DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Cooldown is meen ik een uur.Arfman schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:18:
Zucht. Net een race gedaan in de WSCS met de Riley op Spa. Ging lekker, maar 3 Riley's aan de start maar lekker zitten vechten met Jonathan Butel. Ik was net 5 seconde los van hem toen een HPD het nodig vond om maar gewoon door mij heen te rijden ofzo. Daarvoor was een HPD met schade ons al aan het blocken (wtf?) en door de 2e HPD werd mij een overwinning door de neus geboord.
Jonathan gaat HPD #1 (Mark Wendt, hou hem in de gaten want in de warmup schreef hij ook al een HPD af) protesten en ik HPD #2 (Giuseppe Muia). Hopelijk leren ze er iets van.
Iemand enig idee hoe lang de protest cooldown period duurt? Videoverslag volgt nog btw.
Video!
7:00 - getting blocked by HPD driver with damage
26:45 - getting rammed off by a HPD
27:20 - middle finger to the HPD! :D
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
+1JoepW schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:59:
2x zeer terechte protesten.
Wel machtig mooi om te zien die Riley
Vanuit iRacings perspectief, 2 racing incidents, wat imho ook net-aan zo is aangezien er geen sprake is van slechte bedoeling, alleen wel van erg slechte uitvoering.Arfman schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:49:
Kan kloppen, heb net de protest ingediend.
Video!
[video]
Wel protesteren, want dan krijgen die rijders hopelijk in ieder geval een vermanende email waarmee ze misschien de volgende keer beter opletten.
How do you save a random generator ?
Het is toch een sim en geen spelletje
Ik denk dat je het een beetje moet vergelijken met het verschil tussen een drivethru penalty en een achteraan de grid starten/3 race ban penalty.JoepW schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:41:
Ik blijf dat verbijsterend vinden hoor. In RL zouden beide rijders en behoorlijke berisping / straf krijgen.
iRacing kan geen drivethrough`s geven omdat de race al is afgelopen, iRacing kan ook geen grid penalties geven maar hebben alleen middelen om iemand een aantal races te laten missen.
Aangezien een 3x raceban hier in het echt niet voor gegeven zou worden (alleen voor een ultra-Maldonado) deelt iRacing dus geen straf uit.
Maw meer dan een mailtje van let-voortaan-even-op mag je niet op rekenen.
Ik vind het ook jammer maar ik snap het wel; als je dit soort acties allemaal zorgvuldig moet gaan bekijken en moet gaan beslissen wie er schuld heeft dan heb je je handen vol, en het levert alleen maar haat en nijd op, 9 van de 10 keer is de schuldige partij er heilig van overtuigd dat hij niks mis deed en dan krijgt hij ook nog een ban ofzo, erg slecht voor business lijkt me. En één race in RL is nogal wat anders dan de tig races per uur die er official gaan + alle hosted races, dat is gewoon niet te doen en vooral niet op een juiste manier (je wil niet straffen gaan uitdelen als er niks aan de hand was en als je alles snel snel moet bekijken gaat dat wel gebeuren).JoepW schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:41:
Ik blijf dat verbijsterend vinden hoor. In RL zouden beide rijders en behoorlijke berisping / straf krijgen.
Voor multiclass specifiek had ik voorgesteld om een nieuwe set regels (of meer richtlijnen) te maken waar je op kon protesten, die dan geen ban tot gevolg hadden maar wel een waarschuwing of 'coaching'. Probleem daarmee was dat dit soort regels erg lastig in woorden zijn te vertalen. Bijvoorbeeld "de langzamere class houdt zijn eigen lijn", ja fijn, dus als hij gewoon zijn lijn volgt en iemand op de apex afsnijdt doet hij niks fout. Dat klopt natuurlijk ook niet. Dan krijg je een heel boek met regels die allemaal net zo vaag zijn als de blauwe vlag regel en daar schiet je ook niks mee op. Ik denk nog steeds dat het wel kan maar ze willen de moeite er niet in steken.
[ Voor 26% gewijzigd door NickThissen op 02-08-2014 18:26 ]
Over die protests: ik vind nu eigenlijk die eerste nog erger dan de 2e. Hij blockte ons actief terwijl z'n hele linkerkant in elkaar zat en hij 16 seconde per ronde toe moest geven op de leidende Rileys (ons dus). Wat hem dan bezielt om in hemelsnaam te blocken is mij compleet onduidelijk.
