Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.991 views

Onderwerpen

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wel jammer trouwens, dat de broadcast de decals niet voor elkaar hadden.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Was uitendelijk gewoon een goede beslissing om hem geen straf te geven. Daar kunnen sommige real life series nog iets van leren ;)

Vanavond kan ik er eindelijk ook weer bij zijn met de monday tournament. Moet helaas wel het grootste deel van de practice missen.

Mijn iRacing profiel

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Wat is er eigenlijk gebeurd met die penalty voor Blake en het later terugtrekken? Ik heb het zelf niet kunnen volgen.

Mijn iRacing profiel

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:36

Arfman

Drome!

BM schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:05:
Hmmz, zeker geen kans dat er vandaag nog een L79 race official gaat? Zo suf dat ik kennelijk dacht dat de SoF race om 20:30 was :/

Iemand hier nog interesse in? :) (je moet ingelogged zijn, anders werkt plaatje niet[/]
[afbeelding]
Ik hoop het, heb door Moederdag geen race kunnen rijden. Aanstaande zondag moet ik werken dus het gaat lekker met mijn bijdrage aan het Lotus 79 CTC kampioenschap 8)7

Vanavond GT3 challenge zie ik. Gaan er nog meer mensen NIET in de BMW rijden? Heb geen zin om kansloos voorbijgereden te worden in de McLaren of RUF door die "dode" auto.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:50

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:54:
[...]

Ik hoop het, heb door Moederdag geen race kunnen rijden. Aanstaande zondag moet ik werken dus het gaat lekker met mijn bijdrage aan het Lotus 79 CTC kampioenschap 8)7

Vanavond GT3 challenge zie ik. Gaan er nog meer mensen NIET in de BMW rijden? Heb geen zin om kansloos voorbijgereden te worden in de McLaren of RUF door die "dode" auto.
Kreeg net een DM van Mertol Shahin met de mededeling dat hij de race van 18:30 (onze tijd) wilde halen. Ik ga ook proberen om er dan te zijn.

Over vanavond: best kans dat ik een andere auto pak, misschien wacht ik even 10 minuten om te kijken hoe de balans doorslaat (richting de BMW, maar toch :p).

[ Voor 11% gewijzigd door BM op 12-05-2014 10:58 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben juist dol op de BMW. Met een beetje setup werk is er een leuke auto van te maken. Nick en Bas reden beide met een lekkere setup gisteren.
Het is me in ieder geval gelukt om een setup te maken met redelijk stuur in snellere bochten en lekker te 'sturen' met het gas bocht uit zonder dat ie meteen 'snapt'. ;)
Meldt je aan!De post betreffende de Rookie school is bijgewerkt. Voorstel is om de GoT iRacing school op 22 mei as om 20:00 te houden.
Kijk hier voor de details: KLIK
Stuur me een DM als je ook wilt deelnemen.

[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 12-05-2014 11:07 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

BM schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:57:
[...]

Kreeg net een DM van Mertol Shahin met de mededeling dat hij de race van 18:30 (onze tijd) wilde halen. Ik ga ook proberen om er dan te zijn.

Over vanavond: best kans dat ik een andere auto pak, misschien wacht ik even 10 minuten om te kijken hoe de balans doorslaat (richting de BMW, maar toch :p).
Top, dan ga ik die ook proberen te halen (met de nadruk op proberen). Anders heb ik voor de 2e week voor niets geoefend.

Joep: is met die setup ook het dode gevoel in het midden uit het stuur? Ik vind het zo jammer dat die hele GT3 Challenge zo ongebalanceerd is in het voordeel van de BMW, je ziet alleen maar BMW's rijden en als je een andere auto pakt rijd je mee als veldvulling.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Niellie41 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:23:
[...]

Het zou raar zijn om fair play te straffen hè. ;)
vind ik ook , alleen was iemand van de comms daar in de chat niet echt mee eens, regels zijn regels zij die :X op zekere hoogte volg ik dat maar praktijk is niet altijd theorie ook niet :P

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:43

Niellie41

[object Object]

ThiJor schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:21:
Wat is er eigenlijk gebeurd met die penalty voor Blake en het later terugtrekken? Ik heb het zelf niet kunnen volgen.
Blake gaf te weinig ruimte aan de ander. Wij waren het incident aan het bekijken. Daardoor hebben we niet gezien dat Blake weer de positie terug gaf.

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
JoepW schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:01:
Ik ben juist dol op de BMW. Met een beetje setup werk is er een leuke auto van te maken. Nick en Bas reden beide met een lekkere setup gisteren.
dit is het probleem niet de BOP is ver zoek.

En de neo liet dit echt wel zien Anders en stefan moest hun eigen pleuris rijden om mee te kunnen.

en dan nog reed de BMW weg op recht stuk waar stefan duidelijk in de draft zat. bekijk na ronde 3 de kloof maar eens tussen groep 1 en groep 2. spijtig dat iracing dit volgens mij bewust doet om een auto te verkopen !!!!!!

jammer maar vermaak me goed in de ruf cup

[ Voor 3% gewijzigd door dabelg op 12-05-2014 11:31 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Verwijderd

volgens Mack zou er weinig verschil zijn hoorde ik in de chat , maar wat klopt nog he ? ik mag toch hopen dat iracing dit NIET doet om juist hun sim in eere te houden of gaat geld nou eenmaal boven eer ;)

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Ik ben het eens dat de BOP niet klopt, maar het is ook weer niet zo erg als iedereen het nu maakt. Anders Dahl reedt ook gewoon in de top 5 ofzo lang, met de McLaren, en Stefan Muijselaar in de Ruf. De BMW is vooral makkelijker te rijden en dus makkelijker snelle tijden mee te rijden. Het is echt niet waar dat je veldvulling bent met de andere auto's.

En je de top 8 in NEO allemaal BMWs, maar als je veld voor 90% uit BMWs bestaat is die kans ook wel aanwezig natuurlijk...

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben geen Mack met 6000 iRating, maar als ik in de McLaren achter een BMW rijd in de draft loopt de BMW bij me weg. Dat kan niet kloppen.

• NickThissen
Arfman schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:38:
Ik ben geen Mack met 6000 iRating, maar als ik in de McLaren achter een BMW rijd in de draft loopt de BMW bij me weg. Dat kan niet kloppen.
Je hebt ook gewoon wing settings he. De BMWs rijden vaak met minimale wing, de McLaren volgens mij nooit. Heeft dus meer te maken dat de auto te moeilijk is (vooral met lage wing) dan met pure snelheid denk ik.

Mensen liepen ook bij mij weg ook al zat ik in de draft omdat ik een iets hogere wing setting had. De wing is niet super belangrijk in een GT3 auto maar op zo'n lange straights merk je het echt wel.

