Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.991 views

Onderwerpen

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Strak stuurtje, al moet ik nog even bedenken en mezelf voorstellen hoe ik bij al die knopjes achter het stuur moet komen. En die prijs? Al kan ik me bij deze 350 wel voorstellen, maar als je dan bedenkt dat de F1 en BMW stuur voor 250 gaan ... 8)7

ik blijf nog even bij mijn Porsche GT3 stuur :) Werkt nog prima, en nog geen behoefde voor zijn grotere broertje.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Maandag nieuwe Indycar?

Mijn iRacing profiel

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

BM

Moderator Spielerij
Kijk, dat begint er op te lijken qua stuurtjes :) Als ik Thomas op het iRacing forum moet geloven hebben ze nog wel wat in petto. Alleen jammer van die playstation knopjes :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

....en die prijzen :(
Ik heb de BMW en F1. Ik hou het daar voorlopig bij (als ze goedkoper worden dien ik wel een budget-aanvraag bij de baas in ;) )

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Als je deze prijzen ziet zou je denken dat het BMW en F1 ver onder de prijs wordt verkocht.

Mijn iRacing profiel

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11 22:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

op goed geluk de optical encoder vanuit Thailand besteld... nou hopen dat hij ooit aan komt..
en dat mij het lukt dat ding in te bouwen :D.. anders dag g27:(

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:47

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Memberforum
Web, sim, and infrastructure updates.

CEST
Monday 2014-05-19 0800 Hosted Sessions Unavailable
Monday 2014-05-19 1300 Service Unavailable
Monday 2014-05-19 1700 Service Restored
Ben benieuwd...
• SM Antidrift
• DW12
• BoF GT3

:9~

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• -PassY-
pfff, uurtje Cota gedaan met de CSpec :) Je zit geen moment stil en ben best gaar nu :+

Wel een volle seconde van mijn tijd gehaald :D Nu nog wat meer vertrouwen in de langzame stukken, en een 1:35 moet voor mij denk ik wel mogelijk zijn, zit nu op 1:36.8

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
heb juist 1.35.3 Q gezet zal setup op site zetten

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
JoepW schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:59:
[...]
Ben benieuwd...
• SM Antidrift
• DW12
• BoF GT3

:9~
...geen van de drie :+

Mijn iRacing profiel

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Net mijn D-license binnen gekregen.
Snap er geen jota van, want de laatste race was knudde... Startte als 3e (in Q overigens 1e tijd... Ook verwonderlijk) en lag na T1 al 2e (ik had een betere start dan no.2).
5 rondes lekker rondknorren... Schuif ik er af in T1 :(
Helemaal afgezakt naar P11 en mij weer leuk terug geknokt naar P3.
Schuif ik er wéér af... Nu na T2 :(
Gelukkig kon ik snel corrigeren en kwam terug op P5. Nog 1 plaatsje kunnen veroveren en op P4 gefinished.
Beide schuivers waren te voorkomen. Om de één of andere reden laat ik mijzelf beïnvloeden door de andere weggebruikers... Daar moet ik écht wat aan doen... Verkopen ze ook zwaailichten @ iRacing? :P

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Zo een lekker avondje gehad vandaag. 2e geworden in de lotus race. Beetje met geluk doordat sommige de auto niet op de baan konden houden voor me. Was wel hard werken want er zat de hele tijd iemand op me staart en het enige wat ik aan het denken was de hele race: GA WEG!!! :P
http://members.iracing.co...id=10886813&custid=138794

Daarna gelijk ingestapt in de BMW op Cota, was misschien niet zo heel slim want ik was al aardig dood van die Lotus race. Maar ja ik dacht nu is de kans om te oefenen voor NEO. Was ook wel te merken in het begin van de race veel kleine foutjes. Op het eind ging het een stuk beter en dankzij wat draften kon ik weer beetje de aansluiting vinden. Mooiste was nog dat ik door een hele goede pitstop op het eind 2 man heb kunnen inhalen. Van p11 naar p7 kun rijden in de top split.
http://members.iracing.co...id=10887384&custid=138794

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:36
MetalRush schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:54:
Net mijn D-license binnen gekregen.
Snap er geen jota van, want de laatste race was knudde... Startte als 3e (in Q overigens 1e tijd... Ook verwonderlijk) en lag na T1 al 2e (ik had een betere start dan no.2).
5 rondes lekker rondknorren... Schuif ik er af in T1 :(
Helemaal afgezakt naar P11 en mij weer leuk terug geknokt naar P3.
Schuif ik er wéér af... Nu na T2 :(
Gelukkig kon ik snel corrigeren en kwam terug op P5. Nog 1 plaatsje kunnen veroveren en op P4 gefinished.
Beide schuivers waren te voorkomen. Om de één of andere reden laat ik mijzelf beïnvloeden door de andere weggebruikers... Daar moet ik écht wat aan doen... Verkopen ze ook zwaailichten @ iRacing? :P
Had je even gevolgd (in Q en R) en ging inderdaad lekker, alleen jammer dat je twee keer te snel wou door de bochten.

