iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
(CSW alhier, dus settings moet iemand anders ff beantwoorden)
@Fragbeestje: Gefeliciteerd!
Ik ben bezig met een nieuwe toevoeging aan mijn racerig.
Een 2de toetsenbord dat dienst gaat doen als Buttonbox!
Ik heb software gevonden die meerdere toetsenborden ondersteund en aan een toets een macro (oid) kan koppelen. En het is geheel gratis!
Hier te vinden: KLIK
Ik heb het al even getest en het werkt met iRacing.
Nu ff slim alles indelen en een soort overlay maken.
[ Voor 68% gewijzigd door JoepW op 22-06-2014 11:43 ]
Net weer genoten in mijn mx-5; 2e geworden en superblij ermee.
Lag 3e maar de nr 2 spinde in ronde 16.
Voor de spin werd ik al onder druk gezet door een racer die inliep.
Heb het gat kunnen behouden door een tandje hoger te zetten, zonder teveel risico te nemen.
Foutloos gefinisht (muv 3 offtrack). Wat een spanning pffff.
mijn average lap time zat er prima bij terwijl de 2 achter me toch een snellere fastest lap hadden.
Moest het even kwijt, ben superblij!
Ik heb 20.9 ,0, 0 maar heb bij Niel gemerkt dat ik echt veel meer FFB heb dan hij. (veel zwaarder sturen)martijn_8519 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:54:
Ik ben zojuist de trotse eigenaar geworden van een thrustmaster t500. Voor degene die dit stuur ook hebben wat zijn jullie settings voor in iRacing? FFB bijvoorbeeld vol of wat dempen?
Hopelijk heb je er wat aan.
@Fragbeest gefeliciteerd.
EDIT:
Wat een race weer, ik had echt een L1 battle op koude banden.
Volgens mee reed ik wel fair maar hoor wel als dat niet zo is, dit gebeurde er namelijk.
https://www.dropbox.com/s...e8os/Lap%201%20racing.rpy
Ik was al een bochten 2-wide met hem geweest en hier zat ik al bijna op het gras, misschien niet de beste bocht maar ja.
Toen uiteindelijk race uit moeten rijden met een totaal kapotte voorkant en evengoed nog 1.38 (laag) kunnen rijden. (vanaf L8 ofsow van de 16)
Ik had echter niet echt geoefend vanochtend, had ik beter wel even gedaan zoveel stomme fouten.
Oo en toch nog 2de geeindigd, met iemand die me beetje voorbij liet toen ik er naast zat.
http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=11188517&custid=144416
[ Voor 51% gewijzigd door Ithric op 22-06-2014 14:02 ]
Als ik later wat ectra content wil aanschaffen, welke weg kan ik dan het beste kiezen?
mijn focus ligt voor de toekomst het meest op GT en prototypes. Mss de F1 wagen, maar de eerste 2 hebben meer mijn voorkeur.
Sowieso alleen road.
ik heb wel al gelezen dat je in D-Class de mustang het beste kunt overslaan en vervolgens in C-class betere keuzes kunt maken om wat geld te besparen.
Tevens gelezen dat circuits als Spa, watkins glenn, mid ohio veel gebruikt worden. Ook wil ik road atlanta op termijn hebben.
Nog meer ideeen over auto's of circuits die vaak gebruikt worden en waar jullie vaak in racen?
Verwijderd
Ik zou beginnen met de Skip in D-Class en daarna de Ruf in C class. De Ruf word ook in B class geredenGruwel84 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:25:
Ik heb een vraag:
Als ik later wat ectra content wil aanschaffen, welke weg kan ik dan het beste kiezen?
mijn focus ligt voor de toekomst het meest op GT en prototypes. Mss de F1 wagen, maar de eerste 2 hebben meer mijn voorkeur.
Sowieso alleen road.
ik heb wel al gelezen dat je in D-Class de mustang het beste kunt overslaan en vervolgens in C-class betere keuzes kunt maken om wat geld te besparen.
Tevens gelezen dat circuits als Spa, watkins glenn, mid ohio veel gebruikt worden. Ook wil ik road atlanta op termijn hebben.
Nog meer ideeen over auto's of circuits die vaak gebruikt worden en waar jullie vaak in racen?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
@iedereen : bedankt voor de verjaardagswensjes.
