Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.978 views

Onderwerpen

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-11 09:21
JoepW schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:09:
[...]

Dat lijkt me een heel goed idee...
Zie PM die ik net stuurde, mogelijk kunnen we er wat mee doen als mensen intresse daarin hebben.
(Anders kijk ik wel of ik iemand kan strikken die me wil helpen daarin te verbeteren, want de snelheid begint goed te komen nu.) 8)

iRacing Profiel

Verwijderd

NickThissen schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:50:
Misschien wordt het weer eens tijd voor een race school, met nadruk op close racen deze keer? :)
Is dat niet iets wat vooral tussen de oren zit. Hoe 'comfortabel' je close raced. Als je nerveus wordt, is de kans groot dat je fouten maakt. Hoe close het kan is ook erg afhankelijk of je de andere persoon vertrouwt of niet, 1 of 3 schermen etc...

Toen ik een tijd niet geraced had duurde het weken/maanden voor het echte 'comfort' er weer was.

Oefenen is heel makkelijk, zoek iemand op die je vertrouwt en blijf er naast of kort achter rijden :) .

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 08:43
DutchDevil valt dus al af :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Verwijderd

Die heeft iedereen op z'n to 'botslijst' staan. Alleen is Jos is hij heel lang vergeten door te halen ;)

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
is het een idee dan, om vanavond per klasse een paar keer een pitstop party te doen?

En wellicht dan per ronde 1 klasse, langzaamste eerst. dan een snellere klasse er achter zodat we close racing en multi class kunnen oefenen tegelijk.

Ik ben het namelijk wel eens met Ruudje123. Dit is een kwestie van oefenen en comfortable voelen.

Zelf heb ik een paar regels/handvaten voor me zelf
- spotter houd zijn mond vlak voor het insturen, en ik zie de auto achter me nog in de de spiegel. Insturen en apex pakken
- Spotter houd zijn mond, maar ik zie niet veel auto meer in mijn spiegel. Insturen met ruimte op de apex. Er kan nog iemand naast zitten
- Auto zit er al naast, dik voor de bocht A) Remmen, zie ik een auto in mijn spiegel ACHTER ME, insturen tot de apex. B ) Remmen, geen spotter of duidelijkheid dat de persoon achter je zit, ruimte laten op de apex

Bij het inhalen bijna het zelfde, maar dan bij het uitkomen van de bocht. Zie ik in mijn spiegels dat ik een betere exit heb, lekker uitwaaien en de baan gebruiken, anders een krappere lijn houden en hopen dat je meer snelheid hebt :)

Kortom, gebruik je spiegels. En hou vast aan het besluit wat je neemt. Dan weten de andere om je heen wat je ongeveer aan het doen bent. Of ze er blij mee zijn is iets anders, maar je zaait geen twijfel met slingeren. Uiteraard geen echte regels, maar het helpt wel om heel snel een beslissing te nemen.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 09:12

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik denk dat jij na Zondag niks meer mag zeggen. >:) >:) >:) >:)

iRacing Profiel

• -PassY-
DutchDevil79 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:31:
[...]

als jij je mond kan houden over Oulton en de hairpin dan :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:51

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:12:
[...]

Is dat niet iets wat vooral tussen de oren zit. Hoe 'comfortabel' je close raced. Als je nerveus wordt, is de kans groot dat je fouten maakt. Hoe close het kan is ook erg afhankelijk of je de andere persoon vertrouwt of niet, 1 of 3 schermen etc...

Toen ik een tijd niet geraced had duurde het weken/maanden voor het echte 'comfort' er weer was.

Oefenen is heel makkelijk, zoek iemand op die je vertrouwt en blijf er naast of kort achter rijden :) .
Het is denk ik een complexere combi (zo maar wat gedachten):
  • geen nerveusiteit
  • wagen beheersen
  • heel goed weten wat er om je heen gebeurt
  • niemand vertrouwen
  • marge aanhouden
  • 2 of 3 man voor je in gevecht... Wacht een echte kans af.
  • Lap 1: laat het veld een beetje settlen
  • vlak achter iemand eerder van het gas gaan / eerder remmen
  • zit je er niet echt naast bij het uitremmen of vertrouw je je voorligger niet haak af en probeer opnieuw
  • doet iemand een (semi-)dive bomb, rem eerder en pak alsnog de snellere lijn
  • etc etc....
Er zijn er vast nog veel meer te bedenken, maar dit was wat ff bij op kwam ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Misschien een beetje off-topic, maar wat is nou een leuke setje (stuurtje + pedalen) om te halen voor iRacing?