Je was duidelijk sneller dan 3 en 4, maar maakte net teveel foutjes voor de 3de plek.

Overigens hebben de race resultaten niks te maken met de licentie, dit wordt berekend door hoeveel incidents en in Rookie is dat ook minder streng.
Buiten 2x van de baan kon ik niet direct foutjes/off tracks zien dus dat betekent niet veel meer dan 2 incidents wat over het algemeen veel SR betekent. (0.06-0.08?)

Ging lekker, meer race ervaring zal je alleen maar goed doen, je was volgens mij zelfs sneller dan mij soms. _/-\o_ (wat niet moeilijk is hoor, rijdt altijd achteraan mee met GoT.)

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maandag wel DW12?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/dw12.png

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 14:59

Arfman

Drome!

Dan zal het alleen de Indy (Oval) DW12 zijn, zoals iRacing al eerder heeft aangegeven. Ik weet niet of ik überhaupt die road DW12 ga kopen, er wordt vrijwel nooit in geraced en die community is op z'n zachtst gezegd verschrikkelijk :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14

Niellie41

[object Object]

Je hoeft de auto maar een keer te kopen hè. ;)
Het is een auto met meerdere versies, net als de huidige Dallara (en de RUF).

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ithric schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:33:
[...]

Had je even gevolgd (in Q en R) en ging inderdaad lekker, alleen jammer dat je twee keer te snel wou door de bochten.

Je was duidelijk sneller dan 3 en 4, maar maakte net teveel foutjes voor de 3de plek.

Overigens hebben de race resultaten niks te maken met de licentie, dit wordt berekend door hoeveel incidents en in Rookie is dat ook minder streng.
Buiten 2x van de baan kon ik niet direct foutjes/off tracks zien dus dat betekent niet veel meer dan 2 incidents wat over het algemeen veel SR betekent. (0.06-0.08?)

Ging lekker, meer race ervaring zal je alleen maar goed doen, je was volgens mij zelfs sneller dan mij soms. _/-\o_ (wat niet moeilijk is hoor, rijdt altijd achteraan mee met GoT.)
Ik durf zelfs te zeggen dat ik een reële kans had op een 1e plaats... Als ik idd mij niet zo had laten opjagen.
De gedragsregels op het asfalt moet ik mij ook nog eigen maken.
Ook nog mijn PB verbeterd: 1:01:677 (of zo :P ). Optimaal zou het een lage 1:00 moet kunnen zijn.
SR was 0.56 overigens. Daarom snap ik het ook niet, na 2 schuivers....

Ik vind de correctie-mogelijkheden met de Miata maar zeer beperkt; als ie gaat, dat gáát ie ook... Ligt dat aan mij of is deze auto zo 'skiddish'?

[ Voor 5% gewijzigd door MetalRush op 16-05-2014 08:09 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Waarom dat is staat in de uitleg in de resultaten. Dan moet je met de muis over het ? gaan.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MetalRush schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:06:
[...]

Ik durf zelfs te zeggen dat ik een reële kans had op een 1e plaats... Als ik idd mij niet zo had laten opjagen.
Ook nog mijn PB verbeterd: 1:01:677 (of zo :P ). Optimaal zou het een lage 1:00 moet kunnen zijn.

Ik vind de correctie-mogelijkheden met de Miata maar zeer beperkt; als ie gaat, dat gáát ie ook... Ligt dat aan mij of is deze auto zo 'skiddish'?
0,5 sr extra omdat je naar D bent gegaan. Dat is standaard als je pomoveert ;)
Staat in de uitslag uitgelegd bij "?". En stast in de wiki in de TS ;)
en vanavond gaan we wel wat zien qua opvangen. Belangrijkste is om niet abrubt met het gas om te gaan.

