Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ben er denk ik vanavond niet bij, waarschijnlijk geen tijd en de spaarzame tijd die ik misschien ga hebben ga ik dan besteden aan de Lotus 79 op Phillip Island.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
En ik heb besloten voorlopig niet aan COTA te beginnen
Ik vind jullie ook lief hoor
Maar wat je zelf ook al zegt, ik heb ook meer aan training in de Lotus dan in een auto die ik toch nooit ga rijden
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Lekker bochten verprutsen op cota
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Pff, ik had dit weekend heel veel Euro Truck Simulator 2 gespeeld en dat was er gisteren wel aan te merken, ik miste duidelijk ritme. Snelheid mis ik altijd
Er was wel een incident met Wim, ik wou hem er langs laten in de eerste bocht, remde iets te hevig en begon te schuiven, in de zijkant van Wim en ik ging rond. Weet niet of Wim schade had?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
krijg hem gewoon niet normaal rond!
heb de heletijd onderstuur en als die dan instuurt slaat die over in overstuur en spin ik?
Inderdaad, of ze sturen zo agressief dat ze plotseling haaks ergens een muur in knallenArfman schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:56:
Qua weaven kan ik alleen maar zeggen dat ik het zeer irritant vind in iRacing. Misschien helpt het, maar als je 2 goedbedoelende amateurs in een virtueel platform naast elkaar zet die allebei gaan weaven komt er heibel van. Ik heb al meerdere tikjes/spins in de warmuplap gezien omdat mensen zonodig moesten weaven.
Risico's dat het fout gaat wegen voor mij niet op tegen het kleine voordeel dat je in de eerste paar bochten hebt. Daar is het meestal toch al druk waardoor je voorzichtig moet zijn, dan heb je toch weinig aan iets warmere banden.
heb de hele dag al hoofdpijn en op bed gelegen. Na 16:00 even gedouched en het gaat nu met het uur beter
Maar als ik er bij ben, dan ga ik denk ik lekker McLaren of BMW rijden. Tussen de Track en mij is het nog niet helemaal
/edit: Weaven doe ik niet, maar mijn remmen opwarmen door het rem pendaal ingedrukt te houden tijdens de opwarmronde doe ik wel. Ik heb liever een beetje temparatuur in mijn remmen dan in mijn banden
[ Voor 19% gewijzigd door -PassY- op 13-05-2014 18:04 ]
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Komt nog wel, rijdt je in de Mazda?Naif0n schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:05:
Vandaag pas mijn eerste paar rondjes gereden met iracing, speelde wel lekker weg viel me op dat het op zich wel mee viel met hoe vaak ik mijn grip verloor, minder vaak dan in AC.
Dat is ook onderzocht. Fabellarose schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:29:
Wat ik altijd begrepen heb is dat stikstof minder makkelijk de band uit kan dan zuurstof. Als dit klopt dan is het argument dat er maar 20% zuurstof in lucht zit niet helemaal juist. Er is immers hoofdzakelijk zuurstof gelekt wat je dan weer vervangt door zuurstof, dus na een aantal keren zal het percentage stikstof gestegen zijn en de band langzamer druk kwijtraken......
Het is gewoon geldklopperij
Welkom!Naif0n schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:05:
Vandaag pas mijn eerste paar rondjes gereden met iracing, speelde wel lekker weg viel me op dat het op zich wel mee viel met hoe vaak ik mijn grip verloor, minder vaak dan in AC.
Zorg dat je de mazda enigzins onder controle krijgt en join ons bij de eerst volgende GoT iRacing school
KLIK
Welkom trouwens inderdaad en vele hier kan je of via de Start Post toevoegen in Iracing of via de handtekening.Naif0n schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:17:
Haha, vandaag inderdaad de mazda geprobeerd maar ook de Cadillac, die had goede grip voor zo'n monster (ik ging natuurlijk niet full throttle ;P)
Oo en heb je vragen kijk eerst even in de Start Post van Joep staat heeel veeel in.
