Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.991 views

Onderwerpen

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
heb elke zaterdag ingevuld. Zonndag=Lotus dag :P

I-racing Profile

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:32:
Die link doet het hier niet @ work. Geen idee waarom. Zal zodra ik thuis ben even invullen :)
Idem hier, maar hier word dan ook alles wat ook maar enigszins naar social media, of share sites (google docs...) neigt geblokkeerd :)

Was een bijzondere race gister. Combinatie was op z'n minst uitdagend te noemen. Helaas was het in de race wel duidelijk wat ik het op 1 stop niet ging redden wat me op het laatst nog een plekkie kostte, maar die zware rechtervoet van me moet ik toch eens wat aan gaan doen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Gisteravond toch maar verstandig geweest en niet in de V8 gestapt ;) Wel de DW12 getest en ik moet zeggen dat de eerste indrukken goed zijn. Lekker stabiel en toch snel, twee sessies gejoined (60 man per sessie) en beide in de top 3. Kon een 39.4 rijden met een halve ronde draft en een 39.6 met een kwart ronde draft. Zodadelijk maar eens een kwalipoging wagen!!

iRacing Profiel

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Het was eindelijk nog best leuk de V8 op Oran Park. Echter zeker niet een van de makkelijkste combinaties. Ben benieuwd of dit hok dadelijk op Cota West en Zandvoort National te doen zijn want dat zijn ook geen simpele baantjes.

Mijn verlag:

Ik had veel moeite op begin iets fatsoenlijks te vinden tussen men setups. uit eindelijk een setup gevonden op forum van dit seizoen en die ree eigenlijk best lekker. Paar kleine dingetjes aan veranderd en kon toen redelijk rond komen. Truc was wel om zo rustig mogelijk te rijden. Het was echt heel gemakkelijk om veel te hard een bocht in te vliegen.
In de kwalificatie een 1.08.5 kunnen rijden wat een PB was en had misschien nog wel paar tiende kunnen verbeteren maar was al lang blij met deze tijd. Gaf me een P5 op de baan.
Bij de start kwam ik echter niet goed weg en kon meteen 4 plekken inleveren. Daarna geprobeerd rustig aan te sluiten en kijken of er gaatjes vielen. Echter viel de een na de ander uit waardoor ik met Derx en BM kwam te vechten. Dat was tijdje stuivertje wisselen doordat we alle 3 wel foutjes maakten. Echter na tijdje kon ik een gaatje slaan. Alleen voor me was nu wel een erg groot gat ontstaan. Dirk ree 25 seconde voor me op p2. Echter zag ik dat ik het misschien net ging halen met 1 stop en Dirk liet al doorschemeren dat die een extra stop moest doen. Zodoende kwam die 5 seconde achter me terecht en met nog 10 minuten op de klok werd het spannend. Dirk kwam dan ook snel dichterbij en ik kon niet te hard pushen anders haalde ik het niet op brandstof. 2 ronde voor het einde waagde die een poging voor turn 1 maar dat is niet zonder risico daar. We raakte elkaar dan ook en spinde beide. Hij kwam wel eerder de baan weer op maar omdat die nog tegen een achterligger aan knalde werd ik uit eindelijk toch 2de. Meer dan ik van te voren had verwacht te halen en toch best leuk kunnen racen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 20-05-2014 10:14 ]

iRacing Profiel

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 18:26
Gisteren alvast met de skip op Oulton park gaan oefenen. Wat me gelijk opviel is dat ik na 3 rondjes al gelijk 2 seconden sneller was als vorig seizoen.

Toch wel leuk om te zien dat je progressie boekt in 1 seizoen.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 14:59

Arfman

Drome!

Formulier ook ingevuld. Ook rekening gehouden met de "due date" van mijn vrouw dus hopelijk kan het op 1 van de dagen die ik heb aangegeven :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
CSpec op Oran park deze week :P

Joep, samen oefenen? :p Stuur zit nu aan de juiste kant zodat ik geen domme inschattings fouten maak kwa breedte van de auto :+

En ik heb wat data ingevuld voor het kart event. BBQ is wellicht wel leuk om er achteraan te doen. Ik kan wellicht met wat geluk een locatie regelen met kampvuur kuil en BBQ meuk. We hoeven dan alleen eten mee te nemen, en wellicht kan ik de bar ook open krijgen en er iemand achter zetten zodat we maar 1 euro per consumptie kwijt zijn :) Het is midden in het bos aan de rand van Hilversum bij een scouting gebouw.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Meestal kan je op de kartbaan zelf een arrangement met eten regelen. Was vorige keer ook goed geregeld in Eefde. En veel extra kost het meestal niet. Zelf nog iets regelen erachter aan geeft heel wat extra werk voor de organisatie.

