Gezeik zal je altijd wel krijgen. Daar maak ik me niet zo druk om.NickThissen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:07:
Ik vind het een goeie regel, ook al zul je er wel weer gezeik van krijgen.
Er is alleen 1 probleem voor mij. Ik kan nog niet 2uur nonstop racen zonder een auto af te schrijven
1 van de redenen dat ik nu WSCS doe, gewoon om meer langere races achter de kiezen te krijgen
ALS ik mee doe, dan word het denk ik de GTC klasse, maar daar heb ik absoluut geen probleem mee
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ook telfort en vele andere providers op het reggefiber netwerk hebben storing.
Ik acht de kans dat ik mee kan doen vanavond laaaaag
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 04-08-2014 20:02 ]
En ik me maar afvragen waarom iedereen zo blinkte ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Maar tja, geen stuur.... Dus ik ga maar ganzenborden of zo.
Vind zelf de Indy Cars er wel enorm vet uit zien, kijk altijd de filmpjes van Empty Box.
Iets als een RUF lijkt me ook wel tof.
Wil eerst nog geen ranked races gaan doen (of hoe dat ook heet).
Heb de game een tijdje terug voor 3 maand gekocht maar het heeft me tot nu toe nog niet echt te weten overtuigen, maar ik heb ook nog geen races gedaan en die auto's die je gratis krijgt zijn ook niet enorm spannend
Oh en ik zie dat er nu 3 maanden gratis zijn, maar ff een nieuw account aanmaken dan
hoidoei
Gestart als 3de, lekker rustig aangedaan in de eerste ronde, en kwam als 4de of 5de van de 7 over de lijn. Vervolgens naar de 2de plek gereden en een gaatje van 5s weten op te bouwen door verkeer.
Ronde 9 ... Blachimont, 3 HPD en 1 Riley achter me. 1 van de HPD gaat me nog net voor blachimont voorbij, 1 schiet achter me van de baan en ik weet niet meer waar hij rijd. Dus buitenkant bustop gekozen, gelukkig een goede want de HPD zat inderdaad aan de binnenkant inmiddels
Maar wel 4de daardoor. Gaatje een paar keer weten dicht te rijden tot 2s, maar iedere keer verkeer waar ik dit keer last van had. Na 30m maar in ultime finish mode gegaan en lekker naar de finish gereden
Resultaat, 72 punten voor het kampioenschap, -1 IR en +0,37SR. Ik ben er erg blij mee
En gefeliciteerd met je overwinning Joris
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Na een week afkicken van iRacing vanwege mijn jaarlijkse bezoek aan de 24hr van Spa (vanaf woensdag t/m zondag avond) afgelopen zaterdag weer ingestapt in de virtuele wagen. Eerst in de Gen6 op Pocono in de NASCAR iRacing Series. Auto was een stuk beter handelbaar dan de vorige keer op Pocono. Dit was merkbaar in het aantal cautions
Die middag nog in de Ford GT gestapt voor de WSCS, daar vond ik de bandjes een stuk minder op werken. Enorm veel onderstuur die ik eigenlijk niet uit mijn setup kon krijgen. Alles wat ik probeerde resulteerde in een enorm onvoorspelbare auto. Ik heb nogal een rijstijl waarbij ik de auto laat rollen in de bochten met een klein tikje op het gas af en toe. Echter met gas los lijkt de auto alleen rechtuit te willen, geef je daarma gas pakt ie weer een beetje, raak ik curbstone en ik sta weer achterstevoren. Na 20 rondjes had ik nog geen inc. vrij rondje er door gekregen.... In Pouhon lijkt de voorkant zwabberend naar buiten te gaan...
Uiteindelijk toch maar besloten om aan een race deel te gaan nemen met de gedachte dat ik dan toch altijd minder fouten maak. Opzich ging dat wel aardig maar nog steeds te veel onderstuur en "vreemd" onvoorspelbaar gedrag bij lage snelheiden. Dat je in bijna stilstand een 360 voor elkaar krijgt
En dan natuurlijk de cold tyre bug
[YouTube: http://youtu.be/a1MlmgvGCIk]
Niet echt prettig als je een race wilt starten, gelukkig alleen in de warmups gehad.
In totaal toch nog 4 races gedaan en opzich niet negatief over de uiteindelijke resultaten, echter heb ik wel het probleem dat ik bijna altijd alleen rij in mijn class. Ik ben te langzaam om vooraan te rijden, maar ook weer te snel voor het achterste groepje, vaak heb ik een gat van 18 seconden om me heen. Gelukkig verveel je je nooit met de HPDs, wat het racen met de Ford GT extra leuk maakt
Ik had nieuwe drivers geinstalleerd waardoor vsync uit stond en mijn frames waren gecapped op 120. Ik heb het 3 races geprobeerd maar de tearing is voor mij echt niet te doen, het constante gevoel van stotteren heeft me 2 spins opgeleverd. Ik de vsync op adaptive met maximum pre-render frame op 1 weer aan gezet. Ik was meteen 0,5 seconde sneller
Probeer het eens zonder cappen, of cappen op een ander nummer, en zonder vsync, want vsync is echt evil qua input lag.The_FrankO schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:10:
Ik had nieuwe drivers geinstalleerd waardoor vsync uit stond en mijn frames waren gecapped op 120. Ik heb het 3 races geprobeerd maar de tearing is voor mij echt niet te doen, het constante gevoel van stotteren heeft me 2 spins opgeleverd. Ik de vsync op adaptive met maximum pre-render frame op 1 weer aan gezet. Ik was meteen 0,5 seconde snellerniet meer het gevoel van stottering, veel beter dit.
Als je wilt racen zal je toch door de rookie klasse heen moeten. En een beetje rondjes rijden tja, daar is iRacing niet voor.Remcom00 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:30:
Wat is een leuke klasse om in te beginnen?
