iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ja, helaas waren de broadcasters al bezet op onze normale tijd, dus de race is nu om 03:00JoepW schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:40:
Alvast een beetje nieuws over onze Seizoensfinale!
We gaan 's nachts rijden........
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Zware teleurstelling daar, FGT naar GT3. Dan zal er dus geen GT2/GTE/GTLM zijn voor een tijdje?Niellie41 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:25:
Hmmm...
[...]
http://members.iracing.co...list/3244356.page#7902668
Traction control voor de Corvette. Dat opent wel wat deuren voor GT3 en de HPD.
De huidige versies van deze auto's blijven wel bestaan volgens mij. Ik vind het allemaal heel verwarrend nu.ThiJor schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:58:
[...]
Zware teleurstelling daar, FGT naar GT3. Dan zal er dus geen GT2/GTE/GTLM zijn voor een tijdje?
-We are now utilizing the Brass Monkey engine http://playbrassmonkey.com/ to provide integration between your tablet/smart phone and iRacing. By downloading the brass monkey client from your app store you can now use your tablet or phone as a digital dash or even as a driving controller. Simply launch the Brass Monkey client on your phone, and click the iRacing link once the simulator is up and running. Tapping the steering wheel or HUD icon in the upper left will allow you to switch between displays. The app.ini key [Brass Monkey] BMAllowDrive=1 allows you to shut off the driving controls permanently.
1) Install brass monkey client on your phone/tablet
2) Launch brass monkey client on your phone/tablet
3) Start the iRacing simulator (not the website)
4) Click the iRacing link on the brass monkey client to connect
5) Click the steering wheel or HUD icon in the upper right hand side to switch between a heads up display and driving controls
6) If you can’t make this work, double check that your phone is on the same wifi network as your computer.
2 scenario's dan:Niellie41 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:05:
[...]
De huidige versies van deze auto's blijven wel bestaan volgens mij. Ik vind het allemaal heel verwarrend nu.
-de GT3 versie zuigt de GT2 versie dood
-de GT3 versie is te langzaam en de Ford GT aantallen in Proto & GT zullen iets dalen, maar bijlange niet zoveel als in scenario 1.
Ik hoop gewoon op een of 2 nieuwe GTLM modellen, stel de BMW M3 of Z4 GT2/E (die dacht ik in de besprekingen met de Z4 GT3 zat) en/of de Corvette C7-R.
Hahah dat is best grappig om met je telefoon iracing te besturen
Hopelijk gaan de mensen er niet mee rijden!
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Montegi? want die heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt in een race.JoepW schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:40:
Alvast een beetje nieuws over onze Seizoensfinale!
We gaan 's nachts rijden........
Er zit wel wat lag in het dash board, meer dan bij iSpeed heb ik het idee. De info die ik nodig heb, benzine verbruik, staat niet op het dash board helaas. Voor mij heeft Brass Monkey niet zo veel nut op het moment.Ithric schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:46:
[...]
Werkt hier goed, maar eens een houder kopen en deze of ispeed gebruiken.
ik gebruik op dit moment Ihud!
is erg handig en je kan er veel op aflezen!
zoals temperaturen enzo
Huh?Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:02:
Zelfs iRacing begrijpt de logica van mijn setups niet meer![]()
[afbeelding]
Nou, dat was een rare gewaarwording voor mij.... Niet meekomen met de top met de MX5

Echt vreemd. Ik kon niet in mijn ritme komen en ik kreeg er ook geen echt snel rondje uit.
Maar goed de 'schade' nog kunnen beperken met een 6de plek in de 2de heat tegen een 14de plek in de 1ste heat. Maar de 2de heat wel een aantal leuke momenten gehad met Deni en Nick. En veel slow downs gehad.
Morgen maar eens zien of het bij de CRC beter gaat
Verwijderd
2e heat afgehaakt en een Oval gedaan voor het goede gevoel.. Dat lukt ook niet echt, dus dan nog maar een race op Spa in de Skip. Dat was beter! Hele race met 2 man zitten knokken. Helaas maak ik twee rondes voor het eind een fout en spin ik. Anders hadden we met 3 binnen de seconde gezeten. Spa is gaaf om te racen
Cube Nuroad Race (2022)
Door veel foutjes kon ik niet echt in een ritme komen, maar toch in de lead lap gebleven wat ik al knap vond.