Ik heb nu een Thrustmaster F430 FFB, leuk stuurtje voor het geld maar helaas maar 270º waardoor ie soms wat twitchy aanvoelt.
Beetje in je eentje rijden of tegen AI is prima te doen maar als het druk op de baan is heb je al een probleem omdat licht sturen zo tricky is.
Hij heeft z'n beste tijd ook al gehad, adapter is naar z'n groot en de kabels beginnen het te begeven.
Ook geen shifter, alleen flippers op het stuur.

Budget is 200-400 euro.
Zelf ook al wat aan het zoeken geweest maar ik vind het toch lastig om een keuze te maken.
G27 valt wat mij betreft sowieso al af, misschien leuk qua prijs/kwaliteit tweedehands maar ik wil toch wat beters.

hoidoei

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Natuurlijk is close racen puur oefenen en ervaring, maar dat is prima iets wat je in een 'school' kunt oefenen. Als we dat elke maandag / dinsdag overdreven gaan doen dan is er geen ruimte meer om voor je zelf te oefenen dus dat moeten we niet doen denk ik.

In een school kun je 2 uur lang puur alleen op close racen oefenen door gewoon rondjes lang naast elkaar te gaan rijden (en ff inhouden als je uitloopt), heel simpel en daar leer je enorm veel van denk ik.

Daarnaast kunnen we goed tips geven hoe het wel en niet kan.

Een veel gemaakte 'fout' (om maar even een voorbeeld te noemen) is bijvoorbeeld denken dat je later kan remmen omdat je de buitenbocht hebt als er iemand naast je zit. Wat veel mensen vergeten is dat de buitenbocht scherper is dan de 'normale' bocht waar je de bocht van buiten - apex - buiten neemt. Dus moet je juist eerder remmen (of in ieder geval langer door remmen).

Mijn iRacing profiel

• Fragbeestje
  • Laatst online: 20-11 08:43
DutchDevil79 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:31:
[...]

Ik denk dat ik het nog behoorlijk gedaan heb om voor een kleine 200 euro alcohol in m'n bloed te hebben :+

Heb zelfs enkel mezelf eraf gereden... voor zover ik me kan herinneren ... >:)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Verwijderd

Remcom00 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:37:
Misschien een beetje off-topic, maar wat is nou een leuke setje (stuurtje + pedalen) om te halen voor iRacing?

...

Budget is 200-400 euro.
Zelf ook al wat aan het zoeken geweest maar ik vind het toch lastig om een keuze te maken.
G27 valt wat mij betreft sowieso al af, misschien leuk qua prijs/kwaliteit tweedehands maar ik wil toch wat beters.
Misschien dat de t500 nog in het budget zit, zo niet kan ik je een G27 echt wel aanraden (heb hem zelluf ook). Hou je nog budget over voor ook een mooi setje pedalen.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:51
Remcom00 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:37:

Ik heb nu een Thrustmaster F430 FFB, leuk stuurtje voor het geld maar helaas maar 270º waardoor ie soms wat twitchy aanvoelt.
Beetje in je eentje rijden of tegen AI is prima te doen maar als het druk op de baan is heb je al een probleem omdat licht sturen zo tricky is.
Hij heeft z'n beste tijd ook al gehad, adapter is naar z'n groot en de kabels beginnen het te begeven.
Ook geen shifter, alleen flippers op het stuur.

Budget is 200-400 euro.
Thrustmaster T300 of de Thrustmaster T500. T500 is wat ouder, maar heeft wel een v2 ondertussen en zich ruimschoots bewezen als betrouwbaar (als ik het internet moet geloven) en de T300 is redelijk nieuw en heeft dus ook nieuwere technieken. bij de T300 moet je dan wel weer gelijk de pedals upgraden naar bv. de T3PA van Thrustmaster of de Clubsports van Fanatec. Bij die laatste optie ga je wel over je budget.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Of ga voor een 2e hands fanatec gt2 stuur.

voorbeeld:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Werkt prima, tenzij je perse nieuw wil. Zitten gelijk ook goede pedalen bij.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:39:
Natuurlijk is close racen puur oefenen en ervaring, maar dat is prima iets wat je in een 'school' kunt oefenen. Als we dat elke maandag / dinsdag overdreven gaan doen dan is er geen ruimte meer om voor je zelf te oefenen dus dat moeten we niet doen denk ik.

In een school kun je 2 uur lang puur alleen op close racen oefenen door gewoon rondjes lang naast elkaar te gaan rijden (en ff inhouden als je uitloopt), heel simpel en daar leer je enorm veel van denk ik.

Daarnaast kunnen we goed tips geven hoe het wel en niet kan.