Vind zelf de Indy Cars er wel enorm vet uit zien, kijk altijd de filmpjes van Empty Box.
Iets als een RUF lijkt me ook wel tof.
Wil eerst nog geen ranked races gaan doen (of hoe dat ook heet).
Heb de game een tijdje terug voor 3 maand gekocht maar het heeft me tot nu toe nog niet echt te weten overtuigen, maar ik heb ook nog geen races gedaan en die auto's die je gratis krijgt zijn ook niet enorm spannend.
Oh en ik zie dat er nu 3 maanden gratis zijn, maar ff een nieuw account aanmaken dan
Ik gebruik geen vsync en cap op 130 (met 60 Hz schermen) en geen tearing meer.NickThissen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:13:
[...]
Probeer het eens zonder cappen, of cappen op een ander nummer, en zonder vsync, want vsync is echt evil qua input lag.
Advies van David Tucker is om altijd veelvoud van refresh rate te cappen plus nog wat 'extra' fps erboven.
Bedankt Pascal! Was een moeilijke race met de hele armada van HPD's, maar ik heb wel kunnen profiteren van het verkeer. Ik had autonummers 1, 2 en 3 achter me-PassY- schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:58:
Zo, mijn eerste WSCS race zit erop
...
En gefeliciteerd met je overwinning Joris
Op het laatste wel last van een DP met schade. Hij zat in gevecht ongeveer 10s voor me, maar maakte een fout en zat daardoor plots 4s achter me. Zijn rondetijden waren iets van een halve seconde sneller dan mij, dus hij haalde me toch in. Toen hij me dan eindelijk voorbij wou gaan, bleef hij gewoon langs me hangen in de chicane terwijl ik toch serieus wat extra afremde om hem heel de bocht te geven. Ook in de Source erna bleef hij gewoon langs me, waardoor ik gewoon 2s verloor door hem. Daarenboven was hij gewoon trager dan mij op het rechte stuk waardoor ik daar ook nog eens tijd verloor. Toen me wel even laten horen omdat de man achter me plots tot op 1.7s naderde.
Al bij al wel goed afgelopen, maar toch serieus wat SR verloren deze week.
En Frank, dat probleem heb ik dus 2 keer gehad bij de start van de race. Echt balen...
Net nu reactie gehad op die cold tire bug:
Joris,
This is something that we are working on. The cold tires have less grip then (sic) they should, you will need to drive a little more cautiously on the first lap for now.
Thank you for your patience.
[ Voor 10% gewijzigd door ThiJor op 04-08-2014 23:04 ]
Had bijna altijd ruf of ford in raidillon. Eerste keer dat echt hekel begon te krijgen aan slower traffic sinds MC in voegen is.
Kon zeker p4 finishen
[ Voor 4% gewijzigd door dabelg op 05-08-2014 00:19 ]
Hopelijk blijft hij nu ongeveer gelijk, op watkins (Boot) is het best leuk.
Kreeg ook meteen een compliment (lol) ik reed ongeveer een ronde op cruise snelheid achter iemand (0.5-1s) en had geen zin om in te halen.
Neemt hij de bocht veel te wijd en langzaam en zet hem er naast en vlieg er voorbij. (was eigenlijk 3-4s sneller in een snel rondje)
Was wel grappig om te horen, blijkbaar voelde hij mij druk terwijl dat niet me bedoeling was wou gewoon clean laps maken op een rustig tempo.
Ik bedoel in verkeer en langzame personen moet je ook mee omgaan, verder maar 2-3 rondjes achter elkaar clean kunnen rijden helaas maar was toen te moe.
Volgens mij kwam je mij een keer tegen boven aan Radillon. Maar in de RUF is er eigenlijk maar 1 lijn en ruimte maken is bijna onmogelijk daar.dabelg schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:18:
Had bijna altijd ruf of ford in raidillon. Eerste keer dat echt hekel begon te krijgen aan slower traffic sinds MC in voegen is.
Maar een HPD achter je aan boven aan de heuvel is niet echt fijn. Iedere had ik iets van, gaat ie links of rechts? Geen idee, ik hou mijn lijn! Zelfde met Blachimont. Links rechts? ik hou mijn lijn en rij maar om me heen
En Joris, volgens mij ben ik die Riley ook tegen gekomen. Op een gegeven moment maar op Kemmel van mijn gas gegaan omdat ik het zat was om 2wide met een riley te rijden en toch niks meer kon winnen of verliezen
Zo hoort het ook.-PassY- schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:50:
[...]
Maar een HPD achter je aan boven aan de heuvel is niet echt fijn. Iedere had ik iets van, gaat ie links of rechts? Geen idee, ik hou mijn lijn! Zelfde met Blachimont. Links rechts? ik hou mijn lijn en rij maar om me heen
Maar radillion, blanchimont, fagnes, etc, als je daar een HPD vlak achter je hebt op de exit dan gewoon lekker aan de buitenkant blijven op de exit en hem op de race lijn laten. Als je op de exit ineens weer naar links vliegt naar de race lijn dan vraag je om problemen. "Je lijn houden" wil niet zeggen "De racelijn aanhouden" maar meer dat je voorspelbaar moet blijven en niet ineens van baan wisselen.
[ Voor 40% gewijzigd door NickThissen op 05-08-2014 10:05 ]
dat is mijn eerste aanpak ook, maar als ik begin te twijfelen wat te doen, dan heb ik nu nog iets van: zoek het maar uit, ik hou nu mijn lijn en rij er maar omheen.NickThissen schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:00:
Je kan natuurlijk ook gewoon in je spiegel kijken of hij links of rechts gaatJe lijn houden is ok maar als hij er toch tussen probeert te duwen waar jou lijn zit dan kun je beter ontwijken dan stug je lijn houden. Natuurlijk is hij fout, maar als jij in de kreukels ligt heb je daar ook weinig aan.