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat DD zegt. Vorig jaar was het echt top geregeld wat dat betreft. Heb zelf een lichte voorkeur voor Eefde omdat dat het dichtstbijzijnde is voor mij en da's wel handig met een (hoog)zwangere vrouw :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 18:26
Arfman schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:59:
Wat DD zegt. Vorig jaar was het echt top geregeld wat dat betreft. Heb zelf een lichte voorkeur voor Eefde omdat dat het dichtstbijzijnde is voor mij en da's wel handig met een (hoog)zwangere vrouw :P
Dat is voor mij juist weer 2 en een half uur rijden. Eindhoven is het kortst en dat is alsnog 1 uur en 40 minuten :(

• themac1983
Niet dezelfde als vorig jaar natuurlijk, dan hebben de mensen die daar waren voordeel :P

I-racing Profile

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:17

Hoogie2004

Whohooooo

Dan wil ik niet weer die slome kart van vorig jaar :+

Klagen bij baanpersoneel hielp pas toen die gast zelf had gereden. Toen gaf ie toe dat die kart niet 100% was :)

My iRacing profile | Strava

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:20

derx666

mecker ende blaet

heb een aantal datums kunnen aanvinken, maar denk niet dat ik mee kan karten. Tenzij ze natuurlijk 3XL karts hebben :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:17

Hoogie2004

Whohooooo

Ah, toch kunnen invullen nu :)

Kan helaas maar 2 zaterdagen, de rest is al volgepland :S Heel misschien nog wat te schuiven als er definitief een datum is, maar dat zien we dan wel :)

My iRacing profile | Strava

• themac1983
Iemand de DW12 al geprobeert btw? Ik moet zeggen dat ik hem op Indy erg leuk vind! net tricky genoeg om je hoofd erbij te moeten houden, beetje overstuur in (net als de oude) 1 seconde je hoofd er niet bij = einde race :P

I-racing Profile

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

derx666 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:58:
heb een aantal datums kunnen aanvinken, maar denk niet dat ik mee kan karten. Tenzij ze natuurlijk 3XL karts hebben :)
We zien wel wie weet hey. En anders Joep zoekt nog mede supporters voor langs de baan. >:) Al dat racegeweld moet wel vast gelegd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchDevil79 op 20-05-2014 14:52 ]

iRacing Profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:22

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
themac1983 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:47:
Iemand de DW12 al geprobeert btw? Ik moet zeggen dat ik hem op Indy erg leuk vind! net tricky genoeg om je hoofd erbij te moeten houden, beetje overstuur in (net als de oude) 1 seconde je hoofd er niet bij = einde race :P
Ik heb 'm een paar rondjes geprobeerd. (Jaha! ik in een oval bak) ;)
Ik kwam tot een 40.1 in 5-6 rondjes. En idd ff niet opletten en je bent de sjaak.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 13:01
Kwam zelf tot een 40.02 in Qualy trim, zeker bocht 1 vind ik tricky geworden, niet meer easy vol gas er door, of je moet veel met de weight jacker spelen.

Maar op road courses is ie pas echt leuk. Zeker met de speedway config, geen low speed downforce, geen grip op de banden, remmen werken niet. Maar je kunt er zo heerlijk mee smijten.
Denk dat de road config nog wel eens mijn favo auto in iRacing kan gaan worden.

iRacing Profiel

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14

Niellie41

[object Object]

gtrNL schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:52:
Kwam zelf tot een 40.02 in Qualy trim, zeker bocht 1 vind ik tricky geworden, niet meer easy vol gas er door, of je moet veel met de weight jacker spelen.
Naar mijn ervaring was T1 bijna nooit vol gas. Of je moest een heel goede setup hebben.

• Fragbeestje
  • Laatst online: 26-11 10:08
Die eerste bocht had ik ook last mee, moet ik de eerste ronde in qualy trim toch wel ietsiepietsie van het gas af.

Maar vanaf ronde 2 is hij volgas, wel goed opletten met het insturen.
Met die default qualy setup tot een 39.774 of zo geraakt.

Auto rondom 2 kliks lager gelegd en daar heb ik een 39.6 hoog mee kunnen rijden.
Nog lager en hij werd wat tricky...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Fragbeestje schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:59:

Auto rondom 2 kliks lager gelegd en daar heb ik een 39.6 hoog mee kunnen rijden.
Nog lager en hij werd wat tricky...
Wat is auto random?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• Arfman

Arfman

Drome!

rondom ;)

Verwijderd

Voor de statistieken, ik had 13.1GB aan telemetry staan voor de het hele seizoen. Was benieuw hoeveel rondjes ik gereden heb in de piston cup. 6829!!!!

Richmond was frustrerend om de setup goed te krijgen, en zelfs dat lukte niet :) .

Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/pistoncuplaps.jpg

• Arfman

Arfman

Drome!

Bwahaha, DW12 @ Mount Panorama is echt epic :P

Met 311 km/h (default setup) The Chase in is ... apart :+

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Fragbeestje schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:59:
Die eerste bocht had ik ook last mee, moet ik de eerste ronde in qualy trim toch wel ietsiepietsie van het gas af.
Met de weightjacker op -1 is ook lap 1 volgas te doen. De eerste ronde is sowieso bepalend voor je kwalificatietijd. Moet echt onder de 40s anders haal je dat in de andere rondjes niet meer bij; zit nu op een eerste ronde van 39.889, dan een .799, daarna helaas een .850 en tot slot een ronde .756 een gemiddelde van 39.823s

Als dat derde rondje nou ook een .750 kan worden dan kunnen we de 39,7 in.......ach, we blijven oefenen :)

EDIT: nu 39.790s :)

iRacing Profiel

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-11 21:10
Had ik een geweldige start met SS op USA, reed echt wel voor mijn doen laag in de 25.1xx.
Maar de gene voor mij reed bijna constant 25.0-25.1 dus geen doen en ook een kleine spin.

