Proficiat! En dan meteen al bij je vierde bocht het gras in. Blij dat ik niet naast jou hoef te zitten...glnk schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 03:32:
Helpt simracing met real life performance? Ik denk van wel
Afgelopen weekend mijn allereerste Nordschleife lap ooit gereden:
[video]
Is hetzelfde merk, alleen paar types hoger.enchion schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:19:
[...]
Vergeet ook niet dat er een flink kleurverschil kan zijn, het ene scherm zal je in "gamemode" moeten zetten om aan die lage lag-waarde te komen en de andere niet bv, waardoor je een groot verschil hebt in kleurscherpte.
Ook is 24" bij de ene maker niet perse hetzelfde als 24" bij de andere
Huidige scherm
Op het oog.
Als ik je online zie zal ik wel even bij je joinen, ik kan nu redelijk stabiel onder de 26 seconden rijden.Oxigeon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:36:
[...]
Spinnen in de bocht doe ik niet, wel bij het uitkomen van de bocht. Dus eigenlijk einde bocht, begin recht stuk. En moet eerlijk bekennen dat ik daar elke free practise veel meer personen zie spinnen. Dus de enigste ben ik niet. Maar als ik daar een X-aantal rondes zonder te crashen door kom zie ik mezelf wel naar een goede positie rijden.
Het is wel even lastige baan maar veel leuker en uitdagender dan de andere.
Deze lijkt me inderdaad ook net wat leuker. Hier zit net wat meer skill in, je moet al remmen etcIthric schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:58:
[...]
Is hetzelfde merk, alleen paar types hoger.
Huidige scherm
Op het oog.
[...]
Als ik je online zie zal ik wel even bij je joinen, ik kan nu redelijk stabiel onder de 26 seconden rijden.
Het is wel even lastige baan maar veel leuker en uitdagender dan de andere.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dankjewel, ik heb het allemaal doorgelezen en gekeken, ik ben zelf nog een beginnend sim driver en zou graag iracing willen gaan proberen/gewoon te spelen alleen niet alles was nog even duidelijk. Enige wat ik me afvraag is of ik dit echt hardcore zou moeten spelen om het snel te begrijpen of dat ik het ook rustig aan op kan bouwen?NickThissen schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:15:
[...]
Vragen kan altijd, maar begin eerst de startpost te lezen, waarschijnlijk staan daar alle antwoorden al inZo niet dan vraag maar raak.
iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4
Sorry voor de misschien onnodige vraag!
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Verwijderd
Dat gebeurt vooral in de lower splits. In de higher splits duwt men je er gewoon af als je er naast zit.Oxigeon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:04:
[...]
Deze lijkt me inderdaad ook net wat leuker. Hier zit net wat meer skill in, je moet al remmen etc. De vorige baan was gewoon gas in en gaan... hopen dat de andere een fout zal maken waardoor je voorbij kan komen. Al gok ik dat op de USA Speedway wel veel mensen zijn die remmen door op een voorligger te knallen
Hoop vanavond te promoveren naar C-class. Zit nu op D-3.4 En moet toch zeker door kunnen naar 4.0
Je hoeft natuurlijk niet 24/7 te gamen maar er gaat zeker tijd in zitten... Ik speel nu sinds december (volgens mij?) en echt winnen doe ik nog niet. Vergt heel veel geduld en oefening.Naif0n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:28:
[...]
Dankjewel, ik heb het allemaal doorgelezen en gekeken, ik ben zelf nog een beginnend sim driver en zou graag iracing willen gaan proberen/gewoon te spelen alleen niet alles was nog even duidelijk. Enige wat ik me afvraag is of ik dit echt hardcore zou moeten spelen om het snel te begrijpen of dat ik het ook rustig aan op kan bouwen?
Ik rij vooral op het moment om mee te rijden ipv te winnen, maar dat is natuurlijk niet de insteek van racen
Hier eigenlijk hetzelfde, doe nu vooral mee om "race-ervaring" op te doen. Ben vorige week gestart met iracing. Doe ongeveer in het midden mee elke race. 1 Race ben ik zelfs 2e geworden omdat er in de top5 een grote crash is geweest waar ik ze dan allemaal voorbij ga. Maar voor nu eerst doe ik rij-ervaring op in de ovals. Mocht dat beter gaan ga ik me eens wagen aan de road-tracks welke ik iets lastiger vind.R0y. schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:34:
[...]
Je hoeft natuurlijk niet 24/7 te gamen maar er gaat zeker tijd in zitten... Ik speel nu sinds december (volgens mij?) en echt winnen doe ik nog niet. Vergt heel veel geduld en oefening.
Ik rij vooral op het moment om mee te rijden ipv te winnen, maar dat is natuurlijk niet de insteek van racen.
Ik heb me vorige week aangemeld met de promotiecode: PR-LIONEL. Met die code kreeg ik voor 9 dollar (€6,50) 3 maanden toegang tot iRacing en 1 extra auto, Nascar COT model.
Dat hangt helemaal van jezelf af eigenlijk. Ik ben begonnen met het idee af en toe een beetje te rijden, ben nu bijna elke avond wel onlineNaif0n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:28:
[...]
Dankjewel, ik heb het allemaal doorgelezen en gekeken, ik ben zelf nog een beginnend sim driver en zou graag iracing willen gaan proberen/gewoon te spelen alleen niet alles was nog even duidelijk. Enige wat ik me afvraag is of ik dit echt hardcore zou moeten spelen om het snel te begrijpen of dat ik het ook rustig aan op kan bouwen?
Het hangt er een beetje vanaf wat je uit Iracing wilt halen, wil je veel close races met goede tegenstand en op de limiet rijden, dan gaat er toch wel veel tijd (en geld) in zitten omdat je dan echt moet oefenen en trainen om snel EN veilig te rijden.
Als je af en toe een race wilt mee pakken maar het boeit je niet zoveel of je snel of langzaam bent dan kun je zo een oval race meepakken, die doe ik af en toe met 10 minuutjes oefenen nu.
Ik zou gewoon aanraden om het te proberen.
Je begint toch in de rookie klasse waar je al heel wat plezier kan beleven met die mazda cup. (of aan de oval kant) Hier kan je best kijken of het je bevalt of niet. Eventueel eens bij iemand in de buurt eens wat andere wagens proberen voor je ze aanschaft of veel lezen op forums.
