Ik vind de M8 een mooi toestel, maar de camera zal absoluut moeten verbeteren om mij van een M7 tot een overstap te verleiden. Er geen OIS meer op en het aantal MP is hetzelfde gebleven. Dat scherpstellen kan ik met een app zelf ook wel, het bied voor mij geen meerwaarde. Hopelijk heeft de M9 wel gewoon 16 megapixel.
Hmm, ja misschien kan ik het wat meer relativeren omdat ik van een HTC One X kom. Daar zit ook niet zo'n goeie camera app op vind ik. Bewerkingsmogelijkheden zijn van de 4.1 naar 4.2 update om zeep geholpen. De camera heeft ook geen OIS. Dus ik "mis" in feite niks, omdat ik geen M7 heb gehad die dat wel bood.
Wel heb ik de M7 een tijdje gehad om te proberen, en ja de foto's zijn minder gedetailleerd, maar onbruikbaar of waardeloos vind ik het allerminst. De foto's zijn gewoon goed bruikbaar, en avondfoto's zijn iets meer ruisvrij en wat mij betreft genoeg gedetailleerd om op facebook te laten zien. Op flickr en andere webtoepassingen heb ik sowieso genoeg aan 1024-reso foto's omdat die door elke smartphone, monitor of andere beelddragers te bekijken zijn.
Dus ik heb in principe genoeg aan die resolutie van de M7/M8-cam. Misschien komt dat ook doordat ik een smartphonecam niet zie als een (tijdelijke) vervanger van mijn DSLR, die ik overal meesleep
Ik ga maandag even met de Z2 spelen van Sony, die de betere camera heeft, omdat ik wil kijken wat deze mij brengt aangaande ergonomie/handheld en robuustheid. Maar ik vind het persoonlijk silly om puur vanwege de camera niet voor alle andere voordelen van de HTC te kiezen die ik belangrijk vind: ergonomie, skin-intuitiviteit, robuustheid en speakerkwaliteit. Ik doe veel conf. calls waarbij dat goed uitkomt.
Tja waterdichtheid...kep het nu op de One X niet, ik fotografeer ermee in de regen in Schotland, dat gaat prima. Ik heb nooit stof achter het scherm gehad e.d. Dus ik weet niet waarom ik nu dat feature als een eis moet gaan zien, hetzelfde geldt voor die stabilisatie.
Misschien ben ik dan een van de weinige die met de ultrapix cam kan leven
Neemt niet weg dat extra detail door resolutie altijd beter is. Dus als ze bij de volgende telefoon een "traditionelere" camerasensor plaatsen, dan vind ik dat zeker een voordeel.
Wel heb ik de M7 een tijdje gehad om te proberen, en ja de foto's zijn minder gedetailleerd, maar onbruikbaar of waardeloos vind ik het allerminst. De foto's zijn gewoon goed bruikbaar, en avondfoto's zijn iets meer ruisvrij en wat mij betreft genoeg gedetailleerd om op facebook te laten zien. Op flickr en andere webtoepassingen heb ik sowieso genoeg aan 1024-reso foto's omdat die door elke smartphone, monitor of andere beelddragers te bekijken zijn.
Dus ik heb in principe genoeg aan die resolutie van de M7/M8-cam. Misschien komt dat ook doordat ik een smartphonecam niet zie als een (tijdelijke) vervanger van mijn DSLR, die ik overal meesleep
Ik ga maandag even met de Z2 spelen van Sony, die de betere camera heeft, omdat ik wil kijken wat deze mij brengt aangaande ergonomie/handheld en robuustheid. Maar ik vind het persoonlijk silly om puur vanwege de camera niet voor alle andere voordelen van de HTC te kiezen die ik belangrijk vind: ergonomie, skin-intuitiviteit, robuustheid en speakerkwaliteit. Ik doe veel conf. calls waarbij dat goed uitkomt.
Tja waterdichtheid...kep het nu op de One X niet, ik fotografeer ermee in de regen in Schotland, dat gaat prima. Ik heb nooit stof achter het scherm gehad e.d. Dus ik weet niet waarom ik nu dat feature als een eis moet gaan zien, hetzelfde geldt voor die stabilisatie.
Neemt niet weg dat extra detail door resolutie altijd beter is. Dus als ze bij de volgende telefoon een "traditionelere" camerasensor plaatsen, dan vind ik dat zeker een voordeel.
[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 27-03-2014 11:16 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik kan prima met die ultrapixel camera leven. Ik maak vooral in de avonduren foto`s en dan zie ik zeker verschil met de S4 (en nu de iPhone5) van mijn vriendin. Overdag zijn de foto`s ook prima en ik kan totaal geen verschil ontdekken aan detail `zonder` in te zoomen. Nou is dit persoonlijk en sommige mensen zoomen er op los maar voor mij is het meer dan prima. Daarbij werkt de OIS in de M7 ook prima! (en het fileformat is kleiner).Deathchant schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:15:
Nee, het is misschien niet het allerbeste maar bij mij is het absoluut geen dealbreaker.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Hier nog een mooie review, met foto's die gemaakt zijn met de HTC One M8.
http://www.wired.co.uk/re...phones/2014-03/htc-one-m8
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Die review zegt in feite hetzelfde als de rest. En idd, dat refocus achteraf werkt niet altijd even goed. Ik denk dat het daar uiteindelijk wel goed mee komt met updates, althans dat vertrouwen geef ik ze 
HTC luistert verder wel naar de behoeftes van de klant. Ze hebben nu een betere frontcam, volledig alu rondom, goeie speakers, 3,5mm jack eindelijk aan de onderkant en je kunt de volumeknop gebruiken als camerabutton wat ik overigens wel een slimme zet vindt.
Eindelijk een microSD kaart optie. Dus ik denk dat ze volgende keer wel afstappen van die 4MPix cam
Ik kan me nog herinneren hoe goed ik de Sony K800i vond met zijn 3,2 MPIX met xenon flits
Oh btw, er staat een fout in die review:
"There's 16GB of memory on board but unfortunately that's your lot and you can't add any more via microSD card."
