Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.990 views

Onderwerpen

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:53

BM

Moderator Spielerij
-PassY- schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:23:
Dus als ik het goed begrijp, heb je nu nodig: 1 base, 1 loze pedal shifters voor de base, en een stuur a 350.

Allemaal los, maar wel nodig allemaal? Beetje prijzig :)
Wat ik er tot nu toe van kan zien hebben de stuurtjes gewoon shifters erbij zitten. Die is imho puur een add-on voor als je de shifters op een vaste plek zou willen hebben. Persoonlijk lijkt het me niet fijn, maar goed, ieder zo z'n voorkeur :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

JoepW schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:05:
[afbeelding]
Geen universele adapter, maar 'Static Shifter Paddles'.....

http://eu.fanatec.com/forum/categories/blog
Volgende product lijkt een handbrake :D
YouTube: HB Test 2

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 14:59

Arfman

Drome!

JoepW schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:05:
[afbeelding]
Geen universele adapter, maar 'Static Shifter Paddles'.....

Vreemde keus gezien de haat die Thrustmaster kreeg (en krijgt) mbt de static paddles op de T500. (Waar je overigens best snel aan went).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Fanatec gaat dus gewoon de module kant op, op zich niets mis mee btw maar dan moeten de prijzen wel normaal blijven.

Je hebt nu dus
Base
Rim
Shifter paddles
knoppen

Weet iemand of die 349,95 voor rims MET buttons is, of enkel de rims en je die buttons nog appart per module moet kopen ofzo?

I-racing Profile

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:53

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:50:
[...]

Volgende product lijkt een handbrake :D
YouTube: HB Test 2
Die handrem vinnik niet zo interessant. Wel zou ik willen weten wat dit is:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/enwatisdat.png
themac1983 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:03:
Fanatec gaat dus gewoon de module kant op, op zich niets mis mee btw maar dan moeten de prijzen wel normaal blijven.

Je hebt nu dus
Base
Rim
Shifter paddles
knoppen

Weet iemand of die 349,95 voor rims MET buttons is, of enkel de rims en je die buttons nog appart per module moet kopen ofzo?
Met Base en Rim ben je al klaar hoor. Die knoppen worden echt niet los leverbaar en paddles (meebewegend) zitten al op de stuurtjes.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• themac1983
JoepW schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:29:

Met Base en Rim ben je al klaar hoor. Die knoppen worden echt niet los leverbaar en paddles (meebewegend) zitten al op de stuurtjes.
Are you sure?
So what about another GT style rim with neutral branding and our modular button system?
van http://eu.fanatec.com/for...-for-your-clubsport-wheel

Modulair zou inhouden dat je verschillende modules hebt die je aan je stuurtjes (of base) kunt koppelen en aan kan passen naar eigen smaak. Bijvoorbeeld,bij het gelinkte stuurtje lijkt de bovenkant 1 module, linksonder 1 en rechtsonder 2.

Dat lijkt me nou juist vet aan die stuurtjes, dat je zelf de buttons kunt aanpassen, loshalen, toevoegen etc.
Zo begrijp ik het iig... als dat niet zo is vind ik het jammer :(

Die paddles zijn wel inderdaad gewoon voor wie ze liever op de base heeft dan op de rim.

[ Voor 9% gewijzigd door themac1983 op 26-05-2014 12:38 ]

I-racing Profile

• BM

BM

Moderator Spielerij
Je zult ze vast kunnen aanpassen, maar ik mag hopen dat je voor de 350 euro een paar pakketjes buttons erbij krijgt :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-10 22:53

Bruzski

watte ??

Drift & Rallye Part II: ClubSport Hand Brake :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• themac1983
BM schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:50:
Je zult ze vast kunnen aanpassen, maar ik mag hopen dat je voor de 350 euro een paar pakketjes buttons erbij krijgt :)
Yeah, hoe ik het begrijp (en dit is niet gebaseerd op echte kennis ofzo, ik lul maar wat en HOOP dat het zo gaat werken)

heb je straks een base, een quickrelese (voor of na de hub dat weet ik niet), een Hub voor de buttons en dan je rim.

IIG heb ik mijn vakanttiegeld toch niet aan een stuur uitgegeven. ik wil eerst wachten wat ze hier nou allemaal mee gaan doen :P dit klinkt allemaal erg interesant namelijk

I-racing Profile

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 18:49
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:25:
Nou ik heb mezelf vandaag de GT3+CSP V2 gekocht. :D hoop ze snel binnen te hebben
Gefeliciteerd, je zal er geen spijt van krijgen denk ik :)

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 20:36
En nog vind ik het BMW stuurtje misschien nog wel het meest geslaagd :) Ik heb eigenlijk nog helemaal geen nieuwe toevoeging gezien waarvan ik dacht, WOW die moet ik bestellen. Van het meeste wist ik ook wel dat het eraan kwam, het Nascar stuurtje kijk ik eigenlijk nog wel het meeste naar uit, maar die prijzen zijn wel belachelijk..

Handrem lijkt met loadcell te werken, ik houd het wel op mijn gemodificeerde frex h-brake :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik hou het ook op mijn BMW stuur voor de meeste auto's.
Misschien wat zwaar, maar ik red me er prima mee ;)

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:19

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb nog geen uitvoering gezien die ik MOET hebben, de wow-factor ontbreekt wel wat...

My iRacing profile | Strava

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik hoop op een mooi stuurtje met ingebouwde LCD, alleen zal die wel voor fors meer dan 350 euro de deur uti gaan :)

Xbox

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Ik wil gewoon een rond (of bijna rond) stuurtje met genoeg knoppen (6 of meer) wat niet te zwaar is en niet te groot is. Hele displays enzo kunnen me gestolen worden, ik kijk eigenlijk nooit op de display van m'n formula wheel. Maar daar ga ik echt geen 350 euro aan uitgeven. Vind het dus allemaal wel leuk en aardig waar ze mee aankomen maar ze lijken niet echt stil te staan bij mensen die al genoeg uitgegeven hebben aan een base en een of twee standaard stuurtjes en die graag wat varieteit hebben zonder weer een half maandloon te moeten inleveren :) Het hoeft toch allemaal niet zo duur te zijn? Van mijn part is het plastic, zolang het maar stevig is vind ik alles prima, dat zo'n stuurtje uit 'CNC milled aluminium' is gemaakt zegt me niet zo veel, het is wel leuker zeker en meer authentisch maar om daar 350 euro voor uit te geven vind ik te ver gaan.

Mijn iRacing profiel

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Dit weekend weer eens bezig geweest om de schermen mooi op 60 graden af te stellen...
Na een uur begon ik het echter alweer te vervloeren dat ik eraan begonnen was...
Daarna maar solidworks opgestart om hier eens wat aan te doen...

Het begin is al klaar met printen :)
Tussenstuk moet ik nog maken maar komt waarschijnliijk nog een gedeelte waar de smartphone in kan pluggen als shiftlight.
Afbeeldingslocatie: http://download.hezik.nl/tweakers/hoek1thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://download.hezik.nl/tweakers/hoek2thumb.jpg
Mocht iemand geinstreseerd zijn in de tekening om zelf te printer/ aan te passen:
Solidworks/STL

Volgende project wordt denk ik zelf een buttonbox maken :)

[ Voor 17% gewijzigd door back2basic op 26-05-2014 19:32 ]

Mijn iRacing profiel

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Helaas vanavond weer geen tijd om te rijden. :(

Omdat het donderdag hemelvaart is mogen we het nachtwerk van woens/donderdag nacht deze nacht doen *O* 8)7

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

• BM

BM

Moderator Spielerij
Toch sympathiek van je baas dat dat mag :+

Maar wel balen :(

Xbox

• NickThissen
back2basic schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:51:
Dit weekend weer eens bezig geweest om de schermen mooi op 60 graden af te stellen...
Na een uur begon ik het echter alweer te vervloeren dat ik eraan begonnen was...
Daarna maar solidworks opgestart om hier eens wat aan te doen...

