Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.984 views

Onderwerpen

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:17

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zoals al een paar keer gemeld hier. Vanavond weer op pad met het beest!

GoT Monday Tournament S2-W816-06-14
Car(s)Track(s)
Ford Falcon FG01 V8
Ford Falcon FG01 V8
Brandstof70 % (+/- 52,5 L)
Extra gewicht0 Kg
Basis contentNee
Zandvoort - National
Zandvoort - National
MomentDag
Pitplaatsen29
Basis contentNee
Programma (CET)
Heat 1
Vrije training20:00 - 21:00 (60 min.)
Kwalificatie21:00 - 21:15 (15 min.)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartStanding
MC GridNVT
StartopstellingKwalificatie
CautionsOff (local yellows only)
RestartNVT
Fast Repairs2
Disqual. Inc'sNVT
Weersvoorspelling
TemperatuurLuchtvochtigheidMistWindsnelheidWindrichtingWolken
23° C10%0%19 Km/uWMostly
Reken op een pitstop

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
voetbal hier geen tijd om te racen

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:36

BM

Moderator Spielerij
dabelg schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:33:
voetbal hier geen tijd om te racen
Belgie speelt morgen pas, geen excuus dus om niet te racen ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Iran vs Nigeria, dat is wel een wereld pot zeg, snap ik dat je die wil zien :+

Mijn iRacing profiel

• dabelg
duitsland vs portugal moet toch onze tegenstander gaan screenen en eer de nabeschouwing gedaan is, ga ik volgende pot bekijken :p

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://ic.pics.livejournal.com/jackie_no_tsubo/17335570/18123/18123_320.jpg
Is er voetbal op TV? :+

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:55

Hoogie2004

Whohooooo

Zandvoort met de V8, twee van mijn favorieten :+

Ik ben er niet bij, ben namelijk niet thuis :(

My iRacing profile | Strava

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:12
Is volgens mij een lastig baantje als ik die layout zo bekijk.

Dacht eerst dat we die layout ooit al gebruikt hadden maar het blijkt het tweede verbindingsstuk te zijn dat gebruikt wordt.
Dat gaat nog interessant worden.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
IK WIL HET NIET OVER FFING VOETBAL HEBBEN JAH! Ben er klaar mee, klote sport...Vrijdag lekker op de bank met een biertje.... krijg je die rampenfilm te zien...

Het ginge allemaal zo goed tot 1566, toen jullie zo nodig rebels moesten worden. We hadden dat gewoon gelijk de kop in moeten drukken!

I-racing Profile

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

themac1983 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:46:
IK WIL HET NIET OVER FFING VOETBAL HEBBEN JAH! Ben er klaar mee, klote sport...Vrijdag lekker op de bank met een biertje.... krijg je die rampenfilm te zien...

Het ginge allemaal zo goed tot 1566, toen jullie zo nodig rebels moesten worden. We hadden dat gewoon gelijk de kop in moeten drukken!
Olé!

Ik heb zin om vanavond weer eens te racen. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 16-06-2014 14:48 ]

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
ik ben er onder voorbehoud bij.

wil me concentreren op de Ruf Cup nu omdat ik de laatste 3 weken geen resultaat gereden heb, en ga de 19:45 race mee pakken. Volgens mij is de maandag toch wel de "veiligste" dag/avond. Denk dat ik de laatste 3 races gewoon veel pech heb gehad.

Net een Q gedaan met daarin een 51.5 :) Kan ietsjes sneller, maar ik ben er erg blij mee :) Straks nog 1 uur op de start oefenen en ik moet mijn start plaats dan wel kunnen verdedigen :)

Bij een resultaat ben ik er om 20:30, anders ga ik de 21:45 race ook mee pakken :)
Nu maar hopen dat de person(en) niet spint voor me :+ dat was namelijk het "probleem" bij de laatste 2 races. 28 punten uit de laatste 3 weken O-) 2x pech en 1x pc problemen, mag nu wel een keer over zijn :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• -PassY-
themac1983 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:46:

zo denk ik over de teen van Casislias ... of hoe je het ook schrijft.

Schumi uit coma overigens. Al word er niet gemeld hoe goed hij er aan toe is. Alleen dat hij zijn ogen opende en op zijn omgeving reageerde en naar een revalidatie centrum/ziekenhuis is gebracht :)
Heb flink lopen schelden vroeger op hem, maar hier ben ik erg blij mee :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 09:12

DutchDevil79

I race, therfore I am

-PassY- schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:51:
ik ben er onder voorbehoud bij.

wil me concentreren op de Ruf Cup nu omdat ik de laatste 3 weken geen resultaat gereden heb, en ga de 19:45 race mee pakken. Volgens mij is de maandag toch wel de "veiligste" dag/avond. Denk dat ik de laatste 3 races gewoon veel pech heb gehad.

Net een Q gedaan met daarin een 51.5 :) Kan ietsjes sneller, maar ik ben er erg blij mee :) Straks nog 1 uur op de start oefenen en ik moet mijn start plaats dan wel kunnen verdedigen :)

Bij een resultaat ben ik er om 20:30, anders ga ik de 21:45 race ook mee pakken :)
Nu maar hopen dat de person(en) niet spint voor me :+ dat was namelijk het "probleem" bij de laatste 2 races. 28 punten uit de laatste 3 weken O-) 2x pech en 1x pc problemen, mag nu wel een keer over zijn :p
Zal ik vanavond dan maar niet mee doen? :9 :9

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
offtopic:
Geheel off topic over Schumacher, dus!...
quote: Telegraaf
Sinds artsen Schumacher uit zijn kunstmatige coma hebben laten ontwaken, reageert Schumacher inderdaad op prikkels van buitenaf. Maar die reacties zijn onbewust en geven allerminst veel reden tot hoop. Al houdt het feit dat hij van de intensive care is weggehaald, wel in dat er geen gevaar meer bestaat dat hij overlijdt aan zijn verwondingen.
Medische bronnen hebben altijd al aangegeven dat er een moment zou komen waarop echtgenote CORINNA, broer RALPH en vader ROLF geconfronteerd zouden moeten worden met het feit dat zij op de intensive care niets meer voor hem zouden kunnen doen. Op de revalidatieafdeling krijgt Michael nu dezelfde massagetherapie en spiertraining die hij dagelijks kreeg in de maanden ervoor. Dat hij daarnaartoe is verplaatst, betekent dat de artsen geen belangwekkende verbeteringen meer verwachten. De kans dat de Formule-1-legende volledig herstelt, is alleen maar kleiner geworden.
offtopic:
Ik lees kasplantje

En dan over v@#tb@l:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-hMI31Hd9-J0/Tehs-PRmkVI/AAAAAAAAAL8/M14KwiuESOQ/s200/Soccer_No.gif
AUB? :)

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 16-06-2014 15:09 ]

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-11 18:22
Als het vanavond mee zit kom ik ook weer eens, volgens mij heb ik de V8 nu ook.
Enige is dat ik met wat onbekende factoren zit die mogelijk roet in het eten gooien.