Die 2e is wat mij betreft ook protestable maar er zal inderdaad niks mee gebeuren. Wel typisch een gevalletje HPD waar veel Riley/Ford GT/Ruf rijders al bang voor waren, veel te optimistisch en een gevalletje "ik heb de snellere auto en jij gaat maar weg ofzo".
http://youtu.be/9kufacVXlSc
[ Voor 41% gewijzigd door Gruwel84 op 02-08-2014 21:53 ]
Tijd geleden hadden (een paar?) mensen het over headsets. Ik heb inmiddels mijn Logitech G930 (wireless) vervangen voor de G430 (wired). Persoonlijk vind ik de G930 ietsje fijner voor een paar kleine redenen, maar hij stoort met wifi (lijkt het) en schakelt random wel eens 2-3 seconden uit (en is dan de instellingen ook kwijt), erg vervelend dus vandaag weg geflikkerd en een G430 gehaald.
Qua specs is de G430 zowat identiek, behalve dan dat hij wired is, en kwa geluid is het ook hetzelfde voor zover ik kan horen. Wel paar puntjes:
- De G930 heeft een volume wiel en knoppen aan de zijkant van de linker oorschelp waarmee je kan muten etc, vond ik erg handig. De G430 heeft dat niet, maar heeft een controllertje aan de kabel waarmee je volume kan veranderen (maar als je te hoog gaat komt alles ineens ineens rechts??) en een mic mute knop.
- De G930 had een optie om alles wat hij in de mic hoort direct af te spelen door de headset, zo hoor je jezelf veel beter, maar ook geluiden van buitenaf (stuur dat kraakt etc). Bij de G430 lijkt dat altijd aan te staan en kan ik het niet uitzetten. Ik vind het prettig, maar sommige niet...
- Bij de G930 kun je de mic muten door hem omhoog te draaien, die van de G430 blijft actief, en dat is vervelend als je hem niet gebruikt omdat hij dus alles oppikt en door je headset terug speelt.
- Surround sound lijkt iets anders te klinken. Bij de G930 moest ik het aanzetten via een knopje op de oorschelp, in de G430 zit er iets vergelijkbaars in de drivers / profiler of hoe dat ding ook heet, maar in iRacing klonk het wat anders. Na een race was ik er aan gewend dus verder prima.
Ik zou dus de G430 aanraden puur door de issues met storing van de wireless, maar hij is niet identiek aan de G930 dus, misschien goed om te weten.
Niet zo bijzonder gewoon erg hoge FOV.Gruwel84 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:52:
zou deze gast vaak oefenen?
http://youtu.be/9kufacVXlSc
Om een idee te hebben, in de Legends hebben ze er nog veel meer last van. Hier een filmpje om een idee te hebben: YouTube: iRacing ruined the Legends car!
Er zijn blijkbaar races geweest waarin er geen enkele green lap geweest is hierdoor, zie http://members.iracing.com/jforum/posts/list/25/3266493.page
Dit overkwam mij laatst en nog een paar lui in de Kia:ThiJor schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 01:47:
Tja Nick, het hangt misschien af van de setup, van de auto, weet ik waar het nog aan kan liggen.
Om een idee te hebben, in de Legends hebben ze er nog veel meer last van. Hier een filmpje om een idee te hebben: YouTube: iRacing ruined the Legends car!
Er zijn blijkbaar races geweest waarin er geen enkele green lap geweest is hierdoor, zie http://members.iracing.com/jforum/posts/list/25/3266493.page
We werden echt totaal verrast door een totaal gebrek aan grip.
http://www.vakantieveilin...koopje&utm_campaign=88198
[ Voor 13% gewijzigd door enchion op 03-08-2014 12:01 ]
Gelukt, P12 en on the lead lap!!Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:06:
Vind het opmerkelijk dat iRacing tot nu toe totaal geen aandacht heeft geschonken aan de deelname van Josh Berry dit weekend aan de Nationwide race op Iowa. Iemand die uit iRacing z'n kans kreeg omdat hij goed kon racen tegen ene Dale Jr.
Deze Nationwide kans is er een die als het positief verloopt nog een paar keer een vervolg kan krijgen. De wagen waarme hij aan de start verschijnt is eenzelfde als waar de huidig nr 1 en 2 in het kampioenschap mee rijden.
Ga ze race zeker kijken en hoop dat hij finished op de lead lap!
Maarre, Ruudje.....weten wij iets niet?