Nog een leuke cadeau gekregen van Hekkeh, zal er deze avond wel foto's van posten.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Gisteren nog een Skip race gewonnen, na een fair maar aggresieve start. (2 plekken voor bocht 2 (Mid ohio) en de 3de eerste bocht in L2. (Zat aan de binnenkant en kon hem houden, ondanks weinig ruimte.
Toen helaas een spin en vanaf P9 (20-30s achter P1) weer rustig en stabiel opgeklommen met enkele mooie unhaalacties/vecht momenten al zeg ik het zelf.
Was wel iets voorzichtiger, aangezien ik de race ervoor gewoon de baan af geduwd werd en zo me race weggooide.
[ Voor 8% gewijzigd door Ithric op 23-06-2014 08:49 ]
Netjes hoor in zo'n veld.
btw weet niet of ik vanavond op tijd thuis ben voor de race met de Spec Racer. Ga eerst met vrienden de wedstrijd van Nederland kijken.
En voor de mensen die Donderdag niks te doen hebben word er bij Digital racing dan een fun race gedaan met de Kia op Brands Hatch indy. Zeer leuke combi waarbij close racen goed mogelijk is, Dus als je tijd hebt sluit lekker aan:
http://forum.digitalracin...-Optima-Brands-Hatch-Indy
En zoals Nick al zei, Joep en Arno bedankt voor de hulp en de natuurlijk ook de organisatie van NEO bedankt!
| GoT Monday Tournament S2-W9 | 23-06-14 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||
| Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Weersvoorspelling |
| Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
| 30° C | 80% | 0% | 4 Km/u | SE | Overcast |
Tevens is de wedstrijd (welke wedstrijd?
Dus: Tot vanavond op Lime Rock Park!
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Langzaam maar zeker verander ik mijn bureau gewoon in een sim rig. Alles is nu al op maat gemaakt aan het bureau (hoogte, ingebouwde klik punten voor stuur, vast punt voor de kuipstoel) en dus zometeen ook nog de pedalen.
ga wel de 19:45 ruf cup mee doen. Al denk ik dat als ik er weer niks van bak de races dit seizoen laat schieten en wat meer ga oefenen.
Denk dat ik na 5 seizoenen skip rijden toch iets meer aanpassings tijd nodig heb
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Heb veel plezier op Ohio en ben nog snel ook vergeleken met andere in mijn split.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
GoT league!!!!!!!derx666 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:41:
Zo, gisteren terug van vakantie, en net even dik een uur nodig gehad om hier bij te lezen (stelletje post nerds). Ben nog aan het twijfelen of ik vanavond nog de skip ga doen of gewoon lekker relaxed de got league... zie het straks wel.
Kom gewoon Skip en TS op GoT.derx666 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:41:
Zo, gisteren terug van vakantie, en net even dik een uur nodig gehad om hier bij te lezen (stelletje post nerds). Ben nog aan het twijfelen of ik vanavond nog de skip ga doen of gewoon lekker relaxed de got league... zie het straks wel.
is het normaal dat je 3 uur van te voren helemaal stijf gaat staan van de spanning van een race rijden?-PassY- schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:16:
ik ga weer proberen er bij te zijn.
ga wel de 19:45 ruf cup mee doen. Al denk ik dat als ik er weer niks van bak de races dit seizoen laat schieten en wat meer ga oefenen.
Nee
En dit heb ik al een paar weken. I know, gewoon instappen en proberen. Maar ik denk dat ik hier een lijn moet trekken en wat aan mijn zelfvertrouwen moet gaan doen, zodat dat weer terug is zoals de afgelopen paar seizoenen
Lekker onbevangen racen en vol zelfvertrouwen "in de auto stappen". Ik moet dat gevoel zien terug te krijgen/winnen. Had ik in het begin ook in de skip op een gegeven moment. Vertrouwen in je Eigen kunnen gewoon helemaal weg. Toen even rustig aangedaan, en dat ga ik nu weer lekker doen. Na mijn vorige zeer korte race pause ging het beter dan ooit namelijk.
