Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.991 views

Onderwerpen

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Dank, had ik gemist!

Mijn iRacing profiel

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Even mijn overuren goed besteed *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.gtomegaracing.com/image/cache/data/GT%20Omega%20PRO%20Supreme/GT%20Omega%20PRO%20Supreme%20RS6-500x560.jpg

http://www.gtomegaracing....imulator-supreme-rs6-seat

Nog even wachten op de levering

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooie set! :)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 14:59

Arfman

Drome!

Zometeen de L79 SoF race op Phillip Island. Nauwelijks geoefend dus waarschijnlijk gaat dit mij m'n A license kosten :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Dat ziet er vet uit Frans.

Normaal koop ik van mijn vakantie geld een kaartje voor Spa en iets anders. Wou dat ik thuis de ruimte had om zoiets kwijt te kunnen :) Nu word het denk ik toch een Gforce 760 of 770 :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, dat doen we dus ook niet weer.

Eerste 10 ronden waren nog wel leuk, alhoewel het wel in de verre achterhoede was want ik ben seconden langzamer dan de jongens voorin. Helaas werd ik ge T boned door Marc die z'n auto niet onder controle had terwijl hij de blauwe vlag kreeg en was mijn auto daarna dusdanig traag dat ik 20 ronden lang als een aangeschoten stuk wild over de baan ben getuft. Ben geloof ik wel 3 x gelapt door de leiders, verschrikkelijk. Zonde van m'n tijd.

Ik denk dat ik maar even pauze neem van iRacing, ik kan het met geen enkele auto echt vinden op het moment en elke race die ik dan toch doe mondt uit in een drama.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gewoon op maan- en dinsdagen meedoen en later weer echt oppakken :)

Broadcast van de Piston Cup race is hier te vinden: YouTube: Piston Cup - Race 8 Derek Speare Designs 200 - Homestead

[ Voor 57% gewijzigd door JoepW op 18-05-2014 19:55 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja die dagen zijn wel leuk. Helaas valt maandag altijd voor me af maar ik ga zeker proberen om de dinsdagen mee te doen d:)b

Verwijderd

Bij deze de gebruikte setups gedurende de piston cup.
de setups

Feli Fabian met het kampioenschap (dik verdient!) en bedankt allemaal voor de zeer leuke laatste race!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14

Niellie41

[object Object]

Resultaten van de race staan online.
http://www.joinedsimracin...derek-speare-designs-200/

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Heb mij prima vermaakt tijdens de laatste JSF.....was erg leuk tijdens alle groene ronden om een beetje met de taktiek te spelen. De laatste 50 ronden uitgereden op één setje en ik was blij dat de vlag viel...er zat geen draad meer op ;)

Organisatie bedankt, ik heb mij ernstig vermaakt!! Volgende serie met de nieuwe Indycar oval/road combi???

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Tnx Niel.....net niet bij de eerste 20 en ook nog eens net achter Jos.......gezellig :)

iRacing Profiel

Verwijderd

JSF Prijzen!

Heren, bedankt voor het mooie seizoen, er zijn ook wat prijzen uit te delen. Fabian de Jong heeft als kampioen al de Derek Speare Designs Button Box en de Fanaleds Sli-Pro op de kop weten te tikken door Charlotte te winnen. Daarnaast heeft Victor Elsenaar 25 iRacing credit mogen ontvangen omdat hij unaniem door ons is benoemd tot 'Rookie' of the year!

Ook hebben we nog een Bob Shock te vergeven voor een gelukkige Fanatec rijder. Deze hebben wij door Random.org laten trekken en dit is geworden: Jos van Hoorn

Voor de 25 iRacing credit voor de niet-Fanatec gebruikers is dit door Random.org gevallen bij: Kees Jochems.

Heren, gefeliciteerd met de prijzen!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Haha, Jos is helemaal in zijn nopjes nu! Hij heeft zijn felbegeerde prijs eindelijk gekregen. :p

Mijn iRacing profiel

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:21
Mijn Piston Cup verslag:

Mijn voorbereiding was 0,0. Heel slecht eigenlijk, maar het liep allemaal anders dan gepland. Had vandaag de Road Warrior en trainen voor deze race op de planning staan, maar door het mooie weer moest ik vandaag sociaal doen. Tijdens de practice pas mijn eerste rondjes gereden, gelukkig kon ik eigenlijk meteen een pace rijden waarmee ik veilig mee kon komen. Kwalificatie ging moeizaam, had te veel onderstuur naar mijn zin.

Voor de race dus een kleine aanpassing gedaan om van het onderstuur af te komen. Dat heb ik geweten ook, heel moeilijk begin van de race gehad. Zoals in de broadcast ook te zien is ging ik compleet dwars. Toen de caution kwam dus meteen naar binnen voor om een aanpassing te doen, helaas spinde er iemand bij het ingaan van de pits waardoor ik een stop/go voor inhalen onder geel kreeg. Meteen bij de restart naar binnen gegaan, kwam net voor de leiders naar buiten.
Ik wilde niet in de weg rijden dus voor iederaan aan de kant gegaan, uiteindelijk is me dat heel goed van pas gekomen. Want doordat ik al gepit had en hier ook nog eens zuinig op mijn bandjes kon zijn, kreeg iedereen voor me met de cliff te maken en gingen onder groen de pit in. Kon ik plotseling voor positie gaan rijden, dat had ik na die penalty en lange groene run niet meer gevraagd. Uiteindelijk zelf toch ook mijn banden aan gort gereden, maar vast gehouden aan mijn ervaring dat ik door moest gaan tot een caution of tot de tank leeg was. De tank was eerder leeg, dus toch onder groen de pits in.
5 rondjes later komt er toch een caution, iedereen de pits in dus ik bleef buiten om toch weer een rondje goed te maken. Dat ging goed, maar paar rondjes voor het einde valt plotseling mijn pc uit. Hopelijk heeft niemand er last van gehad, race was helaas al voorbij voordat ik alles weer aan de gang had.

