Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.982 views

Onderwerpen

Verwijderd

Red Baron schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:26:
[...]

Noop, heb een AMD 7950, geen Nvidia.

[...]

Volgens mij sinds de update naar 2.2c laatst, daarvoor is het me niet opgevallen in ieder geval.
Ik hybernate nooit, en volgens mij valt m'n pc ook al geruime tijd niet meer naar de sleep mode dus dat is het denk ik ook niet.
Enfin had het vanochtend ook al gepost op jullie forum.

Voor mij persoonlijk ook niet zo'n heel issue verder, aangezien ik "maar" een G27 heb en Fanaleds dus ook niet heel erg noodzakelijk is verder :)
Ik heb dezelfde kaart denk ik. Zal m'n settings eens opzoeken. Buiten iracing kun je ook enorme winst maken door de picture quality iets terug te schroeven. Bij mij verdubbelde daar de fps zonder merkbaar verschil in kwaliteit.

Ik kom nooit onder de 120 fps op 3 schermen.

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21
Ja dat had ik eigenlijk ook altijd wel, maar ik heb een tijd terug eens schaduwen uitgezet toen ik wat lagere FPS had op suzuka of spa geloof ik. Daarna weer dingen aangezet maar sindsdien zit ik denk ik niet meer helemaal op de settings die ik eerder had.
Op vorige WCS tracks als VIR en Silverstone die vrij oud zijn heb ik dan waarschijnlijk niet zo gemerkt dat mn framerates wat lager waren, maar nu op Motegi merk ik dat wel omdat dat net iets zwaarder is.

Met picture quality bedoel je "Texture filtering quality" in CCC? Die staat bij mij op standaard, niet op high quality, kan altijd nog wel performance proberen natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Red Baron op 15-07-2014 13:53 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 09:12

DutchDevil79

I race, therfore I am

-PassY- schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:19:
[...]

iets met maximale score van 100punten in 1 week en een laagste score van 82 punten als ik me niet vergis. 2de plek is ook buiten bereik :) Dus als ik al 83 punten score, ga ik er al voorbij :D Andersom ook natuurlijk.

Team underdog met Rudy en Bas in 1 team? Hoezo underdogs? :D Wel mooie paints :)
161 punten moet te doen zijn. Bij een redelijk topsplit moet je die gewoon even winnen. >:) >:)

iRacing Profiel

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:10
Ik wist niet dat die Time Trials met topsplits werken... :+

[ Voor 146% gewijzigd door Fragbeestje op 15-07-2014 15:37 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
DutchDevil79 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:29:
[...]

161 punten moet te doen zijn. Bij een redelijk topsplit moet je die gewoon even winnen. >:) >:)
ik wil ook de TT rijden die jij doet dan :D

Maar volgend seizoen gaan we weer een serieuze poging doen om hoog te eindigen :) Controlle over de auto gaat steeds beter. Automatismes komen erin en ik heb weer een pook aan te trekken en te duwen :D Kortom, alles weer bij het oude en vertrouwde :) Nu nog wennen aan de langs stormende HPD's :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

BM

Moderator Spielerij
-PassY- schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:10:
[...]
en ik heb weer een pook aan te trekken en te duwen :D
TMI, TMI!

:p

Mijn BMW rim word vandaag verstuurd, dus die is als het goed is morgen binnen, ben benieuwd :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 09:12

DutchDevil79

I race, therfore I am

-PassY- schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:10:
[...]

ik wil ook de TT rijden die jij doet dan :D
Ik zeg niks meer, eerst beter lezen. 8)7

iRacing Profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:10

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Linc schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:02:
De Underdog auto's staan klaar voor Sonoma:

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice!!!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Red Baron
Red Baron schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:51:
En 2 rondes gisteren vergeleken met elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4903492/hyperdesktop/201407/20140715082940640.png
Net maar eens gaan loggen met afterburner, ding wordt dus 95+ °C en schakelt dan de gpu clock 50% terug :X

Pas nog eens de kast enigzins stofvrij gemaakt, maar zo toch nog maar eens even een uitgebreidere blik erop werpen.

Verwijderd

Das niet best Paul.

Hier nog m'n settings. Ik draai nog op drivers 12.3.

Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/3dprofile.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/graphics.jpg

Verwijderd

Red Baron schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:23:
[...]

