iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.742 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 17:37

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Dat is wel echt een goede ontwikkeling, maakt het een hoop toegankelijker voor onervaren mensen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Vond het ook al goed ja, maar toen bedacht ik dat de rookie series toch fixed setup zijn dus helemaal snap ik de logica niet :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:41:
[...]

Dat maakt mijn marshal rol bij de Piston Cup een stuk makkelijker ;)
Ik dacht vraag maar even na of het ook in hosted kan, maar gelukkig kan het ook gewoon (en je kan het uit/aan zetten) :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ik zat even met WheelCheck te spelen, om de FFB instellingen van mijn stuur wat te finetunen. Heeft iemand hier dat wel eens gebruikt? In de 50+ pagina thread (8)7) kan ik eigenlijk niet vinden hoe ik de waardes moet interpreteren.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1473510.page

[ Voor 11% gewijzigd door Arfman op 22-01-2014 18:49 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:36

Niellie41

[object Object]

Je hoeft alleen 'min force' en/of 'step log 2' te draaien. Dan zie je onderin wat de geadviseerde waarde is voor de min force slider.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 22-01-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik weet alleen hoe je de minforce moet uitlezen, dat werd laatst in het Lotus forum uitgelegd: http://members.iracing.co...list/3230927.page#7689412

Hij zegt dat je de step log 2 test moet doen met kleine uitwijking, en dan in de csv kijken hoeveel force er nodig is om het stuur ongeveer 5 graden te draaien. Voor veel sturen gebeurt er namelijk niks van 0 tot X force, en pas bij meer dan X gaat het stuur draaien. Je min force is dan ongeveer X. Als je min force dan op 0 laat dan stuurt de sim dus allemaal subtiele krachten, als die minder dan die X zijn dan voel je ze niet want het stuur doet er niks mee. Minforce legt de nul grens dus eigenlijk gewoon wat hoger waardoor je ze wel voelt.

Bij mij is het ongeveer 5-7% en dat voelt inderdaad beter, ik ben langzaam weer op lineair aan het overstappen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het programma is alweer geupdate. Step log 2 draaien en dan geeft die meteen het getal aan in x.x% onderin het scherm.

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 22-01-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-03 00:11
Ik ben met een stomme smile op m'n gezicht rondjes aan het rijden met de Skip. :9
Vind het echt een fijne auto zo op het eerste gezicht, ik ben de hele tijd aan het pushen op een nieuw circuit maar ik raak hem bijna nooit écht kwijt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik weet nog steeds niet of die Gymkhana voor SR meetelt of niet. Als ik het stukje van w13 lees dan staat hij bij "official" dus zou ik zeggen van wel?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:53
NickThissen schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:37:
Ik weet nog steeds niet of die Gymkhana voor SR meetelt of niet. Als ik het stukje van w13 lees dan staat hij bij "official" dus zou ik zeggen van wel?
Ik was er van overtuigd dat niets in week 13 echt 'officieel' is :X Maar als ik klaar ben doe ik sowieso toch 'Withdraw' om zeker te zijn dat het niet toch ergens van af getrokken wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Streskip schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:44:
[...]

Ik was er van overtuigd dat niets in week 13 echt 'officieel' is :X Maar als ik klaar ben doe ik sowieso toch 'Withdraw' om zeker te zijn dat het niet toch ergens van af getrokken wordt..
Of je nou Withdraw doet of niet maakt geen zak uit he ;) Dan telt het alsnog gewoon mee. De Legends road en Rookie oval zijn sowieso official en tellen dus mee. De road warrior qualy ook. En de Gymkhana volgens mij ook (alleen qualy uiteraard, practice niet). De rest is unofficial.

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 22-01-2014 19:46 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Trouwens - heeft er toevallig iemand nog een Fanatec table clamp v2 liggen die niet gebruikt wordt? Die van mij is gaar aan het worden, achterste schroef draait door ofzo, heeft te veel speling en krijg ik niet meer vast. Op zich werkt het wel met alleen de voorste maar hij kan wat teveel kantelen nu. Een nieuwe kost 50 euro plus 12 euro verzendkosten :X

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Lol Nick, ik was daar echt van overtuigd. Hoef ik dat voortaan ook niet meer te doen :+

Ik heb wel een clamp, maar die is van me CSR. Geen idee of je daar wat aan hebt maar ik heb er niks aan want heb 'm direct aan mijn seat geschroefd..

Afbeeldingslocatie: http://shop.fanatec.com/image/cache/data/wheels/csr/CSR_01-1000x666.png

Dat ding wat eronder hangt met die grote bolle schroef erin, kan je daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
nou.....
dacht die 0.2 sr rijd ik er binnen 1 race wel bij met de streetstock. niks is minder waar.
eerste race crashen er 2 mensen vlak voor me 😔 2 keer 4x meteen 0.2 eraf. dus in 2 races die 0.2 er weer bij kunnen krijgen maarja nu maar hopen dat het goed blijft gaan tussen al die rare amerikanen 😉

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bedankt Carlos, maar volgens mij kan ik daar niks mee, die van mij ziet er heel anders uit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56

Fuelke

Forza Ferrari

Thijmen, kan je geen qualify gaan grinden? Die geeft toch ook SR ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
ik wacht wel op een grotere baan, want op die kleine baan heb je amper ruimte om uit te wijken ookal vind ik die kleine banen wel leuke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
NickThissen schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:06:
Bedankt Carlos, maar volgens mij kan ik daar niks mee, die van mij ziet er heel anders uit.
Allright. Mocht je je bedenken hoor ik je nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Op de JSF site gaan we achtergrond stukjes plaatsen van de deelnemers van de Piston Cup. Zo komt iedereen, die er aan mee doet, in de schijnwerpers. :)
De eerste is Thijmen. http://www.joinedsimracin...-to-know-thijmen-nabuurs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heeft iemand trouwens nog een leuk beginnersstuur te koop?

Zo nee, wat raden jullie zo al aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:23

Phydomir

Dennis

Ligt er aan wat je wilt uitgeven? Als je serieus wilt gaan simracen kun je beter voor goed spul gaan zoals een G27 of een Fanatec combinatie. Is niet goedkoop maar beter dan nu een cheapass stuur kopen er er achter komen dat je beter goed spul had kunnen kopen.

Als je het niet zeker weet zou ik kijken voor een 2e hands Logitech G25.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
woow die ruf rwd lijkt wel een heel andere auto!
alleen dat geluid al, echt heerlijk!'

Is dat een drift auto ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Screenshot van de Super Late Model na een paar rondjes.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BenEzevCIAAf04z.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Phydomir schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:43:
Ligt er aan wat je wilt uitgeven? Als je serieus wilt gaan simracen kun je beter voor goed spul gaan zoals een G27 of een Fanatec combinatie. Is niet goedkoop maar beter dan nu een cheapass stuur kopen er er achter komen dat je beter goed spul had kunnen kopen.

Als je het niet zeker weet zou ik kijken voor een 2e hands Logitech G25.
Eigenlijk wil ik het liefst wat goedkoper beginnen zodat ik weet in hoeverre ik het echt leuk vind of niet, maar als je een enorm klote pastic stuur + pedalen hebt dan is je ervaring ook een stuk minder. Eigenlijk is FF wel een must omdat je dan meer voelt alsof je echt aan racen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De Logitech DFGT of een 2e hands G25/G27 raad ik zelf dan aan. Bij de DFGT zijn de pedalen wel wat minder, maar het is een heel goed instap stuurtje.

[ Voor 41% gewijzigd door Niellie41 op 22-01-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:48:
[afbeelding]
Wel leuk :) Niet heel spannend, maar gewoon leuk. Alleen.... krijgen we nu dan ook eindelijk tearoffs voor open wheelers? Leuk dat de voorruit vies word, maar een helm word er ook niet schoner op :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56

Fuelke

Forza Ferrari

Ik vond de Porsche maar een smerige bedoening hoor na een aantal rondjes, tijd voor werkende ruitenwissers :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 17:38

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Heb een tijd geen iracing gespeeld wegens verhuizen. Is het eindelijk zo ver?? Dat je auto lkkr smerig wordt? Ah!! Yes dat vind ik onwijs gaaf, vuile auto's haha.

Zijn er nog meer eye candy? Of goede updates gedaan?

[ Voor 14% gewijzigd door Nickrsd op 22-01-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fuelke schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:30:
Ik vond de Porsche maar een smerige bedoening hoor na een aantal rondjes, tijd voor werkende ruitenwissers :P
Dat zou die zooi maar meer uitsmeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Die dirt op de ruit, wat moet je daarvoor hebben aanstaan bij graphics trouwens? Weet iemand dat? Heb namelijk nooit last van een vuil wordende ruit, maar wil het eigenlijk wel hebben (als mijn pc het aan kan).

Of zou het mogelijk zijn dat ik hem ooit in een ver verleden uit heb gezet in de app.ini? :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
DutchDevil79 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:46:
Succes met het vinden van een offical race in de Lotus49. Ik ben ermee gestopt omdat er maar 3 wedstrijden per week officieel gingen en ik die bijna nooit kon rijden. Zat ik 2 dagen te oefenen voor niks.
BM schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:48:
Dat was een klein beetje te verwachten. Ik heb ook lang gewacht op de release van de L49, maar het is geen auto waar je een breed publiek voor gaat vinden, daar is de drempel gewoon te hoog voor. Jammer, want het is wel een gave bak :)
Waarschijnlijk wordt het de Radical, tenzij NTM5 tegenvalt. En dan een paar L49 wedstrijdtjes ertussen door, indien beschikbaar.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:13

elni

Carrot

Ircghost schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:07:
[...]

Eigenlijk wil ik het liefst wat goedkoper beginnen zodat ik weet in hoeverre ik het echt leuk vind of niet, maar als je een enorm klote pastic stuur + pedalen hebt dan is je ervaring ook een stuk minder. Eigenlijk is FF wel een must omdat je dan meer voelt alsof je echt aan racen bent.
Ik kan je zeker de dfgt aanraden,ben er zelf ook mee begonnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Gen6-je tot de zomer. Niet m'n eigen paint, maar ziet er wel helemaal top uit! Jammer dat ik door de Piston cup maar een beperkt schedule heb :) .

Bijna een jaar niet aan de B en A gesleuteld. De roest is er redelijk vanaf. Het rijden met een setup die perfect past bij m'n rijstijl is dikke pret, de B is een mak lammetje, de A een dolle stier. Heb echt zin in de Nascar seizoenen die gaat beginnen oOo .

Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/vo-2014-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Laatst online: 25-02 00:02
Ircghost schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:07:
[...]

Ik zou gewoon voor een Logitech DFGT gaan dan. Zijn 50 euri op marktplaats. Deze heb ik zelf ook gehaald toen ik begon met Iracing vorig jaar. Deze heeft FFB, het stuur is gewoon goed, heb ik geen issues mee, kan je gewoon op je bureau klemmen en hij zit muurvast. Is ook redelijk accuraat en ik vind de FFB ook lekker (met duurdere sturen zul je ongetwijfeld betere feedback krijgen waardoor je de auto misschien iets beter voelt maar daar betaal je dan ook voor :P)

Zoals anderen al aangeven zijn de pedals wat minder. Vooral de rem is meh... Deze geeft geen druk tegen ofzo (zoals je in een normale auto wel hebt) je remkracht wordt dus bepaald door hoever je het pedaal indrukt in plaats van hoeveel kracht je erop zet. Dat is wennen en minder accuraat maar zeker voor een beginner goed om mee te starten vind ik. Zelf wil ik nu (na 8 maanden en het echt leuk te vinden) de pedalen upgraden maar het stuur houdt ik voorlopig gewoon.

Enige waar je met de DFGT rekening mee moet houdenn is dat deze NIET stil is. Ik game op de slaapkamer dus soms is dat een issue :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Er viel me in de PDF met het schema voor komend seizoen trouwens nog wat op. Kan de vorige PDFjes niet vinden dus geen idee of het niet is.

Voor road series word er onderscheid gemaakt tussen Local enforced cautions, en Local advisory cautions. Persoonlijk kan ik me niet herinneren die laatste variant eerder gezien te hebben. Wellicht een extratje in de komende update?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05:20
Nou gisteren weer lekker gereden en een race, waarbij ik van P16-17 naar P12 ging voor de eerste bocht.
Alleen door mijn gebrek aan ervaring met de RUF stuurde ik in en raakte iemand (Spotter zei niks en voor me gevoel zat er iemand rechts van me wat dus niet zo was)

Spin tot gevolg en een domme actie.
Verder van 1.52.xxx naar 1.47.xxx gegaan dus boek vooruitgang en heb me stuur iets beter afgesteld.

Laatste bochten had ik veel moeite omdat ik niet kon insturen en dus vaak te wijd ging.
Vanavond weer oefenen, maar nu met de Skip denk ik.

Alles veranderd maandag ik weet het, maar beter alvast wat ervaring opdoen dan geen ervaring. (Denk dat ik dan op de eerste track van Skippy league ga rijden in test of hosted (ligt aan wie mee wil doen daarmee).

met 3 lions op de test en 2 in een race is wel lachen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Gisteren nog even met de RUF track gespeeld op Daytona. Dat was toch wel weer leuk, ik mis alleen nog wat feeling in de wagen m.b.t. insturen / overstuur, hij is echt bijna niet te vangen als hij gaat...

Reed als snelste een 1:44.1 geloof ik, vond ik niet slecht voor een half uurtje oefenen. Thnx Nick voor de setup! :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik ben gisteren ook bezig geweest in een practice sessie met de RUF op Daytona, mijn snelste tijd was geloof ik een 1.44.7 Maar het was zo druk dat je amper ruimte had om een echt snel rondje neer te zetten. Wel goede oefening voor de race zelf natuurlijk.

Ik heb trouwens ook wel interesse in die setup :P Zag hem nog niet in de setup database staan.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als ik eraan denk, doe ik hem even toevoegen als ik thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni

elni

Carrot

Hoogie2004 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:12:
Gisteren nog even met de RUF track gespeeld op Daytona. Dat was toch wel weer leuk, ik mis alleen nog wat feeling in de wagen m.b.t. insturen / overstuur, hij is echt bijna niet te vangen als hij gaat...

Reed als snelste een 1:44.1 geloof ik, vond ik niet slecht voor een half uurtje oefenen. Thnx Nick voor de setup! :)
Probeer is op 8000 rpm te schakelen,persoonlijk vind ik de track rustiger rijden ipv op 9000 rpm te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Gisteren voor de eerste keer een kort eerste ritje gedaan in de C-Spec, Track en de McLaren. De McLaren en C-Spec stonden me het meeste aan, Track iets minder. Uiteindelijk ook een race gereden met de McLaren en door het crashfest gebeuren 5de geëindigd met op het laatste een mooi gevecht met een Ruf die nog kwam opzetten. In die race viel me op dat de McLaren en Ruf ongeveer evenwaardig waren in het remmen, maar dat de Ruf een hogere bochtensnelheid en acceleratie heeft. De McLaren heeft dan weer een iets hogere topsnelheid. Dat kan natuurlijk ook liggen aan de setups...

Vanavond ga ik met de Mustang toch op Mount Panorama rijden, die race heb ik net gemist in de Mustang Challenge

[ Voor 22% gewijzigd door ThiJor op 23-01-2014 10:56 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:03

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zoals jullie gewend zijn verantwoord ik elk seizoen het financiële reilen en zeilen van de GoT iRacing community.
Ik heb de opzet van de verantwoording nu zo georganiseerd dat het inlezen van mijn PayPal en de voorbije hosted sessions wordt omgezet naar een complete verantwoording per seizoen.
Voor het eerst dit seizoen heb ik ook een begroting gemaakt van de verwachte kosten in seizoen 1 van 2014.
Qua hosting hebben we nog voldoende iRacing credits voor 2 seizoenen. We komen enkel nog ca. $ 25,- te kort voor de de overige kosten (broadcast van de finale en prijzengeld).

Hier treffen jullie alle details aan: Financiële verslaglegging & donatie mogelijkheid

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren maar skip gekocht en even een paar rondjes meegereden.
Voelt wel goed aan op zich, erg lichtvoetig vergeleken met de mx5.
Het remmen is nog even wennen, maar dat komt wel goed.
In de mx5 nog met auto-blip gereden gisteren alles uit gezet en opschakelen met lift.
En terug met zelf blippen zonder koppeling te gebruiken, ging opzich redelijk maar kan nog zeker beter.

Komende dagen maar eens verder oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Aangezien jullie voor zoveel betalen, tot op welke hoogte kun je andere races wel gewoon joinen? Of moet je altijd lid zijn van een community? Nu snap ik dat theoretisch je nooit lid hoeft te zijn, maar ik kan mij voorstellen dat veel servers een wachtwoord hebben in de praktijk.

Indien ik ga beginnen aan Iracing, dan begin ik eerst voor 3 maanden maar hoe zit het met de kosten? Wat is verplicht en wat niet? Ik vind hetzelf bijvoorbeeld onnodig om 90 dollar uit te geven aan het broadcasten van de finale dus daar betaal ik liever niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
De officiele servers en races van iRacing zelf kun je gewoon zonder bijbetalen (buiten de vaste kosten van je abo en eventuele content). Als je zelf races wilt hosten (eigen regels, eigen banen/auto combis) betaal je daar een klein bedrag voor. Verder is er geen enkele verplichting om te betalen om de GoT sessies te joinen :) Het is enkel een verzoek tot een bijdrage in de kosten, geen verplichting :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Ircghost schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:34:
Aangezien jullie voor zoveel betalen, tot op welke hoogte kun je andere races wel gewoon joinen? Of moet je altijd lid zijn van een community? Nu snap ik dat theoretisch je nooit lid hoeft te zijn, maar ik kan mij voorstellen dat veel servers een wachtwoord hebben in de praktijk.
Je hebt natuurlijk altijd nog de gewone races van iRacing zelf, die afhankelijk van de wagen om het uur, 2 uur etc beginnen. Daar kun je dagen mee vullen, je racete alleen wel wat anoniemer (al is het wel zo dat als jij altijd in dezelfde wagen racete, je gegarandeerd vanzelf ook mensen gaat onthouden die er ook altijd in racen)

je hoeft inderdaad niet lid te zijn van een community, of mee te doen met races, maar het is veelal wel net een stukje gezelligheid wat je dan mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ircghost schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:34:

Indien ik ga beginnen aan Iracing, dan begin ik eerst voor 3 maanden maar hoe zit het met de kosten? Wat is verplicht en wat niet? Ik vind hetzelf bijvoorbeeld onnodig om 90 dollar uit te geven aan het broadcasten van de finale dus daar betaal ik liever niet aan mee.
Ik denk dat een belangrijk stukje info mist in de post van Joep (omdat de regulars dat wel weten):

- Hosting kosten zijn kosten waarmee we servers en races hosten. Dat kost gemiddeld $1-2 per sessie, dus bijna niks. Die kosten worden betaald door referral credits - dat wil zeggen als een nieuw lid joined en het email adres van Joep opgeeft dan krijgt Joep daar $10 credits voor, en die gebruiken we om te hosten. Aangezien het hosten zo goedkoop is hebben we nog voor 2 seizoenen voorraad. Dat kost jou dus zelf helemaal niks :)

- De overige kosten zijn relatief nieuw voor ons en daarmee bedoelen we prijzen voor (grotere) races die we organizeren en de broadcasts betalen (die zijn duur). Die kosten kunnen we niet met de referral credits betalen (referral credits kun je gewoon niet doorgeven) dus daarvoor hebben we een Paypal donatie opgezet. Dat is geheel vrijwillig, als je niet wil betalen doe je het niet, je mag alsnog gewoon mee racen natuurlijk.

Lang verhaal kort: we hosten veel races en die worden betaald door de referral credits, dat kost ons dus eigenlijk niks (zolang we af en toe een nieuw lid krijgen waar we weer $10 voor ontvangen). Daarnaast hosten we elk seizoen een grotere race met prijzen en een broadcast, die kosten zijn apart en doen we via vrijwillige donaties.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 14:25
Ook al ben ik wat minder (lees tijdelijk even niet) actief momenteel, heb ik ook maar even een kleine donatie gedaan.

Hopelijk gaat de kleine binnenkort wat beter slapen, en kan ik weer eens meerijden :)

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
JoepW schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:11:
Zoals jullie gewend zijn verantwoord ik elk seizoen het financiële reilen en zeilen van de GoT iRacing community.
Ik heb de opzet van de verantwoording nu zo georganiseerd dat het inlezen van mijn PayPal en de voorbije hosted sessions wordt omgezet naar een complete verantwoording per seizoen.
Voor het eerst dit seizoen heb ik ook een begroting gemaakt van de verwachte kosten in seizoen 1 van 2014.
Qua hosting hebben we nog voldoende iRacing credits voor 2 seizoenen. We komen enkel nog ca. $ 25,- te kort voor de de overige kosten (broadcast van de finale en prijzengeld).

Hier treffen jullie alle details aan: Financiële verslaglegging & donatie mogelijkheid
Ik ga vanavond FF sponseren

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

NickThissen schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat een belangrijk stukje info mist in de post van Joep (omdat de regulars dat wel weten):

- Hosting kosten zijn kosten waarmee we servers en races hosten. Dat kost gemiddeld $1-2 per sessie, dus bijna niks. Die kosten worden betaald door referral credits - dat wil zeggen als een nieuw lid joined en het email adres van Joep opgeeft dan krijgt Joep daar $10 credits voor, en die gebruiken we om te hosten. Aangezien het hosten zo goedkoop is hebben we nog voor 2 seizoenen voorraad. Dat kost jou dus zelf helemaal niks :)

- De overige kosten zijn relatief nieuw voor ons en daarmee bedoelen we prijzen voor (grotere) races die we organizeren en de broadcasts betalen (die zijn duur). Die kosten kunnen we niet met de referral credits betalen (referral credits kun je gewoon niet doorgeven) dus daarvoor hebben we een Paypal donatie opgezet. Dat is geheel vrijwillig, als je niet wil betalen doe je het niet, je mag alsnog gewoon mee racen natuurlijk.

Lang verhaal kort: we hosten veel races en die worden betaald door de referral credits, dat kost ons dus eigenlijk niks (zolang we af en toe een nieuw lid krijgen waar we weer $10 voor ontvangen). Daarnaast hosten we elk seizoen een grotere race met prijzen en een broadcast, die kosten zijn apart en doen we via vrijwillige donaties.
Bedankt voor jullie antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:03

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat een belangrijk stukje info mist in de post van Joep (omdat de regulars dat wel weten):.......... blabla .....
Toegevoegd aan de post ;)
Op maandag as. zullen we geen reguliere race hosten ivm het uitkomen van de nieuwe build die dag!
De eerste maandag race van het nieuwe seizoen is dus op 3 februari.
Klik voor de details

Op maandagavond nadat de build is uitgerold, zullen we waarschijnlijk wel wat fun-servers draaien om de update te testen :P :9

[ Voor 44% gewijzigd door JoepW op 23-01-2014 13:31 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hier vind je screenshots van de SLM.
Wat ik zelf wel gaaf vind aan deze auto, is dat je zelf de grill en lampen kan kiezen. Zo zie je verschillende 'typen' auto's.
Note also that this car is available with multiple decal sets for the headlight/grille area. This can be set by changing the Primary Sponsor position in the paint kit.

[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 23-01-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Whoohoo, een SLM Dacia! :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Later vanadaag komt de tweede Get To Know online op de JSF website!
Voor de mensen die het gemist hebben, gisteren was het eerste deel.

[ Voor 54% gewijzigd door Niellie41 op 23-01-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Hoewel ik nogal sceptisch was over het hele oval gebeuren (hoe moeilijk kan het zijn hele tijd naar links sturen :P) heb ik de laatste 2 weken toch wat rookie oval races gedaan. En ik moet zeggen dat het toch wel wat heeft.

Heeft het nog zin om me te registreren voor JSF/Piston Cup? Aangezien het al helemaal vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja dat is de reactie van de meesten. ;)
Ik was voor iRacing al redelijk fan van oval racen, maar door iRacing ben ik het beter gaan begrijpen en nog meer gaan waarderen.

Je kan je zeker nog steeds inschrijven. De reserve lijst zal rouleren en niet iedereen kan alle races rijden, dus de kans is best groot dat je mee kan doen. :)

Als mensen iRacing willen proberen, er is nu een actie waarbij je 3 maanden abonnement krijgt voor de prijst van 1 maand.
http://www.iracing.com/teamvvv/

[ Voor 58% gewijzigd door Niellie41 op 23-01-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Best wel bout trouwens dat ik de black friday net gemist heb, stel dat ik het wel heel interessant ga vinden dan moet ik zo lang wachten totdat er een interessante deal voorbij komt haha :).

Ik las trouwens online dat indien je renewed voor een jaar (49$) en je de quarterly races rijdt (+10$) en nog iets deed wat ik even vergeten ben, je uiteindelijk maar 5 dollar betaald per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ircghost schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:42:
Best wel bout trouwens dat ik de black friday net gemist heb, stel dat ik het wel heel interessant ga vinden dan moet ik zo lang wachten totdat er een interessante deal voorbij komt haha :).

Ik las trouwens online dat indien je renewed voor een jaar (49$) en je de quarterly races rijdt (+10$) en nog iets deed wat ik even vergeten ben, je uiteindelijk maar 5 dollar betaald per jaar?
$9 want je kan maximaal $40 per jaar verdienen door gewoon te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Je krijgt $5 per jaar als je een heel jaar lid bent.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ZeeZeiler schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:45:
Je krijgt $5 per jaar als je een heel jaar lid bent.
Oh ja dat ook nog. Dus eigenlijk is het $4 per jaar aan abonnementskosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Sorry voor al mijn duizenden financiële vragen maar stel dat ik nu een new membership koop a 49 dollar, kan ik economisch renewen op Black Friday 2014 of worden die overige maanden dan gewoon vernietigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Je kunt dan gewoon de Black Friday deal gebruiken, je abbo wordt dan "wat je nog hebt+12 maanden"

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
En stel dat je stopt, dan is alles nog zoals het was wanneer je terug komt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nice, goed om te horen! :) Ik ben op dit moment aan het bieden op een Logitech Driving Force GT. De verkoper is alleen een beetje langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Misschien leuk voor NL.-ers

Gast shipped niet naar BE
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3227232.page

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Niellie41 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:37:
Je kan je zeker nog steeds inschrijven. De reserve lijst zal rouleren en niet iedereen kan alle races rijden, dus de kans is best groot dat je mee kan doen. :)
Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
BTW, niel. MIsschien een ideetje. Zouden we bij de piston cup niet bijvoorbeeld reserve drivers kunnen inzetten die onze auto rijden voor een race? Bijvoorbeeld vind ik Watgins Glen niet het meest interesante in deze auto's (jah, ik ben raar :P) maar ik ga hem rijden omdat ik voor het seizoen ga en zoveel mogenlijk mee wil doen om puntjes binnen te sprokkellen. Maar ALS er nou een back up driver is die WG graag mee wil doen en hij scoort punten voor de #26 auto die meetellen voor het seizoen zou ik dat zo doen :D Zit ik ook met spanning de stream te kijken :P

In het eggie wint ook de auto toch? en niet de driver? Anders misschien voor volgende keer als de regels niet meer aangepast kunnen worden :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

themac1983 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:04:
BTW, niel. MIsschien een ideetje. Zouden we bij de piston cup niet bijvoorbeeld reserve drivers kunnen inzetten die onze auto rijden voor een race? Bijvoorbeeld vind ik Watgins Glen niet het meest interesante in deze auto's (jah, ik ben raar :P) maar ik ga hem rijden omdat ik voor het seizoen ga en zoveel mogenlijk mee wil doen om puntjes binnen te sprokkellen. Maar ALS er nou een back up driver is die WG graag mee wil doen en hij scoort punten voor de #26 auto die meetellen voor het seizoen zou ik dat zo doen :D Zit ik ook met spanning de stream te kijken :P

In het eggie wint ook de auto toch? en niet de driver? Anders misschien voor volgende keer als de regels niet meer aangepast kunnen worden :P
Nou, in het echt heb je drivers standings en owner standing (dus het team van de auto). Bij het rijders kampioenschap, scoort de coureur de punten. Bij het team/owner kampioenschap gaan de punten 'naar de auto' en maakt het niet uit wie in de auto rijdt.
Dat wordt apart bij gehouden. We hebben voor dit seizoen geen team/owner kampioenschap dus nu gaat dat niet op.
Het is wel een leuk idee trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni

elni

Carrot

Iemand een as over voor de ruf?

[ Voor 58% gewijzigd door elni op 23-01-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
elni schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:33:
Iemand een as over voor de ruf?
Je dacht mijn score vorige keer was niet goed genoeg en vernageld nog een auto.
De landing was helaas wel heel matig, niet meer buiten de lijntjes tekenen hoor foei.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hmmm, interessant!
quote: Tapani Linnaluoto
I personally was a bit more surprised that Corvette and Ford GT didn't get tyres this round with the other GT cars, but maybe they are rolling out new tyres for all three ProtoGT cars at the same time at some point in the future.
quote: Eric Hudec
You'll be surprised.
http://members.iracing.co...t/25/3233444.page#7733504

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 23-01-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Denk dat ik ook maar eens ga renewen.. Zijn er mooie promotioncodes voor renewals?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 17:38

Nickrsd

Niellie41 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:48:
[afbeelding]
Het is nu zo dat de auto's echt vuil worden naarmate de race is..?
Dus niet alleen de windshield, maar ook de auto's nu!! wahh gaaf, daar zou ik echt wel blij mee zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nickrsd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:18:
[...]

Het is nu zo dat de auto's echt vuil worden naarmate de race is..?
Dus niet alleen de windshield, maar ook de auto's nu!! wahh gaaf, daar zou ik echt wel blij mee zijn!
De koplampen op die auto zien er wel trouwens enorm vreemd/lelijk uit. Ik mag hopen dat dit een uitzondering is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik denk dat die koplampen er in het echt ook lelijk uit zien, want het zijn gewoon stickers :+ (Toch?) Dit soort auto's hebben geen lampen, het zjin gewoon frames met een plastic behuizing die voor aero zorgt.

[ Voor 34% gewijzigd door NickThissen op 23-01-2014 16:39 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Dat lijkt me duidelijk, NTM voor de andere GT's komt ook niet :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je hebt gelijk, nooit geweten haha :). Ik was gewoon even bang dat koplampen er altijd zo uit zouden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat nieuws over de HPD en DP.
quote: Eric Hudec
HPD is way too fast off the get go with v5 and I haven't had the time to get the car inline with all the other stuff I'm working on. The DP needs a bit more attention as we have more data to integrate to improve the overall performance of the car. We just flat ran out of time for this build cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De volgende aan de beurt bij Get To Know is Tim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
quote: Tony Gardner
Just inched it up to 22. The NASCAR IRacing Series like the Daytona 500 will definitely be higher than 17 as well.
22 inc cap bij de daytona race dit weekend.

http://members.iracing.co...t/75/3233620.page#7733707

[ Voor 15% gewijzigd door themac1983 op 23-01-2014 17:54 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
elni schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:27:
[...]

Probeer is op 8000 rpm te schakelen,persoonlijk vind ik de track rustiger rijden ipv op 9000 rpm te schakelen.
Heb ik nou de verkeerde RUF gekocht?? Bij mij begint het rood op 7400 tpm ???

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni

elni

Carrot

Ericjooo schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:39:
[...]

Track gaat tot 9300 volgens mij en de spec 7400 zoals jij al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ericjooo schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:39:
[...]

Volgens mij zijn ze dronken hoor... 7200 is het schakelpunt bij mij.. vlak voor het rood

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wat aan het pielen met een Daytona set voor de Gen6. Door een wijziging in de set verwachtte ik een lagere achterkant op de run en was benieuwd hoe het dan met de voorkant zou aflopen.

Ik hoorde een schrapend geluid en was 0.5s langzamer op een rondje.

Dit was het plaatje van de splitterhoogte (rode lijn) -O-
Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/splitter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Denk dat je splitter iets dunner is geworden :P

Net mijn eerste oval win binnen! Lekker auto's ontwijken haha

Had me niet gequalificeerd en starte vanaf p14 :D

http://members.iracing.co...id=10036937&custid=138794

[ Voor 11% gewijzigd door Linc op 23-01-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 09:31
Is tradingpaints down? Ik kan niet inloggen en de site doet het ook niet.. 8)7

*doet het weer :)

[ Voor 11% gewijzigd door creapYYY op 23-01-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 18:48

derx666

mecker ende blaet

hier werkt het gewoon

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Best een verslavend karretje die Track-versie.....toch maar eens kijken of ik mssn die 2.4 ook mee ga karren ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 14:36

DutchDevil79

I race, therfore I am

themac1983 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:53:
[...]

Volgens mij zijn ze dronken hoor... 7200 is het schakelpunt bij mij.. vlak voor het rood
Ik zie ook de cockpit met 8000 rpm max bij de Track versie. Denk dat er een bug in Iracing zit waarbij sommige de Cup cockpit zien in de Track versie. Setup screen is dan wel weer gewoon zoals track kan ook gewoon setups van de track inladen.

Screenshot is van een officiële practise voor de Daytona 2.4

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32705956/Image1.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bij een night track wordt de verkeerde dashboard graphic geladen, bekend probleem.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Vraagje: Links bovenin is een venstertje met drie namen, waar is dat voor?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Teamspeak ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Ah. Dank!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Komt over als een toffe gast die Tyler Hudson. :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ook opzich lekker nuchtere vent, dat je er ook gewoon vooral lol in moet hebben. Beetje jammer van het thank god bla bla maar goed, dat is ieder zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Gisteren op TS ook veel gespreken gehad over wel of niet juiste dashboard. (he Arno en Deni)
Veel geoefend gisteren met zowel RuF Track en eerste stapjes in de Skip op summit Point (Eerste race voor skip seizoen.)

Het is wel wennen die Skip, maar zoals gewoonlijk ga ik er vol voor (letterlijk),
Moet even 6 stappen terug nemen en gewoon lijnen gaan rijden en niet een kamikaze spelen.

Vanavond misschien weer, wel wat dingen gepland dus niet zeker anders het weekeinde weer. :9~
(als mensen het nog niet wisten, ik ben na bijna 3 weken verslaafd aan het spel.)

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 6 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.