Jammer dat ik daar toch nog wat plaatsen mee heb verloren.
Leuk seizoen gehad, helaas niet aan mijn eigen doelstelling kunnen voldoen: uit de problemen blijven en elke race finishen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• NickThissen
Hahaha, proficiat Jos! Dat vind ik nog het mooiste resultaat :+
En natuurlijk ook de rest van de winnaars feli :)

Bedankt voor een leuk seizoen heren, oval is toch niet mijn ding is wel gebleken maar het is leuk om het te proberen.

Een road/oval combo met de nieuwe indycar vind ik een goed idee Eric!

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 18-05-2014 23:32 ]

Mijn iRacing profiel

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
hahah Jos je hebt het dus niet voor niks gedaan!

winnaars gefeliciteerd!

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• yvanbroeck
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2022
Heyhey,

Bedankt voor de organisatie van de Piston Cup. Hoewel ik maar twee races heb meegereden kan ik toch wel zeggen dat het niveau onverwacht hoog bleek! Een groot veld dus er was ook constant iets te doen rondom je :)

Afgelopen race waren men banden al helemaal om zeep na een 15 tot 20'tal rondjes waardoor ik het tempo niet kon bijhouden. De kusjes tegen de muur zullen er ook geen goed aan gedaan hebben ;)

Proficiat aan Fabian voor het winnen van de Piston Cup en nogmaals grote dank aan de organisatie. Ik hoop ten zeerste op een Piston Cup 2.0 (terug met de Nationwide :p )

- Yannick

iRacing Profiel

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Dat ik nu net die Bobshock heb gewonnen, LoL!!!! :+ :+ 8)7

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Nou Jos, ik heb soort van m'n eigen Bobshock gemaakt, en hoewel je zou denken dat het verschil minimaal is, vind ik het toch net even prettiger. De coil zou van mij alleen nog stugger mogen van die dingen.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik blijf het toch bijzonder vinden om elke keer in de oval verslagen terug te lezen dat bandenstrategie zo belangrijk is, falloff, banden sparen, etc. Ik zou willen dat we dat aan de roadkant ook hadden. Gisteren voelden de banden op mijn Lotus 79 in lap 34 nog net zo prima als in lap 5, dat moet eigenlijk niet kunnen.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

(Banden) strategie is een heel belangrijk aspect van oval racen. Aan de road kant zijn de races niet lang genoeg hiervoor, of ze moeten voor de F1 auto de Pirelli banden gaan simuleren. :P

Ze moeten de pit stops voor de meeste sports cars ook fixen. Bij ACO en bijna alle GT series mag je niet tanken en banden wisselen tegelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 19-05-2014 09:25 ]

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jubby schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:49:
Dat ik nu net die Bobshock heb gewonnen, LoL!!!! :+ :+ 8)7
Dit ruitk wel een beetje hoor.... ;) ;)

Maar gefeliciteerd hoor en de rest ook met de prijzen.

Had gister zelf een wat mindere race. Had enorm last van de drop of terwijl men tempo op begin gewoon lekker was kon redelijk makkelijk 32.5 tot 32.9 in de begin rondes rijden. Echter bij de eerste stind kwam ik Deni tegen die het leuk vond naast me over een hobbel te gaan stuiteren. Dat deed geen goed voor men ronde tijden en die zakte naast de normale drop of nog meer af. Daardoor ook nog is 2x de muur geraakt. Toch maar door gereden en hopen op een caution maar die kwam dus niet en al snel lach ik op 1 rondje achterstand. Uit eindelijk green stop gedaan en daarna met een verse auto weer lekker in de 32 kunnen rijden. Jammer alleen al op 3 rondjes achterstand en p23 of zo. Uit eindelijk nog 21ste kunnen worden net voor Jos (yeah missie weer gelukt :+ )

Merk wel dat ik minder oval rij dan vroeger waardoor zo even instappen niet werkt om voorin mee te doen. Weet ook niet of ik nog mee doe bij een volgende oval league. Daar in tegen suggestie van Indycar met oval en road klinkt op zich best leuk om te gaan doen.

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Om echt competitief te zijn is het meer dan wat links sturen. ;)

• NickThissen
Ben het wel met je eens Arjan maar ten eerste is de drop off op oval ook erg onrealistisch. Ronde 2-30 bijna niks en dan ineens 2 sec langzamer, is ook veel geklaag over. Het is gewoon erg lastig realistisch te krijgen.

Daarnaast denk ik niet dat het heel onrealistisch is op de lotus, die auto's deden toch meerdere races op een set banden, dan moet 50min gewoon kunnen zonder wear lijkt me.

Weer nieuw fanatec rim, 270mm GT rim, die lijkt me dan wel weer heel interessant, maar ook weer 350...
http://www.virtualr.net/fanatec-round-1-wheel-rim-revealed

Als ik zo plaatje bekijk en comments lees lijkt het erop dat er nog iets met die rims is wat we niet weten waardoor ze zo duur zijn. Mss hebben ze allemaal een opzet stukje ofzo waar je elk stuur op kan zetten wat je maar wil? Hoop niet dat het iets met xbox1 of ps4 te maken heeft want die heb ik toch niet lol.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Je bent wat laat met het Fanatec nieuwtje ;)
(hiero al gepost!)
Ik dacht 'nog eentje?' 8)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

BM

Moderator Spielerij
Dat was een paar dagen terug hier al besproken, en het lijkt er idd op alsof Fanatec nog wat achter de hand heeft :) PS4 compatibility zal er daar wel 1 van zijn, anders zet je geen Playstation knopjes op dat stuur :) Verder schijnen er nieuwe bases in ontwikkeling te zijn, zowel boven als onder de CSW, waarbij degene boven de CSW waarschijnlijk direct drive zal worden. Rims zouden uitwisselbaar moeten zijn tussen al die bases. Deze week zou er meer informatie moeten komen.

Wbt die banden: voor de L79 kan ik er wel mee leven dat er geen (noemenswaardige) dropoff is, in die tijd waren de banden idd knap hard, al weet ik niet zeker dat ze meerdere races meegingen. In de tijd van de L49 wel, maar of het met de L79 nog zo was weet ik niet. Wat wel jammer is dat je banden (afaik) niet echt om zeep kunt helpen. Als je ze te heet maakt is het een kwestie van afkoelen en doorgaan, volgens mij gaat dat IRL niet zo. Daar zou vulcanisatie voor gemoddeleerd moeten worden, daar zijn ze wel mee bezig, maar gezien het ontwikkeltempo zou dat nog wel even moeten duren.
Op ovals hebben ze volgens mij al aangegeven (Eric dacht ik) dat het Fall-off model wat ze gebruiken niet goed is, maar dat het alternatief (niks) ook geen optie was. Een nieuw en beter model zijn ze nu mee bezig, hopelijk komt dat dan volgend seizoen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• NickThissen
Ow helemaal gemist..