Ah het is dus een bug. Ik werd ook totaal verrast, maar omdat ik dit al met veel meer auto's heb gehad dacht ik dat het aan de banden uit de nieuwe build lag. Niet dus...JoepW schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 07:18:
[...]
Dit overkwam mij laatst en nog een paar lui in de Kia:
[video]
We werden echt totaal verrast door een totaal gebrek aan grip.
Hoe krijg je al die info zo in beeld? Dat ziet er wel erg gaaf uit zegArfman schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:49:
Kan kloppen, heb net de protest ingediend.
Video!
[video]
IR browser APPS
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3244571.page
[ Voor 34% gewijzigd door dabelg op 03-08-2014 13:16 ]
Overigens heeft de 'publiekelijke' versie van die software een delay van 3 seconden ofzo.quote: David TuckerI just got a report yesterday from a member who noticed that you (or someone) were posting live race results with a real time tire temp overlay. Even though you can technically do it now I would prefer that you don't because sooner or later someone will get the bright idea to use tire temps for nefarious purposes.
I have been busy with other projects and have not had the time to put in a forced delay on the disk telemetry data, but you can be sure it will show up sooner or later (sooner if someone abuses it, later if I can help it, my plate is full right now). I need to think it over and see just how to go about adding in the delay. I may limit how often you can flush to disk, but that would leave you with the ability to check accurate tire wear every n seconds, or I may try and buffer the writes to disk but then I run into troubles if you try to issue a pile of flush commands while I am buffering. Probably I will end up with a combination of both in the end.
In an ideal world I would happily give you this data, it is really cool to see it on a video, but I would rather iRacing not be known for the game where everyone cheats than have cool videos. We have enough people crying cheater when they loose as it is, we don't need actual cheats to help stir the pot
Het lijkt me sterk dat ze gaan zeuren als je het toch gewoon laat zien, dan moeten ze het maar oplossen.
Dat is hem inderdaad.dabelg schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:16:
Hoe krijg je al die info zo in beeld? Dat ziet er wel erg gaaf uit zeg
IR browser APPS
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3244571.page
Er zit inderdaad een flinke delay in, zoals je kunt zien als ik wordt rondgetikt door de HPD. Ik laat het er mooi bijstaan, ik vind het wel wat hebben en ik zou ook niet echt weten hoe je hier misbruik van kunt maken.
[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 03-08-2014 14:13 ]
ik zou anders graag willen weten hoe warm mijn banden zijn zodat ik weet dat ik even rustiger aan moet doen ipv mijn banden nog verder op te warmen en grip te verliezenArfman schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:06:
[...]
Dat is hem inderdaad.
Er zit inderdaad een flinke delay in, zoals je kunt zien als ik wordt rondgetikt door de HPD. Ik laat het er mooi bijstaan, ik vind het wel wat hebben en ik zou ook niet echt weten hoe je hier misbruik van kunt maken.
En trouwens ... heeft de HPD niet zoiets in het dashboard al zitten?
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
De HPD laat dit inderdaad ongeveer zien. Die laat de bandendruk zien op het dashboard. Het is zo, dat je in het echt ook niet bij elke auto de temperatuur van je banden kan zien. Bij heel veel series kan je de banden temperatuur pas in de pits meten.-PassY- schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:15:
[...]
ik zou anders graag willen weten hoe warm mijn banden zijn zodat ik weet dat ik even rustiger aan moet doen ipv mijn banden nog verder op te warmen en grip te verliezen
Dit is dus niet wat ik zie he, alleen de mensen die de stream kijken (of naja, dit is gewoon lokaal gesaved en daarna geupload naar YouTube omdat hun livestreaming nog altijd bagger werkt). Ik heb er zelf dus niet echt voordeel van en vind het eerlijk gezegd ook nogal overdreven. Zeker omdat veel auto's in iRacing toch al TC hebben.-PassY- schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:15:
[...]
ik zou anders graag willen weten hoe warm mijn banden zijn zodat ik weet dat ik even rustiger aan moet doen ipv mijn banden nog verder op te warmen en grip te verliezen
Daarnaast is de gemiddelde kijker niet geïnteresseerd in banden temperatuur. Ik vond zelf ook je beeld te druk met al die verschillende schermpjes.