Anders misschien alleen luisteren op TS of Ruf C-spec oefenen.

iRacing Profiel

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:55

Hoogie2004

Whohooooo

@Joep
De berichten zijn nogal tegenstrijdig overal, ben benieuwd wat er nu echt waar is. Ik hoop voor hem dat hij volledig kan herstellen want dit gun je niemand.

My iRacing profile | Strava

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:11:
@Joep
De berichten zijn nogal tegenstrijdig overal, ben benieuwd wat er nu echt waar is. Ik hoop voor hem dat hij volledig kan herstellen want dit gun je niemand.
idd

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Ik ga vanavond eens een HPD race doen denk ik, gewoon om te zien hoe het er uit ziet van de andere kant. Al lijkt Mid-Ohio me niet het beste circuit om die auto te leren kennen. Iemand een goede setup? Hoeveel fuel heb ik nodig? :X

[ Voor 13% gewijzigd door ThiJor op 16-06-2014 15:25 ]

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
DutchDevil79 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:06:
[...]

Zal ik vanavond dan maar niet mee doen? :9 :9
hahaha, gewoon mee doen, alleen niet voor mijn neus spinnen graag :P

• BM

BM

Moderator Spielerij
ThiJor schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:25:
Iemand een goede setup? Hoeveel fuel heb ik nodig? :X
Beiden in de warmup vragen, vinden ze leuk :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• NickThissen
Ik ga vanavond eens een HPD race doen denk ik, gewoon om te zien hoe het er uit ziet van de andere kant. Al lijkt Mid-Ohio me niet het beste circuit om die auto te leren kennen. Iemand een goede setup? Hoeveel fuel heb ik nodig? :X
Die van Joel Guez werkt prima, staat in mijn database dus gewoon Setup Sync starten en gaan ;) Ik had een klikje extra fuel gepakt maar nog 8 rondjes over dus niet nodig.

Gaat er nu nog een race official trouwens? :/

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 16-06-2014 15:52 ]

Mijn iRacing profiel

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
JoepW schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:33:
Zoals al een paar keer gemeld hier. Vanavond weer op pad met het beest!
Voor wie hem niet heeft, je mag die van mij hebben!

• ThiJor
NickThissen schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:51:
[...]

Die van Joel Guez werkt prima, staat in mijn database dus gewoon Setup Sync starten en gaan ;) Ik had een klikje extra fuel gepakt maar nog 8 rondjes over dus niet nodig.

Gaat er nu nog een race official trouwens? :/
Die van 17:00GMT zal nog wel officieel gaan gok ik. Anders wordt het Oval racen voor mij vanavond.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

ik ga ook proberen voor deze avond mee te doen.

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik ben er ook bij vanavond.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

oei wist niet dat ik het circuit nog moest aankopen. andere keer dan en succes jongens !!!

• -PassY-
Gefeliciteerd Robbert :)

Bij mij ging het een stuk minder :X Had voor de verandering een zeer geode start, maar geen mogelijkheid om in te halen. Dus rustig aan T1 dacht ik nog. Gast voor me lanceerd zichzelf over de curbs aan de binnenkant en ik ga remmen waardoor ik de controlle verlies. ARGH. Als ik gewoon mijn normale ding gedaan had was er niks aan de hand geweest blijkt achteraf.

Maar nu 3 goede races en 3 slechte en 1 gemist. Precies wat je verwacht van een debut seizoen :p Al zit ik nu wel op A2.07.

/edit: Als ik op league klikt, dan krijg ik een lege pagina :(

[ Voor 6% gewijzigd door -PassY- op 16-06-2014 20:27 ]

• NickThissen
Join via een van ons dan?

Mijn iRacing profiel

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
We gaan toch niet nog een Ford GT rijder verliezen he ;)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• Ithric
Ik doe ook niet mee, kon nu pas joinen en houdt hem niet op de baan.
Met beetje pract. misschien wel maar dit wordt niks.

Dan maar C-spec denk.

iRacing Profiel

• -PassY-
Daar had ik nog nooit aan gedacht eigenlijk :) bedankt voor de tip.

Heb lekker autocross zitten kijken op tv :)

• ThiJor
The_FrankO schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:55:
[...]

We gaan toch niet nog een Ford GT rijder verliezen he ;)
Nope ik blijf bij de Ford GT, ik had gewoon eens zin om iets anders te doen. De race van 17:00GMT is in ieder geval niet doorgegaan. Die van 19:00GMT wel, maar ik had het geduld niet om 2u te wachten. Toch een toffe auto om mee te rijden, dus misschien dat ik komende week op Interlagos wel een race in de HPD meepik.

Mijn iRacing profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dus.... dat ging niet best gister. Echt vrienden met die V8 zal ik wel nooit worden, al blijft de uitdaging wel leuk. In P en Q eigenlijk geen fatsoenlijke tijden kunnen zetten, mede omdat na 1 rondje m'n banden echt met bakken achteruit gingen. Bleek ook wel toen ik in de race na m'n stop met afstand m'n snelste ronde reed...

Bij de start rustig aan gedaan, maar dat kon niet voorkomen dat ik her er der nog wat tikjes kreeg. Gelukkig geen schade, maar waarom er achterin nog zo'n haast gemaakt werd? Je kunt verwachten dat je voor T1 extreem vroeg moet remmen.
Uiteindelijk paar man voorbij gegaan die gespind waren, en voorbij gereden door een paar anderen. Paar ronden na m'n stop was het voor mij over. Heb sinds ik m'n cockpit heb m'n pedalen gewoon los op de rubbermat staan, wat prima ging, maar gister begonnen ze te schuiven. Tot ik bij het aanremmen van Tarzan de pedalen 30cm naar achter trapte, en als gevolg daarvan met zo'n 100+ km/h de muur in dook. Toen was mijn motivatie wel een beetje weg :)

Binnenkort paar boutjes halen.

Xbox

• Fragbeestje
  • Laatst online: 13:12
Vond de race heel leuk.

In het begin liep Dave wat weg tot 2 seconden maar kon netjes achter Yelena blijven en zo toch aansluiting behouden.
Heel goed op m'n bandjes gelet en na een tijdje merkte ik dat m'n tempo toch wel wat hoger lag.
Hele tijd er maar rustig achter gebleven en beginnen tellen hoeveel fuel ik nou echt nodig had.

Net over de helft van de race de pits ingedoken en ook bandjes gewisseld want het beste was er toch af.
Dan getracht om een paar hele snelle laps neer te zetten wat redelijk goed lukte want had 4 seconden voorsprong na de pitsstops.