Vaak genoeg dat ik een HPD achter me heb, en dat hij er aan de binnenkant voorbij wil, prima, rij ik een paar centimeter van de apex en ga snel naar buiten zodat hij er snel voorbij kan. Of de buitenkant, dan kom ik echt niet naar buiten om "mijn lijn" te rijden
Maar bochten als Eau rouge/Radillon, Blachimont, Pouhon is het soms echt lastig omdat je zelf al volledig op de lmiet zit en niet echt nog een stuur beweging kan maken. Vooral op het einde had ik hier last van omdat mijn voorbanden compleet aan gort waren en gewoon ondersturend de bocht uitkwam.
Maar voor mijn 3de multi class race denk ik dat ik niet echt iemand vreselijk in de weg heb gezeten
/edit: met mijn lijn houden bedoel ik niet DE RACElijn, maar gewoon waar ik op dat moment rijd en logisch en voorspelbaar rijden
[ Voor 5% gewijzigd door -PassY- op 05-08-2014 10:15 ]
Ik klaag nu wel altijd over HPD's die me in Pouhon langs buiten wilden inhalen, maar ik heb het zelf ook gedaan met een RUF in de eerste bocht van de pif-paf. MC blijft toch een raar beestje.
Wil wel weer beginnen, nu ik er meer tijd voor heb.
Ik ben niet zo into de "ovals" maar meer de gewone tracks hoe kan ik het beste beginnen?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ach ja.
Je kan het beste eerste de Mazda MX5 nemen om door Rookie heen te komen (als je daar nog inzit).nils7 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:46:
Ik rij niet echt veel maar heb het wel (veel time trials gereden en ooit 1 oefen race met een controller (heb nu een stuur))
Wil wel weer beginnen, nu ik er meer tijd voor heb.
Ik ben niet zo into de "ovals" maar meer de gewone tracks hoe kan ik het beste beginnen?
Daarna kan je zelf kijken bij de classes voor D-class, zelf heb ik goede ervaring met de Skip zover.
Vooral de MX5 is een kwestie van overleven en zo min mogelijk inc's te halen.
Verder staat in de beginpagina van Joep heel veel informatie.
Verwijderd
ATI heeft als pluspunt Eyefinity en Crossfire. Nvidia is beter met FS....
Verdere specs:
AMD X4 965 BE(stock clock kan overklokken)
8GB ram
Iracing op SSD
Wat raden jullie aan?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 16:17 ]
Thnx hoopt dat ie goed draait op m'n Surface Pro haha, Grid Autosport trok ie maar net... maar iRacing ging ook nog wel op een oude laptop toen van me.Ithric schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:03:
Grrr had ik gisteren stuur optijd besteld, willen ze een handtekening en kan hem nu pas morgen ophalen bij postkantoor....![]()
![]()
Ach ja.
[...]
Je kan het beste eerste de Mazda MX5 nemen om door Rookie heen te komen (als je daar nog inzit).
Daarna kan je zelf kijken bij de classes voor D-class, zelf heb ik goede ervaring met de Skip zover.
Vooral de MX5 is een kwestie van overleven en zo min mogelijk inc's te halen.
Verder staat in de beginpagina van Joep heel veel informatie.
Ja ik zit nog in de rookie, ooit eens 2 oval races gereden (net ff gecheckt in Augustus 2010).
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
ik heb nog een MSI GForce 660 OC Twin Frozer 2 liggen. Heb ik zelf een jaar gebruikt met 3 schermen. Niet alles op full, maar 3 schermen op medium is een goede 120fps nog mogelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:14:
Heren ik wil mijn huidige videokaart upgraden naar iets nieuwers. Ik heb nu een HD4850 512MB in de iRacing/FS test pc zitten en ik wil uiteindelijk naar 2 of 3 schermen. Budget nu is max 100 euro. Zit te kijken naar een 2de hands HD6870 of GTX 460-570 1 of 2GB of nog even wachten en een R9 270/GTX750 kopen
ATI heeft als pluspunt Eyefinity en Crossfire. Nvidia is beter met FS....
Verdere specs:
AMD X4 965 BE(stock clock kan overklokken)
8GB ram
Iracing op SSD
Wat raden jullie aan?
Had deze al verkocht voro 75 euro, maar die persoon was toen op vakantie, en na terugkomst hoor ik maar niks. Dus wellicht dat ik hem omnieuw in de verkoop doe als ik voor morgen avond niks gehoord heb.
Reden van verkoop: een MSI GForce 780 OC
ik heb een i5 2500k (op 4.5ghz) met 8GB ram (1600mhz) en een gtx670OC (op 1200mhz). Ik heb geen fullhd schermen (1680x1050) en die bak heeft moeite om in een vol veld 120fps te houden als je een beetje eyecandy wil. Zeker op de nieuwere tracks (cota) zakt het op stukken flink in, en ook suzuka en spa blijven een probleem tijdens races met veel auto's...
Zelfs een R9 270/GTX750 (laatste is ong. caliber gtx660ti) zal moeite hebben met 3 schermen, en je AMD cpu helpt daar zeker niet bij.