Einde van de race zat nummer 1 op nog maar 7 seconden achter me en ik was nummer 2 geworden..

PB verbroken naar 25.160 meen ik.
http://members.iracing.co...id=10927353&custid=144416

[ Voor 20% gewijzigd door Ithric op 20-05-2014 18:30 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

of te wel => heel het zooitje 2 klikken lager :+

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
VANDAAG! gaat iRacing van 20:00 tot 21:00 uur plat voor 'Webupdates'. Ze proberen eerder dan 21:00 uur de boel weer up te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 20-05-2014 20:12 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo maar eens boenderen met de BMW @ Philip Island. ;)
Ik zit alleen in de server...

[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 20-05-2014 20:13 ]

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Nog even een reminder (Iracing is nu toch down):

GoT Kart Meet 2014

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32705956/306593_457594524260126_1785568629_n.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 20-05-2014 20:13 ]

iRacing Profiel

• -PassY-
ik had hem al ingevuld, maar kan ik de sessie niet joinen. Heb het bericht over het onderhoud gemist :(

Ga nog wel even F5-en, anders ga ik lekker James Bond kijken :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Ithric
Lekker dan dacht join nog even maar is de site down.....
Ik dacht dat er morgen stond....

[ Voor 23% gewijzigd door Ithric op 20-05-2014 20:27 ]

iRacing Profiel

• -PassY-
UP!

• skaylars
  • Laatst online: 05-07 17:18
Even vraagje weer.

Ik zit nu in license class d.
Hoe kom ik nu in class c? Bij MPR staat 4 more races or 4 more time trials in your license class or above.

Word hiermee nu bedoeld dat ik een auto uit class d moet kopen en daar 4 races mee moet doen?
Ik rij op dit moment gewoon nog in de mazda, kan ik ook zonder aanschaf van cars en tracks in de c class komen?

Bij voorbaat dank!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 22:29

Fuelke

Forza Ferrari

Je kan ermee aan de slag in de Grand Touring Cup, maar je zal wel circuits moeten bijkopen

http://members.iracing.co...SeriesNews.do?season=1098

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Je moet een serie rijden die D class is (of hoger). Je kan volgens mij een series in de Mazda rijden die D class is dus hoef je niks te kopen om C class te worden. Daarna zit je wel 'vast' inderdaad en moet je iets kopen.

Mijn iRacing profiel

• skaylars
Top bedankt voor de reacties!

Denk dat ik dan maar de skip barber ga aanschaffen lijkt me een leuk begin.

• -PassY-
skaylars schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:49:
Top bedankt voor de reacties!

Denk dat ik dan maar de skip barber ga aanschaffen lijkt me een leuk begin.
Zeker een leuke auto :)

Hij is wat moeilijk, maar echt een auto om in te leren. Heb er zelf een jaar in rond gereden, en me zeer goed vermaakt. Ook de Skip serie is zeer actief en iedere race gaat wel official. Op ieder tijdstip van de dag :)

Volgende keer maar even 2wide door lastige bochten gaan :) Bas viel wat terug in ronde 3 dacht ik, en ik kwam aan de buitenkant van T1. Ging net niet goed :+ Gelukkig dit keer niemand geraakt.
Maar ik begin toch wel bewondering te krijgen voor mensen die gewoon ergens instappen en geen aanpassings problemen lijken te hebben. Dat is toch wel mijn grootste problem op de maandag en dinsdag

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 17:06
Nu ik ook met assetto bezig ben wil ik misschien iracing ook gaan doen.
Dan wel gelijk voor 3 months payment ( ja ik weet van email :) ).
Alleen kan ik geen info vinden van hoeveel je kan spelen zonder "verplicht" te zijn om die extra mappen te kopen.
Natuurlijk kan je "alijd" spelen, maar bv by rookie class moet je dan ookal dingen extra kopen?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Arfman

Arfman

Drome!

Nee, in rookie class is alle content inbegrepen. Maar dat staat ook allemaal netjes beschreven in de TS, mogelijk de meest uitgebreide van heel GoT _O_

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Voor Rookie Road en Oval krijg je alle content.

Mijn iRacing profiel

• skaylars
Veranderd per seizoen de tracks die bij de serie horen?
Dus stel je koopt nu een track, is dan volgend seizoen de kans dat die er niet meer bij zit?
-PassY- schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:59:
[...]