HTC luistert verder wel naar de behoeftes van de klant. Ze hebben nu een betere frontcam, volledig alu rondom, goeie speakers, 3,5mm jack eindelijk aan de onderkant en je kunt de volumeknop gebruiken als camerabutton wat ik overigens wel een slimme zet vindt.
Eindelijk een microSD kaart optie. Dus ik denk dat ze volgende keer wel afstappen van die 4MPix cam
Ik kan me nog herinneren hoe goed ik de Sony K800i vond met zijn 3,2 MPIX met xenon flits
Oh btw, er staat een fout in die review:
"There's 16GB of memory on board but unfortunately that's your lot and you can't add any more via microSD card."
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
jammer dat er dan weer dit geclaimed wordt:Steeffoon schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:24:
/damn ben ik weer spuit 11There's 16GB of memory on board but unfortunately that's your lot and you can't add any more via microSD card.
[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 27-03-2014 11:31 ]
Je weet gewoon van tevoren, vind ik dan, dat de camera minder is dan de concurrenten zoals de Z2 en S5.
Ik vind het jammer, maar wilde graag wat anders dan mijn huidige Galaxy S3. Dan neem ik dat wel voor lief
Ik vind het jammer, maar wilde graag wat anders dan mijn huidige Galaxy S3. Dan neem ik dat wel voor lief
Mijn vriendin heeft de SGS3 en waar ik dus niemand over hoor klagen is de enorme groothoek vna de SGS3. Ik vind die camera van de SGS3 echt niet best. Niet intuitief en de camera heeft een slechte lichtmeting en lang niet altijd scherpe plaatjes. Maar goed. Je ziet, iedereen heeft andere eisen en wensen. Voor mij zijn robuustheid, ergonomie en intuitiviteit van de skin erg belangrijk voor de gebruikerservaring. Een vloeiende, strakke skin, het geen zorgen maken als je em eens op de grond mikt of em per ongeluk samen met je sleutels in je broekzak stopt...dat zijn in ieder geval belangrijkere dingen voor me dan een camera die iets minder presteert dan de overige highends of een cpu die 200mhz hoger geklokt is.
En dat vind ik juist zo sterk aan HTC, ook bij de M7: ze hebben kleinere accu's en niet altijd de laatste cpu, maar de gebruikerservaring is gewoon vloeiend en de HTC's gaan evenlang, zo niet langer mee dan de overige telefoons met grotere accu's.
Iedereen heeft een andere redenatie en geen enkele redenatie is niet-valide omdat iedereen andere dingen belangrijk vindt.
En dat vind ik juist zo sterk aan HTC, ook bij de M7: ze hebben kleinere accu's en niet altijd de laatste cpu, maar de gebruikerservaring is gewoon vloeiend en de HTC's gaan evenlang, zo niet langer mee dan de overige telefoons met grotere accu's.
Iedereen heeft een andere redenatie en geen enkele redenatie is niet-valide omdat iedereen andere dingen belangrijk vindt.
Wow. Kom net deze uitgebreide review tegen, ik dacht; die deel ik even met jullie:
http://www.androidcentral.com/htc-one-review-2014-m8
http://www.androidcentral.com/htc-one-review-2014-m8
Dit is toch wel opvallend vind ik. Een gemist kans dat wij deze snellere versie in Europa niet krijgen.As you’d expect, the new HTC One packs in some of the fastest smartphone internals available in early 2014. Most markets will get a 2.3GHz Snapdragon 801 CPU (MSM8974AB), one of the latest and greatest from Qualcomm. But China and some other parts of Asia will get a slightly faster 2.5GHz model — still a Snapdragon 801, but the top-end MSM8974AC variant also found in Samsung’s Galaxy S5.
Denk dat het eerder met de productiecapaciteit van Qualcomm te maken heeft. Iedere high-end phone van 2014 gebruikt een Snapdragon 801. Kan me best voorstellen dat ze niet genoeg voorraad of productiecapaciteit hebben om allemaal één specifiek type Snapdragon 801 te produceren dus dat smartphone fabrikanten ervoor kiezen om verschillende versies van die 801 af te nemen om toch genoeg te kunnen produceren.tweaker2010 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:08:
[...]
Dit is toch wel opvallend vind ik. Een gemist kans dat wij deze snellere versie in Europa niet krijgen.
Hetzelfde doet Samsung ook met verschillende SOC's voor verschillende regio's omdat Qualcomm gewoon niet genoeg kon leveren. Ik vind het niet zo'n probleem eigenlijk, de verschillen tussen die 801's zullen minimaal zijn en in de praktijk merk je er nagenoeg niks van. Tis niet dat je videos gaat renderen of zwaar aan de photoshop gaat op een smartphone. Ik heb liever iets lager geklokt en dan een langere accuduur dan dat ik persé de grootste e-penis processor moet hebben
HD4Life @ Full-HD
De snellere versie underclocken/profielen aanmaken kan natuurlijk ook. Het is dan ook geen nadeel om de snelste versie te hebben in je apparaat. Uiteraard kan je de langzamere versie ook overclocken maar het verschilt per device in hoeverre dat gaat/stabiel is. Ik heb dus gewoon het liefst de snelst mogelijke versie.Davidshadow13 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:15:
[...]
Ik heb liever iets lager geklokt en dan een langere accuduur dan dat ik persé de grootste e-penis processor moet hebben
[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 27-03-2014 12:18 ]
Nickname does not reflect reality
Near indentical als het gaat om color accuracy.Bullet NL schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 02:23:
[...]
Ik weet niet waar jij precies op doelt met een slechter presterend display, maar Anandtech schrijft echt het volgende;
The overall display experience on M8 is near identical to M7 from a color accuracy standpoint. Black levels are higher than our original M7 sample, but max contrast ratio is still a healthy 1300:1.
Zeker niet "slechter" dus....
Black levels zijn echter hoger dan de M7. Hoger = slechter.
