geen slicks , geen remmen .... maar is persoonlijk. vind dat een GT wagen moet plakken tot de limiet. en op randje moet hij bijna zweven. Daarom vind ik de track echt leuk die wagen is easy als er downforce is. maar beyond .... ook het downforce verliezen achter een wagen heb ik met deze auto beter dan de rest.
denk dat ik gewoon de FFB beter voel met de track
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
C-spec heeft gewoon slicks.dabelg schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:38:
probleem dat ik heb met die c-spec voelt echt niet als een race wagen.
geen slicks , geen remmen .... maar is persoonlijk. vind dat een GT wagen moet plakken tot de limiet. en op randje moet hij bijna zweven. Daarom vind ik de track echt leuk die wagen is easy als er downforce is. maar beyond .... ook het downforce verliezen achter een wagen heb ik met deze auto beter dan de rest.
denk dat ik gewoon de FFB beter voel met de track
Moet even kijken waar de mijne op staat maar probeer hem altijd zo af te stellen dat hij net niet in het rood gaat voor een auto. Denk dat hij met 42 wel vaak in het rood gaat.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Valt mee. FIA GT3 auto's hebben gewoon veel meer downforce (en hulpmiddelen).dabelg schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:46:
hele smalle dan. voel dat de track gewoon bredere kont heeft
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 27-03-2014 11:59 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Speedy55 op 27-03-2014 12:13 ]
Word wel tijd dat Fanatec met een aankondiging komt van dat nieuwe CSW stuurtje. Merk toch dat wagens als de MX5 met een formule stuurtje niet echt klopt
[ Voor 31% gewijzigd door BM op 27-03-2014 12:31 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Is ver rood, maar ik ben ook van mening dat de forces niet sterk genoeg zijn naar mijn wens in iRacing. Ja ik krijg nu heel snel de maximum force voor m'n kiezen, maar het is soms bewust. Vooral in een bak als de MX5.Fragbeestje schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:48:
Dirk, gaat met die FFB op 42 je ffb metertje niet vaak in het rood zodat je cutoff hebt?
Moet even kijken waar de mijne op staat maar probeer hem altijd zo af te stellen dat hij net niet in het rood gaat voor een auto. Denk dat hij met 42 wel vaak in het rood gaat.
Normaliter zit ik tussen de 22 en 32 in, afhankelijk van de auto, ik probeer hem wel tegen het net wel/niet rood aan te zetten normaal.
BMW rim voelt er prima voor hoorBM schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:30:
FFB op 42? Volgens mij heb ik die van mij maandag tot (ver) onder de 20 teruggeschroefd om het nog rijdbaar te houden (ook CSW), maar de exacte waarden zou ik moeten nakijken.
Word wel tijd dat Fanatec met een aankondiging komt van dat nieuwe CSW stuurtje. Merk toch dat wagens als de MX5 met een formule stuurtje niet echt klopt
[ Voor 29% gewijzigd door DirkT op 27-03-2014 13:35 ]
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Mogelijk moet ik toch afhaken vanavond, want kreeg een bericht van mijn provider dat internet er mogelijk uit ligt.Ithric schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:01:
[...]
Bedankt, als ik vanavond thuis kom ga ik alvast oefenen om niet als een volslagen idioot over de baan te gaan.![]()
Dus tot vanavond, heb er zin in.

Dus hopen dat het snel opgelost is en ik wel gewoon internet heb vanavond.
Edit: alles werkt gewoon, dus ben erbij.
[ Voor 4% gewijzigd door Ithric op 27-03-2014 17:43 ]
Dat geloof ik graag, maar hoor van veel mensen dat ie toch wat aan de zware kant is, en aangezien Fanatec in december in de releasenotes van de firmware al hintte naar een nieuwe rim mogen ze onderhand daar wel mee opschieten
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Edit: schoonmoeder opgenomen in ziekenhuis voor de zoveelste keer, wordt niks vanavond. Sorry.
[ Voor 38% gewijzigd door Arfman op 27-03-2014 17:46 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Ai, dat klinkt niet best. Komt vast wel weer een volgende school.Arfman schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:03:
Het kan zijn dat ik vanavond iets later join, dat zal geen probleem vormen toch?
Edit: schoonmoeder opgenomen in ziekenhuis voor de zoveelste keer, wordt niks vanavond. Sorry.
=====
Voor vanavond, hier een plaatje met bochtennummers/namen.