[ Voor 18% gewijzigd door NickThissen op 12-05-2014 11:40 ]

Mijn iRacing profiel

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Ik pak zeer waarschijnlijk ook geen BMW vanavond, zal mclaren worden denk ik.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• NickThissen
Ik denk dat de BOP op Lime Rock trouwens ook compleet anders zal zijn, weinig snelheid en vooral bochten snelheid die belangrijk is en daar is de BMW juist niet zo goed.

Mijn iRacing profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat denk ik ook Nick. Ik heb met alle drie de auto's op LRP moeten rijden om de brandstof een beetje te bepalen kwam tot tijden die binnen een seconde lagen zonder enige aandacht voor setup en echt trainen.

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Niellie41 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:27:
[...]

Blake gaf te weinig ruimte aan de ander. Wij waren het incident aan het bekijken. Daardoor hebben we niet gezien dat Blake weer de positie terug gaf.
Miischien iets voor de volgende keer.

Maar wellicht handig om een melding te geven dat het onderzocht word. En dan het 3 rondes aankijken hoe het uitpakt met schade, gentlemans sportmanship enzo.

Nu kwam het een beetje raar/chaotisch over met straf, geen straf enzo.

Als je wat meer de tijd neemt, dan kan je 1 beslissing naar buiten brengen zonder iets te hoeven wijzigen.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Arfman schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:15:
[...]

Top, dan ga ik die ook proberen te halen (met de nadruk op proberen). Anders heb ik voor de 2e week voor niets geoefend.
Zeg even tegen Marc dat hij ook mee moet doen dan, want die 10 punten die hij nu heeft gescoord kan natuurlijk echt niet :+

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

-PassY- schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:49:
[...]

Miischien iets voor de volgende keer.

Maar wellicht handig om een melding te geven dat het onderzocht word. En dan het 3 rondes aankijken hoe het uitpakt met schade, gentlemans sportmanship enzo.

Nu kwam het een beetje raar/chaotisch over met straf, geen straf enzo.

Als je wat meer de tijd neemt, dan kan je 1 beslissing naar buiten brengen zonder iets te hoeven wijzigen.
Wij geven aan Racespot door wat wij doen en waarom. :)
Meestal gebeurt er in een keer heel veel tegelijk. We hadden net het ongeluk van Empty Box gekeken en gingen dan meteen door naar het incident met Blake.
Daarnaast kijken we ook naar het gevolg van het incident, maar je daar maar geen zorgen over.

We kunnen altijd een extra paar ogen gebruiken. ;)

• -PassY-
Niellie41 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:01:
[...]

Stille hint? ;)

Maar zal er eens over nadenken dan :) Heb nog niet het uithoudings vermogen om lang te racen en de snelheid vast te houden. En meedoen is altijd leuker dan kijken :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• -PassY-
ik ben er van overtuigd dat ze een fout met de comma maken, ook bij het vorige classic stuur.

volgens mij bedoelen ze 35,0 ipv 350 :+

• dabelg
haha en dan op dezelfde pagina loooooool (compat x360 met xone)

The only one who can change that
is the Xbox One customer with its’ buying behavior because Microsoft
likes whatever the Xbox user likes and buys.

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Ik heb de indruk dat de CSW motoren het gewicht van het BMW-stuurtje al amper aankunnen en dan brengen ze nu 2 sturen (dit zijn geen stuurtjes meer) die nog zwaarder zijn.

Mijn iRacing profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik snap ook niet zo goed hoe ze nu bij die prijsstellingen komen. De BMW rim is volgens mij ook met alcantara/suede bekleed, maar heeft daar nog een shitload een knoppen en een display bij, en is notabene gelicenseerd (wat volgens mij ook geld kost), maar kost wel 100 euro minder. Ik volg ze niet meer. Maar, ze brengen nu iig iets uit waar ook vraag naar was, dat is al wat :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Niellie41 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:01:
[...]

Wij geven aan Racespot door wat wij doen en waarom. :)
Meestal gebeurt er in een keer heel veel tegelijk. We hadden net het ongeluk van Empty Box gekeken en gingen dan meteen door naar het incident met Blake.
Daarnaast kijken we ook naar het gevolg van het incident, maar je daar maar geen zorgen over.

spectators genoeg dacht ik zo :) ik hoorde de comms ook al zeggen in de chat thnx dat jullie mack eruit zien gaan hebben, hadden ze blijkbaar gemist >:) ... nu jullie zitten ook in de spec chat en ik neem aan dat jullie ook hiermee ogen extra hebben ... om dan een beslissign te nemen met +20 man daar denk ik dat je best dit intern binnen racencontrol doet ... want zoals gisteren ook te lezen was, iedereen heeft toch een ander gedacht ... ik was was blij dat de straf voor blake terug geschroeft was zeker nadat die terug een gat van +2s liet vallen nadat Sebastian hem voorbij kwam :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

We gebruiken de spectator chat inderdaad om incidenten te zien die wij zelf misschien hebben gemist, maar die chat heeft 0 invloed op onze beslissingen. ;)

Verwijderd

Niellie41 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:30:
We gebruiken de spectator chat inderdaad om incidenten te zien die wij zelf misschien hebben gemist, maar die chat heeft 0 invloed op onze beslissingen. ;)
zou je geen keyword kunnen gebruiken om via SPEC ook racecontrol op inc te wijzen bv ? is toch crew chief zijn werk maar toch :)

• Arfman

Arfman

Drome!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Arfman schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:15:
[...]
GT3 Challenge zo ongebalanceerd is in het voordeel van de BMW, je ziet alleen maar BMW's rijden en als je een andere auto pakt rijd je mee als veldvulling.
Ik pak gewoon de Ruf. Zie wel hoe het loopt vanavond. Limerock heeft maar een recht stuk dus zal hopelijk wat dichter bij elkaar zitten.
Heb voor fuel berekeningen op Okayama short getest en toen was ik met de McLaren en Ruf sneller als met de BMW. Maar ja ik rij de BMW dan weer nooit dus kan ook gewenning zijn.

iRacing Profiel

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11 13:40
In de trainingen toch wel redelijk met de BMW's mee kunnen komen in de Ruf. 1;17.1 was m'n snelste tijd. In de race zat ik samen met Arno, helaas weer eerste bocht chaos.. Ik zat erachter dus kon flink tijdje wachten tot die prutsers opzij waren. Daarna lekker aan het battelen met een Z4, gooit zo'n prutser 'm vanaf het gras zo ervoor, ik kon het net aanremmen terwijl ik al ingestuurd had voor de bocht, wat denkt die Z4 achter mij, oow dan zet ik 'm er toch even voorlangs. Jahoor dikke sandwich en auto krom. 4 minuten gewacht in de pits voor repairs om erachter te komen dat m'n stuur nog steeds krom was. Nog een keer de pits in maar hij deed geen repair... Met een krom stuur maar de race uitgereden -O-

Anyway, Danny gevraagd een livery voor me te maken :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.raceskins.com/wp-content/uploads/2014/05/Showroom-Tic-Tac-TP.jpg

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:36

Oxigeon

En zo is dat!