Daarnaast heeft de M7 een 34% hogere contrast dan de M8.
En ja de geteste M7 had een blauwige display, maar zoals Brian destijds aangaf, laag het zeer wss aan het testexemplaar zelf.
Slechte review. 2 claims die gewoon fout zijn.Steeffoon schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:24:
Opslag niet uit te breiden (zoals reeds genoemd) + beweren ook dat je blinkfeed niet uit kan zetten, wat gewoon kan (even ervan uitgaande dat dit er niet uitgesloopt is van sense 5.5 -> 6).
Kan iemand mij vertellen wat hier erg aan is? Het gaat zich om 200MHZ...Voelt het merkbaar sneller, of is het eerder een grafiekenbooster?tweaker2010 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:08:
[...]
Dit is toch wel opvallend vind ik. Een gemist kans dat wij deze snellere versie in Europa niet krijgen.
Heb het gisteren getest op een sense 6 rom voor de m7 en Blinkfeed is gewoon weg te halen alsof je een widget verwijderd, alleen dan pinchen met twee vingers.spNk schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:10:
[...]
Slechte review. 2 claims die gewoon fout zijn.
Opslag niet uit te breiden (zoals reeds genoemd) + beweren ook dat je blinkfeed niet uit kan zetten, wat gewoon kan (even ervan uitgaande dat dit er niet uitgesloopt is van sense 5.5 -> 6).
Ben blij dat ik meer mensen lees met dezelfde mening over de camera.
Inzoomen is sowieso not done op een smartphone vind ik, wie gaat er nou digitaal inzoomen met een smartphone?
De telefoon maakt echt prima foto's en zoals al eerder gezegd is er geen probleem totdat je gaat inzoomen. Nou, als dat het enige is lijkt het wel alsof mensen gewoon altijd iets te zeuren willen hebben, of gewoon onwetend zijn. Altijd komt er wel het megapixel verhaal naar boven.
"Ik heb een nieuwe telefoon, hij maakt echt mooie foto's" "Oja, hoeveel megapixels heeft 'ie?" en iedereen weet hoe dit gesprek verder zal lopen. "Oh nou mijn Z1 is dan toch beter want.. Megapixels".
Overigens hoor ik weinig mensen praten over videokwaliteit; die vind ik echt uitmuntend bij de M7 en het lijkt mij dat deze er alleen nog maar op vooruit is gegaan nu. Vooral het geluid, ik sta vaak op festivals of tijdens uitgaan te filmen en het overstuurd nooit, echt perfect. Dat zie/hoor ik bij andere smartphones wel anders.
Goed, om CLB's stopzinnetje aan te halen: zoveel mensen, zoveel meningen
.
Desalniettemin had er voor het mooie toch wel hogere MP camera in gemogen, maar ik blijf bij mijn standpunt en dat is dat de telefoon echt geen slechte foto's maakt (lees: echt mooie foto's maakt) in vergelijking met andere high-end smartphones.
Inzoomen is sowieso not done op een smartphone vind ik, wie gaat er nou digitaal inzoomen met een smartphone?
De telefoon maakt echt prima foto's en zoals al eerder gezegd is er geen probleem totdat je gaat inzoomen. Nou, als dat het enige is lijkt het wel alsof mensen gewoon altijd iets te zeuren willen hebben, of gewoon onwetend zijn. Altijd komt er wel het megapixel verhaal naar boven.
"Ik heb een nieuwe telefoon, hij maakt echt mooie foto's" "Oja, hoeveel megapixels heeft 'ie?" en iedereen weet hoe dit gesprek verder zal lopen. "Oh nou mijn Z1 is dan toch beter want.. Megapixels".
Overigens hoor ik weinig mensen praten over videokwaliteit; die vind ik echt uitmuntend bij de M7 en het lijkt mij dat deze er alleen nog maar op vooruit is gegaan nu. Vooral het geluid, ik sta vaak op festivals of tijdens uitgaan te filmen en het overstuurd nooit, echt perfect. Dat zie/hoor ik bij andere smartphones wel anders.
Ik heb op het moment een SGS3 leentoestel in bezit en naar mijn mening zijn deze foto's echt onvergelijkbaar met de One M7. En daarmee bedoel ik dat de One echt veel mooiere foto's maakt.Deathchant schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:50:
Mijn vriendin heeft de SGS3 en waar ik dus niemand over hoor klagen is de enorme groothoek vna de SGS3. Ik vind die camera van de SGS3 echt niet best. Niet intuitief en de camera heeft een slechte lichtmeting en lang niet altijd scherpe plaatjes. Maar goed. Je ziet, iedereen heeft andere eisen en wensen. Voor mij zijn robuustheid, ergonomie en intuitiviteit van de skin erg belangrijk voor de gebruikerservaring. Een vloeiende, strakke skin, het geen zorgen maken als je em eens op de grond mikt of em per ongeluk samen met je sleutels in je broekzak stopt...dat zijn in ieder geval belangrijkere dingen voor me dan een camera die iets minder presteert dan de overige highends of een cpu die 200mhz hoger geklokt is.
Goed, om CLB's stopzinnetje aan te halen: zoveel mensen, zoveel meningen
Desalniettemin had er voor het mooie toch wel hogere MP camera in gemogen, maar ik blijf bij mijn standpunt en dat is dat de telefoon echt geen slechte foto's maakt (lees: echt mooie foto's maakt) in vergelijking met andere high-end smartphones.
Er zijn nog geen sites die de M8 met AC variant getest hebben, dus daar valt nog niets over te zeggen.Deathchant schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:16:
[...]
Kan iemand mij vertellen wat hier erg aan is? Het gaat zich om 200MHZ...Voelt het merkbaar sneller, of is het eerder een grafiekenbooster?
