Die van mij had ook zeer kleine krasjes op de achterkant na een uur of 5Yonix schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:06:
Ik kon er niet aan ontkomen blijkbaar, want ik constateer daarnet een aantal lichte krasjes op het aluminium.
Gisteravond mijn vader van een iPhone 4S naar een One M8 geholpen en ik heb er natuurlijk ook even mee gespeeld. Wat een heerlijk toestel, die had ook zo van mij kunnen zijn.
Helaas is het wel een Vodafone Branded toestel. Is daar eenvoudig wat aan te doen, dwz, is hier eenvoudig een originele ROM op te zetten?
Helaas is het wel een Vodafone Branded toestel. Is daar eenvoudig wat aan te doen, dwz, is hier eenvoudig een originele ROM op te zetten?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Kan toch een stuk sneller via Instellingen --> Taal & Toetsebord --> Taal en daar ze je de talen die op je toestel aanwezig zijn en dus uit kunt kiezen.rodie83 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:41:
[...]
Kwestie van hardreset, en dan is één van de eerste dingen die je kan doen de taal selecteren.
Hoef je geen hard reset voor te doen.
Nou, ik klaagde laatst toch over het snel krassen van de camera terwijl ik het hoesje eromheen heb en de M8 altijd zonder iets anders in mijn broekzak heb e.d.
Ik heb de krassen, die ook aanvoelden als echte krassen, van mijn frontcamera afgekregen. Eerder had ik met een vochtige doek wat geprobeerd maar werkte niet. Met een brillendoekje ook niet. Maar laatst had ik gewoon met mijn nagel en binnenkant van mijn hemd eroverheen gekrast en flink gedrukt en verhip, de krassen gingen weg!
Ditzelfde fenomeen heb ik ook op de main camera. Daar zaten ook echt behoorlijke krassen op en dusdanig erg dat ik gewoon erg softe foto's kreeg. Totdat ik zelf het hemd-nageltruukje deed en ineens verdwenen heel veel krassen. Eigenlijk allemaal, dus ik kan weer normaal foto's maken. Als ik er nu over wrijf voel ik geen krassen meer, maar de camera ziet er nu wel net uit als wanneer een druppel vloeistof die tussen 2 glazen platen geperst wordt zo uitvloeit zeg maar. En het zit meer naar de randen toe. De foto's lijden er niet onder gelukkig, maar ik vind het niet fraai.
Op XDA developersforum klagen ook veel mensen over dit "probleem". Het schijnt dus zo te zijn dat er een of andere coating overheen zit die vrij snel ervanaf gaat over time. Hoe je die eraf kunt krijgen: door flink te boenen. Met een vochtige doek alleen is het niet altijd genoeg. Ik zie enkele tips voorbij komen om de glaasjes met minimaal 70% alcohol reinigen, of met een niet-polijstende tandpasta. Kep het nog niet geprobeerd, maar ik dacht misschien is het de moeite waard om te noemen.
Ze moeten ook gewoon in het vervolg gorilla glass gebruiken voor alle camera's, einde gezeik
Ik heb de krassen, die ook aanvoelden als echte krassen, van mijn frontcamera afgekregen. Eerder had ik met een vochtige doek wat geprobeerd maar werkte niet. Met een brillendoekje ook niet. Maar laatst had ik gewoon met mijn nagel en binnenkant van mijn hemd eroverheen gekrast en flink gedrukt en verhip, de krassen gingen weg!
Ditzelfde fenomeen heb ik ook op de main camera. Daar zaten ook echt behoorlijke krassen op en dusdanig erg dat ik gewoon erg softe foto's kreeg. Totdat ik zelf het hemd-nageltruukje deed en ineens verdwenen heel veel krassen. Eigenlijk allemaal, dus ik kan weer normaal foto's maken. Als ik er nu over wrijf voel ik geen krassen meer, maar de camera ziet er nu wel net uit als wanneer een druppel vloeistof die tussen 2 glazen platen geperst wordt zo uitvloeit zeg maar. En het zit meer naar de randen toe. De foto's lijden er niet onder gelukkig, maar ik vind het niet fraai.
Op XDA developersforum klagen ook veel mensen over dit "probleem". Het schijnt dus zo te zijn dat er een of andere coating overheen zit die vrij snel ervanaf gaat over time. Hoe je die eraf kunt krijgen: door flink te boenen. Met een vochtige doek alleen is het niet altijd genoeg. Ik zie enkele tips voorbij komen om de glaasjes met minimaal 70% alcohol reinigen, of met een niet-polijstende tandpasta. Kep het nog niet geprobeerd, maar ik dacht misschien is het de moeite waard om te noemen.
Ze moeten ook gewoon in het vervolg gorilla glass gebruiken voor alle camera's, einde gezeik
[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 04-07-2014 11:27 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Deathchant schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:24:
Nou, ik klaagde laatst toch over het snel krassen van de camera terwijl ik het hoesje eromheen heb en de M8 altijd zonder iets anders in mijn broekzak heb e.d.
Yonix schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:48:
[...]
Hier geen last van krasjes op de lens, maar het probleem van 'wazige foto's' herken ik wel. Mijn HTC One X had hier namelijk last van. Echter, dat kwam door de cameralens die zo'n 1mm in de behuizing lag. Dat gaf voldoende ruimte aan stof en ander viezigheid om zich daar te verzamelen en dat was lastig te verwijderen.
Edit: Op Androidcentral.com is er een topic gestart over hetzelfde probleem. Het schijnt dus zo te zijn dat er op allebei de lenzen een 'film' zit. Deze schijnt bij sommige M8-toestellen snel te krassen, waardoor de foto's wazig worden. De film is, zonder enige schade, te verwijderen. How-to's staan in het topic op Androidcentral.
Overheen gelezen, my bad
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik heb een handige oplossing gevonden voor de mensen die last hebben van krassen op de lens, die krassen zorgen ervoor dat je foto's heel erg wazig kunnen overkomen vooral bij de lichte naast de donkere kleuren.
Er zit blijkbaar een laagje plastic? overheen en bij hitte kunnen er soort van microstrepen vormen, het zijn dus geen echte krassen. Je kan dit laagje eraf krassen met een euromunt die een ruwe kant heeft of je haalt het eraf met tandpasta + nagellak remover.
Ik heb de eerste manier geprobeerd, het resultaat: ik kan weer normaal foto's schieten!
Edit: ik heb de zijkanten toch nog even weggepoetst met tandpasta en nagellak remover, lijkt wel zo mooi (niet noodzakelijk)
Er zit blijkbaar een laagje plastic? overheen en bij hitte kunnen er soort van microstrepen vormen, het zijn dus geen echte krassen. Je kan dit laagje eraf krassen met een euromunt die een ruwe kant heeft of je haalt het eraf met tandpasta + nagellak remover.
Ik heb de eerste manier geprobeerd, het resultaat: ik kan weer normaal foto's schieten!
Edit: ik heb de zijkanten toch nog even weggepoetst met tandpasta en nagellak remover, lijkt wel zo mooi (niet noodzakelijk)
[ Voor 10% gewijzigd door ro-bbo op 04-07-2014 17:45 ]
Ik had er deze week inderdaad ook weer last van (maand terug zelfde verhaal met m'n front camera), de wazige foto's. Altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent
.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een vraag ik had mijn mobiel opnieuw opgestart en toen kreeg ik ineens bovenin een z teken in mijn beeld te staan. Na lang zoeken heb ik gevonden dat het htc back-up tekentje is. Alleen ik kan dat boven niet verwijderen. Iemand enig idee hoe ik dat tekentje weg kan krijgen?
Met vriendelijke groeten,
Een verder blije htc one m8 gebruiker.
