Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.990 views

Onderwerpen

• skaylars
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 17:18
Het is geen tv, het is gewoon een monitor alleen bol.com geeft er weer zo'n aparte naam aan.
pricewatch: LG 27EA33V Zwart

Overigens heeft ook een gemiddelde IPS panel een input lag al ligt deze wel vaak lager als die van een tv.

persoonlijk zou ik eerder voorkeur geven aan zoiets vanwege de bezel: pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

Wat je ook kunt doen is het middelste scherm 27inch, en 2 buitenste schermen 24inch aangezien je daar toch niet extreem veel naar kijkt lijkt mij.
JoepW schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:40:
[...]

Ik heb een Revolution en BM ook. Prima set.
Maar of die tv een juiste keuze is betwijfel ik, maar weet ik niet zeker.
Bij het woord TV ben ik bang voor lag. Dus ik zou toch liever zoeken naar echte monitoren ;)

[...]

Netjes!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:10
Net mijn eerste drop, ik was ineens weg en moet nu wachten tot ik weer kan joinen.......

iRacing Profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:20

derx666

mecker ende blaet

skaylars schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:05:
Wat je ook kunt doen is het middelste scherm 27inch, en 2 buitenste schermen 24inch aangezien je daar toch niet extreem veel naar kijkt lijkt mij.
Niet doen, dat gaat vertekenen tenzij je software als softth gaat gebruiken. En dat wil je dan weer niet aangezien het performance kost.
Ga of 3x24 of 3x27, maar geen verschillende formaten mixen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• skaylars
Lol ik word vandaag al de hele dag aangetikt...

YouTube: iRacing This is a joke right?

De 2e crash probeert gewoon door me heen te rijden. Ik was eindelijk van de 10e positie weer terug op de 3e en kon 2e worden aangezien ik sneller was.
Ik reed iets langzamer om een botsing te voorkomen met de auto voor me, maar de auto achter me blaast gewoon vol gas door.... En wie moet er weer pit aangezien me wiel vernagelt is? Ik en hij? rijd gewoon door:)

Jullie mening?

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Ik wil iRacing eigenlijk wel eens proberen omdat er naar mijn mening niet echt veel goede recente race-sims op PC zijn (op AC en misschien Project Cars en de nieuwe GRiD, al is dat niet echt een sim, na), maar de prijs houd me nog een beetje tegen.
Ik speel ook wel eens Race07 met 20GB aan mods en alle DLC maar die is toch aardig gedateerd, heb ook een PS3 met GTR 5 maar die vind ik ook niet geweldig.

Is er ook een of andere promotie of een andere manier waarmee ik bijvoorbeeld een maand wat goedkoper kan krijgen?

Ik speel trouwens met een Thrustmaster F430 FFB Wheel, niet echt een top-end setje ofzo maar is dat een beetje te doen met iRacing?

E: Zie net dat alles 50% of is, stuk schappelijkere prijzen :).

E2: hoe zit het trouwens met de physics en de handling van iRacing vergeleken met andere games?
Zal vast wel ergens te vinden zijn maar ik hoef geen uitgebreide documentatie :P.

[ Voor 27% gewijzigd door Remcom00 op 23-05-2014 21:40 ]

hoidoei

• skaylars
Nieuwe members hebben nu 50% korting op hun abbo.
Dus 1 maand is $6 ipv $12 en 3 maanden $15 ipv $30 etc etc.

http://www.iracing.com/membership/

Probeer het gewoon een maand voor $6 of $15 :P haha
Remcom00 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:38:
Ik wil iRacing eigenlijk wel eens proberen omdat er naar mijn mening niet echt veel goede recente race-sims op PC zijn (op AC en misschien Project Cars en de nieuwe GRiD, al is dat niet echt een sim, na), maar de prijs houd me nog een beetje tegen.
Ik speel ook wel eens Race07 met 20GB aan mods en alle DLC maar die is toch aardig gedateerd, heb ook een PS3 met GTR 5 maar die vind ik ook niet geweldig.

Is er ook een of andere promotie of een andere manier waarmee ik bijvoorbeeld een maand wat goedkoper kan krijgen?

Ik speel trouwens met een Thrustmaster F430 FFB Wheel, niet echt een top-end setje ofzo maar is dat een beetje te doen met iRacing?

E: Zie net dat alles 50% of is, stuk schappelijkere prijzen :).

E2: hoe zit het trouwens met de physics en de handling van iRacing vergeleken met andere games?
Zal vast wel ergens te vinden zijn maar ik hoef geen uitgebreide documentatie :P.

Verwijderd

skaylars schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:35:
Lol ik word vandaag al de hele dag aangetikt...

YouTube: iRacing This is a joke right?

De 2e crash probeert gewoon door me heen te rijden. Ik was eindelijk van de 10e positie weer terug op de 3e en kon 2e worden aangezien ik sneller was.
Ik reed iets langzamer om een botsing te voorkomen met de auto voor me, maar de auto achter me blaast gewoon vol gas door.... En wie moet er weer pit aangezien me wiel vernagelt is? Ik en hij? rijd gewoon door:)

Jullie mening?
Rookie mistake de eerste veel te overmoedig, de tweede is pech. Misschien een tip om je spotter aan te zetten. De spotter kan je vertellen zodra iemand naast je zit. Dan had je in situatie 1 contact nog kunnen voorkomen door uit te wijken.

• skaylars
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:25:
[...]