Wel vaag dat ze die BlinkFeed on/off switch er nu al weer uitgesloopt hebben.Once again, HTC’s gone simple here, with a three-pane home screen as the default. BlinkFeed (more on that in a minute) is still anchored to the far left. You can still remove it if you want (we do recommend at least trying it for a bit, though), though HTC’s removed the simple BlinkFeed on/off toggle switch it added in Sense 5.5 and now requires you to drag it to the “Remove” button, just like any other panel. (Less simple, perhaps, but more consistent.)
[ Voor 44% gewijzigd door tweaker2010 op 27-03-2014 13:35 ]
De Asia versie zal waarschijnlijk dual sim hebben in plastic cover net als de Chinese One M7. Door volledig metaal gebruik bij onze M8 zal een hogere kloksnelheid tot extra warmte leiden. Die warmte kan hij niet goed kwijt waardoor het toestel de kloksnelheid drastisch omlaag gooit, waardoor het toestel weer langzamer wordt. Waarschijnlijk een bewuste keuze van HTC om onze M8 de 2.3 te geven, zodat het toestel de warmte kan verwerken en dus optimaal blijft presteren.tweaker2010 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:24:
[...]
Er zijn nog geen sites die de M8 met AC variant getest hebben, dus daar valt nog niets over te zeggen.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
met al dat alu....ideale warmteafgifte 
Mijn One X werd pas warm met het spelen van een game...volgens mij is dat nu niet meer aan de orde, en ik verwacht niet dat die 200mhz een enorm temperatuurverschil teweeg zou brengen.
Mijn One X werd pas warm met het spelen van een game...volgens mij is dat nu niet meer aan de orde, en ik verwacht niet dat die 200mhz een enorm temperatuurverschil teweeg zou brengen.
Veel mensen gebruiken een smartphone tegenwoordig als vervanger van een losse camera. Wat ook logisch is. Voor lang niet alle mensen is fotograferen een dusdanige hobby dat ze hiervoor een dure losse camera willen kopen. Daarbij loop je dan met twee apparaten te sjouwen.Majesty schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:17:
Maar toch wil je mooie foto's maken, die je kunt afdrukken, vergroten of op TV kunt laten zien (lekker gezellig rond de TV vakantiekiekjes kijken
In hoeverre dit allemaal goed te doen is met de M8 weet ik niet, maar voor mij is het toch een zorgenpuntje. Maar dat gaan we zien ;-)
En daarbij komt natuurlijk dat als ze hadden willen knallen met verkopen, ze gewoon een 8/16MP camera erin hadden moeten knallen. Dan hadden ze het op design zó gewonnen. Ik vind het vreemd dat ze na zoveel kritiek toch zo onwijs blijven vasthouden aan die ultrapixel (consequent, maar vreemd).
Shen Ye via Twitter:
Improvements in edge detection using DuoCamera is in the works!
Improvements in edge detection using DuoCamera is in the works!
wat is het voordeel van de mini jack aan de onderkant ? ikzelf vindt het juist wel fijn dat die aan de bovenkant zit.
Meeste mensen dragen de telefoon in hun broekzak met de bovenkant naar beneden, met het scherm op het been om deze zo te beschermen tegen stoten. Headsetjack onderop = vrije loop van kabel naar het oor.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik gebruik mijn One X elke dag als mp3 speler in de bus en deze heeft het aan de bovenkant. Het gaat zich mij met name erom dat ik voor mijn gevoel de telefoon "ondersteboven" in mijn broekzak moet doen, terwijl ik het liefste de telefoon headphonejack first in je zak stopt. Dat is wat lomp en de kabel wordt dan ineens korter, dus nu moet ik mijn scherm uitzetten, en dan de telefoon "ondersteboven" in mijn broekzak doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 27-03-2014 13:59 ]
Ik steek mijn telefoon altijd zo in mijn zak zoals ik hem vast heb. Dus ondersteboven zeg maar. Als je hem dan weer pakt, heb je hem gelijk goed in je hand. Dan is de jack aan de onderkant fijner.RenaldoN schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:56:
wat is het voordeel van de mini jack aan de onderkant ? ikzelf vindt het juist wel fijn dat die aan de bovenkant zit.
@golf2vr6, dat is goed nieuws. Ik heb er wel vertrouwen in dat er nu ook meer gesleuteld gaat worden aan die duocamera software, nu HTC dit misschien ook in de Playstore los kan updaten van de grotere SW-updates.
oké vandaar dus. ikzelf doe hem namelijk altijd met de bovenkant naar boven. voor mij is dit dus niet handigerGolf2vr6 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:00:
[...]
Ik steek mijn telefoon altijd zo in mijn zak zoals ik hem vast heb. Dus ondersteboven zeg maar. Als je hem dan weer pakt, heb je hem gelijk goed in je hand. Dan is de jack aan de onderkant fijner.
Ik heb het idee dat met een jack aan de onderkant je het plugje sneller beschadigd, want je leunt er misschien op. Verder geen ervaring, One X en Nexus One hadden beide bovenkantjes. Bovendien luister ik binnenkort toch draadloos: https://www.kickstarter.c...s-smart-in-ear-headphones
2.5 GHz One M8 beats the pants off Galaxy S5, Xperia Z2 and G Pro 2 in benchmarks
http://www.phonearena.com...o-2-in-benchmarks_id54443
Ik ben me de laatste tijd flink aan het verdiepen in dit toestel, daar ik volgende week mijn abonnement mag verlengen.
Ik geraak steeds enthousiaster over dit toestel, zeker na het lezen van de reviews zoals die van androidcentral (http://www.androidcentral.com/htc-one-review-2014-m8).
Het minpunt wat overal genoemd wordt is voor mij niet zo van belang. Ik gebruik de camera op mijn smartphone nauwelijks en zeker niet om mooie professionale foto's mee te maken. Vaak alleen wat foto's die ik in Whatsapp deel o.i.d. Dit minpunt is voor mij dus niet zo van belang.
Wat mij zo aanspreekt aan dit toestel is het design wat ik gewoon erg mooi vind. Een stuk beter als het plastic van Samsung bijvoorbeeld. Ik lees ook dat het nieuwe toestel Quick Charge 2.0 ondersteund, echter niet met de bijgeleverde lader die 1.5A uitspuugd. HTC komt later met een vernieuwde lader welke 1.67A geeft en daardoor ondersteuning biedt voor het Quick Charge.