Vanavond dus lekker in de SRF stappen en wat lekker racen en vertrouwen tanken
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Geen dank, vond het een hele leuke ervaring.:)NickThissen schreef op zondag 22 juni 2014 @ 23:06:
Na opnieuw een 8e en 6e plek voor mij en Bas in de NEO GT series zijn we (onofficieel) op een 6e plek beland met ons team!Ik denk dat het een mooi resultaat is en ik had het niet verwacht want er waren wel weer erg veel snelle mensen. Bedankt Joep voor het spotten en de setups en bedankt Arno voor het invallen
Toch wel.... Dank je voor het waarnemen
En nu ff afwas opruimen en dan naar LRP
Ik heb net meegedaan in een testrace voor de aankomende Proto & GT gemengd met WSCS series. De hoster, Juha-Pekka Lammi, had spijtig genoeg toevallig een staande start ingesteld met als gevolg een chaos in La Source in het midden van het pak. Ik zat daar in het middelpunt van.
Paar lesjes:
-tragere DP's komen tussen de sneller FGT's te zitten
-verschil tussen de FGT's en de Cspecs is groot genoeg op normale circuits, niet de hoge snelheid plekken zoals Daytona.
-NOOIT MEER een staande start
Wat is die SRF sinds NTM5 een ongelofelijk grafauto geworden, blergh
[/ongenuanceerd]
Zoveel lol gehad met die auto, maar ik heb echt 0,0 gevoel meer met die auto, eeuwig zonde.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Helaas werd ik van achter aan getikt in T7 in de eerste ronde. 3-4 auto's voor me spinde er iemand. Het hele gebeuren schoof naar de linkerkant van de baan, net weten te ontwijken, maar vervolgens rijd er iemand achterin waardoor ik in de vangrail gelanceerd word.
Op naar morgen
Toen toch maar Skip een race meegepakt, zat in de top (van de 2) split en kon redelijk meekomen en lag op een gegeven moment ik meen 5de (10de gestart van de 16) en toen begon de hel.
Ik verrem me en maak een mooie 360 en kon weer verder (P10) en twee ronde later nogmaals toen was ik laatste en pakte ik alleen maar inc's.
Dus maar weer gestopt, toen in de SRF een snelste tijd (ruim seconden onder me vorige tijd in P) en niet laatste gestart.
Rustig de eerste paar ronden gedaan, tot ik de chicane tegenkwam....
Ach ja gebeurd wel eens he, even kijken wat het deze week gaat worden, Sonamo is niks voor mij denk ik. (die zandbak)
Zonder tow tijdens Q een tijd gereden goed voor P2, hiermee kwam ik tijdens heat 1 ontzettend goed van mijn plek en had ik in T1 al de lead. Kon het alleen niet volhouden met de druk van achteren omdat de tow me iedere keer op het rechte stuk nekte. Dus na 4 laps teruggevallen en achter Joep aan moeten gaan jagen. Dat ging eigenlijk heel goed, maar we maakte beide regelmatig foutjes. Uiteindelijk ben ik er wel veilig langsgekomen en heb ik de race op P3 uit kunnen rijden.
Heat 2 had ik een iets mindere start, maar zat nog steeds rond P5-6. De race was eigenlijk ontzettend saai verder helemaal zonder tow ook, alleen wat plekjes gewonnen door fouten van anderen. Wel begon ik tegen het einde op Bas in te lopen en liep Dave op mij in. Maar gelukkig viel op tijd de vlag en heb ik ook race 2 op P3 kunnen uitrijden.
Het was wel jammer dat Koen schrok en spinde in de chicane toen ik dacht dat ik zou crashen na een flinke jump en wat tekst op TS. Wel een lekkere plek 4 kunnen houden.
Race 2 is een race om snel te vergeten. Ik kwam goed weg, maar vrij snel spinde ik in de laatste bocht (te verl curb) en nam Dave mee
Ik dacht dat de auto nog goed was, maar niks was minder waar. Kort daarop een terminale crash en een nieuwe auto moeten halen. Om vervolgens lone de race uit te rijden op plek 7 of zo.
tussen de "wedstrijden" door
Dat wordt B class voor mij volgend seizoen, maar aangezien ik toch geen tijd heb (werk zit volgepland tot de uitgerekende datum van mijn vriendin) is het ook geen probleem, rijdt toch de F1 niet
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De race was minder geweldig. Ik verprutste de start waardoor Dirk er meteen voorbij schoot. Op het rechte stuk had ik een mooie tow op Dirk, en kon hem ernaast zetten, alleen blokeerde ik bij het aanremmen, en kon door half driftend aan de binnenkant het gras te pakken hem nog net ontwijken. Hierdoor kwamen wel Pascal en Dave erlangs. Dave kon ik de ronde erna uitremmen (deze keer wel goed), maar toen ging het mis in de chicane en viel ik terug naar P12. Daar wat uitvallers en wat inhaalacties toch nog teruggekomen tot P6.