Rookie mistake de eerste veel te overmoedig, de tweede is pech. Misschien een tip om je spotter aan te zetten. De spotter kan je vertellen zodra iemand naast je zit. Dan had je in situatie 1 contact nog kunnen voorkomen door uit te wijken.
De spotter staat aan maar ik hoorde hem bij de 2e crash niet geloof ik...
Overigens na een paar keer zelf bekeken te hebben. Wijkt die andere best wel van zijn lijn af....
Ik heb de binnenste lijn en als hij wilde inhalen had hij de buitenste moeten nemen en had hij niet de midden/binnenste lijn moeten opzoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door skaylars op 23-05-2014 22:35 ]

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
ga eens proberen morgen de indy 500 te streamen over youtube.

hoop dat de belgische lijnen het trekken.

see you there !!!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mZjuWtS-GpM]

[ Voor 22% gewijzigd door dabelg op 24-05-2014 00:01 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• dabelg
leuke vid

• gtrNL
  • Laatst online: 24-11 13:01
Remcom00 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:38:
Uitgebreide documentatie ga je ook niet krijgen, want uiteindelijk is die vraag alleen te beantwoorden op basis van ervaring en gevoel. Het is niet te meten.

iRacing is volgens sommige de absolute creme-de-la-creme als het gaat om physics, volgens andere vreselijk.
Het leuke is dat die beide mensen vervolgens naast elkaar op de grid staan en abbo's hebben tot eind 2049 en 100% content bezitten. :+

Probeer iRacing eens uit, of het pakt je vast en dan ga je net als ons jaren plezier er van hebben. Of je denkt naar 3 maand 'niet mijn ding' en dat is ook goed.

Over immersion in het spel (simulatie...) en physics zou ik me geen zorgen maken in ieder geval.

iRacing Profiel

Verwijderd

INDY 500 is geannuleerd door de incompetentie van die gasten bij iRacing. OOK DE ZATERDAGSPLIT. Ronduit belachelijk.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:27

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 04:25:
INDY 500 is geannuleerd door de incompetentie van die gasten bij iRacing. OOK DE ZATERDAGSPLIT. Ronduit belachelijk.
Ik vind het eerlijk gezegd een goede zet. Vannacht weer een grote race in het water gevallen door de servers die het niet aan kunnen. De race vanavond zou nog drukker worden en dan zit je weer met hetzelfde probleem . Dan kun je beter van te voren zeggen dat het het niet gaat worden. Hoe jammer ik het ook vind.

Ik hoop wel dat dit een wake-up call wordt want dit soort problemen zijn er eigenlijk al sinds ik 5 jaar geleden joinde bij de grote events.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:37

Niellie41

[object Object]

Kevin, er wordt toch gezegd wat het probleem is? Storing bij de server. Dat is niet hun schuld trouwens want die servers zijn niet van hun. Als die storing er voor sorgt dat de site heel onstabiel wordt, kan meer dan de helft van de mensen niet inloggen bij de race. Dan krijg je dat er heel veel mensen iRating verliezen omdat ze niet konden inloggen en dan is ook iedereen boos. Vraag maar aan anderen hier.

Als je logisch nadenkt, denk ik dat dit de juiste beslissing is. Het is klote. maar wat ze ook zouden kiezen, mensen zouden teleurgesteld worden. Wat zou jij dan doen Kevin?

Misschien man ik nu wel mee doen aan de Indy 500.
@Phydomir, normaal zijn er problemen omdat ze een instelling verkeerd hebben staan. Zijn meer user errors. Hardware fouten heb ik nog niet heel vaak mee gemaakt bij grote races.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 24-05-2014 07:35 ]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Niellie41 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 07:29:
@Phydomir, normaal zijn er problemen omdat ze een instelling verkeerd hebben staan. Zijn meer user errors. Hardware fouten heb ik nog niet heel vaak mee gemaakt bij grote races.
Ik kan me nog goed een Daytona 500 en een 2.4h van Daytona herinneren waarbij de servers plat gingen. Dit is niet echt iets nieuws. Zodra de geregistreerde racers richting de 1000+ kruipt zijn er problemen. Deze problemen zijn vaak de webserver die het niet meer aan kan. De race servers blijven we up.

Ga je trouwens de coke600 rijden om 12 uur?

[ Voor 3% gewijzigd door Phydomir op 24-05-2014 07:38 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Phydomir schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 07:37:
[...]

Ik kan me nog goed een Daytona 500 en een 2.4h van Daytona herinneren waarbij de servers plat gingen. Dit is niet echt iets nieuws. Zodra de geregistreerde racers richting de 1000+ kruipt zijn er problemen. Deze problemen zijn vaak de webserver die het niet meer aan kan. De race servers blijven we up.

Ga je trouwens de coke600 rijden om 12 uur?
Dat zijn maar 2 tegenover de (stomme) fouten bij server instellingen. Splitten op iRating ipv Q tijd, of anders om. Auto's verkeerd om op de grid zetten (Cadillacs voor DP's). Verkeerde restart instellingen. Talladega event die ze voor 200 rondjes hebben ingepland ipv 188 (elk jaar weer :P ). Dan zijn er nog meer van die kleine dingen. Maar wanneer een server plat gaat, is wel groter probleem.

Nee, ik kan helaas weer niet. Dit weekend heb ik een volleybal toernooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 24-05-2014 07:44 ]

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
edit: niet gezien dat het al gezegd was 😜!

[ Voor 85% gewijzigd door thijmennabuurs op 24-05-2014 07:50 ]

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:21
Ja het is jammer dat de 500 niet door gaat, maar beter vooraf dan dat je helemaal klaar zit en niet in de server kunt komen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:53

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben het niet eens met de opm 'het zijn hun servers niet ..., zij kunnen er niks aan doen"
Zij stellen de eisen op, stellen de sla (service level agreement) op, en moeten bv aan hun leverancier aangeven wanneer ze extra capaciteit nodig hebben.
In die sla staat ook wat de uptime moet zijn....
Kortom: wel de verantwoordelijkheid van iracing.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• dabelg
Idd joep als je met third party werkt moet je goede SLA's hebben. Zijn ze te duur moet je zelf hosten.

Dit is echt slechte reclame juist omdat deze events de kracht zijn van het iracing concept.