• Arfman

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:58:
Je hoeft de auto maar een keer te kopen hè. ;)
Het is een auto met meerdere versies, net als de huidige Dallara (en de RUF).
Klopt. Ik heb de huidige IndyCar ook en behoudens 1 "ouwehoersessie" met GoT daar nooit in gereden. Er gaan ook vrijwel geen races official en de paar YT filmpjes die ik heb gezien overtuigden me nu niet meteen om lekker in die community te duiken :D :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Fragbeestje
  • Laatst online: 26-11 10:08
Ach, ik denk wel dat de indycar fans terug wat meer op de kar zullen springen, toch zeker de eerste 2 weken :+

Maar het lijkt me wel een leuke auto en die push to pass implementatie opent natuurlijk de deuren voor andere systemen die gebruikt worden.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
If you can't race use push 2 pass :X

• BM

BM

Moderator Spielerij
Met die (naar het schijnt) 30pk extra ga ik mijn gebrek aan talent niet compenseren hoor :+

Wat me er niet zal weerhouden om het wél te proberen overigen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Denk ook wel dat de serie meer gereden gaat worden als de nieuwe Dalara uit is. Maar of dat betere races op levert (GT3 anyone?) is nog maar de vraag. Maar in de tijd dat ik wel is in de indycar ree (nog op OTM lol) werd er meestal wel netjes gereden in de serie.

iRacing Profiel

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Ik heb 70 races ervaring met de Indycar, en heb daar zeker op Road altijd erg leuke races mee gehad. Op oval vond ik er niks aan, dat was vooral slipstreamen en nooit de power hebben om er voorbij te komen. Met als gevolg treintje rijden en ongeduldige mensen achter je.
Volgens mij is het een beetje misgegaan toen er gerommeld werd met aparte road en oval series en later nog fixed races die erbij kwamen? Ik heb hem ook een tijdje links laten liggen maar afgelopen weekend in de Road Warrior weer gereden en daar vond ik het toch wel weer een erg leuke auto.
Hopelijk is de DW12 ook een leuke en populaire (Road) auto, voor mij is de Indycar namelijk de snelste auto waar ik fatsoenlijk mee kan rijden. De F1 is voor mij veel te extreem qua remmen en bochtensnelheid.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb weinig met die Indycar gereden, enige wat ik wel weet is dat de Indycar op Barber altijd wel een heerlijke combi was :)

Sowieso, Barber O+

Xbox

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:17

Hoogie2004

Whohooooo

+1 op de combi Indycar + Barber :D

Heb ook weinig gereden met de Indycar, maar op Barber is ie gewoon fantastisch. Op Oulton Park ook leuke races mee gehad. Altijd wel een leuke wagen maar de serie is te onderbezet :(

My iRacing profile | Strava

• dabelg
Arfman schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:51:
[...]

Klopt. Ik heb de huidige IndyCar ook en behoudens 1 "ouwehoersessie" met GoT daar nooit in gereden. Er gaan ook vrijwel geen races official en de paar YT filmpjes die ik heb gezien overtuigden me nu niet meteen om lekker in die community te duiken :D :X
heb ooit met kevin vekemans samen een dalara tornooi gedaan. met Apex racing en was toen wel leuk.

maarja league is totaal anders dan offi idd

impressie van league toen echt wel goed (kevin rijdt me hier eruit in T1 haha waar is den tijd)

[ Voor 28% gewijzigd door dabelg op 16-05-2014 10:46 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:58:
[...]

+1 op de combi Indycar + Barber :D

Heb ook weinig gereden met de Indycar, maar op Barber is ie gewoon fantastisch. Op Oulton Park ook leuke races mee gehad. Altijd wel een leuke wagen maar de serie is te onderbezet :(
Ik wist dat jij daar op ging reageren. Volgens mij heb ik dankzij jou die combi 'leren kennen' :)

Xbox

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, wij zijn volgens mij de enige 2 Barber-fans hier op dit forum :+ Voor de rest hoor ik er altijd alleen maar geklaag over.

Ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe Indycar, eigenlijk vanaf dat ie er in het echt was ben ik al aan het hopen dat iRacing hem ging includen :)

Eerst vandaag of dit weekend tijd vinden voor de Z4 op COTA. Ik vind COTA nogal tricky, vanwege die heel brede aanremzones :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-05-2014 10:51 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben inmiddels ook een barberfan hoor ;)
En we hebben met GoT met de Dallara daar heel leuk gereden!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Mijn mening over COTA (ICM C-spec) lijkt behoorlijk gedeelt te worden :P Blijkbaar meer mensen die er aardig wat moeite mee hebben.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3253740.page

Jammer dat COTA zo tegenvalt. Zou fijn zijn als iRacing iets meer focus legt op bestaande circuits met goede reputatie (Barca, Brno bijv)

Maar zo'n weekje geeft ook mogelijkheiden. Ik heb de eerste rondjes gemaakt op Philip Island (1.36 tot nu toe, work in progress), wat ervaring opgedaan met de Late Model en 2 Streek Stock races meegemaakt (2x 4 incjes omdat het voor me fout ging)