Het begin is al klaar met printen :)
Tussenstuk moet ik nog maken maar komt waarschijnliijk nog een gedeelte waar de smartphone in kan pluggen als shiftlight.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mocht iemand geinstreseerd zijn in de tekening om zelf te printer/ aan te passen:
Solidworks/STL

Volgende project wordt denk ik zelf een buttonbox maken :)
Gaaf, met 3d printer? :)

Nu nog een dingetje waarmee je de schermen kan verstellen tussen twee (vooraf ingestelde) hoeken, 60 voor racen en dat je er dan tegen duwt en dat ze vanzelf terug klikken naar 30 ofzo voor kantoor werk _/-\o_

;)

Mijn iRacing profiel

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Ja eigen 3d printer.. Ben 2 maanden geleden begonnen met het bouwen ervan (Prusa i3) inmiddels staat ie nu een week of 2 plastic vormen te spugen..best gaaf. 8)

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
grrr.

Slechte start weer eens, ronde 1 afgelegd, geen problem denk ik nog, rustig blijven.

Spint er 1 in T1, komt dwars op de baan midden in T2, zat in het midden, complete voor en achterkant in elkaar en kijk nu tegen een 7m repair scherm aan :X

Ga nog wel kijken of ik iets van mijn SR kan redden :+

/edit: kom er net achter dat de persoon die spinde niet echt zijn rem gebruikte. Hier kwam hij op het midden van de baan terecht. Had hij zijn rem gebruikt tijdens het spinnen (lees, 100% ingetrapt :) ) dan was er helemaal niks aan de hand geweest denk ik :( Nu kwam een man op 6 achterop en ik kon geen kant op.

Toch nog een beetje SR kunnen redden :D maar 0,3 verloren :+
En de les van vandaag is, beter kwalificeren :) Had een 1.07.9 gedaan in Q terwijl ik een 1.07.5 eerder gereden had. Anders had ik wellicht net voor de spinner gezeten.

[ Voor 47% gewijzigd door -PassY- op 26-05-2014 20:32 ]

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij

Nieuwe drift-rim.

En wat ligt daar op het einde links naar z'n rig op de grond? ;) :P

Xbox

• NickThissen
BM schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:06:

En wat ligt daar op het einde links naar z'n rig op de grond? ;) :P
Het stuur wat hij er aan het begin af haalt toch? :P of wat mis ik...

Mijn iRacing profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:09:
[...]

Het stuur wat hij er aan het begin af haalt toch? :P of wat mis ik...
Uh, nee, ik wel :F 8)7

Xbox

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik kom de 2de race pas!
moet jammer genoeg nog wat voor school doen.

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• Arfman

Arfman

Drome!

Net even geoefend met de Radical op Barber. Het lijkt erop dat ik m'n mojo terugheb. Windows vers erop, voor alles de nieuwste drivers gepakt, monitoren opnieuw opgemeten en correct ingevoerd in iRacing voor de FOV en het gaat als een speer :) Ben nog niet de snelste (nooit geweest ook) maar ik hou de auto weer op de baan en kan de boel corrigeren (binnen grenzen natuurlijk). Als bonus werkt de hotplug functie in iRacing nu ook naar behoren en start m'n PC veel sneller op. Knallen maar!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Bruzski

Bruzski

watte ??

:X

[ Voor 117% gewijzigd door Bruzski op 27-05-2014 11:34 ]

• thijmennabuurs
De mp servers vallen wel vaak uit zeg! eest server 1 toen server 2. daarna maar de US server geprobeerd maar werd omhoog geknald zonder reden met 100% schade als gevolg!

• NickThissen
thijmennabuurs schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:47:
De mp servers vallen wel vaak uit zeg! eest server 1 toen server 2. daarna maar de US server geprobeerd maar werd omhoog geknald zonder reden met 100% schade als gevolg!
Denk eerder dat het aan jou verbinding ligt aangezien je net ook uit onze server + teamspeak vloog.

Mijn iRacing profiel

• thijmennabuurs
hahah dit was in een ander topic bedoeld 😜! ja mijn moeder wou ff de router resetten zonder aan te geven 😁 maar dat doet ze vanaf nu niet meer haha.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:06:
......En wat ligt daar op het einde links naar z'n rig op de grond? ;) :P
Is dat niet gewoon dat stuur waar je een telefoon op kan mounten?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/wattuh.png

2 vermakelijke races achter de rug met de srf ;)
En pole, alleen niet kunnen verzilveren ;(

[ Voor 64% gewijzigd door JoepW op 26-05-2014 23:28 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jaja, ik zat er naast, was te enthousiast over dat stuur, sorry :p

Was inderdaad leuk. Beide races leuke gevechten gehad, jammer dat het in allebei de races mis ging. In de 1e race het onverwacht/onbedoeld 3-wide gemaakt en Marco aangetikt, al had ie dat zelf niet door, waardoor ik spinde en vanaf achter opnieuw kon beginnen. Uiteindelijk nog 6e geworden.

Dus vanaf P3 gestart in race 2. Tijdje Nick, Robbert en Marco achter me kunnen houden, maar Nick kwam uiteindelijk toch voorbij. Marco en Robbert hadden daar (gelukkig) beduidend meer moeite mee :p Uiteindelijk 3-wide de chicane in, maar helaas ging het daar bij de 2e bocht mis en raakten Marco en ik elkaar. Geen idee of ik nog echt schade had, maar echt constant rijden zat er niet in. Zullen de banden wel geweest zijn, aangezien ik nog wel m'n snelste tijd reed daarna zal de auto wel oke geweest zijn.

Maar toch is de SRF op NTM4.x leuker dan de huidige versie, daar kon je tenminste nog wat mee glijden, dat vind de huidige echt niet leuk meer :(

Gister voor de GoT race nog ff geoefend met de L79 op Daytona. Hand vol, maar wél leuk. Chicane op de oval is erg gaaf als je daar goed hard doorheen kunt knallen :)

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 27-05-2014 07:43 ]

Xbox

• Fragbeestje
  • Laatst online: 26-11 10:08
De racejes met de SRF vond ik best leuk. Alleen jammer dat ik in race 1 al heel snel schade had omdat Marco me aantikte. Het viel aanvankelijk nog mee want kon 'm houden maar het autotje reageerde heel hierna heel listig en was bijna een seconde trager dan normaal. Hij brak ook een paar keer uit zonder enige aanwijzing waardoor ik eerst naar P13 terugzakte. Laatste ronde gingen er nog een heleboel mensen de mist in waardoor ik nog net op P8 eindigde.

