Ik heb meteen de stock Google keyboard erop gezet (kom van een Galaxy Nexus). Kon/wilde er niet aan wennen.Grudgie schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:14:
Alleen toetsenbord is wel even wennen zeg. Op mijn iPhone 5 typte ik vet snel berichten, als ik dat nu doe dan typ ik alle woorden fout
Verwijderd
Floatify kan dat voor je doen als je wiltGrudgie schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:14:
Heb sinds paar dagen de HTC One M8.
Vind het een heerlijke telefoon.
Alleen toetsenbord is wel even wennen zeg. Op mijn iPhone 5 typte ik vet snel berichten, als ik dat nu doe dan typ ik alle woorden fout![]()
Zie dat als je een berichtje ontvangt dat dat komt te staan in je lockscreen, kunnen daar ook de whatsapp berichtjes bij komen te staan? Of kan dat niet.
Prima telefoon, totdat hij ineens uit zichzelf begon te typen, en nu dat voorbij is kan ik de middelste rij niet meer intoetsen (2,5,7,0) en dus mijn telefoon niet meer unlocken. Heeft iemand hier ervaring mee? Want zou toch wel graag eerst bestanden eraf willen halen voordat ik hem opstuur.
pleister schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:27:
Prima telefoon, totdat hij ineens uit zichzelf begon te typen, en nu dat voorbij is kan ik de middelste rij niet meer intoetsen (2,5,7,0) en dus mijn telefoon niet meer unlocken. Heeft iemand hier ervaring mee? Want zou toch wel graag eerst bestanden eraf willen halen voordat ik hem opstuur.
denk dat fast booth nog aanstaat want het werkt niet
Dit heb ik zelf bij mijn M7 gehad, terug gaan naar de winkel ermeeRuffzz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:51:
Ik heb wat foto's gemaakt van mijn onderste speaker grill en twijfel of het normaal is. Herkennen jullie dit :
https://www.dropbox.com/s...qlyp6GwRalayGiQobRPs7a/M8
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik ben ook in bezit van dit prachttoestel. Is het iemand misschien gelukt S-OFF te krijgen met CID: HTC__E11? Firewater geeft mij een 'whelp' resultaat
Zelfde probleem. Je kunt alleen voor $25,- unlocken met Sunshine...Hydroxide schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:15:
Ik ben ook in bezit van dit prachttoestel. Is het iemand misschien gelukt S-OFF te krijgen met CID: HTC__E11? Firewater geeft mij een 'whelp' resultaat
Andere vraag; Wie gebruikt zijn M8 zonder hoesje.
Vraag me af hoe erg het aluminium beschadigd/deukt.
Opzich heb ik mijn S2 jaren zonder enige vorm van bescherming gebruikt.
Dat ga je op een gegeven moment wel zien, al vind ik dat niet heel erg.
Maar het zou jammer zijn als mijn mooie M8 er over 2 weken al niet meer uit ziet.
[ Voor 33% gewijzigd door Predje op 28-07-2014 13:53 ]
Voorkomen is beter dan genezen ;-).Predje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:28:
[...]
Zelfde probleem. Je kunt alleen voor $25,- unlocken met Sunshine...
Andere vraag; Wie gebruikt zijn M8 zonder hoesje.
Vraag me af hoe erg het aluminium beschadigd/deukt.
Opzich heb ik mijn S2 jaren zonder enige vorm van bescherming gebruikt.
Dat ga je op een gegeven moment wel zien, al vind ik dat niet heel erg.
Maar het zou jammer zijn als mijn mooie M8 er over 2 weken al niet meer uit ziet.
Ja.. maar... ik vind het alu lekker aanvoelen! (en 1 van de pluspunten van de HTC)..
Dankzij die hoesjes wordt hij weer van plastic..
Waarom geen pouch? Binnen de seconde heb je het toestel bloot in je handen. Gebruik je 'm niet of zit in je broekzak, dan geeft de pouch prima bescherming.Predje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:39:
[...]
Ja.. maar... ik vind het alu lekker aanvoelen! (en 1 van de pluspunten van de HTC)..
Dankzij die hoesjes wordt hij weer van plastic..
IMHO de beste tussenoplossing voor bescherming en toch tijdens gebruik een blote HTC.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik check mijn telefoon 43456x per dag, best wel een gehannes met een pouch.
Wat dat betreft is de Dot View cover wel fijn.
M8 ligt naar m'n keyboard.. ff klepje open, check check en weer dicht.
Ieder zijn manier: ik leg mijn telefoon op mijn pouch in het zicht wanneer ik aan mijn bureau zit en doe 'm in de pouch zodra ik 'm vervoer.Predje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:20:
Ik check mijn telefoon 43456x per dag, best wel een gehannes met een pouch.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik gebruik 'm zonder hoesje en het valt echt heel erg mee qua beschadigingen.
Ik gebruik alleen de bijgeleverde case wanneer ik buiten huis ben. Binnen gaat die uit de case. Er zitten wel fijne krasjes op het aluminium, maar die zijn alleen zichtbaar in directe zonlicht op een bepaalde hoek.
Dat ja. Heb hem nu een maand of 3, en valt echt mee hoor qua beschadigingen. Als je onder een hoek kijkt zie je een paar krasjes, maar voor de rest ziet hij er prima uit.
E: De letters die ik gekregen heb opgeplakt, ging vrij makkelijk, maar zijn dus echt (vrij dikke) stickertjes... Denk dat ze er nog wel eens af zullen vallen. Iig netjes dat HTC nieuwe opstuurt, schijnt ook een bekend probleem te zijn.
E: De letters die ik gekregen heb opgeplakt, ging vrij makkelijk, maar zijn dus echt (vrij dikke) stickertjes... Denk dat ze er nog wel eens af zullen vallen. Iig netjes dat HTC nieuwe opstuurt, schijnt ook een bekend probleem te zijn.
[ Voor 41% gewijzigd door Thomas op 28-07-2014 16:47 ]
Nice:
HTC voorziet Europese One M8 toestellen van Android 4.4.3
HTC voorziet Europese One M8 toestellen van Android 4.4.3
[ Voor 26% gewijzigd door Help!!!! op 28-07-2014 19:17 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Kreeg vanmorgen wel een update binnen, maar dat was blijkbaar niet deze. Zit nog op Android 4.4.2.
Ik wacht wel tot meer mensen hem geüpdatet hebben. Hij werkt prima op de huidige firmware versie en heb geen zin in binnensluipende bugs met de nieuwe update (don't fix it if it ain't broken).
Vandaag mijn abonnement verlengd en voor de HTC one M8 gekozen als toestel. Moet zeggen ziet er gelikt uit, werkt prima, ligt lekker in de hand etc...
Wat mij vooral opviel was hoe kraakhelder de luidspreker is bij telefoneren, waar ik bij mijn S3 echt moeite had om af en toe iemand te verstaan is dat bij de M8 echt helemaal het tegenover gestelde.
Ben nog wel bezig met van alles aan het instellen...
Enige vervelende is dat ik mijn mail (hotmail) niet gekoppeld krijg... Hij geeft een verificatie fout, zowel op handmatig als automatisch en ik heb 3x gechecked of het wachtwoord correct is....
Wat mij vooral opviel was hoe kraakhelder de luidspreker is bij telefoneren, waar ik bij mijn S3 echt moeite had om af en toe iemand te verstaan is dat bij de M8 echt helemaal het tegenover gestelde.
Ben nog wel bezig met van alles aan het instellen...
Enige vervelende is dat ik mijn mail (hotmail) niet gekoppeld krijg... Hij geeft een verificatie fout, zowel op handmatig als automatisch en ik heb 3x gechecked of het wachtwoord correct is....