Mijn iRacing profiel

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:21
Op road kunnen de banden ook kapot, maar net wat Niel zegt: dan moeten de races lang genoeg zijn.
Vorig seizoen heb ik met de cspec een dubbele stint in de lange Watkins Glen race gedaan, maar laatste kwartier was alle grip weg en verloor ik 2-3sec per ronde (en daarmee de overwinning).

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:17

Hoogie2004

Whohooooo

De banden kunnen inderdaad wel stuk, maar ze gaan niet snel genoeg stuk.

Momenteel kunnen de snelste rijders hun Q tijden benaderen in de race, en dat 20 rondjes lang. Iets dat in het echt bijna nooit zal voorkomen, gewoonweg omdat de banden dat niet aankunnen.

My iRacing profile | Strava

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-10 22:53

Bruzski

watte ??

BM schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:36:
Verder schijnen er nieuwe bases in ontwikkeling te zijn, zowel boven als onder de CSW, waarbij degene boven de CSW waarschijnlijk direct drive zal worden. Rims zouden uitwisselbaar moeten zijn tussen al die bases. Deze week zou er meer informatie moeten komen.
hier ook een linkje van gevonden,
http://www.teamvvv.com/en...-the-ClubSport-Wheel-Base

zeer waarschijnlijk komt er ook een fanatec buttonbox en datadisplay op de markt, :) Thomas kon daar nog niet veel over vertellen 8)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Verwijderd

TuxieDeni schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:45:
[...]

rijder niet maar wel race engineer bij Mp motorsport
maar wat hij eigenlijk aleen doet is patsen in zijn bmw :> :>
Ik heb bij Van Amersfoort Racing gewerkt in het verleden ja :)
En nu al 2 jaar bij Manor MP Motorsport...

Heb je wat tegen BMWs of zo? ;)
Overigens heb ik op iRacing nog geen Beamer aangeschaft - ik wilde me helemaal op de Ruf gooien (maar dat was op COTA geen pretje)

• Arfman

Arfman

Drome!

Op COTA is geen enkele auto een pretje ;)

/inkopper

Verwijderd

Ja ik ben gewoon gestopt na x-aantal ronden in de 70-minuten race. Ik had maar 3x een offtrack eigenlijk, maar ik had er gewoon echt geen zin meer in. Heb ik nog nooit gehad.

De drop-off van de funfactor kwam in ieder geval veel sneller dan die van de banden ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2014 11:17 ]

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:08:
[...]

Heb je wat tegen BMWs of zo? ;)
Overigens heb ik op iRacing nog geen Beamer aangeschaft - ik wilde me helemaal op de Ruf gooien (maar dat was op COTA geen pretje)
Haha nee hoor Diederik, heb die wagen van jou gezien dan ben ik eerder jaloers! :D

Mijn iRacing profiel

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 19:23
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:08:
[...]

Dan zat ik iig dicht in de buurt ;)

• -PassY-
Nu weet ik weer waarom ik niet graag met mensen uit Australie race :p

Dacht even voor de lol een street stock race te doen op mijn vrije dag. Nog voor de start zat ik op 8x vanwege 2x car contact. Ik was omgeven door blinkers en wist op een gegeven moment niet meer waar ik kon rijden.

Ook nog mijn motor opgeblazen omdat de radiator denk ik te veel schade had opgelopen. Pit stop/fast repair gepakt en toch nog als 7de gefinished. Met nog een car contact zonder dat ik een auto om me heen had 8)7 Vanuit het niks verscheen er in ene 4x car contact (12/17x) boven in :P

Hopen dat er minder mensen van down under zijn als ik als nog mijn ruf cup race ga/moet doen :+ Mijn oval licentie/IR kan me niet zo heel veel schelen, maar op de road wil ik het wel goed doen :) En anders wat bier halen en de rest van de dag op het balkon zitten 8) vol in de zon 8)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:16:
Ja ik ben gewoon gestopt na x-aantal ronden in de 70-minuten race. Ik had maar 3x een offtrack eigenlijk, maar ik had er gewoon echt geen zin meer in. Heb ik nog nooit gehad.

De drop-off van de funfactor kwam in ieder geval veel sneller dan die van de banden ;)
Ik ken het, ik had ook gisteren in de L79 zoiets van "ik kap er gewoon mee" maar je rijdt wel in een team dusja .. alhoewel ik me afvraag hoeveel punten mijn 30e plek oid heeft opgeleverd :+

• Arfman

Arfman

Drome!

Ah, de shizzle is down. Zullen wel de nieuwe Indycar aan het uitrollen zijn, goed nieuws. Niet dat ik daar nu meteen instap maar volgens mij is het in Amerika best huge om het virtuele evenement in hetzelfde weekend te houden met dezelfde auto's op dezelfde baan, net zoals de Daytona 2.4. Levert misschien ook weer publiciteit op, altijd goed.

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Arfman schreef op zondag 18 mei 2014 @ 19:27:
Nou, dat doen we dus ook niet weer.

Eerste 10 ronden waren nog wel leuk, alhoewel het wel in de verre achterhoede was want ik ben seconden langzamer dan de jongens voorin. Helaas werd ik ge T boned door Marc die z'n auto niet onder controle had terwijl hij de blauwe vlag kreeg en was mijn auto daarna dusdanig traag dat ik 20 ronden lang als een aangeschoten stuk wild over de baan ben getuft. Ben geloof ik wel 3 x gelapt door de leiders, verschrikkelijk. Zonde van m'n tijd.