Door mijn P6 in de eerste race mocht ik op P3 starten in de 2e. Deze keer was mijn start een stuk beter, en moest ik inhouden voor Arno voor me. Ik kon wel mooi de binnenlijn houden, en had zo wel P2 meteen te pakken. Op het rechte stuk liet Arno me er makkelijk voorbij voor P1, en deze heb ik niet meer afgestaan. Het gat naar Bas groeide langzaam tot zo'n 10s. waarna ik vooral de chicane op safe ben gaan rijden. Rest van de track is niet zo spannend, maar de chicane was toch mijn achilleshiel. Hierdoor geen mega toptijd meer gereden, maar toch vrij constant rond de 1:01 hoog, 1:02 laag. Dat was voldoende om de winst veilig te stellen. Wel een saaie race verder, mja... een win is een win.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Nope, je hoeft alleen lid te zijn van de league.Marlou5 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:39:
Vanavond is de GT3 practice maar ik heb geen B licence op het moment, is dit een probleem?
En een paar leuke rondes met Bas en Bob
Denk dat inhaal acties hier bochten lang gaan duren en goed gepland gaan worden deze week
Bedankt voor de vermelding Robbert, morgenavond hebben we een sessie van 20:00 tot 22:00 met de Kia met aansluitend een race van 15 minuten voor de fun. Iedereen is welkom om mee te doen.DutchDevil79 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:04:
En voor de mensen die Donderdag niks te doen hebben word er bij Digital racing dan een fun race gedaan met de Kia op Brands Hatch indy. Zeer leuke combi waarbij close racen goed mogelijk is, Dus als je tijd hebt sluit lekker aan:
http://forum.digitalracin...-Optima-Brands-Hatch-Indy
Het ging beter dan ik had verwacht vanavond, setup van ryan nog wat gepakt en kon redelijk meekomen. Uiteindelijk een 1:35.0 gereden wat in verhouding tot de rest best goed is voor mijn doen
iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)
DRNL 'reclame' hier is geen enkel probleemTjello schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:41:
[...]
Bedankt voor de vermelding Robbert, morgenavond hebben we een sessie van 20:00 tot 22:00 met de Kia met aansluitend een race van 15 minuten voor de fun. Iedereen is welkom om mee te doen.
Ik wilde het gisterenavond vragen maar Robbert was me al voor
iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)
Gisteren BMW rim opgestuurd (nog maar eens) maar deze keer moest hij van Fanatec naar Fanatec Benelux... een postbus adres in Eindhoven.
Daar zijn ze bij UPS blijkbaar niet zo gelukkig mee en ze zoeken dus een alternatief adres...
Dat moeten ze bij Fanatec toch ook al op voorhand weten?
Zie DM met adres.
[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 25-06-2014 09:11 ]
@Niel : nou... als het de mijne is : succes ermee
Ja dat was best leuk vechten zo. Kon wel goed merken dat de Porsche stuk sneller uit de bochten was. Alleen jammer dat jou auto op het laatst opeens besloot rechtsaf te slaan terwijl de bocht naar links was-PassY- schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:16:
Best een leuke combo was het.
En een paar leuke rondes met Bas en BobAl lag ik wel een ronde achter, maar ik kan zeggen dat ik iemand ingehaald heb
Denk dat inhaal acties hier bochten lang gaan duren en goed gepland gaan worden deze week
Ja, als de achterkant gaat glijden, dan gaat deze ook goed glijden in de porsche.Linc schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:35:
[...]
Ja dat was best leuk vechten zo. Kon wel goed merken dat de Porsche stuk sneller uit de bochten was. Alleen jammer dat jou auto op het laatst opeens besloot rechtsaf te slaan terwijl de bocht naar links was
Wist dat je links zat, dus remde iets meer af om de bocht volledig aan de binnenkant te nemen. Maar op het moment dat de achterkant ging glijden en ik een beetje corrigeerde was het over.