Ik geraak steeds enthousiaster over dit toestel, zeker na het lezen van de reviews zoals die van androidcentral (http://www.androidcentral.com/htc-one-review-2014-m8).
Het minpunt wat overal genoemd wordt is voor mij niet zo van belang. Ik gebruik de camera op mijn smartphone nauwelijks en zeker niet om mooie professionale foto's mee te maken. Vaak alleen wat foto's die ik in Whatsapp deel o.i.d. Dit minpunt is voor mij dus niet zo van belang.
Wat mij zo aanspreekt aan dit toestel is het design wat ik gewoon erg mooi vind. Een stuk beter als het plastic van Samsung bijvoorbeeld. Ik lees ook dat het nieuwe toestel Quick Charge 2.0 ondersteund, echter niet met de bijgeleverde lader die 1.5A uitspuugd. HTC komt later met een vernieuwde lader welke 1.67A geeft en daardoor ondersteuning biedt voor het Quick Charge.
Denk dat het heel snel went.RenaldoN schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:02:
[...]
oké vandaar dus. ikzelf doe hem namelijk altijd met de bovenkant naar boven. voor mij is dit dus niet handiger
Als je de telefoon andersom in je zak steekt dus niet.duckyvite schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:03:
Ik heb het idee dat met een jack aan de onderkant je het plugje sneller beschadigd, want je leunt er misschien op.
Klopt wat betreft croppen en dergelijken, dat is een persoonlijke kwestie, ik doe dat zelf nooit eigenlijk. Maar vakantiefoto's op TV kijken gaat bij mij prima. Ligt wel aan de grote van het scherm natuurlijk, gaat hier om een 32". Voor Facebook gebruik is 4MP toch wel genoeg lijkt me, mits je niet gaat croppen inderdaad.barrymossel schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:50:
[...]
Veel mensen gebruiken een smartphone tegenwoordig als vervanger van een losse camera. Wat ook logisch is. Voor lang niet alle mensen is fotograferen een dusdanige hobby dat ze hiervoor een dure losse camera willen kopen. Daarbij loop je dan met twee apparaten te sjouwen.
Maar toch wil je mooie foto's maken, die je kunt afdrukken, vergroten of op TV kunt laten zien (lekker gezellig rond de TV vakantiekiekjes kijken). Dan zijn wat meer megapixel toch wel fijn. Ook voor gebruik op Facebook bijvoorbeeld kunnen de megapixels fijn zijn. Denk eens aan het croppen van je foto, omdat je persoon A er niet op wilt. Of je hebt een foto van te ver afgenomen en moet de helft eraf knippen.
In hoeverre dit allemaal goed te doen is met de M8 weet ik niet, maar voor mij is het toch een zorgenpuntje. Maar dat gaan we zien ;-)
En daarbij komt natuurlijk dat als ze hadden willen knallen met verkopen, ze gewoon een 8/16MP camera erin hadden moeten knallen. Dan hadden ze het op design zó gewonnen. Ik vind het vreemd dat ze na zoveel kritiek toch zo onwijs blijven vasthouden aan die ultrapixel (consequent, maar vreemd).
Mocht de camera van de M7/M8 niet voldoen vanwege de beperkte resolutie, kun je voor de S5, iPhone 5s of Z1/Z2 gaan, maar dan lever je wel weer op andere punten in. Kwestie van voorkeur lijkt me dus
Wat betreft je laatste punt heb je helemaal gelijk inderdaad. Dan hadden ze het niet alleen op design, maar gewoon "over all" zelfs gewonnen denk ik. Bouwkwaliteit, design, hardware etc.
Edit: Dat geneuzel over die headphonejack
[ Voor 8% gewijzigd door Majesty op 27-03-2014 14:19 ]
Op de One X vond ik het al fijn dat ik de camera maar de ring in hoefde te slepen en hij start razendsnel op.. Wat ik dan nu een groot pluspunt vind (en ik weet even niet of dat bij de M7 al zo was), is dat je de camera direct aan kunt zetten en foto's kunt nemen met de volumeknoppen terwijl het scherm uit staat.
Dat was niet (standaard) in de M7 (wellicht via een andere rom), voor de functie die je beschrijft moet je de telefoon wel horizontaal houden, maar het lijkt me een handige functie inderdaad.
En voor de liefhebbers van Highlight/Zoe functie:
Wat ik trouwens in de review van Androidcentral zag: het thema "Islandia" voor Highlights is weer terug in de M8/Sense6!!
Heel erg fijn, had 'm erg gemist sinds de update naar Sense5.5, m'n favoriete thema. Het geeft echt een nostalgisch gevoel op één of andere manier.
En voor de liefhebbers van Highlight/Zoe functie:
Wat ik trouwens in de review van Androidcentral zag: het thema "Islandia" voor Highlights is weer terug in de M8/Sense6!!
Heel erg fijn, had 'm erg gemist sinds de update naar Sense5.5, m'n favoriete thema. Het geeft echt een nostalgisch gevoel op één of andere manier.
MKBHD op Twitter:
Most underrated part of the ONE M8: Battery life. This thing is a power sipper. Very impressive.
Most underrated part of the ONE M8: Battery life. This thing is a power sipper. Very impressive.
Zojuist besteld bij Tmobile...
Fijn, maar post aub de volgende keer iets waar anderen ook wat aan hebben.
Fijn, maar post aub de volgende keer iets waar anderen ook wat aan hebben.
[ Voor 58% gewijzigd door RoD op 27-03-2014 15:51 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik zag het net ook. En begin te twijfelen of uk dan niet op de zwarte wil wachten. Zilver heb ik nu (M7) en grijs zal de meerderheid straks hebben denk ik. Zucht, lastig weer dit!