[ Voor 11% gewijzigd door Ithric op 13-05-2014 19:29 ]
Dan kan je mooi oefenen en eventueel racen als je daar klaar voor bent.
en om het er maar gelijk in te peperen : HET IS GEEN SPELLETJE
Ja de mazda club is inderdaad gewoon gratis. Het beste is denk ik daar voorlopig even mee te oefenen en daarna time trials doen (denk ik?) Ik weet niet 100% hoe dat nou in zijn werking gaat
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Ben nog niet lid van de league maar wellicht in de toekomst wel.
Ik ben sinds kort begonnen aan iRacing.
En ga bijna class D in.
Nu vraag ik me af wat de bedoeling is, wat moet ik verder doen?
Ik snap de "series" niet helemaal, en ben bang dat ik straks maar wat aankopen ga doen van tracks en auto's zonder te weten wat ik doe.
Eigenlijk is het gene wat ik nu doe klikken op de "Race now" en daar QQ, TT, of Race klikken en de game joinen.
Hoe gaat dit straks als ik in een hogere klasse zit? Het meest interesseert mij de open wheels en GT3 cars.
Kan iemand mij hier wat meer over ophelderen?
Bij voorbaat dank!
Nou de serries zijn gewoon de verschillende classes die je hebt.skaylars schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:26:
Ik heb even een vraagje.
En ga bijna class D in.
Ik snap de "series" niet helemaal, en ben bang dat ik straks maar wat aankopen ga doen van tracks en auto's zonder te weten wat ik doe.
Eigenlijk is het gene wat ik nu doe klikken op de "Race now" en daar QQ, TT, of Race klikken en de game joinen.
Hoe gaat dit straks als ik in een hogere klasse zit? Het meest interesseert mij de open wheels en GT3 cars.
Bij voorbaat dank!
Ik zou voor D Skip aanraden, dat is een echt leuke leer auto. (rijdt daar zelf ook)
Om een serrie uit te rijden zal je banen moeten hebben die de serrie rijdt, anders kan je bij die betreffende races niet meedoen.
Denk dat dit verder ook in de StartPost staat, dus als je naar de eerste pagina gaat wordt je misschien wijzer.
De series zijn niks anders dan hoe series in het echte racen zijn: je hebt een auto (of een groepje auto's) die elke week op een andere track rijden. Als rookie rij je waarschijnlijk in de Mazda Cup series, daarmee rij je dus in de MX5 op een 4-tal banen.skaylars schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:26:
Ik heb even een vraagje.
En ga bijna class D in.
Bij voorbaat dank!
Naast de Mazda Cup heb je nog een groot aantal andere series, de meeste moet je echter een hogere licentie voor hebben om mee te kunnen doen (racen dan, oefenen kan altijd). Als je straks D class bent kun je bijvoorbeeld in de Skip Barber series mee gaan rijden. Daar rij je met de Skip Barber (goh) op een andere set banen (misschien zit er wat overlap in met de mazda cup maar je hebt nu 12 verschillende banen ipv 4).
Om aan een andere series mee te doen hoef je alleen maar in je Race Now panel aan de linkerkant de dropdown gebruiken om een andere series te kiezen. Daarna werkt alles hetzelfde.
De Skip Barber is ook een open wheeler dus die kan ik wel aanraden, daarnaast is het een erg leuke auto, niet al te snel en je leert er heel veel van.
Als je wil weten welke banen je 'moet' kopen dan kun je in het Schedule kijken van de series die je interessant vindt. Onder de series dropdown zit een linkje Schedule. Vanuit daar kun je de tracks zien en ook meteen kopen als je dat zou willen. Ik zou aanraden om als beginner misschien een 3 tal leuke banen uit te zoeken (de komende 3 die je nog niet hebt? Als je er 3 koopt krijg je wat korting). Om meteen alle banen te kopen en er dan achter te komen dat je de auto niet leuk vind is een beetje zonde; ook al worden alle banen overal wel eens gebruikt. Maar er zijn nou eenmaal flink wat banen en het kan best dat je er een koopt die een aantal seizoenen niet langs komt in de auto's die je leuk vindt.
McLaren is wat tricky, maar voor mij de leukste van de 3. Zolang je "haar" met beleid behandeld is er niks aan de hand.