2e race dus vanaf pole vertrokken. Wim kwam veel beter uit de startblokken maar ik kon er aan de buitenkant naast blijven in bocht 1 en 2 waardoor ik de binnenkant had in bocht 3 en m'n eerste plek terug kon nemen. Vanaf toen geprobeerd om zo netjes en snel mogelijk te rijden want als Wim in de draft had kunnen blijven had het heel wat lastiger geweest.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja was weer leuk gister met de SRF. Blijft wel een leuk autootje om mee te racen. Kan er echt lekker close mee racen.
In de eerste race had ik P3 als start positie. Bij de start was ik lekker snel weg en doordat Joep en Dirk minder goed weg kwamen kon ik hem meteen erlangs drukken. Joep kneep wel af maar kon niet voorkomen dat ik hem ernaast zette. Daarna heel ronde lang met Joep lopen vechten waarbij ik hem er elke keer voor kon houden. Echter in lap 2 spinde Joep eraf en had ik geen directe druk meer van achter omdat er een gat van 2 seconde was naar BM volgens mij. uit eindelijk vielen er nog een paar af en bleef Dirk over op P2. Die zat een beetje als een jojo achter me op zo'n 2 seconde. Echter aan eind van de race kwam die wat dichterbij maar op zich nog niet zo snel dat ik me zorgen hoefde te maken. Jammer alleen dat ik 2 rondes voor het einde me moest verremmen in de laatste bocht. Hierdoor spinde ik bijna en kon Dirk er voorbij. Baalde wel van dat foutje maar P2 is op zich ook niet slecht.
2de Race starte ik dus als 7de en bij de start zat ik meteen vast en kon ik alleen hopen dat ik niet teveel posities verloor. Uit eindelijk als 8ste door de eerste ronde gekomen en daarna was het rustig aan maar is kijken wat er mogelijk was. Dirk moest voor een stop en go naar binnen dus had weer men P7 terug. Daarna besloot Joep de muur in te spinnen en zat ik op p6. Vlak achter Derx en Nick die aan het jagen waren op BM. Kon lekker achter hangen in de slipstream en toen we bij BM waren aangekomen kon het vechten beginnen. Dat ging een aantal ronde zeer leuk echter kwamen BM en Derx elkaar tegen (gelukkig zat ik er toen net voor) en vielen die bijde dus weg. Nick was echter al eerder er voorbij gegaan en zat nu 6 seconde voor me. Dat ging ik niet meer goed rijden en toen maar rustig op p4 uitgereden. Daardoor ook over 2 races de minste incs gehaald.

Dus niet ontevreden volgens mij de meeste punten kunnen binnen harken met een p2 en p4. Zo de druk op Koen kunnen verhogen voor het kampioenschap. >:) >:)

iRacing Profiel

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Waren opzich weer twee leuke races in de spec ja! Hoewel ik veel minder gevochten heb dan ik zou willen met zo'n bakje.

Eerste race kwam ik in de kopgroep van 4-5 terrecht in de regio van Bas. Dat was de eerste paar laps erg spannend omdat hij niet naast zich kon kijken en soms net even de verkeerde inschatting maakte. Maar dat deed ik een paar laps later ook bij hem. Ik dacht dat ik er in de binnenbocht wel langs kon steken, maar de touche was dusdanig dat Bas meteen ging spinnen. Mijn auto leek er alleen echt helemaal geen last van te hebben gek genoeg. Nogmaals excuus dus. Daarna eigenlijk een vrij saaie race gereden op P2, totdat Robbert besloot in de laatste bocht van de 1-na-laatste lap een foutje te maken. Hierdoor kon ik er voorbij steken en een lap later de overwinning pakken.

Tweede race maakte ik maar weer eens een valse start (begint een trend te worden in die spec) en moest ik dus helemaal achteraan het veld weer aan gaan sluiten na de stop&go. Daarbij leverde ik ook nog eens mijn fastrepair in omdat ik niet lekker de pits inreed. Kortom, helemaal uit m'n doen. De race uiteindelijk nog wel weer kunnen hervatten en nog wat plekjes gewonnen door uitvallers. De jacht op Eric proberen in te zetten, maar die zat nog mijlen ver voor me :)

Afijn, na de race m'n racegear maar eens onder handen genomen, zowel shifter als clutch werkt weer naar behoren. Vooral de hal sensor van de clutch was erg smerig met heel veel metaal splinters en vloerkleed delen... (misschien maar eens wat onder de pedalen leggen zodat dat minder wordt). De shifter had een potmeter die niet lekker werkte bleek achteraf, er wordt maar een extreem klein bereik van het ding gebruikt. Dus die maar even een paar keer helemaal max-min-max-min-max-min gedraait zodat het koper weer lekker over elkaar heen kan geleiden.

Begrijp eerlijk gezegd echt niet waarom ze gekozen hebben voor een potmeter in die shifter, het is een ontzettend foutgevoelig onderdeel in een afgesloten container. Die ook nog eens compleet vastgelijmd zit op een printplaatje die weer vast zit aan het metaal met 2 boutjes+moertjes. Op andere plekken gebruiken ze gewoon simpele klik switches, veel minder fout gevoelig...

Hoop dat die shifter het wat langer gaat uithouden in ieder geval, heb hem niet eens een half jaar volgens mij.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• BM

BM

Moderator Spielerij
themac1983 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:36:Modulair zou inhouden dat je verschillende modules hebt die je aan je stuurtjes (of base) kunt koppelen en aan kan passen naar eigen smaak. Bijvoorbeeld,bij het gelinkte stuurtje lijkt de bovenkant 1 module, linksonder 1 en rechtsonder 2.

Dat lijkt me nou juist vet aan die stuurtjes, dat je zelf de buttons kunt aanpassen, loshalen, toevoegen etc.
Zo begrijp ik het iig... als dat niet zo is vind ik het jammer :(
Zoals ik al verwachtte, maar een dag later komt Fanatec zelf met de uitleg :)
Drift & Rallye Part III: ClubSport Drift Rim
To complete our drift special we also developed the Drift Rim for ClubSport Wheel.
It is the perfect companion for the ClubSport Static Shifter Paddles and the ClubSport Hand Brake.
•Perfectly round
•Smooth leather
•Lightweight
•Center position stripes
•Deep dish

•Stylish

And just like with any other of the new rims it comes with adjustable buttons, encoder, LED display and adjustable shifter paddles so you can add more functionality (but also weight) if you like without paying anything extra.

Available this summer for 349,95 Euro / USD (incl. tax / excl. tax)
Afbeeldingslocatie: http://eu.fanatec.com/forum/uploads/FileUpload/fa/a3be3a57891bdf7fd4a606f05bc712.png

Xbox

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 13:01
Ik denk dat ik de Flat 1 ga nemen, zeker ook omdat ik meer en meer met auto's rij waar het BMW stuur eigenlijk niet bij past en het formula wiel is weer zo specialistisch. En mogelijk maak ik de overstap naar de DW12 volgend seizoen.

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

BM schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 07:40:
Gister voor de GoT race nog ff geoefend met de L79 op Daytona. Hand vol, maar wél leuk. Chicane op de oval is erg gaaf als je daar goed hard doorheen kunt knallen :)
Ik ook, erg leuk! Heel tricky, auto glijdt als een malle de eerste 3 laps maar daarna wordt het beter. Hopen dat ik nog even tijd heb om mee te doen met de SoF race, moet zaterdag en zondag werken dus weinig kans. Zucht.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:20

derx666

mecker ende blaet

Ik heb het idee dat Fanatec gewoon een vrij algemene quick release mount met buttons en shifters heeft gemaakt, en daar zelf nu diverse stuurtjes op zet. Volgens mij is het vrij eenvoudig om dat stuurtje te verwijderen, en daar een eigen stuurtje voor te gebruiken.
Ik denk alleen niet dat ik het nog ga doen. Ik vind 350,- gewoon te duur voor een quickrelease met wat knoppen en shifterpaddles en een cheap stuurtje uit China erop. Ik vind de stuurtjes nl. nogal lijken op die momo clone stuurtjes (made in China) van 30,- op Ebay.

