Ik ben van mening dat de M8 toch een beetje van hetzelfde is als de M7 maar dan in een groter jasje. En de M7 is al moeilijk klein te noemen. Daarbij ook weer een camera die nu niet echt uitbblinkt in kwaliteit tov zijn concurrenten. Nee, ik hou het maar bij de M7 en misschien is de volgende generatie HTC-One Mini maarzo een goede optie als vervanger van mijn One-M7.
Ik denk ook niet dat de M8 een dusdanige verbetering is van de M7 dat mensen met een M7 massaal zullen overgaan. Echter, voor mensen zoals ik (met een One X) is het natuurlijk wel aantrekkelijk.NeWSJuNK schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:57:
Ik ben van mening dat de M8 toch een beetje van hetzelfde is als de M7 maar dan in een groter jasje. En de M7 is al moeilijk klein te noemen. Daarbij ook weer een camera die nu niet echt uitbblinkt in kwaliteit tov zijn concurrenten. Nee, ik hou het maar bij de M7 en misschien is de volgende generatie HTC-One Mini maarzo een goede optie als vervanger van mijn One-M7.
Eerst maar eens in de winkel kijken in hoeverre het formaat mij bevalt. Toen ik mijn One X kreeg was dat al een flink maatje groter tov mijn oude Desire, en ik moest er best lang aan wennen. Ik ben er ook nog steeds niet over uit of ik mijn huidige telefoon niet iets té groot vind. Nu met de M8, die weer nóg een slag groter is zou dit voor mij misschien een struikelblok kunnen zijn.
Daarentegen, met features zoals de double-tap om hem wakker te maken heb je minder moeite nodig om hem met één hand te bedienen.
Edit: Ik heb ook gewoon nog steeds, na 2 jaar, heel af en toe dat mijn telefoon hardwarematig opnieuw opgestart wordt omdat ik in gehurkte houding de aan-knop ingedrukt houd...

[ Voor 7% gewijzigd door Kazu op 28-03-2014 13:09 ]
PS5 PSN: UnrealKazu
YouTube: HTC ONE M8 2014 First Look Review
op 45:00 hoor je zo'n scherp klik geluid als je door de camera settings gaat. Ik hoop dat dat uit te zetten is want dat is me toch irritant
En rond 52:30 wordt er gezegd dat er maar weinig extra apps/software op zit dan andere devices. Als dat zo is, dan is dat wel een pluspunt!.
op 45:00 hoor je zo'n scherp klik geluid als je door de camera settings gaat. Ik hoop dat dat uit te zetten is want dat is me toch irritant
En rond 52:30 wordt er gezegd dat er maar weinig extra apps/software op zit dan andere devices. Als dat zo is, dan is dat wel een pluspunt!.
[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 28-03-2014 13:39 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Er zit een hele grote volume knop aan de rechter kant van het toestel, die werkt daar perfect voor.Deathchant schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:29:
Dat laatste: erg irritant. Zeker tijdens een officiele schaakpartij waarbij je telefoon niet af mag gaan en dan ineens trilt omdat je je telefoon opnieuw opstart. Ik heb al uit mogen leggen dat het niet een bericht of een belletje was, kwam er mee weg. Wat dat betreft zou de aan- en uit knop fijner zijn aan de zijkant van het apparaat (er zijn wel meer redenen te bedenken waarom dat fijner is, maar dat terzijde)Kazu schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:07:
[...]
Ik denk ook niet dat de M8 een dusdanige verbetering is van de M7 dat mensen met een M7 massaal zullen overgaan. Echter, voor mensen zoals ik (met een One X) is het natuurlijk wel aantrekkelijk.
Eerst maar eens in de winkel kijken in hoeverre het formaat mij bevalt. Toen ik mijn One X kreeg was dat al een flink maatje groter tov mijn oude Desire, en ik moest er best lang aan wennen. Ik ben er ook nog steeds niet over uit of ik mijn huidige telefoon niet iets té groot vind. Nu met de M8, die weer nóg een slag groter is zou dit voor mij misschien een struikelblok kunnen zijn.
Daarentegen, met features zoals de double-tap om hem wakker te maken heb je minder moeite nodig om hem met één hand te bedienen.
Edit: Ik heb ook gewoon nog steeds, na 2 jaar, heel af en toe dat mijn telefoon hardwarematig opnieuw opgestart wordt omdat ik in gehurkte houding de aan-knop ingedrukt houd...
En er komt waarschijnlijk ook een mini met 4,5" scherm, 1280x720 reso, 16GB opslag en 1GB geheugen, snapdragon400, 13mpix camera en 5 MPIX "webcam". Dat zal de selfie camera wel zijn...
Bron: http://nl.hardware.info/n...an-one-m8-mini-smartphone
Bron: http://nl.hardware.info/n...an-one-m8-mini-smartphone
[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 28-03-2014 14:47 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat was al wel even bekend ja 
Toevallig vandaag ook over geschreven, ding is ook genoemd in de systemen bij een Zweedse provider
Toevallig vandaag ook over geschreven, ding is ook genoemd in de systemen bij een Zweedse provider
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gister bij de Coolblue winkel geweest, en ja, dat kan je uitschakelen.Deathchant schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:29:
Klopt, zover ik kon zien zitten er geen overbodige toepassingen vanuit de fabriek geïnstalleerd. Dat is zeker een pluspunt. Samsung doet het tegenovergestelde. Met elke update lijken er een X aantal bij te komen.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Wat is jouw definitie van overbodig dan precies? Ik neem aan dat apps als FB en Google+ nog steeds standaard op je M8 staan. Daarnaast bestaat Sense standaard ook uit diverse toepassingen als BlinkFeed waar niet iedereen op zit te wachten.Steeffoon schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:35:
[...]
Klopt, zover ik kon zien zitten er geen overbodige toepassingen vanuit de fabriek geïnstalleerd. Dat is zeker een pluspunt. Samsung doet het tegenovergestelde. Met elke update lijken er een X aantal bij te komen.
Inderdaad, ding zit gewoon vol bloatware wat tegenwoordig wordt gezien als 'standaard' 
Wil niet zeggen dat andere fabrikanten er nog een groter potje van maken, zoals LG of Samsung.
Wil niet zeggen dat andere fabrikanten er nog een groter potje van maken, zoals LG of Samsung.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het blijft inderdaad irritant dat je je telefoon moet rooten om al die zooi eraf te krijgen. Hopelijk zal dat een keer veranderen, maar ik neem aan dat de fabrikanten gewoon harde knaken krijgen voor het erop zetten van dergelijke apps.
PS5 PSN: UnrealKazu
idd tof (en ook oud), maar de resell waarde van je telefoon wordt ermee wel 0
Als je hem neutraal laat graveren denk ik eerlijk gezegd dat de waarde nog best wel eens omhoog zal kunnen gaan. Minimaal, maar toch.