Net maar eens gaan loggen met afterburner, ding wordt dus 95+ °C en schakelt dan de gpu clock 50% terug :X

Pas nog eens de kast enigzins stofvrij gemaakt, maar zo toch nog maar eens even een uitgebreidere blik erop werpen.
Op hoeveel % draait de FAN. Ik heb weleens gehad dat de kaart op automaat stond en dan niet boven de 65% uit kwam. Tot aan uitvallen van de pc aan toe. Toen in de driver de fan op 100% gezet en nooit meer last van

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
mmm ruud dat is oude screenshot geen 2048x2048 skins :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• BM

BM

Moderator Spielerij
Toffe skin trouwens Bas :)

Team Happy Wheelz heeft z'n vers gespoten autos ook al mogen ontvangen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7XR8Z2T3Jlnz5ffroU0MBYoi/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U9V2PdhkMthDiw04uRs4AVTY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gqql10uzvH0YNTuCUYN146nc/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RGKoG5TEoy7EGERZxzP2gq6f/full.jpg

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• -PassY-
pffff, wat is de mclaren toch raar.

ene week helemaal niks aan de hand, volgende week totaal anders en onvoorspelbaar.

Ben echt helemaal bek af. Dagje regelen voor mijn eigen auto (bak lekt en moet vervangen worden, turbo is prima in orde), vakantie periode op werk, en dan ook nog een mclaren die denkt dat ie een rally auto is.

Maar de race wel uitgereden op de 7de plek :*)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Red Baron
Misschien toch m'n schoonmaak taktieken eens wat bijwerken in de toekomst O-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JULuqWc.png

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
Holy sh*t!? Heb je er de was in gedroogd? Gewoon ff onder de kraan houden, good as new!

iRacing Profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Red Baron schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:49:
Misschien toch m'n schoonmaak taktieken eens wat bijwerken in de toekomst O-)

[afbeelding]
Dan kan wellicht wel wat verklaren ja, kolere wat een bende :X

Xbox

Verwijderd

ik had hem maandag na 2j ook eens open gegooid, mijn cpu koeler zag er net hetzelfde uit :).... en heb er een vreselijke stoflong aan overgehouden :(... had het maar eens gedaan omdat ik op spa het fenomeen heb dat ik cubes te zien krijg ipv mooi afgeronde objecten .... niets opgelost .... denk maar eens mijn drivers updaten ... settings al eens vergeleken ook met andere en die staan idem .... nouja helpt het niet dan win ik wel wat frames in ieder geval >:)

BM : gelukkige verjaardag *O*

• Fragbeestje
@BM happy B-day!!! *O*

Denk dat het tijd wordt dat ik mijn kaartje ook eens opengooi. Haal toch nooit de frames waar hier mee gesmeten wordt vanwege m'n oud computertje maar kan nooit kwaad.

• Arfman
  • Laatst online: 22-11 16:44

Arfman

Drome!

Gefeliciteerd BM! *O*

Gisteren was de uitgerekende datum van m'n vriendin. Als het kind nu een beetje snel komt kan ik nog even meegenieten van Week 13 volgende week :+ :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
haha kwestie van prioriteiten leggen :p

@BM happy b-day

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@BM: Gefeliciteerd!!

@RB: Oef... Wat een stof.
Vanavond is er vanaf 20-22 uur een Sonoma Server up met ww son150 met beperkte fueltanks en de juiste weersinstelling.

Tevens zullen we nog ergens vanavond een servertje draaien met de c-spec en de radical als test voor een nieuwe serie op de zodag avond in S3 ;)

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:01
Gefeliciteerd BM.

iRacing Profiel

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Proficiat BM!

Mijn iRacing profiel

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:07

elni

Carrot

Gefeliciteerd BM *O* *O* *O*

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
JoepW schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:23:
Vanavond is er vanaf 20-22 uur een Sonoma Server up met ww son150 met beperkte fueltanks en de juiste weersinstelling.

Tevens zullen we nog ergens vanavond een servertje draaien met de c-spec en de radical als test voor een nieuwe serie op de zodag avond in S3 ;)
Komt dat even mooi uit...Kan ik meteen wennen aan me nieuwe pedaaltjes die UPS vandaag komt leveren...
Mooi weer... mooie dag om te thuiswerken.