[ Voor 29% gewijzigd door Niellie41 op 03-08-2014 14:25 ]
Ik ben nu helemaal klaar voor morgen. Snelheid is ok, maak af en toe een offtrack zolang ik normaal blijf rijden en niet ga pushen
Morgen de 20:45 race meepakken dus
voor andere TC. is het dan niet beter om de snelheid van de auto te meten en de snelheid van de wielen ipv banden temparatuur? Lijkt mij beter namelijk.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Pff... Klik last minute op register voor de WSCS race, en nog geen twee seconden later wordt ik gebeld om taxi te spelen "omdat het regent"... Dat is een dure. Dan maar goedmaken in de volgende... Nog iemand die mee doet om 10:45?
dat had ik gisterNickThissen schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:06:
Pff... Klik last minute op register voor de WSCS race, en nog geen twee seconden later wordt ik gebeld om taxi te spelen "omdat het regent"... Dat is een dure. Dan maar goedmaken in de volgende... Nog iemand die mee doet om 10:45?
Ga nu de race van morgen mee pakken
Dit precies ja... "Als ik om half 9 nog niet heb gebeld hoeft het niet meer". Ok, klik. Tring tring...-PassY- schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:12:
[...]
maar omdat nog niet gebeld was, had ik me maar ingeschreven
Tsss New Hamshire gewoon kopen. Super leuk man morgen en jij als C-spec rijder mag die race morgen niet missen.-PassY- schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:38:
2:27.326 als Q in de CSpec
Ik ben nu helemaal klaar voor morgen. Snelheid is ok, maak af en toe een offtrack zolang ik normaal blijf rijden en niet ga pushenen met mijn tijden ben ik dik tevreden.
Morgen de 20:45 race meepakken dusNew Hampshire heb ik niet, en mijn oom en neef uit australie zijn ook weer eens in het land, dus vanmiddag of vanavond is waarschijnlijk geen optie
voor andere TC. is het dan niet beter om de snelheid van de auto te meten en de snelheid van de wielen ipv banden temparatuur? Lijkt mij beter namelijk.
Btw, met Marcus Mahy gaat het gelukkig goed
http://www.autosport.com/news/report.php/id/115207
Zag er echt heel naar uit toen ik de beelden zag, maar nog geen nieuws of hij weer gaat, of mag rijden.
Ah, ik snap het. Dat is inderdaad zeker niet de bedoeling.Niellie41 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:24:
Andere TC. De TC in iRacing is TC zoals die in die auto's zitten, maar wat Nick bedoelt is TC zoals in elke arcade racer zit als een echte hulpmiddel (zoals automatisch schakelen).
Misschien is het ook wel te druk. Ik ga weer eens experimenten met de lay-outDaarnaast is de gemiddelde kijker niet geïnteresseerd in banden temperatuur. Ik vond zelf ook je beeld te druk met al die verschillende schermpjes.
Denk de Riley, dan heb ik er twee in de Ford en twee in de Riley gedaan (die van net tel ik nietThiJor schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:25:
Ik ga als laatste poging de 22u45 race doen. Welke auto Nick?
Verwijderd
Wel vet hoor, mooi resultaat van Josh, doe het maar even. En tja die sponsor... Wanneer ik er iets mee van doen had, had er iemand anders achter het stuur gezetenEricjooo schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:38:
[...]
Gelukt, P12 en on the lead lap!!
Maarre, Ruudje.....weten wij iets niet?![]()
[afbeelding]
Zojuist een Pocono 500 mile race gereden met de DW12 (fixed setup). Veel te weinig deelnemers helaas, maar ik heb me verassend genoeg uitstekend vermaakt. De exit T3 was ontzettend tricky wat de race heel interessant hield. Uiteindelijk 33 ronden voor de finish nog een gele vlag. Tank vol en dan volle bak richting te finish. Proberen mensen uit de draft te schudden wat uiteindelijk lukte en daarna een gat van net iets meer dan een seconde managen. De kerel achter me ging exact even hard, dus foutjes konden niet. Door te pushen werd de wagen steeds looser op de T3 exit tot in ronde 184 van 200 m'n wagen uitbreekt nadat ik iets te veel moest sturen. Voet op het gas houden en bidden dat ik hem nog kon opvangen. Dat lukte de 2e of 3e poging en gelukkig is Pocono zo breed want ik ging rakelings langs de pitmuur. Spannende laatste stint en de overwinning behaald wat altijd lekker is in een race die zo lang duurt.!
Mijn race ging redelijk goed, de hele tijd in een strijd met Ferenc Asztalos. Er was wel een raar momentje in de chicane: hij verremt zich, gaat rechtdoor en krijgt blijkbaar een (heel) korte cut track penalty. Het gevolg was dat hij eigenlijk tijd won door zijn fout. Ik zag hem rechtdoor gaan en hoopte op de cut track om hem in te halen, maar die mogelijkheid kwam maar niet.