Ik denk dat ik maar even pauze neem van iRacing, ik kan het met geen enkele auto echt vinden op het moment en elke race die ik dan toch doe mondt uit in een drama.
Sorry daarvoor nog, Ik dacht dat je nog te ver zat om in dat gaatje proberen te komen, anders had ik mijn remmen wel vast gehouden ipv weer naar binnen te rollen... Technisch T-bonde jij mij btw :P

Ik had gewoon ook niet moeten starten gister in de Lotus... Veel te weinig kunnen oefenen en het dan toch proberen om wat puntjes te halen voor het team maar dat is ook niet echt geslaagd geloof ik.....Voor aankomende week nu al meer geoefend dan afgelopen week :D

I-racing Profile

Verwijderd

Ik werd vorig jaar ongenadig hard uit de race geknald in Lap 0/1 toen het Green Flag werd omdat de gozer aan de binnenkant zijn spotter niet hoorde dus hij dacht dat de outside lane vrij was - maar je hoort de spotter niet als het Green is, die begint pas een paar seconden later met ouwehoeren.

En ik had speciaal voor de Indy500 in slechts een paar weken tijd vanaf absolute rookie een C-license op de oval gehaald om de reguliere fixed-races te oefenen, om uberhaupt oval-racekilometers te doen in een Dallara etc.

Dat was erg zuur, maar heb de maanden erna wel heel veel leuke Oval Fixed races gehad - want ja, de license had ik toch wel.
Maar het was echt bijzonder zuur op dat moment - en helaas kan ik dit jaar niet meedoen...

• -PassY-
Arfman schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:05:
Ah, de shizzle is down. Zullen wel de nieuwe Indycar aan het uitrollen zijn, goed nieuws. Niet dat ik daar nu meteen instap maar volgens mij is het in Amerika best huge om het virtuele evenement in hetzelfde weekend te houden met dezelfde auto's op dezelfde baan, net zoals de Daytona 2.4. Levert misschien ook weer publiciteit op, altijd goed.
was ik nu maar in mijn sessie gebleven |:( Stond nog 40m op de klok, maar na een stint van 9 ronde Q en 12 rondes in race mode vond ik het wel even genoeg en wou de race van 13:45 mee pakken omdat ik het gevoel had/heb dat ik wel 16 rondes kan afleggen nu... grrrr

tijd voor lunch :) :Y)

• yvanbroeck
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik kijk ernaar uit om deze week aan de slag te gaan met die nieuwe indycar! Nog mensen hier die de Indy 500 meedoen?

iRacing Profiel

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 13:01
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-lax.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/q71/s480x480/10296651_648470538562279_9185509835200335266_n.jpg

VERKOCHT!
People are still screaming for more so here comes the FLAT1 wheel rim for the ClubSport Wheel.

Just like the Round1 it is a small rim with just 270 mm but this one is covered with suede leather. We also added some more buttons and a tuning display. If you compare the last rims we announced you might get a glue what they all have in common.

Available this summer for 349,95 Euro / USD (incl. tax / excl. tax)
Klinkt erg goed.
And we are not done yet...
Hmmm...

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Alleen de lay-out van de knoppen vind ik niet heel erg mooi, maar verder is het een heel mooi stuur!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
die is echt wel lekker ja.

zou nog overwegen om CSW te kopen..... mm fanatec (toch maar niet) :p

maar kijk naar inbus bevestiging, is dus adapter kan je elk momo stuur op zetten :p

[ Voor 30% gewijzigd door dabelg op 19-05-2014 13:36 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• BM

BM

Moderator Spielerij
Oeh, dat is wel een mooie :) Jammer dat er onder de knoppen geen plek is voor labeltjes, en de Playstationknoppen zijn een beetje jammer, maar goed. Deze is erg interessant :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond een supercombi. Het gaat hier om beheersing met de rem en met het gaspedaal.
Uitdagende combi dus!
GoT Monday Tournament S2-W419-05-14
Car(s)Track(s)
Ford Falcon FG01 V8
Ford Falcon FG01 V8
Brandstof50 % (+/- 37,5 L)
Extra gewicht0 Kg
Basis contentNee
Oran Park Raceway - Grand Prix
Oran Park Raceway - Grand Prix
MomentDag
Pitplaatsen38
Basis contentNee
Programma (CET)
Heat 1
Vrije training20:00 - 21:00 (60 min.)
Kwalificatie21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartStanding
MC GridNVT
StartopstellingKwalificatie
CautionsOff (local yellows only)
RestartNVT
Fast Repairs2
Disqual. Inc'sNVT
Weersvoorspelling
TemperatuurLuchtvochtigheidMistWindsnelheidWindrichtingWolken
19° C40%0%29 Km/uEMostly
Reken op een pitstop

• BM

BM

Moderator Spielerij
Lol :o Dat is een hele interessante inderdaad :D

Xbox

• Arfman

Arfman

Drome!

Interessant is ook een beschrijving die ik niet meteen zou gebruiken :+

@themac: ik dacht dat je yieldde omdat je de blauwe vlag had, mijn inschattingsfout. Dacht nog bij mezelf "die mede NL er laat me wel extra snel voorbij", guess not dus :+

[ Voor 55% gewijzigd door Arfman op 19-05-2014 13:47 ]

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Turn 1 wordt vooral heel spannend, wel goede keuze om deze maar 1 heat te doen denk ik. Lekker zweten op zolder dus vanavond :D
Arfman schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:48:
Nee, nee, Oran Park. Wel goed lezen he.
B)

[ Voor 38% gewijzigd door DirkT op 19-05-2014 13:49 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

DirkT schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:47:
Turn 1 wordt vooral heel spannend, wel goede keuze om deze maar 1 heat te doen denk ik. Lekker zweten op zolder dus vanavond :D
Nee, nee, Oran Park. Wel goed lezen he.

• BM

BM

Moderator Spielerij
T1 op Oran met deze auto word ook wel spannend hoor :p

Duh.... of ik lees over de grap heen... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door BM op 19-05-2014 13:49 ]

Xbox

• -PassY-
volgens mij stormt het ook lekker vanavond als ik me niet vergis :)

• Arfman

Arfman

Drome!

:D BM

• BM

BM

Moderator Spielerij
Kom net van buiten af, zonnesteek denk ik O-)

Xbox

• NickThissen
Die nieuwe rim is ook wel nice ja, maar niet genoeg anders dan het formula rim denk ik, dan heb ik liever een stuur dat echt (vrijwel) rond is.