Nu een tijdje aan het inlezen op dit toestel. Ziet er erg tof uit, helemaal met die Dot Cover. Lijkt me een erg leuke optie.
[ Voor 4% gewijzigd door Tealiciouss op 27-03-2014 17:52 ]
Een gimmick is een feature die uitsteekt boven de rest, maar verder niet echt functioneel/niet goed werkend/niet nuttig of zelfs overbodig is.
Dat hoesje voldoet mijns inziens niet aan die omschrijving
Verwijderd
200-300 dollar?duckyvite schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:03:
Ik heb het idee dat met een jack aan de onderkant je het plugje sneller beschadigd, want je leunt er misschien op. Verder geen ervaring, One X en Nexus One hadden beide bovenkantjes. Bovendien luister ik binnenkort toch draadloos: https://www.kickstarter.c...s-smart-in-ear-headphones
Er staat toch duidelijk "Starting at $179" op die Kickstarter pagina. Mocht hij werkelijk voor een dergelijk bedrag verkocht worden dan wordt het nog zeker interessant. Deze ga ik in ieder geval volgen.
HD4Life @ Full-HD
Ik kan bevestigen dat er een rode en zwarte versie komt van de One M8. Echter nog onduidelijk of die exclusief wordt voor bijv vodafone (rood).
[ Voor 6% gewijzigd door SAWYER op 27-03-2014 17:28 ]
Ik begin, na mn bestelling, toch ineens te twijfelen tussen de zilvere en de donkergrijze... Coolblue heeft me geprobeerd te bellen vanmiddag, en bel hun zo terug... denk dat ik in plaats van de zilvere toch voor de grijze maar ga... lastig lastig dit. Jullie tips?
Vind de brushed metal ontzettend gaaf. Zal hem waarschijnlijk ook gaan worden. Wellicht even wachten totdat je ze in de winkel kunt bewonderen?
Je vraagt ons tips over iets wat echt TOTAAL jouw eigen smaak is?
Ok: ga voor de grijze, want die vind ik mooier
ff zonder gekheid: het is gewoon echt een kwestie van smaak. Je hoeft geen technische onderbouwingen hier te geven om je keuze te verantwoorden. Soms vind je iets gewoon mooi uitzien en dan ga je daar gewoon voor
Ik ga iig voor de gunmetal grey, omdat een volledig zwarte (zoals bij de M7) nog niet te krijgen is.
Ok: ga voor de grijze, want die vind ik mooier
ff zonder gekheid: het is gewoon echt een kwestie van smaak. Je hoeft geen technische onderbouwingen hier te geven om je keuze te verantwoorden. Soms vind je iets gewoon mooi uitzien en dan ga je daar gewoon voor
Ik ga iig voor de gunmetal grey, omdat een volledig zwarte (zoals bij de M7) nog niet te krijgen is.
[ Voor 61% gewijzigd door Deathchant op 27-03-2014 17:29 ]
Heb vanmiddag in de Coolblue winkel in Eindhoven hem mogen bewonderen. Zal straks wat foto's plaatsen:) vandaar dat ik begon te twijfelen. Ik ga Coolblue even lief aankijken om toch te switchen. @deathchant Heb je gelijk in, was meer ook benieuwd welke krasgevoeliger zou zijn , maar hoorde dat dat niet uti maakt.
Ik zou zelf voor donkergrijs gaan, maar op een review ergens las ik dat dat gladder was dan het lichtere grijs of de gouden kleur. En aangezien hij al wat ronder is lijkt me dat hij zo stroef mogelijk moet zijn. Dus twijfel ik toch
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
"Duidelijk" --Really... 179 is voor de early birds, 199 is nog mogelijk, retail price is 299Davidshadow13 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:13:
[...]
Er staat toch duidelijk "Starting at $179" op die Kickstarter pagina. Mocht hij werkelijk voor een dergelijk bedrag verkocht worden dan wordt het nog zeker interessant. Deze ga ik in ieder geval volgen.
Inderdaad evenals de 239 optie. Verder gaat het hier om een "suggested retail price" wat in de praktijk net zoveel betekent als de consumentenadviesprijs hier, dus helemaal niks. De werkelijke winkelprijs is altijd (een stuk) lager, zeker bij elektronica.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:35:
[...]
"Duidelijk" --Really... 179 is voor de early birds, 199 is nog mogelijk, retail price is 299
Maar ik ben met je eens dat het er met al die verschillende prijzen niet duidelijker op maakt. Was ook in de veronderstelling dat je via de website ook gewoon kon pre-orderen voor 179/199/239 etc. Maar daar kan ik al helemaal geen prijs vinden.
HD4Life @ Full-HD
Je hebt gelijk, ik had een ander idee over de definitie van gimmickDeathchant schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:46:
Een gimmick is een feature die uitsteekt boven de rest, maar verder niet echt functioneel/niet goed werkend/niet nuttig of zelfs overbodig is.
Persoonlijk vind ik de zilvere (zelfde als die van vorig jaar dus (M7)) beter uitzien dan de gunmetal kleur. Op verschillende foto's al gezien dat deze meer blinkt.
voorbeeldje:
http://i0.wp.com/c2.bgr.com/2014/03/bgr-htc-one-m8-26.jpg
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik ben voorstander van de gewone zilver dan de gunmetal...
voorbeeldje:
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik ben voorstander van de gewone zilver dan de gunmetal...
Jup. wat verwacht je van al die sensoren, batterijen, 4 gig, 3 microfoons en touchscreens in je oren
Voor beide kleuren valt wat te zeggen, feit is wel dat je aan de gunmetal gelijk kunt zien dat het een M8 is.Jonas89 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:01:
Persoonlijk vind ik de zilvere (zelfde als die van vorig jaar dus (M7)) beter uitzien dan de gunmetal kleur. Op verschillende foto's al gezien dat deze meer blinkt.
voorbeeldje:
Dat is idd een goed punt.tweaker2010 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:15:
[...]
Voor beide kleuren valt wat te zeggen, feit is wel dat je aan de gunmetal gelijk kunt zien dat het een M8 is.