Iets later zelf een foutje gemaakt bij het aanremmen voor La Source en daardoor de aansluiting verloren. We reden toen dezelfde tijden en ik bleef dus op 2.5s van hem hangen, ook met het verkeer dat ertussen kwam.
Wel nog een HPD gehad die me buitenom in Pouhon wou inhalen en contact gemaakt. Ik heb daar mijn lijn en ik zit al tegen onderstuur limiet aan, dusja...
Ik had de WSCS al gedaan in de Ford, HPD en Riley, dus kon het niet laten om ook de C-Spec te doen. Net nog even een setup gehad van Dennis die goed beviel (nog dank daarvoor) en een qualify van 2:27,5 neer kunnen zetten. Tot me verbazing stond ik daarmee op de 2e plek aan de start in de top split. Het waren er maar 5 maar goed
Ja ach, in het echt gebeurt het 10 keer vaker dus we mogen niet klagen.ThiJor schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:01:
Ja ik zag je opeens langs de kant staan op het rechte stuk na de chicane. Hardware issues zijn echt idioot om een race te verliezen.
En inhalen aan de buitenkant is soms inderdaad een beetje dom (soms kan het ook wel gewoon hoor, als langzamere class hoef je natuurlijk ook niet perse vol gas te blijven houden, liften mag), maar ik vind het altijd wel leuk om ze het te zien proberen en dan te realizeren dat ze op de exit geen track meer over houden en door het gras stuiteren
Ik hield al iets in, want normaal ga ik daar half op de curbs. Hij zag ook dat er weinig plaats was en stuurde nog wat meer naar links, waar mijn automobiel dus geparkeerd stondNickThissen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:04:
[...]
Ja ach, in het echt gebeurt het 10 keer vaker dus we mogen niet klagen.
En inhalen aan de buitenkant is soms inderdaad een beetje dom (soms kan het ook wel gewoon hoor, als langzamere class hoef je natuurlijk ook niet perse vol gas te blijven houden, liften mag), maar ik vind het altijd wel leuk om ze het te zien proberen en dan te realizeren dat ze op de exit geen track meer over houden en door het gras stuiteren
Total drivers registered: 98
Average iRating (SOF): 4113
Median iRating (SOF): 3719
Average iRating (SOF) of the top 20 drivers: 6114
Average iRating (SOF) of the top 40 drivers: 5516
Highest iRating: 7490 (Kevin Vaughn)
Number of drivers over 4000 iRating: 42
Races zijn op zondagavond. Om 21:00 begint 1 uur practice, gevolgd door 3 laps lone quali, en daarna race met pitstop. Er wordt geraced volgens het normale iRacing schedule, alleen langere races (55min), en de races worden live uitgezonden op ARL tv.
Vandaag reden we dus op LimeRock. Helaas had ik een slechte quali en startte ik op P28 (van 43). Top 37 binnen 1sec
Maakte ook nog een slechte start, en in lap 2 ging het mis net na de jump. Vloog een auto door de lucht voor me, die ik gelukkig wel kon ontwijken, maar werd daarna door iemand anders op mn linkerwiel geraakt. Wiel was krom, en moest meteen de pits in. Helaas te vroeg om te tanken. Dus maar nieuwe auto gepakt, en weer door. Daarna samen met iemand anders vanaf P41 terug gevochten tot ong. P20. Vlak voor de pitstops werd mijn auto extreem overstuurd (achterbanden gaar), dus tijdens de pitstop maar een nieuwe set banden gepakt. Dat kostte helaas wat teveel tijd, en zo kwam ik ong. 5s. achter het groepje terug waar ik voor de pitstops achter zat. Dat was zo rond P25. Ik kon gelukkig weer redelijk snel aansluiting vinden bij het groepje voor me, echter een paar rondes voor het einde ging het wederom mis. In T3 ging iemand voor ons de mist in, iedereen moest van het gas, en ik werd van achteren aangereden door Enzo Canta. Ik kon nog wel doorrijden, maar de snelheid was er helemaal uit. Uiteindelijk op P25 geeindigd. Niet helemaal wat ik gehoopt had, maar Lime Rock zou toch altijd al een droprace worden
Evengoed wel lekker geraced, al blijft Lime Rock een lastig circuit. Kijken hoe het volgende week op Silverstone Classic gaat....