Ik heb een vraag ik had mijn mobiel opnieuw opgestart en toen kreeg ik ineens bovenin een z teken in mijn beeld te staan. Na lang zoeken heb ik gevonden dat het htc back-up tekentje is. Alleen ik kan dat boven niet verwijderen. Iemand enig idee hoe ik dat tekentje weg kan krijgen?
Ik lees vanalles over batterij duur en dat deze zo fantastisch is, maar ik heb geen verbetering ten opzichte van de M7. Als ik 'm niet gebruik (schermtijd nog geen 20 minuten per dag), dan is hij 's avonds op zo'n 40% batterij ('s ochtends om 08.00 van de lader, 's avonds om 00.00 eraan). Dus na 16 uur 60% batterij eraf; zo'n 3,75% per uur standby. Dan is er ook amper of niet mee gebeld, een enkel whatsappje en een keertje Blinkfeed. Dat is het wel zo'n beetje. Wel staat Wifi aan, 4G en GPS. De meeste tijd alsdus de energiemeter is Android OS zelf. Als ik het toestel meer gebruik wordt hij goed warm en zie je de percentages hard afnemen; 4 uur schermtijd zou ik never nooit halen. Misschien 2, afgaand op hoe hard hij leegloopt.
Is dit een beetje gebruikelijk? Dit had ik met de M7 namelijk net zo, en ik dacht dat het beter zou worden
Is dit een beetje gebruikelijk? Dit had ik met de M7 namelijk net zo, en ik dacht dat het beter zou worden
Ik gok even dat ik goed gezocht heb en dat er geen topic is over het rooten en rommen van de M8 (zo wel excuses bij voorbaat).
Maar ik vroeg me dus af of er mensen zijn die van hun M8 een GPE hebben gemaakt en hoe hun ervaringen daar mee zijn. Ik twijfel heel erg of ik voor de N5 of een M8 en dan rooten en rommen ga.
Maar ik vroeg me dus af of er mensen zijn die van hun M8 een GPE hebben gemaakt en hoe hun ervaringen daar mee zijn. Ik twijfel heel erg of ik voor de N5 of een M8 en dan rooten en rommen ga.
Ik heb hem geroot en heb er een kale Android ROM op gehadmartijnm71 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:42:
Ik gok even dat ik goed gezocht heb en dat er geen topic is over het rooten en rommen van de M8 (zo wel excuses bij voorbaat).
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Was de dot-cover de enige reden om terug te gaan naar de normale rom?
Misschien moet je de accu test even draaien van HTC. Ik weet alleen even de toetscode er niet voor.Soeski schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:04:
Ik lees vanalles over batterij duur en dat deze zo fantastisch is, maar ik heb geen verbetering ten opzichte van de M7. Als ik 'm niet gebruik (schermtijd nog geen 20 minuten per dag), dan is hij 's avonds op zo'n 40% batterij ('s ochtends om 08.00 van de lader, 's avonds om 00.00 eraan). Dus na 16 uur 60% batterij eraf; zo'n 3,75% per uur standby. Dan is er ook amper of niet mee gebeld, een enkel whatsappje en een keertje Blinkfeed. Dat is het wel zo'n beetje. Wel staat Wifi aan, 4G en GPS. De meeste tijd alsdus de energiemeter is Android OS zelf. Als ik het toestel meer gebruik wordt hij goed warm en zie je de percentages hard afnemen; 4 uur schermtijd zou ik never nooit halen. Misschien 2, afgaand op hoe hard hij leegloopt.
Mijn HTC gaat maar 15 a 20% af misschien als ik hem niet gebruik een dag.
[ Voor 3% gewijzigd door SPOXYWOXY op 07-07-2014 16:19 ]
Ik haal makkelijk een dag. Gebruik dan regelmatig internet, YouTube, WhatsApp en speel Dead Trigger 2. Ben echt blij met het toestel. Boomsound is geweldig, beeldscherm is werkelijk prachtig en de batterij gaat lekker lang mee. Sense 6.0 is simpel en strak en is mijn ogen beter dan bijvoorbeeld touchwiz of ios.
Verwijzen naar winkels wordt hier niet op prijs gesteld.
Dat haal je trouwens weg door naar je nfc instellingen te gaan. Je kan het icoontje dan uitschakelen.
Verwijzen naar winkels wordt hier niet op prijs gesteld.
Dat haal je trouwens weg door naar je nfc instellingen te gaan. Je kan het icoontje dan uitschakelen.
[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 07-07-2014 19:54 ]
Dit is toch wel heel vreemd, bij mij gaat hij toch echt langer mee. Gebruik hem soms ook amper op een dag, en dan zit ie 's avonds meestal toch echt nog wel op 60-70%. Hier staat ook alles aan (nouja, NFC uit, Bluetooth uit), geen energiebesparing behalve dat hij bij lange tijd stand-by dataverbinding uitschakelt. Zou het nog even aankijken, maar erg ongebruikelijk dat hij zo kort mee gaat.Soeski schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:04:
Ik krijg hem nog geeneens leeg in 2 uur als ik dat zou proberen denk ik. Normale dag is 8 tot 0:00 en dan is er nog rond de 30 a 40% over met 4 tot 5 uur screen on time. Ik denk dat er bij jou iets mis is.Soeski schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:04:
Ik heb normaal altijd wifi uitstaan omdat ik toch 8 gig via 4g kan verbruiken. Nu is het mij opgevallen dat ik bij power management toch continue een groene balk in de historie grafiek zie bij wifi, alsof de wifi dus continue aanstaat. Ook bij gebruik staat er bij wifi een aantal procent ( bv nu 7 % bij wifi en 6% bij cell standby ). Rekent HTC 4g gebruik onder wifi gebruik of is er iets fout dat de wifi module niet echt uitgeschakeld wordt?
Waarschijnlijk de optie dat hij wifi-gegevens verzamelt als wifi uitstaat (dan werkt locatiebepaling ook sneller/preciezer). Hoewel het me raar lijkt dat dat een continuë groene balk veroorzaakt, zou ik er wel even naar kijken.josberg schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:37:
Ik heb normaal altijd wifi uitstaan omdat ik toch 8 gig via 4g kan verbruiken. Nu is het mij opgevallen dat ik bij power management toch continue een groene balk in de historie grafiek zie bij wifi, alsof de wifi dus continue aanstaat. Ook bij gebruik staat er bij wifi een aantal procent ( bv nu 7 % bij wifi en 6% bij cell standby ). Rekent HTC 4g gebruik onder wifi gebruik of is er iets fout dat de wifi module niet echt uitgeschakeld wordt?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Je hebt gelijk, na wat meer speurwerk te hebben verricht lijkt dit de oorzaak. Nu ik optie uit heb gezet zie ik een onderbreking in de groene balk ontstaan. Ik vind best redelijk significant dat door deze sluimerende optie die niet bijster veel toevoegt over het algemeen, toch best redelijk veel van de accu vraagt. Scheelt toch weer een uur of meer op een dag voordat ie leeg is.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:51:
[...]
Waarschijnlijk de optie dat hij wifi-gegevens verzamelt als wifi uitstaat (dan werkt locatiebepaling ook sneller/preciezer). Hoewel het me raar lijkt dat dat een continuë groene balk veroorzaakt, zou ik er wel even naar kijken.
Op zich wel logisch dat die andere balk ook de hele tijd groen weer geeft aangezien je continue met een zendmast in verbinding staat om eventueel een telefoongesprek te ontvangen.
Verwijderd
Nogmaals mijn vraag hopelijk word hij dit keer wel beantwoord.
Hallo,
Hallo,
Kan je bij nfc instellingen uitschakelen.
Ik weet niet hoe je dat doet. Ik doe met mijn batterij meestal zo'n 2 dagen met rond de 5-6 uur onscreen time. Dan is er iets mis.Soeski schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:04:
Verwijderd
Sinds 1 maand in het bezit van de M8, top telefoon, alleen irriteer ik mij behoorlijk aan de headset i.c.m. muziek. Als ik bijvoorbeeld op de fiets zit en het snoertje beweegt wat heen en weer stoort het enorm. Hebben jullie dit ook?
