iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ik wil best ook wel mijn ogen/oren ophouden, vandaar dat ik je ook even riep in TS.JoepW schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:35:
Het verdedigen en geen sorry zeggen zijn idd een issue.
Als enige live admin is dat eerste moeilijk te overzien, btw.
We zullen de replay uitpluizen en ook meer aandacht geven aan do's and don'ts bij oval racen.
Als we met elkaar oval racen op een hoger plan willen brengen binnen de benelux zullen jullie de gedragregels van oval racen moeten oppakken en niet vanaf lap 1 er een soort 'ronde road race' van maken
Weet alleen niet hoe of wat, maar je bleek er toen niet veel aan te kunnen doen helaas. (bleek toen je er was)
Er was erge commotie op dat moment, had 3 audio en 2 video kanalen open. (Niel, Broadcast, TS.)
Meen me te herinner van de Daytona 2.4 dat ik daar 2 stops nodig had, volgens mij na zo'n 50 minuten racen. Zou in dat geval dus op 1 tank moeten kunnen.DirkT schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:17:
[...]
Hoe zit het met het verbruik van dat gebakje? pitstop benodigd ondanks volle tank?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dit om toch een pitstop af te dwingen.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Vind ik niet zo erg... ik heb meestal toch een towtje of 2 in dit soort auto'sJoepW schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:38:
Voor vanavond: we overwegen nog om last minute de brandstoftank te verkleinen.
Dit om toch een pitstop af te dwingen.
Je hebt je stalen rig maar weer verpatst en bent voor tropisch hardhout gegaan om nostalgische redenen?JoepW schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:02:
Ik moet nog ff ca 80 schoeven plaatsen in hardhout (kost ca 8 boortjes) en dan ga ik ff een brandstofrun doen. Dus voor de race weten we de max tankinhoud wel
om het echt af te maken:
http://gprdirect.com/product/omp-mugello-steering-wheel/
[ Voor 10% gewijzigd door DirkT op 07-04-2014 15:24 ]
Linker pols vanochtend een giga optater gekregen, gebroken is het (denk ik) niet omdat ik het nog wel kan bewegen, maar veel pijn doet het wel
En de linker arm heb ik toch echt nodig omdat ik een stickshift gebruik, en met links moet ik dan toch echt stevig het stuur vast houden om recht te blijven rijden. Kan bijna geen kracht zetten met mijn linker hand/vingers
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Misschien met de paddles schakelen?
En Dirk... Het is in de tuin
Met de HPD avond zat ik ook regelmatig aan mijn stok te trekken en te duwen
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
vies ventje...-PassY- schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:53:
Dat zal wennen worden voor mij
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
-PassY- schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:53:
...avond zat ik ook regelmatig aan mijn stok te trekken en te duwen

[ Voor 9% gewijzigd door gtrNL op 07-04-2014 16:11 ]
Zie je dan nog wel wat na een tijdje?-PassY- schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:53:
Dat zal wennen worden voor mij

het is jullie interpetatie van een stok

waar ik iedere avond aan sjor

Wrijf het er maar inFabiandJ schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:51:
Eindelijk daar waar ik er al een paar keer erg dichtbij voor was is dan eindelijk gebeurt de eerste overwinning tijdens de JSF, iedereen behalve Pascal van ons team heeft nu een race gewonnen.
Ik zat een paar keer bij het bekijken: "maar dat is toch logisch!"
Maar ik kijk regelmatig dit soort tips als reminder/herhaling
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3246568.page
Attached is the preliminary 2014 Season 2 schedule. Some highlights:
BMW Z4 GT3 car will be joining the GT3 class in the GT3 Series
The Global Challenge Series is now a fixed setup series
The Class C Street Stock Series is now a fixed setup series
Circuit of the Americas and Lucas Oil Raceway have also been added to a number of schedules.
Steve
[ Voor 75% gewijzigd door Niellie41 op 07-04-2014 19:00 ]
Verwijderd
Volgende races geef ik Fabian wel een setup waarbij een top 10 echt een super resultaat is.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Verwijderd
Is het ook mogelijk een live broadcast stream te zien van de race?
Het lijkt me leuk de race even te bekijken.
Verwijderd
Ze rijden vanavond op Auto Club Speedway met de Riley Auto.NickThissen schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:13:
Tenzij iemand vanuit zijn cockpit streamt is er geen live broadcast. Je kan wel op de server meekijken als je de track en auto hebt.
Jammer ik heb de baan niet en de auto ook niet.
Net een paar rondjes gedaan in een test sessie om alvast de layout van vanavond te leren.
Eerste minuten gaan nog wel, maar daarna begint het gewoon pijn te doen aan mijn pols. Vooral als de auto ergens over heen rijd/stuiterd. Heb nog geprobeerd met paddles en FF heel zacht, maar dat rijd echt voor geen meter voor mij. Totaal geen gevoel, en met bochten naar links blijf ik gewoon last hebben.
Kom denk ik nog wel even langs om rijdende chicane te spelen en wat af te kijken van andere om toch iets te leren
En ik zie ook de schedule van S2
Ga sowieso 2 weken missen omdat ik Sonomo en Miami niet heb. En van sommige banen krijg ik nou niet echt een warm gevoel van binnen.
Heb de laatste paar dagen ook meer C-Spec gereden dan ooit. Vooral om de auto goed te leren kennen voor de GoT185
Auto is soms best nog listig, maar veel leuker dan ik dacht. Vooral nu hij op 4 wielen blijft
Nu nog leren met weinig brandstof snel te gaan en mijn debut maken in de Cup races
Ik kan wel overwegen om in ieder geval de practice te streamen? Tijdens de race is het denk ik te weinig FPS om te racen dus moet ik hem dan uit zetten maar ik kan wel even kijken hoe het gaat.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:19:
[...]
Ze rijden vanavond op Auto Club Speedway met de Riley Auto.
Jammer ik heb de baan niet en de auto ook niet.
Verwijderd
Weet je ook wat de link naar de Stream is?NickThissen schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:44:
[...]
Ik kan wel overwegen om in ieder geval de practice te streamen? Tijdens de race is het denk ik te weinig FPS om te racen dus moet ik hem dan uit zetten maar ik kan wel even kijken hoe het gaat.

Na een enerverende race op Charlotte, waar Kampioenschapsleider Fabian de Jong eindelijk zijn eerste overwinning pakte, en daarmee tegelijk een door Fanaleds aangeboden SLI Pro won, gaan we nu iets noordelijker naar 1 van de kleinere ovals op de kalender. Ook op Richmond zullen we weer in de late uurtjes van de dag rond gaan racen, dit keer zullen we maar liefst 177 keer start/finish passeren, het belangrijkste is echter wie dit als laatste doet. We hebben nu 5 verschillende winnaars in 5 verschillende races. Zullen we de eerste deelnemer zien die een tweede overwinning pakt, of wordt het 6/6! Wil je weten hoe je het doet in het kampioenschap en wie je directe concurrenten zijn? Zie standings, de tweede helft van het seizoen is nog maar net begonnen er kan dus nog van alles veranderen, zorg dat je er bij bent!
Goodyear 133
Zondag 20 april
19:00 start van de training
19:50 kwalificatie 2 rondes/10 min.
20:00 start race (177 ronden)
De server start om 19:00 uur met de vrije training. Om 19:50 start de kwalificatie. Deze zal 10 minuten duren waarbij elke deelnemers 2 ronden krijgt om een snelle tijd neer te zetten. De race zal rond 20:00 starten voor een 177 laps race. Elke deelnemer krijgt 1 fast tow.
Aanmelden
Voor deze race vragen we elke deelnemer aan te geven of hij aanwezig zal zijn of niet (je dient wel ingeschreven te zijn bij de Piston Cup!). Wij vragen zowel de vaste deelnemers, als de reservelijst rijders, zich aan of af te melden vóór maandag 14 april. Indien je je niet op tijd aanmeldt of afmeldt verspeel je hiermee je positie op de inschrijflijst. Dit wil dus zeggen dat een rijder op de vaste lijst zijn voorrang op de reservelijst verliest. Hetzelfde geldt voor de reservelijst rijders, echter geeft deze zijn positie ten opzichte van de andere reservelijst rijders op. Na 14 april zullen wij ook direct de reservelijst rijders een seintje geven via een pm op het iRacing Forum of ze wel of niet mee kunnen doen, zodoende zul je dus altijd voldoende tijd hebben om je voor te bereiden op de race. Hier vind je een overzicht van de ingeschreven deelnemers.
Op het iRacing Forum heeft iedere deelnemer momenteel een PM ontvangen met daarin de gegevens om zich aan te kunnen melden. Bewaar de link die je na het aanmelden krijgt, dit is de enige manier om je aanmelding zelf aan te passen (stel je kunt in ene niet). Ben je hem wel kwijt en wil je jezelf afmelden, stuur dan een admin een PM.
Overzicht van de huidige aanmeldingen: Huidige Aanmeldingen
Wachtwoord
Het wachtwoord zal de dag voor de race via een iRacing PM naar je toegestuurd worden, deel dit wachtwoord absoluut niet (bijvoorbeeld met een maatje die net te laat was voor een inschrijving, of die wil meekijken maar op drive drukt in plaats van spectate) we verwachten 43 autos, en die persoon kan potentieel iemand anders zijn plekje afpakken. Mocht dit wel gebeuren, dan treden we hier ook zeker hard tegen op.
Practice Servers
Voorafgaand aan de race zullen wij op dinsdag 15 en donderdag 17 april een practice sessie hosten. Deze sessie zal dezelfde weer instellingen hebben als de race server. Het biedt dus een mooie mogelijkheid om je set-up te fine tunen voor de race. Het wachtwoord voor deze sessies is: Geheim. De sessies duren twee uur en starten om 20:00u.
Setups
Naar onze mening is de Fixed setup een sterke basis, maar er zullen zeker nog wel setups gedeeld worden.
David Cater Setups
David Cater hebben we na de Darlington race gevraagt om basis setups te maken voor de JSF league, binnen deze setups is het duidelijk te zien wat er anders is en hoe de wagen er op reageerd, lees hier het complete verhaal achter de "cater-gate".
David Cater - Building a Balanced Setup
David Cater - Michigan
David Cater - Darlington
David Cater - Daytona JSF
David Cater - Charlotte JSF
we hebben helaas nog geen Richmond setup om te delen.
Weer
De weer instelling voor de Goodyear 133 zijn als volgt:
Temperatuur: 78F
Luchtvochtigheid: 55%
Windrichting: Noord
Windsnelheid: 2MPH
Skybox: Overcast
Tijdstip: Nachtrace
Prijzen
We zijn na 5 races al erg blij met wat we tot nu toe gezien hebben! Mooie opkomsten en mooie gevechten. Wij willen je erop wijzen dat iedereen nog altijd in de race is voor de prijzen die te winnen zijn. Naast een custom made JSF-buttonbox voor de kampioen zijn er nog een Bob Shock voor een willekeurige Fanatec rijder en geven we nog €25,- iRacing credits weg aan een niet Fanatec rijder. Deze prijzen verloten we enkel onder de rijders die veel hebben meegereden, dus veel races meedoen is meer kans! (bij 5+ races komt er per deelgenomen race een lootje met je naam in de hoge hoed)
Rijvaardigheid
Lappen
Aangezien een groot aantal deelnemers heel erg nieuw is, en een ander gedeelte juist heel erg bedreven, is het ervaring gat af en toe enorm. Wij vragen hierbij vooral om geduld van de ervaren deelnemer. Wanneer met een onervaren deelnemer lapt en er ontstaat contact, dan komt dat van beide kanten uit, we hopen dat de ervaren deelnemer wat meer geduld toont, en dat de onervaren/langzamere deelnemer er voor zorgt dat hij voorspelbaar reageerd. Voorspelbaar betekend dus niet plotseling je lijn veranderen en niet heel hard op de rem gaan staan. Probeer gewoon je lijn te behouden en ga wat vroeger van het gas af, of wat later erop. Dit verschil in snelheid is meestal al genoeg om een cleane pass te garanderen en zorgt ervoor dat beide rijders minimaal aantal tijd verliezen. Respecteer elkaar ook, zelfs wanneer je voor positie rijd, maak het niet onnodig 3 wide omdat er iemand minder hard gaat om een snellere deelnemer te laten passeren, of ga niet onnodig zenuwachtig achter een langzamere deelnemer aanrijden omdat hij aan de kant voor je "moet" Iedereen rijd zijn eigen race!
Waveby/Lucky Dog
We hebben nu een aantal keren gezien dat de persoon die een Waveby of Lucky Dog krijgt, onnodig veel risico neemt met het unlappen. Passeer rustig aan de rechterkant het veld, en ga pas wat meer gasgeven wanneer je de Safety Car gepasseerd bent.
Plaspauze
De races kunnen lang duren, en de nood is soms hoog, plassen kun je alleen in je motorhome doen, en die staat in de pitstraat, parkeren op de baan is niet toegestaan en wordt bestraft, je brengt andere deelnemers onnodig in verwaring en maakt het onmogelijk voor ze om te pitten.
Livestream
Global Simracing Channel
Teamspeak
Tevens willen we iedereen nog even op Teamspeak attenderen, de top 3 willen wij heel erg graag de interviews van horen, en zeker naarmate het seizoen vordert is dat naast een grote toevoeging op de livestream, ook een mooi medium om verschillende aankondigingen te doen richting desbetreffende Coureur. Ook als je buiten de top 3 gefinished bent kun je aan het eind de teamspeak van de broadcast joinen en wordt je misschien wel gevraagt om je verhaal te doen, ook al finish je als 43ste, wij hebben goede afspraken met het team van GSRC en hun vinden het erg leuk om de complete community te betrekken. Zet Teamspeak dus op je prioriteiten lijst!
Links
Digitalracing.nl
Gathering of Tweakers
Global Sim Racing Channel
Joined Simracing Fanatics
Sponsors
The Bob Shock
Derek Speare Designs
Fanaleds
Inside Sim Racing
UGX Race Simulators
Gathering of Tweakers
Admins
Dennis Gerressen
Niel Hekkens
Jeroen Ursem
Roy Visser
Joep Willemsen
http://www.twitch.tv/nickthissenVerwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:45:
[...]
Weet je ook wat de link naar de Stream is?
Zal iets na 20:00 beginnen dan.
[ Voor 21% gewijzigd door OneSixthRoy op 07-04-2014 19:54 ]
Wacht ff... Ik ben niet ultiem bekend met oval racen maar volgens mij klopt dit nietRoy Visser schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:46:
het belangrijkste is echter wie dit als laatste doet.
Incjes op spa:
quote: Kevin VaughnIt's not even consistent between layouts at Spa. The GP layout lets you use more of the track than the Endurance layout on a few corners. Yes it needs to be fixed still.
quote: Tony GardnerThey will be consistent after coming build. We fixed that issue.
Ah eindelijk iemand die de verhaaltjes leest!NickThissen schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:49:
[...]
Wacht ff... Ik ben niet ultiem bekend met oval racen maar volgens mij klopt dit niet
Ik typ ze zelf meestal dus ik ken je pijnRoy Visser schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:56:
[...]
Ah eindelijk iemand die de verhaaltjes leest!
Lucas Oil staat twee keer op de kalender voor de Silver Crown & twee keer op de kalender voor de Sprint CarNiellie41 schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:59:
voorlopig schema van seizoen 2.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3246568.page
[...]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Hoop dat ze het niet gelijk trekken met alleen de Spa layouts onderling. Maar dat ze de hele baan wat minder 1x offtrack maken en gelijk trekken met andere banenNickThissen schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:54:
Wat lees ik nu!!!!! Dat ik deze dag nog mag meemaken!
Incjes op spa:
[...]
[...]
Bedankt (ik was weer vergeten om hem te savenNiellie41 schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:58:
Ik ben hem nu aan het uploaden.
Er was een moment waarbij je de muur raakt bij een 3 wide situatie, spint en dan Roy raakt.
Ik heb geen ander incident met jou gezien, Marc.
Edit:
hier is de replay van de Fanaleds 200: http://we.tl/lgsaawPciu

BTW Het JJ Spotter Pack is echt van toegevoegde waarde.
Over mijn kwalificatie was ik tevreden (23e). Start van de race ging goed. Helaas in ronde 15 de muur wat geraakt. Geen schade maar mijn vertrouwen was ik wel een aantal ronden kwijt met als gevolg een stuk of 5 plaatsen verloren. Later in de race nogmaals hetzelfde.
Zo richting ronde 90 een voor mij gescrashte wagen niet kunnen ontwijken. Pits opgezocht voor reparatie, minuut of 5 verloren. Vervolgens race hervat.
Vraag:
Ik had een aantal ronden achterstand en zit (bijna) in laatste positie. Er komt een gele vlag. Iedereen voor mij gaat de pits in maar op mijn scherm staat dat de pits nog gesloten is. Pas de volgende ronde mag ik de pits in. Waarom mocht ik niet met de rest de pits in? In mijn herinnering is dit niet altijd zo.
Door bovenstaande een beetje in de war geraakt

Maar mijn eindconclusie is dat Charlotte de leukste baan is die we tot nu toe hebben gehad.
Ik ben zelf één van de tragere deelnemers maar probeer ruimte te geven aan anderen, al lukt dit niet altijd goed. Soms door mijn eigen schuld, soms ook door schuld van de snellere deelnemer(s).
Misschien een goed idee om tijdens komende test sessies meer te oefenen op het (her)starten en rijden in groep. In je eentje of met tweeën is over het algemeen (behalve Darlington
Deze test sessies zijn natuurlijk vrijblijvend en niet iedereeen heeft tijd maar het valt me wel op dat het vaak dezelfde mensen zijn die aanwezig zijn, vaak zijn het dan ook nog rijders uit de bovenste helft van het klassement.
De pits gaat altijd eerst open voor de auto's in de lead lap, de ronde daarna gaat die open voor de rest van het veld. Dit is altijd zo geweest.dev null schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:02:
Vraag:
Ik had een aantal ronden achterstand en zit (bijna) in laatste positie. Er komt een gele vlag. Iedereen voor mij gaat de pits in maar op mijn scherm staat dat de pits nog gesloten is. Pas de volgende ronde mag ik de pits in. Waarom mocht ik niet met de rest de pits in? In mijn herinnering is dit niet altijd zo.
Met de eerste zin geef je zelf het antwoord al. Mensen in de lead lap mogen een ronde eerder naar binnen dan mensen met meer dan een ronde achterstand.dev null schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:02:
[...]
Vraag:
Mijn Q was best redelijk met een 3de tijd. Maar bij de eerste doorkomst na lap 1 lag ik 15de.
Daarna een inhaal race gereden met nog wel her en der een momentje. In de laatste ronde werd ik net ff te gretig om nog dicht bij Speedy te komen en verloor een plek ZeeZeiler door een ommetje in het gras.
De DP is eigenlijk een leuke auto, alleen die remmen wordt ik geen vrienden mee.
Op naar de de laatste KIA race in de CRC
Close Racing Challenge S1 - 10 | 08-04-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weersvoorspelling |
Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
31° C | 40% | 0% | 5 Km/u | S | Clear |
Elke dag even 30-60 minuten werpt ze vruchten dus al af, zat ongeveer rond de 2.05.xx dus komt ook al redelijk in de buurt.
Vanavond weer verder oefenen, dan kan ik bij de volgende practice hopelijk wat meer het inhalen (en voornamelijk) het ingehaald worden door de snellere auto's oefenen.
Skip op Badhurst ging niet echt meer, dus ging geen SR/IR meer riskeren gisteren.
ach ja, sh*t happens...JoepW schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 07:23:
Zo dat was een leuke combi gisteravond. Beetje jammer dat van mijn foutje in T1. Nogmaals sorry Koen. Ik dacht ik ga bewust iets links van je rijden en rem op tijd. Helaas remde ik te hard en blokkeerde de boel.
...
Was wel redelijk balen want wou echt een goed resultaat deze race aangezien ik deze bak bijna nooit rijd en om m'n eerste plekje in de tussenstand te behouden.
Nadat iedereen er voorbij was en ik de wagen kon omdraaien zat Nick al meer dan 20 seconden voor en de nr 2 al op 16 seconden dus er moest geplankt worden om dat nog goed te maken maar was eigenlijk al volledig uit m'n concentratie en dan lukt dat dus voor geen meter.
Heb uiteindelijk maar wat zitten rondklooien en me er maar bij neergelegd dat dit geen leuke race was voor mij. Na de race maar 10 minuutjes buiten in de regen gaan staan.
Hopelijk met de Ford Falcon toch iets meer succes.
Practice ging vrij redelijk, kon me niet matchen aan de pace van Nick maar ik merkte dat een top 3 er wel in zou moeten zitten. Tijdens de Q geen enkel fatsoenlijk rondje gevonden, dus niet zo'n bijzonder goede startpositie gehaald op P6.
Daarna in de race waar Joep direct Koen in T1 aantikte, en bijna iedereen er zonder problemen langskon, dat was mooi om te zien. (niet het spinnen uiteraard)
Nick reed toen meteen met een redelijke gap op 1, dus die plaats was eigenlijk al vergeven. Erachter zat BM te pushen, maar door wat foutjes kwam ik steeds dichter bij. Tot een moment op de oval ik er met de tow kattapult voorbij kon gaan, ruim voor T1 al terug naar de racelijn kon en de plaats voor mij was. Nick ondertussen was vergeten dat je met Q fuel 2 pitstops nodig zou hebben, dus mijn P2 werd vrij snel een zekere P1. Na mijn pitstop niet heel spannend meer gereden. Ik zag Jos af en toe wel dichterbij komen maar zowel hij als ik maakte af en toe foutjes waardoor de afstand niet gevaarlijk kleiner werd. Dus de laatste paar laps ook echt op safe gereden om te zorgen hem uit te rijden.
Mijn eerste overwinning tijdens GoT races
Hoi Ithric,Ithric schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 07:40:
Gisteren avond voornamelijk gericht op de Laguna track en kan eindelijk (5-6 rondjes achter elkaar) rondkomen zonder spinnen.
Elke dag even 30-60 minuten werpt ze vruchten dus al af, zat ongeveer rond de 2.05.xx dus komt ook al redelijk in de buurt.
Vanavond weer verder oefenen, dan kan ik bij de volgende practice hopelijk wat meer het inhalen (en voornamelijk) het ingehaald worden door de snellere auto's oefenen.
Skip op Badhurst ging niet echt meer, dus ging geen SR/IR meer riskeren gisteren.
ik neem aan laguna seca met de mazda cup rijd
mooi dat je al 5 a 6 rondjes rond komt! ik zelf rij 1.46 en in de race 1.49
het lijkt me leuk om je een keer te zien rijden!
gr, kas
Volstrekt ongewenst!DirkT schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 09:22:
Er is overigens een kleine kans dat ik vanavond aan de CRC zou mee kunnen doen, kan dat zonder problemen? Of is het voor een enkele race niet mogelijk?
Nee, kan me niet voorstellen dat dat een probleem is.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Leuke auto op een leuke baan.
Er is geen enkele restrictie (voor GoT community members)
Dus, tot vanavond
Kan niks beloven natuurlijk, maar er is wel kans.
Ik ben dus vrij nieuw, weet niet welke banen en auto's je standaard hebt.Ik ben momenteel alleen nog in de mazda cup bezig. (wil graag verder op ten duur) Nu is mijn vraag is deze race ook voor mij te rijden? of wanneer er wel een race is waar ik aan mee kan doen.
gr Kas
Gister avond best vermaakt. De baan is erg leuk, auto erg wennen. Maar na 40m had ik alleen het gevoel dat mijn linker hand eraf kon vallen. Maar een verrassende leuke combi was het
om mee te doen, moet je auto en baan hebben en lid zijn van de GoT league.scooler schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:06:
Hoi,
Ik ben dus vrij nieuw, weet niet welke banen en auto's je standaard hebt.Ik ben momenteel alleen nog in de mazda cup bezig. (wil graag verder op ten duur) Nu is mijn vraag is deze race ook voor mij te rijden? of wanneer er wel een race is waar ik aan mee kan doen.
gr Kas
Auto's kosten meestal iets van 10 euro, een baan 14 euro uit mijn hoofd. Dit is dan eenmalig
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 08-04-2014 10:35 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
dankje voor de inlichting! Helaas heb ik nog geen geld om banen of auto's kopen. Ik ben er vanavond wel, maar dan in de mazda-PassY- schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:12:
[...]
om mee te doen, moet je auto en baan hebben en lid zijn van de GoT league.
Auto's kosten meestal iets van 10 euro, een baan 14 euro uit mijn hoofd. Dit is dan eenmalig
gr, kas
Hoi Kas,scooler schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:06:
Hoi,
gr Kas
Hier staat welke auto's standaard standaard content zijn: KLIK
En hier welke circuits Basic content zijn: KLIK
En natuurlijk kan je in de Topic Start ook vinden wat alles kost: KLIK
Dit seizoen hebben we in onze beide race series wat weinig races opgenomen waarin de baan en de auto 'standaard zijn'. Dat kan je overigens per race zien in de post van de betreffende race.

In het hoofdmenu van ons Start Topic vind je een link naar eigenlijk alle belangrijke zaken om de weg te leren kennen: KLIK
Wij zullen in Seizoen 2 van 2014 er op letten dat we in het maandag toernooi ook een keer een 100% basic content race inplannen.
En verder is het verstandig om eerst met basic content in de MX-5 (Mazda Cup) een goed gevoel te ontwikkelen voor de auto, iRacing, handling, rijden in verkeer etc.
En probeer geregeld (via TS) rijders van GoT om hulp te vragen als je aan het rijden bent en wat steun nodig hebt. Er is vaak wel iemand die je even wil helpen.
Antwoorden:Nickrsd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:25:
is het schema van seizoen 2 al bekend? of overig nieuws of de bmw er dan al inzit? kan het niet zo snel vinden.. wil denk de GT3 klasse gaan rijden, omdat deze o zo druk bevolkt is.. altijd wel man in de practise..dat vind ik leuk! dus wil ik gaan kijken wat ik moet aanschaffen om het te kunnen rijden..
1) Ja
2) Ja
Hier het schema: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3246568.page
Voordat je content koopt voor de GOT races zou ik eerst kijken of je content nodig hebt voor je volgende stap in IRacing.Als je op road verder wilt welke serie wil je dan rijden? Dan kijken hoe je daar kunt komen qua progressie en licence systeem en daar je aankopen eerst op afstemmen.
Dan zul je merken dat je vanzelf steeds meer banen hebt waar GOT races op gehouden worden en mis je enkel af en toe de auto nog. (of je die dan koopt of niet hangt van je intresse af natuurlijk
Maar specifiek voor GOT races zou ik in het begin geen content kopen. Onze gezegende leiders proberen juist rare combi's uit die je normaal gesproken niet zo snel in het echt tegen zal komen
Hoi Joep,JoepW schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:34:
[...]
Hoi Kas,
Hier staat welke auto's standaard standaard content zijn: KLIK
En hier welke circuits Basic content zijn: KLIK
En natuurlijk kan je in de Topic Start ook vinden wat alles kost: KLIK
Dit seizoen hebben we in onze beide race series wat weinig races opgenomen waarin de baan en de auto 'standaard zijn'. Dat kan je overigens per race zien in de post van de betreffende race.
[afbeelding]
In het hoofdmenu van ons Start Topic vind je een link naar eigenlijk alle belangrijke zaken om de weg te leren kennen: KLIK
Wij zullen in Seizoen 2 van 2014 er op letten dat we in het maandag toernooi ook een keer een 100% basic content race inplannen.
En verder is het verstandig om eerst met basic content in de MX-5 (Mazda Cup) een goed gevoel te ontwikkelen voor de auto, iRacing, handling, rijden in verkeer etc.
En probeer geregeld (via TS) rijders van GoT om hulp te vragen als je aan het rijden bent en wat steun nodig hebt. Er is vaak wel iemand die je even wil helpen.
[...]
Antwoorden:
1) Ja
2) Ja![]()
Hier het schema: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3246568.page
heel erg bedankt voor deze informatie. ik zal alles rustig gaan doorlezen. Leuk om te horen dat er in seizoen 2 wat meer met basic combinaties gereden gaan worden.
op laguna seca heb ik alleen nog problemen om op juiste snelheid door bocht 6 te komen. hier stuur ik verkeerd aan. Michel Postema heeft mij al geholpen om van een baan tijd van 1.55 naar 1.47 te realiseren. Ook met zijn hulp spin ik niet meer.
Altijd als ik Iracing doe ben ik te vinden in teamspeak.
nogmaals bedankt voor je berichtje
en Themac1983,
Ik weet nog niet waar verdere intresses liggen. geld heb ik momenteel niet over voor Iracing omdat ik eerst een nieuwe pc wil, dus nog geen extra content voor die nieuwe pc.
dankje voor je informatie
gr, kas
[ Voor 4% gewijzigd door scooler op 08-04-2014 11:22 ]
De kwalificatie ging niet echt lekker. Een 28tiger moest er in zitten, het kwam er maar niet uit. Waarschijnlijk te hard geprobeerd. Uiteindelijk toch een zevende plek, dat was goed genoeg.
T1 in de race was schrikken, kon nog net links langs Joep en Koen glippen zonder een slow down. In ronde twee kwam ik slecht uit bocht 9, waardoor Carlos en ik naast elkaar door de sectie voor het opdraaien van de oval gingen. Carlos gaf me net teveel ruimte waardoor hij het gras raakte en spinde. Zonde.
Rond ronde 15 maakte Pascal in dezelfde sectie een fout en moest ik van het gas. Martijn ging vol gas tussen mij en Pascal door waardoor ik serieus moest uitwijken om een botsing te voorkomen. Het wordt tijd dat iRacing passing under yellow gaat invoeren...
Bij de pitstop verloor ik zeker zo'n tien seconden op Joep, die ervoor achter me zat. Het terugschakelen tot in m'n achteruit bij het inrijden van de pitstraat hielp niet echt. Doordat ik was uitgegaan van een volle pacelap ronde bij de start en omdat ik vergeten was de pitstop tijd mee te nemen in de berekening van het aantal ronden had ik veel te veel benzine getankt. Volgens mij had ik nog voor acht ronden over...
In de laatste ronde verremde Joep zich in bocht 9. Ik ging af op z'n remlichten en ging er bijna ook af. Nog net op de baan gehouden en op de vijfde plaats geeindigd. Whoohoo!
Hoi Kas,scooler schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:47:
[...]
Hoi Ithric,
ik neem aan laguna seca met de mazda cup rijd
mooi dat je al 5 a 6 rondjes rond komt! ik zelf rij 1.46 en in de race 1.49
het lijkt me leuk om je een keer te zien rijden!
gr, kas
Sorry ik heb me fout gecorrigeerd, was aan het oefenen voor Sebering met de RUF track.
Ik zit nog wat van de pace (1.55 af) maar kom al meer in de buurt.
Ik heb al met je gereden (Michel), wat erg vermakelijk was.
Groeten,
Michel
Ik schreefscooler schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:18:
[...].....Leuk om te horen dat er in seizoen 2 wat meer met basic combinaties gereden gaan worden......
Dat zal dus niet heel vaak zijnWij zullen in Seizoen 2 van 2014 er op letten dat we in het maandag toernooi ook een keer een 100% basic content race inplannen.
En zoals al gemeld. Richt je eerst op de iRacing series en dan pas op de GoT races.
Complimenten voor eigenlijk iedereen die dat ontweek!ZeeZeiler schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:49:
.......T1 in de race was schrikken, kon nog net links langs Joep en Koen glippen zonder een slow down.......
Ik had bewust wat minder getankt, maar na later bleek te weinigZeeZeiler schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:49:
.......Bij de pitstop verloor ik zeker zo'n tien seconden op Joep, die ervoor achter me zat. ......
Voor T12 in de laatste lap begon de boel te sputteren en op de oval viel ik stil vlak voor S/F. Als Deni me niet over de finish had geduwd was ik gewoon laatste geworden! Nog bedankt Deni!
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 08-04-2014 12:01 ]
Dat was ik ook aan het doenIthric schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:56:
[...]
Sorry ik heb me fout gecorrigeerd, was aan het oefenen voor Sebering met de RUF track.
Eerst wat rondjes gedaan in het daglicht en later ook in het donker. Gekomen tot 2.04.xx en één keer een tank leeg gereden. Nacht was even wennen, maar niet heel veel lastiger. Na 2 a 3 rondjes was ik even snel/langzaam als overdag.
Lastigste punten: Laatste bocht en eerste bocht. Voornamelijk omdat het 'einde' van de bocht niet te zien is.
Jammer dat je niet eenvoudig een gedeelde practise-sessie kan opzetten. In je uppie rondjes maken is wel wat saai...
hoi Michel,Ithric schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:56:
[...]
Hoi Kas,
Ik heb al met je gereden (Michel), wat erg vermakelijk was.![]()
Groeten,
Michel
ja inderdaad je hebt me goed geholpen! nu naar de nieuwe track. de mazda cup rijd komende week op okayama full course. Deze heb ik al eens eerder gereden. Dus ik ga me komende week op dat circuit los laten
gr, kas
Xbox
De folder is documents\iracing\lapfiles
Ik denk dat hierin alle data staat dat iracing gebruikt om aan te geven of je ergens sneller of langzamer bent dan de beste keer (groene/rode balk)
Nou zou ik graag de tijden willen uitlezen die hierin staan, gewoon uit interesse. Je kan op de website de tijden wel vinden die je in races en practices hebt gereden maar een test sessie kan ik nergens tijden van vinden. En ik ben nu eenmaal een cijfer freak, vind het vaak ook leuk om alleen maar mijn eigen tijden te verbeteren.
Iemand enig idee of er al een programma bestaat of waar ergens meer info te vinden is? Als ik info zou hebben kan ik ook wel zelf iets maken om het uit te lezen.
Aad
Ook voor jou

Haha graag gedaan Joep, ik had toch genoeg voorsprong
En begrijp ik nu dat ik beter niet mijn naam onder een bericht kan zetten? Leek me juist persoonlijker maar goed, ik zal er op letten.....
Welke fuctionaliteit mis je dan?
The new TC sound logic is pretty good. This will be introduced with the BMW Z4 GT3 in the next build and later with the other TC cars.
Grant and I have hatched a logic where we have many levels of TC sound according to engine RPM and grip loss. It also changes with distance from the camera for each view (replays etc). This is also tied in with the pit-limiter and rev-limiter. I'm really digging it.
I now have access to brake squeals for each car. The Z4 will have it's own rather than the global one we currently have. The alpha crew are loving this right now.
My next push is for backfires and gears shifts on a per-car basis for each camera view. I really hope this get's in soon as the BMW and other pop-happy cars really need it.
Surface reflections (echo and reverb) will not be available until we change to XAudio, this will also allow many more audio channels which will increase polyphony - so - in short more sounds and better surround sound.
Ik wil eigenlijk alleen mijn beste rondetijden, eventueel section tijden. Maar dan inclusief tijden gereden in een test sessie, deze worden namelijk niet weergegeven op de website.
Op zich zou ISpeed wel werken maar je moet er dan aan denken dit programma altijd te starten, dat moet wel lukken maar alle tijden die ik tot nu toe gereden heb kan ik niet uitlezen terwijl ze er wel zijn.
In het ergste geval ga ik proberen of ik er zelf uit kan komen, in de hoop dat die tijden altijd op een vaste plek in het bestand staan.
Zie Topic Start
groetjes!!!
Als je een beetje verstand hebt van binaire bestanden uitlezen dan zou je kunnen proberen om een PM te sturen naar David Tucker (staff member), die weet dit soort dingen soms wel en kan je daar wel mee helpen, misschien kan hij je wel vertellen wat de bestandsindeling is om het uit te lezen maar ik betwijfel het.
[ Voor 23% gewijzigd door NickThissen op 08-04-2014 13:07 ]
Maar je kunt toch gewoon je beste tijden uit de sim halen in een testsessie als het daar om gaat...
Ik delete die files zelfs elk season, weer is zo anders dan dat je ze niet echt meer kunt vergelijken vind ik.
Hoewel je maar 2 rondes met elkaar kunt vergelijken (en dan wel de sectoren kunt zien), kan je bij het selecteren van rondes wel filteren op alle rondes die je gedaan hebt (als je in iSpeed tenminste hebt ingesteld dat hij alle rondes moet bewaren en niet alleen de snelste).

Een tool voor het puur en alleen vergelijken voor de rondetijden + sectoren is er volgens mij op dit moment (nog) niet.
/edit:
Overigens is iAppstarter wel handig, dat start (en sluit) tooltjes zoals iSpeed en mu als de iRacing sim gestart wordt.
Het enige wat je dan wel weer moet onthouden is om dat op te starten, maar even een snelkoppeling in de opstarten map doet al wonderen
[ Voor 21% gewijzigd door Red Baron op 08-04-2014 13:58 ]
Verwijderd
Inderdaad, motec is goud. Overzichtje rondentijden, verbruik rempunten en exact zichtbaar waar je vlot, of juist minder vlot bent.JoepW schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:03:
Motec in combinatie met mu werkt prima.
Zie Topic Start
Krijgt nog weer veel meer waarde als je ook data van een ander hebt.
Baaaaaasackfireeeeeeeeeeee ooohhh yeaaaaaaaa
Eerste divisietitel aan de oval zijde en eerste time trail titel. Ik ben uiteraard de eerste om te zeggen dat het eigenlijk wel een walk in the park was
Ik vraag me af of ik bij de Sprint Car TT nog 5de algemeen kan worden ... sta 85 punten achter, en heb wel twee dropweken tov de #5.
[ Voor 15% gewijzigd door Fuelke op 08-04-2014 15:33 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Hopelijk tot vanavond!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Awesome, all I needed to know! Hopelijk tot vanavondArfman schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:38:
SR & iR tellen niet mee vanavond, het is een hosted sessie. En een setup wordt altijd vrij snel gedeeld in de sessie, meestal maakt Joep wel een snelle doch stabiele setup
Baal er gewoon van dat ik niet mee kan doen omdat er al een JSF race is
Wat vinden jullie van mijn ideetje onderaan?
Ja want Joep oefent meestal enkele dagen voor de race alArfman schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:38:
meestal maakt Joep wel een snelle doch stabiele setup
Dit topic is gesloten.