Voor fatsoenlijk 3 1920x1080 schermen te draaien heb je naar mijn mening minimaal een 2e generatie intel i5 nodig die 4Ghz haalt (al dan niet overgeclockt), en een gtx680/gtx770 of amd 7970/r9 280x nodig. Tenzij je wil inboeten op details... dwz hogere LOD (details verder af worden onscherper), weinig of geen AF, minder schaduws, geen spiegels, lagere FOV op de virtuele spiegel enz.
just my €0.02
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Het is het komende jaar zowieso niet mogelijk om de volledige pc onderhanden te nemen.Op dit moment heb ik een 24" Full hd scherm en een 22" 16xx*1050. De bedoeling is om er nog een 2de 22" scherm bij te halen. Eyecandy is voor mij niet belangrijk. Als ik maar de brake marks zie en kan racen met 60-80 FPS locked.derx666 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:29:
flink doorsparen....
ik heb een i5 2500k (op 4.5ghz) met 8GB ram (1600mhz) en een gtx670OC (op 1200mhz). Ik heb geen fullhd schermen (1680x1050) en die bak heeft moeite om in een vol veld 120fps te houden als je een beetje eyecandy wil. Zeker op de nieuwere tracks (cota) zakt het op stukken flink in, en ook suzuka en spa blijven een probleem tijdens races met veel auto's...
Zelfs een R9 270/GTX750 (laatste is ong. caliber gtx660ti) zal moeite hebben met 3 schermen, en je AMD cpu helpt daar zeker niet bij.
Voor fatsoenlijk 3 1920x1080 schermen te draaien heb je naar mijn mening minimaal een 2e generatie intel i5 nodig die 4Ghz haalt (al dan niet overgeclockt), en een gtx680/gtx770 of amd 7970/r9 280x nodig. Tenzij je wil inboeten op details... dwz hogere LOD (details verder af worden onscherper), weinig of geen AF, minder schaduws, geen spiegels, lagere FOV op de virtuele spiegel enz.
just my €0.02
Cube Nuroad Race (2022)
En inderdaad, ik heb zelf een 660ti en lever er inderdaad perfomance op in (i.c.m. softth).
Willen de rijders die mee willen doen in een GoT team met de NEO Endurance serie mij een DM sturen. Dan voeg ik je toe aan een DM-draadje hierover.
Ik heb al een Google docje gemaakt om de teams samen te stellen.
Cube Nuroad Race (2022)
Toch kwam de bezorger nog langs, totaal onverwacht..Ithric schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:03:
Grrr had ik gisteren stuur optijd besteld, willen ze een handtekening en kan hem nu pas morgen ophalen bij postkantoor....![]()
![]()
Ach ja.
Het rijdt heel anders, maar ook wel fijn alleen FFB even bijstellen en de knoppen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
En ik heb het gevoel dat ik nog wel ietsjes sneller kan
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3268135.page
[ Voor 12% gewijzigd door BobvK op 05-08-2014 23:30 ]
Hmm, eigenlijk wel leuk... Ik moet die week daarna in zwitserland zijn, ligt toch wel lekker op de weg misschien kan ik het er aan plakken. Maar dan moet ik met de auto en dat was ik eigenlijk niet van plan...BobvK schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:28:
Members van iracing kunnen nu tickets winnen voor de Nurburgring 1000. Je hoeft alleen maar een PM'tje te sturen.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3268135.page
Cube Nuroad Race (2022)
Klopt ja, is ook wel eenvoudig om te wisselen gelukkig, je moet alleen even weten hoe precies.Arfman schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:41:
F1 stuur voor de T500RS toch? Gebruik ik voor alles behalve L79 en V8 supercar
Het reed heel natuurlijk in de DW12 en weet niet of het daardoor kwam maar meteen 1-1.5s van me snelste tijd en een meerdere rondjes zonder foutje.
Ga lekker nog oefenen want heb hem nog niet 100% onder controle en verdenk hem van Koude banden bug? (elke keer de eerste getimde of 2de spin ik waar ik in de outlap hem makkelijk kan vangen)
Meerdere setups, mogelijk bandenspanning wat aanpassen en worden ze te heet?
Als ik dat zo lees vraag ik me echt af of ze uberhaupt wel naar dat filmpje hebben gekeken. Die reactie slaat toch nergens op. Je moet toch bij het uitrijden van de pits niet spinnen als je ook maar naar het gas kijkt.ThiJor schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:45:
Net nu reactie gehad op die cold tire bug:
[...]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nee, naar de ring rijden is niet het probleem, maar ik moet daarna door naar zwitserland, en dat doe ik liever niet met de auto dus zou ik weer naar huis moeten en dan op het vliegtuig (of de koffers meeslepen en vanuit daar in de buurt vliegen maar dat is ook zo'n gedoe), beetje lastig te plannen allemaal. Maar ik zal er eens over nadenken.derx666 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 01:38:
Ik heb ook net een PM gestuurd, als ik ga dan kun je wel meerijden... Zover is het niet omrijden voor mij
Tijdens de warmup nog even gereden met een volle tank, maar voelde prima aan. Toen kwam de pace lap en de auto voelde gelijk gek. En bij de 1e bocht is mijn stuur opeens super gevoelig en glij ik zo weg ... koude banden bug dus blijkbaar. Voor het eerst dat ik dat had. Glij vrij zachtjes de muur in, maar auto is niet te rijden zo, dus ik tow maar terug naar de pits. Even snel iRacing herstart tijdens de tow en hopen dat de auto daarna weer ok is.
Tow klaar geen optional repair in beeld dus ik rij weg. Helaas blijkbaar toch een wiel geraakt want de auto wil niet naar rechts sturen en het stuur staat scheef. Balen, weer terug naar de pits. nu opeens wel een repair van 4 minuten. Daarna weer gaan rijden en nu is de auto wel op de baan te houden. een seconde langzamer dan normaal, maar goed.
Uiteindelijk nog 2 plekken terug kunnen pakken, maar was wel jammer. Mijn snelste tijd met kapotte auto was nog steeds 1,2 seconde sneller dan degene die gewonnen heeft. Vanavond maar weer proberen.