SSL instellingen enzo goed staan? En ook de server instellingen? (geen pop3.hotmail.com maar pop3.live.com, etc.)
Pop3? Je gaat een hotmail account toch niet met pop3 leegtrekken?mac1987 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:44:
SSL instellingen enzo goed staan? En ook de server instellingen? (geen pop3.hotmail.com maar pop3.live.com, etc.)
Hotmail kun je gewoon koppelen als een hotmail/live/microsoft/outlook account, hoef je niks aan in te stellen.
Alvast een initiele post van mij (om het topic te bookmarken). Vandaag ontvang ik mijn M8. Hiervoor een jaar de M7 gehad en echt een erg fijn toestel. Veel met diverse custom roms gespeeld. Nieuw abo dus nieuw toestel.
Nu resteert slechts nog de vraag...hoe snel ga ik mijn nieuwe M8 rooten
Enfin...weinig (nog) te melden eigenlijk, maar dat komt snel. Ik heb het topic een beetje doorgelezen en veel positieve reacties gezien. Klinkt allemaal goed.
Nu resteert slechts nog de vraag...hoe snel ga ik mijn nieuwe M8 rooten
Enfin...weinig (nog) te melden eigenlijk, maar dat komt snel. Ik heb het topic een beetje doorgelezen en veel positieve reacties gezien. Klinkt allemaal goed.
Wellicht hoort dit meer thuis in een app topic....maar wilde even een reactie op bovenstaande geven.JDL15 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:37:
Ik dacht ga even Swiftkey installeren op de M8 van mijn vriendin, blijkt het totaal niet te lopen!
1. er zit een vertraging in het typen en de display van de letters die ik daadwerkelijk heb ingetoetst (heb al de one M8 opnieuw opgestart etc)
2. Op de vreemdste momenten dat ik ben aan het typen komt er een blauw lijntje (in de vorm van een rechthoek) om het toetsenbord heen en zoomt hij volledig in op het toetsenbord. Dan moet ik weer helemaal terug naar het beginscherm om vervolgens Swiftkey opnieuw op te laten starten..
Iemand anders dit probleem tevens? Gruwelijk irritant terwijl hij op de M7 wel als een trein loopt..
EDIT: zowel 1 als 2 opgelost door "magnification gestures" uit te zetten bij de instellingen van toegankelijkheid![]()
Wellicht ook handig voor als iemand anders hier tegenaan loopt!
Ik heb zelf een tijd Swiftkey gebruikt en deze werkte altijd prima en fijn, maar na de laatste updates is het aanmerkelijk langzamer geworden met name bij het opstarten...het duurt vaak tot zo'n 4 seconden voordat het keyboard verschijnt. Dat is erg irritant.
Dus kortgeleden maar eens Fleksy geprobeerd en die bevalt tot nu toe uitstekend.
Misschien een handige tip voor andere gebruikers.
dafmay schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:05:
[...]
Wellicht hoort dit meer thuis in een app topic....maar wilde even een reactie op bovenstaande geven.
Ik heb zelf een tijd Swiftkey gebruikt en deze werkte altijd prima en fijn, maar na de laatste updates is het aanmerkelijk langzamer geworden met name bij het opstarten...het duurt vaak tot zo'n 4 seconden voordat het keyboard verschijnt. Dat is erg irritant.
Dus kortgeleden maar eens Fleksy geprobeerd en die bevalt tot nu toe uitstekend.
Misschien een handige tip voor andere gebruikers.
JDL15 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:37:
Ik dacht ga even Swiftkey installeren op de M8 van mijn vriendin, blijkt het totaal niet te lopen!
1. er zit een vertraging in het typen en de display van de letters die ik daadwerkelijk heb ingetoetst (heb al de one M8 opnieuw opgestart etc)
2. Op de vreemdste momenten dat ik ben aan het typen komt er een blauw lijntje (in de vorm van een rechthoek) om het toetsenbord heen en zoomt hij volledig in op het toetsenbord. Dan moet ik weer helemaal terug naar het beginscherm om vervolgens Swiftkey opnieuw op te laten starten..
Iemand anders dit probleem tevens? Gruwelijk irritant terwijl hij op de M7 wel als een trein loopt..
EDIT: zowel 1 als 2 opgelost door "magnification gestures" uit te zetten bij de instellingen van toegankelijkheid![]()
Wellicht ook handig voor als iemand anders hier tegenaan loopt!
[ Voor 37% gewijzigd door Ryan_ op 29-07-2014 10:02 ]
Ja een updatetje van een paar MB toch?Grudgie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:31:
Kreeg vanmorgen wel een update binnen, maar dat was blijkbaar niet deze. Zit nog op Android 4.4.2.
Zo, vanochtend mijn M8 in ontvangst mogen nemen en uiteraard ben ik zeer tevreden. Zoals bekend is de bouwkwaliteit van de One altijd al zeer goed geweest, in ieder geval is dit mijn ervaring. Als ik heel eerlijk ben dan vond ik het oude model net ff mooier, en ook het formaat (lengte) beter, maar dat is een kwestie van wennen. Het nieuwe toestel is voor mij dan ook hoofzakelijk een snelheids-upgrade...en damn man wat is ie snel!
Enfin...nu verder pielen, en binnen de komende dagen maar meteen rooten enz...
Er staat nu teveel zinloze rommel op naar mijn mening.
Ps micro naar nano sim zelfknippen is mij helaas niet gelukt haha, dus apart een nano sim aangevraagd bij Tele2.
Enfin...nu verder pielen, en binnen de komende dagen maar meteen rooten enz...
Ps micro naar nano sim zelfknippen is mij helaas niet gelukt haha, dus apart een nano sim aangevraagd bij Tele2.
[ Voor 34% gewijzigd door dafmay op 29-07-2014 14:14 ]
Verwijderd
Lijkt erop dat de update nu ook in Nederland begonnen is! Nou zal mij benieuwen wanner ik de melding krijg!
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=10054
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 14:22 ]
Zit er al ff op te wachten. Ga er maar vanuit dat het niet meer deze week wordtVerwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:21:
Lijkt erop dat de update nu ook in Nederland begonnen is! Nou zal mij benieuwen wanner ik de melding krijg!
Bij de Vodafone winkel doen ze dat gratis voor je.dafmay schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:30:
Hmm dat had ik inderdaad eerder moeten weten, al is het verder geen probleem...de nano sim is al onderweg vanuit tele2.Amps schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:31:
[...]
Bij de Vodafone winkel doen ze dat gratis voor je.
Ps best beetje saaie bedoeling zo'n stock telefoon...mijn vingers jeuken nu al
[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 30-07-2014 15:31 ]
Ze leverden 'm zelfs gewoon bij de telefoon met bezorgenAmps schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:31:
[...]
Al mensen de update binnen ? Heb nog niks ontvangen.
Bij Telfort leveren ze ook standaard netjes een micro sim mee.Amps schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:31:
[...]
Zelf heb ik het 10min volgehouden in stock
Nog geen update hiero! (ja, ben nu wel even stock om de OTA te kunnen ontvangen. ARHD10.1 staat al klaar voor installatie
Blijft toch wel een vervelend bedrijf af en toe dat Google. Heb lokatieservices uit staan. Loop ik door Londen en wil even weten waar ik ben. Open ik maps, meldt hij dat dat niet kan zonder Maps te vertellen waar je bent. Dat lijkt me niet zo gek 
Maar dan heb je de optie:
Niets
Alle Google applicaties toegang geven tot je lokatie
Een andere weg is er niet, belachelijk.