BM nog vele gezonde jaartjes gewenst ;)

Mijn iRacing profiel

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

BM schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:09:
Toffe skin trouwens Bas :)

Team Happy Wheelz heeft z'n vers gespoten autos ook al mogen ontvangen:
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks! die van jullie zien er ook erg blij uit :)

En gefeliciteerd!

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Gefeliciteerd BM!

De skins zien er ook erg happy uit ja, leuk :)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Gefeliciteerd BM! 🎉🎊

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• BM

BM

Moderator Spielerij
Thanks all O+ Officieel de 20 achter me gelaten :( Ach ja, je bent zo oud als je je voelt he O-)

Xbox

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:46
Gefeliciteerd BM, nog vele jaren.

Ik ging gisteren van 2.97 SR naar 2.77 en daarna weer door te racen op COTA (Blegh) toch weer op 2.87.
Vanavond nog een raceje en hopen dat mensen niet ongecontroleerd de baan weer opkomen of op de racelijn stil gaan staan.

TT heb ik het geduld niet voor en van de meerdere opties momenteel was dit mijn beste optie.
Vanavond ben ik er dus wel bij als ik 3.00 heb anders misschien niet, want wil dit echt voor volgende week gehaald hebben en wil het niet aan toeval overlaten. :-)

iRacing Profiel

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

Phydomir

Dennis

Vanavond ook maar eens de eerste meters in de Kia maken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Feli BM!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:23:
Waaa watwat waaa? :D

plz tell more!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

als het tijdsslot past kom ik ook nog eens de radical aan de tandvoelen .... een eeuwigheid geleden en mijn grote liefde O+ .... btw het kan zjn dat ik morgen of dit aankomende weekend voor de road warrior ook nog een server host op SPA ter voorbereiding van de 2.4h ... ik vermeld dit dan wel even hier op voorhand :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:45:
[...]

Waaa watwat waaa? :D

plz tell more!
We zijn bezig om een zo-dag avond serietje op te zetten met de volgende basis gedachte:
- 4-6 races
- team challenge
- 2 auto's
- 2 'sprint races' per avond
- 2de reversed grid

In eerste instantie dachten we aan Mustang & MX-5, maar dat was het niet. Dus nu gaan we kijken of het met de Radical en C-Spec wat is ;)

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Gefeliciteerd BM

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

nog een leuke combi (maar vraagt wel wat training) :
porsche rwd & ford falcon

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:28

derx666

mecker ende blaet

proficiat BM

Helaas is de zondagavond al gereserveerd dus die serie moet ik voorbij laten gaan.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
BM Gefeliciteerd !!

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:02:
Dat wordt het zeker niet. ;)

Verwijderd

JoepW schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:17:
[...]

beetje uitdaging :+ .... maar euhmmm de zondag avond is ook hier gereserveerd :(

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:56:
[...]

We zijn bezig om een zo-dag avond serietje op te zetten met de volgende basis gedachte:
- 4-6 races
- team challenge
- 2 auto's
- 2 'sprint races' per avond
- 2de reversed grid

In eerste instantie dachten we aan Mustang & MX-5, maar dat was het niet. Dus nu gaan we kijken of het met de Radical en C-Spec wat is ;)
Leuk! Hopelijk duren de races niet al te lang, maar ik denk dat ik wel een vast avondje bij de vrouw kan reserveren. Dan kunnen we er ook omheen plannen als het een beetje gunstig valt.

• back2basic
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:26:
[...]

beetje uitdaging :+ .... maar euhmmm de zondag avond is ook hier gereserveerd :(
Ik heb net all afspraken voor komend seizoen opgezegd op zondag :) zodat ik beschikbaar ben 8)

Mijn iRacing profiel

• Fragbeestje
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:02:
yes Yes YEESSSS!!!!! _/-\o_
JoepW schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:17:
[...]

doh.... :/

• NickThissen
Arfman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:35:
[...]

Leuk! Hopelijk duren de races niet al te lang, maar ik denk dat ik wel een vast avondje bij de vrouw kan reserveren. Dan kunnen we er ook omheen plannen als het een beetje gunstig valt.
Tel op ongeveer 30 min per heat zou ik zeggen. Details zijn we nog aan het uitzoeken maar veel langer denk ik niet (maar ook niet veel korter).

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Fragbeestje schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:06:
[...]

yes Yes YEESSSS!!!!! _/-\o_

[...]

doh.... :/
Misschien een idee voor komende week 13? Ik wil eigenlijk wel weer op een of twee avonden een paar gekke combo's erin gooien ;)

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:21:
[...]