Ook ben ik benieuwd wat de sponsors van dit vinden. Denk dat indianapolis en dallara niet blij zijn.

• thijmennabuurs
Ik baal wel flink! Had erg veel geoefend en keek uit naar de race 😭!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 18:26
derx666 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:20:
[...]

Niet doen, dat gaat vertekenen tenzij je software als softth gaat gebruiken. En dat wil je dan weer niet aangezien het performance kost.
Ga of 3x24 of 3x27, maar geen verschillende formaten mixen.
Klopt, gebruik ik ook.. Een ramp :9

• dabelg
Keek er ook naar uit. Al waren er ook nog serieuze issues met de physics van de DW12. (Vooral ophanging)

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Dat is idd wel jammer, maar begrijpelijk.

Ach ja, gelukkig hebben de Coca Cola 600 nog ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BobvK op 24-05-2014 11:04 ]

Mijn iRacing profiel

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 20:24
Heeft iemand suggesties welke tripple screen setup ik best koop? Ik wil er max 600 euro incl verzending aan besteden.

Ik dacht eerst om 3x LG27ea33v te nemen, maar nu ben ik opnieuw aan het twijfelen...
Ze moeten trouwens wel een vesa Mount hebben (voor obuto monitor stand) , en minimaal 23 inch zijn

Zou een MSI 760GTX 2GB trouwens voldoende zijn voor iracing met 3 monitoren?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:53

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 08:45:
Ik ben het niet eens met de opm 'het zijn hun servers niet ..., zij kunnen er niks aan doen"
Zij stellen de eisen op, stellen de sla (service level agreement) op, en moeten bv aan hun leverancier aangeven wanneer ze extra capaciteit nodig hebben.
In die sla staat ook wat de uptime moet zijn....
Kortom: wel de verantwoordelijkheid van iracing.
Deels mee eens :) Wat ik wel apart vind is dat iRacing kennelijk hun servers niet in eigen beheer heeft... Maar lijkt me eigenlijk meer een software dan een hardware probleem, en voor de software is iRacing toch echt zelf verantwoordelijk.

Vind wel dat ze pas laat met oplossingen voor dit probleem komen. Praktisch elk groot event zijn er wel issues geweest, zou verwachten dat dat wat meer prioriteit gekregen zou hebben.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 14:59

Arfman

Drome!

Windows aan het herinstalleren, vergeten om de iRacing map te backuppen. Ach, downloaden we het toch even opnieuw? Met 500kb/s op een 180mbit lijn .. zucht :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
fjskmdl2 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:39:
Heeft iemand suggesties welke tripple screen setup ik best koop? Ik wil er max 600 euro incl verzending aan besteden.

Ik dacht eerst om 3x LG27ea33v te nemen, maar nu ben ik opnieuw aan het twijfelen...
Ze moeten trouwens wel een vesa Mount hebben (voor obuto monitor stand) , en minimaal 23 inch zijn

ik heb zelf 3x een http://www.bol.com/nl/p/p...monitor/9000000012459114/ Ben er erg tevreden over. Alleen deze is niet meer leverbaar, en geen idee of de opvolger mount opties heeft. Maar als ik de achterkan van de mijne bekijk, moet zijn opvolger het denk ik ook wel hebben :)

een 760 moet zeker 3 schermen aankunnen, heb zelf een tijd lang 3 schermen op een 660 gehad. Maar verwacht niet alles op max te kunnen zetten denk ik.

/edit: Het kwartje is gevallen met de CSpec en Oran Park. Zit nu in de lage 08 en hoge 07's :D Al denk ik dat ik spikes in mijn banden ga laten monteren :P

[ Voor 7% gewijzigd door -PassY- op 24-05-2014 13:08 ]

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:01:
Windows aan het herinstalleren, vergeten om de iRacing map te backuppen. Ach, downloaden we het toch even opnieuw? Met 500kb/s op een 180mbit lijn .. zucht :P
Hmmz, goed idee. Mijn iRacing PC is ook wel toe aan een re-install, kan ik vandaag ook wel eens doen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, had natuurlijk al wat hardwarewisselingen achter de rug (Fanatec GT3 -> Thrustmaster T500, Auzentech audio -> Realtek) en had het idee dat de PC niet altijd even optimaal meer reageerde. Had ook Hyper-V geactiveerd en had het idee dat hij daardoor ook trager reageerde, maar heb natuurlijk geen bewijs.

Nu alleen nog een uur wachten tot iRacing klaar is, argh!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Niellie41 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 07:29:
Kevin, er wordt toch gezegd wat het probleem is? Storing bij de server. Dat is niet hun schuld trouwens want die servers zijn niet van hun. Als die storing er voor sorgt dat de site heel onstabiel wordt, kan meer dan de helft van de mensen niet inloggen bij de race. Dan krijg je dat er heel veel mensen iRating verliezen omdat ze niet konden inloggen en dan is ook iedereen boos. Vraag maar aan anderen hier.

Als je logisch nadenkt, denk ik dat dit de juiste beslissing is. Het is klote. maar wat ze ook zouden kiezen, mensen zouden teleurgesteld worden. Wat zou jij dan doen Kevin?