[ Voor 27% gewijzigd door MrBarBarian op 16-05-2014 11:04 ]

iRacing Profiel

• dabelg
owla

de postbode heeft juist nog een 2dehandse aankoop gebracht die ik eigenlijk al beetje vergeten was 8)7
(is denk 2 maanden onderweg geweest)

kan ik installeren op mijn rig >:)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/vb5n9.jpg

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:57:
Ik ben inmiddels ook een barberfan hoor ;)
En we hebben met GoT met de Dallara daar heel leuk gereden!
Excuus :)

Barber heeft vooral een lekkere flow met een wat snellere auto imho, zoals de Dallara inderdaad. Voor de F1 zal het wel wat aan de hobbelige kant zijn...

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Volgens mij kan je Jubby ook als Barber fan toevoegen. En ikzelf vind het ook altijd een leuke baan. Al sinds ik hem voor het eerst in rFactor speelde. Maar jammer genoeg is het altijd een lage opkomst als die in een officiële serie zit. Zal wel mee te maken hebben dat het geen makkelijke baan is.

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Barber vind ik ook echt geweldig :)
COTA vind ik een draak van een circuit en die mijdt ik dan ook als de pest. Deze week GT3 70 minuten op COTA, dacht het niet lol.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind COTA wel een leuke uitdaging, maar het wordt wel echt een SR killer ben ik bang (net zoals Spa)

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, smaken verschillen. Ik vind er geen lekkere flow inzitten, te veel stop-start momenten, off-tracks die op sommige punten weer achterlijk dicht bij de racelijn liggen, veel te breed en veel te glad. Boring as fuck in mijn optiek :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik snap niet zo goed dat mensen de off-tracks te streng vinden. De witte lijnen geven de grenzen van de baan aan. Kerbstones liggen officieel buiten de baan. Ze zijn streng ja, maar dat geldt voor iedereen. :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vind de off tracks wel meevallen op cota.
Grootste probleem met off tracks in het algemeen in iRacing vind ik dat het in een gt auto moeilijk in te schatten is hoe ver je kan gaan.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:02:
Tja, smaken verschillen. Ik vind er geen lekkere flow inzitten, te veel stop-start momenten, off-tracks die op sommige punten weer achterlijk dicht bij de racelijn liggen, veel te breed en veel te glad. Boring as fuck in mijn optiek :)
Imho valt dat op COTA wel mee (althans, ik heb er in de L79 geen last van gehad). Je kunt het namelijk ook omdraaien, als je er veel last van hebt ligt je racelijn te dicht bij de off-tracks ;)

Xbox

• Ithric
MetalRush schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:06:
[...]

Ik zal zwijgen over het incident in Q opkomend rechtenstuk. |:( O-)
JoepW schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:28:
[...]

0,5 sr extra omdat je naar D bent gegaan. Dat is standaard als je pomoveert ;)
Staat in de uitslag uitgelegd bij "?". En stast in de wiki in de TS ;)
en vanavond gaan we wel wat zien qua opvangen. Belangrijkste is om niet abrubt met het gas om te gaan.
Ja ik merkte dat dit mij echt beter afging en verloor ook minimale tijd daardoor.
Op naar vanavond, dan kunnen we lekker oefenen en tips krijgen. :9

iRacing Profiel

• -PassY-
Offtrack op Cota moet je flink je best voor doen vind ik.

En je moest eens weten hoeveel je T17 kan afsnijden. dat is echt niet normaal. Je kan daar gerust met bijna 4 wielen links van het gele blok zitten, en je krijgt geen offtrack of slowdown.

Meeste offtracks, of eigenlijk enigste die ik score zijn in het verbindings stuk tussen de Esses en de hairpin ... omdat ik er te hard in ga :+ En owja, T7 kan je ook best ver afsnijden :+

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

As long as final testing goes well this weekend the @iRacing Indy 500 will use the DW12. Speedway version only to launch on Monday.
Ik ben benieuwd!

Verwijderd

JoepW schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:04:
If you can't race use push 2 pass :X
Je moet wat zonder bumpers.

Verwijderd

voor de liefhebbers over de manier van implementatie ben ik nog benieuwd , hoe ze het gaan voorzien etc ... ik hoop al zeker dat er geen bugs gaan inzitten 8)7

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De P2P zal nog wel op zich wachten, die gebruiken namelijk alleen op de road courses.

• dabelg
vraagje heeft iemand goeie software voor sli ( is een pro-race)

software zat er dus niet bij :(

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fanaleds?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
idd, ik gebruik Fanaleds al geruime tijd. Super programmatuur. ;)

• dabelg
is dat ook voor sli ?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Duhhhhh.
Zeker weten.
Fanaleds 2.0 (enige tijd met veel bombarie gereleased) is speciaal voor SLI.
Dus snel installeren en klaar is kees.