Deni kwam rap naderbij na een lange Pitstop en veel foutjes volgens mij, uiteindelijk laatste ronde laatste bocht kwam hij voorbij. (want hij wil niet de schande hebben achter mij te eindigen.
Tweede race had ik een wereld start, ik kon door het midden geloof ik 3-4 mensen voorbij.
Dit heb ik nog geen rondje volgehouden doordat ik zoveel langzamer rond ga dan de rest, hele tijd alleen gereden en wat foutjes gemaakt.
Uiteindelijk ronden lang nog gevecht met Arno gehad, dat ging echt fair en 2wide meerdere malen.
Ik dacht echter dat de race een rondje korter was door de witte vlag die ik al een halve ronden had, dus ik vol verdedigend de laatste bocht uit maar te weinig snelheid en toen kwam Arno toch voorbij. (laatste ronde verknalde ik echt enorm.)
EDIT: En nog een leuk momentje toen de leaders voorbij kwamen, ik nam de chicane iets te wijd. (was wel deels geplanned maar ging bijna in de muur.
Toch ben ik blij, Zolder heb ik amper gereden en begin van de P haalde ik met moeite 1.58 - 1.59 en in de race heb ik 2 laps (1 zonder inc. 1.53.1) 1.53s gereden,
Ben dus best trots op mezelf, moet nog wel werken aan me concentratie in langere races maar gaat echt met stappen beter. (Eerste Monday race kwam ik geen 10 minuten rond)
(vanavond even kijken wat ik ga doen, weet niet of ik Kia wil rijden op Mid Ohio. Dus dan zijn de opties Skip of Street Stock.)
S2 ga ik denk ik Ruf/BMW of Corvette als races erbij doen, of ik Skip wordt nummer 2 voor afwisseling.
[ Voor 12% gewijzigd door Ithric op 25-03-2014 08:05 ]
Star Mazda zal volgend seizoen met NTM5 wel weer een boost krijgenOlaf van der Spek schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 01:22:
Damn, net de enige official Star Mazda race gemist vandaag.Star Mazda is dit seizoen echt om te huilen.
Was erg leuk gister! Rijd normaal nooit in de MX5 (vond 'm nooit zo leuk), maar de combinatie MX5 en Zolder was een heel erg geslaagde
2e race al snel een slowdown te pakken en teruggevallen. Zat opzich in een aardig groepje maar was zo slim na de 2e chicane met 2 wielen links naast de baan te gaan en mijn auto af te schrijven. Vervolgens zo stom geweest om door te rijden en met m'n kromme auto Jeroen van de baan te rijden
Daarna was de race wel redelijk over. In de laatste ronde nog vlak achter Frans terecht gekomen die me weavend achter zich wist te houden (niet écht netjes Frans
Al met al helemaal prima combi, erg leuk
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Sinds ntm5 kon ik ineens niks meer klaarmaken met die bak, dus mijn verwachtingen waren niet hoog. In de practice met de setup van Nick aan de slag gegaan en het ding voelde echt rocksolid aan. Zoveel grip overal, zoveel ruimte voor correctie als je over het limiet ging. In de practice zonder tow een redelijke pace kunnen vinden, maar met tow scheelde het toch wel veel.
Tijdens de Q begon ik echt de pace te vinden die ik nodig had. Met een uitschieten met een kleine tow op het einde die goed was voor Pole. Erg tevreden daarover natuurlijk.
Toen race 1, ik kwam heel snel van de start, alleen miste m'n shift voor de 2e gear al meteen. Kon het gelukkig nog goed herstellen voor T1 en wist het veld nog achter me te houden. Daarna een race lang in m'n rearview mirror gekeken om Nick en Pascal achter me proberen te houden. Dat lukte me niet helemaal want Nick kwam er op een gegeven moment toch voorbij. Daarna samen met Pascal in 1x Nick kunnen inhalen door een kleine fout van Nick. Dus daarna gefocused op uitrijden maar Nick en Pascal gaven niet zomaar op, we gingen bijna 3 wide de eerste chicane in maar ik kwam te ver naar rechts en kreeg een slowdown, erg jammer, dat kostte me meteen 3 plekken. Achter BM doorgereden tot het einde en ik kon hem inderdaad riant voorbij voor S/F dus toch nog een P3 voor race 1
Race 2 begon vreemd, Pascal met zijn stop&go was al meteen uit de race, erg jammer. Samen met Nick wederom gebattled voor positie, maar een paar rondes later spinde Nick in T1 en verloor zijn aansluiting. De volgende achter me was dan Koen. Hij had nog een afstand van 6.5seconde toen, maar ik zag het gat snel kleiner worden, ik zat ver van de pace af. Heb geprobeerd nog te vechten voor m'n positie, maar ik kon hem niet achter me houden, dus uiteindelijk met een P2 over de finish gerold.