Niets
Het is inderdaad zeer vermoeiend dat al die bedrijven alles van je willen weten.PWM schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:48:
Blijft toch wel een vervelend bedrijf af en toe dat Google. Heb lokatieservices uit staan. Loop ik door Londen en wil even weten waar ik ben. Open ik maps, meldt hij dat dat niet kan zonder Maps te vertellen waar je bent. Dat lijkt me niet zo gek
Niets
Ik ben echter al lang geleden opgehouden met krampachtig mijn privacy te bewaken, privacy is toch maar een wassen neus.
Dan ziet mijn zorgverzekeraar maar dat ik 3420 stappen heb gezet in Londen en dan krijg ik maar reclame omdat over tenten omdat ik naar een camping heb gezocht.
Google, Rabobank, Garmin, CZ, etc. samen weten ze alles van me. Er bestaat vast een mooi samenvattend profiel. Hopen dat het gebruikt wordt om de service richting mij beter te maken.
Zou anders niet weten wat ze eraan hebben, zo interessant ben ik niet.
En als ze wat kunnen met de informatie die ik hun gratis verschaf is dat ook niet heel oneerlijk gezien alle services die ik gratis van ze gebruik.
Ben trouwens inmiddels mijn Dot View cover wel weer beu.. als je aan de gimmick gewend bent zit het ding verder gewoon in de weg... Hij wil steeds dichtklappen, en je telefoon is niet meer met 1 hand te bedienen. Lekker handig op de fiets met boodschappentas vast.
Ik wil tevens toch meer van het aluminium zien, dus opzoek naar een clear case. Heb er 2
http://www.bol.com/nl/p/s...t-htc-o/9200000026642086/
en
http://www.bol.com/nl/p/c...8-clear/9200000023506697/
De 1e lijkt me kwalitatief iets beter?
Iemand ervaring met 1 van de 2 (of beide)
[ Voor 18% gewijzigd door Predje op 31-07-2014 10:41 ]
Ik heb de Casemate (de 2e die je noemde). Hij sluit goed aan, maakt de telefoon nauwelijks dikker en de IR-zender blijft het tenminste goed doen door de grote opening aan de bovenkant.
Hiermee kom ik meteen bij het grootste nadeel en de reden dat ik de Spigen overweeg: door de grote openingen boven en onderaan de case komt er heel makkelijk vuil tussen de telefoon en case te zitten, waardoor ik die om de dag eraf moet halen om alles schoon te maken (ik wil geen krassen op het aluminium door schurend vuil). Ook vind ik de case net iets te glad (minder glad dan het aluminium, maar zeker niet stroef). Hierdoor glijdt hij makkelijk in en uit je zak, maar verlies je hem ook eerder bij bukken en hou je hem iets krampachtiger vast boven bijvoorbeeld water/put/etc.
Als die Spigen case werkt met de IR-zender, dan ga ik die proberen.
Hiermee kom ik meteen bij het grootste nadeel en de reden dat ik de Spigen overweeg: door de grote openingen boven en onderaan de case komt er heel makkelijk vuil tussen de telefoon en case te zitten, waardoor ik die om de dag eraf moet halen om alles schoon te maken (ik wil geen krassen op het aluminium door schurend vuil). Ook vind ik de case net iets te glad (minder glad dan het aluminium, maar zeker niet stroef). Hierdoor glijdt hij makkelijk in en uit je zak, maar verlies je hem ook eerder bij bukken en hou je hem iets krampachtiger vast boven bijvoorbeeld water/put/etc.
Als die Spigen case werkt met de IR-zender, dan ga ik die proberen.
Ik heb deze inmiddels een week of drie✔ Ultra Thin Transparent Clear Soft Gel Bumper Hard Case Cover for HTC One M8 2014 | eBay - http://m.ebay.com/itm/181378122115?nav=SEARCH
En een screenprotector van glas bevalt erg goed
Ook de infrarood werkt door de bumper heen
Omdat het toestel al groot is doe ik juist geen hoesje, heb al wat krassen daardoor en deukjes, maar dat hou je niet helemaal tegen.
Moet zeggen dat het formaat wel went ondertussen, en dat het toestel erg fijn en snel werkt.
Moet zeggen dat het formaat wel went ondertussen, en dat het toestel erg fijn en snel werkt.
Ik heb het aangezet met de gedachte "ze weten toch al alles van me"PWM schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:48:
Niets
Ik heb een week geleden ook een nieuwe case op eBay besteld aangezien de standaard geleverde case al na twee week stuk is. Moet hem nog ontvangen, maar aan de plaatjes te zien, is het wel een hele mooie case voor de prijsneelle schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:01:
Ik heb deze inmiddels een week of drie✔ Ultra Thin Transparent Clear Soft Gel Bumper Hard Case Cover for HTC One M8 2014 | eBay - http://m.ebay.com/itm/181378122115?nav=SEARCH
http://www.ebay.com/itm/U...&var=&hash=item6439926150
Kon niet meer wachten op de 4.4.3 (2.22.401.10) update.
Heb hem maar met de hand geinstalleerd en draai weer lekker op ARHD10.1
Oh ja joh Predders...Predje schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:33:
Kon niet meer wachten op de 4.4.3 (2.22.401.10) update.
Hahaha. wat gaf weg dat ik wel eens een Nederlander kon zijn? M'n "Runs like a train" comment?
Ik heb zelf de Casemate Barely There Clear. Pasvorm is gewoon goed, sluit goed om de telefoon heen en alles is toegankelijk. Het toestel is ook gemakkelijk weer uit de cover te halen, wat je eens per week zult doen om stof wat zich heeft verzameld te verwijderen (enige nadeel van de clear). Verder komt met de clear variant het design van de telefoon nog volledig tot zijn recht.
Je kan hem ook gewoon bij Casemate zelf bestellen, voor e15,- met gratis verzenden. In drie dagen was hij bij mij thuis bezorgd.
http://www.case-mate.eu/n...-one-m8-barely-there.html
Je kan hem ook gewoon bij Casemate zelf bestellen, voor e15,- met gratis verzenden. In drie dagen was hij bij mij thuis bezorgd.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik probeer mijn HTC One M8 in de Android Apparaatbeheer naar voren te laten komen. Hij komt echter maar niet in de lijst met opties. Ik heb het al als Apparaatbeheerder ingesteld. Ook staat het netjes ingesteld in de Play instellingen. M'n tablet laat ie wel in de lijst van devices zien. Iemand enig idee?
[ Voor 21% gewijzigd door SPOXYWOXY op 31-07-2014 16:25 ]
Kun je hem wel via https://www.google.com/android/devicemanager terugvinden.SPOXYWOXY schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:23:
Ik probeer mijn HTC One M8 in de Android Apparaatbeheer naar voren te laten komen. Hij komt echter maar niet in de lijst met opties. Ik heb het al als Apparaatbeheerder ingesteld. Ook staat het netjes ingesteld in de Play instellingen. M'n tablet laat ie wel in de lijst van devices zien. Iemand enig idee?
Gebruik je voor beide wel hetzelfde Gmail adres?
Ik gebruik uiteraard voor beide devices hetzelfde Gmail adres. En de link is exact de website die ik bedoel. Daar komt enkel m'n tablet in beeld. Maar las al wat op Internet gisteren dat niet alle devices worden getoond. Wel vreemdMikeOO schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:22:
[...]
Kun je hem wel via https://www.google.com/android/devicemanager terugvinden.
Gebruik je voor beide wel hetzelfde Gmail adres?
Verwijderd
Kreeg net een update van rond de 200 MB binnen. Softwareupdate naar versie 1.70.61.3. Ik wacht nog steeds op de update naar 4.3. Andere mensen dezelfde update gehad?