Ik stuur mijn SLI-F1 er mee aan. Echt prima tool.

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 16-05-2014 19:18 ]

• dabelg
nope zien op site enkel leo bodnar SLI-s geen pro-race van symprojects spijtig

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ow, je hebt een ander merk ;(
Dirk lief aankijken :)

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:20

derx666

mecker ende blaet

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• dabelg
bedankt marco die werkt :p

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Afbeeldingslocatie: http://members.iracing.com/jforum/posts/downloadAttach/2229950.page
np... ik struin regelmatig op het hardware forum en was deze al een aantal keer tegengekomen nadat de SLImanager niet meer werkte, of buggy was ofzo.

[ Voor 62% gewijzigd door derx666 op 16-05-2014 19:45 ]

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
School up!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ik kom zo, ben nog aan het eten.

Cube Nuroad Race (2022)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wat word Philip Island ongelofelijk saaaaai als je alleen komt te rijden zeg, pffff

Xbox

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 18:26
Vandaag de monitor arm binnen gekregen. Gelijk opgehangen natuurlijk.

Helaas hangt de middelste monitor net wat hoger als de rest. Viel me al gelijk op dat er amper performance verlies was met nvidea surround (660ti)!! Maar de schermen komen nog niet echt overeen... Helaas is het me niet gelukt dus ben ik maar met softTH aan de slag gegaan.. Maar wat een impact op de FPS zeg... zit nu te schommelen tussen de 50 a 65... :( Moet maar wat settings naar beneden gooien denk ik.

Ik kan natuurlijk ook in het midden een 24 inch hangen (ik heb er tenslote 3..) maar ik vind het zo zonde van mijn 27 inch ultrasharp :(

Mis de tracks voor deze week, dus een rustig weekje waar ik het e.e.a. kan gaan klooien met de monitoren :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik het niet laten om mijn lichte ongenoegen uit te spreken over de opkomst van de aangemelde 'leerlingen' bij de GoT iRacing School!
De volgende rijders hadden zich wel aangemeld (en niet afgemeld) en zijn niet op komen dagen!:
  • Nymphetic13
  • larose
We tuigen dit soort sessie voor jullie op en proberen ook voldoende instructeurs te hebben.
Het is dan ook erg jammer en niet netjes naar de rest van de community om niet op te komen dagen zonder af te zeggen!

• dabelg
mmm Cota wordt het niet deze week.

lang geleden dat ik nog zo'n saaie race gereden heb zat 0.5 sec boven mijn tijden en reed nog van iedereen weg :( waar zijn die aliens nu :(

http://members.iracing.co...nid=10895127&custid=25253

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Steve Myers
As long as final testing goes smoothly this weekend the iRacing Indy 500 will use the DW12 which is scheduled to be released on Monday.

We will only be launching the Speedway version of the car. The remaining configurations will be released at a latter time and most likely in the Season 3 Build.

Steve
quote: Brian Simpson
Hello,

Attached is the template for the Dallara. I included a scheme we used in the render that may help you out a little as far as item placement. I don't know how much use it's really going to be until you guys get a hold on the actual model, but enjoy!
http://members.iracing.co...wnloadAttach/2229964.page

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
JoepW schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:45:
Ik het niet laten om mijn lichte ongenoegen uit te spreken over de opkomst van de aangemelde 'leerlingen' bij de GoT iRacing School!
De volgende rijders hadden zich wel aangemeld (en niet afgemeld) en zijn niet op komen dagen!:
  • Nymphetic13
  • larose
We tuigen dit soort sessie voor jullie op en proberen ook voldoende instructeurs te hebben.
Het is dan ook erg jammer en niet netjes naar de rest van de community om niet op te komen dagen zonder af te zeggen!
Ik kan alleen maar 100 keer sorry zeggen. Had zonder na te denken alle datums aangeklikt, ik kan normaal altijd maar had helemaal vergeten dat ik dit weekend naar francorchamps zou gaan. Heb er gisteren nog wel aan lopen denken om me later af te melden maar helemaal vergeten.
Nogmaals sorry, ik weet hoeveel moeite jullie er voor doen.

iRacing Profiel

• -PassY-
dabelg schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:46:
mmm Cota wordt het niet deze week.

lang geleden dat ik nog zo'n saaie race gereden heb zat 0.5 sec boven mijn tijden en reed nog van iedereen weg :( waar zijn die aliens nu :(

http://members.iracing.co...nid=10895127&custid=25253
Netjes :)