Vond het echt twee topraces, je kon zoveel vetrouwen op die bak, laat remmen was totaal geen punt meer, waar ik normaal met de Mx-5 dan echt volledig door zou schuiven. En in de hairpin kon je echt heel vroeg al op het gas.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ok, so I'm finally getting around to doing that Lucky Dog stuff. I think I found enough sound to replace the stocks. Should be 'soonish.'
Had niet verwacht dat ik vooraan zou rijden want ik had net als Dirk echt geen goede feeling met NTM5 op die MX-5. Vond het echt steeds bagger aanvoelen tot gisteren...
Tijdens de Q een vrij goeie ronde neergezet en vond dat wel genoeg. Nog maar wat liggen rondrijden en op andere rijders hun rempunten beginnen letten. Had beter wat meer gefocust want Dirk snoepte m'n pole doodleuk af.
Heat 1 ging volledig de mist in. Al zeer vroeg een spin en doordat ik daarna direct begon te pushen om tijd goed te maken ging ik er in de laatste chicane nog maar eens af. Toch nog wat plaatsen goed kunnen maken maar had toch liever in het pakje vooraan gezeten om mee te strijden.
Heat 2 goed vertrokken en na een tijdje tot de 3e plek kunnen rijden op zo'n 3 seconden van de leiders. Nick maakte echter een foutje in T1 en door een eigen domme inschattingsfout even moeten grasmaaien. Had beter iets meer geremd en de linkerkant blijven houden maar ja... weer wat bijgeleerd. Toen zat ik op 6,5 seconden van Dirk en dat wou ik absoluut dichtrijden.
Wou 'm er al eens naast zetten aan de eerste chicane maar toch maar netjes ingevoegd. Rondje later werd het wel duidelijk dat ik het daar wel moest klaarspelen want op andere plekken won ik niet zoveel op Dirk.
Inhaalactie ging maar net goed. Fractie te laat geremd waardoor ik wel wat weinig ruimte liet en Dirk een slowdown kreeg. Net voor de 2e chicane dan maar wat getreuzeld zodat Dirk weer bij kon komen.
In de replay was er net genoeg plek maar volgende keer laat ik toch nog iets meer ruimte.
Al bij al 2 hele leuke races!
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Ik ben even niet in de gelegenheid om te kijken en ben het gisteren vergeten. Het was krap dat herinner ik me wel, maar hoe krap precies geen idee. Iemand die het kan ver-youtube-en?Fragbeestje schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:35:
...
Inhaalactie ging maar net goed. Fractie te laat geremd waardoor ik wel wat weinig ruimte liet en Dirk een slowdown kreeg. Net voor de 2e chicane dan maar wat getreuzeld zodat Dirk weer bij kon komen.
In de replay was er net genoeg plek maar volgende keer laat ik toch nog iets meer ruimte.
Heat 2 helaas dubbel terug geschakeld in T1 (eigen schuld, af en toe druk ik de flipper te weinig in en dan zweeft hij net tussen wel of niet schakelen, dan denk ik dat hij niet schakelt en onbewust klik ik nog een keer. Met wat pech knalt hij er dus 2 omlaag en dat vindt die mx5 niet zo leuk in een bocht
Was echt super leuk gister! Leuk geraced alleen idd ik heb dan geen idee hoeveel plek ik nog heb, toch maar eens schermen bijkopen
ben tot een 58.2 gekomen op Lime rock. Af en toe er vanaf omdat ik gewoon te laat was met reageren, maar toch relax een rondje of 30 kunnen doen
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ik ben al een tijdje aan het werken aan een tooltje wat mensen kunnen gebruiken om makkelijker de setup shops te organizeren zoals bijvoorbeeld Arjan voor het Radical forum doet en Jonathan Butel voor vele andere forums. Voor degene die het niet kennen: 'vroeger' moest iemand alle setups die gepost werden in het forum op gaan zoeken en handmatig in een post bij elkaar zoeken, netjes gesorteerd op naam en met een linkje naar de setup. Heel handig voor mensen die snel een setup zoeken, heel veel werk voor de mensen die het bij moeten houden.
