iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.752 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Die setting beinvloed precies die LOD (Levels Of Detail) waar ze het in de BMW video over hadden. Als je die setting heel hoog zet dan veranderd de sim objecten veel eerder (kortere afstand tot jou) naar een lager level of detail, oftewel een lagere kwaliteit 3d model. Als je het te hoog zet zie je dus constant dingen van vorm veranderen. Niet te hoog gaan dus.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31

Fuelke

Forza Ferrari

Richard117 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:15:
Ook ingeschreven voor mijn eerste GoT race!
Ik heb me ingeschreven met de Cspec omdat ik daar al mee op Sebring geracet heb, 2e voorkeur zou de Track zijn. Dus als iemand nog een teamgenoot zoekt?
Richard, ik & Remco zoeken nog een C-Speccer als teamgenoot. Lijkt het je wat ?

Kwam er nu pas achter dat je de Richard bent die ook al iedere week het Silver Crown Time Trail kampioenschap rijdt :)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 15:46

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Hey iRacers. Heb nu toch eindelijk een stuurtje gekocht (G27) en zou graag in de Ford Mustang racen, maar het is moeilijk in te schatten hoeveel ik dan ongeveer kwijt ben om ook alle tracks te hebben om mee te kunnen doen aan een league (?) naast de maandelijkse kosten. Weten jullie hoeveel dat ongeveer zal kosten en ook hoe ik zo tactisch mogelijk credits in kan kopen?

Volg dit topic nu al heel lang en kan niet wachten om ook actief te gaan iRacen :) .

Edit: *ik heb het trouwens over de FR500S :+

[ Voor 4% gewijzigd door RoofTurkey op 04-04-2014 19:25 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
ThiJor schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:08:
Ik heb me ingeschreven als C-spec rijder voor de Sebring 185 en ik zoek nog een team. Iemand nog een rijdende chicane nodig?
Zoek nog wel een rijder in de track.

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:49
Fuelke schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 18:57:
[...]

Richard, ik & Remco zoeken nog een C-Speccer als teamgenoot. Lijkt het je wat ?

Kwam er nu pas achter dat je de Richard bent die ook al iedere week het Silver Crown Time Trail kampioenschap rijdt :)
Ja dat lijkt mij wel wat!

Ik probeer inderdaad de Silver Crown Time Trial te rijden, heb er jaren terug met geluk een paar races in kunnen rijden maar dat is verder bijna onmogelijk. Erg jammer want je kunt er echt leuk mee racen, dus dan maar via de TT. De kans om eens een kampioenschap te winnen is daarin ook erg groot, leuk voor de statistieken >:)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
RoofTurkey schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:22:
Hey iRacers. Heb nu toch eindelijk een stuurtje gekocht (G27) en zou graag in de Ford Mustang racen, maar het is moeilijk in te schatten hoeveel ik dan ongeveer kwijt ben om ook alle tracks te hebben om mee te kunnen doen aan een league (?) naast de maandelijkse kosten. Weten jullie hoeveel dat ongeveer zal kosten en ook hoe ik zo tactisch mogelijk credits in kan kopen?

Volg dit topic nu al heel lang en kan niet wachten om ook actief te gaan iRacen :) .

Welkom.

Momenteel is er een actie 1 jaar abonnement voor $49,50. Of 3 maanden voor $15.

De Ford Mustang kost $11,95

Als we dan het huidige Ford Mustang seizoen als voorbeeld nemen dan komen daar de volgende circuits bij:
1 2014-01-28 15L Okayama International Circuit - Full Course zit bij standaard abonnement
2 2014-02-04 17L Canadian Tire Motorsports Park
3 2014-02-11 18L Watkins Glen International - Cup
4 2014-02-18 13L Daytona International Speedway - Road
5 2014-02-25 16L Mazda Raceway Laguna Seca - Full Coursezit bij standaard abonnement
6 2014-03-04 11L Sebring International Raceway - International
7 2014-03-11 16L Road Atlanta - Full Course
8 2014-03-18 11L Mount Panorama Circuit
9 2014-03-25 19L Summit Point Raceway - Summit Point Raceway zit bij standaard abonnement
10 2014-04-01 11L Circuit de Spa-Francorchamps - Classic Pits
11 2014-04-08 11L Road America - Full Course
12 2014-04-15 16L Mid-Ohio Sports Car Course - Full

Een circuit kost $14.95 per stuk.
Maar je hoeft natuurlijk niet alle circuits in één keer te kopen.
Bovendien krijg je bij aankoop van 6 of meer auto's/circuits 20% korting.

Ik zou eerst gewoon een abonnement van 3 maanden voor $15 nemen en met de Mazda MX5 gaan racen. Als je het dan na 2 maanden nog steeds leuk vind pas extra auto's en circuits kopen. De basiscontent bevat voldoende uitdaging, zeker als je nog niet veel ervaring hebt met sims.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
Nog even als aanvulling:
In bovenstaande Ford Mustang voorbeeld bestaat een seizoen uit 12 weken. Per week wordt een week lang (dinsdag t/m maandag) op hetzelfde circuit gereden met elk uur een kwalificatie en elke 2 uur een race. Het is dus geen league waar eenmaal per week op een vast tijdstip gereden wordt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Cool, Richard!

Ik weet niet wat het schema gaat worden voor het tweede seizoen (start eind April) van de Mustang, voor dit seizoen had je 10 tracks en de Mustang nodig. Ik dacht dat een track $14,95 kost, en de Mustang $12,95. Bij één koop krijg je 20% korting, dat wordt dus $129,96 is dus 94,86 euro.

Garantie op berekening tot de deur...

Edit, ik word langzaam op m'n oude dag...

Edit 2, en wat mijn bovenbuurman zegt, het zijn 9 tracks ipv 10, dus haal er nog maar zo'n 8 euro af.

[ Voor 6% gewijzigd door ZeeZeiler op 04-04-2014 20:05 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

NickThissen schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:08:

Sebring 185 practice

Vanavond hosten we de eerste officiele Sebring 185 practice! Van 20:00 tot 24:00 lokale tijd kunnen jullie los om alvast te oefenen.

We willen vragen of jullie willen proberen op een beetje exacte manier uit te rekenen hoeveel fuel jullie gebruiken. Dat wil zeggen nauwkeurig afgelezen met iSpeed over meerdere rondjes (meer dan 5 minimaal), dus niet afgelezen op het F4 schermpje met een liter of 2 onnauwkeurigheid ;) We hebben niet van iedereen data nodig natuurlijk maar als een paar mensen dit willen bijhouden dat zou ons een hoop testen schelen en de fuel limit nauwkeurig maken :)
Dat komt mooi uit, want team Rusty Racers heeft net hun auto's weer helemaal in top staat gebracht!

Afbeeldingslocatie: http://www.webslob.nl/rustyracers_corvette2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.webslob.nl/rustyracers_track.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.webslob.nl/rustyracers_cspec.jpg

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

omg 8)7 :P

Ik heb 35 liter weggereden zojuist met de setup van Joep in de Ruf Track. 1 kleine spin, gemiddeld verbruik lag bij mij volgens iSpeed op 4.246 liter per ronde.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:35

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Rondetijd is wel handig erbij Arfman ;) Ik reken terug naar tijd.... :)

Hier de laatste setup die erg lekker is: http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=5054

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
ik reed stint van 1.58 hoog over 10 ronde, verbruik van 4.05 in de track

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
JoepW schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:30:
FPS drops op Spa, Suzuka, Mount Panorama zijn een bekend issue bij sommige van ons.
Ik zat er van de week ook weer mee op Bathurst.
Zonder voor zichtbaar verlies van kwaliteit van het beeld is er veel te winnen door deze parameter 'LODPct' in de renderer.ini (in de documents/iracing directory) van 100 (=default) naar bv 210 te zetten.
Bij mij scheelt het aanzienlijk.
ik blijf erbij dat die tracks niet goed zijn van detail opbouw bv grootste framedrop in spa heb ik op Rivage waar je eigenlijk niet zo'n ver view hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Mustang is een leuke auto om te rijden. Je moet voor deze wel eerst een D-licentie halen met de basis auto's en banen.
Hou er ook rekening mee dat de Mustang niet zo populair is. Om een race officieel te maken (mee te laten tellen voor punten) moet er een minimaal aantal deelnemers zijn, ik dacht 8. En dat haal je vaak niet met de Mustang (ik rij wel veel overdag, weet niet of het 's avonds beter is). In de nacht is het vaak een stuk drukker.
Dit is 1 van de redenen dat ik tegenwoordig vaker in de skip barber rijd, die is erg populair. En een leuke auto.