Mij lijkt het maar niet om een paar rondes te rijden. Het is een verrekt lastige baan en auto. Petje af _/-\o_

Vooral het uitkomen van langzame bochten is nog 1 grote ramp. Is het mogelijk dat je je setup kan sturen? O-) Zelfs als ik heel rustig door een bocht rol zonder gas verlies ik nog de achterkant na de apex :$

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik vond de GoT iRacing School erg gezellig.
Als dat in mijn schooltijd nou ook zo was geweest, had ik een écht vak geleerd _O-

Heren instructeurs: u zijt bedankt. Heb toch het flink wat op kunnen steken. _/-\o_
Zoals in TS gezegd, hoop ik dat er meer van dit soort sessies gaan plaats vinden. Ik ben er in ieder geval bij gebaat en ik denk anderen ook (hoewel ze dat natuurlijk niet (zo snel) zullen toegeven :P ).

• dabelg
-PassY- schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:04:
[...]

Netjes :)

Mij lijkt het maar niet om een paar rondes te rijden. Het is een verrekt lastige baan en auto. Petje af _/-\o_

Vooral het uitkomen van langzame bochten is nog 1 grote ramp. Is het mogelijk dat je je setup kan sturen? O-) Zelfs als ik heel rustig door een bocht rol zonder gas verlies ik nog de achterkant na de apex :$
Setup staat op site van nick!

Als je vragen heb shoot ben 3 dagen bezigngeweest aan setup en begrijp nu die c- spec beetje.
Heb hem iets oversteer midcorner. Wil je dit niet front arb eentje hoger.

Je vraagt je af waarom oversteer mid corner? Ik gebruik 100% exit van de corners ook het hele verbindingsstuk zie ik als 1 doordraaier.

Als je wil post ik wel een onboard vid. Zegt meer dan woorden 8)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nog een fotootje van de nieuwe DW12
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/dw12_back

• Ithric
MetalRush schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:48:
Ik vond de GoT iRacing School erg gezellig.
Als dat in mijn schooltijd nou ook zo was geweest, had ik een écht vak geleerd _O-

Heren instructeurs: u zijt bedankt. Heb toch het flink wat op kunnen steken. _/-\o_
Zoals in TS gezegd, hoop ik dat er meer van dit soort sessies gaan plaats vinden. Ik ben er in ieder geval bij gebaat en ik denk anderen ook (hoewel ze dat natuurlijk niet (zo snel) zullen toegeven :P ).
Yup zoals op TS gezegd bedankt iedereen die kwam.
Het veel mij alles mee dat ik achter Joep kon blijven in zijn voorbeeld rondje en toch 1.1xx eruit haalde.
Vooral achter Ruud gereden eigenlijk en toch proberen veel op te steken.

Aan het einde was ik even verrast dat je veel minder snelheid had rechtestuk op en zat eigenlijk al naast je (buitenkant) voor ik het echt goed doorhad en kon remmen.

Veel geleerd en bij de eerste oefenrondjes had ik ineens de flow in bocht 1 weer door, daarna eigenlijk bijna niet meer eruit gegaan in bocht 1.

Ook wel grappig dat de bocht voor de bult eigenlijk of iets remmen is of even liften. (scheelde bijna geen tijd voor mij)

iRacing Profiel

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 18:26
Iemand bied zijn TH8RS aan voor €75,- inclusief verzending.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3253891.page

Misschien dat iemand hem nog op zoek is naar zo'n shifter, mijn geld is op voor deze maand :9

• -PassY-
Thanks Wim

Setup helpt wel om constant rondes te rijden nu. Maar snel ben ik niet deze week :+

Denk dat het een drop week gaat worden voor mij. Snelheid is heeeeel ver te zoeken bij mij :)

En ik heb al een paar replay's gevonden van 1:33 en 1:34. Ik mis denk ik gewoon weg talent, want de lijnen zijn over het algemeen redelijk het zelfde.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Doet altijd goed om te zien wanneer echte coureurs ook echt iRacing gebruiken. :D
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BnyBsk3CAAAk5XB.jpg:large

https://twitter.com/FredMako1/status/467391065323237376
Voor de mensen die zich afvragen wie dit is, Fred Makowiecki is een heel goede GT rijder. Hij rijdt bij Porsche (GT).

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 19:23
Ik vraag me eerder af wat voor stuur systeem hij gebruikt :)

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Gaat er nog iemand de road warrior race doen dit weekend? Alweer een vreselijke combo zeg... Totaal geen grip, alleen maar onderstuur, word er niet goed van :/ Waarom kiezen ze niet normale combo's met normaal weer? Al 3 op rij ice racing...