Mijn tooltje helpt mensen door het hele proces wat makkelijker te maken, en Arjan is dat momenteel aan het beta-testen. Lang verhaal kort: hij hoeft nu alleen nog maar de posts op te zoeken waar een setup in gepost is, en op die post te klikken. Alle informatie over de setup (wie, welke auto, track, seizoen, etc) wordt meteen automatisch ingelezen en in een database geplaatst. Daarna kan Arjan automatisch de forum post voor zijn setup shop laten genereren en zelfs automatisch zijn post laten editen.
Wat heeft dit met mijn setup website te maken? Simpel... Sinds vandaag heb ik in de beta versie ingebouwd dat alle setups die mensen via mijn tooltje in hun setup shop stoppen ook automatisch gedownload worden, en meteen weer geupload worden naar mijn setup website. Volledig automatisch. Als meerdere mensen het dus straks gaan gebruiken gaan alle setups uit het forum allemaal vanzelf in mijn setup website terecht komen
Hopelijk woekert dat het gebruik van de website weer wat aan
Het is nog allemaal in test fase en voor nu gebruikt alleen Arjan het (dus alleen Radical setups), maar als het tooltje straks goed genoeg is voor 'publiekelijk' gebruik (alleen door setup shop managers dus) dan hoop ik dat er veel meer auto's in terecht komen
Maar serieus, dat tooltje werkt echt te gek en scheelt bergen werk. Ik ben heel benieuwd wat Jonathan er van vindt, die gast moet uren per week kwijt zijn aan die setup postings
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb me weer goed vermaakt gister in de MX5. Ik zal proberen weer wat vaker mee te doen, werk wordt hopelijk iets rustiger deze weken (de klant kan onze snelheid niet aan lol
Enkel de 1e heat mee kunnen rijden maar het was een leuke race..
Bij de start ging [ADD] gelijk linksaf de muur in waardoor ik ook wat langzamer weg kwam maar ik stond toch al bijna achteraan
Ik mis het Iracing gevoel wel echt heb ik hoor... Ik rijd nu al twee maanden bijna niets (enkel de JSF) en ik had zelfs moeite met de MX5 gister
Close Racing Challenge S1 - 8 | 25-03-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weersvoorspelling |
Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
27° C | 40% | 0% | 15 Km/u | N | Partly |
Volgens mij hebben we daar al eens op gereden met GoT? In de McLaren op Twin Ring Motegi.Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:41:
[...]
Montegi? want die heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt in een race.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Cota erbij, misschien de radical voor wat korting
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
heerlijke combo deze week imho.Ithric schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:57:
Ik "Skip" vanavond vermoedelijk.
ik heb eigenlijk geen verstand van circuits, wat leuk of minder leuk is. maar als ik snel op een bepaald circuit ben, dan vind ik dat leuk
Wie weet wat goede temps zijn voor de banden van de skip? en welke temps slecht zijn?
< 60 Cold?
70 Good?
> 85 Overheating?
[ Voor 18% gewijzigd door MikeVM op 25-03-2014 15:13 ]
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Ik heb voorlopig al: Mustang FR500S, Radical, McLaren, Ford GT, RUF en Interlagos, Daytona, Montreal, Indianapolis, Mid-Ohio, Mosport (Canadian tire), Mt Panorama, Road America, Road Atlanta, Sebring, Silverstone, Spa, Suzuka en Watkins Glen.
Zolder en Zandvoort wil ik als goede BeNeLuxer wel hebben, en COTA zal waarschijnlijk wel in heel wat schedules zitten volgend seizoen. Qua auto's kijk ik vooral naar de Corvette, de Ford Falcon V8, Skip, HPD...
Puur persoonlijk het volgendeMikeVM schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:06:
[...]
heerlijke combo deze week imho.
ik heb eigenlijk geen verstand van circuits, wat leuk of minder leuk is. maar als ik snel op een bepaald circuit ben, dan vind ik dat leuk
Wie weet wat goede temps zijn voor de banden van de skip? en welke temps slecht zijn?
< 60 Cold?
70 Good?
> 85 Overheating?
75-80: perfect
80-85: Te doen, maar je merkt dat er grip verloren gaat.
85+ Te warm en weinig grip.
Al kwam gister links achter tot 93 graden en links tot 85, geen probleem. Maar ik beschouw Lime Rock als een uitzondering. Rij ook met een ARB van 2 ipv 7, en links meer banden druk dan rechts om toch wat temparatuur in de rechterkant te krijgen.