Tel op ongeveer 30 min per heat zou ik zeggen. Details zijn we nog aan het uitzoeken maar veel langer denk ik niet (maar ook niet veel korter).
2 x 30 minuten + 5 minuten wisselen tussendoor is dus iets meer dan een uur. Ik moet natuurlijk nog even kijken hoe het gaat met zo'n kleine maar als het enigszins past ga ik meedoen. Officiële races gaan hem de komende maanden sowieso niet worden, dus dan vind ik dat ik wel een uurtje mag :+

• NickThissen
Vergeet ook niet practice (ok, die is optioneel maar je zal niet zonder oefenen instappen neem ik aan :p) en qualy voor heat 1, en de practice voor heat 2 (min 10 minuten).

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Practice kan ik door de week doen in een verloren halfuurtje maar als er ook een kwartier Q bijkomt wordt het alweer moeilijker. Ik kan moeilijk 2 uur reserveren met een pasgeboren kind in huis ;)

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Gefeliciteerd BM!!

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Misschien een idee om bij de multiclass race een limiet te stellen op hoevaak je met een type auto mag rijden.
Bv max 3 van de 5 races met de radical en de overige wedstrijden met de mx5.
(Auto en races zijn voorbeeld)

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Proficiat BM!!

Een vraag over setup, want ik ben even serieus in de war. Als ik aanrem en ik wil insturen ga ik iets van de rem af om te trailbraken. Mijn probleem is nu dat ik bij het remmen een goede turn in heb, maar van zodra ik de rem wat moet lossen krijg ik plots wat onderstuur. De auto moet dan blijkbaar wat settelen voordat ik terug de grip krijg. Moet ik dan de front rebound stiffness wat lager zetten?

Mijn redenering hier is dat bij het licht lossen van de remmen de band vanvoor aan de buitenkant zijn load niet snel genoeg kan afgeven waardoor hij dus wat overbelast is.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als bij rem lossen ineens het trailbreak effect kwijt raakt is de gewichtsverplaatsing naar achter te snel.
Dus shocks voor uitgaand stijver en achter ingaand stijver.

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
JoepW schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:08:
Als bij rem lossen ineens het trailbreak effect kwijt raakt is de gewichtsverplaatsing naar achter te snel.
Dus shocks voor uitgaand stijver en achter ingaand stijver.
Ok bedankt! Hielp inderdaad en maakt een wereld van verschil op een circuit zoals Silverstone.

Mijn iRacing profiel

• thijmennabuurs
Oké nu begin ik me toch af te vragen wat trailbreak is?
En welk effect krijg je daardoor en hoe voer je het uit?

Want heb al vaker mensen daar over horen praten maar snapte nooit wat ze bedoelde.

• NickThissen
Dat wil gewoon zeggen dat je je rem nog aan het loslaten bent terwijl je al aan het insturen bent, in plaats van rem helemaal los hebben voordat je instuurt. Waarschijnlijk doe je het onbewust al.
Wikipedia: Trail braking

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

back2basic schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:36:
[...]

Ik heb net all afspraken voor komend seizoen opgezegd op zondag :) zodat ik beschikbaar ben 8)
hehe, ben ik gisteren ook maar voor beginnen lobby'en >:) want zowiezo de maandag en de dinsdag zijn ook al lastig om vrij te maken dus als ik 1/3 vrij krijg ben ik al blij :)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Was een nuttige sessie gisteren in de Kia. Voor het eerst dat ik echt serieus in die Kia reed. 33 rondjes gereden en tot een redelijke tijd gekomen. Moet nog wel wat tijd vanaf kunnen maar bij een volgende sessie vooral richten op het leeg rijden van de tank om te kijken hoe lang je het vol kan houden op de bandjes.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zie dat de laptimes met de Kia iig een stukje langzamer zijn dan met default weer. Stefan reed vorige sessie volgens mij een 38.5, en nu een 39.1.
Misschien straks nog ff trainen (kon gisteravond natuurlijk weer niet).
Hoeveel fuel mag er in de race eigenlijk meegenomen worden?