Kan ik me voor vrijdagavond nog inschrijven? Zo ja krijg ik van jou dan een mailtje met wachtwoord en hoe ik moet joinen? (Ik neem aan bij 'hosted' en dan 'join a race'?) Heb trouwens net ook nog even teamspeak geïnstaleerd.JoepW schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:37:
Willen jullie er aan denken om je in te schrijven voor de RUF School donderdag EN vrijdag as.?
https://docs.google.com/f...6yDLZt_vq0XpMzLM/viewform
Gr.
Dirk
Mooie opzet voor een school vond ik. Was alleen op een gegeven moment niet meer in staat om de auto op de baan te houden, maar dat had meer met mijn concentratiegebrek/vermoeidheid te maken.
Rudy, nogmaals bedankt!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je kan gewoon joinen als je lid bent van de league. Inschrijving is meer om te weten hoeveel mensen er ongeveer komenDurkB schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:58:
[...]
Kan ik me voor vrijdagavond nog inschrijven? Zo ja krijg ik van jou dan een mailtje met wachtwoord en hoe ik moet joinen? (Ik neem aan bij 'hosted' en dan 'join a race'?) Heb trouwens net ook nog even teamspeak geïnstaleerd.
Gr.
Dirk
Je kan nu ook nog komen een half uurtje als je zin hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 27-03-2014 21:30 ]
Hallo Nick, het lukt nu niet meer maar ga morgenavond er wel bij zijn. Heb net nog zelf even een 7-tal ronden getest op Spa (eigenlijk voor de eerste keer in de Ruf) en kwam tot een 2 minuut 38. Je moet wel rustig met het gaspedaal omgaan heb ik gemerkt. Remmen vallen wel er tegen, had meer remkracht verwacht. Welke type Ruf rijden jullie in? Zelf reed ik net in de RWD.NickThissen schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:30:
[...]
Je kan gewoon joinen als je lid bent van de league. Inschrijving is meer om te weten hoeveel mensen er ongeveer komen
Je kan nu ook nog komen een half uurtje als je zin hebt.
Oh ja, ik had jouw nog een PM gestuurd vanwege dat ik m'n iracing naam heb laten veranderen naar 'Dirk Boersma' en of dat in de ledenlijst ook veranderd kan worden.
Gr.
Dirk
We rijden maandag met de RWD, en daar oefenen we vandaag en morgen inderdaad ook mee, dus dat was de goeie auto. En de remmen zijn inderdaad niet zo best, ik twijfel zelf of dat wel realistisch is, maar als je er aan gewend bent is het wel te doen.DurkB schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:51:
[...]
Hallo Nick, het lukt nu niet meer maar ga morgenavond er wel bij zijn. Heb net nog zelf even een 7-tal ronden getest op Spa (eigenlijk voor de eerste keer in de Ruf) en kwam tot een 2 minuut 38. Je moet wel rustig met het gaspedaal omgaan heb ik gemerkt. Remmen vallen wel er tegen, had meer remkracht verwacht. Welke type Ruf rijden jullie in? Zelf reed ik net in de RWD.
Oh ja, ik had jouw nog een PM gestuurd vanwege dat ik m'n iracing naam heb laten veranderen naar 'Dirk Boersma' en of dat in de ledenlijst ook veranderd kan worden.
Gr.
Dirk
Je naam zou veranderd moeten zijn, was het vergeten sorry
Morgen ben ik er misschien weer. Moet mijn belasting nog invullen
Oh maar dat geeft niet, bedankt.
[ Voor 12% gewijzigd door DurkB op 27-03-2014 22:26 ]
Zijn er andere mensen die last krijgen van een licht gevoel van duizeligheid bij IRacing? En dan met name de combo skippy en lime rock. Had er op spa helemaal geen last van maar hier wordt ik er echt gek van, langer dan een half uur gaat echt niet.
Ik heb het idee dat het misschien ligt aan de monitor die dichtbij staat, ik heb deze op ca 55 cm staan.
Wel met een iets grotere fov dan de door iracing uitgerekende.
Dit fenomeen is nieuw voor me, andere racespellen als assetto corsa en gtr (en eigenlijk ook alle circuits die ik tot nu toe gereden heb), geen probleem. Lime rock is wel veel dynamischer dan de meeste andere, misschien ligt het daaraan.
(Ik rijd in ieder geval dynamischer, kan aan mij liggen maar je "glijdt" veel meer in de bochten.)
Aad
Kan het zijn dat het aan de framerate ligt? Spa vergt meer van de GPU dan Lime Rock waardoor je op Limerock waarschijnlijk een hogere FPS haalt. Misschien heb je daardoor meer last van het zogenaamde 'micro stuttering'. Probeer het eens met vsync (mocht je deze nog niet aangevinkt hebben) dan heb je een constante framerate van 60 fps. Je moet dan wel even de race verlaten en opnieuw joinen voordat vsync effect heeft. Nadeel is wel dat het ietsje input lag geeft.larose schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:28:
Vraag:
Zijn er andere mensen die last krijgen van een licht gevoel van duizeligheid bij IRacing? En dan met name de combo skippy en lime rock. Had er op spa helemaal geen last van maar hier wordt ik er echt gek van, langer dan een half uur gaat echt niet.