De topsplit is meestal de zondag 19u00GMT race en ik kan niet echt klagen over het niveau in die race. Misschien dat dat bij de Corvettes anders ligt.NickThissen schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:48:
De vorige paar keer dat ik heb gereden was het op zondag en toen was het niet zo best, grote variatie in aantal rijders per class, en allemaal mensen met sub 1000 iR, behalve de top 1 of 2. Geen leuke races dus, 70 min alleen rijden nee bedankt. Toen heb ik een keer op zaterdag geraced en was het veld veel beter, vandaar dat ik zaterdag in gedachten had...
Ik ga dit weekend ook wat meer rijden: de combinatie is één van mijn favorieten en ik heb tijd zat. Misschien kom ik je dan wel tegen zaterdagavond, hopelijk niet te dicht bij elkaar in de buurt
Ik heb trouwens de indruk dat er wat meer mensen geïnteresseerd zijn in de aankomende MC endurance serie volgend seizoen. Redelijk wat reacties op het forum, alleen begint nu de discussie van welke circuits er moeten gereden worden.
OK Leaning towards the exact same series at D. Fixed, Rolling starts, Caddy and Kia, 25 minute races.
New Open Series at C with caddy and KIA. They rotate hours running the same schedule,
@Joep : nogmaals bedankt. Remco kan beginnen sleutelen!
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik weet nog niet zo goed wat ik van de verschuiving in proto en wscs moet denken.
Server is Benelux only zonder ww.
Ik zal op ts van DRNL zijn.
Only way at least for now to run the same weather is to make the weather static for both series. If you want to do that as a community, again would need to let me know. We are making a tweak for next build generally speaking to make wind impact the cars/aero less across the board FYI.
Waarom maken ze de windkracht, -sterkte en temperatuur niet gewoon minder veranderlijk tijdens een sessie. Problem solvedNiellie41 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:47:
Ik lees op het iRacing forum iets interessants mbt het 'realistic' weather:
[...]
Many thanks for your recent order from GT Omega Racing.
Your order has been dispatched today.
you can track it at www.ups.com
Verwachte leverdatum: as vrijdag.
Dat word dus een druk weekend
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Zit nu op 1.34.4 met 114l
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=11206079
Zelf ben ik echt een liefhebber van racing games maar ben ik al een tijdje flauw van de 'arcade' race games.
Nu zit ik er ook aan te denken om een iRacing abonnement te nemen en te gaan racen! Zelf heb ik nog totaal geen accesoires om dit lekker te spelen.
Wat heb ik wel? Een krachtige game pc en een triple monitor setup (3x full hd 21,5')
Zelf zat ik te denken om een Logitech G27 stuur aan te schaffen en dan eens van start te gaan maar voordat ik dat doe wil ik jullie om raad vragen. Dus bij deze, wat zijn benodigdheden om toch een beetje realistisch mee te doen met iRacing?
XBL GT: HabbekratzNL
Als je weet dat racen wel iets voor jou is dan is een G27 waarschijnlijk nooit een miskoop want het is een prima stuurtje. Als je het nog niet zeker weet kun je ook een goedkopere optie kiezen. Nadeel van de goedkopere optie is vaak dat het stuur wellicht geen 900 graden kan draaien (niet altijd heel erg, maar toch minder) en dat de pedalen steeds slechter worden. Betere pedalen kun je echter altijd los bijkopen (maar die kosten al gauw evenveel als een stuur + pedalen combo van Logitech).
Sterker nog; de enige tweaker tussen ons die momenteel goed genoeg is om aan de top races (world championship series) mee te doen gebruikt ook een G27
Even wachten op de volgende loon of stufi en dan zal ik eens kijken of ik wat leuks kan samenstellen.NickThissen schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:25:
Een Logitech G27 is een vrij goed stuur voor een goeie prijs en zit ongeveer in het midden kwa prijs en kwaliteit vergeleken met andere populaire sturen. Als goedkopere opties heb je bijv een Logitech DFGT en vast ook wel wat Thrustmaster stuurtjes (< 100 euro incl pedalen). Als duurdere opties heb je Fanatec producten (al gauw richting de 400-600 euro excl pedalen).