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
ik had wel plannen om de Road warrior te doen deze week. Maar deze heb ik even in de ijskast gezet omdat ik best veel moeite heb met Cota en de Cspec deze week.

Al moet ik me denk ik minder zorgen maken als ik naar de tijden en de result kijk. 1:37 is vrij makkelijk te rijden voor mij, dus zolang ik de auto op het asphalt houd en rond de 1:37 ga rijden, dan moet ik wel een mooi resultaat kunnen scoren.

Al moet mijn pa niet gaan bellen als ik net een TT aan het doen ben :+ niet opgenomen, maar wel afgeleid genoeg om te spinnen |:(

• BobvK
Als ik tijd heb vanavond doe ik mee, en anders morgen. Maar idd, C-spec heeft met dit weer onderstuur waar je bang van wordt. Eigenlijk zouden ze bij alle races met die wagen het weer op overcast moeten zetten. Dan rijdt ie namelijk wel lekker :)

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik kan op dit moment eigenlijk met geen enkele wagen overweg in iRacing. CSpec heb ik altijd al moeilijk gevonden, de Radical hebben ze weten te verprutsen, Lotus 79 gaat 3 x per week official wanneer ik geen tijd heb zo ongeveer en de GT3 challenge rijdt op :r COTA :r deze week.

Pluspunt is dat ik de CTE versie van BF4 goed heb kunnen testen :+

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Schuey schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:52:
En waarom hij een gordel om heeft.. En opvallend dat ie geen clutch heeft...

iRacing Profiel

Verwijderd

Clutch - misschien heeft hij een clutch lever op zn stuur, maar eigenlijk gebruik je nauwelijks een clutch in een raceauto.
En een gordel, dan druk je jezelf niet zo omhoog bij het remmen bijvoorbeeld. Of schuif je niet heen en weer bij zwaar sturen. Gezien de rode noodknop gok ik dat hij een Bodnar-stuur heeft, en dan wil je echt wel op je plek gehouden worden met gordels :)

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 13:01
Volgens mij is het zelfs een motion platform (er lijkt iets onder de stoel te zitten), dus vandaar de gordels.

iRacing Profiel

Verwijderd

Trust me, met een heel erg krachtig stuur wil je ook gordels, want je gaat hoe dan ook als reactie schuiven in je stoel.

En ook als je een heel sterk rempedaal hebt. Ik werk met een hydraulisch rempedaal, met een echte remklauw en remschijf eraan, om ervoor te zorgen dat de sim drivers tegen de 80 bar moeten trappen, net zoals in het eggie.
Op onze rig zit geen motion stuff, maar als je 80 bar trapt, dan komt je hele lichaam wel omhoog hoor - dus daarom ook gordels.
Het rempedaal op de foto lijkt echter niet zo sterk.

• dabelg
Niellie41 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:07:
Doet altijd goed om te zien wanneer echte coureurs ook echt iRacing gebruiken. :D
[afbeelding]

https://twitter.com/FredMako1/status/467391065323237376
Voor de mensen die zich afvragen wie dit is, Fred Makowiecki is een heel goede GT rijder. Hij rijdt bij Porsche (GT).
inderdaad :p

audi GT team aan het oefenen voor brands hatch ! hebben trouwen P1 te pakken in Q :p

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2a61lcm.jpg

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 19:23
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:38:
Trust me, met een heel erg krachtig stuur wil je ook gordels, want je gaat hoe dan ook als reactie schuiven in je stoel.

En ook als je een heel sterk rempedaal hebt. Ik werk met een hydraulisch rempedaal, met een echte remklauw en remschijf eraan, om ervoor te zorgen dat de sim drivers tegen de 80 bar moeten trappen, net zoals in het eggie.
Op onze rig zit geen motion stuff, maar als je 80 bar trapt, dan komt je hele lichaam wel omhoog hoor - dus daarom ook gordels.
Het rempedaal op de foto lijkt echter niet zo sterk.
Volgens mij rijd jij bij van Amersfoort of niet? :)

Dat van je lichaam omhoog komen komt me bekend voor, vooral met een openwheeler stoel :D

Er lijkt idd een soort van motion base onder te zitten, komt me wel enigzins bekend voor, maar idd de gordels zullen er meer zijn om vast te kunnen zitten in de stoel dan voor de veiligheid :) Met een als gegoten stoelje rijden is ook wel bevorderlijk natuurlijk om niet zoveel te schuiven.