Vanavond BBQ dus net de leukste race van het seizoen missen :(

Mijn iRacing profiel

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Vanavond toch lekker met de Lotus oefenen weer denk ik. ( moet echt meer oefenen om enigsinds veilige te kunnen racen) OF als er een indy sessie gehost wordt die gelijk uittesten :D

[ Voor 21% gewijzigd door themac1983 op 19-05-2014 14:32 ]

I-racing Profile

• BM

BM

Moderator Spielerij
Zit nu nog eens te kijken naar die Rims die Fanatec nu aangekondigd heeft en heb wel een idee wat ze van plan zijn. Het lijkt er op dat bij de Round1 en de Flat het stuur zelf geen enkele knop bevat, alles zit op de 'base' die er achter zit. Waar het imho op lijkt is dat er een modulaire base-adapter/quick-release komt waar je dan zelf een stuur op kunt zetten, en losse blokjes met knoppen aan kunt knopen.
Als ik naar de Classic en de Oval rim kijk kan ik daar ook wel de vormen van de mount achter herkennen, maar dan zonder de eilandjes met knoppen.

Denk dat dabelg er dus aardig dicht bij zit dat het een generieke adapter word. Mount + Stuur is dan 350, maar losse stuurtjes zullen dan vele malen goedkoper worden. Het nut van de quickrelease is dan wel weg, want als je dan wil wisselen zulk je alsnog met imbussleutels aan de slag moeten :p

Nog een vraagje: heeft iemand enig idee wat voor 'button box' Shaun gebruik in de review van de Fanatec shifter? Vond het wel een gaaf ding met dat display in het midden :)

[ Voor 9% gewijzigd door BM op 19-05-2014 14:37 ]

Xbox

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

@BM geen idee wat het precies was, maar het antwoord staat in de comments op de website (niet YouTube).

Release notes
Dallara DW12
- The Dallara DW12 IndyCar is now available for purchase. This as an Indianapolis Motor Speedway preview. The only configuration of the car included is the speedway version. You can load the car at other ovals or even road courses, but it does not yet have the higher downforce and grippier tires that it would normally have at those tracks. The fully finished version of the car will be updated with the 2014 Season 3 update.

User Interface
- Fixed a bug that preventing the small voice chat indicator from being movable.
- Fixed a bug that was preventing the mouse-over help from working over certain UI elements.

Okayama International Circuit
- Fixed a bug where driving over the track in the fork area could sometimes cause a 0x collision.

Michigan International Speedway
- Fixed a bug where a portion of wall was not collidable.

Circuit de Spa-Francorchamps
- Added some missing brake markers.
- Removed crowd from inside a bridge.

Mount Panorama Circuit
- Added a missing gravel trap.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 19-05-2014 14:48 ]

• NickThissen
BM schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:35:
Zit nu nog eens te kijken naar die Rims die Fanatec nu aangekondigd heeft en heb wel een idee wat ze van plan zijn. Het lijkt er op dat bij de Round1 en de Flat het stuur zelf geen enkele knop bevat, alles zit op de 'base' die er achter zit. Waar het imho op lijkt is dat er een modulaire base-adapter/quick-release komt waar je dan zelf een stuur op kunt zetten, en losse blokjes met knoppen aan kunt knopen.
Als ik naar de Classic en de Oval rim kijk kan ik daar ook wel de vormen van de mount achter herkennen, maar dan zonder de eilandjes met knoppen.

Denk dat dabelg er dus aardig dicht bij zit dat het een generieke adapter word. Mount + Stuur is dan 350, maar losse stuurtjes zullen dan vele malen goedkoper worden. Het nut van de quickrelease is dan wel weg, want als je dan wil wisselen zulk je alsnog met imbussleutels aan de slag moeten :p
Denk ook dat het zoiets is inderdaad. Zou inderdaad wel de hele quick release overbodig maken, en dan nog vind ik het aan de dure kant, tenzij ze de losse sturen voor veel minder verkopen (dan denk ik aan een euro of 60-70, aangezien er dan geen knoppen of niks in zit enkel het stuur zelf), anders denk ik niet dat veel mensen meerdere sturen gaan kopen.

Mijn iRacing profiel

• Schuey
Dat is juist de grap, dan ga je toch geen speelgoed stuurtjes van hun meer kopen maar gooi je er een sparco of momo bijvoorbeeld op, voelt gelijk al 10 keer beter :)

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien zijn ze erachter gekomen dat niemand die quickrelease werkelijk gebruikt om tussen twee rims te switchen.

Omdat het en onhandig is en meer geld kost dan mensen ervoor over hebben.
Maar mensen willen wel de keuze hebben om daarna alleen die ene die ze hebben gekocht altijd te gebruiken.

Dus komen ze nu met een stuurconcept wat voor Fanatec zelf makkelijk is om samen te stellen en makkelijk is om een gevarieerd assortiment te hebben.
(zal dus best kunnen dat je de losse rims (zonder knoppen) voor veel minder kan gan krijgen/kopen dan 350euro, maar dan bv voor 50euro.)

How do you save a random generator ?

• NickThissen
Schuey schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:05:
Dat is juist de grap, dan ga je toch geen speelgoed stuurtjes van hun meer kopen maar gooi je er een sparco of momo bijvoorbeeld op, voelt gelijk al 10 keer beter :)
Ja, maar de echte sturen zijn ook wel weer te duur om als 'speelgoed' te gebruiken imo. Natuurlijk geen 350, maar wel al gauw 150 of meer? Als de 'adapter' dan 50 kost en hun 'speelgoed' stuurtjes 300 dan zou niemand natuurlijk hun 'speelgoed' stuurtjes meer kopen (dan kun je goedkoper echte krijgen), dus dat is niet logisch. Dus het enige logische is dan dat de adapter duur is en de stuurtjes goedkoop (goedkoper dan echte), anders gooien ze hun eigen deuren in.

Simpel gezegd: het is logischer om een adapter te kopen van 200 euro en dan 4 stuurtjes van 50 euro (400 voor Fanatec) in plaats van een adapter van 50 euro en dan 3-4 echte stuurtjes van 200 euro (50 euro voor Fanatec).