M'n broer heeft sinds vandaag ook de M8, maar het lukt niet om 4G werkend te krijgen.
Ik heb alles op dezelfde manier ingesteld als bij mij, maar bij "Network mode" staat "GSM / WCDMA / LTE auto" ipv "2G/3G/4G auto". Hij maakt dan ook geen verbinding. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Hij heeft het toestel hier gekocht: http://topprice24.nl/htc-one-m8-16gb-grijs
Die van mij is gewoon via Vodafone.
Edit: blijkbaar had ik toch iets verkeerd overgenomen bij de APN instellingen. Opgelost dus!
Ik heb alles op dezelfde manier ingesteld als bij mij, maar bij "Network mode" staat "GSM / WCDMA / LTE auto" ipv "2G/3G/4G auto". Hij maakt dan ook geen verbinding. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Edit: blijkbaar had ik toch iets verkeerd overgenomen bij de APN instellingen. Opgelost dus!
[ Voor 10% gewijzigd door --3S-- op 10-07-2014 20:12 ]
Ja, heb ik ook. Maar ik heb sowieso nog nooit een gehad die daar geen last van had. Iemand tips hieromtrent?Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:48:
Sinds 1 maand in het bezit van de M8, top telefoon, alleen irriteer ik mij behoorlijk aan de headset i.c.m. muziek. Als ik bijvoorbeeld op de fiets zit en het snoertje beweegt wat heen en weer stoort het enorm. Hebben jullie dit ook?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Misschien domme vraag, maar heeft hij wel een 4G abonnement?--3S-- schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:33:
M'n broer heeft sinds vandaag ook de M8, maar het lukt niet om 4G werkend te krijgen.
Update: my bad
ALs je het verhaal helemaal leest dan zie je onderop dat het is opgelostSPOXYWOXY schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:55:
[...]
Misschien domme vraag, maar heeft hij wel een 4G abonnement?
Sinds zondag ook (eindelijk!) trotse eigenaar van de M8 en er lekker mee aan het knutselen... maar heb wel dit irritante dingetje. Mijn gps signaal icoontje (sateliet) blijft maar aan staan in de notificatiebalk, ook al maak ik geen (actief) gebruik van een app die een gps signaal nodig heeft (Flitsmeister, Google Maps oid).
Nu heb je een menu optie onder instellingen:
Instellingen --> Locatie --> Locatiebronnen. Die heb ik nu op ‘zeer nauwkeurig’ gezet en het icoontje is nu wel weg. Maar zal dit mijn batterij niet leegtrekken? Hoe hebben jullie dit nu aanstaan?
Nu heb je een menu optie onder instellingen:
Instellingen --> Locatie --> Locatiebronnen. Die heb ik nu op ‘zeer nauwkeurig’ gezet en het icoontje is nu wel weg. Maar zal dit mijn batterij niet leegtrekken? Hoe hebben jullie dit nu aanstaan?
Als het icoontje in beeld staat is er iets dat je locatie aan het pijlen is. Dat kan dus ook gewoon de weer-widget oid zijn.
Je kan gewoon via de quick-toggles GPS aan en uit zetten, dat doe ik ook altijd.
Je kan gewoon via de quick-toggles GPS aan en uit zetten, dat doe ik ook altijd.
Verwijderd
Boyz,
Ik heb de laatste nachten iets raars. Ik zet altijd wifi en mobiele gegevens uit, maar de laatste tijd krijg ik toch allemaal e-mails te zien als ik wakker word.
Als ik vervolgens op internet probeer te gaan, staat er natuurlijk dat er geen verbinding is. Toch download het in mijn slaap mailtjes. Hoe kan dat als internet uit staat?
Wie o wie herkent dit probleem of weet waar het aan zou kunnen liggen?
Ik heb de laatste nachten iets raars. Ik zet altijd wifi en mobiele gegevens uit, maar de laatste tijd krijg ik toch allemaal e-mails te zien als ik wakker word.
Als ik vervolgens op internet probeer te gaan, staat er natuurlijk dat er geen verbinding is. Toch download het in mijn slaap mailtjes. Hoe kan dat als internet uit staat?
Wie o wie herkent dit probleem of weet waar het aan zou kunnen liggen?
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een nieuwe smartphone, en vrijwel allemaal hebben ze wel iets dat me niet aanspreekt..
De M8 heeft het minste wat me niet aanspreekt, maar nogsteeds voldoende
Vooral zaken als boomsound en het scherm spreken me aan.
Echter het formaat, de slechte camera (volgens de reviews) en het snelle krassen doen me twijfelen.
Al enige tijd is de N5 ook een kanshebben, maar is die inmiddels al niet weer wat oud?
Persoonlijk vind ik een smartphone al snel te groot..
Is de camera echt zo slecht? En hoeveel beter is de M8 tegenover de N5 volgens jullie?
P.S. Telefoons als de Z2 (nog meer krassen, hoekige behuizing, groooot) en de LG G3 (nog grooooter) vallen al af. De OneplusOne vind ik er super uitzien, maar ook weer gigantisch.. ik heb al een tablet
De M8 heeft het minste wat me niet aanspreekt, maar nogsteeds voldoende
Vooral zaken als boomsound en het scherm spreken me aan.
Echter het formaat, de slechte camera (volgens de reviews) en het snelle krassen doen me twijfelen.
Al enige tijd is de N5 ook een kanshebben, maar is die inmiddels al niet weer wat oud?
Persoonlijk vind ik een smartphone al snel te groot..
Is de camera echt zo slecht? En hoeveel beter is de M8 tegenover de N5 volgens jullie?
P.S. Telefoons als de Z2 (nog meer krassen, hoekige behuizing, groooot) en de LG G3 (nog grooooter) vallen al af. De OneplusOne vind ik er super uitzien, maar ook weer gigantisch.. ik heb al een tablet
Camera is niet slecht, maar de zoomfunctie is niet echt heel nuttig bijvoorbeeld, omdat er toch maar weinig Mpx zijn. De auto-witbalans is niet heel geweldig verder, maar de cam is ook weer niet heel slecht.
De grootte van de telefoon is niet eens zo zeer een probleem, maar het feit dat hij glad is + de grootte is wel onhandig. Je moet hem net wat steviger vasthouden en daardoor zit ik zo nu en dan ineens icoontjes aan de rand van het scherm te verslepen, vooral als ik op de fiets zit en hem toch net wat steviger vast wil houden. Met hoesje is hij echt véél relaxter te bedienen met één hand.
De grootte van de telefoon is niet eens zo zeer een probleem, maar het feit dat hij glad is + de grootte is wel onhandig. Je moet hem net wat steviger vasthouden en daardoor zit ik zo nu en dan ineens icoontjes aan de rand van het scherm te verslepen, vooral als ik op de fiets zit en hem toch net wat steviger vast wil houden. Met hoesje is hij echt véél relaxter te bedienen met één hand.
Dus de camera is eigenlijk het grootste manco?
Beeld, geluid en batterij zijn voor mij echt de belangrijkste zaken.
Die lijken bij deze telefoon DIK in orde!
De N5 heeft iets mindere batterij en de camera daarvan is ook niet alles.
Beeld, geluid en batterij zijn voor mij echt de belangrijkste zaken.
Die lijken bij deze telefoon DIK in orde!
De N5 heeft iets mindere batterij en de camera daarvan is ook niet alles.
Vind de camera eigenlijk helemaal niet slecht, doet niet veel onder tot de meeste andere telefoons. Resolutie is inderdaad wat laag, maar voor de rest is de kwaliteit prima.