Zeker een leuke auto :)

Hij is wat moeilijk, maar echt een auto om in te leren. Heb er zelf een jaar in rond gereden, en me zeer goed vermaakt. Ook de Skip serie is zeer actief en iedere race gaat wel official. Op ieder tijdstip van de dag :)

Volgende keer maar even 2wide door lastige bochten gaan :) Bas viel wat terug in ronde 3 dacht ik, en ik kwam aan de buitenkant van T1. Ging net niet goed :+ Gelukkig dit keer niemand geraakt.
Maar ik begin toch wel bewondering te krijgen voor mensen die gewoon ergens instappen en geen aanpassings problemen lijken te hebben. Dat is toch wel mijn grootste problem op de maandag en dinsdag

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

What's next?
Now that the build is over in which we released 4 pieces of new content plus the DW-12 yesterday, I already see some asking what is coming next.

On the road side, the next track will be Donington Park in the U.K. That in all probability will be in coming build. Some may ask why that track instead of Monza or IMOLA for example. It is because we were well over half-done Donington by the time we signed /scanned them/did our production trips to the tracks. Although good news is Monza is in production as well and will follow Donington.

On the oval side, we rescanned and are working on a redo of Phoenix. That also has a solid chance of being in build. By popular member request we will likely keep the old track and add the new track, like we basically did for Daytona. Following Phoenix it will be Gateway Motorsports Park, located just outside of St Louis. A very fun track that the NASCAR trucks go I believe.

As for new cars, plenty in the works but also plenty of balls in the air as we try and nail down several things needed from our partners to finish or even work on a number of cars. Right now the closest is probably the V-8 Super Cars, both the Ford (updated) and Holden (New). However I think they will miss coming build.

As far as new features and updates to existing functionality or content, as always plenty in the works as well but too early to say what might be coming in the near future.

Thanks for all the support and good racing!

Tony
:*)

Over de rescan van Lime Rock Park:
We would love to and will do! One of the issues is we keep getting mixed messages about are they going to make more changes to the track. We had a scan trip basically planned but backed off because they are still not sure and don't want to redo the whole thing only to have it dated again shortly thereafter.

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 20-05-2014 23:54 ]

• Fragbeestje
Ik dacht dat de meeste tracks van seizoen 1 opnieuw gebruikt worden in seizoen 2. Tracks voor seizoen 3 en 4 zijn dan ook weer grotendeels gelijk.

• yvanbroeck
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2022
En hoe vlot het hier met de Indy 500? Ik vind die advanced setup nog wel degelijk rijden

iRacing Profiel

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18

Phydomir

Dennis

Ik heb er maandag in een hosted sessie mee gereden en die voelde vrij goed aan. Maar nog nog behoorlijk wat rondes gaan rijden en zien hoe de auto zich houd. Vooral het verschil tussen alleen rijden en achter iemand moet ik oefenen. Zat tijdens die sessie voornamelijk alleen rondjes te rijden, kwam toen in een slipstream en zette heb direct in de muur in T1. Zo veel onderstuur als je vlak achter iemand zit.
Gelukkig hebben en de weight jacker, maar moet nog wel zien hoe ver je daar mee kan gaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:43

elni

Carrot

yvanbroeck schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 06:49:
En hoe vlot het hier met de Indy 500? Ik vind die advanced setup nog wel degelijk rijden
Vind het zelf ook het fijnst rijden,blijft lekker stabiel.Voor quali heb ik een setup met je geshared.

• Ithric
Lol ik ging maar film kijken kort hiervoor. (balen...)

iRacing Profiel

• -PassY-
skaylars schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:41:
Veranderd per seizoen de tracks die bij de serie horen?
Dus stel je koopt nu een track, is dan volgend seizoen de kans dat die er niet meer bij zit?

[...]
Volgens mij is er een rotatie schema bij de Skip. 3 basic tracks, 3 nieuwe die de volgende 2 ook op het schema staan, en de rest word opgevuld.

Ik raad je aan om even op het Skip forum te kijken/te vragen. Maar je moet naar een topic van Martin Peck zoeken vermoed ik.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niet eens de tekst 'soon', dus dat duurt nog wel ff. Als DX24 uitkomt gaan wij over op 11 :(
quote: Michael Main
How about a DX11 update Tony?
quote: Tony Gardner
In full Swing Michael and coming along. Big project.

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 21-05-2014 10:17 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Big project, hmmz, die heb ik eerder gehoord, waar was dat ook al weer..... ah ja, driver swaps :+ Gelukkig hebben we die al lang. Oh, wacht.... :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
ja en zit er precies volgende build ook niet in driver swaps

maar de tests waren 6 maanden terug heeeeel goed.

iracing heeft geluk dat de MP zo'n succes is. (anders hadden ze wel problemen dit jaar met het grafisch geweld dat eruit komt)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• themac1983
over de DW12. De advances set is lekker tot ongeveer halverwege de run. Bij wordt hij dan Loose als de hell in elke bocht. Met de weight jacker heb ik dit wat onder controle (elke 15-20L fuel eruit is -1 click op de Weight Jacker ongeveer dan blijft hij redelijk stabiel) aan het einde van een run rijdt ik dan 40.2-40.3's.