Wat kan je trouwens het beste doen als je merkt dat je die koude banden bug hebt? Is het nog te voorkomen op 1 of andere manier?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Wij hadden het laatst met tig Kia's op Daytona. Heel voorzichtig doorrijden na een mega crash in T1 was het enige wat we konden doen. Uiteindelijk werd de auto weer normaal.
Hier die bewuste start:
[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 06-08-2014 12:07 ]
Ik test het tegenwoordig wel even uit bij rollende starts. Bij staande is het wat lastiger alleen.
Verwijderd
Vanaf 14.1 schijnen veel fps issues met rF2 opgelost te worden. Ik hoop dat dat klopt en het niet m'n iRacing performance kapot maakt.
Stuur voelde wat licht aan en bij het beetje insturen (en lichtjes remmen) in T1 was de chaos compleet.Linc schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:17:
Hadden jullie ook dat het stuur opeens super gevoelig was? Ik kon maar paar graden bewegen met het stuur en dan stuurde de auto al heel scherp.
Ik draai de laatste officiële non-beta van AMD zonder problemenVerwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:58:
hmm m'n ati drivers zijn zo oud dat als ik check voor updates kies dat er aangegeven wordt dat er geen updates beschikbaar zijn. Ik zat op v12.3 en de laatste versie is 14.4.
Vanaf 14.1 schijnen veel fps issues met rF2 opgelost te worden. Ik hoop dat dat klopt en het niet m'n iRacing performance kapot maakt.

We hebben inmiddels 6 rijders.
- Linc
- BobvK
- derx666
- BM
- NickThissen
- thijmennabuurs
Als we voldoende aanmeldingen krijgen kunnen we eventueel 3 teams aan de start brengen
Laat mij even weten als je mee wilt doen, dan voeg ik je toe aan het DM-draadje...
[ Voor 23% gewijzigd door JoepW op 06-08-2014 13:07 ]
Je zou evt. vanaf Köln kunnen vliegenNickThissen schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:50:
[...]
Nee, naar de ring rijden is niet het probleem, maar ik moet daarna door naar zwitserland, en dat doe ik liever niet met de auto dus zou ik weer naar huis moeten en dan op het vliegtuig (of de koffers meeslepen en vanuit daar in de buurt vliegen maar dat is ook zo'n gedoe), beetje lastig te plannen allemaal. Maar ik zal er eens over nadenken.
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
En ik ben m'n 120hz kwijtJoepW schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:02:
[...]
Stuur voelde wat licht aan en bij het beetje insturen (en lichtjes remmen) in T1 was de chaos compleet.
[...]
Ik draai de laatste officiële non-beta van AMD zonder problemen
Overigens is Pro/Am alleen voor de c-spec van belang, in de andere auto's is die hele klassering niet toch?
Toevoegen?ZeeZeiler schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:05:
Ik heb wel oren naar NEO, ben qua stats geschikt voor AM rijder. Alleen is het mij onduidelijk wat de tijden zijn, bij zes uur racen niet onbelangrijk. Starten om 20:00 is dan geen optie.
CorrectNickThissen schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:07:
....Overigens is Pro/Am alleen voor de c-spec van belang, in de andere auto's is die hele klassering niet toch?
[ Voor 40% gewijzigd door JoepW op 06-08-2014 14:18 ]
Verwijderd
gewoon omdat het kan... bah.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:16:
[...]
En ik ben m'n 120hz kwijt. Wel bijna 4x zo veel fps in rF2. Wordt nog even verder zoeken.
Graag! Ik heb je een DM gestuurd.
Ah, natuurlijk. Ik hoef niet de volle zes uur achter het stuur. Even wennen, dat teamracen.NickThissen schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:07:
Volgens mij is het idee "in de middag" onze tijd maar dat zijn ze nog aan het uitzoeken. Je kan natuurlijk alleen de eerste stint rijden, of alleen de qualy, of als crew chief helpen, etc.
Overigens is Pro/Am alleen voor de c-spec van belang, in de andere auto's is die hele klassering niet toch?
[ Voor 60% gewijzigd door ZeeZeiler op 06-08-2014 14:35 ]
En eventueel nog een crew chief.
[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 06-08-2014 14:33 ]
Gewoon meedoen met het GoT teamNiellie41 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:32:
Voor Racing Lions zijn we ook nog op zoek naar een of twee extra coureurs.
Wil wel eventueel mee gaan racen maar ben (zoals hierboven staat) echt nog een rookie (in iRacing, speel al wel jaren race games met een 3de plaats op het NK playstation in 2003 in de categorie F1 wat ik ooit als hoogste heb behaald... niet dat dat nu nog wat zegt hahaha)
Anyways mijn set up is een Surface Pro aan mijn HD tv met een A1-GP Play seat en de T 500 RS met Ferrari F1 Addon.
Ik zal m vanavond eens aan de praat krijgen en proberen zo snel mogelijk alle rookie dingen doorlopen
Ah zie dat het inmiddels er ook voor de Mac is maar denk dat m'n stuur daar niet mee werkt denk ik...
[ Voor 7% gewijzigd door nils7 op 06-08-2014 15:06 ]
Verwijderd
Als ik mijn Irating boven de 2000 kan krijgen wil ik wel meedoenJoepW schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:02:
[...]
Stuur voelde wat licht aan en bij het beetje insturen (en lichtjes remmen) in T1 was de chaos compleet.
[...]
Ik draai de laatste officiële non-beta van AMD zonder problemen
[afbeelding]
We hebben inmiddels 6 rijders.Om 2 teams te kunnen maken hebben we volgens mij per team nog 1 à 2 rijders nodig ivm mogelijke verhindering.