Nope, hier vooralsnog op 1.54.401.10 (4.4.2).Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:10:
Kreeg net een update van rond de 200 MB binnen. Softwareupdate naar versie 1.70.61.3. Ik wacht nog steeds op de update naar 4.3. Andere mensen dezelfde update gehad?
Om mijn telefoon te openen heb ik een pincode van 4 cijfers. Vorige telefoons gingen na het 4de cijfer direct van de lock af. Bij de M8 moet ik op enter drukken.
Ik snap dat het veiliger ik, aangezien een code ook veel langer kan zijn, maar zou toch graag na het 4de getal een auto unlock willen hebben. Is daar een tooltje voor?
Ik snap dat het veiliger ik, aangezien een code ook veel langer kan zijn, maar zou toch graag na het 4de getal een auto unlock willen hebben. Is daar een tooltje voor?
Hoe makkelijk gaat deze in en uit je broekzak? De meegeleverde HTC case vind ik zelf erg stroef waardoor de binnenzak telkens naar buiten komt en zoek daarom iets anders.Millert schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:43:
Ik heb zelf de Casemate Barely There Clear. Pasvorm is gewoon goed, sluit goed om de telefoon heen en alles is toegankelijk. Het toestel is ook gemakkelijk weer uit de cover te halen, wat je eens per week zult doen om stof wat zich heeft verzameld te verwijderen (enige nadeel van de clear). Verder komt met de clear variant het design van de telefoon nog volledig tot zijn recht.
Ik vind het juist handig dat de bijgeleverde case stroef is. Blijft hij beter zitten in een wat ondiepe broekzak
Ik heb de doorzichtige versie en die glijdt erg makkelijk in en uit je broekzak. Soms zelfs iets te makkelijk als je opeens je telefoon kwijt bent en hij uit je zak is gegleden.pietjuh1 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 19:45:
[...]
Hoe makkelijk gaat deze in en uit je broekzak? De meegeleverde HTC case vind ik zelf erg stroef waardoor de binnenzak telkens naar buiten komt en zoek daarom iets anders.
Kunnen we de accessoires bespreken in het daarvoor bestemde topic? Dat houdt het overzichtelijk. Thanks.
Hebben meer mensen het probleem dat bij Accounts & Synchronisatie bij Google elke keer Automatische back-up voor Google Foto's, Google+ en Google+ foto's wordt aangevinkt. Juist deze onderdelen wil ik juist uitzetten. En dat gaat dan een aantal uur, soms anderhalve dag, goed, maar schakelt zichzelf steeds weer in. Ben benieuwd of meer mensen dit hebben?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Sinds vandaag mijn M8 binnen.. ik heb alleen een nogal groot probleem met mijn whatsapp gesprekken over te zetten.
Probleem is alst volgt: Na het maken van een backup op mijn oude telefoon in whatsapp, heb ik mijn SD kaart in mijn nieuwe telefoon gedaan.
Bij het opstarten van whatsapp is er netjes om verificatie gevraagd. Alles goed tot hier. Ook zegt whatsapp dat hij een backup gevonden heeft, en die laadt.
Eenmaal opgestart en in whatsapp zie ik alleen maar mijn groepsgesprekken. geen inhoud whatsoever. Mijn 1 to 1 gesprekken zijn niet zichtbaar.
Waar gaat het hier fout? Ik wil graag mijn gesprekken terug kunnen lezen op deze nieuwe telefoon.
Het pad gaat zo: /sdcard/whatsapp/
Daarin heb ik 4 mappen genaamd "Backups" "Databases" "Media" en "Profile Images"
In de databases map ziet het er zo uit:
http://i.imgur.com/ibLTcu8h.jpg
Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan fixen..
Bedankt!
Probleem is alst volgt: Na het maken van een backup op mijn oude telefoon in whatsapp, heb ik mijn SD kaart in mijn nieuwe telefoon gedaan.
Bij het opstarten van whatsapp is er netjes om verificatie gevraagd. Alles goed tot hier. Ook zegt whatsapp dat hij een backup gevonden heeft, en die laadt.
Eenmaal opgestart en in whatsapp zie ik alleen maar mijn groepsgesprekken. geen inhoud whatsoever. Mijn 1 to 1 gesprekken zijn niet zichtbaar.
Waar gaat het hier fout? Ik wil graag mijn gesprekken terug kunnen lezen op deze nieuwe telefoon.
Daarin heb ik 4 mappen genaamd "Backups" "Databases" "Media" en "Profile Images"
Bedankt!
Ik ben gefixeerd op accuduur. Mijn Nexus 5 haalde het einde van de werkdag niet eens, met de M8 red ik nu het einde van de echte dag soms. Ik ben een zware gebruiker en ben hier erg tevreden mee.
Echter, ik gebruik mijn telefoon niet voor Twitter, Facebook of dat soort dingen. Ik heb dus alles uitgezet, inclusief Blinkfeed, aangezien dat niet interessant is voor mijn gebruik. Uit op alle plekken, maar dan toch:

Heel erg vervelend
Ik vind Sense een fijne schil, maar dit soort dingen irriteren dan weer enorm. Volgende keer toch maar weer een stock Android nemen?
P.s. Overigens is de One M8 een verademing t.o.v. de Nexus 5 wat mij betreft, overrated toestel imho.
Echter, ik gebruik mijn telefoon niet voor Twitter, Facebook of dat soort dingen. Ik heb dus alles uitgezet, inclusief Blinkfeed, aangezien dat niet interessant is voor mijn gebruik. Uit op alle plekken, maar dan toch:

Heel erg vervelend
P.s. Overigens is de One M8 een verademing t.o.v. de Nexus 5 wat mij betreft, overrated toestel imho.
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 02-08-2014 09:32 ]
Kopieer de gehele whatsapp map vanaf je sd kaart even naar de telefoon opslag. Daarna whatsapp even verwijderen en herinstalleren waarbij je de backup weer laat terugzetten. Misschien is dit de oplossing...Basxt schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 06:11:
Sinds vandaag mijn M8 binnen.. ik heb alleen een nogal groot probleem met mijn whatsapp gesprekken over te zetten.
Bedankt!
Blinkfeed is de launcher van HTC. Installeer voor de gein maar eens een andere launcher, dan zul je zien bij het selecteren van de launcher dat hij Blinkfeed aan geeft.PWM schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 09:30:
Ik ben gefixeerd op accuduur. Mijn Nexus 5 haalde het einde van de werkdag niet eens, met de M8 red ik nu het einde van de echte dag soms. Ik ben een zware gebruiker en ben hier erg tevreden mee.
[afbeelding]
Heel erg vervelendIk vind Sense een fijne schil, maar dit soort dingen irriteren dan weer enorm. Volgende keer toch maar weer een stock Android nemen?
Ik heb deze geinstalleerd: Nova Launcher, Google Play: Nova Launcher Miste het horizontaal scrollen van de GPE rom. Is een stuk zuiniger en maakt de telefoon (gevoelsmatig) sneller.
Nova Launcher gebruik ik ook al jaren, wat mij betreft de fijnste Launcher.
Alléén de laatste back up in de database map bewaren, de rest verwijderen. Daarna whatsapp eraf gooien, herinstalleren en back up terugzettenBasxt schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 06:11:
Dit is wss het probleem idddafmay schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 09:33:
[...]
Kopieer de gehele whatsapp map vanaf je sd kaart even naar de telefoon opslag. Daarna whatsapp even verwijderen en herinstalleren waarbij je de backup weer laat terugzetten. Misschien is dit de oplossing...
Will update.
-----------
Weet iemand of het mogelijk is om ALLE motion launch dingen uit te zetten?
Bij mijn vorige telefoon had ik nog wel eens het geval dat hij in mijn broekzak unlocked.