Maar inderdaad, achter iemand aan rijden is echt inhouden in T1 OF mazzel hebben en de muur missen :P

I-racing Profile

• yvanbroeck
themac1983 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:41:
over de DW12. De advances set is lekker tot ongeveer halverwege de run. Bij wordt hij dan Loose als de hell in elke bocht. Met de weight jacker heb ik dit wat onder controle (elke 15-20L fuel eruit is -1 click op de Weight Jacker ongeveer dan blijft hij redelijk stabiel) aan het einde van een run rijdt ik dan 40.2-40.3's.

Maar inderdaad, achter iemand aan rijden is echt inhouden in T1 OF mazzel hebben en de muur missen :P
Ik speel elke ronde met die Weight Jacker. +2 bij t1, 0 bij t2, 1 bij t3+4. Dit verandert naarmate de fuel verbruikt word.

In de draft ga ik zelfs tot +4 of +5 in t1, de rest blijft ongeveer hetzelfde

iRacing Profiel

• themac1983
yvanbroeck schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:20:
[...]

Ik speel elke ronde met die Weight Jacker. +2 bij t1, 0 bij t2, 1 bij t3+4. Dit verandert naarmate de fuel verbruikt word.

In de draft ga ik zelfs tot +4 of +5 in t1, de rest blijft ongeveer hetzelfde
Jah, maar ik ga dus echt niet 200x3 keer klooien aan mijn Weight Jacker :P en ook nog in verkeer elke keer aanpassen :P

I-racing Profile

• yvanbroeck
themac1983 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:38:
[...]

Jah, maar ik ga dus echt niet 200x3 keer klooien aan mijn Weight Jacker :P en ook nog in verkeer elke keer aanpassen :P
Dat begrijp ik ten zeerste, het is wel wat wennen om na elke bocht zulke aanpassingen te doen maar ik heb die increase en decrease op men stuurtje staan. Die enkele klikjes worden gewoon second nature na een tijdje :)

Ik moet wel dringend oefenen in een pack want volgens mij houd ik het nog geen 15 ronden uit met meerdere wagens rondom me

iRacing Profiel

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:21
Het is al een paar jaar geleden dat ik de Indy 500 gereden heb, misschien dat ik hem dit weekend weer eens mee doe.
Eerste 150 ronden is gewoon overleven en uit de problemen blijven en de laatste 50 ronden wordt het pas racen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
themac1983 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:38:
[...]

Kan je niet een aantal macro's bakken? Die bv diverse stappen aansturen?

• -PassY-
Ik sla lekker over :) 2-3 uur lang "links af" is denk ik niks voor mij.

En ik heb zo'n vermoeden dat de CSpec op Oran Park een kleine uitdaging gaat worden :+ Al zei ik dat ook over Cota, en dat is ook nog goed gekomen achteraf :p

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik sla 'm ook over, maar dat is meer omdat ik op zaterdagavond onverwacht andere plannen heb die voorrang hebben op iRacing :) Volgend jaar weer een kans :)

Edit: 1 van de nieuwe CSW stuurtjes in actie:

[ Voor 24% gewijzigd door BM op 21-05-2014 13:20 ]

Xbox

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Mijn paint voor de Indy 500 is in ieder geval klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tradingpaints.com/showroom/pictures/8459/1.jpg

Mijn iRacing profiel

• dabelg
rijdt dat sneller zo'n setup waar de voorwielen niet de tarmac raken ?

stuur je met diff ? :+

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
dabelg schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:04:
rijdt dat sneller zo'n setup waar de voorwielen niet de tarmac raken ?

stuur je met diff ? :+
Ja, dat vind ik ook zo raar uitzien, maar zo ziet het eruit over het hele circuit. :?

Weet niet of het alleen bij mij zo is, of lijkt het bij anderen ook of die nieuwe DW12 zweeft over de baan?

Laat maar, ligt gewoon aan mijn grafische onvermogen om fatsoenlijke schaduws te renderen. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door BobvK op 21-05-2014 14:33 ]

Mijn iRacing profiel

• skaylars
Iemand enig idee hoe je crashes kan ontwijken......
Elke keer als ik aan een race mee doe en vrijwel in de top 5 zit is er iemand die me van achter aantikt waardoor IK van de baan raak en me car messed up is, en de ander gewoon kan door rijden.

Volgens mij ben ik 9,9/10x de enige die plaats maakt voor mensen die sneller als mij zijn op dat moment.
Ik irriteer me aan het feit dat IK geraakt word en gelijk voor de hele race uitgeschakeld ben en de ander gewoon door kan...

Iemand tips om dit te voorkomen?

• dabelg
BobvK schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:12:
[...]

Ja, dat vind ik ook zo raar uitzien, maar zo ziet het eruit over het hele circuit. :?

Weet niet of het alleen bij mij zo is, of lijkt het bij anderen ook of die nieuwe DW12 zweeft over de baan?