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 19-05-2014 15:10 ]

Mijn iRacing profiel

• Schuey
Ik had een sparco 330mm voor 20 euro op marktplaats, beetje zoeken :)

Kijk maar naar dat houten stuur, die kun je daadwerkelijk al goedkoper echt krijgen, laat staan de gemiddelde aftermarket sparco of momo voor 2e hands prijzen. Je kunt zelfs chinese sparco imitaties voor 40 dollar krijgen. Knap van fanatec als ze daar overheen gaan.

Ik ben het wel met je eens dat het wel eens spannend zou kunnen zijn om aftermarket/3rd party rims toe te laten. Ze hebben namelijk niet voor niks een eigen systeem bedacht, ik blijf het vreemd vinden maar houd het wel in de gaten, zit er aan te denken heel de g27 set weg te doen namelijk dus als dit klopt vind ik een csw wel interessant.

edit:
Oeh, als ze nu ook die dat ding schakel en koppelingsflippers hangen, zou dat wel een enorme toegevoegde waarde hebben :)

[ Voor 41% gewijzigd door Schuey op 19-05-2014 15:37 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:47:
@BM geen idee wat het precies was, maar het antwoord staat in de comments op de website (niet YouTube).
[...]
Was even zoeken, stond onder een andere video :p

Het is dus deze: pricewatch: Thrustmaster MFD Cougar Pack

Even de review van Shaun afwachten (die kwam er aan), maar lijkt erop alsof daar ook nog wel wat leuks mee te doen is, niet heel duur :)

Edit: dacht alleen dat in het midden een lcd schermpje zat, maar is dus niet het geval, kon ook bijna niet voor dat geld. :p

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 19-05-2014 15:52 ]

Xbox

• NickThissen
Stream van de dw12 http://www.twitch.tv/jimmy_bee

Ik wacht wel op de road versie, Indy oval is me nooit zo bevallen.

Mijn iRacing profiel

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Ziet er leuk uit. Dat gaat komende zaterdag een leuk dagje iracing worden dus. Beginnend om 12.00 uur met de Charlotte 600 in de NiS, gevolgd door de Indy 500 om 20.00 uur. Bij elkaar iets van 7 uur racen, heb er zin :D :D

Nog meer mensen die beide races gaan doen?

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Helaas ben ik niet thuis dit weekend anders had ik het zeker willen doen!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Overweeg nog om de Indy 500 mee te doen. Ben niet zo'n oval rijder, maar de 500 is toch iets speciaals, maar moet nog ff kijken of ik tijd heb om het oefenen te combineren met de L79 training, mijn tijd is niet onbeperkt.

Xbox

• -PassY-
*O* Mijn eerste overwinning sinds Juni 2013 en mijn eerste in de Ruf Cup *O*

http://members.iracing.co...id=10918506&custid=114057

8 rijders maar, dus net officeel. Gestart vanaf Pole met 1s verschil, start nummer 1. Dus het zag er ook wel een beetje naar uit, maar je moet het wel doen uit eindelijk.

Start ging redelijk voor mijn doen. Verloor maar 1 plekje :+ En al snel merkte ik dat ik over een ronde heel veel sneller was dan de persoon voor me, maar je moet er dan nog wel voorbij komen. Probleem was alleen dat hij de lange rechter bochten aan het einde van de ronde extreem goed nam waardoor ik er niet dicht genoeg achter kon zitten op het rechte stuk.
Dan maar de inhaal techniek "druk" gebruiken. Koste me 8 rondes, maar uit eindelijk spinde hij bij het opkomen "rechte stuk" achter op het circuit.

Ik ben helemaal oOo nu

/edit: Sta nu ook 18de overall 8)7 Hahaha, dat had ik echt nooit verwacht? Ik zeker niet in ieder geval. Ging voor een top100 omdat ik meestal rond plek 100 reed in de Skip. Maar dit 8)7

:)F

[ Voor 10% gewijzigd door -PassY- op 19-05-2014 16:35 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik kan vanavond helaas niet mee doen. Ik heb Oran Park namelijk niet. Op dit moment kan ik het ook even niet kopen. Ik zag dat het de enige road course is die ik nog mis.

[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 19-05-2014 17:03 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Een mooie reactie op het memberforum op hoe een auto er uit ziet in de sim en hoe de werkelijk damage is en dat ie al rijdend gerepareerd wordt:
quote: Randy Cassidy
Yes, it's normal. It's a side-effect of not being able to immediately transmit every possible piece of information about the state of the world to everyone in the session.

When your computer sees that someone else's car is involved in an accident, it guesses what kind of damage the car sustained. Their car will continue along on your computer with whatever damage you guessed they have. Periodically everyone sends the server the actual current damage state for their own car, and periodically the server will forward that state on to everyone else. When your computer receives the latest "authoritative" damage state from the server for someone else's car, it will "magically fix itself" to reflect the actual condition of the car.

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 13:01
NIET! Eindelijk maar dan toch de brake markers...
(niet dat ik ze miste of zo, maar weet dat er al lang om wordt gezeurd)
- Removed crowd from inside a bridge.
Jammer, had gelijk die hele brug weggehaald, die is nu ook weg in 't echie, zoals wij hebben mogen zien met de WEC een paar week geleden.

[ Voor 9% gewijzigd door gtrNL op 19-05-2014 17:36 ]

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Er kloppen nog heel veel andere dingen niet aan Spa.

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
-PassY- schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:28:

8 rijders maar, dus net officeel. Gestart vanaf Pole met 1s verschil, start nummer 1. Dus het zag er ook wel een beetje naar uit, maar je moet het wel doen uit eindelijk.

Start ging redelijk voor mijn doen. Verloor maar 1 plekje :+ En al snel merkte ik dat ik over een ronde heel veel sneller was dan de persoon voor me, maar je moet er dan nog wel voorbij komen. Probleem was alleen dat hij de lange rechter bochten aan het einde van de ronde extreem goed nam waardoor ik er niet dicht genoeg achter kon zitten op het rechte stuk.
Dan maar de inhaal techniek "druk" gebruiken. Koste me 8 rondes, maar uit eindelijk spinde hij bij het opkomen "rechte stuk" achter op het circuit.