Settings --> Display & Gestures --> (Gestures) Motion Launch Gestures --> Allow ML gestures to wake screen (checkmark)Basxt schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:06:
[...]
Weet iemand of het mogelijk is om ALLE motion launch dingen uit te zetten?
Bij mijn vorige telefoon had ik nog wel eens het geval dat hij in mijn broekzak unlocked.
/if English uiteraard, zo heb ik mijn software liever.
[ Voor 6% gewijzigd door Fid3lity op 02-08-2014 18:55 ]
Na 2 dagen heb ik ook maar de Spigen cover eraf gehaald. Ga nu maar leven met mogelijke krassen. Maar deze telefoon is te mooi en voelt te lekker om weg te stoppen. Daarnaast vind ik te toegevoegde dikte maar niks.
De behuizing van de HTC One M8 is wel érg krasgevoelig, want zo nu en dan verwijder ik mijn Spigen Armor Case om het stof van de cameralenzen te verwijderen en dan valt het mij op dat het verwijderen van de case kleine krassen veroorzaakt op de aluminium-rand boven en onder het scherm. Jammer, want ik heb de case juist aangeschaft om krassen te voorkomen.Predje schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:05:
Na 2 dagen heb ik ook maar de Spigen cover eraf gehaald. Ga nu maar leven met mogelijke krassen. Maar deze telefoon is te mooi en voelt te lekker om weg te stoppen. Daarnaast vind ik te toegevoegde dikte maar niks.
Desalniettemin blijf ik het een geweldig mooi toestel vinden en vind ik het ook eeuwig zonde om er zo'n stevige case omheen te plaatsen. Misschien dat ik maar eens een weekje zonder case moet proberen.
Edit: Trouwens, even iets anders: als ik mijn headset draag en gebeld wordt dan gaat het geluid van de beltoon over de speakers van de telefoon en niet via de headset. Is dit aan te passen?
[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 03-08-2014 12:19 ]
Ja het eerste krasje doet altijd pijn! Maar het display moet krasvrij blijven! Ik leg mijn telefoon daarom altijd met het scherm omhoog neer en mijn linker broekzak is uitsluitend voor de telefoon.
Zo heb ik mijn galaxy s2 jaren zonder hoesje gebruikt. Het scherm is nog altijd puntgaaf dankzij het gorilla glass! Gebruikssporen mogen best, zolang het maar niet kapot is. Echt zonde van het alu gevoel en design om er dan een plastic hoesje om te doen. Gewoon zuinig mee om gaan en die paar krassen als persoonlijkheid ervaren.
Gekke is dat ik mensen zie lopen met totaal versleten hoesjes.. Maarja de telefoon heeft minder krassen. Aan Het einde van de gebruik tijd hebben ze voornamelijk het bekraste hoesje gezien.
Zo heb ik mijn galaxy s2 jaren zonder hoesje gebruikt. Het scherm is nog altijd puntgaaf dankzij het gorilla glass! Gebruikssporen mogen best, zolang het maar niet kapot is. Echt zonde van het alu gevoel en design om er dan een plastic hoesje om te doen. Gewoon zuinig mee om gaan en die paar krassen als persoonlijkheid ervaren.
Gekke is dat ik mensen zie lopen met totaal versleten hoesjes.. Maarja de telefoon heeft minder krassen. Aan Het einde van de gebruik tijd hebben ze voornamelijk het bekraste hoesje gezien.
Kon het natuurlijk niet laten...kriebelen deed het al vanaf de 1e dag met de M8. Dus zojuist mijn M8 maar ge-root + S-off gemaakt (incl SuperCID). Daarna de nieuwste firmware geflashed en als laatst de nieuwste versie van MaximusHD (7.0.0) geinstalleerd.
Zelf afgelopen week van een M7 naar een M8 overgegaan en voor het eerst sinds jaren weer eens in een hoesje! Mij iets te glad die achterkant
Zelf een UAG Stealth er omheen geknald, lekker robuust en stevig.
Moet wel zeggen dat ik, tot wat ik nu heb ervaren deze paar dagen, is dat de batterij van mijn toestel me nog een beetje tegenvalt. Ik hoop voorlopig er maar op dat ie nog een beetje moet kalibreren oid
Moet wel zeggen dat ik, tot wat ik nu heb ervaren deze paar dagen, is dat de batterij van mijn toestel me nog een beetje tegenvalt. Ik hoop voorlopig er maar op dat ie nog een beetje moet kalibreren oid
@maikel_rox: duurt idd een paar dagen voordat de batterij optimaal werkt.
Zelf heb ik de telefoon nu 2 weken en dus ruim 2 dagen met zeer intensief gebruik;
Heel de dag whatsappen, 50 foto's per dag (kleine meid van 1
), 1-2 uur youtube, 1-2 uur spotify, 1 uur facebook, blinkfeed, 1 uur surfen.
Nu ik de telefoon al 2 dagen zonder hoesje heb wordt ik er nog gelukkig van! Wat een heerlijk design en wat ligt ie heerlijk in de hand.
De camera is voor mij echt ruim voldoende! Haarscherp (op PC en telefoon) en de duocam (vooral u-focus) is geweldig. Betrap me erop dat ik bijna elke foto diepte aan het geven ben
Zelf heb ik de telefoon nu 2 weken en dus ruim 2 dagen met zeer intensief gebruik;
Heel de dag whatsappen, 50 foto's per dag (kleine meid van 1
Nu ik de telefoon al 2 dagen zonder hoesje heb wordt ik er nog gelukkig van! Wat een heerlijk design en wat ligt ie heerlijk in de hand.
De camera is voor mij echt ruim voldoende! Haarscherp (op PC en telefoon) en de duocam (vooral u-focus) is geweldig. Betrap me erop dat ik bijna elke foto diepte aan het geven ben
Sinds een paar dagen heb ik het boom-sound icon in mijn statusbalk staan.
Waardoor komt dit en kan ik die ook weer verwijderen?
Misschien een constante verbinding met een bluetooth-headset of -speaker? Heb je al een herstart gedaan?Kievit1964 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:10:
Sinds een paar dagen heb ik het boom-sound icon in mijn statusbalk staan.
Thanks Predje, mis kijk ik ook wel iets te fanatiek elke keer naar m'n screentime cetera
Bedankt,
De herstart heeft geholpen. Wat de oorzaak was weet ik nog niet.
Heb geen geluidsmedium via bluetooth in de buurt.
Misschien een speletje wat een verbinding open houd?
Ga het proberen te ontdekken.
De herstart heeft geholpen. Wat de oorzaak was weet ik nog niet.
Heb geen geluidsmedium via bluetooth in de buurt.
Misschien een speletje wat een verbinding open houd?
Ga het proberen te ontdekken.
Is het werkelijk niet mogelijk om vibreren uit te zetten voor notificaties? Waarommmm? 
Sinds wanneer heeft Samsung HTC ingehaald wat betreft mogelijkheid om settings te micromanagen? HTC's software voelt echt onhandig aan t.o.v. die van Samsung...
Achteraf denk ik dat ik alles bij elkaar toch tevredener was geweest met een S5!

Sinds wanneer heeft Samsung HTC ingehaald wat betreft mogelijkheid om settings te micromanagen? HTC's software voelt echt onhandig aan t.o.v. die van Samsung...
Achteraf denk ik dat ik alles bij elkaar toch tevredener was geweest met een S5!
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Komop man! Een beetje tweaker flashed ff een custom ROM en kernel en zet de telefoon softwarematig helemaal naar zijn hand!Sorcerer8472 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:32:
Is het werkelijk niet mogelijk om vibreren uit te zetten voor notificaties? Waarommmm?
Zelf draai ik nu ElementalX1.00 kernel en kan ik de vibiratie uitzetten.