Ik heb ook niks te klagen over de camera. Over het algemeen prima kwaliteit voor een telefoon. En er zitten leuke features in zoals de 360 panorama enzo.
Heb eergister wel een nieuw hoestje besteld. Die er standaard bij zat begint te scheuren en is al half afgeschuurd (ziet er niet uit momenteel). Heb de Spigen Slim Armor besteld aangezien deze mij de M8 goed leek te beschermen zonder meteen een flap over het scherm te hebben. Daarnaast zie het hoestje er gewoon goed uit en de prijs viel me nog mee
Heb eergister wel een nieuw hoestje besteld. Die er standaard bij zat begint te scheuren en is al half afgeschuurd (ziet er niet uit momenteel). Heb de Spigen Slim Armor besteld aangezien deze mij de M8 goed leek te beschermen zonder meteen een flap over het scherm te hebben. Daarnaast zie het hoestje er gewoon goed uit en de prijs viel me nog mee
Oh, de camera is ook 16:9 en niet 4:3, dat vind ik ook wel een klein beetje jammer. Meeste toestellen hebben wel gewoon 4:3 zover ik weet. Er is een 4:3-modus maar dan cropt hij gewoon een stuk 16:9 weg. Hij is inderdaad trouwens wel duidelijk lichtgevoeliger dan andere camera's en er zit een softwarematige beeldstabilisatie in die redelijk goed werkt in het donker bij foto's zodat ze minder snel vaag worden. Bij video is het jammer dat er geen optische beeldstabilisatie in zit...
Jazeker, maar dan moet je hem unlocken via HTC en er een custom Rom op flashen.Jassy schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:03:
Gisteravond mijn vader van een iPhone 4S naar een One M8 geholpen en ik heb er natuurlijk ook even mee gespeeld. Wat een heerlijk toestel, die had ook zo van mij kunnen zijn.
Als je hier niet mee bekend bent dan ga maar eerst eens goed lezen hoe of wat.
Weet je de hoed en de rand van flashen dan hier 2 XDA threads met de beste rom's.
De eerste is ViperOneM8 rooted met enorm veel extra instellingen en mogelijkheden t.o.v. stock en als tweede MaximusHD een bijna stock Rom maar rooted en d.m.v. XPosed ook goed te tweaken.
Daarnaast is de laatste MaximusHD al gebaseerd op google versie 4.4.3. met verbeteringen in batterijgebruik en camera en bugfixes onder de motorkap:
ViperOneM8: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2705292
MaximusHDM8: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2695706
Succes
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Zojuist toch maar (wellicht impulsief
) de M8 besteld!
Volgens mij ga ik er sowieso gigantisch op vooruit tegenover mijn SGS2
Heb alle huidige smartphones bestudeerd en de M8 steekt er voor mij bovenuit.
Ben ook benieuwd naar dat Sense 6, ik gebruik al jaren cyanogenmod (10, nu 11).
Volgens mij ga ik er sowieso gigantisch op vooruit tegenover mijn SGS2
Heb alle huidige smartphones bestudeerd en de M8 steekt er voor mij bovenuit.
Ben ook benieuwd naar dat Sense 6, ik gebruik al jaren cyanogenmod (10, nu 11).
Beslis zelf of de M8 iets voor jou isPredje schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:26:
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een nieuwe smartphone, en vrijwel allemaal hebben ze wel iets dat me niet aanspreekt..
[...]
[...]

Reeds gedaan he! En wat heb je aan een forum als je geen advies mag vragen?
Op al mijn vorige telefoon was ik verslaaft aan ROMS en elke dag updatensnah001 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:21:
[...]
Jazeker, maar dan moet je hem unlocken via HTC en er een custom Rom op flashen.
Als je hier niet mee bekend bent dan ga maar eerst eens goed lezen hoe of wat.
Weet je de hoed en de rand van flashen dan hier 2 XDA threads met de beste rom's.
De eerste is ViperOneM8 rooted met enorm veel extra instellingen en mogelijkheden t.o.v. stock en als tweede MaximusHD een bijna stock Rom maar rooted en d.m.v. XPosed ook goed te tweaken.
Daarnaast is de laatste MaximusHD al gebaseerd op google versie 4.4.3. met verbeteringen in batterijgebruik en camera en bugfixes onder de motorkap:
ViperOneM8: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2705292
MaximusHDM8: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2695706
Succes
Dat zal met de M8 niet anders worden.
Ik wil eigenlijk eerst wel eens dat Sense 6 proberen. Ben bang dat ik toch wat mis als ik direct naar CM11 ga (zeker gezien de camera software, of is dit los te verkrijgen?).
Die ViperOne ziet er wel super uit zeg! En wat verbeterd 4.4.3 precies aan de camera?
Zit Sense6 ook in die ViperOne?
Yup, draait perfect hier.. Kreeg paar dagen geleden zelfs een OTA update binnen van de Viperrom dus dat werkt ookPredje schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:19:
[...]
Op al mijn vorige telefoon was ik verslaaft aan ROMS en elke dag updaten
Dat zal met de M8 niet anders worden.
Ik wil eigenlijk eerst wel eens dat Sense 6 proberen. Ben bang dat ik toch wat mis als ik direct naar CM11 ga (zeker gezien de camera software, of is dit los te verkrijgen?).
Die ViperOne ziet er wel super uit zeg! En wat verbeterd 4.4.3 precies aan de camera?
Zit Sense6 ook in die ViperOne?
Verwijderd
Het gaat in mijn post dan wel over de One Mini 2. De vraag komt overeen met de gewone variant.
Heel kort: hoe kan ik de sms karakter limiet van 160(?) karakters verhogen zonder dat hij het gaat converteren naar een mms? Op mijn galaxy S3 had ik dit probleem niet..
Ik zou graag bij de standaard sms app blijven. Mocht ik naar handcent switchen zou dat probleem wel moeten verdwijnen maar ik ben best tevreden over de stock app..
Hij moet ze gewoon als verschillende sms'en versturen. Zonder te converteren..
Heel kort: hoe kan ik de sms karakter limiet van 160(?) karakters verhogen zonder dat hij het gaat converteren naar een mms? Op mijn galaxy S3 had ik dit probleem niet..
Ik zou graag bij de standaard sms app blijven. Mocht ik naar handcent switchen zou dat probleem wel moeten verdwijnen maar ik ben best tevreden over de stock app..
Hij moet ze gewoon als verschillende sms'en versturen. Zonder te converteren..
Mhh uurtje gespeeld met de M8.
Geweldig apparaat! Bouwkwaliteit is echt subliem!! Scherm is geweldig!
Camera is goed (zeker komende van een galaxy s2 lol!)
Geluid is geweldig!
Ik ben alleen nog niet kapot van Sense..
Mijn voorkeur heeft toch CM11, zo stock mogelijk met enkel de fijne features!
Dat blinkfeed en alle preinstalled apps kunnen me eerlijk gezegd gestolen worden..
Als ik naar CM11 ga, wat ga ik dan mislopen?
Geweldig apparaat! Bouwkwaliteit is echt subliem!! Scherm is geweldig!
Camera is goed (zeker komende van een galaxy s2 lol!)
Geluid is geweldig!
Ik ben alleen nog niet kapot van Sense..
Mijn voorkeur heeft toch CM11, zo stock mogelijk met enkel de fijne features!
Dat blinkfeed en alle preinstalled apps kunnen me eerlijk gezegd gestolen worden..
In de hoop dat het iemand helpt met hetzelfde probleem: ik heb tijden last gehad van de standaard camera app die alleen zwart beeld liet zien en daarna, zonder fc, zich afsloot. Op internet zijn er meldingen over te vinden, maar voornamelijk zijn de oplossingen gerelateerd aan de app lastpass. Dat was bij mij niet het geval. Het heeft voor mij geholpen om de telefoon te rebooten naar safe mode (power ingedrukt houden met volume knop), en daarna de telefoon weer gewoon opnieuw op te starten. Camera werkt nu weer zoals het hoort!