En ik denk dat ik kwa tijden en snelheid niet ver van de BMW's zat. Maar tijdens het remmen merkte ik al best snel dat de McLaren 3x beter is dan de BMW. Volgens mij gaf Joep daar nog commentaar op in de eerste ronde
Vervolgens een mooie 360 gedaan zonder een plek te verliezen in de "s-es" na het rechte stuk achterop. Om vervolgens in een poging brandstof te sparen er in de S-es af te spinnen. Als de start niet rollend was geweest, dan had ik het denk ik net zelf gehaald tot de finish.
En ik ben denk ik de enigste die deze baan leuk vind
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Wel leuk daarna nog ff een goede tijd gezet met de Skip. Blijft een leuke auto rn de baan deze week is ook toppie!
(die 2e ben ik dus
Heb er best wel voor moeten knokken en heb alleen een B-licence voor moeten laten (waarom hij mee reed is mij een raadsel... iemand een idee?).
Lime Rock vind ik een smalle rotbaan. En dat met de MX5, is het oppassen voor de curbs en overstekende rookies (zei de rookie
Een goed begin, is het halve werk, zullen we maar zeggen.
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Verwijderd
Wil jij (en eventueel anderen) je asap aangeven op welke data je de GoT iRacing school zou kunnen joinen?MetalRush schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:53:
M'n 3e race (en eigenlijk pas mijn eerste fatsoenlijke race)
[afbeelding]
(die 2e ben ik dus)
Heb er best wel voor moeten knokken en heb alleen een B-licence voor moeten laten (waarom hij mee reed is mij een raadsel... iemand een idee?).
Lime Rock vind ik een smalle rotbaan. En dat met de MX5, is het oppassen voor de curbs en overstekende rookies (zei de rookie).
Een goed begin, is het halve werk, zullen we maar zeggen.
KLIK!!!!!!
Met 3 schermen is het ook lastig hoorthijmennabuurs schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:00:
op austin ben je flink in het nadeel met maar 1 scherm! moet puur op de gok insturen bij sommige bochten.
Heb ik ook, op einde start finish heb ik geen idee wat ik moet als ik net te vroeg of net te laat geremd heb, en zeker bij opkomen rechte stuk achter op het circuit er zijn gewoon ook geen echte referentie punten waar ik dan gebruik van kan maken.thijmennabuurs schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:00:
op austin ben je flink in het nadeel met maar 1 scherm! moet puur op de gok insturen bij sommige bochten.
Als er dan ook nog iemand naast me zit kan ik `m zelfs niet zien met de spiegels en look left/right functie.
How do you save a random generator ?
maar helaas heb ik een defect aan mn G27, de optical encoder is stuk schijnbaar..
Hier op got zeggen ze dat het makkelijk te vervangen is en dat logitech een erg goede support heeft, ook als je product buiten de garantie valt. Ik had een mail gestuurd over mijn defect en kreeg antwoord..
Zo behulpzaam vond ik het niet, haha..
Bedankt voor uw contact met de Logitech klantenservice.
Het spijt mij te horen dat u problemen ondervindt met uw G27 Racing Wheel. Mijn naam is Frank en ik zal u graag assisteren met uw verzoek.
Het lijkt er helaas op dat uw product een hardware probleem heeft ondervonden.
Als het nog binnen de garrantie termijn valt kunt u aanspraak maken voor een vervanging.
Voor de garantie is de verkoper uw eerste contact, zij kunnen over het algemeen zorgen voor een effectieve afwikkeling van de garantie.
Wij raden u dan wel aan om het produkt, samen met de aankoop bon terug te nemen naar de leverancier of de winkel waar u het gekocht heeft.
Mocht het buiten garrantie vallen dan raden wij u aan om uw product aan te bieden voor een reparatie
Wij adviseren u om te kijken bij u in de buurt of er een electronische zaak is, die aan reparatie doet.
Hier kunt u dan het defecte apparaat aanbieden voor reperatie.
We hebben namelijk geen reparatie centrum anders hadden we u direct ernaar verwezen
Onze excusses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Nogmaals bedankt voor uw email.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat ik wel alvast gedaan heb is een nieuwe painscheme gemaakt voor de laatste race. Penske replica van vorig jaar.
Zeer bedankt voor de uitleg!NickThissen schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:33:
[...]