Een veel gemaakte 'fout' (om maar even een voorbeeld te noemen) is bijvoorbeeld denken dat je later kan remmen omdat je de buitenbocht hebt als er iemand naast je zit. Wat veel mensen vergeten is dat de buitenbocht scherper is dan de 'normale' bocht waar je de bocht van buiten - apex - buiten neemt. Dus moet je juist eerder remmen (of in ieder geval langer door remmen).
En weer on topic
Inderdaad is close race goed te oefenen in een hosted practice sessie.
Dat gaan we dan binnenkort maar eens doen, toch?

• -PassY-
JoepW schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:33:
[...]

En weer on topic
Inderdaad is close race goed te oefenen in een hosted practice sessie.
Dat gaan we dan binnenkort maar eens doen, toch?
ik schrijf me bij deze al in :)

Crash van zondag had zeker met close racen te maken :) Koude banden en iets te veel in de spiegels kijken |:(

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
NickThissen schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:50:
Misschien wordt het weer eens tijd voor een race school, met nadruk op close racen deze keer? :)
Count me in, close achter iemand racen en anticiperen gaat over het algemeen wel redelijk (lees kan beter), maar een overtake goed uitvoeren, is voor mij vaak een guessing game.
Ging gisteren qua snelheid voor geen meter, alle hulp is welkom.

Zijn er ook mogelijkheden tot wat begeleiding in het maken van setups?
Op de fora vind je vaak een setup voor een klasse die week, maar zijn denk ik vaak wel persoonlijk.
Mensen zijn soms lyrisch over een setup die ik dan niet voor mij kan laten werken.
Ik ben zelf wel al de setup guide van iracing aan het lezen, dus maak er zelf ook werk van.

Ik zou het fijn vinden als iemand mij hier wat in kan begeleiden.

iRacing Profiel

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Bedankt voor de input, schiet ik een hoop mee op :).

hoidoei

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Wauw mischien wel de vetste race ooit gehad met de skip.

Reed op p1 vanaf de start, na 7 ronden verlies ik hem in de scheivlak maar kon hem net uit de muur houden.
Pablo Lopez reed op p2 en kon de p1 pakken maar die rondes daarna waren geweldig.
Wat kan die man racen zeg! Uiteindelijk 2de op 0,03 :(

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/ie14ie.jpg

http://members.iracing.co...id=11807106&custid=114895

Filmpje komt nog!

[ Voor 6% gewijzigd door thijmennabuurs op 09-09-2014 19:00 ]

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Is een pro geweest he Go Pro lopez, teammakker van paul maar gestopt wegens discussie in de pro league

En nu weg van radicals

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• thijmennabuurs
Ja weet ik. Hij zei dat die dit weekend weer was begonnen en mischien in 2015 weer wdc gaat rijden.

Ik vond zijn filmpjes altijd wel vet, jammer dat die weg zijn.

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Goed bezig Thijmen! d:)b

Mijn iRacing profiel

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Heb het stof van mijn stuurtje afgeblazen en Iracing weer geupdate.. Ik zie dat joep nogsteeds eraf gebeukt wordt in de GOT sessies? :P

Ben eerst solo wat aan het oefenen en OMG dat verleer je best snel :D 2 uurtjes in de FordGT en mijn armen zijn spaghetti :P

I-racing Profile

Verwijderd

zo denken zij er over :P

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-11 09:21
En weer raak ik Joep.......

Urgh ik weet echt niet hoe ik het telkens weer voor elkaar krijg....

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
themac1983 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 20:55:
Heb het stof van mijn stuurtje afgeblazen en Iracing weer geupdate.. Ik zie dat joep nogsteeds eraf gebeukt wordt in de GOT sessies? :P

Ben eerst solo wat aan het oefenen en OMG dat verleer je best snel :D 2 uurtjes in de FordGT en mijn armen zijn spaghetti :P
Wel0m back Marc :)
En ja ik ben nog geregeld de l@l 8)

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
hoi mark soepkluif :P

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
lekkere sessie gehad. 1:27.7 met volle tank.

Alleen de eerste 3 ronde van de Q verneukt.

1ste: Joep die een tekst in paars laat verschijnen, let even niet op, en schiet van de baan
2de: lachende Eric, mis de apex en schiet door
3de: raar moment in de linker na de corkscrew
4de: dan maar op save :)

in de race alleen een paar keer mijn rempunt gemist door verkeer om me heen. Was of te veel aan het opletten waar wat reed, of kon mijn rempunt niet vinden zoals toen ik in de corkscrew crashde. Kom daar van de linkerkant normaal, rechte lijn naar de curbs links, remmen als ik in het midden van de baan ben, rem los op de top en gelijk bijremmen om de bocht te halen ... maar ja, ik zat helemaal rechts :+ Totaal de weg kwijt ... letterlijk :+

En rudy, wat ga jij belachelijk hard door delinker bocht voor de corkscrew, niet normaal :o

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11 16:59

elni

Carrot

themac1983 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 20:55:

Eindelijk man.