Streskip schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:55:
In de trainingen toch wel redelijk met de BMW's mee kunnen komen in de Ruf. 1;17.1 was m'n snelste tijd. In de race zat ik samen met Arno, helaas weer eerste bocht chaos.. Ik zat erachter dus kon flink tijdje wachten tot die prutsers opzij waren. Daarna lekker aan het battelen met een Z4, gooit zo'n prutser 'm vanaf het gras zo ervoor, ik kon het net aanremmen terwijl ik al ingestuurd had voor de bocht, wat denkt die Z4 achter mij, oow dan zet ik 'm er toch even voorlangs. Jahoor dikke sandwich en auto krom. 4 minuten gewacht in de pits voor repairs om erachter te komen dat m'n stuur nog steeds krom was. Nog een keer de pits in maar hij deed geen repair... Met een krom stuur maar de race uitgereden -O-

[afbeelding]
Livery ziet er toch zeer nice uit. Als ik toch naar de graphics kijk van jullie wordt ik gewoon jaloers en moet ik wel bijna een nieuwe pc gaan aanschaffen. Ik rij werkelijk zonder publiek en tribunes etc :P. Gewoon omdat mijn pctje het anders niet aankan

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:43

elni

Carrot

[afbeelding]
Ik zag het gebeuren achter me,scheelde heel weinig.Rijder op p4 raakte gras en spinde naar rechts de muur in en stuiterde net achter me de baan op 8)7

• Streskip
Oxigeon schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:01:
[...]

Livery ziet er toch zeer nice uit. Als ik toch naar de graphics kijk van jullie wordt ik gewoon jaloers en moet ik wel bijna een nieuwe pc gaan aanschaffen. Ik rij werkelijk zonder publiek en tribunes etc :P. Gewoon omdat mijn pctje het anders niet aankan
Thanks! Mooie graphics zijn inderdaad leuk maar ik kijk er niet naar tijdens de race :X
elni schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:16:
[...]

Ik zag het gebeuren achter me,scheelde heel weinig.Rijder op p4 raakte gras en spinde naar rechts de muur in en stuiterde net achter me de baan op 8)7
Beter dat je vooraan stond ja! Ik ga het zo om 1600 weer proberen, dan start ik wel van uit de pits :9

[ Voor 38% gewijzigd door Streskip op 12-05-2014 15:22 ]

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:43

elni

Carrot

Streskip schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:19:
[...]

Beter dat je vooraan stond ja! Ik ga het zo om 1600 weer proberen, dan start ik wel van uit de pits :9
Is wel goede optie.

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oxigeon schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:01:
[...]

Om foto's te maken zet ik altijd alles op max., tijdens het rijden staat er veel uit ;)
En ik denk dat dat voor de meesten onder ons zo is.
Het enige dat ik tijdens het rijden belangrijk vind is dat ik mijn rempunten zie (dus trackside objects enzo) en dat het beresoepel loopt. Liefst > 130 FPS.
Ennuh mooie livery ;)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:36

Oxigeon

En zo is dat!

JoepW schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:36:
[...]

Om foto's te maken zet ik altijd alles op max., tijdens het rijden staat er veel uit ;)
En ik denk dat dat voor de meesten onder ons zo is.
Het enige dat ik tijdens het rijden belangrijk vind is dat ik mijn rempunten zie (dus trackside objects enzo) en dat het beresoepel loopt. Liefst > 130 FPS.
Ennuh mooie livery ;)
FPS ligt bij mij op 59, ook onder het racen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Dat is dan waarschijnlijk met Vsync aan?

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:36
Oxigeon schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:15:
[...]

FPS ligt bij mij op 59, ook onder het racen
Ik zat eerst op stabiel 80 fps met alles op high/med. en nu op gecapped 180 met alles op High.
(alleen eerste ronde SS met 20 auto's gaat hij naar 70-80 geloof ik.

iRacing Profiel

• -PassY-
zie nu dat 16 mei de Road warriors met de CSpec naar Philip Island gaan ... WOOOHOOO *O*

1 van de betere banen, en een auto die ik ondertussen redelijk onder de knie heb :) Ga denk ik maar weer eens een poging wagen in de RW series :+

Zelf zit ik rond de 120-160fps. Schommeld erg per bocht/baan. Zelf heb ik de details op hoog staan, maar de AA op 2x. Heb liever wat meer langs de baan wat ik kan gebruiken als breakmarkers. En als je hard genoeg gaat, merk je de wat mindere AA niet eens :)

Zit alleen wel te denken om mijn GForce 660 te gaan vervangen. Met 3 schermen push ik deze redelijk tot de limiet, en het moet nog warm worden sinds ik 3 schermen heb. Ben bang dat ik op warme dagen wat warmte probleempjes ga krijgen :)

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

JoepW schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:01:
[afbeelding]De post betreffende de Rookie school is bijgewerkt. Voorstel is om de GoT iRacing school op 22 mei as om 20:00 te houden.
Kijk hier voor de details: KLIK
Stuur me een DM als je ook wilt deelnemen.
Precíes op de dag dat ik moet overwerken... 8)7 (en dat komt niet vaak voor)
De volgende duurt zeker nog even... ;(

[ Voor 20% gewijzigd door MetalRush op 12-05-2014 18:34 ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dan verplaatsen we het ;)

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Verwijderd

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:20

derx666

mecker ende blaet

zal wel een mooie inputlag geven die LG tv's....

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Met alleen de rig ben ik ook al blij, mogen ze de schermen houden😉

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Gisteren de laatste 15 minuten van de NEO race gezien. Prachtig gevecht voor de overwinning. Dankzij de race actie en het commentaar deed het niet onder voor de Blancpain Endurance Series. _/-\o_
€ 350,- :X 8)7 8)7

Het BMW of F1 stuur met display en een dozijn knopjes is €100,- goedkoper.
Deze prijsstelling kan ik echt niet volgen.

[ Voor 22% gewijzigd door dev null op 12-05-2014 19:30 ]

Mijn iRacing profiel

• enchion
  • Niet online
Zowiezo is Fanatec imho relatief overpriced.