De series zijn niks anders dan hoe series in het echte racen zijn: je hebt een auto (of een groepje auto's) die elke week op een andere track rijden. Als rookie rij je waarschijnlijk in de Mazda Cup series, daarmee rij je dus in de MX5 op een 4-tal banen.
Naast de Mazda Cup heb je nog een groot aantal andere series, de meeste moet je echter een hogere licentie voor hebben om mee te kunnen doen (racen dan, oefenen kan altijd). Als je straks D class bent kun je bijvoorbeeld in de Skip Barber series mee gaan rijden. Daar rij je met de Skip Barber (goh) op een andere set banen (misschien zit er wat overlap in met de mazda cup maar je hebt nu 12 verschillende banen ipv 4).
Om aan een andere series mee te doen hoef je alleen maar in je Race Now panel aan de linkerkant de dropdown gebruiken om een andere series te kiezen. Daarna werkt alles hetzelfde.
De Skip Barber is ook een open wheeler dus die kan ik wel aanraden, daarnaast is het een erg leuke auto, niet al te snel en je leert er heel veel van.
Als je wil weten welke banen je 'moet' kopen dan kun je in het Schedule kijken van de series die je interessant vindt. Onder de series dropdown zit een linkje Schedule. Vanuit daar kun je de tracks zien en ook meteen kopen als je dat zou willen. Ik zou aanraden om als beginner misschien een 3 tal leuke banen uit te zoeken (de komende 3 die je nog niet hebt? Als je er 3 koopt krijg je wat korting). Om meteen alle banen te kopen en er dan achter te komen dat je de auto niet leuk vind is een beetje zonde; ook al worden alle banen overal wel eens gebruikt. Maar er zijn nou eenmaal flink wat banen en het kan best dat je er een koopt die een aantal seizoenen niet langs komt in de auto's die je leuk vindt.
Hier heb ik wel wat aan
Uiteindelijk is het wel de bedoeling denk ik dat je zo een beetje alle banen (tracks) hebt, toch?
Ook al ben ik niet Joep
Als je de auto op de baan kan houden en het circuit een beetje snapt geen probleem.Naif0n schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:31:
Joepw, zal je mij ook aanraden om mee te doen of zal ik beter gewoon zelf nog even rustig aan rijden?
Als je nog heel vaak in het gras staat, dan moet je echt nog even oefenen.
Precies. Mijn G25 ging ver buiten de garantie kapot, omdat de G25 niet meer gemaakt werd kreeg ik het aanbod om met 50% korting een G27 uit hun webshop te halen. Ik vond iemand die de G25 voor €50 over wou nemen voor een klusprojectje, dus uiteindelijk had ik voor +-€100 een nieuwe G27.Arfman schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:17:
Standaard antwoord van Logitech. Terugmailen en zeggen dat er geen zaak in de buurt zit die dit kan/wil repareren en of zij (Logitech) misschien nog iets voor je kunnen doen. Ik heb zo ooit een nieuwe Z5500 speakerset gekregen nadat de voorganger opgeblazen was door een blikseminslag. Soms krijg je ook bonnen voor een x percentage korting in de webshop, zo heb ik relatief goedkoop de C920 webcam gekocht vorige maand.
Die nieuwe G27 kreeg na een paar maanden al een klein probleempje (geen idee meer wat precies), en ik kreeg zonder problemen een nieuwe toegestuurd. De kapotte moest ik een half jaar bewaren omdat deze nog opgevraagd kon worden. We zijn inmiddels een jaar of 3 verder en nooit meer iets gehoord, dus ik heb een vrijwel complete G27 reserve liggen.
Vandaar dat ik wel hele positieve ervaringen met de klantenservice heb en daarom iedereen adviseer contact met ze op te nemen. Je kunt daarna altijd nog beslissen voor een andere oplossing te kiezen.
Goede tip. Dank je.Fuelke schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:44:
Joep, Nick & Bas, persoonlijk vind ik het beter als de tekst op jullie achtervleugel van de BMW andersom zou staan, beter leesbaar vanuit de TV camera. Nu is de tekst enkel goed leesbaar bij chase of far chase.
Verwijderd
Maar - ik heb nog geen COTA en mijn Credit Card is maxed out
ik merkte al dat hogtied nogal traag ging de laatste tijd... weten we gelijk waaromVerwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:05:
...