Zo geweldig tevreden ben ik ook niet over m'n CSW. Als je bedenkt wat dat ding kost dan hadden ze echt wel hogere kwaliteit onderdelen mogen gebruiken. De motors zijn al bekend dat ze vrij storingsgevoelig zijn, en ook de gebruikte lagers zijn verre van geweldig. En de assemblage is ook niet geweldig (bv. het probleem dat de flatcable die van het stuur afkomt tegen de printplaat aan kan schuren en zo kortsluiting kan veroorzaken). Ook is het probleem met het vage/hakerige gevoel in het midden nogsteeds niet opgelost met een fatsoenlijke firmware. Je kunt wel v29 gebruiken, maar die heeft dan weer een deadzone van hier tot Tokio. Voor het geld wat ie gekost heeft had ik wel wat beters verwacht eigenlijk.
Hetzelfde gevoel heb ik ook bij de pedalen. Ik ben weer op sokken gaan rijden omdat ik anders bang ben dat ik de pedalen stuk trap. Ook is het jammer dat je niet meer kunt verstellen aan het gaspedaal om hem evt. iets zwaarder te maken. Je kunt de stang niet 1 gat hoger zetten omdat de Hal sensor dan niet meer werkt. Ik heb er nu de veer van de koppeling in zitten (die maar net past trouwens), maar ideaal is het niet. De koppeling is niet meer dan een gimmick omdat je het wederom niet af kunt stellen naar een bepaald bijtpunt. Ik heb het mechanisme daarom maar losgekoppeld zodat ik weer een lineair pedaal heb.
Het rempedaal heb ik wel 1 gat hoger gezet zodat hij iets zwaarder wordt, hoger gaat ook niet, omdat je dan de damper eraf moet halen. Over die damper gesproken: ga er maar van uit dat die gaat lekken met het standaard spul. Ik heb de vloeistof eruit gehaald zodat ik niet ineens een plas silicone olie op de vloer heb liggen. De demper zit er nu eigenlijk alleen nog maar vanwege de veer die erop zit, zodat het pedaal niet blijft plakken. De gevoeligheid heb ik nu zo tussen de 6 en 7 staan, anders heb ik gewoon te weinig gevoel in het pedaal, ik trap hem nogsteeds vrij gemakkelijk naar 100% calibratie, en ik zou hem eigenlijk op 4 of 5 moeten zetten, maar dat durf ik weer niet omdat ik bang ben dat ik mn loadcell kapot trap. Nja, en het "ABS" motortje heb ik er maar af gehaald. Bij mij leidt het meer af dan dat het een toegevoegde waarde heeft. Verder zijn de gebruikte lagers in de pedalen ook niet van geweldige kwaliteit, en moet je zorgen dat je het zaakje goed gesmeerd houdt anders gaat het piepen.

Nee voor mij geen Fanatec spul meer. Het ziet er leuk uit, specificaties lijken top, maar als puntje bij paaltje komt is de kwaliteit niet wat je zou verwachten voor dat geld.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Ben het opzich wel met derx eens. Voor wat het kost is het eigenlijk belachelijk hoe slecht de electronica en de firmware/software/drivers zijn. Ja een beetje onderhoud is logisch, dat zal je met alle producten hebben. Maar die shifter heb ik bijvoorbeeld nog geen half jaar, is praktisch lucht dicht, en heeft toch tot nu toe al 2x kuren gehad.

Het probleem is, als je wat beters wil, zit je toch weer in een veel hoger segment. De gulden middenweg die Fanatec had kunnen zijn hebben ze wat mij betreft volledig de plank bij misgeslagen.

Ik ben zelf al bezig om een DirectDrive stuursysteem te regelen, maar die zijn veel te prijzig voor zomaar even aan te schaffen... Tevens zou ik heel graag de pedalen van Niels gaan gebruiken. Maar ook daarvoor geldt weer dat het toch moeilijk uit te leggen valt voor iemand die maar 1x per week in z'n racerig zit...

Het zal er voor mij op neer komen dat ik er voor ga sparen/werken, en inderdaad niet meer met eigen geld iets van Fanatec aanschaf. Your mileage may vary, en voor de meesten hoop ik dat ook, want volgens mij rijdt 90% met hardware van ze.

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:10
Nou gisteren was toch wel weer vermakelijk, ik starte geen laatste en kon toch leuk vechten in het begin.
Door ervaring eerder remde ik veel vroeger bocht 1 en 2 om geen wreck te maken en dat pakte wel goed uit.

Kon redelijk opklimmen nog met hoogte punt P7-P8 maar toen kwamen de snelle mannen weer terug.

Laatste rondes wat foutjes en bocht 1-2 ging het echt mis, toen het een puinhoop was en ik door het gras maar ervoorbij ging.
Het gebrek aan 3 schermen werd toen heel duidelijk, omdat toen ik wou insturen pas duidelijk was dat iemand naast me zat en daardoor dus ging rally rijden en me auto kapot reed. (op P8-9 geloof ik)

Tweede race ook weer leuke gevechten maar halverwege ging het mis en weer de muur in, had al even gewacht op Arno hierna maar de auto was erger beschadigd dan ik dacht en dus verloor ik ook de aansluiting nog. :(

Ik kon de auto redelijk onder controle houden en was echt leuk rijden.

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Denk dat je het marktaandeel van Fanatec aardig overschat. Er rijden nog zeer veel mensen met Thrustmaster sturen, Logitech G25/G27, DFGT, etc. rond. Zoals bekend zijn mijn ervaringen met Fanatec sturen ook niet echt positief, met name de garantie/serviceafhandeling maar ik ben op zich wel tevreden met mijn pedalen. Ja, soms moet je ze bijstellen omdat b.v. het gas niet tot 100% gaat en ik moet de koppeling weer smeren omdat hij piept, maar verder doen ze het prima.

Het probleem is inderdaad dat er tussen de redelijk mainstream sturen/pedalen (zeg maar middensegment+) zoals de T500RS/CSW-CSP en de écht goeie spullen (Heusinkveld/Bodnar e.d.) een enorm gat zit. Vaak zit je dan ook nog eens dat die sturen of pedalen niet op een desk te gebruiken zijn maar alleen in een rig en dan ga je richting de duizenden euro's, PC en andere toebehoren niet meegeteld.

Fanatec/Thrustmaster hebben goeie bang for the buck, maar het zou qua afwerking net een iets beter moeten. Die flatcable in de CSW is bijvoorbeeld onvergeeflijk, dat probleem zat ook al in de GT3RS (v2!) die ik had en ik vermoed nog steeds dat dat de reden is van het kapotgaan van dat stuur.

EDIT: wel ga ik proberen om, als mijn CSPv1's kapotgaan, de T500RS pedalen te gaan gebruiken met een loadcellmod. Hoor toch nog teveel problemen met CSPv2's.

[ Voor 6% gewijzigd door Arfman op 27-05-2014 12:01 ]

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Arfman schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:01:
Denk dat je het marktaandeel van Fanatec aardig overschat. Er rijden nog zeer veel mensen met Thrustmaster sturen, Logitech G25/G27, DFGT, etc. rond.
Ik doelde op de groep hier, maar waarschijnlijk is m'n 90% nog wel wat overdreven :)

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort lid geworden met dank aan Koen.
Ik zou graag beter willen worden in het racen en met toffe mensen willen mee strijden.