"Te koop: unieke HTC One M8, eenmalige uitgave."
"Te koop: unieke HTC One M8, eenmalige uitgave."
[ Voor 16% gewijzigd door barrymossel op 28-03-2014 16:53 ]
Die graveringen zien er wel erg tof uit! Leuke personalisering van je toestel!
Wel leuk dat die HTC One M7 ongeveer de grootte heeft van een 10 inch tablet 
Heb me vanmiddag eens goed ingelezen in de camera en ik moet zeggen dat ik niet helemaal overtuigd ben. Een artikel komt later online, maar Nokia's Refocus-applicatie werkt wel meer dan prima, heeft geen geeky features en dan het gemis van OIS en de lage resolutie... Het stoot me een beetje tegen de borst, omdat ik weet dat ik die achteraf focus twee keer ga gebruiken dus niet nodig heb. Foto's van de M8 zijn ook niet extreem impressive in moeilijke lichtomstandigheden ten opzichte van de concurrentie dus dat is ook geen groot pluspunt. Resolutie heb ik wel niet nodig, want ik gebruik foto's alleen voor WhatsApp, maar toch.
Ik had ook geen OIS op m'n HTC One Mini en ook niet op m'n huidige toestel, dus dat is imho nonsens.
Maar het is wel jammer dat er een functie is opgeofferd voor de 'Duo Camera', had dan liever OIS gezien...
Heb me vanmiddag eens goed ingelezen in de camera en ik moet zeggen dat ik niet helemaal overtuigd ben. Een artikel komt later online, maar Nokia's Refocus-applicatie werkt wel meer dan prima, heeft geen geeky features en dan het gemis van OIS en de lage resolutie... Het stoot me een beetje tegen de borst, omdat ik weet dat ik die achteraf focus twee keer ga gebruiken dus niet nodig heb. Foto's van de M8 zijn ook niet extreem impressive in moeilijke lichtomstandigheden ten opzichte van de concurrentie dus dat is ook geen groot pluspunt. Resolutie heb ik wel niet nodig, want ik gebruik foto's alleen voor WhatsApp, maar toch.
Ik had ook geen OIS op m'n HTC One Mini en ook niet op m'n huidige toestel, dus dat is imho nonsens.
Maar het is wel jammer dat er een functie is opgeofferd voor de 'Duo Camera', had dan liever OIS gezien...
[ Voor 86% gewijzigd door CLB op 28-03-2014 17:18 ]
Verwijderd
Nounou, hoe laat zullen mensen hier aanwezig zijn 
https://htc.social-apps.n...7a53760412dfdf3358560.jpg
https://htc.social-apps.n...7a53760412dfdf3358560.jpg
Prima, ik kom met de auto van m'n schoonvader
Ik woon in Arnhem, kom ff met je schoonvader koffie drinken. Die M8 kan me gestolen worden als ik daar in mag rijden. ...
* Golf2vr6 mompelt iets van offtopic
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Overbodig vind ik apps als Samsung Link, Samsung Groupplay Samsung Apps, S Suggest, Dropbox, ChatON, en dat soort applicaties. Er zijn er nog veel meer.tweaker2010 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:00:
[...]
Wat is jouw definitie van overbodig dan precies? Ik neem aan dat apps als FB en Google+ nog steeds standaard op je M8 staan. Daarnaast bestaat Sense standaard ook uit diverse toepassingen als BlinkFeed waar niet iedereen op zit te wachten.
Google+ staat sowieso standaard op Android-toestellen
Verwijderd
Ja ga jij maar lekker koffie drinken met de schoonvader, terwijl ik even ga crossen in de R8. Goed idee toch, jij houdt schoonvader gezelschap, ik pas op de auto, kan Colin met een gerust hart in de rij staanGolf2vr6 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 17:29:
[...]
Ik woon in Arnhem, kom ff met je schoonvader koffie drinken. Die M8 kan me gestolen worden als ik daar in mag rijden. ...
* Golf2vr6 mompelt iets van offtopic
CLB, de iets mindere camera (waar overigens geen waardeloze foto's uitkomen) is dat voor jou een reden om álle andere voordelen van deze HTC t.o.v. de rest dan ook niet te verkiezen boven de andere smartphones?CLB schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 17:02:
Wel leuk dat die HTC One M7 ongeveer de grootte heeft van een 10 inch tablet
Je geeft zelf aan de resolutie niet nodig te hebben (alleen whatsapp). En ook OIS mis je niet echt...
Het achteraf focussen is een leuke toevoeging die vast en zeker nog beter wordt.
Om het heel cru te zeggen krijg je de camera van de One M7 zonder OIS. Is het het waard om alleen vanwege de camera een andere telefoon te pakken en de rest van de voordelen van de M8 te missen?
Ik snap echt wel wat je wilt zeggen; ik heb namelijk 2 dagen met hetzelfde gezeten, maar ik ben er vanovertuigd dat ik me meer ga irriteren aan het dagelijks gebruik van bijv. een Sony door de slechtere ergonomie t.o.v. de HTC's die ik gewend ben, en het all-glass (fragiele) design.
Bij Samsung zou ik me kapot ergeren aan die kinderlijke skin en alle bloatware.
Ik kan dan ook maar 1 verbeterpunt bij de HTC M8 opnoemen (de camera) en dan heb je het ook gehad. Bij de overige merken kan ik door blijven zeiken
De camera is voor veel mensen hun dagelijkse foto-apparaat waaronder moi. Dan is een goede camera meegenomen, nu krijgt hij in iedere review het predikaat middelmatig bestempeld wat jammer is.Deathchant schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:53:
[...]
CLB, de iets mindere camera (waar overigens geen waardeloze foto's uitkomen) is dat voor jou een reden om álle andere voordelen van deze HTC t.o.v. de rest dan ook niet te verkiezen boven de andere smartphones?
Je geeft zelf aan de resolutie niet nodig te hebben (alleen whatsapp). En ook OIS mis je niet echt...
Het achteraf focussen is een leuke toevoeging die vast en zeker nog beter wordt.
Om het heel cru te zeggen krijg je de camera van de One M7 zonder OIS. Is het het waard om alleen vanwege de camera een andere telefoon te pakken en de rest van de voordelen van de M8 te missen?
Ik snap echt wel wat je wilt zeggen; ik heb namelijk 2 dagen met hetzelfde gezeten, maar ik ben er vanovertuigd dat ik me meer ga irriteren aan het dagelijks gebruik van bijv. een Sony door de slechtere ergonomie t.o.v. de HTC's die ik gewend ben, en het all-glass (fragiele) design.