Als Logitech nu met een DirectDrive stuur zou uitkomen (weliswaar met wat minder kracht dan de Leo Bodnar) dan gaat Fanatec het erg moeilijk krijgen.
De techniek die ze gebruiken is eigenlijk na 2 jaar al verouderd (beetje Bluray), voor hun hopen dat de andere producenten lang wachten met een DD wheel.

How do you save a random generator ?

• Ithric
Poeh ik moet volgende week echt even betere Q zetten, want ik vecht op koude banden met mensen die langzamer zijn.

Ik probeer echt fair te vechten maar soms toch even een bumpje hier of daar waar sommige bang van worden. (ik ram ze niet vol, maar soort bumpdraften)
Ook kijk ik nu meestal eerst voor ik een inside doe en er voor ga, sommige gaan al wijde lijn als je nog fractie achter ze zit. (dus dat ze nog in kunnen sturen, daar laat ik ruimte voor)
Dit kijk ik zo 2 ronden aan en dan maak ik wel de move, wat ook riskant is natuurlijk maar meestal doen ze niks geks. (daarna ben ik meestal na 2-3 ronden al 2s weg.)

Heb het gevoel dat ik klaar ben voor de volgende stap, echter wil ik C Trucks gaan doen dus moet nog 1.5SR winnen om boven de 4.0 te komen.

iRacing Profiel

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10
enchion schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:48:
Zowiezo is Fanatec imho relatief overpriced.

Als Logitech nu met een DirectDrive stuur zou uitkomen (weliswaar met wat minder kracht dan de Leo Bodnar) dan gaat Fanatec het erg moeilijk krijgen.
De techniek die ze gebruiken is eigenlijk na 2 jaar al verouderd (beetje Bluray), voor hun hopen dat de andere producenten lang wachten met een DD wheel.
Ga er maar niet vanuit dat de casual merken met dat soort system zullen komen. Voor veel mensen is alles meer dan wat een controller kost al moeilijk moeilijk, en je krijgt uiteindelijk waar voor je betaald. Vergeet niet dat de Bodnar op dit moment het meest voordelige servodrive systeem is wat er nu te krijgen is, en dit is zelfs al wat meer op de thuisgebruiker gericht dan andere high-end oplossingen. De hardware is gewoon simpelweg duur, daar kun je niet zoveel aan doen tenzij je er heel erg veel uit van inkoopt. De afzetmarkt daarvoor echter, gaat hem nog niet worden, als mensen al gaan stuiteren van de prijs van een T500 bijvoorbeeld.

Verwijderd

kosten voor technologie als elektromotoren kan ik nogwel begrijpen, industrieel spul is gewoon duur. Maar een stuur dat voor 'het echie' goedkoper is dan voor 'de fun'.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10
Je kan dat niet vergelijken. Het stuur is nog steeds even duur of goedkoop, de aandrijving daarvan scheelt aanzienlijk en dat is waar het geld in gaat zitten, en dan heb je ook nog geen pedalen. Je wilt high-end gaan of niet natuurlijk he. Je kunt ook een speelgoed DFGT ding kopen, dan heb je ook je fun...

Voor 3000 koop je bijvoorbeeld ook een afgeragde volvo en heb je nog meer fun :)

Om aan te geven waarom het te duur is voor de gemiddelde simracer:

servodrive + controller = 3000
stuur simpel = 200
stuur awesome (maak ik het bont) = 1000
pedalen simpel = 200 ofzo?
pedalen awesome = 800 (minimaal)

Dan zit je al bijna aan 5000 euro als je voor de beste spullen gaat hierboven en dan heb je nog geen pc, geen degelijke rig die tegen al het geweld opgewassen is, geen schermen. Als je een dikke servodrive hebt ga je ook niet meer zitten droeven met speelgoed g27 shifters of pedalen, dan kun je net zo goed meteen naar Tilton of consorten kijken, zelfde geld voor stuurtjes. Shifters wordt moeilijk maar die worden ook voor de high-end markt gemaakt en vaak met echte onderdelen, net als een handrem bijvoorbeeld.

Het is gewoon niet te doen tenzij het common use wordt, en omdat het zo duur is, durven denk ik de grote spelers er niet aan. Zal een beetje een catch22 worden, en er hoeft er maar 1 te zijn die dat doorbreekt en dat zal de grote winnaar kunnen zijn. Maar de kans, echt ik zeer, zeer klein.

En als je dat dan allemaal leest, en je moet al hard sparen om in een 16 jaar oud autootje te kunnen rijden, tja, dan is het jammer maar helaas! (vandaar dat de frustratie er van af spat ;) )

[ Voor 67% gewijzigd door Schuey op 12-05-2014 20:26 ]

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 13:01
[afbeelding]
Hij is mooi geworden. :P
Screenshot is trouwens gemaakt met mijn race-graphics, die ook gelijk mijn skin-graphics zijn.
Uncompressed skins en 2048 px + redelijk hoge settings in iRacing (alles van de auto op max), trackside ook hoog.
Toen ik een rondje Zandvoort deed voor die foto draaide ik stabiel 150 fps op m'n triples.

iRacing Profiel

• -PassY-
2x fast repair gebruikt, zweet staat overall ... wat een combo 8)7

Wel vermaakt, en met meer oefening (paar dagen) zou ik het denk ik wel wat constanter zijn. Maar tering wat ging het snel vandaag :D

Maar geef mij maar een auto zonder ABS en TC :) Is wat langzamer, maar ook meer gevoel in de auto. Nog altijd wel een probleem voor mij dat ik met de GT3 auto's geen gevoel heb. Vooral met insturen en remmen. Zonder ABS praat de auto wat meer, en dat begrijp ik tenmiste :+

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik ben niet gemaakt voor GT autos, dat heb ik vanavond maar weer bevestigd :p

Xbox

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Bij mij ging het best goed!

spinde alleen in de 3e ronden dus ging van p5 naar p15! toen langzaam terug gevochten naar p7. Toen ging Ruud er even af en kwam in me zeikant, precies na start finnish stond ik pas stil dus moest een hele ronde doen voor de repair. daarna niemand meer ingehaald dus was geloof ik p8 of 7.

Ik vind hem wel leuk rijden! alleen door me c-licensie houd ik het bij de c-spec!

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
thijmennabuurs schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:22:
Bij mij ging het best goed!

spinde alleen in de 3e ronden dus ging van p5 naar p15! toen langzaam terug gevochten naar p7. Toen ging Ruud er even af en kwam in me zeikant, precies na start finnish stond ik pas stil dus moest een hele ronde doen voor de repair. daarna niemand meer ingehaald dus was geloof ik p8 of 7.

Ik vind hem wel leuk rijden! alleen door me c-licensie houd ik het bij de c-spec!
Ja was een l*llig momentje. Sorry maar ik kon niets meer doen toen ik eenmaal op het gras zat...

Lekker steady kunnen rijden. Voor mijn momentje mooi op een 5e plaats kunnen rijden...

(Mijn iRacing profiel)

Verwijderd

Toch een memorable race, het gebeurd niet vaak dat ik over het hek ga. :*)

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Ruud Mulders schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:09:
[...]

Ja was een l*llig momentje. Sorry maar ik kon niets meer doen toen ik eenmaal op het gras zat...

Lekker steady kunnen rijden. Voor mijn momentje mooi op een 5e plaats kunnen rijden...
kan gebeuren toch 😉

alleen kon jij gewoon doorrijden of dook je nog snel de pits in? want ik zat flink in elkaar.

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
thijmennabuurs schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:13:
[...]

kan gebeuren toch 😉

alleen kon jij gewoon doorrijden of dook je nog snel de pits in? want ik zat flink in elkaar.
Kon gewoon door.... reed nog een 49.5 na de klap :r

(Mijn iRacing profiel)

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-10 22:53

Bruzski

watte ??

ThiJor schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:02:
Ik heb de indruk dat de CSW motoren het gewicht van het BMW-stuurtje al amper aankunnen en dan brengen ze nu 2 sturen (dit zijn geen stuurtjes meer) die nog zwaarder zijn.
klopt de mabuchi 550 serie motors staan erom bekend dat ze gaan stinken na verloop van tijd onder zeer zware stress, ik ben van plan voor buhler motors met een zwaardere voeding te gaan en luchtkoeling :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Je kan ook de FFB wat lager zetten, in het echie zitten ze ook niet meer aan een stuur te rukken hoor; de meeste racewagens hebben gewoon stuurbekrachtiging ;)

Ik voel sowieso meer als de FFB lager staat en je houdt het ook langer vol!!

iRacing Profiel

• Streskip
Echt jammer dat ik de race niet mee kon doen ivm werk. De practice alleen al was erg leuk :P En tempo lag echt super hoog :D

• MetalRush
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Als dat kan... Erg graag d:)b

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat een hoop auto's op zo'n klein baantje, gisteravond. 32 man aan de start ;)
Mijn Q was minder goed dan ik verwacht had. Ik kon er geen clean lap zonder verkeer uit persen, helaas. Dus 7de plek.
Maar eigenlijk vanaf het begin heerlijk gevochten.
Complimenten voor de start deze ging wondergoed zonder echte incidenten.
Door het crashes / spinnen van Rudy, Thijmen en daarna Kevin lag ik 4de. Daarna in een leuk gevecht Bob verschalkt en lag ik 3de.
Maar helaas moest ik mijn pitstop verprutsen. Too far back en dat had ik pas na kort 'slapen' door. :(
Hierdoor zat ik na de pitstops achter Robbert op de 5de plek. Die verdedigde fair en goed, maar uiteindelijk hem met wat durf buitenom ingehaald in T1,2 en bij T3 de positie kunnen pakken.
De derde plek kwam weer vanzelf terug toen Koen terugviel door een spin (en ik deed het niet :) )!
Bob weer binnen hengelen was te veel na al 35-40 minuten op LRP en dus legde ik me neer bij de derde plek.
In rondje 53 met de witte vlag in beeld crash ik mijn auto in de laatste bocht (gras) raak de pitmuur en kan met een zwaar kapotte auto toch nog redelijk op tempo de derde plek houden.
Al met al erg vermakelijk!
Misschien moeten wij eens experimenteren met strafgewicht voor de BMW om de andere auto's ook een kans te geven.

• Ithric
MetalRush schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:49:
[...]

Als dat kan... Erg graag d:)b
Wel zo eerlijk denk ik, aangezien jij het ook aanvroeg geloof ik toch?

Gisteren einde van de avond tervergeefs een jochie (schat 14-15 jaar) te helpen minder aggresief te ovallen. (hij heeft er in die race 3 uitgramt door geen ruimtes te laten (en te wisselen van buiten naar binnen met iemand naast hem)
Bleek ik hem eerder te hebben aangetroffen en vanavond even paar reply's meesturen in een report want hij maakt er een potje van. (SR staat ook op 1.36 dus zegt wel genoeg denk ik, hoe hij in de topsplit blijft komen begrijp ik niet.)

Toch wel weer leuk kunnen racen ook en eigenlijk vind ik het jammer dat het weer slipstream to heaven is deze week. >:)

iRacing Profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Splits gaan op IR he, niet op SR ;)

Xbox

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was een leuke race gister. Had de Ruf gepakt aangezien bijna iedereen wel voor de BMW zou gaan en de Ruf vind ik beter te rijden dan de McLaren.

In de practise en kwalificatie ongeveer rond p10 gereden en ook uit eindelijk op p10 gekwalificeerd.
Bij de start was het even dringen maar alles liep heel netjes. Complimenten voor iedereen want er was weinig ruimte. Ree achter Bas en Jos die besloten elkaar uit te schakelen in ronde 5 of zo. Zo kwam ik op p5 te rijden met Dirk achter me en Joep en Bob voor me (wel op 5 seconde).. Dt ging eigenlijk goed en kon Dirk redelijk makkelijk achter me houden. Echter op de helft van de race begonnen men banden wat warm te worden waardoor Dirk aansluiting vond en wat plaag stootjes uit deelde. Kon hem echter achter me houden en daarna dook die de pit in. Ik had nog wat meer brandstof over dus ree nog een paar snelle rondjes. Pit verliep ook goed en kwam zelfs voor Joep terecht omdat die een foutje had gemaakt. Echter een BMW achter je houden is toch wat lastiger dan een McLaren (ree Dirk in). Moest echt vol verdedigen tegen Joep want hij had veel betere exits en snelheid. Na een mooie inhaal actie van hem kwam Ruud ook even kijken wat net niet ging op dat stuk. Hij raakte me licht van achter waardoor men auto meteen onbestuurbaar werd. (dank je schademodel Iracing) Snel nieuwe auto gehaald maar daardoor lag ik nu wel bijna rondje achter. Nick en Koen zaten op p1 en 2 maar paar seconde achter me. Wou ze op rechte stuk voorbij laten maar Koen dacht dat ik dat eerder wou doen en spinde door het mis verstand. Daarna eigenlijk niet veel meer gebeurd en op p8 de race uit kunnen rijden. Toch nog als beste Ruf rijder en niet BMW rijder.

iRacing Profiel

• dabelg
die mclaren is niet mijn ding gewoon

wat een draak van een auto geworden (geef toe geen goesting gehad voor setup te maken) had baseline met wat wing , diff en BB changes. maar jonges die auto is zo onvoorspelbaar. als je denkt gas te kunnen geven breekt ie uit + het curb issue is er echt nog niet uit (volg je de lijnen van een BMW heb je problemen)

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat een race gisteravond 8)7

Toch maar de BMW gepakt. Kijken of ik er met wat setupping iets van kon maken. Setup van Nick voelde best goed en ook de deadzone in het midden leek vrijwel weg. Nog 15 minuten kunnen oefenen, toen de Q in. 49.6 gereden geloof ik, niet echt top maar ach.