Daarnaast draai ik ARHD10.2 (en nog eens ROMcleaner script eroverheen), 0 bloadware.. alles geoptimaliseerd.
Zo was 1 van mijn minpunten dat de powerknop bovenop zit, dat is niet makkelijk uitzetten met 1 hand.
Wel nu kan ik de telefoon uitzetten door over de homeknop te swipen
Hardwarematig is de M8 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> S5!*
Softwarematig is Sense >>>>>>>>>>>>>>>>>>> Touchwiz!
De rest kun je 100% aanpassen naar wens, mits je een klein beetje moeite doet
* Niet qua specs, die zijn vrijwel gelijk. Maar IMHO qua design/look/feel.
[ Voor 3% gewijzigd door Predje op 04-08-2014 15:01 ]
@Predje: ik wil geen gezeik met custom roms
En ik vind de enorm gladde achterkant wel een beetje een ontwerpfout hoor, als ik zo ver mag gaan... vind het echt irritant soms.
Ik vind het dynamisch bereik van de camera van de One trouwens nog wel matig. Op zich is de camera niet heel slecht ofzo, maar als er iets donkers is en je daarop wil focussen, dan wordt de rest overbelicht. Ook is de HDR-functie vele malen minder goed dan die van m'n oude S3.
Sense / Touchwiz gebruik ik alleen om een app op te starten, dus dat zal me redelijk wordt wezen. Maar aangezien ik flashen te veel gedoe en tijd vind kosten (daarna je hele telefoon weer instellen, mailsettings met lange ingewikkelde wachtwoorden, etc.)
Ding moet gewoon out of the box een beetje relaxed werken en dat valt me enorm tegen bij de M8. Stock Android werkt gewoon relaxter, daar kun je wel dingen fatsoenlijk instellen, zoals een timeout op je lockscript die niet geldt als je handmatig je scherm hebt uitgezet.
En ik vind de enorm gladde achterkant wel een beetje een ontwerpfout hoor, als ik zo ver mag gaan... vind het echt irritant soms.
Ik vind het dynamisch bereik van de camera van de One trouwens nog wel matig. Op zich is de camera niet heel slecht ofzo, maar als er iets donkers is en je daarop wil focussen, dan wordt de rest overbelicht. Ook is de HDR-functie vele malen minder goed dan die van m'n oude S3.
Sense / Touchwiz gebruik ik alleen om een app op te starten, dus dat zal me redelijk wordt wezen. Maar aangezien ik flashen te veel gedoe en tijd vind kosten (daarna je hele telefoon weer instellen, mailsettings met lange ingewikkelde wachtwoorden, etc.)
Ding moet gewoon out of the box een beetje relaxed werken en dat valt me enorm tegen bij de M8. Stock Android werkt gewoon relaxter, daar kun je wel dingen fatsoenlijk instellen, zoals een timeout op je lockscript die niet geldt als je handmatig je scherm hebt uitgezet.
@Sorcerer...
Ik kan mij nog bedenken dat je niet aan rooten enz wilt beginnen, ieder zijn keus. Maar ik kan er zelf nooit zo goed bij dat iemand zoveel klachten heeft *na* een telefoon te hebben gekocht (of bij abo gekregen...whatever). Je kunt toch je voorwerk doen en reviews een beetje lezen om een goed idee te verkrijgen van de telefoon, look, feel, en vooral de Sense omgeving. Hoe is het dan mogelijk dat iemand naderhand zoveel klachten heeft (over zo'n super-telefoon imo)
Ik kan mij nog bedenken dat je niet aan rooten enz wilt beginnen, ieder zijn keus. Maar ik kan er zelf nooit zo goed bij dat iemand zoveel klachten heeft *na* een telefoon te hebben gekocht (of bij abo gekregen...whatever). Je kunt toch je voorwerk doen en reviews een beetje lezen om een goed idee te verkrijgen van de telefoon, look, feel, en vooral de Sense omgeving. Hoe is het dan mogelijk dat iemand naderhand zoveel klachten heeft (over zo'n super-telefoon imo)

@Sorcerer8472; overdrijven is ook een vak. Zo heel erg veel doet Sense nou ook weer niet af aan Android (i.t.t. Touchwiz van Samsung). Voor mij (een echte CM gebruiker) voegt Sense toch echt wel wat toe.
Wat iedereen met die achterkant heeft weet ik echt niet. Of ik heb gigantische zweethanden o.i.d. maar bij mij is de achterkant echt niet zo glad als een stuk zeep onder de douche.. De telefoon is prima met 1 hand vast te houden en glijd daarnaast lekker de broekzak in.
Jij ervaart je telefoon natuurlijk op jou eigen manier. Maar als dit al de punten zijn waar je over valt dan verwacht ik dat je met een s5 nog minder tevreden bent.
Flashen kost mij trouwens hooguit 30min. Lijkt me niet opwegen tegen dagen/weken/maanden ergernis.
Wat iedereen met die achterkant heeft weet ik echt niet. Of ik heb gigantische zweethanden o.i.d. maar bij mij is de achterkant echt niet zo glad als een stuk zeep onder de douche.. De telefoon is prima met 1 hand vast te houden en glijd daarnaast lekker de broekzak in.
Jij ervaart je telefoon natuurlijk op jou eigen manier. Maar als dit al de punten zijn waar je over valt dan verwacht ik dat je met een s5 nog minder tevreden bent.
Flashen kost mij trouwens hooguit 30min. Lijkt me niet opwegen tegen dagen/weken/maanden ergernis.
Nope.Yonix schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:58:
Iemand al de nieuwe update binnen?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ben ik de enige die het raar vindt dat als je je telefoon links kantelt (home knop rechts) en dan volume harder zachter zet van media, dat hij dan in tegengestelde richting werkt?
Dus als je rechter volume knop inklikt hij zachter gaat en niet harder..
Dat is bij mij idd ook weer trial and error, terwijl dit ook met de iPad zo gaat. Vind het idd niet zo intuïtief.Basxt schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 01:58:
Ben ik de enige die het raar vindt dat als je je telefoon links kantelt (home knop rechts) en dan volume harder zachter zet van media, dat hij dan in tegengestelde richting werkt?
Welk nummer? Ik heb nu 1.54.161.10 draaien.Yonix schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:58:
[ Voor 8% gewijzigd door Fid3lity op 05-08-2014 08:01 ]
Root, install Xposed, install Sense6 Toolbox > control mods > check reverse volumebuttons in landscape.Basxt schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 01:58:
Het zijn gewoon allemaal kleine irritaties die HTC makkelijk had kunnen verhelpen, want qua techniek/snelheid/accu etc. is de telefoon echt geweldig! Alleen die stomme dingen zoals niet kunnen instellen van wel/niet vibreren bij notificaties, voor de zoveelste keer per ongeluk de microfoon muten met mijn wang, lichtsensor die minder relaxed werkt dan bij de Galaxy S3 (ding gaat al op felste stand als ergens achter je hoofd een klein spotje hangt, deed de S3 niet)... allemaal kleine dingen die gewoon makkelijk gefixt hadden kunnen worden. Voor mijn gevoel is HTC z'n gevoel voor detail gewoon een beetje kwijtgeraakt.dafmay schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:15:
@Sorcerer...
Bij de S3 was m'n grootste ergernis altijd dat notificatievolume niet tegelijk met belvolume aangepast werd door de volumeknoppen (je belgeluid staat dan heel zacht maar notificaties loeihard). Dat hebben ze bij de S5 gefixt zover ik kon zien. Maar bij HTC zijn het veel meer kleine ergernissen...
Ik had het hierboven over dat je alleen een screenlock-timeout kon instellen en dat diezelfde timeout ook geldt als je handmatig het scherm uitzet (bij stock Android kun je hem instellen dat hij gelijk lockt zonder timeout als je dat doet), maar ik was alweer vergeten dat ik de screenlock ook had aangezet omdat m'n telefoon anders in m'n broekzak weleens wil aan gaan en een uur lang uit zichzelf vage google searches gaat doen door die motion gestures, die als ik ze weer wil gebruiken (vooral double-tap) het dan weer totaal niet doen... waardoor ik alsnog die powerknop moet indrukken en het hele motion gestures een beetje overbodig wordt.
Ik heb in geen enkele review gelezen dat de achterkant zo ontzettend glad was trouwens, dat vond ik pas in een paar reviews toen ik er gericht op zocht. Ik snap werkelijk niet waarom dat niet in meer reviews staat aangezien hij toch wel echt opvallend glad is.
Misschien ben ik wel een mierenneuker en zeur, maar ik kan me voorstellen dat anderen die een beetje op dezelfde manier met een telefoon omgaan het ook irritant vinden. Dit soort kleine details en fijnmazig kunnen configureren van settings vind ik belangrijk. Dat ik geen tijd hoef te verspillen aan het rooten/flashen etc. van een telefoon vind ik ook belangrijk. Ding moet het gewoon fatsoenlijk doen out of the box.
Volgende keer ga ik toch uitgebreider spelen met zo'n telefoon bij de MediaMarkt ofzo voordat ik 'm koop.
@Predje: 30 minuten flashen ja, maar daarna apps/berichtengeschiedenissen etc. ook graag terug. En welke versie moet ik dan flashen die wel aan mijn eisen voldoet? (hoewel stock Android waarschijnlijk al een heel end in de goede richting is! niet vanwege Sense op zich maar wel vanwege bepaalde dingen die HTC niet-instelbaar heeft gemaakt in de menu's)
[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-08-2014 09:52 ]
Volgens mij is het toch gewoon mogelijk om vibratie voor notificaties uit te zetten, maar het is dan wel een alles of niets verhaal. Dat is misschien wat jij bedoeld...meer specifieke opties kunnen kiezen? Ik heb zelf overigens nog niet gehad dat het scherm aan gaat tijdens bellen of iets anders ongewenst tijdens het bellen.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:50:
[...]
Het zijn gewoon allemaal kleine irritaties die HTC makkelijk had kunnen verhelpen, want qua techniek/snelheid/accu etc. is de telefoon echt geweldig! Alleen die stomme dingen zoals niet kunnen instellen van wel/niet vibreren bij notificaties, voor de zoveelste keer per ongeluk de microfoon muten met mijn wang, lichtsensor die minder relaxed werkt dan bij de Galaxy S3 (ding gaat al op felste stand als ergens achter je hoofd een klein spotje hangt, deed de S3 niet)... allemaal kleine dingen die gewoon makkelijk gefixt hadden kunnen worden. Voor mijn gevoel is HTC z'n gevoel voor detail gewoon een beetje kwijtgeraakt.
Dat is op de M8 wel apart in te stellen ('gebruik belvolume voor meldingen' of anders apart het volume instellen).Bij de S3 was m'n grootste ergernis altijd dat notificatievolume niet tegelijk met belvolume aangepast werd door de volumeknoppen (je belgeluid staat dan heel zacht maar notificaties loeihard). Dat hebben ze bij de S5 gefixt zover ik kon zien. Maar bij HTC zijn het veel meer kleine ergernissen...
Hier ben ik het zeker mee eens. De telefoon is gewoon erg glad en je moet steeds voorzichtig zijn en bewust van je acties, zodat je 'm niet in een onbewaakt moment uit je handen laat glippen. Dit had de M7 overigens ook al. Maar ik vind het persoonlijk geen minpunt...het is slechts een puntje om mee om te leren gaan.Ik heb in geen enkele review gelezen dat de achterkant zo ontzettend glad was trouwens, dat vond ik pas in een paar reviews toen ik er gericht op zocht. Ik snap werkelijk niet waarom dat niet in meer reviews staat aangezien hij toch wel echt opvallend glad is.
Ik kan mij de 'ergenissen' wel voorstellen, maar zelf fiets ik daar omheen door de telefoon te rooten en er een custom rom op te zetten. Daarmee kun je alles geheel naar eigen smaak inrichten en ben ik niet meer afhankelijk van bepaalde zaken zoals HTC deze heeft bedacht. Ik heb mijn M8 net 2 dagen geleden re-root + s-off gemaakt en dat was een kwestie van een uurtje werk. Ik ben er inmiddels redelijk handig in geworden, maar het blijft wel iets dat je bewust moet doen en zeer nauwgezet de stappen opvolgen. Er is een super handleiding voor welke ik ook heb gebruikt :Misschien ben ik wel een mierenneuker en zeur, maar ik kan me voorstellen dat anderen die een beetje op dezelfde manier met een telefoon omgaan het ook irritant vinden. Dit soort kleine details en fijnmazig kunnen configureren van settings vind ik belangrijk. Dat ik geen tijd hoef te verspillen aan het rooten/flashen etc. van een telefoon vind ik ook belangrijk. Ding moet het gewoon fatsoenlijk doen out of the box.
http://forum.xda-develope...hp?p=53807690&postcount=1
Dat zou ik je zeker aanraden.Volgende keer ga ik toch uitgebreider spelen met zo'n telefoon bij de MediaMarkt ofzo voordat ik 'm koop.
Zoals hierboven aangegeven is het makkelijk te doen en kost slechts eenmaal een beetje tijd en moeite. Ik gebruik zelf de custom rom van MaximusHD...nagenoeg stock maar wel met alle custom rom gemakken. Als je (giga)veel extra instellingen wilt dan is eigenlijk Viper de gewezen keuze.@Predje: 30 minuten flashen ja, maar daarna apps/berichtengeschiedenissen etc. ook graag terug. En welke versie moet ik dan flashen die wel aan mijn eisen voldoet? (hoewel stock Android waarschijnlijk al een heel end in de goede richting is! niet vanwege Sense op zich maar wel vanwege bepaalde dingen die HTC niet-instelbaar heeft gemaakt in de menu's)
http://forum.xda-develope...hp?p=51401201&postcount=1
http://forum.xda-develope...hp?p=51623199&postcount=1
Verder gebruik ik de optie 'back-up van mijn instelligen maken' (Instellingen Menu). Alle apps worden na herinstallatie (ja ook bij custom rom) automatisch geinstalleerd en bepaalde settings ook teruggezet (bijvoorbeeld Wifi en TV app specifieke settings). Als je apps incl data (settings) wilt kunnen backuppen en terugzetten dan is Titanium backup verplichte hap! Dat werkt geweldig. Ik heb het op mijn M7 zeer veel gebruikt (nog niet op de M8).
Enfin...zomaar wat gedachten en info. Hopelijk heb je er iets aan
@dafmay
Heb jij de firewater of sunshine methode gebruikt voor s off? Ik krijg via firewater een melding dat het met mijn device, HTC__E11, dat gewoon een unlocked device is, niet lukt. Ben wel benieuwd of het met firewater bij jou wel succesvol is geweest.
Heb jij de firewater of sunshine methode gebruikt voor s off? Ik krijg via firewater een melding dat het met mijn device, HTC__E11, dat gewoon een unlocked device is, niet lukt. Ben wel benieuwd of het met firewater bij jou wel succesvol is geweest.
Bij mij werkte firewater ook niet.Hydroxide schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:50:
@dafmay
Echter kun je OTA zips downloaden en installeren, custom recovery, roms, kernels allemaal flash met s-on.
Op dit moment zie ik dan ook geen enkele reden om $25,- te betalen voor sunshine.
