iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/25/3246704.page
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
of regen
of flat spots van het remmen
of zachte en harde compount banden
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Yolo!Speedy55 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:55:
Joep wil het altijd winnen in bocht een, of was het nou Deni
Vanavond niet voor mij. Morgenavond misschien.scooler schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:17:
Heeft er iemand verstand van de baan:okoyama? Ik kom deze rond maar ik merk met de race dat ik al snel achterop raak. zou iemand me hier tips op kunnen geven?
Wellicht helpt dit:scooler schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:17:
Heeft er iemand verstand van de baan:okoyama? Ik kom deze rond maar ik merk met de race dat ik al snel achterop raak. zou iemand me hier tips op kunnen geven?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zou ik je mogen vragen wat voor tijden je ongeveer per rondje rijdt? Ik zit zelf rond de 1:57:00, maar heb nog niet genoeg moed verzamelt om een race in te springen (heb net wel mijn oval D license gehaaldscooler schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:17:
Grillmeister
mijn ronde tijd... ik heb nu even geen idee. Ik krijg mijn eigen eigen tijden niet zichtbaar ik laat het zo wel weten
SKeijmel.nl Porsche Club
joinen maar
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Goed bezig, Teamie!Fuelke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:27:
Whoohoo, Divisietitel is binnen voor het Silver Crown & het Sprint Car Time trail kampioenschap. Er zijn nog 200 punten te verdienen en ik heb respectievelijk 253 en 269 punten voorsprong op de nummers 2.
Eerste divisietitel aan de oval zijde en eerste time trail titel. Ik ben uiteraard de eerste om te zeggen dat het eigenlijk wel een walk in the park was
Ik vraag me af of ik bij de Sprint Car TT nog 5de algemeen kan worden ... sta 85 punten achter, en heb wel twee dropweken tov de #5.

Eerste race in tijden, en dan ook nog winnen. Gewoon geluk natuurlijk, maar toch...
Ik keek op de F4 en dacht, ga ik dat wel redden...
Toen begon ik Nick in te halen, en kwam ik op de rest af. Heb geluk gehad dat ik even die 2 bochten achter Joep en Koen wachte, anders was ik net niet over de streep gekomen.
Geen laatste dat is een verademing, maar had meer in gezeten.
Was wel lachen Joep en Nick tactiek bespreking en dan komt GTRNL (Danny) voorbij en gooit roet in het eten.
Ik kom terug, krijg een toe en vergeet mijn snelheid, en ja hoor, penalty. Ik ga aan het eind van het rondje de pits weer in en vergeet de instellingen aan te passen. Afijn, 4 nieuwe banden en een volle tank later heb ik 2 ronden achterstand en ben maar een beetje achteraan gaan tuffen.
De rest van de race geen problemen
Maar goed, ervaring rijker en ga het zeker vaker doen
Heb je sticky keys gedisabled?larose schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:33:
Net voor de eerste keer meegedaan. Op zich erg naar mijn zin gehad maar na een rondje of 5-6 kom ik er achter dat de functietoetsen het niet meer doen. Ik druk op een paar toetsen waaronder F4. En dat was dus einde sessie. Waarschijnlijk is de alt blijven hangen. En alt F4 is in windows? Jawel
Ik kom terug, krijg een toe en vergeet mijn snelheid, en ja hoor, penalty. Ik ga aan het eind van het rondje de pits weer in en vergeet de instellingen aan te passen. Afijn, 4 nieuwe banden en een volle tank later heb ik 2 ronden achterstand en ben maar een beetje achteraan gaan tuffen.
De rest van de race geen problemen
Maar goed, ervaring rijker en ga het zeker vaker doen
Ik heb hem ook binnenFuelke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:27:
Whoohoo, Divisietitel is binnen voor het Silver Crown & het Sprint Car Time trail kampioenschap. Er zijn nog 200 punten te verdienen en ik heb respectievelijk 253 en 269 punten voorsprong op de nummers 2.
Eerste divisietitel aan de oval zijde en eerste time trail titel. Ik ben uiteraard de eerste om te zeggen dat het eigenlijk wel een walk in the park was
Ik vraag me af of ik bij de Sprint Car TT nog 5de algemeen kan worden ... sta 85 punten achter, en heb wel twee dropweken tov de #5.
Zelf net een PB van 20.551 mee gereden.
Ben benieuws wat er allemaal anders is aan zijn setup maar dat komt morgen wel
Verwijderd
Ik heb nu zelf een star Mazda skin gedownload en geinstaleerd.
Een Red Bul race pak skin.
En een Helm skin.
Als je dat nog niet gedaan hebt heb je een witte auto.
Dit lijkt een stuk beter zo.
Verwijderd
Ik heb mijn paint alleen even getest met offline rijden.themac1983 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 01:31:
Vergeet ook niet een Iracing paintje te maken van je auto trouwens Tweaker682. Niet iedereen gebruikt TradingPaints (ik snap niet waarom maar ok) en die zien alsnog een witte auto als jij hem niet even verft
Je bedoeld dat je skin online niet echt goed werkt.
Ik heb het alleen snel even offline getest.
De skin deed het inderdaad.
Je kunt gewoon via de tradingpaints website je skin downloaden.
En je zet hem dan in het pad c:/Documenten/Iracing/Paint/Type Auto
Ik hoop inderdaad dat mijn skin ook online gaat werken.
Zo lang jij een niet witte auto ziet op de website zelf, zit je goed.
Verwijderd
Dan is het bij mij juist fout.larose schreef op woensdag 09 april 2014 @ 02:19:
Wat er in de vorige post bedoeld werd is dat ALS iemand geen tradingpaints gebruikt, de paint wordt gebruikt die in iracing zelf is ingesteld. Asl je dat niet hebt gedaan ziet iedereen zonder traidingpaints een witte auto.
Zo lang jij een niet witte auto ziet op de website zelf, zit je goed.
Ik zie een witte auto op de Iracing website.
Moet ik nu de Skin nog laden op de Iracing website?
Weet jij hoe dat moet?
In de vrije training en in de kwalificatie ging het me makkelijk af en was ik beide keren de snelste.
Tijdens de kwalificatie kwam ik er achter dat de kans groot was dat ik 1 rondje brandstof te kort zou komen en velen met mij.
Ik had geen zin in een fuel gevecht en ben dus voor gewoon bij de start voluit gegaan.
Ik moest bij de start Nick en Dick nog wel wat van me af houden bij T1 (ik had weer een baggerstart), maar daarna heb ik met gemak het gat vergroot tot ca. 4-5 seconden en dacht goh, laat ik eens gaan sparen. Nou ten eerste ging me dat niet zo goed af, want door de andere rijstijl maakte ik wel kleine foutjes en kreeg de zorg dat ik van de baan zou knallen met dat vroeg gas los laten en zo. En ten tweede bespaarde ik ca. 0,1 liter per rondje ermee. Dat had me ruim drie liter besparing op de race opgeleverd en dus geen pitstop, maar ik vond het gewoon niet leuk om zo'n race te rijden en dus ben ik weer op het gas gaan staan. Om in rondje 34 eerst te denken ik bepaal door langzamer te rijden dat de race korter wordt..... Helaas had Danny nog brandstof zat en vervolgens reed ik de te hard de pits in en vergat mijn tankbeurt aan te vragen. Dus na penalty en zonder brandstof naar de finish gereden die ik gehaald heb omdat ik vanaf de ingang van de pits naar de finish ben geduwd door Dirk (dankdank).
Danny gefeliciteerd, netjes gereden!
Trading Paint (TP) is OPTIONEEL. Als een andere rijders geen TP gebruikt ziet hij jou skin die jij hebt geupload naar TP NIET. Deze rijder ziet dan de default skin van iRacing. Die kan je hier instellen in iRacing: http://members.iracing.com/membersite/member/editcar.jspVerwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 02:23:
[...]
Dan is het bij mij juist fout.
Ik zie een witte auto op de Iracing website.
Moet ik nu de Skin nog laden op de Iracing website?
Weet jij hoe dat moet?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Je hebt nu wel een showroom waar je skins kan gebruiken die anderen beschikbaar stellen.
Nog even voor alle duidelijkheid:
iRacing heeft op de website een Paint Booth, waar Joep naar linkte. Je auto is standaard wit, en in de iRacing Paint Booth kun je daar een standaard design over heen gooien.
Als je vervolgens custom skins gaat gebruiken, die je download van de TP showroom, het forum of websites, gaat dat bestand 'over' de iRacing standaard skin.
Zoals al aangegeven, iedereen die TP gebruikt, ziet dus de skin die je daar hebt ge-upload. Iedereen die het niet gebruikt ziet je standaard iRacing skin. Daarom is het dus handig om ook daar even je paint te veranderen.
Je kunt dus niet je custom skin uploaden naar iRacing. In principe/officieel staat iRacing custom skins 'niet toe', daarom werken we er om heen met een derde-partij, Tradingpaints.
In de praktijd zijn iRacing en TP dikke vriendjes van elkaar.
Wie precies?JoepW schreef op woensdag 09 april 2014 @ 07:28:
[...]
Ik moest bij de start Nick en Dick nog wel wat van me af houden bij T1 (ik had weer een baggerstart),
[...]
Nee was een aparte race, snapte in de P en Q totaal niet waar jij de snelheid wist te halen, tot ik op een moment in de doordraaier eindelijk de goede lijn te pakken kreeg. En daar ook marginaal voor Nick op P2 kon kwalificeren. In de race uiteindelijk heel snel plekken moeten opgeven, werd aan alle kanten ingehaald. Daarna maar weer terug gaan jagen en alle plekken uiteindelijk ook wel weer teruggekregen. Nick zou me voor zijn geweest totdat hij de bumper van mijn Kia ging hermodelleren. Maar toen kwam het brandstof fiasco ook voor mij te laat, ik leek wat zuiniger te rijden dan Joep maar het mocht niet baatten. Dus alsnog moeten pitten en sja, dat kost gewoon teveel tijd, zeker nog met een extragratis black flag omdat ik niet op aan het letten was.
Gebruik je Trading paints ook niet echt zoals bedoeld. Op deze manier zie alleen jij deze mooie skin,De skin deed het inderdaad.
Je kunt gewoon via de tradingpaints website je skin downloaden.
En je zet hem dan in het pad c:/Documenten/Iracing/Paint/Type Auto
Als je wilt dat anderen jouw skin kunnen zien moet je hem via de tradingpaints website uploaden. Hiervoor moet je een TradingPaints accountje aanmaken en dan kun je per auto een paint uploaden.
Anderen hebben Trading Paints (het programma) draaien op de PC, en elke keer als die een race starten checked dit programma welke andere rijders er zijn, en download hun paints en zet deze zelf in die folder. Dit hoef je dus niet zelf te doen dan. Dan ziet iedereen elkaars mooie paints en zien mensen zonder Trading Paints de Iracing paint. Als jij hem enkel in jouw lokale folder zet ben jij de enige die deze paint ziet. (kan handig zijn om paints te testen etc maar ik neem aan dat je wilt dat anderen dit ook zien)
Als het niet lukt ben ik vanavond wel op TS om even uitleg te geven

Ik doe mee.NickThissen schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:42:
En waarschijnlijk ook nog een fuel save race.
Ow was jij hetTuxieDeni schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:09:
Ja Joep graag gedaan om jou over de streep te duwen hoor voor de 2e dag
Dank !
Volgens mij ook gelijk de laatste race in de serie
En misschien de Dutch Masters als ik zelf niet langs de baan zit op Zandvoort
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Hij was me net 10 meter voor
Wordt een uitdagende finale race, heb nog wat geoefend en wat stuiterd die baan toch altijd. Maar kan opzich wel vrij constant rondkomen dus dat is mooi. Blijf moeite houden met de laatste bocht om daar een goede lijn te vinden. Ik begin nu te remmen bij de 2e set pionnen, schakel terug naar 4, laat hem wat rollen zodat ik de bocht kan gaan insturen, dan terug naar 3 met wat licht remmen, en dan probeer ik hem zo strak tegen de apex aan te krijgen als me lukt. Daarna meteen volgas de bocht uit, vrij snel alweer de 4e versnelling in en door. Iemand misschien tips, suggesties? (Corvette)
Hoop dat ik nog bij een multipractice kan zijn voor die tijd, maar de dagen/weken vliegen voorbij

vroeg insturen zodat je in een rechte lijn van de buitenkant, naar de muur aan de binnenkant en dan weer naar het midden van de baan gaat terwijl ik hard rem. Dan rem los, insturen, nog een versnelling terug (3 in de C-spec) en dan zo vroeg mogelijk op het gas zonder wijd te gaan.
Aan de buitenkant stuiter je iets meer en verlies je de grip sneller. Soms ook een short shift bij het uitkomen om de tractie te houden en niet door te spinnen.
Ik ga altijd vol gas, spin bij het insturen rond, schakel terug naar zijn 3 en dan weer door... daar is niets mis mee dus?
Zoals Passy hem beschrijft is grofweg wat ik doe, dus ik ga daar nog maar een beetje verder aan poetsen om een consistente lijn te krijgen waar hij niet te onstabiel wordt.
Dat word dan 100 incidenten voor jouw in de sebring 185themac1983 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:25:
O)wwhhhhhh, whatever works for the driver dus....
Ik ga altijd vol gas, spin bij het insturen rond, schakel terug naar zijn 3 en dan weer door... daar is niets mis mee dus?
Wat me nu aan het denken zet ... kan je ook negatieve punten scoren na aftrek van de incidenten punten tijdens de sebring 185?
[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 09-04-2014 16:31 ]
20:00-23:00 Plan hem zo wel even in
hoor ik hier een uitdaging?
wat is de max? -50
Sessie van 3 uur? Dan kan je hem net zo goed 4 uur maken.themac1983 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:35:
Ik gooi vanavond wel even een oefen sessie de lucht in, wil zelf ook veel rondjes maken als ik kan.
20:00-23:00 Plan hem zo wel even in
@Pascal: We hebben daar nog niet over nagedacht..... Tenminste ik niet
Password; GOT
Temperature:
20°C
Humidity:
70%
Wind Speed:
0 MPH
Fog:
0%
Cloud Cover:
None
Wind Direction:
N
Multi class:
One class per car type
17:00 GMT en 4 uurtjes.
Als het je om de admin power te doen is Joep, die heb je in deze sessie ook
Je kan 'm gewoon deleten hoor als je dat wilt..... De sessie is pas 5-6 minuten van te voren niet meer te cancelen.themac1983 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:48:
Te laat Joepheb hem net confirmed
Password; GOT
Temperature:
20°C
Humidity:
70%
Wind Speed:
0 MPH
Fog:
0%
Cloud Cover:
None
Wind Direction:
N
Multi class:
One class per car type
17:00 GMT en 4 uurtjes.
Als het je om de admin power te doen is Joep, die heb je in deze sessie ook
En nee, gaat me niet om admin..... We hebben gewoon veel peon voor hosten als GoT zijnde
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 09-04-2014 16:54 ]
Wist niet dat je ze kon cancellen.. dus nu gedaan
Maar zit iedereen die meedoet aan de race ook in de league dan btw?
Ik heb van de week gecheckt en toen was de score 100% qua league.
Post jij op de fora ff dat er een sessie is? Ik maak hem zo aan in de league
Zit net te kijken voor CSR Elite pedalen.. uitverkocht tot 1 juli
Ben mijn DFP, met totaal gebrek aan weerstand op het rempedaal, een beetje zat aan het worden.
[ Voor 82% gewijzigd door MrBarBarian op 09-04-2014 17:03 ]
Done.Attention all Team owners and drivers. The 27th is less then 3 weeks away and its time for another practice session. There will be one up for you to join tonight from 19:00 - 23:00 GMT!
It will again be available in the League section of the Iracing page so make sure to join the league if you have not already. http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164
See you on the track tonight!
GMT moet CET zijn. Of je moet de tijden veranderen.
ook niet effe tijd om m'n voorlopige c-spec setup te sharen zodat jullie er wat mee kunnen testen spijtig genoeg.
Stuiteren doet ie in T17 èn in T1...
in T17 stuitert alles dus dat is niet erg. Maar in T1 is wel ergerlijk. Stuitert zo hard dat je de binnenkant niet kan houden zonder extreem te lossen moest er verkeer aan de buitenkant zitten.
Joep heeft het ooit uitgelegd hoe dit op te lossen (Ford GT) maar deze kluppel heeft dit niet genoteerd dus ... help
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Ik zal vanavond dan wel ff met de C-Spec rijden en zien dat ik het er uit krijg.
Doe ff een setup waar je al mee gereden hebt HIER sharen indien mogelijk?
Verwijderd
Ik heb een accound aangemaakt voor trading paints.
Ik heb inmiddels uitgezocht hoe beide 2 manieren werken.
-Via Trading Paints
-Via de Paint website Iracing
Bij de website moest je even op het kleine linkje klikken vlak onder de auto.
Je kunt dan kiezen voor, Car Info | Forum | Paint.
Nu moet ik nog uitvogelen hoe ik het Tweakers logo op de auto krijg.
Dit staat ook bij de startpost.
Je kunt dan het Tweakers logo downloaden en via Gimp 2 op de auto plakken.
Het voegt inderdaad wel veel toe aan Iracing om een eigen paint te maken.
Anders rijd je met een kale witte auto rond.
Auto word wel wat zwaarder nu met al dat verf! whaahahaa
25 voor een jaar is wel een koopje trouwens, wist niet dat ze zo laag gingen!
[ Voor 30% gewijzigd door NickThissen op 09-04-2014 19:26 ]
Verwijderd
ik ga morgen een keer zien of ik er mee weg kan, aangezien ons team volledig is en Quentin de voorkeur had voor de c6r ben ik geswitched naar de cspec ... als ik iets wijzig zal ik ook wel even opladen zo zal iedereen wel ergens zijn weg in vinden neem ik aan en blijft het lekker competitiefNickThissen schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:26:
C-spec setup voor Sebring: http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=5069
Timmy Hill - NASCAR Nationwide en Cup rijder - iRating 8807
Door Timmy op twee ronden gereden, hij werd wel heel snel een stipje in de verte.
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=10621738
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Kan nog lager, stukje uit de mail die ik kreeg op een oud account:NickThissen schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:25:
25 voor een jaar is wel een koopje trouwens, wist niet dat ze zo laag gingen!
With so much new here at iRacing, it's impossible to list everything. You really need to login and see for yourself what you are missing. To make that easy for you I am offering an exclusive opportunity to a very limited group. This incredible offer is a one-year membership for ONLY $1 (normally $99).

redelijk stabile 2:06 kunnen rijden op volle tank, en een 2:04 op een lege aan het einde van de stint.
Alleen ik moet nog werken aan mijn controle over het gas

Average fuel is overigens 4.151. Constante rondjes rond de 2.01.xx
Die set van Anders Dahl is wel goed hoor. Dat stuiteren in T1 met name krijg ik niet minder. Heb alles geprobeerd.Fragbeestje schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:18:
.....Joep heeft het ooit uitgelegd hoe dit op te lossen (Ford GT) maar deze kluppel heeft dit niet genoteerd dus ... help
Snelste was een 2.01:6xx (Track), ga op advies van enkele personen even overdag trainen van de week.
Ik spin gelukkig veel minder vaak, in het begin kon ik geen rondje rijden en nu zit ik al op redelijke tijden.
Heb goede hoop voor de race, ook al meerdere C-specs geprobeerd te passen en uitremmen. (niet altijd meteen doorgezet, omdat ze in een snel rondje zaten)
Dus was erg leerzaam, Deni probeerde een paar keer voor me te rijden maar uiteindelijk werkte dat niet omdat of ik veel te langzaam ging of een van beide spinde (meestal ik).
Valt me tegen JoepJoepW schreef op donderdag 10 april 2014 @ 07:21:
[...]
Die set van Anders Dahl is wel goed hoor. Dat stuiteren in T1 met name krijg ik niet minder. Heb alles geprobeerd.
Setup die ik had was eentje van Anders Dahl van Brands hatch dacht ik. Zal wel dezelfde zijn als Nick heeft gepost.
Zal'm deze avond eens posten als ik thuis ben, dan kan je eens vergelijken.
Komt met name doordat de shocks niet zo precies zijn als ik zou willen.
En iRacing gaat dat updaten
Deni maakte van de week ook al de opmerking dat deze bijna niet te zien waren dus het maakt het wel wat lastiger.
Ze zijn alleszins al beter dan de remlichten van de Caddy... toch een beetje
Heb je nog steeds dat probleem met het opstarten van iRacing? of gaat het over iets anders?Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:25:
iRacing support is niet bepaald snel met reageren op emails..
[ Voor 35% gewijzigd door Fragbeestje op 10-04-2014 11:28 ]
De C6r kan je gewoon voorbij laten op rechte stukken, maar de Track wint alleen bij het remmen, en een beetje bij op het gas gaan. Verder is de snelheid vrijwel gelijk en ik moest echt goed van het gas af om er een paar voorbij te laten, op de rechte stukken lopen ze bijna even hard.
Verwachte ook een paar keer dat een track wel aan de binnenkant ging uitremmen, maar of ik rem heel laat, of de track remt minder goed dan ik denk.
Maar oefening baart kunst
Ik gebruik mijn eigen setup die ik heb ontwikkeld voor de 120 min. van Sebring. Ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik hem zo wel ga delen. Hier heb ik echt veel tijd in gestoken.themac1983 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:05:
Welke setup gebruik jij Niel? Ik stuiter nog erg veel in de laatste bocht en T1 en verlies de auto regelmatig bij het aanremmen van T13 (Tower).
[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2014 12:21 ]
Nieuwe trend?Niellie41 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:09:
[...]
Ik gebruik mijn eigen setup die ik heb ontwikkeld voor de 120 min. van Sebring. Ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik hem zo wel ga delen. Hier heb ik echt veel tijd in gestoken.

Wat ik wel kan doen is mijn basis setup delen.
http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=5073
[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2014 12:39 ]
Dit topic is gesloten.