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maximum fuel capaciteit tijdens de Sonoma 150

MX-5: 16,4 Liter
Kia: 51,1 Liter

• back2basic
Overstap naar de CSP toch wat kleine probleempjes gehad(gelukkig zijn we tweakers en geven we niet snel op .. :) )
na het installeren in de obottu (is het normaal dat ik er 2 gaten voor moet bijboren op de paat?) usb erin geplugd en de drivers geïnstalleerd...
Tijdens het testen kwam ik er al snel achter dat ik weer wat raars had.
Koppeling en rem werkte goed en stabiel.
Echter bij het intrappen van het gaspedaal ging meteen de bloeddruk mee ophoog omdat ik iets vreemds merkte.
Als ik vol gas gaf zag ik de waarde van het pedaal trillen.(in de tool van fanatec .. ging ong 1 cm op en neer :S )
geprobeerd te kalibreren in Iracing maar tijdens een test merkte ik dat het gas varieerde bij elke stand en dit ook terug hoorde in het motor geluid...

Dus Alle drivers van het moederbord geupdate.. helaas geen resultaat....
andere USB 2 en 3 poorten geprobeerd .. geen resultaat nog steeds dezelfde schommelingen in de waardes.
alles losgekoppeld en alleen de pedalen aangesloten.. nog steeds hetzelde...(Damn....langzaam maar eens het nummer van fantex gaan zoeken .. :( zal toch geen doa zijn :S )

omdat de koppeling dit verschijnsel niet had nog geprobeerd de sensor van de koppeling met die van het gas te wisselen maar dat kabeltje naar de koppeling is dus net iets korter dan die naar het gas waardoor dat dat ook niet ging.

daarna eens goed naar de sensoren gekeken en gemeten met een schuifmaat en zag dat de gas sensor dichter op het metaal zat dan de sensor op de koppeling...

hierna de sensor van het gas losgedraaid en voor zien van een beetje locktide en op dezelfde afstand gezet als het koppelingspedaal en tadaa issue resolved....
gellukkig nog net op tijd om de training voor SON150 mee te pakken en de eerste meters te maken met de CSP's
Rondscheuren in de MX5 voelde meteen een stuk realistischer aan maar daarna in de Ruf Cup had ik toch nog iets moeite om het juiste rempunt en remdruk te vinden.
gelukkig heb ik nog een weekje om te wennen aan het nieuwe spul :)

Gisteravond nog even zitten spelen met fanaleds maar dat heb ik nog niet helemaal werkend gekregen...
hij ziet wel het G27 stuur maar niet de CSP's
Weet iemand waar dat aan kan liggen ?

Mijn iRacing profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik begreep van Dirk dat er in de huidige versie van Fanaleds een bugje zat betreffende de rumble van die pedalen, wellicht dat dat de oorzaak is? Heb zelf sinds mijn reinstall geen Fanaleds meer geinstalleerd staan, binnenkort weer eens naar gaan kijken :)

Xbox

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dat laatste ligt aan een compatibiliteitsprobleempje (scrabble anyone) tussen fanaleds en de csp's.
Verder kan ik je aanraden om de CSP's en je obutto goed te aarden. Ik heb op het iRacing forum regelmatig berichten langs zien komen van mensen die rare problemen met hun pedalen/stuur hadden, die opgelost waren na het zaakje fatsoenlijk te aarden.

Cube Nuroad Race (2022)

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Nieuwe Fanaleds versie zal soon (tm) komen, als je wil dat je pedalen meteen gezien worden kun je als workaround ten tijde van opstarten van Fanaleds je pedalen een beetje heen en weer indrukken. Dan zal hij wel herkend worden.

Dit is gefixed maar ik moet nog 1 klein ander ding fixen voor de release.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• back2basic
thxx voor de tips ... Ik ga het over een uurtje als ik thuis ben even proberen.

Edit: Fanaleds werkt nu... thxx

[ Voor 18% gewijzigd door back2basic op 18-07-2014 12:54 ]

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
En we beginnen gelijk met Spa in de Cspec :D

hahaha, kan niet beter zou ik zeggen :)

• Red Baron
nvm :+

[ Voor 99% gewijzigd door Red Baron op 18-07-2014 18:11 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dat was een heel ander schedule RB ;)

Xbox

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Komend seizoen ga ik denk ik maar eens voor een vol seizoen in de nieuwe Indycar. Hoop dat de road versie echt een genot wordt om te rijden :)

Maar moet zeggen dat er ook veel andere races zijn die mij leuk lijken om te doen. Meer dan anders:

