Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.993 views

Onderwerpen

Verwijderd

-PassY- schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:06:
[...]

ik heb er ook een keer voor gestaan, en heb met grote verbazing gekeken. Kon, en kan nu, bijna niet voorstellen dat ze daar (bijna) volgas overheen gingen. Het is echt mega stijl, en hobbelig ... niet normaal.

En ballen van staal? Ik denk dat die te zacht waren :+
Hoe harder ze door zo'n bocht gaan, hoe beter de wagen ligt op het de weg. Comfort wordt bepaald door de dempers en banden.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:10

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zonder de technische werking te hebben uitgezocht wel even lopen raggen met de BMW en spelen met de pressure brake bias.
Laag geeft het effect bij harder remmen dat de auto zich gedraagt zoals het 'vroeger' was met een lage Brake Bias. Dus onstabiel bij hard remmen. Zelfs in rechte lijn.
Hoog geeft bij hard remmen blokkerende wielen en totaal geen vertraging.

Bij zachter remmen geen verschil merkbaar.

Dus het wordt zoeken naar de sweet spot ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
in nederland noemen we somige van die hobbels "Drempels"

en in somige gemeente worden ze na aanleg nog verlaagd omdat ze te hoog zijn :)

Misschien als je rijd dat het wel mee valt, maar indruk maakt het wel :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

heb een keer op die kombaan in lelystad gereden met mijn Westfield met 160 km/h en als je zo hard gaat dan heb je nauwelijks door dat het zo steil is. Daarna gingen we stil staan in de bocht, ik viel bijna uit de auto en hij sloeg bijna af omdat hij geen benzine meer kreeg :D

edit:plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.webslob.nl/kombaan_lelystad.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Linc op 23-04-2014 16:38 ]

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb hier wel eens een stukje op gereden met een MG TC uit 1949.
Afbeeldingslocatie: http://www.bobleroi.co.uk/ScrapBook/BrianAdams/Dsc00752s.jpg
Echt verschrikkelijk hobbelen. Ik had na die rit 'ballen van staal' ;)
Hier hoe het ging op Brooklands 'vroeger':
http://www.britishpathe.com/video/car-race-at-brooklands

Verwijderd

JoepW schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:30:
Zonder de technische werking te hebben uitgezocht wel even lopen raggen met de BMW en spelen met de pressure brake bias.
Laag geeft het effect bij harder remmen dat de auto zich gedraagt zoals het 'vroeger' was met een lage Brake Bias. Dus onstabiel bij hard remmen. Zelfs in rechte lijn.

Van het weekend achter toen ik de race van de V8's op Winton keek zei een van de rijders dat ze last hadden dat de wielen blokkeren tijdens het remmen omdat ze teveel grip hebben... Vond dat wel apart.

De sweetspot lijkt heel simpel, maximale vertraging bij de hoeveelheid grip die de banden geven. (grip is dan weer rubber + load op de banden / gladheid van het wegdek.)

Daarbij komt natuurlijk wel dat de load op de voorwielen opgebouwd moet kunnen worden voor de maximale remkracht op het rubber kan worden gezet. Volgens mij is dat iets wat men kan tunen met een 2e remcilinder, niet de bias, maar de snelheid waarmee remdruk opgebouwd wordt. Zoiets heb ik een engineer een keer zien uitleggen toen een 2e remcilinder het niet meer deed.

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
JoepW schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:30:

Wat is dan het verschil met 'vroeger'?

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat het nu afhankelijk is van de gewichtsverplaatsing naar voren...

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
LOLWUT die express delivery liegt er niet om bij Fanatec.

Aflevering volgens schema: 24-april-2014

Zal mij benieuwen.. Ik verwacht hem toch echt nog niet morgen...

I-racing Profile

Verwijderd

k moet zegge dat die pedalen er wel op 2 dagen waren ... klaar maken verzending ,op sturen die zelfde avond en de dag erna 's middags geleverd ....dus ik zou mij maar klaar houden :)

• -PassY-
NickThissen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:09:
[...]

Wat is dan het verschil met 'vroeger'?
Dat ik (wij?) mijn rem techniek lichtjes moeten aanpassen denk ik :)

Snap het nog niet helemaal, maar als ik het gevoel weer terug heb denk ik het ¨dont fix it if it works" word :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• -PassY-
themac1983 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:45:
LOLWUT die express delivery liegt er niet om bij Fanatec.

Aflevering volgens schema: 24-april-2014

Zal mij benieuwen.. Ik verwacht hem toch echt nog niet morgen...
Mijn ervaring met Fanatec is dat jij morgen nieuwe pendalen hebt :D

• NickThissen
Weinig hosted sessions... Iemand een suggestie dan gooi ik nog wel even iets op voor de CRC?

Mijn iRacing profiel

• themac1983
iets met lotus.. en cota :P lol

I-racing Profile

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik vroeg me trouwens af.
Rijden veel mensen hier op sokken of met schoenen?
Ik persoonlijk rijd altijd op sokken omdat je dan meer gevoel hebt.

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• NickThissen
Liever een auto met updates, de Lotus komt wel ;)

Ik rij ook op sokken thijmen, vooral omdat m'n voeten met schoenen niet onder m'n bureau passen :+

Mijn iRacing profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 11:27

derx666

mecker ende blaet

NickThissen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:38:
Ik rij ook op sokken thijmen, vooral omdat m'n voeten met schoenen niet onder m'n bureau passen :+
maatje 60? :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• NickThissen
Nee, dwarsbalk onder het bureau...

Mijn iRacing profiel

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 20:22

Bruzski

watte ??

thijmennabuurs schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:37:
Ik vroeg me trouwens af.
blote voeten! 8)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 11:27

derx666

mecker ende blaet

dan ben ik bang dat het aluminium van mn CSP pedalen smelt... Het blijft Fanatec he :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• NickThissen
Heeft iemand de FW31 op COTA al geprobeerd? Jezus man... Ik heb toch wel een klein beetje ervaring met die auto maar het voelt alsof ik hem nog nooit heb aangeraakt. Ding heeft nul komma nul grip, spint in elke bocht, echt totaal niet leuk. Met de high downforce setup... Is die setup gewoon weer zo ontzettend slecht ofzo? Ik vond er geen zak aan...

Mijn iRacing profiel

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001

Fuelke

Forza Ferrari

Wie niet tegen een flinke rant kan over iets klein kan maar beter even de oogjes sluiten ;)
Circuit de Spa-Francorchamps
- A wall has been constructed joining the upper and lower pits when running the Endurance configuration.
Why? Tell me why. Die muur staat er niet eens in het echt! Tijdens de 24H wordt ook de volledige pitlane gebruikt en staan er kegeltjes. Ga je de over de kegeltjes krijg je een stop & go, en vroeger zijn er zelfs auto's uitgesloten daarvoor.

Waarom kan iRacing dat dan niet, je moet nu eens al te enthousiast de pitlane uitstuiven en de witte lijn overschrijven bij het naar buiten rijden. Meteen 15s aan je broek. Dan kan het toch niet moeilijk zijn om van die lijn / kegeltjes een do not cross zone te maken, ga je er toch over dan kost het je straf.

Nu staat er dus een lelijke muur ... ga liever brake markers hangen aan La Source :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vj33pkq.jpg

Zo, rant over :+

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• -PassY-
ik rij met schoenen. Wel schoenen die er echt niet meer uitzien, zijn 3 jaar oude adidasjes, maar de onderkant is nog altijd lekker stug. Geeft me een beter gevoel dan met sokken of blote voeten. En met mijn normale schoenen lijkt het wel of ik in pudding trap omdat de zool mee geeft. Met mijn kisten is het meer binary remmen en gas geven, en op mijn nette schoenen glibber ik alle kanten op :)

Anyway, net even als test 30m over Mosport heen gereden met de CSpec. Dit was de baan van vorige week.

Zelfde weer ingesteld, en mijn setup geladen

Vorige week was het nog 59%, nu werd het 46%. Baan op, uiteraard gelijk gespint bij de eerste keer remmen. Maar telkens 1 klik naar voren tot ik constant kon rijden.
Was ongeveer 1-2s langzamer, maar wat me opviel toen ik de remmen in orde had. Was dat de CSpec veel en veel en heel veel meer met de achterkant glijd. Dacht op een gegeven moment echt dat ik in een drift auto zat, want de achterkant wou ook glijden als ik niet aan het remmen was.

Terug de pit in, en even snel wat meer vleugel gezet. Reed met 6 degrees en geen gurny flap, dus erg laag. 8 degrees met gurny flap en ik tikte gelijk mijn tijden van vorige week aan.

uit eindelijk ben ik uitgekomen op 51,1%. Zal zo of vanavond eens Montreal proberen voor het echte rem werk.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:48

Niellie41

[object Object]

Fuelke schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:15:
Wie niet tegen een flinke rant kan over iets klein kan maar beter even de oogjes sluiten ;)

[...]

Why? Tell me why. Die muur staat er niet eens in het echt! Tijdens de 24H wordt ook de volledige pitlane gebruikt en staan er kegeltjes. Ga je de over de kegeltjes krijg je een stop & go, en vroeger zijn er zelfs auto's uitgesloten daarvoor.

Waarom kan iRacing dat dan niet, je moet nu eens al te enthousiast de pitlane uitstuiven en de witte lijn overschrijven bij het naar buiten rijden. Meteen 15s aan je broek. Dan kan het toch niet moeilijk zijn om van die lijn / kegeltjes een do not cross zone te maken, ga je er toch over dan kost het je straf.

Nu staat er dus een lelijke muur ... ga liever brake markers hangen aan La Source :(

[afbeelding]

Zo, rant over :+
Je kreeg al een straf wanneer je over de pionnen ging.

Ik denk dat ze dit hebben gedaan om omdat mensen die in het tweede deel staan veel tijd kunnen winnen door na La Source de pits in te gaan. Er zijn veel mensen die hier misbruik van hebben gemaakt.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Druk in het topic vandaag. Ben bijna jaloers dat ik vandaag geen tijd heb..

Anyway...

CSR Elite pedalen (en wachten) of Clubsport pedals (en 100 euro meer betalen)?

Als achtergrond info.. ik rij nu met een Logitech DFP.

[ Voor 6% gewijzigd door MrBarBarian op 23-04-2014 19:31 ]

iRacing Profiel

• NickThissen
Ik zie in de setup tips helemaal niks speciaals staan over die brake pressure bias. Staat gewoon zoals altijd het percentage remkracht dat naar de voorbanden gaat.
Sorry dat ik zo koppig ben maar ik geloof er nog steeds niks van dat het anders is :D Het nummer wat je gebruikt zal zeker anders zijn maar dat zal meer liggen aan nieuwe banden / aero dan een ander rem systeem. Als jullie toch gelijk blijken te hebben dan prima maar tot nu toe heb ik nog niks gezien wat daar op lijkt :p

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vroeg me trouwens af.
Oostenrijkse slofjes met zachte zolen. ;)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik vroeg me trouwens af.
Sparco kart schoenen

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:29
Ik heb de firmware van mijn Fanatec Clubsport wheel inmiddels geupgrade naar versie 0.37. Eens kijken of dit verbetering brengt. Nu lees ik ook over fan control, maar waar kan ik dit aanpassen?

• -PassY-
NickThissen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:28:
Ik zie in de setup tips helemaal niks speciaals staan over die brake pressure bias. Staat gewoon zoals altijd het percentage remkracht dat naar de voorbanden gaat.
Sorry dat ik zo koppig ben maar ik geloof er nog steeds niks van dat het anders is :D Het nummer wat je gebruikt zal zeker anders zijn maar dat zal meer liggen aan nieuwe banden / aero dan een ander rem systeem. Als jullie toch gelijk blijken te hebben dan prima maar tot nu toe heb ik nog niks gezien wat daar op lijkt :p
ik denk ook dat het nummer anders is. Kan ook zijn dat met dit nummer en andere brake engine of code word gebruikt. Geen idee daarover, is maar een wild idee :)

Net ook even snel montreal aangedaan. Setup geladen, en ik weet nog dat 2 weken geleden ik rond reed met 61,5%. In mijn setup was het 46%. Zelfde als mijn Mosport setup waar het 59% was eigenlijk.

Iracing laad dus standard 46% in. Heb 5 setups geladen, en allemaal 46%. Dit standaard nummer is dus totaal verkeerd. Voor montreal kwam ik uit op 52.4%

ik vind het prima, don't fix it if it works. Maar hoe werkt het is meer mijn problem :D waarom is het nummertje anders? Waarom is 59% nu in ene 51,1 en 61,5 nu 52,4?

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 14:36
Niellie41 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:21:
[...]

Je kreeg al een straf wanneer je over de pionnen ging.

Ik denk dat ze dit hebben gedaan om omdat mensen die in het tweede deel staan veel tijd kunnen winnen door na La Source de pits in te gaan. Er zijn veel mensen die hier misbruik van hebben gemaakt.
Wat ik begreep van het forum was het probleem meer enthousiastelingen die vol gas uit Eau Rouge kwamen en zo de pits pionnen over gleden tegen iemand aan die gewoon in de pits reed. Schijnt nogal eens te gebeuren, dus geklaag en nu is er een muur.

Ben er zelf ook echt fel op tegen.

iRacing Profiel

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

De oplossing: een ministrookje waarbij je door de piste zakt en teleport naar de pits :D

Lime Rock heeft het op het einde van het rechte stuk & Summit Point ook

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

gtrNL schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:45:
[...]

Wat ik begreep van het forum was het probleem meer enthousiastelingen die vol gas uit Eau Rouge kwamen en zo de pits pionnen over gleden tegen iemand aan die gewoon in de pits reed. Schijnt nogal eens te gebeuren, dus geklaag en nu is er een muur.

Ben er zelf ook echt fel op tegen.
Je bedoelt La Source?
Maar dan zal om beide dingen zijn geklaagd.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 23-04-2014 19:52 ]

• NickThissen
Jammer dat ze geen SR aanzetten in die 24hdf, zeg het elk seizoen en ik blijf er bij. Heb nog nooit een leuke race gehad. Waarom heet het uberhaupt "fun" ? Het is de 30 seconden laad tijd niet eens waard...

Mijn iRacing profiel

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
NickThissen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:28:
Ik zeg niet dat het veranderd is, maar ik vroeg me gewoon af of er misschien iets veranderd zou zijn. Of zouden ze voor de lol de naam van de setting veranderd hebben?

Ik heb in ieder geval ondertussen ook getest en ik had een setting van 53% nodig om terug wat constant te kunnen rondrijden. De achterkant glijdt in ieder geval een stuk meer dan voor de patch, iets wat PassY blijkbaar ook aan de hand had.

Kortom, het is gewoon dezelfde setupoptie, maar met andere waardes. Ze zullen waarschijnlijk op andere punten meten. Ik vermoed dat ze nu dus druk in de remleidingen meten (vandaar de naamsverandering) en niet meer de verhouding tussen de krachten uitgeoefend op de 2 verschillende remcilinders.

Mijn iRacing profiel

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
MrBarBarian schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:27:
Druk in het topic vandaag. Ben bijna jaloers dat ik vandaag geen tijd heb..

Anyway...

CSR Elite pedalen (en wachten) of Clubsport pedals (en 100 euro meer betalen)?

Als achtergrond info.. ik rij nu met een Logitech DFP.
Wat is, behalve vormgeving en 'ABS' motor, het verschil tussen die twee?

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Dat is precies wat ik bedoelde ja, het komt op hetzelfde neer, je gebruikt alleen misschien een andere waarde (omdat ze anders meten, of gewoon omdat de banden anders zijn). Of ik gelijk heb? Geen idee, heb hem nog niet eens getest, maar ik vond het vreemd om aan te nemen dat het een compleet andere werking zou hebben zomaar ineens zonder uitleg, puur alleen omdat de naam anders is. Ze noemen dingen zo vaak anders, van ARB arms naar ARB stiffness naar ARB strength naar ARB blades bijvoorbeeld, het zal vast allemaal wat anders zijn maar het effect van een hogere of lagere setting blijft gewoon hetzelfde.

Mijn iRacing profiel

• Bruzski

Bruzski

watte ??

NickThissen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:54:
Jammer dat ze geen SR aanzetten in die 24hdf, zeg het elk seizoen en ik blijf er bij. Heb nog nooit een leuke race gehad. Waarom heet het uberhaupt "fun" ? Het is de 30 seconden laad tijd niet eens waard...
geen commentaar :X maar misschien heb je wel gelijk.. :F

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
ZeeZeiler schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:56:
[...]

Wat is, behalve vormgeving en 'ABS' motor, het verschil tussen die twee?
andere koppeling met een realistischer gevoel en een rem met een oliedempertje ;)

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TuxieDeni schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:29:
[...]

andere koppeling met een realistischer gevoel en een rem met een oliedempertje ;)
En meer ALU...
Komen er nog wat meer luitjes naar de CRC-finale...

• gtrNL
Niellie41 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:51:
[...]

Je bedoelt La Source?
Maar dan zal om beide dingen zijn geklaagd.
Inderdaad. |:(

---

Zo, alles aan kant, tijd voor paints, als eerste de TDS Racing BMW Z4 GT3

[ Voor 16% gewijzigd door gtrNL op 23-04-2014 20:45 ]

iRacing Profiel

• Bruzski

Bruzski

watte ??

heeft iemand voor de Spec Racer Ford nog een goede qualify/race setup voor Charlotte road course? :|

• Linc

Linc

mzzl

baseline is prima met de SRF, afgelopen seizoen alleen maar met de baseline gereden.

• -PassY-
Ben de verplaatste CRC van dinsdag helemaal vergeten |:(

heb wel een avondje met de GT3 wagens gereden. alle 3 de keren lagen de tijden er dicht bij elkaar, maar alles voelt anders per auto. Denk dat het met de balans wel goed zit :)

@Bruzki: In de meeste langzamere auto's maakt de setup niet heel veel uit voor de snelheid. Het komt meer aan op lijnen en je rij technieken. Als die in orde zijn, dn ben je vaak vanzelf snel.

De meeste setup pluk ik van het iracing forum, wellicht dat je er 1 kan vinden in het SRF forum kan vinden? --> http://members.iracing.com/jforum/forums/show/5311.page vaak pas ik alleen de rem balans aan naar mijn smaak.

• Bruzski

Bruzski

watte ??

-PassY- schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:15:

vaak pas ik alleen de rem balans aan naar mijn smaak.
zat ik ook aan te denken! heb het gevoel dat de balans niet helemaal zuiver is, voelt glibberig aan, mijn doel is onder de 1.25 op Charlotte te komen, zit ik nu ver boven met 1.29 zucht :O

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Nou dat was een leukere race als verwacht in de CRC.
wou eigenlijk niet meedoen omdat de skip niet echt mijn auto is/was.
maar half uur vantevoren toch ingestapt.
alleen ik zag dat ik 3sec langzamer was.
na aardig wat rondjes kwam ik in de practise op een 1:38.4 ofzo.
dus ging qualy in met me normale gevoel dat ik rond de laatste plekken zou rijden.
maar plots stond ik 6de ofzo met een 37,4 achter Nick en voor Joep. had nog nooit bij hun gestaan.

Toen in de race had ik een matige start maar toch voor joep gebleven.
na een paar ronden reed ik toch achter joep.
Ik reed er steeds verder naartoe omdat hij in gevecht was met Robert. uiteindelijk kreeg Joep een slow down en stond ik 2de achter Rudy. Had nog nooit bij Got zover vooraan gereden. Rudy ging wat vaart minderen en verremde zich 1 keer flink waardoor ik ook nog 8 ronden aan de leiding heb gereden. uiteindelijk 2de!!! voor het eerst op het podium bij Got.

Er zit vordering in 😃😃!
jammer dat ik niet meer bij de CRC heb meegedaan. Skip is toch wel leuk!

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• Linc

Linc

mzzl

Bruzski schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:27:
[...]

zat ik ook aan te denken! heb het gevoel dat de balans niet helemaal zuiver is, voelt glibberig aan, mijn doel is onder de 1.25 op Charlotte te komen, zit ik nu ver boven met 1.29 zucht :O
Ik heb net een 1.23.6 gereden met de baseline, klein beetje gas houden in de bocht helpt wel.

Oh en even dit filmpje kijken, wordt per bocht uitgelegd hoe en wat:

[ Voor 14% gewijzigd door Linc op 23-04-2014 22:58 ]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
[...]

Hmmja, vraag is dus.. Is dat het extra geld waard? Ik heb nu een compleet gevoelloze rem, dus alles is een verbetering.

iRacing Profiel

• gtrNL
BMW template bevalt me wel. Complex, natuurlijk, door alle friemeltjes en frommeltjes op de auto, maar best logisch. En de nieuwe manier waarop ze de wireframe doen met meerdere kleuren is erg fijn. Voor de rest best een logische template, alles redelijk recht en zonder rare schaling. Sommige dingen even op de kop, maar went snel genoeg denk ik. Gelukkig zijn veel overgangen tussen delen van de auto vergezeld met carbon fiber strips, maakt het niet uit of het perfect uitlijnt, scheelt een hoop priegel werk.

Hier een kleine sneak-peak voor mijn eerste gratis BMW.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CzImqLw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DhqupyL.jpg

(ja ja, foto's te groot, moet je maar geen 56k hebben)

iRacing Profiel

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Ziet er (zoals verwacht) weer goed uit Danny! Wat een priegelwerk moeten die vlekjes geweest zijn zeg om die precies te hebben zoals je ze wilt hebben :P Heel benieuwd naar het eindresultaat.

Ben sinds deze week ook aan het painten geslagen, maar voorlopig mijd ik nog de auto's met zo'n hoog detail ;)

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Willen jullie zo vriendelijk zijn om vanavond (ik ben waarschijnlijk laat) het verbruik noteren en aan mij en/of Nick opgeven via een DM van de drie auto's? Graag het verbruik meten over ca. 5 rondjes onder vermelding van auto en gemiddelde rondetijd. Bvd. ;)

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Will do, ik verwacht niet veel verandering ten opzichte van voor de update, maar je weet het nooit.

Had even kort de Corvette nog getest gisteren, in de limiter krijg je hetzelfde geweld als op de Z4, wel geinig :)

Hij voelde met TC=off nog even goed als altijd, dus ik merkte niet al teveel verschil.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ow ja!
Noteer ook ff de tankinhoud.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:58

BM

Moderator Spielerij
Vraagje: is er een mogelijkheid om in-game de updates die je doet aan rembalans/ARB/etc te tonen? Volgens mij word er geen enkele informatie gegeven als ik via m'n buttonbox de BB etc aanpas, tenzij ik toevallig de juiste black box heb open staan.

ik twijfel enigszins of het wel of niet beschikbaar is, maar iemand anders kan daar vast uitsluitsel over geven :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik gebruik een macro (extra progje) die alle commando's uitvoert en ook ff het bb schermpje toont en vervolgens terug gaat naar F3 ;)
(Weet de naam van het progje niet ;( )

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 24-04-2014 09:38 ]

• Fragbeestje
  • Laatst online: 08:45
xpadder is het progje. Is z'n geld voor mijn part wel waard.

Linkie!

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fragbeestje schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:44:
xpadder is het progje. Is z'n geld voor mijn part wel waard.

Linkie!
Owja ;)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mja, dat zou het wel oplossen, maar voor iets simpels als meer/minder ARB/BB/TC etc heb ik nu gewoon een simpel draaiknopje, om daar weer extra software voor te gebruiken lijkt me eigenlijk wat overkill :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nee, want zonder xpadder zie je dus niet wat je doet ;)

• Fragbeestje
Voor zo iets is het inderdaad wel wat nutteloos. Maar je kan het helemaal instellen zodat je door op een knop te drukken bijvoorbeeld de ARB aanpast, het schermpje van de ARB laat zien voor een seconde of zo en dan terug naar het relative F3 schermpje.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik snap wel wat jullie bedoelen, ik wilde eigenlijk aangeven dat het wel heel fijn zou zijn als iRacing dat zelf zou doen :p

Zo mss eens een topicje voor aanmaken in het suggestion forum.

Xbox

• themac1983
Passen jullie je auto zoveel aan dan gedurende een race? Is bij mij eigenlijk nog nooit voorgekomen...

I-racing Profile

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
tijdens 2.4 uur races durf ik wel aanpassingen te doen aan ARB en BB om gewicht verlies op te vangen bij aanremmen probleem is inderdaad dat je niet ziet wat aangepast is.

ga eens aan ontwikkelaar van z1wheel dashboard vragen of dit niet op de display kan !!!

[ Voor 39% gewijzigd door dabelg op 24-04-2014 10:33 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• BM

BM

Moderator Spielerij
themac1983 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:29:
Passen jullie je auto zoveel aan dan gedurende een race? Is bij mij eigenlijk nog nooit voorgekomen...
Neuh, maar 1 van de redenen daarvan is onder andere dat ik niet weet op welke waarde de boel terecht komt :p

Xbox

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Perongeluk heb ik een Riley Daytona Prototype gekocht ipv een Radical :P

Na wat practice rondes begrijp ik nogsteeds niet helemaal hoe ik met deze wagen overweg moet.
In laag toerenbereik is er zo weinig vermogen? In hoger toerenbereik genoeg power maar van korte duur voordat ik moet schakelen. Misschien rij ik met een oval setup rond? Ik kan nieteens normaal van de startlijn komen.

Iemand tips&tricks hoe deze wagen te handlen? :)

• gtrNL
Wat een priegelwerk moeten die vlekjes geweest zijn zeg om die precies te hebben zoals je ze wilt hebben :P Heel benieuwd naar het eindresultaat.
Thanks. Die kleine vlekjes en dergelijke waren echt een drama. De grote lijnen kon ik zo over nemen van de echte auto, maar al die vakjes. En de eerste maak ik natuurlijk helemaal precies na, en dan wil ik ook gelijk alle andere goed hebben, meer dan 5 uur mee bezig geweest.
PSD is nu al meer dan 300 layers, en ik moet alle logo's nog. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door gtrNL op 24-04-2014 10:49 ]

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

@BM, In de Corvette zie je op het dashboard welke waarde TC en BB hebben. Tenzij je door de FOV je dashboard niet ziet. :P

Vanavond kan ik niet bij de training zijn ivm een andere training. :+
Daarom maar net even nog wat rondjes gereden. Ik heb mijn PB kunnen verbeteren naar een 1:53.596 en er is nog wat ruimte voor verbetering. Deze ronde staat ook op iSpeed.
Aan het einde van de test sessie heb ik ook bijna een hele tank (65L) leeg gereden en gemiddelde ronde tijden van 54.0. Daar ben ik best tevreden mee.

Mijn RF band is wel meer versleten dan mijn LF en volgens mij komt dat doordat ik RF blokkeer bij het aan remmen van T17. Eens kijken hoe ik dat kan verbeteren.

• -PassY-
themac1983 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:29:
Sinds ik wat serieuser met de CSpec aan het rijden ben wel.

Vaak soms meerdere keren per ronde. Als ik in een rechte lijn hard wil remmen, 1-2 kliks naar voren, bochtig stuk met veel remmen maar niet al te hard remmen, 1-2 kliks naar achter.
Maar dit doe ik niet als ik hard in gevecht ben omdat ik mijn aandacht dan bij het rijden heb. Meer iets voor hotlappen en gaatjes dicht rijden :)

Tijdens de race gaat de balans ook vaak ietsjes naar achter omdat de tank leeg raakt.

• ThiJor
Ik heb gisteren ook nog wat zitten oefenen en tweaken aan de setup voor mijn C-spec. Ik heb vooral problemen bij het remmen en insturen voor T13, ook meestal blokkeren van RF.

PB is weer wat gezakt naar een 2:04.0 en opt iets van een 2:03.4. Ik kan na 3 of 4 rondjes banden inrijden redelijk constant hoge 2:04's rijden.

Qua instellingen in de auto: ik pas mijn bias 1 of 2 keer per stint aan. Dat zijn dan meestal 2 clicks naar achter. Natuurlijk mag ik dan wel niet vergeten terug te resetten tijdens de pitstop :)

Mijn iRacing profiel

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Frenzy_LS schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:48:
Perongeluk heb ik een Riley Daytona Prototype gekocht ipv een Radical :P

Na wat practice rondes begrijp ik nogsteeds niet helemaal hoe ik met deze wagen overweg moet.
In laag toerenbereik is er zo weinig vermogen? In hoger toerenbereik genoeg power maar van korte duur voordat ik moet schakelen. Misschien rij ik met een oval setup rond? Ik kan nieteens normaal van de startlijn komen.

Iemand tips&tricks hoe deze wagen te handlen? :)
Op het forum vind je een boel setups: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2503089.page

Serie heeft rolling starts dus traag van de startlijn is geen probleem ;)

• Fragbeestje
Kom er net achter dat ik bijna geen tijd meer ga hebben om aan m'n C-Spec setup te werken of te oefenen... Tenzij 's nachts en een hoop nachtrust laten vallen :|

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022

Dank!
JoepW schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:32:
Komen er nog wat meer luitjes naar de CRC-finale...
Ben de hele week al niet 100%, in de nacht van Dinsdag naar Woensdag ruim 40 graden koorts. Ben al blij als ik de 185 training van vanavond kan meepakken. Jammer, de Skip is een heel leuk wagentje.

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Fuelke schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:10:
[...]

Op het forum vind je een boel setups: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2503089.page

Serie heeft rolling starts dus traag van de startlijn is geen probleem ;)
Let wel op dat die setups van vorige seizoenen nu misschien niet meer te gebruiken zijn omdat hij dinsdag het nieuwe banden model heeft gekregen.

De baseline setups werken vrij aardig. Ik las wel op het forum dat er een fout in de setups zat, namelijk dat de toe out achterin verkeerd stond.

Mijn iRacing profiel

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Heeft de Corvette ook een decal set voor de Sebring 185? Of alleen de 2 Ruf's?

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Alleen de Rufs, omdat de Corvette makkelijk te onderscheiden is (andere kleur koplampen en gewoon de body natuurlijk).

Mijn iRacing profiel

• themac1983
Je hoort het verschil ook wel zodra je in de buurt komt..... Autotje die brom gaat, en corvette BRRROOOOOAAAAUUUWWWWWWWWWWWWW! :P

I-racing Profile

• themac1983
UPS AAN DE DEUR UPS AAN DE DEUR :D

I-racing Profile

• gtrNL
DOE DAN OPEN DOE DAN OPEN
Straks is ie weer weg...

iRacing Profiel

• -PassY-
Ik weet precies hoe je je nu voelt. Paas, sint en kerst kado in 1.

En een doos waaruit blijkt dat duitsers humor kunnen hebben :p

• themac1983
Wat blijkt, 10 jaar auto rijden + werk op kantoor + niet fietsen + Niet lopen= MIETJE! mijn god... tijdens het TESTEN van de rem krijg ik al spierpijn :P

I-racing Profile

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Net derde geworden in de spec racer op Okayama. En qualify was nu echt nuttig. Ik startte als vijfde, nummer 4 maakte een vette valse start en beschadigde daarme ook zijn voorganger die daardoor gelijk na ronde 1 de pits in kon. Ik kom na ronde 1 als tweede door maar nummer drie was flink sneller, dus die er maar langs gelaten, beter derde dan eruit getikt worden. Uiteindelijk een saaie race in mijn eentje, nummer 1 lag vanaf het begin al dik voor en nummer 4 weer ver achter mij.
En dat qualify nuttig was bleek achteraf, de shit die achter me gebeurde zag ik pas in de herhaling maar was blij dat ik daar niet tussen zat.
Mar goed, derde, ik ben blij..... :D

iRacing Profiel

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Ik heb een nieuwe monitor gekocht, een 21/9 scherm van Dell. Resolutie 2560x1080.
Fijn scherm, mooi beeld en je ziet flink wat meer in de breedte.
Volgens Iracing is de fov nu 63 graden, was 50 met een 24 inc scherm.
Prima scherm als je geen geld of ruimte hebt voor 3 schermen.....

iRacing Profiel

• NickThissen
Haha... Als je NTM5 op de V8 auto wil proberen moet je deze week nog gauw even met die auto rijden. Ze hebben per ongeluk een eerste versie van NTM5 op die auto gezet en vergeten er af te halen voor de build. Niet getuned ofzo dus hij rijdt voor geen meter blijkbaar?

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je hebt tot maandag.
Sim, infrastructure, and web updates. Commercial users will be impacted, though we plan to have them back online by 3 hours into the maintenance window.

UTC
Monday 2014-04-28 0500 Hosted Sessions Unavailable*
Monday 2014-04-28 1100 Service Unavailable
Monday 2014-04-28 1500 Service Restored
Update is van 13:00 tot 17:00 uur.

• themac1983
lol. ZIE je wel! en jullie zeggen dat het aan mij lag dat ik zat te zeiken dat ie niet instuurde! Lag gewoon WEL aan de auto :D

I-racing Profile

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

themac1983 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:53:
lol. ZIE je wel! en jullie zeggen dat het aan mij lag dat ik zat te zeiken dat ie niet instuurde! Lag gewoon WEL aan de auto :D
Dat lag wel aan jou. De Falcon is pas NA de build niet te rijden. ;)

• themac1983
wel gvd... was inderdaad maandag lol :P

I-racing Profile

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:29
Ik ga me helaas moeten afmelden voor de race van aanstaande zondag. Ik heb van alles geprobeerd; firmware geupdate en een nieuwere versie van de driver geïnstalleerd maar het wil niet baten. Zeker op een force feedback intensieve baan als Sebring gaat het te veel problemen opleveren om goed rond te komen.

• NickThissen
Jammer Tim! Ik zal je bovenaan de reserve lijst houden mocht je alsnog mee kunnen doen op het laatste moment.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
tim.w schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:58:
Ik ga me helaas moeten afmelden voor de race van aanstaande zondag. Ik heb van alles geprobeerd; firmware geupdate en een nieuwere versie van de driver geïnstalleerd maar het wil niet baten. Zeker op een force feedback intensieve baan als Sebring gaat het te veel problemen opleveren om goed rond te komen.
Ik heb als het moet een GT3 V2 hier op reserve. Die mag je lenen / ophalen.

• -PassY-
Pfff, flink wennen op Sebring met de "nieuwe" CSpec.

Vorige keer nog zonder problemen 2:04's kunnen rijden achter elkaar. Nu niet verder gekomen dan een 2:05.2. Bijna een volle seconde langzamer :o

Even uitzweten, best warm nu in mijn huis. En meer oefenen dus :D

/edit: Wel brandstof verbruik kunnen meten over 5 rondes. Per ronde 3.6L. Ben denk ik dan 0,2L omhoog gegaan ten opzichte van de vorige keer

[ Voor 20% gewijzigd door -PassY- op 24-04-2014 21:21 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 13:45

Arfman

Drome!

Ben ik de enige die de BMW Z4 maar een gevoelloos ding vindt? FFB voelt gek en het geluid is ook niet je van het met die enorme gearwhine. Om over COTA maar te zwijgen, wat een saaie combinatie die 2 ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
larose schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:42:
Ik heb een nieuwe monitor gekocht, een 21/9 scherm van Dell. Resolutie 2560x1080.
Fijn scherm, mooi beeld en je ziet flink wat meer in de breedte.
Volgens Iracing is de fov nu 63 graden, was 50 met een 24 inc scherm.
Prima scherm als je geen geld of ruimte hebt voor 3 schermen.....
Mooi schermpje......

iRacing Profiel

• NickThissen
Net een hosted raceje gedaan in de SM op Watkins Glen. Ik moet toch zeggen dat ik die lift off oversteer nu langzaam wat vervelend begin te vinden, shared setups hebben het nog erger. Ik rij het ding bijna als de kia, gas liften voor de bocht om hem te laten sturen en dan op het gas opvangen. Voelt totaal niet als een auto maar het is wel snel...

Aan de andere kant heb ik wel 13 ronden lang heel gaaf kunnen vechten, steeds 3 wide de carousel in zelfs toen ik flinke schade had (muur laatste bocht), echt mooi hoe nauwkeurig je de auto nu kunt plaatsen, ik denk dat het racen wel leuk kan zijn.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Lang naar gezocht, niet hoe een demper werkt, maar uitleg hoe je demper gedrag kan interpreteren.

Below ±5 mm/s - Suspension friction (shock absorber seals, suspension joints,…)
0 – ±25 mm/s - Inertial chassis motion (roll, pitch and heave)
±25 – 200 mm/s - Road input (bumps)
Plus ±200 mm/s - Curbs

voor de liefhebbers. B)

• gtrNL
Zo, 400+ layers en 2 avonden kwijt, maar dan heb je ook wat.

TDS Racing's BMW Z4 GT3, de nummer 10 en 12 uit het Blancpain kampioenschap.

Afbeeldingslocatie: http://www.raceskins.com/wp-content/uploads/2014/04/Showroom-TDS-Racing-TP-10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.raceskins.com/wp-content/uploads/2014/04/Showroom-TDS-Racing-TP-12.jpg

Download: http://www.raceskins.com/...mw-z4-gt3-tds-racing-2014

iRacing Profiel

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sweet Jezus, wat een kunstwerk!

• ThiJor
Knap Danny!

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Nice! Ziet er netjes uit!

1 van de mannen van Global Simracing Channel (die onze broadcasts doen bij de JSF) heeft het tot de top 5 geschopt bij de iRacing video-contest. Mocht je willen stemmen (of op 1 van de andere inzendingen uiteraard)

https://apps.facebook.com...romo/838559/entry/1010373

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 00:36 ]

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Wow, erg mooie skin, ga'm gebruiken!
Ik ben nieuw tot iRacing, heb ook nog wat meer skins van je Showroom geplukt :)

"Share" je ook op Trading Paints? Of is het toch meer het idee je eigen site te promoten?
Heb je nu niet dat andere mensen jouw skin op trading paint uploaden ?

edit: aha ik zie in je RUF Martini zip dat je al een instructie hebt toegevoegd voor het uploaden op andere sites zoals TradingPaints. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Frenzy_LS op 25-04-2014 02:50 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.