Laat maar, ligt gewoon aan mijn grafische onvermogen om fatsoenlijke schaduws te renderen. ;)
ik ga met deze rijden

Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn61/mixfloors/Racing%20pics%20II/5_zps0d1c9f6c.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door dabelg op 21-05-2014 14:39 ]

• Fragbeestje
@skaylars

die vraag hebben we hier al heel vaak voorbij zien komen en het klinkt lullig maar meestal kan je dit zelf wel voorkomen.
Maar elke situatie is natuurlijk iets of wat anders dus gewoon een replay posten en dan kunnen we beter commentaar geven.

enneuuhhh... Joep of Nick, de standings voor het monday tournament zijn nog niet bijgewerkt :+

[ Voor 16% gewijzigd door Fragbeestje op 21-05-2014 15:09 ]

• thijmennabuurs
mischien vanavond met een paar man in een pack oefenen? Ik ben in ieder geval op teamspeak vanavond en aan het oefenen voor de indy.

• themac1983
lijkt me wel leuk inderdaad. Traffic zal een probleem worden anders denk ik.

I-racing Profile

• dabelg
idd als iedereen rustig aan doet komt het goed.

maar door de enorme draft ga je echt wel elke LAP moeten oppassen in T1 dat er geen 3 wide gaan

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Pocono en Michigan zijn blijkbaar ook opnieuw gescand.
We just rescanned Pocono and Michigan. We have the new scan of Silverstone and would like to update VIR and Limerock but will all take time.
http://members.iracing.co.../100/3254710.page#8068186

• skaylars
Beste Folks,

Joep raadde mij even geleden aan om mijn signature op tweakers aan te passen.
Maar ik krijg dit niet goed voor elkaar.

Ik zie bij iedereen netjes, "Mijn iRacing Profiel" staan maar mij lukt het niet.
Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik dit op dezelfde manier als jullie voor elkaar krijg?

Nogmaals bij voorbaat dank!

• dabelg
je gaat naar je profiel -> kies knop bewerken -> tab "Avantar&Forum..."

en daar signature

paste je dit (eerste quote[ en laatste ] toevoegen+iracingid invullen) url="://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=iracingid"]Mijn iRacing profiel[/url

[ Voor 12% gewijzigd door dabelg op 21-05-2014 16:05 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

On V8 Super cars yes doing the latest versions (new cars) with the new names. Brand new cars. The Commodore and Falcon COTF. I guess that is sort of the car of tomorrow sort of thing. Both cars Ford and Holden would run in same class like we do for NASCAR A level with the same physics etc.

We did scan the infield road course for Gateway and the go kart track. Don't read into that though. At this point I think we will build it as well, the road track but not 100% sure at this point.

We have signed other short tracks that have not announced.

Again we are working on DX11 upgrade and adding Open GL while we are at it. Full time engineers on it but don't expect upgrade for a while.

Just put new tire falloff in testing but too early to have any feedback.

Team and Driver swaps in full testing but still some web and database work to do and many little details to still finish plus will inevitably be bugs to fix. Too early to say if will be in build or not. Good news getting closer and closer.

• yvanbroeck
Waar haal jij dat allemaal vandaan Niel? :-) van het officiële forum of elders?

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb een direct lijntje met Tony Gardner. :+
Geintje. ;) Ik haal de info gewoon uit het topic van Tony zelf op het forum.

• NickThissen
Van het forum ja. Je kan een 'watch this member' aanklikken in het forum profiel van een member en dan krijg je een email als hij een post maakt. Dat doe ik voor alle staff members die ik tegen kom op het forum en dan krijg je meteen een email als ze iets zeggen. Soms totaal nutteloos, vaak heel interessant :)

Mijn iRacing profiel

• yvanbroeck
Aha, bedankt!

iRacing Profiel

• NickThissen
skaylars schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:15:
Iemand enig idee hoe je crashes kan ontwijken......
Elke keer als ik aan een race mee doe en vrijwel in de top 5 zit is er iemand die me van achter aantikt waardoor IK van de baan raak en me car messed up is, en de ander gewoon kan door rijden.

Volgens mij ben ik 9,9/10x de enige die plaats maakt voor mensen die sneller als mij zijn op dat moment.
Ik irriteer me aan het feit dat IK geraakt word en gelijk voor de hele race uitgeschakeld ben en de ander gewoon door kan...

Iemand tips om dit te voorkomen?
Deze vraag krijgen we zowat elke keer als iemand nieuw is, misschien moeten we nog maar eens verder gaan werken aan de wiki en dit soort antwoorden er ook in zitten ;)

Het korte antwoord: probeer mensen te ontwijken, en zie het rookie gebeuren als een crash test. Je moet leren anticiperen op wat anderen doen en op die manier crashes ontwijken. Vaak kun je er niks aan doen, vaak ook wel. Als je wacht tot iemand in een rookwolk dwars gaat dan ben je meestal te laat. Na een aantal weken / maanden kijk je terug en merk je dat je zo'n dingen veel eerder kunt zien aankomen. Je ziet als hij te snel een bocht in gaat bijvoorbeeld, op dat moment moet je meteen zien of hij gaat spinnen of niet en elke kant hij op zal gaan, en dus welke actie jij moet doen om hem te ontwijken. Dat leer je niet binnen een race of 3, dus dat gaat het op begin gewoon vaak mis. Daarnaast kan de gemiddelde rookie gewoon niet rijden dus is er elke bocht wel ergens een crash. Dat wordt veel beter als je uit de rookie class bent, maar het is wel de 'bedoeling' dat je tegen die tijd een beetje kunt anticiperen en ontwijken.

