[message=42035689,noline]BobvK schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:03Enige waar ik wel mee zit is banden slijtage. Dus vraag aan rudy, waar moet ik naar kijken voor minder bandenslijtage (of beter gezegd dat mijn rondetijden niet zo snel omlaag gaan)?
Bob, korte antwoord;
- Minimale wrijving op de banden.
- Balans van de wagen.
Beide zijn dingen die je moet voelen aan een auto, zien als je achter/voor iemand rijdt of moet halen uit telemetry. Het is heel lastig om dat met klik a, b of c uit te leggen. Zelf zoek ik altijd naar “hoe zou ik snelheid kunnen winnen.”
Slijtage heeft dus niets te maken met de drop off in rondetijd. (dat komt pas als je onder de 60%/65% terecht komt).
Wat ik gisteren op TS ook aangaf, de rondetijd in rondje 10 is veel belangrijker dan in ronde 1. De hotlap is alleen van belang voor kwalificatie. Voor de eerste 2/3 ronden van de race moet je wagen natuurlijk ook wel goed sturen, maar daarna gaat het allemaal om de balans in je wagen. Blijft deze de hele run hetzelfde of wordt een wagen looser of tighter.
Lange antwoord, gaat over gewichtverplaatsing, het versnellen en remmen daarvan, mechanische vs aerodynamische grip, contact patches. Dat moet je leuk vinden om jezelf in te verdiepen.
Je zou eens de filmpjes van Cater op youtube eens kunnen bekijken, daar krijg je veel ideeen hoe bepaalde componenten samenwerken.
Ik weet niet hoe je duits is, maar als je dat begrijpt kun je deze posts eens bekijken.
http://forum.virtual-oval...etup-guide-gen6-stockcar/
Succes!