• themac1983
In ieder geval lukt het plankgas geven en linksaf gaan nogsteeds :P

vanuit de pits gestart en toch 4e
http://members.iracing.co...id=11808544&custid=127338

I-racing Profile

• thijmennabuurs
Alweer een geweldige race gehad! :)

http://members.iracing.co...id=11808904&custid=114895

Net de 2de plek kunnen veroveren met 0.02.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/10gb2md.jpg

Verwijderd

[message=42859582,noline]-PassY- schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:25

En rudy, wat ga jij belachelijk hard door delinker bocht voor de corkscrew, niet normaal :o
Rem vast, rem los, insturen, vlak voor de apex volgas.

In die volgorde. Kwestie van timen en hopen dat je geen lockup hebt gehad :)

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55

derx666

mecker ende blaet

Vandaag mijn Teensy 2.0 binnen gekregen, ermee aan de slag gegaan voor mijn G25 shifter erop aan te sluiten zodat ik deze op usb kan aansluiten. Antoine Higelin had daar in het arduino topic over gepost (http://members.iracing.co...list/3239165.page#8337027) en zo het een en ander besteld.
Handleiding is simpel te volgen, en na wat fuckups (op de DB9 wat pinnen verwisselt) werkte het allemaal prima. Ik had nog een klein plastic doosje liggen van een overleden bluetooth OBD2 plug, en daar het geheel ingebouwd. Net alles op mn racekist aangesloten en het werkt perfect. Binnenkort maar weer eens in de bak gaan roeren, en heb er meteen 8 buttons en een 4 way switch bij. Nu nog gaan verzinnen waar ik de extra knoppen voor ga gebruiken.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:10
Lijkt erop dat het vooral de vader van Antoine is die het gemaakt heeft, maargoed leuke oplossing natuurlijk.

Ik kan vanavond eens even naar m'n pedalen gaan kijken, want op de een of andere manier doet m'n clutch raar. Als ik na het remmen m'n voet weer tussen de clutch en rem plaats heb ik af en toe last dat ik dat pedal licht aanraak ofzo, waarop vervolgens soms ineens die input bijna 100% uitslaat 8)7

Ik dacht tijdens het oefenen in de FW31 gisteren dat ik ergens te hard over een kerb geknald was ofzo en daardoor wellicht m'n motor / gearbox beschadigd had ofzo.
Maar toen ik het na een paar resets nog steeds een paar keer had ben ik toch maar eens gestopt en in Windows naar de controller inputs gaan kijken.

Dat verklaart ineens ook wel waarom ik tijdens de maandag race iets na de start ineens in de vrij hing in T1.
Ik had het wat eerder ook al een keer tijdens een HPD race op VIR, waar ik bij het uitkomen van Oak Tree ineens geen drive meer had en een seconde of 4 zat te pielen met shiften en op pedalen rammen tot ik weer verder kon.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Logitech spul hey. ;)

iRacing Profiel

• Red Baron
Ja, of misschien de Hall sensor van onze sponsor :X O-)

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Toch maar over gaan op Fanatec.

iRacing Profiel

• Red Baron
Kan dat dan? Ik had begrepen dat het tegenwoordig invite-only was en daarmee voorbehouden aan de elite?

[ Voor 3% gewijzigd door Red Baron op 10-09-2014 13:45 ]

• -PassY-
dan betaal je ipv 499 maar 599 als normale klant

en dan heb je alleen de base v2 :)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:12

BM

Moderator Spielerij
-PassY- schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:04:
dan betaal je ipv 499 maar 599 als normale klant

en dan heb je alleen de base v2 :)
Uhm, zonder invite kun afaik überhaupt niet bestellen, ook niet voor 599.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• NickThissen
Nope, ze laten eerst alle mensen kopen die al tevreden zijn met Fanatec zodat ze zo min mogelijk negatieve reviews krijgen :+

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
Wel zo slim, want als de boel dan stuk gaat hebben ze nog wat in reserve >:)

• Arfman
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Wat een negativiteit weer :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• themac1983
Ik vind dat btw juist niet zo'n slimme actie...

iemand die een V2 koopt, heeft dus een V1 liggen... Dus straks overspoelt de 2e hands markt met de V1 versies.

Laten er nou genoeg mensen zijn op zoek naar een nieuw stuur die gewoon met een V1 en 2 stuurtjes echt wel tevreden zijn. Deze kopen dus geen V2 omdat ze dat simpelweg niet kunnen... Daar gaat je extra omzet.

I-racing Profile

• NickThissen
Ze hebben natuurlijk lang niet genoeg capaciteit om aan teveel mensen tegelijk een nieuwe base te verkopen.