Start heel rustig aan gedaan, toch een 4x veroorzaakt bij iemand door wat leek op een lagcontact, sorry daarvoor! Ik was gestart als 17e geloof ik, maar door spins, zelf foutjes maken, weer terugvechten uiteindelijk 5e kunnen worden. Op het laatst had ik de flow helemaal te pakken en reed een 49.1 met racefuel en liep een halve seconde per ronde in op Ruud, helaas maakte ik in de 1 na laatste lap een foutje waardoor mijn kans om in te halen verkeken was. Toen maakte Joep het nog even spannend maar ik zat te ver weg om daarvan te profiteren.

Was wel duizelig na wat leek honderden rondjes :P

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

dabelg schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:27:
die mclaren is niet mijn ding gewoon

wat een draak van een auto geworden (geef toe geen goesting gehad voor setup te maken) had baseline met wat wing , diff en BB changes. maar jonges die auto is zo onvoorspelbaar. als je denkt gas te kunnen geven breekt ie uit + het curb issue is er echt nog niet uit (volg je de lijnen van een BMW heb je problemen)
Moet zeggen dat ik het er niet geheel mee eens ben. Ik had een setup van mezelf getuned zodat deze weer valide was, en daar kon ik rustig 50.xxx mee rijden, daarna eens de setup van Niel gepakt en daarmee kon ik sneller, maar die was wel aanzienlijk happiger en overstuurder. Dus dat was even wennen.

Het waren niet de curbs die me gisteren nekte... Mijn pitstop ging schreeuwend fout omdat ik deze niet geoefend had. Ik kwam veel te hard aan en kreeg een unsafe pit entry. Dus 15 sec hold. Daarna was ik helemaal uit m'n doen en ging ik echt domme fouten maken op het gras. Een paar acties kon ik nog goedtreken, maar na 3x de muur te hebben gezien heb ik het toen maar opgegeven. Voor die pitstop hing ik achter DD en dat ging prima, zelfs nog een paar keer bijna een actie kunnen doen, maar inhalen was sowieso erg moeilijk op LimeRock.

De curbs zijn wel een heel stuk beter geworden voor de mclaren in ieder geval, zal niet zeggen dat ze het volledig hebben opgelost, maar bij gebrek aan een mclaren in m'n garage valt dat toch niet te testen :D

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Om de GoT iRacing school te plannen voor de mensen die zich hebben opgegeven heb ik een formuliertje gemaakt.
Graag even invullen: KLIK

En hier de reacties tot nu toe: KLIK

De formulieren staan ook in de School post te vinden via het menu van de TS. KLIK

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vergeet niet om je aan- of afwezigheid voor de Piston Cup te bevestigen!
24 aanmeldingen tot nu toe.

• Ithric
BM schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:03:
Splits gaan op IR he, niet op SR ;)
Daar ben ik me bewust van, maar als hij steeds uitvalt. (misschien heeft hij steeds veel geluk en ramt hij alleen andere eraf.
Maar hij is dus wel snel, maar heel ongeduldig en agresief. :o
JoepW schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:42:
Om de GoT iRacing school te plannen voor de mensen die zich hebben opgegeven heb ik een formuliertje gemaakt.
Graag even invullen: KLIK

En hier de reacties tot nu toe: KLIK

De formulieren staan ook in de School post te vinden via het menu van de TS. KLIK
Maakt mij niet uit eigenlijk, soms veranderd iets op een dag maar verwacht het niet en anders heb ik pech. :+

[ Voor 54% gewijzigd door Ithric op 13-05-2014 10:00 ]

iRacing Profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:20

derx666

mecker ende blaet

Ik heb me deze keer ingeschreven als intructeur (al betwijfel ik dat jullie veel van mij kunnen leren in de MX-5 :) ). Ik kan echter wel maar een beperkt aantal dagen (druk seizoen deze keer), maar als ik kan dan ben ik er zeker bij!

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• NickThissen
Ik heb eindelijk mijn Schedule website weer eens uitgebreid. Je kunt nu de participation bekijken van een serie per week. Dit doe je door naar de serie te browsen, en dan onderaan bij de Schedule details rechts op 'View results' te klikken. Als de resultaten van die week nog niet eerder opgevraagd zijn moet je ze even handmatig ophalen door op 'Update with latest results' te klikken.

Bijvoorbeeld L79 week 1 (COTA):
http://iracingschedule.ni...sual?seasonId=1122&week=0

Dit is nog erg basic maar ik heb wel wat ideetjes om dit uit te breiden. Bijvoorbeeld meerdere series naast elkaar leggen. Idee is gewoon om snel te kunnen zien wanneer de beste participatie is in een serie.

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Kijk, dat zou iRacing gewoon zelf moeten bouwen _O_

EDIT: kan alleen niet inloggen op je site, je voorbeeld werkt wel.

Server Error in '/' Application.

Compilation Error

Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: CS0234: The type or namespace name 'LoginViewModel' does not exist in the namespace 'iRacingSchedule.Models' (are you missing an assembly reference?)

Source Error:

Line 29:
Line 30:
Line 31: public class _Page_Views_Account_Login_cshtml : System.Web.Mvc.WebViewPage<iRacingSchedule.Models.LoginViewModel> {
Line 32:
Line 33: #line hidden

Source File: c:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\Temporary ASP.NET Files\root\6e70cfa1\ecf148f2\App_Web_login.cshtml.5f83eb8c.kh927hcf.0.cs Line: 31

[ Voor 117% gewijzigd door Arfman op 13-05-2014 12:46 ]

• dabelg
NickThissen schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:04:
Ik heb eindelijk mijn Schedule website weer eens uitgebreid. Je kunt nu de participation bekijken van een serie per week. Dit doe je door naar de serie te browsen, en dan onderaan bij de Schedule details rechts op 'View results' te klikken. Als de resultaten van die week nog niet eerder opgevraagd zijn moet je ze even handmatig ophalen door op 'Update with latest results' te klikken.

Bijvoorbeeld L79 week 1 (COTA):
http://iracingschedule.ni...sual?seasonId=1122&week=0

Dit is nog erg basic maar ik heb wel wat ideetjes om dit uit te breiden. Bijvoorbeeld meerdere series naast elkaar leggen. Idee is gewoon om snel te kunnen zien wanneer de beste participatie is in een serie.
is dit in samenspraak met jasper ? weet dat hij dit al probeert te doen voor alle series _/-\o_

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Een hoop auto's gisteren. Of het daardoor kwam weet ik niet, maar mijn beeld stotterde als een gek. Veel opties uitgezet tijdens de practice, ook trading paints en het leek beter te gaan. Maar tijdens de kwalificatie was het weer helemaal niets, racen op die manier is niet te doen, dus maar afgehaakt.

Eens puzzelen waar het aan ligt...

Mijn iRacing profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Bij mij ging vlak na de start de FPS ook enorm naar beneden. Geloof dat ik T2/3 doorging met 55fps ofzo, en dan had ik al redelijk wat opties uit staan. 20 GT autos voor je neus met 2048 paints is dan misschien toch net ff te heftig.

Xbox

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zat steady op 130 fps (cap) ook bij de start. Ik zal mijn settings vanmiddag eens posten, misschien hebben jullie daar wat aan.
Vanavond kunnen we echt FPS drops verwachten op CotA :(

• NickThissen
Interessant topic op iRacing forum over warmte in de banden en of het nut heeft om te weaven tijdens de pace lap.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3253235.page

Het wordt heel vaak gezegd dat weaven geen nut heeft (ook niet in het echt) en dat je de banden er niet mee op warmt maar dat het vooral gedaan wordt om marbles eraf te krijgen.

In dit filmpje kun je goed zien dat het wel degelijk de banden opwarmt, in ieder geval het oppervlak:

Je ziet ook dat de temperatuur vrijwel meteen weer terugvalt, dus zou je misschien denken dat het dus toch nutteloos is (netto effect nul want na een seconde zijn de banden weer koud).

Maar volgens mij is dat niet waar en heeft Clayton in het topic wel een punt. De temperatuur op het oppervlak van de banden trekt natuurlijk ook de band in en beinvloed daar de temperatuur en dus de druk. De warmte is snel weer weg maar als die in de banden trekt zie je het niet meer op de ir-camera, maar het heeft dus wel degelijk nut als het je banden van binnen warmer maakt (daar wil je de warmte uiteindelijk hebben, temperatuur van het oppervlak is niet echt relevant toch?).

Ook leuk om te zien dat het oppervlak van de banden juist opwarmt als ze stil staan op de grid (zie vanaf 3:15)

Omdat er geen lucht over stroomt en de banden niet rollen kunnen ze vrijwel niet afkoelen en de warmte van binnen in de band (of de remmen) warmt ze weer op.

Wat ik me dan afvraag is waar die warmte vandaan komt. Als de warmte uit de tire carcass komt dan raak je die warmte daar dus kwijt en dat wil je juist niet, dus het lijkt op de camera alsof de banden warmen worden (goed) maar eigenlijk wordt alleen het oppervlak warm, ten koste van de binnenkant (niet goed dus).

Vraag me af hoe dit in iRacing zit. Iemand heeft wel eens uitgezocht hoe de temperatuur veranderd tijdens weaven en pace lap rijden met de rem in: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3230240.page

Conclusie daar was dat weaven geen nut heeft (bijna geen temperatuur verschil) maar rijden met de rem in houden wel (warmte van de remmen maakt de banden warm). Maar hij kijkt volgens mij alleen naar de surface temperature (carcass temp kun je niet zien dacht ik), misschien moet hij naar druk kijken ipv temperatuur..?

Hoe zit het in het echt? Genoeg mensen met real life ervaring, die moeten dat weten toch :p

Mijn iRacing profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Weaven deden we af en toe met die ouwe gebakjes, maar of het hielp weten we niet. Telemetry was niet toegestaan in onze klasses.
Wat we zeker wel deden was de rem ingedrukt houden (een beetje) tijdens de formatieronde. Maar dit was om zeker te weten dat de schijven en de remblokken maximaal raakvlak met elkaar hadden :)

• Ericjooo
In de F1 zorgen de bandenwarmers dat de band, het karkas en indirect ook de velg warm wordt. Daarnaast is het opwarmen van de remmen ook heel belangrijk, vooral ook om hitte in de velgen te krijgen. Dit heeft tot gevolg dat de bandenspanning redelijk snel op het juiste punt zit aangezien de F1-auto's volgens mij met 1 bar vertrekken.....dat moet wel vlot omhoog anders rollen de banden in een snelle bocht er zo af ;)

Zo is mij ooit verteld !!

iRacing Profiel

• Ericjooo
JoepW schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:32:
Wat we zeker wel deden was de rem ingedrukt houden (een beetje) tijdens de formatieronde. Maar dit was om zeker te weten dat de schijven en de remblokken maximaal raakvlak met elkaar hadden :)
Met de AX en de Swift-gebakjes deden we op Zandvoort elk rondje even zachtjes remmen uitkomen Audi-S......dan wist je zeker dat je remdruk had in de Tarzan en ook dat de blokken er niet uitgevallen waren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ericjooo op 13-05-2014 13:55 ]

iRacing Profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:54:
..... en ook dat de blokken er niet uitgevallen waren ;)
Dat was bij ons nog belangrijker, met die ouwe gebakjes :+
Overigens hadden we geen lucht maar stikstof in de banden om de fluctuaties in bandenspanning te verkleinen, dachten we. 'Lucht' expandeert meer bij temp wijzigingen dan stikstof was het verhaal. Nader onderzoek bleek dat het geen tuuuuuuut uitmaakte en zijn we weer met gewone lucht gaan rijden.
De stikstof rage op dit moment voor zelfs normale auto's is ook onzin. En de temp beïnvloed de bandenspanning niet meer of minder en onderzoek heeft ook aangetoond dat de banden net zo snel leeglopen. Dat stikstof gedoe is dus gewoon geldklopperij....

Verwijderd

Heren, leuke race gisteren :)

Over opwarmen banden, uit eigen ervaring in het echt (Pirellis van GP2, Michelins in World Series by Renault):

- Weaven helpt! En altijd doen.
- Remmen helpt!
- in het algemeen: beweging van de banden helpt!

Wat doorgaans niet helpt, zijn korte weaves. Je moet in een formuleauto de banden flink goed laten werken, dus weaven bij hoge snelheid zodat je met flink wat G-krachten heen en weer gaat. Dat geeft energie aan de sidewalls en dat warmt de band op. Weaven doe je dus niet voor oppervlakte-temperatuur.
Tijdens safety car en zo kun je toch niks anders dan kort langzaam weaven dus doen teams dat, maar eigenlijk zet dat niet heel veel zoden aan de dijk.

Remmen geeft energie aan de bandconstructie en oppervlakte, dus dat is ook goed.

In 2-liter Renaultjes (Michelins) gaat het doorgaans als volgt: je gaat de pits uit, je weavet op snelheid waar het kan en bochten neem je op 70% snelheid. Dan, na een handvol bochten, merk je dat je al op 95% de bochten kan nemen omdat grip al snel komt. Het nemen van de bocht is dus een opwarmprocedure op zichzelf. De eerste flyer wordt er doorgaans nog op hoge snelheid geweaved op de straights en dan is de tweede flyer de auto klaar voor een snel rondje.

Het is in een GP2-auto ook wel goed om zeer snel over hobbels heen te rijden - daar flext de sidewall ook van en dat brengt ook temperatuur. Maar opwarmstrategieen zijn daar wat ingewikkelder omdat je een band echt in een window moet krijgen - bij een Michelin kan je de banden niet overhitten eigenlijk.

Verwijderd

De oppervlakte-temperatuur trekt overigens niet echt de band in... Je kan een band ook bijzonder verneuken door het oppervlakte op te stoken terwijl de rest niet warm is.

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:07:
[...]
Overigens hadden we geen lucht maar stikstof in de banden om de fluctuaties in bandenspanning te verkleinen, dachten we. 'Lucht' expandeert meer bij temp wijzigingen dan stikstof was het verhaal. Nader onderzoek bleek dat het geen tuuuuuuut uitmaakte en zijn we weer met gewone lucht gaan rijden.
De stikstof rage op dit moment voor zelfs normale auto's is ook onzin. En de temp beïnvloed de bandenspanning niet meer of minder en onderzoek heeft ook aangetoond dat de banden net zo snel leeglopen. Dat stikstof gedoe is dus gewoon geldklopperij....
Kan ook niet echt logisch zijn aangezien lucht al 80% Stikstof heeft.

Enige achtergrond is dan dat je de hoeveelheid zuurstof omlaag zou brengen omdat dat schadelijk zou zijn.
Als zuurstof op temperatuur zou reageren met de band dan zou dat het al gedaan hebben tijdens de practice en daarvoor, maw het zou op een gegeven moment "OP" moeten zijn al voordat je gaat qualificeren.
Daarbij zou als het geen wat uit die reactie komt schadelijk zou zijn (rubber-oxide :?, en wat CO2) je de band rechtstreeks na productie luchtdicht verpakt moeten kopen anders heeft de band dat al tijdens het op de plank liggen bij de handelaar opgedaan.

En CO2 is in zo`n lage concentratie aanwezig dat het geen invloed kan hebben.

Maw idd Stikstof klinkt "Cool" en dus het verkoopt, misschien wordt helium de volgende rage, of anders neon. 8)

Verwijderd

Doe er dan helium of waterstof in, dan wordt de wagen nog iets lichter :p

Verwijderd

Stikstof werd/wordt gedaan in race-autos omdat de neiging tot vochtopslag nihil is, dus stijgt de bandendruk lineair. Bij lucht met vochtgehalte stijgt de bandendruk niet lineair.

Maar gedroogde lucht heeft precies hetzelfde effect.

• NickThissen
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:54:
Doe er dan helium of waterstof in, dan wordt de wagen nog iets lichter :p
Haha, waterstof in je banden, goed idee }) Vooral met die banden die na 5 rondjes spontaan uit elkaar knallen, worden de races wel nog spectaculair van denk ik :+

Mijn iRacing profiel

• enchion
  • Niet online
Stikstof werd/wordt gedaan in race-autos omdat de neiging tot vochtopslag nihil is, dus stijgt de bandendruk lineair. Bij lucht met vochtgehalte stijgt de bandendruk niet lineair.

Van het merk Sah-Aire met speciaal gefilterd laag stof gehalte.

Verkrijgbaar bij de betere Arabische auto race handel. :+

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Helium lijkt me ook geen goed idee. Dat spul loopt al bij het kleinste gaatje eruit. Hoeveelheid leeg lopende banden zal dan behoorlijk toe nemen. Word wel vaak gebruikt voor lektesten omdat het dus de kleinste lekjes kan aantonen.

iRacing Profiel

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 13:01
Wat ik mij heel erg afvraag bij die hitte-F1-beelden, wat is de range van die thermische camera.
Alles is zwart-wit behalve de banden en als ze echt heel dicht bij elkaar rijden de uitlaat van de auto er voor.
We kunnen er dus wel van uit gaan dat alles onder de 50 graden C geen kleurtje krijgt. De vraag is dan, wat betekenen die kleuren? is paars 60 en fel oranje 70? Of komt fel oranje pas bij 120 graden.

Gezien het feit dat de kleuren extreem snel wisselen (wat er mooi uit ziet op TV) gok ik dat de cameras zo zijn ingesteld dat ze rondom de standaard/gem. temp. van die banden kleur effecten hebben. Dat betekend waarschijnlijk dat de range dus niet heel erg groot is. Enige vraag is dan, wat is de standaard/gem. temp van die banden in F1, aan de oppervlakte?

Ik gok zo dat op die camera ja maar temp. verschillen ziet van 10/15 graden beide kanten op. Dus van zwart-koud tot oranje-brandend zal iets van 30 graden verschil zijn. Niet heel erg veel, zeker niet als je bedenkt wat voor krachten/frictie er op die banden staan.

Allemaal aannames/gokjes natuurlijk, maar volgens mij zijn de beelden weinig geschikt voor 'echt fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek'. Kan Pirelli niet gewoon volledige telemetrie waarden aanleveren voor een rondje met zo'n ding. :9

iRacing Profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Klopt. Daarom hadden we een goede compressor met goede vochtafscheiding.

• Arfman

Arfman

Drome!

Qua weaven kan ik alleen maar zeggen dat ik het zeer irritant vind in iRacing. Misschien helpt het, maar als je 2 goedbedoelende amateurs in een virtueel platform naast elkaar zet die allebei gaan weaven komt er heibel van. Ik heb al meerdere tikjes/spins in de warmuplap gezien omdat mensen zonodig moesten weaven.

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:56:
Qua weaven kan ik alleen maar zeggen dat ik het zeer irritant vind in iRacing. Misschien helpt het, maar als je 2 goedbedoelende amateurs in een virtueel platform naast elkaar zet die allebei gaan weaven komt er heibel van. Ik heb al meerdere tikjes/spins in de warmuplap gezien omdat mensen zonodig moesten weaven.
+1
Niet doen in iRacing is mijn devies :P

Verwijderd

Ik vind het wel stoer om te doen eigenlijk in iRacing.
Geeft me een gevoel van "net echt" ;)
Pagina: 1 ... 56 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.