Ik ben helemaal oOo nu

/edit: Sta nu ook 18de overall 8)7 Hahaha, dat had ik echt nooit verwacht? Ik zeker niet in ieder geval. Ging voor een top100 omdat ik meestal rond plek 100 reed in de Skip. Maar dit 8)7

Proficiat *O*

Ik rij de indy 500 wil zowiezo die dw12 wel testen

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat een race en toch ook weer niet :P

Gezien ik als kampioen de race in gegaan was, had ik geen druk meer op wat voorn reden dan ook. De enige echte testrondes had ik vorige week dinsdag dan ook gedaan omdat ik van donderdag t/m zaterdag in Dublin was. Ruud had ondertussen weer een goeie setup in elkaar gezet, maar door te weinig oefenen kwam ooit de cliff.

De eerste caution kwam van mijn hand door iets te hard op het gas te gaan in bocht 3 en 4, maar de auto uit de muur weten te houden, pits in fuel erbij en banden wisselen. Bij de herstart had ik bijna de eerste blackflag te pakken doordat Henk totaal niet vooruit ging en tegen de muur geplakt zat en ik dus niet buitenom kan inhalen. En ronde na ronde mezelf naar voren gereden en uit eindelijk zelfs Jarno voorbij kunnen gaan en lag ik op P3. Volgens de pits in gegaan en kwam ik op P10 volgens mij eruit, mezelf terug knokken zat er helaas niet in wat er kwam een caution ik en meerdere gingen de pits in maar schijnbaar haalde ik diegene voor me in en kreeg ik een blackflag, zonde want ik kwam als P3 de pits weer uit. In de 3e ronde toen het green was de pits in gegaan voor de penalty en kwam als P10 weer de baan op en ben toen achter Ruud aangereden, inhalen had geen enkele zin. Met nog 5 rondes te gaan kan ik Kim en Koen nog inhalen, maar de race duurde 1 ronde te lang om ook Roy achter me te houden de cliff bereikte ik tijdens deze stint een stuk sneller voor mijn gevoel dan in mijn eerste stint om uit eindelijk als P9 de finish over te gaan, niet slecht gezien de dingen die ik meemaakte tijdens deze race.

Alle 8 races in de Top 10 gefinisht, waarvan 2 gewonnen, 2 buiten te top 5 en de rest in de top 5 was het recept om kampioen te worden.
Samen met Ruud, Pascal en Joey was het niet gelukt en wil ik via deze weg dan ook nog een keer bedanken. Organisatie bedankt voor een zeer leuk kampioenschap en ik kijk uit naar een vervolg!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Gisteren was een waardige afsluitingsrace, maar 2 yellows, van een mooi seizoen van de Piston Cup. Ik heb met veel plezier deelgenomen en de organisatie was ook goed. Ik hoop echt op vervolg!

Net als Fabian wil ik mijn teamgenoten, Fabian/Joey/Ruud, bedanken voor de zeer plezierige samenwerking in de voorbereiding en de races.

• thijmennabuurs
was helemaal vergeten dat ik nog in D-class zit op de oval :(
Nu moet ik met de rookie's en D-classers meedoen aan de indy.
weet niet of dat zo leuk word!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
-PassY- schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:28:

Ik ben helemaal oOo nu

d:)b d:)b d:)b

Gefeliciteerd!!!

iRacing Profiel

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 18:26
Zo paar drukke dagen achter de rug. Onder andere gisteren naar een oval track geweest waar ik wat races heb mogen zien o.a. van een Iracer (in een nascar chevrolet monte carlo ss).

Die nieuwe Indy car, is dat iets wat nu tijdelijk is (de serie bij rookie en C) of blijft die heel het jaar door? Anders misschien wel interessant om aan te schaffen aangezien ik het wel een erg gave bak vind :Y

Edit:
Als mensen trouwens filmpjes willen zien kan ik die wel uploaden :Y

[ Voor 9% gewijzigd door R0y. op 19-05-2014 21:47 ]

• -PassY-
Joep, nogmaals sorry.

Ik had niet door dat ik zoveel naar links zat. Wou niet te veel naar rechts zitten omdat ik wist dat jij aan de binnenkant zat, maar ik heb me gruwlijk vergist in een auto waar ik eigenlijk nog nooit mee gereden had.

Verwijderd

-PassY- schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:28:
Joep, nogmaals sorry.

Ik had niet door dat ik zoveel naar links zat. Wou niet te veel naar rechts zitten omdat ik wist dat jij aan de binnenkant zat, maar ik heb me gruwlijk vergist in een auto waar ik eigenlijk nog nooit mee gereden had.
je weet dat er een ban staat op Joep eruit rijden? ;)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:28:
Joep, nogmaals sorry.

Np, Shit happens.... De grote stilte na het ongeluk irriteerde me meer dan het ongeluk zelf ;)
Deze combi was wel erg heftig moeilijk. :(

• -PassY-
Misschien handig om te vertellen dat ik tijdens het rijden mijn microfoon niet om mijn nek heb omdat deze na een tijdje begint te irriteren. En als de combo dan best moeilijk is, dan heb je geen tijd om deze even om te doen. Op een gegeven moment maar de auto stil gezet.

Vandaar de stilte.

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Het is weer tijd om te gaan kijken naar een nieuwe Kart meeting!

Zo bij deze alvast een kleine enquête zodat we weten waar we het beste deze dag kunnen houden en op welke datum. Vul graag alleen in als je ook echt van plan bent te komen.

GoT Kart Meet 2014

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32705956/306593_457594524260126_1785568629_n.jpg

iRacing Profiel

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Toch blijf ik het een leuke auto vinden, het is echt op eieren rijden.

Ik had dit keer bij de start voor de zoveelste keer dat m'n koppeling niet gepakt werd, ja ik druk hem pas in zodra de lichten zichtbaar zijn... maar ik ben dus zonder manual clutch vertrokken.

Achteraf bleek dat erg gunstig, want ik kon daarmee meteen doorstomen naar de eerste plek. Helaas had ik te weinig rondjes gereden op koude banden, dus zat ik er zo erg mee te worstelen dat Koen en Rasmus er binnen een paar bochten weer langs konden steken.