Wat voor mij persoonlijk nog meespeelt is dat ik al een zilveren M7 heb, grijs is dan toch weer wat anders.
[ Voor 3% gewijzigd door wph op 27-03-2014 20:10 ]
Twijfel zelf ook nog tussen de grijze en zilver.. neig toch meer naar zilver. Je kan natuurlijk ook aan de 2e camera zien dat het een M8 is 
Upgrade zelf vanaf een SGS 3 dus dat wordt een hele vooruitgang! De camera moet ik dan maar voor lief nemen.
Upgrade zelf vanaf een SGS 3 dus dat wordt een hele vooruitgang! De camera moet ik dan maar voor lief nemen.
Vind het niet slecht uitzien.Deathchant schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:24:
https://secure.flickr.com...m/sets/72157642913906483/
Weinig over te klagen lijkt me
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Heb bij Coolblue toch aangegeven de grijze te willen. Helaas kon dat niet 123 geregeld worden. Maar ze gingen hun uiterste best doen om ervoor te zorgen dat ik hem toch 04 april in huis heb. (Anders is het mijn eigen fout) Maar ik hoop het enorm!
Popcorn en drinken bij de hand?! 60 minuten review:
Ik was vanmiddag bij Coolblue in Eindhoven, waar ze het toestel al hadden liggen; althans, 1 demotoestel. Hieronder wat foto's van het toestel, en ook een paar foto's die geschoten zijn met het toestel.

En foto's geschoten met het toestel:

En foto's geschoten met het toestel:

Dat is nog eens een leuke manier van speedtesten tussen toestelen. Zou bv M8 vs S5 willen zien.
Bij die zilveren, boven de camerasensor, is een zwart puntje zichtbaar. Wat is dat?Jonas89 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:01:
voorbeeldje:
[ Voor 50% gewijzigd door Untouchablezz20 op 27-03-2014 21:53 ]
Als je dat puntje in de witte rubber bedoeld, dat is een microfoon.Untouchablezz20 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:36:
[...]
Dat is nog eens een leuke manier van speedtesten tussen toestelen. Zou bv M8 vs S5 willen zien.
[...]
Bij die zilveren, boven de camerasensor, is een zwart puntje zichtbaar. Wat is dat?
Was vorig jaar ook al duidelijker zichtbaar op de zilvere M7 ivgm andere kleuren.
Ja, die bedoelde ik. Dank je.
Edit; Laatste vraag over het design en dan voornamelijk gericht aan m7 zilver gebruikers. Verkleurd die witte rand niet aan de achterkant door viezigheid?
Edit; Laatste vraag over het design en dan voornamelijk gericht aan m7 zilver gebruikers. Verkleurd die witte rand niet aan de achterkant door viezigheid?
[ Voor 73% gewijzigd door Untouchablezz20 op 27-03-2014 22:51 ]
Heb niks gemerkt van verkleuring, heb mn toestel tegenwoordig meestal gewoon los in mn zak zitten.Untouchablezz20 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:03:
Ja, die bedoelde ik. Dank je.
Heb wat putjes van korrels zand oid dat vast zat tussen een case en het toestel en het beats logo is er vrijwel af, maar het wit en de rest van het alu zijn echt in top conditie nog
Ik heb wel regelmatig klachten over verkleuring gezien toentertijd...
Bij veel winkels zag je dat de testtoestellen (die er al een poosje lagen) de witte rand helemaal vergeeld was.
[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 28-03-2014 01:06 ]
Foto?mormegilmaster schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:58:
[...]
Heb niks gemerkt van verkleuring, heb mn toestel tegenwoordig meestal gewoon los in mn zak zitten.
Heb wat putjes van korrels zand oid dat vast zat tussen een case en het toestel en het beats logo is er vrijwel af, maar het wit en de rest van het alu zijn echt in top conditie nog
Jammer dat HTC de CPU governor aanpast zodra er een benchmark gedraaid wordt. Dacht dat we daar vanaf waren. Je kan deze powermode weliswaar als gebruiker ook zelf aan zetten, uit echter niet.Golf2vr6 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:06:
2.5 GHz One M8 beats the pants off Galaxy S5, Xperia Z2 and G Pro 2 in benchmarks
"The list of optimization targets has also expanded since we last looked at HTC. The latest versions of GFXBench, BaseMark X and BaseMark OS II are now included in the benchmark whitelist. "
Klopt, al vind ik die benchmarks sinds ik de One (M7) eigenlijk totaal niet meer interessant. De M7 scoorde niet hoog, maar is super vloeiend en lagged geen moment. Ik flash ed de S4 van mijn buurman altijd en dan irriteer ik me verschrikkelijk aan TW. Vreemd eigenlijk dat ik altijd TW roms op mijn Samsung toestellen had, en op mijn S2 (in gebruik door vriendin). Dat de S2 niet de snelste en vloeiend is kan ik hebben, maar bij de S4 word ik daar gek van. Dat hele custom rom en modden werkt bij de One sowieso veel fijner. Alles via recovery of zelfs on the fly. Geen geklooi met Odin. Voorbeeld: als ik een andere accu symbool wil dan kies ik die in ViperRom tweaks en hij wijzigd hem on the fly vanuit tweaks. Je hoeft niet meer naar recovery, zip flashen, opstarten en dan weer alles opnieuw als je het toch niet mooi vindt. De hele beleving van het toestel ligt gewoon op een hoger niveau.... behalve de camera dan hahaha. Goed genoeg voor wat ik er mee doe, maar in vergelijking tot andere smartphones bagger. En in jou geval waarschijnlijk ook het scherm, want geen amoled.Brad Pitt schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:29:
[...]
Jammer dat HTC de CPU governor aanpast zodra er een benchmark gedraaid wordt. Dacht dat we daar vanaf waren. Je kan deze powermode weliswaar als gebruiker ook zelf aan zetten, uit echter niet.