Ik kan dan ook maar 1 verbeterpunt bij de HTC M8 opnoemen (de camera) en dan heb je het ook gehad. Bij de overige merken kan ik door blijven zeiken
Heb zelf de One 2013 gehad, en de Nexus 5 die ik nu heb maakt echt overdag betere foto's i.v.m met de One. Htc slaat de plank mis op dat gebied helaas door vast te blijven klampen aan de ultrapixel techniek...
Jammer ook dat het lijkt alsof er tegenover de Nexus One 2013 echt qua foto kwaliteit niks is verbeterd. Alles verbeteren, behalve de camera...

Zie ook deze goed omschreven review wat nu echt het probleem is met de One 2014 camera: http://www.trustedreviews..._Page-7#tr-review-summary
[ Voor 9% gewijzigd door alwaysleft op 29-03-2014 00:09 ]
Verwijderd
heb vandaag ook ff gespeeld met de m8
eigenlijk had ik geen WOW gevoel dat ik had met de m7 die ik na de htc one x had
het formaat lijkt hetzelfde, ja hij is langer maar het voelt niet of hij groter is
dit is puur smaak, en gaat alleen over het ontwerp
vond de boomsound niet echt harder, zelfde youtube film op beide toestellen gespeeld
dus zonder naar de software te kijken ben ik nog niet overtuigd, volgende maand loopt mijn jaar contract weer af, dus kan ik weer rond kijken. als er een m8 Max zou komen was ik gelijk over.
dus puur smaak
eigenlijk had ik geen WOW gevoel dat ik had met de m7 die ik na de htc one x had
het formaat lijkt hetzelfde, ja hij is langer maar het voelt niet of hij groter is
dit is puur smaak, en gaat alleen over het ontwerp
vond de boomsound niet echt harder, zelfde youtube film op beide toestellen gespeeld
dus zonder naar de software te kijken ben ik nog niet overtuigd, volgende maand loopt mijn jaar contract weer af, dus kan ik weer rond kijken. als er een m8 Max zou komen was ik gelijk over.
dus puur smaak
Gheheh +1, ik kan me vinden in jouw mening,Deathchant schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:53:
[...]
CLB, de iets mindere camera (waar overigens geen waardeloze foto's uitkomen) is dat voor jou een reden om álle andere voordelen van deze HTC t.o.v. de rest dan ook niet te verkiezen boven de andere smartphones?
Dan koop je toch de veel goedkopere M7?Deathchant schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:53:
[...]
+ Betere camera, beter scherm. Veel lagere prijs.
- Geen SD, mindere behuizing, mindere batterij
+/- Schermformaat?
En nee, ik zie snapdragon 801 v 600 niet als vergelijkingspunt. De kans dat je iets op de HTC doet waar je een snellere cpu voor nodig hebt dan de S600 is 0.
Even als halve buitenstaander die de introductie en reviews van M7 als M8 heeft gevolgd en ook vooral interesse heeft in de camera..
Om te beginnen: het idee is leuk. Het idee is goed. De uitwerking? ...
Nee, die 4MP 16:9 module is prut. In vergelijkingen lijkt hij keer op keer *minder* DR te hebben (heldere gebieden clippen eerder, terwijl schaduwen gelijk of donkerder zijn), in 4:3 mode is er maar 3MP en dat is echt niets. Ja, grotere pixels zijn interessant, maar niet als je er dan geen overhoudt.
En dan hebben ze de OIS ook nog laten vallen..
Ik heb me vandaag beziggehouden met enkele foto's van een smartphone van 2010 en die overtreft in daglicht met gemak de foto's van de One. Niet alleen heeft die meer pixels, ze waren ook maar nét iets kleiner. De gehele sensor was een stuk groter! Vier jaar later slaagt HTC er in om een slechtere camera af te leveren in hun topmodel.
Vergeleken met de pureview flagships van Nokia loopt het ook geheel mank. De gecombineerde pixels vormen een grotere oppervlakte waarbij ruis uitgemiddeld wordt én meer detail verkregen.
Veel mooie snufjes, maar die camera brengt het totaalplaatje om zeep.
Om te beginnen: het idee is leuk. Het idee is goed. De uitwerking? ...
Nee, die 4MP 16:9 module is prut. In vergelijkingen lijkt hij keer op keer *minder* DR te hebben (heldere gebieden clippen eerder, terwijl schaduwen gelijk of donkerder zijn), in 4:3 mode is er maar 3MP en dat is echt niets. Ja, grotere pixels zijn interessant, maar niet als je er dan geen overhoudt.
En dan hebben ze de OIS ook nog laten vallen..
Ik heb me vandaag beziggehouden met enkele foto's van een smartphone van 2010 en die overtreft in daglicht met gemak de foto's van de One. Niet alleen heeft die meer pixels, ze waren ook maar nét iets kleiner. De gehele sensor was een stuk groter! Vier jaar later slaagt HTC er in om een slechtere camera af te leveren in hun topmodel.
Vergeleken met de pureview flagships van Nokia loopt het ook geheel mank. De gecombineerde pixels vormen een grotere oppervlakte waarbij ruis uitgemiddeld wordt én meer detail verkregen.
Veel mooie snufjes, maar die camera brengt het totaalplaatje om zeep.
Het is misschien geen perfecte point-en-shoot camera inderdaad (granted, daar worden smartphone camera's vaak voor gebruikt, maar als dat vervolgens WhatsApp-foto's worden (compressie) zul je het verschil waarschijnlijk zelden merken). Ik denk dat er in manual modus erg mooie plaatjes te schieten vallen. De scherpte van de foto's staat standaard ook veel te 'hard', wat in de M8 nauwkeuriger te regelen schijnt te zijn.
Als door middel van updates het UFocus verhaal niet sterk verbeterd wordt had ik ook liever OIS gehad, wellicht hadden ze voor dat geld er een 6 of zelfs 8 UltraPixel camera in kunnen doen. Ook als het wel veel beter zou werken trouwens, ik denk dat je dit een aantal keer probeert en dan links laat liggen.
Toch is de camera voor mij echt niet zo belangrijk, maar als ik dan eens een foto wil maken wil ik daar best wat moeite in steken in de manual modus. Zie ook de bovenste post op pagina 5: http://forum.xda-develope...read.php?t=2694621&page=5 hij quote daar zichzelf met foto's van de M7, maar je ziet doordat hij een aantal dingen manual doet, er erg goede foto's uit komen, dit zal met de M8 niet anders zijn.
Als door middel van updates het UFocus verhaal niet sterk verbeterd wordt had ik ook liever OIS gehad, wellicht hadden ze voor dat geld er een 6 of zelfs 8 UltraPixel camera in kunnen doen. Ook als het wel veel beter zou werken trouwens, ik denk dat je dit een aantal keer probeert en dan links laat liggen.