Overigens zegt de rode noodstop niet zoveel, kan ook net zo goed voor de motion base zijn; ) Bodnar systeem lijkt me sterk, ik zie ook nergens bekabeling lopen (typische 2 dikke grijze kabels), die heeft van zichzelf geen behuizing namelijk. Wil niet zeggen dat ze die er niet voor hebben gemaakt natuurlijk :)

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 18-05-2014 10:16 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoe bedoel je iRacing is best verslavend en Jan moet toch een wel heel goed huwelijk hebben ;)
quote: Jan (memberforum)
Couple weeks ago I went on a holiday to the Maldives, always a nice place to visit, but was a bit annoyed that I'd be missing the last 2 races of a league. Considering clothes to a tropical destination don't take too much space I figured I'd go slightly nuts and dedicate a whole bag to a mobile iracing rig. Plus a small bag as handluggage carrying the slightly more fragile stuff.

G27, a power supply, the monitor stand, a screwdriver, cables, USB headphones plus a keyboard & mouse with a few small bits thrown in.
Afbeeldingslocatie: http://www.greenringer.net/various/rig/1.jpg............
Lees het hier verder met zelfs een filmpje: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3254023.page

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
Schuey schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:04:
[...]

Volgens mij rijd jij bij van Amersfoort of niet? :)
rijder niet maar wel race engineer bij Mp motorsport
maar wat hij eigenlijk aleen doet is patsen in zijn bmw :> :>

Mijn iRacing profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:21:
Hoe bedoel je iRacing is best verslavend en Jan moet toch een wel heel goed huwelijk hebben ;)
Mjaaah en ik ben altijd wel ff blij een paar weekjes ff geen computer voor men neus. Lekker relaxen in de zon etc etc. Moet er niet aan denken men simrig te moeten opbouwen en dan ook nog zin hebben om te gaan racen terwijl je ook aan een wijntje of biertje kan gaan drinken op de veranda. >:)

Ach ja ieder zijn ding zullen we maar zeggen. :)

iRacing Profiel

• NickThissen
Wij zijn ook altijd heel blij als jij een paar weekjes geen computer hebt hoor :w :+

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik niet :P
Ik zat destijds ten tijde van de Lotus 49/Radical update/nog wat gave dingen een week lang in Keulen. 's Avonds op m'n mobiel het forum doorbladeren, kijken wat mensen er van vonden, op YT filmpjes opzoeken :D

Vakantie is leuk, maar maximaal 5 dagen. Dan snel weer op huus an :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:31:
Wij zijn ook altijd heel blij als jij een paar weekjes geen computer hebt hoor :w :+
_/-\o_

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond is de laatste race van de Piston Cup op Homestead Miami Speedway
http://live.joinedsimracingfanatics.nl

Zijn er nog deelnemers die gaan streamen?

[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 18-05-2014 12:00 ]

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-10 22:53

Bruzski

watte ??

Schuey schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:52:
zou het dit setje kunnen zijn??
http://www.racedepartment...l-sim-racing-wheel.16964/

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• NickThissen
Toch maar de road warrior race gedaan.

Rara wat klopt hier niet op de start grid?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14309718/roadwarrior.jpg

|:( |:( |:(

Ach ja, toch een leuke race terug gevochten naar P9.

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Stuur niet goed gecalibreerd?

Of ben je zo gestart, zo de muur in? :D

[ Voor 42% gewijzigd door Arfman op 18-05-2014 14:51 ]

• NickThissen
Nee, stond gewoon 360 graden naar links gedraaid zonder dat ik het door had. Is me pas 3 keer overkomen ofzo :+ Handen natuurlijk uit tijdens racen dus dan zie ik het niet, in de replay is het overduidelijk :p

Zo de muur in ja... Gelukkig weinig schade en iedereen kon er langs.

[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 18-05-2014 14:53 ]

Mijn iRacing profiel

• BobvK
Kan de beste overkomen. ;)

Ik was aan het meekijken. Dacht eerst dat het een vreemde bug in iracing was, totdat je van start ging :+

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
BobvK schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:53:
Kan de beste overkomen. ;)

Ik was aan het meekijken. Dacht eerst dat het een vreemde bug in iracing was, totdat je van start ging :+
Volgende keer op teamspeak springen en me even waarschuwen, bedankt :+

Mijn iRacing profiel

• BobvK
Ja, ik wist pas dat er iemand van hier meedeed bij de start, dus had geen tijd meer om teamspeak op te starten. Anders had ik je wel gewaarschuwd.

[ Voor 19% gewijzigd door BobvK op 18-05-2014 15:07 ]

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Heeft iemand toevallig een setup voor de piston cup race vanavond?

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hier Nick, ik had aan het begin van de week wat gedeeld.
http://forum.digitalracin...viewfull=1#post1057038992

[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 18-05-2014 16:39 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.