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
| GoT Monday Tournament S3-W2 | 04-08-14 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||
| Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||
| Weather |
| Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
| 24° C | 90% | 0% | 16 Km/u | S | Mostly |
| 1 Pitstop |
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Net gepost door Kevin Bobbitt:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3267871.pageiRacing.com today announced it will sponsor the Nurburgring 1000. Round 5 of the Blancpain Endurance Series, the “iRacing.com Nurburgring 1000”, is scheduled for the weekend of September 19-21. Motorsports fans attending the iRacing.com Nurburgring 1000 will have the opportunity to test iRacing throughout the race weekend at the SimRacingExpo 2014, which will be held in the exposition center adjacent to the circuit.
“The Blancpain Endurance Series brings the world’s top GT cars and teams to one of the world’s great race circuits for the Nurburgring 1000,” says Tony Gardner, president of iRacing.com. “More than 50,000 iRacers worldwide have the opportunity to race digital versions of some of the leading cars in the Blancpain Endurance Series, including the BMW Z4 GT3 and the McLaren MP4-12C. With such a large international fan base, we feel our association with this series, and the Nurburgring 1000 and Sim Racing Expo 2014 in particular, is a great way to introduce iRacing to even more racing fans from Europe and all around the world.”
“We’re pleased to have iRacing.com as sponsor of the Nurburgring 1000,” says CEO and Founder of SRO Motorsports Group Stephane Ratel. Marc Hennerici from the host promoter ADAC Mittelrhein adds: “iRacing.com, the Blancpain Endurance Series and the Nurburgring represent the epitome in their respective endeavors, and we look forward to a long and fruitful partnership with iRacing.”
Het is wel pijnlijk als ze de GP track dan niet hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 04-08-2014 14:13 ]
We missen dan Nogaro (kleine baan), Paul Ricard, Slovakia Ring, Algarve en Nürburgring.
En de nieuwe versie van Silverstone om precies te zijn.
Ik heb de TS verder uitgebreid met stukjes over:
- Pit macro's
- Cockpit camera / zitpositie aanpassen
Omdat de RUF niet een officiële GT3 auto is.ThiJor schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:21:
Het valt me op dat ze de RUF niet vernoemen in die verklaring.
Ahzo, wist ik nietNiellie41 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:22:
[...]
Omdat de RUF niet een officiële GT3 auto is.
(tekst zou eigenlijk in het roze moeten)
[ Voor 9% gewijzigd door ThiJor op 04-08-2014 14:24 ]
En dit dan:NickThissen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:11:
Wel mooi meer bekendheid in europa en goed als partner te hebben. Maar dat de ring zelf niet te rijden is is dan wel een pijnlijk punt als je daar met je sim staat...
http://instagram.com/p/rRIRQxsilu/
En de rookie series worden een echte hel denk ik door dit evenement:
http://www.iracing.com/ir...sponsors-nurburgring-1000To celebrate this partnership, iRacing is offering a free, three-month subscription to new members who visit www.iracing.com/nurburgring1000
[ Voor 31% gewijzigd door JoepW op 04-08-2014 14:32 ]
http://www.iracing.com/nurburgring1000/
Ik was eeeeeeerderNiellie41 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:30:
Om de samenwerking te vieren kunnen nieuwe mensen nu iRacing 3 maanden gratis proberen via deze link:
http://www.iracing.com/nurburgring1000/
Ik vind het lastig. De laatste keer dat SRO/Ratel himself een licentie aanging met een sim was GTR en GTR2, en we weten allemaal wat daar uit kwam (awesomeness).
Bovendien is er nog altijd dat bericht van de staff over de 'onaangekondigde FIA track'.
En nu deze sponsoring.
Ik hoop echt dat de Nurburgring er komt, ondanks dat ik het ene poep circuit vindt. De Nordschleife verwacht ik er niet zo snel bij, en het forum ontploft als we wel de GP krijgen, maar niet de Schleife.
Maar goed, de sponsoring is in ieder geval vet, zorgt vast voor meer bekendheid in Europa en dat kan echt geen kwaad.
En stiekem hopen we dan dat SRO/FIA lekker gaat dokken voor de Audi/SLS/Nissan/Bentley/Aston/Chevy en een aantal van die tracks in de sim. Kom maar door!
De ring is al meerdere keren gescand (dit lijkt ook op een mobiele scanner wat iRacing liever niet gebruikt, maar dat is misschien wel de enige optie voor de ring..), maar als ze nu nog moeten gaan scannen krijgen ze hem niet voor eind september af denk ikJoepW schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:25:
[...]