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
Eerst mijn kast vervangen voor een model met meer koeling. Warm weer is tegenwoordig een probleem voor mij :X

dan nog een doorsparen, en dan een V2 + porsche wheel :+ Prijskaartje is me nu te hoog om mijn GT3 te gaan vervangen :) 600 euro voor de base, 400 voor het stuur, waarschijnlijk nog eens 100 voor een tafelding.

En ik wil eigenlijk de eerste batch afwachten :) Heb 1x eerder een 1ste batch gehad (denk ik), en die was binnen 2 weken weer teruggestuurd :D

• thijmennabuurs
Done :)
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/33uz94y.png

• NickThissen
Je kan natuurlijk ook een tweedehands V1 kopen (heb ik ook gedaan), die zullen toch wel flink goedkoop moeten gaan nu omdat iedereen er vanaf wil.

Mijn iRacing profiel

• TuxieDeni
Bots thijmen d:)b

Mijn iRacing profiel

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:42

Niellie41

[object Object]

iRacing has reached – and breached – the billion lap mark. The milestone came on Friday evening when Pebst Augusta (Scandinavia) crossed the start-finish line at Homestead-Miami Speedway in his Dallara DW12 to record the billionth lap run in an official iRacing session. He will receive $500 in iRacing credits for turning that historic lap.

“Congratulations to Pebst,” said Tony Gardner, president of iRacing.com. “And thanks for racing on Friday!

“Wow! A billion is a lot of laps. When you figure iRacing opened for business in August, 2008, that’s a little over six years to hit a billion laps. In that time iRacing has developed into a worldwide community of over 52,000 members – and we’re growing every day. Rest assured it won’t take us another six years to hit two billion laps. Heck, since Friday, iRacers have already run another 1.7 million laps!

“I also guarantee that we won’t be resting on our laurels," he continued. "We expect to release our new team/driver swap feature in late October, and we’ll have Monza, Gateway Motorsports Park and the Holden Commodore VF V8 Supercar available by the end of the year. And that’s just for starters. Development will never be finished. We’ll always be looking to improve the iRacing experience.”
http://racer.com/componen...-passes-billion-laps-mark
d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 10-09-2014 20:33 ]

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Monza....sniff. Duizenden online races op gereden met VROC/GPL.

Ik weet niet wie de weers instellingen voor Road Atlanta heeft bedacht voor Zondag a.s., maar dat is misdadig...ik krijg de mist slider op 9% of 11% MAAR NIET OP 10%! Argh.

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
if it works dont fix it

Athans, ik had nog geen reden om gedag te zeggen tegen mijn GT3. Maar als ik de banden niet opnieuw gespannen krijg ... :X Dan is het misschien wel tijd voor vervanging.

Iedere bocht naar rechts is steeds meer iets meer of center. Leek wel of ik oval aan het rijden na 2 rondjes :) En steeds een klik, of klonk geluid als het gebeurd :(

Hopen dat het gelukt is :D *fingers crossed*

/edit: hmmm, misschien moet ik dit vaker doen. Rij in ene 0,5s van mijn PB af, auto voelt beter aan :) Lijkt wel of ik een ander stuur in ene heb :D

[ Voor 15% gewijzigd door -PassY- op 10-09-2014 21:35 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZeeZeiler schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:52:
......Ik weet niet wie de weers instellingen voor Road Atlanta heeft bedacht voor Zondag a.s., maar dat is misdadig...ik krijg de mist slider op 9% of 11% MAAR NIET OP 10%! Argh.
Random generator ;)
Ik moet de muis af en toe heel ongevoelig zetten om precies de juiste waarde te krijgen.
Op mijn wishlist gericht aan iRacing staat ook dat die sliders afgeschaft worden. ;)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

-PassY- schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:15:
if it works dont fix it

Athans, ik had nog geen reden om gedag te zeggen tegen mijn GT3. Maar als ik de banden niet opnieuw gespannen krijg ... :X Dan is het misschien wel tijd voor vervanging.

Iedere bocht naar rechts is steeds meer iets meer of center. Leek wel of ik oval aan het rijden na 2 rondjes :) En steeds een klik, of klonk geluid als het gebeurd :(

Hopen dat het gelukt is :D *fingers crossed*

/edit: hmmm, misschien moet ik dit vaker doen. Rij in ene 0,5s van mijn PB af, auto voelt beter aan :) Lijkt wel of ik een ander stuur in ene heb :D
Nice Pascal! En over een paar weken (hopelijk) mag je ook mijn stuur kopen. Daar zit tenminste een stuur op van een echt automerk ipv zo'n platgeslagen kever op steroïden :)

Cube Nuroad Race (2022)

• NickThissen
Volgens mij hebben we nog niks gehoord over wanneer Monza zou komen, toch? Alleen dat het de volgende track is. Maar ik lees net dat de laatste race in de WCS (volgende maand al!) Monza zou moeten zijn (ze hebben inderdaad twee keer Zandvoort achter elkaar staan als placeholder). Lijkt me wel erg sterk, of heb ik alle berichten gemist? :p Ook vreemd dat ze dan zeggen "dit jaar" ipv "dit seizoen".