IK heb mij pas een ugx zetel met frame aangeschaft en met het thrustmaster rs 500 stuur en pedalen.
Dus tegenwoordig race ik regelmatig toch als ik tijd heb. Zelf rij ik met een opel kadett c coupe van 1979 rally. En het racen helpt mij toch wel met het concentreren en de ervaring op iracing.
voila ik hoop dat jullie beetje een idee hebben van mij nu.
Dus als er tips zijn ofzo zijn die altijd welkom. En ik zie jullie wel ergens op een race miss.

greets

• Fragbeestje
Aha de Stef!

Welkom!!!

Zoals ge op de eerste pagina kunt lezen wordt er hier vanalles georganiseerd en er worden soms ook lessen georganiseerd. Als ik de uitslagen zo bekijk zal het wel loslopen ;-)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Welkom wrc! Voeg jezelf eventueel even toe aan de rijdersdatabase en vul als je wilt even je iracing profiel in je handtekening in. Dan kunnen we ook jou 'opzoeken' in iracing. e.e.a. staat uitgelegd in de topic start.

Nog even over Fanatec.
Als ik weer eens een klap geld over heb ga ik zeker voor remmen van Heusinkveld en een of ander direct drive stuur. Maar dan moet ik wel ff niet weten wat ik met mijn geld moet. ;)
Ik heb een hoop geklooi gehad met mijn pedalen in het begin, maar na wat zaken op mijn manier te hebben afgesteld en gemonteerd werkt e.e.a. al een tijdje goed. Maar ik ben benieuwd wanneer de asjes dusdanig zijn ingesleten dat de boel gewoon een keer uit elkaar valt.
De CSW base heb ik zeker ook wat geklooi mee gehad (flat cable, vervuilde sensor, belt-slip), maar ook nadat ik zelf de boel geheel heb open gemaakt en op mijn manier heb afgesteld en gemonteerd werkt ook deze nu prima. En sinds ik W8.1 en de laatste drivers en FW gebruik is het rare gevoel in het midden ook een stuk minder.
Maar idd, Fanatec moet met name op detail engineering en kwaliteit van montage zich verbeteren ;)

• themac1983
Yeah, het feit dat je zelf dus bliljkbaar zowel hun pedals als stuur BETER in elkaar kunt zetten dan zij doen is niet bepaald een pluspunt lol :D

I-racing Profile

• -PassY-
in het begin wat problemen gehad met mijn loadcell, en 2 stroom adapters van het stuur die dood gingen. (Cisco aironet adapters werken perfect als tijdelijke oplossing)

Dit was allemaal 2 jaar geleden, sindsdien ... helemaal geen problemen behalve een ps/2 kabel die ik zelf sloop door lomp op te staan }:O

ik heb zo'n vermoeden dat Fanatec een paar jaar terug wel wat werk aan de winkel had, en sindsdien de kwaliteit stukken beter is. Heb nog altijd een nieuwe loadcell nieuw in verpakking liggen omdat ik deze toendertijd aangeschaft had just in case :)

Laat ik ook maar eens wat melden over Fanatec ... wat niet negatief is :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
themac1983 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:22:
Yeah, het feit dat je zelf dus bliljkbaar zowel hun pedals als stuur BETER in elkaar kunt zetten dan zij doen is niet bepaald een pluspunt lol :D
Het feit dat men niet zoveel vertrouwen heeft in een stel onderbetaalde Chinezen is niet zo heel gek toch? :P

Moet zeggen dat het bij mij opzich allemaal prima werkt. Stuurtje tijdje terug wat anders afgesteld, en hoewel nog niet ideaal werkt dat nu verder prima. Pedalen eigenlijk nooit problemen mee gehad, op af en toe schoonmaken na, maar dat is niet zo heel vreemd.

Dus eigenlijk wat -PassY- hierboven zegt, gewoon tevreden over Fanatec, en volg de ontwikkelingen die nu gaande zijn met veel interesse :)

Xbox

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
hehe

ik ben ook al tijdje van fanatec afgestapt na het doorbranden van mijn 911 clubsport.

het door trappen van de rem had ik ook problemen mee he 5 loadcells versleten omdat ik graag voel dat ik rem. je kan de gevoeligheid omhoog smijten maar waarom koop je dan loadcell ?.

kon "goedkoop" een CST set kopen (zijn nu failliet) en is beste aankoop tot nu toe. (zit in elkaar met echte auto onderdelen)

de thrustmaster is iets degelijker maar heeft ook serieuze flaws. heb mijn f1 wheel gebroken (scheur in de plastiek !!!) wat echt aan build quality ligt. en heb de ventilator moeten vervangen, was top geregeld doot TM.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• NickThissen
Ik heb het spul al een jaar of twee denk ik en nog letterlijk nul problemen gehad, op een piepend gas pedaal na en een schroef van de tableclamp die doorgedraaid is.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

welcome wrc

na een weekje geen iracing aangeraakt te hebben vandaag maar eens proberen te praccen voor NGT van aan komend weekend , niet echt veel tijd maar wij gaan ons best doen ... en hopelijk deze week een beetje tijd om de radical eens deftig aan de tand te voelen :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ATTENTIE ;)
Ik krijg geregeld verzoeken van iRacing rijders om toegevoegd te worden als League member.
De grens om toegelaten te worden bij onze league is SR D of meer en iRating 1500 en meer.
Deze grens wordt niet gehanteerd voor GoT community members. Om aangemerkt te worden als GoT community member moet je geregistreerd zijn in onze rijdersdatabase en jouw correcte Nicknaam van het forum hier hebben ingevuld.
Indien niet aan deze eisen wordt voldaan wordt je niet tot onze League toegelaten.

Hier kan je je aanmelden voor de rijdersdatabase: http://got.iracing.nickthissen.nl/Pages/Apply.aspx
In deze post staat e.e.a. uitgelegd: UITLEG

Voorbeelden:
League aanvraag van van iemand die niet als GoT rijder bekend is: KLIK
Aanvraag in onze rijdersdatabase met niet bestaande GoT nicknaam: KLIK

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 27-05-2014 13:27 ]

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

@DD Ben je dit weekend nog toegekomen aan een datum voor de kart-meet? Hoe eerder (we/ik) hem weten hoe prettiger natuurlijk met de rest van de planning.

Thanks Joep, zal voorlopig die datum onder voorbehoud vast inplannen.

[ Voor 19% gewijzigd door DirkT op 27-05-2014 13:43 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zit niet in de het orga comité deze keer, maar volgens mij wordt het 12 juli. (klik)

• skaylars
  • Laatst online: 05-07 17:18
Hoe promote ik nu? Er staat ready for promotion (zie: http://s13.postimg.org/wxujvxo2v/Promotion.jpg)
Wat moet ik hier verder nog voor doen?

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Je SR even boven 4.00 krijgen, dan promoveer je direct. Onder de 4.00 moet je vanaf class D wachten tot het nieuwe seizoen....

iRacing Profiel

• Ericjooo
Ik kan mij trouwens mij compleet niet vinden in de Fanatec-problemen; allereerst zijn de pedalen de beste in het prijssegment en nu met de V2-versie mechanisch super. Rempedaal moet je gewoon niet keihard op stampen, kan je in een echte auto ook niet zonder de hele boel te blokkeren...