Maar - ik heb nog geen COTA en mijn Credit Card is maxed out
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Helaas krijg ik de reactie dat de g27 buiten garantie stuk is, dat hun het niet innemen en mij niet tegemoet komen voor een alternatief.Richard117 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:47:
[...]
Precies. Mijn G25 ging ver buiten de garantie kapot, omdat de G25 niet meer gemaakt werd kreeg ik het aanbod om met 50% korting een G27 uit hun webshop te halen. Ik vond iemand die de G25 voor €50 over wou nemen voor een klusprojectje, dus uiteindelijk had ik voor +-€100 een nieuwe G27.
Die nieuwe G27 kreeg na een paar maanden al een klein probleempje (geen idee meer wat precies), en ik kreeg zonder problemen een nieuwe toegestuurd. De kapotte moest ik een half jaar bewaren omdat deze nog opgevraagd kon worden. We zijn inmiddels een jaar of 3 verder en nooit meer iets gehoord, dus ik heb een vrijwel complete G27 reserve liggen.
Vandaar dat ik wel hele positieve ervaringen met de klantenservice heb en daarom iedereen adviseer contact met ze op te nemen. Je kunt daarna altijd nog beslissen voor een andere oplossing te kiezen.
Ik moest op zoek gaan naar een reparatie of iets anders, maar mailen had geen zin meer.
Balen dus! Bij mij werkt de support niet zo goed dus..
Heb ik reeds gedaan na jouw vorige berichtje:JoepW schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:44:
[...]
Wil jij (en eventueel anderen) je asap aangeven op welke data je de GoT iRacing school zou kunnen joinen?
KLIK!!!!!!
Ik sta ook in de lijst...JoepW schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:42:
Om de GoT iRacing school te plannen voor de mensen die zich hebben opgegeven heb ik een formuliertje gemaakt.
Graag even invullen: KLIK
En hier de reacties tot nu toe: KLIK
De formulieren staan ook in de School post te vinden via het menu van de TS. KLIK
Mis ik nog iets?
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Nope... Ik heb niet goed gekeken.MetalRush schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 18:35:
[...]
Heb ik reeds gedaan na jouw vorige berichtje:
[...]
Ik sta ook in de lijst...
Mis ik nog iets?
tja, als de garantie verlopen is dan kan je support toch niet verwijten dat ze je niet kunnen helpenNickrsd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 18:24:
[...]
Helaas krijg ik de reactie dat de g27 buiten garantie stuk is, dat hun het niet innemen en mij niet tegemoet komen voor een alternatief.
Ik moest op zoek gaan naar een reparatie of iets anders, maar mailen had geen zin meer.
Erg vervelend. Maar ik kwam pasgeleden op het iRacing forum een post tegen waarin iemand een toko was tegengekomen die een vervangend encoder wiel maakt van koper: http://cmlaserservice.com...ptical_encoder_wheel.htmlNickrsd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 18:24:
[...]
Helaas krijg ik de reactie dat de g27 buiten garantie stuk is, dat hun het niet innemen en mij niet tegemoet komen voor een alternatief.
Als je een beetje handig bent met een schroevendraaier zal het vervangen niet zo spannend zijn.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Mooi, dan kan ik ook !JoepW schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:28:
[afbeelding]
De iRacing School is gepland:
Vrijdag 16 mei 2014 om 20:00 uur
KLIK voor alle details!
Cube Nuroad Race (2022)
Klopt, maar vroeger was Logitech iets coulante. Waarschijnlijk iets te vaak misbruik van gemaakt, helaas.JoepW schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 18:50:
[...]
Nope... Ik heb niet goed gekeken.
[...]
tja, als de garantie verlopen is dan kan je support toch niet verwijten dat ze je niet kunnen helpen
Hmm niet slecht ik deed vanochtend 1.130 geloof ik, alleen bocht 1 nekt me continue.
Vorig seizoen deed ik nog 1.0xx, maar toch kan nog genoeg verbeteren.
Ik wacht die avond sowieso even of de andere eerst vragen hebben, maar hopelijk kunnen jullie mij rijstijl polijsten op een combie waar ik al redelijk rondkom.