- Linc
- BobvK
- derx666
- BM
- NickThissen
- thijmennabuurs
Als we voldoende aanmeldingen krijgen kunnen we eventueel 3 teams aan de start brengen
Laat mij even weten als je mee wilt doen, dan voeg ik je toe aan het DM-draadje...
Nou als de skins het criterium zijn.... helemaal prima. Jij wint.
Maar laten we eerst ff proberen GoT in de picture te rijden. Er is geen betere reclame dan broadcast reclame
Op de Mac heb je geen FFB enkel met een of andere brakke logitech oplossing is het geloof ik mogelijk. Ik gebruik de mac enkel om te spectaten en af en toe een livery te bekijken.nils7 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:54:
Humm zo te zien draait iRacing wel op m'n Surface Pro als ie zelfs op een Dell Venue draait (http://www.virtualr.net/iracing-com-on-a-budget-tablet-video)
Wil wel eventueel mee gaan racen maar ben (zoals hierboven staat) echt nog een rookie (in iRacing, speel al wel jaren race games met een 3de plaats op het NK playstation in 2003 in de categorie F1 wat ik ooit als hoogste heb behaald... niet dat dat nu nog wat zegt hahaha)
Anyways mijn set up is een Surface Pro aan mijn HD tv met een A1-GP Play seat en de T 500 RS met Ferrari F1 Addon.
Ik zal m vanavond eens aan de praat krijgen en proberen zo snel mogelijk alle rookie dingen doorlopen
Ah zie dat het inmiddels er ook voor de Mac is maar denk dat m'n stuur daar niet mee werkt denk ik...
Aan het werk danVerwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:15:
[...]
Als ik mijn Irating boven de 2000 kan krijgen wil ik wel meedoen
[ Voor 65% gewijzigd door JoepW op 06-08-2014 15:26 ]
Mooie achtergrond, heb je een linkje?Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:27:
[...]
gewoon omdat het kan... bah.![]()
![]()
[afbeelding]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik zou de AMD drivers even echt HEEEEEEL goed verwijderen.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:27:
[...]
gewoon omdat het kan... bah.![]()
![]()
[afbeelding]
Ik heb dit ook in het verleden een keer gehad en toen dit gedaan:
http://www.brightsideofne...all-amd-graphics-drivers/
Verwijderd
Heb je ook zo'n how-to voor als je een AMD Chipset hebt en overstapt op Nvidia?JoepW schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:29:
[...]
Ik zou de AMD drivers even echt HEEEEEEL goed verwijderen.
ik denk dat als je deze handleiding volgt, en vervolgens de laatste nvidia drivers installeerd en voor de zekerheid "clean install" aanvinkt het in orde moet zijn.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:38:
[...]
Heb je ook zo'n how-to voor als je een AMD Chipset hebt en overstapt op Nvidia?
Verwijderd
Ging nog steeds niet goed. (was ook helaas geen achtergrondje BM).JoepW schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:29:
[...]
Ik zou de AMD drivers even echt HEEEEEEL goed verwijderen.
Uiteindelijk:
- de videokaart uit device manager verwijderd.
- als een olifant door de system32 en syswow64 directories gegaan (in de hoop enkel de juiste driver files te deleten).
- Reboot
- 12.3 drivers geinstalleerd.
- Reboot
- 120hz
- rF2 ben ik weer alle fps kwijt
heb wel de indruk dat in de production car challenge veel mensen rondrijden die nog niet weten dat je best je brandstof-hoeveelheid wat verminderd tov de baseline setup
Ik gebruik deze zonder problemen:Arfman schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:59:
12.3 drivers? Die zijn toch meer dan 2 jaar oud of mis ik iets?
Ik draaide tot voor kort op een van de 13.11 beta versies en na dit avontuurtje dacht ik goh laat ik dan ook die drivers maar eens updaten.
Nou heb ik dus 3 schermen, maar voor normaal gebruik vind ik Eyefinity niet relaxed en ga ik altijd terug naar desktop mode zodat ik gewoon kan maximaliseren per scherm (of half scherm) etc.
Eerst volgens mij naar de laatste beta gegaan, alleen zat daar geen Hydravision in.
Dat vind ik eigenlijk toch nog wel erg handig om per scherm te kunnen maximaliseren (niet zo goed als in desktop mode, maar nog wel handig om tijdens een sessie met alt+tab even te surfen of in Motec te kijken etc)
Uiteindelijk dat nog wel weer werkend gekregen door de 14.4 mobility drivers installer te draaien want daar zat Hydravision wel in.
Echter had ik vervolgens weer het probleem dat het switchen tussen profielen (van eyefinity naar desktop en vice versa) nauwelijks werkte. Af en toe werkte het, maar ik kon bijna elke keer handmatig weer de eyefinity groep aanmaken of de desktop mode herstellen qua volgorde etc
Dus uiteindelijk maar weer teruggegaan naar 13.12 wat weer naar wens werkt.
Wellicht is dat een stap(je) terug qua performance, maar qua gebruiksgemak telt dan toch net even wat zwaarder voor me.
Ik zou best wel in een team willen, maar mijn probleem is ook met de skins. Wil eigenlijk toch wel met m'n eigen rijden.
Kunnen er niet sub-teams komen? Dus 1 of 2 GoT teams in die kleuren, en een sub team zoals RaceSkins-GoT Motorsports of Racing Lions-GoT (ik schreeuw maar even wat). Kunnen de sub-teams toch in eigen kleuren rijden maar zet je er een paar grote GoT logo's bij op.
(gewoon een gedachtenspinseltje)
Verwijderd
Voor rF2 waren de 14.4 drivers beter, want dan had ik 90fps met multiview ipv 25-30 fps met de oude drivers. Dat wel op 60hz en met wat input lag.
