Wat Niel al zegt, ovals is meer dan Super Speedways. Dat blijft een loterij in mijn ogen en winnen heeft weinig met je talent te maken. Zelf heb ik 3 van mijn 5 oval overwinningen op een Super Speedway behaald. Met de streetstock op Charlotte, de Gen6 op Talladega en de afgelopen Daytona 400. Mijn oval iRating staat nu op 2167.Venzio schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:47:
Eindelijk de rookie-class uit, yeey!![]()
Weet iemand hoe ik nu het best (snelst?) bij de Daytona achtige banen kom? (lange baan, niet hoeven te remmen en gewoon bumperkleven)
Oval rijden heeft een hele andere rijstijl nodig dan de road racing. Bij road ga je vaak remmen tot de apex en dan gas erop. Op Oval kan het soms zo zijn dat het 50% gas de bocht in, langzaam naar 75% en daarna 100%. Soms gewoon de bocht in laten rollen en ergens halverwege gas op brengen naar 50%. Het is even wennen maar oh zo gaaf als je in een ritme komt. Het motor geluid erbij, heerlijk!
Ik kijk ook regelmatig de echte NASCAR Sprint Cup Series, het geluid van de V8 bij de onboard beelden op een kleine baan, heerlijk
Uh langverhaal maar wat ik eigenlijk wil zeggen, ga echt verder kijken dan de Super Speedways. Het zal even wennen zijn maar het is veel leuker. De Trucks is volgens mij een goeie leer omgeving, hoewel veel ovals dan ook volgas zijn echter is de truck ook zeker geen makkelijke wagen.
Zelf ben ik als rookie in de Gen6 gestapt met de NASCAR iRacing Series dit jaar. Ik heb 4 races gedaan met de truck om mijn license te krijgen.
Paar uur gelden mijn laatste Proto/GT race met de FordGT achter de rug. Wat snelheid betreft zou ik 4de geworden zijn, echter 1 krijgt een disconnect en Joris verliest de controle. Dus uiteindelijk als 2de over de finish. Het ziet er naar uit dat ik dit seizoen 2de (overall en in devision 2) in het kampioenschap zal eindigen. Zeker niet op snelheid, maar meer op het er zijn als andere fouten maken.