Heb dus nu links en rechts 24 en in het midden 27 inch. Maar wat een vooruitgang.. je kan de bocht inkijken, spiegels kijken alles! ge-wel-dig.
Heb de 3 monitoren nu tegen de muur staan (zonder voet) en dus toch de monitor arm bij conrad besteld. Had nog een €5,- kortingsbon gevonden dus voor €72 inclusief verzending was ik klaar. Aangezien het tegen de muur al een grote vooruitgang is zal dat zeker zo zijn met de monitor arm. Als ik later de hoek groter wil kan ik nog altijd even vragen voor hulp bij de metaal afdeling op mijn werk.
Hopelijk komt morgen de monitor arm binnen (zal je zien, zaterdag pas oid
Net maar even de Mazda er bij gepakt omdat ik het circuit voor de Ruf en de Skip van deze week niet heb... maar het is en blijft een zenuwachtige auto als je er een tijdje niet in heb gereden imo. Dan doen bovenstaande auto's het toch een stuk beter!
Als alles staat zal ik wel een foto posten!
In de Eses heb ik niet zo heel veel problemen, maar voor de hele langzame stukken verlies ik best veel tijd.
1:37.9. Ik vind het prima voor vandaag
Dit lijkt me dan de enige oplossing, lees dat het probleem idd aan dat tandwieltje ligt en hiermee verholpen kan worden.derx666 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:04:
[...]
Erg vervelend. Maar ik kwam pasgeleden op het iRacing forum een post tegen waarin iemand een toko was tegengekomen die een vervangend encoder wiel maakt van koper: http://cmlaserservice.com...ptical_encoder_wheel.html
Als je een beetje handig bent met een schroevendraaier zal het vervangen niet zo spannend zijn.
Alleen is die site wel betrouwbaar? Heb het daar niet zo op helaas, dingen zover weg bestellen uit Thailand. Haha maar ik kan het vertrouwen dan???
http://members.iracing.co...id=10879488&custid=138794
De Mclaren heeft de grootste tank van de GT3's, en in zo'n lange race dus het voordeel dat er minder of misschien zelfs helemaal niet getankt hoeft te worden. Daarom geloof ik ook nog steeds dat er echt wel een BoP is, alleen dat de races normaal gesproken te kort zijn om daar iets van te merken.Linc schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:25:
Nou, de mclaren is niet de langzaamste meer van de 3. Teminste niet op COTA:
http://members.iracing.co...id=10879488&custid=138794
Van de volgende mensen hebben wij nog geen reactie op deelname gehad:
Wim Stockmans, Nick Thissen, Maxim Ramsteijn, Chris Zijlstra, Bram Van Der Stichelen, Yoeri Flossie, Erik Teske, Andy Varewyck, Wilfred Rentzenbrink en Paul van Mierlo.
Er zijn nog genoeg spots open dus als je mee wilt doen geef dit dan wel even aan. Ook als je niet meer doet is het wel zo sociaal dit even te laten weten. Aangezien er nog spots open zijn betekend dit ook dat iedereen die zich tot op dit moment heeft ingeschreven mee kan doen.
Daarnaast willen wij iedereen nog even wijzen op de pits uit en ingang op Homestead. Oefen deze! De regels zijn namelijk een stuk strikter dan op andere ovals. Het is namelijk verplicht om zowel bij het uit als inrijden de pitlane aan de binnenkant van 1/2 en 3/4 te gebruiken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
vind eigenlijk de COTA west layout nog wel geinig ( veel beter dan de grand prix) , kan hier wel een zekere flow vinden.-PassY- schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:56:
Listig baantje Cota met de CSpec.
In de Eses heb ik niet zo heel veel problemen, maar voor de hele langzame stukken verlies ik best veel tijd.
1:37.9. Ik vind het prima voor vandaagMorgen weer een dag
denk dat ik morgen wel een raceke meepik. moet nog wel sleutelen aan de setup, zit te worstelen tussen over-understeer ( is normaal in de ruf zekers!!!)
Ook 2de week dat ik echt zelf een setup probeer te maken, dus ik moet nog even verder sleutelen aan de achterkant
Toet Toet!
zit nu aan de dampers te sleutelen, maar moet zien dat ik niet teveel snelheid verlies op die doordraaier 3de laatste bocht
de top 4 qualify tijden zijn nu bmw,bmw,ruf,mclaren. Ik heb ook al gelezen dat sommige met de BMW een race kunnen uitrijden zonder pitstop op Cota. Ik kwam 15 liter te kort, terwijl ik maar 10 liter had bijgetankt, dat was dus geen succesRichard117 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 00:31:
[...]
De Mclaren heeft de grootste tank van de GT3's, en in zo'n lange race dus het voordeel dat er minder of misschien zelfs helemaal niet getankt hoeft te worden. Daarom geloof ik ook nog steeds dat er echt wel een BoP is, alleen dat de races normaal gesproken te kort zijn om daar iets van te merken.
http://members.iracing.co...list/3252980.page#8039196
Heb wel de traction control aangezet op 3.
Gisteren een qualify van 2:05.7 gereden, maar kan nog wel een stukje sneller volgens mij. Ik laat vooral veel tijd liggen in de laatste sector.
Overpowered denk ik niet, maar wel makkelijker te rijden waardoor je makkelijker op/tegen de limiet kan rijden.dabelg schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:00:
blijf erbij voor de mindere goden onder ons (ik inclusief) is de BMW overpowered lol
Merkte dinsdag wel dat de BMW en McLaren wel anders waren. McLaren kan veel later remmen, maar verliest dat zelfde weer bij de exit. Na een stukje lopen ze even hard over het rechte stuk. Dus wellicht ook een kwestie van de sterke punten van de auto eruit pikken en uitbuiten
dat uitremmen kan met setup te maken hebben. (ook met de gewichtsverplaatsing van de macca)
maar dat voordeel heb je niet tov de aliens die rijden met zo weinig BB dat je daar niets kan uitremmen.
Beetje spelen met je fuel mappings. Op mijn tempo (het waren mijn eerste rondjes daarLinc schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:24:
[...]
de top 4 qualify tijden zijn nu bmw,bmw,ruf,mclaren. Ik heb ook al gelezen dat sommige met de BMW een race kunnen uitrijden zonder pitstop op Cota. Ik kwam 15 liter te kort, terwijl ik maar 10 liter had bijgetankt, dat was dus geen succes
Ik weet niet of het bij de Mclaren nog steeds maar 2 mappings zijn, maar de BMW heeft er 6. Dus daar valt veel mee te spelen. Mapping 6 scheelde geloof ik 25km/h topsnelheid, dus die is echt alleen maar om op de laatste druppels de pits te halen.
Door verkeer maar tot een 2:08.5 in racepace gekomen, maar de optimal zit op een hoge 2:06
[ Voor 4% gewijzigd door Richard117 op 15-05-2014 10:58 ]
Ik heb zelf eens proberen te spelen met de fuel mappings in de McLaren vorig seizoen, maar ik was toen meer bezig met de mapping te regelen dan met het racen. Heel ideaal en nuttig was het voor mij niet. Ik denk wel dat het voor langere races, vanaf pak weg 2u, het een verschil kan maken.
Het is wat je zegt, hoe langer de race hoe belangrijker fuel saven kan zijn. Ik had er toen ook erg veel last van om er steeds mee bezig te zijn, het haalt je uit de concentratie.
In echt lange races kan je zo natuurlijk proberen een pitstop over te slaan, of veel minder tijd kwijt te zijn met een pitstop. Het zijn leuke tactische overwegingen.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
hahahaha, te gek!!Niellie41 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:34:
Theme song voor de Road Warriors race van komend weekend (RUF C-Spec @ Phillip Island)
[video]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Gefeliciteerd Niel!
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Als je mee wilt doen en nog niet geregged hebt (bij het bepalen van de datum) kan je dat doen met de link onder deze post: KLIK
Nog niet gereden daar deze week, maar ik kan me er wel wat bij voorstellenNiellie41 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:34:
Theme song voor de Road Warriors race van komend weekend (RUF C-Spec @ Phillip Island)
Proficiat Niel!
Hoe doe je mee aan officiële series/races?