Voor de prijzen, zie andere posts. Wel hebben ze vaak aanbiedingen, pas geleden weer 100$ tegoed voor $75.

Aad

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 20:16

derx666

mecker ende blaet

Zo... Weer een avondje Skip practice en quali achter de rug. Ging een stuk beter dan Woensdag, en heb bijna 1.5s van mn tijd afgereden in practice. Mn snelste ronde was een 2:31.024 met een opt van 2:30.7. Daarna ook nog een Quali gedaan, en daar reed ik in het laatste rondje nog een 2:31.203. Helaas moest ik halverwege de quali een nieuwe auto scoren aangezien er op de berg iemand gespind was, en mijn spotter zo aardig was om zn gore bek dicht te houden (EIKEL). Ik kon hem nog wel ontwijken, maar tikte net de muur een beetje aan (0x) waardoor mn achterwiel een beetje krom stond en ik toch wel wat snelheid hierdoor verloor. Op Bathurst heb je met de Skip echt 4 rondes nodig voordat je grip/bandentemp/bandendruk goed is voor een echt snelle rondetijd. Wordt nog leuk in de races :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:19:
Rondetijd is wel handig erbij Arfman ;) Ik reken terug naar tijd.... :)

Hier de laatste setup die erg lekker is: http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=5054
Zeg dat dan ook :P ;)
Ik reed op dat moment rondetijden van rond de 1:59/2:00. Snelste was een 1:58, ik kan de exacte tijden niet terugvinden omdat ik de sessie niet kan vinden op de site.

Ik zal proberen vandaag nogmaals een stint te doen met jouw setup, laat ik nog even weten wat daar uit is gekomen. Zit nu nog op m'n werk zonder stuurtje (goh) dus is wat lastig om nu te doen :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Linc schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:37:
[...]

Dat komt mooi uit, want team Rusty Racers heeft net hun auto's weer helemaal in top staat gebracht!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
OMG wat gaaf. :D

Er mist alleen nog wat gras/mos, een paar vogelnestjes, en wat vastgekoekte blaadjes. :P

Vreemd dat ik dit concept eigenlijk nooit eerder gezien heb wat skinning betreft.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Linc schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:37:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En vettel heeft zelfs zijn helm voor jullie aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/Bj4UjX8CcAAWOv-.jpg:medium

[ Voor 6% gewijzigd door FransJansen op 05-04-2014 11:18 ]

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat?! Ze hebben Vettel in hun team? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Arfman schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 13:29:
Wat?! Ze hebben Vettel in hun team? :(
Die bakt er momenteel toch niets van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Vettel weet het al dat zijn nummer 1 rusty zal worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:35
Wow dacht net ik doe gewoon mee met een raceje gewoon voor de lol.
Ik had geen zin in trammalant dus maar uit de pit gestart, gebeurd er in de eerste ronde wat ongeveer 4-5 man met een tow naar de pit.

Dus rustig rond gereden (~1.38) en overal veilig de bochten genomen, het heeft ze vruchten afgeworpen.
Zelfs iemand in een foutje geduwd (door fair/close racen), ook al deed hij het helemaal zelf. (geen contact)

0x en redelijk steady rondentijden, dus ben erg blij.

(oo ja en ik werd 4de.....)
http://members.iracing.co...id=10588457&custid=144416

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Arfman schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:20:
[...]

Zeg dat dan ook :P ;)
Ik reed op dat moment rondetijden van rond de 1:59/2:00. Snelste was een 1:58, ik kan de exacte tijden niet terugvinden omdat ik de sessie niet kan vinden op de site.
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=10582410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Oké thanks heren, dan probeer ik eerst gewoon even uit met de Mazda of het bevalt. Heb ook weer geen zin (of eigenlijk tijd) om iedere avond een uurtje te rijden :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vandaag weer mee gedaan met de NASCAR iRacing Series op Texas. Enorm leuke race. Ik at mijn rechts voor te veel op (39% na lange green run) waardoor ik terug viel naar achter omdat ik de snelheid niet meer had.

Aan het eind tijdens een lange greenrun kwam ik er al achter dat ik nog een stop moest maken voor brandstof. Aangezien ik zoveel tijd verloor door mijn versleten banden besloot ik gewoon al eerder de pits in te gaan om het laatst beetje brandstof erbij te stoppen. Ook ervoor gekozen om alleen de rechter banden te vervangen.

Goede beslissing, nadat de rest de pits was in gegaan ben ik uiteindelijk 3de over de finish gekomen. :D

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Doe jij er trouwens niet verstandig aan om de RUF Track te rijden? De Corvette is toch wel een handje vol, denk ik en de track is toch wat toegankelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik host vanavond van 19:00 tot 23:00 een oefen sessie voor de Fanaleds 200 van morgen. Het wachtwoord is zoals altijd geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Ithric schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:54:
Wow dacht net ik doe gewoon mee met een raceje gewoon voor de lol.
Ik had geen zin in trammalant dus maar uit de pit gestart, gebeurd er in de eerste ronde wat ongeveer 4-5 man met een tow naar de pit.

Dus rustig rond gereden (~1.38) en overal veilig de bochten genomen, het heeft ze vruchten afgeworpen.
Zelfs iemand in een foutje geduwd (door fair/close racen), ook al deed hij het helemaal zelf. (geen contact)

0x en redelijk steady rondentijden, dus ben erg blij.

(oo ja en ik werd 4de.....)
http://members.iracing.co...id=10588457&custid=144416
Nou de overige keren ging echt belabberd, maar toen starte ik van grid en had ik druk achter me de eerste rondes. :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vind er niks aan om te racen op bathurst in die skip, skill gap is te groot, mensen remmen 300 meter eerder dan anderen en dan ga je ineens 6wide de bochten in... en heel zacht de muur schrapen is meteen pit for repairs ook al rijd hij prima. 'Gelukkig' moest ik midden in de racen stoppen dus had ik hem toch niet af kunnen maken maar echt racen kan er niet tenzij er heel veel splits zijn denk ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ik denk dat ik ook voornamelijk de sof races ga rijden. Ik heb een degelijke Q tijd staan, waarmee ik als alles goed is niet te ver achteraan sta :P
Vanmorgen nog een TT met de skip gedaan. Uiteindelijk 2 rondjes verprutst waardoor mn TT langzamer is dan had gekund, 2:31.375 ipv 02:30.993. Ik kon uiteindelijk vrij gemakkelijk rondjes 2:30 hoog rijden, maar ik kwam zonder benzine te staan waardoor ik niet door kon :)
Denk dat ik wel nog een nieuwe Q ga rijden, want het moet mogelijk zijn om een 2:30 Q tijd te rijden.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooler
  • Laatst online: 22-09-2024
Hoi,

Ik ben kas, 19 jaar en een liefhebber van auto's en de auto sport.
Ik rij sinds kort mee in de mazda cup op iracing. Dit maakt mij een beginner die veel traint en nog best vaak snelheden overschat en de baan af ga.. :P Verder rij ik met een G25 op mijn laptop. Ik heb een aantal vragen.

is er een community buiten tweakers om?
Zijn er teams?
praten jullie wel eens met elkaar via skype of teamspeak?
natuurlijk ook, rijden er meerdere mensen in de mazda cup?

Hopelijk vind ik wat mensen om ervaring te delen en om samen te kunnen racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
scooler schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:58:
Hoi,

Ik ben kas, 19 jaar en een liefhebber van auto's en de auto sport.
Ik rij sinds kort mee in de mazda cup op iracing. Dit maakt mij een beginner die veel traint en nog best vaak snelheden overschat en de baan af ga.. :P Verder rij ik met een G25 op mijn laptop. Ik heb een aantal vragen.

is er een community buiten tweakers om?
Zijn er teams?
praten jullie wel eens met elkaar via skype of teamspeak?
natuurlijk ook, rijden er meerdere mensen in de mazda cup?

Hopelijk vind ik wat mensen om ervaring te delen en om samen te kunnen racen.
Welkom Kas, hier alvast wat antwoorden op je vragen.

1. Hoe bedoel je precies, of we vaker samen rijden etc? (ja elke maandag en dinsdag zijn er momenteel races georganiseerd door GoT.