Toch is de camera voor mij echt niet zo belangrijk, maar als ik dan eens een foto wil maken wil ik daar best wat moeite in steken in de manual modus. Zie ook de bovenste post op pagina 5: http://forum.xda-develope...read.php?t=2694621&page=5 hij quote daar zichzelf met foto's van de M7, maar je ziet doordat hij een aantal dingen manual doet, er erg goede foto's uit komen, dit zal met de M8 niet anders zijn.
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Nice shop:

Overigens nog een aantal pics die gemaakt zijn door iemand die weet wat ie doet 
http://www.colbybrownphot...e-on-the-htc-one-m8-2014/
https://www.flickr.com/photos/rt425/sets/72157642908546733/ (zoals gezegd, die effecten d.m.v. UFocus, redelijk maar niet bijzonder wow... hoewel die van de hond erg goed gelukt is mijns inziens
)
http://www.colbybrownphot...e-on-the-htc-one-m8-2014/
https://www.flickr.com/photos/rt425/sets/72157642908546733/ (zoals gezegd, die effecten d.m.v. UFocus, redelijk maar niet bijzonder wow... hoewel die van de hond erg goed gelukt is mijns inziens
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
Vind ik niet,de plaatjes zijn te klein.Op het toestel zullen ze wel goed uitzien,maar eenmaal op een tv van 50 inch wordt het denk minder.Btje schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 07:45:
http://phandroid.com/2014...peria-z2-camera-face-off/
Hier komt wat mij betreft de m8 er goed uit
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Gaat om het verschil. De one is kwa kleur samen met de sony de betere.Amaze86 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:41:
[...]
Vind ik niet,de plaatjes zijn te klein.Op het toestel zullen ze wel goed uitzien,maar eenmaal op een tv van 50 inch wordt het denk minder.
Xiaomi 13T Pro
Een telefoon blijft een telefoon hé. Vind de foto's er prima uit zien. Denk dat ze op een 50" TV ook nog best mooi zijn, maar goed, wanneer laat jij foto's zien op een 50" TV (van je telefoon)? Een telefoon blijft gewoon iets voor snapshots.
Totaal niet mee eens. Een telefoon is (voor mij) tegenwoordig geen telefoon meer. Ik bel nooit met het ding. Ik stuur berichtjes, ik surf, ik zit op Facebook én ik maak foto's.
En dan wil ik dus wel een beetje knappe foto's.
En ik ben niet de enige die geen losse fotocamera heeft van €500 voor bijvoorbeeld vakantiefoto's (die veel mensen laten zien op hun tv). Vandaar ook dat andere telefoonmerken wél steeds meer megapixels in hun telefoons gooien. (Iets met luisteren naar de markt ofzo.)
En ik ben niet de enige die geen losse fotocamera heeft van €500 voor bijvoorbeeld vakantiefoto's (die veel mensen laten zien op hun tv). Vandaar ook dat andere telefoonmerken wél steeds meer megapixels in hun telefoons gooien. (Iets met luisteren naar de markt ofzo.)
HTC heeft wel gelijk dat meer megapixels niet per se beter is. Vanaf 6 megapixel maakt het allemaal niet zo veel meer uit(mijn oude dslr met 6Mp maakt nog altijd betere foto's dan m'n telefoon met 8 ) . Alleen moeten ze dan wel fatsoenlijke afbeeldingen leveren door er een grote chip met fatsoenlijke lens, OIS en goede processingsoftware in te zetten. De extra 'dieptecamera' lijkt niet zo heel veel toe te voegen. Wat mij betreft mogen telefoons best wat dikker worden om meer ruimte te maken voor een goede accu en betere cameramodule.
Na het zien van deze video, ben ik er niet meer zo enthousiast over. Denk dat ik voor een flipcover ga. Jullie?
Alsnog, het blijft een telefoon. Je kan niet van een apparaat dat kleiner is dan een compactcamera verwachten dat het hele goede foto's maakt. Ik vind persoonlijk de foto's van dit toestel prima overigens. Een redelijke fotocamera die prima foto's neemt kan je trouwens al voor een euro of 120 kopen, valt reuze mee dus. Daarbij zeggen megapixels welgeteld niets over de kwaliteit van een foto. De lens, sensor, stabilisatie, etc. etc. hebben véél meer invloed op de kwaliteit van een foto, en met zo'n miniscule cameramodule zal het je gewoon niet lukken om echt goede foto's te maken.barrymossel schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:02:
Totaal niet mee eens. Een telefoon is (voor mij) tegenwoordig geen telefoon meer. Ik bel nooit met het ding. Ik stuur berichtjes, ik surf, ik zit op Facebook én ik maak foto's.
Een telefoon vervangt inmiddels zo veel dingen, maar uiteindelijk surf je liever het web op je computer, typ je liever met een echt toetsenbord, luister je liever muziek uit échte speakers, en kijk je liever films op een TV of in de bioscoop. Same goes voor foto's maken.
Eigenlijk best vaak. 3vingers schuiven werkt best ok. Dit doe ik ook regelmatig met filmpjes met mijn M7 geschoten.Thomasx4 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:53:
Een telefoon blijft een telefoon hé. Vind de foto's er prima uit zien. Denk dat ze op een 50" TV ook nog best mooi zijn, maar goed, wanneer laat jij foto's zien op een 50" TV (van je telefoon)? Een telefoon blijft gewoon iets voor snapshots.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Pocketnow heeft zojuist een hele reeks foto's online gezet, die gemaakt zijn met de HTC One M8:
http://pocketnow.com/2014...e-you-decide#!prettyPhoto
En op Flickr een aantal samples gevonden van M8 foto's:
https://www.flickr.com/ph.../72157642999272043/page2/
En ik hou de foto's in de gaten die geüpload worden met de tags: HTC One M8:
https://www.flickr.com/search/?q=htc+one+m8&s=rec
Na het zien van de foto's op Flickr, ben ik nog steeds niet onder de indruk van de camerakwaliteit van de HTC One M8, maar wist dit natuurlijk van tevoren.
http://pocketnow.com/2014...e-you-decide#!prettyPhoto
En op Flickr een aantal samples gevonden van M8 foto's:
https://www.flickr.com/ph.../72157642999272043/page2/
En ik hou de foto's in de gaten die geüpload worden met de tags: HTC One M8:
https://www.flickr.com/search/?q=htc+one+m8&s=rec
Na het zien van de foto's op Flickr, ben ik nog steeds niet onder de indruk van de camerakwaliteit van de HTC One M8, maar wist dit natuurlijk van tevoren.
[ Voor 51% gewijzigd door Steeffoon op 29-03-2014 16:13 . Reden: extra linkjes :) ]
En zo had het moeten zijn!!!!!.......dan had ik de camera nog voor lief genomen 
Een van de betere reviews: http://www.phonearena.com/reviews/HTC-One-M8-Review_id3619
Als andere telefoons het beter kunnen, zou HTC het ook moeten kunnen...Thomasx4 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:43:
[...]