Als je weet dat racen wel iets voor jou is dan is een G27 waarschijnlijk nooit een miskoop want het is een prima stuurtje. Als je het nog niet zeker weet kun je ook een goedkopere optie kiezen. Nadeel van de goedkopere optie is vaak dat het stuur wellicht geen 900 graden kan draaien (niet altijd heel erg, maar toch minder) en dat de pedalen steeds slechter worden. Betere pedalen kun je echter altijd los bijkopen (maar die kosten al gauw evenveel als een stuur + pedalen combo van Logitech).
Sterker nog; de enige tweaker tussen ons die momenteel goed genoeg is om aan de top races (world championship series) mee te doen gebruikt ook een G27
Helaas dat de Oculus Rift nog niet volledig gereleased is. Wat lijkt mij dat vet in combinatie met een racesim!
Bedankt voor je reactie!
iRacing ondersteunt overigens de Oculus Rift al
Daar was ik al achter gekomen en ben echt impressed van alleen enkele Youtube filmpjes. Wel lees je dat de resolutie nog echt een 'probleem' is.NickThissen schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:30:
Je kunt ook hier rondvragen, wellicht zijn er nog wat mensen die er eentje kwijt kunnen. Tweedehands voor een mooie prijs is natuurlijk altijd ideaal om het uit te proberen.
iRacing ondersteunt overigens de Oculus Rift al
Had begrepen dat bij DK2 deze al is opgeschroefd, ben benieuwd wat de resolutie zal zijn bij de retail versie. Het gebruik van OLED kan ik alleen maar toejuichen!
Ik zal eens kijken in de V&A, als iemand nog een goede G27 te koop heeft mogen ze mij ook via PM benaderen
thnx joepJoepW schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:27:
Dat kan je toch zo terugvinden bij de league?
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=11206079
Ik heb gister een race gedaan met de BMW in de GT3 challenge. Met 115 liter zat ik na 2 rondjes in de 1.34. Daarna hele race rond de 1.34.5 rondjes gereden met een snelste tijd van 1.34.2 volgens mij. Men kwalificatie tijd was een 1.33.9. Ben uit eindelijk zelfs 2de geworden en heb de hele race gevochten met Anti (die in een McLaren ree) kon hem uit eindelijk met een betere pitstop pakken.dabelg schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:37:
Wat waren de gt3 tijden gisteren tijdens de prac ?
Zit nu op 1.34.4 met 114l
Dus met die tijd van jou moet je wel mee kunnen komen in de top split.
Daarna nog mee gedaan in de oefen race voor vanavond met de Kia op Brands Indy. Zeer leuke combi en kon ook nog pole pakken. Daarna heel de race Nick op men staart gehad maar hij kon er nergens langs. Wel paar kleine tikjes gehad maar dat is het mooie van die Kia aangezien we zonder problemen door konden. Uit eindelijk probeerde Nick het nog met een ultieme poging hem er tussen te zetten in de laatste bocht maar had net genoeg over op start / finish.
Dus als je niks te doen hebt vanavond kom gezellig langs om 2 racejes te knallen met de Kia.
Niet netjes van je om zonder handschoenen te rijden, Foei.BruceLee schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:05:
Ben naar de 24h van de ring geweest daar hadden ze deze simulator staan
[video]
How do you save a random generator ?
Zat er nog een competitie aan vast en zo ja heb je nog iets gewonnen?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3260187.pageFriday July 18th 8PM ET US (00:00 GMT Saturday) AND Saturday July 19th 2PM ET US (18:00 GMT Saturday)
[...]
Special Note: While we are confident we have addressed the issue that caused our web problems during the initial running of the 2014 Indy 500 we will still be using this event as a test. All participants – anyone who registers for any of the races – will receive the iTested award. The award is a manual process so it will not show up in your account until sometime during the following week. If we encounter significant issues during the Friday night races we will cancel Saturday’s races and not reschedule until issues are resolved.
This event provides a way for us to tune using real data from a real event. From a user's perspective, the joining process might not appear to be trouble free. There could be delays because we don't have the allocations on the site optimized. However we do have a high degree of confidence that the site as a whole will not crash, and that if you do encounter a delay in joining a session if you stick with it, you will get in.
The other good news is with the data collected from this event, we'll be able to better tune the site with the goal to eliminate delays for future events.
[ Voor 72% gewijzigd door Niellie41 op 26-06-2014 12:03 ]
Welke sim werd er gebruikt?