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:59:
[...]

Volgens mij hebben we nog niks gehoord over wanneer Monza zou komen, toch? Alleen dat het de volgende track is. Maar ik lees net dat de laatste race in de WCS (volgende maand al!) Monza zou moeten zijn (ze hebben inderdaad twee keer Zandvoort achter elkaar staan als placeholder). Lijkt me wel erg sterk, of heb ik alle berichten gemist? :p Ook vreemd dat ze dan zeggen "dit jaar" ipv "dit seizoen".
Nürnburgring?

• Red Baron
De laatste race is COTA, niet Monza :P

Verwijderd

denk je alles te hebben gehad word je voor de start al de race uitgereden... Als je koppeling het niet doet stuur dat gelijk weg... GRRRR ach toch nog 6de geworden maar had makkelijk mee kunnen doen voor de overwinning

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
JoepW schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:01:
[...]

Random generator ;)
Ik moet de muis af en toe heel ongevoelig zetten om precies de juiste waarde te krijgen.
Op mijn wishlist gericht aan iRacing staat ook dat die sliders afgeschaft worden. ;)
Goed bezig, gewoon tiepen!! Voor te oefenen op DP heb ik me daar indd al flink aan geërgerd.

iRacing Profiel

• -PassY-
derx666 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:45:
[...]

Nice Pascal! En over een paar weken (hopelijk) mag je ook mijn stuur kopen. Daar zit tenminste een stuur op van een echt automerk ipv zo'n platgeslagen kever op steroïden :)
Voorals nog werkt mijn stuur weer prima :) En als dit het onderhoud is wat je soms moet doen. So be it :) Stuur is inmiddels 2,5-3 jaar oud, dus een keer de banden opspannen na een tijd vind ik niet zo erg. GT3 heb je snel open en weer in elkaar kwam ik achter :+

Maar ik zal het onthouden :)

En met die plat geslagen kever hou ik toch een paar FGT's bij deze week :) Dus zo langzaam is ie ook weer niet :) Alleen ga ik jouw in een FGT denk ik weer niet bijhouden :+
Pfff, ik hoop echt niet dat de Porsches deze week ingehaald gaan worden door de FGT of andersom. Dat gaat een drama worden of heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel tijd verliezen .... voorals nog kies ik toch nog voor tijd verliezen :+

En Rudy, nog bedankt voor de tip: "Voor de apex op het gas" Voelt totaal niet goed de eerste paar keer, maar op de apex lijkt de auto wel in een soort rails te vallen waardoor je alsnog de bocht haalt en in ene super stabiel ligt :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Is er interesse om vanavond een practice te doen voor de team tournament race van zondag as. op Rd Atlanta?

• -PassY-
Als er genoeg intresse is, dan kom ik ook even wat rubber neerleggen (viruteel dan)

• TuxieDeni
JoepW schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:53:
Is er interesse om vanavond een practice te doen voor de team tournament race van zondag as. op Rd Atlanta?
FO sho bro d:)b

Mijn iRacing profiel

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
Sinds deze week rij ik met 3 schermen, en ik vind het fijn om om het beeld zo te hebben dat de carrosserie tussen zijruit / vooruit op de overgang van mijn monitor valt, voor open wielers de wielen net op de monitor overgang.
Mijn FOV is bij veel wagens ook anders dus.

Lastig is alleen dat ik dan met veel wagens mijn dash kwijt ben, en geen schakel lampjes meer heb.
Hoe hebben jullie dat hier?

Nu dacht ik dat dash meter pro wel handig zou zijn om dit op te lossen maar ik krijg die hele app niet aan de praat :)

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben bij volgens mij elke auto m'n dashboard kwijt. Schakelen op gevoel/geluid dus :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• NickThissen
Je kunt sinds dit seizoen ook een button mappen om eventjes omlaag te kijken toch? Misschien handig.

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Daarnaast kan je de camera een beetje verplaatsen zonder de FOV te veranderen.
Hoe dat moet kan je hier vinden onder "Zitpositie & geluidsterkte per auto wijzigen" of kijk dit filmpje even.

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
CTRL F12 heb ik wat mee gespeeld ook, scheelt bij sommige wagens inderdaad net dat beetje wat je mist, alleen bij enkele wagens moet je net wat te ver gaan en voelt de positie gewoon niet goed meer.

