derx666 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:14:
Nette 14e plaats evengoed nog Paul. Jammer dat je teammaat je raakte toen je je achterkant een beetje verloor bij het opkomen van het rechte stuk, anders had er nog wel iets meer in gezet. Daarna heb je echt strak gereden en nog een behoorlijk aantal plekken goed gemaakt.
Ja dat was me de race wel zeg.
Eerst de start al, ik heb dit hele seizoen nog zoveel hectiek gezien in de eerste bochten.
Ik leek er nog wel goed doorheen te komen, tot op het laatste moment m'n teamgenoot Jeremy nog de baan over kwam schieten.
Daardoor moest een aantal plekken opgeven, maar door al die chaos had ik na de eerste ronden netto alsnog 3 plekken gewonnen.
De ellende kwam eigenlijk iets later toen ik achter het Justin Lindsay & Frank Levick treintje kwam te zitten.
Pro's die meedoen is leuk en aardig, maar ze waren erg langzaam.
Helaas is het lastig volgen in de draft en ik vraag me af of ze wellicht ook -10 wicker hadden ofzo (ik reed met -5).
Enfin ik voelde me al een halve Darin Gangi omdat ik behoorlijk gefrustreerd raakte dat ik er maar niet langs kon terwijl ik eigenlijk wel een seconde sneller was dan hun pace
Vervolgens dus het moment in ronde 9, waar Levick Lindsay inhaalt in 130R en ze 2-wide naar de laatste hairpin gaan. Ik denk dus dit is m'n kans en zit echt in de versnellingsbak van Lindsay bij het uitkomen van de laatste chicane.
Helaas waarschijnlijk een combi van te snel op het gas en dat irritante bumpje dat daar zit en ik verlies m'n achterkant, red de auto nog wel, maar Joonas die vlak achter mij zat peert hem erachter in.
YouTube: 2014 iRacing World Championship Grand Prix Series - #14 Suzuka - Radicals onboard
Om eerlijk te zijn dacht ik dat de race daar wel over was. Ik wacht toch nog maar ff om het aankomende verkeer te laten passeren en rijd dan nog maar even verder.
Wonderwel waren de sector tijden daarna nog best goed, waar ik had gedacht dat m'n rearwing en/of ophanging wel helemaal aan gort zou zijn.
Toen dat dus 100% meeviel ben ik er toch nog maar weer even voor gaan zitten en had vanaf daar nog best een vermakelijke race. Dat je dan nog 14e wordt is wel erg apart en dubbel gevoel.
Sowieso ook wel een dubbel gevoel voor ons team, Mogar pakt ons eerste WCS podium door 3e te finishen en Joonas en Jeremy beiden een DNF. Waar het met name voor Jeremy alweer de zoveelste is dit seizoen en hij nu zelfs buiten de top 25 is gevallen
Dus maar hopen dat we een goede laatste 2 races hebben met z'n allen zodat we niet weer die demotiverende winter pro series in moeten.