Ik vind wel de pagina van mobsim maar vind niet direct iets terug ivm die motion.
D-Box motion items die ik op hun site vind zijn platformen om onder zetels te plaatsen... denk niet dat dit hetzelfde is.
Misschien wel beetje veel off-topic... maar toch wel interessant voor de iracing über cockpit fanaten
Xbox
MOBSIM at Nurburgring on Michelin booth!Fragbeestje schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:12:
@BruceLee : leuke filmpje!
Ik vind wel de pagina van mobsim maar vind niet direct iets terug ivm die motion.
D-Box motion items die ik op hun site vind zijn platformen om onder zetels te plaatsen... denk niet dat dit hetzelfde is.
Misschien wel beetje veel off-topic... maar toch wel interessant voor de iracing über cockpit fanaten
Awesome motion MOBSIM rig at Nürburgring on Michelin booth with modded T500RS & TH8RS.
Dat is project carsFragbeestje schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:12:
@BruceLee : leuke filmpje!
en na de 24h van de ring heb ik nog wat laps gedaan op de gp track zelf
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nvUMpHj1Ux4]
nu nog in iracing en de nordschleife ook
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Possible change of plans (sort of).
We may have a GT3 version of the Ford ready for build. So whoever has the Ford GT would also get a the Ford GT3 for free. We would put the Ford GT3 car in the GT3 Series.
I don’t think the Ford GT will be much used in this World Sports Car Series…. We will add the Ruf so would still would be three classes in the World Sports Car Series. Steve is still worried 4 classes cause complaints so trying to eliminate what will likely be least used based on past experience but I guess we could keep the Ford GT in there as well. It did look like a good few did run the Ford GT in the test David did below.
As simply an FYI, we may at some point pretty soon (not for build) also have a second offshoot BMW car, GTE type car which could also go in this World Sports Car Series, but don’t plan on that for build but another reason maybe not to have the Ford GT.
I don’t mind if you mention on the forums if you wanted.
Ik hoop alleen dat de kwaliteit van races in de GT3 omhooggaat. Ik heb echt al mijn (ondertussen 4 jaar) iRacing ervaring nodig om enigszins veilig door dat veld te komen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik ben niet blij met de spec "upgrades". Ze moeten niet auto's maken die nooit hebben bestaan. Als ze een nieuwe versie van een auto maken dan moeten ze de body ook aanpassen zodat de spec en het uiterlijk met elkaar overeenkomen.
Met de RUF had ik al mijn twijfels, en terecht ook als je nu in de GT3 kijkt. Je hebt daar 2 "racemonsters" in de Z4 en de McLaren en dan een straatauto in rondrijden. Porsche is natuurlijk onmogelijk om een licentie voor te krijgen en omwille van de populariteit van het merk had ik er wel een beetje begrip voor, maar ideaal was het niet.
Nu blijkt dat dit de poort op een kier heeft gezet voor andere spec auto's te ontwikkelen, iets waar ik zeker niet achter sta. Ik weet dat iRacing hun inkomsten moet hebben en dat de ontwikkeling van nieuwe auto's tijd en geld kost, maar ze moeten wel eens goed nadenken over hun strategie.
Nu word er bijna niet meer in de Ford GT gereden ondanks dat het een leuke auto is om in te rijden. Net als de Riley en Corvette. Als ze zo de auto wat populairder kunnen maken klaag ik niet. En meer keuze om te rijden voor zelfde geld hoor je mij ook niet over klagen. En vind je het niks dan laat je die auto's toch links liggen. Komt ook nog zat nieuwe ingescande auto's naar Iracing.
In Asseto Corsa hebben ze ook upgrades die auto's sneller maken zonder uiterlijk aanpassingen. Waarom? Omdat het kan en het leuk is om verschillende versies van een auto te rijden.
En kwa uiterlijk vind ik het echt onzin dat ze auto's moeten laserscannen. De meeste zijn niet eens gelaserscand ben ik van overtuigd (cad data of foto's). Tracks scannen is een enorm voordeel, auto's scannen voegt echt niets toe. Met een paar goeie referentie foto's kun je ook een 3d model maken en dat ga je echt niet onderscheiden van een laserscan versie.