En niet te snel je banden opwarmen kwam ik laatst achter
Ja, dat was vaag. Mijn stuur stond gedraait en ik zag niet hoe ik zeker kon weten dat ik voldoende terug had gedraait.. Ik had dus nog een rondje moeten doenthemac1983 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:29:
Bij de start ging [ADD] gelijk linksaf de muur in waardoor ik ook wat langzamer weg kwam maar ik stond toch al bijna achteraande 1e paar rondjes rustig aangehaakt en door fouten van andere een paar plekjes kunnen pakken. Uiteindelijk nog 10 gereden maar dat hou ik natuurlijk niet lang vol. Ergens op plekje 12 geëindigd geloof ik. Maar VOOR Joep dus missie geslaagd
Ja ik heb er ook ervaring mee
Geeft niets hoor, het overkomt de besten weleensMrBarBarian schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:23:
[...]
Ja, dat was vaag. Mijn stuur stond gedraait en ik zag niet hoe ik zeker kon weten dat ik voldoende terug had gedraait.. Ik had dus nog een rondje moeten doen

Kon niet echt de ideale racelijn vinden op het rechte stukDaarna was de race wel redelijk over. In de laatste ronde nog vlak achter Frans terecht gekomen die me weavend achter zich wist te houden (niet écht netjes Frans).
Al met al helemaal prima combi, erg leuk
Zie het ook gebeuren in officiele races. Het is zeker niet netjes maar in Iracing kom je er mee weg. Was eens benieuwd of daar een straf voor kwam gezien het scherpe inc beleid.
[ Voor 22% gewijzigd door FransJansen op 25-03-2014 17:44 ]
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Verwijderd
In de meeste webcams zit ook een ingebouwde microfoon.
Ik gebruik nu een webcam.
Mischien dat ik nog eens een keer een headset ga kopen.
Het nadeel van een headset is dat je oren altijd zo warm worden.
Een webcam kun je ook wel vlak bij je zetten dan verstaan ze je beter.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 18:20 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Headset, het is toch voor geluid en niet beeld.Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:18:
Gebruiken jullie met Teamspeak nu een Headset of een Webcam?
In de meeste webcams zit ook een ingebouwde microfoon.
Ik gebruik nu een webcam.
Mischien dat ik nog eens een keer een headset ga kopen.
Het nadeel van een headset is dat je oren altijd zo warm worden.
Een webcam kun je ook wel vlak bij je zetten dan verstaan ze je beter.
Zolang je op de baan blijft zul je d'r geen incs voor krijgen. Maar volgende keer kun je mss wel een tikje van achter verwachten met je geslingerFransJansen schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:34:
[...]
Kon niet echt de ideale racelijn vinden op het rechte stuk![]()
Zie het ook gebeuren in officiele races. Het is zeker niet netjes maar in Iracing kom je er mee weg. Was eens benieuwd of daar een straf voor kwam gezien het scherpe inc beleid.
Btw, dit is volgens iRacing 0.001 seconde

[ Voor 16% gewijzigd door BM op 25-03-2014 19:03 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Aan het begin van de streep lag ik nog voor, volgens mij ligt de echt s/f op zolder dus aan het einde van de witte streepNickThissen schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:09:
Volgens mij moet je naar het begin van de streep kijkenEn het kan closer, 0.000 kan ook
Xbox
Jammer genoeg is de ruimte waar nu mijn PC staat niet groot genoeg om mijn huidige 27" van twee nieuwe broertjes te voorzien.
Nou ben ik met een maat van me in de weer gegaan en ik zou wel 3x 20" kwijt kunnen.
Maar deze schermen hebben een veel lagere resolutie, namelijk 1600x900.
Zal ik deze lagere resiolutie echt gaan merken?
3 schermen is ihmo een van de belangrijkste upgrades als je wil racen in de lagere klasses in het midden van het veld. je word er niet sneller van, maar ik crash zelden in de eerste lap.seninha schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:30:
Ik merk de laatste tijd dat ik echt aan 3 schermen toe ben.Vooral tijdens de eerste ronde als het veld lekker compact is en de kans erg groot is dat je met z'n tweeen een bocht in duik.
Jammer genoeg is de ruimte waar nu mijn PC staat niet groot genoeg om mijn huidige 27" van twee nieuwe broertjes te voorzien.
Nou ben ik met een maat van me in de weer gegaan en ik zou wel 3x 20" kwijt kunnen.
Maar deze schermen hebben een veel lagere resolutie, namelijk 1600x900.
Zal ik deze lagere resiolutie echt gaan merken?
duur hoeft het ook niet te zijn
Monitor steun : 75 Euro.
3x Samsung BW205 140 Euro ( 45 euro per stuk ongeveer)
en dat was meer dan 3 jaar geleden.
wat je niet mag vergeten is: als je naar 3x1080p gaat, moet je wsl een zwaardere graka hebben, en als je een nieuwe graka koopt, dan kan het zomaar zijn dat je psu het niet trekt, dus kijk goed uit wat je koopt, en wat je budget is voor je tegen de muur aanloopt.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Er werd zelfs ingehaald, ik lag op een gegeven moment achteraan het groepje maar door strategisch op te stellen (de binnenlijn) kwam ik naar de 2de plek in het groepje.
Toen wou ik iets te graag iemand voorbijsteken aan de binnenkant, waardoor ik van de oval af ging.

Het is een eenvoudige baan, maar inhalen is bijna onmogelijk.
Heb al redelijke tijd van 36.415 zonder tow gezet, waar 36.1xx de snelste tijd is die ik heb gezien.
Ik heb een TT gedaan met ik geloof meer als de helft van 45 rondjes onder de 36.7xx dus ben erg tevreden.
Nu vanavond weer TT en race zodat ik uit de Rookie ga en dan wat meer daar gaan doen.
Misschien stap ik ook nog in de Skip, maar vind oval even leuker nu.
Moet nu alleen nog 3 niet al te dure monitors vinden want laagste prijs voor een 1600x900 met dvi is ongeveer €90 per stuk. En dan tikt het wel aan.
Zie trouwens net dat Facebook Oculus overgenomen heeft. Lekker een dikke F in beeld als je aan race bent :-)
ik voorspel einde opensource OR VR
nieuws: Facebook neemt maker vr-bril Oculus Rift over voor 1,45 miljard euro
denk dat ik toch echt wel wacht op reviews van dat ding voor ik er een koop
11 developers hebben hun projecten al gecancelled
[ Voor 23% gewijzigd door dabelg op 26-03-2014 09:26 ]
Ik verwacht overigens niet dat het zo'n vaart zal lopen. Maar Facebook is gewoon geen Game bedrijf. Ze willen de bril ook voor andere doeleinden gebruiken en ik verwacht dat er dan ook wel een track functie op komt die alles wat je met dat ding doet bijhoud en doorstuurt.... Echt lekker voelt het inderdaad niet.
Ik heb in ieder geval een order staan voor de DK2, maar was er nog niet over uit of ik die ging laten staan of ging cancelen (in ieder geval snel besteld zodat ik niet tot november ofzo zit te wachten
Het is voor mij in ieder geval een super alternatief voor 3 schermen (dat is gewoon praktisch niet handig in mijn geval omdat ik dan steeds 3 schermen moet gaan zitten schuiven), daarnaast is het ook nog eens goedkoper en kan het voor veel meer dingen gebruikt worden, al is het maar als stomme gadget
[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 26-03-2014 11:13 ]
Ook het visuele aspect. Wat is de hoogte en breedte van het zichtsveld met zo'n OR...
Ik houd het voorlopig wel bij m'n 3 27" schermpjes
Voor alles behalve midden in de race zelf kun je natuurlijk gewoon even het ding omhoog schuiven en er onder door kijken.
En de hoogte en breedte zal absoluut geen probleem zijn als ik mensen met ervaring mag geloven, het scherm is groter dan je gezichtsveld dus de immersie is veel beter dan met 3 schermen. Het enige probleem is de resolutie die wat minder is dan 3 schermen en ook nog veel dichter op je neus zit, ik denk dat het bij DK2 net acceptabel is, of misschien net niet, maar dat gaan we dan wel zien. Maar dat is nou net het punt wat deze overname door FB kan verbeteren, want ze zitten momenteel vast met schermen die door de smartphone industrie gebruikt worden (te duur om eigen schermen zelf te ontwikkelen). En smartphones hebben voorlopig echt niet hogere resolutie nodig, dus dat was een probleem wat nu misschien opgelost kan worden.
[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 26-03-2014 11:59 ]
Vraag me af of dit wat is. Zou een mooi tussen stap kunnen zijn tot de consumer versie uitkomt.
Zie namelijk dat eBay er vol mee staat. Als het wat is dan zou dat een mooi tijdelijk oplossing kunnen zijn ipv drie nieuwe schermen.
De pixels van DK1 zijn zo dicht op je gezicht dat je ze letterlijk ziet veranderen van kleur, als in fysiek. De immersion is wel echt geweldig, maar je ziet gewoon echt nog niet genoeg nu. Ik denk dat ze er met de DK2 nog niet zijn want ik verwacht eigenlijk dat je een minimaal 4x zo hoge resolutie nodig zal hebben om je ogen te ontlasten. Je probeert namelijk steeds scherp te stellen op iets wat niet valt scherp te stellen omdat de pixel gaps zo groot zijn.
Zelf ben ik niet brildragend, en ik heb gehoord dat mensen die dat wel zijn juist prima met de resolutie om kunnen gaan.
Mijn ervaring ermee is dus, wacht tot er op z'n minst 1080p per oog beschikbaar is, of een UHD schermpje voor twee ogen.
Mja dat gaat gewoon binnenkort niet gebeuren, dus het is gewoon een kwestie van hoe lang je daar op wil wachten.DirkT schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:32:
Mijn ervaring ermee is dus, wacht tot er op z'n minst 1080p per oog beschikbaar is, of een UHD schermpje voor twee ogen.
En waar heb je dat gelezen Joep? Volgens mij is alles gewoon backward compatible dus ik zou niet weten waarom iRacing de support zou laten vallen. Ik heb wel gelezen dat ze verwachten dat het ongeveer 1 seizoen duurt (vanaf het moment dat iRacing de DK2 binnen heeft) om support voor de DK2 in te bouwen.
Zelf word ik al misselijk op een rubber bootje in een vijver, en kijken naar onboard iracing filmpjes doe ik ook niet al te vaak omdat ik dan ook misselijk word na een tijdje, maar als ik zelf rij heb ik nergens last van.
Vroeg me af of mensen een zelfde probleem hebben IRL, en ervaring hebben met VR. Had wel 1 dag nodig om te wennen aan 3 schermen, maar echt misselijk werd ik niet, en nu nergens meer last van
Mocht ik er echt misselijk van worden dan staat hji zo op ebay voor de mensen die de eerste batch net gemist hebben
Vooral of je nou de hele tijd ermee bezig bent dat je een dikke bril voor je ogen heb, of dat dit gewoon na een tijd niet meer opvalt.
Het grote probleem van de DK1 (en volgens mij ook DK2) is de te lage resolutie. Dat punt in de verte waar de apex ligt moet worden getekend met iets van 25x25 pixels. Dat is te vaag. De DK2 heeft dan iets van 35x35 pixels, nog steeds te weinig. Dat is ook een probleem in de spiegel, met mijn DK1 kan ik niet zien wat voor een auto achter me rijdt.
https://docs.google.com/f...6yDLZt_vq0XpMzLM/viewform
@zeezeiler: waarom een spiegel nodig? Als je genoeg doorrijd heb je geen spiegel nodig
is dit bevestigd ?ZeeZeiler schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:35:
Over het niet kunnen zien van je toetsenbord/buttonbox, de consumentenversie schijnt een tweede camera te krijgen die een transparant overlay van jouw handen/toetsenbord e.d. op het beeld kan laten zien.
is 1 van de oplossingen die ik op forum al gaf helemaal in begin van de kickstart haha
Het is niet officieel aangekondigd. Mogelijk weten ze zelf nog niet of het in de eerste versie komt.dabelg schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:42:
[...]
is dit bevestigd ?
is 1 van de oplossingen die ik op forum al gaf helemaal in begin van de kickstart haha
Lijkt me dat dit 90% van die extra beleving die zo'n ding je geeft teniet doet....dabelg schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:42:
[...]
is dit bevestigd ?
Nogmaals. Aangezien dit bericht dreigt verloren te gaan tussen al dit geweld over de riftJoepW schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:37:
Willen jullie er aan denken om je in te schrijven voor de RUF School donderdag EN vrijdag as.?
https://docs.google.com/f...6yDLZt_vq0XpMzLM/viewform
Is gewoon niet intere.......JoepW schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:48:
[...]
Nogmaals. Aangezien dit bericht dreigt verloren te gaan tussen al dit geweld over de rift
Ik kan hier geen garanties op geven helaas.. heb nou al 2 dagen "normaal" gewerkt deze week... 3-4 wordt te veel denk ik
So it is pretty obvious at this point between Tony's forum posts and the DB glitch we just experienced that we are working on the Toyota Gen6 Cup car. This will be released in the season 2 build.
Technically we DO NOT have a signed contract for the car but the contract has been "finalized" for a while now and it is just a formality that we have to physically sign it which is supposed to happen this week. Just so it's clear, we will not release the car until the contract has been signed so if it is not in the season 2 build that is why.
Thanks,
Steve
Gister ging het goed fout, hopelijk vandaag meer geluk!
Verwijderd

RUF RWD @ Spa |
Het weer maakt de wagen een beetje tricky, heel erg tricky zelfs. Vandaar de setup iets aangepast voor morgen. Minder caster voor een beter gevoel, harde voordempers zodat je wat makkelijker gecontroleerd kan uitbreken.
voor de setup klik hier
Tot morgen of vrijdag!
Verwijderd
Van vrijwel alle VR dingen wordt ik misselijk. Geen idee of het door de lag komt of dat m'n evenwichtsorgaan de weg kwijt raakt.-PassY- schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:40:
Hoe zit het eigenlijk met misselijkheid?
Zelf word ik al misselijk op een rubber bootje in een vijver, en kijken naar onboard iracing filmpjes doe ik ook niet al te vaak omdat ik dan ook misselijk word na een tijdje, maar als ik zelf rij heb ik nergens last van.
Vroeg me af of mensen een zelfde probleem hebben IRL, en ervaring hebben met VR. Had wel 1 dag nodig om te wennen aan 3 schermen, maar echt misselijk werd ik niet, en nu nergens meer last van
Ik denk dat 3 schermen beter is dan zo'n bril, tenzij zo'n bril ook de 2 overige schermen in je ooghoeken gaat projecteren. Met 3 schermen kijk je eigenlijk alleen met je ooghoeken naar die schermen en merk je een ander gemakkelijk op. Met een VR bril moet je je hoofd draaien en heb je denk ik nog net zo'n beperkt zicht als met 1 scherm.
Toen ik met de OR in een Skip zat had ik de neiging om de spiegels te stellen om dan te ontdekken dat ik niets voelde.
Persoonlijk denk ik dat het niet lang duurt of iedere iRacer rijdt met een VR bril...
Bedankt, als ik vanavond thuis kom ga ik alvast oefenen om niet als een volslagen idioot over de baan te gaan.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:29:
[afbeelding]
RUF RWD @ Spa
Het weer maakt de wagen een beetje tricky, heel erg tricky zelfs. Vandaar de setup iets aangepast voor morgen. Minder caster voor een beter gevoel, harde voordempers zodat je wat makkelijker gecontroleerd kan uitbreken.
voor de setup klik hier
Tot morgen of vrijdag!
Dus tot vanavond, heb er zin in.
Ik heb nog twee rondes achter je kunnen rijden alleen ik had niet een juiste setup. Kon geen enkele bocht lekker aanremmenthijmennabuurs schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:23:
oops........
doe de gunnery flap er maar af en haal die wing maar is omlaag
Met makkelijk bedoel ik makkelijker onder de knie te krijgen dan de cup. Het is niet dat ik vooraan mee kan strijden met de track versie maar daar kon ik veel eerder snellere rondetijden meerijden dan de cup. Natuurlijk zal dit ook per persoon verschillen maar zo ervaar ik datdabelg schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:16:
als de track makkelijk is, ga je niet snel genoeg
doe de gunnery flap er maar af en haal die wing maar is omlaag
Is niet helemaal mijn ervaring geweest. Omdat het scherm zo dicht op je snuit staat kan je de fov vrij makkelijk verhogen zonder minder detail te zien. Daardoor werken je ooghoeken eigenlijk nog vrij goed. Ja je moet wel wat vaker opzij kijken, maar dat doe je onbewust niet heel ver. Het is niet alsof je bijvoorbeeld 45 graden gedraait aan het kijken bent om te kijken of er links van je wat zit.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:46:
[...]
Van vrijwel alle VR dingen wordt ik misselijk. Geen idee of het door de lag komt of dat m'n evenwichtsorgaan de weg kwijt raakt.
Ik denk dat 3 schermen beter is dan zo'n bril, tenzij zo'n bril ook de 2 overige schermen in je ooghoeken gaat projecteren. Met 3 schermen kijk je eigenlijk alleen met je ooghoeken naar die schermen en merk je een ander gemakkelijk op. Met een VR bril moet je je hoofd draaien en heb je denk ik nog net zo'n beperkt zicht als met 1 scherm.
Dit topic is gesloten.