Spijtig genoeg nog een klein tikje gehad toen Ruud de controle verloor aan de hairpin om me voorbij te laten en m'n 2 gewonnen plaatsjes opnieuw moeten afgeven.

Maar toch een goed resultaat en die V8 blijft superleuk!

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik blijf het een geweldige auto vinden! Heel lastig, maar wel heel leuk. Ik ben benieuwd naar NTM5 en de COTF. Hierdoor moet de auto veel beter te besturen zijn.

In de race mocht ik van P6 starten, maar helaas kreeg ik een tikje in de chicane hairpin.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/Racing%20Lions/MT-V8-Zandvoort2.png

Hierdoor kwam ik achterstevoren op de baan te staan en moest ik heel lang wachten.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/Racing%20Lions/MT-V8-Zandvoort3.png

Toen kon ik van achter naar voren rijden. Een voor een haalde ik een paar mensen in en toen was ik bijna bij Joep, maak ik een foutje in de Audi S bocht. Ik heb hem gelukkig nog net uit de muur kunnen houden, maar nu moest ik opnieuw gaan jagen.

Na de pitstop had ik een leuk momentje met Bas. We reden vanaf Tarzan tot Hugonholtz naast elkaar. :D
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/Racing%20Lions/MT-V8-Zandvoort1.png

Uiteindelijk ben ik 10e geworden en ik ben er best tevreden mee. Zeker omdat ik van achteren moest beginnen. :)

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Het was weer een goede race in de V8. Heb niet zo heel veel hoeven te knokken, maar de auto zorgt er natuurlijk wel voor dat je de hele race met de opperste concentratie moet rijden.

Tijdens P en Q al een redelijk tempo gevonden, goed voor een P5 start. Daarmee kwam ik achter Kevin te starten. Hij kwam alleen slecht van z'n plaats en ik kon in de hectiek niet zien dat ik rechts alle ruimte had gehad. Daardoor in de eerste paar bochten heel erg moeten inhouden om geen contact te krijgen.

Later in de race had Kevin steeds meer problemen met de auto, en dat bleek ook toen een van de foutjes hem fataal werd. Dus toen een plaatsje opgeschoven naar P4. Deze positie heb ik eigenlijk zonder enige dreiging vanaf achter kunnen behouden tot het einde van de race. De pitstop ging ook als een trein voor de verandering. Had geen banden genomen maar had ze ook niet echt nodig, misschien alleen achterbanden.

Eindelijk weer eens een race met 0 incs gereden, daar ben ik eigenlijk het meest tevreden over met zo'n combinatie. Er was 1 moment in de race dat ik even dacht dat het niet meer ging lukken toen ik al 90 graden gedraait slidend door de hairpin ging. Maar zelfs die kon ik nog rechttrekken.

Blijf het een leuke auto vinden, ondanks dat ik er dit keer totaal niet mee heb geknokt.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ik ben zeer gereserveerd begonnen aan het V8-avontuur na het glijfestijn van Mid Ohio. Gelukkig was Zandvoort redelijk te doen met de V8. Achteraan gekwalificeerd en na de eerste ronde (waarin de auto naar mijn idee het beste rijdt) kwam ik al als 14e door. Helaas besloot mijn headset dat de accu toen leeg was en na een half rondje modderen zonder geluid toch maar gestopt om de laadkabel aan te sluiten.

Dit kostte een halve minuut waardoor de leiders mij al flink begonnen te naderen en ik meer achter me dan voor me moest kijken. Desondanks redelijk foutloos kunnen rijden tot vlak voor het einde een klein momentje en ik de rail in stuiterde; towen en de aansluiting bij Frans kwijt geraakt.....

Al met al viel het me niet tegen en best schik gehad, maar vrienden met de V8??? Neuh, nog niet ;-)

iRacing Profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik heb me gister ook best vermaakt. Duurde even voor ik een beetje mee kon komen met de rest maar uit eindelijk in de kwalificatie net in de top 10 kunnen zitten.
Race was zeer leuk zelfs. Na een redelijk rustige start met Thijmen kunnen vechten en na een foutje van hem ree ik achter Nick. Die kon ik na een tijdje redelijk makkelijk volgen en hij leek steeds meer last van zen bandjes en remmen te krijgen. Uit eindelijk verremde die zich voor de hairpin en kon ik er voorbij. Kwam Kevin daarna tegen die wel erg vreemd voor de Audi-S afremde(had schade volgens mij) waardoor ik hem nog maar net langs hem kon sturen. Daardoor verloor ik wel weer tijd op Paul waar ik net naar toe aan het lopen was. gat was nu echter 8 seconde. Na pitstops geen plek verloren. Echter Nick en Kevin zaten wel dichter achter me. Nick viel echter al snel terug en Kevin bleef over. Echter wel op 1 a 2 seconde. Net buiten de tow. Jammer alleen dat Paul een roadblock moest maken die ik gelukkig net kon missen. Nu zat Kevin echter wel dicht op en moest ik nog een paar rondjes goed verdedigen. Maar hij kon hem er niet langs krijgen en na wat foutjes van hem had ik weer 2 seconde buffer bij de laatste 2 rondjes. Zo toch een nette 5de plek kunnen pakken, meer dan ik had verwacht. En leuke gevechten op de baan gehad ook nog.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tja.... Zo veel plezier als ik met de V8 had op Mid Ohio zo slecht ging het me af op Oran Park en nu ook op Zandvoort. Wel kon ik tijdens de Q mijn P tijd met 1 seconde verbeteren, maar toch was deze 1:13.9 slecht goed voor een 15de plek op het grid.
In de eerste ronde verloor ik in de eerste 4-5 bochten 7 plekken omdat ik echt niet betrokken wilde raken bij een ongeluk. Ik vond (net als BM) dat er weer behoorlijk wat 'ik wil in de eerste bocht winnen' acties waren. Zeker als je in acht neemt dat het meeste rijders onder ons (inclusief mezelf) de auto met moeite goed op de baan houden en in de practice de meeste 'runs' een rondje of 5 duurde tot een crash of flinke spin. Maar goed blijkbaar is de behoefte om in Lap 1 / T1 te 'winnen' groter dan de behoefte om 45 minuten lekker te knokken voor een plek.
In lap 6 lag ik dan ook al weer op plek 17 en nog een paar laps later op plek 14.
In lap 14 verremde ik me behoorlijk in de tarzan en kwam dwars te staan. Gelukkig niemand geraakt en een paar rijders konden ook om mij heen.
Helaas verprutste ik vlak daarna totaal mijn pitstop. Ik had mijn fuel en banden niet op het start grid ingesteld en zat te pielen met de mijn gewijzigde macro's. En pas na de pitstop realiseerde ik me dat ik tbv banden en fuel eenvoudige 1 toets macro's had aangemaakt... :(
Dus toen zat ik opeens niet meer in de lead lap op plek 21! Toch nog door rustig mijn rondjes rijden en uitvallers / spins en een enkele inhaalactie terug kunnen komen tot de 14de plek.
Echt leuk racen is er bij mij niet bij met deze tank. ;)