Mijn 911GT3-stuur heb ik een klein FFB-probleempje mee gehad maar de CSW-base heeft bij mij nog geen kik gegeven in anderhalf jaar. Voor het geld was de GT3 met CSP gewoon echt een koopje (50 Euro duurder dan een G27 met plastic pedalen), ik geef toe dat 1000 Euro voor een CSW met CSPv2 best een hoop geld is en naar mijn idee zou dit ook niet de problemen moeten geven die BM heeft.

Overigens kan je dit met een nieuwe auto ook overkomen, er rijden duizenden Golfjes zonder problemen en sommige staan 10 keer tijdens de garantieperiode in de garage; wil niet zeggen dat een Golf niks is....

iRacing Profiel

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Ericjooo schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:53:

Mijn 911GT3-stuur heb ik een klein FFB-probleempje mee gehad maar de CSW-base heeft bij mij nog geen kik gegeven in anderhalf jaar.
Na een software update werkt de GT3 nog steeds goed Eric.

Buiten een defecte fan heb ik er geen problemen meer mee gehad. d:)b

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

DirkT schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:30:
@DD Ben je dit weekend nog toegekomen aan een datum voor de kart-meet? Hoe eerder (we/ik) hem weten hoe prettiger natuurlijk met de rest van de planning.

Thanks Joep, zal voorlopig die datum onder voorbehoud vast inplannen.
Gezien de uitslag van de poll wou ik kijken of Zaterdag 12 Juli gaat bij Circuit Berghem. Krijg ze alleen nog niet te pakken. Antwoord apparaat 8)7 . Moet even kijken of die datum kan en of er een leuk arrangement te regelen is. Anders kijk ik ook nog naar Eindhoven omdat die naast Berghem even veel stemmen heeft.

Zodra ik meer weet zal er een officiële inschrijving zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DutchDevil79 op 27-05-2014 15:47 ]

iRacing Profiel

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Ericjooo schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:53:
Ik kan mij trouwens mij compleet niet vinden in de Fanatec-problemen; allereerst zijn de pedalen de beste in het prijssegment en nu met de V2-versie mechanisch super. Rempedaal moet je gewoon niet keihard op stampen, kan je in een echte auto ook niet zonder de hele boel te blokkeren...

Mijn 911GT3-stuur heb ik een klein FFB-probleempje mee gehad maar de CSW-base heeft bij mij nog geen kik gegeven in anderhalf jaar. Voor het geld was de GT3 met CSP gewoon echt een koopje (50 Euro duurder dan een G27 met plastic pedalen), ik geef toe dat 1000 Euro voor een CSW met CSPv2 best een hoop geld is en naar mijn idee zou dit ook niet de problemen moeten geven die BM heeft.

Overigens kan je dit met een nieuwe auto ook overkomen, er rijden duizenden Golfjes zonder problemen en sommige staan 10 keer tijdens de garantieperiode in de garage; wil niet zeggen dat een Golf niks is....
zelf ook zeer te spreken over mijn fanatec setje :)

ik heb zelf een CSW base met GT rim, tweedehands v2 pedalen uit belgie en CSS shifter en alles werkt super, ook de pedalen werken super uitstekend, alleen had ik in het begin een beetje gepiep maar das nu weg.

wat wel kwalijk was, was nadat ik de flippers van de GT rim aangepast had en dus de rim opengemaakt had ik ontdekte dat de 2 inbussen van de rechter flipper incl. de electronica niet eens waren aangedraaid in de fabriek waardoor het geheel nogal bewoog :/

een betere kwaliteits controle in de fabriek zou wel op zijn plaats zijn inderdaad! ;)

over even de motors,
voor degene die handig zijn, zijn er betere motors op de markt die je zelf kan inbouwen met optioneel lucht koeling en een sterkere voeding voor de CSW/elite base :)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ja klopt, maar die motors kosten je ook nog eens 150,- ofzo, plus dat je een zwaardere voeding moet hebben, en nog een luchtkoeling moet gaan regelen (ik heb de div. forumthreads van Eric ook gelezen). Dat gaat mij toch een beetje te ver.

@Ericjooo: om nou te zeggen dat de V2 pedalen mechanisch super zijn vind ik persoonlijk vrij overdreven. Zeker als je naar de lagers kijkt dan kom je al snel tot de conclusie dat het gewoon cheape lagers zijn. Ook de demper die gebruikt wordt is gewoon een goedkoop dempertje die je voor een paar euro op Ebay scoort.
Als je inderdaad een GT3 met CSP pedalen voor 50,- meer dan een G27 kunt krijgen is het goedkoop. Echter staat een G27 nu te koop voor net geen 250,- en laat dat nou ook net de prijs van een set CSP V2 pedalen zijn. Ik denk dat je beter af bent met de CSR-E Pedalen als je perse een loadcell wil hebben, de enige toegevoegde waarde die de CSP heeft zijn evt. de hal sensors, maar helaas zijn deze ook niet heilig, en zal een goeie potmeter er niet veel voor onder doen.

En wat de CSW betreft... Ik heb 750 voor de complete set betaald (base + BMW + F1). Ik zit er sterk over te denken om het BMW stuur te verkopen aangezien ik hem eigenlijk nooit gebruik.
Maar kwa kwaliteit is het gewoon niet beter dan een T500 (eerder minder), en die kost 377,- incl stuur en pedalen. Als je evt. nog een F1 stuur erbij wil dan kost het nog 112 extra. Dat is wel een klap minder dan de CSW, en zover ik begrepen heb zit er weinig verschil tussen de CSW en de T500 kwa power en gevoel, maar ik hoor veel minder klachten over de T500 dan over de CSW.
Ik ben gewoon teleurgesteld in de kwaliteit die je krijgt voor het geld dat je betaalt bij Fanatec. Ik hoop in ieder geval dat mijn CSW het lang genoeg vol houdt totdat ik genoeg gespaard heb om een directdrive stuur te kopen.

1 klein dingetje nog van het CSW stuur. Ze laten je denken bij het calibreren van je stuur dat je een resolutie van 65536 stappen hebt, maar in werkelijkheid zijn het maar 4096 stappen (hij verspringt per 16 stappen en niet per stap). Eigenlijk is het gewoon verdoezelen dat het de beperking is van het monteren van de encoder op de wielas (wil je meer stappen, moet je een groter encoderwiel hebben). Ze zeggen dat het hiermee onmogelijk is dat je calibratie verloopt tijdens het racen, echter als je belt slipt dan gaat je calibratie er ook aan (zelf meegemaakt) en ik snap niet hoe dat kan. Als ze daadwerkelijk alleen het encoderwiel zouden gebruiken voor de stuuruitslag te bepalen dan zou het niet mogelijk moeten zijn dat de calibratie verloopt. Maar als je belt slipt verloopt het dus wel.... rara... Ik denk dus dat ze ook de motoraansturing gebruiken voor de stuuruitslag te bepalen... Het blijft vreemd in ieder geval.

Maargoed ik heb wel weer genoeg gemekkert over mn stuur. Het voelt fijner dan mn G25, maar niet 750,- fijner....

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat van de slippende belt en kalibratie kwijt raken heb ik ook gehad. Erg vreemd idd.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:37

Niellie41

[object Object]

Nieuws over afgelopen weekend:
Good morning,

As many of you are aware, we had a website issue on Friday night just as the Indy 500 was starting. As the cause of the problem was unknown (still working on it), we officially cancelled the race Friday night and the race Saturday night. The problem however was not the sim itself or the race servers, it was with the web and data infrastructure of which there are tens of thousands of queries and calls happening all the time. We experienced no other problems other than at “race time” unfortunately.