Misschien man ik nu wel mee doen aan de Indy 500.
Storing op de server? Niks storing op de server. Overbelasting van de server. Ze hadden niet zo stom moeten zijn om 2 events van 1000+ man te gelijk te laten starten te weten de Coke en de Indy. En nu wel de NASCAR race door laten gaan maar niet de Indy. Wel lekker cashen met de DW12 maar als puntje bij paaltje komt trekt men zich terug en hoor je niks nog steeds staat er niks op de iracing member site zelf maar alleen op het forum. Ze horen een probleem op te lossen en niet uit de weg te gaan. En dit is niet de eerste keer. Dan heb je de hele week je de pest pleuris getraind en dan is het allemaal voor niks omdat ze niet kunnen plannen. Misschien had ik anders gereageerd als ik vanavond had kunnen racen maar het is gewoon kut als je dingen zo regelt dat je een nacht race kan doen omdat je de volgende dag naar een verjaardag moet

Nogmaals als men gewoon de Coke 600 en Indy apart hadden laten starten en niet op het zelfde moment dan was er niks aan de hand geweest. En tuurlijk problemen kunnen ontstaan. Maar men vind duidelijk de NASCAR belangrijker dan Indy. Als het een probleem was met de wagen of track oké, Maar dat is het niet. Ze kunnen niet schalen en dat had voorkomen geweest als men gewoon de Indy en de Coke hadden gesplitst. Ik snap best dat de servers het niet aan kunnen als er 2 a 3000 man een race joined. Maar zorg er dan voor dat dat niet gebeurd. En zorg voor goede communicatie.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ook met de losse events heeft iRacing al meer dan genoeg problemen gehad. Om ze dan samen te laten starten is niet zo handig, maar om direct te zetten dat bij 2 losse events het probleem er niet zou zijn is te kort door te bocht.

Kwalijk is het zeer zeker.

Xbox

Verwijderd

BM schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:51:
Ook met de losse events heeft iRacing al meer dan genoeg problemen gehad. Om ze dan samen te laten starten is niet zo handig, maar om direct te zetten dat bij 2 losse events het probleem er niet zou zijn is te kort door te bocht.

Kwalijk is het zeer zeker.
Waarom kan de Coke 600 dan wel van start gaan met 1000+ man? Nogmaals de servers die er staan kunnen het niet aan als er 2000 man op join moet klikken dan is het hele probleem. Er is geen probleem met de DW12 er is geen probleem met Indy.

Verwijderd

Ik vind het een gevalletje slachtoffer door je eigen succes en niet handig gekozen schedule. Voor die paar euro die wij voor iRacing betalen vind ik dat ze het prima doen en vraag me wel eens af hoe ze dat in de toekomst gaan volhouden door alle content die ze (moeten) onderhouden.

Teleurstelling terecht? Zeker wel want toch een hoop mensen hebben er naar uitgekeken.
't is jammer voor zo'n event, dat wel. Is er een oplossing voor? Tuurlijk, maar is het de investering waard?

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-10 22:53

Bruzski

watte ??

fjskmdl2 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:39:
met gemak, ik heb zelf de msi 760 oc gaming edition 2gb! en met mijn tripples bijna alles op full detail ;)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
AAaaagghhrrr......kan me wel voor mijn kop slaan. Lag op een keurige 5de plaats met nog maar 30 rondes te gaan in de Coke 600, knal ik hem vol de muur in uitkomen bocht 2! 8)7

Had eigenlijk zelfs een 3de plaats moeten zijn, want ik had kort daarvoor ook al een foutje gemaakt met een spin tot gevolg. |:(

Was wel een fantastische race om te rijden. Maar 6 cautions gehad, 6 green flag pit stops gehad, en ook geen gekkigheid gezien de hele race. Mooie race, alleen jammer van het einde. ;)

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:20:
Ja, had natuurlijk al wat hardwarewisselingen achter de rug (Fanatec GT3 -> Thrustmaster T500, Auzentech audio -> Realtek) en had het idee dat de PC niet altijd even optimaal meer reageerde. Had ook Hyper-V geactiveerd en had het idee dat hij daardoor ook trager reageerde, maar heb natuurlijk geen bewijs.

Nu alleen nog een uur wachten tot iRacing klaar is, argh!
Eerste voordeel meteen gemerkt: ik kan nu ook het stuur hotpluggen zonder dat iRacing crasht *O*
Kan ik eindelijk een sessie joinen, laden en tegelijkertijd m'n stuur aansluiten.

Lijkt ook allemaal wat beter/soepeler te lopen. Getest met de Radical op Silverstone en de BMW op Phillip Island, ik kan weer slides opvangen. Misschien placebo effect maar ik heb het gevoel dat het wat beter werkt allemaal. FFB voelt ook anders, misschien was er toch nog teveel van het oude stuur/instellingen in de registry blijven staan oid. Happy camper so far :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga zo over op W8.1 en een fresh install. Ben benieuwd ;)

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:38:
Ik ben net teruggegaan van W8.1 naar W7 op m'n race pc. Al heeft dat meer met licenties te maken en dat ik liever W8 op m'n gewone pc heb dan op mijn race pc.

Xbox

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Ik sla W8 over, niks als problemen mee gehad op 4 andere pc's, zal vast toeval zijn maar I don't like those odds :p

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Too late ;)
Maar zal wel loslopen...

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vergeet niet alle overbodige troep uit te vinken bij de installatie.

How do you save a random generator ?

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
W8 is bijna hetzelfde als win7 hoor :P zit op de achtergrond niet zo veel verschil in als je denk :P

En over Iracing: Sorry maar ik ben echt pislink en ga dus een refund eisen voor de DW12.. Ik heb mijn weekschema gefoccused op de indy race, ik heb zelfs afspraken met familie die uit Spanje komt verzet naar morgen zodat ik VANDAAG nog even een race kon pakken. En dan hebben ze zo'n faalactie weer..... Als het nou de 1e keer is dan zeg ik nog, "Meh, kan de beste overkomen" maar dit begint een gewoonte te worden bij Iracing lijkt het.

Het is allemaal leuk en aardig dat er veel tijd in sim-racen gaat zitten, en dat vind ik ook juist leuk, maar dit maakt het een beetje een nutteloze hobby op deze manier.

I-racing Profile

• skaylars
Kan iemand mij misschien hiermee helpen?