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Iracing Official forum schreef op dinsdag 17 juni 2014:
Win a DSD Track Boss-Frank van Brandwijk Week 7 Winner! [1, 2, 3 ... 6, 7, 8]
Gefeliciteerd Frank. Keer een Benelux winnaar.

iRacing Profiel

• Fiver
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-01 12:27
Niellie41 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:42:
Ik blijf het een geweldige auto vinden! Heel lastig, maar wel heel leuk. Ik ben benieuwd naar NTM5 en de COTF. Hierdoor moet de auto veel beter te besturen zijn.

In de race mocht ik van P6 starten, maar helaas kreeg ik een tikje in de chicane hairpin.
[afbeelding]

Hierdoor kwam ik achterstevoren op de baan te staan en moest ik heel lang wachten.
[afbeelding]
Mijn excuses hiervoor. Ik kon de afstand niet echt goed inschatten omdat ik met deze auto amper heb gereden. Ik tikte je aan en het was al te laat voor je zag ik. Sorry!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Maakt niet uit. Het is al goed. :)
Dit krijg je bij dit soort bochten met dit soort auto's. Het zou me eerder verbazen als dit niet gebeurd was. :P

• NickThissen
Even een herhaling, Bas en ik hebben namelijk nog steeds geen team manager voor komende zondag. We kunnen de hulp goed gebruiken dus als je die avond tijd hebt dan zou het fijn zijn als je ons kon helpen :)
[b]NickThissen schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:07:
Dan nog een verzoekje :)

Volgende week zondag 22 Juni rijden Bas en ik voor Team Gathering of Tweakers de laatste race in de NEO GT series. Aangezien onze vaste team manager (Joep) die dag niet kan zoeken we een vervanger voor Joep die als team manager kan optreden.

De race zal waarschijnlijk (Niel?) van 19:30 tot ongeveer 22:00 duren (2.5 uur plus pace lap), maar het zou fijn zijn als je al iets eerder aanwezig kunt zijn (uiterlijk 19:15 bijv) zodat we vlak voor de start nog wat dingen kunnen bespreken.

Wat houdt het in om team manager te zijn:
- Je zit samen met Bas en mij in een teamspeak kanaal en kan ons helpen met strategie.
- Bijvoorbeeld: er is nog 40 minuten te gaan, ik verbruik 4.219 L / rondje aan fuel, en ik heb nog 5.3 rondjes over, hoeveel moet ik straks pitten? :)
- Wat doen de mensen om ons heen, pitten ze vroeg, laat, nemen ze banden, etc.
- Je kunt ons op de hoogte houden van ontwikkelingen die voor ons relevant zijn (iemand achter me is gespint, iemand voor me rijdt met schade rond, etc)
- Mocht er iets gebeuren dan kun je voor ons een protest indienen.
- Mochten wij iets fout doen en een protest krijgen dan kun je dat naar ons communiceren. Dit gaat allemaal via teamspeak.

Dit soort dingen zijn handig om hulp mee te hebben en Joep heeft ons de eerste twee races erg goed geholpen. Aangezien we momenteel 3e staan in de team championship zou het erg zonde zijn om nu zonder manager te gaan rijden en daar punten door te verliezen! Mocht je dus zin hebben om ons te helpen laat dan iets weten :) Bedankt!

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ben wat later op Silverstone ;)

• Ithric
Wat een race zeg, maar 4x.

Gewoon van plek 9 naar plek 4, door veel uitvallers.
Laatste 2-3 rondes Eric achter me, maar gelukkig bijna hele tijd op 1s gehouden.

Wel zweten, maar wat een combi is dit zeg geweldig.
Bedankt voor de leuke race.

iRacing Profiel

• -PassY-
Was erg leuk inderdaad, al denk ik dat de McLaren het deze week erg zwaar gaat krijgen :)

Echt veel terugwinnen bij het remmen zit er niet echt in, of je moet echt risico's gaan nemen. Al heb ik wel het gevoel dat de McLaren in de snelle rechter achterop het circuit een stuk sneller is. Maar dat is ook echt de enigste bocht.
En ik denk ook dat het feit dat ik deze auto niet veel rijd er ook mee te maken heeft :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.neo-endurance.com/wp-content/uploads/2014/04/NEO-Endurance-logo-League.png

Een verdiende derde plek (met de BMW Z4) tot nu toe voor het Gathering of Tweakers team bestaande uit Bas (AM klasse) en Nick (Pro klasse) in de NGT serie georganiseerd door Niel en Egil.

Er is nog één race te gaan op COTA. De setup en pit strategie / brandstofverbruik is al klaar en er is al flink getraind.

Arno zal zondag as. mijn taak als Teammanager / spotter overnemen aangezien ik (helaas!) verhinderd ben.

Hier een quote over het GoT team uit een artikel op de NEO website:

Gathering Of Tweakers
The 3rd placed team of Gathering Of Tweakers is THE example of smooth, steady running will gain a steady point income. These guys are the exact opposite of Radicals Simulaje in that they have secured decent points at both Road America and Silverstone. They currently have 166 points after finishing 8th+6th and 8th+5th. It's not top positions but this team has played the strategy of just getting some points by not necessarily going for the top positions. This strategy could take them to a overall win by the mistakes of others.

En hier de huidige stand in het kampioenschap (klik op het plaatje voor het origineel):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/NGT-Standings-before-COTA-650.png

De laatste race wordt uitgezonden en start zondag as. om 19:30 CEST.

Hier de link naar het volledige artikel: KLIK

[ Voor 0% gewijzigd door JoepW op 18-06-2014 15:40 . Reden: Quote aangepast - Origineel is ook aangepast op de site van NEO ;) ]

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Leuk om te lezen! Ons stukje tekst klopt alleen niet helemaal. Ik ben namelijk 6e geworden op Road America en 5e op Silverstone.

dus zou 8th+6th en 8th+5th moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Linc op 18-06-2014 12:47 ]

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Is aangepast ;)

Verwijderd

net een caddy race gedaan omdat het free content is... wat een ramp!!
T1 iemand spint uit (geen probleem want was in niemand zijn weg) maar rejoined track unsafe x4.
Iemand divebombt me x4..
ben niet zo ervaren caddy en heb lockup x4 (mijn fout!)
Iemand staat dwars op de weg en beslist om hem in achteruit te zetten x4
tja doe daar nogeens 2 offtracks bij en je zit nietmeer in de race :(

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Da's niet fijn...... :(
De caddy vind ik eigenlijk ook geen auto voor de lagere licenties / iratings.