Alsnog, het blijft een telefoon. Je kan niet van een apparaat dat kleiner is dan een compactcamera verwachten dat het hele goede foto's maakt. Ik vind persoonlijk de foto's van dit toestel prima overigens. Een redelijke fotocamera die prima foto's neemt kan je trouwens al voor een euro of 120 kopen, valt reuze mee dus. Daarbij zeggen megapixels welgeteld niets over de kwaliteit van een foto. De lens, sensor, stabilisatie, etc. etc. hebben véél meer invloed op de kwaliteit van een foto, en met zo'n miniscule cameramodule zal het je gewoon niet lukken om echt goede foto's te maken.
Ik had je bericht gemistDeathchant schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:53:
Wat mij betreft is deze M8 (veruit) de beste van de Z2, S5 en M8!
Whatabout Sony, ze hebben niet alleen een Z, Z1 en aankomende Z2 heh
Als Sony komt met een Xperia ZL2, dan ben ik gelijk over, maar die hoop heb ik opgegeven...
Of ik een M8 ga kopen? Geen idee, beter onder handen nemen nog en ik wil de OnePlus One even afwachten..
Kunnen ze ook, maar ze kiezen een andere aanpak, take it or leave it...barrymossel schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:10:
Als andere telefoons het beter kunnen, zou HTC het ook moeten kunnen...
[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 29-03-2014 23:17 ]
Zo heeft elk merk zijn plus en minpunten. Als het relatief kleine HTC een luxe aluminiumbehuizing kan gebruiken, waarom kan het grote Samsung dat dan niet en komen ze met cheapass plastic?barrymossel schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:10:
[...]
Als andere telefoons het beter kunnen, zou HTC het ook moeten kunnen...
[ Voor 4% gewijzigd door BPP op 29-03-2014 23:18 ]
Kunnen ze uiteraard gemakkelijk. Maar waarom zouden ze. Het is niet dat ze er weinig door verkopen.BPP schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:17:
Als het relatief kleine HTC een luxe aluminiumbehuizing kan gebruiken, waarom kan het grote Samsung dat dan niet en komen ze met cheapass plastic?
Nickname does not reflect reality
Ik snap je niet helemaal. Je bent wel geïnteresseerd in de M8 maar niet in de Z2 omdat die te grote bezels zou hebben? Want je zegt dat een eventuele nieuwe ZL je wel zou aanspreken, dus dan ga ik er van uit dat je doelt op de te grote bezels van de Sony.CLB schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:15:
[...]
Ik had je bericht gemist
Wat mij betreft is deze M8 (veruit) de beste van de Z2, S5 en M8!
Whatabout Sony, ze hebben niet alleen een Z, Z1 en aankomende Z2 heh![]()
Als Sony komt met een Xperia ZL2, dan ben ik gelijk over, maar die hoop heb ik opgegeven...
Of ik een M8 ga kopen? Geen idee, beter onder handen nemen nog en ik wil de OnePlus One even afwachten..
[...]
Kunnen ze ook, maar ze kiezen een andere aanpak, take it or leave it...
Wat als ik je nu vertel dat de M8 grotere bezels heeft dan de Z2. Beide toestellen zijn ongeveer even groot, hebben allebei stereo speakers en hebben allebei onscreen knoppen. Maar het scherm van de Z2 is 0,2 inch groter. Dus reken maar uit.
Omdat die onder andere te grote bezels heeft 
Ik vind het afdoen aan het uiterlijk, bij de M8 vind ik dit niet.
Ik houd niet van het glas, designwise vind ik de Z2 ook niet aantrekkelijk.
ZL is inderdaad compacter, van plastic, persoonlijk mooier uiterlijk dan de rest van de Z-serie.
Ik houd niet van het glas, designwise vind ik de Z2 ook niet aantrekkelijk.
ZL is inderdaad compacter, van plastic, persoonlijk mooier uiterlijk dan de rest van de Z-serie.
[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 30-03-2014 13:15 ]
Nog steeds, je argument van te grote bezels gaat niet op als je de Z2 met de M8 vergelijkt. De bezels van de Z2 zijn minder groot dan die van de M8, punt.
Kijk, dat je het uiterlijk/design van de M8 (en zijn bezels) mooier vindt dan de Z2 kan ik prima begrijpen, dat is gewoon persoonlijke voorkeur en daar is natuurlijk helemaal niks mis mee. Maar de bezels zijn gewoon een feit en het feit is dat die van de M8 groter zijn. Daar valt niks aan te veranderen.
Kijk, dat je het uiterlijk/design van de M8 (en zijn bezels) mooier vindt dan de Z2 kan ik prima begrijpen, dat is gewoon persoonlijke voorkeur en daar is natuurlijk helemaal niks mis mee. Maar de bezels zijn gewoon een feit en het feit is dat die van de M8 groter zijn. Daar valt niks aan te veranderen.
Ten eerste twijfel ik aan de juistheid van je 'feit'. Precieze percentage van het schermoppervlakte van de M8 tov van de gehele voorkant weet ik niet, maar aan de afmetingen te zien, denk ik dat het niet ver verwijderd zal zijn van de 69% die het bij de Z2 is. Daarnaast doelt CLB denk ik o.a. meer op het feit dat ondanks dat de bezels bij de M8 flink zijn, ze beter worden gebruikt dan bij de Z2. Waar het bij de Z2 met name ongebruikte ruimte is, zitten er bij de M8 speakers op de bezel en worden ze dus 'nuttig' gebruikt. En voordat je begint, de speakers van de M8 zijn weliswaar groter dan die op de Z2 aan de voorkant, maar ook zeker stukken beter.cordonbleu schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:03:
Nog steeds, je argument van te grote bezels gaat niet op als je de Z2 met de M8 vergelijkt. De bezels van de Z2 zijn minder groot dan die van de M8, punt.
[ Voor 5% gewijzigd door DwightKSchrute op 30-03-2014 15:31 ]
Verwijderd
Al die ophef over de Camera... Ik hen de M7 al bijna een jaar in gebruik. En ik vind de camera best goed. De plaatjes die ie schiet zien er zeer fraai uit. De non-techneuten merken vaak niet eens dat er maar 4 mp in zit. Mijn vriendin bijvoorbeeld heeft een telefoon met 8mp, maar vindt dat mijn HTC One veel betere plaatjes schiet. Toen ik zei dat er maar 4mp in zat, geloofde ze het niet. Maarja, ik ben hier niet om de camera de hemel in te prijzen want het heeft weldegelijk een zwakke punt. Als je probeert in te zoomen, merk je al gauw de beperkingen van 4mp. Maar zolang je dat niet nodig hebt en niet vaak foto's op posterformaat afdrukt, heeft de One eigenlijk een zeer goede camera.