Toen eigenlijk een vrij saaie race op P3 gereden, natuurlijk wel heftig vechten met de auto, maar op een leuke manier :) De eerste pitstop vernaaide ik door in de laatste bocht gewoon vol in de muur te vliegen. Beetje kansloos... Maargoed, pitstop gemaakt, wat extra tijd verloren maar gelukkig kon ik het circuit oprijden zonder al teveel moeite met traffic. Daarna was me (zoals verwacht) als snel duidelijk dat ik het niet ging halen op mijn tempo met de fuel, Robbert zat toen nog zo'n ~30 seconden achter me. Ik had dus de optie om te gaan saven en hopen dat Robbert me niet zou pakken, of proberen een splash-and-dash te doen. Ik ging voor de dash en kwam 6 seconden achter Robbert te zitten. Daarna als een bezetene op jacht naar Robbert gegaan waar ik uiteindelijk op de straight een kans zag om erlangs te gaan. We gingen samen T1 door maar het lukte toch helaas net niet om elkaar de ruimte te geven, dus we gingen beide even rond. Het was van mij een erg optimistische actie, maar ik dacht, het is nu of nooit :)

Ik kon de race hervatten voor Robbert op P2 en kwam achter Kenneth te zitten die ergens in T5-6 besloot mij voor te laten door maar gewoon op het rechte stukje te remmen. Dat zag ik dus totaal niet aankomen en ik knalde er dus met volle vaart op. Ondanks dat had alleen Robbert me nog ingehaald voor het einde van de race en kwam ik dus tot een P3.

Erg netjes Koen met fuel saven! Je had een pitstop ook gehaald, maar ik gok dat je dan nagenoeg even snel over de finish was gekomen.

• thijmennabuurs
lijk me leuk om iedereen te ontmoeten!
Ben alleen wel de jongste dan denk ik! (17) 😜

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-11 21:10
DutchDevil79 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:22:

Zo bij deze alvast een kleine enquête zodat we weten waar we het beste deze dag kunnen houden en op welke datum. Vul graag alleen in als je ook echt van plan bent te komen.

GoT Kart Meet 2014

Dag maakt me niet veel uit, alleen als het laat in de middag wordt met in de avond BBQ misschien prettiger op Zaterdag maar ik merk het wel. 8)

iRacing Profiel

• Fragbeestje
  • Laatst online: 26-11 10:08
Thanks Dirk!

Was wel een hele leuke race. Vind die bak echt gaaf. Rasmus moest ik inderdaad voor laten gaan maar ik probeerde ervoor te zorgen dat hij niet ver uitliep zonder m'n banden te vern..... Dat lukte aardig.
Na een tijdje maakte hij een foutje bij het uitkomen van T3 en vanaf toen was het rustig verder knallen.

Net voor de pitstop maar wat zitten rekenen en had al het idee dat ik er helemaal niet ging geraken. Kwam veel meer tekort dan die 4 liter die ik berekend had. Dus maar een beetje saven voor de pitstop zodat ik nog net een rondje kon rijden. Daardoor 1 lap na Dirk kunne pitten en dus een beetje extra fuel.

Na de pitstop nog maar wat rekenen en moest echt als een gek beginnen saven. Uiteindelijk nog met 0.4 liter in de tank over de streep. Ik zag al aan de tijden dat Dirk wat zat te saven maar was blij dat hij voor de pitstop koos. Had het zelf inderdaad ook wel kunnen doen, denk dat ik snel terug op de 1e plek had gelegen maar was al teveel aan het saven geweest dus maar bij m'n beslissing gebleven.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:56:
Misschien handig om te vertellen dat ik tijdens het rijden mijn microfoon niet om mijn nek heb omdat deze na een tijdje begint te irriteren. En als de combo dan best moeilijk is, dan heb je geen tijd om deze even om te doen. Op een gegeven moment maar de auto stil gezet.

Vandaar de stilte.
Dat begreep ik pas later...... Goed om te weten voor het vervolg ;)

Verwijderd

GoT Kart Meet 2014

Bijzonder dat ik misschien 5x in mijn leven buiten gekart heb en ik toch 3 van deze circuits ken 8)7 . 2 van die banen ben ik door de overige aanwezigen aan snot gereden. :)

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:08:
[...]

Bijzonder dat ik misschien 5x in mijn leven buiten gekart heb en ik toch 3 van deze circuits ken 8)7 . 2 van die banen ben ik door de overige aanwezigen aan snot gereden. :)
Ja toch een aantal gekozen die wat centraler liggen. En volgens mij best leuke banen. :) Maar ja er zijn ook maar iets van 8 of 9 buiten banen in Nederland.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchDevil79 op 19-05-2014 23:57 ]

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Omdat ik vanavond niet mee kon doen met de V8's, ben ik maar gaan testen voor de volgende NEO race.
Ik heb vanavond met de BMW en de RUF op Silverstone gereden (beide baseline setup) en verrassend genoeg reed ik sneller met de RUF dan met de BMW. Dat verschil was bijna 0.2 seconde, gemiddeld.

Nu ik wel een aantal rondjes serieus heb gereden op Silverstone, begin ik die baan toch wel te begrijpen en te waarderen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 20-05-2014 00:18 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik had gisteren beperkte tijd (zoals altijd :( ) en gekozen voor een GT3 race op COTA. Ging erg lekker tot de 2 voor me er samen afgaan, en bij het inhalen van 1 van die twee beschadigde gasten hij mij eraf tikt. Auto total loss en klaar. Erg jammer..

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

GoT Kart Meet 2014

Er hebben nog maar 7 man gereageerd op de datumprik post van DD!
Heren...... Vul svp het form ff in! ;)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18

Phydomir

Dennis

Je weet dat het pas gisteren om half 11 gepost is? Niet gek dat er nog niet zo veel reacties zijn. Vorig jaar niet geweest, dit jaaradenk ik wel. Zal straks van achter mijn pc hem even invullen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Die link doet het hier niet @ work. Geen idee waarom. Zal zodra ik thuis ben even invullen :)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 18:26
Ik moet eens gaan kijken in de gezamelijke agenda of ik kan op 1 van die dagen. Lijkt mij iig erg leuk!
Pagina: 1 ... 59 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.