Ik heb het idee dat het misschien ligt aan de monitor die dichtbij staat, ik heb deze op ca 55 cm staan.
Wel met een iets grotere fov dan de door iracing uitgerekende.
Dit fenomeen is nieuw voor me, andere racespellen als assetto corsa en gtr (en eigenlijk ook alle circuits die ik tot nu toe gereden heb), geen probleem. Lime rock is wel veel dynamischer dan de meeste andere, misschien ligt het daaraan.
(Ik rijd in ieder geval dynamischer, kan aan mij liggen maar je "glijdt" veel meer in de bochten.)
Aad
Gr.
Dirk
[ Voor 4% gewijzigd door DurkB op 27-03-2014 22:43 ]
Ik raad je aan vsync NIET gebruiken. Je kan beter je FPS cappen (zonder vsync) op een waarde die je GPU/CPU combi altijd haalt. Dan heb je geen last van input lag hooguit dat je wat tearing ziet dan.DurkB schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:38:
[...]
Kan het zijn dat het aan de framerate ligt? Spa vergt meer van de GPU dan Lime Rock waardoor je op Limerock waarschijnlijk een hogere FPS haalt. Misschien heb je daardoor meer last van het zogenaamde 'micro stuttering'. Probeer het eens met vsync (mocht je deze nog niet aangevinkt hebben) dan heb je een constante framerate van 60 fps. Je moet dan wel even de race verlaten en opnieuw joinen voordat vsync effect heeft. Nadeel is wel dat het ietsje input lag geeft.
Gr.
Dirk
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Maar verlagen naar 54 heeft het eerder erger dan minder gemaakt.
Ga morgen proberen om de monitor toch weer wat verder weg te zetten.
De framerate is niets mis mee, staat nu op een cap van 80 geloof ik (standaard waarde). Zonder cap heb ik een paar honderd maar voor zover ik begrepen heb kan je de instelling daar beter niet op zetten, als het dicht bij een veelvoud van de refreshrate van je monitor komt kan je rare effecten krijgen. Bovendien zie ik totaal geen verschil met cap of zonder.
Pc is niets mis mee, i5 3470 met 8 gb en gtx 680 video. Is een HP Envy, die ik overigens niemand aanraad, prima ding, daar niet van maar als je de kast open maakt springen de tranen in je ogen, alsof je 20 jaar terug in de tijd gaat
Maar ja, was wel een leuke aanbieding voor de specs die hij heeft....
Aad
Van voor de training 2.42.xxx en veel spinnen, naar 2.33.xx met goede controle.
De auto is wel een handje vol, als je concentratie minder wordt dan is hij erg lastig.
Waarschijnlijk vanavond weer meedoen, om nog betere controle te krijgen.
Het vroeg remmen is inderdaad een goed struikelblok en niet remmen in de bocht is ook lastig als je uit de Skip komt.
Ik zie dit ook meer als algemene ervaring, dan specifiek deze auto want moet denk ik maandag ook missen.
Het belangerijkste buiten het leren heb ik me ook goed vermaakt, Rudy die voor je spint en dat je eigenlijk stom verbaast door rijdt en de volgende bocht mist.
Het wachtwoord is zoals gewoonlijk geheim.
Vergeet ook niet om je aan/af te melden voor de race, als je dat nog niet hebt gedaan.
En ik zie dat het ook druk wordt!
13 deelnemers!
- JoepW
- -passy-
- NickThissen
- Speedy55
- Zoef1
- MrBarBarian
- Ithric
- elni
- Linc
- Streskip
- Fransjansen
- martijn8519
- back2basic
Tot straks
Rudy,,, nog bedankt voor de goeie uitleg van gister
Hoop dat ik door krijg hoe ik iets anders moet rijden dan de Skip/aka momentum auto's
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ben er ook bij!JoepW schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:14:
Vanavond RUF RWD School. Heb er zin in!
En ik zie dat het ook druk wordt!
13 deelnemers!Tot straks!
- JoepW
- -passy-
- NickThissen
- Speedy55
- Zoef1
- MrBarBarian
- Ithric
- elni
- Linc
- Streskip
- Fransjansen
- martijn8519
- back2basic
Al had ik wat moeite met alles wat in 1x op me af kwam. Remmen, sturen, rustig op het gas, H-shifter, koppeling (heb ik later maar op auto gezet).
Maar denk wel wat info te hebben voor later
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Hier trouwens de setup die net even beter rijdt volgens mij: http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4982
Jullie gedachten?
Voor mij is het:
De actie van HPD1 was niet nodig en gevaarlijk.
De actie van HPD2 was mogelijk, maar het was toch beter te wachten tot het uitkomen van de bocht.
In beide gevallen moest ik (de Ford GT) mijn rijlijn aanpassen, bij de eerste wat meer dan bij de tweede.
Bedankt vandaag voor de hosting voor de RUF RWD Practice. Erg leuke auto en onwijs spannend om ermee in een groepje te rijden. Ben erg benieuwd naar maandag!
Sorry nog Rudy op het laatst, ik zie jou zo een beetje driften voor me, ik denk die gaat wel aan de kant.
Moest daarna snel weg voor de nachtdienst
[ Voor 34% gewijzigd door Streskip op 29-03-2014 05:10 ]
Van de 2 HPD rijders (beide vooraanstaand) en de 1 FGT rijder die ik voorlopig gehoord heb, vinden ze HPD1 de juiste plaats, maar wat te laat uitgevoerd. HPD2 is volgens alle 3 onverantwoord. Mijn eigen aanvoelen tijdens de race was andersom, maar dat komt omdat HPD1 zo plots was. Ik schrok daar echt en moest serieus wegsturen.Streskip schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 05:05:
Ik vind dat het gewoon goed ging. Misschien was HPD1 ietwat aso maar wel te verwachten. Waar HPD2 je inhaalde vind ik wel een goede plek.. Hij remt je er zo uit, als jij iets eerder was gaan remmen had je de apex makkelijk kunnen halen![]()
Bedankt vandaag voor de hosting voor de RUF RWD Practice. Erg leuke auto en onwijs spannend om ermee in een groepje te rijden. Ben erg benieuwd naar maandag!
Sorry nog Rudy op het laatst, ik zie jou zo een beetje driften voor me, ik denk die gaat wel aan de kant.Doe je dat met de setup die je geshared had? Mijn snelste tijd daarmee was een 2:30.899. Jij hebt weer zo'n ninja tijd, niet normaal joh! Weet niet wat de tijden gister waren maar vanaf de 2:31.xxx zit het wel lekker dicht bij elkaar! Beloofd veel goeds
![]()
Moest daarna snel weg voor de nachtdienst
Bij HPD2 zag ik al iets aankomen. Ik remde daar trouwens al een vroeger als anders en omdat ik wist dat hij langs me zat heb ik heel lang moeten wachten met insturen. Ik had die bocht met gemak kunnen halen. Het is moeilijk te zien, maar ik anticipeerde dit al een stuk en hield wat rechts. Misschien dat hij daardoor dacht dat er een gat was? Als je vanuit mijn cockpit view kijkt, zie je dat ik rond 0.21 licht naar rechts stuur terwijl dat normaal mijn instuurpunt is.
In ieder geval, het is zonder bloedvergieten afgelopen, maar zo zie je dat er altijd wel situaties zijn die helemaal anders ingeschat worden door verschillende mensen.
Maar op dit stukje gaat het wel vaker mis. Die S blijft gewoon een listige combinatie zeker met zulke snelheids verschillen. Maar dan nog, je bent goed omgegaan met de situatie. Uiteindelijk gaat het er niet om hoe het zou moeten maar dat je dingen ziet aankomen. Je kan stug je lijn houden maar dan waren jullie er beide afgegaan, dus doe vooral wat je zelf fijn vindt.
Hpd 1 begint zelfs pas met zijn actie voorbij jouw instuurpunt. Als jij daar op de limiet zit te rijden is het game over.
Hpd 2 zet hem er voor de bocht nog naast maar dat is nou niet echt een goed punt. Hij zou eigenlijk moeten wachten tot net na de bocht.
Dit ging alleen maar goed omdat jij heel goed anticipeerde.
Kreeg gelijk flashbacks naar de enorme hoeveelheid slechte inhaalacties van hpd rijders die ik tegenkwam in de proto & gt.
Geen geduld of besef van instuurpunten van de ford gt.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
In de NEO race waren de esses ook 'verboden inhalen'.
Tot voor deze race ging het nog goed voor mij, qua idiote inhaalacties. Maar hier zit je eigenlijk in een lange snelle sectie achter een trage Ford, en ze verliezen daar dus veel tijd. Mijn gedacht is dan wel dat je liever tijd verliest en de race uitrijdt dan dat je gaat kegelen met de Fords.Fragbeestje schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:21:
Vind allebei de hpd acties behoorlijk slecht.
Hpd 1 begint zelfs pas met zijn actie voorbij jouw instuurpunt. Als jij daar op de limiet zit te rijden is het game over.
Hpd 2 zet hem er voor de bocht nog naast maar dat is nou niet echt een goed punt. Hij zou eigenlijk moeten wachten tot net na de bocht.
Dit ging alleen maar goed omdat jij heel goed anticipeerde.
Kreeg gelijk flashbacks naar de enorme hoeveelheid slechte inhaalacties van hpd rijders die ik tegenkwam in de proto & gt.
Geen geduld of besef van instuurpunten van de ford gt.
Om een idee te hebben, in die race zijn er van de 6 Corvettes is er juist 1 aangekomen. Er waren maar 2 Fords van de 7 die in de lead lap (van FGT) zijn gefinished, nummer 3 zat op 3 rondes achterstand.
Ja en? Dat is multi class racing. Je wint wat en je verliest wat in verkeer. De esses is echt geen plek om in te halen.ThiJor schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:54:
[...]
Tot voor deze race ging het nog goed voor mij, qua idiote inhaalacties. Maar hier zit je eigenlijk in een lange snelle sectie achter een trage Ford, en ze verliezen daar dus veel tijd.
Dat een jaar daarvoor, met de ELMS. Bij NEO hebben we geen zones ingesteld. Daarvoor in de plaats hebben we de live admins.JoepW schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:09:
De esses zijn mijn inziens niet de plek om in te halen.
In de NEO race waren de esses ook 'verboden inhalen'.
[ Voor 29% gewijzigd door Niellie41 op 29-03-2014 12:02 ]
En oh ja Niel ELMS
Nu nog beetje constant en ik ben tevreden, probeer goed de lijnen te rijden en gaat echt steeds beter met de Skip.
Ook nu Oval D classe.
Verwijderd
Vanavond 29-03
19:30 - 22:00 practice
22:00 - 22:10 kwalificatie 2 rondes / 10 minuten
22:10 - 00:00 halve raceafstand, 67 rondes of 80 minuten.
Unilimited tows en 50% fuel.
wachtwoord is geheim
2:20's nu met een volle tank
Er zit een kleine kans in dat ik Maandag mee kan doen. Dus na maanden niet gereden te hebben de Ruf op Spa uitgelaten, zit ik bijna 20 seconden achter de tijd van PassY!
Het duurde even totdat ik door had dat hij de Track versie had gebruikt.Een kleine 10 seconden achter Joep, dat is al wat beter.
Phew.

1 in 3. In 2 is echt langzamer.
2 gassen
3, 4 & 5 Bij bordje 50m in rechte lijn remmen (niet te hard remmen) en vlak voor het diepste punt ff extra hard remmen en in 5 omhoog. Gas rustig opbouwen. En in T5 kan je flink afsnijden zonder inc en BF.
6 Oppassen met te veel sturen of veel gas.
7 Voor het 200 m1 bord remmen, in 3
8 in 3
9 in 3
10 in 3
11 in 3
12 in 5. Gas heel rustig opbouwen. Hier is de auto amper goed op te vangen als je te veel gas geeft.
13 Opletten dat je deze bocht echt rustig neemt dus op tijd remmen. Door de verkanting rem je al gauw te laat. In 3.
14 in 3
15 in 3
16 lekker wijd uitwaaieren en rustig gas opbouwen
17 in 5. Onder de gele 'brug' gas liften en op tijd insturen.
18 licht aanremmen in 5.
19 & 20 Ruim op tijd aanremmen in 3 (2 is echt langzamer!)
Vanaf T7 t/m 16 kan je ook om het op veilig te spelen kan je ook alles in de 4de versnelling doen.
Suc6!
Vanmiddag in de NIS meegereden en na een lage race met veel cautions 3e geworden na op een rondje achterstand te zijn gekomen en 2 spins van mezelf goedgemaakt te hebben.
Daarna met Michel en Arno even gaan klooien in de Legends, setup van het forum gepakt en gaan oeffenen. Het beviel ons zo goed dat we maar gekwalificeert zijn en gingen racen.
4 spilts, en helaas zaten we geen van alle bij elkaar.
ff snel eten en kijken of ik nog wat van de JSF practice mee kan pakken
FixedJoepW schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:50:
Vroeg (echt vroeg) remmen en blokkeren / ABS voorkomen, late apex nemen (dus zo snel mogelijk weer in een rechte lijn rijden), voorzichtig op het gas, voorkom wielspin. Onder de layout per bochtnummer de versnelling en eventuele tips.
[afbeelding]
La Source in 3. In 2 is echt langzamer.
Uitkomen van La Source gassen
Eau Rouge, Raidillon op Bij bordje 50m in rechte lijn remmen (niet te hard remmen) en vlak voor het diepste punt ff extra hard remmen en in 5 omhoog. Gas rustig opbouwen. En in T5 kan je flink afsnijden zonder inc en BF.
Opkomen van Kemmel Oppassen met te veel sturen of veel gas.
Les Combes: Voor het 200 m1 bord remmen, in 3
Rivage in 3
Naamloze knik in 3
Pouhon aka Brussel aka de dubbele linkse in 5. Gas heel rustig opbouwen. Hier is de auto amper goed op te vangen als je te veel gas geeft.
Fagnes 1 Opletten dat je deze bocht echt rustig neemt dus op tijd remmen. Door de verkanting rem je al gauw te laat. In 3.
Paul Frère in 3
Stavelot lekker wijd uitwaaieren en rustig gas opbouwen
Blanchimont in 5. Onder de gele 'brug' gas liften en op tijd insturen.
18 licht aanremmen in 5.
Busstop chicane Ruim op tijd aanremmen in 3 (2 is echt langzamer!)
Vanaf Les Combes t/m Stavelot kan je ook om het op veilig te spelen kan je ook alles in de 4de versnelling doen.
Suc6!
Misschien ben ik er morgen ook bij.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nee ik ben geen Amerikaan, maar wel lui. Was me te veel tiepwerk.Fuelke schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:07:
[...]
Fixed- Die gekke Amerikanen met hun bochtennummers ook.
......
Ook fixedFuelke schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:07:
[...].......Misschien ben ik er morgen MAANDAG ook bij.
* Je kan de Nationwide NASCAR B race van 30 ronden op Pocono probleemloos rijden zonder bandenwissel
* Het helpt wel dat er 15 van de 30 ronden onder caution worden gereden
* Omdat mijn voorgangers wel gingen pitten, heb ik ook 4 ronden aan de leiding gereden, volgens iRacing de eerst oval rondjes aan de leiding sinds ik begon in november 2010. Niet helemaal juist, dankzij de kromme redenering paar jaar terug dat de Star Mazda race op The Milwaukee Mile volgens iRacing een Road race was. (Zodat ik nog steeds op mijn eerste officiële oval win moet wachten, ook al won ik dus daar)
* Bij een restart vanop P2 met nog 3 ronden te gaan rij je best zo dicht mogelijk naast de leider zodat er vanop de tweede rij niemand zit er tussen wringt zodat je niet tweede wordt; maar vierde.
* Tot slot, als je denkt dat 15/30 onder caution veel was, ik nam ook nog een NASCAR C fixed mee op Martinsville ... 35 rondjes onder caution, race length: 45 rondjes. En ik werd nog van P5 naar P8 gezet omdat ik na de finish langs de pacecar gereden was
http://members.iracing.co...id=10534671&custid=127338
91 caution laps
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Tja, van die mensen die hem er in Turn 1 vlak na de restart hem er maar ff tussenduwen omdat 3-wide best moet kunnen op Martinsville.
Het ging me voornamelijk om het percentagethemac1983 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:57:
jij vindt 35 caution laps te veel..
http://members.iracing.co...id=10534671&custid=127338
91 caution laps(van 250)
Oh ja, even opletten voor mensen die in een serie rijden die om de twee uur rijden: door de uursverandering zijn alle races een uur later (of vroeger).
NASCAR B had races om 10h - 12h - 14h - ... , dat is dus nu 11h - 13h - 15h ...
[ Voor 19% gewijzigd door Fuelke op 30-03-2014 10:00 ]
Kon de 2 leiders net niet bijhouden, maar kon ook heel langzaam een gaatje maken richting P4
En niet meer midden in de nacht? Dacht dat het 03:00 ofzo eerst was
Als ik het mag vragen waarom eigelijk weer de 2 RUFS erin?

komt wel goed, wordt vast wel een leuke race!
[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 30-03-2014 17:39 ]
Gestart als 6e, 1 plek achter Nick. Redelijke start, veld schoof mooi in elkaar en Nick zat rondenlang in de versnellingsbak van Mattias Anreus (mijn divisie 3 "vijand").
Dat ging zo een paar ronden door totdat er iemand spinde, Nick en Mattias schoven wat op en ik zat op het vinkentouw /olavmol. Helaas maakte ik een foutje bij opkoomn rechte stuk waardoor ik de aansluiting verloor.
Op een gegeven moment spinde Simon Hulbert (alien) en ik kwam naast hem terecht in de Audi S. Hij was sneller dus achter hem aangesloten om de draft te behouden en samen op te rijden. Helaas maakte ik een foutje bij het aanremmen van de Audi S volgende ronde en was ook zijn draft kwijt.
Wat er toen allemaal gebeurde kon ik niet goed volgen, maar er kwamen wat backmarkers met schade de baan op. Volgens mij tikte Mattias er 1 aan, Nick kon er nog net omheen. Ik kon toen alleen maar volgen op plek 5. Toen was er weer een incident met een backmarker waardoor ik in de bak van Mattias zat en hem met het ingaan van de laatste ronde passeerde bij het aanremmen van de Tarzanbocht. Paar bochten flink aangezet om een gaatje te slaan en zo als 4e over de streep

Nick is knap 2e geworden achter Maurice Dietzel (iR 5000) en is druk bezig om zelf alienstatus te krijgen met z'n iR an 3741
Mooie race. Hopelijk is de beeldkwaliteit goed, zag alleen dat de webcam iets te ver naar links stond gedraaid.
Dat gaat vaak even bijstellen wat voor tijdelijk onscherp beeld zorgt
heb jij je 3 schermen render seperatly aanstaan? precies dat al ser een auto voorbij je bezel komt die ineens dichter is ;pArfman schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:44:
Zometeen de Radical SoF race op Zandvoort. Ik stream live:
[video]
eerste render iracing directX 11

[ Voor 19% gewijzigd door dabelg op 30-03-2014 22:49 ]
netjes... Voor mij wordt het een drop week. Te weinig tijd gehad. Alleen vandaag kunnen trainen. Uiteindelijk wel een 57.8 gereden in Q, en de race van 22:15 gedaan. SOF was eigenlijk net te hoog voor me, gestart vanaf P10. Kwam klem te zitten achter Colin Suttie, die in het begin echt moeite had om snelle tijden te rijden. Echter na 17 rondes haalde hij me weer in. Ronde erna zat ik ong. 0.3 achter hem met ingaan T1, ik remde al bij het 200m bord, maar dat was nog te laat. Of hij gaf me een brakecheck. Ik kon hem nog net vermijden, maar spinde daardoor wel en kwam op P12 terug. Kreeg nog 1 plekje cadeau doordat Toni de muur in was gegaan. P11, en maar 88 punten. Morgen geen tijd om te rijden, ben pas tegen 23;00 thuis... bagger... mja... Als ik niet gespind was, en achter Colin aan was blijven rijden had ik nog een P7 kunnen scoren met 139 punten... helaasschh-PassY- schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:54:
3de plek Op Lime Rock en 121 punten in de pocket
Kon de 2 leiders net niet bijhouden, maar kon ook heel langzaam een gaatje maken richting P4Beetje saaie race, maar altijd lastig dan om gefocussed te blijven.
Cube Nuroad Race (2022)
1 avondje is denk ik niet genoeg om met je broek volgescheten gillend de berg af te gaan.
Mag ik daaruit opmaken dat de Skip volgende week Bathurst aan doet? Stevige combi-PassY- schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:45:
Maak je borst maar nat voor volgende week dan
1 avondje is denk ik niet genoeg om met je broek volgescheten gillend de berg af te gaan.
Xbox
GoT Monday Tournament 14S1 W9 | 31-03-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weersvoorspelling |
Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
18° C | 80% | 0% | 26 Km/u | NW | Clear |
Aangezien het een nogal uitdagende combi is hebben we het aantal fast repairs verhoogd naar 4.
En gezien de inhoud van de tank en het nogal forse brandstofverbruik moet je rekenen op een pitstop om te tanken!
hehe inderdaad. Het scheelt dat ik Bathurst wel leuk vind, in tegenstelling tot LimeRock. Na 10 rondjes begin ik misselijk te worden op die carrousel-PassY- schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:45:
Maak je borst maar nat voor volgende week dan
Als ik vanavond vanuit Capelle ad IJssel voor 23:00 thuis ben dan kon ik de 23:15 nog wel eens meepakken. Ik kon ook gisteren in de race vrij gemakkelijk de 58 laag rijden zonder draft, dus opzich moet ik meer punten dan 88 kunnen scoren... Waarschijnlijk heb ik deze week wat meer tijd, en kan ik woensdag en vrijdag alvast wat voorklimwerk doen
Cube Nuroad Race (2022)
Ja, staat aan. Zal wel door de hoek van de schermen onderling in combinatie met de hoek van de webcam komen. Voor mij ziet het er allemaal prima uitdabelg schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:20:
[heb jij je 3 schermen render seperatly aanstaan? precies dat al ser een auto voorbij je bezel komt die ineens dichter is ;p
hehe, toch "grappig" dat iedereen misselijk word op LM, terwijl ik van alles al misselijk word IRL, behalve LM waar iedereen over begintderx666 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:34:
[...]
hehe inderdaad. Het scheelt dat ik Bathurst wel leuk vind, in tegenstelling tot LimeRock. Na 10 rondjes begin ik misselijk te worden op die carrousel
Als ik vanavond vanuit Capelle ad IJssel voor 23:00 thuis ben dan kon ik de 23:15 nog wel eens meepakken. Ik kon ook gisteren in de race vrij gemakkelijk de 58 laag rijden zonder draft, dus opzich moet ik meer punten dan 88 kunnen scoren... Waarschijnlijk heb ik deze week wat meer tijd, en kan ik woensdag en vrijdag alvast wat voorklimwerk doen
Heb wel na een paar ronde dat ik sneller en vaker in de "zone" kom op LM dan andere banen. Alles lijkt dan wel op de automatische piloot te gaan en ik rijg de 58.1-2 aan elkaar dan. Tot ik ga nadenken ...
Ik ga vanavond puur en alleen voor de finish halen, maakt me echt niet uit hoeveel ronde achterstand ik heb, als ik maar de finish haal zonder schade
En waar kan ik me opgeven voor de finale? Zou graag startnummer 33 willen en rijden in 1 van de Rufs. Heb te weinig ervaring in de C6r denk ik, dus dat laat ik aan andere over.
Nog nergens, komt eraan-PassY- schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:30:
[...]
En waar kan ik me opgeven voor de finale? Zou graag startnummer 33 willen en rijden in 1 van de Rufs. Heb te weinig ervaring in de C6r denk ik, dus dat laat ik aan andere over.
Na nergens lekker mee rond te komen gisteren avond, toch even geprobeerd.BM schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:48:
[...]
Mag ik daaruit opmaken dat de Skip volgende week Bathurst aan doet? Stevige combi
heb geen rondje uitgereden, ik strande telkens bij de chicane op de berg.
Dat is best listig net over de hobbel, verder wel genoten de andere punten.
Lime Rock kom ik op 58.8xx achter elkaar en snelste 58.1 geloof ik nu ook gehaald.
Maar ritme kwam niet dus maar 1 race gedaan.
Mijn plan van vorig seizoen was gewoon de finish halen, en dat alleen al leverde mij behoorlijk wat punten op. Kon vorig seizoen een 2:31 laag rijden, maar denk dat ik in de race niet lager ben gekomen dan 2:33
Hoe zit het eigenlijk met team maken? Is dat random en moet je een auto opgeven, of moet je er 1 maken? In het geval van het laatste, iemand zin om mij in het team te hebben?
Zal wel hetzelfde gaan als de vorige?-PassY- schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:55:
Hoe zit het eigenlijk met team maken? Is dat random en moet je een auto opgeven, of moet je er 1 maken? In het geval van het laatste, iemand zin om mij in het team te hebben?
Eerst maken mensen teams, dan wie overblijft wordt in een team gezet.
Dus met inschrivjen zal er wel opgelet worden hoeveel van elke auto kunnen worden toegevoegd.
Van de week ga ik denk ik goed testen met de auto's en stream afstellen, want dat wil ik wel gaan opzetten daarvoor.
[ Voor 10% gewijzigd door Ithric op 31-03-2014 13:33 ]
Maar je kan een eigen team samenstellen of semi random ingedeeld worden. Dit alles via een nieuw tool van Nick
Nieuw deze keer is natuurlijk dat er 3 auto's in een team zitten. Je kunt dus ook een team van 2 man maken, dan zoeken wij er een 3e bij mocht je voor de race niemand meer gevonden hebben.
Mijn voorkeur gaat dan overigens uit naar de CR6
Als ik alle data heb, dan zal ik laten zien waarvoor het precies is.
Link naar de enquête
Alvast bedankt!
En als je klaar bent, moet je eens hier kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 31-03-2014 14:05 ]
/edit: Ik vind het ook niet erg om ergens in gedeeld te worden. Al zou ik heel graag niet de C6r rijden, anders word het flink oefenen voor mij

[ Voor 87% gewijzigd door -PassY- op 31-03-2014 14:17 ]
ookal gaat mijn voorkeur naar de ruf c-spec!
Ik zoek ook nog wel een team, moet wel nog even checken of ik dan kan, maar ik stel me wel beschikbaar voor de Corvette-PassY- schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:55:
Cube Nuroad Race (2022)
Dit topic is gesloten.