Dat moet je zelf beslissen. Dit topic is niet voor custom rom's, en daarnaast verwachten we wat meer eigen initiatief.Predje schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:02:
Is er toch ook geen topic voor custom roms? Misschien een idee om er 1 aan te maken danRoD schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:38:
[...]
Dat moet je zelf beslissen. Dit topic is niet voor custom rom's, en daarnaast verwachten we wat meer eigen initiatief.
[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 16-07-2014 11:39 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Er is geen custom rom topic (op gezocht).RoD schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:38:
[...]
Dat moet je zelf beslissen. Dit topic is niet voor custom rom's, en daarnaast verwachten we wat meer eigen initiatief.
Ik ben helaas niet bekend met sense 6, dus had graag wat specifieke functionaliteiten in kaart gehad.
Nou ik heb dus besloten om het dunne filmpje van de camera's te verwijderen met een naald. Heel voorzichtig heen en weer bewogen en de hele camera werd dof. Daarna met een brillendoekje 1x geveegd en weg was het
Dus die methode werkt goed
Dan open je een custom rom topic. Of je leest je zelf even in in de features die CM11 biedt. Is namelijk gewoon op te zoeken. Graag een beetje meer eigen initiatief. Met specifieke vragen kunnen we je helpen, maar zo werkt het niet.Predje schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:41:
[...]
Er is geen custom rom topic (op gezocht).
Ik ben helaas niet bekend met sense 6, dus had graag wat specifieke functionaliteiten in kaart gehad.
En dus voor custom roms even een ander topic openen (wie zich daar geroepen toe voelt).
Camera lens pas met een doekje en tandpasta schoongemaakt, werkt als een tierelier. Ik heb ook meteen de front en diepte camera meegenomen, ziet er weer als nieuw uit!
Geen informatie beschikbaar
Vanaf gister ook overgegaan van de M7 naar de M8.
Vraagje, ik heb een dode (of stuck) pixel linksonder in de hoek van het scherm zitten. Eigenlijk rechtsonder de back knop.
Heb nu een beetje zitten stoeien de app: Dead Pixel Detect and Fix. Door het hele scherm een bepaalde kleur te maken kan je stuck of dode pixels herkennen. Uitslag:
rood, pixel niet te zien
groen, pixel wel te zien
blauw, pixel niet te zien
wit, pixel wel te zien
zwart, pixel niet te zien
grijs, pixel wel te zien, wel heel minimaal.
Herkend iemand dit en enig idee wat ik kan doen?
De stuck pixel fix van dezelfde app biedt geen soelaas.
Ruilen is geen optie.
Vraagje, ik heb een dode (of stuck) pixel linksonder in de hoek van het scherm zitten. Eigenlijk rechtsonder de back knop.
Heb nu een beetje zitten stoeien de app: Dead Pixel Detect and Fix. Door het hele scherm een bepaalde kleur te maken kan je stuck of dode pixels herkennen. Uitslag:
rood, pixel niet te zien
groen, pixel wel te zien
blauw, pixel niet te zien
wit, pixel wel te zien
zwart, pixel niet te zien
grijs, pixel wel te zien, wel heel minimaal.
Herkend iemand dit en enig idee wat ik kan doen?
De stuck pixel fix van dezelfde app biedt geen soelaas.
Ruilen is geen optie.
Lijkt me een defecte (groene) subpixel. Ik zou terug gaan naar de winkel.
Maf. Krap 3 maanden de M8 in bezit, nog geen krasje op de achterkant... Vallen opeens de H en de T uit het logo op de achterkant
. Morgen maar even een berichtje sturen, als dit een voorbode is voor wat er met de speaker grills gebeurt (die ongetwijfeld bevestigd zijn met precies dezelfde lijm) ben ik niet erg blij. Zal morgen ook even een fototje uploaden.
E:

E:

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 19-07-2014 14:18 ]
Hadden ze beter ff wat plastic in kunnen ejecteren ofzo.
Bij mij is de bijgeleverde case na 2 week al stuk
Het stukje aan de voorkant bij de headphone jack/micro USB lader is kapot
Bij mij is de bijgeleverde case na 2 week al stuk

Heb je dit al in gebruik ondertussen? Tevreden overNL-RaVeR schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:07:
Ik heb ook niks te klagen over de camera. Over het algemeen prima kwaliteit voor een telefoon. En er zitten leuke features in zoals de 360 panorama enzo.
Feel the fear and do it anyway...
Zojuist toch maar zo'n dotview case besteld!
Lijkt me toch fijn dat het scherm aan/uit gaat moet het open/dicht doen.
De telefoon ligt 90% van de tijd naast mijn toetsenbord, dan is de knop bovenop net wat lastiger en voor het swipen met je de telefoon oppakken.
Daarnaast is de gimmick gewoon cool
Nog serieus getwijfeld over de blauwe, maar denk dat dat toch gaat vervelen.
Met zwart ga je nooit fout
Lijkt me toch fijn dat het scherm aan/uit gaat moet het open/dicht doen.
De telefoon ligt 90% van de tijd naast mijn toetsenbord, dan is de knop bovenop net wat lastiger en voor het swipen met je de telefoon oppakken.
Daarnaast is de gimmick gewoon cool
Nog serieus getwijfeld over de blauwe, maar denk dat dat toch gaat vervelen.
Met zwart ga je nooit fout
Verwijderd
Ik ben aan het twijfelen om deze gsm te kopen. Maar ik twijfel een beetje of het het goede moment is, misschien kunnen jullie mij even helpen. Ik ben aan het twijfelen tussen de HTC One M8 en de Sony Xperia Z2/3.
Voor de sony xperia zou ik misschien nog wachten tot september omdat ze dan waarsschijnlijk al weer met een nieuwe GSM op de markt komen. De Samsung skin vind ik maar niks en de nexus 5 is ondertussen al weer wat te oud.
Waarom ik deze GSM (HTC One M8) nu zou kopen:
- Goede kwaliteit, ziet er netjes uit.
- Mijn huidige GSM is aan vervanging toe, ik heb nood aan een stevige upgrade.
- Heeft een groot scherm en ligt toch nog goed in de hand. (De Xperia Z2 vind ik een stuk minder fijn om vast te houden.)
- Ik heb in het algemeen een voorkeur voor het merk HTC en ook de HTC skin.
- Hij wordt echt overal aangeraden als de smartphone van het moment.
Waarom ik twijfel:
- Hij is niet watervast zoals de Xperia, wat ik toch wel een pluspunt zou vinden. (Zijn er watervaste hoesjes voor deze GSM ?)
- Ik heb bang dat ik door de nieuwe GSM's in het tweede deel van dit jaar (Sony en Nexus) over een paar maanden al met een verouderde GSM zit.
Zouden jullie hem nu kopen of nog een paar maanden wachten en eerst kijken welke nieuwe GSM's er nog op de markt komen?
Voor de sony xperia zou ik misschien nog wachten tot september omdat ze dan waarsschijnlijk al weer met een nieuwe GSM op de markt komen. De Samsung skin vind ik maar niks en de nexus 5 is ondertussen al weer wat te oud.
- Heeft een groot scherm en ligt toch nog goed in de hand. (De Xperia Z2 vind ik een stuk minder fijn om vast te houden.)
Waarom ik twijfel:
- Hij is niet watervast zoals de Xperia, wat ik toch wel een pluspunt zou vinden. (Zijn er watervaste hoesjes voor deze GSM ?)
- Ik heb bang dat ik door de nieuwe GSM's in het tweede deel van dit jaar (Sony en Nexus) over een paar maanden al met een verouderde GSM zit.