Scheelt toch wel wat meer dan je denkt. De M8 heeft een scherm-bezel ratio van 66,71%, dus niet 69%. Bij de Z2 is dit 69,17% en is hiermee bijna gelijk aan de Galaxy S5 (69,76%). Is dus toch nog wel een significant verschil.DwightKSchrute schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:26:
[...]
Ten eerste twijfel ik aan de juistheid van je 'feit'. Precieze percentage van het schermoppervlakte van de M8 tov van de gehele voorkant weet ik niet, maar aan de afmetingen te zien, denk ik dat het niet ver verwijderd zal zijn van de 69% die het bij de Z2 is. Daarnaast doelt CLB denk ik o.a. meer op het feit dat ondanks dat de bezels bij de M8 flink zijn, ze beter worden gebruikt dan bij de Z2. Waar het bij de Z2 met name ongebruikte ruimte is, zitten er bij de M8 speakers op de bezel en worden ze dus 'nuttig' gebruikt. En voordat je begint, de speakers van de M8 zijn weliswaar groter dan die op de Z2 aan de voorkant, maar ook zeker stukken beter.
http://www.phonearena.com...9.17-screen-to-body-ratio
Speakers van de M8 zijn inderdaad beter dan die van de Z2, maar de Z2 doet het hier zeker niet slecht aangezien deze waterdicht is en dit betekent dus dat er een membraan voor de speakers zit om water buiten te houden. Dit zorgt ervoor dat het volume lager wordt, dus dan vind ik dat de speakers van de Z2 het echt wel heel erg goed doen.
Je kan wel zeggen: 'dat ondanks dat de bezels bij de M8 flink zijn, ze beter worden gebruikt dan bij de Z2. Waar het bij de Z2 met name ongebruikte ruimte is, zitten er bij de M8 speakers op de bezel en worden ze dus 'nuttig' gebruikt.' Je vergeet hierbij dat er een grote zwarte balk op de M8 zit waar slechts alleen het HTC logo zich bevindt en verder niks. Op de M7 zaten hier nog de navigatieknoppen, maar bij de M8 is dit loze ruimte. Dat vind ik dus eigenlijk niet heel erg nuttig.
[ Voor 5% gewijzigd door cordonbleu op 30-03-2014 17:31 ]
OK, dat is dan inderdaad nog wel een significant verschil, 3% is aardig. De bezel onder het scherm vande Sony is volgens mij groter dan de balk van HTC met het logo (vind ik overigens ook jammer). Maar uiteindelijk denk ik dat de bezels bij HTC iets nuttiger worden gebruikt.cordonbleu schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:29:
[...]
Scheelt toch wel wat meer dan je denkt. De M8 heeft een scherm-bezel ratio van 66,71%, dus niet 69%. Bij de Z2 is dit 69,17% en is hiermee bijna gelijk aan de Galaxy S5 (69,76%). Is dus toch nog wel een significant verschil.
Speakers van de M8 zijn inderdaad beter dan die van de Z2, maar de Z2 doet het hier zeker niet slecht aangezien deze waterdicht is en dit betekent dus dat er een membraan voor de speakers zit om water buiten te houden. Dit zorgt ervoor dat het volume lager wordt, dus dan vind ik dat de speakers van de Z2 het echt wel heel erg goed doen.
Je kan wel zeggen: 'dat ondanks dat de bezels bij de M8 flink zijn, ze beter worden gebruikt dan bij de Z2. Waar het bij de Z2 met name ongebruikte ruimte is, zitten er bij de M8 speakers op de bezel en worden ze dus 'nuttig' gebruikt.' Je vergeet hierbij dat er een grote zwarte balk op de M8 zit waar slechts alleen het HTC logo zich bevindt en verder niks. Op de M7 zaten hier nog de navigatieknoppen, maar bij de M8 is dit loze ruimte. Dat vind ik dus eigenlijk niet heel erg nuttig.
Hier trouwens ook een leuk topic met allemaal voorbeeldfoto's geschoten met de nieuwe One http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2694621
Hier een super goed artikel over het Ultrapixel probleem, ja of nee http://www.productastic.c...amera-review-impressions/
Hier een super goed artikel over het Ultrapixel probleem, ja of nee http://www.productastic.c...amera-review-impressions/
[ Voor 33% gewijzigd door alwaysleft op 30-03-2014 18:06 ]
Achja, de M8 is iig wel een verbetering ten opzichte van de 64,8% van de M7. En ok, de Sony heeft inderdaad wat meer scherm aan de voorkant, maar als het mij om de minimale bezels ging, dan bleef ik wel lekker bij de G2. De One M8 is gewoon een schoonheid vergeleken met de Sony (IMOcordonbleu schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:29:
[...]
Scheelt toch wel wat meer dan je denkt. De M8 heeft een scherm-bezel ratio van 66,71%, dus niet 69%. Bij de Z2 is dit 69,17% en is hiermee bijna gelijk aan de Galaxy S5 (69,76%). Is dus toch nog wel een significant verschil.
Haha, ik heb echter nu een Nexus 5, maar ik vind de Z2 inderdaad net iets mooier dan de M8. Hoewel ik de M8 ook echt een prachtapparaat vind en absoluut mijn eerste keuze zou zijn ten opzichte van elk ander flagship na de Z2.
Maar er werd hier door iemand gezegd dat zijn keuze tussen de M8 en Z2 op de M8 zou vallen omdat de Z2 volgens hem zulke grote bezels heeft, wat dus niet zo is vergeleken met de M8. Dat wilde ik gewoon even duidelijk maken, omdat het gewoon niet klopt. Dat de bezels van de ene bijv. mooier zijn dan de andere is natuurlijk een heel ander verhaal, maar daar doelde ik ook niet op.
Maar er werd hier door iemand gezegd dat zijn keuze tussen de M8 en Z2 op de M8 zou vallen omdat de Z2 volgens hem zulke grote bezels heeft, wat dus niet zo is vergeleken met de M8. Dat wilde ik gewoon even duidelijk maken, omdat het gewoon niet klopt. Dat de bezels van de ene bijv. mooier zijn dan de andere is natuurlijk een heel ander verhaal, maar daar doelde ik ook niet op.
Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al.BPP schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:17:
[...]
Zo heeft elk merk zijn plus en minpunten. Als het relatief kleine HTC een luxe aluminiumbehuizing kan gebruiken, waarom kan het grote Samsung dat dan niet en komen ze met cheapass plastic?
Denk eens aan de vele miljoenen metalen behuizingen die in korte tijd gefabriceerd moeten worden!
Er is gewoon geen productie capaciteit voor handen voor die hoeveelheid.
Dat gaat in plastic vele malen sneller en makkelijker dan in metaal en dat zal ook het probleem zijn.
Het duurt veel te lang om die grote aantallen te kunnen laten maken zodat ze bijna simultaan wereldwijd gelanceerd kunnen worden.
Kijk naar Apple.