Waarom geven we de Jetta niet meteen eveneel PK als de Kia? Dan kunnen die ook tegen elkaar racen.DutchDevil79 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:17:
Ach man als het gewoon leuk rijd maakt het echt niet uit dat er een vleugeltje mist of niet. Vind dat er wel erg moeilijk word gedaan over realisme. Het blijft virtueel mooie daarvan is dat je dingen kan aanpassen.
Nu word er bijna niet meer in de Ford GT gereden ondanks dat het een leuke auto is om in te rijden. Net als de Riley en Corvette. Als ze zo de auto wat populairder kunnen maken klaag ik niet. En meer keuze om te rijden voor zelfde geld hoor je mij ook niet over klagen. En vind je het niks dan laat je die auto's toch links liggen. Komt ook nog zat nieuwe ingescande auto's naar Iracing.
In Asseto Corsa hebben ze ook upgrades die auto's sneller maken zonder uiterlijk aanpassingen. Waarom? Omdat het kan en het leuk is om verschillende versies van een auto te rijden.
Als ik in gemodde fantasy auto's wil rond rijden, dan ga ik wel AC spelen ja.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 27-06-2014 09:27 ]
Voornamelijk de Mclaren en de RUF... maar vind het gewoon klote dat die licentie voor die porsche vastzit.
Die RSR ziet er echt gelikt uit en daar kan je dus in quasi geen enkele game mee rondscheuren. (of zelfs echt in geen enkele)
Hier kan iracing eigenlijk niks aan doen.
Zolang ze de auto's maar aanpassen aan echte data vind ik het al vrij goed. µ
Dat ze het uiterlijk niet echt laserscannen maar op basis van CAD data aanpassen stoort me niet.
Dat verschil zie je toch niet, tenzij ze een of andere bak scannen die door een of andere productiefouter toch anders uitziet dan de CAD data. Neem bijvoorbeeld de Fiat Multipla. Je maakt mij niet wijs dat iemand die zo echt ooit ontworpen heeft, dat is gewoon een grote productiefout en op CAD zal die er best goed uitzien.
Maar ik zou het wel heel hard appreciëren moest het uiterlijk van de auto's ook correct zijn. Dat voegt toch net dat ietsje meer toe.
als je de mail van Tony goed leest zie je dat het oorspronkelijke plan was om de FGT volledig over te hevelen naar de GT3. De WSCS zou dan alleen de HPD, DP en C-spec geweest zijn. Argumenten zijn dat ze vermoeden dat de FGT de kleinste klasse zal zijn en dat 4 klasses te veel zijn, met andere woorden, schrap de kleinste klasse.DutchDevil79 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:30:
Ja maar de originele Ford verdwijnt niet komt er alleen een bij dus zie het probleem niet. Natuurlijk moeten ze niet gaan overdrijven maar uit eindelijk wil ik gewoon lekker kunnen racen tegen anderen en dat is waarom ik Iracing speel.
Na wat discussiëren met Jonathan en de testrace van David waarin bleek dat de FGT toch redelijk veel gebruikt wordt, zijn ze van dat idee afgestapt voor dit seizoen, maar het blijft wel in hun gedachten mochten er te veel klachten komen uit de WSCS.
Het nut van een 4de GT3 zie ik niet echt. Ja, het is leuk en er wordt veel om gevraagd op het forum, maar we hebben al 3, best wel veel eigenlijk en leuk om een mooi variërend veld te hebben (als niet iedereen in de BMW stapt, wat toch gebeurd).
Het probleem wat ik heb is dat ze proberen om up-to-date te blijven.
Laat die Ford GT gewoon met de Corvette en HPD in de Proto GT Endurance 09 series. Die drie auto's komen nou eenmaal uit dat jaar (om en nabij), laat ze daar gewoon lekker.
Laat GT3 zoals het nu is, met de 3 GT3's en voeg eventueel nieuwe GT3's toe als je die scant.
Grand-Am zoals het hoort. MKXX DP + Ruf C-spec (volgens mij dichtste bij wat we hebben).
Die dingen komen uit een bepaald jaar, laat ze gewoon in de klasse waarvoor ze bedoeld zijn. Of scan nieuwe en begin daar een nieuwe klasse mee; Corvette DP is een goed voorbeeld, die kan in TUSCC met een nieuwe P2
Dit topic is gesloten.
![]()