Gr
Raymon
Zo niet zou het fijn zijn als je een beetje meer uitlegt wat je niet snapt, voordat iemand een goed antwoord geeft op de verkeerde vraag.
Klopt ja dat ben ik.JoepW schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:17:
Als jij dit bent: http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=155161 dan weet je het al.
Zo niet zou het fijn zijn als je een beetje meer uitlegt wat je niet snapt, voordat iemand een goed antwoord geeft op de verkeerde vraag.
Naja ik kijk vrij veel filmpjes op youtube, en elke keer hebben ze het over officiele races.
Maar join je nou zo een officiele race gewoon op de normale 'race now' manier?
Het schijnt ook dat je credits kan verdienen, en hiervoor moet je geloof ik 8 officiele races doen.
Het is meer met het oog op de toekomst om dusdie credits te krijgen/verdienen om de kosten iets wat te dekken.
Ook als ik online kijk zie ik races met 30-40 mensen, waarbij mijn races maar met 10 man is.
Denk dat dat door het niveau verschil is..?
Bedankt voor je reactie Joep.
Jep. Alle races waar je iRating en Safety Rating mee kunt verdienen zijn officiele races. Dat zijn eigenlijk (op 1 of 2 na) alle series die je kunt selecterenskaylars schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:35:
[...]
Klopt ja dat ben ik.
Naja ik kijk vrij veel filmpjes op youtube, en elke keer hebben ze het over officiele races.
Maar join je nou zo een officiele race gewoon op de normale 'race now' manier?
Als je in een serie 8 weken (let op: dat is wat anders dan 8 races) of meer meedoet krijg je er credits voor ja. Paar dollar per serie met een maximum van 10 dollar per seizoen (dus 40 dollar per jaar).Het schijnt ook dat je credits kan verdienen, en hiervoor moet je geloof ik 8 officiele races doen.
Het is meer met het oog op de toekomst om dusdie credits te krijgen/verdienen om de kosten iets wat te dekken.
Races 'splitten' bij verschillende hoeveelheden deelnemers. De meeste races splitsen over meerdere servers als er zo'n 20/25 man deelnemen (even uit m'n hoofd), maar er zijn ook series waarbi dat pas bij meer dan 40 gebeurd. Waar de MX5 series op splitten weet ik niet.Ook als ik online kijk zie ik races met 30-40 mensen, waarbij mijn races maar met 10 man is.
Denk dat dat door het niveau verschil is..?
Bedankt voor je reactie Joep.
[ Voor 4% gewijzigd door BM op 15-05-2014 15:42 ]
Xbox
12 is dat.BM schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:41:
[...]
Races 'splitten' bij verschillende hoeveelheden deelnemers. De meeste races splitsen over meerdere servers als er zo'n 20/25 man deelnemen (even uit m'n hoofd), maar er zijn ook series waarbi dat pas bij meer dan 40 gebeurd. Waar de MX5 series op splitten weet ik niet.
[ Voor 34% gewijzigd door Niellie41 op 15-05-2014 15:49 ]
Heb de verschillende mappings gisteren gebruikt om een extra ronde uit mijn stint te persen. Kwam steeds met benzine voor x.8 ronden over start/finish, paar rondjes op een andere mapping gereden zodat ik met x.2 over start/finish kwam en zo marge had voor een extra ronde.ThiJor schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:02:
Mapping 6 is dan ook bedoeld voor safety car periodes, en is dus eigenlijk nutteloos in iRacing op dit moment.
Ik heb zelf eens proberen te spelen met de fuel mappings in de McLaren vorig seizoen, maar ik was toen meer bezig met de mapping te regelen dan met het racen. Heel ideaal en nuttig was het voor mij niet. Ik denk wel dat het voor langere races, vanaf pak weg 2u, het een verschil kan maken.
Heb met die mappings mijn mooiste league race ooit gehad. Op Spa met de lange pitlane, weken getest en gerekend dat ik max. 2 sec per ronde mocht verliezen om de race zonder stop te kunnen rijden. Ik werd 4e en was de enige met die strategie, zo'n strategie zien lukken voelde beter dan winnen.
Cube Nuroad Race (2022)
stuk beter als die andere! maarja ik heb een gt3 rs dus kan ik niks mee!
Dit topic is gesloten.
![]()