W1: RW Mid-Ohio Indycar
W2: Nationwide @ Watkins Glen
W3: Nationwide @ Mid-Ohio / Radical @ Donington
W4: RW Zolder 2.4
W5: Trucks @ Mosport
W7: National @ USA
W8: National @ Phoenix / GT3 @ Donington
W9: RW Radical @ Oulton
W11: RW Bathurst 100 / GT3 @ Bathurst
W12: RW Petit Le Mans / GT3 @ Oulton

Oh, en dan vergeet ik de races van de NiS nog. Kortom, te veel races, te weinig tijd :P

Mijn iRacing profiel

• thijmennabuurs
Aankomend seizoen heb ik echt weer zin om veel te rijden!
In seizoen 2 vond ik de kalender erg matig waardoor ik het veel minder leuk vond.
Maar gellukig heb ik nu juist het probleem dat ik teveel keuze heb 😂

• Arfman

Arfman

Drome!

De Radical schedule klopt niet, is een kopie van huidig seizoen. Schrok al, had alle weekly posts net voorbereid omdat ik weinig tijd heb, krijg je dit :+ Wordt nog rechtgezet als het goed is.

Verwijderd

Zijn er hier nog mannen die interesse hebben in deelname aan een Gen6 Oval league? Er wordt gereden op de zondag avond. Races zijn 1,5 tot 2 uur lang. Seizoen start over een maand.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hieronder de huidige stand van de voorbereidingen van W13 en Seizoen 3-2014......

Voorlopig programma van W13 van Gathering of Tweakers iRacing:

MAANDAG as
FGT @ summit point raceway
Prac: 60 min.
Q: 1 lap / 5 min.
Quali Heat: 10 min. (sprint race tbv bepalen grid van race heat ;) )
Race Heat: 40 min. (zonder stop) <- nieuwe server!!!

DINSDAG
Dan zal de nieuwe build wel verschijnen.
Ik stel sowieso voor dan met de D12 @ Donnington te rijden ;)
En misschien nog wat losse sessies opstarten als er interesse is.

WOENSDAG
Sonoma 150 practice

DONDERDAG
Wordt nog ingevuld....

VRIJDAG
Freaky Friday
Programma in wording (verw8 weer hele vreemde dingen!)

ZATERDAG
Sonoma 150 practice

ZONDAG
Sonoma 150 Race

Plannen voor Seizoen 3 2014

Seizoen 3 Maandag Toernooi
Ook zijn de auto's en circuits voor ons maandag toernooi van Seizoen 3 zo goed als 100% zeker. Hier de lijst van auto's en circuits:

AUTO'S
  • Dallara Indycar DW12
  • Ford GT
  • Ford Mustang FR500S
  • HPD ARX-01c
  • Legends Ford 34 Coupe
  • Lotus 49
  • Lotus 79
  • Ruf RT 12R C-spec
  • Ruf RT 12R Track, BMW Z4 GT3, McLaren MP4-12C GT3, Ford GT3
  • Skip Barber Formula 2000
  • Star Mazda
  • VW Jetta TDI Cup
CIRCUITS
  • Canadian Tire Motorsport Park (Mosport)
  • Circuit de Spa-Francorchamps - GP Pits
  • Circuit Gilles-Villeneuve - Grand Prix
  • Donnington Park 'long'
  • Lime Rock Park - Full Course
  • Mid-Ohio Sports Car Course - Full
  • Mount Panorama Circuit (Bathurst)
  • New Hampshire Motor Speedway - Road with South Oval
  • Sebring International Raceway - International
  • Silverstone Circuit - International
  • Suzuka International Racing Course - Grand Prix
  • Watkins Glen International - Classic

Zondag avond serie (naam wordt nog bepaald)
Op enkele zondagen zullen we ook nog een geheel nieuwe serie organiseren.
Dit zullen 4 avonden zijn met de volgende auto's:
  • Radical
  • Ruf C-Spec Daar stond Mustang, maar dat was een typo (door de hitte bevangen denk ik)
De circuits voor deze serie zijn nog niet bepaald.
De opzet wordt wel bijzonder van deze serie. Ten eerste is het een team kampioenschap en ten tweede ziet de opzet van een avond er als volgt uit:
  1. Vrije training (server 1)
  2. 1 lap 'pre' qualifier (10 minuten) (server 1)
  3. Qualifier race (10 minuten) (server 1)
  4. Warm up (10 minuten) (server 2)
  5. Race (ca. 50 minuten) (server 2)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Oeh, de L49. Gewaagde keuze maar wel leuk om die weer eens van stal te halen :)

Xbox

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
Ziet er goed uit. Leuk!

iRacing Profiel

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nog mensen die vanavond de indy500 gaan rijden?