"The list of optimization targets has also expanded since we last looked at HTC. The latest versions of GFXBench, BaseMark X and BaseMark OS II are now included in the benchmark whitelist. "
Zo dat ging ff lekker offtopic.
Dit herken ik allemaal niet, op de S4. Maar goed, dit is een HTC topic en ik snap het dan ook welGolf2vr6 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:50:
[...]
Dat hele custom rom en modden werkt bij de One sowieso veel fijner. Alles via recovery of zelfs on the fly. Geen geklooi met Odin. Voorbeeld: als ik een andere accu symbool wil dan kies ik die in ViperRom tweaks en hij wijzigd hem on the fly vanuit tweaks. Je hoeft niet meer naar recovery, zip flashen, opstarten en dan weer alles opnieuw als je het toch niet mooi vindt
de witte randen zijn er toch niet meer ? Is nu toch volledig aluminium ?tweaker2010 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 01:06:
Bij veel winkels zag je dat de testtoestellen (die er al een poosje lagen) de witte rand helemaal vergeeld was.
Daarmee doelde ik op de M7. De M8 heeft dit probleem uiteraard niet.Jonas89 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:01:
[...]
de witte randen zijn er toch niet meer ? Is nu toch volledig aluminium ?
Ik doel ook niet op de witte randen aan de zijkanten, boven- en onderkant, maar op de antennes:

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 28-03-2014 10:11 ]
Bij mij zijn de boven-, onder- en zijkanten ook al lichtelijk vergeeld. Mijn zusje heeft net een nieuwe M7 en dan merk je het verschil echt.CLB schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:10:
Ik doel ook niet op de witte randen aan de zijkanten, boven- en onderkant, maar op de antennes:
[afbeelding]
Interessant, hier ga ik eens naar kijken, ook wel handig voor op de motor + muziek + navigatieduckyvite schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:03:
Verkeerde topic
[ Voor 91% gewijzigd door Bullet NL op 28-03-2014 10:49 ]
zie hier boven
[ Voor 92% gewijzigd door Bullet NL op 28-03-2014 10:49 ]
Voor degene die hebben besteld bij coolblue (in mijn geval met T-Mobile verlenging) de bijbetaling is onwijs verlaagd. Van 133 naar 44 euro. Heb direct gebeld, en zonder gezeur gelijk in orde gemaakt gelukkig. Maar als je hier niet melding van maakt, betaal je de volle mep!
Een benchmark tegen de iphone zegt niet zo heel veel.
De Iphone verliest vaker, tegen andere OS'en met lagere specs-telefoons.
Maar wel mooi.
Dat de One M8,
aan the top of the chain staat.
Vooral de bouwkwaliteit lijkt me erg goed.
En door de sense interface, is hij een stuk beter dan mijn N5.
Die toch snel is verouderd.
| live and give like no one else |
Vraagje word de m8 nu geleverd met Beats Audio? Of zonder Beats Audio?
Ik neem aan zonder, aangezien HTC Beats een aantal maanden geleden van de hand heeft gedaan.Joostje123 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:05:
In een review zag ik wel een soortgelijk iets voorbij komen, dus ik neem aan dat ze de technologie gewoon omgedoopt hebben.
PS5 PSN: UnrealKazu
Hier worden ze met de urbeats oordopjes geleverd als ik het plaatje en de tekst mag geloven:Joostje123 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:05:
https://www.vodafone.nl/htc-one/
Met BoomSound en zonder Beats Audio.Joostje123 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:05:
Zonder, HTC heeft geen samenwerking meer met Beats Audio. Ze hebben de One M8 uitgerust met Boomsound, en leveren ook geen Beats Audio headset meer mee. Wel lijken ze er erg op;Joostje123 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:05:
Maar die headset is dan gewoon zelfde die in de m7 zat?
Kut doppen veel te veel doppen zitten daar in.
Kut doppen veel te veel doppen zitten daar in.
Ik heb ergens gelezen dat BoomSound exact het zelfde is als Beats.... Geluid is geluid, Beats is ook helemaal niets raars, gewoon een pre-set instelling equalizer en juiste hardware.
Ik zou daarom niet weten waarom Beats beter zou kunnen zijn dan BoomSound
Cogitationis poenam nemo patitur
Check die link van Vodafone. Als je beats in-ears wilt, moet je ze daar bestellen.
Is natuurlijk overrated. Marketing dus.Bullet NL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:29:
Ik zou daarom niet weten waarom Beats beter zou kunnen zijn dan BoomSound.
Beats was/is alleen een equalizer. BoomSound is de hardwarematige kant van het marketingverhaal.Bullet NL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:29:
Ik heb ergens gelezen dat BoomSound exact het zelfde is als Beats.... Geluid is geluid, Beats is ook helemaal niets raars, gewoon een pre-set instelling equalizer en juiste hardware.
Zonder goede speakers geen BoomSound. Beats audio werd ook op de low-budget phones gezet.
De M8 heeft toch nog steeds van die plastic strips op de achterkant, die ook kunnen verkleuren bij silver.tweaker2010 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:06:
[...]
Daarmee doelde ik op de M7. De M8 heeft dit probleem uiteraard niet.
Klopt, maar ik dacht dat je de strips aan de zijkant bedoelde. Aan de achterkant is het minder zichtbaar.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:49:
[...]
De M8 heeft toch nog steeds van die plastic strips op de achterkant, die ook kunnen verkleuren bij silver.
En gratis bloatware en vertraagde updates via Vodafone. Zou zelf nooit meer een toestel kopen bij de Vodafone winkelDeathchant schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:15:
[...]
Hier worden ze met de urbeats oordopjes geleverd als ik het plaatje en de tekst mag geloven:
https://www.vodafone.nl/htc-one/
Een vriend wou de M8 halen maar overal hoor je dat je een SD kaart erbij krijgt.
Maar zelfs in de winkel weten ze niet hoeveel GB die is, iemand hier wel?
Maar zelfs in de winkel weten ze niet hoeveel GB die is, iemand hier wel?
Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie