DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Klopt, bovenstaande is achteraf opgenomen. Daarvoor heb ik ShadowPlay gebruikt van Nvidia. Werkt erg goedArfman schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:49:
Je hebt meerdere mogelijkheden Oxigeon
1. Je kunt de replay van de race opslaan en dan met Fraps/Bandicam later de replay terugkijken en zo opnemen en dan via Movie Maker (oid) het aan elkaar knopen. Dit deed ik eerst voor de Radical races een paar seizoenen terug, soort van recap op de race zeg maar. Kost alleen erg veel tijd.
2. Je kunt door middel van OpenBroadcasterSoftware je scherm opnemen en deze rechtstreeks streamen naar Twitch of YouTube. Voordeel is dat het meteen op het platform van je keuze staat maar het nadeel is dat alles wat je doet meteen wordt gestreamed, ook als je dus crasht
3. Of je gebruikt bovenstaande software (OBS) om d.m.v. een webcam je race uit te zenden, hierbij stream je dus wat je webcam opneemt. Voordeel hiervan is dat alle 3 schermen goed in beeld komen (dat kan bij optie 2 eigenlijk niet als je meerdere schermen hebt). Nadeel is dat je goed moet opletten wat je doet, als je even in je neus peutert of je zak krabt staat dat ook op internet
Het bovenstaande filmpje lijkt me een typisch voorbeeld van optie 1 overigens
Voor een spannende race is optie 2 beter, je ziet het dan precies zoals de rijder het ervaart. Virtual mirror, F3 screen etc.
Man wat haat ik superspeedways. Weer is mijn race al voor lap 20 voorbij. Daytona begin van dit seizoen was het ook al niks... Dan te bedenken dat mijn eerste race met de Gen6 op Talladega was en heb gewonnen.
[YouTube: http://youtu.be/JGIAIGy3j7Q]
Vervelende is dat je er niets aan kunt doen, er hoeft maar een idioot tussen te zitten en 4 man zijn klaar.
Net mijn oval iRating boven de 2000 gekregen vorige week
Geeft me nu wat extra tijd om aan de loadcel te wennen. Ook ik had maandag de Clubsport pedals besteld
[ Voor 18% gewijzigd door The_FrankO op 03-05-2014 18:48 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Maar i ieder geval een paar gave auto's gezien, en de nodige orgasmes als er weer een Aston Martin voorbij kwam brullen
Voor een foto impressie: https://www.flickr.com/derx666. Aub foto's niet delen, anders ga ik er watermerken opzetten, en daar heb ik eigenlijk geen zin in.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Hele mooie fotoos derx en ik heb mn collectie bladen ect ook maar gelijk de deur uit gedaanderx666 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:11:
Weer thuis na een gezellig dagje Spa. Morgen lekker genieten van de spierpijn van het vele bergop/bergaf lopen (en dan heb ik niet eens alles meegelopen). Vooral de weg terug naar de auto was erg pittig
Maar i ieder geval een paar gave auto's gezien, en de nodige orgasmes als er weer een Aston Martin voorbij kwam brullen
Voor een foto impressie: https://www.flickr.com/derx666. Aub foto's niet delen, anders ga ik er watermerken opzetten, en daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Allen heel erg bedank voor deze mooie dag
Ik geloof niet dat ze me hebben gefilmd. Maar volgens mij zag ik er echt uit als een walvis op het droge op weg naar de auto... Dacht echt dat ik dood ging lolderx666 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:11:
Weer thuis na een gezellig dagje Spa. Morgen lekker genieten van de spierpijn van het vele bergop/bergaf lopen (en dan heb ik niet eens alles meegelopen). Vooral de weg terug naar de auto was erg pittig
Leuke dag gehad, was de ruim 10 UUR!!! in de auto meer dan waard... nu ga ikdouchen en mijn chica gaat mijn kuiten masseren
Echt prachtig inderdaad die GTE bakken. Porshe, redelijk bescheiden, Ferrari, een soort gillende keukenmeid, en dan die Aston Martin Vantage V8 Diep ronkend geluid, alsof de hemel zelf de donderslagen geeft bij het terugschakelen! Heeerlijk dat dingelni schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:54:
[...]
Hele mooie fotoos derx en ik heb mn collectie bladen ect ook maar gelijk de deur uit gedaanWat een topdag,zo gaaf,vooral als de Aston Martins voorbij kwamen.
Allen heel erg bedank voor deze mooie dag
Filmpje doet de auto echt extreem tekort, maar dan hebben de mensen een idee
[ Voor 25% gewijzigd door themac1983 op 04-05-2014 00:01 ]
Cube Nuroad Race (2022)
[ Voor 28% gewijzigd door themac1983 op 04-05-2014 10:33 ]
Echt een geweldige ervaring en heb de smaak wel tepakken ga ik zeker vaker doen als het uitkomt in de planning.
Bedankt voor de gezellige dag en heb nu gezichten bij de mensen. ( vele toch anders dan verwacht :-P)
Ben nu aan het kijken, ben halverwege. (van MotorsTV dan) er gebeurd meer dan wij hadden gezien.themac1983 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:32:
Btw, mensen die de race nog willen zien en niet opgenomen hebben (zoals ik) [video]
Het was volgens mij voor het eerst weer in 20 jaar dat ik als toeschouwer bij een race was en daarvoor misschien een paar keer en ik ben weer overtuigd dat het als deelnemer veeeeel leuker is dan als toeschouwer. Zeker als er nergens goede info te krijgen is over de standings enzo.
Maar het was wel gezellig. Ik had me voorgenomen om toch rond 10 uur weer thuis te zijn en dat is net aan gelukt.
De wandeling was verfrissend en een paar luitjes onder ons moeten dit vaker doen volgens mij.
En owowow wat klinkt die Aston Martin toch heerlijk vet, die toverde echt elke keer weer een lach op mijn gezicht.
Hier een paar video shots van Au Rouge met mijn pocket cameraatje en een paar foto's...
Google foto's
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Vraagje voor de Lotus 79 rijders: de SOF race is 16:30 GMT. Op dit moment zitten we in NEderland op GMT +2, toch? Dus de SoF race begint om 18:30, heb ik dat goed?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Tijdens de Pitwalk Niel en Wim(?) tegen gekomen, maar de rest van de dag niemand meer.
Voor mij persoonlijk is het elk jaar meer dan de race, mensen vanuit heel Europa die ik in Le Mans tegen kom zie ik hier meestal ook. Dus dan is het wel leuk om alvast gedag te zeggen en te informeren of ze er volgende maand in Le Mans weer zullen zijn
Mijn pitbezoek aan Audi is gelukt. Half uurtje voordat de pitlane open ging, dus alles stond al warm te draaien. Dan veranderd je mening wel dat zo'n diesel stil is
Vragen kunnen stellen en zelfs antwoord gekregen op vragen waar ik het niet verwacht had en andere dingen over Audi te weten gekomen die je als buitenstaander echt niet zou verwachten. Leuk om eens gezien te hebben en afgesproken om dat volgende maand in Le Mans nog eens te doen. Foto's maken mocht helaas niet...
Race was inderdaad erg lastig te volgen doordat het circuit besloten had Radio Le Mans geen FM frequentie te geven en ik vond dat er heel weinig schermen langs het circuit stonden (veel minder dan voorgaande jaren).
Qua publiek was het wel erg druk in vergelijking met andere jaren, maar dat is alleen maar een goede zaak
Nog wat plaatjes van gisteren:
Als eerste een mislukte foto, ik baal ervan dat hij niet scherp is. Anders was het een mooie actiefoto geweest:

Meer hier: https://flic.kr/s/aHsjXf8C1N
Verwijderd
knap geschoten zou ik zo zeggenRichard117 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:37:
Was gisteren op Spa een mooie racedag, heb er een lekker gloeiende kop aan over gehouden.
Redelijk hard gewerkt en vandaag wakker geworden met pijn in m'n nek. klote hernia...
dus de piston cup ga ik vandaag moeten laten schieten.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
De Aston Martin DBR9 heeft het bij mij altijd goed gedaan. Dit in combinatie met de Corvette CR6 GT1 nog in de tijden dat de 24uur van Spa met GT1 wasthemac1983 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:54:
[...]
Echt prachtig inderdaad die GTE bakken. Porshe, redelijk bescheiden, Ferrari, een soort gillende keukenmeid, en dan die Aston Martin Vantage V8 Diep ronkend geluid, alsof de hemel zelf de donderslagen geeft bij het terugschakelen! Heeerlijk dat ding
Filmpje doet de auto echt extreem tekort, maar dan hebben de mensen een idee
[video]
Ferrari F575 had ook zo'n mooi v12 geluid.
Het zien van deze beelden krijg ik weer helemaal zin in de 24 uur van Spa. Word voor mij de 10de keer oprij om daar een heel weekend in het bos te kamperen. Het wandelingetje de berg op komt me bekend voor. Als je net onder de douche bent geweest en je loopt terug naar je tent kan je weer omdraaien omdat je helemaal bezweet bent
Meer mensen hier dit jaar naar de Spa 24 uur eind juli?
Cube Nuroad Race (2022)
Maar het was echt super gister, zal eens kijken of ik mijn filmpjes en foto's ergens online kan dumpen
Heb alleen wel spierpijn nu, maar dat kon me er niet van weerhouden om de eerste race van het seizoen te doen in de Ruf Cup. Gestart als 5de, en voor ik het wist lag ik 9de
Veld een beetje laten uitrekken en toch nog terug gereden naar een de 4de plek en 115 punten. En 0.00000000000 inc's gescored terwijl ik best 2 risico volle inhaalacties maakte in de cup chicane.
Dus ik ben erg tevreden met mijn race, nu alleen de start en de eerste 2 rondes, maar ik weet niet of ik wil mee doen in die chaos. Dus gewoon beter kwalificeren en een betere start maken. Daar verloor ik er al gelijk 1, en vervolgens 1 in de eerste bocht.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Austin = Failliet en ooit onderdeel van BLMC. De tent die bijna alle britse automerken om zeep heeft geholpen.-PassY- schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:32:
De Austins winnen inderdaad de geluids beker ... met mijlen ver voorspong
Maar het was echt super gister, zal eens kijken of ik mijn filmpjes en foto's ergens online kan dumpen
Heb alleen wel spierpijn nu, maar dat kon me er niet van weerhouden om de eerste race van het seizoen te doen in de Ruf Cup. Gestart als 5de, en voor ik het wist lag ik 9deDacht het voorzichtig aan te doen in de eerste 2 rondes, maar het was 1 grote chaos.
Veld een beetje laten uitrekken en toch nog terug gereden naar een de 4de plek en 115 punten. En 0.00000000000 inc's gescored terwijl ik best 2 risico volle inhaalacties maakte in de cup chicane.
Dus ik ben erg tevreden met mijn race, nu alleen de start en de eerste 2 rondes, maar ik weet niet of ik wil mee doen in die chaos. Dus gewoon beter kwalificeren en een betere start maken. Daar verloor ik er al gelijk 1, en vervolgens 1 in de eerste bocht.
Gisteren heb je Aston Martin in actie gezien
Van deze weet ik het niet. Maar er zijn over 2 weken, 16,17 en 18 mei klassieke autoraces op Spa.Meer mensen hier dit jaar naar de Spa 24 uur eind juli?
Ik weet of het hetzelfde evenement is maar in het verleden (jaar of 10) ben ik 2 keer op Zolder geweest naar een evenement met klassieke racewagens. Ik heb daar o.a. verschillende lotussen, mini's, alfa's e.d. zien rijden maar ook formule 1 uit de jaren 50, de jps wagen van Ronnie Petterson en nog veel meer.
Ook waren er behoorlijk wat auto's van clubs e.d. op het terrein geplaatst.
Ik ga hier waarschijnlijk wel heen maar loop te twijfelen of ik het hele weekend ga en daar ergens blijf slapen of maar 1 dag en dan op en neer rijden.
Jammer genoeg is de site wat wazig wat er precies gaat komen:
http://www.spa-classic.com/
Hier http://www.spa-francorcha...30526spaclassic/index.htm foto's gevonden van vorig jaar.....
[ Voor 7% gewijzigd door larose op 04-05-2014 16:28 ]
Nu even iets heel anders, ik zou jullie graag willen vragen om een beta versie te testen van een applicatie waar ik al heel lang geleden mee ben begonnen, maar die ik nooit af heb gemaakt. Ik ben weer wat stapjes verder en ik denk dat het klaar is om te testen, dus bij deze.
iRacing Setup Downloader beta

De iRacing Setup Downloader is eigenlijk een variatie op Trading Paints, alleen dan met setups in plaats van skins
Sinds een tijdje komen van heel veel auto's vrijwel "automatisch" alle setups uit het iRacing forum ook in de database (door de mensen die de setup shops bijhouden), dus er zitten genoeg setups in ook van mensen buiten GoT!
De setups kun je daarna automatisch laten downloaden, ze komen dan in een folder die je zelf kan instellen met een naam die je ook zelf kan kiezen:

Daarnaast houdt de applicatie bij welke setups je al op je computer hebt staan. Setups die je al hebt worden grijs gemaakt in de lijst en hoef je niet opnieuw te downloaden (maar dat kan wel door ze weer aan te vinken). Voor het opstarten wordt er eerst een 'lokale database' gemaakt met de setups die je al hebt. Maak je geen zorgen, die worden natuurlijk niet automatisch geupload ofzo, uploaden zit sowieso nog niet in werkbare vorm in de applicatie (maar dat komt hopelijk wel nog).
Ten slotte kun je 'Subscriptions' toevoegen, vergelijkbaar als op de website. Bij het tabje 'Subscriptions' kun je auto's, tracks, teams of groepen aanvinken waarvan je de nieuwste setups wil krijgen. Onder het tabje 'Setups' (en dan links 'Subscribed') kun je dan met een druk op de knop alle setups laten zoeken die aan je subscriptions voldoen (en die je nog niet hebt). Dit maak ik misschien nog meer geautomatiseerd maar voor nu moet je nog even handmatig 'updaten' en dan downloaden.
Download:
https://dl.dropboxusercon...ingSetupDownloader_v1.zip
Er zijn nog veel meer plannen zoals meer automatisering (programma op achtergrond laten draaien en automatisch setups laten binnenhalen van de auto/track waar je op rijdt), uploaden (programma houdt bij als je setup aanpassingen maakt en vraagt of je die wil uploaden, ofzoiets), etc. Maar voor nu is dit wel even genoeg om te testen denk ik
Ik wil graag weten hoe het werkt, of het uberhaupt werkt, of het te begrijpen is met deze kleine uitleg en wat er beter kan!
Chrome begint gelijk te zeuren dat het gevaarlijk kan zijn!
Maah goed, ik ga het voor je testen. Ben altijd al zo ramp met setups dus dit komt goed uit voor mij
1e wat me opvalt. (wat ik mis) is zoeken op auto+circuit EN zoeken in meerdere seasons tegelijk..
Bijvoorbeeld. Lotus 79 op zolder van de laatste 3 seasons.
2e wat me opvalt. Als ik dan iets zoek is alles aangevinkt om te downloaden. Als ik een group download dan heb ik VEEL setups
Downloaden werkt btw wel goed al.
De race begonnen naast de oude hoofd tribune, zagen ze uit La Source komen en richting Eau Rouge knallen.
Animated gif: https://i.imgur.com/9aMy4M1.gif (groot, even laten laden)
Daarna zoals altijd begonnen aan het rondje lopen, hier iets na Les Combes:

En in Rivage:

Daar willen ze ook wel eens contact maken.
Animated Gif: https://i.imgur.com/nfoCYSl.gif (nog een grote foto, laten laden)
Rondje uitgelopen (altijd goed voor de conditie) en bij Bus Stop even wat eten, toen weer verder, nog even op het dak kijken bij de pits:

Nog even met de lage zon Eau Rouge weer in:

Terug het dak op voor de finish:

Maar helaas snel plekje kwijt en te druk om weer vooraan te komen. Dus dan maar kijken op het scherm die achter de pits stond, en dan, zoals elk jaar (dit is 4e jaar op rij voor mij) door een pit box glippen en de pits in rennen. Mijn dank aan de Italianen van Ferrari #60 is groot, die letten nooit op en loop je zo van achter naar voor en sta je tussen de pers (of in mijn geval, er voor) en maak je deze platen:

Mee-rennen met de pers richting podium (iets opzij) en even wat druppels opvangen:

En als afsluiting even naar Parc Fermé:

Tot volgend jaar/keer Spa, mijn liefde.
Meer foto's: http://www.dannybouwes.nl/spa2014.html
Kak trouwens, sof race met de L79 gemist. Iemand een idee of de volgende nog official gaat vaak?
Mooie platen!gtrNL schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:52:
Was gisteren ook op Spa, weer een fantastisch evenement en bijzonder mooi weer er bij (#rodekop). Jullie niet tegen gekomen, maar ook niet echt actief lopen zoeken, en het was ook druk(ker dan voorgaande jaren).
De race begonnen naast de oude hoofd tribune, zagen ze uit La Source komen en richting Eau Rouge knallen.
Animated gif: https://i.imgur.com/9aMy4M1.gif (groot, even laten laden)
Daarna zoals altijd begonnen aan het rondje lopen, hier iets na Les Combes:
[afbeelding]
En in Rivage:
[afbeelding]
Daar willen ze ook wel eens contact maken.
Animated Gif: https://i.imgur.com/nfoCYSl.gif (nog een grote foto, laten laden)
Rondje uitgelopen (altijd goed voor de conditie) en bij Bus Stop even wat eten, toen weer verder, nog even op het dak kijken bij de pits:
[afbeelding]
Nog even met de lage zon Eau Rouge weer in:
[afbeelding]
Terug het dak op voor de finish:
[afbeelding]
Maar helaas snel plekje kwijt en te druk om weer vooraan te komen. Dus dan maar kijken op het scherm die achter de pits stond, en dan, zoals elk jaar (dit is 4e jaar op rij voor mij) door een pit box glippen en de pits in rennen. Mijn dank aan de Italianen van Ferrari #60 is groot, die letten nooit op en loop je zo van achter naar voor en sta je tussen de pers (of in mijn geval, er voor) en maak je deze platen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mee-rennen met de pers richting podium (iets opzij) en even wat druppels opvangen:
[afbeelding]
En als afsluiting even naar Parc Fermé:
[afbeelding]
Tot volgend jaar/keer Spa, mijn liefde.![]()
En dat laatste: bedankt voor de tip! Zo ben ik door gewoon door te lopen op de grid gekomen, alleen werd ik daar wel tegen gehouden dus kwam 10 minuten voor de start niet verder dan de pitlane
Regel 1 voor circuits in Franstalige landen: we verstaan ze niet en zelfverzekerd door lopen tot er iemand is die je op je schouder tikt, als niemand op je schouder tikt ben je binnen. Bij een twijfelende blik pikken ze je er meteen uit.
Onder de indruk van jouw foto's!! Je komt niet vaak zulke actiefoto's tegen waar je echt elk detail van een auto kan bewonderen.gtrNL schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:52:
Was gisteren ook op Spa, weer een fantastisch evenement en bijzonder mooi weer er bij (#rodekop). Jullie niet tegen gekomen, maar ook niet echt actief lopen zoeken, en het was ook druk(ker dan voorgaande jaren).
Mag ik vragen met wat voor telelens je dit schiet?

Zalig toch, dat zonlicht 's avonds
BTW, iRacing mag nu ook de brug slopen die boven het Kemmel rechte stuk liep. Sinds dit jaar hebben ze die gesloopt. Zeker 10 jaar geleden dat je daar nog het circuit mocht oversteken.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
oeps...NickThissen schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:07:
De iRacing Setup Downloader is eigenlijk een variatie op Trading Paints, alleen dan met setups in plaats van skinsDe applicatie comminuceert met onze eigen setup database (http://iracingsetups.nickthissen.nl/) en in meest simpele geval laat hij per auto of track (of team of groep) een lijst met setups zien, die je kunt filteren op seizoen (of alle seizoenen).
Sinds een tijdje komen van heel veel auto's vrijwel "automatisch" alle setups uit het iRacing forum ook in de database (door de mensen die de setup shops bijhouden), dus er zitten genoeg setups in ook van mensen buiten GoT!
De setups kun je daarna automatisch laten downloaden, ze komen dan in een folder die je zelf kan instellen met een naam die je ook zelf kan kiezen:
[afbeelding]
Daarnaast houdt de applicatie bij welke setups je al op je computer hebt staan. Setups die je al hebt worden grijs gemaakt in de lijst en hoef je niet opnieuw te downloaden (maar dat kan wel door ze weer aan te vinken). Voor het opstarten wordt er eerst een 'lokale database' gemaakt met de setups die je al hebt. Maak je geen zorgen, die worden natuurlijk niet automatisch geupload ofzo, uploaden zit sowieso nog niet in werkbare vorm in de applicatie (maar dat komt hopelijk wel nog).
Ten slotte kun je 'Subscriptions' toevoegen, vergelijkbaar als op de website. Bij het tabje 'Subscriptions' kun je auto's, tracks, teams of groepen aanvinken waarvan je de nieuwste setups wil krijgen. Onder het tabje 'Setups' (en dan links 'Subscribed') kun je dan met een druk op de knop alle setups laten zoeken die aan je subscriptions voldoen (en die je nog niet hebt). Dit maak ik misschien nog meer geautomatiseerd maar voor nu moet je nog even handmatig 'updaten' en dan downloaden.
Download:
https://dl.dropboxusercon...ingSetupDownloader_v1.zip
Er zijn nog veel meer plannen zoals meer automatisering (programma op achtergrond laten draaien en automatisch setups laten binnenhalen van de auto/track waar je op rijdt), uploaden (programma houdt bij als je setup aanpassingen maakt en vraagt of je die wil uploaden, ofzoiets), etc. Maar voor nu is dit wel even genoeg om te testen denk ik
Ik wil graag weten hoe het werkt, of het uberhaupt werkt, of het te begrijpen is met deze kleine uitleg en wat er beter kan!
1
2
| Authentication to host 'mysql3.mijnhostingpartner.nl' for user 'Thissenadmin' using method 'mysql_native_password' failed with message: User Thissenadmin already has more than 'max_user_connections' active connections ----> MySql.Data.MySqlClient.MySqlException: User Thissenadmin already has more than 'max_user_connections' active connections at MySql.Data.MySqlClient.MySqlStream.ReadPacket() |
En inderdaad, brutaal doorlopen en doen of het de normaalste zaak van de wereld is, dan kom je er wel mee weg. En als je zelf respect hebt heeft niemand er problemen mee. Als je voor de auto's gaat staan en gaat schreeuwen naar de coureurs ben je binnen de kortste keren alsnog weg. Maar als je gewoon veilig en met respect bezig bent vindt iedereen het prima dat je daar bent. 3 jaar geleden nog even bij de marshalls geweest net voor Blanchimont, prachtige foto's en geen hek er voor.
We waren met z'n 3-en, broer, zus en ikzelf.Zoef1 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:33:
Mag ik vragen met wat voor telelens je dit schiet?
Canon EOS 600D + Tamron 300mm lens
Canon EOS 40D + Canon USM IS 24-105 f4.0
Canon 7D + Canon EF 70-200 USN f4.0
Meeste foto's die ik heb gedeeld zijn door mij genomen met de 40D + 105 lens. Aantal komen uit de andere twee. De allermooiste platen komen toch uit die 7d met de 200 lens. Echt haarscherp. Moet je deze maar eens bekijken, in volle resolutie, beide uit de 7d:
http://abload.de/img/_mg_42916uqm9.jpg
http://abload.de/img/_mg_4145xiqfn.jpg
[ Voor 9% gewijzigd door gtrNL op 04-05-2014 21:26 ]
Ben eens eventjes mee aan het kijken met Niel. Ziet er toch allemaal wel zeer vet uit. Zeer close bij elkaar allemaal. Mooi om te zien hoe iemand rijd die vele malen hoger rijd dan ikzelf
EDIT: Ben nu een beetje aan het forum afspeuren naar mooie paints voor de auto's. Maar nu heb ik eigenlijk een iets andere vraag. Is er geen standaard template voor tweakers leden die voor iedereen bruikbaar is? Of is die er niet/nooit geweest? Dus met een leuk tweakers logo ofzo?
[ Voor 29% gewijzigd door Oxigeon op 04-05-2014 21:48 ]
7D is een prima ding, gebruik ik ook regelmatig op de Misano World Circuit tijdens de vakanties elk jaargtrNL schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:19:
De allermooiste platen komen toch uit die 7d met de 200 lens. Echt haarscherp. Moet je deze maar eens bekijken, in volle resolutie, beide uit de 7d:
http://abload.de/img/_mg_42916uqm9.jpg
http://abload.de/img/_mg_4145xiqfn.jpg
binnenkort komt de 7D mark II begreep ik
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Setup: Rembalans 58%, Bandenspanning 138kpa voor, en 145kpa achter, SPO: 5, ARB: 8
Cube Nuroad Race (2022)
Begonnen met practise in de Late Model. Best leuk rondjes draaien, maar ik vraag me een beetje af hoe dat in een race gaat op zo'n kleine oval.
Daarna met de C-spec wat rondjes gemaakt. Nadat ik auto-blip weer had aangezet gekomen tot een 1.14.0. Niet slecht! Maar ergens moet ik toch offical races gaat rijden. De Skip afgelopen vrijdag was een drama. Misschien dan toch maar C-spec. Leuke uitdagende auto!
Maar Oval lijkt me ook nogsteeds gaaf. Ik heb alleen te weinig tijd om beide te doen.
Tijdens mijn testen vandaag vroeg ik me af: naar welke waarde moet ik mikken voor de last hot tire pressure? Ik had nu 195 kPa vanvoor en 202 kPa vanachter na een 10-tal rondjes in de Ford GT. Is dat te veel of net te weinig? Ook, hoe kan ik het beste mijn camber afstellen? Maakte niet veel uit hoeveel negatief ik ging, de temperaturen aan de binnenkant en in het midden van de band was altijd min of meer gelijk terwijl de buitenkant daar tot 20°C vanaf zat.
Verwijderd
Week 1 is over het algemeen sowieso wat drukker. Laten we niet te vroeg juichenThiJor schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:24:
De Proto & GT lijkt ook terug wat populairder te worden. Blijkbaar veel volk wat terugkomt van GT3 en terug in de Corvette of Ford springen.
Tijdens mijn testen vandaag vroeg ik me af: naar welke waarde moet ik mikken voor de last hot tire pressure? Ik had nu 195 kPa vanvoor en 202 kPa vanachter na een 10-tal rondjes in de Ford GT. Is dat te veel of net te weinig? Ook, hoe kan ik het beste mijn camber afstellen? Maakte niet veel uit hoeveel negatief ik ging, de temperaturen aan de binnenkant en in het midden van de band was altijd min of meer gelijk terwijl de buitenkant daar tot 20°C vanaf zat.
Wat setup betreft, geen idee
Vandaag nog een poging gedaan met de Ruf C-spec op Road Atlanta. Door een eigen fout geen succes geworden, de fout? Niet hard genoeg remmen.
Heb nog erg veel moeite met de Clubsport Pedals. Van de plastic pedals van de Logitech Driving Force Pro is dit wel een erg grote verandering. Ook met de gevoeligheid op 10 moet ik nog steeds enorm veel druk geven. Komt te vaak voor dat ik denk dat ik rem maar gewoon totaal de bocht mis omdat ik te weinig druk heb gegeven
Verbaast me niks. Zopas mijn eerst GT3 race in de Z4 op WG Classic en het was zoals te verwachten een drama bij de start in T1 omdat één of andere Braziliaan in een Ruf dacht zo een man of 15 te kunnen inhalen langs rechts. Vervolgens ging ie gewoon rechtdoor in de bocht en pakte het halve veld eruitThiJor schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:24:
De Proto & GT lijkt ook terug wat populairder te worden. Blijkbaar veel volk wat terugkomt van GT3 en terug in de Corvette of Ford springen.
Heb je de brake curve in iracing wel op 0 staan?The_FrankO schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:34:
[...]
Heb nog erg veel moeite met de Clubsport Pedals. Van de plastic pedals van de Logitech Driving Force Pro is dit wel een erg grote verandering. Ook met de gevoeligheid op 10 moet ik nog steeds enorm veel druk geven. Komt te vaak voor dat ik denk dat ik rem maar gewoon totaal de bocht mis omdat ik te weinig druk heb gegeven. Heeft me nu al in 2 races een tow opgeleverd..... Iemand tips?
Cube Nuroad Race (2022)
Kwalificatie
Ik was onderweg naar een 54.9 maar bij op het gas gaan in turn 3 verlies ik de wagen en was ik deze ronde kwijt. Snel op ESC gedrukt en in de laatste poging die ik had een 50.1 kunnen rijden, goed voor P2.
Race
Er kwam maar geen lange green run waardoor het vinden van een ritme erg lastig is. Op een gegeven moment kwam Ruud erg slecht uit bocht twee waardoor ik de auto in bocht drie er naast had, maar Ruud kon iets eerder op het gas waardoor die net voor mij de s/f lijn overging... jammer geen punt voor aan de leiding. Vervolgens kwam Pascal er ook aan en kwamen we 3 wide aan op bocht 1, ik verremde mij daar iets waardoor Marnix en Tim binnendoor kwamen. Ondertussen kwam caution nummer zoveel en was bijna iedereen achter ons al wel een keer de pits in gegaan behalve de top 5. Na een tijdje kon ik Marnix en Tim inhalen, en bij de volgende caution ging vrijwel iedereen naar binnen voor zijn laatste stop. Bij de herstart was Joey de leider en ik ging aan de binnenkant van hem richting bocht 1 en Ruud aan de buitenkant, maar wij wisten dat Joey iets eerder op de rem ging, want dit zei die op Teamspeak. Na een tijdje kwam caution nummer 8 en wat later bleek gelukkig de laatste, ik mocht als P2 herstarten waar Pascal na een paar ronden mij inhaalde waarbij we 2 wide door bocht 2 gingen. Toen achter Pascal aan op weg naar Ruud die bijna een seconde weg was, met nog 10 rondes te gaan begon het gevecht tussen Pascal een Ruud, waar Pascal tot dat moment de sterkere was en Ruud in wist te halen. Ik bleef er achteraan rijden in sommige momenten was ik iets sterker in bocht 2, maar over de hele ronde niet sterk genoeg om Ruud in te halen. Ik begon al mijn P3 finish te vieren, totdat het onverwachte moment in bocht 2 in de laatste ronde zich voordeed, Ruud verremde zich en tikte Pascal genoeg aan waardoor die dwars ging, ik kon beide onderlangs inhalen en kwam als P1 de finish over. Gelukkig waren we tot dat moment 5 seconden los van P4 en konden Ruud en Pascal toch nog P2 en P3 worden.
Voor het kampioenschap nog verder uitgelopen, nu is het helemaal een kwestie van de race op Homestead uitrijden en het kampioenschap is binnen
Had ik ook hoor de 1e week. Ik was ook van DFGT overgestapt.The_FrankO schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:34:
[...]
Week 1 is over het algemeen sowieso wat drukker. Laten we niet te vroeg juichen
Wat setup betreft, geen ideeik probeer gewoon snel te rijden.
![]()
Vandaag nog een poging gedaan met de Ruf C-spec op Road Atlanta. Door een eigen fout geen succes geworden, de fout? Niet hard genoeg remmen.
Heb nog erg veel moeite met de Clubsport Pedals. Van de plastic pedals van de Logitech Driving Force Pro is dit wel een erg grote verandering. Ook met de gevoeligheid op 10 moet ik nog steeds enorm veel druk geven. Komt te vaak voor dat ik denk dat ik rem maar gewoon totaal de bocht mis omdat ik te weinig druk heb gegeven. Heeft me nu al in 2 races een tow opgeleverd..... Iemand tips?
Wat bij mij erg hielp was om mijn bureau stoel wat lager te zetten. Klinkt stom, maar dan klopt de hoek die je benen maken veel meer met hoe je in het echt in een auto zit en kun je met je kuiten kracht zetten ipv met je enkel. Nu heb ik er totaal geen last meer van en denk ik erover ze iets zwaarder te gaan zetten.
Enige vervelende is dat ik het iedere avond opnieuw moet neerzetten allemaal.En dan is het altijd even zoeken naar de jujiste positie.
Maar dan zie jij alleen jouw paint.
Via TP kunnen anderen jouw paint ook zien, als ze de sw installeren en jij jouw paint upload naar TP.
En het is altijd aan te raden ook in de webinterface je auto een kleurtje te geven.
[ Voor 62% gewijzigd door JoepW op 05-05-2014 10:32 ]
Aah, dan is dat idd de fout. ik moet er car_ voorzetten... Ik had hem idd al in de juiste map staan (bij de auto)JoepW schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:30:
De naam moet zijn: car_custid.tga en de plaats is ../iracing/paint/autonaam/
Maar dan zie jij alleen jouw paint.
Via TP kunnen anderen jouw paint ook zien, als ze de sw installeren en jij jouw paint upload naar TP.
En het is altijd aan te raden ook in de webinterface je auto een kleurtje te geven.
Die is er op het moment niet. Misschien dat er in de zomer weer een actie voor bestaande abonnees.Misiek schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:43:
Heee bah... gisteren wou ik weer een GT3 sessie meepakken is mijn abo afgelopenBummer! Ik wil graag weer gaan verlengen voor een jaar. Vorig jaar heb ik dat met een promo code gedaan, echter kan ik er op dit moment geen vinden voor bestaande abonnees. Is er misschien hier iemand die een promo-code heeft/weet?
thanks ga even proberen.derx666 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:11:
Hier een replay van een ronde Okayama met de Skip in 1:45.467: https://db.tt/y7B0SE1N
Setup: Rembalans 58%, Bandenspanning 138kpa voor, en 145kpa achter, SPO: 5, ARB: 8
EDIT:
Alleen met de setup al onder de 1.48.xxx gekomen, ik beginnen de lijnen nu eindelijk te snappen en de rempunten gaan ook wat beter.
Heb de stand op de pedalen terug op 10 gezet vanaf 7 en denk dat dit ook enorm scheelt.
Dus ga even zo oefenen en als ik beter begin te remmen zet ik hem wat lager.
[ Voor 34% gewijzigd door Ithric op 05-05-2014 11:23 ]
Ok thanks! Dan wordt het regulier verlengen voor 3 maandjesNiellie41 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:46:
[...]
Die is er op het moment niet. Misschien dat er in de zomer weer een actie voor bestaande abonnees.
Verwijderd
Knappe foto's Danny.... lekker scherp hier en daar mss net iets te krap maar dat maakt de bolide vind ik nog net iets vettergtrNL schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:52:
Tot volgend jaar/keer Spa, mijn liefde.![]()
Ik hoop er volgende keer ook bij te zijn, dit weekend te veel werk met de 7de verjaardag van mijn kleinste gehad (feestje vriendjes/familie) waardoor ik al dit spektakel gemist heb ... ben blij met jullie posts want het brengt toch altijd weer een glimlach op mijn gezicht
Meh, mijn goal van top 10 op het einde kan ik wel vergeten na gisterNiellie41 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:00:
En de stand van de Piston Cup is ook al bijgewerkt.

Na een helaas lange race op Pocono waar zelfs de pacecar naar binnen moest voor benzine en banden, gaan we naar het stuk minder deprimerende zonnige Miami! Fabian de Jong pakte een zeer strakke overwinning in Pocono, waardoor hij zich met recht de snelste Oval Racer van de Benelux mag noemen, niemand zal zijn kampioenschap nog af kunnen pakken en door iedere keer op het juiste moment toe te slaan gaat hij naar huis met niet alleen een Sli Pro, maar ook een Derek Speare Designs Buttonbox! Gefeliciteerd Fabian! De rest van het kampioenschap zijn er zeker nog plekjes te winnen, wil je weten hoe je het doet in het kampioenschap en wie je directe concurrenten zijn? Zie standings.
UGX-Shop.com 200
Zondag 18 Mei
19:00 start van de training
19:50 kwalificatie 2 rondes/10 min.
20:00 start race (134 ronden)
De server start om 19:00 uur met de vrije training. Om 19:50 start de kwalificatie. Deze zal 10 minuten duren waarbij elke deelnemers 2 ronden krijgt om een snelle tijd neer te zetten. De race zal rond 20:00 starten voor een 134 laps race. Elke deelnemer krijgt 1 fast tow.
Aanmelden
Voor deze race vragen we elke deelnemer aan te geven of hij aanwezig zal zijn of niet (je dient wel ingeschreven te zijn bij de Piston Cup!). Wij vragen zowel de vaste deelnemers, als de reservelijst rijders, zich aan of af te melden vóór maandag 12 mei. Indien je je niet op tijd aanmeldt of afmeldt verspeel je hiermee je positie op de inschrijflijst. Dit wil dus zeggen dat een rijder op de vaste lijst zijn voorrang op de reservelijst verliest. Hetzelfde geldt voor de reservelijst rijders, echter geeft deze zijn positie ten opzichte van de andere reservelijst rijders op. Na 12 mei zullen wij ook direct de reservelijst rijders een seintje geven via een pm op het iRacing Forum of ze wel of niet mee kunnen doen, zodoende zul je dus altijd voldoende tijd hebben om je voor te bereiden op de race. Hier vind je een overzicht van de ingeschreven deelnemers.
Op het iRacing Forum heeft iedere deelnemer momenteel een PM ontvangen met daarin de gegevens om zich aan te kunnen melden. Bewaar de link die je na het aanmelden krijgt, dit is de enige manier om je aanmelding zelf aan te passen (stel je kunt in ene niet). Ben je hem wel kwijt en wil je jezelf afmelden, stuur dan een admin een PM.
Overzicht van de huidige aanmeldingen: Huidige Aanmeldingen
Wachtwoord
Het wachtwoord zal de dag voor de race via een iRacing PM naar je toegestuurd worden, deel dit wachtwoord absoluut niet (bijvoorbeeld met een maatje die net te laat was voor een inschrijving, of die wil meekijken maar op drive drukt in plaats van spectate) we verwachten 43 autos, en die persoon kan potentieel iemand anders zijn plekje afpakken. Mocht dit wel gebeuren, dan treden we hier ook zeker hard tegen op.
Practice Servers
Voorafgaand aan de race zullen wij op dinsdag 13 Mei en donderdag 15 mei een practice sessie hosten. Deze sessie zal dezelfde weer instellingen hebben als de race server. Het biedt dus een mooie mogelijkheid om je set-up te fine tunen voor de race. Het wachtwoord voor deze sessies is: Geheim. De sessies duren twee uur en starten om 20:00u.
Setups
Naar onze mening is de Fixed setup een sterke basis, maar er zullen zeker nog wel setups gedeeld worden.
David Cater Setups
David Cater hebben we na de Darlington race gevraagt om basis setups te maken voor de JSF league, binnen deze setups is het duidelijk te zien wat er anders is en hoe de wagen er op reageerd, lees hier het complete verhaal achter de "cater-gate".
David Cater - Building a Balanced Setup
David Cater - Michigan
David Cater - Darlington
David Cater - Daytona JSF
David Cater - Charlotte JSF
David Cater - Richmond JSF
David Cater - Pocono JSF
Helaas nog geen Cater set voor Homestead!
Weer
De weer instelling voor de Derek Speare Designs 200 zijn als volgt:
Temperatuur: 78F
Luchtvochtigheid: 55%
Windrichting: Noord
Windsnelheid: 2MPH
Skybox: Clear
Tijdstip: Overdag
Prijzen
We zijn na 7 races al erg blij met wat we tot nu toe gezien hebben! Mooie opkomsten en mooie gevechten. Wij willen je erop wijzen dat iedereen nog altijd in de race is voor de prijzen die te winnen zijn. Naast een custom made JSF-buttonbox voor de kampioen zijn er nog een Bob Shock voor een willekeurige Fanatec rijder en geven we nog €25,- iRacing credits weg aan een niet Fanatec rijder. Deze prijzen verloten we enkel onder de rijders die veel hebben meegereden, dus veel races meedoen is meer kans! (bij 5+ races komt er per deelgenomen race een lootje met je naam in de hoge hoed)
Rijvaardigheid
Lappen
Aangezien een groot aantal deelnemers heel erg nieuw is, en een ander gedeelte juist heel erg bedreven, is het ervaring gat af en toe enorm. Wij vragen hierbij vooral om geduld van de ervaren deelnemer. Wanneer met een onervaren deelnemer lapt en er ontstaat contact, dan komt dat van beide kanten uit, we hopen dat de ervaren deelnemer wat meer geduld toont, en dat de onervaren/langzamere deelnemer er voor zorgt dat hij voorspelbaar reageerd. Voorspelbaar betekend dus niet plotseling je lijn veranderen en niet heel hard op de rem gaan staan. Probeer gewoon je lijn te behouden en ga wat vroeger van het gas af, of wat later erop. Dit verschil in snelheid is meestal al genoeg om een cleane pass te garanderen en zorgt ervoor dat beide rijders minimaal aantal tijd verliezen. Respecteer elkaar ook, zelfs wanneer je voor positie rijd, maak het niet onnodig 3 wide omdat er iemand minder hard gaat om een snellere deelnemer te laten passeren, of ga niet onnodig zenuwachtig achter een langzamere deelnemer aanrijden omdat hij aan de kant voor je "moet" Iedereen rijd zijn eigen race!
Waveby/Lucky Dog
We hebben nu een aantal keren gezien dat de persoon die een Waveby of Lucky Dog krijgt, onnodig veel risico neemt met het unlappen. Passeer rustig aan de rechterkant het veld, en ga pas wat meer gasgeven wanneer je de Safety Car gepasseerd bent.
Plaspauze
De races kunnen lang duren, en de nood is soms hoog, plassen kun je alleen in je motorhome doen, en die staat in de pitstraat, parkeren op de baan is niet toegestaan en wordt bestraft, je brengt andere deelnemers onnodig in verwaring en maakt het onmogelijk voor ze om te pitten.
Livestream
Global Simracing Channel
Teamspeak
Tevens willen we iedereen nog even op Teamspeak attenderen, de top 3 willen wij heel erg graag de interviews van horen, en zeker naarmate het seizoen vordert is dat naast een grote toevoeging op de livestream, ook een mooi medium om verschillende aankondigingen te doen richting desbetreffende Coureur. Ook als je buiten de top 3 gefinished bent kun je aan het eind de teamspeak van de broadcast joinen en wordt je misschien wel gevraagt om je verhaal te doen, ook al finish je als 43ste, wij hebben goede afspraken met het team van GSRC en hun vinden het erg leuk om de complete community te betrekken. Zet Teamspeak dus op je prioriteiten lijst!
Links
Digitalracing.nl
Gathering of Tweakers
Global Sim Racing Channel
Joined Simracing Fanatics
Sponsors
The Bob Shock
Derek Speare Designs
Fanaleds
Inside Sim Racing
UGX Race Simulators
Gathering of Tweakers
Admins
Dennis Gerressen
Niel Hekkens
Jeroen Ursem
Roy Visser
Joep Willemsen
| GoT Monday Tournament S2-W2 | 05-05-14 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||
| Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||
| Weersvoorspelling |
| Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
| 20° C | 120% | 20% | 11 Km/u | NE | Partly |
| Reken op een pitstop |
Tot ziens op de baan!
PS. Het onderhoud van vandaag is geannuleerd.
Ik weet dat hier een paar iRacing beta testers rondhangen.
Ik weet dat jullie die BMWZ4 hebben getest, vraag is hebben jullie de Star Mazda en de Radical ook moeten testen ???
Of alleen de nieuwe content ???
How do you save a random generator ?
[ Voor 42% gewijzigd door NickThissen op 05-05-2014 13:44 ]
Verwijderd
T1 en T3 tijd laten liggen, maar solide genoeg voor een 55.0, 6e pole op rij.
Pace:
Yellow yellow yellow yellow. Lastig om die paar rondjes tussendoor nog een ritme te vinden. Uiteindelijk naar binnen omdat de fuel bijna op was en er vanaf dat moment zonder stop naar de finish gereden kon worden. Toch bizar om op je eerste setje banden en fuel in ronde 42 je snelste ronde van de race neer kan zetten.
Op een gegeven moment raakten fast tows op en komen dan gelukkig nog wat groene laps. Die waren dan ook leuk. Pascal zag ik inlopen en leek ook sneller te zijn. Toen hij hem voor T2 naast me zetten heb ik hem ook laten gaan in de hoop later nog een aanval te kunnen doen. Door een foutje krijg ik met 2 te gaan nog een kans in T1, maar aan de inside passeren is lastig. De laatste lap kan ik enkel hopen dat Pascal een fout zou maken, maar helaas maakte ik die zelf door me te verremmen in T2 en een flinke dreun aan Pascal te geven.
Zo kon Fabian de winst pakken en daarmee ook het verdiende kampioenschap pakken Feli .
Dat met de Z4 was enkel dollen hoor.enchion schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:30:
Over die Star Mazda en ook de Radical. (vanwege aparte handling)
Ik weet dat hier een paar iRacing beta testers rondhangen.
Ik weet dat jullie die BMWZ4 hebben getest, vraag is hebben jullie de Star Mazda en de Radical ook moeten testen ???
Of alleen de nieuwe content ???
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2014 13:47 ]
Nou ik kan me er iets bij voorstellen dat er bij Tweakers een aantal voor in aanmerking komen, hoewel er een tijdsverschil is natuurlijk, wat dat betreft zouden ze natuurlijk graag een Amerikaan hebben.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:44:
Dat met de Z4 was enkel dollen hoor.. Met betatesten ga je een verplichting aan, en dat gaat mij te ver.
Het komt me gewoon zo ontzettend over dat er gewoon niet getest wordt.
En de reacties/mails die ik met Tucker gehad heb stellen ook dat zelfs de iRacing staff alleen maar modelletjes en getalletjes invult maar niet gewoon een aantal laps gaat rijden met hun creatie.
(Met Tucker al meerdere keren gehad dat iemand-anders of ik aangeef dat er iets niet goed voelt en hij dan reageert met wheelcheck/telemetry zegt niks dus wat je zegt bestaat niet
Als ik AC aanslinger dan weet ik in ieder geval dat er goed getest is aan de hand van hoe het voelt.
(waarschijnlijk door Fernando ofzo
En met Niels Heusinkveld weet je ook dat hij er gewoon zelf mee aan het rijden is geweest voordat hij een model toepast vanwege z`n video`s. (Game Stock Car)
How do you save a random generator ?
kon de wagen wel rond krijgen, maar om 45m in een soort van lange drift te zitten ga ik denk ik niet leuk vinden. Was het vorige keer al na 30m helemaal zat met de SM.
Maar, om iets niet leuk te vinden moet je het eerst proberen, wellicht dat het puur het japanse asfalt was de vorige keer. Ik hoop het wel, want normaal zijn de maandag races lekker close
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Heb gister nog wat zitten youtuben op de SM, en het moet mogelijk zijn. Maar aangezien ik gewoon van planeet aarde kom en ook geen aziaat ben, is dat misschien wel mijn probleem. Volgens mijn DNA mag ik gewoon niet kunnen driften
Ga ook laat thuis zijn van het werk.
IK heb net getest op Mosport maar krijg dat kreng niet meer fatsoenlijk rond
Verwijderd
Ligt dat niet aan de setup? De echte baseline setups zijn vaak gewoon heel erg slecht, dus als er een nieuwe wagen is die gevoelig is voor setups is het een drama.Arfman schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:20:
Ik weet dat hier een aantal mensen zitten die soms met de Radical rijden (Nick, aaikman dacht ik?). Wat vinden jullie van de Radical na de laatste update?
IK heb net getest op Mosport maar krijg dat kreng niet meer fatsoenlijk rondEerste laps oversteer en daarna zoveel understeer dat ik kruipend door Moss Corner moet, dat kan niet normaal zijn. Meerdere setups geprobeerd.
Vorige build vond ik de Radical wel erg goed geworden. Deze build nog niet mee gereden.
Blijf het opmerkelijk vinden hoe verschillend een wagen kan reargeren met bepaalde spring settings tussen de builds door. Hoofd parameters zijn daar voornamelijk massa, downforce, G kracht en middelpunt vliegende krachten.
Tijd dat ze de formules van Dave eens door een echte wiskundige/natuurkundige laten bekijken. Misschien zo de physics en aerodynamica eens flink overhaulen, dan krijg je ook niet die rare situatie met de Star Mazda.
Er zijn best wel veel setups al geshared maar het vreemde is dat dit probleem er voor mij niet door verholpen wordt. Je kunt zelfs dive planes toevoegen aan de voorkant waarmee je super veel front downforce krijgt (zo veel dat je niet mee kan rijden tenzij je de rear wing immens omhoog gooit, meer dan 32 vergeleken met 'normale' setting 12 ofzo), en je kunt nu de diff helemaal aanpassen. Alles wat ik doe voelt de auto compleet anders, het voelt als een compleet andere auto met of zonder diveplanes, maar het blijft onderstuur op de entry en overstuur op de exit, en daar kan ik niet mee omgaan. Je stuurt je een ongeluk om het ding de bocht in te krijgen en als je voorbij de apex komt stopt hij niet meer met sturen en ga je gewoon rond wat je ook doet. Overdreven gezegd natuurlijk maar dat idee krijg ik wel.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:43:
[...]
Ligt dat niet aan de setup? De echte baseline setups zijn vaak gewoon heel erg slecht, dus als er een nieuwe wagen is die gevoelig is voor setups is het een drama.
Vorige build vond ik de Radical wel erg goed geworden. Deze build nog niet mee gereden.
Blijf het opmerkelijk vinden hoe verschillend een wagen kan reargeren met bepaalde spring settings tussen de builds door. Hoofd parameters zijn daar voornamelijk massa, downforce, G kracht en middelpunt vliegende krachten.
Tijd dat ze de formules van Dave eens door een echte wiskundige/natuurkundige laten bekijken. Misschien zo de physics en aerodynamica eens flink overhaulen, dan krijg je ook niet die rare situatie met de Star Mazda.
Niellie41 in "Fanatec Race stuurtjes"
Rijdt er iemand nog wel de Lotus 49 ? Ik wou deze week testen op Watkins Glen, ik reed constant ergens een vangrail in tijdens mijn eerste 7-8 rondjesNiellie41 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:33:
CSW stuurtje voor de oude F1 auto's?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
is deze van goud gemaakt?Niellie41 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:33:
CSW stuurtje voor de oude F1 auto's?
Ziet eruit als een simpel stuurtje, zonder poespas. Volgens mij is het F1 stuur met alle poespas 250,-.
Ik snap deze prijs niet helemaal, of is het ook met Basis station? Dan zou ik het denk ik wel overwegen en een stuur overkopen van iemand die de F1 en BMW heeft en er maar 1 gebruikt
Maar dit voelt als een hele late 1 april grap
Is dit trouwens het stuur wat er zo lang aan zat te komen? Volgens mij niet toch. Kan me niet voorstellen dat je hier anderhalf jaar design tijd voor nodig hebt?

Team Gathering of Tweakers is ingeschreven voor de NEO GT Series.(http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3251104.page)
We zijn nog op zoek naar een paar AM rijders (nooit een iRating gehad van meer dan 3000) om misschien mee te doen in ons Team met de BMW Z4.
Meldt je aan met een DM bij Nick (onze team baas)
maar mijn irating is nog te laag
Zoals ik al zei: te lang geleden!

Is 280 Euro.
* storting van iracing credits naar joep (keuze tussen 0 en 100 dollar)
* teamspeak volume mag niet gemute zijn
* naaktfoto doorsturen naar jubby
...
of gewoon op tijd joinen.
Fragbeestje schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:00:
het registratieproces voor de monday races is ietjes aangepast :
...
Waarom zat de laatste optie er bij mij nooit bij.... ?Fragbeestje schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:00:
het registratieproces voor de monday races is ietjes aangepast :
...
Verwijderd
mmm ik ging, met de nadruk op ging normaal eens testen van het weekend maar aangezien het er niet van gekomen is ga ik morgen eens wat rondjes doen , ik moet zeggen dat ik niet echt voorstander was van vorige build maar mss is er deze build wel iets aanArfman schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:27:
Datzelfde heb ik dus ook ...
Cube Nuroad Race (2022)
Dit topic is gesloten.
![]()