2. Er zijn teams inderdaad.

3. Ja zie begin post voor de Teamspeak channel. (http://gathering.tweakers...1/0#communityfaciliteiten)

4. Ik reed wel in de Mazda cup in het begin, maar nu ik uit de Rookie rank ben rijdt ik voornamelijk Skip barber.

Als je me toevoegt (met link in me handtekening) wil ik best wel eens weer de Mazda rijden en misschien wat tips/tricks helpen. (ben nog geen ster maar in het begin zal ik vast wel toereikend zijn 8) )

[ Voor 17% gewijzigd door Ithric op 05-04-2014 20:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooler
Hoi Ithric,

Dankje voor je reactie! ik heb je een vrienden verzoek gestuurd. ik heet martin frunt3. Dit komt doordat een friend met zijn paypal mijn account heeft betaald. ik zal teamspeak op de laptop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Je kunt, als je dat wilt, support@iracing.com mailen met het verzoek om je naam te veranderen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De eerste practice sessies zitten er weer op (beetje oval, beetje road). Zelf zou ik ook graag meedoen in deze Mazda cup dus dan heb je (Kas) sowieso een mede rookie van het GoT :+ .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

@Nick, het brandstofverbruik van de C6R op Sebring:

Heb rondetijden van 1.54.xx tot 1.56.xx gereden, met een gemiddeld verbruik van 3.363 per lap

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
De nummer 26 auto van Marc Figueras heeft vanaf de Fanaleds 200 een nieuwe sponsor.

ICT detacheerder CAll2 is bereid gevonden om de sponsoring van de nummer 26 over te nemen en met hulp van dit geld heeft Marc Figueras nieuwe telemetry software aan kunnen schaffen welke hopelijk aankomende zondag zich zullen bewijzen in een snellere setup en strategie.

Call2 is "De Specialist in ICT beheer" en is in 2013 wederem een "Great Place to Work" geworden net als de twee voorgaande jaren.

Als onderdeel van de sponsor deal zal Marc 40 uur per week voor Call2 werkzaamheden verrichten en hiervoor maandelijks een sponsor vergoeding ontvangen in de vorm van Arbeidsloon.

De wagen is natuurlijk ook opnieuw gespoten in de nieuwe kleuren.

https://www.dropbox.com/sc/efqcvhexnn9kf5n/QNxEGwyHMH
enchion schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:42:
[...]

OMG wat gaaf. :D

Er mist alleen nog wat gras/mos, een paar vogelnestjes, en wat vastgekoekte blaadjes. :P

Vreemd dat ik dit concept eigenlijk nooit eerder gezien heb wat skinning betreft.
Moet zeggen dat Linc de paints inderdaad erg snel en goed heeft gemaakt :D Wat begon als een geintje was eigenlijk meteen al het idee voor de teamnaam en skins :D Zeker die Ruf motorkap en Corvette dak zijn echt vet :D

[ Voor 25% gewijzigd door themac1983 op 06-04-2014 04:51 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sebring update: net even gereden met Joep's laatste setup van de setupsite, reed rondjes van rond de 2 minuten (70L fuel), 4.225 liter per ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirkT schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 21:40:
@Nick, het brandstofverbruik van de C6R op Sebring:

Heb rondetijden van 1.54.xx tot 1.56.xx gereden, met een gemiddeld verbruik van 3.363 per lap
Ik verbruik meer, kom op 3,409085239 gemiddeld met de rondjes van vrijdag.

Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/fuelc6r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dabelg en ik zelf gaan ons inschrijven met team 'The Daltons' .... de track is voor Dabelg, C6r voor mij zelf (al gaat dat nog wat oefenen worden :'( )

edit : zij die willen geef een seintje om ons te vervoegen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Ik ben ingeschreven bij Fenix Motorsports met iemand die ik regelmatig tegenkom in de Proto & GT. Ze staan wel op de reservelijst, maar ik vermoed dat als ze niet kunnen meedoen, ik dan willekeurige teammaats krijg?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
ThiJor schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:34:
Ik ben ingeschreven bij Fenix Motorsports met iemand die ik regelmatig tegenkom in de Proto & GT. Ze staan wel op de reservelijst, maar ik vermoed dat als ze niet kunnen meedoen, ik dan willekeurige teammaats krijg?
In principe wel ja. Echter als je een "backup" voorkeur voor teamgenoten hebt dan kunnen we daar wel rekening mee houden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
themac1983 schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:42:
De nummer 26 auto van Marc Figueras heeft vanaf de Fanaleds 200 een nieuwe sponsor.

ICT detacheerder CAll2 is bereid gevonden om de sponsoring van de nummer 26 over te nemen en met hulp van dit geld heeft Marc Figueras nieuwe telemetry software aan kunnen schaffen welke hopelijk aankomende zondag zich zullen bewijzen in een snellere setup en strategie.

Call2 is "De Specialist in ICT beheer" en is in 2013 wederem een "Great Place to Work" geworden net als de twee voorgaande jaren.

Als onderdeel van de sponsor deal zal Marc 40 uur per week voor Call2 werkzaamheden verrichten en hiervoor maandelijks een sponsor vergoeding ontvangen in de vorm van Arbeidsloon.

De wagen is natuurlijk ook opnieuw gespoten in de nieuwe kleuren.

https://www.dropbox.com/sc/efqcvhexnn9kf5n/QNxEGwyHMH

[...]

Moet zeggen dat Linc de paints inderdaad erg snel en goed heeft gemaakt :D Wat begon als een geintje was eigenlijk meteen al het idee voor de teamnaam en skins :D Zeker die Ruf motorkap en Corvette dak zijn echt vet :D
Je kunt een boete en puntenaftrek tegemoet zien want telemetry is niet toegestaan in NASCAR! :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:28:
Dabelg en ik zelf gaan ons inschrijven met team 'The Daltons' .... de track is voor Dabelg, C6r voor mij zelf (al gaat dat nog wat oefenen worden :'( )

edit : zij die willen geef een seintje om ons te vervoegen :)
skins ready still searching C-SPEC driver

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/kb99o7.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door dabelg op 06-04-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik ga even een schoon onderbroekje aantrekken denk ik :+

Start/eerste bocht beetje verkloot door te voorzichtig te doen. Kom op plek 8 terecht. Gaan 6 & 7 rijden als of het de laatste ronde is, dus ik neem een beetje afstand voor de veiligheid, en 3wide op Bathurst ... daar ga ik niet aan beginnen :)

Ronde 5, Plek 7 spint boven op de berg, weet ik nog net te ontwijken al glijdend van links naar rechts en bijna de muur van heel dichtbij bekijkend, ronde 6, plek 6 spint op de zelfde plek. Tbone hem keihard ... geen schade :*) Wel 4x Car contact

Als 6de gefinished, 104 punten, +0,1SR en +28IR. Ik vind dit een goed resultaat voor Bathurst en broek die ik nu vol heb :9

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:22:
[...]

skins ready still searching C-SPEC driver

[afbeelding]
Nice work :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Ik ga binnen kort over op 3 20"schermen om mijn huidige 27"te vervangen.
Nou heb ik op dit moment een AMD 6870 maar denk er over om een 7970 te nemen.

Met huidige kaart en scherm draai ik alles op full en daarnaast ook nog trading paint.

Zal dit ook zonder probleem kunnen werken met 3x20"schermen aan een 7970?
Verder specs van mijn PC zijn:
-intel i2500k
-16gb DDR
-120GB ssd

Reden om dit te vragen is omdat een maat van me ook deze kaart gebruikt maar dan met 3x 23"schermen en hij net op het randje zit. Als Trading paints er nog bij komt dan draait alles niet meer soepel. CPU en MB weet ik niet, weet alleen dat hij AMD CPU heeft

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44
Hoe vaak komt het voor dat als je 2de start in een race dat je dan een blackflag krijgt voor het inhalen van de leader, terwijl je dat niet hebt gedaan?

Ik had net zo'n race. Zou P2 starten en dan meteen een blackflag bij de start. Nou, leuk. De rest van de race kon ik het hele veld weer inhalen. En natuurlijk weer mensen die perse een gevecht moeten aangaan. Blocken blij het leven, terwijl ze 1 sec per lap langzamer zijn. Dat heeft toch geen zin? Ze zien toch in de spiegel dat je een gat van 5seconden heel erg snel dicht rijdt? De vraag is dan niet of ik er voorbij ga maar wanneer. Uiteindelijk maar met een riskante move erlangs gewringd/divebomb om verder niet veel tijd te verliezen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XtxUkbYeWcw]

[ Voor 8% gewijzigd door glnk op 06-04-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb een 7970 met 3 24" schermen (1920x1200). Gaat prima, maar je kunt niet alles op Full zetten. Met name shadown moeten minder of uit, maar dan draait het als een zonnetje. Zwaarste punten zijn Suzuka T1/T2 (80 fps in een GT3 race vanmiddag) en Spa (drop naar 90 fps). Ook een i5 2500K op 4.4GHz.

Zometeen de Radical SoF race op Silverstone. Haat die track dus ben benieuwd.

EDIT: Dave, ik had vanmiddag ook iemand achter me die duidelijk sneller was dan ik. Die ga ik echt geen positie cadeau geven, hoe frustrerend dat ook is voor degene achter me. Ik heb zelf ook wel eens in de positie gezeten dat ik de snellere was en dan moet je er maar mee omgaan, in het echt krijg je ook niks cadeau. Overigens prima inhaalactie, beetje riskant maar goed te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Arfman op 06-04-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Om die reden heb ik lodpct wat hoger gezet.
Zelfde kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die heb ik ook op 210 staan nu, merk alleen nog niet echt veel verschil.

Livestream van mijn race:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
De mijne staat op 2500%, dat merk ik toch wel...

Afbeeldingslocatie: http://www.mattiasgustavsson.com/Blog/wp-content/uploads/2010/04/pitstop_race2.png

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

En dat was de race alweer, ronde 1 eruitgetikt door loose cannon Mick Carr. $#@!$#@ idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
hehe, ook een lijstje met "drivers to avoid" ? :P

Ga eens een keertje kijken naar de JSF :) Kijken of ik oval racen ga begrijpen :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

JoepW schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:40:
Om die reden heb ik lodpct wat hoger gezet.
Zelfde kaart.
Wat heb je hoger gezet?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
echt die piston cup is een lachertje

wie speelt er nu op green met nog 120 ronde te gaan

kap ermee is elke race wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooler
RoofTurkey schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 21:04:
De eerste practice sessies zitten er weer op (beetje oval, beetje road). Zelf zou ik ook graag meedoen in deze Mazda cup dus dan heb je (Kas) sowieso een mede rookie van het GoT :+ .
Hoi RoofTurkey,

lijkt me leuk om iemand te hebben om samen in de mazda cup te rijden.

vanmiddag heb ik 2 maal op laguna seca gereden. eenmaal 4e en eenmaal 3e.
hoop je snel een keer te spreken.

gr kas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

scooler schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:36:
[...]

Hoi RoofTurkey,

lijkt me leuk om iemand te hebben om samen in de mazda cup te rijden.

vanmiddag heb ik 2 maal op laguna seca gereden. eenmaal 4e en eenmaal 3e.
hoop je snel een keer te spreken.

gr kas
Heb net de eerste (oval) race erop zitten en ging toch beter dan verwacht. Misschien van de week een keertje samen in de mazda cup racen?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Richard117 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:34:
[...]

Ja dat lijkt mij wel wat!

Ik probeer inderdaad de Silver Crown Time Trial te rijden, heb er jaren terug met geluk een paar races in kunnen rijden maar dat is verder bijna onmogelijk. Erg jammer want je kunt er echt leuk mee racen, dus dan maar via de TT. De kans om eens een kampioenschap te winnen is daarin ook erg groot, leuk voor de statistieken >:)
De races die official gaan vinden meestal midden in de nacht plaats, heb geen zin om er mijn slaap voor te laten 8)7 Ben er dit seizoen mee begonnen om wat track time te hebben met gekochte auto's waar ik amper in gereden had. Afhankelijk van je divisie zitten er dan wel titels in inderdaad. Er moet al een mirakel gebeuren voor mijn medestrijders in de divisie:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Er moet al iemand opduiken die vandaag of morgen 100 punten pakt, en dan de volgende twee weken ook de volle buit pakt. En voor jou Richard lijkt de divisie titel ook wel binnen. In alle divisies samen, top 15 voor ons :D
JoepW schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:23:
[...]

Doe jij er trouwens niet verstandig aan om de RUF Track te rijden? De Corvette is toch wel een handje vol, denk ik en de track is toch wat toegankelijker.
Ik vond het gedrag van de Corvette flink meevallen Joep, kon er redelijk mee overweg met de setup van Jos.

Moet wel nog flink werken aan de juiste flow, maar er nog nog tijd (en sessies). Ik mis nog wat rempunt referenties voor Turn 1 in het donker, en ik sukkel nog een beetje met de combinaties voor het rechte stuk op het einde, voor Sunset bend. Laat daar zeker een halve seconde tot 0,75 seconden liggen tov persoonlijke optimal.

Bovendien heb ik slechte ervaringen met al twee van de RUF's :/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UrlnEEn.jpg

Ik snap niet hoe ik hieruit kwam zonder een 4x car contact ... laat je niet misleiden door de ticker, dit was in lap 2 op Darlington vanop plaats 8 en de crash vond vooraan plaats. Hier kwam ik dus nog zonder schade doorheen, maar later ging het flink mis, werd twee keer de muur ingedrukt en schraapte er zelf ook nog een paar keer langs. Darlington stripes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooler
RoofTurkey schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:39:
[...]

Heb net de eerste (oval) race erop zitten en ging toch beter dan verwacht. Misschien van de week een keertje samen in de mazda cup racen?
ja ik vind het prima ik begin nu weer, en ben zoveel mogelijk online. Ook ben ik te vinden in de teamspeak daar ben ik (kasdebrouwer) martin frunt3

helaas race gemist -.- RoofTurkey, zit jij in de teamspeak?
gr kas

[ Voor 6% gewijzigd door scooler op 06-04-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Whoohooo P4 in de 21:15GMT race met een SOF van 3098. Resultaat: 159 punten, 66IR en -0.03sr. Hele race gevochten in een groepje van P2 t/m P5. Elke ronde stuivertje wisselen waardoor de rondetijden best bagger waren :)
2 rondes voor het einde lag ik op P5, en raakten P3 en P4 elkaar in de voorlaatste bochtencombi. Ik zat al aan de binnenkant van de eerste knik, en hoopte dat ik erlangs kon, maar helaas spinde P4 tegen mij aan. Ik kon wel door, maar had schade waardoor ik grip en topsnelheid verloor. Ook was P6 binnendoor gekomen. P3 kon helaas wel gewoon doorrijden zonder veel schade, maar de P4 moest de pits in. Het zag er dus naar uit dat ik op P5 zou finishen. Echter in de laatste ronde verloor P1 (Paul Grillo) z'n verbinding, en zo schoof iedereen nog een plekje op.
Erg tevreden met het resultaat, maar had meer kunnen zijn. Misschien morgen nog een poging wagen, ik heb heerlijk geraced in ieder geval!

Sta nu P8 in div2 en P25 overall. Niet gek.... Volgend seizoen proberen beter te doen, en vooral de SOF races rijden, dat scheelt echt een berg.

[ Voor 7% gewijzigd door derx666 op 06-04-2014 22:09 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Oeps, ik krijg een foutmelding op http://iracingsetups.nick...ams/RequestTeam.aspx?id=2 als ik het team wil joinen:

code:
1
Method not found: 'Void DriverStatsLibrary.HttpPost.PrivateMessage(System.String, Int32, System.String, System.String)'.

Dacht overigens dat ik al lid was... Ik wil alleen maar even de Track-setup van Joep downloaden!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Jammer dat het zo moest eindigen, was best een leuke JSF-race op Charlotte. Door een gespinde rijder die ik net niet kon ontwijken twee ronden achter geraakt. Daarna tweemaal de "Lucky Dog" gekregen en weer in de lead lap. Na de herstart opgeklommen naar P14 en toen een hele tijd achter #12 gehangen die continue midden op de baan reed wat mij erg veel snelheid kostte. Uiteindelijk kreeg ik hierdoor een klein tikje van achteren en ging ik de muur in.....jammer, maar een dikke top 10 had er wel ingezeten :(

Na 25 ronden in de pits weer de baan opgegaan....tenminste dat wilde ik maar helaas werd ik door een spinnende #29 op de apron geraakt en kon ik weer de pits in.....LOL.....daarna de laatste herstart gedaan en toen werd ik weer bijna door de spinnende #29 geraakt.....nouja, P25 en snel vergeten....het was iig erg gezellig op Teamspeak :)

@JoepW....als je voor de volgende race nog een steward zoekt, ik ben beschikbaar!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
derx666 schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:01:
Whoohooo P4 in de 21:15GMT race met een SOF van 3098. Resultaat: 159 punten, 66IR en -0.03sr. Hele race gevochten in een groepje van P2 t/m P5. Elke ronde stuivertje wisselen waardoor de rondetijden best bagger waren :)
2 rondes voor het einde lag ik op P5, en raakten P3 en P4 elkaar in de voorlaatste bochtencombi. Ik zat al aan de binnenkant van de eerste knik, en hoopte dat ik erlangs kon, maar helaas spinde P4 tegen mij aan. Ik kon wel door, maar had schade waardoor ik grip en topsnelheid verloor. Ook was P6 binnendoor gekomen. P3 kon helaas wel gewoon doorrijden zonder veel schade, maar de P4 moest de pits in. Het zag er dus naar uit dat ik op P5 zou finishen. Echter in de laatste ronde verloor P1 (Paul Grillo) z'n verbinding, en zo schoof iedereen nog een plekje op.
Erg tevreden met het resultaat, maar had meer kunnen zijn. Misschien morgen nog een poging wagen, ik heb heerlijk geraced in ieder geval!

Sta nu P8 in div2 en P25 overall. Niet gek.... Volgend seizoen proberen beter te doen, en vooral de SOF races rijden, dat scheelt echt een berg.
Heb de race bekeken, en het was inderdaad erg leuk :)

Gefeliciteerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

-PassY- schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:49:
[...]

Heb de race bekeken, en het was inderdaad erg leuk :)

Gefeliciteerd *O*
Thnx... Ik merk wel dat zeker in de top 7-8 van de SOF races meestal vrij clean gereden wordt. Alleen het ongelukje vlak voor mn neus in ronde 8 was niet zo handig. Tom liet daar wat weinig ruimte aan Philippe, wat tot contact leidde. Misschien had ik het moeten zien aankomen, en moeten remmen ipv er voorbij te rijden... Mja... Als Philippe z'n rem gelockt had na het contact, had ik misschien een kans gehad, en dan was het P1 - P3 geworden. Mja... P4 is meer dan gehoopt voordat ik begon. Verder werd er heel clean geraced. Nergens 3 wide een bocht in, leven en laten leven. Door de draft kun je vrij gemakkelijk 1s goed maken, zeker als ze voor je aan het racen zijn.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

dabelg schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:33:
echt die piston cup is een lachertje

wie speelt er nu op green met nog 120 ronde te gaan

kap ermee is elke race wel wat
Mag ik vragen wat het probleem is? Ik heb jou race terug gekeken en ik zie geen rare incidenten waarbij jij slachtoffer bent.

In ronde 11 raak je de muur licht, in je eentje.
In de pits rijd je naast Pascal, terwijl de pit box van Pascal voor die van jou zit. Het is vragen om problemen als je er naast gaat rijden. Niet iedereen heeft 3 schermen hè.
In ronde 35/36 spin je zelf in de pits.

Ik zie niet zo goed wat andere deelnemers hier fout doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 06-04-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Heeft iemand toevallig de replay nog van de JSF race? Ik heb hem blijkbaar niet opgeslagen en wou nog even kijken welke namen in in mijn shitlist kan zetten...

Serieus nou, ik wil kijken of ik ECHT 2 keer van de baan gereden ben of het verkeerd ingeschat had... volgens mij was de 1e niet expres.. en van de 2e heb ik de naam en nummer al onthouden en die gast moet hopen niet naast me te komen in een bocht :P Maar wil toch even kijken of dat terecht is :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik ben hem nu aan het uploaden.

Er was een moment waarbij je de muur raakt bij een 3 wide situatie, spint en dan Roy raakt.
Ik heb geen ander incident met jou gezien, Marc.

Edit:
hier is de replay van de Fanaleds 200: http://we.tl/lgsaawPciu

Edit2:
Mijn verslag

Kwalificatie
Mijn kwalificatie ging beter dan ik had gehoopt. Ik stond lang op P2, maar gelukkig kwam Rudy daar nog onderdoor en mocht ik van P3 starten.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/JSF/JSF-Race5-1.jpg

Race
Tijdens de race was ik verbaasd dat ik Rudy en Fabian kon bij houden en tegelijk reden we best snel weg van de achtervolgers.
Door de race heen heb ik een aantal leuke gevechten gehad. Maxim was heel erg sterk op de high line! Er waren een aantal mensen die wat verrassende strategieën probeerden bij de cautions en dat zorgde soms voor spannende situaties. De meeste restarts liepen gelukkig ook goed af, voor mij dan. Ik heb geen idee hoe de anderen dit hebben ervaren.

In ronde 111 waren Joey, Maxim en ik in een gevecht. Op de back stretch raken Joey en ik elkaar. Nogmaals sorry, het was niet de bedoeling. Er was gewoon net niet genoeg ruimte tussen mij en Maxim. Ik zou nooit iemand opzettelijk van de baan rijden.
Door dit incident had ik schade, maar gelukkig had ik mijn fast repair nog niet verbruikt. Hierdoor verloor ik bijna geen tijd.

In de laatste 20 ronden heb ik nog een super gaaf gevecht met Pascal gehad waarbij we ook heel lang naast elkaar reden. Toen ik er eindelijk voorbij was, probeerde ik nog bij Fabian te komen, maar dat ging heel moeizaam. Toen kwam de voorlaatste caution. Met Fabian en Pascal achter elkaar, zag ik de bui al hangen. Gelukkig voor mij, had Pascal niet zo'n goede start en kon ik meteen achter Fabian kruipen. Toen was de race gereden en is het voor mij P2 geworden. Zeer tevreden met dit resultaat. :)

Fabian, gefeliciteerd met je overwinning en met de SLI! :D

Paar feitjes:
We hebben nu 5 races gehad en 5 verschillende winnaars. Krijgen we op Richmond 6 verschillende winnaars?

Op een oval hebben we nog steeds geen green flag finish gehad.

Resultaten Fanaleds 200
Stand na race 5

[ Voor 169% gewijzigd door Niellie41 op 07-04-2014 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:45:
[...]

Mag ik vragen wat het probleem is? Ik heb jou race terug gekeken en ik zie geen rare incidenten waarbij jij slachtoffer bent.

In ronde 11 raak je de muur licht, in je eentje.
In de pits rijd je naast Pascal, terwijl de pit box van Pascal voor die van jou zit. Het is vragen om problemen als je er naast gaat rijden. Niet iedereen heeft 3 schermen hè.
In ronde 35/36 spin je zelf in de pits.

Ik zie niet zo goed wat andere deelnemers hier fout doen.
Dan kijk je maar eens naar de start van eerste caution, achja laat maar ik pit graag na eerste rondje caution

Die pit is mijn fout ja dacht dat ik niet solid was alsnik daar rijdt. En spin in pits is express kapte ermee, geen goesting meer door ZWARTE VLAG (die echt niet te ontwijken viel, achja was leuke herstart waarschijnlijk voor de mensen tot p10)

[ Voor 14% gewijzigd door dabelg op 07-04-2014 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Waar moet ik nu naar kijken? De restart van de eerste caution?

Zal er morgen nog een keer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
@Niel, ik denk dat jouw beleving heel anders is dan die van de mensen achterin; ik ben zelf een aantal maal vanaf helemaal achteraan gestart en dan is het echt een chaos. Mensen die over de hele baan heen zwalken en alle rijders achter zich ophouden en zelfs ervoor zorgen dat er geremd moet worden. Ook het middenop de ban rijden is compleet normaal en dan heb ik het over de eerste 50 ronden.

In mijn opinie mag je in de laatste 10 ronden aan blokken gaan denken om je positie te verdedigen, niet in de eerste 50 ronden. Dit zorgde voor heel veel onrust in het veld. Ik kan mij wel vinden in de frustratie van diverse rijders......

En rondenlang twee wijd??? haha, het enige wat achter de top tien werkt is een snelle (divebomb-) inhaalactie, want zodra het twee- of driewide wordt gaan mensen rare dingen doen, terwijl óf een hoge óf een lage lijn houden als er een snellere rijder achter je zit echt niet moeilijk is.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op maandag 07 april 2014 @ 01:26:
Waar moet ik nu naar kijken? De restart van de eerste caution?

Zal er morgen nog een keer naar kijken.
moet er geen tijd in steken :+ is gewoon jammer met dat herstarten, als er een remmaneuver is en ik ga hoog rijden kan niemand voorbij en moet iedereen in de ankers ( doe je dat niet omdat bv die achter je anders raakt heb je black flag aan je broek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Ik heb ook gekeken gisteren en zag inderdaad wel 2 verschillende werelden

Op TS was dat ook erg duidelijk merkbaar, heb wel genoten van de race verder.
Weet ook niet hoe het normaal eraan toegaat op ovals, maar als je sommige acties zag. (weet geen rondes ofsow helaas)

Heb me gisteren buiten de race ook wel vermaakt in de Mazda Cup met Kas, wat tips en tricks gegeven en toen ook maar geraced.

Maar maakte zelf foutje en viel van p3 naar p10 ofsow, komende week maar weer serieus in de Skip gaan racen. (BH was meer echt overleven)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ithric schreef op maandag 07 april 2014 @ 07:56:

Maar maakte zelf foutje en viel van p3 naar p10 ofsow, komende week maar weer serieus in de Skip gaan racen. (BH was meer echt overleven)
Wat ik hier lees over de JSF en Bathurst is echt bijna hetzelfde. Vooraan in het veld wordt goed en clean gevochten, terwijl vanaf het midpack er af en toe chaos heerst. Ik heb de JSF niet gekeken, maar ik heb dus een heerlijke race gehad op Bathurst in de Skip, terwijl ik van iedereen hoor dat het ellende en overleven is.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Als wij niet kijken wat er mis gaat en geen feedback geven (algemeen) dan wordt niemand beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:49
Ik heb gisteren alleen de stream van de Piston Cup gezien. Die laatste 2 cautions, spinde die #29 nou echt tot 2x toe helemaal alleen? :o
Heb in de andere races die ik wel reed ook gemerkt dat het niveauverschil groot is en dat sommigen door hun voorzichtigheid (bv bij een (re)start) juist problemen veroorzaken.
Daarnaast is er volgens mij 1 iemand bij (heb het niet gecheckt, puur op gevoel/herinnering zeg ik dit) die tot nu toe iedere oval race een caution heeft veroorzaakt.

Over het algemeen is het niveau trouwens erg goed hoor, maar ik heb inmiddels wel een klein lijstje opgebouwd met namen waar ik uit de buurt blijf ;)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

scooler schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:01:
[...]

ja ik vind het prima ik begin nu weer, en ben zoveel mogelijk online. Ook ben ik te vinden in de teamspeak daar ben ik (kasdebrouwer) martin frunt3

helaas race gemist -.- RoofTurkey, zit jij in de teamspeak?
gr kas
Doe zelf eerlijk gezegd nooit aan Teamspeak of skype (gewoon nooit echt voice), maar ik ga vanmiddag maar eens flink practicen en misschien een race'je meepakken van de mazda cup. Zal je ook zsm toevoegen op iRacing :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

dabelg schreef op maandag 07 april 2014 @ 07:45:
[...]
moet er geen tijd in steken :+ is gewoon jammer met dat herstarten, als er een remmaneuver is en ik ga hoog rijden kan niemand voorbij en moet iedereen in de ankers ( doe je dat niet omdat bv die achter je anders raakt heb je black flag aan je broek)
Ah, het was de tweede caution. ;) Ik was bij de eerste aan het kijken en toen reed je side by side met Joan. Ik dacht, wat is hier verkeerd aan? :P

Marco probeert een te goede restart te krijgen, maar moet vol in de rem. Daardoor moeten de mensen achter hem ook vol remmen. Jij schiet er links langs en krijgt een BF.

Zo zijn eenmaal de regels, je mag degene voor je niet links inhalen voor S/F. Dit hebben zij zeker niet met opzet gedaan. Bepaalde mensen zullen wij gaan aanspreken.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 07-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
derx666 schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:13:
[...]

Wat ik hier lees over de JSF en Bathurst is echt bijna hetzelfde. Vooraan in het veld wordt goed en clean gevochten, terwijl vanaf het midpack er af en toe chaos heerst. Ik heb de JSF niet gekeken, maar ik heb dus een heerlijke race gehad op Bathurst in de Skip, terwijl ik van iedereen hoor dat het ellende en overleven is.
Denk het ook. Zelf zat ik rond P6-P8, en eigenlijk nergens last van gehad op 2 spins voor mijn neus dan. Allebei omdat de persoon op dat moment te hard wou rijden.

Eerste spin voor mijn neus was omdat de persoon voor een klein gaatje had laten vallen en dit dicht wou rijden. 2de gebeurde nadat ik 1 ronde een gat van 2s dicht had gereden en even had gekeken aan de binnenkant voor T2. Persoon wou vervolgens iets te hard de berg op denk ik.

Achter me was er wel wat gaande had ik het idee :) Maar op een gegeven moment maar de mute knop ingedrukt. Daarom race ik eigenlijk alleen tijdens de SOF races, of zondag middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond weer een gave combi voor het maandag toernooi!
GoT Monday Tournament 14S1 W1007-04-14
Car(s)Track(s)
Riley MkXX Daytona Prototype
Riley MkXX Daytona Prototype
Brandstof100 % (+/- 75,7 L)
Extra gewicht0 Kg
Basis contentNee
Auto Club Speedway - Competition
Auto Club Speedway - Competition
MomentDag
Pitplaatsen44
Basis contentNee
Programma (CET)
Heat 1
Vrije training20:00 - 21:00 (60 min.)
Kwalificatie21:00 - 21:15 (15 min.)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
StartopstellingKwalificatie
CautionsOff (local yellows only)
RestartNVT
Fast Repairs2
Disqual. Inc'sNVT
Weersvoorspelling
TemperatuurLuchtvochtigheidMistWindsnelheidWindrichtingWolken
26° C55%0%3 Km/uNPartly Cloudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:36

BM

Moderator Spielerij
Geinig, nieuw baantje voor me :) Volgens mij echt nog geen ronde op gereden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
T1 wordt pittig vanavond denk ik als zo naar de layout kijk....
click click... add to cart :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
back2basic schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:02:
Klopt..... Echt op tijd remmen, eerste knik opofferen voor een goede exit vanuit T2 richting T3 & 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:17:
[...]

Ah, het was de tweede caution. ;) Ik was bij de eerste aan het kijken en toen reed je side by side met Joan. Ik dacht, wat is hier verkeerd aan? :P

Marco probeert een te goede restart te krijgen, maar moet vol in de rem. Daardoor moeten de mensen achter hem ook vol remmen. Jij schiet er links langs en krijgt een BF.

Zo zijn eenmaal de regels, je mag degene voor je niet links inhalen voor S/F. Dit hebben zij zeker niet met opzet gedaan. Bepaalde mensen zullen wij gaan aanspreken.
+1 weet ook wel dat het niet express gebeurd, snap enkel niet dat sommige niet meer verstand hebben die 1 of 2 plaatsen gaat echt niets uitmaken zo vroeg in de race :+ ( mijn goesting was toen wel over, kan nog een stint doen met 1 of 2 ronde achterstand en hopen op 2 lucky dogs, maar dat is niet echt racen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik snap dat het frustrerend is, maar daarvoor is de lucky dog regel. ;)
In de NiS race op Bristol ben ik ook 9e geworden op 1 of 2 ronden achterstand. Nooit opgeven! Bij oval racen kan er van alles gebeuren. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 07-04-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Daar noem je ook een race Niel. :P Ben blij dat je Martinsville niet gereden hebt trouwens, dat was pas een cautionfest ;)

Vond de race van gister wel aardig. Tenminste, zolang het duurde voor mij dan. Gestart van P7, en verloor telkens een paar plekjes bij de restarts. Moest het vooral van de langere green flag runs hebben, dus bij de eerste wat langere run weer terug kunnen werken naar P7.

Bij een van de volgende restarts zat ik rondenlang vast in de buitenlijn met iemand op oude banden voor me. Kon geen gat vinden om hem naar binnen te steken en verloor zo plaats na plaats. In de tri-oval reed Joep aan mijn binnenkant en kwamen we met elkaar in contact, met een grote crash ten gevolge. Hij kwam iets hoger richting mijn kant op dan ik had gehoopt. Wellicht had ik beter iets meer ruimte moeten geven aan de binnenkant, maar opzich was er wel genoeg ruimte. Wel jammer dat de race zo moet eindigen, en al helemaal voor de wreck die daarna volgde :(

Is al de 2de race van de piston cup waarbij ik het einde van de race niet haal. Jammer, want een top 10 was zeker mogelijk geweest.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was de hele week niet helemaal tevreden met de Cater setup. Het voelde alsof de exits van 2 en 4 knepen. De setup had in ieder geval niet het gevoel wat ik zocht op deze baan het gevoel was een te snelle gewichtsverplaatsing naar de RF waardoor ook inhalen op de inside heel lastig was. Uiteindelijk zondagmiddag nog even flink na zitten denken hoe kon komen dat het gedrag optrad en gelukkig ook gevonden wat de oorzaak was. De LF spring was te hard en bracht het gewicht te snel naar de RF waardoor de wagen ging pushen.

Dit werkte ook op de Q set, dus die ging ook direct wat harder. Een .6 had ik tot zondag niet gereden. De 28.652 was echt een lekker rondje en ik kon vertrekken van Pole!.

Begin van de race was het cruisen en lijnen rijden afwachtend hoe het de competitie competitie afging. Niel was de enige die echt kon volgen door de draft al konden Fabian en ik na een rondje of 20 groen toch toch iets afstand nemen. Natuurlijk waren er de yellows zoals verwacht. Jarno had een prima strategie om naar voren te komen, want op oude bandjes was het ook nog prima rijden op Charlotte. Na een pitstop waar er een hoop buiten bleven was het even flink chaos bij de restart. Een aantal heren kwam gewoon niet weg wat voor een opstopping zorgde. Gelukkig wel goed de weg naar voren kunnen vinden en de bumper van Fabian gevonden. Rustig daar achteraan gereden tot we weer P1/P2 reden. Helaas ging het mis toen er een wagen haaks op de baan stond in de tri-oval. Om er omheen te kunnen moesten we van het gas. Jarno had dit helaas niet gezien/verwacht en het resultaat was een behoorlijk beschadigde wagen en een lagere top snelheid.
Met de beschadigde wagen me nog de top 10 in kunnen knokken maar stuitte op Kim en Roy. Een frustrerend (omdat ik snelheid miste op het rechte stuk) maar ook wel leuk gevecht met Kim gehad. Na een latere restart was het een beetje chaos omdat een aantal mensen buiten gebleven was en een behoorlijke opstopping ontstond. Dennis raakte een beetje loose in T4 en ik raakte hem waardoor mijn achterkant rond kwam. Van P8 naar P22 met nog een rondje of 15 te gaan.
De restart kort voor het einde kwam Freddy helemaal niet weg. Inhalen voor SF kon niet, dus de enige optie was duwen :) . Helaas ging het bij het insturen T1 mis en kwam de laatste yellow uit.

Feli Fabian, wederom zeer solide race gereden en een mooie overwinning.!

Voor wat betreft de chaos in het veld. Het is normaal dat achter de top 8/10 er wat gestacked wordt en opstoppingen ontstaan. Vooral daar is het belangrijk je geduld een rondje te bewaren. Ook al heb je een run op iemand, wanneer je al 2 wide rijdt is het veel verstandiger om even te liften en in line te blijven ook al kost dat een plekje of 2/3. Ook vooraan gebeurd dit en gaan de meer ervaren heren ook niet 3 wijd, tenminste niet voor het laatste stukje in de race. Iets wat ik achter in het veld wel zag gebeuren. En daar was het af en toe ook erg hectisch. Ik zag ook een antal mensen proberen de restart te jumpen, besef je dat ook dat voor een harmonica effect kan zorgen.
Wat ik ook opmerkelijk vond waren een aantal heren die niet pitte, eigen keuze natuurlijk en daarin ben je vrij, maar realiseer je wel dat er 10 snellere mensen op versere bandjes achter je zitten. Daardoor creeer je wel een paar hele hectische ronden voor jezelf als voor de mensen daarachter.
Wat moeilijk blijft is het behouden van de high of low line. Dit wordt naar mijn mening nog te weinig geoefend in de practice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:30:
Was de hele week niet helemaal tevreden met de Cater setup. Het voelde alsof de exits van 2 en 4 knepen. De setup had in ieder geval niet het gevoel wat ik zocht op deze baan het gevoel was een te snelle gewichtsverplaatsing naar de RF waardoor ook inhalen op de inside heel lastig was. Uiteindelijk zondagmiddag nog even flink na zitten denken hoe kon komen dat het gedrag optrad en gelukkig ook gevonden wat de oorzaak was. De LF spring was te hard en bracht het gewicht te snel naar de RF waardoor de wagen ging pushen.
Dit is grappig, want ik had de LF spring juist een klik harder gezet en dat werkte ook best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
JoepW schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:06:
[...]

Klopt..... Echt op tijd remmen, eerste knik opofferen voor een goede exit vanuit T2 richting T3 & 4 ;)
Heb de baan, maar heb alleen oval gereden hierop :)

Verwacht weer een avondje acheraan te rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 22:43
back2basic schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:02:
Moest hem ook even toevoegen! Even wat geprobeerd, is best goed te doen! Lijkt me weer leuk vanavond :P

Hoe lang duurt het ongeveer tot je paint in iRacing te zien is als je hem upload naar TP? Zit nu al 2 uur te wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
bij mij vrijwel meteen.

Heeft TP wel genoeg rechten om in de paint map van iracing te schrijven? Dit was bij mij het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb ook gemengde gevoelens over de race gisteravond. Aan de ene kant was ik met practice ook al ontzettend traag en had ik echt geen 13e plek verwacht dus uiteindelijk wel een mooi resultaat, maar er zaten wel momenten tussen die echt niet nodig waren.

Ten eerste werd ik vroeg in de race gewoon keihard de muur in gebeukt op de trioval door iemand die gewoon naar buiten kwam terwijl ik naast hem zat. Nou ja, vroeg in de race dus ik liet hem maar niet staan en probeerde ruimte te geven, die er niet was, dus ik raakte flink de muur. Gelukkig vlak erna een yellow maar wel mijn repair al weg dus.

Wel leuk achter Deni aan kunnen rijden lang daarna, het leek alsof we veel sneller waren dan de rest maar we kwamen er maar niet voorbij. Ik vond ook dat er hard verdedigd werd nog voor ronde 50 wat ik echt niet begrijp. Als iemand een neusje aan mijn binnenkant zet dan ga ik hoog en dan gaan we lekker two wide, geen probleem toch? Maar voor me zag ik mensen steeds elkaar afknijpen en heen en weer swerven op de backstretch om maar te verdedigen, sloeg gewoon nergens op zo vroeg.

Helaas mede veroorzaker van de tweede caution (dacht ik), ik volgde Deni in de low line vlak op zijn bumper, we waren iemand aan het inhalen en hij komt achter Deni gewoon omlaag geknald midden in de bocht terwijl ik er toch echt zat. Gelukkig een impact recht op de zijkant dus geen schade, en ik kon hem ook nog recht houden na een halve spin dus ik kon door, maar dat was ook weer niet nodig geweest zo vroeg in de race.

Een hele tijd later gebeurde er een groot ongeluk vlak voor me (Bob en Joep dacht ik) en daar kon ik niet op reageren, ik knalde er keihard doorheen met gevolg dat ik op het rechte stuk veel snelheid verloor. Hij reedt echter wel nog recht dus tijdens die caution zelf niet gepit (op de gok dat de schade meeviel) en daardoor veel tijd verloren in de lange green run. Tijdens de volgende caution zelf nog zo stom geweest om te vergeten mijn banden uit te vinken tijdens m'n tweede stop voor repairs waardoor ik te laat de pits uit kwam en een ronde verloor :(

Gelukkig de lucky dog gehad en nog tot 13e op kunnen werken.

Wat me vooral opviel waren de slechte restarts. Meerdere keren puur geluk gehad dat ik er zonder schade vanaf kwam. Mensen begonnen al vol gas te rijden terwijl er nog niemand voor ons aan het versnellen was, om een jump start te krijgen ofzo, want die 2 plekken zijn wel belangrijk in rondje 15 ja :F En dan weer vol op de rem moeten omdat we toch nog niet gaan en zo een half veld in je nek krijgen... Ik denk dat daar vanuit de organisatie op gehamerd mag worden, de restarts (behalve aan het eind van de race) waren echt te hectisch en mensen probeerde te veel te winnen door zo vroeg mogelijk op het gas te gaan. Wat is er mis met gewoon wachten tot degene voor je vertrekt? Als je goed oplet verlies je er niks mee.

Ook jammer dat een "sorry" er voor de meeste mensen niet vanaf kon. Het waren weer dezelfde mensen die voor problemen zorgde en er wordt nooit veronschuldigd, het maakt de sfeer er niet beter op in ieder geval. Maar goed, daar kan niemand wat aan doen behalve die mensen zelf.