Zouden jullie hem nu kopen of nog een paar maanden wachten en eerst kijken welke nieuwe GSM's er nog op de markt komen?
Wat verwacht je wat de komende "generatie" voor noemenswaardigs gaat toevoegen? 4k schermen? Snellere CPU? Ik denk niet dat er de komende tijd nog zulke stappen gemaakt gaan worden als met 1080p schermen en de 801 cpu. 64bit gaat de komende tijd nog weinig toevoegen, en persoonlijk vind ik schermen met een hogere resolutie dan 1080p echt onzinnig. Ik denk dus dat de enige reden waarom je zou kunnen wachten is dat de huidige telefoons stukken goedkoper gaan worden.
Je kan dan blijven wachten omdat er elke keer weer iets nieuws op de markt komt. Daarbij is een GSM niet verouderd als er een nieuwe op de markt op. Het is maar hoe belangrijk jij het vindt om de nieuwste GSM te hebben. Dat is marketing en dan kun je aan de gang blijven.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:04:
Ik ben aan het twijfelen om deze gsm te kopen. Maar ik twijfel een beetje of het het goede moment is, misschien kunnen jullie mij even helpen. Ik ben aan het twijfelen tussen de HTC One M8 en de Sony Xperia Z2/3.
Waarom ik twijfel:
Maak je keuze aan de hand van reviews en je eigen persoonlijke gevoel. Waterdicht is een mooie gadget maar hoevaak is het je voorgekomen dat een gsm ook defect is geraakt bij je. Als dat getal hoog is dan zeker voor een waterdichte gaan. Anders dus niet echt een belangrijke functie, wel handig.
En uiteindelijk dien je zelf de keus te maken of je wilt wachten tot....
Het is een prachttoestel dus absoluut geen miskoop maar ook dat is persoonlijk
Sinds een aantal weken ook in het bezit van een M8. Ben echt onder de indruk van het toestel (kom vanaf een One X+. Nog geen enkele hapering meegemaakt, wat ik bij geen enkel Adroid toestel eerder meegemaakt heb. Zelfs niet bij de Nexus 5 van mn vriendin. Het scherm is prima en de batterijduur is bizar. Ik doe standaard twee dagen met mijn telefoon en zelfs dan heeft ie nog wat juice
Mijn One X+ haalde in het begin op een goede dag nét het einde van de dag, aflopend tot 5 uur na 1.5 jaar...
Ook de Dot view case gekocht. Hier ben ik minder over te spreken. Opzich is het een leuke feature en als ik m enkel op de dot view feature zou beoordelen was ie ook top. Echter het typen van een smsje in één hand is gewoon niet meer te doen met deze case. Functioneel is die case een drama. Ook het weergeven van de laatste drie oproepen is maar half half (verticaal over beeld, dus zie je eigenlijk nog niets). Ook vraag ik me af of er ooit nieuwe notificaties voor de dotview app komen, bijvoorbeeld voor een nieuw Whatsapp bericht of e-mail. Nu slaat HTC hiermee de plank net mis..
Ook de Dot view case gekocht. Hier ben ik minder over te spreken. Opzich is het een leuke feature en als ik m enkel op de dot view feature zou beoordelen was ie ook top. Echter het typen van een smsje in één hand is gewoon niet meer te doen met deze case. Functioneel is die case een drama. Ook het weergeven van de laatste drie oproepen is maar half half (verticaal over beeld, dus zie je eigenlijk nog niets). Ook vraag ik me af of er ooit nieuwe notificaties voor de dotview app komen, bijvoorbeeld voor een nieuw Whatsapp bericht of e-mail. Nu slaat HTC hiermee de plank net mis..
Ik kreeg ook krassen op de lens en heb het verwijderd met een wattenstaafje + tandpasta en schoonmaak alcohol. Volgens mij heb ik iets te hard gedrukt waardoor het afdekplaatje iets naar binnen is gedaan

Nu ik de M8 even in bezit heb, even mijn + en - op een rij:
+ Allemachtig wat is het ding snel
We hebben ook iPhone 5S en Samsungs 5S op de zaak, maar dit ding loopt er rondjes omheen, ongelofelijk.
+ Fijn scherm, prima kleuren. Niet dat zuurstok S5 scherm.
+ Ligt lekker in de hand
+ Accuduur goed, voor zover ik het nu kan overzien
+ EDIT: Bijna vergeten: Wat en geluid komt er uit die speakers. Gebruik ze niet veel, maar daar komt een serieus volume uit zonder teveel vervorming (relatief dan voor phone speakers
).
- De camera. Eigenlijk geen min, want het is al zoveel beschreven. Echter, soms zie ik hem verdedigd worden. Doe maar niet: Slechtste camera by far de afgelopen jaren (M7 misschien
). Waardeloos
- Na een One S en een Nexus 5 bekruipt mij het gevoel dat Android klaar is. Geen vernieuwing, begint saai te worden.
Grappig dat ik de One S met 4.3 inch destijds best fors vond, en nu snel aan 5 inch gewend ben.
Al met al een heel fijn toestel. Of je echter moet upgraden met een 1 jaar (of zelfs 2) toestel... Tijd voor echt iets nieuws
+ Allemachtig wat is het ding snel

+ Fijn scherm, prima kleuren. Niet dat zuurstok S5 scherm.
+ Ligt lekker in de hand
+ Accuduur goed, voor zover ik het nu kan overzien
+ EDIT: Bijna vergeten: Wat en geluid komt er uit die speakers. Gebruik ze niet veel, maar daar komt een serieus volume uit zonder teveel vervorming (relatief dan voor phone speakers
- De camera. Eigenlijk geen min, want het is al zoveel beschreven. Echter, soms zie ik hem verdedigd worden. Doe maar niet: Slechtste camera by far de afgelopen jaren (M7 misschien
- Na een One S en een Nexus 5 bekruipt mij het gevoel dat Android klaar is. Geen vernieuwing, begint saai te worden.
Grappig dat ik de One S met 4.3 inch destijds best fors vond, en nu snel aan 5 inch gewend ben.
Al met al een heel fijn toestel. Of je echter moet upgraden met een 1 jaar (of zelfs 2) toestel... Tijd voor echt iets nieuws
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 22-07-2014 21:36 ]
Ik heb mezelf ook jaren wijsgemaakt dat ik nooit groter zou willen dan mijn s2! (4.3)
Nu een week met dit geweldige toestel en aan die 5 inch was ik binnen 2 min gewend! Zou niet meer terug willen ;P
Inderdaad een geweldig snelle telefoon, heb nog geen hapering ondervonden. Al ben ik wel direct overgestapt naar een andere ROM. (ARHD9.1)
Nu een week met dit geweldige toestel en aan die 5 inch was ik binnen 2 min gewend! Zou niet meer terug willen ;P
Inderdaad een geweldig snelle telefoon, heb nog geen hapering ondervonden. Al ben ik wel direct overgestapt naar een andere ROM. (ARHD9.1)
Heerlijke telefoon! Jammer dat alleen de achterkant zo mooi is. Blijf er maar naar kijken. Wel 1 irritant ding. Alle images, uit een spelletje, uit telegram, de contactfotos hieruit, alle images uit 9GAG, download ie naar mn gallerij. Dit verpest een beetje de fotobeleving. Kan ik dit ergens uitzetten?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik krijg nieuwe lettertjes en lijm van HTC nu mijn letters er af zijn gevallen
! Goede service
.
E: Huh, ik wil even reageren op hun bericht (moest ze m'n adres sturen), kan ik niet reageren
. Nog maar een mail sturen dan.

E: Huh, ik wil even reageren op hun bericht (moest ze m'n adres sturen), kan ik niet reageren

[ Voor 39% gewijzigd door Thomas op 23-07-2014 11:46 ]
Hoe zit het eigenlijk met het notificatie LED van de M8? Is deze nog steeds even klein als het LEDje van de M7?