Verwijderd

idd heel toffe auto om te rijden maar de deelnemers..
Ze komen uit de pitstop een lap achter en dwingen de binnenlijn in T1 af!
Ik ga nu niet zeggen dat ik de beste racer ben maar logisch verstand heb ik wel.

Tijd om een hogere licentie auto aan te schaffen :p

Verwijderd

iRacer krijgt een ride in Nascar. Ben benieuwd hoe die het gaat doen!

www.nascar.com/en_us/news...-berry-iowa-speedway.html

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
Kan het nergens anders delen, dan maar hier!
Wat een te gekke race heb ik net gehad.
veel geoefend in practice, wat tt gedaan, dus logisch gevolg was een race met mx-5 cup.
Noiit gedacht dat ik zoveel plezier zou beleven aan deze auto.
Gisteren had ik wat problemen bij de pile-up bij de start.
vandaag bij de start een beetje rustig gedaan en bijna foutloos gereden. 2x met 2 wielen op het gras, maar dat was het ook.
uiteindelijk 3e geworden en super stevreden met mijn resultaat. De gemiddelde laptime was een halve seconde langzamer dan de winnaar. De nummer 2 ben ik in de laatste 6 ronden flink op ingelopen en een mooi gevecht gehad. Wel met beleid natuurlijk. Daarom heb ik mijn positie op het laatste behouden om deze veilig te stellen. Kreeg wel complimenten van mijn concurrent!
Wat heb ik plezier bleefd zeg! Ik denk komende woensdag wel te promoveren, maar wil echt nog wat tijd besteden aan long runs, consistentie begint echt goed te gaan. Great fun!

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gruwel84 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:10:
Kan het nergens anders delen, dan maar hier!
Wat een te gekke race heb ik net gehad.
veel geoefend in practice, wat tt gedaan, dus logisch gevolg was een race met mx-5 cup.
Noiit gedacht dat ik zoveel plezier zou beleven aan deze auto.
Gisteren had ik wat problemen bij de pile-up bij de start.
vandaag bij de start een beetje rustig gedaan en bijna foutloos gereden. 2x met 2 wielen op het gras, maar dat was het ook.
uiteindelijk 3e geworden en super stevreden met mijn resultaat. De gemiddelde laptime was een halve seconde langzamer dan de winnaar. De nummer 2 ben ik in de laatste 6 ronden flink op ingelopen en een mooi gevecht gehad. Wel met beleid natuurlijk. Daarom heb ik mijn positie op het laatste behouden om deze veilig te stellen. Kreeg wel complimenten van mijn concurrent!
Wat heb ik plezier bleefd zeg! Ik denk komende woensdag wel te promoveren, maar wil echt nog wat tijd besteden aan long runs, consistentie begint echt goed te gaan. Great fun!
Goed om te horen!
Als je wilt registreer je dan als rijder bij GoT en zet de link naar je iRacing profiel in je handtekening.
Hier kan je de instructie doorvoor vinden: KLIK
@Speedy: Gefeliciteerd!

• The_FrankO
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:34:
[...]

Gefeliciteerd Frank. Keer een Benelux winnaar.
Woohoo! Leuke verrassing. Op het circuit kan ik niet meer winnen dus met zo'n loterij winnen is nog de enige optie :+

Vrijdag wordt ie verzonden, komende dagen maar eens gaan verzinnen hoe ik hem aan mijn racingdesk zal bevestigen.

• Gruwel84
Komt goed!

iRacing Profiel

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Dankjewel Joep!!

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Gefeliciteerd Speedy! :)

On a different note we did roll out some very good code changes recently to members which in simple terms allows us to minimize the web page contention issues and bottle necks that caused the crash for the Indy 500. It is working well for us. Would like to run another Indy 500 soon if nothing else as a test.
Tony

[ Voor 89% gewijzigd door Niellie41 op 19-06-2014 15:44 ]

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 13:01
"if nothing else as a test."

Zou wel humor zijn, de 'grote' iRacing Stress Test race.
10 min sprint race met een wacky combo (Caddy op Charlotte?), geen qually of practise.
Proberen zo veel mogelijk deelnemers te krijgen puur en alleen om de site en infra te stress testen.

iRacing Profiel

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Goed idee om dat eens te testen. Dan hebben nieuwe leden ook eens de gelegenheid om de "iTested" award te krijgen ;)

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

-O-
A very good chance going to do the Corvette Stand-alone in season 3. Try it out. Would like to do short races as I think that will help participation, like 25 or 30 minutes tops. Open setup.
Tony G

• -PassY-
Geen idee of dit mogelijk is, maar waarom niet iets als:

- HPD
- Riley
- C6R
- GT3 class
- CSpec of FGT

en dat noem je dan de le mans series of WEC series of iets dergelijks.

Vervolgens heb je de volgende sessies:

- Open practice
- Qual: 30m race / Halve punten, start opstelling op basis van OP tijd
- Race: 120m race / Volle punten

Dan heb je een sprint race van 30m, en voor de liefhebber een 120m race.

Overigens een wild idee maar hoor :)

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Maak gewoon alle auto's GT3, dan ben je ook van het gezeik af..
Dit is een algemene opmerking. Ik ga niet eens meer in op nieuwe MC ideeën.

Info over de nieuwe V8 Supercar auto's
As far as car update, making very good progress on both Holden and New Ford. Neither will be ready for season 3 build but should be ready way in advance of season 4 build. Not sure if will release them before that build or not. Have to wait until little closer to being done before have that type of conversation internally.
http://members.iracing.co...list/3259302.page#8147657

[ Voor 107% gewijzigd door Niellie41 op 19-06-2014 18:32 ]

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

As many have suggested, I think we are going to try combining the World Sports Car Series and the Prototype and GT Challenge Series. It is sort of step to longer term plan honestly. .

Going to try and break out the Corvette Stand-alone in its own series with short races. I posted that in the Corvette forum.

Then thinking will have the Ford GT, HPD and Riley DP in this series and grid cars by class. We also could add a fourth car like the Ruf C spec but go back and forth on that. Probably big grids like 40 cars so see less splits even during peak hours. In the real world in the Tudor Series the DP car and HPD run in same class but until we update the DP car and balance them, will have to be separate classes and then could also do something with the Ford GT. Multiple options there.

Anyway, if have suggested community track schedule and race distances, need by July 8 at the latest. Send to tony.gardner@iracing.com
Dit is iig het plan van Tony. Ach ja was te verwachten kunnen niet series bij blijven komen. Denk dat als de Corvete DP er is de Riley met pensioen gaat.