Race je graag dan ben ik er vrij zeker van dat je hier blijft plakken.
Je begint toch in de rookie klasse waar je al heel wat plezier kan beleven met die mazda cup. (of aan de oval kant) Hier kan je best kijken of het je bevalt of niet. Eventueel eens bij iemand in de buurt eens wat andere wagens proberen voor je ze aanschaft of veel lezen op forums.
Race je graag dan ben ik er vrij zeker van dat je hier blijft plakken.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Nou na nogmaals toch tegen beter weten in weer in de skip en weer bagger.
Heb nu mijn pc maar omgebouwd en nu met Windows bezig.
Ben benieuwd naar het verschil.
Heb nu mijn pc maar omgebouwd en nu met Windows bezig.
Ben benieuwd naar het verschil.
Wat is je probleem dan Michel? Want een herinstallatie zal normaal gesproken niks uitmaken denk ik,
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Het klijkt erop dat je te snel op je gas gaat. Je moet op de apex rustig opbouwen.Oxigeon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:26:
Gisteren mijn eerste rondes gereden op de USA International Speedway in de street stock. Merk toch wel weer dat dit een heel ander circuit is dan Charlotte Motor Speedway
Laptimes zijn vele malen korter, kan hier ook totaal nog niet veel laps achter elkaar rijden zonder te spinnen. Telkens spin ik weer tijdens het uitkomen uit de bocht. Nog niet echt een idee hoe ik dit kan voorkomen, ik gok persoonlijk erop dat ik vele malen later het gaspedaal moet indrukken. Of dat ik hem minder hard moet indrukken. Op youtube maar eens kijken hoe andere dit circuit rijden.
Nog een 2e vraag: Ik zie in de rookieklasse dat er ook een Carburetor Cup is. Ik neem aan dat deze serie gereden wordt met 3 verschillende wagens op het circuit. Moet ik echter alle 3 deze auto's kopen? Of is het dan voldoende om 1 van de 3 te kopen om hieraan mee te kunnen rijden? Niet dat ik dat al wil gaan doen, maar wil het gewoon bij voorbaat al weten, Want bij de GT3 klasse is dit volgens mij hetzelfde
Wat betreft de Carburator Cup, dat is een fun serie waar SR en iRating niet mee tellen. De standaard daar is ook niet heel hoog. Als je ronde 1 haalt, ben je al ver.
Ik heb een nieuwe VIdeokaart en SSD-schijf, dus WIndows gaat op de SSD en meteen nieuwe Graphic drivers.-PassY- schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:08:
Wat is je probleem dan Michel? Want een herinstallatie zal normaal gesproken niks uitmaken denk ik,
Staat er al op nu en opstarten gaat als een speer.
Als we dat nog moeten gaan uitleggen...-PassY- schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:08:
hij had een SSD gekocht
Zijn er trouwens hier Iracers die ook toevallig stoeien met arduino en die nog geen dash hebben? Ik heb namelijk nog een display over. Ik had er 1 extra gekocht maar die heb ik nu niet meer nodig. Nu gebruik die andere ook niet meer maar die wil ik nog even houden

niet mijn foto
Dealextreme voor info
Gaat dus om de display, je hebt er nog wel een arduino voor nodig. Moet er niks voor zolang je hem maar gebruikt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
onderweg naar Nymphetic13
[ Voor 11% gewijzigd door R0y. op 07-05-2014 18:00 ]
ah, dacht dat je problemen had met je pc na je update, maar het is dus gewoon de upgradeIthric schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:19:
[...]
Ik heb een nieuwe VIdeokaart en SSD-schijf, dus WIndows gaat op de SSD en meteen nieuwe Graphic drivers.
Staat er al op nu en opstarten gaat als een speer.
Damm, kan niet wachten om naar huis te gaan. Heb wel zin in een makkelijk circuit
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ik zit continue te schelden op de tweede en derde bocht... Wat een rot stuk. Je moet het volgens mij recht pakken om vervolgens te remmen en terug te schakelen naar 2 (?).-PassY- schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:27:
[...]
ah, dacht dat je problemen had met je pc na je update, maar het is dus gewoon de upgrade
Damm, kan niet wachten om naar huis te gaan. Heb wel zin in een makkelijk circuitDeze week is het Silverstone national met de Cspec. 5 bochten en rechte stukken
Eens kijken of we de achter vleugel eraf kunnen slopen
Ga zo eerst offline de baan verkennen omdat het de eerste keer voor mij is deze combi
Maar in de skip vorig seizoen was het
- zo rechts mogelijk van de baan na T1
- naar links insturen zodat je een rechte lijn creeerd naar je instuur punt voor de bocht naar rechts
- remmen zodra je recht uit gaat, dus niet te langzaam naar links sturen.
- Zo goed mogelijk de exit pakken vanwege het rechte stuk erna.
/edit, zie nu dat T2 & 3 anders zijn dan wat de skip vorig seizoen reed. Vergeet mijn tips maar voor deze week
- naar links insturen zodat je een rechte lijn creeerd naar je instuur punt voor de bocht naar rechts
/edit, zie nu dat T2 & 3 anders zijn dan wat de skip vorig seizoen reed. Vergeet mijn tips maar voor deze week
[ Voor 12% gewijzigd door -PassY- op 07-05-2014 18:55 ]
Verwijderd
kan/mag ik als niet neo rijder ook de server joinen? Wil de mclaren namelijk wat uittesten.JoepW schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:06:
Sterkte Ithric!
We hebben de NGT practice voor vanavond veranderd in 2 servers van 2 uur:
Server 1
Start: 18:00 GMT / 20:00 CEST
Duration: 2 hours
Weather: iRacing default
Server 2
Start: 19:00 GMT / 21:00 CEST
Duration: 2 hours
Weather: Realistic
Paswoord van beide servers is gelijk: got-ngt
Ben nu ook officieel member van de Iracing club ^^
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Ach er zijn op de 2 servers totaal 120 plekken, dus lijkt me geen probleem...Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:15:
[...]
kan/mag ik als niet neo rijder ook de server joinen? Wil de mclaren namelijk wat uittesten.
Welkom!Naif0n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:27:
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Welkom! Zeg maar gedag tegen je vrije tijdNaif0n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:27:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als je nou gelijk een fatsoenlijk rondje kan rijden, wil je dan even een replay doorsturen? Dan kan ik daar mee verder-PassY- schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:51:
Ga zo eerst offline de baan verkennen omdat het de eerste keer voor mij is deze combi
@naif0n
Welkom!
idd doei vrije tijd en welkom bij de groep compleet gekken
Hebben ze Naif0n nu al gelijk bij jou in de groep gezet Deni? 
Welkom
Welkom
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Aan de twee nieuwe leden die zich net aangemeld hebben voor onze league:
We hanteren een strikte regel dat league members ofwel meer dan 1500 iRating / D class moeten hebben, OF lid moeten zijn van onze ledenlijst (alleen toegang voor GoT forum leden).
Jullie moeten dus even lid worden van de ledenlijst, dat wil zeggen hier een account maken en toegang vragen voor de ledenlijst:
http://got.iracing.nickthissen.nl/
Daarna laten we jullie ook toe tot de league.
We hanteren een strikte regel dat league members ofwel meer dan 1500 iRating / D class moeten hebben, OF lid moeten zijn van onze ledenlijst (alleen toegang voor GoT forum leden).
Jullie moeten dus even lid worden van de ledenlijst, dat wil zeggen hier een account maken en toegang vragen voor de ledenlijst:
http://got.iracing.nickthissen.nl/
Daarna laten we jullie ook toe tot de league.
NGT is de BMW cup geworden.
Ik hoop zo dat de McLaren of RUF uiteindelijk de snelste auto blijkt in de race.
Ik hoop zo dat de McLaren of RUF uiteindelijk de snelste auto blijkt in de race.
dat is wel jammer maar zoals je tot nu toe ziet in de gt3 is de bmw gewoon het snelst
Ik ben benieuwd hoe de verhouding is over een langere periode, met pit stops. Een race 30 min gaat alleen over pace ja.
heb juist met c-spec een 57.2 gereden
wat is jou tijd pascal ?
wat is jou tijd pascal ?
Die zit bij mij volgens mij in de training, 57,6dabelg schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:49:
heb juist met c-spec een 57.2 gereden
wat is jou tijd pascal ?
Edit:
Gelijk maar een andere training gaan joinen. Ik dacht lekker druk 22 man, na 1 rondje 10 van de baan af zien gaan
[ Voor 22% gewijzigd door R0y. op 07-05-2014 21:01 ]
Ik ga sowieso in de GT3 Challenge niet de BMW pakken, lekker weer een paar races in de McLaren. Winnen doe ik toch niet en in de iRating klasse waarin ik rij is heelhouden en constant rijden vaak belangrijker dan die 2 tiende op een rondje, dat laat ik graag over aan onze iR 4000+ aliens.Niellie41 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:35:
NGT is de BMW cup geworden.![]()
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat ik tot nu toe gezien heb in de GT3 vorige week (Watkins Glen Classic) en deze week Mosport is simpelweg dit:
Ik zou sowieso de McL kiezen, indien die niet in dezelfde klasse zat als de BMW maar dat is dus niet het geval. Mijn idee is dat de huidige samenstelling van de GT3-reeks geen lang leven zal beschoren zijn want helemaal niet in evenwicht.
- De BMW is zeer stabiel en gemakkelijk te rijden en intrinsiek het snelst.
- De McLaren is veel meer fun om te rijden en geeft meer feedback maar een pak moeilijker en waarschijnlijk ook iets trager.
Ik zou sowieso de McL kiezen, indien die niet in dezelfde klasse zat als de BMW maar dat is dus niet het geval. Mijn idee is dat de huidige samenstelling van de GT3-reeks geen lang leven zal beschoren zijn want helemaal niet in evenwicht.
Ik ook!R0y. schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:57:
[...]
Die zit bij mij volgens mij in de training, 57,6
Edit:
Gelijk maar een andere training gaan joinen. Ik dacht lekker druk 22 man, na 1 rondje 10 van de baan af zien gaan.
Lange trailbreak oefening is het..
Maar komt het ook niet gedeeltelijk omdat de BMW nog nieuw is?
ik heb een 57.333 gedaan
De replay is hier te downloaden -> http://we.tl/ycbMjg3HFI
Maar wat een vervelende kuil aan de binnenkant van T3 (rechterbocht voor het rechte stuk achterop). Lijkt wel een sinkhole te zitten in de curbs, welke ook zichtbaar is, dus ik moet er gewoon omheen rijden
Moet nog wel wat sneller kunnen denk ik. Maar nu tijd voor Bond op 7
Maar wat een vervelende kuil aan de binnenkant van T3 (rechterbocht voor het rechte stuk achterop). Lijkt wel een sinkhole te zitten in de curbs, welke ook zichtbaar is, dus ik moet er gewoon omheen rijden
Wow. Ik zit dit voor het eerst. Heel interessant! Gelijk even een 3-maanden abo genomen ter test. Stuurtje heb ik nog van ps3/gt4/5 tijdperk
U bent gewaarschuwd!
57.499 nu.-PassY- schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:52:
ik heb een 57.333 gedaan![]()
1e bocht blijft het lastigst.. Remmen bij de rode lijn, of iets later nog?
Rij jij het GP circuit? 
Voor T1 ben ik er ook nog niet helemaal uit. Soms is ervoor soms ook iets sneller, maar ik moet zelf uitkijken dan dat ik niet te veel snelheid verlies door te veel of te lang te remmen.
Erna is best listig met de exit, dat is meer voor Q denk ik en hopen dat de achterkant niet gaat glijden.
/edit: ik xou zweren dat er 1:57 stond
Voor T1 ben ik er ook nog niet helemaal uit. Soms is ervoor soms ook iets sneller, maar ik moet zelf uitkijken dan dat ik niet te veel snelheid verlies door te veel of te lang te remmen.
Erna is best listig met de exit, dat is meer voor Q denk ik en hopen dat de achterkant niet gaat glijden.
/edit: ik xou zweren dat er 1:57 stond
[ Voor 6% gewijzigd door -PassY- op 07-05-2014 23:24 ]
Ik kon het niet laten, heren...