Die kan ook niet wereldwijd een nieuwe iPhone lanceren.
Dat gebeurt ook altijd gefaseerd waarbij het maanden of kwartalen kan duren voor een nieuw model overal verkrijgbaar is.
En dan kan je wel genoeg exemplaren laten fabriceren.
En dat wil Samsung duidelijk niet.
Samsung wil meteen in korte tijd alle (potentiële) kopers de mogelijkheid bieden over het toestel te beschikken.
De One had ook het probleem dat er niet genoeg goede onderdelen gefabriceerd konden worden en je weet hoe dat is afgelopen
Natuurlijk kunnen ze dat makkelijk. Maar fictieve schaarste = I want one even more = hype = profit.catt4u schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:24:
[...]
Kijk naar Apple.
Die kan ook niet wereldwijd een nieuwe iPhone lanceren.
Nickname does not reflect reality
Het schijnt overigens dat Samsung op het moment wat problemen heeft met het maken van de mallen waar de lenselementen voor de camera in moeten. 20%-30% van die dingen schijnt maar goed van de band te rollen, dat kost dus wel serieus meer tijd (en geld) om dat goed te krijgen.
Eh, nee?catt4u schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:24:
[...]
De One had ook het probleem dat er niet genoeg goede onderdelen gefabriceerd konden worden en je weet hoe dat is afgelopen
Toestel is ruim een maand later op de markt gekomen dan was aangekondigd. Niet echt heel erg goed voor je imago.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Klopt, en niet zo goed voor de verkoopaantallen. Die leveringsproblemen hebben de CEO van HTC bijna de kop gekost toen.Michaelg schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:34:
Toestel is ruim een maand later op de markt gekomen dan was aangekondigd. Niet echt heel erg goed voor je imago.
Ik heb het nooit over bezels gehad in CLB in "[HTC One M8] Ervaringen en Discussie" ?cordonbleu schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:03:
Nog steeds, je argument van te grote bezels gaat niet op als je de Z2 met de M8 vergelijkt.
De bezels van de Z2 zijn minder groot dan die van de M8, punt.
Dus prima dat je daar een hele discussie over aanzwengelt, maar er ontgaat me eerlijk gezegd, waarom?
iemand enig idee waar je zo'n dot view case kan halen.
Toch een stukje innovatie hebben ze weer verricht ....
De dot view case kan je onder andere bij Coolblue bestellen voor €44,99. Hier betaal je wel een hogere prijs voor. Uit mijn hoofd is de adviesprijs van deze case €39,95.theduke1989 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:47:
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
en hier: http://www.typhone.nl/acc...one-m8-dot-view-case-greytheduke1989 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:47:
tijd voor een accessoire topic?
[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 31-03-2014 02:25 ]
Maar hier wel en daar werd op gereageerd door cordonbleuCLB schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:08:
Omdat die onder andere te grote bezels heeft
[ Voor 3% gewijzigd door DwightKSchrute op 30-03-2014 23:07 ]
Okee, ook prima... Ik vind het apart, dat iemand een reactie geeft over bezels als ik het niet noem...
Dat ik er daarna op in ga noem ik weer niet apart, want er worden me immers wat vragen gesteld
Daarnaast wordt er gelijk met cijfertjes rondgestrooid, ook prima, maar ik plaats niet voor niks een smiley.
En noem er nog eens bij dat ik het qua uiterlijk zo vind. Dat er daarna wordt gepretendeerd dat er 'iemand
was die de bezels op de Z2 te groot vind, maar die van de M8 groter zijn, een feit is' vind ik wat apart,
Kan ook zijn dat die iemand DwightKSchrute is, dan voel ik me voor niks aangesproken en ga ik wel slapen
Dat ik er daarna op in ga noem ik weer niet apart, want er worden me immers wat vragen gesteld
Daarnaast wordt er gelijk met cijfertjes rondgestrooid, ook prima, maar ik plaats niet voor niks een smiley.
En noem er nog eens bij dat ik het qua uiterlijk zo vind. Dat er daarna wordt gepretendeerd dat er 'iemand
was die de bezels op de Z2 te groot vind, maar die van de M8 groter zijn, een feit is' vind ik wat apart,
Kan ook zijn dat die iemand DwightKSchrute is, dan voel ik me voor niks aangesproken en ga ik wel slapen

Ik geloof niet dat er op mij gereageerd werd, want ik reageerde pas na die opmerking.CLB schreef op zondag 30 maart 2014 @ 23:14:
Okee, ook prima... Ik vind het apart, dat iemand een reactie geeft over bezels als ik het niet noem...

[ Voor 16% gewijzigd door DwightKSchrute op 30-03-2014 23:41 ]
Het is niet dat HTC de eerste hiermee is hoor. Zo kan ik me herinneren dat Alcatel eenzelfde soort case heeft die je op de OneTouch Hero kan doen. Die telefoon en case zijn volgens mij eind vorig jaar aangekondigd. Maar goed, het is een erg leuk concept.theduke1989 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:47:
Uitvoering vind ik bij HTC toch wel wat beter
Klikkerdeklik
[ Voor 34% gewijzigd door barrymossel op 31-03-2014 08:59 . Reden: Andere link ]
Ik zit eerder te wachten op de aankondiging van andere kleuren, je hoort al wel verhalen op de wandelgangen over 'stealth black' en 'stealth red', maar helaas is hier naar mijn weten nog niks over bekent. Want mijn keuze (qua kleur) zou juist net tussen deze twee gaan, maar heb helaas nog nergens bevestiging kunnen vinden van deze uitvoeringen...
Fingers crossed!
Fingers crossed!
Bevestiging is er pas als HTC ze daadwerkelijk bekend maakt, maar ze komen wel hoor 
Accessoires voor de HTC One (M8)Bullet_NL schreef op zondag 30 maart 2014 @ 23:05:
Prima, indien iemand een HTC One M8 accessoires topic aan wil maken, graag!
[ Voor 59% gewijzigd door CLB op 31-03-2014 11:15 ]
Bij deze dan bevestiging dat ze komen.Miel71 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:03:
Ik zit eerder te wachten op de aankondiging van andere kleuren, je hoort al wel verhalen op de wandelgangen over 'stealth black' en 'stealth red', maar helaas is hier naar mijn weten nog niks over bekent. Want mijn keuze (qua kleur) zou juist net tussen deze twee gaan, maar heb helaas nog nergens bevestiging kunnen vinden van deze uitvoeringen...
Fingers crossed!
Alleen blijft er een kans dat ze provider exclusief zullen zijn.
T-mobile in Arnhem krijg heel snel een actie met de nieuwe HTC M8!!!
50% Korting en HTC M8 gratis.
Zie foto hieronder!
50% Korting en HTC M8 gratis.
Zie foto hieronder!