En dit dan:
http://instagram.com/p/rRIRQxsilu/
En de rookie series worden een echte hel denk ik na het evenement:
Ik schat de kans dat ze de ring hebben op 0%. De kans op de GP versie in september misschien 5% als ze het geheim hebben gehouden (maar de laatste tijd gaat het rap met tracks, elk seizoen een of twee, dus waar hebben ze de tijd vandaan gehaald om die te maken?)
In Europa gebruiken ze sowieso een ander bedrijf, alleen in Amerika en Canada doen ze het zelf.gtrNL schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:32:
Dat is niet iRacing scan apparatuur, die ziet er anders uit en zit niet op een auto. Maar misch. een extern bureau weer.
Maar ze gebruiken wel hetzelfde systeem.NickThissen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:34:
[...]
In Europa gebruiken ze sowieso een ander bedrijf, alleen in Amerika en Canada doen ze het zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 04-08-2014 14:36 ]
PhotoshopjeNiellie41 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:35:
[...]
Maar ze gebruiken wel hetzelfde systeem.
[afbeelding]
En ik weet wanneer al deze onduidelijkheid opgelost wordt!
[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 04-08-2014 14:41 ]
Voor de rest van de wereld sturen ze een extern bureau, die dezelfde apparatuur gebruiken (zodat ze er net zo goed mee kunnen werken).
Interlagos is dan nog een uitzondering omdat dat extern bureau de scanner niet mee kreeg en die data hebben ze toen gekocht (van een F1 team waarschijnlijk maar dat is niet bevestigd dacht ik). Dat doen ze liever niet meer want die data kwam dus niet overeen en moesten ze eerst bewerken voordat ze er mee konden werken.
Nee dat was COTA. iRacing heeft een paar jaar geleden deze foto's zelf vrij gegeven. Er is ook nog een foto op Silverstone, maar die ben ik even kwiijt.
Verwijderd
Klopt....Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:41:
....De Nordschleife is leuk om een keer rond te knallen, maar niet om op te racen.
Rijder 1: Ben je gecrasht?
Rijder 2: Ja
Rijder 1: Ik wacht wel ff op je......
Rijder 2: Ik moet ff towen.....
Rijder 1: Ga ik ff eten, tot zo
Rijder 2: Ik ook.
Ik denk dat een 24 uur race op de ring nog wel interessant kan zijn. Korte racejes niet nee, maar over 24h kun je er denk ik prima "racen", al is het dan meer hotlappen wie het langst kan volhouden want inhalen lijkt er idd best lastig.Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:41:
Bijzonder. Sponsor zijn zal vast niet enkel voor de naamsbekendheid zijn. Ben benieuwd wat voor zaken ze gaan doen. De GP lijkt me een mooie deal. De Nordschleife is leuk om een keer rond te knallen, maar niet om op te racen.
Daarnaast trekt het ook wel flink wat mensen denk ik.
Dat geldt voor official zeker, maar voor hosted valt dat wel mee. VIR bijvoorbeeld heeft altijd lage opkomst official, maar met hosted krijg je best een grid vol (targa virginia bijv, waar de hele uitdaging is dat het circuit moeilijk is). Zo'n race kun je prima op de ring doen lijkt me, why not? Of het de tijd waard is die iRacing er aan moet besteden is een ander verhaal... Momenteel niet denk ik want genoeg tracks die ze nog moeten maken.Niellie41 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:44:
Zoals ik eerder zei: De Ring zal de Lotus 49 worden voor banen. Zo veel hype, maar niemand die er racet omdat het te moeilijk is.
Verwijderd
Lone 1 lap qualifier.JoepW schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:43:
[...]
Klopt....
Rijder 1: Ben je gecrasht?
Rijder 2: Ja
Rijder 1: Ik wacht wel ff op je......
Rijder 2: Ik moet ff towen.....
Rijder 1: Ga ik ff eten, tot zo
Rijder 2: Ik ook.
![]()
En hoeveel mensen zouden sector 3 halen met het inc limiet
en dan in de laatste bocht een off-track.
FUUUUUUUUUUUUUUUUUU
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Of in de eerste..... Moet je nog 8 tot 20 minuten voordat je weer een tijd kan zettenPhydomir schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:56:
[...]
en dan in de laatste bocht een off-track.