Langer antwoord: kijk deze 'surviving rookies' serie: YouTube: Surviving Rookies, pt. 1

Misschien tip voor in de TS Joep?

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 21-05-2014 16:26 ]

Mijn iRacing profiel

• skaylars
dabelg schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:00:
je gaat naar je profiel -> kies knop bewerken -> tab "Avantar&Forum..."

en daar signature

paste je dit (eerste quote[ en laatste ] toevoegen+iracingid invullen) url="://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=iracingid"]Mijn iRacing profiel[/url
Lol ik snap het nog niet..
Kun jij hem misschien voor me maken en hier posten?

http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=155161

Dat is me profiel.

• NickThissen
code:
1
[url=http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=155161]Mijn iRacing profiel[/url]

Mijn iRacing profiel

• skaylars
NickThissen schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:34:
code:
1
[url=http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=155161]Mijn iRacing profiel[/url]
That simple........

Maar zeer bedankt! Ook voor je vorige uitleg!

Verwijderd

GRRRR krijg die DW12 met geen mogelijkheid in qualy trim. Elke bocht gaat de wagen van mooi loose naar tight naar way too loose. Wat ik ook doe met de WJ. Kan met de basic race setup makkelijk rond. Advanced begint te loose maar die komt redelijk mijn kant op maar de qualy setup....

• BM

BM

Moderator Spielerij
De race setup is dan ook tig keer makkelijker dan de kwali setup imho :) die is vrij tricky. Wat ik tot nu toe doe is het 1e rondje met WJ op -1, dan op 0, en dan na 1 of 2 rondjes naar +1, en dat gaat vrij aardig, maar T1 blijft enorm opletten.

Xbox

• thijmennabuurs
Ik heb op indy problemen bij t2.
kom elke keer slecht die bocht uit waardoor ik 1 tiende verlies.
hetzelfde probleem heb ik bij t4.

Verwijderd

DutchDevil79 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:13:
Nog even een reminder (Iracing is nu toch down):

GoT Kart Meet 2014

Ingevuld *O*

• skaylars
Ik heb hier een stukje van de race opgeslagen waar iemand (met Adidas sponsor) een onmogelijke move maakt (probeert tussen 2 auto's door) en daardoor mijn achterkant aantikt waardoor ik in een spin raak en nog eens een paar man crashed.. al kan de rest doorrijden en moet ik de pit in omdat er bij mij nog eens iemand tegen me achterwiel aan knalt...

Helaas beland ik vaker in dit soort incidenten..
http://youtu.be/0Wj46XTTb5I

[ Voor 8% gewijzigd door skaylars op 21-05-2014 21:36 ]

• thijmennabuurs
lekker geofend net voor de indy.
Met marc en Arno de race setup gereden waarbij ik ook nog even de push techniek heb geprobeerd 😜.
alleen klopt het dat de rookie race op een andere tijd is als de pro race?

• yvanbroeck
thijmennabuurs schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:49:
lekker geofend net voor de indy.
Met marc en Arno de race setup gereden waarbij ik ook nog even de push techniek heb geprobeerd 😜.
alleen klopt het dat de rookie race op een andere tijd is als de pro race?
volgens mij worden die gelijktijdig gereden.

Om even op je vraag van daarstraks in de session te antwoorden, men mic is stuk op het ogenblik maar morgen of overmorgen komt men nieuwe headset aan dus dan zal ik op TS verschijnen ;)

even uit nieuwsgierigheid, hoe staat jullie achtervleugel op indy? ik heb hem op -4.0 gezet en de rest uitgebalanceerd zodat die niet te loose is maar ik vraag me af of die .05 seconde sneller het waard is om op de limiet te rijden voor 200 laps zaterdag :P

iRacing Profiel

• thijmennabuurs
ik rijd in de race gewoon de basic setup. De weight jacker op -1. dat is makkelijk te doen, zonder en met draft!

• themac1983
en de rest uitgebalanceerd zodat die niet te loose is
defuc houdt dat in? :P

I-racing Profile

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat zijn oval termen. ;) Wel erg dat jij dat niet kent. :P
loose = overstuur
tight = onderstuur

[ Voor 21% gewijzigd door Niellie41 op 21-05-2014 22:15 ]

• NickThissen
skaylars schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:34:
Ik heb hier een stukje van de race opgeslagen waar iemand (met Adidas sponsor) een onmogelijke move maakt (probeert tussen 2 auto's door) en daardoor mijn achterkant aantikt waardoor ik in een spin raak en nog eens een paar man crashed.. al kan de rest doorrijden en moet ik de pit in omdat er bij mij nog eens iemand tegen me achterwiel aan knalt...