Verwijderd

Phydomir schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:13:
Nog mensen die vanavond de indy500 gaan rijden?
Ja zeker. Hoop alleen dat mijn setup goed is voor in de draft. wat voor setup gebruik jij en hoe zet jij de WJ tijdens draft?

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dat ligt heel erg aan je setup. De mijne is vrij neutraal als ik alleen rij en begin op -2 en ga dan vrij snel naar 0 als ik alleen rij. In de draft kan hij richting de 2, 3. Vrij flink liften voor T1, de rest vol gas.

• -PassY-
Kan niet alles meerijden, maar ziet er zeker intressant uit.

Rijden? vandaag? weet je wel hoe warm het is? Al hoewel, het is natuurlijk een SIM B) en dit simuleert natuurlijk wel de cockpit temparatuur :+

Al heb ik net wel 20 graden van mijn CPU weten te halen door de stockcooler door een Noctua te vervangen. Maar dan nog, het koelt niet mijn huis -O-

• BobvK
Ik ga hem vanavond ook rijden. Heb nog niet echt geoefend, maar is de basic setup goed genoeg om mee te kunnen in de race?

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Phydomir schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:36:
Dat ligt heel erg aan je setup. De mijne is vrij neutraal als ik alleen rij en begin op -2 en ga dan vrij snel naar 0 als ik alleen rij. In de draft kan hij richting de 2, 3. Vrij flink liften voor T1, de rest vol gas.
Ik rij tijdens de hele stint zo ongeveer met de zelfde weightjacker van -3 en in de draft 12-15 vol gas bocht 1 in de rest rij ik ongeveer met 8WJ in draft...

• Phydomir

Phydomir

Dennis

BobvK schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:38:
Ik ga hem vanavond ook rijden. Heb nog niet echt geoefend, maar is de basic setup goed genoeg om mee te kunnen in de race?
Mijn setup is een heel licht aangepaste basis setup. Heb deze week nog niet heel veel geoefend maar voor de eigenlijke race wel en toen kon ik aardig mee komen.

Daarbij, lange race, uitrijden is hoog finishen.

[ Voor 6% gewijzigd door Phydomir op 19-07-2014 14:53 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er zit een typo in mijn post over alle plannen: KLIK

Mustang moet Ruf C-Spec zijn ;)

• thijmennabuurs
Die zondag serie ziet er leuk uit!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

W00t w00t.

Nadat ik eerder dit jaar al de 2e split van de Daytona 500 had gewonnen heb ik zojuist (met hulp van BobvK) de Indy 500 split 9 (3000 SoF) gewonnen!

En nu ga ik mij shirt even uitwringen.

[ Voor 19% gewijzigd door Phydomir op 19-07-2014 23:06 ]

• BobvK
Whoohoo Dennis! d:)b

Baal wel dat ik alweer bij nog 30 rondes gaan een fout maak. Was bij de Charlotte 600 ook al.

Ditmaal pakte ik bij het uitrijden van de pits net een klein stukje gras mee waardoor ik spinnend rond ga. Caution komt hierdoor uit, en ik krijg een black flag voor unsafe pit exit. Moet ik achteraan het veld aansluiten, en krijg dus geen wave-around. :(

Enige manier om terug in de lead lap te komen was dus om vooraan te rijden en hopen op een caution zodat ik weer mijn ronde terug kon pakken. Dus dat heb ik maar gedaan :P Hierbij gefungeerd als kartrekker voor Dennis die lekker bij mij in de slipstream kon blijven zitten. Uiteindelijk maar 2 andere die ook bij ons in de slipstream konden blijven. Een van hun moest nog een extra pitstop maken, dus ging de overwinning tussen Dennis en Jean-Marc. Laatste 10 rondes ben ik maar van kop gegaan en heb ik het hun laten uitvechten :)

[ Voor 95% gewijzigd door BobvK op 20-07-2014 01:45 ]

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Top, hele prestatie! Als ik dat lees over de weight jacker en dat je die constant moet aanpassen denk ik al "laat maar" :P

Bovendien is het 31 graden op mijn computerkamer, ik kijk wel uit :P

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Phydomir schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:05:
W00t w00t.