Again, our deep apologies for this. As I said in another post it is more disappointing to us than anybody. We worked very hard to get the car out on time for the race and organizing the event.

As a small token we are awarding every member a $6 credit this week who purchased the Dallara DW12 car through Saturday, May 24. This is at least a 50% discount and in many cases more than that with the multiple purchase discounts we offer and we already gave a $6 credit to whoever purchased the old Indy car in the last 90 days.

As far as scheduling a new race, as I alluded to in another post we have some projects that we have been working on to reduce the chance of something like this happening in the future. Longer term, a redesign is happening with one of the main purposes if not the main purpose to have the most stable service possible.

Anyway, we want to wait until we roll this new code out which we should do in coming weeks and then we can reschedule a new race. The goal is certainly before this normal 13 week season ends towards the end of July. We may even decide to do a fun race sooner rather than later followed by an official race. Will keep you posted.
Ik heb zaterdag de DW12 nog snel gekocht. Dat betekent dat ik nu ook $6 terug krijg, toch?
:*)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja laten we ons allemaal blij gaan maken met een refund van $6 (EUR 4,41!!!!!!)

Verwijderd

Dan heeft die dw12 me slechts $1,77 gekost... :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mij € 0,20 :X So what :?

Verwijderd

Voor die prijs een prima wagen toch? Krijg je nog niet eens pindasaus voor bij je patatje of balletje gehakt.

• NickThissen
Ik ga een boze mail sturen want ik wilde hem vandaag kopen maar nu krijg ik dus geen geld terug? Schande! :+

Mijn iRacing profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hehehe

Cube Nuroad Race (2022)

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:49:
Ik ga een boze mail sturen want ik wilde hem vandaag kopen maar nu krijg ik dus geen geld terug? Schande! :+
Je kunt een DDOS op poten zetten voor bij de inhaalrace :+

Xbox

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:23:
[...]

Of het memberforum volspammen en/of je membership niet verlengen ;)

• Ericjooo
derx, ik heb het over 2011; toen was een GT3 met CSP maar 50 Euro duurder dan een G27 en mijlen beter (vraag Joep maar), maar ik denk toch echt dat je gewoon vette pech hebt gehad, dat zou toch via de customer service opgelost moeten kunnen worden?

iRacing Profiel

• -PassY-
BM schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:23:
[...]

Dat gebeurd toch wel omdat iedereen op JOIN klikt :p

/edit: Ben er vanavond denk ik niet bij. Ben net thuis, en flink chagerijnig/gefrustreerd van de hele dag eigenlijk, en wil dit niet botvieren op andere

[ Voor 25% gewijzigd door -PassY- op 27-05-2014 19:49 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben ietsjes later. Ik heb gelezen dat de setup van Philip Island aardig werkt in Brazilië in de BMW.
Tot zo!
Jemig, ik wordt rijk!
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/whow.png

[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 27-05-2014 20:08 ]

• Ericjooo
Zo, nu kan iedereen weer stoppen met piepen.....haha, ik heb ook de bon binnen ;)

iRacing Profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ericjooo schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:45:
derx, ik heb het over 2011; toen was een GT3 met CSP maar 50 Euro duurder dan een G27 en mijlen beter (vraag Joep maar), maar ik denk toch echt dat je gewoon vette pech hebt gehad, dat zou toch via de customer service opgelost moeten kunnen worden?
Wat moet ik dan zeggen tegen cust support: Ik ben ontevreden over de kwaliteit van de hardware ? Ik zeg nergens dat het stuk is, ik zeg alleen ik voor die prijs verwacht had dat het betere kwaliteit zou zijn. Ik denk dat kwalitatief de G27 en T500 beter in elkaar zitten voor een lagere prijs.

Cube Nuroad Race (2022)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wow, Daytona lijkt wel gemaakt voor de L79, wat een heer-lij-ke combinatie zeg. Love it O+

Xbox

• NickThissen
BM schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:27:
Wow, Daytona lijkt wel gemaakt voor de L79, wat een heer-lij-ke combinatie zeg. Love it O+
Meh. Op 4.5 seconden van de pace af ja, ik zie niet hoe ik zoveel tijd nog moet winnen :p Te weinig grip, gaat geen leuke race worden denk ik, eerste 4 rondjes zijn niet te rijden laat staan in verkeer lol. Maar we gaan het zien. En dan heb je nog het gedoe met op de apron rijden, men zegt in het forum wel dat het op de banking ineens sneller is maar ik snap er niks van want ik win nog steeds 0.5s op de apron.

Mijn iRacing profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb nog niet op de Apron geprobeerd, die hele discussie laat ik een beetje langs me heen gaan :) Qua pace, ik zie mezelf ook de 35 niet in duiken, maar 36 moet kunnen. Reed net in een racesimulatie in rondje 9 al een 37'er, met een 37,6 als snelste tijd na 20 rondjes in de stint. Alles zonder noemenswaardige draft. Dan moet in kwali-trim een lage 37, of hoge 36 mogelijk zijn.

Na een half rondje is er trouwens redelijk te rijden met die setup die ik je stuurde. Het stuk daarvoor ben ik inderdaad wel bang voor :p

Maar de hele flow van baan vind ik echt perfect bij de auto passen, hotlappen word ineens weer leuk :)

[ Voor 9% gewijzigd door BM op 27-05-2014 21:57 ]

Xbox

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:23
derx666 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:24:
[...]

Wat moet ik dan zeggen tegen cust support: Ik ben ontevreden over de kwaliteit van de hardware ? Ik zeg nergens dat het stuk is, ik zeg alleen ik voor die prijs verwacht had dat het betere kwaliteit zou zijn. Ik denk dat kwalitatief de G27 en T500 beter in elkaar zitten voor een lagere prijs.
Als je de G27 open trekt, schrik je ook, just saying.

• gtrNL
  • Laatst online: 24-11 13:01
Ik heb de binnenkant van mijn (ex)T500 ook met regelmaat moeten bekijken, verdient ook niet de schoonheidsprijs.

Persoonlijk (als in, echt persoonlijke ervaring) snap ik het probleem met Fanatec niet.
G25 - ging uiteindelijk stuk, wel keurig gefixed door Logitech buiten de garantie periode
Fanatec GT3 RS V2 - probleem met USB uitval, bleek een kapot board te zijn, keurig vervangen onder garantie
T500 RS - vaak problemen, stukken van het wiel die er af vielen (stukken 'metaal' van de shifter pedals), FFB viel weg, buttons werkte niet meer, etc. Bizar slechte service, zelfs Acer laptops doet het nog beter (en dan zeg ik wat).
CSW - nog nooit ook maar één probleem mee gehad, ben een early adopter, bestelnummer 00007, en was daarmee dus officieel de 7e klant na de beta periode.

[ Voor 5% gewijzigd door gtrNL op 27-05-2014 23:06 ]

iRacing Profiel

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11 22:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik ga mijn g27 binnenkort optrekken :D mn optical encoder is binnen vanuit Thailand..
dus dat ga ik proberen te fixxen..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• themac1983
meh, heb nog geen lekkere set gevonden voor Daytona. Dat het een leuke baan is ben ik wel met je eens trouwens, maar in de infield heb ik 0.0 grip (ook niet na 4 rondjes :P) en geen idee waardoor het komt. ik kan gewoon niet wegrijden na een bocht en verliez zo erg veel tijd.

I-racing Profile

• themac1983
HOLY SHIT, ben vandaag mijn 1e Iracing reclame tegen gekomen (op een totaal niet Iracing of Simracing gerelateerde site).