Helaas beland ik vaker in dit soort incidenten..
http://youtu.be/0Wj46XTTb5I
Hier kon je niet veel aan doen behalve proberen of vooraan te starten (snelle qualy neerzetten) of uit de pits te starten (niet op GRID klikken). Dit gebeurt nou eenmaal in de rookies, mensen weten niet hoe groot hun auto is en rijden alsof ze blind zijn. Zie het een paar races aan, de ene keer zal het mis gaan, de andere keer niet, en als je er genoeg van hebt ga je lekker uit de pits starten en alle chaos ontwijken en je hele race alleen maar concentreren op 0 incjes halen. Niet racen, geen acties maken, afstand houden van de rest, en dan ben je zo in D class. Probeer er wel iets van te leren anders ben jij straks degene die mensen eraf rijdt (maar dan in D class) omdat je het nooit geleerd hebt ;)

Verder zou ik de race lijn uitzetten, misschien lijkt het maar zo in dit geval maar het lijkt alsof je meteen na de start naar de race lijn wil gaan. Zet dat ding gewoon uit en kijk waar er ruimte is ipv op de lijn te willen rijden. Als je de race lijn nodig hebt om te weten welke bochten er komen dan ben je nog niet klaar om te racen in ieder geval en moet je nog meer oefenen.

Mijn iRacing profiel

• themac1983
Niellie41 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:15:
Dat zijn oval termen. ;) Wel erg dat jij dat niet kent. :P
loose = overstuur
tight = onderstuur
Ik bedoel meer dat uitgebalanceert.. wat doe je dan pcies? gewoon wings tegen elkaar uitbalanceren ofzo?

I-racing Profile

• yvanbroeck
themac1983 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:27:
[...]

Ik bedoel meer dat uitgebalanceert.. wat doe je dan pcies? gewoon wings tegen elkaar uitbalanceren ofzo?
Meer forward balast en de achterkant wat laten zakken om onderstuur te creëren, daarna werken met de voor en achter ARB + de weight jacker in de wagen om het op punt te krijgen.

Ik heb wel al talloze keren in de muur gehangen hoor :-p

iRacing Profiel

Verwijderd

3 jaar geleden aan de 500 meegedaan. Tijdens het testen voor de race nogal verbaast waarom sommige zo 'gemakkelijk' door de bocht gingen en 1mph harder reden.
Nog grotere verbazing toen ik zo'n setup zag en die veel meer wing droeg dan mijn set. De oorzaak was de rake van de wagen.

Over loose en tight.
Loose is met de achterkant de muur raken.
Tight is met de voorkant de muur raken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 22:45 ]

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:41
:( diep ongelukkig op dit moment. Eindelijk de T500rs besteld 2 dagen geleden. vandaag rond 2 uur ontvangen, netjes gehardmount op mn bureau en alles instellen in iracing.
Ben nog geen uur aan het spelen valt hij tijdens een gt3 race uit ( geen ffb/gas/knoppen) , zelfs het powerlampje op de wheelbase is uit. Het lampje op de powersupply van de T500 brand wel gewoon.

Ik alles nagelopen, misschien een kabel losgeschoten ofzo maar helaas niet.
Hij gaat met geen mogelijkheid meer aan en zit nu dus binnen 1 uur spelen met een dood apparaat :( .

morgenvroeg gelijk maar bellen voor een directe omruil

[ Voor 0% gewijzigd door DJrDJ666 op 21-05-2014 22:53 . Reden: typo's ]

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-10 22:53

Bruzski

watte ??

DJrDJ666 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:49:
Hij gaat met geen mogelijkheid meer aan en zit nu dus binnen 1 uur spelen met een dood apparaat :( .
wtf :? :(

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:41
zoiets had ik dus ook. misschien dat er intern een los contact zit ofzo , of losgetrilt is, maar dat mogen hun mooi nakijken

• Fragbeestje
@skaylars : hetgeen Nick al zegt, die racelijn uitzetten!

Maar wat ik ook merk: na de start wijk je uit naar links omdat er iemand zijn start mist. Dan rijd je bijna helemaal links. Hierna ga je geleidelijk meer naar het midden. De logitech auto achter je gaat hierdoor ook wat naar rechts en tikt de adidas wagen achteraan aan. Deze gaat natuurlijk dwars en je bent de pineut.

Hier had je misschien beter wat meer aan de linkerkant gebleven. Zeker bij starts in de rookie klasse goed je lijn houden (en da's niet de dikke pijl in't midden) en je zat toch goed aan de binnenkant voor T1.

Bekijk je het van jouw cockpit kan je er weinig aan doen en wordt je kansloos rondgetikt.

Als je het zou bekijken vanuit de logitech auto kom jij naar rechts en ipv wat gas te lossen (ook fout van hem) denkt hij dat hij geen kant op kan en gaat hij ook een beetje naar rechts en tikt de adidas auto rond.

Bekijk je het vanuit de adidas auto dan wordt hij ook kansloos rondgetikt.

Wat ik vaak deed is de incidenten vanuit heel wat perspectieven bekijken, voornamelijk van de andere cockpits. Leer je niet alleen van je eigen fouten maar ook van die van anderen.

Vergeet niet dat het voornamelijk ook rookies rond jou zijn die meestal nog de race willen winnen in T1 en vanaf de start geen seconde willen verliezen.

Ben je wat verder dan kan je zelf de fout maken om wat teveel te vertrouwen op de rijkunsten van de anderen en er in T1 kansloos afgereden te worden, hé Joep :+

Pagina: 1 ... 60 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.