Was al eerder gepost in dit topic. Zie Verwijderd in "[HTC One M8] Ervaringen en Discussie"
Als de knoppen niet zichtbaar zijn en immersive mode niet goed werkt is 't niet echt mooi: vanaf bv 28 sec.
Oeh ik zie het. Is inderdaad niet echt mooi te noemen. Ziet er zelfs vreemd uit.
Volgens mij heeft dat meer met de app te maken dan met het toestel zelf? Mijn Nexus 5 doet dat ook niet altijd netjes namelijk.CLB schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:27:
Als de knoppen niet zichtbaar zijn en immersive mode niet goed werkt is 't niet echt mooi: vanaf bv 28 sec.
[video]
Klopt, ik schrijf ook over de immersive mode van Android 4.4 KitKat
Als het goed is krijgen wij ook het hoesje in de doos of niet ?
Zou dat in Duitsland ook zo zijn ?, aangezien ik hem daar wil gaan halen...
Ligt eraan wat je onder 'het' hoesje verstaat, je krijgt geen Dot View Case (natuurlijk) 
Ik gok dat, dat in Duitsland ook zo zal zijn ja, maar het is niks meer dan 'n TPU-case, geen luxeuze.
Ik gok dat, dat in Duitsland ook zo zal zijn ja, maar het is niks meer dan 'n TPU-case, geen luxeuze.
Beter als nietsCLB schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:27:
Ligt eraan wat je onder 'het' hoesje verstaat, je krijgt geen Dot View Case (natuurlijk)
Tnx
Verwijderd
Goh, het lijkt wel een overgang van de Galaxy S2->S3 met die grotere ronde hoeken 
Mooi toestel weer en ik hoop dat ze dit jaar geen problemen zullen ondervinden met de levering.
Mooi toestel weer en ik hoop dat ze dit jaar geen problemen zullen ondervinden met de levering.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 17:32 ]
Zoekfunctie levert geen resultaat dus ik plaats deze maar even hier. HTC m8 vs iphone 5s camera test. (veel sample foto's maar geen high res versies beschikbaar).
Korte samenvatting, de camera zuigt van de htc, dat vind ik erg spijtig maar gelukkig gebruik ik de camera functie niet zo vaak om het heel erg vervelend te vinden
enige mooie was de Bokeh effect (dmv diepte informatie 2de camera), alleen jammer dat tweakers dit ook al uitgetest had en het effect niet altijd goed werkt omdat de 'uitsnijding' niet perfect werkt.
Ik gebruik nog wel even me dedicated camera
Op zoek naar de camera test (of het al langs was gekomen) zag ik nog snel even deze langskomen, zeer verrassend, maar de vraag is alleen of dit een uitzondering is of dat het bij elk productie unit ook zal lukken. De onderwatertest.
Korte samenvatting, de camera zuigt van de htc, dat vind ik erg spijtig maar gelukkig gebruik ik de camera functie niet zo vaak om het heel erg vervelend te vinden
enige mooie was de Bokeh effect (dmv diepte informatie 2de camera), alleen jammer dat tweakers dit ook al uitgetest had en het effect niet altijd goed werkt omdat de 'uitsnijding' niet perfect werkt.
Op zoek naar de camera test (of het al langs was gekomen) zag ik nog snel even deze langskomen, zeer verrassend, maar de vraag is alleen of dit een uitzondering is of dat het bij elk productie unit ook zal lukken. De onderwatertest.
Xanion schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:40:
[...]
Weet niet of deze video al eens voorbij gekomen is, maar check dit filmpje eens. Ik durf best met de nieuwe M8 in de regen te gaan staan. :-)
YouTube: All New HTC One (M8) Water Test - Water Resistant?
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
HTC werkt al aan software-update wat betreft de uitsnijding van objecten.
En elke HTC One M8 is IPx3 gecertificeerd, dus kan wel tegen een regenbui'tje.
En elke HTC One M8 is IPx3 gecertificeerd, dus kan wel tegen een regenbui'tje.
Ja, Nederland krijgt het hoesje ook.mregeling2005 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:05:
Als het goed is krijgen wij ook het hoesje in de doos of niet ?
Duitsland denk ik ook, ik volg reeds Duitse telecomwebsites, en een daarvan heeft een unbox-video geupload, en daar zit ie ook in...
Mwah, hij is niet heel slecht ofzo, een jaar of 2 geleden was hij goed geweest, ten tijde van de camera van de SGS2 ofzo. Maargoed, je moet deze foon niet kopen vanwege de camera.D0gtag schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:48:
Zoekfunctie levert geen resultaat dus ik plaats deze maar even hier. HTC m8 vs iphone 5s camera test. (veel sample foto's maar geen high res versies beschikbaar).
[...]
De kleurbalans-issues zijn trouwens wel nog op te lossen met software-updates denk ik. Maar de lagere pixelresolutie, tja, helaas... Denk wel dat andere lichtbalans-issues later nog een beetje worden rechtgezet aangezien dat vooral software is.
Gelukkig wel mooi uiterlijk, goeie en fijne software, goede performance, prima vervanging voor mijn SGS3
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
De 5S wint het echt op alle vlakken. BizarD0gtag schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:48:
[...]
Bizar.... dat wordt janken als iemand een 'grapje' uit wil halen....
HTC One M8 voert factory reset uit bij 10 mislukte ontgrendel-pogingen -
http://www.droidapp.nl/to...ukte-ontgrendel-pogingen/
Hier de beste review van het net gevonden over de HTC One m8, van Anandtech http://www.anandtech.com/show/7893/the-htc-one-m8-review
Die stond al 'n tijdje in de TS 
Hier op de de redactie niet... Demo-model? Software? Bug? Wie zal 't zeggenSteeffoon schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:15:
Bizar.... dat wordt janken als iemand een 'grapje' uit wil halen....
[ Voor 86% gewijzigd door CLB op 31-03-2014 20:36 ]
Verwijderd
Heb sinds net de htc one in huis via de UK. Moet zeggen eerste indruk is goed. Mooi scherm en alles loopt vlotjes
Mooi
Heb je al een nano-simkaart? Wat zijn je eerste bevindingen, indrukken, welke kleur heb je?
Verwijderd
Ik heb de kleur gun metal grey. Nano sim heb ik idd al. Indrukken zijn zeer positief. Hij is snel, fijn vast te houden en mooi afgewerkt. Ben nog niet bekend met htc dus ben nu alles aan het uitprobere
Wat heb je betaald als ik vragen mag? Kom je van iPhone af of ander android toestel?
Verwijderd
Als je geen geduld hebt. Ze worden al aangeboden op marktplaats vanaf 599,- en ja, dat is gewoon een Nederlands toestel.
Vind trouwens dat MTV mobile ding wel héél debiel; éénmalig een kans om 50% korting te krijgen op een veel te duur abbo.
Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie