HTC One (M8) problemen met reparaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb nogal wat problemen met mijn HTC One M8 - ik zal hieronder een chronologische weergave proberen te geven van de problemen die ik heb heb en wat ik daaraan heb proberen te doen.

Inleiding probleem
Eind april heb ik bij de Mediamarkt een losse HTC One M8 gekocht. 2 tot drie weken na de aankoop kreeg ik problemen met de frontcamera (beeld bleef zwart, camera-app crashte daarna na enkele seconden). Ik heb de (front)camera de eerste weken niet of nauwelijks gebruikt, dus leek het mij dat het probleem al sinds aanschaf aanwezig was. Ik ben daarop terug gegaan naar de Mediamarkt, heb het probleem uitgelegd en aangegeven dat gezien bovenstaande ik verwacht dat het toestel omgeruild zou worden. Opzich wou de Mediamarkt daar best in mee, maar vervolgens werd mijn toestel met vergrootglas (ik lieg niet!) geinspecteerd op gebruikerssporen. De medewerker concludeerde daarmee op de achterkant van het toestel (alu behuizing) minieme krasjes en op wou op basis daarvan het toestel niet omruilen. Wel kon er gerepareerd worden. Ik ben daar, pissig wegens de behandeling van de Mediamarkt, niet op ingegaan. Bovendien heb ik weinig vertrouwen in de reparatie-afhandeling van de Mediamarkt.

Reparatie nummer 1
Ik ben direct vanuit de Mediamarkt naar de Vodafonewinkel gegaan, wetende dat daar een reparatiebalie zat waar ik eerder al mee te maken had gehad en heb daar mijn verhaal nogmaals gedaan. Het was geen enkel probleem om het toestel daar op te sturen voor reparatie, en dat heb ik dan ook maar gedaan.

Toestel is op 24 mei opgestuurd, toestel op 7 juni weer ontvangen met de melding dat er onderdeel (welke is onduidelijk) zou zijn vervangen.

Reparatie nummer 2
Na ontvangst leek het aantal weken goed te gaan, maar daarna dezelfde problemen met de "normale" cam. Alle mogelijke resets, safemodes en noem maar op geprobeerd, mocht niet baten. Heb het er maar een paar weken bij gelaten, want had het toestel nodig en bij tijd en wijle deed de camera het wel. Toen vervolgens de camera het helemaal niet meer wou doen, zat dat ik er van was, zag ik dat je ook direct contact met HTC kon opnemen voor support. Ik heb HTC gebeld, verhaal verteld over de problemen en afgesproken dat het toestel nog maar een keer gerepareerd moest worden.

Toestel is op 29 juli opgehaald, toestel op 4 augustus weer ontvangen met opnieuw de melding dat er onderdeel (welke is onduidelijk) zou zijn vervangen.

Nadat ik het toestel had teruggekregen was het eerste wat me opviel dat er een behoorlijke kras op het scherm zit die er nog niet zat én dat de behuizing in de buurt van de [simkaarttray is verbogen waardoor er een kier zit tussen het scherm en de behuizing. Zie de foto's:

Kras M8

Kier M8

Vervolg
Jullie zullen snappen dat ik toen echt behoorlijk over de zeik was. Ik heb dezelfde dag HTC gebeld, die me doodleuk vertellen dat ik dan én bij hen een ticket moet indienen én ook nog een keer bij de reparateur (Dynafix). Toen ben ik echt beleefd boos geworden en verteld dat ze zelf contact mogen opnemen met de reparateur, daar ik niks met hen te maken heb. HTC biedt immers de support, dat zij daarvoor een extern bedrijf gebruiken is niet mijn probleem. Wel uiteraard netjes de ticket bij HTC aangemaakt (met bovenstaande foto's erbij). Ondertussen heb ik antwoord op de ticket: HTC wil het toestel opnieuw laten repararen 8)7.

Ik heb direct geantwoord dat ik hier niet akkoord mee ga en dat ik wil dat HTC het toestel omruilt. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in die reparateur, die problemen 1. niet oplost en 2. zelf nieuwe schade maakt. Hierop is het antwoord van HTC dat ze geen andere mogelijkheid hebben dan het toestel opnieuw te laten opsturen :?.

Vraag
Graag wil ik van jullie weten wat nu de meest handige weg is om te bewandelen: toch maar weer opnieuw laten repararen (met het risico dat het toestel nog kapotter terugkomt dan het al is, gezien de manier van werken bij die reparatietoko), of ergens anders op mijn strepen gaan staan? Achteraf was het natuurlijk allemaal handiger geweest om alles bij één winkel te houden, maar dat heb ik dus niet gedaan. What to do next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suigetsu
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Heel simpel, opnieuw laten repareren door HTC/Dynafix.
Geef ze een kans om hun fout te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 06:40
Eens met Suigetsu.

De Mediamarkt heeft naar mijn mening ook gewoon gehandeld naar hun garantievoorwaarden. Het toestel was beschadigd dus het wordt gerepareerd. En zij sturen het toestel ook gewoon naar Dynafix, die repareren alle toestellen in NL voor HTC, Mediamarkt heeft geen eigen reparatieafdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Upbeat schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:21:
Eens met Suigetsu.

De Mediamarkt heeft naar mijn mening ook gewoon gehandeld naar hun garantievoorwaarden. Het toestel was beschadigd dus het wordt gerepareerd. En zij sturen het toestel ook gewoon naar Dynafix, die repareren alle toestellen in NL voor HTC, Mediamarkt heeft geen eigen reparatieafdeling.
Maar Dynafix heeft zijn werk nu dus al twee keer niet goed gedaan. Als ik hem nu wéér opstuur is het toestel zometeen al drie keer opgestuurd voor iets wat begon met 1 probleem met de frontcamera. En gezien de twee belabberde reparaties die ze al hebben uitgevoerd (waarbij ze bij de laatste dus zelfs schade hebben aangebracht) heb ik totaal niet het vertouwen dat ze de derde keer wel goed gaan doen. Is het dan zo vreemd om te vragen dat er een omruil plaats gaat vinden? Laat staan dat ik het extreem klantonvriendelijk vind dat ik wéér m'n toestel moet opsturen door fouten die gemaakt zijn door een partij die ze behoort op te lossen...

[ Voor 8% gewijzigd door rodie83 op 13-08-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Ik snap trouwens niet waarom je én naar Vodafone, én naar HTC én zelf naar Dynafix gaat.
Je moet het gewoon door de Mediamarkt laten afhandelen! Daar heb je de telefoon gekocht, dus daar moet je zaken mee doen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:30:
Ik snap trouwens niet waarom je én naar Vodafone, én naar HTC én zelf naar Dynafix gaat.
Je moet het gewoon door de Mediamarkt laten afhandelen! Daar heb je de telefoon gekocht, dus daar moet je zaken mee doen
Dat klopt, dat vind ik achteraf ook onhandig van mezelf. Overigens heb ik zelf geen contact met Dynafix gezocht hoor. Dat is simpelweg de club waar mijn toestel elke keer terecht komt, ongeacht waar ik naar toe ga. Zowel Vodafone als HTC hebben de reparatieverzoeken overigens ook gewoon aangenomen: als dat niet 'officieel' had gekund hadden ze me moeten verwijzen naar de Mediamarkt, wat ze niet hebben gedaan.

Zou het een idee zijn om met hele verhaal nog eens naar de Mediamarkt te stappen? Zij hebben welliswaar de support niet afgehandeld, maar via hen was het net zo goed bij Dynafix terecht gekomen begrijp ik (in die zin dat ze me er moeilijk op kunnen wijzen dat ik het via hen had moeten spelen, daar ze zelf Dynafix ook moeten gebruiken).

[ Voor 33% gewijzigd door rodie83 op 13-08-2014 14:52 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dynafix heeft mijn vorige HTC One 5-6 keer terug moeten nemen voor reparatie. Elke keer kwam hij met een nieuw probleem terug, vaak was er aan hebt oude ook niets gebeurd.

Ik heb geklaagd bij Vodafone, maar dat heeft ook geen enkel nut. Dynafix bellen heeft letterlijk meer dan 100 euro gekost.

Uiteindelijk heeft Dynafix mijn toestel zoek gemaakt, waarna ik na 4 weken zeuren een nieuw toestel kreeg. Wel branded (had ik niet) en nog met de verkeerde provider ook.

Heb het zo maar laten zitten. Moraal van het verhaal: Dynafix reparaties processen kennen alleen verliezers.

Dit helpt je nu niet, maar ik wil je wel voorbereiden op wat je nog te wachten staat.

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:58
De pest is, dat je 3 reparatie pogingen moet hebben voordat je het toestel kan omwisselen. Dit heb je gedaan, echter niet bij 1 en hetzelfde bedrijf. Je begint lullig gezegd nu gewoon weer vanaf reparatie 1.

• rodie83
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:02:
Dynafix heeft mijn vorige HTC One 5-6 keer terug moeten nemen voor reparatie. Elke keer kwam hij met een nieuw probleem terug, vaak was er aan hebt oude ook niets gebeurd.

Ik heb geklaagd bij Vodafone, maar dat heeft ook geen enkel nut. Dynafix bellen heeft letterlijk meer dan 100 euro gekost.

Uiteindelijk heeft Dynafix mijn toestel zoek gemaakt, waarna ik na 4 weken zeuren een nieuw toestel kreeg. Wel branded (had ik niet) en nog met de verkeerde provider ook.

Heb het zo maar laten zitten. Moraal van het verhaal: Dynafix reparaties processen kennen alleen verliezers.

Dit helpt je nu niet, maar ik wil je wel voorbereiden op wat je nog te wachten staat.
Wat jij schetst is dus exact mijn angst - en de reden waarom ik dus mijn opties wou weten. HTC geeft helaas geen milimeter mee, dus ga ik het toestel nog maar weer een keer laten opsturen. Op extreme hoop van zegen, dat wel.

Overigens vind ik wat jij beschrijft werkelijk te gek voor woorden. Op een gegeven moment heeft een bedrijf toch zijn kansen wel gehad om een conform product te leveren - en mag je je geld terug gaan vragen?
Frontysco schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:14:
De pest is, dat je 3 reparatie pogingen moet hebben voordat je het toestel kan omwisselen. Dit heb je gedaan, echter niet bij 1 en hetzelfde bedrijf. Je begint lullig gezegd nu gewoon weer vanaf reparatie 1.
Daar ben ik het mee oneens. Het toestel is sowieso al twee keer gerepareerd, beide keren 'zoals het hoort' bij Dynafix. Aangezien iedereen die HTC verkoopt voor garantieafhandeling naar Dynafix moet zou het in mijn ogen helemaal niets mogen uitmaken waar je het toestel voor reparatie aanbiedt: iedereen kan namelijk via Dynafix nagaan dat het toestel al meerdere malen is gerepareerd. Schijnbaar werkt dat dus ook gewoon zo: ik mag 'm inleveren bij Mediamarkt, maar ook bij de Vodafonewinkel, maar ook gewoon bij HTC zelf.

HTC heeft me het toestel welliswaar niet verkocht, maar ik mag hen toch zeker wel aansprakelijk stellen voor schade die zij maken aan mijn toestel gedurende reparatie die zij aanbieden?

[ Voor 29% gewijzigd door rodie83 op 14-08-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Je bent niet de enige met de slechte ervaringen.

Ikzelf heb ook problemen gehad met mijn toen huidige Desire. 3x op reparatie geweest, waarna je hem mag omruilen bij HTC.. echter moeten de reparaties binnen een jaar of half jaar geschieden (hang me er niet aan op). Hier voldeed ik niet aan, ik was 2 weken te laat.. Weer repareren dus ! Bovendien krijg je nooit een gelijkwaardig toestel terug die precies hetzelfde aan mogelijkheden biedt.

Maanden kost het om je toestel weer 100% in orde te ontvangen.. veel ergernis! GRRR

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-07 17:45

Praetextatus

the dutch_paki

Nog een tip, maak foto's van het toestel voordat je deze opnieuw ter reparatie aanbiedt.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 12:00
CASE REPARATIE M8

In de volgende volgorde:
Simkaart error
T-Mobile gebeld - diagnose en test gedaan - conclusie kapot
Aanmelden reparatie via HTC - opgehaald volgende dag
Terugkomst telefoon - simkaart niet gemaakt en wifi bereik kapot - 1mtr van router pakt hij pas wifi
Reparatie 2 - wifi gemaakt - simkaart nog kapt

En nu zit ik bij reparatie 3... ik ga hem dus weer aanmelden ,,,,

Dus toen ik bovenstaande verhalen las, kon ik me hier helemaal in vinden. En vraag me dus ook af wanneer en hoe ik mijn telefoon kan omruilen want het geloof is bij mij ook weg :(
Pagina: 1