Uiteindelijk toch wel een leuke race, jammer dat we niet onder groen kunnen finishen!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Voorbereiding
Samen met Rudy behoorlijk wat getest om de set van David Cater te verbeteren wat al een mooi resultaat gaf. Als je de telemetry van Rudy en mij over elkaar heen legde zou iemand behalve wijzelf niet kunnen zien wie wie was. Zondag voor de race had Rudy nog wat gesleuteld wat resulteerde in een heerlijke setup!

Kwalificatie
Ik was verbaasd dat ik nog met zo'n tijd een P4 had gereden ik had aangezien ik telkens wel een 27 laag kan rijden, maar goed P4 was het voor de kwalificatie met een 27.799.

Race
Eindelijk daar waar ik er al een paar keer erg dichtbij voor was is dan eindelijk gebeurt de eerste overwinning tijdens de JSF, iedereen behalve Pascal van ons team heeft nu een race gewonnen.

Bij de start had ik meteen Niel te pakken en Joey liet mij er na een tijdje voorbij en had ik P2 te pakken.
De herstart waren zo nu en dan spannend aangezien een paar wagens out of sync waren met betrekking tot de pitstops, maar gelukkig ging het elke keer goed als was het snelheidsverschil soms wel erg groot.

Toen kwam de rare crash van Jarno en Rudy er stond iemand vlak voor turn 1 op de baan, ik waarschuwde Rudy nog maar op één of andere manier had Jarno het door of reageerde te laat wat volgende in een crash. Vanaf dit moment was helaas mijn grootste concurrent voor de winst weg namelijk Rudy. En was het vanaf nu punt om slim te rijden en hopen om een klein gaatje te maken.

Voor de één na laatste caution had ik een gat naar Niel van iets meer dan een seconden doordat Pascal en Niel lekker aan het knokken waren, maar verder weg rijden was niet te doen vanwege die vervelende draft.

Al met al heb ik mij prima vermaakt en mijn voorsprong vergoot naar P2 in het kampioenschap :)

En natuurlijk een Fanaleds SLI-Pro winnen is ook erg mooi meegenomen!
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/jsf_charlotte.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 22:43
-PassY- schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:49:
bij mij vrijwel meteen.

Heeft TP wel genoeg rechten om in de paint map van iracing te schrijven? Dit was bij mij het probleem
Hoe controleer ik dat? :*)

edit;
Gevonden, volledig beheer staat op toestaan..

[ Voor 9% gewijzigd door Streskip op 07-04-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ook even mijn Race Report

Dit was voor mij een race VOL van emotie, het begon met spanning en nerveusiteit, toen woede en onverschilligheid en gelukkig eindigde de race met een gevoel van plezier en voldoening :D

SETUP: Via Atlas kwam ik er achter dat de auto wel erg veel en snel naar rechts leunde met de cater setup, dus inderdaad de spring links voor iets zachter gezet, daarnaast de hele auto 1 click lager gezet en de trackbars 1 klik lager gezet zodat ik makkelijker de bochten door kwam.

SPANNING en Nerveus

Mijn Qually was een 5e plek met mijn PB, de 1e keer dat ik vooraan sta bij de start van een Piston Cup Race waardoor ik dus met een goed gevoel van spanning begon. Ik kon het tempo vooraan redelijk volgen en viel iets terug in de 1e stint naar plek 8-9.

2e stint begon ook redelijk, ik zakte nog iets terug maar niets dramatisch.
Toen reed Jarno vooraan en Niel kwam er maar niet voorbij, achter hun twee begon al wat spanning te ontstaan en mensen die side by side aan het rijden waren. Het duurde niet lang voordat ik hier aansluiting bij vond en i.p.v gewoon achter aan te sluiten en te wachten op fouten van andere mengde ik mezelf ik het gevecht. Bij het uitkomen van T4 had ik een run op de twee voor me en dacht dat ik er buitenom voorbij kon. ik had niet echt door dat ze al 2 wide waren en dacht daarom dat ik de muur in gereden werd. Na de stream gekeken te hebben blijkt gewoon dat er niet genoeg ruimte was, ik had mijn neus gewoon niet naast deze auto moeten stoppen.

In de crash nog Roy Visser mee genomen, sorry daarvoor.

De stint daarna begon ik met het terugrijden door het veld. Al snel zat ik weer rond de 22e plek maar werd ik doodleuk van de baan gereden in de tri-oval (misschien dat iemand dat hoorde op voicechat :P). Ik moet de replay nog kijken maar mijn spotter gaf bij uitgaan bocht 4 al aan dat ik ernaast zat, en meneer komt gewoon steeds verder naar binnen totdat ik op het gras moet.

Gelukkig kon ik de auto op het gras en uit de muur houden dus geen schade, datzelfde rondje raakte de persoon die mij eraf reed nog betrokken bij een wreck (had ik niet door want ik zocht hem later nog :P)

Woede en Onverschilligheid:
Ongeveer op de helft van de race dus en al 2 keer van de baan gereden was ik het zat. Ik ging de pit in, pakte 50% tape erbij en had een "fuck it" instelling.
Bij de volgende restarts pakte ik bij elke start wel een paar plekken, 3 wide in turn 1. interesseerde me geen bal en wederom kwam ik redelijk goed door het veld heen. TOTDAT. er voor me een ongeluk gebeurde, ik moest vol in de ankers om Bas (dacht ik) niet te raken in T1, dus de auto shoot naar beneden en met wat geklooi kon ik hem daar houden. Volgens mij zijn bij die crash nog aardig wat auto's betrokken geraakt maar ik kwam er met bijna geen schade van af. reed wel WEER achteraan....

Plezier en Voldoening:
Dus weer door het hele veld heen rijden. Ging weer goed, ik kwam op de 14e plek uit ongeveer met deni en nick in de buurt. Helaas had ik de 50% tape nog op de auto en moest ik inhouden met nog 20 rondjes te gaan. er kwam NOG een geel dus snel naar binnen gegaan om mijn tape op 40% te zetten en maar wat bandjes te halen als ik er toch in moet :D

dus WEEER rond de 21ste plek bij de restart met nog 20 ronde te gaan, ik zei op TS dat ik de Top 10 nog wou halen. Nick zat achter me en kon me goed door het veld heen volgen. in 3 laps hadden we al 6 auto's ingehaald en reed ik 14e en hij 15e uiteindelijk bij de laatste start vertrokken we als 13e en 14e maar de binnenlijn vertrok niet dus nick kon mijn 13e plekkje pakken, omdat er toen WEER een caution kwam heb ik deze niet terug kunnen pakken en zijn we zo gefinished.

Uiteindelijk mijn beeste SJF resultaat en toch was ik zwaar teleurgesteld want hier zat gewoon veel meer in.

Ik ben 3 keer door het veld gereden, hoe mensen die gewoon een halve seconde langzamer zijn je proberen de blocken af en toe is echt schandalig btw. Je ziet achterin de raarste dingen en je moet er toch echt voorbij.. mensen die 3 deep 2 wide rijden en het raar vinden dat ze de group voor zich niet bij kunnen houden :P Ik heb met regelmaat zelf 3 wide situaties moeten creëren omdat men gewoon ronde na ronde naast elkaar blijft rijden. Ik heb zelfs in Turn 3-4 in één keer twee man buitenom ingehaald zo langzaam gaan ze dan....

Ook zijn de restarts echt dramatisch achterin, ik heb regelmatig 3-4 plekken kunnen pakken in T1-2 omdat men gewoon niet gaat bij groen.... Mensen die proberen een jumping start te maken verergeren dit probleem alleen maar.

TL:DR:
Goed resultaat maar toch teleurgesteld, er had meer in gezeten als ik niet bij crashes betrokken was waar ik weinig aan kon doen en als men op een normale manier gereden had. Het aantal cautions hield hier overigens ook niet bij. De laatste stint maakte een hoop goed omdat ik als een mes door boter door het veld heen reed in de paar rondjes die we de tijd hadden :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het verdedigen en geen sorry zeggen zijn idd een issue.
Als enige live admin is dat eerste moeilijk te overzien, btw.
We zullen de replay uitpluizen en ook meer aandacht geven aan do's and don'ts bij oval racen.
Als we met elkaar oval racen op een hoger plan willen brengen binnen de benelux zullen jullie de gedragregels van oval racen moeten oppakken en niet vanaf lap 1 er een soort 'ronde road race' van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Vanavond lekker pionnen rammen! :D

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 34 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.