Nog even dilemma hoe het zo te krijgen dat ik 120hz in iRacing heb en een redelijke fps in rF2...
Waarom zou je switchen van profiel? Met windows + P kun je switchen tussen dupliceren en uitbreiden. Bij de ene heb je dan 3x 1920*1080 en bij de ander eyefinity.Red Baron schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:27:
Echter had ik vervolgens weer het probleem dat het switchen tussen profielen (van eyefinity naar desktop en vice versa) nauwelijks werkte. Af en toe werkte het, maar ik kon bijna elke keer handmatig weer de eyefinity groep aanmaken of de desktop mode herstellen qua volgorde etc
Hoe werkt dat dan? Hoe moet je initieel opstellen in CCC, als Eyefinity?Phydomir schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:38:
[...]
Waarom zou je switchen van profiel? Met windows + P kun je switchen tussen dupliceren en uitbreiden. Bij de ene heb je dan 3x 1920*1080 en bij de ander eyefinity.
Ik heb ook nog wel eens problemen met switchen van profiel.
[ Voor 7% gewijzigd door gtrNL op 06-08-2014 16:43 ]
ik denk dat dat niet werkt, want in windows word het als 1 scherm gezien.Phydomir schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:38:
[...]
Waarom zou je switchen van profiel? Met windows + P kun je switchen tussen dupliceren en uitbreiden. Bij de ene heb je dan 3x 1920*1080 en bij de ander eyefinity.
Athans, met NVidia is het zo, en ik denk dat AMD hierin niet anders is. Wel heeft NVidia een service op de achtergrond draaien die als je in desktop mode zit de schermen zo laat gedragen als 3 losse.
Wellicht dat er ook zoiets is voor AMD, maar dan 3rd party? Zo heb ik ook alleen in het midden mijn start balk, en heb ik niet een balk van een 1,5m
Verwijderd
Je kan ook kiezen welk scherm je de taskbar wil hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 16:46 ]
Ik ben voor het bundelen van de teams. En een teamskin van GoT is een optie, hoor.gtrNL schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:34:
[...]
Ik zou best wel in een team willen, maar mijn probleem is ook met de skins. Wil eigenlijk toch wel met m'n eigen rijden.![]()
Kunnen er niet sub-teams komen? Dus 1 of 2 GoT teams in die kleuren, en een sub team zoals RaceSkins-GoT Motorsports of Racing Lions-GoT (ik schreeuw maar even wat). Kunnen de sub-teams toch in eigen kleuren rijden maar zet je er een paar grote GoT logo's bij op.
(gewoon een gedachtenspinseltje)
Enkel is het wel leuk als een GoT (sub)team een GoT thema gebruikt, maar niks moet hoor.
Wel een 'must' vind ik dat de rijders van één team met vergelijkbare motto's rijden.
En het zou leuk zijn (ook geen must) als elk team iets herkenbaar van GoT op de auto heeft
Maar veel belangrijker vind ik dat we als grote GoT groep lekker trainen en setups uitwisselen. Want dat is toch het hele idee hiero
Druk op de button als je mee wilt doen in een GoT sub-team:
[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 06-08-2014 17:04 ]
Heb dat wel eens eerder gelezen, maar de keren dat ik dat geprobeerd heb werkte het niet zoals jullie omschrijven als ik het me goed herinner.Phydomir schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:38:
[...]
Dan switchte het terug naar 3 schermen die gecloned waren in plaats van een grote desktop dacht ik.
Verder heb ik naast de 3 schermen ook nog mijn tv via HDMI aangesloten als 4e scherm.
Vroeger op dezelfde kaart, maar tegenwoordig hangt die aan de onboard HDMI aansluiting na wat geëxperimenteer met met quick sync.
Ik zal het vanavond nog eens proberen, maar heb geen goede hoop dat het werkt zoals jullie zeggen
Ik heb het ook ooit geprobeerd en de boel was helemaal in de war daarna... Dus nooit meer gebruikt.Red Baron schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:55:
[...]
Heb dat wel eens eerder gelezen, maar de keren dat ik dat geprobeerd heb werkte het niet zoals jullie omschrijven als ik het me goed herinner.
Dan switchte het terug naar 3 schermen die gecloned waren in plaats van een grote desktop dacht ik.
Verder heb ik naast de 3 schermen ook nog mijn tv via HDMI aangesloten als 4e scherm.
Vroeger op dezelfde kaart, maar tegenwoordig hangt die aan de onboard HDMI aansluiting na wat geëxperimenteer met met quick sync.
Ik zal het vanavond nog eens proberen, maar heb geen goede hoop dat het werkt zoals jullie zeggen
Ik heb het volgende terug geantwoord:Phydomir schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:29:
[...]
Als ik dat zo lees vraag ik me echt af of ze uberhaupt wel naar dat filmpje hebben gekeken. Die reactie slaat toch nergens op. Je moet toch bij het uitrijden van de pits niet spinnen als je ook maar naar het gas kijkt.
Serieus wat taalfouten in, maar het kon me even niet schelenThank you very much for the fast response, I appreciate it, although I don't agree with the advice of driving more cautiously on the first lap. I was driving at 30mph, not applying any throttle at all and the car snaps around with the slightest steering input.
I don't think driving more cautious will help as we are already very slow. The only way to be more cautious is to stay stationary, not something you want to do while starting a race with 20 other cars behind you. To give you some example:
- This guy was spinning at 56kph (about 35mph) and he was very cautious: YouTube: iRacing's new ice racing championship?
- These guys (YouTube: iRacing Kia Start Drift Style) didn't notice a lack of grip until they reached T1.
- This guy got it as well at the start of the race: http://www.twitch.tv/jasconius/c/4784664
- Here, they can't keep up with the pacecar: YouTube: As soon as I thought I was going to win a league race...