Denk dat ik dat sound progje, Sound shift, uit de ST maar eens ga proberen.

iRacing Profiel

• -PassY-
Ik ga puur af op het geluid af, en gebruik iSpeed op een 4de scherm als ik meer info nodig heb.

Ook gaat de gear indicator knipperen op mijn stuur als ik bijna bij het schakel moment ben.

En het feit dat ik CSpec rij, en precies door mijn stuur heen kan kijken helpt ook. Stuur en virtueel stuur zitten over elkaar heen zeg maar. Alleen gebruik ik dit niet veel. Eigenlijk alleen om mijn bandenspanning af te lezen.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik gebruik shiftlights op mij SLI-F1 en geluid.

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-11 15:51
Ik schakel ook op geluid en met hulp van de lampjes op mijn stuur.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Richard117
Aston Martin naar iRacing _/-\o_
Ik hoop dat de LMP1 Lola-Aston Martin één van de 2 auto's is die ze nog niet genoemd hebben.
Wel weer een GT3 erbij en een speelmaatje voor de Corvette.
Bedford, MA (September 11, 2014) – iRacing.com Motorsport Simulations, the world’s most realistic racing game, today announced the addition of four Aston Martin Racing cars to the iRacing.com lineup. iRacing.com will create a virtual version of the Aston Martin Vantage GT3 that will compete next weekend in the iRacing.com Nürburgring 1000 Blancpain Sprint Series event, as well as other Aston Martin Racing cars including the Le Mans class-winning DBR9.

“The opportunity to produce these authentic digital Aston Martins is genuinely exciting news for iRacing,” says Tony Gardner, President of iRacing.com. “Aston Martin has long been synonymous with sports car racing excellence, and the opportunity to race the Vantage GT3, DBR9 and other Aston Martins on the virtual tracks of iRacing will generate tremendous enthusiasm among our members.”

The Aston Martins will join an impressive list of more than 40 world class sports, stock and open wheel cars already available to more than 52,000 iRacers worldwide.

iRacing.com enables motorsports and gaming enthusiasts around the world to race against one another online on 65 laser-scanned road courses, ovals and speedways in officially-sanctioned and private league competition. From GT racing to NASCAR, Grand Prix racing to prototypes and IndyCars, iRacing delivers the most realistic racing experience you can have on your PC or Mac from the comfort and convenience of your home. With literally thousands of official races every week, there is always someone to race against at iRacing.

In celebration of its relationship with Aston Martin and the sponsorship of the iRacing.com Nürburgring 1000, iRacing is offering a free, three month subscription to new members who visit www.iracing.com/nurburgring1000.

Go to www.iRacing.com for more information on iRacing and to read testimonials from stock car, road racing and sim racing champions the world over.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3273294.page

[ Voor 3% gewijzigd door Richard117 op 11-09-2014 15:28 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
YEAH!!!!!!!
Physics zijn niet HEEL belangrijk als ik die V8 maar hoor bulderen ;)
Dat van die physics is niet serieus hoor!

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 11-09-2014 15:28 ]

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Owh nee dan komt Joep niet meer achter zijn simulator vandaan.

Zullen we wel geluid op teamspeak moeten muten van Joep tijdens rijden denk ik ;)

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:28:
Owh nee dan komt Joep niet meer achter zijn simulator vandaan.

Zullen we wel geluid op teamspeak moeten muten van Joep tijdens rijden denk ik ;)
tja ik kan nog wel wat problemen opsommen, die ontstaan als ik opgewonden raak van het geluid en ook nog moet sturen!!!!
Ok, genoeg..... Wat ontzettend gaaf dat we Aston Martin erbij krijgen. Nu nog hopen dat de series niet een nog grotere chaos worden dan de GT3 challenge al is 8)

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 11-09-2014 15:33 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Holy shit! De DBR9 GT1!! :D

Ik ben benieuwd wat die andere modellen zijn. GTE? LMP1 Lola?
Maar eh, zou dit het eerste resultaat zijn van de samenwerking met SRO?

[ Voor 42% gewijzigd door Niellie41 op 11-09-2014 15:39 ]

• NickThissen
Heel vet!! Die DBR9 kan die tegen de Corvette rijden? Beiden GT1? Maar geen idee of ze bij elkaar passen...

En die LMP1 zou ook gaaf zijn...

Mijn iRacing profiel

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:26
JoepW schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:27:
[...]