Ik heb 2 schermen op mijn pc. 1 voor hoofdgebruik en 2e scherm voor iRacing.
Elke x als ik iRacing opstart start hij op, op scherm 1 en ik wil dat hij opstart op scherm 2.
Heeft iemand enig idee hoe en of dit voor elkaar te krijgen is (buiten windowed mode om)?

• yvanbroeck
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2022
Bah, ik zag echt wel uit naar de Indy 500 :-(

iRacing Profiel

• yvanbroeck
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2022
skaylars schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:01:

Elke x als ik iRacing opstart start hij op, op scherm 1 en ik wil dat hij opstart op scherm 2.
Heeft iemand enig idee hoe en of dit voor elkaar te krijgen is (buiten windowed mode om)?
naar je app file gaan in je documenten, onder het vakje Graphics staat:
deviceIdx=0

verander de 0 in een 1 ;)

iRacing Profiel

• themac1983
btw, iemand een stream naar de echte indy 500 toevallig? :P heb nou toch niets beters te doen

I-racing Profile

• skaylars
Holy...
You're the man haha. Thanks mate:D
yvanbroeck schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:04:
[...]

naar je app file gaan in je documenten, onder het vakje Graphics staat:
deviceIdx=0

verander de 0 in een 1 ;)

Verwijderd

themac1983 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:07:
btw, iemand een stream naar de echte indy 500 toevallig? :P heb nou toch niets beters te doen
rtl7, anders niet doen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 25-05-2014 13:27 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

themac1983 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:07:
De race is morgen pas. :)

Verwijderd

ach kun je nascar kijken :-)

• themac1983
The anger..... keeps...on....BUILDING>>>>>AAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I-racing Profile

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
niet doen....

[ Voor 105% gewijzigd door BM op 25-05-2014 13:28 ]

How do you save a random generator ?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Waarom een brakke stream als het gewoon op RTL7 komt, vanaf 17:00 uur :)

My iRacing profile | Strava

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Omdat NL commentaar ruk is.

Bericht van Tony.
Our apologies for the site issues last night around race time. Nobody is more disappointed than us. Real bad timing to have a site issue. I don't think the problem was the actual load of the race, something else with the site but still looking into it. Obviously digging deep into it. We do have some good technical projects going to isolate issues to a single area in the future and not impact the entire site to lesson risk of this happening in the future. Unfortunately still working on those. It is always a top priority to have maximum site stability and uptime so again always looking at ways to minimize the risk of downtime. I wish it was as easy as throwing money at the problem and buying more hardware, bandwidth or capacity. That is not the problem.

Anyway, we thought better to not have the race tonight until we can figure out exactly what happened and correct it.

I know people put time and effort into this and it is a key event for us and many members every year. What's done now is done as far as the race last night. All we can do is regroup in the office early next week and figure out what if anything we can do about it. Whether we reschedule if people want, try and do an event of the top split based on existing qualifying, look into credits to people who purchased the car, I don't know but it is very disappointing.

More next week on Tuesday or Wed.
en
First thing we want to do is 100% figure out and correct the problem. Then more than happy to give it another go. We can even do a fun event maybe as a test first but again the actual race was not the problem. We have had much larger participants in a single race than that. Unfortunately I'm guessing we will find it was the load on some little thing, probably something relatively irrelevant that caused the site to start crawling which is why we are trying to isolate anything like that in the future. I don't know though, the tech guys still drilling into it.

Anyway, would be plenty of notice, I don't think want to just run it next weekend for example. Also going to think about some credits to those who bought the car. More next week.
Nu snel de DW12 gekocht, voor het geval dat ze credits terug gaan geven. :P

[ Voor 118% gewijzigd door Niellie41 op 24-05-2014 18:59 ]

• themac1983
Ik snap het issue niet zo. Ze kunnen toch gewoon de warmup 30 min maken, en ipv iedereen tegelijk laten joinen 100 man per 30 sec doen ofzo..... ALS het dan toch een load issue ergens op blijkt te zijn.

I-racing Profile

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:21
themac1983 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:03:
Ik snap het issue niet zo. Ze kunnen toch gewoon de warmup 30 min maken, en ipv iedereen tegelijk laten joinen 100 man per 30 sec doen ofzo..... ALS het dan toch een load issue ergens op blijkt te zijn.
Na het drama van de eerste Daytona 2,4h jaren geleden, waar 2500+ man in een warmup van 5 minuten probeerde te joinen is dat ook aangepast. Warm up verlengd naar 15 minuten en gefaseerd joinen (vandaar dat je soms staging ziet als je op join gedrukt hebt).

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 20:36
Dit was redelijk te anticiperen, gewoon kijken hoeveel users de DW12 aangeschaft hadden?

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
skaylars schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:01:

Ik weet niet of je beide monitors tegelijk wilt gebruiken? Zo niet, zou je kunnen doen als ik.
Ik heb 2 monitors, een 2560x1080 voor iracing en een 1920x1200 voor al het andere werkt. Ik ben verder in het gelukkige bezit van 2 bureau's. Windows past gewoon de resolutie aan als ik de ene uit zet en de ander aan. Wel eerst uitzetten en dan pas de ander aan, anders gaat het niet goed.
Verder heb ik 2 keyboards en 2 muizen, op elk bureau 1. Werkt uitstekend.

iRacing Profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:20

derx666

mecker ende blaet

ik kan me er niet druk over maken. shit happens, niemand overleden, geen gewonden, niemand ernstig ziek enz... het is een f*cking spelletje, en ze zullen vast een reschedule doen zodat diegene die ervoor getrained hebben dat niet voor niks gedaan hebben. No harm done. Sure het is vervelend, maar ga er van uit dat er op iRacing HQ meer gevloekt is dan op het forum, en daar was het een puinhoop. Ik denk niet dat ze beide events tegelijk zouden runnen als ze ook maar een vermoeden hadden gehad dat de site het niet zou trekken. Wij weten niet wat er misgaat, we kunnen alleen speculeren...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• dabelg
dit snap ik dus niet he

try and do an event of the top split based on existing qualifying ???

en de rest WTF

dit komt bij echt over als tja die 33 eersten hebben toch moeite gedaan en de rest jammer

[ Voor 28% gewijzigd door dabelg op 24-05-2014 21:51 ]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

I don't think the problem was the actual load of the race, something else with the site but still looking into it. Obviously digging deep into it. We do have some good technical projects going to isolate issues to a single area in the future and not impact the entire site to lesson risk of this happening in the future.
themac1983 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:03:
Roy Visser schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:15:
Dit was redelijk te anticiperen, gewoon kijken hoeveel users de DW12 aangeschaft hadden?
Blijven we wel even lezen heren. Geen server load issue maar iets in de site coding die bij deze grote aantallen de website laat crashen.