Moet niet gekker worden dit....

I-racing Profile

• Bruzski

Bruzski

watte ??

themac1983 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 01:45:
HOLY SHIT, ben vandaag mijn 1e Iracing reclame tegen gekomen (op een totaal niet Iracing of Simracing gerelateerde site).

Moet niet gekker worden dit....
cookies misschien?? :(

• BM

BM

Moderator Spielerij
themac1983 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 01:04:
meh, heb nog geen lekkere set gevonden voor Daytona. Dat het een leuke baan is ben ik wel met je eens trouwens, maar in de infield heb ik 0.0 grip (ook niet na 4 rondjes :P) en geen idee waardoor het komt. ik kan gewoon niet wegrijden na een bocht en verliez zo erg veel tijd.
Heb setup van het forum gepakt (even opgezocht, is van David Azevedo). Relatief weinig downforce als ik het me goed herinner, maar reed imho beter dan de setups met meer downforce die ik maandag tegen kwam. En grip, veel is er niet nee, maar dit is de 1e baan dit seizoen waar ik de auto kan laten glijden en nog steeds vertrouwen heb dat ik er op het einde ook nog goed uit kom :)

Edit: Dit zou nog wel eens het 'einde' voor SoftTH kunnen zijn binnen iRacing voor AMD kaarten :) nieuws: AMD combineert schermen met verschillende resoluties bij Eyefinity-update

Edit2: een hele fijne verjaardag gewenst Nick *O*

[ Voor 68% gewijzigd door BM op 28-05-2014 08:38 ]

Xbox

• Fragbeestje
Gelukkige verjaardag Nick! *O*

[ Voor 8% gewijzigd door Fragbeestje op 28-05-2014 08:12 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Ericjooo schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:45:
Daar hoor je dus de meest uiteenlopende verhalen over. Mensen die erg tevreden zijn tot aan mensen die zweren nooit meer iets van Fanatec te kopen. Ik zit er zelf middenin; als de verhalen beter worden en ze brengen een mooi nieuw stuur uit die goeie reviews krijgt en na 3 maand is iedereen nog tevreden, dan wil ik het nog overwegen. Maar de manier waarop ik (en velen met mij als ik het iRacing forum moet geloven) behandeld ben door de "service" afdeling verdient absoluut geen schoonheidsprijs.

Gisteravond ook nog even met de BMW op Interlagos gereden. Had na 10 rondjes al aardig de pace te pakken (1.31.xxx). Ik wilde nog even de L79 op Daytona verder oefenen maar na het wisselen van mijn stuurwiel (voor de L79 gebruik ik altijd het originele ronde stuur ipv. het F1 Wheel) herkende mijn PC het stuur niet meer, alleen een reboot loste het op. Nog even proberen te troubleshooten maar ik kan het niet verklaren, eergisteren werkte het nog prima. Krijg wel een beetje een sik van die onverklaarbare problemen ...

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nieuwe video's van Cater en Alfalla

Als je hun zo bezig ziet, dan lijkt het allemaal zo makkelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 28-05-2014 09:21 ]

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Arfman schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:44:
[...]
Krijg wel een beetje een sik van die onverklaarbare problemen ...
je zal wel een lange sik hebben! :+ :+

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gefeliciteerd Nick!!!!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

Phydomir

Dennis

Blijft toch vreemd om al die gemengde verhalen over Fanatec support te lezen. Ik heb zelf bij mijn pedaal problemen contact gehad met Remco van Fanatec Benelux en die werktte heel goed mee. Ik kreeg alle electronica bordjes per post en kon zelf gaan uitsluiten waar het probleem in zat. Helaas heb ik het probleem uiteindelijk niet kunnen vinden en bleef ik last houden van een slepende rem. Waarna ik ben overgestapt op de TSS G25/27 brake mod waar ik tot nu toe heel erg tevreden over ben.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gefeliciteerd Nick. :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb met de service van Fanatec ook heel goede ervaring. Wel heb ik er bovengemiddeld gebruik van gemaakt ;)
- Omruilen GT3 stuur (kreeg eerst een nieuwe en moest de oude opsturen, netjes!)
- Hoofdboardje van CSP stuk. Kreeg een hele reparatieset opgestuurd met alle electronica.
- Loadcel stuk. Kreeg er meteen 2 opgestuurd.
- Gebroken veren F1 stuur. Keurig 2 nieuwe flipper opgestuurd.
- CSW viel steeds uit. 2 nieuwe motoren ontvangen. Enkel was dat het probleem niet. Dus die liggen nog op voorraad. Was die flatcable.
- Nieuwe flatcable ontvangen.

Als ik het zo opschrijf is het wel vaak in 3 jaar tijd..... ;)
Maar in alle gevallen werd ik keurig en snel geholpen. Soms door Remco, maar meestal door duitsland. Soms via mail, maar meestal heb ik gebeld en dan gemaild. Werkt net ff sneller.

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Phydomir schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:03:
Blijft toch vreemd om al die gemengde verhalen over Fanatec support te lezen. Ik heb zelf bij mijn pedaal problemen contact gehad met Remco van Fanatec Benelux en die werktte heel goed mee. Ik kreeg alle electronica bordjes per post en kon zelf gaan uitsluiten waar het probleem in zat. Helaas heb ik het probleem uiteindelijk niet kunnen vinden en bleef ik last houden van een slepende rem. Waarna ik ben overgestapt op de TSS G25/27 brake mod waar ik tot nu toe heel erg tevreden over ben.
heb ook met remco geen problemen.

wat mijn visie is "en natuurlijk iedereen heeft andere ervaringen" is dat ze niet leren van hun fouten.

neem nu die loadcell op CSP V1, ben 100% zeker dat de CSPv2 zelfde cell heeft en zelfs zelfde printplaat. waarop de cummunity echt wel de nodige fouten naar bovengebracht heeft. en de CSW's die nu van de band lopen hebben nog steeds flatribbon probleem.

ben helemaal niet tegen fanatec. maar zal pas fanatec kopen als er idd 5maanden na release echt geen productie fouten naar boven komen. TM had ook issues met FAN die niet goed was "geluid maakte" is er in volgende versie de t500rs GT6 gewoon eruit. Ja weet dat fanatec niet zelfde resources heeft als TM maar tja :X

en wat betreft die fanatec sturen betreft. kan TM wat van leren 125 euro voor een plastieke rommel 'f1 stuur'. gelukkig is dat GTE stuur stuk beter.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Arfman

Arfman

Drome!

Nick gefeliciteerd!

En met Remco van Fanatec heb ik ook louter positieve ervaringen. Helaas werd hij teruggefloten door Fanatec HQ.

Overigens is er net een thread geopend op het iRacing forum door Cory Bettenhausen over zijn "GT6" T500RS die gewoon catastrofaal faalde bij het verwisselen van het stuur, wat lijkt op een designfout in de nieuwste T500's. Ook Thrustmaster is niet heilig.

Wat gezegd werd in die forumthread onderschrijf ik ook wel. Fanatec, Thrustmaster, het is leuk spul en echt duidelijk beter dan Logitech maar nog steeds "speelgoed". Als je echt een goed stuur wilt zul je naar een directdrive systeem moeten zoals SimXPerience Accuforce. Dat is alleen nog "even" sparen ...

• NickThissen
Bedankt allemaal ;)

Mijn iRacing profiel

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Gefeliciteerd

Mijn iRacing profiel

• derx666