YEAH!!!!!!!
Physics zijn niet HEEL belangrijk als ik die V8 maar hoor bulderen ;)
Dat van die physics is niet serieus hoor!
Beiden modellen hebben een v12 motor :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:36:
Heel vet!! Die DBR9 kan die tegen de Corvette rijden? Beiden GT1? Maar geen idee of ze bij elkaar passen...
Ja. Deze zijn allebei GT1 spec. Ze hebben ook tegen elkaar geraced. :)

• NickThissen
Top, dan hoeft er dus geen nieuwe serie bij in principe (voor die 2 auto's dan).

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
4 voor de prijs van 1?

• Richard117
Niellie41 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:35:
Holy shit! De DBR9 GT1!! :D
[video]

Ik ben benieuwd wat die andere modellen zijn. GTE? LMP1 Lola?
Maar eh, zou dit het eerste resultaat zijn van de samenwerking met SRO?
Aangezien ze met de Lola Aston Martin in Amerika hebben gereden, maakt die denk ik behoorlijk kans. Dan ben ik de eerste tijd LMP1 rijder ipv GT's hoor :9~

Die rijdenden baksteen, de DBR-One, is zo'n beetje het dieptepunt in de Aston Martin historie dus die zullen ze toch niet vol trots in iRacing stoppen? :+
De één reed 2 rondjes Le Mans en de ander was na 4 rondjes klaar. En dat was de hele racehistorie van die auto, daarna hebben ze de één maar omgebouwd tot de Deltawing en de ander heeft het als Pescarolo nog geprobeerd maar was maar iets succesvoller: 20 rondjes Le Mans.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
tim.w schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:38:
[...]

Beiden modellen hebben een v12 motor :)
Nog beter ;)

• Arfman

Arfman

Drome!

Holy crap dat had ik niet zien aankomen, gaaf!

• -PassY-
DAT GELUID :D

zo vet, zo geil, zo ... _/-\o_ <3 *O*

Nu maar hopen dat iedereen respect heeft voor het geluid van de GT3 en gewoon luisterd ipv er tegen gaat racen/aanrijden

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De eerste keer dat ik naar het circuit ging, was tijdens een FIA GT race op Zolder. Ik was meteen verliefd op het geluid van de Aston Martin DBR9.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond om 20:00 CEST hosten we een practice session @ Road Atlanta.
Fog is 11% en niet 10% omdat 10% niet in te voeren was met die !#&*^@#$*&^$@# sliders.
Sessie naam: GoT | Team Tournament Race 2 - Practice
Wachtwoord: got-tt

Tot straks.

• themac1983
is dat niet.. de ... OMG... GIEF>!!!

als ze het geluid verkloten, gaan we dan naar de US om ze een kontschop te geven?

I-racing Profile

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
JoepW schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:26:
Fog is 11% en niet 10% omdat 10% niet in te voeren was met die !#&*^@#$*&^$@# sliders.

Tot straks.
Gnehehe.

Als ik niet te moe ben kom ik ook.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ook een leuke.....
quote: Markus Lendermann
iRacing are going to have to allow us to assign cars to classes in hosted racing. Its getting ridiculous how we have so many cars of the same class yet they can only be in scored in a single class or all separately. GT1 with DBR9 vs C6.R, and GT3 with 12C vs 911 vs Z4 vs vantage vs FGT + aston GT4 vs kia maybe?
quote: Steve Myers
This is on our "todo" list.

Steve
http://members.iracing.co...t/75/3273294.page#8361925

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 11-09-2014 16:59 ]

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Iets van SHUT UP AND TAKE MY MONEY !! :)

Oorporno....

Cube Nuroad Race (2022)

• Red Baron
iRacing's todo-list:

Afbeeldingslocatie: http://dev.jamiesterling.co.uk/nadya/wp-content/uploads/2012/04/to-do-list-long1.jpg

• derx666

derx666

mecker ende blaet

nja, beter dan dat er niks in de pijplijn zit (LFS anyone).... En van Rfactor2 en pCars hoor je ook maar weinig...

Cube Nuroad Race (2022)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:13:
nja, beter dan dat er niks in de pijplijn zit (LFS anyone).... En van Rfactor2 en pCars hoor je ook maar weinig...
Of AC. O-)
Die zou eigenlijk in 2012 uitkomen. Daarnaast zou de Ring deze maand moeten komen, na Spa.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ohja, die vergat ik ff... :P

Cube Nuroad Race (2022)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51

Fuelke

Forza Ferrari

Nu kunnen we deze crash simuleren

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik had eigenlijk liever een toerwagen (BTCC) of zelfs Clio Cup gezien dan nog een GT.
Van die BTCC Honda Civic hoor je ook niks meer.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:26:

Tot straks.
Weer wat geleerd. Met pijl omhoog en omlaag kan je wel met 1 stap die stomme sliders verplaatsen.
Deze practice en race blijft 11 ;)

Pagina: 1 ... 94 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.