I can go on with examples.
I know it's not easy to get a quick fix out for problems, but I'm convinced this can not wait until the next patch as it ruins a lot of people's races, because of something they can hardly control.
I've seen a decent amount of threads created in the problem reporting forum already:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3266493.page
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3266629.page
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3267103.page
I hope iRacing handles this issue with a high priority.
Thanks in advance.
Best regards,
Joris
Prima!ThiJor schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:31:
[...]
Ik heb het volgende terug geantwoord:
[...]
Serieus wat taalfouten in, maar het kon me even niet schelen
Xbox
Ik ga zeker mee trainen, is de vraag of ik 2000 irating ga halen en be afhankelijk van de team hoofd van RLJoepW schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:52:
[...]
Ik ben voor het bundelen van de teams. En een teamskin van GoT is een optie, hoor.
Enkel is het wel leuk als een GoT (sub)team een GoT thema gebruikt, maar niks moet hoor.
Wel een 'must' vind ik dat de rijders van één team met vergelijkbare motto's rijden.
En het zou leuk zijn (ook geen must) als elk team iets herkenbaar van GoT op de auto heeft
Maar veel belangrijker vind ik dat we als grote GoT groep lekker trainen en setups uitwisselen. Want dat is toch het hele idee hiero
Druk op de button als je mee wilt doen in een GoT sub-team: [afbeelding]
Ga me best doen, maar de sim moet wel leuk blijven dus haal ik het niet dan haal ik het niet en oefen ik alleen en misschien wat offline support.
Hoe het standaard is:Red Baron schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:55:
[...]
Heb dat wel eens eerder gelezen, maar de keren dat ik dat geprobeerd heb werkte het niet zoals jullie omschrijven als ik het me goed herinner.
3x clone maak je een Eyefinity van. Die staat dan onder dupliceren.
Uitbreiden doe je niets aan behalve de volgorde van de schermen aanpassen bij scherm resolutie.
Bij mij werkt dit al sinds ik 3 schermen heb zonder problemen.
Wat ik wel weet is dat het met 4 schermen een iets ander verhaal is. maar het zou wel mogelijk moeten zijn met batch filetjes.
met de MOrr_MidOhio.sto, die eerder was gepost hier van Mid Ohio dus, want WG waren erg instabiel vond ik.
Leuke gevechten gehad, mooi en fair racen zoals ik in official niet echt gewend ben.
De kick dat je sneller bent en dan je moment kiest om in te halen, wat me echt nekte was mij 25s tijdstraf voor 110 in de pits ipv 70...
Nu de twijvel ga ik dadelijk meteen weer of wacht ik tot morgen of later.
EDIT: reken net de brandstof uit en had dus bijna 30L teveel fuel mee aan het einde.
(voor een race zonder lappen zou ik 110,7L mee moeten nemen, dus 70L (start) en daarna 45-50L om veilig te zijn)
[ Voor 16% gewijzigd door Ithric op 06-08-2014 21:17 ]
Verwijderd
Het gaat erom dat mijn PC waar jou 660 inkomt een AMD chipset heeft met nu nog de 4850. Zoals je begrijpt kan ik dan niet de volledige AMD driver er uit donderen zonder problemen met de chipset. Dus moet de chipset behouden blijven en de grafische driver eruit gehaald worden. De howto van Joep is een howto om alles van AMD weg tegooien-PassY- schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:49:
[...]
ik denk dat als je deze handleiding volgt, en vervolgens de laatste nvidia drivers installeerd en voor de zekerheid "clean install" aanvinkt het in orde moet zijn.
kan je niet de onboard hiervoor gebruiken van je moederbord?Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:22:
[...]
Het gaat erom dat mijn PC waar jou 660 inkomt een AMD chipset heeft met nu nog de 4850. Zoals je begrijpt kan ik dan niet de volledige AMD driver er uit donderen zonder problemen met de chipset. Dus moet de chipset behouden blijven en de grafische driver eruit gehaald worden. De howto van Joep is een howto om alles van AMD weg tegooien
Overigens denk ik wel dat je de AMD files kunt verwijderen met een NVidia kaart erin. Als je deze als standard VGA installeerd, dan de AMD files (van je huidige kaart) verwijderen, en dan de NVidia drivers erop.
Athans, zo zou ik het aanpakken
/edit: je kan het denk ik ook wel allemaal weggooien, en een paar keer rebooten om de chipset drivers opnieuw te installeren. Maar deze werkwijze is misschien wat twijfel achtig
[ Voor 12% gewijzigd door -PassY- op 06-08-2014 21:27 ]
Wat verwacht je eigenlijk van een crew chief ?Niellie41 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:32:
Voor Racing Lions zijn we ook nog op zoek naar een of twee extra coureurs.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Alleen geen idee hoe het met anderen is in een race of die dan alles nog bij houdt hahaha.
Het zijn geen super graphics maar het gaat smooth.
Heb veel getest en nog geen race gereden, ik blijf toch een OpenWheel man.
Heb wat gereden op Zandvoort, CotA, Zolder en Spa.
Met de Williams op Spa een 1:58 en de ronde er na zat ik er al 2 seconden onder in Pouhon toen ik van de baan schoot. Dus een 1:56 zit er wel in met de standaard set up
Toen niet meer geprobeerd misschien dat het sneller kan als ik geen standaard set up probeer, maar zelf ga proberen.
Van het weekend eens gaan racen, wilde een race beginnen die rond 21:15 zou beginnen stond er (20:15 GMT) maar ik drukte op "racen" met 21:11 en toen kon ik niet meer joinen met de Mazda op Gilles Villeneuve.
Hoe ver van te voren kan ik een race nog mee doen?
Dit topic is gesloten.
![]()