• dabelg
iracing kennende zal het allemaal wel soon opgelost zijn

Afbeeldingslocatie: https://lh6.ggpht.com/PbC0lgx6VmeV-kQySs3QqrN2c94Tua44yGs2JeHoGw5PhA5lxHUtFJVa0aGzzTUNMbc=w300-rw

[ Voor 68% gewijzigd door dabelg op 25-05-2014 00:09 ]

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 17:06
Vandaag ook begonnen met Iracing, maar so far echt een drama helaas.
Ik kan de auto gewoon niet op de weg houden zo gevoelig dat sturen.
Met dezelfde settings in assetto geen last, maar in Iracing voel ik me zo disconnected van de game.
Probeer nu ook een oplossing te vinden voor de gevoeligheid van het sturen, maar nog niets gevonden.
Als dit echter normaal is vraag ik me echt af hoe al die rijders het doen _/-\o_

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het is belangrijk dat je je instellingen van het stuur goed hebt staan (900° en ffb etc.). Dit is een veel gemaakte fout van mensen die beginnen en dan vinden ze meteen dat ze niets voelen of zo.

• Fragbeestje
  • Laatst online: 26-11 10:08
Ik weet niet wat voor stuurtje je hebt maar ik kan wel aanraden om linear mode uit te vinken in iracing.
Scheelt bij mij een hele hoop.

Voor Logitech in de drivers:
Overall Effects Strength: 100%
Spring Effect Strength: 0%
Damper Effect Strength: 100%
Centering Spring: Unchecked
Report Combined Pedals: Unchecked
Rotation: 900°
Allow Game To Adjust: Checked

Heel uitgebreide FFB post (overkill voor beginners info: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2023748.page )

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• Ithric
MaFFia schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:21:
Vandaag ook begonnen met Iracing, maar so far echt een drama helaas.
Ik kan de auto gewoon niet op de weg houden zo gevoelig dat sturen.
Met dezelfde settings in assetto geen last, maar in Iracing voel ik me zo disconnected van de game.
Probeer nu ook een oplossing te vinden voor de gevoeligheid van het sturen, maar nog niets gevonden.
Als dit echter normaal is vraag ik me echt af hoe al die rijders het doen _/-\o_
Anders even op het forum van iracing zoeken naar jou stuur en de instellingen overnemen als ze vermeld staan.
Mochten ze er niet staan kan je hier ook even posten dan weten wij het misschien wel voor je dan heb je een goede basis. (anders begin je verkeerd en wordt het lastig, ik reed met 600-700 steering de eerste weken tot iemand het opviel dat ik niet verder kon sturen 8)7 )

iRacing Profiel

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 17:06
Het ging om de logitech DFGT.
Buiten alle settings die ik 1 op 1 had overgenomen ben ik de strengt van de FFB ophoog aan het gooien.
Nu ga ik dingen pas echt voelen en de 12 % / 16 % die gezegd wordt op internet is te laag voor me :S

Moet er ook eerlijk bij zeggen dat de game ook mega anders reageert als Assetto.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Ithric
MaFFia schreef op zondag 25 mei 2014 @ 13:04:
Buiten alle settings die ik 1 op 1 had overgenomen ben ik de strengt van de FFB ophoog aan het gooien.
Nu ga ik dingen pas echt voelen en de 12 % / 16 % die gezegd wordt op internet is te laag voor me :S

Moet er ook eerlijk bij zeggen dat de game ook mega anders reageert als Assetto.
Ik heb een Thrustmaster T500 en heb hem op 19-20 staan en oval geloof ik zelfs 28.
Dan voel ik het glijden eerder en heb niet echt veel last ervan om te sturen. (alleen toen ik Skip en Road op 28% ging rijden |:( )

iRacing Profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb net hier wat berichten aangepast, het is ook hier (net als op de rest van tweakers) niet de bedoeling om streams te delen.

Xbox

• Arfman

Arfman

Drome!

En? :P

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

MaFFia schreef op zondag 25 mei 2014 @ 13:04:

Wat is anders? De FFB is ook heel anders opgebouwd dan AC. Meer informatie hierover kan je hier vinden, met antwoorden van de staff.

Ik rijd ook af en toe AC, maar ik heb geen problemen met het heen en weer switchen van sim.

• Ithric
Poeh, was geen spannende race maar wel eerste.
Ik starte 2de met nummer die een Q van 25.0xx neerzetten:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SAJLITQS-D.jpg

Dacht dus als ik nou heel aggresief (maar fair) ga racen, misschien kan ik dan mijn early pace gebruiken. (want hij maakte veel foutjes in de warmup na 1 of 2 ronde)

Tot mijn verbazing starte hij niet en ging uit de pit weg, ik was even verbaasd en dacht even dat de P3 nu kopstart had maar de spotter zei follow Pace Car en niet blijf achter P3.

Dus toen de Pace Car in ging, stoof ik weg met na een ronde al 1.8-2 seconden.