Hier was Firewater ook helaas geen succes dus maar USD 25 betaald voor de Sunshine methode...die vervolgens in 1x perfect werkte (had eigenlijk ook niet anders verwacht voor dat geld).
Ben het met Predje eens dat s-off geen noodzaak is, echter las ik in de MaximusHD startpost wel dat de nieuwste FW vereist zou zijn...en dus s-off indirect ook. Vandaar dat ik toch meteen ook voor s-off ben gegaan. Meteen SuperCID toegepast en nu dus geheel geen beperkingen meer...
Ben het met Predje eens dat s-off geen noodzaak is, echter las ik in de MaximusHD startpost wel dat de nieuwste FW vereist zou zijn...en dus s-off indirect ook. Vandaar dat ik toch meteen ook voor s-off ben gegaan. Meteen SuperCID toegepast en nu dus geheel geen beperkingen meer...
Het duurde voor mij ook even voordat ik uitvond dat het flashen van FW ook met s-on mogelijk is.dafmay schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:26:
Hier was Firewater ook helaas geen succes dus maar USD 25 betaald voor de Sunshine methode...die vervolgens in 1x perfect werkte (had eigenlijk ook niet anders verwacht voor dat geld).
Het is niet lastiger, gewoon een andere manier.
Je moet dan echter wel wachten op een ota zip met correcte CID (HTC__E11 in mijn geval).
Met s-off en dus superCID ben je flexibeler.
Zonder s-off kun je ook geen hboot flashen om bijvoorbeeld de rode tekst tijdens het booten weg te halen.
Als ik gratis s-off kun krijgen deed ik het wel natuurlijk.
Mijn ervaring was met de M7 dat sommige roms ook niet waren te installeren zonder s-off en dat was het geval met sommige versies van Kitkat toentertijd. Voor mij was dat toen ook de enige reden om naderhand voor s-off te gaan.Predje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:35:
[...]
Het duurde voor mij ook even voordat ik uitvond dat het flashen van FW ook met s-on mogelijk is.
Het is niet lastiger, gewoon een andere manier.
Je moet dan echter wel wachten op een ota zip met correcte CID (HTC__E11 in mijn geval).
Met s-off en dus superCID ben je flexibeler.
Zonder s-off kun je ook geen hboot flashen om bijvoorbeeld de rode tekst tijdens het booten weg te halen.
Als ik gratis s-off kun krijgen deed ik het wel natuurlijk.
De rode HTC tekst onderin heb ik 'verwijderd' door een specifieke FW te flashen (in de Vomer handleiding). Verder heb ik nog de 'tampered with' tekst verwijderd, ook daar moet je s-off voor zijn. Het zijn uiteraard allemaal kleinigheden en zeker niet van belang. Zonder s-off kun je het meeste (zoals jij ook al aangaf) voor elkaar krijgen.
Ps jammer dat er (nog) geen dedicated Rooten topic is voor de M8 (zoals ook voor de M7). Het is leuk om wat meer over&weer te babbelen over custom roms en allerhande root-zaken, maar dat zal dit topic enigzins vervuilen en is neem ik aan niet de bedoeling. En nee...ik ga het nieuwe topic niet zelf starten
[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 05-08-2014 13:54 ]
"Proberen' is inderdaad de juiste omschrijvingPredje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:07:
Ik heb het al eens geprobeerd!
HTC One M8 customrom topic
Haha. Ja waarschijnlijk draagt een goede openingspost bij aan een actievere deelname!dafmay schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:20:
[...]
"Proberen' is inderdaad de juiste omschrijvingHet zou dan uiteraard echt een volwaardig topic moeten worden met uitgebreide startpost (uitgebreide omschrijvingen, mogelijkheden, afbeeldingen, linkjes, enz).
Helaas had ik toen nog niet genoeg verstand ervan om dat inhoudelijk goed op te zetten.
Dat moet me inmiddels wel lukken, maar zal ik daar nog de tijd voor moeten vinden.
Via de chat, vertelde z'n HTC helpdeskmedewerker, dat de uitrol in NL nog niet is begonnen. Hij had verder nog geen ETA.Yonix schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:58:
Poe, ik vind de M8 een heerlijk toestel, maar ik heb er wel een behoorlijke pot drama mee zeg 
Eerst had ik problemen met de frontcamera (beeld bleef zwart, camera-app crashte daarna na enkele seconden) - toestel via de Vodafonewinkel op laten sturen. Na ontvangst (er zou een onderdeel zijn vervangen) leek het even goed te gaan, maar daarna dezelfde problemen met de "normale" cam. Alle mogelijke resets, safemodes en noem maar op geprobeerd, mocht niet baten. Direct contact opgenomen met HTC, nogmaals op laten sturen voor reparatie. Nu heb ik vandaag het toestel teruggekregen, is het eerste wat me opvalt dat er een behoorlijke kras op het scherm zit die er nog niet zat én dat de behuizing in de buurt van de volumetoetsen simkaarttray is verbogen waardoor er een kier zit tussen het scherm en de behuizing. Zie de foto's:

Jullie zullen snappen, ik ben behoorlijk pissig. Sowieso al heel veel vervelend dat na de eerste reparatie er een nieuw probleem ontstaat (heel toevallig overigens in hetzelfde gebied...), maar dat het toestel vervolgens met gebreken terugkomt die er eerst niet waren vind ik niet echt te verteren.
Dus, ik vandaag HTC gebeld, die me doodleuk vertellen dat ik dan én bij hen een ticket moet indienen én ook nog een keer bij de reparateur (Dynafix). Toen ben ik echt beleefd boos geworden en verteld dat ze zelf contact mogen opnemen met de reparateur, daar ik niks met hen te maken heb. HTC biedt immers de support, dat zij daarvoor een extern bedrijf gebruiken is niet mijn probleem. Wel uiteraard netjes de ticket bij HTC aangemaakt (met bovenstaande foto's erbij). En nu maar afwachten hoe dit af gaat lopen...-
Eerst had ik problemen met de frontcamera (beeld bleef zwart, camera-app crashte daarna na enkele seconden) - toestel via de Vodafonewinkel op laten sturen. Na ontvangst (er zou een onderdeel zijn vervangen) leek het even goed te gaan, maar daarna dezelfde problemen met de "normale" cam. Alle mogelijke resets, safemodes en noem maar op geprobeerd, mocht niet baten. Direct contact opgenomen met HTC, nogmaals op laten sturen voor reparatie. Nu heb ik vandaag het toestel teruggekregen, is het eerste wat me opvalt dat er een behoorlijke kras op het scherm zit die er nog niet zat én dat de behuizing in de buurt van de volumetoetsen simkaarttray is verbogen waardoor er een kier zit tussen het scherm en de behuizing. Zie de foto's:

Jullie zullen snappen, ik ben behoorlijk pissig. Sowieso al heel veel vervelend dat na de eerste reparatie er een nieuw probleem ontstaat (heel toevallig overigens in hetzelfde gebied...), maar dat het toestel vervolgens met gebreken terugkomt die er eerst niet waren vind ik niet echt te verteren.
Dus, ik vandaag HTC gebeld, die me doodleuk vertellen dat ik dan én bij hen een ticket moet indienen én ook nog een keer bij de reparateur (Dynafix). Toen ben ik echt beleefd boos geworden en verteld dat ze zelf contact mogen opnemen met de reparateur, daar ik niks met hen te maken heb. HTC biedt immers de support, dat zij daarvoor een extern bedrijf gebruiken is niet mijn probleem. Wel uiteraard netjes de ticket bij HTC aangemaakt (met bovenstaande foto's erbij). En nu maar afwachten hoe dit af gaat lopen...-
Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie