Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.991 views

Onderwerpen

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
En het stuur is veel te groot, nog groter dan het bmw stuur, in de lotus 49 zat volgens mij
ook maar een stuur van iets van ong 32cm.

Oh en naakfoto's niet van jezelf maar van de mooiste vrouw uit je omgeving, dus bij sommigen
valt hun vrouw ook al af :+ :+

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:13
Jubby schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:23:
En het stuur is veel te groot, nog groter dan het bmw stuur, in de lotus 49 zat volgens mij

Oh en naakfoto's niet van jezelf maar van de mooiste vrouw uit je omgeving, dus bij sommigen
Of ineens willen ze allemaal bij je langskomen om je "rig" te testen :9

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 09:36

Froggy

...

R0y. schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:46:
[...]
Of ineens willen ze allemaal bij je langskomen om je "rig" te testen :9
Hoe weet je dat mijn vrouw Rig heet? :P

[ Voor 27% gewijzigd door Froggy op 05-05-2014 19:51 ]

iRacing

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:20

derx666

mecker ende blaet

Jubby schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:23:

ah shit, ik wilde net een foto van mijn big hairy butt sturen :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
koude rillingen , brrrrrrrrrr

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:25

Niellie41

[object Object]

iRacing gaat de start lijn op Mid-Ohio verplaatsen naar het lange(re) rechte stuk, waar ze in het echt ook starten.
http://members.iracing.co...t/25/3250083.page#8024100

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

Fuelke

Forza Ferrari

Ik sla de maandag race over & kijk verder naar de finale van het WK Snooker :w

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Niellie41 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:06:
iRacing gaat de start lijn op Mid-Ohio verplaatsen naar het lange(re) rechte stuk, waar ze in het echt ook starten.
http://members.iracing.co...t/25/3250083.page#8024100

[video]
Toch niet...

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Pfff, wat een rare auto die Mazda.

Tijdens de race ging het nog wel, maar ik moet me wel vermaken :) Na 15m maar aan de kant gezet.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:32
-PassY- schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:35:
Pfff, wat een rare auto die Mazda.

Tijdens de race ging het nog wel, maar ik moet me wel vermaken :) Na 15m maar aan de kant gezet.
Same echt een drama.

iRacing Profiel

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
doe lekker c-spec mee :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik vind het knap dat jullie het zo lang volhielden. Ik was er na 10 minuten al helemaal klaar mee.

C-spec gaan rijden op Silverstone.. om het na een uur achter te komen dat er komende week op National wordt gereden ipv International. Hopelijk komt er snel een redelijk setup. Vol remmen in de bochten, lastig!

iRacing Profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:13

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat een rare auto die SM (de afkorting is eigenlijk wel toepasselijk).
Er haakte aanzienlijk veel mensen af of kwamen niet echt rond.
Misschien toch overwegen om de 2 resterende races in het Monday Tournament met de SM te vervangen door bv de C-Spec?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• -PassY-
zelf heb ik geen problemen met de CSpec.

Maar wellicht met de GT3 op dinsdag een beetje veel RUF/GT auto's. Al blijven er dan niet veel auto's over.

En de SM is/was de enigste formule/down force auto in de serie. Zat zelf te denken aan de L79 of de Indycar.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Zoef1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-11 18:46
Ik heb nu wel genoeg gezien in de GT3 botsautos-klasse. Met zoveel adrenaline en zo weinig hersens op de baan is close racen onmogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://archief.rnw.nl/data/files/images/lead/botsauto.jpg

Als je wil inhalen dan doe je dat uiteraard hier en nu, desnoods duw je je voorligger eraf. Ga je van de baan in een overzichtelijke bocht dan rejoin je gewoon zonder te kijken of er niet toevallig iemand tegen +200/u komt aangestormd en F3 bestaat niet. Bij de start kan je gemakkelijk tien man voorbijrijden en ga zo maar door...

Oef... En nu weer op naar normaal racen, bv. in de goeie ouwe skip.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:57:
...En de SM is/was de enigste formule/down force auto in de serie. Zat zelf te denken aan de L79 of de Indycar.
Dat is ook waar. L79 is wat hoog gegrepen. Dallara is nog wel een overweging....

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:36

Arfman

Drome!

DP dan? Die rijdt echt prima op ntm5 :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:33

BM

Moderator Spielerij
Blijft idd een hele vreemde auto die Star Mazda. In de training redelijk snel door wat de snelste manier (voor mij) was om de auto de bochten door te hoeken, wat resulteerde in P1 in de training en de kwalificatie. Begin van de race Nick nog achter me aan gekregen, maar die viel vrij snel weg. Vanaf dat moment was het eigenlijk vrij saai uitrijden. Paul wist tijdens de stops me voorbij te komen door >6 te winnen (hoe? :?), maar was zo vriendelijk om zijn auto af te schrijven. Dat deed ik vlak daarvoor ook bijna bij uitkomen schijvlak, volgens mij met wat schade als gevolg want ik kwam totaal niet meer aan de 33'ers. Was gelukkig ook niet nodig.

Eerste overwinning in heeeeeel lange tijd, maar heb toch liever een auto die wat natuurlijker rijd :)

Daarna nog even met een paar man een L79 training meegepakt. Duurde even, maar uiteindelijk een 'redelijke' tijd kunnen zetten. Setup van Nick reed prima, al moest ik wel de steering ration van 12 naar 11 zetten. Vanavond maar verder oefenen :)

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 06-05-2014 08:21 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren dan eventjes naar de computerwinkel geweest en mijn computertje voorzien van een nieuwe voeding. Na hem thuis aangesloten te hebben iRacing eventjes op mijn computer geinstaleerd. Helaas duurde dit wat langer dan verwacht en heb ik geen race meer kunnen rijden. Kan ik mijn laptop weer voor andere dingen gebruiken. Eindelijk weer op een groot scherm spelen.

Vanavond dus het stuur en de instellingen van iRacing weer eventjes allemaal goed zetten. Vanaf zaterdag heb ik ook een paar keer over-en-weer gemailt met de iRacing support over mijn naamsverandering. Had nu een 2 achter mijn naam staan. Maar dit hebben ze gelukkig voor mij kunnen wijzigen. Heb uiteindelijk het woord "van" ingekort tot "v"

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Zoef1 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:14:
Ik heb nu wel genoeg gezien in de GT3 botsautos-klasse. Met zoveel adrenaline en zo weinig hersens op de baan is close racen onmogelijk.

[afbeelding]

Als je wil inhalen dan doe je dat uiteraard hier en nu, desnoods duw je je voorligger eraf. Ga je van de baan in een overzichtelijke bocht dan rejoin je gewoon zonder te kijken of er niet toevallig iemand tegen +200/u komt aangestormd en F3 bestaat niet. Bij de start kan je gemakkelijk tien man voorbijrijden en ga zo maar door...

Oef... En nu weer op naar normaal racen, bv. in de goeie ouwe skip.
Standaard piston cup race dus? :P

I-racing Profile

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sommigen van jullie willen voor hun Liveries de GoT iRacing logo's & motto's nog wel eens gebruiken. Om het allemaal wat makkelijker te maken heb ik een decal-setje gemaakt met onze logo's, motto's, de vlaggen van NL en B en de nieuwe Benelux logo's. KLIK
De link staat ook in het livery gedeelte van de TS

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

-PassY- schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:57:
zelf heb ik geen problemen met de CSpec.

Maar wellicht met de GT3 op dinsdag een beetje veel RUF/GT auto's. Al blijven er dan niet veel auto's over.

En de SM is/was de enigste formule/down force auto in de serie. Zat zelf te denken aan de L79 of de Indycar.
De Track rijd wel erg anders dan de Ruf Cup die we niet vaak rijden met de Tweakers. Ik vind het iig een totaal andere auto (minder grip, andere bak, geen ABS en TC) Voordeel is dat de meeste die auto toch al hebben. Ander optie zou de Skip kunnen zijn das ook een formulle auto. Die hebben de meeste ook wel. Die hebben we alleen al wel vaak gebruikt binnen GoT maar ja leveren wel altijd leuke racejes op.

Dalara Indycar lijkt me niet handig. Mensen die hem niet hebben moeten dan een auto aanschaffen die dit seizoen of komend seizoen word vervangen door een nieuwe auto. En de Lotus79 is een auto die geliefd is bij een select aantal mensen. Ervaring van vroeger is dat die races minder goed bezocht worden. Blijft toch een auto waar je veel ervaring mee moet hebben om mee rond te komen. Zo instappen op een Maandag is niet makkelijk.

iRacing Profiel

• themac1983
Lotus is trouwens niet zo handig denk ik op de maandag. Dan is er al een lotus training elke week. Als je dat die rijdt is dat handiger om mee te doen dan de Monday Tournament van GoT

I-racing Profile

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Als je in de formule-auto's wilt blijven zou ik voor de Skip gaan. Anders de Mustang of de Radical?

Mijn iRacing profiel

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Die SM rijdt voor geen meter. Met de lift off oversteer kan ik leven, is zelfs wel leuk, maar dat vage sturen haalt alle plezier uit de auto. Vooral het inconsequente gedrag is storend, het lijkt wel een langkieler. Je stuurt een kant op, de auto beslist zelf wat daarvan het gevolg is, en jij kijkt alsof dat ook de bedoeling was...

Mijn iRacing profiel

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

DutchDevil79 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:41:
[...]
Dallara Indycar lijkt me niet handig. Mensen die hem niet hebben moeten dan een auto aanschaffen die dit seizoen of komend seizoen word vervangen door een nieuwe auto.
Die vervanging kan best nog wel wat langer op zich laten wachten, iRacing kennende.

Je koopt wel een auto die je in drie series kan inzetten: Oval & Road Open setup (vanaf B-klasse) en Oval Fixed set-up (vanaf C-klasse), en volgens mij levert het bezit van de huidige Indycar korting op als er een nieuwe versie komt.

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Fuelke schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:14:
[...]

Die vervanging kan best nog wel wat langer op zich laten wachten, iRacing kennende.
Gezien het feit dat de Indy500 eraan komt zullen ze echt wel alles op alles zetten iig de Oval versie te releasen voor die tijd. Levert veel aankopen op voor de Indy500 die ze altijd hosten. Als ze dat niet halen verliezen ze waarschijnlijk wel wat man die hem dan niet kopen of wachten. Dat event heeft altijd enorm veel deelnemers die normaal niet in de indycar rijden.

En de laatste tijd gaat het best snel met de releases. Ruf, BMW, Gen 6 cars. Gaat stuk sneller als jaar geleden met de nieuwe auto's.

iRacing Profiel

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ThiJor schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:04:
Als je in de formule-auto's wilt blijven zou ik voor de Skip gaan. Anders de Mustang of de Radical?
Radical heeft een soortgelijk probleem als de SM, dus die zou ik echt niet doen.

Skip rijdt nog wel normaal, als de andere keuzes te weinig volk opleveren of handling problemen hebben is de Skip waarschijnlijk de meest verstandige optie.

How do you save a random generator ?

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:20

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:27:
Sommigen van jullie willen voor hun Liveries de GoT iRacing logo's & motto's nog wel eens gebruiken. Om het allemaal wat makkelijker te maken heb ik een decal-setje gemaakt met onze logo's, motto's, de vlaggen van NL en B en de nieuwe Benelux logo's. KLIK
De link staat ook in het livery gedeelte van de TS
Thanks Joep. Toen ik pasgeleden mn Skip aan het overspuiten was heb ik hier ook naar gezocht. Uiteindelijk wel een goed GoT logo gevonden, maar fijn dat het nu allemaal verzameld is _/-\o_

En de keuze voor de Skip kan ik alleen maar ondersteunen. Hij rijdt echt geweldig :)

[ Voor 5% gewijzigd door derx666 op 06-05-2014 11:25 ]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
+1 De Skip geeft altijd leuke races en is ook voor een beginner een prima auto om mee te racen; Wel erg jammer van de Star Mazda.....tijdens onze sessie op Oulton was ik spontaan verliefd op het gooi-en smijtkarakter, geen idee waar het is misgegaan :(

Overigens gisteren twee races in de GT3-cup gereden......inderdaad, hersenloze acties daar. Ging iemand achter mij gewoon op mijn punt rijden en hield het gas erop terwijl er echt moest worden ingestuurd.....-125 iRating en -0,8 SR.....maar desondanks is het wel echt racen met de BMW....wie had dat ooit uit mijn mond verwacht ;)

iRacing Profiel

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Ik zag dat op 28mei de rookies gaan promoveren die een rating boven de 3.00 hebben. Op de ovals vind ik dit niet zoon probleem om te behalen. Echter op de road-tracks vind ik dit vele malen lastiger.

Waar ik in de ovals meestal eruit gebeukt wordt door anderen doe ik dit tijdens de road-tracks. Tis niet zo dat ik de anderen eruit rij maar meer dat ik te laat rem, te vroeg rem, de grindbak in ga etc. Dus ga ik vele malen langzamer rijden dan de andere waardoor ik zeer weinig safetyrating erbij krijg. Want heb het vermoeden dat deze rating ook bepaald word aan de hand van hoe lang ik over een ronde rij

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Misschien moet je eerst wat meer (off/on)line practice doen voordat je een race instapt om aan je SR te werken.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Oxigeon schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:35:
Ik zag dat op 28mei de rookies gaan promoveren die een rating boven de 3.00 hebben. Op de ovals vind ik dit niet zoon probleem om te behalen. Echter op de road-tracks vind ik dit vele malen lastiger.

Waar ik in de ovals meestal eruit gebeukt wordt door anderen doe ik dit tijdens de road-tracks. Tis niet zo dat ik de anderen eruit rij maar meer dat ik te laat rem, te vroeg rem, de grindbak in ga etc. Dus ga ik vele malen langzamer rijden dan de andere waardoor ik zeer weinig safetyrating erbij krijg. Want heb het vermoeden dat deze rating ook bepaald word aan de hand van hoe lang ik over een ronde rij
De exacte formule is bedrijfsgeheim, maar snelheid op zich speelt geen rol, het zijn je incidents per bocht dacht ik over een bepaald aantal races.

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

DirkT schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:37:
Misschien moet je eerst wat meer (off/on)line practice doen voordat je een race instapt om aan je SR te werken.
Heb online nog geen race gereden. Maar merk dit al in de practise. En ik ga niet uit de practise voordat ik een ronde of 8 kan rijden zonder uit de baan te komen. En waar eigenlijk het liefst ook nog constante tijden uit moeten komen.

Op ovals merk ik dat als ik alleen op de baan ik heel relaxt ben. En als er anderen op de baan zijn (een race dus) ik lichtelijk zenuwachtig/in paniek raak als ik andere moet gaan inhalen of andere mij in willen gaan halen. Ik ben bang dat ze een move maken waardoor ze me aantikken en ik van de baan vlieg. Meestal maak ik dan gewoon plaats door naar de buitenkant van de oval te gaan (wat eigenlijk niet de bedoeling is naar mijn mening, want zo maak je het de tegenstanders wel erg makkelijk)

• Zoef1
Ik merk nu pas dat de dinsdagtraining op GT3 is. Dubbel spijtig dus dat ik het liever voor bekeken houd met de GT3 na mijn zeer slechte ervaringen van voorbije dagen. En dan te weten dat het telkens splits waren met uitsluitend A of B licenties met iR 1500 - 1700. Waarschijnlijk pik ik toch nog wel eens paar trainings mee, maar ik blijf erbij: in de gemiddelde skip race is er een pak meer race craft en de juiste spirit aanwezig.

iRacing Profiel

• Fragbeestje
  • Laatst online: 17:27
Deze rating wordt alleen bepaald aan de hand van de hoeveelheid incidents per aantal bochten.
Dus als je geen incjes haalt en heel traag rijdt zal je meer SR bijhalen dan wanneer je een paar incjes haalt en heel snel bent. Want SR heeft helemaal niks met je snelheid te maken.

Deze formule zit wel op een vreemde manier in elkaar en houd rekening met het gemiddelde van de laatste 1000 bochten of zo... weet het niet van buiten. Formule is geheim maar er valt wel wat over te vinden op het forum.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• NickThissen
Als je alleen maar practice hebt gereden dan kun je ook geen SR erbij krijgen, die verdien je in practice namelijk niet (en kun je ook niet verliezen).

Mijn iRacing profiel

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

3.7.1. Safety Rating is a measure of a driver’s overall safety record and is calculated using a formula that takes into account the number of corners a driver passes through and the number and severity of incidents that driver accumulates in the process. These factors are averaged over a set number of laps and updated as each new session is finished.
Zoef1, ik zou misschien toch nog even afwachten, ik ben er namelijk flink van overtuigd dat het feit dat het op Watkins Glen was flink meespeeld.

• Zoef1
Fuelke schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:47:
[...]

Zoef1, ik zou misschien toch nog even afwachten, ik ben er namelijk flink van overtuigd dat het feit dat het op Watkins Glen was flink meespeeld.
Zou best wel eens kunnen. Of dat hoop ik toch. iig had dit niets meer met racen te maken, stel dat je in het echt zoveel GT3 schroot zou hebben na 1 race, gouden zaken voor de oud ijzer man :)

iRacing Profiel

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

NickThissen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:46:
Als je alleen maar practice hebt gereden dan kun je ook geen SR erbij krijgen, die verdien je in practice namelijk niet (en kun je ook niet verliezen).
Klopt weet ik. Maar voordat ik een race ga rijden moet ik toch wel de baan uit mijn hoofd weten en deftige tijden kunnen rijden dat ik ook mee kan doen in het peleton. Want wat achteraan klommelen is ook niets :P.

Maar even het volgende. Vind die SR toch lastig te bepalen. Hieronder verschillende races met inc en rating die ik erbij krijg. Zo vind ik dit soms raar in elkaar steken:
Race1: Inc7--->0Rating erbij
Race2: Inc8--->-0,01 eraf
Race3: Inc8--->-0,02 eraf
Race4: Inc0--->+0,14 erbij
Race5: Inc8---?-0,10 eraf

Hoe kan het dan zijn dat ik bij de Inc 8 soms 0.01/0.02 eraf gaat en dan weer 0.1 eraf. Ligt dit er dan aan dat ik 2x in een bocht (dezelfde bocht) een crash maak in dezelfde ronde? Of wat maakt precies zoon verschil? Niet dat ht me wat uitmaakt dat er iets af gaat ofzo, daarom zit ik nog in de rookie klasse.

Daar zitten nog de stumperts van iRacing :P

• Ithric
Oxigeon schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:43:
[...]

Heb online nog geen race gereden. Maar merk dit al in de practise. En ik ga niet uit de practise voordat ik een ronde of 8 kan rijden zonder uit de baan te komen. En waar eigenlijk het liefst ook nog constante tijden uit moeten komen.

Op ovals merk ik dat als ik alleen op de baan ik heel relaxt ben. En als er anderen op de baan zijn (een race dus) ik lichtelijk zenuwachtig/in paniek raak als ik andere moet gaan inhalen of andere mij in willen gaan halen. Ik ben bang dat ze een move maken waardoor ze me aantikken en ik van de baan vlieg. Meestal maak ik dan gewoon plaats door naar de buitenkant van de oval te gaan (wat eigenlijk niet de bedoeling is naar mijn mening, want zo maak je het de tegenstanders wel erg makkelijk)
Wil best dadelijk wel even Oval met je rijden in fixed, ben geen ster maar gaat steeds beter.
Even ter afwisseling op de Skip. :P

Kom dan eventueel ook op Teamspeak.
http://gathering.tweakers...171#communityfaciliteiten

[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 06-05-2014 11:54 ]

iRacing Profiel

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Ithric schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:53:
[...]

Wil best dadelijk wel even Oval met je rijden in fixed, ben geen ster maar gaat steeds beter.
Even ter afwisseling op de Skip. :P
Vandaag is helaas geen optie. Zit nu op kantoor en heb vanavond een wedstrijdje voetballen.

• Ithric
Oxigeon schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:54:
[...]

Vandaag is helaas geen optie. Zit nu op kantoor en heb vanavond een wedstrijdje voetballen.
Oke. :P

iRacing Profiel

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Er vallen ook oude races af als het gaat om het berekenen van je SR.

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Fuelke schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:47:
[...]

Op deze versie van Watkins (classic cup) is het ook wel te verwachten. Hele veld blijft dicht bij elkaar doordat het allemaal in de draft in een rijtje rijden. Zitten geen lastige stukken tussen waardoor het veld wat uit elkaar word getrokken.

iRacing Profiel

• Fragbeestje
  • Laatst online: 17:27
@Oxigeon : Ik denk dat je te hard focust op het hoe en waarom. Zoals eerder al gezegd werkt de formule van iracing met een aantal corners per incident. Als dat gemiddelde heel hoog ligt (dus veel bochten gedaan zonder een incidentje) en je dan plots heel veel incjes haalt op een korte tijd zal er veel sr afgaan.
Het werkt ook andersom. Heb je gemiddeld veel incjes en je gaat dan plots foutloos rijden dan zal er veel SR bijkomen.

Je moet je gewoon concentreren op netjes rijden. Dan hoef je je over die SR bijna geen zorgen te maken.

En de tijden die je in practice voorbij ziet komen zijn niet echt een goed uitgangspunt. Zeker in de lagere klassen is het racetempo wel wat lager en de hotlappers rijden zichzelf toch van de baan.

Dat je zenuwachtig wordt rond verkeer kan je alleen maar kwijtspelen door veel te racen. Je oefent op die manier niet alleen het clean rondjes rijden maar ook omgaan met verkeer.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Fragbeestje schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:04:
@Oxigeon : Ik denk dat je te hard focust op het hoe en waarom. Zoals eerder al gezegd werkt de formule van iracing met een aantal corners per incident. Als dat gemiddelde heel hoog ligt (dus veel bochten gedaan zonder een incidentje) en je dan plots heel veel incjes haalt op een korte tijd zal er veel sr afgaan.
Het werkt ook andersom. Heb je gemiddeld veel incjes en je gaat dan plots foutloos rijden dan zal er veel SR bijkomen.

Je moet je gewoon concentreren op netjes rijden. Dan hoef je je over die SR bijna geen zorgen te maken.

En de tijden die je in practice voorbij ziet komen zijn niet echt een goed uitgangspunt. Zeker in de lagere klassen is het racetempo wel wat lager en de hotlappers rijden zichzelf toch van de baan.

Dat je zenuwachtig wordt rond verkeer kan je alleen maar kwijtspelen door veel te racen. Je oefent op die manier niet alleen het clean rondjes rijden maar ook omgaan met verkeer.
Bedankt voor de informatie. Moet me inderdaad niet zo bezighouden met de SR maar gewoon racen en kijken waar het op neer komt. Inderdaad safe rijden is belangrijker dan volle sprint gaan. Daarbij als je te hard eruit vliegt en je de pit in moet kost zoveel tijd dat als je langzamer zou rijden je ze daar wel weer terug pakt :P.

• themac1983
SR, gewoon niet druk om maken als ik eerlijk ben.

Gewoon veilig rijden en je rondjes maken in races en de SR komt vanzelf wel.

Probeer eerst gewoon de baan te leren kennen, offline practice, online practice en als je de baan door hebt en redelijk kunt rijden een Time Trial of twee (daar telt SR mee en moet je 5+ rondjes zonder inc's rijden om tijden neer te zetten) en pas als dat redelijk gaat DAN gaan racen.

I-racing Profile

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

En soms gewoon doorbijten achteraan, ik heb een seizoen lang alleen maar achteraan gereden in de Late Model Series om D-class door te worstelen.

Verwijderd

Hoe SR werkt is wel te berekenen. Hoe hoger je license hoe meer bochten er meetellen in de berekening. Het systeem kijkt naar je laatste X bochten. Dus als je A bent in een race 100 incjes rijdt duurt het langer om die bochten uit de berekening te krijgen dan wanneer je een rookie bent. Bij elke klasse wijziging krijg je bonus rating.

• ThiJor
enchion schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:23:
[...]

Radical heeft een soortgelijk probleem als de SM, dus die zou ik echt niet doen.

Skip rijdt nog wel normaal, als de andere keuzes te weinig volk opleveren of handling problemen hebben is de Skip waarschijnlijk de meest verstandige optie.
Ah ok, wist ik niet. Ik heb de Radical nog niet geprobeerd dit seizoen. Ik begrijp trouwens ook dat de Mustang niet de makkelijkste auto is om even in te stappen, toch niet om onmiddellijk snel mee te gaan.

Mijn iRacing profiel

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Mustang is zeker niet makkelijk, maar een erg goede leerauto om bijvoorbeeld te gebruiken als opstap naar de Corvette. De Corvette is nu niet meer zo zenuwachtig als dat hij ooit geweest is, maar het is nog steeds wel andere koek dan een GT3.

Het is jammer dat de Mustang weinig populariteit heeft, het is de auto waarmee ik door de classes ben opgeklommen, en de races waren altijd erg fair.

• -PassY-
Over SR moet je niet nadenken tijdens het racen. Tijdens het racen moet je nadenken over racen. Dan komt SR wel vanzelf.

Zelf denk ik alleen tijdens het racen alleen maar aan: A) Hoe haal ik de persoon voor me in B) Hoe hou ik de persoon achter me, achter me.

Laatste CSpec race van mij was 1 grote chaos tijdens de eerste 2 rondes, en zelf een 2 best risico volle acties gemaakt in de cup chicane tijdens het terug vechten naar voren. Wel volledig geconcentreerd op het racen zelf.

Lang verhaal kort: 0 incidenten aan het einde van de race. Blijven oefenen, en dan gaan dingen waar je nu over nadenkt vanzelf.

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Mustang lijkt mij ook een leuke keuze. Alleen jammer dat er zo weinig in gereden wordt.

iRacing Profiel

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:57
Ook goede herinneringen aan de Mustang, leuke auto met leuke races. Laatst nog even paar rondjes mee gedaan op COTA en echt leuk om mee te rijden nu.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond gaan we lekker met de GT's oefenen op Mosport en we sluiten af met een korte kwali en race.

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-11 17:59
-PassY- schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:04:
Over SR moet je niet nadenken tijdens het racen. Tijdens het racen moet je nadenken over racen. Dan komt SR wel vanzelf.

Zelf denk ik alleen tijdens het racen alleen maar aan: A) Hoe haal ik de persoon voor me in B) Hoe hou ik de persoon achter me, achter me.

Laatste CSpec race van mij was 1 grote chaos tijdens de eerste 2 rondes, en zelf een 2 best risico volle acties gemaakt in de cup chicane tijdens het terug vechten naar voren. Wel volledig geconcentreerd op het racen zelf.

Lang verhaal kort: 0 incidenten aan het einde van de race. Blijven oefenen, en dan gaan dingen waar je nu over nadenkt vanzelf.
In de GT3 is het vaak anticiperen ben ik vorige week achtergekomen. Vaak zie ik al aan het rijgedrag van iemand of je zo'n persoon voorbij moet laten gaan. Je ziet ze als het goed is verderop in de race weer in de pits staan na een crash :)

• -PassY-
1 van de redenen waarom ik (nog) geen GT3 rij :)

In de CSpec zitten ook wel wat idioten, maar een heel stuk minder dan in de GT3 heb ik het idee. En in de top split van de ruf cup ben ik alleen chaos tegengekomen, maar geen idioten :) Practice is iets anders, en daar kom ik ze wel tegen. Maar tijdens races nog niet.

En de CSpec vind ik veel leuker en uitdagender :) Voor mij dus geen GT3 om meerdere redenen :D

• ThiJor
Met de NEO GT in het vooruitzicht ga ik vandaag wel mee-oefenen in de RUF GT3. Ik ken die auto eigenlijk totaal niet, vorig seizoen heb ik alleen in de McLaren meegereden in de GT3C.

Mijn iRacing profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja de races in de C-spec zijn meestal van een hoog niveau. Heb er deze week 2 races gedaan en beide werd fair gevochten. Heb ook leuke batles gehad en echt op scherpst van de snede gevochten. Maar je kan natuurlijk altijd pech hebben in een serie. Heb ook wel zat dingen gezien die niet konden vorig seizoen maar ja dat heb je in elke serie.
Wou eigenlijk de C-spec wat minder doen dit seizoen maar pak denk ik toch men racejes daar wel mee. En aangezien die niet al teveel is veranderd afgelopen seizoen is een uurtje oefenen wel genoeg om in te stappen.

iRacing Profiel

• Ithric
Ik ga voorlopig kappen met Skip, alleen maar mensen die me eraf kegelen door niet te remmen.

iRacing Profiel

• MrBarBarian
Wat een klaagbaak hier :P Wat is nu WEL een leuke serie?

iRacing Profiel

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Alle series zijn leuk, je moet vaak mazzel hebben met hoe oplettend iedereen om je heen is. Het gaat niet voor niks ook niet altijd perfect in GoT races, soms heb je gewoon (veel) meer practice nodig. Dan heb ik het niet alleen over non-stop lappen. Maar denk bijvoorbeeld ook ronde na ronde met iemand knokken op een veilige manier. Dat is niet iets wat je binnen een week leert.

Mijn ervaring is geweest met iRacing dat het debiele situaties gehalte in hogere classes wel afneemt. Maar het is zeker nog niet zaligmakend. Daarbij, iedereen maakt wel eens een fout, en hoe meer je rijdt, hoe meer fouten je zal tegenkomen. Geldt hetzelfde voor op de normale weg.

• Ithric
MrBarBarian schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:42:
Wat een klaagbaak hier :P Wat is nu WEL een leuke serie?
Tja er zit iemand naast me op de buitenkant, dus ik rem eerder om binnenlijn te houden.
De gene erachter denkt oo ik kan normale rempunt pakken en remt dan evengoed veel later en geeft mij de schuld.
Mijn race is al twee keer zo geëindigd, spijt me maar dan ben ik er klaar mee.

Ben weer onder de 1500 irating en 3.00 Sr gegaan in 2 races.

[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 06-05-2014 16:54 ]

iRacing Profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wat is Road Atlanta toch een leuke baan :) COTA is als 'rookie' wel fijn omdat ie lekker breed is, maar dat is dan ook het enige voordeel tov RA. Met de setup van Nick net tot een 13.2 gekomen, maar een 1.12.5 zou er zeker nog wel in moeten zitten deze week. So far dik tevreden mee :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• enchion
  • Niet online
Joep, als ik de sessie wil joinen krijg ik een Star Mazda voorgeschoteld ???

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 06-05-2014 20:07 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben wat vertraagd. Ruzie met de electronica van de waterontharder ;)
En Enchion: dat is een bug in de webinterface. Verder gaan en het komt goed ;)

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Bathurst is leuk met de SRF. _/-\o_

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
enchion schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:06:
Joep, als ik de sessie wil joinen krijg ik een Star Mazda voorgeschoteld ???
dat had ik ook :D

Maar was een leuke sessie, al had ik wat moeite met het vinden van de limiet. Na een paar weken CSpec had ik niet verwacht dat ik zoveel aanpassings problemen zou hebben. Veel meer grip, maar niet echt een subtiele aanwijzing dat je er over heen aan het gaan bent. Het is gewoon in ene PATS grip weg en in de muur.

Race/start ging best goed, gestart als 12de, 3-4 andere al ingehaald ... tot ronde 2. Erik zat nog links, maar mijn spotter hield gewoon zijn mond, en ik dacht dat ik er al lang voorbij was. Met alle gevolgen vandien. Was blij dat ik door de chaos voor me heen was, Erik waarschijnlijk ook :)

Sorry nogmaals, beetje een Grosjeannetje van mij O-)

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
derx666 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:40:
[...]

Heb je de brake curve in iracing wel op 0 staan?
Thanks! Dat stond ie dus niet. Dag en nacht verschil :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• ThiJor
Toffe avond waarbij ik veel geleerd heb, zowel over de auto (RUF Track) als over mezelf.

Robbert merkte tijdens de practice terecht op dat ik nooit de apex nam. Ik was wat aan het worstelen met de auto en minder op mijn lijnen aan het letten. Ik heb het toen wat rustiger aan gedaan tijdens de kwalificatie en reed plots 4 tienden onder mijn snelste tijd van de training. Daardoor stond ik onverwachts op P5 op de grid.

De start zelf ging goed. Ik ben rustig gestart, maar heb toch een plaatsje kunnen winnen. Ik ging tijdens de race weer veel te veel met de auto worstelen en daardoor slechte tijden rijden. Lang kon dat niet duren, in ronde 3 ging ik dan ook rond in die trage dubbele rechter omdat ik een achterwiel langs de curb zette. Arjan kon me nog ontwijken, Sebastian niet meer. Sorry daarvoor!

Ik ben wel blijven doorrijden en aangezien ik alleen reed probeerde ik een paar dingen uit: andere lijnen rijden, vroeger op het gas, trailbraken... Daardoor nog 2 keer in het decor beland, met 1 keer een auto in brand tot gevolg.

Kortom, heel veel geleerd met het oog op de NEO GT. De setup die ik eerder had gekregen was meer een kwalificatiesetup had ik de indruk, daar is dus nog wat werk aan voor zondag. Vooral de banden die na een 6-tal rondjes veel te warm werden.

Mijn iRacing profiel

• enchion
  • Niet online
ThiJor schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:30:
Arjan kon me nog ontwijken, Sebastian niet meer. Sorry daarvoor!
Gek genoeg weinig effectieve schade gehad behalve wat positie verlies, wel later zelf in de fout gegaan in dezelfde bocht.
(zonder iemand anders te raken gelukkig)

Verder is Mosport altijd "Last Man Standing", en een soort kunst als enige over te blijven.
(Deze keer niet gelukt dus :P )

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ThiJor schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:30:
Toffe avond waarbij ik veel geleerd heb, zowel over de auto (RUF Track) als over mezelf.

Veel geleerd met het oog op de NEO GT. De setup die ik eerder had gekregen was meer een kwalificatiesetup had ik de indruk, daar is dus nog wat werk aan voor zondag. Vooral de banden die na een 6-tal rondjes veel te warm werden.
Jullie rijden toch met de BMW in de NGT?

Verwijderd

Nou weer een enerverend dagje iracing in de Fixed SS. 2 races gewonnen maar veel te veel inc's in de rest van de races. Elke keer geraced in de topsplit maar dat is bijna niet te doen. Zoveel crashers zitten daarin met als toppunt op startfinish tijdens de start gewoon de muur ingedrukt te worden...... En dan word nog gezegd dat jij er schuld aan hebt :@

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Helpt simracing met real life performance? Ik denk van wel :P

Afgelopen weekend mijn allereerste Nordschleife lap ooit gereden:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=z-_pq0P_H4U]

• ThiJor
Niellie41 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 00:46:
[...]

Jullie rijden toch met de BMW in de NGT?
Kevin Vekemans heeft me al van het begin gezegd dat het de RUF zou zijn. Ik zal het nog eens navragen. Volgens dit document (klik) is het toch wel degelijk de RUF.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

ThiJor schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 06:19:
[...]

Kevin Vekemans heeft me al van het begin gezegd dat het de RUF zou zijn. Ik zal het nog eens navragen. Volgens dit document (klik) is het toch wel degelijk de RUF.
Ik ben vrijwel zeker dat wij met de track ingeschreven hadden :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als GoT hosten we vanavond om 8 uur een 4 uur durende vrije training voor de NGT. Wachtwoord = got-ngt

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Oh wacht. Inderdaad, ThiJor rijdt met ART mee. Dan klopt het inderdaad. My bad!

[ Voor 24% gewijzigd door Niellie41 op 07-05-2014 08:36 ]

• Ithric
Nou gisteren was drama en vanochtend bleek ook waarom ik niet echt in me hum was.
Mijn oma is overleden vanacht, het was niet een oma waar ik vaak kwam maar blijft toch je oma.

Vandaag wel wat upgrades binnengehad, dus vandaag of morgen even opnieuwbwindows installeren.
( videokaart en ssd schijf)

iRacing Profiel

• MrBarBarian
Vervelend.. sterkte!

iRacing Profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Sterkte Ithric.

Gisteravond de GoT GT3 training maar overgeslagen tbv de L79, had het idee dat ik daar wat meer aan zou hebben :)

Xbox

Verwijderd

Sterkte Ithric. .... ik ga normaal straks eens even mee karren op RA om de track ook terug wat onder de knie te krijgen ... gisteren 0 tijd gehad om de radical te testen , dus @Arfman ik ga hem iets later aan de tand gaan voelen :)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:13
Ithric schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:07:
Nou gisteren was drama en vanochtend bleek ook waarom ik niet echt in me hum was.
Mijn oma is overleden vanacht, het was niet een oma waar ik vaak kwam maar blijft toch je oma.

Vandaag wel wat upgrades binnengehad, dus vandaag of morgen even opnieuwbwindows installeren.
( videokaart en ssd schijf)
Sterkte!

Vandaag maar eens een late model race meepakken. Gisteren wat geoefend maar wel ffb uit gezet. Kreeg zo last van me armen :X

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sterkte Ithric!
We hebben de NGT practice voor vanavond veranderd in 2 servers van 2 uur:

Server 1
Start: 18:00 GMT / 20:00 CEST
Duration: 2 hours
Weather: iRacing default

Server 2
Start: 19:00 GMT / 21:00 CEST
Duration: 2 hours
Weather: Realistic

Paswoord van beide servers is gelijk: got-ngt

• Ithric
Weet iemand of je in iracing veel verschil gaat merken tussen lcd en led.
Ben opzoek naar een 3 schermen setup maar mijn huidige is niet meer te krijfen en overweeg 2 leds zelfde merk/res./grote.

iRacing Profiel

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:36

Arfman

Drome!

Gisteren was het weer erg leuk bij de GT3 practice op Mosport. Was in de BMW gestapt maar die auto "voel" ik gewoon echt niet. Megadeadzone in het midden voor mijn gevoel en erg lastig te voelen wanneer je te ver gaat. Duurde echt 15 rondjes voordat ik goed rond kon komen.

Race begon leuk, lekker towen bij ThiJor totat hij spinde in lap 3. Daarna een gat van een paar seconden naar de kopgroep, die ik dichtreed omdat er gevochten werd en soms van het gas af werd gegaan. Daarna een paar rondjes erg close geraced totdat ik de BMW bij het uitkomen van Moss Corner over de kerb stuurde en hem kwijtwas.

Ik denk dat, als ik GT3 races ga doen dit seizoen, de McLaren pak. De RUF heb ik vorig seizoen al gereden en de BMW vind ik gewoon niet leuk.

Ithric: belangrijkste bij monitoren is dat ze zo min mogelijk inputlag hebben, dit kun je vaak nalezen in reviews. Daarnaast wil je misschien voor 120Hz of 144Hz monitoren gaan, dat schijnt nog soepeler te spelen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• -PassY-
Sterkte Ithric.

Geen idee of er verschil is, maar het lijkt mij logish dat als de verversings snelheid het zelfde is (5ms bv) dat je het niet moet merken.

• Ithric
Arfman schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:33:
Gisteren was het weer erg leuk bij de GT3 practice op Mosport. Was in de BMW gestapt maar die auto "voel" ik gewoon echt niet. Megadeadzone in het midden voor mijn gevoel en erg lastig te voelen wanneer je te ver gaat. Duurde echt 15 rondjes voordat ik goed rond kon komen.

Race begon leuk, lekker towen bij ThiJor totat hij spinde in lap 3. Daarna een gat van een paar seconden naar de kopgroep, die ik dichtreed omdat er gevochten werd en soms van het gas af werd gegaan. Daarna een paar rondjes erg close geraced totdat ik de BMW bij het uitkomen van Moss Corner over de kerb stuurde en hem kwijtwas.

Ik denk dat, als ik GT3 races ga doen dit seizoen, de McLaren pak. De RUF heb ik vorig seizoen al gereden en de BMW vind ik gewoon niet leuk.

Ithric: belangrijkste bij monitoren is dat ze zo min mogelijk inputlag hebben, dit kun je vaak nalezen in reviews. Daarnaast wil je misschien voor 120Hz of 144Hz monitoren gaan, dat schijnt nog soepeler te spelen.
-PassY- schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:41:
Sterkte Ithric.

Geen idee of er verschil is, maar het lijkt mij logish dat als de verversings snelheid het zelfde is (5ms bv) dat je het niet moet merken.
Was ik vergeten te zeggen, de verversings en HZ zijn zo te zien gelijk.
Zodra ik ruimte heb ga ik er gewoon 2 aanschaffen werkt het niet kan de derde er ook wel bij.

Deze prijs was wat beter dan andere en toch redelijk gelijk aan mijn huidige.

iRacing Profiel

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Deze site is daar misschien wel nuttig voor. een 5ms GtG wil niet per definitie iets zeggen over de input lag namelijk.

http://www.displaylag.com/display-database/

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 19:00
Hoi mensen op dit forum, ik weet niet of ik hier gewoon wat vragen kan stellen of dat het ergens anders moet? Voordat ik verder ga vragen.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• NickThissen
Naif0n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:12:
Hoi mensen op dit forum, ik weet niet of ik hier gewoon wat vragen kan stellen of dat het ergens anders moet? Voordat ik verder ga vragen.
Vragen kan altijd, maar begin eerst de startpost te lezen, waarschijnlijk staan daar alle antwoorden al in :) Zo niet dan vraag maar raak.
iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4

Mijn iRacing profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Vragen staat vrij, dus ga je gang :) Wel wil ik je aanrader de 1e post van dit topic goed te lezen, daar staat enorm veel informatie al in vermeld. Mocht je daarna nog vragen hebben lopen er genoeg mensen rond die je met alle plezier van antwoorden voorzien :)

Edit: wat Nick dus ook al zegt :p

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 07-05-2014 13:15 ]

Xbox

• enchion
  • Niet online
Ithric schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:06:
Was ik vergeten te zeggen, de verversings en HZ zijn zo te zien gelijk.
Zodra ik ruimte heb ga ik er gewoon 2 aanschaffen werkt het niet kan de derde er ook wel bij.

Deze prijs was wat beter dan andere en toch redelijk gelijk aan mijn huidige.
Vergeet ook niet dat er een flink kleurverschil kan zijn, het ene scherm zal je in "gamemode" moeten zetten om aan die lage lag-waarde te komen en de andere niet bv, waardoor je een groot verschil hebt in kleurscherpte.

Ook is 24" bij de ene maker niet perse hetzelfde als 24" bij de andere

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren mijn eerste rondes gereden op de USA International Speedway in de street stock. Merk toch wel weer dat dit een heel ander circuit is dan Charlotte Motor Speedway

Laptimes zijn vele malen korter, kan hier ook totaal nog niet veel laps achter elkaar rijden zonder te spinnen. Telkens spin ik weer tijdens het uitkomen uit de bocht. Nog niet echt een idee hoe ik dit kan voorkomen, ik gok persoonlijk erop dat ik vele malen later het gaspedaal moet indrukken. Of dat ik hem minder hard moet indrukken. Op youtube maar eens kijken hoe andere dit circuit rijden.

Nog een 2e vraag: Ik zie in de rookieklasse dat er ook een Carburetor Cup is. Ik neem aan dat deze serie gereden wordt met 3 verschillende wagens op het circuit. Moet ik echter alle 3 deze auto's kopen? Of is het dan voldoende om 1 van de 3 te kopen om hieraan mee te kunnen rijden? Niet dat ik dat al wil gaan doen, maar wil het gewoon bij voorbaat al weten, Want bij de GT3 klasse is dit volgens mij hetzelfde

Verwijderd

Oxigeon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:26:
Gisteren mijn eerste rondes gereden op de USA International Speedway in de street stock. Merk toch wel weer dat dit een heel ander circuit is dan Charlotte Motor Speedway

Laptimes zijn vele malen korter, kan hier ook totaal nog niet veel laps achter elkaar rijden zonder te spinnen. Telkens spin ik weer tijdens het uitkomen uit de bocht. Nog niet echt een idee hoe ik dit kan voorkomen, ik gok persoonlijk erop dat ik vele malen later het gaspedaal moet indrukken. Of dat ik hem minder hard moet indrukken. Op youtube maar eens kijken hoe andere dit circuit rijden.

Nog een 2e vraag: Ik zie in de rookieklasse dat er ook een Carburetor Cup is. Ik neem aan dat deze serie gereden wordt met 3 verschillende wagens op het circuit. Moet ik echter alle 3 deze auto's kopen? Of is het dan voldoende om 1 van de 3 te kopen om hieraan mee te kunnen rijden? Niet dat ik dat al wil gaan doen, maar wil het gewoon bij voorbaat al weten, Want bij de GT3 klasse is dit volgens mij hetzelfde
Je hoeft maar 1 wagen te kopen voor de Carb cup. Let wel op dat het geen Safetyrating oplevert. Heb je eventueel zin om een practice te doen?? Dan kan ik misschien wat tips geven. Belangrijk is dat je het rustig opbouwt vanaf de apex. En ga niet te hard de bocht in

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:29:
[...]

Je hoeft maar 1 wagen te kopen voor de Carb cup. Let wel op dat het geen Safetyrating oplevert. Heb je eventueel zin om een practice te doen?? Dan kan ik misschien wat tips geven. Belangrijk is dat je het rustig opbouwt vanaf de apex. En ga niet te hard de bocht in
Bedankt voor de info wbt de carb. cup. Wat betreft het oefenen ben ik nu niet beschikbaar. Vanaf een uur of 16.30uur ben ik wel beschikbaar

• BM

BM

Moderator Spielerij
Oxigeon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:26:
Laptimes zijn vele malen korter, kan hier ook totaal nog niet veel laps achter elkaar rijden zonder te spinnen. Telkens spin ik weer tijdens het uitkomen uit de bocht. Nog niet echt een idee hoe ik dit kan voorkomen, ik gok persoonlijk erop dat ik vele malen later het gaspedaal moet indrukken. Of dat ik hem minder hard moet indrukken.
Geleidelijker op het gas lijkt me dan een goeie optie ja :) Mocht je spinnen bij het ingaan van de bocht wat minder abrupt van je gas gaan.

Xbox

Verwijderd

BM schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:33:
[...]

Geleidelijker op het gas lijkt me dan een goeie optie ja :) Mocht je spinnen bij het ingaan van de bocht wat minder abrupt van je gas gaan.
Goede manier om de SS en de Legend in het goede spoor te houden is om bij al te beginnen met remmen als je rustig het gas los te laat en af en toe een dot gas geven.

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

BM schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:33:
[...]

Spinnen in de bocht doe ik niet, wel bij het uitkomen van de bocht. Dus eigenlijk einde bocht, begin recht stuk. En moet eerlijk bekennen dat ik daar elke free practise veel meer personen zie spinnen. Dus de enigste ben ik niet. Maar als ik daar een X-aantal rondes zonder te crashen door kom zie ik mezelf wel naar een goede positie rijden.

Pagina: 1 ... 52 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.