Hier de reply van de race voor de geintresseerde, niet echt spannend (18s voor op P2 en ik heb wat lager pace aangehouden (25.4-25.5)
https://www.dropbox.com/s/yepwv5vvqkdsja3/Winning%20race.rpy
(heb alleen de start en L1 opgenomen, dacht al wat is hij snel geupload.. 8)7 )

[Edit] Dan maar de tijden erbij vermelden:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6J7CQJJS-D.jpg

[\EDIT]

Ben erg in mijn nopjes nu, ook al zag ik het veld achter me niet als een bedreiging omdat ik wist dat ik vaker 25.1-25.3 neerzetten in de eerste 2 ronden, dus ik was mijn eigen vijand)

http://members.iracing.co...id=10966216&custid=144416

[ Voor 13% gewijzigd door Ithric op 25-05-2014 14:51 ]

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Ithric schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:38:
Een win is een win! Gefeliciteerd!

• -PassY-
Ithric schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:38:
Ik starte 2de met nummer die een Q van 25.0xx neerzetten:
Gefeliciteerd *O* *O* *O*

En je moet het nog altijd wel doen als de overwinning binnen handbereik ligt :)

/offtopic: Wat een saaie optocht in Monaco -O-

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Serieus Passy? Met alles wat er in Q3 gebeurde gisteren, alle crashes/safety cars en bijbehorende restarts, inhaalacties op onmogelijke punten, motoren die opblazen, etc. ?

Heb erg veel kritiek op de F1 maar ik vind de race tot nu toe erg vermakelijk :)

• -PassY-
Dat is er wel, maar op een 1 of andere manier vind ik er vandaag geen zak aan.

Denk dat de overmacht van Mercedes een beetje te groot is. Of eigenlijk, de andere teams moeten beter hun best doen :)

Maar ja, nu dit tikkende. Hamilton met problemen met zijn ogen?

• Arfman

Arfman

Drome!

Jup, maar om op goede voet te blijven met BM zou ik je aanraden om hier verder te gaan: Arfman in "[F1] Seizoen 2014" :P

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
iRacing draait, pc is soepeler en een klein beetje fps erbij. Maar de user interface is ruk uhhh wennen...
Nu de rest installeren ;(

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 25-05-2014 16:20 ]

Verwijderd

Heren,

Ik ben op zoek naar een nieuw stuur+pedal set. Budget 350,-
Welke zouden jullie nemen de GT3+CSR Elite, GT2+CSR of G25/27.

Betreffende de GT2/3 werken de oude plastic shifters daarop? Die heb ik nu op me PW9T Maar als ik ze niet hoef te vervangen zou dat mooi zijn.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 18:26
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:40:
Heren,

Betreffende de GT2/3 werken de oude plastic shifters daarop? Die heb ik nu op me PW9T Maar als ik ze niet hoef te vervangen zou dat mooi zijn.
Volgens mij moet je daar zo'n bodnar (?) cable voor hebben om die te laten werken. Gaat dan wel via USB.

Mijn fout, dacht dat je een G25/G27 shifter bedoelde.

Heb zelf een GT3 + CSR elite. Werkt perfect. Ik zou persoonlijk niet voor de CSR pedals gaan, juist die load cell maakt het verschil!

/oftopic heb je al wat moois gemaakt met die arduino module/display? :)

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 25-05-2014 16:56 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:04:
[...]

iRacing draait, pc is soepeler en een klein beetje fps erbij. Maar de user interface is ruk uhhh wennen...
Nu de rest installeren ;(
Classic Shell doet wonderen ;)

Verwijderd

R0y. schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:56:
[...]

Volgens mij moet je daar zo'n bodnar (?) cable voor hebben om die te laten werken. Gaat dan wel via USB.

Mijn fout, dacht dat je een G25/G27 shifter bedoelde.

Heb zelf een GT3 + CSR elite. Werkt perfect. Ik zou persoonlijk niet voor de CSR pedals gaan, juist die load cell maakt het verschil!

/oftopic heb je al wat moois gemaakt met die arduino module/display? :)
Nee heb nog niks kunnen doen met de display.

Maar wat is het voordeel van de loadcell? Heb nog nooit met zo'n ding gereden.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:59:
[...]

Gewoon boot to desktop aanzetten, dan heb je al praktisch niks meer met die nieuwe interface van doen ;)
Verder went het best wel hoor ;)

Benieuwd waar Fanatec morgen mee komt, vermoed meer info over de adapter die achter elk stuurtje tot nu toe zit :)

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 25-05-2014 17:14 ]

Xbox

• Bruzski

Bruzski

watte ??

BM schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:11:
[...]
Benieuwd waar Fanatec morgen mee komt, vermoed meer info over de adapter die achter elk stuurtje tot nu toe zit :)
volgens de blog van de fanatec site als ik het goed begrijp gaat het naar grote waarschijnlijkheid om een soort van universele QR hub zodat je in de toekomst je eigen rims kan plaatsen of hele reeks van buttonbox accessoires ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bruzski op 25-05-2014 18:05 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:59:
[...]

Fijn. ;)

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:40:
Heren,

Ik heb zelf ook deze set, ben er erg tevreden over.
Weet niet of je 2e hands wil maar er staat er 1 op MP

http://link.marktplaats.nl/809982902

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 18:49
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:04:
[...]

Nee heb nog niks kunnen doen met de display.

Een loadcell is een device dat de druk op het pedaal meet i.p.v. de lineaire afstand. Ik kan het niet zo goed uitleggen, haha, in ieder geval krijg je een non-lineaire meting, meer zoals je in een echte auto krijgt. Het is veel makkelijker om consistent mee te zijn omdat je telkens dezelfde druk uitoefent, en dat is blijkbaar makkelijker in je onderbewuste te graveren :P

Hemdahl legt het wel goed uit vind ik: YouTube: Load cell explained (engels)

Verwijderd

FransJansen schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:43:
[...]

Ik heb zelf ook deze set, ben er erg tevreden over.
Weet niet of je 2e hands wil maar er staat er 1 op MP

http://link.marktplaats.nl/809982902
Ik bestel liever via F een nieuwe. Of het moet een hele goede deal zijn.
Hoop alleen niet dat als ik het stuur bestel dat dan een half jaar later alle support er af gehaald word net zoals met de PWT. Stuur was uit de eerste batch en binnen een half jaar kwam er al geen nieuwe drivers of wat dan ook uit ondanks de vele problemen

• Bruzski

Bruzski

watte ??

JazzGreenway schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:03:
[...]

Een loadcell is een device dat de druk op het pedaal meet i.p.v. de lineaire afstand. Ik kan het niet zo goed uitleggen, haha, in ieder geval krijg je een non-lineaire meting, meer zoals je in een echte auto krijgt. Het is veel makkelijker om consistent mee te zijn omdat je telkens dezelfde druk uitoefent, en dat is blijkbaar makkelijker in je onderbewuste te graveren :P

Hemdahl legt het wel goed uit vind ik: YouTube: Load cell explained (engels)
yup,
mochten de loadcells wat prijzig zijn gewoon hier gelijk 4stuks bestellen, hier heb ik ook wat spare parts besteld..

http://www.ebay.com/itm/2...p3984.m1439.l2649&afsrc=1

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:04:
[...]

Bij een normale (pot-meter) rem wordt de remkracht bepaald aan de hand van de stand van het pedaal (de hoek, oftewel hoe ver je hem ingetrapt hebt). Bij een load cell wordt de remkracht bepaald aan de hand van de druk die je op het pedaal uitoefent. Het is nog steeds een pedaal wat naar beneden beweegt als je erop trapt, alleen veel minder ver en je moet veel meer kracht zetten om hem tot de grond te trappen (dat is dan ook nooit nodig). Net als in een echte auto eigenlijk, je trapt je rem niet zomaar tot de grond in om 100% te remmen, paar centimeter is al genoeg als je genoeg druk zet.

Het resultaat is dat je veel nauwkeuriger en vooral veel consistenter kan remmen. Het is heel moeilijk om een pedaal elke ronde opnieuw op precies 78 graden omlaag te duwen en daar te houden (stel dat daar het optimale rempunt zit voor die bocht), maar het is veel makkelijker om elke ronde precies dezelfde druk uit te oefenen.

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
Ik denk dat de term Muscle memory is :)

Na een paar keer herhalen "leren" je spieren een handeling. Hierdoor kan je ronde na ronde bijna extact op de zelfde manier remmen.

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Vanavond weer speccen op een erg leuk baantje, hoop dat ik deze keer niet vergeet te koppelen...

Anyway, de results van vorige week zijn nog niet doorgevoerd op de site van Nick.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
idd, leuke combi vanavond, wel slecht weer en de 2de heat is top8 inverted!
GoT Monday Tournament S2-W526-05-14
Car(s)Track(s)
SCCA Spec Racer Ford
SCCA Spec Racer Ford
Brandstof100 % (+/- 26,5 L)
Extra gewicht0 Kg
Basis contentJa
Twin Ring Motegi - East (Heat 1)
Twin Ring Motegi - East
MomentDag
Pitplaatsen31
Basis contentNee
Programma (CET)
Heat 1
Vrije training20:00 - 21:00 (60 min.)
Kwalificatie21:00 - 21:15 (15 min.)
Race21:15 - 21:35 (20 min.)
StartStanding
MC GridNVT
StartopstellingKwalificatie
CautionsOff (local yellows only)
RestartNVT
Fast Repairs1
Disqual. Inc'sNVT
Heat 2
Vrije training21:45 - 21:55 (10 min.)
KwalificatieOp basis van Heat 1
Race21:55 - 22:25 (30 min.)
StartStanding
MC GridNVT
StartopstellingTop 8 Inverted (Voorgaande race/heat)
CautionsOff (local yellows only)
RestartNVT
Fast Repairs1
Disqual. Inc'sNVT
Weersvoorspelling
TemperatuurLuchtvochtigheidMistWindsnelheidWindrichtingWolken
24° C120%20%19 Km/uSEPartly

En de stand is bijgewerkt ;)

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Zit er voor mij helaas niet in vanavond. Ben verkouden en heb ongeveer elke bocht een zakdoek nodig. Echt funest voor je concentratie :(

iRacing Profiel

• thijmennabuurs
Ziet eruit als een leuke combo! vind de scca alleen een klote auto om mee te rijden! maar daar zet ik me wel overheen 😉

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/1608882c9922a4c4f0483604ebaa9b.png
Geen universele adapter, maar 'Static Shifter Paddles'.....

http://eu.fanatec.com/forum/categories/blog

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, de Fanatec rekenmachine kan dus wel op andere bedragen dan 349,95 uitkomen :+

Voor bepaalde genres wel interessant denk ik, al had ik liever meer info over die generieke adapter gehad :)

Xbox

• -PassY-
ik ga mijn best doen om vanavond aanwezig te zijn.

Normaal rij ik mijn races lekker op de zondag middag/avond, maar er was iets met Monaco en Indy gister :+

Als ik een mooi resultaat haal bij de 19:45 race, dan ben ik er rond 20:30. Bij een slecht resultaat ga ik nog even verder oefenen en ga ik ook de 21:45 race rijden.

<fanatec>
Dus als ik het goed begrijp, heb je nu nodig: 1 base, 1 loze pedal shifters voor de base, en een stuur a 350.

Allemaal los, maar wel nodig allemaal? Beetje prijzig :)

Verwijderd

Nou ik heb mezelf vandaag de GT3+CSP V2 gekocht. :D hoop ze snel binnen te hebben
Pagina: 1 ... 62 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.