Ja, die is nog steeds erg klein. In het donker is hij prima, overdag is hij soms nauwelijks te zien. Ik had 'm een keer aan de oplader hangen en dacht dat er een klein rood stofje vastzat in de grill, bleek het de led te zijn
.
Hm, jammer. Had toch wel gehoopt dat ze hiervan geleerd hadden. Niet dus
Persoonlijk vind ik een LED altijd wel handig.
Ik kom van de One X en ik ben ontzettend blij met het ledje op de M8
Niet te groot, niet te fel, maar duidelijk zichtbaar als hij plat op de tafel ligt en geen doorn in je oog als je gaat slapen. Alles wat je nodig hebt, nietwaar?
[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 23-07-2014 12:10 ]
Ok, begin nu toch aardig pissed te worden en vroeg me af of meedere mensen hier last van hebben:
Automatische backup voor Google Foto's.
Ik heb deze optie op de telefoon in het menu synchronisatie, in het menu van google + en op de pc ook in google + al 100 keer uitgezet. Maar hij blijft van tijd tot tijd toch synchroniseren
Hoe kan het dat hij toch soms weer uit zichzelf de optie aanvinkt? Iemand anders ook last van?
Ik heb deze optie op de telefoon in het menu synchronisatie, in het menu van google + en op de pc ook in google + al 100 keer uitgezet. Maar hij blijft van tijd tot tijd toch synchroniseren
Hoe kan het dat hij toch soms weer uit zichzelf de optie aanvinkt? Iemand anders ook last van?
Nope, ik ben niet eens ingelogd bij de app, dus hij kan ook niet backuppen
.
Ik gebruik geen Google+ voor de foto's.ambry schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:12:
Ok, begin nu toch aardig pissed te worden en vroeg me af of meedere mensen hier last van hebben:
Ik heb deze optie op de telefoon in het menu synchronisatie, in het menu van google + en op de pc ook in google + al 100 keer uitgezet. Maar hij blijft van tijd tot tijd toch synchroniseren![]()
De Sense Gallery is zo'n fijn appje!
Quickpick is mijn ding, al ziet de Gallerij er nu inderdaad ook wel gelikt uit!Predje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:24:
[...]
Ik gebruik geen Google+ voor de foto's.
De Sense Gallery is zo'n fijn appje!
Heb hele synchronisatie met Google+ nu maar uitgezet inderdaad, kijken of dat helpt...Thomasx4 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:15:
Nope, ik ben niet eens ingelogd bij de app, dus hij kan ook niet backuppen.
Gebruik zelf ook al jaren Quickpick! Op dit moment echter alleen nog om even snel meerdere afbeeldingen te verwijderen (aka gallery opschonen).ambry schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:32:
[...]
Quickpick is mijn ding, al ziet de Gallerij er nu inderdaad ook wel gelikt uit!
Voor al het overige gebruik ik toch liever de Sense Gallery.
Dat komt denk ik wel omdat die er mooi uitziet en moet die samenvatting van foto's.
Want Quickpick vind ik eigenlijk ook nogsteeds het makkelijkste om snel even foto's te bekijken.
Vandaag stond er bij mij een update voor "HTC Service Pack" in de Google Play Store. Na het installeren hiervan zeurt HTC Backup niet meer continu na het bijwerken/installeren van apps. Yay![ti] schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:43:
Ik begin me steeds meer te irriteren aan "HTC Backup" dat elke keer als ik een app bijwerk of installeer komt lopen zeuren of ik HTC Backup wil aanzetten. Dat wil ik niet, maar het vinkje om de beslissing te onthouden heeft geen effect.
Weet iemand hoe HTC Backup zo uitgeschakeld kan worden dat dat ding kapt met zeuren? De app kan niet worden gedisabled of gedeinstalleerd...
Beetje late reactie, maar ik heb hem ondertussen een weekje in gebruik. Erg tevreden over. Zit mooi strak om de M8 heen en bied echt super bescherming. Daarnaast krast de achterkant van het hoesje niet/nauwelijks. Heb er 1 nadeel aan ondervonden (wat ik van tevoren had kunnen weten). De stootbumper aan de bovenkant dekt de infrarood sensor helemaal af. Dus afstandsbediening werkt dus niet met het hoesje er omheen. Gelukkig gebruik ik de afstandsbediening eigenlijk niet...Piedojng schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:49:
[...]
Heb je dit al in gebruik ondertussen? Tevreden over?
Weet iemand hoe je kan zorgen dat niet alle 9gag foto's, profiel foto's en plaatjes van games in je galerij komen? Verwijder ze iedere keer, maar als ik bijvoorbeeld 9gag open, staan er meteen weer een paar duizend in!
Iemand al de nieuwe OTA ontvangen? (2.22)
Als ik het goed heb worden die afbeeldingen in een ander album gezet als je normale foto's en dergelijke. Je kan dan zo'n album verbergen bij de optie "Albums weergeven/verbergen". Ze staan dan niet meteen in je galerij, maar ze blijven wel op je mobiel staan.MauritsDe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:01:
Weet iemand hoe je kan zorgen dat niet alle 9gag foto's, profiel foto's en plaatjes van games in je galerij komen? Verwijder ze iedere keer, maar als ik bijvoorbeeld 9gag open, staan er meteen weer een paar duizend in!
Naast dat de M8 gewoon een geweldige telefoon is (bouwkwaliteit, batterij, scherm, geluid, snelheid)
moet ik zeggen dat de software ook helemaal fantastisch is! Ik gebruikte al jaren CM omdat ik Touchwiz niet uit kon staan.
Maar wat is dat Sense 6 geweldig.
- Blinkfeed; ff wennen, maar heb Feedly en Flipboard niet meer nodig
- Browser; in het begin toch stug door met Chrome.. maar man wat is de standaard browser fijn! (voor met instellingen > labs > snelle bedieningstoetsen!)
- Gallery / Zoe; gewoon gaaf om even de belevenissen van afgelopen maanden te bekeken en lekker snel
- Camera; geweldig! Veel opties, snel, maar zonder veel instellen werkt hij ook gewoon super
Enige minpunt is dat ik nog altijd 5 kolommen in de Blinkfeed launcher wil hebben (homescreen)
moet ik zeggen dat de software ook helemaal fantastisch is! Ik gebruikte al jaren CM omdat ik Touchwiz niet uit kon staan.
Maar wat is dat Sense 6 geweldig.
- Blinkfeed; ff wennen, maar heb Feedly en Flipboard niet meer nodig
- Browser; in het begin toch stug door met Chrome.. maar man wat is de standaard browser fijn! (voor met instellingen > labs > snelle bedieningstoetsen!)
- Gallery / Zoe; gewoon gaaf om even de belevenissen van afgelopen maanden te bekeken en lekker snel
- Camera; geweldig! Veel opties, snel, maar zonder veel instellen werkt hij ook gewoon super
Enige minpunt is dat ik nog altijd 5 kolommen in de Blinkfeed launcher wil hebben (homescreen)
Ik heb sinds gisteravond pas door dat de klok- en weerwidget van HTC's Sense 6 van kleur veranderd met de tijd. En ik mijzelf maar afvragen waarom de widget opeens zwart was.

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 25-07-2014 14:21 ]
Nieuwe letters aangekomen voor achter op (die waren er namelijk uitgevallen)
. Doen ze snel, fijne service!
Ik voel een bobbel bij de onderste speaker grill aan de rechterkant. Als ik met mijn vinger vanaf het scherm over de grill heen veeg voel ik de overgang . Hij ligt niet helemaal op de zelfde hoogte als het scherm. Hebben jullie dit ook ? Terugsturen ?
Yonix schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:20:
Ik heb sinds gisteravond pas door dat de klok- en weerwidget van HTC's Sense 6 van kleur veranderd met de tijd. En ik mijzelf maar afvragen waarom de widget opeens zwart was.![]()
[afbeelding] [afbeelding]

Kreeg je een DIY kitje met lijm?Thomasx4 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:39:
Nieuwe letters aangekomen voor achter op (die waren er namelijk uitgevallen). Doen ze snel, fijne service!
Heb ze er (nog) niet opgeplakt, maar volgens mij zijn het echt stickers, geen lijm dus... Verklaart overigens waarom ze er zo snel afvallen.
Ik heb wat foto's gemaakt van mijn onderste speaker grill en twijfel of het normaal is. Herkennen jullie dit :
https://www.dropbox.com/s...qlyp6GwRalayGiQobRPs7a/M8
Nee. Herken ik niet.
Heb vandaag net mijn nieuwe HTC One M8 binnengekregen en dat heb ik dus totaal niet. Bij mij zit echt alles strak erom heen.
Heb vandaag net mijn nieuwe HTC One M8 binnengekregen en dat heb ik dus totaal niet. Bij mij zit echt alles strak erom heen.
Terug ermee. Heb ook een klein bobbeltje in de grill onder, maar dat valt echt in het niet bij dit.Ruffzz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:51:
Ik heb wat foto's gemaakt van mijn onderste speaker grill en twijfel of het normaal is. Herkennen jullie dit :
Verwijderd
ik heb hem na veel twijfelen dan toch gekocht.
Ik zit echter nog met 1 klein probleempje, ik las overal dat HTC een factory reset deed na 10 fouten pogingen om te unlocken. Daarom heb ik ook direct de motion launch opgezet.
Nu heb ik een paar keer geprobeerd om een fout pattern te gebruiken om de telefoon te unlocken en lijkt hij dat bij mij niet te doen. Heeft HTC die "feature" eruit gehaald en kan ik met een gerust hart de motion launch terug aanzetten ? Staat die "feature"alleen maar op bepaalde versie ? Of gebeurt dit enkel als er een sim kaart in zit wat bij mij nog niet het geval is ?
Ik ben namelijk bang om perongeluk in mijn broekzak een factory reset uit te voeren.
Ik zit echter nog met 1 klein probleempje, ik las overal dat HTC een factory reset deed na 10 fouten pogingen om te unlocken. Daarom heb ik ook direct de motion launch opgezet.
Nu heb ik een paar keer geprobeerd om een fout pattern te gebruiken om de telefoon te unlocken en lijkt hij dat bij mij niet te doen. Heeft HTC die "feature" eruit gehaald en kan ik met een gerust hart de motion launch terug aanzetten ? Staat die "feature"alleen maar op bepaalde versie ? Of gebeurt dit enkel als er een sim kaart in zit wat bij mij nog niet het geval is ?
Ik ben namelijk bang om perongeluk in mijn broekzak een factory reset uit te voeren.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 18:39 ]
Verwijderd
Hallo, Ik ben nieuw hier op dit forum.
Op het moment heb ik een dual-sim Wolfgang telefoon (€180,- bij Aldi).
Sim 1 gebruik ik om te bellen en sms-en, Sim 2 gebruik ik voor internet.
Helaas is er een scheur in mijn scherm ontstaan en heb ik het perfecte excuus om een nieuwe smartphone te kopen!
Na wat zoeken op internet zie ik dat er weinig 'premium' smartphones zijn met dual-sim ondersteuning.
De HTC one M8 DS (dual-sim) lijkt de enige in het top-segment.
De dual-sim variant is reeds in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland verkrijgbaar.
Zijn er hier mensen die het dual-sim toestel hebben? Ik begreep dat er passive, active en standby dual-sim modellen zijn. Is de HTC One M8 DS een geschikt toestel (wat betreft dual-sim ondersteuning) voor mij?
Dus een sim voor bellen en sms-en, de andere sim voor internet.
Bij voorbaat dank!
Helaas is er een scheur in mijn scherm ontstaan en heb ik het perfecte excuus om een nieuwe smartphone te kopen!
Na wat zoeken op internet zie ik dat er weinig 'premium' smartphones zijn met dual-sim ondersteuning.
De dual-sim variant is reeds in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland verkrijgbaar.
Zijn er hier mensen die het dual-sim toestel hebben? Ik begreep dat er passive, active en standby dual-sim modellen zijn. Is de HTC One M8 DS een geschikt toestel (wat betreft dual-sim ondersteuning) voor mij?
Bij voorbaat dank!
Iemand een tip waarom mijn locatie in bv HTC Sense Weer plaatje en ook Buienalarm steeds denkt dat ik een paar plaatsen verderop zit. Als ik mijn toestel herstart is het weer even goed maar na een paar uur is het toch weer verkeerd.
GPS werkt verder prima en pakt ook netjes de juiste locatie. Het gaat mis via de andere mannier van locatie bepaling.
GPS werkt verder prima en pakt ook netjes de juiste locatie. Het gaat mis via de andere mannier van locatie bepaling.
Bij vraag en aanbod verkoopt iemand een m8 dualsim.Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 00:41:
Hallo, Ik ben nieuw hier op dit forum.
Bij voorbaat dank!
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik dacht ga even Swiftkey installeren op de M8 van mijn vriendin, blijkt het totaal niet te lopen!
1. er zit een vertraging in het typen en de display van de letters die ik daadwerkelijk heb ingetoetst (heb al de one M8 opnieuw opgestart etc)
2. Op de vreemdste momenten dat ik ben aan het typen komt er een blauw lijntje (in de vorm van een rechthoek) om het toetsenbord heen en zoomt hij volledig in op het toetsenbord. Dan moet ik weer helemaal terug naar het beginscherm om vervolgens Swiftkey opnieuw op te laten starten..
Iemand anders dit probleem tevens? Gruwelijk irritant terwijl hij op de M7 wel als een trein loopt..
EDIT: zowel 1 als 2 opgelost door "magnification gestures" uit te zetten bij de instellingen van toegankelijkheid
Wellicht ook handig voor als iemand anders hier tegenaan loopt!
1. er zit een vertraging in het typen en de display van de letters die ik daadwerkelijk heb ingetoetst (heb al de one M8 opnieuw opgestart etc)
2. Op de vreemdste momenten dat ik ben aan het typen komt er een blauw lijntje (in de vorm van een rechthoek) om het toetsenbord heen en zoomt hij volledig in op het toetsenbord. Dan moet ik weer helemaal terug naar het beginscherm om vervolgens Swiftkey opnieuw op te laten starten..
Iemand anders dit probleem tevens? Gruwelijk irritant terwijl hij op de M7 wel als een trein loopt..
EDIT: zowel 1 als 2 opgelost door "magnification gestures" uit te zetten bij de instellingen van toegankelijkheid
Wellicht ook handig voor als iemand anders hier tegenaan loopt!
[ Voor 12% gewijzigd door JDL15 op 27-07-2014 12:42 ]
Heb sinds paar dagen de HTC One M8.
Vind het een heerlijke telefoon.
Alleen toetsenbord is wel even wennen zeg. Op mijn iPhone 5 typte ik vet snel berichten, als ik dat nu doe dan typ ik alle woorden fout
Zie dat als je een berichtje ontvangt dat dat komt te staan in je lockscreen, kunnen daar ook de whatsapp berichtjes bij komen te staan? Of kan dat niet.
Vind het een heerlijke telefoon.
Alleen toetsenbord is wel even wennen zeg. Op mijn iPhone 5 typte ik vet snel berichten, als ik dat nu doe dan typ ik alle woorden fout
Zie dat als je een berichtje ontvangt dat dat komt te staan in je lockscreen, kunnen daar ook de whatsapp berichtjes bij komen te staan? Of kan dat niet.
Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie