan gebeurt. Netwerkbalkjes met kruisje en na 10 - 20 seconden nog geen netwerk? Dan zit de fout waarschijnlijk bij Vodafone (als je vriendin op hetzelfde moment wel 4G heeft).
Let wel op: zet hem als het werkt weer terug op GSM/WCDMA/LTE auto, want op LTE Only kun je niet gebeld worden of bellen! Als het niet werkt natuurlijk ook terugzetten trouwens
Ik gebruik dit trucje soms als ik weer eens op GPRS ben geslingerd omdat m'n dekking net even te weinig is (Vodafone-kwaaltje dat je snel wordt teruggegooid).
Ik heb sinds de vorige update een heel raar probleem.
De bovenste centimeter van het scherm reageert niet meer op veegbewegingen naar beneden.
Hierdoor kan ik bijv de Quick settings niet meer opvragen.
Verder als ik de telefoon in horizontale stand hou, en aan het typen ben, is het niet mogelijk om bijv de Q, de A en het pijltje naar boven in te toetsen.
Deze reageren namelijk op W, de S en de Z.
Echt heel vaag. Zijn er toevallig meerdere mensen die dit probleem ervaren na de update?
Ik heb het toestel al naar fabriekinstellingen gezet, en het scherm opnieuw gekalibreert, echter zonder resultaat.
De bovenste centimeter van het scherm reageert niet meer op veegbewegingen naar beneden.
Verder als ik de telefoon in horizontale stand hou, en aan het typen ben, is het niet mogelijk om bijv de Q, de A en het pijltje naar boven in te toetsen.
Echt heel vaag. Zijn er toevallig meerdere mensen die dit probleem ervaren na de update?
Ik heb het toestel al naar fabriekinstellingen gezet, en het scherm opnieuw gekalibreert, echter zonder resultaat.
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
wellicht dat een "harde" reset je probleem verhelpt? (deze wijkt af van de fabrieksreset)Electra schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:51:
Ik heb sinds de vorige update een heel raar probleem.
Anders zou ik zeggen dat je te maken hebt met een hardware probleem
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
En waar kan ik deze "harde" reset uitvoeren?jimz93 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:08:
[...]
wellicht dat een "harde" reset je probleem verhelpt? (deze wijkt af van de fabrieksreset)
Anders zou ik zeggen dat je te maken hebt met een hardware probleem
Ik zie nu dat dit mogelijk hetzelfde is als de door jou geprobeerde factory reset. Ik heb hetzelfde ooit gedaan op mijn Galaxy S4 en dat werkte toen wel waar de fabrieksreset via de android software niet werkte.Electra schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:13:
[...]
En waar kan ik deze "harde" reset uitvoeren?
de volgende linkjes (google htc one m8 hard reset) kunnen je miscchien verder helpen:
http://www.htc.com/nl/support/htc-one-m8/howto/476442.html
YouTube: How To Hard Reset HTC One M8
[ Voor 4% gewijzigd door jimz93 op 12-09-2014 12:26 ]
Een "hard reset" heeft ook niks geholpen.
Ik heb dus een hardwarematig probleem.
Nu eens gaan uitvogelen hoe ik recht heb op de standaard fabrieksgarantie.
http://www.htc.com/nl/contact/chat/Electra schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:48:
Een "hard reset" heeft ook niks geholpen.
Maken ze gelijk afspraak met je om op te halen.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Verwijderd
Alweer een paar pagina's terug dat ik mijn vraag heb gesteld, gaat snel. Kan nog iemand bevestigen of een in de VS aangschafte One m8 ook in Nederland volledig zal werken?
Denk dat niemand het weet,sommige telefoons uit amerika werken op bepaalde netwerk die niet alle providers in NL ondersteunen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:52:
Alweer een paar pagina's terug dat ik mijn vraag heb gesteld, gaat snel. Kan nog iemand bevestigen of een in de VS aangschafte One m8 ook in Nederland volledig zal werken?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Hangt af van de frequenties waarop het toestel werkt, als deze hetzelfde zijn als de nederlandse dan moet het volgens mij geen problemen geven
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Verwijderd
Thanks Riqy, zover was ik zelf ook al.
Volgens mij moet ik voor 4G 800, 1800 en 2600 MHz hebben in NL toch? EN voor 3G 900 en 1800 MHZ? Doet 2G er nog toe? Als ik dat weet ben ik er ook natuurlijk, ik neem aan dat op het doosje wel staat welke frequenties de tel ondersteunt. Er zit dus nog wel verschil tussen de ondersteuning?
Volgens mij moet ik voor 4G 800, 1800 en 2600 MHz hebben in NL toch? EN voor 3G 900 en 1800 MHZ? Doet 2G er nog toe? Als ik dat weet ben ik er ook natuurlijk, ik neem aan dat op het doosje wel staat welke frequenties de tel ondersteunt. Er zit dus nog wel verschil tussen de ondersteuning?
Wil volgende week dit toestel gaan halen icm abbonement.. Moet dan wel dubbel betalen, huidig abbo met S3 loopt tot mei 2015 maar heb kuren met m'n s3.. Heel traag en audio is niet meer goed. Speaker kapot en earphone connector is ook aan t einde van zn leven. Waarschijnlijk een keer water ingelopen. Opladen wil ook niet meer echt lekker maarja.. Is de M8 het waard om dubbel te betalen? + de eenmalige kosten van om en nabij de 200,-
Dubbel betalen is geen 1 toestel waardJ03llV schreef op zondag 14 september 2014 @ 00:51:
Wil volgende week dit toestel gaan halen icm abbonement.. Moet dan wel dubbel betalen, huidig abbo met S3 loopt tot mei 2015 maar heb kuren met m'n s3.. Heel traag en audio is niet meer goed. Speaker kapot en earphone connector is ook aan t einde van zn leven. Waarschijnlijk een keer water ingelopen. Opladen wil ook niet meer echt lekker maarja.. Is de M8 het waard om dubbel te betalen? + de eenmalige kosten van om en nabij de 200,-
De M8 is een prima toestel en geode kwaliteit zoals je in de diverse topics kunt lezen.
Of jij het waard vindt om je abbo af te kopen is aan jezelf en kan niemand voor je bepalen.
Zelf zou ik voor een paar maanden een simpele telefoon nemen (vraag en antwoord) als de S3 niet meer gaat en begin volgend jaar een nieuw abbo nemen. Meestal kun je 4 maanden van te voren al verlengen, mits je bij dezelfde provider wilt blijven.
Daarna verkoop je evt de simpele telefoon weer door en valt het verlies mee.
Werkt waarschijnlijk niet op 4G, wel op 2G/3G. Dus zonde om daar te kopen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:52:
Kun je dan niet beter een Moto G kopen voor 180 en die dan weer verkopen als je mag verlengen en de HTC One (M9) dan misschien te koop is?J03llV schreef op zondag 14 september 2014 @ 00:51:
Edit: Ah, ik zie dat MikeOO met eenzelfde idee komt.
[ Voor 3% gewijzigd door DwightKSchrute op 14-09-2014 09:26 ]
Dank voor je reactie, wat voor mobiel raad je aan? Moto G is al geadviseerd, maar om daar nou 6-8 maanden mee te lopen vind ik ook weer zonde.. Ga namelijk overstappen van T-Mobile naar Hi. Ben aan het rekenen geweest en kom rond de 350-400 dat ik extra betaal in die 8 maanden.MikeOO schreef op zondag 14 september 2014 @ 08:49:
[...]
Dubbel betalen is geen 1 toestel waard![]()
De M8 is een prima toestel en geode kwaliteit zoals je in de diverse topics kunt lezen.
Of jij het waard vindt om je abbo af te kopen is aan jezelf en kan niemand voor je bepalen.
Zelf zou ik voor een paar maanden een simpele telefoon nemen (vraag en antwoord) als de S3 niet meer gaat en begin volgend jaar een nieuw abbo nemen. Meestal kun je 4 maanden van te voren al verlengen, mits je bij dezelfde provider wilt blijven.
Daarna verkoop je evt de simpele telefoon weer door en valt het verlies mee.

Wat is er zonde aan? Als je er een beetje zuinig mee omgaat, kun je hem met niet al te veel verlies verkopen.
Ik zou (zoals hierboven ook wordt gesuggereerd ) mooi een los toestel halen ipv een dubbel abonnement..J03llV schreef op zondag 14 september 2014 @ 00:51:
Als je graag de M8 wilt ben je zo'n €550 kwijt.
In mei verkoop je die weer voor ~€250, waardoor hij effectief zo'n €300 gekost heeft, (~€37,50/mnd afschrijving) of ga je dan voor een goedkoop sim-only abonnement als 'de nieuwe M9' je niet bevalt of te duur wordt.
Het is aan jezelf om die afweging te maken.
Ik heb m'n One M8 ook gewoon lost gekocht, terwijl mijn 2 jarig abbo met On M7 momenteel ook nog loopt tot mei 2015.
[ Voor 25% gewijzigd door SmiGueL op 14-09-2014 16:32 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Of je wacht op HTC M8 EYE,zelfde behuizing met 13 mp duo camera en 5,2 inch scherm.Wordt in oktober gepresenteerd bron mobilecowboys.nl
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Na de M8 ben ik niet meer van plan een nieuwe telefoon te halen na de 2 jaar. Ik wil nu voor een jaar of 3-4 wel een goeie allround smartphone. Dat de camera tegenvalt, so be it het is niet alsof ik er professionele platen mee moet maken. Als ik de M8 nu wil betaal ik 190,- voor het toestel en 25,- per maand ( familievoordeel ) aan het abbonement. De M9 ga ik niet kopen, hoe mooi die ook moge zijn.SmiGueL schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:16:
[...]
Ik zou (zoals hierboven ook wordt gesuggereerd ) mooi een los toestel halen ipv een dubbel abonnement..
Als je graag de M8 wilt ben je zo'n €550 kwijt.
In mei verkoop je die weer voor ~€250, waardoor hij effectief zo'n €300 gekost heeft, (~€37,50/mnd afschrijving) of ga je dan voor een goedkoop sim-only abonnement als 'de nieuwe M9' je niet bevalt of te duur wordt.
Het is aan jezelf om die afweging te maken.
Ik heb m'n One M8 ook gewoon lost gekocht, terwijl mijn 2 jarig abbo met On M7 momenteel ook nog loopt tot mei 2015.
Om een los toestel nu te kopen en over een paar maandjes weer te verkopen lijkt het me ook niet waard dan..? Zeker niet als dergelijke toestellen ook rond de 250-300,- kosten. Maatje van me heeft nu al z'n 3e moto G moeten halen wegens 2 maal een toesteldefect. Dus daar ga ik ook niet aan beginnen.
Dus.. I'm not sure

Je weet dat je in het verkeerde topic zit, dus waarom dan niet gewoon hier posten [HTC One M7] Ervaringen & Discussie - Deel 2?
The devil is in the details.
Omdat jij een baas bent en ik de zoekfunctie vergeten ben te gebruikenHahn schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:24:
Je weet dat je in het verkeerde topic zit, dus waarom dan niet gewoon hier posten [HTC One M7] Ervaringen & Discussie - Deel 2?
Hey
Ik heb op centrailpoint.be een M8 gezien, deze is leverbaar voor 347 euro, is dit niet erg vreemd?
http://www.centralpoint.b...-99hyk017-00-num-2121748/
Ik heb op centrailpoint.be een M8 gezien, deze is leverbaar voor 347 euro, is dit niet erg vreemd?
Dat is wel goedkoop ja,en de grijze is duurder hmmKaya10 schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:51:
Hey
Dat is inderdaad wel heel goedkoop, goedkoper dan een nieuwe M7Kaya10 schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:51:
Hey

Die kan je amper tweedehands vinden voor dat bedrag.J03llV schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:07:
[...]
Dat is inderdaad wel heel goedkoop, goedkoper dan een nieuwe M7
Hoe komt dat het zo goedkoop is?
Een foutje?
Prijs is nu een stuk hoger bij Centralpoint. Had je hem nog gekocht voor die superlage prijs ?
Lijkt me sterk dat ze hem dan nog leveren, tenzij er maar een paar mensen zijn die hem besteld hebben, dan heb je misschien nog geluk
.
Het was inderdaad een foutje van de site, gisteren kon je hem daar nog voor 347 kopen nieuw.ronaldvg2 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:39:
Prijs is nu een stuk hoger bij Centralpoint. Had je hem nog gekocht voor die superlage prijs ?
Ze hebben het weer aangepast
Ik gebruik Tweakers eigenlijk nooit, maar ik dacht toch maar mijn vraag hier te stellen. Ik ben mijn originele oplader kwijt, die bij de M8 wordt geleverd. Nu laad ik hem met een samsung lader op, en nu lijkt het alsof de telefoon langer doet over opladen, en veel sneller leeg is. Ik haal misschien maximaal 18 uur met een accu, en dat is normaal tot redelijk intensief gebruik. Zou het kunnen dat het door het feit komt dat ik geen originele oplader meer gebruik?
Dat zou kunnen, alhoewel het eerder zal komen doordat de lader die je nu gebruikt op een lager amperage oplaadt dan de originele lader.
The devil is in the details.
Hmm. Dan denk ik dat ik toch maar een originele lader ga aanschaffen.Hahn schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:21:
Dat zou kunnen, alhoewel het eerder zal komen doordat de lader die je nu gebruikt op een lager amperage oplaadt dan de originele lader.
Dat niemand hem gekocht heeft,als het op de nl site was dan had ik hem gekocht.Kaya10 schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:04:
[...]
Het was inderdaad een foutje van de site, gisteren kon je hem daar nog voor 347 kopen nieuw.
Ze hebben het weer aangepast
Ik kon hem wel kopen , maar wat zou ik eraan hebben danAmaze86 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:31:
[...]
Dat niemand hem gekocht heeft,als het op de nl site was dan had ik hem gekocht.
Ik heb al een One M7 , is voldoende voor mij
347 euro was wel een koopje geweest
Weer verkopen voor 500,- of je m7 verkopenKaya10 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:51:
[...]
Ik kon hem wel kopen , maar wat zou ik eraan hebben dan
Ik heb al een One M7 , is voldoende voor mij
347 euro was wel een koopje geweest
Daar heb ik ook aan gedacht, maar mijn ouders hadden toch geen toestemming gegeven wrs, en op mijn reknr. had ik niet zoveelJ03llV schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:54:
[...]
Weer verkopen voor 500,- of je m7 verkopen

Ik heb nu dat het scherm steeds automatisch blijft meedraaien, ondanks dat ik automatisch draaien heb uitgezet, echt heel irrritant. Ik heb de telefoon al eens uitgezet en aangezet (met fast boot uit) en dit heeft niet geholpen. Nu zou ik een harde reset kunnen doen maar ik wilde eerst vragen of iemand dit probleem herkent en misschien een oplossing heeft.
Voor de HTC One M8-bezitters; update voor HTC Galerij. (bron)
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Even terugkomend op dit probleem. Als ik mijn telefoon aan de oplader (originele HTC) hang dan wordt de telefoon traag en stroperig. Maakt eigenlijk niet uit hoe lang ie aan de lader hangt. Daarna kan het eventjes duren voordat alles weer normaal werkt. Als ik op de ontwaken knop druk, dan duurt het soms wel een paar seconden voordat ik beeld heb. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ga vanavond nog even een andere oplader proberen, maar als dat niet werkt, dan moet het softwarematig zijn denk?SPOXYWOXY schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:23:
Ik heb sinds kort last van iets vreemds. Als ik 's nachts de telefoon aan de lader heb gehangen (zo'n 8 uurtjes ongeveer), en ik 's ochtends de telefoon oppak dan is deze heel traag met reageren op knoppen en aanrakingen. Het lijkt net of de telefoon "wakker" moet worden ook. Na opnieuw opstarten is het probleem verholpen. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Kan vibratie voor notificaties nou echt niet uit terwijl gewoon volume aan staat? Echt niet? ... 
Moet ik het per app uit en later weer aan gaan zetten? ...

Moet ik het per app uit en later weer aan gaan zetten? ...
Mogelijk dat je Snel starten (energiebeheer) nog aan heb. Zo ja zet dat eens uit en daarna telefoon opnieuw opstarten.SPOXYWOXY schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:54:
[...]
Even terugkomend op dit probleem. Als ik mijn telefoon aan de oplader (originele HTC) hang dan wordt de telefoon traag en stroperig. Maakt eigenlijk niet uit hoe lang ie aan de lader hangt. Daarna kan het eventjes duren voordat alles weer normaal werkt. Als ik op de ontwaken knop druk, dan duurt het soms wel een paar seconden voordat ik beeld heb. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ga vanavond nog even een andere oplader proberen, maar als dat niet werkt, dan moet het softwarematig zijn denk?
Met snel starten wordt te telefoon niet opnieuw gestart maar worden de apps en serivce alleen opnieuw gestart.
Ik heb zojuist mijn M8 omgezet in een Google Play Edition en het eerste wat mij opvalt is dat het toestel nu nog vloeiender lijkt dan dat hij eerst was op Sense. Meer mensen die een GPE hebben geïnstalleerd?
GPE is natuurlijk erg lean& mean vergeleken met Sense, dus ja vaak dan meteen ook erg vlot en soepel. Ik heb op mijn oude M7 bijna alleen maar GPE roms gedraaid, maar op mijn M8 gewoon weer Sense omdat de hardware zo retesnel is dat alles sowieso al erg vlot een soepeltjes loopt. Plus ik mis binnen GPE toch wel de goede camera, Gallery en Music apps/software van Sense.kahraman11 schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:48:
Ik heb zojuist mijn M8 omgezet in een Google Play Edition en het eerste wat mij opvalt is dat het toestel nu nog vloeiender lijkt dan dat hij eerst was op Sense. Meer mensen die een GPE hebben geïnstalleerd?
Heb het al eens eerder gepost, maar hebben meer mensen last van een trage camera app? Opzich is hij niet traag, maar als je wisselt van "camera", bijv. van video naar selfie/360 graden panorama/normale camera kan dat soms secondes duren... Erg storend.
Al paar keer geprobeerd zonder succes. Vandaag een hard reset gedaan, vannacht weer aan de lader hangen en kijken wat er nu gebeurd.MikeOO schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:18:
[...]
Mogelijk dat je Snel starten (energiebeheer) nog aan heb. Zo ja zet dat eens uit en daarna telefoon opnieuw opstarten.
Met snel starten wordt te telefoon niet opnieuw gestart maar worden de apps en serivce alleen opnieuw gestart.
UPDATE: hard reset heeft blijkbaar geholpen
[ Voor 8% gewijzigd door SPOXYWOXY op 22-09-2014 08:45 ]
Ik heb laatst mijn M8 verkocht ik heb een factory reset gedaan, ik zag in de Internal dat whatsapp/viber etc mappen weg waren, nu vroeg ik me af, heeft die ook de foto's verwijderd in de DCIM???
ik hoop namelijk van wel, want ik was 1, vergeten ze over te zetten en 2 zou niet zo prettig zijn
als ze ernog op zaten...
ik hoop namelijk van wel, want ik was 1, vergeten ze over te zetten en 2 zou niet zo prettig zijn
Waarom verkocht theduke?
(geen idee verder, sorry)
(geen idee verder, sorry)
[ Voor 36% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-09-2014 10:03 ]
Ik kan eeen telefoon niet langer dan 3/4 maanden in bezit hebben, daarna ben ik weer toe aan iets nieuws vandaar. Dus daarom heb verkocht, telefoon zelf is gewoon erg goed. Ik za altijd een nieuwe telefoon aanschaffen bij me abonnement wat een HTC is,
Ik heb het zelfde probleem, maar de hard reset werkt? Doe je dit via bootloader en dan factory reset?SPOXYWOXY schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:33:
[...]
Al paar keer geprobeerd zonder succes. Vandaag een hard reset gedaan, vannacht weer aan de lader hangen en kijken wat er nu gebeurd.
UPDATE: hard reset heeft blijkbaar geholpen. Toch blijft het apart, maar goed
Ja de hard reset werkte bij mij hiervoor, ik heb het gewoon via het Instellingen menu gedaan (via: Backup maken en opnieuw instellen) en dan alles wissen (dus ook foto's etc.).Petert87 schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:54:
[...]
Ik heb het zelfde probleem, maar de hard reset werkt? Doe je dit via bootloader en dan factory reset?
Ok dank je. Zal er even naar kijken. Soms heel vervelend. Dacht dat de factory reset via de bootloader iets hardnekkiger was nog.
Aangezien ik degene ben die de telefoon heeft overgenomen, is het waarschijnlijk een goed idee als ik dit beantwoordtheduke1989 schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:03:
Ik heb laatst mijn M8 verkocht ik heb een factory reset gedaan, ik zag in de Internal dat whatsapp/viber etc mappen weg waren, nu vroeg ik me af, heeft die ook de foto's verwijderd in de DCIM???
ik hoop namelijk van wel, want ik was 1, vergeten ze over te zetten en 2 zou niet zo prettig zijnals ze ernog op zaten...
Je hoeft niet bang te zijn, de enige foto's in de DCIM map zijn van mij. Je naaktfoto's zijn veilig
Ik hou van dit ding.
Niks op aan te merken. Alleen dat de speaker gaatjes een beetje vol komen te zitten met vuil e.d.
Hij neemt ook echt bizar goed geluid op. Béétje bass overkill maar dat kan je altijd nog weg eq'en en de hoge tonen wat hoger gooien.
Edit:
Ik mis alleen de duel led notificatie. Zodra hij aan de oplader ligt zie je geen groen ledje meer
Niks op aan te merken. Alleen dat de speaker gaatjes een beetje vol komen te zitten met vuil e.d.
Hij neemt ook echt bizar goed geluid op. Béétje bass overkill maar dat kan je altijd nog weg eq'en en de hoge tonen wat hoger gooien.
Edit:
Ik mis alleen de duel led notificatie. Zodra hij aan de oplader ligt zie je geen groen ledje meer

[ Voor 17% gewijzigd door Basxt op 23-09-2014 00:22 ]
Probleem lijkt nu opgelost. Nu inmiddels 2 keer opgeladen en geen problemen ondervonden.SPOXYWOXY schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:33:
[...]
Al paar keer geprobeerd zonder succes. Vandaag een hard reset gedaan, vannacht weer aan de lader hangen en kijken wat er nu gebeurd.
UPDATE: hard reset heeft blijkbaar geholpen. Toch blijft het apart, maar goed
Iemand enig idee of ik op de Android variant van de m8 ook Windows Phone kan zetten?
Verwijderd
Sinds afgelopen nacht start mijn HTC one (m8) spontaan opnieuw op. Na opnieuw opstarten blijft het toestel maximaal een minuut actief en start dan wederom op nieuw op.
Krijg daarna bij foutmelding verzendrapport de volgende mededeling:
De telefoon is net hersteld van een buitengewone herstel poging. Wilt u een foutrapport naar HTC verzenden.
Heeft er iemand dit zelfde al eerder mee gemaakt en weet iemand hoe ik dit op kan lossen ??
Alvast bedankt,
Jeroen
De telefoon is net hersteld van een buitengewone herstel poging. Wilt u een foutrapport naar HTC verzenden.
Heeft er iemand dit zelfde al eerder mee gemaakt en weet iemand hoe ik dit op kan lossen ??
Alvast bedankt,
Jeroen
Nog niet, en de vraag is of het ooit gaat lukken.jurjenvduyn schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 23:36:
Iemand enig idee of ik op de Android variant van de m8 ook Windows Phone kan zetten?
* Pinobigbird met weemoed terugdenkt aan zijn HTC HD2 met Windows Mobile + Android
Ik zou zeggen houd deze thread in de gaten HTC One (M8) > One (M8) General > [Discussion]Porting WP8 To The Android HTC One M8.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Probeer eens op 'Snel opstarten' uit te zetten en opnieuw op te starten.Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 09:57:
Sinds afgelopen nacht start mijn HTC one (m8) spontaan opnieuw op. Na opnieuw opstarten blijft het toestel maximaal een minuut actief en start dan wederom op nieuw op.
Alvast bedankt,
Jeroen
[Instellingen] > [Energie] > [Snel opstarten].
Met 'Snel opstarten' uitgeschakeld kan je proberen op te starten in 'Veilige modus':
Met het toestel volledig uitgeschakeld, druk op de aan/uit-knop om het in te schakelen. Wanneer het HTC-logo verschijnt moet je Volume-down ingedrukt houden tot en met het unlock-scherm. Je toestel is nu opgestart in 'Veilige modus'.

Kijk of je nu verder komt. Is er een app die je laatst hebt geïnstalleerd / geüpdate?
[ Voor 7% gewijzigd door Pinobigbird op 28-09-2014 11:21 ]
En wat denken jullie, gaat de One M8 EYE er komen? Ik sta op het punt om een nieuw (Android) toestel te kopen maar ben nogal in dubio over wat te doen - ik heb overigens nu een Nexus 5 -. Wachten op de nieuwe Nexus X/6, wachten op de m8 EYE (wellicht aangekondigd op 8 oktober?), wachten op... of 'gewoon' de huidige m8 kopen? Jammer dat er zoveel Android toestellen op de markt zijn die het voor MIJ 'nèt niet' zijn. Het is dan wel weer prettig dat je veel meer keus hebt dan bv met WP of iOS.
1st world problems
.
1st world problems
[ Voor 9% gewijzigd door Anteros op 28-09-2014 14:33 ]
Pff, m'n hele cameralens was bekrast, kreeg telkens onscherpe foto's... Gelukkig is het niet de lens zelf maar de filter er overheen die extreem snel krast, heb hem er met een beetje tandpasta, een wattenstaafje en schoonmaakdoekje afgekregen, ziet er weer als nieuw uit
.
Het is bijna 8 oktober,denk dat ik hem ook ga halen mocht die hetzelfde zijn met snapdragon 805.Anteros schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:32:
En wat denken jullie, gaat de One M8 EYE er komen? Ik sta op het punt om een nieuw (Android) toestel te kopen maar ben nogal in dubio over wat te doen - ik heb overigens nu een Nexus 5 -. Wachten op de nieuwe Nexus X/6, wachten op de m8 EYE (wellicht aangekondigd op 8 oktober?), wachten op... of 'gewoon' de huidige m8 kopen? Jammer dat er zoveel Android toestellen op de markt zijn die het voor MIJ 'nèt niet' zijn. Het is dan wel weer prettig dat je veel meer keus hebt dan bv met WP of iOS.
1st world problems.
Er zit vuil IN mijn bovenste lens op de M8
Je ziet er gewoon dingetjes tussen zitten... is dat garantie?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heb hetzelfde al heel lang.DennusB schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:39:
Er zit vuil IN mijn bovenste lens op de M8Je ziet er gewoon dingetjes tussen zitten... is dat garantie?
Maak nagenoeg geen gebruik van die lens dus ik stoor me er niet aan.
Probleem is dat je niet weet of het van invloed is op het "diepte fotograferen".
Misschien dat wanneer er andere problemen bij komen in de loop van de tijd ik dat ook meteen aankaart voor reparatie.
Hier zit ook stof achter de bovenste lens. Ik ga er van uit dat dit geen negatief effect heeft voor de sensor.
Volgens mij wel. Je kon vroeger iig toestellen opsturen voor het stofvrij maken. Het is natuurlijk normaal gebruik en dan moet het gewoon gerepareerd worden.DennusB schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:39:
Er zit vuil IN mijn bovenste lens op de M8Je ziet er gewoon dingetjes tussen zitten... is dat garantie?
Overigens, als het geen echt probleem is, zou ik hem daarvoor niet opsturen. De HTC-support in Nederland/Dynafix is legendarisch als het om het verkloten van bodies gaat.
Verwijderd
Beste medetweakers,
Ik ben sinds kort de eigenaar van een HTC One M8. Op zich een heel mooi toestel, alleen zitten er enkele haken en ogen aan. Zo ben ik onder andere tegen een vervelende bug/feature aangelopen die de nodige irritatie opwekt. Mijn toestel werkt namelijk niet helemaal lekker samen met de bookcase (het gaat hier om een officiële bookcase van HTC zelf). Wanneer ik de bookcase helemaal openklap (dus tegen de achterkant van het toestel), schakelt het scherm van het toestel automatisch uit. Bij het dichtklappen van de bookcase doet hij dit overigens ook, alleen kan ik het me inbeelden dat dit dan wel gewenst is.
Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik dit probleem kan verhelpen? Bij voorbaat dank!
Ondernomen stappen:
Ik ben sinds kort de eigenaar van een HTC One M8. Op zich een heel mooi toestel, alleen zitten er enkele haken en ogen aan. Zo ben ik onder andere tegen een vervelende bug/feature aangelopen die de nodige irritatie opwekt. Mijn toestel werkt namelijk niet helemaal lekker samen met de bookcase (het gaat hier om een officiële bookcase van HTC zelf). Wanneer ik de bookcase helemaal openklap (dus tegen de achterkant van het toestel), schakelt het scherm van het toestel automatisch uit. Bij het dichtklappen van de bookcase doet hij dit overigens ook, alleen kan ik het me inbeelden dat dit dan wel gewenst is.
Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik dit probleem kan verhelpen? Bij voorbaat dank!
Ondernomen stappen:
- Opnieuw opstarten
- Instellingen tweaken
- Google afstruinen
- Factory reset nog niet geprobeerd - geen zin om alles opnieuw te installeren, wil eerst graag weten of dit zin heeft
Verwijderd
Zijn er mensen zonder een dotview cover? http://htcfriendsfans.com/home/
Ik heb me ervoor aangemeld en heb een code ontvangen om uit de webshop van HTC een gratis Dotview cover te bestellen.
De code werkt en heb er nu een in bestelling.
Ik heb me ervoor aangemeld en heb een code ontvangen om uit de webshop van HTC een gratis Dotview cover te bestellen.
Hij vraagt om "Jouw registratienummer (staat in de mail)". Wat moet je daar invullen?Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:02:
Zijn er mensen zonder een dotview cover? http://htcfriendsfans.com/home/
EDIT: laat maar, dit is een actie die alleen geldt als je de telefoon in september hebt gekocht bij een van de Vodafone of BelCompany winkels in Nederland. Ik heb hem al wat langer, en ergens anders gekocht.
Toch bedankt voor de tip!
[ Voor 19% gewijzigd door etamboer op 01-10-2014 11:39 ]
Ik ga het proberen, bedankt.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:36:
email sturen naar info@htcfriendsfans.com
met als onderwerp aanmelding: HTC Friends&Fans
Je kan toch ook jouw code delen hier
Gaat er om dat er zich zoveel mogelijk "vrienden" aanmelden
Ik heb ook een mail gestuurd
Krijg je bevestiging mail gelijk of niet ?
Verwijderd
Als ik het goed gelezen had krijgen de mensen die jouw code gebruiken alleen korting.
Je moet wel effe geduld hebben bij mij duurde het ook een dagje.
Je moet wel effe geduld hebben bij mij duurde het ook een dagje.
Ik heb ook een mail gestuurd, maar waar lees je dat van die mail. Dat is me dus absoluut niet duidelijk.
www.weitjerock.com
Op de website van HTConline ( http://www.htconline.nl/actie ) staat het volgende!Klein_Kipje schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:58:
Ik heb ook een mail gestuurd, maar waar lees je dat van die mail. Dat is me dus absoluut niet duidelijk.
Heb je een HTC One (M8)? Wordt dan HTC Friend en ontvang gratis de Dot View Cover en spaar voor waardebonnen.
Als HTC Friend krijg je gratis een HTC Dot View en spaar je voor waardebonnen. Friend worden is heel eenvoudig. Stuur een mail naar info@htcfriendsfans.com o.v.v. aanmelding HTC Friends&Fans. Je ontvangt dan van ons een bevestigingsmail met de code die je nodig hebt om je te kunnen registreren via www.htcfriendsfans.com.
de mic van mijn m8 is naar z'n grootje, spijtig dat ik geen idee heb hoe dit komt 
hopelijk valt deze onder de garantie...
hopelijk valt deze onder de garantie...
[ Voor 21% gewijzigd door jimz93 op 02-10-2014 13:04 ]
Dat is snel ik wacht nog steeds op bevestigingsmailVerwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:00:
Zonet ook mijn gratis dotview case binnen gehad.
Edit: lol ik krijg net mail binnen (toeval

[ Voor 9% gewijzigd door Karish op 02-10-2014 15:25 ]
Ik heb net de dot view besteld via de manier hieronder omschreven...dank voor deze tip!
Ps de dot view lijkt momenteel uitverkocht, dus nog even afwachten denk ik voordat ik 'm zal ontvangen.
Ps de dot view lijkt momenteel uitverkocht, dus nog even afwachten denk ik voordat ik 'm zal ontvangen.
Welke kleur dot view cover hebbe jullie besteld ?
Ook besteld, zwart
. Benieuwd waneer hij komt aangezien hij inderdaad tijdelijk uitverkocht is. In ieder geval een fijne actie!
Ook net mail ontvangen!
Voor de luie mensen onder ons, dit is mijn deelbare code die jullie kunnen gebruiken om 'm te bestellen:
HTC-FF77-AU3T-37GX
Voor de luie mensen onder ons, dit is mijn deelbare code die jullie kunnen gebruiken om 'm te bestellen:
HTC-FF77-AU3T-37GX
Kep het ook besteld (gratis) en mijn bevestigingsmail stond in de spam folder (gmail). Tijdelijk uitverkocht maar ja, boeie, tis gratis. Al zou het een maand duren, who cares 
Overigens bij de registratie bij HTC friends & fans heb ik alleen de verplichte velden ingevuld (gemarkeerd met *) ookal vragen ze bovenaan om alle velden in te vullen.
Ik lees alleen wat ervaringen van de DotView cover dat het vaak toch niet helemaal soepel werkt. De notificaties e.d. wel maar dat het toch niet zo lekker vasthoudt of dat het niet fatsoenlijk meer sluit. Ach ja, tis gratis, dus ik probeer t wel. No pain no gain
Overigens bij de registratie bij HTC friends & fans heb ik alleen de verplichte velden ingevuld (gemarkeerd met *) ookal vragen ze bovenaan om alle velden in te vullen.
Ik lees alleen wat ervaringen van de DotView cover dat het vaak toch niet helemaal soepel werkt. De notificaties e.d. wel maar dat het toch niet zo lekker vasthoudt of dat het niet fatsoenlijk meer sluit. Ach ja, tis gratis, dus ik probeer t wel. No pain no gain
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Lekker voor de mensen die al een case hebben
.
Ik heb vorige week een SD-kaart aangeschaft voor mijn M8 om meer data kwijt te kunnen. (o.a. TomTom europa kaart wil ik erop)
Maar helaas lukt het me niet om data te verplaatsen er naar toe. Met ES Explorer zie ik nu ook waarom. Ik heb nu een sdcard/ en een sdcard2/ waarbij de laatste de fysieke SD-kaart is. Als ik in apps aangeef op sd te willen wegzetten komt het dus op sdcard terecht welke een gesimuleerde interne is.
Iemand idee hoe dit op te lossen? De sdcard moet dus foetsie en vervangen worden door de echte welke nu sdcard2 is
Maar helaas lukt het me niet om data te verplaatsen er naar toe. Met ES Explorer zie ik nu ook waarom. Ik heb nu een sdcard/ en een sdcard2/ waarbij de laatste de fysieke SD-kaart is. Als ik in apps aangeef op sd te willen wegzetten komt het dus op sdcard terecht welke een gesimuleerde interne is.
Iemand idee hoe dit op te lossen? De sdcard moet dus foetsie en vervangen worden door de echte welke nu sdcard2 is
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie