Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.993 views

Onderwerpen

Verwijderd

Vind het wel briljant, 40 man, wagen is er net een klein uurtje en ze zijn allemaal verschillend kwa paint :D

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Nieuwe auto op een nieuw circuit. De BMW is wel oke, COTA aan de andere kant. Ik heb geen lijn gevonden (goh) waardoor het erg hard werken is. Sorry nog Fabian (als ik het me goed herinner) dat ik je opgehouden hebt, ik zag je steeds komen, maar niet dicht genoeg. Je spinde een aantal keer, waardoor ik dacht dat je wat moeite met sommige bochten had. Ik begreep niet dat je je wellicht verkeek op mijn gestuntel.

Daarna even de Ruf Track gereden op Sebring. Ik had niet helemaal mijn dag :P

Tot slot nog even gejoined op Oulton met de Mazda. De mazda lijkt me een mooie opvolger voor de Skip. Zelfde lijn, alleen iets meer power. Maar geloof dat mijn voorkeur blijft uitgaat naar een GT-wagen

iRacing Profiel

Verwijderd

NickThissen schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:47:

Geheel in stijl van week 13 organiseren we de Freaky Friday: drie korte races met bijna absurde combo's die hopelijk toch erg leuk zullen zijn.

Freaky Friday Heat 1: Pontiac Solstice op Irwindale Figure-8! *
Practice: 20:00 - 20:20 (20 min)
Qualify: 20:20 - 20:25 (5 min 2 lap lone)
Race: 20:25 - 20:45 (20 min).

10 minuten pauze.

Freaky Friday Heat 2: Williams FW31 op Lime Rock Park!
Practice: 20:55 - 21:25 (30 min)
Race: 21:25 - 21:45 (20 min, grid gebaseerd op heat 1).

10 minuten pauze.

Freaky Friday Heat 3: BMW Z4 + McLaren + Ruf Track op Charlotte Infield! **
Practice: 21:55 - 22:15 (20 min)
Race: 22:15 - 22:35 (20 min, grid gebaseerd op heat 2).
Die Williams op Lime Rock net uitgelaten, ronde 37,6 eruit weten te persen. In verkeer rijden zal nog een flinke uitdaging worden, pfoe :X

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 14:36
Op volgorde:
BMW @ COTA: Vet, heerlijke geluid in dat ding, heerlijk rijbaar. COTA is top baan.
McL @ COTA: Wat een toffe bak is dat geworden, rijdt echt heerlijk.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nfKJTPW.jpg

SM @ COTA West: Wel leuk om mee te rijden nu, maar blijft gewoon niet mijn auto. Vreselijk geluid ook.
Riley @ COTA East: Leuke auto geworden, was al fijn om te rijden, voelt nu alsof 'ie als een baksteen op de weg ligt. Vervelende lay-out van COTA.

Zo, en nu nog ff wat hosted sessions bezoeken.

iRacing Profiel

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

Fuelke

Forza Ferrari

Hoeveel van jullie hebben op COTA veel te vroeg geremd op het einde van dat lange rechte stuk ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• gtrNL
Alleen eerste keer, tweede keer reed ik de bocht compleet voorbij. Komt omdat het zo breed is denk ik.

Wel een toffe baan, zeker de West config is echt leuk met dat stukje waar je omkeert. Nog even snel die links-rechts chicane en dan direct vol gas links het recht stuk nog even op.

iRacing Profiel

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:38
De 3 autos getest op handling op Circuit Zolder met de baseline setup en de eerste lap na de outlap. De resultaten:

RUF: 1:28.455
BMW: 1:28.467
Mclaren : 1:28.511

[ Voor 18% gewijzigd door glnk op 23-04-2014 01:56 ]

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 20:22

Bruzski

watte ??

ivm het niet verkrijgen van MPR's (class D) sla ik de week 13 races maar over! :| vandaag maar wat practice runs gereden met de c-spec o.a maar lijkt het aan mij of ligt de track versie net wat strakker op de weg dan de c-spec? ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Bruzski op 23-04-2014 03:13 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De track versie heeft oa. bredere banden, meer downforce, ABS, etc. en is daardoor de snellere en meer toegankelijke auto. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-11 22:05
Nou ik word denk ik de wrecker van de races bij GoT, weet soms niet wat er gebeurd ik verrem me of wil teveel opzij gaan. (UCH)
Nou ja heb wel veel lol gehad en de Star Mazda is echt een leuke auto, die ga ik zeker meerijden op Dinsdag en de officele races die week.

Hopelijk wordt ik wat meer bedreven ermee en ik moet wat minder proberen mee te komen in de draft van een ander.
Wat ik wel link vind is het draften in de SM, want je zit ook zo achterin met de remkracht (nog niet gebeurd gelukkig).

De rest van de week maar richten op Sebering, zodat ik daar niet iedereen eraf rij. (grapje)

iRacing Profiel

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:15

Hoogie2004

Whohooooo

Heb gisteren nog even gereden in de Star Mazda, na het voetbal. Wat is die goed geworden, is weer een lekker gooi en smijt bakkie zoals vroeger (in dat seizoen dat we er veel mee reden) :)

My iRacing profile | Strava

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik vind het een mooie build. Zitten echt goede veranderingen in. Zeker verbeteringen en de SM en Riley rijden nu beide een stuk beter. De Z4 vond ik ook wel leuk.
Alleen COT ligt me totaal niet. Wat een ... baan zeg. Echt moderne F1 baan waar ik totaal geen ritme op kan krijgen en dan staan de brake markers ook kilometers naast de baan waardoor ik amper rem punten kan vinden. Ik zal nog wel wat op oefenen maar denk niet dat die in men favoriete lijstje komt. Maar goed smaken verschillen zullen we maar zeggen en het is weer een afwisseling op de rest van de banen. Hoop wel dat Donnington de volgende baan is en niet het nieuwe Silverstone.

iRacing Profiel

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Ithric schreef op woensdag 23 april 2014 @ 07:36:
Nou ik word denk ik de wrecker van de races bij GoT, weet soms niet wat er gebeurd ik verrem me of wil teveel opzij gaan. (UCH)
Nou ja heb wel veel lol gehad en de Star Mazda is echt een leuke auto, die ga ik zeker meerijden op Dinsdag en de officele races die week.

Hopelijk wordt ik wat meer bedreven ermee en ik moet wat minder proberen mee te komen in de draft van een ander.
Wat ik wel link vind is het draften in de SM, want je zit ook zo achterin met de remkracht (nog niet gebeurd gelukkig).

De rest van de week maar richten op Sebering, zodat ik daar niet iedereen eraf rij. (grapje)
Misschien helpt het om af en toe wat meer bezig te zijn met racen en wat minder met randzaken als TeamSpeak :) Het is toch lastig om te multitasken tijdens het rijden vooral in wat snellere auto's en als het wat drukker wordt. Het is de laatste tijd erg druk op TeamSpeak maar de meeste mensen hebben al een jaar of meer ervaring en dan kan het wel, maar zelfs wij muten de boel af en toe als het te druk wordt in de race, het helpt echt! Ik wacht meestal ook tot een recht stuk om iets te zeggen en in een moeilijke bocht of tijdens een gevecht gaat het allemaal een oor in, ander oor uit, en dan heb ik er geen last van, maar anders gaat het bij mij ook mis.

Mijn iRacing profiel

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Goeie tip idd. Afgelopen maandag praktisch de hele tijd met TS muted rondgereden. Had al genoeg andere zaken aan m'n kop, en dan is dat kippenhok van TS én een Corvette gewoon net ff teveel :p

Gister helaas de 1e race met de BMW op COTA gemist, maar die zelf maar ff getest. BMW is geinig autotje. Schrok me kapot toen ik op de limiter de pit uit wilde, dacht dat het ding ontplofte. Gaaf geluid :)
Over COTA, tis idd een typische moderne baan. Heb er in de paar rondjes (stuk of 6) ook geen echt lekker ritme kunnen krijgen, vooral in het 1e stuk slinger je je helemaal verloren en is het lastig een goeie lijn te pakken te krijgen. Morgen ofzo eens met de L79 gaan proberen :)

De SM is wel echt heel, heel veel beter geworden. Moet nog enorm wennen aan de enorme hoeveelheid grip die er nu is en hoeveel je er mee kunt smijten. Worden leuke dinsdagen denk ik :)

De Riley heb ik niet echt lang genoeg gereden om er echt een goeie indruk van te krijgen, maar dat voelde opzich ook prima aan.

Volgens mij kunnen we langzaamaan wel concluderen dat NTM5 1 van de beste dingen is die iRacing kon overkomen van de afgelopen jaren :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Ithric schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:23:
Sorry nog Wim, ik had hem niet genoeg onder controle op het gras.
Was gewoon dom als ik het terug zie, maar wist niet remmen uitrollen en ik ging nog recht tot het sand gras werd.
no hard feeling is geen official race.

maar mij leek het wel dat je je positie probeerde te houden op het gras wat echt niet gaat. :X

laten we het houden op ontbreken ervaring. tis al maanden wat druk op werk en ben wat prikkelbaar ook laatste tijd, kijk GT3 challenge toestanden en piston cup uitspatting.

niet aantrekken gewoon racen en leren daar zijn deze races ten slotte voor

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Je kan ook gewoon niet remmen voor de hairpin. ;) ;)

iRacing Profiel

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Ik heb gisterenavond nog wat op mijn eentje rondgereden met de BMW op COTA en op Spa. BMW is echt een toffe bak. Ik heb de TC niet uitgetest (uitgezet, stand 1) en hij is echt goed te controleren. De baseline setup vind ik trouwens ook heel goed, misschien een tikje onderstuurd, maar goed mee rond te komen.

COTA, zo'n typisch modern circuit waar ik niks aan vind. Moeilijk om referentiepunten te vinden, geen bestraffing als je een foutje maakt, allemaal nogal kunstmatig.

Op Spa had ik wel een vergelijking met andere auto's en ik was onmiddellijk op snelheid tov de McLaren. Hij was wel wat overstuurd bij het insturen van raidillion (de rechtse knik).

Voor alle zekerheid heb ik ook maar eens even getest met de McLaren, die trouwens ook serieus verbeterd is, en ik had de indruk dat de McLaren iets meer vermogen had. Topsnelheid op Kemmel was toch zo'n 5km/u sneller, maar dat kan ook door het weer komen.

Voorlopig dus heel blij met de build. Om korting te hebben op de aankoop van de BMW en COTA heb ik nog een paar extra circuits gekocht (Oran, Motegi, VIR) en de Skip ook aangeschaft. Kan ik onmiddellijk eens kijken welke series ik dit seizoen ga rijden. De Proto & GT zit er bij, opnieuw met de Ford GT, maar ik twijfel of ik ook nog de GT3 of Skip erbij ga doen. Als Proto & GT helemaal een kerkhof wordt, kan ik na 3 races nog altijd beslissen om te veranderen.

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen

- Brake bias
- Pressure brake bias

gister nog wat rond gereden in de C-Spec. En de remmen zijn veranderd van brake bias naar pressure brake bias.

Voorheen was het zo, dat als je de brake bias op 60% zet, de voorkant 60% en de achterkant 40% remmen had.
Nu is het Pressure brake bias. Wat je insteld tussen de 40 - 55 %. Alleen ik heb het gevoel dat ik te veel rem op de achter kant nu, en ik krijg het gevoel niet weg. Ook als ik de pressure brake bias op max zet.

Zou iemand het vershil tussen de oude brake bias en nieuwe pressure brake bias kunnen uitleggen. Ik snap er niks van, en op google en het iracing forum kan ik niks vinden. Of moet ik een iets andere rem techniek gaan gebruiken/?

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• dabelg
DutchDevil79 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:30:
Je kan ook gewoon niet remmen voor de hairpin. ;) ;)
remde wel stond toch op tijd stil :+ jij reed tenslotte tegen mij :N (kijk replay)

• -PassY-
NickThissen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:05:
[...]

Misschien helpt het om af en toe wat meer bezig te zijn met racen en wat minder met randzaken als TeamSpeak :) Het is toch lastig om te multitasken tijdens het rijden vooral in wat snellere auto's en als het wat drukker wordt. Het is de laatste tijd erg druk op TeamSpeak maar de meeste mensen hebben al een jaar of meer ervaring en dan kan het wel, maar zelfs wij muten de boel af en toe als het te druk wordt in de race, het helpt echt! Ik wacht meestal ook tot een recht stuk om iets te zeggen en in een moeilijke bocht of tijdens een gevecht gaat het allemaal een oor in, ander oor uit, en dan heb ik er geen last van, maar anders gaat het bij mij ook mis.
1 van de redenen waarom ik vrij weinig praat op TS :)

Mijn concentratie ligt volledig op rijden, en praten komt pas op plek 7 ofzo :) En als ik iets wil zeggen, dan doe ik dat op rechte stukken.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Praten op plek 7. tsssssssssssssssssss >:) >:) >:)

iRacing Profiel

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
Komt wel goed schatje *;

Mijn iRacing profiel

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
DutchDevil79 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:47:
Praten op plek 7. tsssssssssssssssssss >:) >:) >:)
Ohja, daar had jij racen al staan he? :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
-PassY- schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:33:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen

- Brake bias
- Pressure brake bias

gister nog wat rond gereden in de C-Spec. En de remmen zijn veranderd van brake bias naar pressure brake bias.

Voorheen was het zo, dat als je de brake bias op 60% zet, de voorkant 60% en de achterkant 40% remmen had.
Nu is het Pressure brake bias. Wat je insteld tussen de 40 - 55 %. Alleen ik heb het gevoel dat ik te veel rem op de achter kant nu, en ik krijg het gevoel niet weg. Ook als ik de pressure brake bias op max zet.

Zou iemand het vershil tussen de oude brake bias en nieuwe pressure brake bias kunnen uitleggen. Ik snap er niks van, en op google en het iracing forum kan ik niks vinden. Of moet ik een iets andere rem techniek gaan gebruiken/?
Same question :P Viel mij ook al op bij enkele auto's.. Ik heb geen idee wat het verschil is... Het enige "pressure" systeem dat ik ken van remmen (behalve gewoon remdruk) is 1 calliper met 1 cylinder maar 2 ports voor de remvloeistof zodata waarvan de 2e ook zal remmen als de 1e het niet meer doet.

I-racing Profile

• Ithric
dabelg schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:13:
[...]

no hard feeling is geen official race.

maar mij leek het wel dat je je positie probeerde te houden op het gras wat echt niet gaat. :X

laten we het houden op ontbreken ervaring. tis al maanden wat druk op werk en ben wat prikkelbaar ook laatste tijd, kijk GT3 challenge toestanden en piston cup uitspatting.

niet aantrekken gewoon racen en leren daar zijn deze races ten slotte voor
Nee was zeker niet de bedoeling, maar ik ging wijd en dacht niet hard remmen want dan ga ik de muur ook in.
Dus ik liet hem glijden en dacht toen recht met kleine correctie de baan weer te halen tot ik los kwam en haaks rechts ging. (kijk de reply maar als je die nog hebt, het is rustig en dan ineens ga ik bijna haaks.)

Vind het gewoon lullig voor de ander en ik kwam nog zo lekker mee tot daar.
NickThissen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:05:
[...]

Ik ga dat de volgende keer eens proberen, meestal in officele races gaat het wel goed. (maar dan race ik vaak alleen en niet met iedereen in het kanaal.

Het is inderdaad de laatste week een stuk drukker geworden op TS en vooral in GoT races merkte ik.
Heb zelfs momenten gehad dat ik helemaal niks meer hoorde van overige geluiden. (misschien maar een mute/unmute knop maken in TS)

[ Voor 28% gewijzigd door Ithric op 23-04-2014 10:03 ]

iRacing Profiel

• themac1983
Ik heb de grote knop midden op mijn DFGT als mute knop voor TS :P werkt best hoor. Af en toe een ram op dat ding als het te erg wordt en een paar rondjes later weer kijken of het al normaler wordt :D

I-racing Profile

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ook ik mute TS als het te gek wordt.
Daarnaast mute ik mijn Mic als ik moet hoesten, niezen, lachen...
Vooral dat laatste wordt nogal eens door anderen niet gedaan en dat vind ik eigenlijk het meest vervelend. Op zo'n moment doet TS gewoon pijn aan mijn oren.
TOP TIP: Mute je MIC als je fiks moet lachen ;)

• gtrNL
themac1983 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:56:
[...]

Same question :P Viel mij ook al op bij enkele auto's.. Ik heb geen idee wat het verschil is... Het enige "pressure" systeem dat ik ken van remmen (behalve gewoon remdruk) is 1 calliper met 1 cylinder maar 2 ports voor de remvloeistof zodata waarvan de 2e ook zal remmen als de 1e het niet meer doet.
Ook ik ben benieuwd naar dit verschil, zeker de McLaren voelt heel erg alsof 'ie op de achterkant remt. Best vervelend eerst, al went het wel snel.

iRacing Profiel

• themac1983
Bonus WAS binnen...
Product Name Status Model Quantity Price Total
ClubSport Pedals V2 EU Pending CSP V2 1 210.04€ 210.04€
ClubSport Pedal Load Cell EU Pending CSPLC 1 12.61€ 12.61€
Bonus is uitgegeven :P

I-racing Profile

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:48

Niellie41

[object Object]

Ik ben alvast begonnen aan de decals voor de NEO GT Series
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/NEO/bmw-preview2.jpg

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:52
JoepW schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:08:
TOP TIP: Mute je MIC als je fiks moet lachen ;) gebruik push to talk

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Klopt.... Dat is helemaal prima ;)
+3

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 23-04-2014 11:26 ]

• NickThissen
+2 ;)

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
en ik heb toch een ticket kunnen bemachtigen voor de 6 uur van Spa :)

Lang leve je pa die een account op de Spa ticket site heeft :)

• Fragbeestje
  • Laatst online: 08:45
+345

Gisteren de tijd wat uit het oog verloren waardoor ik pas na 22:00 online kwam.
Even getest met de BMW op COTA en vooral het geluid was direct een aangename ervaring.
Gewoon de baseline setup ingeladen en wat rondjes geknald.

Ik zal toch eerst nog wat moeten spectaten of de videotjes bekijken om hier de ideale lijnen voor te zoeken. En de setup aanpassen, voornamelijk die tractiecontrole.

Daarna nog even met de Riley op Autoclub speedway rondjes gedraaid. De Riley is er best op vooruit gegaan. Die onverwachte spins zijn helemaal weg (bij mij toch, Joep had nog 1 keer een tankslappertje)

Moet nog heel wat testen maar dat zal pas tegen het weekend kunnen gebeuren.

Weet iemand al of de C-Spec hard veranderd is?

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fragbeestje schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:32:
........Die onverwachte spins zijn helemaal weg (bij mij toch, Joep had nog 1 keer een tankslappertje)......
Die was wel erg verklaarbaar. De bocht er voor had ik een mooie drift gemaakt en ik had de wing (wicker) nog wat lager gezet ;)

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
-PassY- schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:30:
en ik heb toch een ticket kunnen bemachtigen voor de 6 uur van Spa :)

Lang leve je pa die een account op de Spa ticket site heeft :)
Ach, je kunt die tickets zelfs aan de poort nog kopen.

Moet alleen nog ff uitzoeken hoe het met parkeerkaarten zit. Die zaten vorig jaar bij de vooraf bestelde tickets, maar nu niet meer geloof ik.

Xbox

• Ithric
BM schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:42:
[...]

Ach, je kunt die tickets zelfs aan de poort nog kopen.

Moet alleen nog ff uitzoeken hoe het met parkeerkaarten zit. Die zaten vorig jaar bij de vooraf bestelde tickets, maar nu niet meer geloof ik.
Ga vanavond even kijken, heb nog niks besteld.

Aan de poort heb je zeker een rij en eventueel meerprijs of niet? (wil niet alleen in de rij gaan staan dus wordt denk ik toch vooraf bestellen.)

iRacing Profiel

• glnk
DutchDevil79 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:40:
Alleen COT ligt me totaal niet. Wat een ... baan zeg. Echt moderne F1 baan waar ik totaal geen ritme op kan krijgen en dan staan de brake markers ook kilometers naast de baan waardoor ik amper rem punten kan vinden. Ik zal nog wel wat op oefenen maar denk niet dat die in men favoriete lijstje komt. Maar goed smaken verschillen zullen we maar zeggen en het is weer een afwisseling op de rest van de banen. Hoop wel dat Donnington de volgende baan is en niet het nieuwe Silverstone.
Imola komt eraan. Het nieuwe circuit is inderdaad bagger. De flow is kut en weinig grip. Ik haat sowieso die lange doordraaiende bochten. Daar moet je langzaam voor rijden. Je kan die bochten niet echt aanvallen. Maarjah we hebben meer F1 tracks nodig volgens sommige members. Die zijn allemaal even kut. Als ze de Nordschleife nou eens zouden scannen...

Verwijderd

JoepW schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:08:
Ook ik mute TS als het te gek wordt.
Daarnaast mute ik mijn Mic als ik moet hoesten, niezen, lachen...
Vooral dat laatste wordt nogal eens door anderen niet gedaan en dat vind ik eigenlijk het meest vervelend. Op zo'n moment doet TS gewoon pijn aan mijn oren.
TOP TIP: Mute je MIC als je fiks moet lachen ;)
push to talk actief zetten lijkt mij nog het handigst, ik weet die stond nog op voice activation als ik joinde maar eens op push to talk hadden jullie alleszins geen last meer van jengellende kinderen, ik daar en tegen :+ .... ik moet eerlijk zeggen ik praat meestal heel weinig, en ik MUTE TS nooit en ik kan de gesprekken best aardig volgen en op zich stoort het mij niet tijdens het racen .... tenzij er idd eentje begint te hijgen, hoesten ...

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja Imola komt er ook aan maar die is pas geleden gescand dus zal nog wel even duren. Donnington is echter al gescand en hebben ze al aangegeven dat ze daar aan begonnen zijn.

iRacing Profiel

• -PassY-
Fragbeestje schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:32:

Weet iemand al of de C-Spec hard veranderd is?
Voor mij wel. Ze hebben nu Pressure brake bias ipv Brake bias. Ook op het forum "zagen" mensen dat achterkant heel onstabiel is

Als iemand dat nog kan uitleggen? heel graag. Paar post naar boven heb ik mijn probleem omschreven. Snap niet echt wat het verschil is, en hoe ik me moet aanpassen

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:15

Hoogie2004

Whohooooo

glnk schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:46:
Die zijn allemaal even kut. Als ze de Nordschleife nou eens zouden scannen...
Als er 1 track is die saai is voor een race.... Het veld valt meteen uit elkaar en je ziet de rest van de race niemand meer.

My iRacing profile | Strava

• glnk
Hoogie2004 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:50:
[...]

Als er 1 track is die saai is voor een race.... Het veld valt meteen uit elkaar en je ziet de rest van de race niemand meer.
Nee hoor. Alleen als het verschil van niveau tussen de rijders groot is maar dat is niet anders dan bij andere tracks. Het voordeel als je voorop rijd is dat je niet na 5 laps al een backmarker tegen komt maar lekker de ruimte hebt om te vechten voor positie.

Is het leuk om als backmarker aan de kant te moeten voor de leaders?
Is het leuk om als leader backmarkers voor je te krijgen waardoor je tijd verliest?

[ Voor 13% gewijzigd door glnk op 23-04-2014 11:59 ]

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Gisteren heel even kunnen testen.

BMW op COTA: pit limiter enorm aggressief geluid, daarna wat tammer maar gear change sound is wel leuk gedaan. COTA is een modern Silverstone wat mij betreft: veel te breed, geen lekkere flow, saai circuit. Ook nog een zo glad als een biljartlaken, yawn :z

Radical op COTA: Radical is ook flink veranderd en rijdt nog beter. Gear change is sneller, mogelijk door nieuw diff. Setup van Phillip Island geladen en flinke bak onderstuur minder en nog beter op te vangen, dikke plus.

SM op Road Atlanta: wat een heerlijk smijtbakje! Bovenop de bult over de kerb raggen zonder een centje pijn en de manier waarop de auto neerkomt na een dergelijke klap voelt enorm goed aan. Heerlijk, daar ga ik zeker wat races van meepakken.

Verder niet kunnen testen, maar so far so good. Goeie build!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
glnk schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:56:
[...]

Nee hoor. Alleen als het verschil van niveau tussen de rijders groot is maar dat is niet anders dan bij andere tracks. Het voordeel als je voorop rijd is dat je niet na 5 laps al een backmarker tegen komt maar lekker de ruimte hebt om te vechten voor positie.

Is het leuk om als backmarker aan de kant te moeten voor de leaders?
Is het leuk om als leader backmarkers voor je te krijgen waardoor je tijd verliest?
Mijn ervaring is anders :) Imho is de hele layout van de baan niet echt geschikt om te racen. Komt nog bij dat de gemiddelde rijder (en ja, ik besef me dat dat niet is waar jij op mikt) geen 20+ kilometer aan baan goed uit z'n hoofd kan/wil leren.

Ik zou het best leuk vinden als ie er kwam hoor, maar wat mij betreft kunnen ze de enorme effort die het zou kosten beter in andere zaken steken :)

Xbox

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:49:
[...]....Als iemand dat nog kan uitleggen? heel graag. Paar post naar boven heb ik mijn probleem omschreven. Snap niet echt wat het verschil is, en hoe ik me moet aanpassen
Ik ga me erin verdiepen...... Maar nu nog ff niet. ;)
Ik hoop er vanmiddag even naar te kunnen kijken.

• dabelg
Pressure based bias uses a valve to change brake bias. The older mechanical system used a screwed rod to move the pedal input between the two master cylinders.

http://tiltonracing.com/w...e-Proportioning-Valve.pdf

What does that mean in terms of iRacing?

New Brake Model!

A proportioning valve is installed inline between the master cylinder and the rear brakes (be they disc or drum) in order to reduce the pressure increase to the rear as the brakes are applied. The pressure to the rear is not prevented from increasing – the valve just ensures that, after a certain point (the “changeover pressure”) it rises at a lower rate than it does to the front brakes. As the brakes are applied, full pressure is allowed to the rear up to a certain point. Beyond that point, the pressure to the rear increases at a reduced rate, preventing rear brake lock up.

[ Voor 46% gewijzigd door dabelg op 23-04-2014 13:14 ]

• -PassY-
Thanks Joep. Waardeer het zeer :) Gister al 1 uur offline zitten klooien en zitten zoeken, maar helaas niks kunnen vinden behalve mensen die zich ook afvragen wat er "mis" is met de rem.

Ben ik de enigste die COTA fantastisch vind? Kom redelijk snel in een flow, de S-es aan het begin zijn best tricky en uitdagend. en de lange snelle bochten vind ik over het algemeen heerlijk :D Langzaam beginnen, maar na een tijdje en de juiste lijnen vinden is het lekker balanceren vaak. Beetje sturen met je stuur, beetje sturen met het gas en rem. Ik vind het heeeeeerlijk :D

• themac1983
Ik vind het echt een K&#^Baan... vind er geen bal aan. Slome hairpins, divebomb mogelijkheden op elke 2 bochten. Het enige leuke aan die baan is inderdaad de esses en snelle knikken, de rest is echt BLEH (Imo :P)

I-racing Profile

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11 18:26
Gisteren ook even kennis gemaakt met de BMW en Cota. Op Cota voelde het erg traag aan, ook nog niet echt mijn circuit.
Daarna op Zandvoort voelde het al veel sneller. TC op 1 voelde toch het prettigst, ik hoop niet dat ik iemand tegen kom die hem op 6 heeft staan. Dan komt er nl echt geen snelheid in...

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Richard117 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:47:
Gisteren ook even kennis gemaakt met de BMW en Cota. Op Cota voelde het erg traag aan, ook nog niet echt mijn circuit.
Daarna op Zandvoort voelde het al veel sneller. TC op 1 voelde toch het prettigst, ik hoop niet dat ik iemand tegen kom die hem op 6 heeft staan. Dan komt er nl echt geen snelheid in...
Oftewel uit. ;)

• glnk
Richard117 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:47:
TC op 1 = TC uit toch?

• -PassY-
dabelg schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:29:
Pressure based bias uses a valve to change brake bias. The older mechanical system used a screwed rod to move the pedal input between the two master cylinders.

http://tiltonracing.com/wp-content/uploads/2013/07...-Brake-Proportioning-Valve.pdf

What does that mean in terms of iRacing?

New Brake Model!
kijk, meer info.

Zoals ik het nu begrijp is

Stel, je stel 45% in als pressure brake bias. Dan tot 45% rem druk heb je een 1:1 tussen wat je weg trapt op het rempendaal en wat naar de remmen gaat., en na 45% input, word het een 3:1 verhouding gebruikt voor de rest van de input. Hierdoor kan je harder trappen, maar is de output naar de remmen wat gedoseerder.

Nu snap ik alleen niet hoe die een balans tussen voor en achter kan beinvloeden. Of is dit alleen voor de voorwielen deze setting. Beetje zoals de huidige F1 waarbij men minder met de achterrem kan spelen vanwege de KERS enzo.

• NickThissen
Ik heb de auto nog niet geprobeerd, maar is de normale brake bias setting vervangen voor een pressure brake bias setting? Of heb je nu twee van die settings? Als het het eerste geval is, is het dan niet gewoon hetzelfde als brake bias zoals altijd, alleen werkt het mechanisch gewoon iets anders? Oftewel het maakt geen zak uit behalve dat je misschien een ander nummertje gebruikt dan voorheen?

Mijn iRacing profiel

• dabelg
denk dat tot 45% alles 1:1 is naar rear toe

hoger gaat meer pressure naar front brakes dat is wat ik denk :p

% is het breekpunt in de curve is gewoon idd een ander rem model.

dus denk ik dat ieder op zijn rem manier moet zien wat best helpt

ik duw bv alles dicht en los dan iets dus ik moet die waarde volgens mij vrij hoog zetten anders heb ik hoge brake bias (vroegere setting)

[ Voor 45% gewijzigd door dabelg op 23-04-2014 13:04 ]

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11 18:26
Ja :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• ThiJor
NickThissen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:59:
Ik heb de auto nog niet geprobeerd, maar is de normale brake bias setting vervangen voor een pressure brake bias setting? Of heb je nu twee van die settings? Als het het eerste geval is, is het dan niet gewoon hetzelfde als brake bias zoals altijd, alleen werkt het mechanisch gewoon iets anders? Oftewel het maakt geen zak uit behalve dat je misschien een ander nummertje gebruikt dan voorheen?
De normale is inderdaad vervangen door de pressure brake bias setting. Het verschil is nu dat ik (en anderen blijkbaar) moeilijk kunnen voorstellen wat die instelling precies wilt zeggen.

Vroeger was het simpel: als ik rem gaat x% van de remkracht naar de voorkant en 100-x% naar de achterkant. Nu weet ik (nog) niet wat het wilt zeggen.

Ik vermoed dat het inderdaad is dat je vanaf de ingestelde waarde aan remkracht proportioneel meer naar de voorkant gaat sturen dan naar de achterkant. Met andere woorden, hoe lager de pressure brake bias, hoe meer front bias in het remmen. Dat zal wat meer testen worden op Sebring, zeker met een paar van die tricky bochten.

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
dabelg schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:01:
denk dat tot 45% alles 1:1 is naar rear toe

hoger gaat meer pressure naar front brakes dat is wat ik denk :p

% is het breekpunt in de curve is gewoon idd een ander rem model.

dus denk ik dat ieder op zijn rem manier moet zien wat best helpt

ik duw bv alles dicht en los dan iets dus ik moet die waarde volgens mij vrij hoog zetten anders heb ik hoge brake bias (vroegere setting)
Ik denk dat ik het begrijp nu.

Ik (en de andere mensen die op het forum er over begonnen) remmen te hard denk ik. Met het nieuwe model moet je iets subtieler remmen.

Vanavond maar eens testen, zit nu op mijn werk :)

• NickThissen
ThiJor schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:03:
[...]

De normale is inderdaad vervangen door de pressure brake bias setting. Het verschil is nu dat ik (en anderen blijkbaar) moeilijk kunnen voorstellen wat die instelling precies wilt zeggen.
Maar waarom zou je aannemen dat het anders werkt, alleen omdat de naam anders is? Zoals ik al zei ik heb er nog niet in gereden dus misschien voel je een duidelijk verschil, maar in eerste instantie zou ik aannemen dat het gewoon een naam verandering is, misschien werkt het intern iets anders maar ik zou gokken dat het effect uiteindelijk hetzelfde is. Als het inderdaad anders voelt dan heb ik niks gezegd maar ik vind het raar om aan te nemen dat het veranderd is alleen omdat de naam anders is.

Wat zegt de setup tip?

Mijn iRacing profiel

• ThiJor
NickThissen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:11:
[...]

Maar waarom zou je aannemen dat het anders werkt, alleen omdat de naam anders is? Zoals ik al zei ik heb er nog niet in gereden dus misschien voel je een duidelijk verschil, maar in eerste instantie zou ik aannemen dat het gewoon een naam verandering is, misschien werkt het intern iets anders maar ik zou gokken dat het effect uiteindelijk hetzelfde is. Als het inderdaad anders voelt dan heb ik niks gezegd maar ik vind het raar om aan te nemen dat het veranderd is alleen omdat de naam anders is.

Wat zegt de setup tip?
Ik zeg niet dat het anders is, maar dat de instelling niet meer zo intuitief is. Ik heb in de sims die ik tot nu toe gereden heb alleen maar met normale brake bias gewerkt. Pressure bias lijken iets anders qua waardes hoewel de werking waarschijnlijk hetzelfde zal zijn. Ik zeg wel waarschijnlijk, want voor hetzelfde geld is er een andere brake model.

Ik klaag niet, maar ik wil gewoon weten hoe het exact in elkaar steekt zodat ik wat gefundeerder mijn instellingen kan veranderen.

De setup tip heb ik nog niet bekeken, zal iets voor vanavond zijn.

Mijn iRacing profiel

• gtrNL
Als ik me niet vergis stond de nieuwe brake pressure op 48% by default in the Mecca voor de nieuwe Baseline.
Bij het aanremmen voor de bochten vloog ik vervolgens achterstevoren, alsof ik aan de handrem trok.

Ben toen gaan zoeken naar de brake bias, vond de nieuwe pressure, en heb die hoger gezet (als ik in het set-up scherm de pop-up goed las moest dat) en toen ging het wel beter. Reed rond met 52% dacht ik, en dat voelde prima.

ABS werkte alleen wel minder, blokkeerde best snel de banden zelfs op max ABS (11).
*Edit: schijnt dat de McL nieuwe banden-scrub geluiden heeft, mogelijk is dat het en blokkeren ze niet echt.

Maar ik ben best raar :+ dus misch klopt dit van geen kant en is minder % juist meer voorkant...

[ Voor 8% gewijzigd door gtrNL op 23-04-2014 13:21 ]

iRacing Profiel

• dabelg
werkt wel wat anders nick

vroegere brake bias geeft geen verschil met hard of zacht stampen

deze manier houdt rekening met gewicht verplaatsing

stukje uit gelinkte pdf :

A particular setting of the balance bar gives you a set front-to-rear brake balance, such as 70/30 (70%
front/30% rear). Under both light and heavy braking, this balance remains the same. However, the
loading on the front and rear axles does not remain the same under different braking conditions.
During heavy braking, there is a large load transfer from the rear to the front axle. As the load
increases on the front axle you want a higher percentage of the braking force on the front axle.
The bend in the graph for the proportioning valve allows this to happen when the proportioning
valve is placed in the line for the rear calipers. During heavier braking, a higher percentage of the
braking force is distributed to the front calipers.

• ThiJor
gtrNL schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:16:

Maar ik ben best raar :+ dus misch klopt dit van geen kant en is minder % juist meer voorkant...
Dat is dus iets wat ik me afvraag, en waarvoor ik de tooltip zou moeten bekijken. Is er soms iemand die dit nu even kan bekijken? Ik zit zelf op het werk...

Voor zover ik gelezen heb is de instelling nu het punt waarop de brake pressure niet meer proportioneel verdeeld wordt tussen voor en achter. Dat zou dus zeggen dat vanaf bijvoorbeeld 48% meer kracht naar voor gaat dan naar achter. Als je die waarde dan zou verlagen gaat er vroeger meer remkracht naar voor, dus meer front bias.

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
zit op mijn werk, dus kan de tooltip niet zien.

@Nick: Ja, de auto voelt best anders aan tijdens het remmen.

Maar ik denk dat ik het nu volledig begrijp

Meer % nu, is meer rear bias in het vorige model. Minder % nu, is meer front bias in het vorige model. En een beetje de rem techniek aanpassen denk ik, maar dat ga ik thuis wel even uitvogelen.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tussen al dit 'new build' geweld zouden we bijna vergeten dat we vanavond de afsluitende race verrijden van de Close Racing Challenge.
De top in het klassement zit nog dicht bij elkaar, dus het zal er om spannen wie er met de seizoenswinst vandoor gaat!

We strijden om de eindzege op Twin Ring Motegi East met de Skip!
Close Racing Challenge S1 - 12 (was 13)22-04-14
Car(s)Track(s)
Skip Barber Formula 2000
Skip Barber Formula 2000
Brandstof100 % (+/- 19,7 L)
Extra gewicht0 Kg
Basis contentNee
Twin Ring Motegi - East
Twin Ring Motegi - East
MomentDag
Pitplaatsen31
Basis contentNee
Programma (CET)
Heat 1
Vrije training20:00 - 21:00 (60 min.)
Kwalificatie21:00 - 21:15 (15 min.)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartStanding
MC GridNVT
StartopstellingKwalificatie
CautionsLokaal
RestartNVT
Fast Repairs2
Disqual. Inc'sNVT
Weersvoorspelling
TemperatuurLuchtvochtigheidMistWindsnelheidWindrichtingWolken
28° C40%0%7 Km/uSEClear

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Leuke combi denk ik. Moet 'm zelf helaas skippen

Xbox

• NickThissen
Ik snap het nog niet :) Wil het ook wel weten want rij ook vaker in de c-spec.

Voor zover ik weet is (was) het in iRacing zo dat de brake bias altijd de front brake bias is, oftewel bb op 60% wil zeggen 60% front en 40% rear. Dan is hoger getal meer front bias en veiliger, en lager getal is minder front bias en neiging om te spinnen als je te laag gaat (want achterwielen blokkeren).

Volgens gtrNL is dat nu nog steeds zo in de McLaren. 48% was spinnen, 52% niet meer.

Volgens jullie is het in de c-spec nu ineens andersom? En de pressure brake bias geeft dus niet meer de bias zelf aan maar alleen op welk punt hij omschakelt van een setting naar een andere setting. Maar je kunt die twee settings dus niet instellen, alleen het punt waarop hij omschakelt (of is dat een geleidelijke omschakeling? Dat lijkt me logischer maar in de links die ik kan vinden tekenen ze het als een plotselinge verandering).

Mijn iRacing profiel

• themac1983
Volgens mij is het ook een plotselinge verrandering VANAF dat punt.. dus 48% normaal... 55%=48% normaal en 7% aangepast... Het is in ieder geval veel testwerk waardig om goed uit te zoeken. :D

Ik zal proberen erbij te zijn vanavond.

I-racing Profile

• Bruzski

Bruzski

watte ??

weet iemand hoe ik de widgets terug kan krijgen op de iRacing dashboard, heb er namelijk een aantal per ongeluk verwijderd :-(

• NickThissen
Welke widgets bedoel je? Die schermen met informatie bijv Relative, Standings, Fuel, etc? Ik wist niet eens dat je die kon verwijderen. Je kunt ze verbergen of wisselen tussen verschillende schermen met F1 - F8 of F9 (default knoppen dan), misschien heb je ze gewoon uit staan?

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
- By default you can only move elements that are currently visible on the display, but if you set app.ini [Graphics] forceVisibleWhenMove=1 then all movable elements will become visible when you enter the UI edit mode.

• Red Baron
Ik neem aan dat hij dit bedoelt :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NXIpHi9.png

• Bruzski

Bruzski

watte ??

nee behalve de service status kan je alle widgets verwijderd dmv. kruisje klikken, dank Joep, ik ga dat eens proberen

• Bruzski

Bruzski

watte ??

dat bedoel ik rode baron :+

edit:
bedankt! lol... ik heb ze weer terug _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Bruzski op 23-04-2014 14:10 . Reden: thx ]

• NickThissen
Ah, ik dacht tijdens het rijden :p

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Me2 ;)

• Red Baron
Tja daar zit toch het verschil tussen de Pro en de A-class rijders he ;)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 21:32

Phydomir

Dennis

Dat die boxen voor bv pit limiter nu zo groot zijn is trouwens een bug las ik op het forum.

Na de race in de SM gisteren zit ik trouwens er wel sterk aan te denken om daar dit seizoen mee te gaan rijden.

[ Voor 39% gewijzigd door Phydomir op 23-04-2014 14:18 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:15:
Tja daar zit toch het verschil tussen de Pro en de A-class rijders he ;)
En de grip-hack ;)
Phydomir schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:16:
Dat die boxen voor bv pit limiter nu zo groot zijn is trouwens een bug las ik op het forum.
Klopt.

• Bruzski

Bruzski

watte ??

kan iemand mij op weg helpen, ik kan geen class D road races / vinden, hoe kan ik mijn MPR dan opschroeven, moet ik gewoon week13 / 24HOF's races over laten waaien :? beetje verwarrend voor me 8)7

• -PassY-
Week 13 is eigenljk alleen maar rookies classes

Paar gaan official zoals de SFR races, maar de rest is allemaal voor spek en bonen. Verwacht ook geen al te hoog niveau in de niet officiele races.

Week13 = CHAOS

Volgende week Dinsdag begint Seizoen 3 van 2014, en dan zal er weer een race schema zijn met D, C, B, A classes.

• gtrNL
Ik zou inderdaad gewoon week 13 officiële races skippen. Plezier beleven in hosted en 24H du Fun races en volgende week weer aan het serieuze werk.
Je zou in theorie wel je SR boven de 3.00 kunnen rijden in die races en dan promoveren aan het eind van week 13, maar ik zou even wachten tot volgende week.

iRacing Profiel

• themac1983
Je kunt geen MPR halen voor iets behalve Rookie Races in week 13. Je kunt wel SR halen/verliezen in de official races.. maar daar verlies je het meestal :P

I-racing Profile

• NickThissen
Om dan maar het lange antwoord te geven:

Elk jaar bestaat in iRacing uit 4 seizoenen van 12 weken. Na die 4 weken van een seizoen eindigt het seizoen met een "week 13", welke eigenlijk niet deel uitmaakt van een seizoen maar een losse overgangs week is. In week 13 wordt er elk seizoen een nieuwe build uitgebracht (zoals gisteren) met meestal veel updates, precies dan zodat het niet midden in een seizoen gebeurt en ineens auto's anders rijden enzo.

In principe zijn er dus geen races tijdens week 13. Om vooral de rookies toch nog een kans te geven om te promoveren voor het volgende seizoen hebben ze toch meestal een aantal series die "official" zijn; dat wil zeggen dat je er iRating en Safety Rating kan winnen of verliezen. Deze hebben niks te maken met het normale seizoen maar staan daar los van. Omdat er zo weinig series zijn is het meestal erg druk in die series en is het racen ERG slecht, ik zou dus echt afraden om daar in te gaan rijden want je moet echt geluk hebben wil je punten winnen, meestal verlies je ze.

Om mensen een plezier te doen hebben ze echter ook "fun series", dat zijn series die NIET officieel zijn en waar je dus geen iRating of Safety Rating kan winnen of verliezen. Dat zijn in dit geval de '24 hours du fun' series waar meestal met de nieuwe auto's / tracks gereden wordt of wat gare combos. Die kun je prima mee doen, verwacht geen hoogstaande races maar vooral chaos, maar het telt toch niet mee dus het is best wel eens leuk. Ook leuk om te zien hoe mensen zouden rijden als we niet zoiets als safety rating hadden, het helpt dus echt heel veel ;)

Aanrader is dus: skip de officiele races en doe vooral mee met de 24h du fun races. Of natuurlijk met de hosted races die er in overvloed zijn tijdens week 13 om de tijd te doden (onder andere die van ons elke avond).

Mocht je echt nog willen promoveren dan kun je dat het beste doen door time trials (of qualificaties) te rijden in de officiele series. Racen is echt niet aan te raden, dat gaat je niet lukken.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Prima vermaakt gisteren. De BMW is nog een onderstuurd hok, maar dat zal met wat setupwerk denk wel beter kunnen. Ik reed de race met minimale vleugel, leverde me geen extra snelheid op, maar de wagen was iets minder onderstuurd door de bochten. De TC en ABS maken deze wagens echter voor mij oninteressant. Ik heb de C6R nog niet geprobeerd, maar ik hoop niet dat deze net zo 'saai' is als de GT3's.

COTA is technisch uitdagend, maar leuk racen?? Bijna niet mogelijk een pass voor te bereiden. Ik zie liever banen,als Hongerije, Barcelona, Brno, Mugello, Magny Cours en Nurburgring verschijnen dan deze modern Tilke complexen... Diven vond ik eigenlijk onmogelijk, muv het lange rechte stuk waar je flink kon draften. Ik reed de hele race achter JP aan. Ging prima, paar curbjes geraakt en ik had een aantal andere lijnen. In het laatste stuk van de race ging ik harder (of JP zachter). Laatste ronde dan ook buitenom gegaan aan het einde van het rechte stuk op de backstraight (hij verdedigde de inside) en zo in de laatste paar bochten de overwinning binnen gehaald.

De Star Mazda was en is niet echt min cup of tea. Downforce wagens passen niet echt bij mij. Hij doet het nu wel lekker op 't gras :)

De Lotus 49 daarna op Fontana was even lekker uitlaten. Lastige wagen op een tricky baantje hier en daar.

• ThiJor
Om een idee over de brake bias te hebben, hier worden 4 verschillende systemen uitgelegd:
1) geen brake bias regeling
2) proportionele drukregeling
3) drukregeling met een proportionele klep
4) drukregeling met een proportionele klep en hoogtesensor
(ik heb het wat recht-op-recht vertaald, ken de exacte terminologie niet in het Nederlands)

Het is nu wel duidelijk dat we systeem 1 niet hebben. Systeem 4 vermoed ik ook niet.

Dat houdt dus systemen 2 en 3 over.

Als we systeem 2 zouden hebben, kunnen we mooi de helling van de grafiek (de brake bias) regelen. Die helling is constant over het hele rembereik en is zoals we voor deze build hadden.

Bij systeem 3 is het anders: daar zouden we dan ofwel de helling na de knik of de positie van de knik kunnen regelen. Beide tegelijk lijkt me niet aangezien we maar 1 setting hebben.

Zoals je ziet Nick kan het toch wel een verschil maken.

Aangezien gtrNL stabieler kon remmen bij een hogere waarde vermoed ik nu dat we systeem 2 hebben en dat we in plaats van het instellen van de drukverhouding op de remcilinderassen in de vorige build nu de verhouding van de druk in de remleiding instellen. Dat houdt dus al in dat het verschil in diameter van de remcilinders en de remleidingen naar voor en naar achter ingecalculeerd zijn. Er kan natuurlijk nog altijd een verschil zitten in het aantal rempistons, remblokoppervlakte en zo voort.

Niels Heusinkveld heeft daar laatst ook een mooie uitleg over gegeven op youtube, maar dat kan ik nu even niet opzoeken. Ik zal dat vanavond wel toevoegen.

Mijn iRacing profiel

• dabelg
zoals ik al zei denk ik systeem 3 hebben en de positie van de knik instellen :p

maar gaan straks verder checken met aaikman

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 20:36
Ik ben wel benieuwd hoe de mcLaren geworden is. Gisteren alleen even snel de BMW aan de tand gevoeld op Cota. Maar het rijd zo makkelijk? Ik remde overal echt zoveel te vroeg en ging zoveel te laat op het gas, lijkt wel alsof de wagen op rails staat, beetje gelijk aan de Ruf Track.

Is de mclaren nog wel wat uitdagender?

Cota is ook erg strak, wel een beetje rare baan met die gigantische uitloop en onnoemelijk veel knikjes en chicanes. Eerlijk gezegd niet echt mijn ding..

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

• NickThissen
Hoop echt dat ze de banking ook meescannen voor het volledige circuit, gewoon wat pionnen in het midden van de start/finish straight en klaar :p

Mijn iRacing profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 11:27

derx666

mecker ende blaet

Het zou echt cool zijn als ze de ouwe oval layout ook geregeld zouden krijgen :)

Heb er in de herfst van 2012 nog overheen gelopen, maar dat moeten echt mannen met ballen van staal geweest zijn :)
Toen we daar waren, waren er net een aantal (ik denk) F3 teams aan het testen. Gaat toch ook evengoed best wel hard :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ik ben nog onzeker of ik kan deelnemen aan de Sebring 185 aanstaande zondag. Mijn Fanatec clubsport wheel lijkt steeds meer problemen te krijgen zoals fan(s) die niet goed lijkt te werken en de force feedback die zo nu en dan uitvalt. Ik zal morgen de knoop doorhakken zodat er eventueel nog geschoven kan worden met de teamverdeling.

Betreft de fan(s) in de clubsport wheel heb ik een vraag. Zitten er zowel aan de linker- als de rechterzijde een fan gemonteerd? Bij mij heeft hij namelijk alleen aan de rechterzijde gefunctioneerd.
Daarnaast vraag ik me af of de fan eigenlijk continu moet draaien of dat deze enkel gaat draaien wanneer de base warm is.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Afaik zit er aan beide kanten een fan, en gaan die direct draaien als je het stuur aanzet. Dat is iig wat er bij mij gebeurd :)

Xbox

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 11:27

derx666

mecker ende blaet

Ik twijfel eigenlijk best wel. Heb hem wel open gehad, maar kan me niet meer herinneren of er nou 1 of 2 fans in zitten. Wat wellicht wel helpt als je maar 1 fan hebt, is om hem om te draaien zodat hij koude lucht van buiten over de motors blaast, ipv lucht van binnen over de motors naar buiten zuigt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Je kan met de latere firmwares kiezen of de fans altijd draaien of alleen als ze te warm worden. Ik laat ze iig altijd draaien zodat ik niet met een overhit stuurtje zit als de warmte sensor defect is. Moet je even de handleiding van de fanatec site downloaden. Daar staat het volgens mij in.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchDevil79 op 23-04-2014 15:58 ]

iRacing Profiel

• NickThissen
Zodra ik hem aanzet voel ik wel dat er wat koele lucht uit komt, maar het is eigenlijk bijna niet te voelen en ook bijna niet te horen. Tijdens het rijden is het af en toe wat meer, maar meestal ook heel zachtjes. Misschien gebruik ik te weinig ffb maar ik heb nog nooit het idee gehad dat hij echt warm werd, in tegenstelling tot de G25 die na een paar minuten al aan het koken was. De buitenkant van de csw is in ieder geval altijd "ijskoud", niet eens een beetje warm.

Mijn iRacing profiel

• Bruzski

Bruzski

watte ??

tim.w schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:52:
Ik ben nog onzeker of ik kan deelnemen aan de Sebring 185 aanstaande zondag. Mijn Fanatec clubsport wheel lijkt steeds meer problemen te krijgen zoals fan(s) die niet goed lijkt te werken en de force feedback die zo nu en dan uitvalt. Ik zal morgen de knoop doorhakken zodat er eventueel nog geschoven kan worden met de teamverdeling.

Betreft de fan(s) in de clubsport wheel heb ik een vraag. Zitten er zowel aan de linker- als de rechterzijde een fan gemonteerd? Bij mij heeft hij namelijk allen aan de rechterzijde gefunctioneerd.
Daarnaast vraag ik me af of de fan eigenlijk continu moet draaien of dat deze enkel gaat draaien wanneer de base warm is.
de clubsport wheel v1 had maar 1 fan, de v2 versie heeft er 2, mocht je problemen houden met je forcefeedback (slechte stock motors) gewoon betere motors inbouwen die een betere stall moment hanteren! ;)

link vind je hier ;)
http://www.gtplanet.net/f...bruary-2014.274631/page-2

• -PassY-
derx666 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:52:
Het zou echt cool zijn als ze de ouwe oval layout ook geregeld zouden krijgen :)

Heb er in de herfst van 2012 nog overheen gelopen, maar dat moeten echt mannen met ballen van staal geweest zijn :)
Toen we daar waren, waren er net een aantal (ik denk) F3 teams aan het testen. Gaat toch ook evengoed best wel hard :)
ik heb er ook een keer voor gestaan, en heb met grote verbazing gekeken. Kon, en kan nu, bijna niet voorstellen dat ze daar (bijna) volgas overheen gingen. Het is echt mega stijl, en hobbelig ... niet normaal.

En ballen van staal? Ik denk dat die te zacht waren :+

Pagina: 1 ... 44 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.