Nadat ik eerder dit jaar al de 2e split van de Daytona 500 had gewonnen heb ik zojuist (met hulp van BobvK) de Indy 500 split 9 (3000 SoF) gewonnen!

Gefeliciteerd!

Ik zelf was een onderdeel van de 10de split. Wat een afval race was dat zeg. Uiteindelijk zijn er maar 6 van de 31 aan het einde gekomen :/ helaas ben ik zelf niet een van die 6..... In mijn laatste ronde voor de pitstop denk ik even de engine mapping aan te passen terwijl ik uit turn 1 kom. Let dus even niet op en zet hem zo de muur in, geen onderstuur maar gewoon geen gestuur |:(

Erg jammer, ik had grote kans om te winnen, ik ging goed met mijn brandstof om. Lullige fout maar toch een leuke ervaring.

Uiteindelijk ben je dan alsnog 9de :X

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• BobvK
Arfman schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:54:
Als ik dat lees over de weight jacker en dat je die constant moet aanpassen denk ik al "laat maar" :P
Zodra je weet hoe het werkt valt het wel mee. Als je alleen rijdt op 0, heb je iemand op je staart zitten op 1. Zit je in de draft van iemand zet je 'm tussen de 1 en de 4, afhankelijk van hoe dicht je op degene voor je zit. Wel is het handig om 2 buttons op je stuur aan te wijzen voor meer of minder Weight jacker.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
W00t w00t.

Netjes! Gefeliciteerd.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

W00t w00t.

Nice! Goed bezig!!

Cube Nuroad Race (2022)

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:01
Arfman schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:54:
Top, hele prestatie! Als ik dat lees over de weight jacker en dat je die constant moet aanpassen denk ik al "laat maar" :P
Er zijn ook hele mooie stabiele sets voor de DW12 waar je de WJ nooit hoeft aan te passen en alleen voor T1 hoeft te liften als je zwaar in de draft zit. Wou ik ook gebruiken tijdens mijn Indy 500, maar is er niet van gekomen. Maar goed ook, inderdaad veel te warm gister.

-

DW12 op Donington wordt ik blij van, nu maar hopen dat de build inderdaad op dinsdag komt.

iRacing Profiel

• -PassY-
W00t w00t.

Gefeliciteerd *O*

• NickThissen
Netjes :)

Mijn iRacing profiel

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:07

elni

Carrot

Gefeliciteerd *O* *O*

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben alvast begonnen met het aanpassen van de Topic Start tbv het seizoen 3-2014.

De agenda (KLIK) en allerlei details zijn al bijgewerkt. De data van de zondag-races zijn nog willekeurig gekozen en nog niet definitief!

De auto's en circuits werk ik na het publiceren van de release notes bij.

En in de loop van volgende week zal ik ook het definitieve programma publiceren van onze DRIE activiteiten volgend seizoen:
  1. Het overbekende maandag toernooi. De circuits en auto's staan al in de post. (KLIK). Gebruik deze gegevens om eventueel content bij te kopen volgende week ;)
  2. De serie die we gaan volgen met de vrije training op dinsdag.
  3. De definitieve circuits, data en verdere opzet van het Team Tournament op zondag.
Heb je tips, aanvullingen of zitten er fouten in de diverse posts (het wordt wat veel allemaal ;) ) stuur me dan ff een DM met je op- en aanmerkingen, svp. bvd.

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 20-07-2014 15:54 ]

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Eindelijk de rookie-class uit, yeey! :+

Weet iemand hoe ik nu het best (snelst?) bij de Daytona achtige banen kom? (lange baan, niet hoeven te remmen en gewoon bumperkleven) :P

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:45

Niellie41

[object Object]

Venzio schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:47:
Eindelijk de rookie-class uit, yeey! :+

Weet iemand hoe ik nu het best (snelst?) bij de Daytona achtige banen kom? (lange baan, niet hoeven te remmen en gewoon bumperkleven) :P
Als je alleen de super speedways wilt rijden, dan had je net ze goed rookie kunnen blijven. ;) Je kan namelijk altijd in de Carburetor Cup doen. Die rijdt elke 2 van de 3 weken op Daytona of Talladega. Dan kan je elk uur racen.

Super speedway racen is wel maar een heel klein onderdeel van oval racen.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 20-07-2014 20:22 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.