Jammer alleen van de korte races voor de Corvette maar ook wel logisch kort is nu eenmaal populair in Iracing. Voor de rest vind ik het wel ok moet iets gebeuren Sports Car GT en Proto GT zijn praktisch dood.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchDevil79 op 19-06-2014 18:49 ]

iRacing Profiel

• -PassY-
Niellie41 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:17:
Maak gewoon alle auto's GT3, dan ben je ook van het gezeik af..
Dit is een algemene opmerking. Ik ga niet eens meer in op nieuwe MC ideeën.

Info over de nieuwe V8 Supercar auto's

[...]

http://members.iracing.co...list/3259302.page#8147657
is goed, ga ik weer de mazda mx5 rijden :p

Afbeeldingslocatie: http://i1107.photobucket.com/albums/h382/MadmxBen/cc39b4ce.jpg

• NickThissen
Ik zie het allemaal wel, ga me niet meer in die discussies mengen want er komt toch nooit wat uit, kan ook niet want er zijn te veel verschillende meningen en te weinig mensen om alle series gevuld te krijgen.

Corvette alleen gaat niet populair worden, dat is wel vrij zeker.

De nieuwe 'proto/gt/wcsc' combo zal wel een paar weken leuke getallen leveren en dan komt het gezeik over de prototypes en gaat iedereen weer weg. Hoop dat ze het wel bij 3 classes houden, 4 is gewoon te veel dan heb je nooit meer dan 5 man in je class ofzo...

Mijn iRacing profiel

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 19:07

Arfman

Drome!

Ik bemoei me zijdelings met de Radical trackschedule en dat vind ik meer dan genoeg, precies door wat Nick zegt. Heb volgend seizoen toch geen tijd om te rijden, is er dit seizoen al nauwelijks van gekomen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik heb ook heel weinig tijd om te racen, dus concentreer ik me vooral op de grotere (hosted) races.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Tnx Niel!!! Ik heb ook amper tijd om te rijden dus zoeken ze het zelf maar even uit bij iRacing :P

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• dabelg
wie heeft er tijd tijdens een WK :p

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:53

lasharor

7 december 2004

Zonet nog in mijn mooie mazda meegedaan aan de race van deze week op Lime rock Park. Van tevoren een uurtje op dat circuit meegedaan aan wat trainingen en een ghost race. Viel me toch wel snel op dat de meerderheid in bocht 2 en/of de chicane een fout maakt en er dan vanaf gaat.

Dus maar besloten om tijdens de race enorm rustig aan te doen, mijn gemiddelde tijd was geloof ik 1.10.xx terwijl de snelste ronde 1.01.xx was. Uiteindelijk toch nog als 2de geëindigd. Ook nog 0 incidents dus dat is wel handig om uit die rookie class te komen.

vraag me een beetje af hoe dat dan gaat bij die races die veel langer duren. Kan me voorstellen dat zelfs in de hogere klasse veel mensen uitvallen.

Lime rock park met die chicane is ook veel te moeilijk trouwens. Helemaal met die Mazda waar je nooit gas mee kan geven.

[ Voor 9% gewijzigd door lasharor op 19-06-2014 23:38 ]

• ThiJor
Mja, ze zitten al een tijdje met dat idee. Ik begrijp dat 2 mixed class endurance series te veel is en zoals ik het hier begrijp zal het dus HPD+DP+FGT worden waarbij de DP ongeveer dezelfde snelheid, iets sneller, heeft als de Corvette.

Corvette in een aparte serie zie ik dan weer niet echt zitten, zeker niet voor sprintjes van 25 minuten.

Ik denk dat ik me vanaf volgend seizoen op een of andere league ga smijten, de EnduroPro serie misschien.

Mijn iRacing profiel

• Ithric
Nou gisteren na weken weer officeel geraced met de Skip, dit maal was het Mid Ohio.

Ik was begonnen met oefenen en ging al snel van 1.40 naar 1.37.9 (Q tijd zelfs), maar de eerste race geen Q gedaan en evengoed 4de gestart.

In de eerste ronde lag ik al 2de en was vol in gevecht met p1, waar ik me stom verrem de bocht na het lange rechte stuk. (Dom dom, want was echt 1.5s sneller per ronde ofsow.
Toen begon de hel, ik had me voorbereidt op een terugvecht race.
De spotter zei slowcar on the right, net voor je over de bult moet naar Rechts en ja hoor midden op de baan draaien. (ik was al erg afgeremd maar kon geen kant meer op, F3 mensen!!)
Toen maar na een Tow nog geprobeerd wat ronde te maken en een forfeit om een Q te zetten.

Tweede race, start als 2de en kon goed meekomen de eerste 3 ronden maar toen liep hij uit tot 5s.
Dus ik ingesteld op 2de plek, spint hij in rondje 4-5 en lig ik eerste en ben sneller dan de mensen achter me op dat moment.
Dit ging dus 5-6 ronden goed, tot ik over de bult door stom insturen de auto kwijt raak en 180* spin.
Bizare was dat de nummers 1 en 3 op dat moment ook spinnen en ik weer 2de lig...

Dus ik vecht weer terug naar de P1, dit is gelukt na een rondje en we klooien wat op het lange rechten stuk waarna P3 denkt een divebomb half uit te voeren. (verremt zich en ipv van rechts te blijven duikt hij mijn kant op.
Auto stuk en weer moeten pitten, P6 was maximaal haalbare toen. :'(

Vanavond weer racen, want vind de combi echt wel leuk eigenlijk.
Zit wel 4s van alien tijden af maar ach, in de tweede split kan ik goed meekomen. :9

iRacing Profiel

Verwijderd

Nog een a twee weekjes ontwennen en dan is hopelijk de boel weer aangesloten. Toch een hoop werk verhuizen :) .

Hoop spullen weggegooid waaronder een oud/nieuw stuur... De pedalen van de dfp en de g27 heb ik nog in het plastic uit de dozen gehaald, misschien kan ik daar nog iemand blij mee maken.