FUUUUUUUUUUUUUUUUUU
Als zo'n baan meer opbrengt dan dat het kost, zou ik zeggen doen. Als de track alleen in onofficiele races gebruikt wordt levert hij het meeste op natuurlijk, voor elke sessie wordt betaald
"Take it easy lap 1 guys, it's a long race".
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 04-08-2014 15:02 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Ericjooo op 04-08-2014 15:20 ]
Denk dat het volle circuit (dus +GP track) met de MX-5/SRF rond de 10-12 minuten duurt.
In de MX5, zal het ongeveer 10 minuten duren voor de snelste. Aangezien een track 944 het in 9:03 doet, al is die lap niet helemaal compleet(zie filmpje).NickThissen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:01:
In de MX-5 / SRF / Solstice zal het wel een minuut of 15 duren1 lap races lol.
"Take it easy lap 1 guys, it's a long race".
Dus onder de 10 min. zal zeker moeten lukken.
YouTube: Nordschleife Lap Porsche 944
/edit: YouTube: Mazda MX-5 Miata NC - Nurburgring Nordschleife Onboard Lap dit is zelfs een miata die het onder de 9 min kan.
[ Voor 19% gewijzigd door Speedy55 op 04-08-2014 15:40 ]
En verder moet ik nog zien of ik vanavond mee kan doen....... inet is foetsie
Ondertussen hebben Egil en ik de NEO Endurance Series aangekondigd.
http://www.neo-endurance.com/nes-announced/
Zit samen met Roy (Visser) al een aantal jaar op dit soort events te wachten. gezien onze irating zal het wel de Ford worden, al had ik liever in de C-Spec gereden.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Of je moet op zoek gaan naar een goede AM coureur.Phydomir schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:15:
itshappening.gif
Zit samen met Roy (Visser) al een aantal jaar op dit soort events te wachten. gezien onze irating zal het wel de Ford worden, al had ik liever in de C-Spec gereden.
Nee, nog niet. Hier zijn het intern nog over aan het praten.ZeeZeiler schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:12:
NEO in November! Dan zou ik wel weer eens tijd kunnen hebben om te gaan racen.Ik zie zo 1-2-3 niet hoe laat de race start op Zondag, is dat al bekend?
[ Voor 32% gewijzigd door Niellie41 op 04-08-2014 16:17 ]
Voorlopig eerst nog even flink oefenen in de WSCS dan maar
Ik denk eerlijk gezegd dat de SRF iets sneller zal zijn (niet veel) dan Clarkson in een Jag Diesel, 90% van de baan zijn bochten en daar acht ik de SRF stukken beter in dan zo`n superzachte Jag bestuurd door een prehistorische primaat.gtrNL schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:33:
Met menig straatauto (niet Porsche, Ferrari, etc.) kun je al redelijk onder de 10 min komen. Sterk genoeg, zelfs een chimpansee als Clarkson krijgt een diesel Jag er rond in 9:59 (al is dat niet een volledige ronde).
Denk dat het volle circuit (dus +GP track) met de MX-5/SRF rond de 10-12 minuten duurt.
Zullen we ff als GoT iets opzetten om teams te vormen?
Het moet toch mogelijk zijn om 2 à 3 teams aan de start te krijgen!
Cool: http://www.endurance-info...sponsor-nurburgring-1000/
[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 04-08-2014 16:49 ]
Verwijderd
Ik vraag me af hoe dit werkt. Betekend dit wanneer ik een AM rijder zou hebben die 'te snel' bestempeld wordt niet meer mag deelnemen en ik in het seizoen op zoek moet naar een nieuwe?
We proberen tijdens het seizoen zo min mogelijk te veranderen. Dit proberen we voor de start van het seizoen te regelen. Die rijder mag nog steeds mee doen, maar dan als PRO rijder en dan moet je op zoek naar een nieuwe AM rijder.Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:36:
"New for this season is that NEO may move drivers from AM to PRO category when they feel a driver is too fast to be qualified as an AM driver. Multiple factors will be taken into account. One of them are previous results in NEO events."
Ik vraag me af hoe dit werkt. Betekend dit wanneer ik een AM rijder zou hebben die 'te snel' bestempeld wordt niet meer mag deelnemen en ik in het seizoen op zoek moet naar een nieuwe?
Bij de NEO GT Series zagen we dat er een paar "AM' rijders veel te goed waren en dat zag je ook aan hun achtergrond. Een reed gewoon top 3 tijden, overall. Dit is natuurlijk niet leuk voor de andere teams. Daarom hebben we deze regel toegevoegd.
Dit topic is gesloten.
![]()