Dit fossiel heeft zich ook aangemeld.
@ Nick; toegang is aangevraagd
Ik ben helemaal blanco v.w.b. iRacing, race termen en aanverwante zaken.
Wél ben ik van plan om hier serieus werk van te maken en in de toekomst het jullie moeilijk te maken (al was het maar om voor jullie te rijden (ronde achterstand) en ongelofelijk lang mijn ruitensproeiers te activeren
)
Ik hoop veel van jullie te mogen leren en ervaring op te doen.
Mijn 'race rig' is er klaar voor... nu mijn rij-kunsten nog
@ Nick; toegang is aangevraagd
Ik ben helemaal blanco v.w.b. iRacing, race termen en aanverwante zaken.
Wél ben ik van plan om hier serieus werk van te maken en in de toekomst het jullie moeilijk te maken (al was het maar om voor jullie te rijden (ronde achterstand) en ongelofelijk lang mijn ruitensproeiers te activeren
Ik hoop veel van jullie te mogen leren en ervaring op te doen.
Mijn 'race rig' is er klaar voor... nu mijn rij-kunsten nog
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Zijn 2 verschillende begrippen. Ook een led scherm is een lcd, alleen de achtergrond verlichting wordt verzorgd door leds. Bij oude schermen is het een soort tl-balk.Ithric schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:07:
Weet iemand of je in iracing veel verschil gaat merken tussen lcd en led.
Ben opzoek naar een 3 schermen setup maar mijn huidige is niet meer te krijfen en overweeg 2 leds zelfde merk/res./grote.
Wat veel belangrijker is, is welke lcd technologie is gebruikt. Oudere schermen (en goedkope van nu) zijn zgn tn schermen. Grootste voordeel is dat deze een snelle reactietijd hebben, grootste nadeel is de kleine kijkhoek. (kijk maar eens van de zijkant)
Moderne schermen zijn vaak ips schermen, voordeel is goede kijkhoek, nadeel is dat ze een langere reactietijd hebben. Maar tegenwoordig zijn er best snelle ips schermen te koop.
Als je 3 schermen gaat gebruiken heb je een groot voordeel van de grote kijkhoek.
Ik zou wat info en tests opzoeken. Ook belangrijk omdat sommige fabrikanten (samsung bv) iets hebben wat op ips lijkt maar weer anders heet.
Denk dat je in een ander topic op got zat info kan vinden.
zelfs voor 3 schermen maakt TN niet echt uit, omdat als je alles goed afstelt kijk je volledig recht op alle schermen. De optimale hoek die de schermen tov elkaar maken is dus afhankelijk van de afstand tussen jouw ogen en je schermen. Zie ook het volgende plaatje:
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
ik hoop het ook maar heb er toch mijn twijfels bijNiellie41 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:35:
NGT is de BMW cup geworden.![]()
Welkom nieuwe aanwas!
Zo te zien veel nieuwe mensen erbij
. Altijd mooi om te zien
. Gisteren nog wat races gereden op USA Speedway. Maar sjeezus, wat is het lastig om daar zonder een crash in een race uit te komen. Je wordt snel van de baan getikt etc. Wel merk je als je wat minder crashes maakt je ook snel in positie omhoog gaat. Zonder een crash te maken zit je al snel in de top 5
Verwijderd
doei tijd zeggen jullie
... gvdm ik probeer al 2 dagen aan iracen toe te geraken
... vandaag zal ook niets worden en morgen tennis, zaterdag mss even en zondag feest dusja ik zou bijna smeken voor irace tijd
btw welkom aan de nieuwe aanwinsten
btw welkom aan de nieuwe aanwinsten
Zo, heel wat nieuw vlees in de kuip! Welkom!
@Aaikman : ziekekas?
Probeer zelf ook wat meer te racen maar ben met te veel projecten tegelijk bezig en er komt altijd nog wel iets tussendoor....
@Aaikman : ziekekas?
Probeer zelf ook wat meer te racen maar ben met te veel projecten tegelijk bezig en er komt altijd nog wel iets tussendoor....
Je bent niet het enige fosiel hier. Er rijden wat meer oudjes rond en die kennen nog best een beetje sturen ook.MetalRush schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:31:
Ik kon het niet laten, heren...
Maar welkom en andere nieuwkomers oook. Altijd gezellig wat meer racevoer.
Precies, Joep is zowat bejaard (
) en die komt ook nog aardig mee
En als de geboortedatum in het profiel klopt dan valt het met dat fossiel gehalte ook nog wel mee
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
T1 op silverstone is echt een gt bocht waar je de "laten rollen" techniek 100% moet toepassen. je kan daar 0.5 seconden verliezen door te vroeg gas geven.MrBarBarian schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:58:
[...]
57.499 nu.
1e bocht blijft het lastigst.. Remmen bij de rode lijn, of iets later nog?
je remt daar vanaf je de rode lijn juist voor je ziet en laat die bocht in zijn 4 door rollen en gaat op gas juist na apex. Je raakt juist geen gras (pakt volle curb) met je rechtervoorwiel.
mijn opt zit nu op 56.7 maar krijg het er niet uit, gebeurd altijd wel iets op mijn lap (in prac rijden sommige iracers echt wel met oogkleppen op)
[ Voor 11% gewijzigd door dabelg op 08-05-2014 09:50 ]
Dank.. blijf je wel doorremmen tot aan de apex?dabelg schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:49:
[...]
T1 op silverstone is echt een gt bocht waar je de "laten rollen" techniek 100% moet toepassen. je kan daar 0.5 seconden verliezen door te vroeg gas geven.
je remt daar vanaf je de rode lijn juist voor je ziet en laat die bocht in zijn 4 door rollen en gaat op gas juist na apex. Je raakt juist geen gras (pakt volle curb) met je rechtervoorwiel.
mijn opt zit nu op 56.7 maar krijg het er niet uit, gebeurd altijd wel iets op mijn lap (in prac rijden sommige iracers echt wel met oogkleppen op)
De pactise is wel een beetje chaos ja. De race zal de eerste 2 rondes niet veel beter zijn. De C-Spec is erg tricky in T2&T3 op koude banden.
Gisteren nog een race meegepakt bij de late model. Wil graag naar C i.v.m. de trucks, voor de rest zou ik de kleine tracks zo veel mogelijks links laten liggen. Ik werd gewoon draaierig van de korte rondes
.
0 inc en uiteindelijk als 5de gefinished puur omdat mensen de eerste 5 ronden gelijk al 100% gingen rijden (koude banden etc). Aardig wat crashes maar die heb ik gelukkig net kunnen ontwijken
Wat betreft die C spec wil ik deze week echt een race meepakken aangezien dat vorige week niet is gelukt. Als ik denk dat ik het net onder de knie heb gaat het wel weer mis
Vooral T1 en T2/T3 vind ik erg moeilijk. T5 gaat goed als je T4 goed hebt gepakt!
Mag ik vragen bij welke toeren jullie overschakelen in de RUFT?
0 inc en uiteindelijk als 5de gefinished puur omdat mensen de eerste 5 ronden gelijk al 100% gingen rijden (koude banden etc). Aardig wat crashes maar die heb ik gelukkig net kunnen ontwijken
Wat betreft die C spec wil ik deze week echt een race meepakken aangezien dat vorige week niet is gelukt. Als ik denk dat ik het net onder de knie heb gaat het wel weer mis
Mag ik vragen bij welke toeren jullie overschakelen in de RUFT?
Ik schakel tussen de 8000 en 8100 toeren.
Voor T1 rem ik wel tot in de bocht, maar ga wel iets voorzichtiger op het gas dan normaal. Maar voor de hele baan ga ik voor de Jacky Steward aanpak
In een interview ooit
Interviewer: You look so slow when going arround
Jacky: I look slow? That's good because that means i'm going fast.
Nadat hij dacht ik Pole of 2de plek pakte in een trainings sessie van Monaco
Voor T1 rem ik wel tot in de bocht, maar ga wel iets voorzichtiger op het gas dan normaal. Maar voor de hele baan ga ik voor de Jacky Steward aanpak
Interviewer: You look so slow when going arround
Jacky: I look slow? That's good because that means i'm going fast.
Nadat hij dacht ik Pole of 2de plek pakte in een trainings sessie van Monaco
Misschien een domme vraag. Maar ik zie verschillende mensen hier praten over "C-Spec". Maar wat is dit?MrBarBarian schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:02:
[...]
Dank.. blijf je wel doorremmen tot aan de apex?
De pactise is wel een beetje chaos ja. De race zal de eerste 2 rondes niet veel beter zijn. De C-Spec is erg tricky in T2&T3 op koude banden.
- Is dit een circuit (al kan ik die niet vinden)?
- Of praten we hier over de C-licentie?
- Of praten we over aan auto?
- Of praten we hier over compleet iets anders?
De ruf C-spec auto in de RUF cup (inderdaad C-licentieOxigeon schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:21:
[...]
Misschien een domme vraag. Maar ik zie verschillende mensen hier praten over "C-Spec". Maar wat is dit?
- Is dit een circuit (al kan ik die niet vinden)?
- Of praten we hier over de C-licentie?
- Of praten we hier over compleet iets anders?
Mooi, weten we dat ook weer
. Nog een vraag waar ik eigenlijk op gegoogled heb maar geen antwoord op heb kunnen vinden. In de race tellen de cautions etc mee voor je SR. Maar hoe zit dit in de Warm-up? Wat als je daar 10x van de baan wordt gereden? Telt daar je SR ook mee?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wel.Oxigeon schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:24:
Mooi, weten we dat ook weer. Nog een vraag waar ik eigenlijk op gegoogled heb maar geen antwoord op heb kunnen vinden. In de race tellen de cautions etc mee voor je SR.
Ja, maar niet volledig. Maar 1/3 tov de race.Maar hoe zit dit in de Warm-up? Wat als je daar 10x van de baan wordt gereden? Telt daar je SR ook mee?
Goed, weet ik weer zowat alles wat ik niet wist. Enige wat ik nu nog niet weet is hoe ik als snelste over de baan gaNiellie41 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:26:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wel.
[...]
Ja, maar niet volledig. Maar 1/3 tov de race.
Nou zojuist Street Stock na de vele debacles in SKip, is echt leuk en ben best snel.
Alleen ik merk dat mensen niet echt treintje kunnen rijden, ik rem netjes als iemand langzamer in de bocht is maar ben 2x van achter geramt daardoor. (genoeg ruimte om te remmen ook nog, gewoon niet opletten)
Aan het einde even lekker driftend de oval rond. :-)
Alleen ik merk dat mensen niet echt treintje kunnen rijden, ik rem netjes als iemand langzamer in de bocht is maar ben 2x van achter geramt daardoor. (genoeg ruimte om te remmen ook nog, gewoon niet opletten)
Verwijderd
Ja ging weer lekker. Vooral de gene die de race won die was lekker agressief bezig met blokken. Ook meermalen een auto in me achterkant gehad wat me de 2de plaats kostteIthric schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:32:
Nou zojuist Street Stock na de vele debacles in SKip, is echt leuk en ben best snel.
Heb iemand eens donuts zien draaien na een winst bij de street stock... wat hij volgens mij wel vergeten was dat je op die manier ook SR kwijt raakt (2/17 als je de auto niet meer onder controle hebt).Ithric schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:32:
Street stock is inderdaad erg leuk maar heeeeeeeeel veeeeeeeel onnodige crashes imo
nee het laten rollen zorg ik dat ik hoge mid corner snelheid heb.MrBarBarian schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:02:
[...]
Dank.. blijf je wel doorremmen tot aan de apex?
door te remmen tot apex ga je te diep remmen ik rem tot instuur punt en dan laten rollen = licht gas erop om dan na apex vol gas erop (dit lijkt dus trager maar is echt wel 0.3 tot 0.5 sec rapper) T1 is echt wel goede bocht om deze techniek te oefenen. Rudy vertelde deze techniek ook in de school voor RUF RWD.
Niet als er afgevlagd is voor iedereen, dan tellen de incs niet meer.R0y. schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:38:
[...]
Heb iemand eens donuts zien draaien na een winst bij de street stock... wat hij volgens mij wel vergeten was dat je op die manier ook SR kwijt raakt (2/17 als je de auto niet meer onder controle hebt).
Street stock is inderdaad erg leuk maar heeeeeeeeel veeeeeeeel onnodige crashes imo
Zat je ook in de race. voeg me anders even toe heb je niet gezien.Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:34:
[...]
Ja ging weer lekker. Vooral de gene die de race won die was lekker agressief bezig met blokken. Ook meermalen een auto in me achterkant gehad wat me de 2de plaats kostte
Zie net je naam in de database.
[ Voor 29% gewijzigd door Ithric op 08-05-2014 10:56 ]
Ow vaag, hij liep nog niet veel later via voice te roepen dat hij nu onnodig inc punten had.Ithric schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:41:
[...]
Niet als er afgevlagd is voor iedereen, dan tellen de incs niet meer.
[...]
Zat je ook in de race. voeg me anders even toe heb je niet gezien.
Zie net je naam in de database.
Ja ingame zie je ze, maar op de resultaten niet en weet bijna zeker dat die tellen. (correct me if i am wrong)R0y. schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:59:
[...]
Ow vaag, hij liep nog niet veel later via voice te roepen dat hij nu onnodig inc punten had.
Ik denk ook dat de BMW de snelste of toch minstens de makkelijkste is en ik gok dat de McLaren ook niet kansloos is door de grotere naftbak.vekie schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 06:30:
[...]
ik hoop het ook maar heb er toch mijn twijfels bijbmw is duidelijk sneller op dit moment
Even een polletje om te kijken welke auto de Star Mazda moet gaan vervangen in het Maandag avond toernooi. Nadat veel mensen weg liepen tijdens de training afgelopen Maandag besloten deze maar eruit te halen.
Poll: Welke auto moet de Star Mazda op Maandag vervangen?
• Riley Daytona Prototype
• Ruf C-spec
• Skip Barber

Ook een poll maken? Klik hier
• Ruf C-spec
• Skip Barber
Gefeliciteerd ThiJor!
Als ik mag kiezen de Skip, maar weet dat sommige deze beu zijn.DutchDevil79 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:25:
Even een polletje om te kijken welke auto de Star Mazda moet gaan vervangen in het Maandag avond toernooi. Nadat veel mensen weg liepen tijdens de training afgelopen Maandag besloten deze maar eruit te halen.
• Ruf C-spec
• Skip Barber
[afbeelding]
Deze baan bevalt nu niet en misschien mijn hoofd ook niet maar is een leuke auto vind ik.
Street Stock is nu ook niet veel beter, zal wel aan de tijd van de dag liggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Ithric op 08-05-2014 11:29 ]
Verwijderd
Wat is die fucking rookie SS toch een K*T serie. Men kan gewoon niet racen zonder crashes.
Helaas gaan de races voor D-Class nu niet official anders had ik daar me SR wel omhoog gekrikt. Iemand tips om toch je SR omhoog te laten gaan zonder al te veel impact op iRating? 120laps op Lanier levert me nog geen 0.05SR op in timetrial dus dat is geen optie
Helaas gaan de races voor D-Class nu niet official anders had ik daar me SR wel omhoog gekrikt. Iemand tips om toch je SR omhoog te laten gaan zonder al te veel impact op iRating? 120laps op Lanier levert me nog geen 0.05SR op in timetrial dus dat is geen optie
Time Trail misschien, die tellen minder mee maar toch wat punten.Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:33:
Wat is die fucking rookie SS toch een K*T serie. Men kan gewoon niet racen zonder crashes.
Anders niet echt optie geloof ik.
Crashes leren ontwijken.Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:33:
Daar is de rookie serie voor.
Verwijderd
Ik kan echt wel een crash ontwijken maar als de 2 wagens voor jouw je raken dan kan je al geen kant meer op. Plus als jij van achter geraakt word kan je er ook niets aan doen.Niellie41 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:34:
[...]
Crashes leren ontwijken.
Daar is de rookie serie voor.
Sowieso vind ik dat je te snel 4X krijgt als je een tikje van achter krijgt zonder schade
Wachten totdat die grote baan weer langs komt bij de street stock? Gebeuren veel minder ongelukken. Je rem kan je dan net zo goed niet aansluiten, die heb je dan toch niet nodigVerwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:33:
Waar ik me altijd aan erger is de eerste ronde met de safety car, dat mensen vervolgens achterop je knallen. Als je pech hebt spin je vervolgens ook nog eens..
ben zo slecht in namen van circuits
[ Voor 16% gewijzigd door R0y. op 08-05-2014 11:40 ]
Verwijderd
Charlotte?R0y. schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:38:
[...]
Wachten totdat die grote baan weer langs komt bij de street stock? Gebeuren veel minder ongelukken.
ben zo slecht in namen van circuits
ik ben voor de DP gegaan
Skip heb ik het afgelopen 1,5 jaar gereden, en de CSpec nu.
En ik denk dat de DP een mooie vervanging is als downforce auto
En ik denk dat de DP een mooie vervanging is als downforce auto
Zoiets?Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:38:
[...]
Ik kan echt wel een crash ontwijken maar als de 2 wagens voor jouw je raken dan kan je al geen kant meer op. Plus als jij van achter geraakt word kan je er ook niets aan doen.
Sowieso vind ik dat je te snel 4X krijgt als je een tikje van achter krijgt zonder schade
Nu wel de goede link.
Maar even serieus, je moet gewoon zo ver mogelijk uit de buurt blijven van anderen. Heel overdreven. Als je gaat vechten, dan word je geraakt ja.
Op charlotte was het voor mij ook geen probleem om botsingen te ontwijken gewoon omdat de baan zeer breed en groot was. Maar op de USA Speedway wordt ik er ook van alle kanten afgebeukt. Ik dacht gisteren mijn SR boven de 3.00 te krijgen. Maar helaas is hij flink gezakt. Denk dat ik me nu dan ook maar ga concentreren op de road-tracks. Want op die oval schiet het echt niet op.
Verwijderd
Op Charlotte lukt dat nog wel ja maar als je op USA zo'n situatie hebt kan je geen kant meer op op de banking
Uit de pits starten werkt ook wel, opdringerigere figuren gewoon voorbij laten en je absoluut niet druk maken om je positie. Dan moet het wel goedkomenOxigeon schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:55:
Op charlotte was het voor mij ook geen probleem om botsingen te ontwijken gewoon omdat de baan zeer breed en groot was. Maar op de USA Speedway wordt ik er ook van alle kanten afgebeukt. Ik dacht gisteren mijn SR boven de 3.00 te krijgen. Maar helaas is hij flink gezakt. Denk dat ik me nu dan ook maar ga concentreren op de road-tracks. Want op die oval schiet het echt niet op.
Noemen ze zo-iets niet gewoon geluk hebben met het inhalen/crash ontwijken? Voor hetzelfde geld raakt hij je ook vol in de flank en ga je mee. Hier kun je niets tegen doen.Niellie41 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:41:
[...]
Zoiets?
Nu wel de goede link.
Maar even serieus, je moet gewoon zo ver mogelijk uit de buurt blijven van anderen. Heel overdreven. Als je gaat vechten, dan word je geraakt ja.
Op USA Speedway wordt je meestal gewoon keihard van achteren gebeukt of gewoon van de baan gedrukt
EDIT: Op bovenstaande. Op usa speedway is een ronde 25 seconden. 1 Crash voor je en iedereen zit helemaal verspreid over de baan en je hebt niets aan de start aan het einde van het peleton
[ Voor 12% gewijzigd door Oxigeon op 08-05-2014 11:59 ]
Is het niet kunnen ontwijken van crashes dan niet gewoon pech?
Geluk speelt inderdaad een grote rol, maar het is niet alleen maar geluk. Het is ook anticiperen waar auto's heen gaan.
Als je er af wordt gebeukt, rijd je te dicht bij anderen in de buurt.
Geluk speelt inderdaad een grote rol, maar het is niet alleen maar geluk. Het is ook anticiperen waar auto's heen gaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 08-05-2014 11:59 ]
Verwijderd
Ja Niels dat lukt nog wel op een baan als Charlotte maar op USA kan je vaak geen kant meer op helemaal niet in de bocht als het op 0.2-0.3s voor je gebeurt.Niellie41 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:59:
Mja zit zeker ook een gedeelte pech in. Maar ook zeker een gedeelte ervaring. Maar waar ik me op erger is dat er een crash gebeurd voor je. Je moet erlangs, maar diegene wat gecrasht is geeft gas en raakt je (die fout maak ik ook wel eens). De spotter zegt iets van ga hem laag of links voorbij en hij gaat dan naar links waardoor je een pak rammel krijgt en je door de auto geschut wordt.Niellie41 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:59:
Dit gebeurde ook 0.3 seconde voor me. We reden ook wat harder dan de street stock.Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:00:
[...]
Ja Niels dat lukt nog wel op een baan als Charlotte maar op USA kan je vaak geen kant meer op helemaal niet in de bocht als het op 0.2-0.3s voor je gebeurt.
Ik zeg het maar NOG een keer: als je echt alleen voor SR wilt rijden, rijd je niet zo dicht in de buurt van anderen.
Welke richting wil je op? De short tracks of de grote vol gas slipstream tracks?
Ik had gisteren (zo uit m'n hoofd rond 14:15) wel een goede race bij de late models. Ging net official (die daarvoor niet) en in totaal waren er volgens mij 2 crashes (waar ik mij van bewust was).
Ik zou graag in de trucks rijden, overal vol gas en lekker dicht op elkaar
Even op de rem. NASCAR is echt niet vol gas. Alleen op Daytona en Talladega.R0y. schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:04:
[...]
Ik zou graag in de trucks rijden, overal vol gas en lekker dicht op elkaar. Die cautions in een race lijkt mij ook een leuke toevoeging.
Indycar op 1.5 mile ovals, is alleen vol gas en treintje rijden.
[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 08-05-2014 12:05 ]
Als ik op Twitch meekijk met de trucks (weet niet welke track) zie ik toch anders weinig remmen en gas minderen. Nu zal je vast en zeker wel gelijk hebben hoor, en nu vind ik het ook niet erg om af en toe te remmen en gas te minderen.Niellie41 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:04:
[...]
Even op de rem. NASCAR is echt niet vol gas. Alleen op Daytona en Talladega.
Indycar op 1.5 mile ovals, is alleen vol gas en treintje rijden.
Ik benadruk het verschil tussen short tracks en de "grotere" misschien iets te groot
Trucks hoeven op de 1.5 mile ovals alleen maar gas los te laten voor de bochten, maar het is zeker niet bijna vol gas. Er zijn weinig ovals waar zij echt moeten remmen inderdaad.R0y. schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:08:
[...]
Als ik op Twitch meekijk met de trucks (weet niet welke track) zie ik toch anders weinig remmen en gas minderen. Nu zal je vast en zeker wel gelijk hebben hoor, en nu vind ik het ook niet erg om af en toe te remmen en gas te minderen.
Ik benadruk het verschil tussen short tracks en de "grotere" misschien iets te groot
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 08-05-2014 12:09 ]
Verwijderd
Ik zelf wil toch zeker de Dallara en Trucks gaan rijden. Ik heb nog niet alle banen of wagens dus dus de ene week het een en de andere week de andere. Ook zal ik de SS Open gaan rijden
Ja maar de banking ligt onder, dus soms is het beter om dan hoog te kiezen. (want als ze niet remmen gaan ze omlaag en niet omhoog.)Oxigeon schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:01:
[...]
Mja zit zeker ook een gedeelte pech in. Maar ook zeker een gedeelte ervaring. Maar waar ik me op erger is dat er een crash gebeurd voor je. Je moet erlangs, maar diegene wat gecrasht is geeft gas en raakt je (die fout maak ik ook wel eens). De spotter zegt iets van ga hem laag of links voorbij en hij gaat dan naar links waardoor je een pak rammel krijgt en je door de auto geschut wordt.
Het is en blijft lastig, had vandaag dat ik door iemand heen ging en geen X kreeg omdat hij blinkte.
Was ook leuk aan het vechten en toen maakte ik een fout, waar de gene waar ik mee vocht een ronde later ging.
Dus we schonken beide Kevin onze plek.
Verwijderd
Ja Bedankt daar nog voorIthric schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:33:
[...]
Ja maar de banking ligt onder, dus soms is het beter om dan hoog te kiezen. (want als ze niet remmen gaan ze omlaag en niet omhoog.)
Het is en blijft lastig, had vandaag dat ik door iemand heen ging en geen X kreeg omdat hij blinkte.
Was ook leuk aan het vechten en toen maakte ik een fout, waar de gene waar ik mee vocht een ronde later ging.
Dus we schonken beide Kevin onze plek.
Had gisteren iemand die 30.0 constant reed en daar kwam je dan aan met je 26'ers en ook niet opzij gaan.Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:44:
[...]
Ja Bedankt daar nog voorAch opzich zijn de meeste die rond P1-6 rijden wel te doen maar vooral het langzamere verkeer is gewoon zo K*T. Mensen die je niet voor bij willen laten of je express van de baan duwen
![]()
Het zijn meestal niet de echte gevechten die fout gaan maar mensen die spinnen en dan weer willen gaan rijden.
Maar merk wel dat ik vaker iets zie aankomen zoals Niel zegt en toch meer ontwijk dan eerst.
Begin het ook erg leuk te vinden alleen jammer dat USA zo klein is en je regelmatig niks kan doen dan hard remmen en hopen dat achter je iedereen oplet.
Verwijderd
Nou als ze 30.0 rijden dan kom je er nog wel met gemak langs op de rechte stukken maar als ze 26.1-26.6 rijden dan word het heel lastig. Vooral als ze dan als je de move maakt er nog snel op het laatste moment voor duikenIthric schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:48:
[...]
Had gisteren iemand die 30.0 constant reed en daar kwam je dan aan met je 26'ers en ook niet opzij gaan.
Maar merk wel dat ik vaker iets zie aankomen zoals Niel zegt en toch meer ontwijk dan eerst.
Begin het ook erg leuk te vinden alleen jammer dat USA zo klein is en je regelmatig niks kan doen dan hard remmen en hopen dat achter je iedereen oplet.
Gewoon die voelspriet ontwikkelen waarbij je vooraf al een ongeluk kunt voorspellen. Vaak zie je aan iemands manier van rijden al dat het fout zal gaan.
Voldoende ruimte houden en er op rekenen dat het fout gaat. Als je je door een crash laat verassen ben je te laat. Het zal zeker niet altijd lukken, maar vergroot wel je kansen.
Ik ben persoonlijk wel fan van short ovals, dat heb ik veel liever dan het zenuwachtige gedoe op bv Daytona. Denk dat ik met de Modifieds en Late Model de meeste oval ervaring heb.
Voldoende ruimte houden en er op rekenen dat het fout gaat. Als je je door een crash laat verassen ben je te laat. Het zal zeker niet altijd lukken, maar vergroot wel je kansen.
Ik ben persoonlijk wel fan van short ovals, dat heb ik veel liever dan het zenuwachtige gedoe op bv Daytona. Denk dat ik met de Modifieds en Late Model de meeste oval ervaring heb.
Verwijderd
Gisteren wel vermaakt met de McLaren. Op de update avond had ik er op COTA al even mee gereden en voelde wel dat de wagen waarschijnlijk beter was geworden. Heb een klein beetje met de setup zitten rommelen en merkte al wel verschil hoe de wagen curbs pakt bij diverse demper instellingen. De kink was ook een interessante bocht om de afstelling aan te voelen.
De curbs zijn geen probleem meer, die kun je gewoon raken en gebruiken om de auto te zetten.
Ik had wel het idee dat ik iets sneller de bochten uitkwam als de TC uit stond. Daar was ook prima mee te rijden. Enige wat tegenviel was dat de setup behoorlijk naar een hoekje moest om hem goed de bocht door te krijgen. Zo moest de arb voor op 1, springs voor minimaal en springs achter maximaal. Nadeel daarvan is dat de wagen af en toe onder het remmen kan uitbregen en je direct een ronde en een hoop tijd weggooit.
M’n optimal was een 2:05 laag en zou als ik niet elke ronde een foutje maakte op een 2:05.7-9 uitgekomen zijn zonder draft. Het BoP-en van de 3 GT3’s zal lastig blijven en nooit helemaal gelijk zijn.
Wel weer een stapje voorwaards.
De curbs zijn geen probleem meer, die kun je gewoon raken en gebruiken om de auto te zetten.
Ik had wel het idee dat ik iets sneller de bochten uitkwam als de TC uit stond. Daar was ook prima mee te rijden. Enige wat tegenviel was dat de setup behoorlijk naar een hoekje moest om hem goed de bocht door te krijgen. Zo moest de arb voor op 1, springs voor minimaal en springs achter maximaal. Nadeel daarvan is dat de wagen af en toe onder het remmen kan uitbregen en je direct een ronde en een hoop tijd weggooit.
M’n optimal was een 2:05 laag en zou als ik niet elke ronde een foutje maakte op een 2:05.7-9 uitgekomen zijn zonder draft. Het BoP-en van de 3 GT3’s zal lastig blijven en nooit helemaal gelijk zijn.
Wel weer een stapje voorwaards.
Daar ben ik er dan ook een van. Wat ik meestal probeer te doen is als een veel snellere rijder me voorbij wil ga ik aan de kant. Mocht ik bv 8e rijden en P9 wil me voorbij dan wil ik wel iets lastiger doen, maar meestal gun ik hem dan ook de ruimte als hij iets/veel sneller dan me is.Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:50:
[...]
Nou als ze 30.0 rijden dan kom je er nog wel met gemak langs op de rechte stukken maar als ze 26.1-26.6 rijden dan word het heel lastig. Vooral als ze dan als je de move maakt er nog snel op het laatste moment voor duiken
EDIT: Als ik een best ronde rij van ik pak als voorbeeld 25.000 seconden. En ik heb een Opt van 24.588 wat betekend dit dan precies? Met andere woorden, wat houdt de Opt precies in?
[ Voor 12% gewijzigd door Oxigeon op 08-05-2014 13:16 ]
Verwijderd
Opt is afkorting voor Optimaal
Oftewel je beste Sectortijden die week gereden bij elkaar op geteld
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2014 13:27 ]
Net niet helemaal correct: Opt zijn je beste sector tijden ooit gereden met die auto op dat circuit.Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:27:
......Oftewel je beste Sectortijden die week gereden bij elkaar op geteld....
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Dit topic is gesloten.
![]()