• dengregg
  • Laatst online: 11:47
hier is de verhuis volledig afgerond en ben ik sinds vorige week terug wat aan het racen.

iRacing Profiel

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Ik zie de hele tijd WK langskomen hier ... heb ik een track of een auto gemist :S :):) :+ :o

Ik ga het langzaam ook weer eens proberen op te pakken.. thuissituatie is nog niet echt veranderd maar krijg toch weer zin om incjes te maken :o

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gewoon maandag weer mee doen. We gaan een leuke toegankelijke combi rijden. SRF op LRP Chicane ;)

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik denk, ik doe eens gek. Vannacht om 3 uur de NASCAR iRacing Series op Sonoma gereden omdat ik van het weekend waarschijnlijk niet kan racen. En aangezien er maar 2 roadcourses op het programma staan, en dus kans om eindelijk een overwinning in de NiS te pakken, wou ik het niet missen :P

http://members.iracing.co...nid=11169874&custid=67928

Tempo zat er goed in, en ik had eigenlijk mijn split moeten winnen. Was gestart vanaf plek 3 met een kwalificatietijd van 1.15.2, maar doordat mijn banden het veel langer vol hielden dan nummer 1 en 2 uiteindelijk de leiding gepakt. Alles ging perfect. Maakte geen enkele fout, was conservatief met de banden. Had een confortabele voorsprong van 18 seconden op de nummer 2. Niets aan het handje zou je zeggen. ;)

Tot ronde 38. In bocht 2 was iemand gespind wat ik te laat door had. Moest vol in de ankers, waardoor ik ook spinde en het zand in dook. 12 seconden verloren hierdoor, en nu waren mijn banden meteen verneukt. Uiteindelijk de leiding kwijtgeraakt met nog 7 rondes te gaan omdat ik veel moeite had met de wagen onder controle te houden. Wel nog 2de geworden, maar het voelt als een zware nederlaag...

Mijn iRacing profiel

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:05
Niellie41 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:31:
[...]

Daar is het probleem.

Morgen krijg ik een nieuwe videokaart binnen. MSI R9 270X GAMING.
Dan kan ik ook eens wat graphics hoger zetten. :D
Mag ik vragen naar jouw ervaringen met deze videokaart?

Ik denk er namelijk over om een budget pc in elkaar te zetten zodat ik niet iedere keer m'n laptop hoef aan te sluiten om te gaan iracen :9 De 270X lijkt een mooie keuze voor een budget game pc, maar ik kan nergens terugvinden of je met deze kaart alles op max kunt zetten voor iracing (single screen 1080p is mijn doel).

Verwijderd

Ik heb mezelf de ruf aangeschaft en een paar circuits.
Zolder is erbij, een paar pogingen met de baselinesetup waren vruchteloos |:(
Maar een setup vanop het forum was een wereld van verschil :)
Na een halfuurtje is mijn beste lap 1:37.4xx, daar mogen nog een paar secondjes af ! :P

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

ray1979 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 19:08:
[...]

Ik denk er namelijk over om een budget pc in elkaar te zetten zodat ik niet iedere keer m'n laptop hoef aan te sluiten om te gaan iracen :9 De 270X lijkt een mooie keuze voor een budget game pc, maar ik kan nergens terugvinden of je met deze kaart alles op max kunt zetten voor iracing (single screen 1080p is mijn doel).
Hij bevalt super goed! Alles op max zetten met één scherm moet zeker lukken. Ik haal nu 230+ FPS als ik de FPS unlock.

• ray1979
Niellie41 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 19:51:
[...]

Hij bevalt super goed! Alles op max zetten met één scherm moet zeker lukken. Ik haal nu 230+ FPS als ik de FPS unlock.
Cool, bedankt voor je reactie! Gebruik jij hem ook single screen?

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Dat klopt ja. :)

• The_FrankO
  • Niet online
BobvK schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:21:
Ik denk, ik doe eens gek. Vannacht om 3 uur de NASCAR iRacing Series op Sonoma gereden omdat ik van het weekend waarschijnlijk niet kan racen. En aangezien er maar 2 roadcourses op het programma staan, en dus kans om eindelijk een overwinning in de NiS te pakken, wou ik het niet missen :P

http://members.iracing.co...nid=11169874&custid=67928

Tempo zat er goed in, en ik had eigenlijk mijn split moeten winnen. Was gestart vanaf plek 3 met een kwalificatietijd van 1.15.2, maar doordat mijn banden het veel langer vol hielden dan nummer 1 en 2 uiteindelijk de leiding gepakt. Alles ging perfect. Maakte geen enkele fout, was conservatief met de banden. Had een confortabele voorsprong van 18 seconden op de nummer 2. Niets aan het handje zou je zeggen. ;)

Tot ronde 38. In bocht 2 was iemand gespind wat ik te laat door had. Moest vol in de ankers, waardoor ik ook spinde en het zand in dook. 12 seconden verloren hierdoor, en nu waren mijn banden meteen verneukt. Uiteindelijk de leiding kwijtgeraakt met nog 7 rondes te gaan omdat ik veel moeite had met de wagen onder controle te houden. Wel nog 2de geworden, maar het voelt als een zware nederlaag...
Erg jammer maar toch een top resultaat! Dit weekend moet ik helaas de NiS missen, baal er wel een beetje van. Sonoma heb ik enorm veel op gereden met NASCAR Season 2003, heerlijk met dat gewicht van die stockcar gooien :*)

• NickThissen
ray1979 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 19:08:
[...]

Ligt eraan wat je budget noemt maar als je echt op het geld wil letten lijkt me die kaart nog wel wat overkill voor een scherm. 270 FPS haal ik ook (soms wel 400) maar het is echt niet beter dan 120+ ofzo, boven de 120 merk je het verschil niet meer, nou ja zeg 150 als je echt goed oplet maar dat is al overdreven. Verder geen ervaring met de kaart en meer fps is natuurlijk altijd beter (zodat je grote drops beter kunt opvangen en eventueel latere uitbreiding naar 3 schermen) :) Let ook op je cpu natuurlijk, iRacing is daar best wel afhankelijk van.

Mijn iRacing profiel

• ray1979
Ok, bedankt voor je reactie. Goed om wat referentiepunten te hebben. Ik hoef niet extreem budget te gaan, dus een beetje buffer en toekomstbestendigheid kan geen kwaad.

Misschien is dit teveel off-topic, maar wellicht zijn er meer mensen geintereseerd in een iracing pc. Ik denk aan de volgende config:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 88,50€ 88,50
1Gigabyte GA-970A-DS3P€ 61,50€ 61,50
1Gigabyte GV-R9270OC-2GD€ 149,90€ 149,90
1BitFenix Comrade Zwart€ 33,-€ 33,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,62€ 26,62
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,04€ 58,04
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 37,65€ 37,65
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 58,-€ 58,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 513,21

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik persoonlijk zou voor een intel proc en samsung ssd gaan.
Die grafische kaart kan ik niet beoordelen ;)

• Gruwel84
JoepW schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:03:
Ik persoonlijk zou voor een intel proc en samsung ssd gaan.
Die grafische kaart kan ik niet beoordelen ;)
Processor zou ik ook voor intel gaan, i5 4670 (niet overklokbaar, scheelt toch weer 50 euro)
wat betreft de ssd is het prestatieverschil met de samsung minimaal.

Prima setup voor de rest!

iRacing Profiel

• NickThissen
Ik koop geen pcs meer zonder ssd. Voor iRacing is het niet zo belangrijk maar voor alle andere dingen scheelt het gewoon zo veel dat het de meerprijs altijd waard is vind ik.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gruwel84 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:12:
[...]wat betreft de ssd is het prestatieverschil met de samsung minimaal.
Is ook niet de reden... Samsung heeft gewoon een goede naam qua betrouwbaarheid ;)

• Ithric
NickThissen schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:14:
Ik koop geen pcs meer zonder ssd. Voor iRacing is het niet zo belangrijk maar voor alle andere dingen scheelt het gewoon zo veel dat het de meerprijs altijd waard is vind ik.
Ik dacht eerst ook SSD, heb ik niet nodig.
Nu ik hem eenmaal heb, echt een wereld van verschil. (binnen 30s is de PC up and running en dat is ruim genomen de POST houdt nog op :-p)

[\End OT]

Gisteren mijn eerste win, eerste 2-3 ronden rustig aan gedaan.
Kreeg 1 divebomb die ik ontweek en daarna toch weer er voorbij en de P1 ook redelijk eenvoudig.

Toen binnen een rondje of 8 10-11s voorsprong en rustig cruisen achter een achterblijver, echter door foutje van hem en meer speed zette kon ik hem uitremmen en hij liet genoeg ruimte.

Aan het einde gaf ik op Voice chat aan, als je voorbij wil ga maar rechts.
Dus ik lift en rem lichtelijk zet hij hem bijna achterin. :D , laatste keer dat ik sociaal probeer te doen en iemand zijn ronde teruggeef. |:(

Ach ja, vind het echt een wereld combi en heb het Skip virus weer.
Weet niet of ik Sonomo ga doen maar daarna weer 2 races wel. :9

iRacing Profiel

• NickThissen
JoepW schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 11:21:
[...]

Is ook niet de reden... Samsung heeft gewoon een goede naam qua betrouwbaarheid ;)
Ah, ik dacht dat er geen SSD bij zat maar had niet goed gekeken. Ik heb ook een Crucial al jaren, bij m'n nieuwste pc niet eens een nieuwe gekocht, hij ligt gewoon los op de 'grond' van de case, en hij doet het nog altijd prima :)

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:34:
....en hij doet het nog altijd prima :)
Ok, dan neem ik het terug :X

• NickThissen
Haha, ik deel gewoon mijn ervaring, blijkbaar heb jij er slechtere ervaring mee? :p

Mijn iRacing profiel

• Gruwel84
Check de desktop best buy guide van Mei eens. Blijkt dat die crucial ssd's een soort van buffer of cel hebben die data opslaat bij stroomuitval, en dat is erg handig. Ik heb nu indd ook een samsung, en ik ben super tevreden erover. Maar voor het prijsverschil ga ik volgende keer toch afwegen welke ik dan kies. Deze week stond toevallig iets over een gerucht over prijzenoorlog in de SSD wereld op de main page. Laat maar lekker ontwikkelen, is alleen maar goed voor ons gamers zonder geduld voor laadtijden ;)

Even terug naar het racen. Ik heb misschien een stomme vraag. Ik heb een race met de caddilac op summit point gereden. Ging niet heel goed, maar dat is niet erg. Op de F3 blackbox stond dat het om 100 laps ging. Maar na 25 ronden was het al afgelopen.
gewoon echt de checkered flag.

staan het aantal racelaps mss niet in deze blackbox?

[ Voor 8% gewijzigd door Gruwel84 op 21-06-2014 14:03 ]

iRacing Profiel

• NickThissen
Gruwel84 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:57:
Even terug naar het racen. Ik heb misschien een stomme vraag. Ik heb een race met de caddilac op summit point gereden. Ging niet heel goed, maar dat is niet erg. Op de F3 blackbox stond dat het om 100 laps ging. Maar na 25 ronden was het al afgelopen.
Race lengtes zijn vaak op tijd gebaseerd ipv op aantal rondes. Zodra de leider over de finish komt als de tijd 'op' is gaat de laatste ronde in (of iets eerder eigenlijk). Voor de cadillac deze week duren races 25 minuten. Hoeveel rondes dat is hangt natuurlijk af van de ronde tijd.

De F3 box laat in dat geval helaas niet het aantal rondjes zien (dat kan hij ook lastig berekenen natuurlijk), maar in de F1 box kun je wel de tijd die je nog moet zien.

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 21-06-2014 13:59 ]

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Ithric schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:22:
[...]

Ik dacht eerst ook SSD, heb ik niet nodig.
Nu ik hem eenmaal heb, echt een wereld van verschil. (binnen 30s is de PC up and running en dat is ruim genomen de POST houdt nog op :-p)

[\End OT]

Gisteren mijn eerste win, eerste 2-3 ronden rustig aan gedaan.
Kreeg 1 divebomb die ik ontweek en daarna toch weer er voorbij en de P1 ook redelijk eenvoudig.

Toen binnen een rondje of 8 10-11s voorsprong en rustig cruisen achter een achterblijver, echter door foutje van hem en meer speed zette kon ik hem uitremmen en hij liet genoeg ruimte.

Aan het einde gaf ik op Voice chat aan, als je voorbij wil ga maar rechts.
Dus ik lift en rem lichtelijk zet hij hem bijna achterin. :D , laatste keer dat ik sociaal probeer te doen en iemand zijn ronde teruggeef. |:(

Ach ja, vind het echt een wereld combi en heb het Skip virus weer.
Weet niet of ik Sonomo ga doen maar daarna weer 2 races wel. :9
Ja dat was een leuke race waarin ik op P3 eindigde. Daarna even samen practice gedaan om vervolgens een race mee te pakken. Na op p3 gestart te zijn de leiding in de 3 de bocht gepakt en een voorsprong behaalt van wel 1 seconde :D waarvan 0.8sec in de laatste sector van de laatste ronde

• Gruwel84
Aah zo, was dus indd een beetje stomme vraag. Ik zat zo in die flow dat ik er helemaal niet op gelet heb. Dankjewel!

iRacing Profiel

• NickThissen
Ik heb vandaag eens zitten pielen met een userscript / extension voor Chrome en Firefox, en dat ging iets makkelijker dan gedacht dus een eerste versie is al klaar :)

iRacing Planner Integration v0.1
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/0/3259593.page

Afbeeldingslocatie: http://nickthissen.nl/iracingscripts/scripts/planner/planner.jpg

Het script voegt een extra getalletje toe aan de race sessies in de Race Now box waaraan je kan zien hoeveel mensen die race in hun planner hebben staan. Zo kun je snel zien of een van de volgende 2 of 3 races populair zullen zijn. Ook kun je meteen een race in je eigen planner toevoegen door op het nummer te klikken!

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 69 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.